Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
Tárgy: Re: Weide írásai Pént. Május 30, 2014 3:41 am
. Snowpiercer
Ha már Weide volt kedves "bevárni" , amíg én is megnéztem a Snowpiercert, hogy rögtön becsatlakozhassak az eszmecserébe, akkor pár gondolatot én is hozzáfűznék, bár egyébként majdnem mindent leírtatok, amit fontosnak tartottam volna kibeszélni, akár így, akár úgy:
R2-D2 írta:
...utána már rezignáltam figyeltem az idiótábbnál idiótább helyszíneket, elgondolkodva rajta hogy az akváriumba, de pláne a főzőüstbe honnan szereznek annyi friss halat, de különösen azon, hogy a hentesáru hűtőben milyen állatok milyen alkatrészei lógnak – ugyanis a farmervagonon nem mentünk át.
A "főzőüst" esetében arra gondoltál, amiből a proteinrudak kijönnek? Csak mert abban nem halak vannak, ahogy azt Weide írta is... (na, ide kéne részemről egy hányás-szmájli)...
És akkor a többi Spoiler! alatt:
Spoiler:
R: - Milyen alapon kerültek oda be az emberek? Azt mondják, jegy alapján. Akkor miért vannak csórók is? W: - A katasztrófa előtt gondolom csak tehetősek engedhették meg maguknak a vonatot, viszont miután beütött a fagy, amíg volt hely felengedtek boldog-boldogtalant. Ezek nagy része meg gondolom csóró volt, kerültek a hátsó vagonba. N: - Szerintem az oly sokszor emlegetett egyensúly miatt eredetileg is kellettek a csórók, csak egyszerűen senki sem számolt vele, hogy egy vonatba zárt ezernyi ember között milyen feszültségek robbannak ki, hogyan kell megszervezni az élelmezésüket, stb.. Ezek rendezéséhez kellett a 17 év.
R: - A lázadások. Oké, hogy megszervezett volt, a túlnépesedés ellen, de mekkora ökörség már, hogy az őröknek nincs töltényük... Pont ott, ahol a legjobban kellene, a lázadás lehetséges helyszínén? Utána meg, ahol elvileg nem lehet baj, hegyekben állnak a gépfegyverek??? W: - Ez valóban faszság, bár lehet, hogy azok az őrök is bele voltak kalkulálva a feláldozhatóak listájába a "szabályzott" népességcsökkentés-program során, bár ez elég nyakatekert dolog lenne már. N: - Elsőre tényleg marhaság a töltényhiány, de a teljes kép szépen kirajzolódik a végére. Mivel a lázadás felülről irányított volt, így annak megkönnyítése miatt nem lehetett a csórók őreinél töltény. Mivel az volt a terv, hogy a baltások megállítják őket, így még náluk sem lehetett töltény, ők sem lőhettek, mert akkor a túlélők rájöttek volna, hogy átverték őket, és ez később talán akadálya lett volna az újabb "szabályozott" lázadásnak. Amikor viszont túljutottak a baltásokon, akkor előkerültek a lőfegyverek, mert akkor a cél már a lázadás kordában tartása volt, nem a népességszabályozás.
R: - A híd, és az újév. Komolyan, felröhögtem, mikor abbahagyták a bunyót, megünnepelni az újévet. Az minek kellett??? W: - Én is felröhögtem, az egyik legviccesebb jelenet volt, elborult humor egy elborult környezetben, és ami a legjobb, hogy kicsit sem oldotta a feszültséget, már alig vártam, hogy kirobbanjon a bunyó. N: - Pedig nem egy ilyen eset volt a világtörténelemben, hogy szemben álló, de amúgy közös hitvilágba, ideológiai rendszerbe tartozók felfüggesztik az ellenségeskedéseket az ünnepeikre. Ahogy mondjuk világháborúk lövészárkaiban mindkét oldalon ünnepelték a Karácsonyt...
R: - A diszkóvagon, a drogos vagon... totál idiotizmus: na ne már, hogy ezek fontosak a civilizáció túlélésében... W: - Szerintem itt nem a civilizáció megtartásán volt a hangsúly, hanem egy teljesen átlagos társadalmi rendszernek a kiépítésén és átültetésén egy szűkebb közegre. N: - Én még eggyel "kijjebb" láttam a szimbólum lényegét. Az van benne ezekben a kocsikban, hogy miközben a jelenkor emberi társadalma mindenféle válságokkal meg társadalmi katasztrófákkal néz farkasszemet, a globális felmelegedéstől a túlhalászáson és az élelmiszerválságok terjedésén át az energiaválságig, közben azért csak van arra pénz meg energia, hogy a felső tíz százalék az alsó kilencven számára abszurdnak és feleslegesnek tűnő luxushóbortjainak élhessen. "First World Problem", hogy egy mostanában divatos kifejezéssel éljek. Az arányokat úgy kb. jól bemutatta Snowpiercer: a lakosok 80%-a szorongott a vonat 20%-án, és fordítva, és akkor oda jutott szauna-vagon meg medence-vagon meg diszkó-vagon, hátulra meg maradt... a "protein"-szelet. Ahogy most is...
R: Érdekes a gondolatod, de egy ilyen szituban (kvázi szerepjáték), mindenkinek el kéne fogadni az első perctől a helyét. Konkrétan: ha te vagy Wilford, én meg csak egy ócska őr, de nekem te fegyvert adsz a kezembe, nem biztos, hogy nem lőlek le. És akkor én leszek Wilford. Érted? Az új, kialakuló hierarchiában nem a pénz a legnagyobb mozgatórugó, hanem az erőszak. Valahogy nekem nem áll össze ez a társadalmi rendszer újabb kiépítése a vonaton... minek, ha közben esély nincs megállni, mert nem is tudják, hogy megállhatnak-e?? N: Ez rögtön akkor eszembe jutott, amikor Curtis arról beszélt, hogy azért akar eljutni a mozdonyig, hogy átvegye az irányítást. Mondom, milyen irányítást, apafej ?! Ez egy kibaszott vonat! Megy körbe-körbe a síneken .
R: FIZIKAILAG hogy lehet beépíteni egy gyereket egy mozdonyba???? W: Nem építették be, mármint nem szó szerint. Amúgy nem tudom, konkrétan mit csináltak, valami fekete gedvát kapartak le a gear-ekről, de itt megint túl egzakt módon közelíted meg a tényállást. N: Ahogy láttam, az volt a lenti gyerek dolga, hogy az olajos-gépzsíros vackokat tisztogassák meg kenjék a gépeket, nehogy "hengerfejes" legyen a Snowpiercer. Nem féltengely lett a gyerekből meg vonatkerék .
R: - Nekem az is minimum furcsa volt, hogy az öreg, Wilford barátja önként belement ebbe a játékba Wilforddal. Önként a koszt, éhezést, nyomort választja, egy látszólagos célért. Nem állítom, hogy hiteltelen, mert vannak ilyen önkéntes marhák, de kissé életszerűtlen... N: Pont azért nem életszerűtlen, "mert vannak ilyen önkéntes marhák" ...
R: - Kiszámoltam a vonatot... Ha 150 km/h-val megy, napi 24 órát, akkor egy év alatt 1.314.000 km-ert tesz meg megállás nélkül. Na most, a Föld kerülete ennél cseppet kevesebb. Akkor hogyan érnek mindig újévkor arra a hídra???? N: - Szerintem elég lesz az 80-100 km/h-nak is, és az iskola bemutató kisfilmjén látszik, hogy nem egyszerűen körbemennek, hanem végig a kontinensek partvonala mentén, néha még a szárazföldön belül is kanyarogva. Így meg ha nehezen is, de kijöhet az az évi 438 ezer km, ami el is hangzik a filmben a sínpálya hosszára. Egyébként a módszer nem rossz a kiszámolásra... Azt olvastad már, amikor valaki kiszámolta, hogy miért nem létezhet a Mikulás ?
.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Tárgy: Re: Weide írásai Pént. Május 30, 2014 2:59 pm
Niwrok írta:
. Snowpiercer
Ha már Weide volt kedves "bevárni" , amíg én is megnéztem a Snowpiercert, hogy rögtön becsatlakozhassak az eszmecserébe, akkor pár gondolatot én is hozzáfűznék...
Te képes voltál mindezt éjjel háromkor megírni??? Gratulálok, egyben hatalmas köszönet.
Niwrok írta:
És akkor a többi Spoiler! alatt:
Spoiler:
R: - Milyen alapon kerültek oda be az emberek? Azt mondják, jegy alapján. Akkor miért vannak csórók is? W: - A katasztrófa előtt gondolom csak tehetősek engedhették meg maguknak a vonatot, viszont miután beütött a fagy, amíg volt hely felengedtek boldog-boldogtalant. Ezek nagy része meg gondolom csóró volt, kerültek a hátsó vagonba. N: - Szerintem az oly sokszor emlegetett egyensúly miatt eredetileg is kellettek a csórók, csak egyszerűen senki sem számolt vele, hogy egy vonatba zárt ezernyi ember között milyen feszültségek robbannak ki, hogyan kell megszervezni az élelmezésüket, stb.. Ezek rendezéséhez kellett a 17 év.
R: - A lázadások. Oké, hogy megszervezett volt, a túlnépesedés ellen, de mekkora ökörség már, hogy az őröknek nincs töltényük... Pont ott, ahol a legjobban kellene, a lázadás lehetséges helyszínén? Utána meg, ahol elvileg nem lehet baj, hegyekben állnak a gépfegyverek??? W: - Ez valóban faszság, bár lehet, hogy azok az őrök is bele voltak kalkulálva a feláldozhatóak listájába a "szabályzott" népességcsökkentés-program során, bár ez elég nyakatekert dolog lenne már. N: - Elsőre tényleg marhaság a töltényhiány, de a teljes kép szépen kirajzolódik a végére. Mivel a lázadás felülről irányított volt, így annak megkönnyítése miatt nem lehetett a csórók őreinél töltény. Mivel az volt a terv, hogy a baltások megállítják őket, így még náluk sem lehetett töltény, ők sem lőhettek, mert akkor a túlélők rájöttek volna, hogy átverték őket, és ez később talán akadálya lett volna az újabb "szabályozott" lázadásnak. Amikor viszont túljutottak a baltásokon, akkor előkerültek a lőfegyverek, mert akkor a cél már a lázadás kordában tartása volt, nem a népességszabályozás.
R: - A híd, és az újév. Komolyan, felröhögtem, mikor abbahagyták a bunyót, megünnepelni az újévet. Az minek kellett??? W: - Én is felröhögtem, az egyik legviccesebb jelenet volt, elborult humor egy elborult környezetben, és ami a legjobb, hogy kicsit sem oldotta a feszültséget, már alig vártam, hogy kirobbanjon a bunyó. N: - Pedig nem egy ilyen eset volt a világtörténelemben, hogy szemben álló, de amúgy közös hitvilágba, ideológiai rendszerbe tartozók felfüggesztik az ellenségeskedéseket az ünnepeikre. Ahogy mondjuk világháborúk lövészárkaiban mindkét oldalon ünnepelték a Karácsonyt...
R: - A diszkóvagon, a drogos vagon... totál idiotizmus: na ne már, hogy ezek fontosak a civilizáció túlélésében... W: - Szerintem itt nem a civilizáció megtartásán volt a hangsúly, hanem egy teljesen átlagos társadalmi rendszernek a kiépítésén és átültetésén egy szűkebb közegre. N: - Én még eggyel "kijjebb" láttam a szimbólum lényegét. Az van benne ezekben a kocsikban, hogy miközben a jelenkor emberi társadalma mindenféle válságokkal meg társadalmi katasztrófákkal néz farkasszemet, a globális felmelegedéstől a túlhalászáson és az élelmiszerválságok terjedésén át az energiaválságig, közben azért csak van arra pénz meg energia, hogy a felső tíz százalék az alsó kilencven számára abszurdnak és feleslegesnek tűnő luxushóbortjainak élhessen. "First World Problem", hogy egy mostanában divatos kifejezéssel éljek. Az arányokat úgy kb. jól bemutatta Snowpiercer: a lakosok 80%-a szorongott a vonat 20%-án, és fordítva, és akkor oda jutott szauna-vagon meg medence-vagon meg diszkó-vagon, hátulra meg maradt... a "protein"-szelet. Ahogy most is...
R: Érdekes a gondolatod, de egy ilyen szituban (kvázi szerepjáték), mindenkinek el kéne fogadni az első perctől a helyét. Konkrétan: ha te vagy Wilford, én meg csak egy ócska őr, de nekem te fegyvert adsz a kezembe, nem biztos, hogy nem lőlek le. És akkor én leszek Wilford. Érted? Az új, kialakuló hierarchiában nem a pénz a legnagyobb mozgatórugó, hanem az erőszak. Valahogy nekem nem áll össze ez a társadalmi rendszer újabb kiépítése a vonaton... minek, ha közben esély nincs megállni, mert nem is tudják, hogy megállhatnak-e?? N: Ez rögtön akkor eszembe jutott, amikor Curtis arról beszélt, hogy azért akar eljutni a mozdonyig, hogy átvegye az irányítást. Mondom, milyen irányítást, apafej ?! Ez egy kibaszott vonat! Megy körbe-körbe a síneken .
R: FIZIKAILAG hogy lehet beépíteni egy gyereket egy mozdonyba???? W: Nem építették be, mármint nem szó szerint. Amúgy nem tudom, konkrétan mit csináltak, valami fekete gedvát kapartak le a gear-ekről, de itt megint túl egzakt módon közelíted meg a tényállást. N: Ahogy láttam, az volt a lenti gyerek dolga, hogy az olajos-gépzsíros vackokat tisztogassák meg kenjék a gépeket, nehogy "hengerfejes" legyen a Snowpiercer. Nem féltengely lett a gyerekből meg vonatkerék .
R: - Nekem az is minimum furcsa volt, hogy az öreg, Wilford barátja önként belement ebbe a játékba Wilforddal. Önként a koszt, éhezést, nyomort választja, egy látszólagos célért. Nem állítom, hogy hiteltelen, mert vannak ilyen önkéntes marhák, de kissé életszerűtlen... N: Pont azért nem életszerűtlen, "mert vannak ilyen önkéntes marhák" ...
R: - Kiszámoltam a vonatot... Ha 150 km/h-val megy, napi 24 órát, akkor egy év alatt 1.314.000 km-ert tesz meg megállás nélkül. Na most, a Föld kerülete ennél cseppet kevesebb. Akkor hogyan érnek mindig újévkor arra a hídra???? N: - Szerintem elég lesz az 80-100 km/h-nak is, és az iskola bemutató kisfilmjén látszik, hogy nem egyszerűen körbemennek, hanem végig a kontinensek partvonala mentén, néha még a szárazföldön belül is kanyarogva. Így meg ha nehezen is, de kijöhet az az évi 438 ezer km, ami el is hangzik a filmben a sínpálya hosszára. Egyébként a módszer nem rossz a kiszámolásra... Azt olvastad már, amikor valaki kiszámolta, hogy miért nem létezhet a Mikulás ?
.
Bármennyit is olvaslak benneteket, képtelen vagyok befogadni ezt a filmet. Nem értem szimbólumrendszerét, de nem is akarom érteni: számomra ez semmi más, mint a Polar Express, amibe vízszintesen el van fektetve a The Raid toronyháza, csak nem egy rendőr megy végig rajta, hanem maga Oldboy.
Sajnálom. Ja, és a Mikulásban sem hiszek....
.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Tárgy: Re: Weide írásai Pént. Május 30, 2014 4:16 pm
Niwrok írta:
. Snowpiercer
.
A faszomba, csak nem hagy nyugodni....
Spoiler:
- Továbbra sem életszerű számomra, miért vannak civilizációs különbségek egy olyan helyen,a hova pénzért lehetett bekerülni. Elméletetek alapján a.) vagy elfogytak a pénzes emberek, nem volt összesen annyi, aki megtöltsön egy vonatot - ami valószerűtlen - de utána sem a "középosztályt" engedték föl, ahnem a kimondott csórókat b.) ez sem életszerű, hogy aki kitalálja a túlélés ezen formáját, ne gondolna a feszültségekre: sokkal inkább tűnik szándékosnak az egész. Vagy csupán írói következetlenségnek..
- Tölténykérdés: izzaddtságszagú, de elfogadom. Mindenestre valóban csak a mozi egészét tekintva van értelme.
- Az újévi tűzszünet: továbbra is baromságnak tartom, szimplán idiotizmus - maximum irónia.
- A különféle vagonok szimbólumát értem, de ha már egy túlélővonat az egész, akkor nem az lett volna a reális, ha az ilyenek helyett minél több embernek csinálnak helyet - vagy esetleg nem a 20%-on él a 80, hanem mondjuk 30%-on???
- 438000 km/év futásteljesítmény 50 km/h átlaggal jön ki. Annál gyorsabban ment. Ha nem állt meg 17 év alatt egyetlen percre sem. Jó kis anyagból van...
- De visszaindulva a film kezdetére: milyen faszság az, hogy egy globális fagyást egyetlenegy, magánkézben lévő vonat él túl...
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
Tárgy: Re: Weide írásai Pént. Május 30, 2014 9:10 pm
R2-D2 írta:
Snowpiercer
A faszomba, csak nem hagy nyugodni....
Spoiler:
- Továbbra sem életszerű számomra, miért vannak civilizációs különbségek egy olyan helyen,a hova pénzért lehetett bekerülni. Elméletetek alapján a.) vagy elfogytak a pénzes emberek, nem volt összesen annyi, aki megtöltsön egy vonatot - ami valószerűtlen - de utána sem a "középosztályt" engedték föl, ahnem a kimondott csórókat b.) ez sem életszerű, hogy aki kitalálja a túlélés ezen formáját, ne gondolna a feszültségekre: sokkal inkább tűnik szándékosnak az egész. Vagy csupán írói következetlenségnek..
- Tölténykérdés: izzaddtságszagú, de elfogadom. Mindenestre valóban csak a mozi egészét tekintva van értelme.
- Az újévi tűzszünet: továbbra is baromságnak tartom, szimplán idiotizmus - maximum irónia.
- A különféle vagonok szimbólumát értem, de ha már egy túlélővonat az egész, akkor nem az lett volna a reális, ha az ilyenek helyett minél több embernek csinálnak helyet - vagy esetleg nem a 20%-on él a 80, hanem mondjuk 30%-on???
- 438000 km/év futásteljesítmény 50 km/h átlaggal jön ki. Annál gyorsabban ment. Ha nem állt meg 17 év alatt egyetlen percre sem. Jó kis anyagból van...
- De visszaindulva a film kezdetére: milyen faszság az, hogy egy globális fagyást egyetlenegy, magánkézben lévő vonat él túl...
Engem sem hagy nyugodni, hogy a legelső -a főzőüstös- kérdésemre nem válaszoltál, pedig arra nagyon kíváncsi lennék ...
Nem tudok mit mondani annál többet, mint amit leírtam álmatlanságomban. Bármennyire is "izzadságszagú" vagy "idióta" dolgokkal is, de megelégedtem ezekkel, mert úgysem találnék ki ennél jobbakat... és hogy neked nem, na bumm, legközelebb meg fordítva lesz, ahogy volt is már nem egyszer . Ezek is olyanok, hogy nagyobb odafigyeléssel ki lehetett volna iktatni a zavaró tényezőket, de ahogy mondtam, "a Snowpiercer egyetlen dologként képzelhető el egyáltalán "reálisan": szimbólumként.", és emiatt gondolom a 438.000km-nek is van valami szimbolikus jelentése, utalása. Elvégre elég gyanús, hogy ilyen szépen kijön vele az 50km/h sebesség, filmen meg tutira látványosabb, ahogy a vonat száguld a havasokon, és nem ötvennel döcög .
Bár azt mondtad, hogy nem érted a szimbólumrendszerét, és nem is akarod érteni, innentől tukmálásnak, győzködésnek tűnik minden, amit leírok, de nem szeretem a "bennszorult" gondolatokat.
Spoiler:
Mert szerintem ezt is fordítva "kell" nézni: elfogadtam, sőt, igazából tetszett is, hogy nem abban találtam meg a lényeget, hogy a Snowpiercer önmagában mennyire szolgálja hatékonyan a társadalom és az emberiség, vagyis az utasainak a túlélését, mert arra persze egy qrvanagy "semennyire" lenne a válasz, hanem hogy a Snowpiercer hogyan képezi le a jelenlegi társadalmat, és hogy ezen keresztül hogyan tükröződnek benne annak önámításai, hazugságai, tahóságai, önhittségei, óvatlanságai, félelmei, stb.. Az azért nem egy nehezen befogadható szimbólum, hogy a Snowpiercer maga a Föld . Mondjuk amiket feltettél kérdéseket a százalékok realitásáról, az ugyanúgy irreális százalék a valóságban is, de mégis így csináljuk, mégis így van, nem? Hány százmillió ember viselkedik úgy, mintha egy soha az erőforrásokból ki nem fogyó, el nem romló járművön ülne, legfeljebb lelkifurdalást, de inkább közönyt érezve azok iránt, akik a hátsó vagonokba szorultak? Még a "hiányzó" középosztály is ott van, hiszen volt kiszolgálószemélyzet a Snowpierceren, fodrász, fogorvos-asszisztens, szusi-szakács, tanár, mezőgazdász-kutató, stb., akik dolgoznak a többiek kényelméért, és nem tehetik meg,, hogy a jakuzzi-vagonban áztassák magukat.
Sajnáltam, hogy egyikőtök sem kérdezett rá az ENSZ-es dologra, amit megemlítettem az írásomban. A rovar-rúd ugyanis nem fikció! Az egy dolog, hogy sok tápanyagban szegény területen ebben is megtalálták az emberek a tápanyagforrást, és régóta élnek vele, de konkrétan tavaly készült egy FAO-jelentés, amely az élelmezési problémák enyhítésére a rovarfogyasztás népszerűsítését is célszerűnek látja. Ahogy mondtam, az addig tiszta, hogy sok helyen a legkönnyebben vagy akár az egyetlen hozzáférhető proteinforrás a rovar. A dolog ott akasztott ki, amikor elértem oda, hogy "az ENSZ szakértői ugyanakkor elismerik, hogy elsősorban Nyugaton az embereknek bizonyos előítéleteik vannak a rovarevéssel szemben". Na igen, a saját jólétükbe belekényelmesedett jelentésírók valószínűleg sugárban hánynának (velem együtt), ha akár csak meg kéne fogniuk egy óriás bogárlárvát vagy mondjuk a sült sáskát, úgyhogy ők továbbra is szívesebben ennének marhát, csirkét meg halat, de egyébként fontosnak tartják, hogy nőjön a rovarfogyasztás... MEGA-QVAANYÁD! Lehet, hogy valami bennem nincs jól összerakva, de a bőr lesülne a pofámról, ha olyan ételt kezdenék el ajánlgatni a nyomorgóknak, éhezőknek, amitől én magam undorodom! És hát ez konkrétan a Snowpiercer, ahogy az elit steak-et falatozik, és komolyan segítségnek gondolja azt a tanácsot, hogy "Ti meg egyetek bogarat!", sőt, nagy kegyesen még le is gyártja nekik a gondosan porciózott rovar-rudit. Ebből a szempontból még a Snowpiercer a humánusabb, mert legalább nem árulták el, hogy miből készül a protein-rúd, és főleg nem reklámozták.
.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Tárgy: Re: Weide írásai Pént. Május 30, 2014 9:24 pm
Niwrok írta:
Snowpiercer
Engem sem hagy nyugodni, hogy a legelső -a főzőüstös- kérdésemre nem válaszoltál, pedig arra nagyon kíváncsi lennék ...
Spoiler:
Mert szerintem ezt is fordítva "kell" nézni: elfogadtam, sőt, igazából tetszett is, hogy nem abban találtam meg a lényeget, hogy a Snowpiercer önmagában mennyire szolgálja hatékonyan a társadalom és az emberiség, vagyis az utasainak a túlélését, mert arra persze egy qrvanagy "semennyire" lenne a válasz, hanem hogy a Snowpiercer hogyan képezi le a jelenlegi társadalmat, és hogy ezen keresztül hogyan tükröződnek benne annak önámításai, hazugságai, tahóságai, önhittségei, óvatlanságai, félelmei, stb.. Az azért nem egy nehezen befogadható szimbólum, hogy a Snowpiercer maga a Föld . Mondjuk amiket feltettél kérdéseket a százalékok realitásáról, az ugyanúgy irreális százalék a valóságban is, de mégis így csináljuk, mégis így van, nem? Hány százmillió ember viselkedik úgy, mintha egy soha az erőforrásokból ki nem fogyó, el nem romló járművön ülne, legfeljebb lelkifurdalást, de inkább közönyt érezve azok iránt, akik a hátsó vagonokba szorultak? Még a "hiányzó" középosztály is ott van, hiszen volt kiszolgálószemélyzet a Snowpierceren, fodrász, fogorvos-asszisztens, szusi-szakács, tanár, mezőgazdász-kutató, stb., akik dolgoznak a többiek kényelméért, és nem tehetik meg,, hogy a jakuzzi-vagonban áztassák magukat.
Sajnáltam, hogy egyikőtök sem kérdezett rá az ENSZ-es dologra, amit megemlítettem az írásomban. A rovar-rúd ugyanis nem fikció! Az egy dolog, hogy sok tápanyagban szegény területen ebben is megtalálták az emberek a tápanyagforrást, és régóta élnek vele, de konkrétan tavaly készült egy FAO-jelentés, amely az élelmezési problémák enyhítésére a rovarfogyasztás népszerűsítését is célszerűnek látja. Ahogy mondtam, az addig tiszta, hogy sok helyen a legkönnyebben vagy akár az egyetlen hozzáférhető proteinforrás a rovar. A dolog ott akasztott ki, amikor elértem oda, hogy "az ENSZ szakértői ugyanakkor elismerik, hogy elsősorban Nyugaton az embereknek bizonyos előítéleteik vannak a rovarevéssel szemben". Na igen, a saját jólétükbe belekényelmesedett jelentésírók valószínűleg sugárban hánynának (velem együtt), ha akár csak meg kéne fogniuk egy óriás bogárlárvát vagy mondjuk a sült sáskát, úgyhogy ők továbbra is szívesebben ennének marhát, csirkét meg halat, de egyébként fontosnak tartják, hogy nőjön a rovarfogyasztás... MEGA-QVAANYÁD! Lehet, hogy valami bennem nincs jól összerakva, de a bőr lesülne a pofámról, ha olyan ételt kezdenék el ajánlgatni a nyomorgóknak, éhezőknek, amitől én magam undorodom! És hát ez konkrétan a Snowpiercer, ahogy az elit steak-et falatozik, és komolyan segítségnek gondolja azt a tanácsot, hogy "Ti meg egyetek bogarat!", sőt, nagy kegyesen még le is gyártja nekik a gondosan porciózott rovar-rudit. Ebből a szempontból még a Snowpiercer a humánusabb, mert legalább nem árulták el, hogy miből készül a protein-rúd, és főleg nem reklámozták.
.
Hát mert eszembe sem jutott - egész eddig -, hogy mi van az üstben....
Ezt a WHO ajánlást én is olvastam (szakmai ártalom?), de nem merem havi ajánlatba kitenni . Ugyanaz a véleményem róla, mint neked. Ugyanakkor az is tény, hogy a '86-os Ez Amerika filmben már láttam komplett ilyen éttermet is - úgyhogy működik a dolog.
A Snowpiecerről még annyit: minden bizonnyal túl komolyan vettem az egészet, a vonatban ELSŐSORBAN én a túlélés eszközét látom csak - nekem nem volt meg nézése köben az a finom sugallás, mitől és mikor kell szimbólumrendszert keresni benne. Nem tláltam a kapcsolót, mikor kell átválatnom... A filmet nézve a VALÓSÁGOT, a posztapokaliptikus jövőt láttam, nem civilizációs görbe tükröt. Ezúttal nem.
De elfogadom, hogy arról szól.
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
Tárgy: Re: Weide írásai Pént. Május 30, 2014 9:29 pm
R2-D2 írta:
Ugyanakkor az is tény, hogy a '86-os Ez Amerika filmben már láttam komplett ilyen éttermet is - úgyhogy működik a dolog.
Tudom, hogy működik, de más a hangulata mindezt kalandvágyból vagy ínyencségként fogyasztani, azaz majdhogynem luxusként, mint azt mondani, hogy "Eszed, nem eszed, nem kapsz mást!" . .
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Tárgy: Re: Weide írásai Pént. Május 30, 2014 9:33 pm
Niwrok írta:
R2-D2 írta:
Ugyanakkor az is tény, hogy a '86-os Ez Amerika filmben már láttam komplett ilyen éttermet is - úgyhogy működik a dolog.
Tudom, hogy működik, de más a hangulata mindezt kalandvágyból vagy ínyencségként fogyasztani, azaz majdhogynem luxusként, mint azt mondani, hogy "Eszed, nem eszed, nem kapsz mást!" . .
Nem kell megmondani, miből van az, amit eszel...
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
A nem menthetetlennek tűnő, magyar kiadással rendelkező horrorokat amúgy is meg szoktam nézni, de segített hogy felhívtad rá a figyelmet, úgyhogy köszi .
Leírni nagyjából azt tudnám, amit te is, hogy a boszorkányos horror komédiának kifejezetten jót tett a kicsit abszurd-morbid stílus (már eleve az elején mondott jövendöléssel, és ahogy az megjelenik a későbbi rablásban... bár a "sárga szivacs" nagyon adta magát ), a hosszú játékidő (bár bő két óra nem volt... ezek szerint a DVD-n vágott verzió van), pontosabban az időnkénti kapkodás és ritmustalanság meg nem. A figurák jók voltak, és a történet menetében sem voltak túl nagy bakik, csak néha azt éreztem, hogy az őrültségek és a hangulati elemek kicsit agyonnyomják a filmet. Például a Leszbikus vámpírok gyilkosaiban történet és hangulat sokkal jobban egyensúlyban voltak, és bár kevesebb poén volt benne, de azok nagyobbat ütöttek.
Egy erős 7-es azért nálam is benne volt a filmben. Vannak ismerőseim, akikkel időnként halloweeni horrormarathont szoktunk tartani, nekik a nemi szerepek és a nőiesség szatírája miatt pont tökéletes lesz . .
Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
Tárgy: Re: Weide írásai Hétf. Jún. 16, 2014 11:35 am
Niwrok írta:
Egy erős 7-es azért nálam is benne volt a filmben. Vannak ismerőseim, akikkel időnként halloweeni horrormarathont szoktunk tartani, nekik a nemi szerepek és a nőiesség szatírája miatt pont tökéletes lesz .
Örülök, hogy tetszett. Haverokkal, sörrel, egy halloweeni horror-maraton keretein belül egy könnyedebb horror-komédiának kifejezetten megteszi a film, akár többször is. A Leszbikus vámpírok gyilkosait láttam anno, bár sok mindenre nem emlékszem belőle, de azt tudom, hogy vicces volt. Számomra itt sem volt gond a humorral, nem volt annyira masszív és odafigyelős a fő szál, hogy az a pár abszurd baromkodás a kárára ment volna. A szövegek és egymás basztatás szerintem kifejezetten parádés volt, ahogy az olyan örök sablonok filmre vitele is, minthogy mindig az ártatlan, semmiről sem tehető balfék szopja meg a legjobban.
Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
Osztrák barátaink szállítottak nekünk egy horrort, én meg úgy voltam vele, bepróbálom a visszafogott, de korrekt kritikák után. Lássuk csak!
Az Alpok kietlen csúcsai között egy maroknyi gleccserkutató és tudós éppen a globális felmelegedés káros hatásait vizsgálgatja, mikor egyik nap furcsa dolgot fedeznek fel egy gleccseren. A jégtömeg vérvörös színben pompázik, s amiről először azt hitték, csak valami algafajta, kiderül, hogy egy sokkal veszélyesebb és kiszámíthatatlanabb organizmus, ami képes szörnyű hibrideket létrehozni a helyi élővilág sejtjeinek felhasználásával. Jól hangzik, mi?
Jól indul a film, de tényleg. Kicsit Carpenter's The Thing utánaérzése van az embernek, amit minden épeszű horrorrajongó pozitívumként könyvelhet el már az első pár percben. A zord körülmények, kis, összezárt kutatócsoport egy viszonylag nehezen megközelíthető helyen, illetve egy ismeretlen létforma, amivel egyedül kell szembenézniük. Eleinte rá is játszik erre a film. Az atmoszféra kellően borzongató, az Alpok sivár ormai vészjóslóak és nehéz terepet szolgáltatnak. Még a főhős, az alkoholista, magának való Janek is hajaz kissé a jó öreg KurtMacReady-jére. Van itt is kutya, akit lehet szeretni, meg aki fontos katalizátora az eseményeknek, illetve úton van egy kisebb csapat is a kutatóállomás felé, szóval már dörzsölheti az ember a tenyerét, hogy szépen gyűlnek a feláldozható kellékek.
Aztán telik a játékidő, telik, de nem történik semmi. Janek-en kívül az összes többi karakter egy dilettáns barom, nem is értem, hogyan lehetnek ezek tudósok. Talán még a miniszterasszony karaktere az (mert igen, ilyen is van), aki egy kis színt visz a szürke társaságba, de ahhoz meg túl keveset szerepel. Szóval szépen lassan haladunk előre, aztán mikor megjelennek az első hibrid lények, meg elkezdődne az akció, csak nézünk, hogy ez még ugyanaz a film? Én tisztelem az olyan movie-kat, ahol igyekeznek kerülni a CGI-t, és minél természetesebben, bábokkal megoldani a parásabb jeleneteket, de amíg az a The Thing-ben remekül működött, itt valami kurva gagyi lett. Sátánista kőszáli kecske, skorpió-sólyom, meg szarvasbogár-róka. Hagyjál már. Egyszóval a megvalósítás pocsék, a CGI meg még ennél is szarabbul van kivitelezve, bár azt szerencsére ritkán használják.
Igazából amint elkezdődik az akció meg a harc a szörnyek ellen, egyszerűen leül a film, és nem tart sehová. Hullanak el a karakterek, nem érdekel senkit, jajj, nincs kommunikáció, keressük meg a műholdas rádiót, jajj kint hagytuk egy barlangban, nosza ki érte, jajj egy szörny, megöljük, ennyi. Az is fura volt, hogy meg sem próbálták megszerettetni vagy megismertetni velünk a szereplőket, szóval kicsit sem lehet izgulni értük. Bezzeg a kutya haláltusájához bevágtak egy olyan szívszorító, epic sad music theme-et, hogy már nekem is kezdett legörbülni a szám. Amúgy tényleg a kutya alakítása volt a legértékelhetőbb.
Amúgy ha akció van, akkor azért fröcsög a vér, meg van pár undorító jelenet, szóval nem nézhetetlen a dolog, de amilyen jól indult, annyira vált banálissá és nevetségessé a végére. Sőt, még maga az alapkoncepció is jó, mert igazából ezzel a sejtkombináló hibrid organizmussal bármilyen szörnyű, halálos kreatúrát létre lehetne hozni, meg tényleg veszélyessé tenni akár az emberiség számára is, de ezt nem használták ki. Nézzétek csak meg, mikor felbukkan a sárgán izzó szemű, dögvészt hozó kőszáli kecske. Hát én felröhögtem.
Egyszóval horror faktorban mérve elmegy a dolog, amíg kicsit játszanak a misztikummal, meg nem mutatnak túl sokat, aztán átesnek a ló túloldalára, és egy ökörség lesz az egészből. A karakterek szarok és érdektelenek, a dialógusok pláne, a kutya aranyos és jól játszik... ja, meg van egy szerelmi szál is, ami szintén szart se érdekelne, HA nem lenne a filmnek olyan befejezése, amilyen. Ez... ez akkora bullshit volt, hogy menthetetlenül szétbarmolta az egészet, és elvitte egy rossz komédia irányába az egész misztikus-horror hangulatot.
5/10
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
.... Sátánista kőszáli kecske, skorpió-sólyom, meg szarvasbogár-róka. Hagyjál már... A karakterek szarok és érdektelenek, a dialógusok pláne, a kutya aranyos és jól játszik... ja, meg van egy szerelmi szál is, ami szintén szart se érdekelne, HA nem lenne a filmnek olyan befejezése, amilyen. Ez... ez akkora bullshit volt, hogy menthetetlenül szétbarmolta az egészet, és elvitte egy rossz komédia irányába az egész misztikus-horror hangulatot.
5/10
Csupa kellemes gondolat - ha nem haragszol, ezt kihagyom. Erről nem fogunk tudni beszélgetni...
Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
.... Sátánista kőszáli kecske, skorpió-sólyom, meg szarvasbogár-róka. Hagyjál már... A karakterek szarok és érdektelenek, a dialógusok pláne, a kutya aranyos és jól játszik... ja, meg van egy szerelmi szál is, ami szintén szart se érdekelne, HA nem lenne a filmnek olyan befejezése, amilyen. Ez... ez akkora bullshit volt, hogy menthetetlenül szétbarmolta az egészet, és elvitte egy rossz komédia irányába az egész misztikus-horror hangulatot.
5/10
Csupa kellemes gondolat - ha nem haragszol, ezt kihagyom. Erről nem fogunk tudni beszélgetni...
Nem haragszom, sőt... nem is nagyon akarnék én erről többet beszélni. Viszont azt már nagyon várom, hogy tiszteleted tedd a Trónok harca topikban, és megoszd velünk gondolataidat az évad kapcsán.
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
Osztrák barátaink szállítottak nekünk egy horrort, én meg úgy voltam vele, bepróbálom a visszafogott, de korrekt kritikák után. Lássuk csak!
Janek-en kívül az összes többi karakter egy dilettáns barom, nem is értem, hogyan lehetnek ezek tudósok. Talán még a miniszterasszony karaktere az (mert igen, ilyen is van), aki egy kis színt visz a szürke társaságba, de ahhoz meg túl keveset szerepel. Sátánista kőszáli kecske, skorpió-sólyom, meg szarvasbogár-róka. Hagyjál már. Egyszóval a megvalósítás pocsék, a CGI meg még ennél is szarabbul van kivitelezve, bár azt szerencsére ritkán használják. Bezzeg a kutya haláltusájához bevágtak egy olyan szívszorító, epic sad music theme-et, hogy már nekem is kezdett legörbülni a szám. Amúgy tényleg a kutya alakítása volt a legértékelhetőbb. A karakterek szarok és érdektelenek, a dialógusok pláne, a kutya aranyos és jól játszik... ja, meg van egy szerelmi szál is, ami szintén szart se érdekelne, HA nem lenne a filmnek olyan befejezése, amilyen. Ez... ez akkora bullshit volt, hogy menthetetlenül szétbarmolta az egészet, és elvitte egy rossz komédia irányába az egész misztikus-horror hangulatot.
5/10
Még, még, még több ilyen nem annyira visszafogott, viszont korrekt kritikát !
Most nekem van deja vu-m: ekkora alázás után 5 pont ?! Az 5 pont nálam a középszer, esetleg a langyos lábvíz, nem "a kutya játszik benne a legjobban"-kategória ! .
Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
Még, még, még több ilyen nem annyira visszafogott, viszont korrekt kritikát !
Most nekem van deja vu-m: ekkora alázás után 5 pont ?! Az 5 pont nálam a középszer, esetleg a langyos lábvíz, nem "a kutya játszik benne a legjobban"-kategória ! .
Igyekszem, jó pár középszarú horrort gyűjtögettem az elmúlt hetek alap, amik mind elbírálásra várnak. Amúgy pont az ilyen filmek jók arra, ha összeülsz haverokkal Halloween-kor filmezni egyet. Garantált poénforrás biztosítva másfél órára.
Hát, 5 pont azért jár neki, mert a horror-faktort valamennyire teljesíti, a környezet is tetszetős, meg azért Janek és a miniszter asszony jópofa figura volt. Látszik, hogy próbálkoztak, aztán nem tudom, hogy beetetés volt-e a film eleje, vagy pedig ténylegesen kisiklottak egy rossz irányba a készítés közben, de láttam én ennél értékrendekkel minősíthetetlenebb horrort is, szóval egy közepest simán ér. Meg legalább elszórakoztatott, csak nem azon a módon, amit elvártam.
Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
Tárgy: Confession of Murder / Nae-ga sal-in-beom-i-da (2012) Szer. Jún. 18, 2014 12:43 am
Confession of Murder / Nae-ga sal-in-beom-i-da (2012)
Choi nyomozó egy sorozatgyilkos után kutat, aki 10 nő meggyilkolásáért felel. Már éppen sikerülne is elkapnia, de a gyilkos végül egy örök nyomot hagy a nyomozó arcán, majd sikeresen elszökik és felszívódik. Ám pont miután elévül az ügy, egy rejtélyes fiatal Lee tűnik fel a médiában azzal, hogy kiadja könyvét, az Egy gyilkosság vallomását, amiben részletesen beszámol a sorozatgyilkosságról, ezzel magára vállalva a bűncselekményeket. Choi mellett pedig feltűnnek az elhunytak családtagjai is, akik személyes kis bosszújukat kezdik tervelni az immár ismert gyilkos ellen.
A sztori tele van remekebbnél remekebb csavarokkal, ezért többet nem is árulnék el a történetből. Az éveken átívelő dráma különböző szálai remekül illeszkednek egymáshoz a film végén, de közben végig sejtelmesen csak egy-egy apróbb részletét fedik fel az igazságnak. A bő 2 órában csavar csavarra épül, hogy a legvégén kapjunk egy lenyűgöző, intelligens, megrázó történetet.
Leginkább az Oldboy-hoz tudnám hasonlítani ezt a remekművet, melyet nem csak a személyes bosszú, és a rejtélyes szálak, az okok kibogozása köt össze, hanem maga a hangulat. A látványvilág, a szereplők érzelmei, kirohanásai, de még néhol a zenei is egyértelműen Chan-wook Park klasszikusát idézik. Szinte minden egyes mozzanatát, részletét kiemelhetném a filmnek... és bassza meg, meg is teszem, ugyanis ez az alkotás megérdemli.
A kamerakezelés valami bámulatos. Nézzétek csak majd meg már rögtön az első akciójelenetet, ahol a kamera végig követi az üldözést, átugorva ablakon, tetőkön, lépcsőkön. Szinte mi magunk is az akció részének érezzük magunkat, és erre még rá is játszanak néha a POV jelenetekkel. Persze nem viszik túlzásba, csak pont annyira, hogy az érdekes és izgalmas legyen, de ne váljon kellemetlenné. És nem csak az akciók során. Egy-egy drámai résznél is kifejezetten hatásos volt, hogy a főszereplő szemszögéből, az ő szemeivel élhettük át az eseményeket.
A film szinte végig pörög, egy pillanatra sem lehet unatkozni, s mindez a remek hangulati váltakozásoknak is köszönhető. Alapvetően egy thrillerről van szó, elég sötét atmoszférával, de megjelenik egy erős drámai szál, sőt, néha még pár humorforrást is bedobnak. De olyan ügyesen, hogy kicsit sem érzi zavarónak az ember. Egy ilyen komor történet alatt tényleg jól esett néha elmosolyodni, vagy akár felnevetni. A nyomozós, drámai szál mellett erőteljesen képviselteti magát az akció is. Olyan autós üldözések, bunyók és menekülések vannak, hogy csak szájtátva néztem. Na jó, az első autós üldözéses jelenet néha akár már komikusba is hajolhat, de komolyan mondom, rég láttam ennyire jól megkoreografált jelenetet. Mindezek mellett pedig olyan feszültség uralkodik végig a filmen, hogy egyszerűen nem lehet felállni és félbehagyni. Kiemelném mindkét talkshow-s jelenetet, főleg mikor várjuk annak a bizonyos J-nek a megérkezését. Konkrétan tapinthatóvá válik a feszültség és a megvilágosodásra várás a filmben... de akár a monitor előtt is.
A zene pedig minduntalan alájátszik ezeknek a nagyszerű jeleneteknek. Hangulatában itt is az Oldboy-hoz tudnám hasonlítani, Kim Woo-geun fülbemászó, csodálatos témákat szállít nekünk.
A színészek is remekül játszanak, de persze az ázsiaiakra jellemző túljátszás itt is tetten érhető, de szerintem itt még mindig visszafogottabb formában jeleneik meg, mint a legtöbb dél-koreai moziban. Kiemelendő Choi és Lee karaktere, a jeleneteik egyszerűen zseniálisan, olyan könnyedén adják át a belső érzelmeiket, dühüket, haragjukat, jellemüket, hogy lehetetlen nem szimpatizálni velük.
Úgy érzem, ez egy remekül összerakott történet, ami stíluselemeiben, karaktereiben, és még műfajában is változatos és meglepő tud lenni. A fordulatok, csavarok és azok felépítése nem engedi a néző figyelmét. Karakterek, zene és kamerakezelés terén szintén csillagos ötöst érdemelne a mozi, és hát hangulatában is. Sajnos minduntalan vissza kell utalnom az Oldboy-ra, ugyanis egyszerűen bármilyen oldalról is közelítem meg a filmet, mindig ide lyukadok ki. Számomra az egy klasszikus, egy filmművészeti mestermű, és jelen filmünk is megérdemli azt, hogy -jelenleg és számomra- a második legjobb dél-koreai film díját lazán besöpörje. Ha az tetszett, ezt ki ne hagyd, ha pedig nem, akkor is tégy vele egy próbát. Az alaptémája nem annyira felkavaró, és stílusában sem annyira elborult, de kellőképpen egyedi és nagyon intelligensen összerakott film.