Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 R2-D2 írásai 3.0

Go down 
+7
Gyulus
Dylan83
andrew1975
téglagyári megálló
mesterjani
Mr. White
Weide
11 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 27 ... 50, 51, 52 ... 58 ... 66  Next
SzerzőÜzenet
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: 1917   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptySzer. Feb. 05, 2020 9:53 pm

.
R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 JBzWvRk



1917




Előző írásommal ellentétben az 1917-ről rengeteg írás található a neten – ami logikus is, hisz az idei év elejének egyik legnagyobb dobása a film, s méltán tartják a Legjobb Film Oscar esélyesének is – így most kicsit nehezebb helyzetben vagyok, mint úgy általában. Tudniillik zömében ismételni tudnám csak mindazon dicsérő szavakat, amik e mozit illetik, én is elsősorban azokat a sarokpontokat tudnám megemlíteni, amit oly sokan megtettek már előttem – de hát akkor meg minek is írni valamiről, ha az ember nem tud újat mondani. Ezért megpróbálom kicsit más megvilágításba is helyezni a filmet (talán sikerül), összeszedni azokat a dolgokat is, amik a teljesen nyilvánvaló pozitív visszacsatolások mellett számomra új és plusz és egyben megdöbbentő élményt adtak .

A legfontosabb mindenekelőtt a korrajz. Ahogy Niwrok kolléga is írta tegnap, viszonylag kevés film készül az I világháborúról, pedig szerintem körülményeit, keménységét tekintve az akkor még csak Nagy Háborúnak hívott őrület durvább volt, mint az azt 30 évvel követő második felvonás. Hisz gondoljunk csak bele: sem az orvostudomány, sem a haditechnikai biztonsági felszerelések, sem maga a hadviselés messze nem állt olyan szinten, mint később – a katonák élete pedig sokkal kevesebbet ért, mint talán bármikor a történelemben. Ez volt az a kor, amikor még gyalogsági és lovassági rohamokat vetettek be beásott és gépfegyverrel felszerelt ellenféllel szemben, a küldetésben pedig az első vonalban rohamozó osztagok vesztesége tulajdonképp járulékos költség volt. Amikor – bár ez nem a film témája – először kísérleteztek vegyi fegyverekkel, mindenféle gázokkal, amik hatékonysága pedig jórészt a szélirányon múlt. Amikor a holttestek a harcmezőn – esetünkben a senki földjén – temetetlenül hevertek, amikor a harcban álló csapatokat nem csak az ellenséges haderő, hanem a különféle fertőzések és betegségek is tizedelték. Komoly orvosi ellátás és gyógyszerek (penicillin sem volt még) híján rengetegen haltak meg vagy vesztették el végtagjaikat, vagy épp szenvedtek komoly stresszt a harcmezőn. Azon a harcmezőn, aminek 1917.04.06-ra, filmünk történetének napjára egyik legfőbb jellegzetessége az a bizonyos lövészárkos állóháború volt… ami igazából az egyik oka annak, hogy én most itt ülök és gépelek.

Az a helyzet ugyanis, hogy én még nem láttam játékfilmen ennyire mélyrehatóan borzongató I VH-s díszletet, még soha nem kellett elmerülnöm mindazon közegben, amiben szerencsétlenek anno parancsra háborúsdit játszottak. Néhány sorozat néhány epizódjának pár percét leszámítva (12 majom, Dark stb…,) meg talán Spielberg Hadak útjánnak néhány szakaszától eltekintve nem igazán jártam még lövészárokban – igaz, hogy a mozi stílusából és dramaturgiájából eredően szinte csak végigrohan az egészen, de ha jól figyelünk, borzalmas kórképet kapunk mindarról a szörnyűségről, ami akkor várt a katonákra. A mai, civilizált szemmel szinte elképzelhetetlenek azok a körülmények, amik között nekik az életükért kellett harcolni, az 1917 egyik legnagyobb erénye pedig számomra, hogy a kétszemélyes road movie közben totál átjött az a hangulat, környezet, ami az akkori lövészárkokat, bunker rendszereket jellemezte. A díszlet, annak a részletgazdagsága – még ha csak futólag is – zseniális, ahogy a folyamatosan mozgó kamera elmegy egy-egy háborús élethelyzet, vagy halott mellett, az csontig hatolóan bizsergető. De ugyanez vonatkozik arra a bizonyos senkiföldje elnevezésű harctéri területre is, amin főhőseink átkelnek: a szögesdrótokkal telepakolt szakasz az oszladozó hullákkal megtestesít szinte minden borzalmat, ami egy háborút jellemez. Ha meg mindehhez hozzáveszem, hogy magának az egész állóháborús hadviselésnek, ennek a szögesdrótos megoldásnak mi volt a stratégiai szerepe, hogyan próbálták mindezt alkalmanként legyőzni, hogy a rohamozó csapatok, és miután fennakadtak a szögesdróton és ellenséges össztűz alákerültek, milyen veszteségeket szenvedtek el… nagyon durva annak megfilmesítése. A bomba kráterekben úszó hullák látványa, az oszló holttest hasába tenyerelő kiskatona jelenete talán keményebb, mint bármelyik horrorfilm, amit láttam.

Ugye, a történet szerint két angol kiskatona, Blake (Dean-Charles Chapman) és Schofiled (George NcKay) azt az utasítást kapja, hogy keresztülvágva a senkiföldjén, a tőlük 14 km-re állomásozó csapatoknak juttassanak el egy üzenetet, miszerint a hajnalra időzített támadást le kell fújni, mert egy csapda az egész. Ráadásul – mintegy extra motivációként – Blake testvére is azon 1600 katona között van, akik ebbe a csapdába belesétálhatnának, ha az üzenet nem ér célba időben. 14 km ugyanakkor nem egy nagy távolság, ma, normál körülmények között annyi, mint átsétálni egy nagyobb város egyik végéből a másikba, simán teljesíthető lenne mondjuk 5 óra alatt – igen ám, de a fentebb említett harctéri viszonyok közepette ez nem lesz meg ennyi idő alatt. Pláne úgy, hogy csak bizonytalan információ van arról, hogy a senkiföldje túloldalán lévő német lövészárkokból a németek váratlanul visszavonultak: a két srác útja az első perctől kezdve valami eszméletlenül feszült és izgalmas (ami alá rendkívül jó hangulatkeltő zenét sikerült illeszteni). A mindenki által dicsért, folyamatos idő illúzióját keltő, vágás nélkülinek titulált felvétel nagyszerűen átadja ezt a kegyetlen utat, szerintem egyértelműen a mozi első szakasza a legjobb és legizgalmasabb. Én legalábbis szörnyülködve merültem el Blake és Schofield útjában, azokban a körülményekben, képekben, ami elém tárult.

Kicsit jól is esett az a kis nyugalom, ami az után következett, hogy a fiúk átértek ezen az őrült szakaszon. A háború teljesen más arcát mutatta innentől, legyen szó akár az elhagyott ház eseményeitől – nagyon meglepődtem az itt bekövetkezett drámán – vagy a megszállt kisváros életképén. Itt, innentől már az emberi tényező került előtérbe, s külön jó volt, hogy nem próbáltak meg belecsempészni az őrületbe olyan dolgokat, hogy az ellenséges haderő katonái jófejek lennének egymással. Nem, itt csak az számít, hogy aki ellenség, azt meg kell ölni: Schofield futása a kisvárosban pedig olyan zseniális mozit idézett föl bennem, mint a pár éve látott '71. Persze felvetődik a kérdés, hogy minek kellett  a két szerencsétlennek átverekedni magát minden szörnyűségen, ha egyszer csak a semmiből ott terem egy komplett, gépesített szakasz, teherautóval, meg mindennel, no meg hogy mi szerepe van az erdei imának, de azt hiszem, ezeket el lehet engedni a hatás kedvéért: a továbbra is a főhősök nyakán lihegő operatőr által közvetített képek kárpótolnak mindenért. S még ha ez a középső szakasz kissé unalmasabbnak és érdektelenebbnek is tűnik az előzményénél, itt is vannak egészen súlyos dolgok a háború kapcsán… mennyire bevett dolog is volt (amúgy később is), hogy az átadott terület élhetetlen és használhatatlan legyen az ellenség számára. No meg tényleg mindenért kárpótol a finálé ominózus futása, amit annyira emlegetnek és ami tényleg nagyon hatásos – és epikus.

Icipicit talán azt a jelenetet nem tudtam hova tenni, ami után elsötétül a képernyő: majd újranézve jobban megfigyelem, mi is történik, de ott, akkor én úgy éreztem, mintha utána csak egy látomás lenne az egész kisvárosi eseménysor. Ide tartozik, hogy ugye mindenhol azt írják, ez az egyik nyilvánvaló vágási pont, meg amúgy is milyen jó, hogy az egész egy jelenetnek tűnik… hmmm… ha valós időben zajlódik az egész, akkor nyilvánvaló, hogy van benn vágás, szerintem több is, mint mondják, csak ez most nagy újdonságnak és operatőri bravúrnak tűnik (félreértés ne essék, tényleg az). Csakhogy pár éve volt már egy Birdman, ugye, ami egyszer már kísérletezett ezzel, de abban is volt vágás, sőt, mi már láttunk olyan filmet is, a német Victoria címűt, ami valóban egy snitt az egész – csak arról nem beszél senki, mert nem ismeri. Szóval… qrva jó ez a technika itt is, sőt, talán még hatásosabb, mint bárhol máshol, de önmagában engem ez már nem vett le annyira a lábamról.

Sokkal inkább a részben ebből eredetezhető iszonyat feszültség, az a lendület, a rohanás, amit a folyamatosan mozgó kamera okoz. No meg azok a képek, az I VH kegyetlen körülményeinek képei, ami sokszor csak a kamera perifériáján szerepelnek: ugyan adja magát a párhuzam a Ryan közlegény megmentésével, a Dunkirk, vagy a Fegyvertelen katona kegyetlenségével, ám itt sokkal kevésbé explicit az egész. Itt inkább elgondolkodik az ember azon, hogy hogy lehetett ilyen körülmények között harcolni (pedig tavasz volt), s talán még inkább elgondolkodik azon, hogy mi értelme volt/van bármi háborúnak a Földön. Hogy mennyit ér egy kiskatona élete, hogy egy parancs nem azért ment meg 1600 emberéletet, hogy konkrétan az emberéletet megmentse, hanem hogy stratégiailag ne hiányozzon az az 1600 fő a létszámból. Mert – jól mondta McKanzie (Benedict Cumberbatch) – holnap jön egy másik parancs, ahol ezt az 1600 embert fel kell áldozni. A máshol sokat és jogosan méltatott technikai bravúrok, a remek történelmi tabló, dramaturgia mellett ez volt az, ami engem igazán megfogott az 1917-ben: két kiskatona veszélyekkel teli, az adott viszonyok között majdnem lehetetlen küldetésén keresztül picit bepillanthattam az I VH szörnyűségibe.




90%



.


Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptySzer. Feb. 05, 2020 11:36 pm

Niwrok írta:

A szoba

Eközben még az olyan jelenetek is elsikkadtak, mint az a telefonhívás a diliházból arról, hogyan lehet kicselezni a házat, ami trükknek jó volt, de nem gondolták tovább.

Spoiler:

De ahogy mondani szoktuk: soha rosszabb filmet  peace !
.

A ház kicselezése nekem nem csak abban nyilvánult volna meg, hogy hogyan válik szabaddá Shane, sokkal inkább az érdekelt volna, milyen úton módon lehet MEGTARTANI a vágyképeket. Speciel én azon gondolkodtam, hogy lehetne a maximumot kihozni az egészből - miután ugye kiderült, hogy kinn semminek nincs értéke. Mekkora BD/DVD gyűjteményem lett volna... meg mennyi jó kaját ettem volna...

Spoiler:


.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptyCsüt. Feb. 06, 2020 6:42 pm

R2-D2 írta:
.

TOP 10



És akkor jöjjön az a kis lista, amit az idén először látott, hivatalosan be nem mutatott idei, vagy először látott régebbi mozikból áll össze. Ezen aztán tényleg jobbnál-jobb filmek vannak, de valahogy az első két helyezett toronymagasan kiemelkedik a többi közül…

.

Hogy én mekkora fasz vagyok... csak lehagytam a listáról azt a filmet, ami talán legjobb volt az egyéb indulók között... Crying or Very sad

Annyira terveztem, hogy írok róla, kétszer meg is néztem, de mivel nem szerepelt itt sehol, nem volt szem előtt az Utoya: July 22. Kár. Tuti, dobogós. Na mindegy... faceplam

.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptyKedd Feb. 11, 2020 5:57 pm

R2-D2 írta:
.
Logan

A másik meg: halálba issza magát, de sofőrködik… hát ez qrva jó. De tényleg. Legyél seggrészeg Uber sofőr, mert az qrva menő, azt csinálja Farkas is a Loganben. De legalább csak 16 éven felül láthatod…  Evil or Very Mad

Most mindenki elélvez attól, hogy Logan káromkodik, hogy a kislány egy levágott fejet dob a placc közepére… de könyörgöm, tényleg ez a legfontosabb? Ennyire el tud vakítani az R korhatár besorolás? Hogy nem számít a sztori? Hogy nem számít az idővonal kohéziója – ja, ez egy X-univerzum, itt ez másodlagos – hogy nem számít a bántóan fájó ötlettelenség? Hogy csak azért, hogy két régi mutánst egy új, eddig elképzelhetetlen szituációban tüntessenek föl, szinte mindent semmibe vettek? Tényleg el lehet attól élvezni, amilyen most Logan és ami történik vele?? Köszönöm, nekem ez nem jött be… miért is kellene örülnöm egy-egy korszak lezárásának?

Kíváncsi vagyok, mennyire is gondolják ezt az egész új Farkas filmet mérföldkőnek az X univerzumban. Tekintve, hogy ugye X professzor is tért már vissza, semmi garancia nincs arra, hogy ami itt megtörténik, az így is marad: semmi garancia nincs arra, hogy a szögre akasztott farkas jelmez a szögön is marad (a tolókocsi meg a platón). Pedig ha igazán jót akarnak, leszerződtetik ezt a csajt pár filmre, mert benne megvan a folytatás lehetősége – és ő akár most is elkezdhet káromkodni, úgy legalább hiteles marad. Sőt, az új generáció gyerektagja mind hozhatnák a jelen kor iskolai vulgaritását, aztán a széles nagy közönség minden egyes évben maga alá vizelhet.

Összegezve: sajnálom, hogy én megint nem tudok beállni a sorba, de a fentebb felsorolt felnőttiesítés nekem ennél a karakternél nem nagyon jött be.

75%

Nem véletlen, hogy most került csak a lejátszóba újra ez a film... három éve pont a bemutató környékén volt egy haláleset a családban, s azóta érthető módon nem kívántam annyira látni ezt a mozit, mert felkavarja az emlékeket a puszta léte is....

Mindegy, most megnéztem - és a véleményem pontosan ugyanaz, mint anno volt. Nem csak az akkori negatív hangulatom miatt nem tetszett, ez kitatott most is: a részeg sofőr, a telibeszart idővonal, a 17 év után hirtelen káromkodó Logan, a varázsszóra eltűnő mutánsok, az egész történet háttere borzasztó gáz. A kislány most is qrva jó benne, meg a fináléja is bejött megint a kis mutánsokkal... a különbség most csak annyi, hogy megnéztem a werkfilmet - és sok mindent megértettem.

Megértettem, hog az alkotók a feletti örömükben, hogy R korhatárbesorolást engedélyezett nekik a stúdió, szándékosan tojtak mindenre, amit eddig felépítettek (és ezt nagyjából el is mondták). Totál úgy kezelték ezt a mozt, mintha a többi nem is lenne, minden aggályomra, kérdésemre azt a választ kaptam, hogy nem érdekel, mi volt, most ez van, mert mi ilyen faszák vagyunk és szeresd ezt. Evil or Very Mad
Az csak egy dolog, hogy a werkben egy órán kereztül mindenki dicsér mindenkit, de azon meglepődtem, hogy ennyire nyilvánalóvá teszik, hogy nem számít semmi, csak az ő egoista elképzelésük. A koncepció hiánya, ugye... mondjuk, az már nem most veszett el, hanem amikor öszekutyulták az idővonalakat. Meg mikor Charles szelleme átszált a kórházi ágyon mágikus véletlenként feltűnő ikertestvérébe, vagy hova, egy stáblista utáni jelenetben, amit szintén kukáztak..

Én szeretem az X-men világát, annak színessége miatt, de ezt a mozit nem akarom beletenni. Mert nem illik bele. Most sem éreztem magam rosszul rajat, a BD képe és hangja szokás szerint még finomított is az élményen, de továbbra sem lesz kedvencem.


.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Ragadozó Madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptyPént. Feb. 14, 2020 2:45 am

.
R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 KnFg1Eo




Ragadozó Madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)





Ilyen hülye címet adni egy mozinak… persze, ha egy film jó, akkor ettől kelhet még önálló életre, a szóbeszéd és az ajánlás rengeteget dobhat a sikeren – elég csak a tavalyelőtti Három óriásplakát Ebbing határában című mesterműre gondolni. Viszont ha valami olyan pocsék, mint ez a Harley Quinn spin-off/sequel akkor nincs az a marketing, ami csodát képes tenni: hiába most a kapkodás a stúdió részéről, hiába is nevezték át a filmet a bemutatója utáni héten, hogy a címszereplő neve talán több embert vonz a moziba, már késő. Ezen a szörnyűségen nem segít semmi, s nem most kellene kapkodni, hogy mi történt, és hogy hogyan lapátoljuk vissza a szart a lóba, hanem esetleg írni kellett volna egy normális forgatókönyvet, amiben érdekes és szerethető karakterek szerepelnek a zsánerhez és az elvárásokhoz mérten egy érdekes és vicces történetben. Abban bízni, hogy pár évvel ezelőtt volt egy kétes sikerű mozi, az Öngyilkos osztag, aminek szinte egyetlen pozitívuma mindenki szerint egy bizonyos Harley Quinn  nevű karakter volt és ez a név önmagában egy sikeres filmet fog eredményezni, balgaság volt. Ennyi erővel elég lett volna egy Margot Robbie-s képmontázs jó kis nyolcvanas évek zenéjére oszt csókolom…

Egyébként én azon kisebbség közé tartozom, akin nem ejtett mély sebeket az a bizonyos Öngyilkos osztag. Jó, az egész egy totál baromság volt, történetileg egy kalap kaki, de hangulata, stílusa, szereplői szerethetővé tették – és én is felfigyeltem akkor az eszelős ribanc, Harley Quinn figurájára: az egész film csúcsa volt számomra is a csaj. Tényleg adta magát a folytatás, sőt, pont a rá épített folytatás – nem kis bizodalommal és reménnyel ültem be erre a filmre is… hogy aztán kb. a felénél nagyon komolyan elgondolkodtam rajta, hogy kijövök a teremből. "Csak bámultam, lestem, majd hanyatt estem, nem tudtam mi van": hogy lehet egy ilyen zseniális karaktert így elbaszni, egy ilyen ígéretes alapanyagból egy ekkora nulla mozit összehozni. Adva van ugyanis a DC Univerzum (ami amúgy is recseg-ropog, jómagam meg amúgy szinte teljesen ignorálom) egyik legjobban kitalált, legnagyobb népszerűségnek örvendő figurája, egy kicsit hibbant, nagyon pszichopata, de szerethető és kifejezetten mókás csaj, aki köré csupán kellett volna találni négy hasonlóan érdekes kolléganőt, akik együtt, egy jófajta igazságosztós sztori keretein belül jól rendet tesznek a városban. Apropó város: nem tudom, hányadik változatát láttam már Gothamnek, de talán az összes közül ez volt a legkevésbé gothames – igaz, Zionból is 6 volt már s vélhetően azok is mind mások voltak…

S hogy mi is a bajom A ragadozó madarakkal? Vegyük például a történetet – ami nincs (bizonyos értelemben még talán ez a legkisebb baj, nem várom el egy ilyen kaliberű mozitól a feszes és alaposan átgondolt forgatókönyvet): van egy gyémánt, aminek kristályszerkezetébe egy családi vagyon elérhetősége van kódolva  Rolling Eyes  és mindenki ezt a gyémántot akarja megszerezni. Jön egy rosszfiú, aki szintén totál pszichopata, ő majd jól megöl és megkínoz mindenkit, mígnem óhatatlanul szembekerül ezzel a Tökös (bocsánat, töketlen) Ötössel, akik meg jól ellátják a baját. Közben meg az a bizonyos gyémánt lebeg mindenki szeme előtt, de csak képletesen, mert időközben olyan helyen pihen, ahol nem fér hozzá senki, legalábbis egy egészséges szarásig biztos nem. Van öt teljesen különböző habitusú, múltú és képességű nő(lány), akik meg a film végére összefognak, hogy együtt legyőzzék a rájuk küldött mérhetetlen számú banditát (érdekes lenne amúgy megszámolni, hányan is vannak, mert kb. úgy nem fogynak el, mint a Feláldozhatók 2-ben, a reptéren). Ők lennének a Ragadozó madarak: ugye Harley, egy kis vágott szemű kislány, egy Zámbó Jimmyt leéneklő énekes csaj, egy alkesz, kiégett rendőrnő (!!), meg egy nyílpuskás-motoros bige… de ők a mozi 85%-ában vagy nem is tudnak egymásról, vagy épp egymást kergetik. Csak a végére, egy nagy és röhejes bunyóra állnak össze – kérdem én, ha már ez a cím és a koncepció, nem kellett volna icipicit erősíteni ezt a női team faktort???  

Nem hát, mert mint utólag kiderült, az egész csajbuli tulajdonképp egy totális bullshit (s nem, én nem vizelek magam alá attól, hogy női rendező és női forgatókönyvíró rendezett egy női igazságosztós filmet), ez a szemét tulajdonképp a címe ellenére Harley Quinn filmje. Olyannyira, hogy az ő narrációjában halljuk, látjuk, mi történt – szegény ember Deadpoolja szerűen. De nem ám szép érthetően és jól, viccesen előadva, nem. Össze-vissza kapkodó dramaturgiával, ugrálva az időben, megmásítva a pár perccel azelőtt látott képsorokat, sőt, van, mikor vajákosan kiszámíthatatlanul kerül egy közös pontba néhány szereplő – miközben nem tudunk róluk szinte lószart se. És nem, nem vagyok annyira jóindulatú, hogy feltételezzem, mindez az elmesélési forma csupán azért ilyen darabos, mert ez volt hivatott a címszereplő elmeállapotát tükrözni – ez esetben sajnos azt kell feltételeznem, hogy az írók alkalmazni akartak egy különleges figurát, módszert, ami megtetszett nekik máshol, csakhogy nekik nem jött össze a lego összerakása. Ami működött más, hasonló stílusú filmben, annak itt minden egyes próbálkozása iszonyat zavaros – s hiába a jól megkoreografált bunyók, ha a zagyva sztori miatt az amúgy jól kinéző kézenátfordulásos-nyakbaülős földrevitel érdektelenné válik. Arról meg ne is beszéljünk, hogy többedszerre ez a tornamutatvány menyit veszít erejéből…

… apropó erő. Azt vártam, hogy a vélhetően gyenge történetet majd ellensúlyozza legalább Harley Quinn karaktere… de sajnos nem így lett. Fogalmam sincs, hogy csinálták, de elérték, hogy a DC legviccesebb alakja kifejezetten sótlan legyen: én az egész film alatt egyetlen egyszer nem mosolyodtam el rajta, egyetlen egyszer sem éreztem azt, hogy ez most egy vicces jelenet/beszólás volt. Előzetes félelmeim beigazolódtak: ezek tényleg képesek voltak az előzetesben MINDEN jó poént ellőni, mire a néző eljut a moziig, már semmi olyan nm marad a filmben, amin derülni tudna. Még a főszereplőn sem, pedig az lenne a kulcs… ráadásul, amin meg lehetne nevetni, az is inkább kínos, mint vicces (gondolok itt a Nyílpuskás csaj önmegnevezési vitáira). És képzeljétek, Harley még az egész film legjobb szereplője!! A többiek nála is gázabbak, eleve ezt a csapatot, ilyen messziről indítva, így összehozni esélytelen volt. Kanári, az énekes bige jól néz ki és jól bunyózik, de karakterileg egy nulla, a kis vágottszemű zsebtolvaj inkább idegesítő, a rendőrnő meg… háát, a legnagyobb talány az ő szerepvállalása. Még a legizgalmasabb talán a Nyílpuskás lenne, de ő meg ugye komplett hülyét csinál magából a nevével. Viccesnek viszont egyik sem vicces, de sajnos Harley Quinn sem – és így a film sem.

Pedig annak kéne lennie, az még valamit menthetett volna a dolgokon, a szar forgatókönyvön, a pocsék dramaturgián, a sótlan szereplőkön – és a fura háttéren. A Joker támogatását elvesztő Harley szerencsétlenkedése, majd kapcsolatba kerülése ezzel a szedett-vedett brigáddal, a már említett, Deadpoolosra vett személyes nézőpont ugyanis olyan ember által megírva, aki érti és jól is használja a humort egészen működőképes koncepció lehetett volna – csak azt hiszem ilyenkor szokták azt mondani, „Bízza szakemberre”. Nem pedig a szinte elsőrendezős Cathy Vanra, illetve a szintén tapasztalatlan írónőre, Christian Hodsonra (tőle még az Űrdongó szkriptje egész tűrhető volt) – bármennyire támogatandó dolog a női egyenjogúság kérdése… talán nem véletlen, hogy oly kevés sikeres női rendező, író van. De hát ha a stúdió a jófejséget választotta a minőség és a pénzügyi siker helyett, lelke rajta. Én, ebben, ilyen formában szinte semmi kapaszkodót nem találtam, Margot Robbie és McGregor játéka ugyan figyelemreméltó, de előbbi csak halvány lenyomata első fellépésének, utóbbi meg már-már Jokeresen ripacsos. A többiek e tekintetben, ebben a filmben említésre sem méltók, hiába voltak jobb szerepeik máshol, itt valahol elvesztek a pripjatyi, bocsánat, gothami vidámpark szürkeségében. Ráadásul, míg az első epizód, az Öngyilkos osztag zenéje képes volt önmagában berántani a filmbe, itt valahogy a zenéket is sikerült úgy összeválogatni, hogy azok összképe egy nagy nulla legyen – legalábbis számomra (egyetlen egy dalt sem kedveltem most, ellentétben az előzménnyel)

Korántsem lett olyan – jó értelemben vett – őrült az egész, mint az elvárható lett volna, megint furán nézek a nagyjából pozitív fogadtatásra a netes kritikusok részéről, de hát vélhetően őket képes volt meghatni az a női emancipáció, ami itt dominál. Én jobban szerettem volna egy élvezhetőbb filmet – s bánom is én, hogy férfi az alkotó vagy nő…





35%




.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptyVas. Feb. 16, 2020 11:57 am

R2-D2 írta:
.
Távozz tőlem, Sátán!

... a folyamatos esti műszak, a zuhogó eső kiváló hangulatfokozó elem, a trükkök, maszkok, díszlet, környezet, casting nagyszerű lett. Beszaratós jelenet viszonylag kevés van benne, viszont örvendetes, hogy a nagy amerikai klisékre sem feküdtek rá annyira. Érintőlegesen ugyan van széthulló család, bűnbánó apuka, de szerencsére ez sincs túllihegve, Eric Banát nagyon bírom, de a többiek is korrektül hozták a szerepüket. Talán csak a közel két óra sok picit, talán a nem horroros szál(ak) valamit elvett(ek) a film vérfagyasztó éléből, de számomra pont ettől volt újdonság. Zsarufilm, thriller és egy ördögűzős horror keveréke, kissé szokatlan mixben. Soha rosszabbat.


80%


Azt hiszem, ezzel eltűnt a polcról a legrégebb óta újranézésre váró BD is... de ha az X-en nem kerül elő a film, talán még sokáig ott lapult volna. Emlékeztem ugyan rá, hogy bejött, de mindig volt nála fontosabb...

Nos, közel 5 év után jottányit sem változott a véleményem: ez egy kifejezetten jó mozi lett. A nyomozós, ördögűzős, thriller zsáner keverése remekül sikerült, van egy egyedi hangulata, és végre az ördögűzés sincs túltolva holmi kiforduló testekkel meg hányással. Tényleg végig próbál a "földön járni" a történet, amiben a misztikus zsarufilmként funkcionáló első kétharmada nagy segítség. A színészek nagyon jók, a pap, Edgar Ramirez meg ugye ott van a következő év egyik zámomra kellemes meglepetésében, az új Holtpontban.

Mindössze annyit sajnálok, hogy ezúttal az extrákat nem tudtam végignézni - magyar felirat hiányában most túl fáradt voltam hozzá. De lehet, egyszer majd, a harmadik nézésnél azokra is sor kerül.


.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptyVas. Feb. 16, 2020 12:25 pm

R2-D2 írta:
.
Horror Park


Mindegy, egy biztos: ha lenne egy ilyen park igaziból, én tuti elmennék – maximum (legyen ez a mozi legnagyobb hibája) több autentikus, horrorfilmeket megidéző díszletet várnék el…


Már eleve az is tetszett, ahogy a kis csapat a gyilkos útjába kerül, legalábbis életszagúbb volt nekem ez a megoldás, mint egy szándékos kötözködés… és itt illik megjegyezni az egész koncepció, ötlet egyik legnagyobb húzását. Miszerint egy ilyen tematikájú élményparkban honnan tudhatod, hogy a gyilkosság az csak a show része-e, vagy tényleg megtörténik? Vagy hogy lehet elkapni egy maszkos tettest, amikor csak abból a maszkosból kapásból még 15 dolgozik itt? Egyáltalán ki hiszi el bárkinek is, hogy megöltek valakit, mikor nincs áldozat? Mert az áldozat épp egy díszlet lett valahol???

S ha már itt tartunk: ahogy korábban is írtam, icipici kihagyott ziccernek érzem a koncepcióban azt, hogy nem próbáltak meg ismert és kultikus horrorfilmeket megidézni egy-egy jelenettel, figurával. Vélhetően az 5 millás költségvetés (atyaég, ennyiből, ezt kihozni!!!) korlátozta a jogdíja miatt a hozzáférést, de én rajongóként kényszeredetten kerestem a kapcsokat (Ready Player One módjára), talán egyedül a The Lividére hajazó zsákos gyerekekre tudtam ráerőltetni némi párhuzamot. Aztán lehet, hogy a nagy rohangászásban, sikítozásban és sötétben el van rejtve néhány figura, de ez majd csak az újranézéskor derül ki.


80%

... scratch scratch scratch  Hát, nem derült ki... legalábbis nem olyan mértékben, mint vártam. Talán a zsákos fekű gyerekeket tudom valahova tenni (Árvaház??), meg a Livide lepelszerű bábujai tűntek föl - a láncfűrészes ijesztgetés meg ugye tök egyértelmű. De ezeken kívül, nem tudom. Lehet ki kéne kockázni, vagy lassítani... hmmm

Mindegy, volt 85 percem filmezni, ez meg pont szem előtt volt. Másodjára ugyan nem ütött akkorát, de még így is tudtam lubickolni a horror vidámpark egyes elemeiben. Tök sokszor éreztem most is azt, hogy basszus, 1. vagy már jártam hasonlóban, 2. basszus, de elmennék oda. Például a park azon része, ahol testi kontaktust is lehet létesíteni... beszarás. De az is nagyon jó, amikor a maszkos kvázi potyautasként felszáll a kocsira. Olaszban voltam egy olyan horrorvasútban, ahol élő statiszták ugráltak a kocsik mellé, de ott nem volt meg az a parás hangulat, mint itt.

S még egy dolog: sajna, ez itthon csak DVD-n jött, a kép az nagyon megsínylette a formátum korlátait, visztont a hang, az valami beszarás. Most lehet, hogy az új erősítő is dob rajta, de valami hihetetlenül szólt az egész, a hátsó hangfalakból folymatosan jöttek a sikolyok és az egyéb hangulatkeltő zajok.

Ez nálam egy olyan mozi lesz, amit időnként majd előveszek, ha vidámparkozni támad kedvem a fotelben. Smile


.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptyVas. Feb. 16, 2020 11:54 pm

R2-D2 írta:

Ragadozó Madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)

Ezen a szörnyűségen nem segít semmi, s nem most kellene kapkodni, hogy mi történt, és hogy hogyan lapátoljuk vissza a szart a lóba, hanem esetleg írni kellett volna egy normális forgatókönyvet, amiben érdekes és szerethető karakterek szerepelnek a zsánerhez és az elvárásokhoz mérten egy érdekes és vicces történetben. Abban bízni, hogy pár évvel ezelőtt volt egy kétes sikerű mozi, az Öngyilkos osztag, aminek szinte egyetlen pozitívuma mindenki szerint egy bizonyos Harley Quinn  nevű karakter volt és ez a név önmagában egy sikeres filmet fog eredményezni, balgaság volt. Ennyi erővel elég lett volna egy Margot Robbie-s képmontázs jó kis nyolcvanas évek zenéjére oszt csókolom…

35%


Pedig nagyjából ennyi lehetett a koncepció Smile ...

Ha egyszer szobrot állítanak az önpusztításnak, azon biztos, hogy lesz egy kurvanagy DC logó. Na persze nem azért, mert nem sikerült "szerethető" karaktereket írni egy alapvetően pszichopatákra hangszerelt világban, hanem mert pont azt az art deco őrültekházát spórolják le mindig, ami ezt a világot meghatározza. Az Öngyilkos osztag legnevetségesebb próbálkozása volt, hogy hüppögősen drámai háttérsztorit próbáltak írni az elmeroggyant sorozatgyilkosoknak, a legszánalmasabb meg a kaszting volt egy olyan Killer Crockal, akiből azt nem nézem ki, hogy fekve kinyomja az 50 kilót.... amiket csalhatatlan közönnyel sikerült ebbe a Harley-moziba is átmenteniük.

A gyémántos sztori teljesen idegen Gothamtől, hülyeség minden másodperce. Harley-n kívüli karakterek közül még Montoyával és Kanárival tudtam kezdeni valamit, de például Huntress szerepére kiválogatott Mary Elisabeth Winstead a lomha mozgásával és a teljesen apatikus fejével teljes mellényúlás, és még így sem akkora, mint Ewan McGregor Black Maskje, aki jézusom, mekkora elcseszett ripacs lett. Pozitívum pár jelenet volt, talán kétszer még nevettem is, de azokat is elmosta a szar, hogy a DC milyen magasról tojik a saját termékére. Amíg a stúdiót láthatóan egyáltalán nem érdekli, hogy milyen filmeket csinál, addig maximum véletlenül tudnak összehozni valami jobbat (mint a Wonder Woman film, és szörnyű, hogy az ebben a mezőnyben már "jobb"-nak számít), amiről nem sugárzik messziről, hogy csak újabb pénzeket próbáltak kiszedni az aranytojást tojó tyúkjukból.

5/10
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: A vágyak szigete   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptyHétf. Feb. 17, 2020 10:01 pm

.
R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 SF3VDpt




A vágyak szigete





Miután eddig jóformán semmi írást nem találtam a neten a Blumhouse új produkciójáról ( yeah , már van egy, Niwroké), engedjetek meg egy kis rövid kitérőt – már csak azért is, mert ezeket az információkat én is csak utólag szedtem össze a filmről, pontosabban nem is a filmről, hanem azt azt inspiráló TV sorozatról. Ugyanis ez a 2020-as A vágyak szigete egy 1977 és 1984 között futott, 7 évadot és 154 epizódot megért amerikai TV sorozat remake-je, aki anno láthatta az egészet (sztem jóformán senki itt), biztos sok ismerős karaktert és történetszálat felfedezhet benne – de nekem, akinek ez teljesen szűz terep, a mozi minden perce újdonság (és néha értetlenség) volt. Icipicit utólag talán csalódás is, hogy megint nem egy eredeti ötletet láttam, megint csak nem egy új forgatókönyv került a hollywoodi fejesek asztalára, hanem egy újabb feldolgozás – de végülis, miután az újszülöttnek minden vicc új, ezt is sikerült teljesen tudatlanul végignéznem.

Egyébként a film talán legfurább utánérzése pont ebből a tudatlanságból ered – később még visszatérek rá, de bizony jó lett volna, ha némi sorvezetőt adtak volna ahhoz, amit látok. Van ugyanis egy zseniális ötlet, egy sziget valahol a Csendes-óceánon, ami sziget az odaérkező, ott élő emberek minden vágyát teljesíti. Ez rohadt jól hangzik, de tapasztalt nézőként az emberben már az első percekben felébred a gyanakvás, hogy valami nem stimmel – sem a szigettel, sem a sziget „főnökével”, Mr. Roarke-kal (Michael Peña). Mert hát hogyan is lehetne az, ami később elénk tárul, az időutazással kombinált vágyak teljesítése, következmények nélkül – pontosabban, még ha mindez a szigeten teljesülhet is, mi lenne, mi lesz, ha a vendégek elhagyják a szigetet? Persze,nyilvánvaló, hogy  ezek a vendégek nem azért érkeztek oda, hogy elhagyják a szigetet, egyértelmű volt, hogy a hollywoodi dramaturgia szerint csupán biodíszletek egy nagyobb játékban, de én bizony akkor is elgondolkodtam rajta, mi lenne ha… különösen a nemrég látott az A szoba után. Egyébként, a film elején rögtön beugrott a Lost is, ott voltak fura dolgai, tulajdonságai a szigetnek, illetve később, menet közben rátelepedett az emberre az Eredet érzése, nem tudván, épp kinek az álmában vagyunk. Ez utóbbi amúgy talán spoiler is kicsit, de úgy vagyok vele, hogy egyáltalán nem baj, ha ez a viszonyítási pont ott lebeg az ember szeme előtt, ugyanis pontosan olyan információmorzsák, „előreutalások” hiányoztak a dramaturgiából az elején, amik ehhez a megoldáshoz kapcsolódtak volna – s amik tudatában talán kicsit érthetőbb lett volna az egész.

Na szóval. Van a sziget, a Fantasy Island, ahova valami meg nem magyarázott játék győztesei érkeznek hidroplánnal. Számomra nagyon nehezen indult a film, ugyanis a kis csapat, aki kiszáll a repülőből, minden volt, csak nem szimpatikus. Van egy idióta páros, Brax (Jimmy O. Yang) és Bradley (Ryan Hansen), akiknek az elején szinte minden megmozdulása fájt, mint ahogy az ő vágyuk megvalósulása sem nyerte el a tetszésemet – még akkor sem, ha érteni vélem, milyen sztereotípia mentén lett megírva a történetük. Számomra túl giccses volt az egész partijuk, ott a medencés háznál, ráadásul komoly gondjaim voltak a fentebb említett információk hiányában azzal, hogy mindez akkor hogyan is lehetséges. Aztán van egy magát tökös csávónak hívő, először meglehetősen ellenszenves figura, Patrick (Austin Stowell), akinek viszont a vágya amellett, hogy nagyon tetszett, kapásból bekapcsolta a WTF érzékelőmet. A két csaj közül egyértelműen Gwen (Maggie Q)n volt az, aki elsőre jobban bejött, már csak azért is, mert valahogy rögtön benne láttam a sziget rejtélyének megoldását – ellentétben ugye Melanie-vel (Lucy Hale), aki nekem valamiért akkor még buta szőke picsának tűnt… egész addig, míg nem lett nála nagyobb buta szőke picsa, pont az ő vágyában.

Ők a Sziget vendégei, akiknek Mr. Roarke ígérete szerint a sziget teljesíti minden vágyukat: gyakorlatilag négy különálló történeti szálat kapunk, tele olyan meglepetésekkel, amik szimplán azért nem voltak képesek működni nálam, mert egyszerűen nem tudták elhitetni velem, hogy mindaz, amit látunk, az egyszerűen lehetséges. Végig azon zakatolt az agyam, hogy akkor most egyik szereplő hogy utazhat vissza a múltba 27 évet, vagy a másik 5-öt, ráadásul úgy, hogy ugyanazon ajtó egyik pillanatban még egy elegáns étterembe vezet, máskor meg egy égő emeletes házba. A dilis testvérpár bulijáról már ejtettem néhány szót, az még olyan elképzelhető volt, bár a sok statiszta szerepeltetésén is elgondolkodtam (minek annyi pasi és faszi, ha csak egyet-egyet dugunk meg). Talán még Mel szála volt a leghitelesebb, hisz ott csak egy karaktert kellett mozgatni a vágyhoz, azt az ember tök könnyen befogadja, hogy valakit, valahonnan elrabolnak más célja érdekében… de ekkor már egyre kényelmetlenebbül ültem a moziszékben, mert egyszerűen nem értettem, mit látok. Túl sejtelmes volt az egész, túlságosan is nyilvánvalónak voltak beállítva a dolgok, mindenféle magyarázat nélkül – értem én, hogy a szereplőkkel együtt kell felfedeznünk a titkot, meg hogy a sorozat ismeretében tök nyilvánvaló minden, de így, menet közben kicsit káosznak tűnt az egész. Feltámadó halottak, zavaros motivációjú csapatok és karakterek, életszerű, de lehetetlen helyzetek és idők…talán, ha azt a bizonyos kristályt már az elején megmutatták volna, vagy bármi támpontot adtak volna a tekintetben, hogy mindez hogyan lehetséges, jobban tudtam volna élvezni az egészet.

A változás aztán akkor kezdődött, amikor egyre több rejtély oldódott meg, mikor egyre több minden derült ki arról, ki miért is van a szigeten és kinek mi is a valós célja/indítéka. Onnantól felvillanyozódtam, s rögtön az Eredetben éreztem magam, s ahogy írtam is, ekkortól már azon tanakodtam, most akkor kinek is az álmában vagyunk. Tök jó volt a sorozatos meglepetés, még azt sem találtam el, hogy a kis csapatból – ami egyébként törvényszerű – ki éli túl a kalandot és ki nem, tök jó volt, hogy azért a kezdeti lelkesedés és mindent megkapok után a karakterek elkezdték életszerűen kezelni az ajándékukat. Jó volt, ahogy rájöttek, hogy a vágyként megkapott élethelyzetekkel mennyire is nem lehet mit kezdeni a valóságban (és ebben egészen érzelmes és drámai események is voltak) – még akkor is, hogy ha ilyesmit már láttunk máshol, más filmben… csak talán ilyen mixben még soha. Mr. Roarke-ról ugyan nem sok minden derült ki (eddig), a sorozat történetét olvasva  pedig egészen elképesztő tulajdonságai és életútja van, mint ahogy Tetkó képbe hozatala is kurtán-furcsán van megoldva: mintha az egész mozi egy felvezetés lenne egy nagy, több részes franchise-hoz, vagy inkább mintha az egész egy jófajta, epizodikus sorozat pilotja lenne. Nem tudom, a viszonylag semmilyen fogadtatás mit vetít elő, de ha ezt nem folytatják, akkor tulajdonképp minden erőfeszítés kárba veszett: szerintem lehetett volna, úgy kellett volna megírni a forgatókönyvet, hogy ez a mozi önállóan is remek élmény legyen, hogy időben (korábban) elő kellett volna állni a magyarázatokkal. Így – ugyan valóban élmény az összetettsége és meglepetései miatt – azt érezheti az ember, hogy néz valamit, ami részleteiben jó, ötletes és érdekes, de hiányzik belőle a kohézió… Aztán ugye az is kérdés, hogy mondjuk egy folytatásban hogy lehet mindezt még egyszer előadni, amikor már a Sziget tulajdonságai és működése ismert. Faszán bele lehetne menni, mondjuk a Sziget és Roarke múltjába, de sokadszor nézni azt, hogy néhány szerencsétlen kiválasztott csupán áldozatnak érkezik vágyai beteljesedése közben – ez inkább sorozat téma.

Mindegy, ez így azért nem volt rossz, a misztikum kellemes kis alapot adott az amúgy néha kifejezetten érdekes és tanulságos egyénenkénti történetszálaknak. A helyszín, a háttér baromi jó, s ha az ember nem gondolkodik közben azon, mit is lát, mi és miért is történik, tökre lehet élvezni. A színészekre sem lehet panaszom, Michael Peñát régóta bírom, és mellékszerepekben is feltűnik néhány ismert karakterszínész. Menet közben egészen jó filmes deja vu érzések fogtak el, az A vágyak szigete egy kellemes, ámde véleményem szerint kissé átgondolatlan koncepciójú mozi lett. Olyan, amit akár újra is lehet nézni, s felfedezni a részleteket, figyelni arra, kinek milyen vágya teljesül – vagy nem.




75%



.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptyKedd Feb. 18, 2020 5:55 am

R2-D2 írta:
.
A vágyak szigete

Ez így azért nem volt rossz, a misztikum kellemes kis alapot adott az amúgy néha kifejezetten érdekes és tanulságos egyénenkénti történetszálaknak. A helyszín, a háttér baromi jó, s ha az ember nem gondolkodik közben azon, mit is lát, mi és miért is történik, tökre lehet élvezni. A színészekre sem lehet panaszom, Michael Peñát régóta bírom, és mellékszerepekben is feltűnik néhány ismert karakterszínész. Menet közben egészen jó filmes deja vu érzések fogtak el, az A vágyak szigete egy kellemes, ámde véleményem szerint kissé átgondolatlan koncepciójú mozi lett. Olyan, amit akár újra is lehet nézni, s felfedezni a részleteket, figyelni arra, kinek milyen vágya teljesül – vagy nem.

75%


A folytatást én is szívesen venném, de ennek az lehet a legnagyobb akadálya (a pénz mellett, bár a 7 milliós gyártási költségre a 13 milliós első hétvégi bevétel nem rossz, de nem is jó...), hogy a Blumhouse horror csinált belőle, hogy a sziget veszélyforrás. Azt a legnehezebb újraírni belőle, hiszen kívánság tényleg lehet 154-féle, amit az ember szeretne visszacsinálni az életében.


R2-D2 írta:

A dilis testvérpár bulijáról már ejtettem néhány szót, az még olyan elképzelhető volt, bár a sok statiszta szerepeltetésén is elgondolkodtam (minek annyi pasi és faszi, ha csak egyet-egyet dugunk meg).


Néha olyan aranyosan naív tudsz lenni az emberi gyarlóságot illetően Smile peace ... Az egy dolog, hogy egy este sem csak egyet-egyet lehet megdugni, azon túl, hogy egyszerre sem (ld. orgiák), de az ilyen partik alapvető motivációjára azt tudom elképzelni, hogy önmagában is jó érzés végigtekinteni a "húspiacon", megadva a válogatás szabadságát, és azt az érzést, hogy ez a sok szép ember mind miattad van ott, és nem másért Smile .

.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Idegpálya   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptyKedd Feb. 18, 2020 9:46 pm

.
R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 38qtFyh




Idegpálya






Nem, bazzeg, nem… Senki nem megy ENNYIT bekötött szemmel százzal motoron, városban, forgalomban. Ezt még a nagy stuntriderek, még talán maga Mókus sem csinálná meg… Viszont a korrektség kedvéért meg kell jegyezzem, ha minden moziban csak ennyi lenne a hülyeségfaktor, a világ egy boldogabb hely lenne – már ami az éves filmtermést illeti.

Emlékeztek még a néhány évvel ezelőtti vizesvödör borogatós őrültségre, amikor a „hírességek” egymás kihívva, egymáson túllicitálva (és röhögve) öntögették magukra a vödör vizet a kamerák előtt, majd mindezt feltöltötték a netre? Vagy arra a komplett őrültségre, amiben legutóbb értelmes emberek telefonjukon Pokemon figurákat kerestek világszerte – közben néhányan nem törődve sem saját maguk, sem mások testi épségével? És milyen régi példák is már ezek (ez az írásom kb. három éve születőben van), mennyi hasonló eszement és életveszélyes ötlet söpört végig azóta a világhálón… azon a világhálón, ami az Idegpálya bemutatója óta is annyit változott már, hogy lassan ez a film is idejétmúlt és avíttnak tűnik. Hihetetlenül és egészségtelenül gyorsan fejlődik és változik a digitális világ, amihez az azt használók nem mindig képesek alkalmazkodni – és itt most nem arról beszélek, hogy az idősebbek nem tartanak lépést a technikával. Nem, sajnos pont az a baj, hogy az ebbe a közegbe születetteknek nincs meg az a szűrőjük, ami megóvná őket mindattól, ami ezzel az egésszel jár – s amit az Idegpálya roppant szórakoztató módon ábrázol. Nekem pedig, akinek szándékosan még okostelefonja sincs, néha biza furcsának tűnik a közösségi média ezen iszonyat térhódítása, néha nem értem az embereket (fiatalokat), mi szükségük van életük teljes kiteregetésére, s legfőképp hogy nem lehet mindenféle balfasz app nélkül élni…

Mindezt csak azért írtam, hogy egyértelmű legyen: a mai kor modern netes, okostelefonos, facebookos, appos világában én bizony – szándékosan – dinoszaurusz vagyok. Ehhez viszonyítva kell mindazt a sikert értékelni, amit az Idegpálya elért nálam: néhány apróságot – és azt a hajtépős motoros jelenetet – leszámítva három éve (és most is, az újrázáskor) úgy kaptam egy roppant friss, izgalmas pörgős és látványos filmet, hogy egyszerre sikerült élveznem a kor nekem idegen technikai vívmányait és kéjesen mosolyogtam azon a görbe tükrön, amit a film tart jelen társadalmunk elé. Mert bizony, az Idegpálya akár lehetne egy Black Mirror epizód is, tökéletesen beleillik a zseniális sorozat koncepciójába, az elmúlt évek pedig arról tettek bizonyságot, hogy bármilyen őrült feladatok tűnnek fel ebben a moziban, az élet és a valóság néha sokkal meglepőbb, megalázóbb, vagy épp viccesebb és veszélyesebb dolgokat tud produkálni. Elsőnek talán furának is tűnhet, hogy nem sokan beszélnek erről a filmről – nem tudom, közületek is hányan látták – de aztán simán lehet, hogy akaratán kívül kényes téma lett az egész, amiben annak a bizonyos tükörnek a képe nem tetszik az azt bámulóknak… és most sem a tükör a hibás.

Az Idegpálya egy 2012-es novella megfilmesítése, központi története pedig egy felelsz vagy mersz alapú játék (felelsz nélkül), amiben a résztvevők különféle őrült küldetéseket teljesítenek elsőször csak pénzért, majd az egyre nagyobb népszerűségért. A lájkok és a követések mindent uralnak, az élőben közvetített közösségi médiás próbatételek pedig egyre durvább és vakmerőbb feladatokat szülnek – aki a játékban részt vesz, szinte a telefonkamera előtt éli az életét, így rengeteg „támadási felületet” biztosít annak a nézőközönségnek, ami a következő kihívást írja elő neki. Rövid – rendkívül jól és ötletesen fényképezett – felvezető után azt vesszük észre, hogy főhősnőnk, Vee (Emma Roberts) némi önértékelési probléma miatt a játék részévé válik, s már rögtön az első  feladatánál belebotlik Ianba (Dave Franco), aki majd társa lesz ebben az őrült, pörgős, másfél órás tripben. Az egész film kb. egy nap/este alatt játszódik, Vee sikere lavinaszerűen söpör végig a közösségi médiában – ezzel amúgy egy tök jó és hiteles konfliktust generálva korábbi barátaival, valamint egy tök jó és hiteles személyiségváltozást idézve elő nála – mert tök emberinek tűnik minden reakció, amit ez a helyzet kiváltani képes a karakterből. Még másodszorra is abszolút bejöttek a feladatok, legyen az akár a „csókolj meg egy idegent”, vagy „próbáld fel a ruhát” –ról szó, más kérdés, hogy bizony én még nézőként sem vettem volna részt az egészben (nem is tudnék, ugye).

Aztán, ahogy egyre magasabb fordulatszámra kapcsolt a film, úgy jöttek a nekem is tetsző, vadabbnál vadabb ötletek – jól kifejezve amúgy az emberek, a nézők mohóságát az egyre veszélyesebb és kényesebb helyzetek látványára – és azt veszi észre az ember, hogy egy pillanatra nem engedi el a film. Remek húzás volt Iant kétes múlttal felruházni, mint ahogy a Madmaxes srácot, Ty-t (Colson Baker) is jó volt lebegtetni a végéig. Antagonistának alapban is tökéletes a srác (bár nekem amúgy is szimpi volt a punkos megjelenése ebben a csillivilli tech világban), de nagyon tetszett a dramaturgiának rá szabott része is: ebben a moziban nincsenek jók és rosszak, a játék minden résztvevője előbb-utóbb a játék (és a nézők) áldozatává, kvázi rabjává válik. Tetszett az is, ahogy a nagyobb pénzdíj és siker öngerjesztő spirálba rántja a szereplőket, a kezdeti qrva jó ártatlan és vicces szerepjátékok hogy alakulnak a film sebességével egyenesen arányosan pörgősebbé és érdekesebbé. 2016-ban még ugye nem tűnt föl, de most nagy örömmel néztem a 13 okom volt Alex Standall-jét (Miles Heizler) Tommy szerepében, no meg a Dark Webről is volt mostanra már némi fogalmam – köszönhetően mondjuk a Who I am című zseniális mozinak. Az Idegpálya önmagában is egy veszettül szórakoztató film, de a felszín alatt sokkal többet rejt, mint azt az alapból pörgős történet megmutat.

Mert gondoljunk csak bele, mennyire nem is vagyunk messze mindattól, ami itt szerepel. Az értékelések, csillagok, lájkok világában élünk, az emberek ingerküszöbe az egekben van, minden balesetnél, tragédiánál katasztrófaturisták tucatjai tolonganak – jobb esetben csak szörnyülködni, nézni, rosszabb esetben szelfizni. Olyan világban élünk, ahol a másoknak való megfelelési kényszer irányítja mindennapjainkat, e kényszernek kifejezési eszköze pedig mára már az elengedhetetlen okostelefon – ha pedig mindehhez még hozzávesszük a filmben egyelőre utópiának tűnő pénzkereseti lehetőséget, biztosak lehetünk benne, hogy ha valahol, valaki ezt, így leszervezhetné, pontosan ugyanígy történne minden. Vérre, megalázásra, viccre vágyó nézők és pénzért, hírnévért mindent megtenni hajlandó játékosokkal lenne tele a világ – az Idegpálya mélyebb (és kétségkívül negatív attitűdű) hozzáállásban tekinthető az elbutuló, közösségi médiától, okos kütyüktől függő beteg civilizáció kórképének is… és igen, ha nagy vargabetűvel ide kapcsolom mondjuk a Terminátor: Genisyst, rögtön máshogy is lehet látni ezt a világot. Persze, lehet, szimplán velem van baj, és csupán élvezni kellene a technikai vívmányokat, hozzájuk butulni és mindjárt szebb lenne minden.

Mindezek figyelembevételével én duplán is tudtam élvezni az Idegpályát: részben megtaláltam benne azt a kritikát, amit minden ilyen moziban keresek, részben pedig veszettül szórakoztam ebben a színes, pörgős másfél órában. A  történet és a remek/szimpatikus színészek mellett volt még ugyanis valami, ami megfogott – ez pedig a vizualitás. Nem is önmagában az a színes, de mégsem giccses képi világ, ami elénk tárul, bár az is nagyon jó és emlékezetes, hanem azok az apró trükkök, amivel magát a hálót, a közösségi médiás követést és kommunikációt ábrázolták. Ahogy a számítógép belsejéből tekintünk ki a szereplőre, ahogy a játékosokat online követjük, ahogy a telefonok „életre kelnek”, az mind szenzációs – írom ezt annak ellenére, hogy az utóbbi években több, képernyő tevékeny bevonásával játszódó mozit láttam már. Fura mód még a számomra alapból nem kedves zene is tetszett a filmben, valahogy ehhez a képi világhoz, ehhez a fiatalos, színes látványhoz minden dal, zene passzolt. S itt kell megjegyezzem, hogy ugye most lemezről néztem újra az egészet: a film hangzása még DVD-n is parádés – már kezdem azt hinni, hogy mindez az új cuccomnak köszönhető – kíváncsi lennék egy BD változatra (a kép ugyanis rendesen elmarad az elvárásoktól).

Ha az a roppant kínos, hatásvadász és idióta motoros kihívás nem lenne, nyugodt szívvel adnék rá többet is, de engem az ilyenek rendesen ki tudnak akasztani. Ezért marad az az értékelés, ami három éve is járt ennek a filmnek… hozzátéve, hogy qrva jó élmény volt ismét.




80%



.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Szárnyas fejvadász 2049   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptyKedd Feb. 25, 2020 4:07 pm

R2-D2 írta:
.
Szárnyas fejvadász 2049



Ennek ellenére kifejezetten érdekelt a Blade Runner 2049. Részben persze a hype miatt, de eleve, mert ugye sci-fi, márpedig jómagam igyekszem az elérhető fantasztikus filmek túlnyomó többségét megnézni. Másrészről meg ugye Harrison Ford, az én kedvenc Han Solom, akit valami idióta kinyírt egy másik világban, és akit ki nem hagynék semmiért sem, ha tehetem – az már más kérdés, hogy két qrva órát kellett várni rá, hogy feltűnjön a filmben. Igyekeztem minél jobban ráhangolódni az egészre, minimálisra csökkenteni az elvárásaim – amiknek aztán végül is az lett a következménye, hogy még a saját mércémhez képest is meglepően zökkenőmentesen telt el a 2 óra 44 perc a moziban.

... önmagában a 2049 is egy túlnyújtott vizuális orgia, rengeteg felesleges és hatásvadász elemmel, kidolgozatlan karakterekkel, csak úgy megtörténő eseményekkel… mégis, most éreztem talán azt először, hogy működik a dolog. Látvány és hangulat szemszögéből mindenképp, a többit meg az esetében egyszerűen el kell felejteni. Egy csomó figura csak jön és megy, a legfőbb történetalakítók sincsenek kidolgozva, szimplán csak kilépnek a képből (Wallace???), mikor nincs rájuk szükség, teljesen légies az az istenített továbbgondolt sztori. Viszont a képi világ tényleg visz mindent, megértük azt, hogy egy filmet csak azért érdemes megnézni, csak attól jól érzed magad, mert tetszik, amit látsz. Még a sok idiótaság is látványosan van tálalva, legalábbis engem többször elvarázsoltak azok az ötletek, amiket egy mai sci-fitől elvárok.. A CGI korábbi szereplő beszarás, kenterbe veri Tarkint, Joi is például szenzációs ötlet, még ha igazából semmi értelme sincs, de pl. a replikáns születése is hasonló (még ha láttunk is ilyet már)… tényleg, Deckard nem lehet replikáns, mert ő megöregedett. De legyen akár a nagyváros, akár a pusztaság, akár sivatag, akár zárt szoba üvegfal mögött: minden borzasztóan erős hangulattal bír. Néhány jelenet kifejezetten hosszú és kitartott – ezúttal viszont élmény volt nézni a tájat, a környezetet, s kevésbé zavart a lassúság. Ez is egy művészfilm, egy roppant lassú, felületes sci-fi, de egyúttal egy baromi látványos mű is, ami pont elég ahhoz, hogy lehessen rá pozitívan emlékezni.

TOP 10 közelében sem lesz év végén nálam, de meglepő módon nem éreztem magam kényelmetlenül rajta.

75%

Az újranézés után az összkép nagyjából változatlan, talán csak annyi a különbség, hogy ezúttal sokkal unalmasabbnak és vontatottabnak tűnt az egész - a még mindig szenzációs vizualitás most teljesen agyonnyomta az amúgy nem túl acélos történetet. Nem zártam jobban a szívembe az egészet, pedig most direkt megnéztem előtte a három összekötő kisfilmet is... amiből úgy istenigazából továbbra sem derül ki, hogy miért gondolja valaki azt, hogy a replikánsok a túlélés zálogai, meg hogy a nagy áramszünetbe hogy lehet kipusztulni...

A 2049 egy teljesen feleslegesen istenített, rettentően vontatott sci-fi agymenés Villeneuve-től, amit akkor érdemes elővenni ha relaxálni és szép képeket akarsz látni. A BD képe ennek megfelelően gyönyörű, a hangjával meg úgy jártam, hogy a frissen összerakott rendszerem sem tudott mit kezdeni a Auro 3D 11.1-el... Shocked Sajnos az extrákon nincs magyar felirat, pedig istenbizony végignéztem volna őket - hátha találtam volna bennük kapaszkodót a mozihoz.

Így viszont inkább lefelé csúszik a múltkori értékelés, s nem is tudom, mikor lesz ezt kedvem legközelebb újra elővenni.


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Feb. 25, 2020 4:21 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Holtpont    R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptyKedd Feb. 25, 2020 4:20 pm

R2-D2 írta:
.
Holtpont




Azt a kérdést persze mindenképp fel kell tennünk, hogy volt-e létjogosultsága ennek, ilyen formában moziba kerülni. Nos, a helyzet az, hogy ilyen címmel talán valóban nem, de önmagában ennek a történetnek, ilyen hangulattal és ilyen képekkel mindenképp. Az új Holtpont ugyan valóban tartalmaz nyomokban Holtpont-elemeket (nevek, utalásokat), de istenigazából nem sok köze van a klasszikus műhöz: szerencsésebb lett volna csupán egy inspirációként tekinteni az eredeti filmre, nem pedig vállaltan remakelni, és akkor nem is lenne szükségszerű azzal párhuzamba állítani sem. Ugyanis ez az új mozi szinte mindent átértelmez a 91-es filmhez képest, a hajdani bankrablós történet helyett sokkal inkább egy globálisabb, spirituálisabb világ felé fordul – viszont azt hiszem, ez rendesen megfeküdte a nézők gyomrát.

Legvégére tettem, de a film talán legfontosabb és legjobban elismert/értékelt eleme a fényképezése: gyerekek, ezek a képek, amik itt vannak, azok egyszerűen lenyűgözőek. Beszarás, mennyire közel tudnak vinni minket ahhoz az őrülethez, amit a srácok művelnek, mennyire együtt tudunk élni a karakterekkel a veszélyekben – néha talán pont ez a túl közelség okoz némi hiteltelenséget (leginkább a mászásnál). De a gyönyörű képek – talán egyedüliként – nekem nem csak az extrémsportot szolgálják ki, hanem a természetvédelmet, a Föld Anya bámulatos szépségének bemutatását is. Nem csoda, hisz a stáb – a logikus zöld hátterek mellett – rengeteg valós helyszínen is forgatott, segítve ezzel a beleélhetőség érzését. Mindezek által valahol magasabb szintre is emelték az eredeti Holtpont filmet, de ezt csak azon keresztül sikerült megvalósítaniuk, hogy egyúttal ki is herélték azt. Elvették annak thriller/krimi jellegét, annak feszes történetét, helyette aktualizálták és felpörgették az eseményeket. A legeslegnagyobb baj az, hogy mindezt Holtpont cím alatt követték el … nehéz mindezt figyelmen kívül hagyni, de ha sikerül, szédítő élményben lehet részünk. Egy kétórás extrémsport klipben.


80%

Ez viszont harmadszorra is qrvára bejött. Talán tavaly néztem a gyerekekkel együtt, magyarul, s már akkor is felpiszkált, hogy ezt eredetiben is újra kéne nézni - nos, megtörtént. A film egyre jobban tetszik, így, hogy szinte teljesen el tudok vonatkoztatni az eredti Holtponttól, egy kegyetlenül látványos, hangulatos és pörgős spirituális adrenalinfilmet kapok, aminek egyetlenegy hibája van, a nevezett címe. Hogy a néző akarva-akaratlanul köti, viszonyítja valamihez...

Arról viszont már Xpressen írtam pár sort, hogy a több ezer forintért megvásárol BD lemez egy hatalmas átbaszás, egy minősíthetetlen szarkupac. Az ADS, mint kiadó sikeresen elcseszte a hangkeverést, a center is a jobb oldali frontból szól, szinte élvezhetetlen eredeti nyelven az egész. A rengeteg akcióhoz képest alig van háttér, az egész hangkép egy kalap szar.

Még szerencse, hogy a film jó - már csak azt nem tudom, hogy ha ezt megint újranézem, milyen formátumban tegyem. Elég hülyén néz ki, hogy ott a lemez a polcon, én meg letöltöm a filmet, ha anormális minőségben akarom élvezni. Nesze neked legális filmezés...


.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Álom doktor   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptySzer. Feb. 26, 2020 12:15 pm

.
R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 RVyldjA



Álom doktor




Miután jómagam nem sokat tudok Stephen King írói munkásságáról – műveivel csak azok megfilmesítése kapcsán kerülök közelebbi kapcsolatba – így nem kicsit lepett meg, hogy az 1977-es (és 1980-ban, Kubrick által megfilmesített) A ragyogásnak az író 2013-ban írt egy folytatást, Álom doktor címmel. Sőt, mikor anno, a moziban először láttam ennek a bemutatóját, elsőre még arra is gondoltam – főképp a rengeteg hangulatkeltő, megidézett ikonikus jelenet kapcsán – hogy az Álom doktor nem más, mint az A ragyogás remake-je. Aztán persze rájöttem, hogy ez mégiscsak egy folytatás, az eredeti történet kisfiújának utóélete, aki a szállóban történtek után 30 évvel még mindig az események hatása alatt áll, démonait pedig alkoholba fojtva próbál boldogulni a világban. Szóval, bárki bármit mond, az Álom doktor – King másik klasszikusához, az Az-hoz hasonlóan – egy egyértelmű második fejezet, ráadásul nagyjából ugyanolyan intervallum is telik el a két történet között…

A teljes képhez az is hozzátartozik, hogy bár sosem voltam igazán A ragyogás rajongó, előző nap megnéztem Kubrick filmjét is. Túlságosan nem akarok most abba belemenni, de most sem fogott meg igazán az az alkotás, számomra egy nagy katyvasz az egész, sok szempontból érthetetlen és értelmezhetetlen történet – viszont azok az ikonikus felvételek, amiket annyiszor megidéztek már más filmekben, azok most is működtek. Hangulatteremtésben, beállításokban, egyes jeleneteiben kétségkívül emlékezetes egy film, de megvannak vele a saját problémáim – különös tekintettel a „tüsszenteni készülő” késes anyára   Laughing  – amik Kubrick stílusával keveredve zavarba ejtő elegyet alkottak, s amire ráadásul képtelen vagyok elfogadni a ráaggatott címkéket, miszerint minden idők legjobb horrorja és ilyenek. A másik dolog az Álom doktor kapcsán, hogy akaratomon kívül a 3 órás rendezői változathoz volt szerencsém: nem tudom konkrétan (annyira nem néztem utána) mik a változások a 2 és fél órás mozi változathoz képest, de ez, így, ilyen mixben számomra egy nagy kerek egészet alkotott az A ragyogással. Remekül kiegészítette azt, nagyon jól állt neki, hogy temérdek jelenet, karakter, helyszín visszaköszönt benne – de különösképp az, hogy az első epizód címét adó ragyogás (ami abban amúgy alá volt rendelve Nicholson elmebajának) végre teljes fényében tündökölt és értelmet nyert.

Dan Torrence (Ewan McGregor) évek óta próbálja elrejteni a világ és maga előtt mindazon telepatikus képességeit, amit 30 éve fedezett fel a Szépkilátás Hotelben (apropó, ha az a gonosz háza, akkor a teltházas időkben hogyhogy nem történt semmi az ott megszálló vendégekkel??). A múltja, a kádból kilépő aszott, meztelen öregasszony (King-fóbia, ld. még az Az 2 meztelenül futkosó öregasszonya), a folyosón álló két kislány, a lift előtti vérzuhatag azonban nem engedi, látomásaira részben az alkohol jelenti a megoldást, részben meg a rendszeresen feltűnő ex néger szakács, Hallorann szelleme, aki módszeresen megtanítja neki, hogyan is kell a démonokat dobozokba zárni saját elménkben (ld. még Dean Winchester, Odaát). Itt kell megjegyezzek egy nagyon fontos dolgot, ami számomra az első percektől a pozitív tartományban tartotta a filmet: már az is qrva jó volt, hogy Hallorann karaktere is szinte kiköpött olyan, mintha az első filmből jött volna ide, de az hogy a flashbackek miatt gyakorlatilag egy csomó jelenetet újraforgattak az első rész alapján úgy, hogy az ember csak bámul a mostani karakterek hasonlóságán, az bámulatos. Akárki csinálta a castingot, zseniális megoldást talált, mint a késes anyára, mint Hallorannra, mind az ifjú Dannyre – ha nem látom előző nap az A ragyogást, talán fel sem tűnt volna, hogy nem a régi színészek jelenetei vannak bevágva (amúgy, Wendy esetében egészen üdvözítő volt ez a váltás). Szóval, Danny vegetál, vedel, a lelkiismerete maga Hallorann, és valahogy elkerül New Hamsphire-be, ahol új életet kezd. Eljár agy AAA klubba, barátra tesz szert, sőt elnyomott ragyogása ellenére üzeneteket fog egy titkos valakitől. Kifejezetten jó és hangulatos szakasz ez az egész – a rengeteg emlékképpel, szellemmel tök jól hozzákapcsolja a filmet az előzményéhez, ugyanakkor tök jó kórképet is ad arról, mi történik akkor egy gyerekkel, ha nem segítenek neki feldolgozni egy gyerekkori traumát, illetve ha kénytelen elrejteni egy fura tulajdonságát (olyan mutáns szerűt – jó kis X-men lehetett volna Dannyből).

Mint ahogy a történet új szereplőjéből, a tini Abraból is (Kyliegh Curran): a kis néger csaj lesz az, aki a saját, hatalmas erejű ragyogását felhasználva kapcsolatba lép Dannyvel – s aki felfedezi, hogy a világban élnek olyan, ember formájú lények, kvázi életerő vámpírok, akik a ragyogásban erős gyerekek szuflájából táplálkozva nyerik energiájukat. Igen, rögtön adja magát a párhuzam az Életerő című filmmel, de ez a párhuzam kétlem, hogy oly sok embernek beugrott volna… a lényeg, hogy az Álom doktor egy hárompólusú mozivá válik, amiben Abra, Danny és a vámpírcsapat szálát követhetjük nyomon – természetesen tudva és várva, hogy a három szál a végére összeér. Nekem – lassúsága ellenére – qrvára tetszett ez a szakasz is, részben mert végre 30 évvel később értemet kap maga a ragyogás, illetve mert ez a „Menj ki a fejemből” dolog mindig is a kedvenceim közé tartozott (X-men, Jedik, Odaát, stb…). A Kalapos Rose nevű karakter (Rebecca Fergusson) például egészen szenzációs, tipikusan az a figura, aki úgy unszimpatikus, úgy kívánod a halálát, hogy közben valahol bírod a csajt. Nagyon szépen építkezik a történet, apróbb elmeharcokkal, érdekes és látványos elemekkel, remek karakterekkel, s végre egy film, amiben nem veszel el nézőként, mikor valakinek az elméjében jársz. Annyira jó volt, hogy szinte minden mozdulaton, percen érezni lehetett a kötődést a múlthoz, az A ragyogáshoz, hogy nagyon sokszor éreztem, hogy ilyet láttam már máshol – de végig sikerült Mike Flanagan rendezőnek olyan szinten kordában tartani az eseményeket, hogy egyszer sem éreztem én koppintásnak és feleslegesnek a megidézett jelenetet és hangulatot.

És ez hatványozottan igaz a fináléra is. Olvastam, hogy a rendező túlságosan is lemásolta az A ragyogás képsorait, hogy saját rajongásából eredően szinte újraforgatta az első filmet – de emberek, ez ettől lesz igazán qrva jó!! Ahogy a felnőtt Danny felébreszti a házat, ahogy benéz a szétvert ajtón, ahogy találkozik a pultossal, ahogy neki is lemossák a ruháját, az nemcsak hogy egy óriási nosztalgiabomba, hanem egyszerűen szenzációs! Én a végjáték majd’ minden percét maradéktalanul élveztem, kéjes vigyorral jártam be újra a helyiségeket és találkoztam újra mindenkivel. Ahogy az Álom doktor (jó, ez a név kicsit ecebócán lett elmagyarázva) összeköti a múltat a jelennel, az beszarás, ahogy a Torrence család kálváriájának a köre bezárult, az nagyon jó lett. Végre értelmet nyer egy csomó minden (mondjuk az első film fényképe pont nem), a Szépkilátás Hotel meg ugye eleve egy olyan ikonikus helyszín, amiben barangolni alapból egy élmény. Az egész filmen végigvonuló misztikus vonal itt vált át abba a lightos horrorba, amit vártunk, és amit már láttunk (jump scare nélkül!!), és számomra a kissé idióta első filmet is új szintre emeli.

Persze, lehet azt mondani, hogy az ok nélküli őrület jobb és félelmetesebb, mint testet és nevet adni a fenyegetésnek, lehet azt mondani, hogy Flanagan csupán Kubrick képeit és helyszíneit felhasználva tudott hatásos atmoszférát teremteni – de kit érdekel. Ez, így, ilyen megoldásban qrva jól működött, és még mielőtt idáig elértünk, volt egy kis dráma is (jó, azért az nagyvonalú volt, ahogy Abra kezelte saját veszteségeit), a Hotel eseményei pedig messze túlmutatnak a fan service fogalmán: értelmet adnak majdnem mindennek, amit két film alatt láttunk. Mert azt azért hozzá kell tegyem, hogy tuti, nekem azért jött ez be most annyira, mert folyamatában láttam a sztorit, hogy közvetlenül előtte láttam Kubrick filmjét is (van, hogy az ilyesmi pont fordítva sül el): az Álom doktor minden percén éreztem az aprólékos odafigyelést, az illeszkedés mértani pontosságát. Hogy van gazdája a filmnek, van mögötte koncepció, hogy végre valaki tudta, mi is volt az előzmény és nem abban bízott, hogy a hülye néző úgyse emlékszik semmire. A koncepció győzött, az Álom doktor pedig számomra egy nagyszerű mozi lett – a maga három órás játékidejével együtt.

Néhol talán tényleg lehetett volna feszesebb, Danny alkoholizmusából és az AAA-ból számomra kevesebb is elég lett volna, valamint néhány korábban felvetett kérdés a házzal és annak szellemeivel kapcsolatban még mindig megválaszolatlan, no meg de bárcsak minden King film ilyen lenne…





80%




.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Narcos: Mexico S2   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 EmptyKedd Márc. 10, 2020 9:57 pm

.
R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 GT6aJgg



Narcos: Mexico S2





Még mindig nem tartunk a drogháborúnál és még mindig nem értünk el időben Peña ügynökhöz, aki a harmadik évad végén autóból bámulja a határ túloldalát – nem, mert még mindig Felix Gallardot kergetjük, aki nagyon kihúzta a gyufát az akkoriban igencsak gyerekcipőben járó DEA ügynökeinél. Igen, azoknál a fickóknál, akik az előző évad végén Bosszúállók módjára átruccannak Mexikóba, letartóztatni és/vagy likvidálni mindazokat, akik aktívan részt vettek az előző évad gyilkosságában…

Bármennyire is szeretem, szerettem én ezt az egészet, ez az évad nagyon nyögvenyelősen csúszott csak le a torkomon. Már az Escobar nélküli Narcos sem volt az igazi, de eddig még mindig volt egy történeti szál, volt néhány olyan erős karakter, ami többé-kevésbé pótolni tudta a Wagner Moura hiánya miatti űrt – itt, a második mexikói évadban olyannyira hiányzott mindez, hogy sajna azt kell mondjam, ez volt az eddigi 5 évad közül messze a leggyengébb. Hogy jobban érzékeltessem, ez kb. úgy viszonyul magához az egész Narcos kalandhoz, a korábbi (főleg az első kettő) évadokhoz, mint az a jelenet, amikor is Felix próbál Pacho fölé nőni az évad közepén: abban a szcénában válik egyértelművé, hogy ő, és szinte az egész mexikói droghálózat milyen súlytalan is a kolumbiaihoz képest – nos, pontosan ezt éreztem az évadok viszonyításában is. Ez a N:M S2 lehet, hogy önmagában egy tényleg érdekes és tanulságos kis törióra a kartellek kialakulásáról, de korábbi önmagához képest rendkívül latymatag és unalmas – köszönhető pedig mindez annak, hogy egyszerűen nincs karaktere, nincs egyetlen egy karizmatikus figurája már a sorozatnak. Mert abból Felix Gallardoból, aki mindezt hivatott lett volna betölteni, ebben az évadban egy szerencsétlen, tutyimutyi faszt csináltak, aki saját egóját hajszolva nyilvánvaló baromságokat csinál, akiről közben végtelenül nehéz lesz elhinni, hogy ő alapította meg azt a bizonyos mexikói drogbizniszt.

Ugye, az előző évad végén Mexikóba érkezik egy DEA különítmény, bizonyos Walt Breslin (Scoot McNairy) vezetésével, akiknek feltett szándéka, hogy felkutatják mindazokat, akik társuk haláláért felelősek. Természetesen az első számú célpont maga Gallardo, de azért voltak abban a házban még mások is – orvos, katonatiszt, rendőr, stb… az évad első pár epizódja – ezen a szálon – egy Münchenhez hasonló dramaturgiájú macska-egér játék. Ez alapban akár tök izgalmas is lehetne, ha az ebben részt vevő sakkfigurák bármi nemű érdeklődést képesek lennének kiváltani a nézőben. Sajnos azonban ez nincs így: sem a bűnös „áldozatokban”, sem az őket elkapó csapat tagjaiban nincs az égadta egy világon semmi, ami miatt különleges lenne a szakasz. Sőt, Walton kívül az elfogó brigád tagjairól semmit nem is lehet megtudni (még később sem), így elég nehéz érzelmileg kötődni hozzájuk, még akkor is, ha az ember úgy gondolja, igazságot szolgáltatnak. Ez a fura érzés aztán megmarad az egész évadon keresztül, sőt, ahogy Walt egyre inkább betegesen mániás lesz, ahogy Kikihez hasonlóan beleőrül Felix elkapásának terhébe, úgy sikerül eltávolodni az ún. jó oldalon álló figurák döntő többségétől. Egyébként én meg voltam róla győződve, hogy Walt Breslin valós figura, de most néztem utána: ő csupán a sorozat dramatizálása miatt került bele a történetbe – lehet, épp pont ez volt a baj.

Mindenestre a N:M S2 egyik csapásiránya tehát az ügynökök harca a drogkereskedőkkel és a végtelenül korrupt mexikói hatóságokkal – emlékezzünk csak, akinek pont el kellett volna kapnia Gallardot, az már a Cingár zsebében van. Vannak természetesen ennek a szálnak is érdekes és jó elemei, például a repülős átcseszés az kifejezetten tetszett – csak ha ugye Walt nem igazi, az emberben utólag felmerül a kérdés, mi a kitaláció még, tényleg így történt-e minden, vagy csak egy illúzió az egész. De jó volt a másik repülős ügy is, annak minden tragédiájával együtt, mint ahogy tetszett az ez évadban főleg Walthoz kapcsolódó Acosta sztorija is, szintén annak minden tragédiájával együtt. S ha már nála tartunk, fura, de ő pl. toronymagasan jobb, erősebb karakter volt, mint bárki az ügynökcsapatból…

A Narcos: Mexico S2 fő története természetesen Felix Gallardo (Diego Luna) vesszőfutása. Az talán nem titok, hogy hol fogja ő végezni, ezért talán nem spoiler: ahogy az első két évad Escobar elfogására volt felhúzva, ez a két évad Gallardo börtönbe juttatására fókuszál – mindeközben viszont elveszi a karaktertől mindazt a tekintélyt, ami miatt akár a valóságban, akár a sztoriban oly’ félelmetes hírnévre tehetett volna szert. Mert mit is látunk? Az első epizódban, Felix 50-ik szülinapi buliján már rögtön egy akkora pofonba szalad bele, ami a nézőben rendesen kétségeket ébreszt a faszi hatalmáról, tehetségéről és tekintélyével kapcsoltban: az a bizonyos Pacho, aki a Cali Kartell egyik legjobb figurája, rendesen helye teszi Félixet, s már-már demoralizáló vereséget mér rá. Ez az első, még csak apró alkalom egyébként mindannak igazolására (elég hamar), amit fentebb írtam: az itteni kolumbiai-mexikói erőviszonyok hűen tükrözik a sorozat évadjait is, s itt kell megjegyezzem azt is, mennyire szembetűnő, hogy Pacho milyen erős karakter is a többiekhez képest – pedig aztán már ő is elmaradt anno Escobartól. Mindegy, Felix szembesül azzal, hogy bármennyire is szeretné, nem lesz egyelőre minden idők legnagyobb és legbefolyásosabb drogvezére – innentől pedig szinte rossz nézni, ahogy szinte minden összeomlik körülötte. Oké, nem is lenne az a cél, hogy nézőként annyira azonosuljunk vele, vagy szurkoljunk neki, de valahogy én úgy voltam vele, hogy – és ez lehet, picit Diego Luna kisugárzásán is múlik – ez a faszi eddig messze nem volt annyira ellenszenves, kegyetlen, utálnivaló antagonista, mint azt esetleg a történelemből betöltött szerepe alapján várni lehetett volna. Ez aztán majd csak a végére fog változni, de addig szabályosan fáj nézni, hogy folyik ki a keze közül – a saját hülyeségei miatt – szinte minden, hogyan nőnek fejére saját szervezete, illetve hogy borul körülötte a politikai háttér.

Mert azért az ugye mindenkinek megvan – aki eddig nézte a sorit és/vagy olvasott minket – hogy a Narcos nem csak egy drogtörténet, hanem egy megdöbbentő politikai, társadalmi tabló is a nyolcvanas évek Kolumbiai, Mexikói hatalmi viszonyairól, arról a szinte elképzelhetetlen szintű korrupcióról, ami átszőtte az egész társadalmat. Ez az évad ebben egyébként felveszi a versenyt az előzőekkel, a csúcs egyértelműen a 88-as választások bemutatása volt, de alapban is megdöbbentő, hogy egy drogvezér katonai (!!!) kísérettel furikázik az országban. És simán ide vehetem a területenként (itt még plázáknak hívott későbbi kartellek) kilóra megvett rendőrséget, vagy azokat a kormánytagokat, akik tényleg mindent elfogadtak a saját győzelmük érdekében. Szinte hihetetlen, hogy a komplett kormány – jó pénzért, no meg némi választási csalásért – kvázi támogatta az egész szállítást, hogy gyakorlatilag azon múlt a „kereskedők” sikere, hogy milyen magas pozícióba tudták bevásárolni magukat. És innen nézve abszolút nem fura, hogy 70 tonna!!! kokót simán el lehet hozni Kolumbiából Mexikóba repülőn (az USA-ba szállítás már más tészta, de arra is láttunk már épp elég filmet) a nélkül, hogy bárki kérdezett volna valamit…

Üde színfoltja ugyanakkor a sorozatnak a plázák világa, egész jól fel van vezetve a jövő (már ha jól gondolom, hogy mi jön ez után), hogyan és miért esett négy darabra Gallardo birodalma – a pici bibi csupán az, hogy ez is maximum érdekes volt, de nem érdekfeszítő. Ráadásul – ugyan lehet, ez csak az én hibám – a sok beatles frizurás mexikói fickó sokáig tökugyanolyannak tűnt nekem, sokszor nem is tudtam, ki milyen területet képvisel, s ki miért háborúzik a másikkal. Nagyon sok idő kellett, míg úgy gond nélkül képes voltam különbséget tenni a sinolaiak és a tijuanaiak között. Az alagútásás mondjuk király volt, ebből is láttunk már későbbi időszakból más filmekben példákat – de megmosolyogtató, hogy volt ötlet bemutatni azok születését. Amúgy nem rosszak a srácok, ebbe a latymatagabb évadba tök jól beleillenek… csak hát ugye volt már korábban négy, karakteresebb szezon – apropó, ahogy már amúgy említettem is: a N:M S2 csúcspontjai épp ebből kifolyólag azok a jelenetek voltak, amikor az ezzel párhuzamosan játszódó Narcos S3-ból teszi tiszteletét valaki ebben a soriban. Mint pl. Salcedo…

Összességében azt kell mondjam, hogy ugyan nem volt rossz ez az évad sem, de sem drámaiságában, sem kegyetlenségében, sem izgalmasságában nem közelíti meg elődeit. Olyan langyosnak éreztem, aminek a végére már tökmindegy volt, elkapják-e Gallardot, vagy sem.





70%




.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0   R2-D2 írásai 3.0 - Page 51 Empty

Vissza az elejére Go down
 
R2-D2 írásai 3.0
Vissza az elejére 
51 / 66 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 27 ... 50, 51, 52 ... 58 ... 66  Next
 Similar topics
-
» R2-D2 írásai 1.0
» R2-D2 írásai 4.0
» R2-D2 írásai 2.0
» Joe C. Hallenbeck írásai
» Mr. White írásai

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: