Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 Niwrok írásai 2.0

Go down 
+6
Remo
R2-D2
Niwrok
Gyulus
andrew1975
mesterjani
10 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 34 ... 64, 65, 66  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Mű szerző nélkül / Never Look Away / Werk ohne Autor   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptySzer. Jan. 08, 2020 10:46 pm

.
Mű szerző nélkül / Never Look Away / Werk ohne Autor

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 20182010


Bár már lassan az ideiekből kellene szemezgetni, a tavalyi Oscar-jelöltek, pontosabban a Legjobb idegen nyelvű filmek jelöltjei között is kimaradt még egy. Szerettem volna látni eddig is, de azért egy bő három órás filmnek ritkán áll csak úgy neki az ember, még akkor is, ha ilyen magas szintről kapja a dícsérő szavakat...

Még így is csak egy óra jut tíz évre, a Mű szerző nélkül ugyanis leginkább egy filmre vitt életregény, és valós elemeket is tartalmazva mutatja be Kurt Barnert életének harminc évét (valós annyiból, hogy itt-ott merít Gerhard Richter, a ma is élő német képzőművész múltjából és alkotásaiból). A történet még Kurt gyerekkorában indul, Drezdában, az 1930-as évek végén, mert már akkor is erősen foglalkoztatta a fiút a művészet, a rajzolás és a festészet, leginkább az unokatestvére, Elizabeth hatására, és jut el a II. világháborún, a náci és a szovjet ideológiai korlátokon, majd a nyugat-német újraértelmezett szabadságon át a 60-as évekig. De nem csak Kurt művészete írt le ilyen vargabetűket, hanem a családi élete is, a rokonai elvesztése a háború poklában, az ideológiai nyomásban töltött iskolaévek és a megtalált szerelem, végül a házassága nehézségei, amely történések sokszor vezettek vissza ugyanahhoz az emberhez.

Egy ilyen nagyívű történetnek óhatatlanul is a részei lesznek mindenféle mellékszálak, amik idővel elsikkadnak... itt azonban sokszor úgy érezni, hogy másokból sem áll a film. Nem érezni igazi vezérfonalat, még akkor sem, ha a film Kurt első ceruzás vázlataitól indul, és jut el az első saját kiállításáig. De nem érezni azt sem, hogy ez a forgatókönyv hiányosságai miatt lenne így, hogy még a Kurt életfonalával folyton összefonódó Seeband doki sztorija sem kapja meg a néző által talán elvárt lezárását (még akkor sem, ha ehhez kötődik a film egyik legnagyobb katarzisa), hanem éppen az tűnik írói/rendezői koncepciónak, hogy ez nincs így. Egyszerűen csak zajlik az élet Kurt körül, amit hol ő alakít, hol csak sodródik vele, de igazán kevés a hangsúlyos pontja, hiszen maga az élet is általában ilyen, akkor is, ha egy festőről van szó. Kurté kötődik olyan nagyszabású, történelmi dolgokhoz, mint Drezda bombázása, vagy a nácik tevékenysége a "genetikai tisztaság" megőrzésével kapcsolatban, de nem fókuszál ezekre, csak megemlíti, ahogy részei lesznek Kurt életének, de nem a meghatározói.

Hasonlóan kezeli a film a művészetet és a művészetről alkotott véleményt is. Önálló téma is lehetne az a két előadás, amit a teremőr az elején és az egyik tanár középtájt elmond az ideológiailag elvárt művészetről a hitleri és a sztálini érában (ami részben arról is szól, hogy ennek a kettőnek mennyire hasonlóak a gyökerei, és hogy mennyire közös ellenségként tekintenek az alkotói szabadságra, az önkifejezésként használt művészetre), amit még ki lehetne egészíteni az újságíró pár mondatával a végén... de ezeket sem fejti ki sokkal bővebben a cselekmény. Megemlítésre kerül, hogy mi is a művészet szerepe az átlagember életében, hogy létezhet-e a művészet csupán önmagáért, ahogy az is, hogy van-e értelme milliókat fizetni egy festményért, amit első ránézésre egy gyerek is megfestene, de ezekről sem mond senki határozott véleményt. Mindegyik csak egy darabka lesz Kurt későbbi művészetében, miközben egy jó fél órás szakasz arra megy el a filmben, hogy Kurt, amikor már végre azt festhetne, amit igazán akar, akkor hirtelen nem is tudja, hogy mit is akar igazán, és keresi magát azon korlátok között, amik eddig irányították a művészetét, és amik miatt nem festhette meg a "valóságot", az "igazat". Ebben pedig az volt a leginkább meglepő, a legizgalmasabb kérdés, hogy amikor Kurt rátalál önmagára, és megfesti a saját valóságát, akkor hazudik róla csak igazán.

Így teljesül be a "mű" szerző nélkülisége a filmre is. A Mások életét is jegyző Florian Henckel von Donnersmarck maga is úgy tesz, mintha nem lenne mondanivalója, nem lenne saját története, amit ki akar fejezni, el akar mondani, saját stílusa, amiben ezt meg akarja mutatni. Pedig van, csak nem engedi, hogy a filmje mögött őt magát is jobban lássuk, ezért rétegez ennyi mindent egymásra, háborús filmtől romantikus tragikomédián át a művészetről szóló filozofálásig. Ami következetesen megmarad, az a minőség és a gondos odafigyelés a részletekre, legyen az a színészi játék, a filmzene, a fényképezés, amiktől még ez a szerteágazó, sokszínű mű is egységesnek tűnik, magától értetődőnek tűnően folyva végig a vásznon, megkapva a maga szépen lezárt keretét is.

Így lett kettős a film által hagyott érzés is: önmagában soknak tűnt a három óra (nem is egy ülésben néztem végig), talán ezért is pontoztam egy kicsit alá annak, amit gondolatiságban, művészetben képvisel, amennyire összetett... viszont nem tudnám egyik jelenetére sem azt mondani, hogy nem hiányozna, ha kivágnák a filmből.


8/10
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptyCsüt. Jan. 09, 2020 5:03 pm

Niwrok írta:
.
Mű szerző nélkül / Never Look Away / Werk ohne Autor


Még így is csak egy óra jut tíz évre, a Mű szerző nélkül ugyanis leginkább egy filmre vitt életregény, és valós elemeket is tartalmazva mutatja be Kurt Barnert életének harminc évét (valós annyiból, hogy itt-ott merít Gerhard Richter, a ma is élő német képzőművész múltjából és alkotásaiból). A történet még Kurt gyerekkorában indul, Drezdában, az 1930-as évek végén, mert már akkor is erősen foglalkoztatta a fiút a művészet, a rajzolás és a festészet, leginkább az unokatestvére, Elizabeth hatására, és jut el a II. világháborún, a náci és a szovjet ideológiai korlátokon, majd a nyugat-német újraértelmezett szabadságon át a 60-as évekig. De nem csak Kurt művészete írt le ilyen vargabetűket, hanem a családi élete is, a rokonai elvesztése a háború poklában, az ideológiai nyomásban töltött iskolaévek és a megtalált szerelem, végül a házassága nehézségei, amely történések sokszor vezettek vissza ugyanahhoz az emberhez.

Így teljesül be a "mű" szerző nélkülisége a filmre is. A Mások életét is jegyző Florian Henckel von Donnersmarck maga is úgy tesz, mintha nem lenne mondanivalója, nem lenne saját története, amit ki akar fejezni, el akar mondani, saját stílusa, amiben ezt meg akarja mutatni. Pedig van, csak nem engedi, hogy a filmje mögött őt magát is jobban lássuk, ezért rétegez ennyi mindent egymásra, háborús filmtől romantikus tragikomédián át a művészetről szóló filozofálásig. Ami következetesen megmarad, az a minőség és a gondos odafigyelés a részletekre, legyen az a színészi játék, a filmzene, a fényképezés, amiktől még ez a szerteágazó, sokszínű mű is egységesnek tűnik, magától értetődőnek tűnően folyva végig a vásznon, megkapva a maga szépen lezárt keretét is.

Így lett kettős a film által hagyott érzés is: önmagában soknak tűnt a három óra (nem is egy ülésben néztem végig), talán ezért is pontoztam egy kicsit alá annak, amit gondolatiságban, művészetben képvisel, amennyire összetett... viszont nem tudnám egyik jelenetére sem azt mondani, hogy nem hiányozna, ha kivágnák a filmből.


8/10
.


Háát... én is szemeztem már ezzel a filmmel, de még nem volt időm utánanéni, mi is ez. Festő, három óra, kiaknázatlan felvetések... annyira nem sietek vele. Akkor majd egyszer jó lesz, ha három napom lesz rá. peace


Idézet :
A Mások életét is jegyző Florian Henckel von Donnersmarck ...

Na, most itt az alkalom, hogy pótolj egy régóta polcon várakozó filmet. Smile bounce bounce bounce



.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Az élet önmagammal / Living with Yourself S1   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptyCsüt. Jan. 16, 2020 8:52 pm

.
Az élet önmagammal / Living with Yourself S1

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Living10

"Egyik sem fogja megváltoztatni azokat a dolgokat, amik miatt úgy érezheti -és nem ok nélkül-, hogy csak a levegőt pazarolja a világban!"


A negyvenes éveiben járó Miles igencsak hagyta szétcsúszni az életét. A feleségének, Kate-nek hónapok óta csak ígérgeti, hogy a gyermekvállalás érdekében elmegy egy klinikára, és a munkájában a reklámcégnél nagyjából ugyanennyi ideje nem láttak tőle egyetlen használható ötletet sem, és általában sem ad nagyon semmiben magára. Az egyik kollégája, látva Miles letargiáját, azt tanácsolja, hogy tegye azt, amit ő, és menjen el egy különleges kezelésre, még ha drágállja is, mert amióta végigcsinálta, azóta mintha kicserélték volna... És pontosan ez is történt... Miles elmegy a "spa"-ba, és minden gyanús körülmény ellenére befekszik a kezelésre, ami igazából egy kísérleti klónozási technika Koreából, ahol a DNS-ből előállítják a félelmektől, csalódásoktól és kudarcoktól mentes, és így sokkal életvidámabb, pozitívabb klónt, majd a kezelés végén Miles2 visszatér otthonába, szerető feleségéhez, tele energiával az új reklámprojektet illetően. Ez így akár működhetne is, ahogy működött már korábban is annyiszor, de persze nem lenne belőle sorozat, ha nem csúszna be egy aprócska gikszer, és az altatáshoz -és általában az eredeti példány kivégzéséhez- használt gáztól elkábult, de még élő Miles1 nem térne magához egy sekély sírban az erdő közepén.

Kicsit persze spoiler, de annyit alapvetően már a cím is elárult, hogy itt valami módon duplázódni fog egy ember élete, és hogy valami módon ezek egy fedél alá lesznek kényszerítve. Az első rész még nagyjából arról szól, hogy Miles1 mekkora lúzer, a második arról, hogy Miles2 mekkora profi, és csak utána jönnek azok az epizódok, amik arról szólnak, hogy ez a kettő hogyan viszonyul egymáshoz. Miles1nek leginkább persze az a problémája, hogy egyszerűen ki akarták dobni a szemétre a "spa" után, míg Miles2nek a klónok alapvető problémáival kell megküzdenie, vagyis hogy az élet, amire emlékszik, az nem a sajátja, és mert Miles1 él, így helye sincs benne, saját életet meg hogyan is élhetne. A klasszikus együttélés így pár részre korlátozódik, Miles1 ugyanis remek lehetőséget lát abban, hogy a kötelezettségeit rálőcsöli Miles2-re, amikben ő amúgy is sokkal jobb, este pedig újra helyet cserélnek, Miles2-t eldugva Kate szeme elől. Ezt a szakaszt leginkább Paul Rudd játéka határozza meg, remekül oldja meg mindkét szerepet, és én általában is bírni szoktam, ahogy komédiázik, még ha könnyen át is csúszik ripacsba.  

Nem mondom, hogy nem voltam el a sorozattal már az elején is, vagy hogy soknak éreztem volna nyolcszor a 20-25 perces részeket, de az biztos, hogy akkor ragadott magával igazán, amikor Kate hangsúlyosabb szerepet kezdett kapni az évad közepén. Amíg Miles1 és Miles2 egymás között játsszák a kis játszmáikat, addig az asszony szinte csak kellék, de rögtön megváltozik a szitu, amikor ő is tudomást szerez a klónról. Ez nem csak azért volt kellemes, mert az addigi, kicsit bohózatos, csetlős-botlós hangulat alábbhagyott (mondjuk az FBI-os részre még durván visszatért), hanem azért is, mert annak a helyét egy jópofa és mélyebb romantikus komédia vette át. Kate természetesen azért kerül képbe, hogy megismerve a két Milest milyen dilemmái lesznek, például melyiket választaná, már ha választaná bármelyiküket is, eljutva a kissé szirupos befejezésig, és ez simán tetszett. Ezen belül viszont van egy olyan jelenetsor (a "Va bene"-től az epizód végéig), ami olyan remekül van összerakva, mind szövegre, mind zenére, mind a benne megjelenő érzelmekre, hogy ha lehetne, szívesen jelölném valamilyen tévés díjra.

Az első részek abszurd bohózata szerencsére gyorsan megtalálta a drámát a félresikerült klónozás mögött, így összességében kellemes volt.


7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptyCsüt. Jan. 16, 2020 11:59 pm

Niwrok írta:
.
Az élet önmagammal / Living with Yourself S1

És pontosan ez is történt... Miles elmegy a "spa"-ba, és minden gyanús körülmény ellenére befekszik a kezelésre, ami igazából egy kísérleti klónozási technika Koreából, ahol a DNS-ből előállítják a félelmektől, csalódásoktól és kudarcoktól mentes, és így sokkal életvidámabb, pozitívabb klónt, majd a kezelés végén Miles2 visszatér otthonába, szerető feleségéhez, tele energiával az új reklámprojektet illetően. Ez így akár működhetne is, ahogy működött már korábban is annyiszor, de persze nem lenne belőle sorozat, ha nem csúszna be egy aprócska gikszer, és az altatáshoz -és általában az eredeti példány kivégzéséhez- használt gáztól elkábult, de még élő Miles1 nem térne magához egy sekély sírban az erdő közepén.


7,5/10
.

Laughing

Vicces, egyszerűsített, átdolgozott Találmány. peace


.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Vaják / The Witcher S1   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptyCsüt. Jan. 23, 2020 12:45 pm

.
Vaják / The Witcher S1

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 The-wi10


Ritka az, hogy a fantasy-k világban egy kelet-európai író műveinek lesz az egész világra kiterjedő rajongótábora, általában szerencse is kell hozzá, hogy a tömegből ezek kitűnjenek. A The Witcher, azaz magyar címén a Vaják (nem többes szám, a "vajákos" fura megcsonkításával alkotott műszó), eredetileg meg Andrzej Sapkowski lengyel író tollából születve Wiedźmin esetében ez a "szerencse" az volt, hogy egy lengyel játékfejlesztő csapat, a CD Projekt Red ezt a világot felhasználva készített mostanra trilógiává bővült számítógépes szerepjátékot, ami igazán ismertséget hozott Rívai Geraltnak. Bár játszhattam volna én is vele, mert amúgy mindhárom rész megvan, de -leginkább irányítási okokból- valahogy sosem szántam rá az időt, pedig legkésőbb a harmadik rész, a Wild Hunt körül elég nagy hype volt játékos körökben... így viszont amikor sorozat készült a Witcherből, számomra is újdonságot jelentett, és azt vártam, hogy megmutassa, mi is ez a felhajtás az egész széria körül.

Ha annyi ezresem lenne, ahányszor azt olvastam az utóbbi hónapokban, hogy a Witcher töltheti be a Trónok harca igencsak dicstelenül megolvadt Vastrónjának helyét, akkor most elég könnyen vehetnék magamnak egy jobb házimozit... majd ahogy jöttek a valós élmények, úgy lett ez úgy korrigálva, hogy kár is a Trónok harcát várni tőle. Ennek leginkább az az oka, hogy ugyan a háttérben birodalmak sorsa dől el és folynak a szövevényes intrikálások, az évad mindössze három szereplőre koncentrálva mutatja azokat be (ráadásul hozzáteszem, hogy a Trónok harca első évada sem volt még az a szövevényes trónviszály, aminek ismerjük, hanem leginkább egy nyomozós fantasy volt, amiben Ned Stark kereste Királyvár titkai között Robert gyilkosát). Olyanokra, akiknek a döntései úgy alakítják később ezeket a politika vagy hadsereg vezérelte játszmákat, amit ők fel sem tudtak vagy akartak mérni. Egy magányos, a társadalom peremén élő szörnyvadásztól, egy törtető varázslónőtől és egy, az országát felperzselő hadsereg elől bujkáló királyi sarjtól ez pedig igazán szép teljesítmény.

Ami közös bennük, hogy a mágia mindhármuk életében meghatározó szerepet játszik, és hogy ebben kódolva van a nehéz sorsuk is... meg valamennyire a nézőé is. A három szálon futó cselekményben ugyanis nem sok lehetőség van az elejétől a végéig felépíteni egy gondolatsort, elmondani a történetüket, hanem csak a szereplők hallott morzsákból lehet azt összerakni. Ezt pedig még inkább kihívássá teszi, hogy az írók éltek egy olyan trükkel, amit például azok fognak leginkább értékelni, akiknek ez bejött mondjuk a Lostnál is, azaz hogy nem igazán derül ki, hogy éppen mikor és hol is vagyunk az események hálójában, csak az események egymáshoz való viszonyából lehet ezt sejteni. Ezek következményeként azt például lehet tudni, hogy a címszereplő Rívai Geralt ambivalens státuszt foglal el a társadalomban (egyfelől megvetik amiatt, hogy "mutáns", másrészt rá is vannak utalva és félik is a képességeit, hiszen bármikor felbukkanhat az ember szomszédságában egy kikimora, egy hirikka vagy egy krallach), de hogy hogyan is kapta a képességeit, vagy hogy miből ered a végtelen cinizmusa, arról nagyjából semmi nem derül ki, így a hozzá való viszonyulás sem könnyű. Viszont ennek megfelelően a sztorija is sokáig csak abból áll, hogy elmegy valahova, ott megbízzák valami szörny legyilkolásával, aztán kiderül, hogy semmi sem úgy van, ahogy eredetileg látszott, és hulla általában lesz a végén, de közel sem biztos, hogy azé, akire a megbízás szólt. Ennél is kevesebbet tudni Cirilláról, aki azzal az üzenettel kénytelen elmenekülni a családja hódítók által ostromlott városából, hogy keresse meg Rívai Geraltot, miközben azt sem tudja, hogy ki az, vagy hogy lenne rá ideje, miközben próbálja túlélni az ellene indított hajtóvadászatot. Talán mert Geralt epizodikus kalandjai és Cirilla menekülése mellett ez maradt meg leginkább a lineáris történetvezetés, a kibontakozó jellemek és az ügyes intrikák talaján, Witcher barátunk helyett engem jobban megfogott a mágus Yennefer sztorija. Az övé van egyedül az elejétől a végéig felépítve, hogy a családja által is kitaszított, torz testű lányból hogy lesz hatalmas mágus, hogy ezért milyen áldozatot hoz meg, és hogy ez később hogyan erősödik megszállottsággá.

Nyolc részben nem lehet csodát várni. Ez az időszak éppen elég ahhoz, hogy a néző hozzászokjon az új hangzású nevekhez, kicsit megismerje a főszereplőket, vázlatosan tudja a világ hatalmi viszonyait, bevezetést nyerjen annak filozófiájába és hitrendszereibe, a mágiához való viszonyába, és hangulatfestésként halljon pár anekdotát. Ezt a feladatot ez az évad teljesíti, de nagyon mást nem szabad várni tőle. Majd talán a már készen levő másodiktól, ahol az eddigi külön szálak jobban összefutnak, és nem hetven év történeteit kell belepasszírozni nyolc részbe.

7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Tőrbe ejtve   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptyPént. Jan. 24, 2020 2:09 pm

Niwrok írta:
.
Tőrbe ejtve


Aki hozzám hasonlóan kedveli a klasszikus krimiket, az nagyon képes örülni az afféle ritka alkalmaknak, amikor egy-egy ilyen moziba is eljut. A producerek ritkán látnak benne fantáziát és bevételt, a sima feldolgozások, leginkább természetesen Agatha Christie regényeinek adaptációi pedig jól megvannak tévéfilmként is. A moziban ennél több kell, ott már azért manapság nem igazán lehet eladni egy filmet pipaszurkálókkal meg papírgyújtósokkal megtűzdelt nyomozásokkal, és nagy öröm, ha valaki mégis ezzel próbálkozik...


A Tőrbe ejtve stábja le sem tagadhatná, hogy honnan, hogy kitől vette legfontosabb ihletforrásait, hiszen egyértelműen a Krimi Királynőjének történetei és karakterei köszönnek vissza itt-ott belőle, ... Ezért is kap fontos szerepet, kvázi egy külön szakaszt a filmen belül a rokonok bemutatása, a motiváció ugyanis sokszor legalább olyan fontos és izgalmas tud lenni, mint a gyilkosság elkövetésének módszere maga.


Klasszikus krimit ritkán látni moziban, főleg nem olyat, ami még ha az ismerős alapokra is épül, próbál és tud kísérletező lenni. Ezért az ilyet mindenképpen érdemes megbecsülni, de a Tőrbe ejtve ráadásul még penge kis film is volt... még ha lehetett volna még tovább élesíteni azt a kést.


8,5/10

Spoiler:
.

írta és rendezte... lehet, nem is nagyon kellene (kellett volna) mást csinálnia, mint ilyeneket...

Annyira talán nem jött be, mint neked, de valóban egy jó és fordulatos krimi, nagyszerű színészekkel. Nem is tudom, Don Johnsont (aki gyerekkorom kedvence) mikor láttam utoljára filmben, és a Gengszerkorzós Michael Shannonnak is nagyon örültem. A történet tényleg olyan, mintha Agatha Christie írta volna, meglepően korán kiderül a hogyan és a ki, de jól megalapozott fordulatokkal, remek dialógusokkal, néha a fekete humorral kombinált történettel szépen kitöltik a két órás játékidőt.

Ugyanakkor néha sok volt az egy házba zsúfolt személyek száma, néhányan tök feleslegesen vannak a helyszínen és akik főszereplők, azoknak is lehetett volna nagyobb mélységet adni: még a nyomozó, mr Blanc is csak lóg a levegőben. Ő ugyanis nem Poirot vagy Marple, akinél a laikus nem kérdőjelezi meg tudásást, kicsit hiányzott nekem az, hogy pl. miért ilyen zseni a csávó. És tételesen végig lehetne menni mindenkin, hogy kinek mi a háttere, hogy azt csinálja, amit... ráadásul az a mászás is nekem kissé fura (mikor és hogy volt arra idő)

Mindegy, tetszett és még a hányást is elviseltem, inkább volt komikus, mint undorító (egyet lészámítva).



80%


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Jan. 17, 2021 3:29 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptySzomb. Jan. 25, 2020 9:27 am

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.
Tőrbe ejtve

A Tőrbe ejtve stábja le sem tagadhatná, hogy honnan, hogy kitől vette legfontosabb ihletforrásait, hiszen egyértelműen a Krimi Királynőjének történetei és karakterei köszönnek vissza itt-ott belőle, ... Ezért is kap fontos szerepet, kvázi egy külön szakaszt a filmen belül a rokonok bemutatása, a motiváció ugyanis sokszor legalább olyan fontos és izgalmas tud lenni, mint a gyilkosság elkövetésének módszere maga.

8,5/10


Ugyanakkor néha sok volt az egy házba zsúfolt személyek száma, néhányan tök feleslegesen vannak a helyszínen és akik főszereplők, azoknak is lehetett volna nagyobb mélységet adni: még a nyomozó, mr Blanc is csak lóg a levegőben. Ő ugyanis nem Poirot vagy Marple, akinél a laikus nem kérdőjelezi meg tudásást, kicsit hiányzott nekem az, hogy pl. miért ilyen zseni a csávó. És tételesen végig lehetne menni mindenkin, hogy kinek mi a háttere, hogy azt csinálja, amit... ráadásul az a mászás is nekem kissé fura (mikor és hogy volt arra idő)

80%


Ez gyors volt Smile ! Köszi.

Igen, ez a család-dolog talán a legkényesebb pontja a filmnek. Természetesen nagy család kellett, hiszen úgy az izgalmas, ha sok a gyanúsított, de nem lehettek külső emberek, hiszen abban nincs kihívás, hogy valaki besurrant és gyilkolt. Egy könyvben ennek lehet terepe kibontakozni, de itt nem volt rá idő, főleg, hogy a film felénél kiderül, maga a haláleset hogyan történt, így a gyanúsítottak szinte teljesen jelentőségüket veszítik, a családtagok ki is kerülnek a képből. Az előző Christie-feldolgozás, a Ferde ház is hasonló módon csúszott el nálam, és akárhogy is, talán ezt a legnehezebb jól adaptálni egy Christie-könyvből.

Poirot és Ms. Marple szerepe meg azért érdekes, mert Blanc kettejükből lett összegyúrva. Hiába magánnyomozó, nem csak a megfigyeléseket használja, hanem Marple pletykás vénkisasszony módszerét is: hagyja beszélni az embereket, mert előbb-utóbb úgyis elárulják magukat.

.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Pszichoanyu   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptySzomb. Május 16, 2020 12:15 pm

Niwrok írta:
.
Pszichoanyu



A címe miatt nem sok bizalmam volt ebben a filmben, valahogy ilyen "Rossz anyák" jellegű, ordibálós-veszekedős komikus drámának tűnt, és igazán csak Charlize Theron személye keltette fel bennem az érdeklődést... Szerencsére megint tévedtem.

Viszont miközben a nehézségekkel együtt is könnyed, szép és elgondolkodtató élmény volt a Tully, két dolog is zavart kicsit benne menet közben. Az egyik, hogy az alaphelyzet felvázolása, Marlo lelki mélypontjának utolsó lépcsőfokai, és ezt követően Tully felbukkanása után a család többi tagja jócskán háttérbe szorul. Mert azt még csak-csak elhiszem, hogy Drew-nak annyira a munkán jár az esze, hogy kizárólag akkor látjuk, amikor esténként az ágyban ülve aprítja a szörnyeket a Playstationon, így elhidegülnek Marlotól. Van férj, aki nem figyel rá eléggé, mennyire felőrli a feleségét a három gyerek, de az a távolságtartás a babától, az a közöny Tully iránt már-már abszurd volt, amit a forgatókönyv rákényszerített Drew-ra. Ennek csúcsán volt nálam a pincérnős jelenet, ami ugyan lehetne egy kedveskedő ajándék, egy régóta tervezgetett meglepetés, de a bemutatott formájában sokkal inkább bizarr volt. Egyre csak gyűltek az ilyen észrevételek, és ennek nyomán, afféle sánta magyarázkodásként volt egy pillanat a film vége felé, amikor azt éreztem, olyan irányba akarják elvinni ezt, amit az előtte látottak fényében kifejezetten sajnáltam volna... de szerencsére nem tették.


9/10

Hát, ezzel a címmel (de még a Tullyval sem) biztos nem néztem volna meg, ha nem ajánlod... scratch

Köszi, ez jó volt. Annyira talán nem, mint neked, de jó volt. Megint okosan elhalgattad ( taps ) a lényeget, én legalábbis nem számítottam rá, hogy egy ilyen megoldása lesz Tully személyének, mint az lett. Ennek fényében persze minden érthető, a pincérnős jelenet is - bár tény, hogy mankó nélkül az kifejezetten szürreális élmény volt. S hogyan jött rá az a ruha???

Ugyanakkor az egész egy kemény kórkép a gyereknevelésről, az egész családi háttér megromlásáról, amit itt látsz a film elején, az sokszor a kőkemény valóság. Jó, annyira talán nem, mint amit itt a férj csinált, de ebben sem vagyok olyan biztos - tuti, van ilyen, ehhez hasonló kapcsolat. Nekem az egész borzasztó életszerűnek és hitelesnek tűnt, a problémás kisfiúval (akinek azért szerintem komolyabb kezelés kellene) megfűszerezve a történet elemeit megtalálhatod a családok többségében. Az elején az a felkelés, etetés... mintha csak magunkat láttam volna...

Nem mondom, hogy ez az a film, amit valaha is újranézek, de ettől még simán jó volt.  egyetért


80%


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Jan. 17, 2021 3:29 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptyVas. Május 17, 2020 8:25 am

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.
Pszichoanyu

A címe miatt nem sok bizalmam volt ebben a filmben, valahogy ilyen "Rossz anyák" jellegű, ordibálós-veszekedős komikus drámának tűnt, és igazán csak Charlize Theron személye keltette fel bennem az érdeklődést... Szerencsére megint tévedtem.

Egyre csak gyűltek az ilyen észrevételek, és ennek nyomán, afféle sánta magyarázkodásként volt egy pillanat a film vége felé, amikor azt éreztem, olyan irányba akarják elvinni ezt, amit az előtte látottak fényében kifejezetten sajnáltam volna... de szerencsére nem tették.

9/10

Hát, ezzel a címmel (de még a Tullyval sem) biztos nem néztem volna meg, ha nem ajánlod... scratch

Köszi, ez jó volt. Annyira talán nem, mint neked, de jó volt. Megint okosan elhallgattad ( taps ) a lényeget, én legalábbis nem számítottam rá, hogy egy ilyen megoldása lesz Tully személyének, mint az lett. Ugyanakkor az egész egy kemény kórkép a gyereknevelésről, az egész családi háttér megromlásáról, amit itt látsz a film elején, az sokszor a kőkemény valóság. Jó, annyira talán nem, mint amit itt a férj csinált, de ebben sem vagyok olyan biztos - tuti, van ilyen, ehhez hasonló kapcsolat. Nekem az egész borzasztó életszerűnek és hitelesnek tűnt, a problémás kisfiúval (akinek azért szerintem komolyabb kezelés kellene) megfűszerezve a történet elemeit megtalálhatod a családok többségében. Az elején az a felkelés, etetés... mintha csak magunkat láttam volna...

Nem mondom, hogy ez az a film, amit valaha is újranézek, de ettől még simán jó volt.  egyetért

80%


Köszi.

Tulajdonképpen azért is tetszett az elejétől kezdve (a két remek színésznőn kívül), mert nem ha némi drámai túlzás mellett is, de végig a földön maradt (a vége ismeretében). Nem úgy beszélt a terhességről, mint a női magazinok idealizált babavárásai, de nem is csinált komédiát belőle. Igen, simán elhittem, hogy ilyen kapcsolatok, ilyen családok vannak, még ha a férj, úgy látom, neked is egy gyengébb pontot jelentett. Meg hát negyvenévesen már ez is más, mint húszévesen.

Spoiler:

.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: The Highwaymen   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptyHétf. Május 25, 2020 1:31 pm

Niwrok írta:

The Highwaymen

De azért a nyomozás izgalmát, az autós üldözéseket és a lövöldözéseket sem kell teljesen nélkülözni. Sőt, az egyik mellékszálon olyan érdekességek is színesítik a hajszát, mint az FBI ügynökeinek felbukkanása, az is, ahogy államhatáron átívelő hatáskörük maximális tudatában pöffeszkednek, meg az is -ahogy azt a J. Edgar filmből meg lehetett tudni, hogy Hoover honosította meg-, hogy kis kémcsövekkel meg ballisztikai elemzésekkel felfegyverkezve járják a bűntények helyszínét, és semmit nem bíznak az "öreg rókák" bizonytalan megérzéseire. Emellett ha érződik is kicsit rajta, hogy valamennyire tévéfilmnek készült, kisebb költségvetéssel, akkor inkább csak abban, hogy sok a pusztában felvett jelenet, amikhez nem kellett sok díszlet, de egyébként nekem jól visszaadta a 30-as éveket több szempontból is. Például ha rá is segített a digitális technika, akkor is látványosan sok a korabeli autó, de legalább ennyire tetszett Mrs. Hamer kerti partija is. Ami pedig ugyan néha nehezen érthetővé tette a filmet, de élveztem, mert hangulatos volt, az az ízes déli tájszólás.

Általában jók azok a filmek, amik egy ismert történetet kicsit más megvilágításba, nézőpontba helyeznek, de hogy a The Highwaymen igazán jó legyen, ahhoz kellett a fináléban három remek jelenet koronaként a végén, köztük valós felvételek Bonnie és Clyde haláláról.


8/10
.

Érdekes, a nézés közben nekem is ott lebegett a szemem előtt az Edgar film, pont a helyszínelések kapcsán... és jó poén volt látni, hogy a két Ranger (a letűnt kor rendőrei) mennyire szarnak bele a nyomrögzítésbe. Smile

Nem volt rossz mozi, Harrelson és Costner párosa qrva jól működik, remek és sok vicces pillanattal. Az a futás... Smile A korrajz is zseniális lett, nem tudom, hol vették fel ezeket a kihalt tájakat, de simán elhittem, hogy 1934-ben vagyunk. Mindig fura visszarepülni az időben, ha ilyen jól meg van csinálva a háttér - az ember elgondolkodik, milyen jó világa is van manapság...

Szóval, egészen kiváló is lehetett volna - ha kicsit rövidebb. Ugyan olvastalak anno, de mire sorra került a film, el is felejtettem, mit is írtál, így nekem hiányzott maga Bonnie és Clyde a történetből. Értem, hogy a koncepció a rangerekről, meg a vadászatról szólt, de ahogy te is írtad, elkelt volna némi információ annaka személyi kultusznak a kialakulásáról, ami a két fiatalt övezte. Mert így bizony értetlenül néztem a Beatles-módra körülrajongott gyilkosok halotti menetetét, így picit lógott a levegőben a hisztis tömeg látványa. Meg alapból is, úgy éreztem menet közben, hogy túl sok az üresjárat és kevés az "akció" - és itt most nem feltétlenül a lövöldözésre gondolok.

Az viszont külön jó volt, hogy nem tudtam, hogy kapták el őket... nos, az a jelenet brutális lett (és a képek alapján ilyen is volt). De azt elérte a mozi, hogy ellenben az akkori közhangulattal, én nem Robin Hoodokat láttam bennük, hanem két közönséges gyilkost. Lehet, pont ez volt a film egyik célja is, kicsit mítoszt rombolni... bár ezzel meg elkéstek 85 évet...


75%


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Jan. 17, 2021 3:27 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptyKedd Május 26, 2020 7:20 am

R2-D2 írta:
Niwrok írta:

The Highwaymen

Általában jók azok a filmek, amik egy ismert történetet kicsit más megvilágításba, nézőpontba helyeznek, de hogy a The Highwaymen igazán jó legyen, ahhoz kellett a fináléban három remek jelenet koronaként a végén, köztük valós felvételek Bonnie és Clyde haláláról.


8/10
.

Szóval, egészen kiváló is lehetett volna - ha kicsit rövidebb. Ugyan olvastalak anno, de mire sorra került a film, el is felejtettem, mit is írtál, így nekem hiányzott maga Bonnie és Clyde a történetből. Értem, hogy a koncepció a rangerekről, meg a vadászatról szólt, de ahogy te is írtad, elkelt volna némi információ annak a személyi kultusznak a kialakulásáról, ami a két fiatalt övezte. Mert így bizony értetlenül néztem a Beatles-módra körülrajongott gyilkosok halotti menetét, így picit lógott a levegőben a hisztis tömeg látványa.
De azt elérte a mozi, hogy ellenben az akkori közhangulattal, én nem Robin Hoodokat láttam bennük, hanem két közönséges gyilkost. Lehet, pont ez volt a film egyik célja is, kicsit mítoszt rombolni... bár ezzel meg elkéstek 85 évet...

75%


A mítoszuk egy része ma is él, így az aktualitása részben megvan szerintem. A közhangulathoz meg jobban bele kellett volna talán folyni a gazdasági válság utáni időkbe, és annak a pszichológiájába, hogy egy "betyár", a törvénnyel, az államhatalommal és a gazdagokkal szembeforduló ember hogyan lesz önmagában is valamiféle "celeb" (Magyarországon a Viszkishez is kellett a rendszerváltás utáni általános csalódottság, a kisemberek tízezreit kifosztó ügyeskedés és a bankcsődök), hát még ha a két fiatal szenvedélyes romantikázásával is nyakon lehet ezt önteni, amire nyilván rájátszott az akkori bulvármédia is. Akkor ezek miatt lett volna hosszabb a kelleténél.

Néha jó az, ha egy filmben két gyilkos csak két gyilkos, és nem kell együtt érezni meg drámázni velük Wink .

.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Black Earth Rising S1   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptyVas. Dec. 20, 2020 2:09 pm

Niwrok írta:
.
Black Earth Rising S1

Egy afrikai miliőben játszódó Tetovált lány, aminek a politikai játszmái, a karakterei és a szövegkönyve néha-néha a House of Cardsot idézik... Kell még valamit mondanom?


9/10

U.i.: Van egy szakasz a közepe táján, amit gyakorlatilag végighánynak. Szóltam Smile .
.

Köszi. Duplán. Smile

Annyira ugyan nem jött be, mint neked, de például a második epizód tizedik percében lesokkoltak a történtek - egyáltalán nem számítottam arra, hogy azt a szálat úgy kettévágják. Összességében is jó volt az egész, nem tudom, mi igaz belőle (értem itt a nagyhatalmi játszmákat a háttérben), de egy remek politikai thriller/dráma kerekedett a végére. Két dolog van, ami miatt nekem kevésbé tetszett.

Az egyik - a legfontosabb - a néger főszereplő csaj, színész személye. Az csak egy dolog (szubjektív), hogy szerintem kifejezetten csúnya, viszont az, ahogy játszik, ahogy túlhisztiz mindent, az borzasztóan idegesített. Olyan jelenetei, megnyilvánulásai voltak, amik rendesen kilógtak az összképből - különösen Goodman visszafogottságához képest - és bizony ezzel azt érte el, hogy önmagában a létezése miatt csorbult a filmélményem.

A másik... megmondom őszintén, kicsit elvesztem a végére, hogy a háttérben, ki mit akart, ki mit, miért tesz/nem tesz. Alapból sem volt az egyszerű, hogy a kirakatban lévő szereplők életútját, azok váratlan fordulatait  a lassan csepegtetett információk alapján összerakjam, de amikor a Ruanda-Kongó-Franciaország-Anglia-USA tengelyben kellett elhelyeznem az egészet, néha elvesztem.

De mindenesetre tényleg jó volt, néhány emlékezetes pillanattal - no meg a már ismert tanulsággal, hogy háborúban mindenki sáros.




80%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Jan. 17, 2021 3:26 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptyHétf. Dec. 21, 2020 12:46 pm

Niwrok írta:
.
Black Earth Rising S1

Ezek egy jó része Michaela Coelhez kötődik, nálam a karaktere nem lógott ki abból, amilyennek egy háború által traumatizált nőt elképzelek.

.

Igen, de az erős túlzás, hogy őt traumatizálta volna a háború. Hisz kiskorából semmire nem emlékszik, minden információja másodkézből származik... hmmm


Na mindegy, ezen sem veszünk össze... peace
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: The Haunting of Hill House S1   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptySzomb. Jan. 16, 2021 4:38 pm

Niwrok írta:
.
The Haunting of Hill House S1

Szóval azért nem kell aggódni, a dráma mellett hangsúlyos a horror is mindebben, Flanagan abban is jó. Felvezetésként még csak "könnyed", villanásnyi jumpscare-ek emelik a vérnyomást, meg az első pánik után a gyerekek idézik fel, hogy miket láttak, de ekkor még a sejtelmesség, a bizonytalanság, a sötétség álcájába bújik minden. Ahogy telik a műsoridő, úgy válik az egész ház egyre fenyegetőbbé, egyre közvetlenebb, egyre hosszabb időtartamban történik a félelemkeltés, amikből nekem kiemelkedett Luke kalaposa, és szintén vele a Nell-lel való kapcsolatának erőssége (merthogy ők ikrek). Közben a szereplők mindegyikének a viselkedésében ott van, hogy van bennük egyfajta érzékenység, ami Theo esetében egyértelmű, de mindegyikük kisebb-nagyobb mértékben kapcsolatban van a túlvilággal. Hogy pedig ezek között se nagyon lélegezzen fel a néző, arról az általános hangulat, a "rejtett" szellemek és a díszlet gondoskodik, akár a házról van szó, akár a többi helyszínről, amik a zsáner sablonjaihoz képest hatalmas tereivel hívják fel magukra a figyelmet, nyomasztó ürességgel és elveszettséggel fokozva a feszültséget... meg egyébként is ehhez kapcsolódik a sorozat egyik nagy trükkje.

Talán csak a finálét mondanám, ahol az érzelmek nekem már túlságosan átcsaptak érzelgősségbe, de amit addig láttam, az egy kiváló riogatós dráma, gótikusan baljós hangulattal, kellemes trükkökkel, ismerősen szórakoztató beijesztésekkel.


8,5/10
.

Hát, köszi. Ez nekem is nagyon bejött. Simán egyetértek a pontszámban, és nem is csak azok miatt, amiket írtál, hanem mert engem teljesen lenyűgözött az a dramaturgia, ahogy végigvezettek minket a sztorin. Ahogy Flanagan játszik az idővel, a flashbackkekel, az zseniális, a vágások, az áttűnések qrvára bejöttek. Nagyon jó volt az is, hogy majdnem minden epizód egy-egy szereplőről szól külön, kicsit minden esemény más nézőpontból is meg van mutatva, nem mellőzve az általad is írt jellemrajzok boncolgatását - kiben milyen nyomokat hagyott Hill' House. Tök jó kis családi kör bontakozik ki belőle, amiben aztán szinte semmi nem az, aminek látszik.

Maga a horror vonal is bejött, bár érzésem szerint egyáltalán nincs kihegyezve erre a dolog: eleve, 10 órán keresztül folyamatosan rémületben tartani, vagy megijeszteni a nézőt nem is lehet - marad a dráma és a bizonytalanság a múlttal kapcsolatban. De ami van, a hangulat, a szellemek, az egész ház, díszletek, minden klappolt... ráment 8 éjszakám, de egyáltalán nem bántam meg.

Köszi! egyetért


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Jan. 17, 2021 3:26 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 EmptyVas. Jan. 17, 2021 3:04 pm

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.
The Haunting of Hill House S1

Talán csak a finálét mondanám, ahol az érzelmek nekem már túlságosan átcsaptak érzelgősségbe, de amit addig láttam, az egy kiváló riogatós dráma, gótikusan baljós hangulattal, kellemes trükkökkel, ismerősen szórakoztató beijesztésekkel.

8,5/10

Hát, köszi. Ez nekem is nagyon bejött. Simán egyetértek a pontszámban, és nem is csak azok miatt, amiket írtál, hanem mert engem teljesen lenyűgözött az a dramaturgia, ahogy végigvezettek minket a sztorin. Ahogy Flanagan játszik az idővel, a flashbackkekel, az zseniális, a vágások, az áttűnések qrvára bejöttek. Nagyon jó volt az is, hogy majdnem minden epizód egy-egy szereplőről szól külön, kicsit minden esemény más nézőpontból is meg van mutatva, nem mellőzve az általad is írt jellemrajzok boncolgatását - kiben milyen nyomokat hagyott Hill' House. Tök jó kis családi kör bontakozik ki belőle, amiben aztán szinte semmi nem az, aminek látszik.

Maga a horror vonal is bejött, bár érzésem szerint egyáltalán nincs kihegyezve erre a dolog: eleve, 10 órán keresztül folyamatosan rémületben tartani, vagy megijeszteni a nézőt nem is lehet - marad a dráma és a bizonytalanság a múlttal kapcsolatban. De ami van, a hangulat, a szellemek, az egész ház, díszletek, minden klappolt... ráment 8 éjszakám, de egyáltalán nem bántam meg.

Köszi! egyetért


Örülök, hogy tetszett Smile .

Három jelenet jut még mindig eszembe a filmről: a szoba trükkje, az órásmester és a vita a ravatalozóban. Azok miatt szívesen megnézném még egyszer.

.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 65 Empty

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 2.0
Vissza az elejére 
65 / 66 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 34 ... 64, 65, 66  Next
 Similar topics
-
» Niwrok írásai 1.0
» Niwrok írásai 3.0
» R2-D2 írásai 4.0
» R2-D2 írásai 2.0
» Niwrok írásai filmek 2021-

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: