Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
HomeCalendarGalleryGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés

Share
 

 Niwrok írásai 2.0

Go down 
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 22 ... 41, 42, 43 ... 51 ... 61  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Bosszúállók: Végtelen háború / Avengers: Infinity War   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptyHétf. Ápr. 30, 2018 9:52 pm

.
Bosszúállók: Végtelen háború / Avengers: Infinity War

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Infini10


Amikor tíz éve kijött a Vasember -kicsit közelebbről nézve meg nyolc éve a Thor-, talán még csak pár kreatív fejében és néhány rajongó álmában szerepelt az, hogy tényleg eljut az MCU a Végtelen Kesztyűig. Addig, hogy az itt-ott elszórt morzsákból, a néha felbukkanó vagy lelepleződő, hatalmas erejű és más-más képességgel bíró kristályokból összeáll a nagy egész, egybefűzve dimenziók sokaságát, a technológiai fejlődést, a mágiát és a galaxis végtelenségét, és szállnak szembe Thanosszal az évek alatt megismert képregényhősök.

Így persze erről a filmről különálló darabként beszélni még annyira sincs értelme, mint eddig bármikor. Már eleve, ahogy kezdődik, az olyan, mintha a néző lemaradt volna az első 10-15 percről, hiszen a régóta a fő fenyegetést jelentő Thanos kesztyűjében (amit az Ultron végén egyszer felvillantott) már akkor birtokol egyet a hatból, a lila Power Stone-t, amiről még ebben a filmáradatban is tudható, hogy a Xandaron őrizték, és éppen igen előrehaladott állapotban van a második kő, a Space Stone megszerzésében. Abban a jelenetben benne is volt az az összetett hangulat, ami végig meghatározta ezt a két és fél órát. Egyfelől az, hogy alapvetően tudhatóak az állomásai, nagyon nagy meglepetésre már nem lehet számítani, hiszen a hat kőből ötnek ismert volt a tartózkodási helye, így azokat a helyeket kell bejárni; mostanra csak a Soul Stone maradt homályban, de várható volt, hogy túl sok időt most már nem tudnak szánni rá. És még ehhez képest is sikerült pár új világot, pár új lényt belepasszírozni a hézagokba, hogy tényleg egy szusszanásnyi idő is alig majadjon. Másrészt az is várható volt, mert minden körülmény erre utalt, a jogi dolgoktól Thanos vázlatosan bemutatott személyiségéig bezáróan, hogy több főbb szereplőtől is búcsút kell itt venni, és ez nem olyan búcsú lesz, mint Quicksilveré, aki úgy halt meg, hogy öt percet sem szerepelt; itt évek óta beágyazott szereplők holttestei fogják szegélyezni Thanos útját, akiknek ismert a háttere, a személyisége, a kapcsolatai, és akikhez a kötődés is nagyobb lehet, így a haláluknak tényleg súlya van. Ahhoz képest meg, hogy Víziót egyértelműen a halállistára vártam, mivel a Mind Stone-t az ő fejéből kell Thanosnak kitépnie, egészen érdekes volt, amerre az ő sztoriját elvitték.

Ezért is kellett az eddigi tucatnyi film, mert egy normális film kereteibe már nem fér bele, hogy ki honnan érkezik, ki kivel áll kapcsolatban, kit mi mozgat, amikor már tényleg a világ megmentése a fő feladat... legalábbis a feléé. Thanos motivációi kapnak még nagyobb teret, hogy azért mégse a sokadik hatalommániás őrültként jelentjen csak meg az ellenfelek hosszú sorában, és még némi filozóliai mélységet is megközelít, olyan Utopisztikusat... és kb. ennyi. Mostanra már van vagy harminc olyan szereplő, akiket a sorozatot ismerő néző vár is a filmbe, hiszen megjelentek már az MCU-ban, és ilyen tömegben bizony lesz, akit épp csak megemlítenek, hogy ne legyen elfelejtve, olyan is lesz, aki csak a háttérben bukkan fel, a jobbak pedig akár két mondatot is kaphatnak, míg a cselekmény aktív alakítása pár kiváltságosé lesz csupán. Itt még annak is muszáj előkerülnie, akinek semmi értelme, hogy felbukkanjon, mert lehet, hogy csak egy idegen világ portása és idegenvezetője... Nincs idő hosszan merengeni a múlton, így az előzmények legtöbbje csak elharapott mondatokban kerül elő, ahogy például Quinn az apjáról, Thor meg Heláról és Asgard pusztulásáról beszél. Itt már a feszített tempó miatt csak rövid átvezetőkre futja abban a hajszában, amiben a kövekről eddig nagyrészt nem is tudó szereplők próbálják felgöngyölíteni Thanos eddigi ténykedését, és megpróbálni valamilyen eszközt "kovácsolni" a megállítására, amíg a többiek feltartják őt és a csatlósait, hiszen közben Thanos is igyekszik bővíteni, teljessé tenni a kollekcióját. Ennek állomásai közé pedig épp csak a régi szereplők el is várt beszólásai (Banner vs. Hulk), egy-két szokatlan páros rivalizálása (az egók csatája Strange és Stark részéről) vagy poénkodása ("nyuszi") fér bele, vagy éppen az elkerülhetetlennek látszó pusztulás és az áldozatok iránti gyász csendessége. Itt már muszáj pillanatok alatt átlépni olyan szimbolikus dolgokon, mint Vasember és a Kapitány konfliktusa, Thor fél szeme, Bucky új karja, hogy Pókember mennyire nem Űrpók, vagy hogy milyen paradox a Veronicát irányító "Hulk". Ez a hajsza még a cselekmény oldaláról is áldozatot kíván, mert én például nagyon szívesen láttam volna viszont a Novát, ahogy a Power Stone-t védelmezik, vagy vártam volna, hogy ha az amúgy nagyrészt irritáló Thor-Ragnarök kevés értelme Thor jellemfejlődése volt (hogy nincs szüksége tárgyakra a benne tomboló erő csatornázására), akkor most nem az lesz az egyik fő szál a történetben, hogy hogyan kovácsol magának új fegyvert... még ha ezzel szerepet is adtak a sokáig koloncként cipelt, nagyon "lázadó tini"-korban levő Grootnak, Nidavellir remek helyszín, és be is biztosították vele, hogy még látványosabb legyen a finálé.  

Az a finálé, amit már tényleg nehéz lesz bárhová fokozni. Én személy szerint a Winter Soldier óta enyhe csodálattal adózom a Russo-testvérek tehetségének és kreativitásának, ami az akciójeleneteiket és a vizuális fantáziájukat illeti, és itt sem hazudtolták meg magukat. Ennyi évvel és filmmel a hátam mögött sokszor még a legfékevesztettebb autós üldözés is képes untatni, mert percek alatt önismétlővé vagy idétlenné tudnak válni. Russoék jeleneteiben viszont nem egyszerűen elmerülők, ahogy teljesen magával ragad a rohanás, a dinamika, hanem épphogy felocsúdok ebből egy-egy kimagaslóan érdekes, vagy újszerűnek ható koreográfia következtében, vagy ahogy a szokásosnál sokkal többet foglalkoznak egy csata rétegeivel, a környezetből és a párhuzamosan zajló eseményekből merítve ötleteket, ami sokkal jobban összekapcsolja egy szimpla bunyó elemeit, és sokkal összehangoltabb érzetet ad a csapatmunkának, még olyan szereplőknél is sugallva ennek ösztönösségét, akik akkor találkoztak. De ott van a másik véglet is, a gigantikus seregek egymásnak rontása, amibe hosszú évek után először megint bele bírt borsódzni a hátam, annyira erőteljesre sikerült azt a jelenetet megcsinálni... és még ott is tudtam egy pillanatot szánni arra a gondolatra, hogy mennyire bírom ezeket a wakandai kecskepásztorokat a kéken világító erőpajzsukkal.

A Marvel tíz éve gondozott gyümölcse érett be. Nem is kérdéses, hogy a Bosszúállók ezzel a filmmel minden idők egyik legepikusabb filmes vállalkozásává vált, ami után megpróbálhat tovább loholni a konkurencia, de láthatóan felesleges. Az MCU néha fakó és ingatag, de azért célirányos építkezésével jutottunk el a mostani "évadzáróig", a maga kapcsolati hálójával, akciódömpingjével, látványorgiájával és cliffhangerével is, és amiben legfeljebb annyi negatívum akadt -egy-két fájdalmasan kínos poén és Shuri puszta jelenléte mellett-, amit kénytelen-kelletlen a stáb kihagyott belőle az MCU hatalmas emléktárából.


9/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4148
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptyKedd Május 01, 2018 12:21 am

Niwrok írta:
.
Bosszúállók: Végtelen háború / Avengers: Infinity War


A Marvel tíz éve gondozott gyümölcse érett be. Nem is kérdéses, hogy a Bosszúállók ezzel a filmmel minden idők egyik legepikusabb filmes vállalkozásává vált, ami után megpróbálhat tovább loholni a konkurencia, de láthatóan felesleges. Az MCU néha fakó és ingatag, de azért célirányos építkezésével jutottunk el a mostani "évadzáróig", a maga kapcsolati hálójával, akciódömpingjével, látványorgiájával és cliffhangerével is, és amiben legfeljebb annyi negatívum akadt -egy-két fájdalmasan kínos poén és Shuri puszta jelenléte mellett-, amit kénytelen-kelletlen a stáb kihagyott belőle az MCU hatalmas emléktárából.


9/10
.

taps taps taps

Csak sűrűn bólogatni tudok, annak ellenére, hogy menet közben bizony hadilábon álltam nem is egy Marvel filmmel, ez lenyűgöző volt. Veszettül szórakoztató, akárcsak a legelső ebben a sorban.

Nem tudom, lesz-e időm/kedvem írni róla, de ha igen, majd igyekszem laikusabb szemmel (azok a kövek Rolling Eyes ) kicsit mást és máshogy látni. Wink

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Ghostland: A rettegés háza / Incident in a Ghostland   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptyPént. Május 04, 2018 10:51 pm

.
Ghostland: A rettegés háza / Incident in a Ghostland

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Ghostl10


Elizabeth az anyjával (Pauline) és a nővérével (Vera) új városba költözik, miután megörökölték Pauline nemrég elhunyt, évekig magányosan, visszavonultan  élő nagynénjének házát. Az új otthonuk meglehetősen bizarr, a nagynéni egész életét babák, kitömött állatok, trófeák és egyéb spirituális meg vallási ereklye gyűjtésével töltötte. Az egyetlen, aki még valamennyire élvezi is az ódon, baljós házat, és azt, hogy első hír, amit olvasnak a környékről, hogy családírtó szociopaták sorozatgyilkolnak errefelé, az éppen Elizabeth, aki 14 évesen is nagy rajongója a horrortörténeteknek, különösen H.P. Lovecraft stílusának, és ő maga is írói pályára készül. De a horror ma házhoz jön... Még szinte el sem kezdtek kipakolni a dobozaikból, amikor két fura alak támadja meg őket a mindentől messze eső, fura házban; mint az viszonylag gyorsan kiderül, egy csecsemőagyú emberi bulldózer és az ő anyja. De ők nem csak gyilkolni akarnak, hanem az elsődleges céljuk, hogy fogságban tartsák Elizabethet és Verát, hogy a bulldózer "kedvét tölthesse" rajtuk, ameddig csak a lányok bírják a kínzásokat, a veréseket és a bezártságot.

Mivel éppen nemrég írtam le sokadszor, hogy a "home invasion" mozikat mennyire nem bírom, és egyre kevésbé, így elég nagy csalódás volt, hogy a Ghostland is az. Mozis horrornál nem szoktam válogatni, ami van, arra többségében megyek, de ilyen címmel én inkább valami szellemes-riogatós filmet vártam. Viszont hogy az író/rendező Pascal Laugiernél a Mártírok után megint nők kékre-zöldre verése lesz a téma, felturbózva a megerőszakolásukkal és a folyamatos halálfélelemben tartásukkal, ahhoz a fagyiskocsi felbukkanásának első percétől nem igazán fűlött a fogam... Ja, fagyiskocsi, ugyanis a másik, amit nekem jócskán kilógott a filmből, és végig a film alatt baromi giccsesnek találtam, az az egész látványvilág. Elismerem, hogy rengeteg munka lehetett ezt így megcsinálni, ennyi kelléket aprólékosan összeszedni, de a támadók kocsijáról és a házról is az sugárzik, hogy sehol máshol nincs helyük a világban, mint egy horrorfilmben. A babákkal telezsúfolt házaknak persze mindig van egy kis díszlet érzete, hogy abban nem laknak, és csak a félelem és a feszültség fokozására lettek megkonstruálva, de ez itt a torinói lepel reprodukciójával, a titokzatos tükörrel és a babaruhás kitömött mosómedvével tisztán csak színház, és a nagyon is valós erőszak és rettegés kontrasztjával minden színpadiassá válik ebben a környezetben.

Laugier esetében viszont a szadizás és a trancsír mellett eddig mindig lehetett találni valami, ami miatt a számomra nem kedvelt stílus és hangulat mellett is valamennyire pozitív emlékek tudtak lenni a filmjei. A Mártírokban a Nagy Titok után kutató arisztokraták filozófiája, a Tall Manben pedig a "sajátos" célokkal rendelkező gyerekrablókhoz kötődő szociográfia volt ilyen... itt pedig a felpüffedt arcú, bedagadt szájú, összetört és megtört lányok kínzása és meggyalázása mellett annak a drámája, hogy a Elizabeth és Vera hogyan tudja, akarja és képes feldolgozni, ami velük történt. Hogy hogyan élnek együtt a történtek tudatával, a nyakukat szorító vasmarokkal, vagy ahogy a kétszáz kilós test rájuk nehezedve rosszallóan és méltatlankodva a fülükbe szuszog, illetve szuszogott. Nagyon nem akarok spoilerezni, de van egy kb. húsz perces szakasz, meg még itt-ott a nem egész 90 percben elszórva pár jelenet, amikből én sokkal szívesebben néztem volna többet. Sokkal jobban érdekeltek ezek az utóhatással foglalkozó percek, mint emellett az őrült rohangálás a házban, vagy a részvétel a játékban.

Mert lehet, hogy nem tetszik, amiről a film szól -előfordult az már jobbakkal is-, de az biztos, hogy Laugier nagyon odafigyelt a részletekre, mind a külsőt, mind a belsőt illetően. Ez nem a picsahorror-kategória, ahol a lányok nevetségesen sikongatva szaladnak fel a lépcsőn egy szál bugyiban, hanem minden napnak ott a súlya az arcukon és a mondataikban annak, hogy egy szadista kéjenc "babázik" velük, és hogy ennyire távol mindenkitől és mindentől mennyire csak magukra számíthatnak. A másik oldalon pedig kétségtelen, hogy a bolondoknak hol a helye, hogy ne tudjanak ártani másoknak, de van például abban valami szánalmas a visszataszító-undorító-felháborító hármasfogat mellett, hogy egy ekkora melák testébe, az értelmi fogyatékába van valaki "bezárva", és valószínűleg ez is szerepet játszott abban, hogy csak így tudja kiélni magát (ld. A fiú). Másrészt abban is van valami perverz gondoskodás, ahogy az anyja megteremti mindezt a számára... bármi is legyen az ára.

Így ez is inkább olyan film lett, aminek elismerem az érdemeit, ahelyett, hogy akár csak kedvelni tudnám. A "home invasion" továbbra sem jön be, de a Ghostland legalább több tudott lenni a puszta gyilkolászás és nemi erőszak stilizált bemutatásánál egy rövidke drámányival.


7/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4148
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptySzomb. Május 05, 2018 2:31 pm

Niwrok írta:
.

Ghostland: A rettegés háza / Incident in a Ghostland


Mivel éppen nemrég írtam le sokadszor, hogy a "home invasion" mozikat mennyire nem bírom, és egyre kevésbé, így elég nagy csalódás volt, hogy a Ghostland is az. Mozis horrornál nem szoktam válogatni, ami van, arra többségében megyek, de ilyen címmel én inkább valami szellemes-riogatós filmet vártam.

Így ez is inkább olyan film lett, aminek elismerem az érdemeit, ahelyett, hogy akár csak kedvelni tudnám. A "home invasion" továbbra sem jön be, de a Ghostland legalább több tudott lenni a puszta gyilkolászás és nemi erőszak stilizált bemutatásánál egy rövidke drámányival.


7/10
.

Akkor ez esetben a magyar cím jobban kifejező... én is szellemes mozira tippeltem volna a Ghostland alapján. hmmm

Mindegy, írásod alapján nem egyszerű végignézni - másfél órán át két nő verése és megalázása soknak tűnik, a rövidke dráma ellenére - de majd ha lesz a nettékában, biztos leülök elé.

Köszi az ajánlót!


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Anon   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptyCsüt. Május 10, 2018 5:46 pm

.
Anon

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Anon-p10


A filmiparban vannak emberek, akik több területen is kipróbálják magukat. Akadnak olyanok, akik ezt jól is teszik, mert megvan ahhoz is a tehetségük, a technikájuk vagy az ötleteik, hogy feltűnően jót alkossanak íróként/rendezőként/színészként/producerként, ezek bármilyen kombinációjában; nem kell messzire menni, nálam ilyen lett John Krasinski és a Hang nélkül. Meg vannak olyanok, mint Andrew Niccol, akinek az írói ötletei többségében simán elférnének egy-egy Black Mirror epizódban (ld. Gattaca, Truman Show, Lopott idő, stb.), a technológiai fejlődés túlburjánzásának veszélyeiről ugyanis hasonlóan izgalmas módon gondolkodik, mint Charlie Brooker, a rendezési stílusa miatt viszont annyira mumus lett mostanra nálam (talán az egy Fegyverneppert leszámítva), hogy amikor csak meglátom egy film elején, hogy "a film by Andrew Niccol", az első reakcióm az, hogy "Óóó, b*zmeg...". Pontosan ez történt az Anon esetében is, ahol az alapötlet érdekes volt annyira, hogy ne nagyon kotorásszak a stáb után, így megint jött a hidegzuhany...

Nem véletlenül emlegettem a Black Mirrort, ugyanis a film sztoriját nagyjából úgy kell elképzelni, mint ha a BM grainjét (az emberek minden audiovizuális érzékelését rögzítő kis memóriachip), Recallerjét (az agyból memóriaképeket előhívó és megjelenítő gép a Crocodileból) és Archangeljét (a szó szoros értelemben vett "bébimonitor") bedobták volna a Különvélemény világába. Ebben a jövőben az emberek mind egy képrögzítővel a fejükben élnek, ami egyben kiterjesztett valóság élményt is nyújt a látott képre kivetített információk segítségével. A legtöbb ember ebből csak annyit érzékel, hogy körülötte mindenhol reklámok vannak kivetítve, illetve megjelennek a kiválasztott applikációk által biztosított adatok, de az olyan ügynökök, mint Sal (Clive Owen) képesek arra, hogy az Ethernek nevezett hálózaton keresztül megfigyeljenek bárkit, azt látva, amit ő, így leleplezve tolvajt, gyilkost szinte percek alatt. Azonban az Ether, mint minden informatikai rendszer, meghackelhető, így ültetve el például hamis képeket az alanyban, törölve a kellemetlen élményeket, de aki kellően ügyes, felfedezheti a "férceléseket"... Sal új ügye során egy olyan gyilkossal (Amanda Seyfried) kerül szembe, aki egy különleges trükkel és minden eddiginél kifinomultabb módszerekkel fedi el a saját személyazonosságát, "látszólag" lehetetlenné téve, hogy elfogják.

Eddig még ugye elég jól is hangzik, hiszen benne van egy új technológia és az abból eredő olyan társadalmi problémák bemutatása, mint hogy milyen lenne, ha már azzal sem tudnál elmenekülni a pop-up reklámok elől, hogy becsukod a szemed, vagy hogy egy ilyen helyzetben mennyi magánélete is lehet az embereknek. Hogy hogyan változik meg például az emlékezés szerepe, amikor minden képet FullHD-ban tárol el az agyad, és így a felejtés nem igazán opció. A hackeren, a tettein és az üldözésén keresztül pedig ott van annak a dilemmája, hogy az ember mennyire hihet nem egyszerűen az emlékeinek (azokat az agy amúgy is hajlamos néha egy kicsit megbuherálni), hanem pusztán a szemének. Mivel mindez egy sorozatgyilkos utáni hajszára van felfűzve, így adná magát a pörgés és az izgalom is, kis erotikával, mert csöccsel mindent jobban el lehet adni...

Csak hát ezt a filmet még Andrew Niccol is kb. félálomban csinálta. Nem is egyszerűen kiábrándító, hanem inkább már dühítő, ahogy a jobb sorsra érdemes ötlet elsorvadt a keze alatt, ahogy képernyőre vitte azt... vagy éppen lehet csodálni benne, hogy hogyan lehet egy sci-fi erotikus thrillert ilyen bosszantóan unalmasra megcsinálni. Nem egyszerűen lassú, vontatott minden, ami történik, de Niccol mintha ráérzett volna, hogyan kell a koncepció minden eleméből a lehető legkevesebbet kihozni. Izgalmas cybervilág? Frászt, egyszerű vonalakkal összekötött négyzetek kavalkádja az egész, de olyan sűrűen, hogy szart sem látni még abból sem, ellenben minden tetves rákeresésnél lemegy az animáció, ami már a harmadiknál is zsibbasztó, nem az ötvenediknél! Nyomozás egy sorozatgyilkos után? Mivel az leginkább a letöltött emlékképek elemzését jelenti, az meg ugyebár a szereplők belső képernyőjén zajlik, így kívülről ebből annyit lát a néző, hogy a karakterek meredten bambulnak maguk elé, aminek a feszültségfaktorát talán nem kell ecsetelnem. Sorra vehetném a hangulat többi elemét, a béna POV-t, a színészek közönyét vagy a kihalt helyszínek minimális kellékeit, megemlítve azt a pár dolgot, ami talán tetszett (pl.: a lépcsős és a metrós trükk), de mert vesszőparipám Niccolnál, hogy a képi fantáziája olyan steril, mint egy flakon pasztörizált kézfertőtlenítő, így ezen túl nagyon nincs mit mondanom. Mindent, ami jó lehetne ebben a filmben, végletekig kizsigerel az, hogy amit ez a fickó elképzel, azt képtelen számomra élvezhető módon megjeleníteni... és el kéne tudnom fogadni, hogy soha nem is fogja...

Ilyen lesz az, ha egy író azt hiszi, rendezni is tud, pedig nagyon nem. Hiába indul neki úgy a néző, hogy ez jó lesz, ha az érdekes ötlet vázlatos pontjai lassan elmosódnak attól az álomnyál-csíktól, ami az Anon egyedüli reakcióként kiváltott belőlem.


5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptyKedd Május 15, 2018 11:28 pm

Niwrok írta:

Paddington 2.

A Paddington második része is éppen olyan kedves, aranyos családi mesefilm, mint az első volt, még a klasszikus "iskolából", így szerencsére szinte teljesen nélkülözi a hiperaktív hülyéket és a popkult kiszólások sokaságát... nekem éppen azért jönnek be annyira. Nem is olyan tanulságos vagy érzelmes, mint más animációs filmek, de könnyed szórakozásra kiváló választás.

8,5/10

Másodszorra is tetszett.

Év végén elég sokat agyaltam, hogy ez vagy a Coco vagy mindkettő kerüljön a listára, és még mindig úgy gondolom, hogy mind a kettőnek jó helye lett volna ott. Továbbra is tartom, hogy néhány jelenet inkább kínos, mint vicces, de amikor Paddington nem agyhalottként, csak egy szelíd, szeretettel és törődéssel teli bocsként jelenik meg, aki a börtönkantinból is képes cukrászdát faragni, akkor még mindig meg tud nyerni magának. Az animációs részek pedig továbbra is varázslatosak.

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Szeretet nélkül / Loveless / Nelyubov   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptySzer. Május 16, 2018 6:16 am

.
Szeretet nélkül / Loveless / Nelyubov

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 14948510


Az Oscar-díjjal kapcsolatban nem csak a "Legjobb film"-kategória jelöltjeit szoktuk sorra venni, de sokszor szemezgettünk a "Legjobb idegen nyelvű film"-ek közül is. Lehet, hogy csak a Négyzet kiábrándító volta miatt, de idén azért annyira nem sietett egyikünk sem ezzel, a Nelyubov is csak egy külön ajánlás miatt került rá a listámra.

Zsenya és Borisz házassága tizenévnyi együttélés után zátonyra futott, a válóper régóta folyamatban van. Az együttélésükhöz inkább csak a látszat fenntartása miatt ragaszkodnak (a férfi munkahelyén a vezetőség nagyon szigorú, ortodox pravoszláv elveket vall a családi állapotra vonatkozóan), de ez csak annyit jelent, hogy minden estén álomba veszekszik magukat. Már mindketten kialakították a külön párkapcsolatukat, ami Borisznál egy babát váró barátnőt, Mását jelenti, a nőnél meg Antont, aki képes biztosítani a nőnek azt az élményt és kalandot, amit a bürokrata Borisz mellett nem kapott meg. Ha csak rajtuk múlna, akkor alig várnák, hogy a közös tulajdonként birtokolt moszkvai lakástól megszabadulva egymásnak is hátat fordíthassanak... és hogy nem tehetnek így, annak végső oka Aljósa, a fiuk. A gyerek, akiről egyikük sem nagyon vesz tudomást a szidalmazáson kívül, akire egyiküknek sincs szüksége, akinek egyikük új életében sincs helye, és akitől mindketten legszívesebben megszabadulnának.

Ezzel a szinopszissal a cselekmény fő pontjai mellett azt is próbáltam érzékeltetni, amilyen hangulata a filmnek van. Elsőre ugyan Aljósát ismerjük meg, ahogy egyedül megy haza a kihalt erdőn át a háttérben a panelrengeteggel, és a szüleiről, a kapcsolatukról és a válásról csak később szerzünk tudomást... viszont utána annyira Zsenya és Borisz kerül középpontba, hogy egy időre meg is feledkeztem róla. És ezzel bele is estem a szülők csapdájába, akik ugyanígy viselkednek. A film ezen a páron keresztül nem csak egy rossz házasságot akar bemutatni, hanem társadalmi jelenségekkel is foglalkozik, Zsenyában megtestesítve az önmegvalósító, modern, egyben mélységesen sértődött karrieristát, aki csak addig néz fel a mobiljából, amíg dolgozik vagy a szépségszalonban múlatja az időt, Borisz részéről meg a vallási-ideológiai oldalra helyezte az író a hangsúlyt, annak képmutatását is elővéve, vagyis hogy nem az a fontos, hogy mi van otthon, csak az, hogy ebből a szomszédok, munkatársak mit látnak, mit tudnak. Közben a történet egy jó családdrámához mérten évtizedekre is visszanyúlik egy-egy mondatával, abból is kirajzolódik, hogy mennyire is volt meghatározó az elvárások és a körülmények szülte kényszer ennek a házasságnak a létrejöttekor, amin már csak a habot jelentik az olyan jelenetek, mint a Zsenya anyjánál tett látogatás. Annyi kapaszkodó akadt az első órában egy kiüresedett, ámbár soha nem túl tartalmas házasság végnapjairól, és a környezetről, amiben mindez létezik, hogy még én is nagyjából a film közepén gondolkodtam el csak a film legfontosabb kérdésén.

A sztori mellett a film stílusa már nem annyira jött be, részben talán azért, mert nem tisztán orosz, hanem orosz-francia koprodukció. Ez röviden abban jut kifejezésre, hogy a cselekményvezetés és a párbeszédek nagyon erőteljesek, enyhe szélsőségükben is életszerűek (sajnos hallottam már ilyen családokról, nem egyről), nem egy némaságában is egészen brutális jelenet akad benne (egy legalábbis biztosan; az igazi érzelemrobbanás szavak nélkül is)... viszont az ebből eredő feszültséget sokáig kitartott természeti képek, romos épületekről készült felvételek sokasága, és a mindennapi élet kis tevékenységei szabdalják szét, olykor a kellemetlen unalomig. Néha persze elgondolkodtatóak ezek, mert kaparni kezdi az ember agyát, hogy ezt az erdőt mi a rossebért kell ilyen hosszan mutatni, és befészkeli magát, hogy milyen jól kifejezi ez Aljósa magányosságát... de azért a buszmegállóshoz hasonló jelenetekből bőven lehetett volna vágni még ezzel együtt is. A maradék is képes lett volna átadni például azt, hogy kinek is igazán fontos Aljósa, ahogy az is, hogy ki mit visz magával akkor, ki miben változik meg, amikor ez a kezdetektől rozsdás házasság végleg széthullik.

A válás során problémaként, teherként kezelt gyerek(ek) témája, amiből a franciáknak csak egy debil és undorító vígjátékra futotta, az oroszoknál éppen jó volt egy remek drámára. Olyanra, ami ugyan az erős indítást követően egy bő fél órás szakaszra kicsit egyhangúvá vált, de azért a nehéz téma, a társadalomrajzért és a pár erőteljesebb jelenetért így is simán érdemes volt megnézni.


7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4148
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptySzer. Május 16, 2018 4:08 pm

Niwrok írta:
.
Szeretet nélkül / Loveless / Nelyubov

A válás során problémaként, teherként kezelt gyerek(ek) témája, amiből a franciáknak csak egy debil és undorító vígjátékra futotta, az oroszoknál éppen jó volt egy remek drámára. Olyanra, ami ugyan az erős indítást követően egy bő fél órás szakaszra kicsit egyhangúvá vált, de azért a nehéz téma, a társadalomrajzért és a pár erőteljesebb jelenetért így is simán érdemes volt megnézni.


7,5/10
.

Ezzel most beelőztél. Smile

Most terveztem a napokban, már régóta vár a sorára, csak ehhez is hangulat kell, ami még nem volt meg. De hamarosan...


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4148
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptySzomb. Május 19, 2018 11:21 am

Niwrok írta:
.

Fekete Párduc


Akik régebb óta olvassák a FilmFórumot, szépen végigkövethették, hogy az eltelt évek alatt a kezdeti lelkesedés és néhány fellángolás után a Marvel mozis univerzuma iránti érdeklődés hogyan állt bele a földbe a kvázi-fináléra, az Infinity Warra mifelénk.

A Fekete Párduc egy jól megcsinált eredetsztori, ami ugyan nem mentes az MCU-t nálam egyre jobban felemésztő idétlen humortól, de akadtak benne normálisabb karakterek, cselekmény, háttér, és ezt csak kiegészítette a CGI-látvány, nem uralta. Még Doctor Strange-et kéne kicsit gatyába rázni, és úgy már nem is tűnik olyan lehetetlennek a dolog, hogy a vele együtt összeálló Állatos Osztag (miért, egy Párduc, egy Pók és egy Hangya mi lenne más  Very Happy ? Talán még egy rossz vicc bevezetője, ahogy bemennek a kocsmába  Smile ), a poszt-Vasember Bosszúállók legalább minimálisan érdekelni fog.


8/10

.

R2-D2 írta:


Amúgy... kicsit csináltál kedvet hozzá, elismerem. Lehet, megnézem, a Holland Pókkal együtt... bár utóbbi karaktert kifejezetten rühellem.


.

No. Ezen is túlvagyok. Igaz, két nap alatt, mert első nap bealudtam rajta, de túlvagyok.

Voltak kritikus pillanatok. A koreai akciójelenetnél nagyon komolyan gondolkodtam rajta, hogy abbahagyom, az valami eszméletlenül béna, idegesítő és engem irritáló lett. Aztán a másik ilyen, hogy van olyan jelenet, mikor az összes néző szereplő tulajdonképp egy cirkuszi majom (kihívás), az a rángatózás, az valami félelmetesen gagyi és sztreotip. Aztán... hiába van megmagyarázva, hogy hogyan alakult ki Wakanda, de ha egy rakás majom közé lezuhan egy meteorit, abból hogyan lesz hi-tech civilizáció??? Volt egy kapszula a meteoritban, hogy hogyan kell felhasználni a vibrániumot?? S végül, ha az új király kinyitja a világ számára Wakanda kapuit - mégis mit vár a világtól?

Amúgy még egész jól el is voltam vele, néhány ötlet nagyon tetszett, a sci-fis vonal a sok kütyüvel amúgy is a gyengém. Az jó volt. Nem értettem, de most már tudom, miért és miből van a természetfeletti erő és ruha, legalább ez tiszta. A látvány baszott jó, a karakterek szintén - tényleg egy válogatott néger-sztárparádé. Ha nem modod, Michonne-t meg nem ismertem volna így, kopaszon.

Ettől függetlenül ez csak egy tucat Marvel mozi nálam, láttam, hogy lássam mindet, de ez sem adta vissza a kezdeti mérsékeltebb lelkesedésem sem.


70%
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptyVas. Május 20, 2018 11:04 am

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.

Fekete Párduc


Akik régebb óta olvassák a FilmFórumot, szépen végigkövethették, hogy az eltelt évek alatt a kezdeti lelkesedés és néhány fellángolás után a Marvel mozis univerzuma iránti érdeklődés hogyan állt bele a földbe a kvázi-fináléra, az Infinity Warra mifelénk.

A Fekete Párduc egy jól megcsinált eredetsztori, ami ugyan nem mentes az MCU-t nálam egyre jobban felemésztő idétlen humortól, de akadtak benne normálisabb karakterek, cselekmény, háttér, és ezt csak kiegészítette a CGI-látvány, nem uralta. Még Doctor Strange-et kéne kicsit gatyába rázni, és úgy már nem is tűnik olyan lehetetlennek a dolog, hogy a vele együtt összeálló Állatos Osztag (miért, egy Párduc, egy Pók és egy Hangya mi lenne más  Very Happy ? Talán még egy rossz vicc bevezetője, ahogy bemennek a kocsmába  Smile ), a poszt-Vasember Bosszúállók legalább minimálisan érdekelni fog.


8/10

.

R2-D2 írta:


Amúgy... kicsit csináltál kedvet hozzá, elismerem. Lehet, megnézem, a Holland Pókkal együtt... bár utóbbi karaktert kifejezetten rühellem.


.

No. Ezen is túlvagyok. Igaz, két nap alatt, mert első nap bealudtam rajta, de túlvagyok.

Voltak kritikus pillanatok. A koreai akciójelenetnél nagyon komolyan gondolkodtam rajta, hogy abbahagyom, az valami eszméletlenül béna, idegesítő és engem irritáló lett. Aztán a másik ilyen, hogy van olyan jelenet, mikor az összes néző szereplő tulajdonképp egy cirkuszi majom (kihívás), az a rángatózás, az valami félelmetesen gagyi és sztreotip. Aztán... hiába van megmagyarázva, hogy hogyan alakult ki Wakanda, de ha egy rakás majom közé lezuhan egy meteorit, abból hogyan lesz hi-tech civilizáció??? Volt egy kapszula a meteoritban, hogy hogyan kell felhasználni a vibrániumot?? S végül, ha az új király kinyitja a világ számára Wakanda kapuit - mégis mit vár a világtól?

Amúgy még egész jól el is voltam vele, néhány ötlet nagyon tetszett, a sci-fis vonal a sok kütyüvel amúgy is a gyengém. Az jó volt. Nem értettem, de most már tudom, miért és miből van a természetfeletti erő és ruha, legalább ez tiszta. A látvány baszott jó, a karakterek szintén - tényleg egy válogatott néger-sztárparádé. Ha nem modod, Michonne-t meg nem ismertem volna így, kopaszon.

Ettől függetlenül ez csak egy tucat Marvel mozi nálam, láttam, hogy lássam mindet, de ez sem adta vissza a kezdeti mérsékeltebb lelkesedésem sem.


70%


Hát... ez van peace .

A koreai jelenethez már egyszerűen nem tudtam több figyelmeztetést írni, hogy jelezzem, az mennyire szar, de ezek szerint kevés volt... még szerintem is rosszabb még egy FFnél is, pedig hát... Szegény Shurit például annyira megutáltam akkor, hogy most is, amikor a Végtelen háborúban előkerült, és anélkül, hogy bármi irritálót csinált volna, vagy 10 fokot hűlt a lelkesedésem tőle.

A többi meg... sajnos Hollywoodban így képzelik el még mindig a "fekete-afrikai kultúrát", és nem hallottam nagy tiltakozásokról vagy dühöngésekről a nézők részéről, hogy hát ez azért már sok... A fehér turista ennyit akar látni belőle, a fekete meg ezt tudva már nem egy helyen feláll az iPod mellől, amikor jön a turistabusz, eljátssza a folklórműsort, és utána visszaül az iPod mellé... kicsit sarkítva. Volt mostanában egy-két cikk arról, hogy a NatGeo volt kénytelen visszaszívni pár évvel ezelőtt különleges törzsi kultúrákról forgatott filmjeit, mert kiderült, hogy színjáték volt az egész, már eleve onnantól, hogy a forgatócsoportokat is beszopatták a kijelölt idegenvezetők a pénzért. Néhány dologban nekem is bántotta ez a szemem, például hogy miért kell a felhőkarcolóknak úgy kinéznie, mint ha vályogból és kecskeszarból gyúrták volna azokat, és a graffitiket sem véletlenül emeltem ki...

... ha viszont jól emlékszem, a vibránium nem csak maga a fém volt, hanem annak a kisugárzása is, amiről el tudtam képzelni, hogy ez is befolyásolta a környéken élők fejlődését. És úgy kapszula sem kellett, mert akinek kő van a közelében, az abból próbál szerszámot csinálni, akinek bambusz, az abból... akinek meg vibránium, az azzal kezd kísérletezni, hogy mire jó Smile .

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Deadpool 2.   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptyVas. Május 20, 2018 5:06 pm

.
Deadpool 2.

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Deadpo11


Még azok közül is, akik amúgy nem rajongnak az altesti és alpári humorért, vagy éppen a tökük tele a képregényes dömpinggel, sokan valami frissként élték meg két éve a Deadpool moziba érkezését. Nem is csak azért, mert ebben a műfajban eddig tabunak számított a 18+ besorolás, vagy mert annyira kidolgozott volt a sztorija (az ugyanis gyakorlatilag nem volt neki egy esetlen túszszabadításon kívül), hanem mert a Ryan Reynolds vezette csapat annyi lelkesedéssel és rajongással vette körbe a karaktert, ami ritka a filmek között. A folytatásnak így a legfontosabb kérdése az volt, hogy amikor a rajongás mellé betársul a hideg profizmus, akkor mennyit sikerül megőrizni belőle.

Talán az a legpontosabb, ha úgy mondom, hogy sokat, de nem eleget... Mert az, amikor Deadpoolt hagyják poénkodni, amikor egy-egy kifigurázással visszautalgatnak az előző részre, amikor folytatják az egész mozis-képregényes kultúrának beszólogatást (továbbra is Wolverine/Logan-nal és a Zöld Lámpással az élen), amikor Vanessa oldalán bemutatják Wade érzékenyebb oldalát és kettejük "őrült, dilis szerelmét", végül amikor az akciójelenetek vannak, akkor az új Deadpool kiváló szórakozás. Biztosan azért is, mert ezek idézik fel leginkább az első rész dinamikáját és azt a meglepetést, hogy egy képregényfilm nem csak patikamérlegen és tervezőasztalon kimért szórakoztatóipari termék tud lenni, és a nosztalgia már ilyen rövid távon is tényező lehet... de azért is, mert ezek a dolgok tényleg működnek, nekem nem fulladtak még ki, mert nem nyújt ugyan mást, csak máshogy teszi (kicsit úgy, mint a jó zsánerfilmek).

Másrészt azért nem is csak arról szól ez, hogy "bezzeg régen...". Múltkor minden elég Daredevil-központú volt (az akkori két segítő X-Men is csak arra volt jó, hogy most két poénért meg egy bunyóért vissza tudják hozni őket), így kellett pár új elem, új szereplő és egy normálisnak szánt történet, és az új elemek között is akadtak olyan részek, amit nagyon bírtam. A két jó előre beharangozott szereplők, azaz Kábel és Domino mindketten jók: előbbi a stílusával, a karórájával a fegyvereivel közelebb hozza az egészet a Marvel-univerzumhoz hangulatban, mint múltkor az a Helicarrier-roncs, Doms pedig a zseniális képességével írta be magát az emlékezetembe (na jó, azzal IS), ami a sokoldalúsága, a környezethez való alkalmazkodása miatt jelentett érdekességet. Tűzököl ugyan bénácska lett, az őt alakító srácot (Julian Dennison) viszont megkedveltem a Vademberek hajszájában, és ugyanígy az igazgató játszó színész (Eddie Marsan) korábbi szerepei és egy-két belőle faragott vicc mentették meg a Xavier prof. iskolájának egyfajta inverzeként keletkezett egész mutáns-javítóintézetes vonalat. Bírtam továbbá a fő ellenfél köré épített bizonytalanságot, és ahogy ténylegesen megjelenik, akkor van annyira fenyegető a puszta jelenléte, hogy még a korábban egymás ellen hadakozó karaktereket is egy oldalra tudta hozni. Végül én is csak megerősíteni tudom azt, amit olvastam pár helyen, vagyis hogy a második stáblistás jelenet a valaha volt legjobb ezek közül... és semmi "talán" meg "egyik", hanem "A" legjobb... persze némi előzetes ismerettel a képregényfilmekről  Smile . És a másik jellegzetességben is üti ez a mozi az előzőket: van jobb cameo a filmben, mint Stan Lee-é.

Így amikor jó a Deadpool, akkor nagyon jó, de ha rossz... akkor abban is jócskán végletes. Most például, hogy van sztori, nem csak hogy azt érzem, nem hiányzott volna, de szinte mindegyik jelenete az időhúzásról szól és arról, hogy gyenge, erőltetett alapot teremtsen a poénokra, a Szupercellás-börtönös annyira, hogy már elsőre is utáltam az egész jelenetsort. Emellett bármilyen infantilis meg zsibbasztó is volt múltkor Deadpool, a poénjai gyors, frappáns riposztok voltak, mint egy vicc-géppuska; itt viszont "muszáj" volt olyan jeleneteket is írni, amik percekre nyújtanak el egy elsőre is béna viccet, mert a lábasban az Elemi ösztönös poénig tudtam megtalálni a humort, az X-Force első eresztésében meg egyetlen pillanatig sem, azt is gyorsan megutáltam. Mindkettővel csak annyit értek el, hogy a múltkor még kedvelhető, pörgős tempó hullámvasúthoz vált hasonlatossá, amin tudtam felszabadultan visongani és fröcsögve röhögni, de sokszor csak a gyomrom kavarta fel, vagy éppen majd elaludtam rajta.

Egy mondatban nekem úgy foglalható össze a két Deadpool-mozi közötti különbség, hogy amíg az első lelkesedésből készült, addig a második pénzből... annak minden előnyével és elvárásával együtt. A stábtagok nem szakadtak el sem a figura személyiségétől, sem a hangulattól oly nagyon, viszont most már tele tudták tömni olyan jelenetekkel, amikre korábban nem futotta, és amik Hollywood nagykönyvében a siker zálogaként szerepelnek... nálam meg mostanra a sablonosságnak és a dögunalomnak.


8/10


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Május 21, 2018 7:40 am-kor.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4148
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptyHétf. Május 21, 2018 12:34 am

Niwrok írta:
.

Deadpool 2.

Mindkettővel csak annyit értek el, hogy a múltkor még kedvelhető, pörgős tempó hullámvasúthoz vált hasonlatossá, amin tudtam felszabadultan visongani és fröcsögve röhögni, de sokszor csak a gyomrom kavarta fel, vagy éppen majd elaludtam rajta.

Egy mondatban nekem úgy foglalható össze a két Deadpool-mozi közötti különbség, hogy amíg az első lelkesedésből készült, addig a második pénzből... annak minden előnyével és elvárásával együtt. A stábtagok nem szakadtak el sem a figura személyiségétől, sem a hangulattól oly nagyon, viszont most már tele tudták tömni olyan jelenetekkel, amikre korábban nem futotta, és amik Hollywood nagykönyvében a siker zálogaként szerepelnek... nálam meg mostanra a sablonosságnak és a dögunalomnak.


8/10
.

Most tényleg teljesen felesleges írnom erről (lehet majd a későbbi újranézésnél), ugyanis szóról szóra ugyanezt tudnám írni.

Vannak a filmnek eszméletlen jó pillanatai, olyan halálos dumái, hogy tényleg önfeledten visítasz rajta, persze feltételezve, hogy ismered mindazon filmeket, kapcsolatokat, amiket Deadpool említ. Az abszolút csúcs a stáblistás jelenet, az valami fenomenális lett, de én pl az X-házban eltöltött tolószékes jeleneteten is röhögtem, vagy pl az Elemi ösztönös kispöcsös poénon...

Aztán vannak nagyon fárasztó és/vagy néha már erőltetetten vulgáris részei, a főcím sem annyira szellemes, mint korábban volt. A történet, a dramaturgia, a karakterek összecsiszolása bizony hagy némi kivetnivalót maga után (én pl az X-Force-on nem tudtam nevetni, rém erőltetett lett), és én bizony kényszeredettnek érzem az X-menhez csatolását is a házban. Mi van, mindenki szabin van??? (Oké, ott az a szobás jelenet, de az inkább az erőltetettséget sugallta). Az autós akciójelenet mintha a Párducból jött volna, és én is pontosan úgy érzem, ahogy Te: ez már pénzből és pénzért készült, míg az első lelkesedésből pénzért.

Viszont a film a végén képes volt meghatni is, annak ellenére, hogy a kis seggdugasz azért túl könnyen lett más.

Egyszer majd leírom bővebben.


80%



,


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4148
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptyKedd Május 22, 2018 4:05 pm

Niwrok írta:
.
Szeretet nélkül


Az Oscar-díjjal kapcsolatban nem csak a "Legjobb film"-kategória jelöltjeit szoktuk sorra venni, de sokszor szemezgettünk a "Legjobb idegen nyelvű film"-ek közül is. Lehet, hogy csak a Négyzet kiábrándító volta miatt, de idén azért annyira nem sietett egyikünk sem ezzel, a Nelyubov is csak egy külön ajánlás miatt került rá a listámra.

A válás során problémaként, teherként kezelt gyerek(ek) témája, amiből a franciáknak csak egy debil és undorító vígjátékra futotta, az oroszoknál éppen jó volt egy remek drámára. Olyanra, ami ugyan az erős indítást követően egy bő fél órás szakaszra kicsit egyhangúvá vált, de azért a nehéz téma, a társadalomrajzért és a pár erőteljesebb jelenetért így is simán érdemes volt megnézni.


7,5/10
.


Érdemes volt bizony! Nem azt mondom, hogy elementáris erejű élménnyel lettem gazdagabb, sőt, orosz filmet is láttam már sokkal jobbat, de a befejezése annyira sokkoló és nyugtalanító, hogy szerintem még mindig hatása alatt vagyok. Erre azért nem számítottam.

Tulajdonképp nagyon tetszett, ami lehúzta kicsit, az pont az általad is említett túlnyújtott snittek tömkelege. Már az eleje tarrbélás volt, nagyon sok felesleges üresjárat tarkítja a filmet, amitől kicsit művésziesebbnek, talán filozofikusabbnak tűnik. Na de ami a képek között van, az zseniális.

A két fő karakter, azok viszonya sokkolóan életszerű, borzasztóan jól megírt figurák és viselkedések. Egyik jobban irritált, mint a másik, de összességében leginkább az anya húzott fel - no meg a nagyi, bár annak is (utólag végiggondolva) kifejezetten fontos jellemformáló szerepe van. Miután pedig magam is átéltem hasonló korban ezt a szitut, valahol különösen megérintett. Az igaz, hogy én anno a veszekedésekből semmit nem hallottam, épp ezért sokkolóbb volt, mikor apu elment, de szegény Aljosa szerepét totál át tudtam érezni... pontosabban át tudtam volna, ha minden úgy zajlott volna, ahogy nálam. De nem, a Szeretet nélkül jó nagyot csavar az egészen, a mozi második fele már-már egy thriller, és minden várakozással ellentétben messze nem úgy végződik, ahogy az egy amerikai filmben lenne... taps

Eszméletlen jók a párbeszédek, amik részben az orosz (de amúgy más országot is) társadalmi, politikai, hatósági beágyazódottságot hivatottak érzékeltetni, részben meg a két, válófélben lévő ember közötti egyre mélyülő szakadékot. Az ember, rengeteg filmmel a háta mögött, végig abban bízik, hogy arról szól a film, hogy a baj majd összehozza apát meg anyát - aztán mikor rájön, hogy ezt a szakadékot már nem lehet áthidalani, akkor már késő. Ebben a képben pedig a kissrác szerepe, ahogy róla beszélnek, ahogy hozzáállnak, hab a tortán - így pedig, bármennyire is furán hangzik, minden válásos hercehurca ellenére mégis csak ő lesz a főszereplő, annak ellenére, hogy kb 10 perc játékidőt kap.

Szerintem még nem készült ennyire húsbavágóan friss film a csellengőkről, a Szeretet nélkül a felszín (ami brutálisan jó dráma) alatt egy sokkal mélyebb, tartalmasabb mondanivalóval és réteggel rendelkezik, ami miatt tényleg érdemes megnézni. Kár azért a sok hosszú, unalmas jelenért, amivel lassítják a cselekményt, mert azok nélkül most az év egyik legütősebb filmjéről beszélhetnék.

Ja, és tök jó volt látni a hétköznapi, negatív/pozitív sztereotípiáktól mentes Oroszországot, amiben azért nagyjából ugyanúgy élnek az emberek, mint a (fehér) világban bárhol. Mindenki azt a kibaszott okostelefont tapizza. Laughing


80%



.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptyKedd Május 22, 2018 7:23 pm

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.
Szeretet nélkül

A válás során problémaként, teherként kezelt gyerek(ek) témája, amiből a franciáknak csak egy debil és undorító vígjátékra futotta, az oroszoknál éppen jó volt egy remek drámára. Olyanra, ami ugyan az erős indítást követően egy bő fél órás szakaszra kicsit egyhangúvá vált, de azért a nehéz téma, a társadalomrajzért és a pár erőteljesebb jelenetért így is simán érdemes volt megnézni.

7,5/10


Érdemes volt bizony! Nem azt mondom, hogy elementáris erejű élménnyel lettem gazdagabb, sőt, orosz filmet is láttam már sokkal jobbat, de a befejezése annyira sokkoló és nyugtalanító, hogy szerintem még mindig hatása alatt vagyok. Erre azért nem számítottam.

A két fő karakter, azok viszonya sokkolóan életszerű, borzasztóan jól megírt figurák és viselkedések. Egyik jobban irritált, mint a másik, de összességében leginkább az anya húzott fel - no meg a nagyi, bár annak is (utólag végiggondolva) kifejezetten fontos jellemformáló szerepe van. Eszméletlen jók a párbeszédek, amik részben az orosz (de amúgy más országot is) társadalmi, politikai, hatósági beágyazódottságot hivatottak érzékeltetni, részben meg a két, válófélben lévő ember közötti egyre mélyülő szakadékot. Az ember, rengeteg filmmel a háta mögött, végig abban bízik, hogy arról szól a film, hogy a baj majd összehozza apát meg anyát - aztán mikor rájön, hogy ezt a szakadékot már nem lehet áthidalani, akkor már késő.

Szerintem még nem készült ennyire húsbavágóan friss film a csellengőkről, a Szeretet nélkül a felszín (ami brutálisan jó dráma) alatt egy sokkal mélyebb, tartalmasabb mondanivalóval és réteggel rendelkezik, ami miatt tényleg érdemes megnézni.

80%


Örülök Smile . Ugyanaz az eredmény, kicsit más úton, ahogy szoktad mondani Smile .

Bármilyen szokatlan volt is a vége, nekem igazán a nagyis jelenetig tetszett jobban a film, a befejezésre kicsit ellaposodottnak éreztem. Ez abból is fakadhat, hogy bennem fel sem merült, hogy itt lehet pozitív, "áthidalós" vég, hiszen ezek ketten nem csak egymást nem szerették, hanem a fiukban is a döglött kapcsolatukat látták testet ölteni. Hogy együtt maradjanak a szülők, az csak azért lett volna jó, mert együtt négy ember helyett csak kettő életét tették nyomorúságossá... illetve sajnos háromét. Nekem inkább a befejezés bizonytalanságából eredt a bizalmam, mégpedig hogy a srácnak annál, hogy a szüleivel marad, csak jobb kell legyen...

Mindemellett a film elején volt a számomra legemlékezetesebb pillanat, amiért még a lassú életképeket is más szemmel tudtam nézni...

Spoiler:
 
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4148
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 EmptyKedd Május 22, 2018 9:23 pm

Niwrok írta:

Szeretet nélkül

Mindemellett a film elején volt a számomra legemlékezetesebb pillanat, amiért még a lassú életképeket is más szemmel tudtam nézni...

Spoiler:
 
.

Most, hogy mondod, nem tudtam, mi a furcsa benne, de tényleg, a "sok" szexjelenet, meg az ilyenek, amiket írtál, tették franciássá az orosz filmet. Ha belegondolsz, az Otthon sem tökéletes, de abból pont az ilyen töltelék-európaifilmes snittek hiányoztak, attól lehetett olyan oroszos, olyan kőkemény. Jó, lehet, az meg tényleg túl oroszos volt... ahogy amúgy a Leviathán is.

Tényleg, ebben ittak vodkát?? Csak borozni láttam a csajt. Az is olyan franciás... Wink

Ahogy írtam, én pont fordítva éltem meg a finálét,
nekem elképzelhetetlen volt,:
 

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Ajánlott tartalom




Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 43 Empty

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 2.0
Vissza az elejére 
42 / 61 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 22 ... 41, 42, 43 ... 51 ... 61  Next

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: