Kritikák, gondolatok a filmek világából |
| | R2-D2 írásai 1.0 | |
|
+7tchabee Joe Cornelius Hallenbeck Mr. White Weide Niwrok Remo R2-D2 11 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Kedd Nov. 04, 2014 8:48 pm | |
| - R2-D2 írta:
N: Abban ettől függetlenül nem téved, hogy a túlélés kulcsa az együttműködés, és minél nagyobb közösség tud a munkamegosztás révén együttműködni, annál nagyobb a túlélés esélye. Szerintem
R2: Mit is mondott arzo: Még én lennék idealista???
A fenti törvényszerűség nem zárja ki, hogy általánosságban a csoportban levő emberek számát fordítottan arányosnak tartom az együttműködési hajlandóság valószínűségével és tartósságával . Szerintem már éppen elég sokszor írtam le, hogy "A szakadék szélén sem változunk" . . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Sírok között Kedd Nov. 04, 2014 11:17 pm | |
| . Sírok közöttAki ennek a filmnek a trailerjét összevágta, az elmehet a jó büdös ****-ba… Kétlem, hogy a moziba járó közönség még ne látta volna, ezért talán már késő a figyelmeztetés, hogy ne nézzétek meg – mindenesetre sok bosszúságot megspórol magának az, aki nem látja. Egyszerűen hemzseg kulcsjelenetektől, amik alá ráadásul teljesen más szöveg van keverve, mint ahogy az a film dramaturgiájában szerepel. Így simán lelő olyan jeleneteket, amiket nem kellene, miközben értetlenül nézi az ember a filmet, hogy nem az történik, amit vár. A hab a tortán pedig az, hogy én a Soundgarden Black Hole Sun dalának feldolgozása miatt többször is megnéztem… Rögtön azzal kezdünk, ami a trailer alapja is: Scudder (Neeson) egy fasz alkoholista rendőr (megint), aki munkaidejében is épp nyomatja a piát. Oké, kávé mellé, de rögtön kettőt is: így aztán amikor a kedvenc kis krimójába fegyveresek törnek be, nem is túlságosan meglepő, hogy egy gellert kapó golyó következményei miatt felhagy a rendőri élettel. Kb. ennyi az egész múltja, ennél többet nem is tudunk meg róla (ez pedig kötődés szempontjából nem sok) – a következő kép évekkel később van, mikor is magánnyomozóként egy fura kapcsolatból eredő ismerős felbérli őt, kerítse elő, ki is nyírta ki a feleségét. Scudder vonakodva bár, de elvállalja az ügyet, amiben egyre mélyebbre merülve szembekerül két igazán elmebeteg fazonnal. Akik a váltságdíj kifizetése után visszaadják az áldozatot – darabokban… Minden adott lenne egy jó kis nyomozós, elrablós thrillerhez, azonban az egész rögtön az elején megbukik. Márpedig Liam Neesonon bukik meg. Igazából még csak nem is ő tehet róla, de az elmúlt évek szerepei - különösen a két Elrabolva-film után – egyszerűen nem áll jól neki ez a visszafogott képességű, piálós rendőr szerep. Belőle Hollywood egy akcióhőst csinált, nem pedig egy esendő, szarrá verhető valakit, ráadásul a Sírok között egyszerre próbál közeledni a Takenekhez és egyúttal szembe is menni velük. Az tény, hogy lényegesen kevesebb akciót építettek a moziba, ez által próbálták hitelesebbé és földhöz ragadottabbá tenni az egészet, így viszont hiányzik a dinamika a történetből. Ami dinamika, meglepetés meg meglenne, azt szépen kiirtja a trailer: mert működhetett volna a temetői gondnok figurája, ha nem látjuk, ki is ő és mi is fog vele történni, valamint egy bizonyos jelenetsorban az ember végig a hátteret lesi, mikor lép elő az árnyékból a hurkos bácsi… bosszantó. Ezek után a film szerkezete az égvilágon semmi meglepetést, csavart nem tartogat (pláne az előzetessel együtt). Tök lineáris az egész, gyakorlatilag szépen mindent megmutatnak flashbackekben – nincs senkiért és semmiért izgulni. Az eltűnt nők esetei inkább feltáró jellegűek, az utolsó eset kapcsa Scudder múltjával pedig meglehetően erőltetett. Mikor megláttam, ki lesz az áldozat, annyira nyilvánvaló volt, hogy személyessé kellett tenni Scudder nyomozását, hogy szinte fogtam is a fejemet tőle. Az egész film többnyire sétálásból, beszélgetésből, néha megalapozott, néha erőltetett megfejtésekből áll, tulajdonképp ezzel még csak nem is lenne bajom. Egy klasszikus, lassan csordogáló kriminek el is menne, meglehetősen nyomasztó hangulattal, minimális izgalommal. Nem igazán erre számít az ember, de ha nem rontották volna el, még jó is lehetett volna. Sajnos azonban két dologban is sikerült lenullázni a filmet. Egyrészt felépítettek (részben a trailerben, részben a film során) két titokzatos, igazi profinak tűnő elmebeteg gyilkost, akiktől joggal lehetett elvárni, hogy méltó ellenfelei legyenek főhősünknek. Nos, azok is, de a végjátékban sikerült ezt a róluk felállított képet összetörni. Nem részletezem, hogyan, aki megnézi, talán megérti, miről beszélek. Másrészt – ami engem kifejezetten idegesített – a mozi bizonyos pontján átmegy Bud Spencer filmbe, no nem bunyó tekintetében, hanem egy olyan karakterrel, akire az égvilágon semmi szükség nem volt. „Csak bámultam s lestem, majd hanyatt estem, nem tudtam mi van” – idézve a klasszikus Pokolgépet 1984-ből: TJ figurája inkább elvesz a filmből, mint hozzátesz. Mindezt meg még tetézi egy kényszeredett (szándékos) technikai analfabetizmus Scudder részéről, ami hát … 1999-ben,kissé hiteltelen. Ééééssss… ezt az egészet pedig sikerült nyakon önteni ismét egy kibaszott Anonim Alkoholistás szállal: Scuddernek több ízben, gyakorlatilag végig a film alatt van jelenete egy TEMPLOMBAN!!! tartott gyűlésen, sőt, a végjátékban végig kellett hallgatnom az AA-ák 12 pontját… Már múltkor is írtam: a tököm tele van már ezekkel a pszichopata csoportokkal az USA-ban – hogy ezeket miért nem lehet elhagyni egy moziból sem??? Lasan úgy vagyok ezekkel, mint tchabee a majmokkal... Így lett SZÁMOMRA a Sírok között egy csalódás, aminek nézése közben ugyan nem éreztem késztetést a terem elhagyására, de maradandó élményt sem okozott. Egészen pontosan semmit nem okozott, katarzist a legcsekélyebb mértékben sem - átfutott rajtam, mint egy pohár romlott tej tenné. 60% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Jan. 21, 2019 8:47 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Kedd Nov. 04, 2014 11:59 pm | |
| - R2-D2 írta:
Sírok között
Így lett SZÁMOMRA a Sírok között egy csalódás, aminek nézése közben ugyan nem éreztem késztetést a terem elhagyására, de maradandó élményt sem okozott. Egészen pontosan semmit nem okozott, katarzist a legcsekélyebb mértékben sem - átfutott rajtam, mint egy pohár romlott tej tenné.
60%
Eddig sem siettem megnézni... . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Szer. Nov. 05, 2014 12:00 am | |
| - Niwrok írta:
Eddig sem siettem megnézni... . Nem ám rám fogod!!! | |
| | | Mr. White
Hozzászólások száma : 255 Join date : 2014. Jan. 25. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Szer. Nov. 05, 2014 7:38 pm | |
| A sirok közt egy bizonyos Laerence Block könyve alapján készült akinek 3 fő karaktere van és velük csinált 3 sorozatot. Ott van akivel a legtöbb történet lett megírva: Bernie Rhodenbarr aki egy New Yorki antikvárius akinek a hobbija a betörés! Aztán ott van az egyik kedvenc szereplőm J.P. Keller aki egy filatelista bérgyilkos tőle 4 könyv jelent meg és az le is zárult(sajnos! ) és harmadiknak itt van a karakter aki ebben is benne van Matt Scudder akinek a története egy fejlődés történet is szóval tényleg elrontották Liam Neesonnal(mármint, én nem láttam még a filmet csak amit te is írtál, hogy a nézők többsége egyből a Taken-re gondol mikor meghallja a nevét!) ami kicsit becsapós mert ez a karakter tényleg egy egykori zsaru aki magánnyomozóként keresi a napi betevőt! Csak gondoltam leírom, mert én személy szerint bírom Block írásait. Valamint ezt a filmet ott is rosszul kezdték el adni, hogy Akció filmként tüntették fel pedig maga a könyv az krimi és gondolom a film is az! Apropó a film a 10. könyvből vagyis a legújabb részből készült szóval ha nem működik a film akkor az ezért is lehet! | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Szer. Nov. 05, 2014 7:46 pm | |
| - Mr. White írta:
- A sírok közt egy bizonyos Laerence Block könyve alapján készült, akinek 3 fő karaktere van és velük csinált 3 sorozatot. Ott van akivel a legtöbb történet lett megírva: Bernie Rhodenbarr, aki egy New Yorki antikvárius akinek a hobbija a betörés! Aztán ott van az egyik kedvenc szereplőm J.P. Keller aki egy filatelista bérgyilkos, tőle 4 könyv jelent meg és az le is zárult (sajnos! ). És harmadiknak itt van a karakter aki ebben is benne van Matt Scudder, akinek a története egy fejlődés történet is szóval tényleg elrontották Liam Neesonnal (mármint, én nem láttam még a filme,t csak amit te is írtál, hogy a nézők többsége egyből a Taken-re gondol mikor meghallja a nevét!) - ami kicsit becsapós mert ez a karakter tényleg egy egykori zsaru, aki magánnyomozóként keresi a napi betevőt! Csak gondoltam leírom, mert én személy szerint bírom Block írásait. Valamint ezt a filmet ott is rosszul kezdték el adni, hogy Akció filmként tüntették fel pedig maga a könyv az krimi és gondolom a film is az! Apropó a film a 10. könyvből vagyis a legújabb részből készült szóval ha nem működik a film akkor az ezért is lehet!
Köszi, ezek nagy részét nem tudtam. Ugyanakkor az átlag idióta nézőnek (mint pl. én) mindezektől függetlenül is kellene működnie egy filmnek, egy filmen belül is meg lehetne csinálni egy jó érzelmi ívet, stb... Ahogy olvashattad, nem is a krimi szekcióval volt bajom, hanem az egyebekkel: a végén hisztiző profikkal, a néger kölökkel meg az Anonim Alkoholisták klubjával. Na mindegy, ha megnézed, kíváncsi vagyok rá, Te mit szólsz hozzá. | |
| | | téglagyári megálló
Hozzászólások száma : 116 Join date : 2012. Oct. 04.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Szer. Nov. 05, 2014 7:47 pm | |
| - Mr. White írta:
- A sirok közt egy bizonyos Laerence Block könyve alapján készült akinek 3 fő karaktere van és velük csinált 3 sorozatot. Ott van akivel a legtöbb történet lett megírva: Bernie Rhodenbarr aki egy New Yorki antikvárius akinek a hobbija a betörés! Aztán ott van az egyik kedvenc szereplőm J.P. Keller aki egy filatelista bérgyilkos tőle 4 könyv jelent meg és az le is zárult(sajnos! ) és harmadiknak itt van a karakter aki ebben is benne van Matt Scudder akinek a története egy fejlődés történet is szóval tényleg elrontották Liam Neesonnal(mármint, én nem láttam még a filmet csak amit te is írtál, hogy a nézők többsége egyből a Taken-re gondol mikor meghallja a nevét!) ami kicsit becsapós mert ez a karakter tényleg egy egykori zsaru aki magánnyomozóként keresi a napi betevőt! Csak gondoltam leírom, mert én személy szerint bírom Block írásait. Valamint ezt a filmet ott is rosszul kezdték el adni, hogy Akció filmként tüntették fel pedig maga a könyv az krimi és gondolom a film is az! Apropó a film a 10. könyvből vagyis a legújabb részből készült szóval ha nem működik a film akkor az ezért is lehet!
Ez érdekes háttérinfó, s mivel nekem nem volt semmilyen prekoncepcióm - mivel előzetest nem láttam - és Liam Neeson-skatulyám sincs, ezért inkább csak a komor hangulat, meg a sztori néhány lyuka zavart, de ezek szerint utóbbit orvosolni lehet a regényekkel. Szóval, köszi! | |
| | | Mr. White
Hozzászólások száma : 255 Join date : 2014. Jan. 25. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Szer. Nov. 05, 2014 9:08 pm | |
| - R2-D2 írta:
Köszi, ezek nagy részét nem tudtam.
Ugyanakkor az átlag idióta nézőnek (mint pl. én) mindezektől függetlenül is kellene működnie egy filmnek, egy filmen belül is meg lehetne csinálni egy jó érzelmi ívet, stb... Ahogy olvashattad, nem is a krimi szekcióval volt bajom, hanem az egyebekkel: a végén hisztiző profikkal, a néger kölökkel meg az Anonim Alkoholisták klubjával.
Na mindegy, ha megnézed, kíváncsi vagyok rá, Te mit szólsz hozzá. Ezzel nincs is baj, hogy átlag néző vagy legalábbis ebben a témában. Azért is egyszerre örültem is meg nem is amit az előzetesben láttam. Mert ugye abban eléggé egy Taken utánzatot lehet felismerni. Az az érdekes, hogy én csak a négy Bérgyilkost és 4-5 betörős könyvet olvastam el eddig, de már augusztusban megvettem az egyik Scudder könyvet a Hosszú út a sírkertbe címút, de sajna még nem volt időm elolvasni. Sajnos a fősuli, mellette meg a csoporttársakkal is kell kapcsolatot ápolni meg ugye a régebbi barátokkal is köztük Weide-vel is valamint valamiért újra jött a 24 láz nálam ami szintén nem segíti elő, hogy elolvassam a könyvet valamint van egy könyv amit már vagy fél éve olvasok kisebb nagyobb megszakításokkal ez pedig egy egykori FBI-ügynök könyve a nonverbális kommunikációról aminek Ő az egyik nagy szakértője! Szóval azért van dolgom nem is kevés! És még nem is említettem, hogy közben meg próbálom behozni a Castle bemaradásomat! De úgy tervezem, hogy ezt a könyvet elolvasom(mármint a Block-osat) és utána megnézem de ez majd akkor lesz amikor már kölcsön lehet kérni feliratosan valakitől. De megígérem, hogy írok róla! Csak lehet, hogy ez kb fél év múlva lesz! + még egy csomó könyvet el akarok olvasni meg filmet megnézni meg sorozatot meg még emberekkel is találkozni ezért is örülnék ha én is olyan lehetnék mint az About Time c. filmben amikor a pasas 21 évesen megtudja, hogy a családja férfi tagja tudnak az időben utazni, de csak ott és akkor amikor ők ott voltak. De gondolom nem vagyok ezzel egyedül! És mindkettötöknek szívesen. Végre én tudtam újat közölni veletek mert eddig mindig amit ti közöltetek annak a többsége számomra új volt! TM: Én sem skatulyáztam be Liam Neeson-t számomra inkább olyan, hogy megtudtuk, hogy van még egy műfaj amihez ért!Bár volt egy filmje 1989-ben amiben egy zsarut játszik és megölik a tesóját Ő meg megy és megbosszulja! Ezt se láttam csak a tv2-ös ajánlóra emlékszem! A vér szava ez a magyar címe valaki látta, ismeri? | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Félelmetes nap Szer. Nov. 05, 2014 9:55 pm | |
| . Félelmetes napJohn Fitzgerald Kennedyre, az Egyesült Államok harmincötödik elnökére 1963. november 22-én a Texas állambeli Dallasban egy bizonyos Lee Harvey Oswald több lövést adott le. A nyitott gépkocsiban utazó Kennedy a merénylet következtében meghalt, de megsebesült John Connally, Texas állam kormányzója is. A történetet eddig mindenki ismeri, a merényletről, az elnök halálának furcsa körülményeiről Oliver Stone egy kiváló filmet készített JFK címmel. Kennedy halála ugyanakkor talán a legvitatottabb merénylet az emberiség történetében, az összeesküvés-elméletek melegágya. Az igazságra elvileg 2038-ig várni kell - akkor oldják majd fel a titkosítást - már ha az ki is derül valamikor. Szóval a történetet mindenki ismeri, de gyanítom, a történetet velem együtt csak eddig ismerte mindenki… Ahogy az Niwrok remek ajánlójában is olvasható, a Félelmetes nap ennek a merényletnek a hátterét, illetve az események közvetlen folytatását mutatja be. Arról szól, amiről eddig semmi: az aznap Dallasban, az eseményekkel kapcsolatba került emberekről, a főszereplők mögötti családtagokról, akiknek akaratukon kívül fenekestől felforgatta életét az esemény, az orvosokról, akik legjobb tudásuk szerint próbálták megmenteni az elnök életét. A fim eredeti címe egyébként Parkland, ami annak a kórháznak a neve, ahol Kennedy hivatalosan is elhunyt (érdekes, mert itthon ezzel a magyar címmel is a süllyesztőbe került, ennyi erővel maradhatott volna akár az eredeti is) és egyben ami annak a kórháznak a neve, ahova Oswaldot (sőt évekkel később Rubyt) is szállították két nappal a Kennedy merénylet után. Az egész mozi talán legfontosabb helyszíne, ahol a mozi talán legjobb, legsokkolóbb és legérzelmesebb jeleneteit látjuk: az elnök életéért küzdést. Qrva jó volt. Mármint az egész film. A lövések utáni káosz, a sebesült Parklandba szállítása, majd az ottani események, azok megjelenítései simán felérnek a JFK szintjére. Sőt, az igazi élmény valahogy együtt nézni lenne a kettőt, a két mozi valahogy szimbiózisban van egymással – szívesen vennék egy 4 órás összegyúrt változatot. Mennyi érzelmi csúcspont lehetne egy ilyen monumentális alkotásban! Mikor egy szimpla kórházi eseménysor is ilyen zseniális tud lenni, ennyi érzelmi csúcsponttal... Az okosan használt kamerával azt a hatást érték el, mintha a néző az orvosok, nővérek, CIA ügynökök válla felett kukucskálna, mintha ott lenne a műtőben. A szenvedély pedig totál átragad, JFK elvesztése ugyanolyan döbbenetet volt képes kiváltani belőlem is, mint a film szereplőiből (no meg vélhetően az amerikai népből). A teljesen nyilvánvaló reménytelen helyzet fel nem adása, a nyakig véres személyzet, majd Jackie kezében a férje fejének hátsó darabjával iszonyat érzelmi töltettel rendelkezik. Nem vagyok egy nagy amerika-fan, de ez a történet különösen érdekel, így szinte magam is küszködtem a könnyekkel: sokkal jobban beleéltem magam, mint azt várni lehetett volna. Még úgy is, hogy én tudtam, mi fog történni, ők pedig nem. És épp ezért simán pofánvágtam volna az okoskodó kórboncnokot, az a jelenet rendkívüli módon hatott rám a túlfűtött lelkiállapotomban. Egyébként néhányan felróják a mozinak, hogy hiteltelen, túlságosan is amerikai, hatásvadász, meg miegymás: kérem, pontosan a központi szálnál, a Parklandos eseményeknél igenis szükség volt erre a hollywoodi manipulációra, ez így, ettől lett igazán hatásos. A két másik fő szál emocionálisan már úgysem működik ennyire. Ott inkább az agytekervények megdolgoztatása a cél, mint az érzelmi terelés: az Oswald család helyzetébe vagy épp Zapruder papa szituációjába legalább olyan érdekes belegondolni, mint amilyen megdöbbentő nézni az elnök elvesztését. Az egyik oldalról ugyanis ott van egy hátrahagyott család (feleség, két gyerek, anya, testvér), akik egész életünkben viselhetik az elnökgyilkos családja bélyeget, a másik oldalról meg a videósnak sem lehetett egyszerű, mit is kezd majd a nyilvánvalóan értékes felvétellel. Súlyos dilemmák, súlyos emberi élethelyzetek, a filmnek viszont nagyszerűen sikerült hely állnia ezen a téren is. Úgy mutatja be ezeket, hogy közben nem ítélkezik (egyébként alapban semmiről sem), úgy mutatja be a karaktereket, hogy mindenki megőrzi a tisztességét. Talán még Oswald is. Egyébként ezekből a mellékszálakból a legérdekesebb valóban Oswald anyu figurája, ahol tényleg nem derült ki, mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás: a fia tettei miatt bekövetkező zavar, vagy a zavar miatt (is) bekövetkezhető tett. Ami pedig a környezetet, a háttért, a díszletet, a történelmi tablót illeti – csillagos ötös. A texasi rendőrök, azok a nyomozók a kalapban, a CIA vezetők felelőssége, a döbbenet az arcukon a video lövései láttán, az egész mozi hangulata kiváló. Ott voltam 63-ban Dallasban… Mindezekből kifolyólag a Félelmetes nap nálam simán a legjobb történelmi filmek kategóriájába került: a dokumentarista feltárás keveredve a hollywoodi eszközökkel, nagyrészt ismeretlen, de kiváló színészekkel példaértékű lett. A 24-ből ismert elnöki testőrnek hasonló szerepben feltűnésén meg is hatódtam, bírom azt a faszit. Tök jó volt a végefőcím is, mikor is a főbb szereplők valós életútjára kitértek. Korrekt. Mint ahogy összességében az egész mozi az. Ezek után sokkal nagyobb kedvvel fogom belevetni magam a Niwrok által ajánlott másik, hasonló témájú filmbe, a Cinkosba is. És van egy szerencsém: van rá esélyem, hogy megérem, mire feloldják a Warren-jelentés titkosítását. Aztán vagy lesz az Oswald gyerekek, unokák számára feloldozás, vagy nem. 85% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Jan. 21, 2019 8:49 pm-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Metro Manila Csüt. Nov. 06, 2014 5:47 pm | |
| . Metro ManilaNa basszus, már Fülöp-szigeteki filmet is láttam… mondjuk ha nincs ismételten a baráti ajánló, ez is kimarad az életemből, mert bár anno még az Indexen is írtak róla, egyáltalán nem volt látókörömben. Mindazonáltal az is tény, hogy összességében koránt sem volt rám az egész akkora hatással, mint ami az általános vélekedés alapján várható lenne, és ha nincs a film utolsó 10 perce, az egész nem lenne más, mint egy NGC természetfilm Maniláról, némi drámai fennhanggal. Oscar (Jake Macapagal) földműves, valahol az isten háta mögötti hegyekben, a Fülöp-szigeteken. Aranyos kis felesége van, két pici gyereke, egész jól elvannak a semmi közepén, míg nem az egyik évben olyan drasztikusan visszaesik az általa termelt termény ára, hogy gyors fejszámolást követve rájön, ebből nem fognak megélni. A megoldás kézenfekvő: irány a főváros, Manila, ahol majd csak kap(nak) valami munkát. Felkerekedik hát a család, az összes poggyászuk két táska, és elindulnak szerencsét próbálni: pont, mint a mesében, mikor is a legkisebb szegénylegény elindul a nagyvilágba. Itt annyi a különbség, hogy a királynőt már nem kell megtalálni, mert azt viszi magával, a hercegnőkkel együtt. Ha jól belegondolok, egyébként már itt megingott nálam az egész mozi alapja: számomra abszolút életszerűtlen és végletekig naiv az a helyzet, amibe Oscar magát és az egész családját belerángatja. Vidéki parasztként, két gyerekkel totál lutrira a metropoliszba indulni nem életbiztosítás – még akkor sem, ha az első hónapra nagyjából meg is van a pénz. Azt majd csak a második napon veszik el tőlük… A hirtelen felindulásból a fővárosba költözés –amit egyébként meg is bánnak –nem probléma mentes. Két gyerekkel, munka nélkül természetesen az első adandó alkalmat elfogadják szállás gyanánt, amiből aztán keserű tapasztalatszerzés lesz a nagyváros farkasairól. Nem szívesen ékeskedek más tollával, de valahol olvastam, hogy a mozi eleje szociodráma. Nos, egyszerűen képtelen vagyok jobb kifejezés találni rá: a mozi első háromnegyed órája egy Manilai körkép a kiszolgáltatott család szemszögéből. Van ebben minden, nyomornegyed, csillogás nézése távolról, kilakoltatás, becsapás, lehúzás, kosz, mocsok, éhezés, minden - a film hangulata ez idő tájt meglehetősen nyomasztó, szinte rossz nézni, ami Oscarral és a családjával történik. Nem tudom, a filippinók alapban ilyen naivak és jóindulatúak, istenbe vetett hitük majd mindenen átsegíti őket, de engem, itthonról borzasztóan zavartak azok a szituk, amikbe a család önként belemasírozott. Persze, vélhetően a film kedvéért kellett minden negatív élethelyzetet egymás után pakolni – viszont ez által icipicit hiteltelen lett az egész, ráadásul túlságosan is klisésnek tűnhetnek az események. Ez leginkább a feleség, Mai (Althea Vega) sorsán át tükröződik – én legalábbis holtbiztos voltam benne, hogy valami hasonló munkát kap, hogy majd kiakad, meg hogy a gyereknek is szerepe lesz ebben. Az egész szociodráma – minden gyomorforgatóan valószerű eseménye ellenére – kissé mesterkéltnek tűnt, kissé olyan „Merüljünk el Manila mocskában” dokumentumfilm jellegűnek. Ahol a sok negatívum össze van ollózva… Ezek után igazi dicsérete a filmnek, hogy a felétől képes egy nagyot fordulni. Miután már nyakon öntöttek minket több vödör manilai szarral, bejön a képbe egy Ong nevű pénzszállító sofőr (John Arcilla), aki munkát szerez Oscarnak. Komolyan mondom, figurája szinte tündököl a mocsokban, szívet melengető az a pozitív attitűd, ami ekkor elárasztja a filmet. Egyértelműen megnyugtatja a nézőt, simogatja annak lelkét, mert az első háromnegyed óra után szinte mindenki erre vágyik. Erre, hogy igenis van jóság és önzetlenség a nagyvárosban, igenis van barátság és segítség. Ugyan egyértelműen Ong karaktere ennek a fő zászlóvivője, de nagyon okosan a mozi még ezt is képes icipicit felturbózni: egy kezelt fog, egy kedves szó máshol, egy szimpatikus feleség, egy drámai flashback mind-mind azt a célt szolgálja, hogy átáljünk valami jót is… Mert így a mozi utolsó fél órája igazán seggbe tud rúgni. Ong nem önzetlen, minden segítségnek ára van (nagyon súlyos ára), amit ismét csak a családnak kell megfizetni. Kemény, de kiváló váltás ismét, amiből aztán egy egészen nagyszerű finálé kerekedik: az utolsó öt perc számomra benn van a mostanában látott legjobb végjátékok között. Igazából – ha jól belegondolok, ez menti meg a filmet, ez tudott annyira megfogni, hogy kellemes emlékeim legyenek az egészről… Ha ez nincs, akkor a Metro Manila (ami, ha jól értem, egyébként kicsit bővebb közigazgatási egység Manila város körül) nem más, mint egy színes, picit egyoldalú útikalauz a Fülöp-szigeteki fővárosról. Azért egyoldalú, mert elsősorban a nyomorra, a rosszra, a negatívra koncentrál, ami vélhetően arányaiban ugyan valóban dominánsabb, de azért nem csak abból áll a világ. Kicsit ráadásul fura volt a rengeteg angol felirat az utcákon – nem voltam ott személyesen, de szerintem inkább filippinoiul kellene lenni ezeknek. Mert mire is megy egy tipikus filmbeli átlagember az ajtókra, autókra kiragasztott angol nyelvű szöveggel??? Ebbe a környezetbe tesznek bele egy családot, akikkel minden rosszat megcsinálnak, amit csak lehet – a baj az egészben, hogy nehéz elképzelni, hogy ez valóság lehet. Azt jobban elfogadtam volna, ha csak Oscar jön be a városba, esetleg, ha nincsenek a porontyok, de ez így számomra meglehetősen hatásvadász lett. Ha viszont ez a valóság, ha ez igaz, hogy családok tömege jár így, él így, akkor nagyon nagy a baj. Manilában is, meg a családok fejében is. 75% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Jan. 21, 2019 8:50 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Csüt. Nov. 06, 2014 7:08 pm | |
| - R2-D2 írta:
Metro Manila
Ha viszont ez a valóság, ha ez igaz, hogy családok tömege jár így, él így, akkor nagyon nagy a baj. Manilában is, meg a családok fejében is.
75%
A kilátástalanság simán ráveszi az embert olyan dolgokra, amit mi innen nem biztos, hogy megértünk... A történet nem hangzik rosszul, de leginkább az utolsó mondat fogott meg. Az ilyen filmekben mindig érzek egy kis kihívást, hogy meglátom-e, elhiszem-e benne azt, amit te . Felírom, de lehet, hogy csak akkor fog sorra kerülni, amikor én is ki akarom pipálni a filippínó filmművészetet a bakancslistámról . . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Csüt. Nov. 06, 2014 8:16 pm | |
| | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Csüt. Nov. 06, 2014 9:25 pm | |
| - R2-D2 írta:
N: Az ilyen filmekben mindig érzek egy kis kihívást, hogy meglátom-e, elhiszem-e benne azt, amit te . R2: Hajrá! Tényleg érdekel, mit szólsz majd hozzá.
Bocs, most nézem, hogy pontosítanom kell, mert egy nem szócska lemaradt . A mondat az eredeti szándék szerint: Az ilyen filmekben mindig érzek egy kis kihívást, hogy meglátom-e, elhiszem-e benne azt, amit te NEM . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Csüt. Nov. 06, 2014 9:47 pm | |
| | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Signal Csüt. Nov. 06, 2014 11:35 pm | |
| - R2-D2 írta:
The Signal
Weide múltkori lelkes ajánlója csupán előrehozta a megnézési sorban ezt a filmet.
Ami ugyanis a fehér szobában kezdődik, az egyszerre zseniális és ép ésszel felfoghatatlanul zavaros. Egyszerre idegtépően izgalmas és idegesítően hiányos. A srácnak különféle logikai próbákat kell kiállni, de egyre inkább értelmetlennek tűnik az egész: Nic inkább hasonlít egy kísérleti patkányra, mint egy értelmes faj képviselőjére.
80%
Mennyire stílszerű, hogy pont most írogatuk arról, hogy ki mit vesz és nem vesz észre... Ugyanis nagy bajban vagyok a The Signal miatt, mert tudom, hogy mindkettőtöknek tetszett, nekem meg nagyon nem... - Spoiler:
Nekem semmifajta meglepetést nem okozott a vége, legfeljebb a Damon-Nomad dolog lepett meg kicsit, de annak is csak a ténye, mint nyom.
A "baj" az volt, hogy nekem is feltűnt, amit írtál a próbákról -az írásaitokat csak utólag olvastam, pont azért, hogy egy véletlen spoiler se befolyásolja a meglepetést-: "Nic inkább hasonlít egy kísérleti patkányra, mint egy értelmes faj képviselőjére.". Én viszont rögtön továbbgondoltam: "Kinek van oka ilyen vizsgálatokat végeztetni, színek, alapformák meg az ujjai megszámolására kárhoztatni egy MIT-s tudóspalántát? Annak, akinek oka van vizsgálni az emberi gondolkodást ilyen alapvető szinten, azaz aki ilyen szinten sem ismeri azt... vagyis aki nem ember."
Ez volt az, ami a lehetőségek és a gondolkodni-való kb. 95%-át elvette a filmtől, de persze előtte meg utána is voltak jelek. Már az is alapból gyanús volt, hogy felkutatnak egy hackert, aztán ahogy "rátalálnak" a semmi közepén, rögtön "elrabolják" őket. Már ebből olyan érzésem volt, mintha egy "beugró kérdést" láttam volna. A laboron belül még kavarogtak a lehetőségek, hogy Nomad teszteli-e őket, hogy mondjuk tagjai legyenek egy titkos társaságnak, de még az is felmerült, hogy az idegenek választották ki ezzel a módszerrel, hogy kinek a tudatában látogassanak a Földre, de a visszaúton a NASA vagy mi lekapcsolta őket, és most a fiatalok testében levő idegeneket vizsgálják. Aztán előkerült az elég furcsa láb meg kéz, ami legfeljebb kísérleti hadi technológiának tűnt, de még inkább valami idegennek. Tulajdonképpen egy teljesen apró dolog volt a végső lökés: az üres konzervek; onnantól biztos voltam benne, hogy mindez csak díszlet, valami hihetően földi, amit az elraboltak emlékeiből raktak össze... amikből kiderülhetett, hogy hogyan néz ki kívül egy konzerv, de a tartalma nem... Még a legtovább a kávés pólóra kerestem a választ a legelején, de aztán rájöttem, hogy az csak a "kiemelésre", az elrablásra utal.
Még lehetett volna érdekes a nyomok vadászata, vagy ahogy a srác tervezgeti a szökést... de helyette egyre jobban basztak fel agyilag az olyan dolgok, amiket nem pusztán értelmetlennek, hanem hülyeségnek tartottam. Ezek élén volt a srác új lába, mert nevetségesnek tartottam, hogy bár volt annyi ideje, hogy a komplett Szökést "rátintázza" a lepedőre, kifigyelje mindenki mozgását, de egyszer sem nézte meg a lábát közben. A flashbackek, a bezártság, Damon kérdései vagy a szellőzőn át folytatott beszélgetések: mindben próbáltam megtalálni azt, ami utalna arra, hogy mi is folyik itt, megjegyezni például a mindenféle számsorokat, amiket a hangosbemondón mondanak, hátha később fontosak lesznek. A felszíni eseményekkel, a kamionparkolóval, a semmiből tudóscuccban felbukkanó haverjukkal, az eltűnős pisztollyal és főleg a szájával trombitákat halló vénasszonnyal viszont tele lett a tököm, és untam meg végleg, hogy délibábokat kergetek. Hogy ez a film nekem csak zavaros jelenetek egymás mögé hajigálása, elszórva itt-ott egy-két morzsát, csak azért, hogy a végén az orrom alá tudják dörgölni a hűha-fináléval, hogy "de kis buta vagy!".
"Csak mert valami értelmetlen, még nem lesz tőle jó"...
Ettől még továbbgondolható, csak nem látom jelentőségét. Ebből a katyvaszból bármit ki lehet hozni... akár még azt is, hogy az egész egy robotos színjáték volt, amiben MINDEN robot meg mű volt (kivéve a büfében levők), és ezért nem működött a puska és ezért mondta a srác, hogy "üresnek" érzi magát... mint a konzervdoboz... Hogy nem az emberi testre tették az idegen technológiát, hanem az idegen technológia az alap, és arra hegesztették rá az emberi szövetet, próbálva megalkotni a szupererejű, álcázott ember-alien hibridet... esetleg beszivárgási céllal.
De az is lehet, hogy az egészet csak Pamela álmodja...
A lassított felvétel tetszett belőle, illetve technikailag az alacsony költségvetés ellenére sem volt gond vele. 3,5/10 . | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 | |
| |
| | | | R2-D2 írásai 1.0 | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|