Kritikák, gondolatok a filmek világából |
|
| Niwrok írásai 1.0 | |
|
+5Weide Mr. White Remo R2-D2 Niwrok 9 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Hétf. Feb. 24, 2014 6:25 pm | |
| - R2-D2 írta:
- Spoiler:
De már az is milyen hülyeség, hogy undorodik tőle és nem néz rá... Nekem az egész évadban nem tetszett Sherlock karaktere, ezzel az emberivé tételével kivágták a lényegét... De ami legfontosabb: Mit szólsz Moriartyhoz?
- Spoiler:
Előbb kivárom, hogy ez a cliffhanger mire akar utalni: - Moriarty tényleg visszatér; - Valaki Moriarty nevének felhasználásával akar pszichopatulni; - Valaki nagyon nem akarta, hogy Sherlock elmenjen Londonból (amúgy mióta jár gyilkosságért halálos száműzetés az angoloknál?); Moffatnak mindenesetre még van egy-másfél éve ezt kitalálni ... Főleg azt, hogy a "Miss me?"-től eltelt két év alatt mi fog történni, úgy, hogy annak még mindig köze legyen a "Miss me?"-hez, ugyanis eddig az évadok közötti idő mindig valós időben telt... Inkább Irene Adlert hoznák vissza, aki még él is .
| |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Hétf. Feb. 24, 2014 8:47 pm | |
| - Niwrok írta:
-
- Spoiler:
Inkább Irene Adlert hoznák vissza, aki még él is .
- Spoiler:
Lehetőleg meztelenül... Mindegy: nekem ez Moriarty-s dolog mindenképp bűzlik. Akárhogy is lesz, egy felmelegített kaja jut róla eszembe - mintha nem lenne más ötlet. Ez így olyan Darth Maulos.
| |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Kvartett - A nagy négyes / Quartet Csüt. Feb. 27, 2014 8:38 pm | |
| . Kvartett - A nagy négyes / Quartet
Az idős énekesek és zenészek szanatóriumában Verdi születésének évfordulójára a bentlakók adománygyűjtő gálaműsorral készülnek. A jó pár különc bentlakó közül is kilóg három volt operaénekes, akik külön kis klikket alkotnak: a kanosságát állandóan kinyilatkoztató Wilf, a szórakozott Cissy és a komor Reginald. Fénykorukban híres kvartettet alkottak Jean Hortonnal... aki váratlanul beköltözik az idősotthonba. Az új lakót megviseli, hogy már nem tud úgy énekelni, mint előtte, ebben a korban szerinte az ember már ne is gyalázza meg hajdani sikereit a próbálkozással, így az ismerősök ellenére is lassan illeszkedik be, sőt, talán éppen miattuk, mert Reginalddal látványosan kerülik egymást.
A film történet és látványvilág szempontjából pont annyit nyújt, mint amennyit a rövid szinopszis sejtet: kis élcelődős-civakodós romantikázást a köszvény, a csipőprotézis és a demencia árnyékában, miközben a szereplők egy átalakított, napfényes angol vidéki udvarház termeit vagy a kapcsolódó park sétányait róják. A kis titkolózás Reggy és Jean között, az otthon bezárásának lehetősége és az időnként kórházba kerülő barátok miatti aggódás pont annyi izgalmat garantál, amit bármilyen korban a szívroham veszélye nélkül meg lehet nézni. Ez egy "öregfilm", az elmúlással és a hozzá tartozó gyásszal a középpontban, de öregkori poénokkal feldobva, a történet kifejtése, tempója is elég komótos, öreges, nagyszerű színészek tolmácsolásában, és Dustin Hoffman nem kevésbé remek rendezésével.
Mindezek ellenére talán nem írtam volna a filmről, de volt egy különleges aspektusa, amit igazán tetszett. Eredetileg is "gyanúsnak" találtam a fantasztikus hangú matrónákat és öregurakat, de csak a stáblista alatt derült ki, miért: a pár színészen kívül az otthon összes többi lakója tisztességben megöregedett operaénekes vagy zenész, akik Anglia legnagyobb színházaiban és zenekaraival léptek fel, igazi legendák a maguk nemében. Amit pedig ők csinálnak, az igazi örömzene, amit sem régi titkok, sem az öregedés vagy a betegségek nem tudnak kifakítani. Amíg a színészek el vannak foglalva az időskori kétségek és korlátok bemutatásával, ők egyszerűen csak örülnek annak, hogy átadhatják a zenét, ami az ő korukban is az életük. Ez sokkal jobban lekötött és szórakoztatott, mert igazi pozitív energia olyanokat látni, akik ennyire megtalálták a küldetésüket az életben, és minden körülmény ellenére is élvezik, amit csinálnak. Inkább ezért ajánlanám a megnézését.
A filmtől teljesen függetlenül pedig: rég panaszkodtam emiatt, de egyszerűen elképesztő, hogy a DVD hátuljára írt ajánlónak mennyire nincs köze a film valós eseményeihez.
8/10 .
A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 10, 2019 11:33 am-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Csüt. Feb. 27, 2014 8:48 pm | |
| - Niwrok írta:
- .
Kvartett - A nagy négyes / Quartet
8/10 . Aranyos film lehet, de még csak érintőlegesen sem hallottam róla. Amit írtál, a szitu egyébként nekem kicsit megidézte a Felhőatlasz egyik szálát... | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Szomb. Márc. 01, 2014 12:51 pm | |
| Még csak most volt alkalmam - meg kedvem - megnézni a Turbo-t, de direkt visszakerestem, mit is írtál róla. Nos, már akkor is csodálkoztam, hogy tudott ez téged ennyire elvarázsolni, hogy kaphatott 9/10-et egy felturbózott csiga története, aki elindul az Indy500-as versenyen... Először is ez tisztára Lecsó. No meg Verdák. De inkább Lecsó... Ez még talán nagyobb ökörség, mint az, abban legalább a konyha, a környezet tett hozzá valami hiteles pluszt az egészhez. Itt viszont az alapötlet is akkora képtelenség, hogy bizony néha fájdalmas volt. Míg Remy-t kimondottan megkedveltem a végére, Turbo-t nem tudtam, az egész sztoriról sütött a képtelenség (patkányok vannak a konyhákon, de csigák nincsenek autóversenyeken... ) Lehet, hogy csak szimplán rosszkor néztem, de egészen a végéig ásítottam az unalomtól, viszont a finálé egész kellemes perceket szerzett, az a befutó jó volt. Este megmutatom a gyereknek is, talán neki jobban bejön. Nálam sajnos csak 60% . . | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Előttünk nincsenek titkok - A Wikileaks története / We Steal Secrets - The Story of Wikileaks Kedd Márc. 04, 2014 12:09 am | |
| . Előttünk nincsenek titkok - A Wikileaks története / We Steal Secrets - The Story of WikileaksElőrebocsátom, a filmről magáról ezúttal keveset fogok írni, egyszerűen azért, mert egy dokumentumfilm nem arra való. Persze számít a szerkesztés, és az, hogy a rendezőnek kiket sikerült kamera elé ültetnie, és azokból hogyan és miket sikerül kihúznia, legyen az akár egy tény, egy beismerés vagy bármilyen érzelemnyilvánítás -de ettől még egy doku lelke a téma, amit feldolgoz. Nekem ennél a filmnél a az elsőként említett szerkesztéssel voltak gondjaim, mert bár a szűk társaságból szinte minden fontosabb embert sikerült megszólaltatni, igazi bennfenteseket is, de elég "ugrálósan" lett összevágva, gondolom, az időrendiség miatt; még úgy is, hogy csak három szálat kellett kézben tartani. A lényegi rész igazából a 2010-es év krónikája, alig pár képkockányi kitekintéssel a szereplők múltjára (mintegy megalapozandó a motivációikat), és kb. egy rövid epilógus van a film lezárásáig történtekről. Szó van a kiszivárogtatott dokumentumok főbb csoportjairól, magának a Wikileaksnek a felemelkedéséről, majd széthullásáról, és mindennek felett szó van arról az emberről, aki az egészet lehetővé tette... és aki nem Julian Assange. Inkább arról szeretnék írni, ami érdekessé tette a témát: a Wikileaks, azon belül is a titkok lélektana. - Spoiler:
Eleve onnantól kezdve, hogy ki hogyan értelmezi a "titok" szót, mit társít ehhez, és hogyan viszonyul hozzájuk. Ugyanis "titkokat megtudni izgi", belelátni mások dolgaiba, kiérdemelni az ehhez szükséges bizalmat vagy rendelkezni a hatalommal, hogy áttörhetőek legyenek azok a korlátok, amikkel a titkok védve vannak. Közben megtapasztalni az érzést, hogy milyen egy szűk kör tagjának lenni, akinek része van egy olyan tudásban, amiben másoknak nem, esetleg azt a hősiességet, hogy mint egy modern Prométheusz, megszerezve a tüzet fényt lehet gyújtani az emberek fejében. Ugyanakkor egy titok felelősség is, hiszen annak kikerülése a titok birtokosának és az abban érintett személyeknek az életére is hatással, kellemetlen vagy éppen végzetes következményekkel is lehet, miközben -ahogy arra az egyik interjúalany rá is világít- a titok alapvető természete, hogy osztódik (önmagában a tudás ritkán elég, a hatalomhoz tudatni is kell a tudást), ráadásul bizonyos titkok felvetnek morális és elvi kérdéseket is. Ugyanígy kérdés lehet az, hogy az internet, tudáshoz jutás lehetőségeinek bővülése, és eleve az információalapú társadalom, plusz az ezzel együtt járó rengeteg zaj hogyan viszonyul a titkokhoz. Hogy az átláthatóság egyet jelent-e a titok nélküliséggel, vagy teljesen más síkon mozog a kettő, és alapvető tévedést követ el az, aki összemossa ezeket. Hogy a titok egyenlő-e a cenzúrával, és a titok nélküliség milyen szerepet töltene be az emberek életében. Azért nehéz kérdések ezek, hiszen a titok ezerféle lehet, a titkos családi receptektől kezdve egy házasságtörő szerelmi viszonyon vagy egy üzleti terven át a nemzetközi diplomácia és a hadászat avatatlan szemektől elrejteni kívánt dolgaiig.
Assange tevékenységének megítélése viszont igazából ezektől a kérdésektől függ, ezért mozoghat széles skálán a "szabadságharcos"-tól a "megalomán szociopatá"-ig, hogy kinek mi jön le róla és a filmből. Ő eleve úgy indult neki a világnak, hogy hozzá akar férni a titkaihoz, és mert erre a technikai tudása alapot is adott, hozzá is fért ezekhez, és ebben vajmi kevéssé izgatta, hogy az milyen jellegű titok, de még az is, hogy hogyan juthat hozzájuk. A film foglalkozik azzal, hogy Assange miért választhatta "művésznévnek", hogy "Mendax", ami az általános értelmezés szerint "nemes hazudozó"-t jelent, ami nekem kb. úgy jött le, hogy "a cél szentesíti az eszközt". Tényszerűen annyit csinált, hogy megtalálta a leggyengébb pontokat, ahol az információ elszivároghat, és nem túl sok gátlással vagy erkölcsi/etikai megfontolással ki is használta azokat.
Az egyik ilyen láncszem volt Bradley Manning, aki szerintem sokkal inkább főszereplője volt ennek a filmnek, mint akár maga Assange is. Csak van oka, hogy a rendező szinte vért izzad, hogy megrajzolja ennek a kiskatonának a portréját, amiből "természetesen" nem maradhat ki a kisebbrendűségi komplexusból eredő bizonyításkényszer és a nemi identitászavar, hosszasan idézve azokból a levelezésekből, amit Manning az egyik bizalmasával, Adrian Lamoval folytatott. Manning volt a Wikileaks legnagyobb informátora, Irakban szolgáló katonai elemzőként teljes hozzáférése volt a titkosszolgálati módszerekkel begyűjtött adatokhoz, amiből az afganisztáni és az iraki hadműveletekre vonatkozóan többszázezer oldalnyi adatot töltött le és szolgáltatott ki... és számomra megdöbbentő volt, a film igazi fordulata (a várakozásokhoz képest, hiszen alig tíz perc után már ez a téma), hogy mégsem ezeken akadt ki annyira, mégsem ezek voltak azok a titkok, amiknek a súlyát és feszültségét nem bírta el elsődlegesen, és ezért "jobbnak" látta megosztani azokat valakivel... hanem az, amit a körletben látott a társaitól.
Manning Wikileaks-es pályafutása egyetlen kiszivárogtatott videóval indult, ami "Collateral Murder" címen vált ismertté, és ami arról szól, hogy két Reuters-fotóriportert, az őket kísérő vagy egyszerűen a környéken sétáló civileket, majd a segítségükre siető, a gyerekeit iskolába vivő apát hogyan lövi agyon egy Apache, mert valahol, valaki a fényképezőgép objektívjét gránátvetőnek nézte. Manning elsőként ezzel a videóval nem tudott mit kezdeni, és főleg azzal az érdektelenséggel nem, amit a feletteseitől tapasztalt, és azzal a könnyedséggel, ahogy ezt katonák némelyike kezelte, akik az ilyen felvételeket egymás között, mint saját rátermettségük és dicsőségük bizonyítékát, vagy mint a saját hadseregbeli pályafutásuk elemeit osztogatták meg egymás között, mint a családi mosolyalbum képeit. Számomra ez volt az a pont, amikor a filmbeli "titkok" halmazából kivált egy részhalmaz, amit a legegyszerűbben most "sunnyogás"-nak neveznék, ahol nem egyszerűen az egyesek által őrizni, míg mások által megszerezni kívánt információ ténye képezi a titkot, hanem az, hogy valaki valahol valamit nagyon elbaszott, és a következményekkel való szembenézést elkerülendő képződik egy titok, és indul be a manipuláció.
És mert ez a film elején megtörtént, így a Wikileaks története gyorsan átment "sunnyogások" krónikájába, amik kis jelzőpóznaként világították meg a Wikileaksszel kapcsolatba kerülő személyeket, Obamától Adrian Lamoig. Már csak azért is, mert szerintem a transzparenciának, amit a Wikileaks kezdetben a zászlajára tűzött, inkább a sunnyogáshoz kéne köze legyen, és nem generálisan a titkokhoz, amik mondjuk a "civilizációs megalkuvásokhoz" kellenek, már ha azt valaki "greater good"-nak tekinti. Ehelyett saját maga korrumpálódott, ahogy Assange számára fontosabb lett a saját titkainak őrzése, mint az átláthatóság, mint elv. Ezen az sem nagyon változtatott nálam, hogy teszemazt Hillary Clinton és a szócsöveként használt "média-papagájok" milyen abszurd jelenségek, ahogy Assange felelősségét firtatják, miközben talán azt kéne megkérdezni, hogyan és hány emberen keresztül jutott ekkora hozzáféréshez egy olyan kiskatona, akit az első pszichológiai teszten ki kellett volna vágni, mint a taknyot, és a legkevésbé azért, mert Bradley Manning ma már Chelsea Manningként éli az életét. Már ha a hatalom szemszögéből nézzük... A korrupt hatalmak gyengülésének és bukásának ugyanis "sajnos" alapvető feltétele, hogy a beltenyészetes kontraszelekció óvatlansága és bénázásai révén a "manningek" olyan pozícióba juthassanak (és szerencsére jutnak is), ahonnan a sunnyogásokat felszínre tudják hozni. Na, de ez már tényleg messze vezet a Wikileakstől...
A film rövid távú hatása az lett, hogy egy fokkal jobban érdekel, hogy ugyanezt egy játékfilm ( The Fifth Estate) hogyan dolgozza fel. .
A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 10, 2019 11:34 am-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Kedd Márc. 04, 2014 11:49 am | |
| - Niwrok írta:
- .
A film rövid távú hatása az lett, hogy egy fokkal jobban érdekel, hogy ugyanezt egy játékfilm (The Fifth Estate) hogyan dolgozza fel. . Esetleg a következő csomagból megtudod. Jó írás, érdekes gondolatok. De ez már tényleg nem csupán Wikileaks-szint. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Kedd Márc. 04, 2014 11:57 pm | |
| - R2-D2 írta:
Jó írás, érdekes gondolatok. De ez már tényleg nem csupán Wikileaks-szint.
Az egész Wikileaks-filmből egyre inkább csak a "Collateral Murder" tűnik maradandónak, de az piócaként tapadt meg, az összes körülményével együtt. Nem mintha nem lett volna éppen elég brutális az a pár perces kivonat és a helyszínről készült fotósorozat, ami benne van a filmben, de kíváncsiságból megnéztem a bővebb felvételt. - Spoiler:
Oké, egy háború akaratlan áldozatokkal jár, és azt is elhiszem, hogy az ellenség legyőzése, megfékezése okán érzett eufória és az adrenalin előidézhet megrökönyödést kiváltó reakciókat. Még azt is, hogy nehéz mérlegelni a kockázatokat egy ilyen helyzetben, és még nem is kizárólag az emberi tényezőről van szó, hanem a technikáról is, ami azt meg tudja mutatni, ha valakinek a kezében van valami, de azt, hogy az gránát vagy vattacukor, már nem.
Na de utána?! Amikor az akcióban részt vevő katonák megtudják, hogy gyerekek is áldozatul estek, ennyi a válasz: "Ah, damn... oh, well", vagyis kb. "Apicsába... Ez van.", majd mindezt megkoronázza a "Végülis az ő hibájuk, hogy gyerekeket hoztak a harcba.". MI?! Milyen harc? Nekem az nem "harc", hogy a nyílt utcán "eltévedt turistacsoport" alakzatban álldogáló embereket a levegőből mindenfajta felszólítás vagy figyelmeztetés nélkül szitává lövik, csak mert fegyvernek látszó tárgy volt náluk, és teszik ugyanezt a sebesültek megsegítésére sietőkkel. De hát miért is legyen bárkinek akár csak egy kis "lelkifurkája", amikor valami főparancsnoknak meg az ügyet kivizsgáló bizottságnak is sikerült annyival lezárni a dolgot: "Minden szabályszerűen történt". Persze, ha ez közvetlen harci helyzetben, bevetésen levő osztaggal történt volna, akkor megint más körülményeket kéne figyelembe venni, de hát nem pont azért ülnek katonák biztonságos távolságban, egy joystick-re "kötött" fegyverrel a kezükben, hogy hidegebb, racionálisabb fejjel tudják felmérni az eseményeket?!
Mert így úgy tűnik, néha csak a távolságtartást könnyíti meg a tettektől és annak következményeitől...
. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: V/H/S 2 Pént. Márc. 07, 2014 5:39 pm | |
| . V/H/S 2.Hát... ez qrvajól esett! Az első rész bizonyos részeit untam, mások egyszerűen irritáltak, és csak elvétve találtam benne olyat, amiért egyáltalán érdemesnek tartottam végignézni. A V/H/S 2. -amit az első rész tapasztalatai miatt meg sem néztem volna, ha R2 nem "tukmálja rám" (amiért ezúton is szeretném kifejezni a hálámat )- ezzel szemben az egyik legszórakoztatóbb amatőr-kézikamerás film volt, amit valaha láttam! Számomra már eleve az mutatja a két rész közti különbséget, hogy míg az elsőnél épphogy reagáltam valamit R2-D2 írására, a második simán kiérdemelte a "külön véleményt" . Mitől is lett ez annyival jobb nekem? Könnyebb lenne azt összeszedni, hogy miben maradt ugyanolyan vagy rosszabb, mert az kb. egy üres lista lenne. Már eleve a nyitás sokkal jobb, és itt nem az a lényeg, hogy két perc után már egy csöcsön időzik a kamera, hanem a keretsztori miatt, ugyanis nem sokkal, de még mindig jobban elhiszem, hogy "két magánnyomozó egy eltűnt srác után kutat egy házban, és közben videókazettákat nézegetnek", mint az "egy csapat huligán megbízást kap, hogy egy házban megkeressenek egy videókazettát, és közben megnéznek párat az ott levőkből"-blődséget. Aztán elkezdődtek a filmecskék, és rögtön hálát adtam az égnek, hogy 2013-ban valaki végre rájött, hogy a FullHD-kézikamerák és mobilok korában baromira nem attól lesz egy "found footage" film autentikus, hogy szemcsés, életlen, fakó és idegbeteg módon remeg. Az egy más kérdés, hogy éppen ezért nem is igazán hozza a V/H/S 2. a véletlenül előkerült felvételek érzetét, hiszen némelyik epizód tucatnyi kamera képeiből van precízen összevágva; inkább csak az események "belső nézetből" mutatását tartották meg annak jellemzői közül. Aztán az is gyorsan kiderült, hogy ez a stáb sokkal kreatívabb, és vélhetően az anyagi lehetőségeik is egy "kicsivel" bővebbek voltak, mert a minimáldizájn és a gyengécske utóeffektezés helyett itt igen kemény maszkmesteri és díszletes/jelmezes munka látható, ami már-már túlzás is egy ilyen (fél)amatőr filmhez képest... Na és az egyes sztorik, azok is toronymagasan jobban tetszettek: pontosabban összerakottak, érdekesebb fordulatokkal operálnak, jobban tudják közvetíteni a megteremteni kívánt atmoszférát, legyen az a borzongás, az iszony, a félelem... vagy éppen az alhastájékról felszakadó röhögés ! Ezúttal leginkább az utóbbit . Már az elsőt, az "implantost" is megmosolyogtam, hogy effajta előkészület után a biciklist vinnyogva röhögjem végig, ami után éles váltás volt a szektás szakasz igencsak nyomasztó felvezetése, és bár remek munka volt az inváziós is, nekem az jött be a legkevésbé. A kezdeti csínytevések ellenére is az lógott ki a legjobban abból a horrorparódia-antológiából, ami a másik három "novella", és amikben olyan filmes igazgyöngyszemek vannak, hogy alig tudnék sorrendet állítani közöttük . - Spoiler:
Hogyan is lehetne rangsorolni... - ...a kizárólag kiberszemmel látható kísérteteket, akik ellen a legbiztosabb "fegyver", ami elől elmenekülnek, az egy kiadós kúrás ?! Utána a szemkamerába elmondott "De aztán én is kérek a felvételből egy példányt!"-kérés már csak bónusz . - ...az amúgy az álszenteskedéstől és a nyájaskodástól igencsak hidegrázós szektás rész végén a kamerába elhörgött "Papa...!"-t, miközben két félméteres takonycsülleng beteríti a képernyőt ?! - ...a biciklis-zombis részt, úgy, ahogy van, amiben az újdonsült élőhalott próbálgatással fedezi fel a zombi-lét korlátait és étrendjét, majd némi vérengzés és hörgés után az ezekből eredő kilátástalanság és elkeseredettség miatt szétlövi a saját fejét egy puskával ?! Ahogy két zombi egymással szemben térdelve, tanácstalanul elmélázva majszolgat valami belet, ahogy a zombi magába kóstol, hátha az is finom, és ahogy még a pénztárcát is megcsócsálja ugyanezért, az nekem csillagos ötös volt !
Igen, talán ezért jobb, mint az első, mert az megpróbálta magát komolyabban venni, mint amit a történetek indokoltak volna, míg ez egy kacsintással "bevallotta", hogy arra úgysem képes, így inkább csak szórakoztatni akart. Az amatőr filmeket amúgy is mindig érték/ár arányban nézem, de itt még ez a cinkos összenevetés is rátett egy lapáttal az élményre . 82% .
A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 10, 2019 11:36 am-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Pént. Márc. 07, 2014 7:50 pm | |
| - Niwrok írta:
- .
82% . Örülök, hogy tetszett. Tulajdonképp nekem is, csak nekem alapban bajom van a kézikamerás mozikkal. No persze a fejkamera a biciklisen az más téma. Az a zombis rész egy külön mozit megérne. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Időről időre / About Time Csüt. Márc. 13, 2014 8:40 pm | |
| . Időről időre / About TimeKezdetektől egy aranyosan bolondos romantikus komédiának gondoltam ezt a filmet, amit még jobban megbolondít az időmanipulálás, de önmagában nem volt elég vonzó... már csak azért sem, mert akkoriban lefoglalt egy másik időmanipulálós romantikus komédia . Bár magamtól most sem kerestem volna, de örültem, hogy láthattam. A film kevés zsákbamacskát árult, plusz a helyi moziban hetekig játszott előzetes sem túl sok teret hagyott a meglepetésnek és a csalódásnak. Adva van egy kicsit beltenyészet-jellegű cornwall-i udvarház a tengerparton, ahol a maguk rituáléiba és rigolyáiba beleszokott család tagjai éldegélnek, a bogaras anyával, a könyvmoly apával, a kötelező kellék szórakozott nagybácsival, a hiperaktív hippi húgival... és Timmel, aki 21 évesen is nagyjából ugyanúgy él, mint ahogy 6 évesen tette, távol a tinédzser lázadásoktól és a nagy szenvedélyektől. Olyannyira kényelmesen érzi magát ebben a környezetben, hogy szinte zavarja, amikor évente egyszer ki kell szakadnia belőle, a szilveszteri buli erejéig. Mígnem betoppan a házba az első szerelem, az első csalódással és kudarccal karöltve... ja, és közben az apja is hadovál valami múltbautazós képességről, ami a család férfitagjai közt öröklődik, de ez Tim számára sokkal kevésbé izgalmas, mint a tény, hogy kitágult számára a világ. Furcsa volt egy olyan filmet látnom, ami ugyan tartalmazza az időmanipulálás lehetőségét, de ennyire nem használja. Nem számoltam össze, és korántsem biztos, hogy ez volt az összes, de Tim talán ha ötször-hatszor vált, igazából mintha pusztán kísérletezne, és legtöbbször csak annyi eredménnyel, hogy rájön, hiába. Sőt, jókat mosolyogtam, hogy kétszer is szeretné használni a "múltidézést", "lebeszélik" róla (az esküvőnél) vagy megakadályozzák benne (a vitánál). Nem érződik, hogy ez valódi képesség lenne, csak poénforrás, és ami még fontosabb, eszköze a tanulságok, életbölcsességek és közhelyek kimondásának, amiket az író az időről és annak haladásáról elmondani kívánt. Mert így utólag a cím, az eredeti, nekem ezt jelentette. Az "Időről időre" jól mutat a plakátokon meg "szájra áll", de eredetileg az "About Time" jelentése kettős: mint egy értekezés címe az időről, annak természetéről, kihasználásáról, de kifejezésként jelenti azt is, hogy "épp itt az ideje". Inkább erről szólt Timnek ez a film, és emiatt nekem is. Időutazás nélkül szinte ugyanaz a kedves, romantikus komédia maradt, ahogy Tim folyamatosan megéli azokat a dolgokat, amik hozzátartoznak egy élethez, leginkább a párkapcsolatok és a családalapítás témakörében. Az Időről időre Tim felnövéstörténete, a már említett első szerelemmel, ami ösztönzi az oly megszokott és biztonságosan unalmas fészek elhagyására, hogy jöjjön az első kölcsönös szerelem, az első találkozás a párja szüleivel, aztán az első lánykérés, az első veszekedés, és így tovább. Közben alakulnak a családja dolgai is, problémák és betegségek, amiket szintén meg kell tanulnia kezelni és feldolgozni. Mindezt azért, hogy a tengerparton teát szürcsölgető gyerekes kamaszból családfővé váljon, vagy tíz év alatt. Az aprócska döccenők nálam ezen a ponton kezdődtek, vagyis hogy a film tíz évet ölel fel, és ehhez rendesen sminkelni kellett a szereplőket. Domhnall Gleesonnál ez tökéletesen működött, ahogy a mellékszereplők mindegyikénél is, Rachel McAdamset viszont bármennyire kedvelem, egyszerűen túl öreg már kamasznak. Ami pedig inkább a film vége után kezdett zavarni, hogy a nagy örömködés végkicsengése azért mégsem annyira lett pozitív. - Spoiler:
- Az apa. Értem én, hogy kell a drámai tetőpont a ping-ponggal meg a tengerparti sétával, de a) mi gátolta Tim-et abban, hogy időutazással vagy anélkül, de több "lopott" időt töltsön az apjával, amíg megteheti, tehát a "végső búcsú" és a halála között, vagy akár a halála előtt? és b) ha annyira szerette, miért nem volt Dickens harmadszori elolvasásánál fontosabb, hogy ő legyen több időt a fiával? - A húgi. Értem én, hogy nem lehet visszamenni annyira az időben, hogy az egész alkesz-dolgot vissza lehessen csinálni, de legalább azt a balesetet, azt sem? Vagy akár azt az alkeszség-szakaszt nem lehetett volna megspórolni neki, ami a gyerek születése után súlyosbodhatott a balesetig? - Az apa és a húgi. Ha már Tim nem mehetett vissza kiganyézni a húga életét, akkor miért nem ment vissza az apa?
Szóval az igazi kérdés az, hogy törődött-e, foglalkozott-e itt bárki bárkivel egyáltalán, vagy csak a bajjal való szembesüléskor próbáltak tüzet oltani? Csak mert azt időutazás nélkül is lehet...
Azt egyébként figyeltétek, hogy az apa milyen flottul tudja, hogy Tim mikor utazik vissza hozzá és hogy miért? És legalább ilyen feltűnő volt nekem, hogy valahányszor Tim visszautazik, és ő látja, milyen sokatmondóan és sejtelmesen mosolyog, mintha akkor is pontosan tudná, hogy a Tim, akit lát, éppen időutazik.
Mindezek a kérdések, aggályok azonban nem rontották le magát a filmélményt, legfeljebb egy kicsit fakítottak rajta. Jópofa, a nehéz témák ellenére is vidám filmként marad meg, okulásul pedig tartalmaz pár tanulságot az életről, mint minden jó történet. 8/10 .
A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 10, 2019 11:37 am-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Csüt. Márc. 13, 2014 8:56 pm | |
| - Niwrok írta:
- .
Időről időre / About Time
8/10 . Köszi. Mármint hogy írtál róla. Örülök neki, hogy összességében pozitív az élményed, a felvetett kérdéseiden, problémáidon viszont el kéne gondolkodnom, mert most hirtelen nem tudok rájuk válaszolni. De minhta a gyerekszületéssel függött volna össze az egész. Ígérem, hamarosan újranézem (megvettem BD-n) és értekezhetünk róla. Mondjuk jövő héten. Legalább van inspiráció az újranézéshez. Mindenestre nekem az időutazás és az általa felvett gondolatok hangsúyosabbak voltak. | |
| | | Mr. White
Hozzászólások száma : 255 Join date : 2014. Jan. 25. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Szomb. Márc. 15, 2014 3:20 pm | |
| - R2-D2 írta:
- Niwrok írta:
- .
Időről időre / About Time
8/10 . De minhta a gyerekszületéssel függött volna össze az egész. Azzal függött össze. Ha megszületett a gyerek akkor az azelőtti időkre nem lehetett menni. Amúgy nekem a film nagyon bejött. Az apa kapcsolat meg leginkább azért volt benne mert ez a film igazság szerint egy apa-fiú kapcsolatot mutat be(részben) ami az író-rendezőnek köszönhető aminek van egy kis előtörténete: Ritchard Curtis-nek mikor meghalt az apja(nem rég) akkor ő a gyászát forgatókönyvbe fektette aminek ez lett az eredménye. Gondolom azért mert arra gondolt ilyenkor, hogy milyen jó lenne legalább egyszer találkoznia az apjával. Valamint nekem az időutazás témája miatt is tetszik(meg Rachel McAdams miatt). Egyszerűen oda vagyok mindkét dologért! | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: 12 év rabszolgaság / 12 Years a Slave Vas. Márc. 16, 2014 9:46 pm | |
| . 12 év rabszolgaság / 12 Years a Slave
Hollywood annyira kimeríthetetlen témának tartja a rabszolgaságot, a feketék elnyomását, hogy pár éven belül a sokadik nagyköltségvetésű filmet tárja róla az Akadémia elé, mint hálás hallgatóságnak, akik mindig megszórják ezeket két-három díjjal és 5-6 jelöléssel. Django elszabadul, Lincoln, A segítség, és most a 12 év rabszolgaság; talán mind közül A segítség mutatta meg számomra a leginkább, hogy miért is lehet ez: mert hozathat bármilyen törvényt a Kongresszus, lehet róla bármilyen papír, a mindennapokban és egyénenként ennek bőven nem automatikus az elfogadottsága, a megszokás és a gazdasági meg a lélektani előnyök kiélvezése bőven a törvények felett állhat... csak legfeljebb titokban kell csinálni, elzárt területeken, közönyös hatóságok "felügyelete" alatt. Talán már nem dívik a száz korbácsütés meg a gyapotszedés, de ki sem kell lépni a határon, ha "csicskáztatást" akar valaki látni.
Solomon Northup a saját bőrén kénytelen ezt megtapasztalni, vagyis hogy milyen helyzetbe kerülhet az ember, ha a szabadsága csak egy papírlaptól, egy ígérvénytől és az emberek jóindulatától függ. Solomon takaros házat és családot hátrahagyva, egy jól fizető zenészi munka reményében indul útnak, hogy napok múlva, elrabolva, megtörve már urak licitáljanak rá, és vigyék a földekre dolgozni. Maga a film címe elárulja kálváriájának időtartamát, a feszültség így az ezen idő alatt átélt eseményekből, a megismert emberekből ered, akik hol az emberiességet jelentik ebben a világban, hol hatalomvágytól megrészegült vagy megkeseredett félőrültek, de éppúgy vannak olyanok, akik az apátiába menekülnek a veszteség és az erőszak elől, mert ha megpróbálnák felfogni a "nigger" élet kilátástalanságát, búcsút is mondhatnának a józan eszüknek. Solomon "csak" krónikása mindennek.
Ez megint egy erős film lett Steve McQueentől. Túl két filmjén, úgy, hogy az első (Éhség) rögtön letaglózott (igaz, a második, a Szégyentelen nem jött be annyira), már nagyjából tudtam, hogy mire számíthatok tőle, és mi az, ami esetleg kizökkent majd a filmélményből. Markáns stílusjegynek ott van a nehéz téma, mély emberi drámákkal, amiket nem fél a maguk naturális durvaságában, olykor iszonyában vagy brutalitásában a néző elé tárni, mindehhez jönnek a feszült párbeszédek, melyek mintha egy vita álláspontjai lennének és a kiváló jellemrajzok. Nagyon szeretem tőle a lenyűgöző, sok kihívást rejtő, hosszú snitteket, ugyanakkor McQueen olykor ragaszkodik a statikus beállításokhoz, amik nélkül meg tudnék lenni. Meg persze ott van Michael Fassbender, mint állandó főszereplő... illetve tudom én, hogy Chiwetel Ejiofor játssza a címbeli Solomon Northupot, de a történet sokkal összetettebb és érdekesebb figurának mutatja nála Epps gazdát.
Ebből a világból viszont biztos, hogy a nőket fogom leginkább megjegyezni. Ők azok, akik ennek a korszaknak a korbácsnál is durvább sebeket ejtő tragédiáiba és kegyetlenségébe betekintést engednek, akik még a férfiaknál is jobban megszenvedik a rabszolgaságot, vagy akik a háttér és a távolságtartás kényelmébe húzódva még a férfiaknál is kevésbé szembesülnek ennek áldozataival. Ők voltak azok, akiken keresztül igazán megmutatkozott nekem, hogy a rabszolga mennyire tulajdonnak, lábasjószágnak volt tekintve. Nincs az a csontfehérig hatoló nyílt seb, ami nálam erősebb lenne, mint amikor egy anya azzal "vigasztalja" a másik anyát, hogy ne sírjon, majd úgyis elfelejti a gyerekeit. Amikor egy nő arról győzködi a másik nőt, hogy nyugodtan és türelemmel hagyja, hogy a gazda a kedvét töltse rajta, hiszen szerencsés esetben akár jól tartott házikedvenc is lehet belőle, aki maga is parancsolhat majd a szolgáknak. És ha már korbács: annak a jelenetnek inkább a vágatlansága maradt meg, nálam a whiskey-s üveg sokkal váratlanabbul és keményebben csattant.
9/10 .
A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 10, 2019 11:37 am-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Vas. Márc. 16, 2014 9:55 pm | |
| - Niwrok írta:
- .
12 év rabszolgaság / 12 Years a Slave
9/10 . A különbség neve (és oka) Steve Mc Queen? | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 | |
| |
| | | | Niwrok írásai 1.0 | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|