HomeCalendarGalleryGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés

Share | 
 

 Niwrok írásai 2.0

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
Ugrás a következő oldalra : 1, 2, 3 ... 17 ... 34  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2488
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Niwrok írásai 2.0   Kedd Ápr. 26, 2016 6:42 pm

.
Új lapot kezdtem, mert az előző hamarosan betelik... aztán hátha még valaki reagálni akarna arra, amit ott írtam Smile .
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2488
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: The Walking Dead S5   Kedd Ápr. 26, 2016 6:48 pm

.
The Walking Dead S5



Bár robbant itt már taktikai atomtöltet, volt gigantikus zombiáradat és stilizált várostrom is az évadzárókban, nekem mind közül a legutóbbié jött be a legjobban. A Terminusra megérkező, a csendes kételkedésből rögtön halálos veszedelembe eső csapat további sorsának alakulása igencsak felcsigázott, a sorozatos csalódások után kicsit visszahozva abból az izgalomból, amivel a TWD az indulásakor kecsegtetett. Most eszem ágában sem volt túl sokat várni vele!

Noha nem pont úgy folytatódott a történet, mint ahogy vártam volna, de ez cseppet sem vált kárára. Én több időt is el tudtam volna tölteni a Terminuson, kicsit játszva az "étellel", mint macska az egérrel, hogy a néző fulladjon bele Rickék kiszolgáltatottságának érzetébe... ahogy aztán inkább sokkolóan gyorsra vették a tempót, és az évadnyitás után öt perccel a főszereplők ott sorakoztak a "vágóhídon", azt remek volt! Kegyetlen (és kegyetlenül jó is) volt a szitu, és minden meggyőződésem ellenére már majdnem el tudtam képzelni, ahogy újra és újra letaglóztak valakit, hogy elveszítjük valamelyik főszereplőt. Ráadásul már addigra kiosztottam egy piros pontot is a stábnak, ahogy a vagonajtó mellett a lehetőségekhez mérten felfegyverkezve, dühtől tajtékozva várakozókra váratlanul a logikus, de ebben a sorozatban éppen ezért kellemesen meglepő irányból nyitották rá a cellájukat. Ezt követte egy, az eddig megszokottakhoz képest kimagaslóan jó akció a túszok kiszabadítására, robbanásokkal, zombikkal, amibe még kis dráma is belefért.

Mindezekből már az elejéből is az látszott, de igazából ebben bíztam eredetileg is, hogy a sorozat végre megteszi azt a lépést, amit én az elejétől nagyon szerettem volna: eltolódik az emberi problémák irányába, és leginkább az alaphelyzet kialakulásában meg egy pár színesítő akciójelenetben hagy csak teret a zombiknak. Tudom, hogy sokan megőrülnek a rothadó hústömegek kaszabolásáért, és néha engem is magával ragad a hentelés (főleg, ha azok elég változatosak, mint amilyen itt voltak a lángoló zombik és a "túrázó" zombik), és azokkal együtt a maszk- és trükkmesterek bravúrjai (egy-egy nevetséges bakival fűszerezve), de négy évad után a könyökömön jöttek ki a gagyi horrorfilmes klisék, mondjuk amilyenek a portyázások és a mágikusan felbukkanó élőhalottak fárasztó és idegesítő jumpscare-je, és kiéhezve vártam azokra a szakaszokra, amikor egyszerűen az a téma, hogy emberek hogyan élnek túl ebben a posztapokaliptikus dögkútban. Amikor nem kell erőszakosan alakítani a történetet, például mindenféle sérülésekkel meg az "el kell ugrani gyógyszerért"-közhellyel, a szereplők egyszerűen csak megtapasztalják, ami körülöttük van; hogy átélik, és a nézőnek is átadják az érzést, milyen ebben a világban létezni. Nem arról van szó, hogy eddig ez teljesen kimaradt volna, de hogy most lett a leghangsúlyosabb, az biztos. Mintha az olyan viszonylagos burkokból kikerülve, mint amilyen Herschel farmja volt meg a börtön, de leginkább a Terminus, most szakadna rájuk teljes súllyal, mit is jelent túlélni és milyen ára lehet. Ami egyre nagyobb, hiszen telik az idő, óvatos becslés szerint is évek, ami meg azzal jár, hogy a túlélők jócskán felélték a zombik előttről rendelkezésre álló készleteket, így a megmaradtakért egyre nagyobb a küzdelem, vagy egyre messzebb kell értük menni... de mivel, ha az autók és az üzemanyag is fogyóban? És különben is, mivégre csinálják mindezt?

A szűkösség és a fokozódó reménytelenség miatt nekem úgy tűnt, hogy a TWD-nek sokkal letisztultabb lett a stílusa, mintegy elhagyta a sallangokat, és ez a korábban felépített viszonyok fényében jól is állt neki. Amikor már nem csak annyi az élelemszerzés és a vízhez jutás, hogy kocsival beugranak a városba "shoppingolni", egy csomó dolog lejjebb kerül a fontossági listán. Régen még Rick ráért azon lelkizgetni, hogy mennyire jó vezető, vagy kakaskodni azon Shane-nel és néha Andreával, hogy ki legyen az úr a szemétdombon, de mostanra már maga a vezér szerepe is jelentőségét vesztette. Legutóbb még Beth énekhangja nyugtatta meg a többieket, Michonne és Carl ráértek egymást ugratni a csokikon osztozkodással, és jókat nevettek együtt, Ford beszólásai pedig gondoskodtak a poénokról; ezekkel az életveszély ellenére is oldottabb volt a hangulat, de most sokáig talán egy olyan jelenet volt, amin elmosolyodtam (ahogy Ford leparkol a tűzoltóautóval a templom "elé"), mert senkinek nincs kedve mókázni. És ahogy egy szakaszban, gyakorlatilag napokon belül sorra veszítik el a társaikat, igazából már a könnyeik is kiszáradnak.

De a legnagyobb veszteségük mostanra a remény és a bizalom hiánya. A Terminustól kezdve az évad sorra bontja le azokat az illúziókat, amik még talán megvoltak a szereplőkben, hogy a dolgok visszaállhatnak legalább valamennyire a "rendes" kerékvágásba, és velük együtt azokat az intézményeket is, amik ezt az illúziót táplálták. Gabriel bekerülése a történetbe elsőre elég hiteltelennek tűnt, és rendesen meg is küzdöttek az írók vele, hogy indokul szolgáljanak a puszta létezésére (az adománygyűjtés bedobásával), de fontos szereplő volt ebben a folyamatban, ahogy egyre kevésbé tudott bárki is vigaszt találni Istenben és a hitben. Ugyanez pepitában Dawn és a kórház esete, ahogy a rendőrök megjelennek az élére vasalt egyenruhájukban, képviselve a rendfenntartás maradványát, külsőségekben felkészülten várni azt (bármekkora pazarlásnak is tűnik a mosodára fordítani az erőforrásokat), hogy visszavegyék a régi posztjukat. De ahogy minderre csak túszejtéssel képesek, amitől a rendszer szövete egyre jobban szétfeslik (Noah és a doki is ide sorolható), miközben a hatalmi viszonyokkal való "játék" köti le a figyelmük jelentős részét, míg egyesek csak a hatalmukkal, a tekintélyükkel való visszaélésre használják ezt, az beverte az utolsó szöget is a "Szolgálunk és védünk" koporsójába. Na és persze ott a "geek kretén nagy titkának" lelepleződése, amit én ugyan nagyjából az első pillanattól kezdve vártam, ahogy elhangzott, így meglepnie nem sikerült (eddig is csak a "mikor?" volt a kérdés; az évad meglepetése amúgy is inkább Bobhoz kötődik, bár azért arra a csavarra is erősen gyanakodtam), de ahogy ettől szinte mindenki lefagy és teljes tanácstalanságba merevedik, az egy nagyon jó hangulati elem volt. Egyszerűen az van, hogy hordhat bármit, lehetett előtte akárki, már mindenki csak a saját túlélésével törődik, azt használva ennek érdekében, amihez eszközként hozzáfér (és így el sem jutunk olyan történeti elemekhez, mint a Kormányzó esetében volt a bosszú). De az is csak úgy ér valamit, ha az ember lát célt maga előtt, és a puszta létfenntartáson túl erről legkésőbb akkor lehúzzák az utolsó tételt, amikor Noah-t kísérik haza a lakóparkba.

Ez pedig természetesen a csapatban is nyomokat hagy. Azt még hagyják, hogy csak úgy hozzájuk csapódjanak az emberek, még nincsenek annyira gyakorlatiasak, hogy csak azt tartsák meg, akiknek a hasznát látják, de akik az útjukban állnak, azokon ösztönösen is keresztül gázolnak, a lehető legnagyobb brutalitással, de már igazából közönnyel, éppen úgy bánva velük, ahogy egyébként a zombikkal tennék. Ez talán nem is a "kannibál holokauszt" jelenetében tükröződött leginkább, hanem később, ahogy mondjuk Ricknek már eszébe sem jut egy olyan megoldás Beth kiszabadítására, ami nem arról szól, hogy "na, akkor most keresztüllőjük magunkat bármin, ami elénk kerül", hanem úgy szólnak neki, hogy akad még lehetőség, és még inkább abban, ahogy Rick megállítja a hátrabilincselt kézzel menekülő Lamsont. Nekem ez utóbbi fejezte ki legjobban, mennyire megváltozik még egy olyan ember is ilyen helyzetben, mint Rick Grimes, még jobban, mint ahogy Gareth és a társai idézik fel, milyen tapasztalataik miatt választották azt az utat, hogy akit csak lehet, csapdába csalnak, ezzel megvédve magukat, és közben még jól is laknak. Vagy talán az lenne az, amikor az elcsigázott csapat már arra sem veszi a fáradtságot, hogy a mögöttük csoszogókat levadásszák, ha elég a távoltartásukhoz az is, hogy épp csak egy kicsit gyorsabban mennek, mint a hullák? Van választék bőven...

Mindezek után ahogy Aaron felbukkan, ahogy "pofátlanul" győzködi a reményvesztetteket a meseszerű Alexandria létezéséről és koncepciójáról, és ahogy a néző és a csapat szembesül azzal az abszurd kertvárosi idillel, ami éppen annyira csoda, mint amennyire képtelenség, az egészen kiváló. Lehetne mondani, hogy de hát ott volt Woodbury erre, de az a hely képtelen volt külső erőforrások, és emiatt erőszak nélkül fennmaradni, a látszat fenntartása ezért minden oldalról izzadságszagú volt és gyorsan ki is mutatta a foga fehérjét. Alexandria viszont egy önellátó, legalábbis még olyan készletekkel rendelkező, részben önellátó hely, ami nem csak az alig pár nappal előtte tapasztalt éhezéssel és a halálfélelemmel összehasonlításban tűnik luxusnak, és ahol a lakók megütötték a zombiinvázió lottó ötösét... minimum kétszer. Az "állatszelídítés", mint hasonlat, tökéletesen leírja, hogy milyen is az egésznek a hangulata, ami látszik is az útra kirakott "csalétekből", a nappaliba bevackolt emberekből, Carl és Carol megjegyzéséből a gyengeségről, Rick néha túlzónak tűnő, de abszolút hihető óvatosságából. De a többség úgy van vele, ennyi küzdelem után megérdemlik ezt, a zárt területet, a hajvágást, a folyóvizet, a csendes beszélgetéseket a verandán, a csak úgy bekopogó csinos szomszédokat, és úgy egyáltalán a kellemes közérzetet és kényelmet, ahol zombival legfeljebb akkor találkoznak, ha ők akarják, amolyan edzésképpen. Talán és hiába tudják, hogy ez aligha marad így -már csak azért sem, mert például a bentlakók egy része teljesen fogalmatlan és elkényelmesedett, a másik fele meg azt hiszi, hogy a zombi játék, pedig ugye már a medve és a dinó sem az-, ki akarják élvezni, amíg lehet. Én meg közben teljesen kész voltam vagy tucatnyi dologtól, hitetlenkedésemben, hogy ez így lehetséges még ebben a zombis Stepfordban is, néha csak nevetni tudtam; nem csak az ismerkedős est kellékeitől és üres fecsegésétől, hanem az olyan apróságoktól is, mint ahogy az új ruhákban mindenki megpróbál normálisnak látszani, főleg Carol a kis kardigánjában (közben meg...). Aztán ahogy telnek a napok, látni azt is, hogy Rickék jelenléte olyan elemekkel "gazdagította" Alexandria lakóinak mindennapjait, amiről oly rég elfeledkezni látszottak, mintha sosem ismerték volna: a félelemmel, a gyásszal és leginkább a féltékenységgel...

Úgy tűnhet, hogy dicshimnuszt zengtem, de azért ennek az évadnak is megvannak persze a maga bénázásai, negatívumai, meg a végére ki is fulladt egy kicsit. De a zavaró dolgokról egyfelől már elég hosszan írtam eddig is, hiszen végigkísérték a sorozatot, másrészt inkább csak jelenetekre, epizódokra korlátozódtak (mint például a nyilvánvalóan valami bollywoodi filmből koppintott furgonos jelenet, a pajtánál a viharban kidőlő fa, de nekem a Tyresse látomásaival és egyéb szürreális hatásokkal operáló félévadnyitó is ilyen volt). Ezek most nem telepedtek rá az egész hangulatra, nem voltak dühítően és koncepciójukban ökörségek, és a zombikat is kevésbé böszme módon használták (na jó, mondjuk Glenn esetét kivéve). Lehet, hogy a többség ezt tartja a leggyengébb évadnak, de nálam a mérleg most billent leginkább a pozitív irányba... talán éppen azért.

8,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3603
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Kedd Ápr. 26, 2016 7:59 pm

Niwrok írta:
.
Új lapot kezdtem, mert az előző hamarosan betelik... aztán hátha még valaki reagálni akarna arra, amit ott írtam Smile .
.

Laughing Laughing Laughing Laughing


Niwrok írta:
.
The Walking Dead S5

Úgy tűnhet, hogy dicshimnuszt zengtem, de azért ennek az évadnak is megvannak persze a maga bénázásai, negatívumai, meg a végére ki is fulladt egy kicsit. De a zavaró dolgokról egyfelől már elég hosszan írtam eddig is, hiszen végigkísérték a sorozatot, másrészt inkább csak jelenetekre, epizódokra korlátozódtak (mint például a nyilvánvalóan valami bollywoodi filmből koppintott furgonos jelenet, a pajtánál a viharban kidőlő fa, de nekem a Tyresse látomásaival és egyéb szürreális hatásokkal operáló félévadnyitó is ilyen volt). Ezek most nem telepedtek rá az egész hangulatra, nem voltak dühítően és koncepciójukban ökörségek, és a zombikat is kevésbé böszme módon használták (na jó, mondjuk Glenn esetét kivéve). Lehet, hogy a többség ezt tartja a leggyengébb évadnak, de nálam a mérleg most billent leginkább a pozitív irányba... talán éppen azért.

8,5/10
.

Bravo Bravo

Ezt amúgy hogy sikerült? Mármint hogy GoT és TWD egy héten belül??? Shocked

Tök egyet értek veled, ahogy olvashattad, nekem is ez az egyik kedvenc évadom. A furgonos jelenet viszont az abszolút mélypont - ha anno tehettem volna, én is beillesztem. egyetért

Na, most viszont ezzel a lendülettel maradj még egy évadra Alexandriában. Megéri! Smile
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2488
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Kedd Ápr. 26, 2016 8:28 pm

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.
The Walking Dead S5

Úgy tűnhet, hogy dicshimnuszt zengtem, de azért ennek az évadnak is megvannak persze a maga bénázásai, negatívumai, meg a végére ki is fulladt egy kicsit. De a zavaró dolgokról egyfelől már elég hosszan írtam eddig is, hiszen végigkísérték a sorozatot, másrészt inkább csak jelenetekre, epizódokra korlátozódtak (mint például a nyilvánvalóan valami bollywoodi filmből koppintott furgonos jelenet, a pajtánál a viharban kidőlő fa, de nekem a Tyresse látomásaival és egyéb szürreális hatásokkal operáló félévadnyitó is ilyen volt). Ezek most nem telepedtek rá az egész hangulatra, nem voltak dühítően és koncepciójukban ökörségek, és a zombikat is kevésbé böszme módon használták (na jó, mondjuk Glenn esetét kivéve). Lehet, hogy a többség ezt tartja a leggyengébb évadnak, de nálam a mérleg most billent leginkább a pozitív irányba... talán éppen azért.

8,5/10
.

Bravo Bravo

Ezt amúgy hogy sikerült? Mármint hogy GoT és TWD egy héten belül??? Shocked

Tök egyet értek veled, ahogy olvashattad, nekem is ez az egyik kedvenc évadom. A furgonos jelenet viszont az abszolút mélypont - ha anno tehettem volna, én is beillesztem. egyetért

Na, most viszont ezzel a lendülettel maradj még egy évadra Alexandriában. Megéri! Smile


Csak az írás jött ilyen gyorsan egymás után, nem az évadok Smile . A GoT írása nyögvenyelős volt, a TWD-é viszont nagyjából egy ülésre megvolt, és valami hasonló volt az évadoknál is: előbbi alul, utóbbi felülteljesítette önmagát nálam, így most először az a "furcsaság" is megtörtént, hogy az S5 a TWD-ből pozitívabb élmény volt egy árnyalatnyit, mint a GoT-ból.

Ettől függetlenül most biztos hanyagolom Rickéket egy pár hétig, eléggé telítődtem belekkel és vérrel Smile .
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2488
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: A Vadász és a Jégkirálynő / The Huntsman: Winter's War   Pént. Ápr. 29, 2016 10:33 pm

.
A Vadász és a Jégkirálynő / The Huntsman: Winter's War



Hófehérke történetének Hófehéres feldolgozása eredendően kellemes emlékként maradt meg. Noha a szemérmetlen nyúlásoktól, a figyelmetlenségektől és az elég bénácska szövegkönyvtől nem voltam elragadtatva, de a szereplőknek adott drámai vonások, a tetteikre indokul szolgáltatott motivációk hangulatos kiegészítői voltak a mesének, és tagadhatatlanul látványos volt. Azt viszont nem értettem, miért van a filmnek szüksége folytatásra, hiszen Hófehérke története kerek egész, és a Hófehérnek nem is voltak olyan acélosak a bevételi adatai, ami követeli az újabb felvonást.

A történet keretbe fogja a Hófehér sztoriját, előzményként azzal, hogy megismerjük belőle Ravenna királyné húgát, Freyát. A mostani Jégkirálynőben akkor ébredtek fel mágikus képességei, amikor egy szerelmi csalódás és egy személyes tragédia utáni sokk hatására kiábrándult mindenfajta szeretetből, azóta bűnös gyengeségnek tartja azt. Azóta sorra hódítja az északi királyságokat az éveken át építgetett magánhadseregével, amit a környéken elrabolt gyerekek katonává nevelésével növel egyre nagyobbra. Erik, a Vadász is ott kapta a kiképzését, ahonnan szinte félhalott állapotban sikerült megszabadulnia, de most, hogy Ravenna halott, úgy tűnik vissza kell térnie egykori úrnőjéhez. A bajok forrása ezúttal a Tükör, ami megőrizte Ravenna lelkének egy darabját, és amiről Hófehér úgy gondolja, hogy a Menedékben lenne a legnagyobb biztonságban. Az út, a szállítás azonban kockázatokkal jár, Erik pedig attól fél, hogy ha a Tükör Freya kezébe kerülne, az annyira megerősítené, hogy Hófehér birodalma sem tudná feltartóztatni. Egy kisebb, a kalandok során egyre bővülő csapat élén próbálja eljuttatni a Tükröt a kijelölt helyre, de ez nem könnyű, ha volt társaival is szembe kell szállnia ennek érdekében, ráadásul a varázsló testvérpár ármánykodása is nehézségeket gördít eléjük.

A filmmel a legnagyobb gond, hogy folytatásként készült el. Ez a kis összefoglaló önmagában simán jó lenne egy kellemes meséhez, sőt, azokhoz képest még elég összetett is az egymásba fonódó szálaival. Csak éppen ott volt az előző rész, és az ahhoz való illesztés mindenhol lötyög, ügyetlenül összetákolt történet hatását keltve; mint amikor valaki megcsinál egy gépet, a fennmaradó alkatrészekből meg megpróbál valamit összehegeszteni, hogy azok se vesszenek kárba. Aztán az egészre rádobták ezt a Frozen-szerű világot, az most úgyis elég népszerű. A várt közönségét sem nagyon értem a spin-offnak, mert hát meseként már az első sztori is elég necces volt. Inkább volt dark fantasy, amire leginkább az Alkonyat-generáció cuppant rá, de a film éppen őket vesztette el a főhős megváltoztatásával, és piaci szempontból is kockázatos, hogy a YA-filmeknél egyre inkább elvárt női főhősös trendet megtörték.

Hófehér feltűnően hiányzik a történetből, és elég béna indok, hogy a sztori szerint megzakkant a Tükörtől, és azért nem jön ki a toronyszobájából; közben csak annyi látszik, hogy Kristen Stewart egy kameóra sem ért rá vagy nem akaróztak megfizetni vagy csak a bulvár miatt pöckölték ki, ahogy egyébként is elég elátkozott volt a projekt az állandó stábbeli és koncepcióváltások miatt (eredetileg Frank Darabont rendezte volna). Még bénább dolog, ahogy a törpékből csak egy fért be a folytatásra, aki hozta magával a vadidegen tesóját, és kerülnek még más törpék a történetbe, de végig ott van, hogy miért csak ez az egy segít a Vadásznak; egyébként is csak azért vannak, hogy meglegyen a szükséges mennyiségű csetlés-botlás meg a humor. De ez látszik az egész tükörhurcibálásból, a közbeékelt koboldos kitérőből, William herceg felbukkanásából, és még vagy tucatnyi más elemből. Nekem ezek mellett hiányzott a háttértörténetnek az a komorsága, ami Ravenna esetében megvolt, amit Freya motivációi csak részben tudnak pótolni. A történet szempontjából így az első harmad kicsit hosszú, de egyébként megfelelő felvezetés, amit követ az agyonerőszakolt, meglehetősen unalmas kalandozás és akciózás, amik egyedül azt a célt szolgálják, hogy sok viszontagság után egy helyre juttassa a karaktereket a harmadik harmadban, ahol meg egy epikus csatában feszülnek egymásnak a mindenféle ellentétek.

Ami maradéktalanul megmaradt, sőt, talán fejlődött is valamennyit, az a látványvilága, az ugyanis gyönyörű. Aligha véletlen ez, amikor a stábtagok csereberéjének végül az lett az eredménye, hogy a Hófehér vizuális felelőse, Cedric Nicolas-Troyan ült most a rendezői székbe. Akkori munkája Oscar-jelölést ért neki, és ez alighanem most is kijárna, ha nem csak ez a része lenne kiemelkedő a Vadász filmjének. A legjobb szakasz nekem továbbra is a Menedék volt a hihetetlen lényeivel és békességével, még ha most a történet szempontjából nincs is akkora jelentősége; egy cél, ahova el kell jutni, és kész. A másik, ami feltűnt, azok Freya és Ravenna jelmezei voltak (az Oscar-díjas Colleen Atwood munkái), az egész kisugárzásuk, a részletgazdagságuk, és néha a hangjuk is, ahogy csilingel illetve suhog a ruha rajtuk, ami talán még sosem tűnt ennyire jó kiegészítésnek a látványhoz. Na meg hát mégiscsak két olyan nőt csomagoltak beléjük, mint Charlize Theron és Emily Blunt, a harmadik gráciának pedig Jessica Chastaint szerződtették le; a tehetségüket érintőlegesen sem használja ki a film (így is köröket vernek Stewartra), de mégiscsak így tudtak erős vonzerőt gyakorolni a moziba csábítani kívánt férfiakra, miközben a nőknek be kell érniük az egy szem Chris Hemsworth-tel.

A lenti pontszámot meseként adtam a filmnek, stilizált ábrázolásaként szerelemnek, ármánynak és kalandnak. Meg mozgó képeskönyvként. Aki valami ilyesmit keres, annak talán jobban fog tetszeni, de nekem eléggé a felesleges folytatások népes listáját gyarapítja.

6/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3603
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Pént. Ápr. 29, 2016 11:27 pm

Niwrok írta:

A Vadász és a Jégkirálynő / The Huntsman: Winter's War

A lenti pontszámot meseként adtam a filmnek, stilizált ábrázolásaként szerelemnek, ármánynak és kalandnak. Meg mozgó képeskönyvként. Aki valami ilyesmit keres, annak talán jobban fog tetszeni, de nekem eléggé a felesleges folytatások népes listáját gyarapítja.

6/10

Bár a pontszámokban nem látszik, de akkor ezt most pont fordítva éltük meg. Már az első részt is, így szerintem törvényszerű a váltás... nem baj, hajdanán majdnem minden ilyen volt. peace

Egyébként - ahogy Weide is írta - én látnék potenciált az egész franchise-ban, csak el kéne feledni Hófehért. Látod, valami módon Te is hozzá kapcsolod, pedig ezek inkább talán Vadász-filmekként élvezhetők. Lehetne Csipkerózsa és a Vadász, vagy a Vadász, a lány meg a farkas... meg még sok más. Wink
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2488
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szomb. Ápr. 30, 2016 12:01 am

R2-D2 írta:

Niwrok írta:

A Vadász és a Jégkirálynő / The Huntsman: Winter's War

A lenti pontszámot meseként adtam a filmnek, stilizált ábrázolásaként szerelemnek, ármánynak és kalandnak. Meg mozgó képeskönyvként. Aki valami ilyesmit keres, annak talán jobban fog tetszeni, de nekem eléggé a felesleges folytatások népes listáját gyarapítja.

6/10

Bár a pontszámokban nem látszik, de akkor ezt most pont fordítva éltük meg. Már az első részt is, így szerintem törvényszerű a váltás... nem baj, hajdanán majdnem minden ilyen volt. peace

Egyébként - ahogy Weide is írta - én látnék potenciált az egész franchise-ban, csak el kéne feledni Hófehért. Látod, valami módon Te is hozzá kapcsolod, pedig ezek inkább talán Vadász-filmekként élvezhetők. Lehetne Csipkerózsa és a Vadász, vagy a Vadász, a lány meg a farkas... meg még sok más. Wink


Azért kapcsolom hozzá, mert hát mégiscsak az ő történetéből "nőtt ki" a Vadász. Tőlem el lehetne felejteni, és lehetne a Vadász az, aki végigkalandozza a többi mesét, csak ne ilyen böszme indokkal távolítsák el Hófehért; na és hogy a törpéknél még egy szimpla "Csak!"-ra sem futotta faceplam ... Ezen a ponton, ezen az erőlködésen és lapításon botlott el nálam a film, nagyjából úgy, ahogy a Bosszúállók esetében is jó párszor dünnyögtünk már az ilyen "kimaradásokon".
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2488
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Hurok   Kedd Május 03, 2016 5:56 pm

.
Hurok



Az egyik, ha nem a legfelülreprezentáltabb zsáner a mi kis oldalunkon -a rendelkezésre álló alapanyagokhoz képest- az idővisszapörgetős-alternatívsíkos filmek típusa. Gyakorlatilag amit csak lehetett ezen belül látni, és a legkisebb jót is olvastuk vagy feltételeztük róla, azt mi láttunk (ha esetleg bárki, aki olvas minket, tudna olyanról, ami kimaradt, és szerinte érdemes lenne látnunk, nyugodtan megoszthatja velünk  Smile ), és még ha a jelenleg csúcson álló Triangle-hez nem is jutottak közel, a nagy részéről jó véleménnyel voltunk. Így aztán amikor felmerült, hogy magyar stáb is készít ilyet, naná, hogy látnom kellett  Wink !

Ádám és Anna egy külön és együtt is sokat megélt fiatal pár, akik csempészetből élnek. Éppen az utolsó akciójukra készülnek, amelyikkel elég pénzt szerezhetnek ahhoz, hogy megszabaduljanak a társuktól és beszállítójuktól, Dezsőtől, és új életet kezdhessenek külföldön. Szinte percekkel az indulás előtt azonban Annáról kiderül, hogy állapotos, és ez felborítani látszik a terveiket, amire pedig Ádám annyira készült, hogy bármi áron meg akarja csinálni. Elküldve Annát a nőgyógyászhoz, Ádám úgy dönt, akár egyedül is végrehajtja a tervet, legfeljebb Anna utólag utána jön, és ezért egy videóüzenetet akar hagyni a lánynak. Dezső érkezésével aztán megkavarodnak a dolgok, és amikor Ádám legközelebb összefut Annával, a lány a döbbenettől szinte szóhoz sem jut. Sokkos állapotban arról kezd beszélni, hogy látta Ádámot meghalni, hogy Dezső megölte, és erről az Ádám által hátrahagyott videokazettán van a bizonyíték. A srác ebből persze egy szót sem ért, csak annyit, hogy az élete veszélyben van, és hogy bármi lesz is, el kell szöknie, de előtte látni akarja, mi is van a kazettán. Azt megnézve rajta van a sor, hogy megdöbbenjen, ugyanis bekapcsolva felejtette a videót, amin tényleg az látszik, hogy Dezső lelövi... nagyjából egy óra múlva!

Ezzel indul meg Ádám küldetése a saját, majd később Anna életének megmentésére a folyamatosan egymásba hurkolódó idősíkokon át. Amennyire olvastam, a Hurkot író-rendező Madarász Isti éveken keresztül építette fel a történetet, és ez a része látszik is rajta. Nyilván voltak ihletői, és azokat az eszközöket, amiket általában az ilyen filmek használnak, szépen fel is használta. Az a része tetszett a filmnek, ahogy az egyes alternatív síkokon, a vissza-visszatérő szereplőkön keresztül egyre több rétegét ismeri meg ennek a mindössze egy órás szakasznak a néző, ahogy egyre tágul a világ, és egyre többször nézzük meg ugyanazt a jelenetet egy kicsit máshogy, egy másik nézőpontból. Gyakorlatilag ezekért szeretjük az ilyen filmeket, a kis játékokkal mondjuk a macskával meg az autóval, amik a megmagyarázatlan dolgokon keresztül kijelölik a csomópontokat, de olyan tényleg frappáns és újszerű dolgok is belefértek, mint Dezső megjegyzése a pisztolyra, vagy a végén a csattanó a fotóval. Azt is el kell ismerni, hogy a sok menekülés, az állandó futások, az újrajátszott verekedések és lövöldözések miatt a film tempója is egészen jó, és megvan a varázsa, ahogy a szálak teljesen összegubancolódnak, és már a szereplők is csak értetlenkedni tudnak a látott eseményeken, az újra és újra felbukkanó Ádámokon, hogy mi a picsa van itt már...

...csak sajnos ebbe a szépen megszőtt hálóba maga az író is beleragadt. Az egy dolog, hogy annyira sokszor lökte vissza Madarász az idővonal különböző pontjaira a szereplőit, amit nem igazán tudott kézben tartani, így pár visszatérés érezhetően nem a történet alakítása, hanem az írói ügyeskedés szempontjából volt fontos, de nekem a kiindulóponttal is akadtak gondjaim, mert ugyanez az erőltetés érződik rajta. A félresikerült, halálos hajszává váló csempészakció és a személyes problémák jó hátteret adnak a történetnek, és amikor a felvezetésben pár percnyi párbeszéddel sikerült Anna és Ádám elég összetett kapcsolatát felvezetni, aminek később kulcsszerepe lesz, még kifejezetten örültem, és lelkes voltam, hogy na, itthon is tudnak ilyenek születni. De amikor Ádám hazatérve teljes nyugiban kezdi nézegetni a nyaralásukról készült felvételeket, az az Annával és Dezsővel történtek tükrében túl lelombozó volt. Mert egy ilyen történetnek a központi szereplő a gerince -az ő feladata, aminek az újra és újra megkapott eséllyel neki tud futni-, és ebben idegenül hatnak a jelenetek, amik nem a főhősről szólnak, hanem a nézőnek, hogy egy újabb trükkel gazdagodjon a bűvész-show. Az pedig lehet bármilyen látványos, ha a film csorbát szenved a motivációkon: hogy Ádám miért és hogyan kezd az elmenekülés helyett inkább mentőakcióban és bosszúban gondolkodni, hogy honnan jön neki a sugallat, hogy az eseti dezsavűkön kívül milyen ismeretei vannak a korábbi eseményekről. Amik nyilván vannak, hiszen tudja, hogy ebben a mindössze négy-öt helyszínen belül mikorra kell megérkeznie egy-egy változás előidézéséhez, míg más találkozásai véletlenszerűnek tűnnek, és úgy lendítik tovább a sztorit. Legalább ilyen érzékeny pont az idősíkok kérdése, ha már erről szól a Hurok, már eleve onnantól kezdve, hogy tulajdonképpen mikor is játszódik a történet. Jó pár olyan kellék van, amik érezhetően szimbólumként, utalásként kerültek a filmbe, ebben a világban viszont idegenül hatnak, kezdve az ominózus videokazettával. Hát ki az, aki egy digitális HD-kézikamerát csak azért ráköt a VHS-re, hogy utána az abban levő kazettát lehessen hurcibálni? Ki az, aki szalagos üzenetrögzítőre mondja rá az üzenetét, ahelyett, hogy mobilt használna, és akár annak a hangpostáját? És ezen továbbmenve: mi is van a pótkerékkel? Miért nem lehet elmenni benzinért? Mi van a véres trikóval? És miért kell csőre rántani egy pisztolyt a forgalmas kórházi folyosón? Mindezeket a botlásokat a kutyás néni esete foglalja össze legjobban, aki minden ok nélkül értékeli teljesen ellentétesen a látott eseményeket, attól függően, hogy melyik idősíkon vagyunk... bár a fontoskodó, mindent látó és tudó nyugdíjas karaktere egészen jól benne van.

Ezek azok, amiket a laikus is értékelhet és kiszúrhat, de persze jó pár hasonló filmmel a fejemben azért az egész koncepcióra is máshogy tekintek, úgy is akadnak hibái. Eddig ahány ilyen film volt, próbált valami indokot szolgáltatni, hogy miért is történnek a "visszapörgetések": kozmikus sugárzás (Coherence, Plus One), fura időmasina (Time Lapse, Primer, Project Almanac, Időbűnök), de volt, amikor megtette a videojátékos narratíva (A lé meg a Lola) vagy egy szimbolikus pokoljárás (Triangle). Amikor nem, akkor pedig a mindig ugyanoda visszatérés vált közös ponttá, amiből a főhős a korábbi tapasztalatokból kiindulva tudott máshogy próbálkozni, miközben a működését, az okokat talán nem is értette, de nem is érdekelte (Idétlen időkig, Repeaters). Két éve A holnap határa éppen azzal tudott kiemelkedni a többi közül, hogy ügyesen összedolgozta ezt a két irányzatot, Madarász pedig azzal próbált kitűnni, hogy mindkettőt figyelmen kívül hagyta. Így szabadon mozoghatott az idővonalak között, miközben indokokkal sem kellett szolgálnia, de ezzel elvette a támpontokat az események alakulására, a történteket pedig nekem túl önkényessé tette. Úgyhogy annak, "akit" érdekel, most mondom, hogy a játékot, amit ilyenkor csinálni szoktunk "a mi mi után következik" és a "hogyan épülnek fel a hurkok" jegyében, azt itt nem szabad csinálni  Smile ... legalábbis nekem nem ment Smile . Éppen ezért örülnék, ha "más" is próbálkozna, bármi is jött le az írásom alapján a filmről  Wink ...

Madarász Isti még átpörgethette volna ezt a sok visszapörgetést és a forgatókönyvet, mert egy ilyen filmet a csavarok tudnak igazán naggyá tenni, nem az, ha tekergetik, mint a verklit. Így csak elszalasztott lehetőségnek éreztem a Hurkot egy ígéretes és nagyon kedvelt műfajban; olyanban, aminek darabjai éppúgy szólhatnak Élet-mentésről, mint egy Ördögi körről, de valamiről szólniuk kell, és itt számomra ezt nem sikerült megalapozni. Külön zavaró és kicsit dühítő is, hogy apróságokon múlt a hangulat és az élmény; hogy nem pénzből kellett volna több, hanem odafigyelésből és kompromisszumból, és akkor nem csak a ténynek tudnék örülni, hogy van (még  Smile ) egy ilyen filmünk. Aki még nem látott ilyet, annak lehet különleges, és aligha figyel ilyen mélységben a részletekre, de én erre, bármennyire is szeretném, nem tudok 7-esnél többet adni.

7/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3603
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Kedd Május 03, 2016 8:10 pm

Niwrok írta:
.
Hurok


Az egyik, ha nem a legfelülreprezentáltabb zsáner a mi kis oldalunkon -a rendelkezésre álló alapanyagokhoz képest- az idővisszapörgetős-alternatívsíkos filmek típusa. Gyakorlatilag amit csak lehetett ezen belül látni, és a legkisebb jót is olvastuk vagy feltételeztük róla, azt mi láttunk (ha esetleg bárki, aki olvas minket, tudna olyanról, ami kimaradt, és szerinte érdemes lenne látnunk, nyugodtan megoszthatja velünk  Smile ), és még ha a jelenleg csúcson álló Triangle-hez nem is jutottak közel, a nagy részéről jó véleménnyel voltunk. Így aztán amikor felmerült, hogy magyar stáb is készít ilyet, naná, hogy látnom kellett  Wink !


Madarász Isti még átpörgethette volna ezt a sok visszapörgetést és a forgatókönyvet, mert egy ilyen filmet a csavarok tudnak igazán naggyá tenni, nem az, ha tekergetik, mint a verklit. Így csak elszalasztott lehetőségnek éreztem a Hurkot egy ígéretes és nagyon kedvelt műfajban; olyanban, aminek darabjai éppúgy szólhatnak Élet-mentésről, mint egy Ördögi körről, de valamiről szólniuk kell, és itt számomra ezt nem sikerült megalapozni. Külön zavaró és kicsit dühítő is, hogy apróságokon múlt a hangulat és az élmény; hogy nem pénzből kellett volna több, hanem odafigyelésből és kompromisszumból, és akkor nem csak a ténynek tudnék örülni, hogy van (még  Smile ) egy ilyen filmünk. Aki még nem látott ilyet, annak lehet különleges, és aligha figyel ilyen mélységben a részletekre, de én erre, bármennyire is szeretném, nem tudok 7-esnél többet adni.

7/10
.

A "valaki" és/vagy az "aki" mindenképp meg fogja nézni, csak még nem tudja, mikor, hol és hogyan.

Nem lep meg, amit írtál, az írók szinte törvényszerűen elvesznek ezekben a filmekben, mindenesetre részemről maximális jóindulattal fogok rá tekinteni. De ez a "Dezső" név nem kellett volna... Rolling Eyes

A karácsonyfafüzérért viszont: taps taps taps

(tényleg: Élet-mentés miért is nincs kiszínezve? Ennyire ne szerénykedj....  Wink )
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2488
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szer. Május 04, 2016 7:35 am

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.
Hurok


Az egyik, ha nem a legfelülreprezentáltabb zsáner a mi kis oldalunkon -a rendelkezésre álló alapanyagokhoz képest- az idővisszapörgetős-alternatívsíkos filmek típusa. Gyakorlatilag amit csak lehetett ezen belül látni, és a legkisebb jót is olvastuk vagy feltételeztük róla, azt mi láttunk (ha esetleg bárki, aki olvas minket, tudna olyanról, ami kimaradt, és szerinte érdemes lenne látnunk, nyugodtan megoszthatja velünk  Smile ), és még ha a jelenleg csúcson álló Triangle-hez nem is jutottak közel, a nagy részéről jó véleménnyel voltunk. Így aztán amikor felmerült, hogy magyar stáb is készít ilyet, naná, hogy látnom kellett  Wink !

7/10


A karácsonyfafüzérért viszont: taps taps taps
(tényleg: Élet-mentés miért is nincs kiszínezve? Ennyire ne szerénykedj....  Wink )


Az Ördögi kört sem színeztem ki  Smile ... Az Élet-mentést meg már elégszer kiszíneztem ahhoz, hogy aki erre jár és érdekli, tudjon róla  Wink .

Viszont ahogy csináltam a "futófényt", néztem, hogy van három, ami nálad (még) kimaradt (Project Almanac, Plus One, Repeaters). Az elsőre volt egy "talán", a másodikra egy "kösz, annyira nem", de a harmadikra nem is mondtál semmit  Smile . Volt valami oka a különös figyelmen kívül hagyásnak egy ilyen téma esetében (persze azon kívül, hogy rehabon levő drogosokról szól) Smile ?
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3603
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szer. Május 04, 2016 12:12 pm

Niwrok írta:
Az Ördögi kört sem színeztem ki  Smile ... Az Élet-mentést meg már elégszer kiszíneztem ahhoz, hogy aki erre jár és érdekli, tudjon róla  Wink .

Viszont ahogy csináltam a "futófényt", néztem, hogy van három, ami nálad (még) kimaradt (Project Almanac, Plus One, Repeaters). Az elsőre volt egy "talán", a másodikra egy "kösz, annyira nem", de a harmadikra nem is mondtál semmit  Smile . Volt valami oka a különös figyelmen kívül hagyásnak egy ilyen téma esetében (persze azon kívül, hogy rehabon levő drogosokról szól)  Smile ?
.

Nincs különösebb oka, csak egyszerűen átsiklottam felette. Még a cetlire sem került fel... eddig. Wink

Ha be tudom suvasztani a programba, a másik kettőt is megnézem, bár a Plus One-t nem dicsérte a barátom.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2488
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Tiszta szívvel   Pént. Május 06, 2016 9:26 pm

.
Tiszta szívvel



"Lehet, hogy selejt vagy, de képzeld azt, hogy te vagy a legjobb selejt, és máris jobban érzed magad. Egy pár pillanatra."

Amikor úgy egy hónapja először láttam ennek a filmnek az előzetesét, először is meglepődtem azon, hogy Till Attila, akinek a Pánikja elég kellemes élményként maradt meg, új filmet forgatott, és én erről akkor olvastam először, szinte a célegyenesben, másrészt meg azon, hogy a témája ellenére mennyire bejött. Ha alapból meghallottam volna, hogy kerekes székes bérgyilkosokról készült film, már fordultam is volna el, mert csak valami burleszkes idétlenkedést tudtam volna elképzelni belőle, de éppen az volt a leginkább lelkesítő az ajánlót látva, hogy a koncepcióhoz képest mennyire komolyan is vette a témát, és mennyi előnyt kovácsolt a meglepetés erejéből... ahogy a mozgássérült lövészek is teszik Smile .

A film három szálon mozog, nagyjából a három főszereplő mentén határolva. A központi szereplő Zoli (Fenyvesi Zoltán), aki egy gerincbetegség és az ennek nyomán kialakult egyéb problémái miatt került kerekesszékbe, és akinek az egyre súlyosbodó állapota miatt rövid időn belül műtétre lenne szüksége. A csak külföldön elvégezhető műtét költséges, aminek az árát sem Zoli az állami segélyből, sem az anyja, Zita (Balsai Móni) nem képesek előteremteni, így csak az a lehetőség látszik működőképesnek, hogy Zoli évek óta az új családjával nyugaton élő apja fizetné az életmentő kezelést, amire az hajlandó is lenne. Csakhogy Zoli engesztelhetetlenül haragszik az apjára, amiért elhagyta őket, és így a pénze sem kell neki. Bár családi vonalon is vannak más drámák a filmben, és ugye önmagában az alaphelyzetben is rengeteg ilyen akad, Zoli és az anyja kapcsolata adott mélységet a filmnek. Zita karakterén keresztül mutatja be a film, hogy milyen kihívásai is vannak az állapot kezelése mellett egy mozgássérült tinédzsernek, aki a monotonitás unalmától és a betegsége kilátástalanságától jócskán depressziós is lett az évek alatt, és amely helyzetben Zoli szinte csak a képregények rajzolásában és a Barbával (Fekete Ádám) való barátságában leli örömét.

Mintegy a pénzhiányra megoldásul bukkan fel ekkor a másik főszereplő, Rupaszov (Thuróczy Szabolcs), aki egy balesetben megsérülve három évvel ezelőtt bénult le. A mogorva, a börtönt is megjárt és kellően iszákos fickó csak kezelésekre jár a rehabilitációs intézetbe, egyébként a városban lakik, és a segély mellett más keresete is akad: egy szerb maffiózó, Rados megbízásából vállal likvidálásokat. Furcsának tűnhet, de beválik, ahol fontos a diszkréció, ahol jól jön az álca (ki gyanakodna egy kerekesszékesre, akit az esetek többségében észre sem vesznek?), és ahol fontos, hogy ne maradjon vagy legyen szemtanú, mert akkor az Rupaszov esetében egyenlő lenne a halálos ítélettel. Amit mondjuk a férfi nem is bánna annyira, főleg, hogy kénytelen végignézni, ahogy a vele még mindig szoros barátságban és kötődésben levő volt párja, Évi egy másik férfi mellett kezdi megtalálni a boldogságát. Aztán az intézetben összehaverkodik Zoliékkal, ami neki azért jó, mert megadja neki a "mellékeshez" szükséges mobilitást, a fiúk meg úgy érzik, valami végre történik, valaki végre felkarolta őket, aki egy kicsit beviszi őket például az eddig oly távoli éjszakai életbe, és kis izgalmat visz az egyhangúságba. Bár én egy kicsit több bérgyilkosságot vártam, ha már az előzetes erre volt jobban kiélezve, de az a néhány, amit bemutat a film, még éppen jól egyensúlyozik az izgalmas és az abszurd határán. Az egyetlen ráadásul, amiben benne van a tervezgetés izgalma is, a lassú várakozás, hogy az áldozat megfelelő helyre érjen, és ami a leginkább akciófilmesre van megcsinálva, az az ügyvéd lelövése, az viszont annyira jó, hogy a feszültségtől fel sem tűnik, hogy milyen korlátozásaik is vannak a főszereplőknek, csak amikor úgy gördülnek ki a képből.

Ami az akció és a dráma mellett természetesen szintén meghatározza a filmet, az a mozgáskorlátozottak mindennapi élete, az érzéseik, a viselkedésük és a humoruk, aminek kiváló képviselője, megtestesítője volt Barba. Komolyan mondom, ha semmi más nem tetszett volna filmben, mint a kirándulós jelenet, az autó lerobbanásától a pecázásig, akkor is pozitív élményekkel zártam volna a Tiszta szívvelt, pedig ugye közel sem, gondolva itt többek között a diszkós jelenetre meg az automatásra. Ezeken és a többi hasonlón is jókat derült a közönség, noha ezek miatt aligha nevezném vígjátéknak a filmet, ráadásul lehetne tiszteletlenségnek is tartani, ahogy Till Fekete Ádám "ügyetlenkedéséből" csinál viccet, de ahogy egy szóbeli poénnal kiegészíti ezt, hogy Barba humora megvillanjon benne, megint csak remek egyensúlyérzékre vall. Nem olvastam utána, de szinte biztos, hogy a srácok több jelentet is a saját élményeikből ajánlottak a filmbe, a saját ötleteik is bekerültek, és így nem rajtuk nevet a néző, hanem velük. A másik végleten az indulásként bemutatott börtönös jelenet jól megadta az alaphangulatot azügyben, hogy mit is várhatunk a kerekesszékesektől, ha felhúzzák őket idegileg. És ebből a szempontból nem bátorság kérdése, hanem inkább magától értetődő, hogy a szereplők többsége mozgáskorlátozott, amatőr színész (Fekete Ádám egyébként éppen nem), akik lehet, hogy a gesztusaikat nem színitanodában csiszolták, de maszkmesterek nélkül "képesek bemutatni" a testi deformitásokkal, az állandó izomgörcsökkel, az ingatagsággal való folyamatos küzdelmet. Ahogy akkor is a saját érzéseik látszanak kiülni az arcukra, amikor "eljátsszák", hogy segítségre szorulnak, de nem pátyolgatásra meg gyámra. Nem minden határon túl, sértő mértékben kihasználva a fizikai tulajdonságok közti különbséget, de lehet gúnyolódni rajtuk, lehet kinevetni őket, lehet veszekedni velük, mert talán nekik is segít kicsit megfeledkezni az állapotukról, ha egyszerűen csak emberként kezelik őket, nem mozgáskorlátozottként, a vélt érzékenységükre hivatkozásokkal és kínos hallgatásokkal.

A fentieket úgy tudom összefoglalni, hogy az egész olyan, mintha Guy Ritchie magyar féltestvére csinálta volna meg az Életrevalók remake-jét. Lehetett volna simán abszurd, bunkó vagy idétlen éppúgy, mint amennyire túl finomkodó vagy szirupos is, de a pár kisebb hibát (amik egy része amúgy is helyére kerül a végén úgy, hogy nagy trükk nincs is benne, a többi meg a többféle műfaj összeillesztéséből adódik), leülést leszámítva érdekes lett, érzékeny... és gördülékeny Smile .

8/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3603
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szomb. Május 07, 2016 12:01 am

Niwrok írta:
.
Tiszta szívvel

A fentieket úgy tudom összefoglalni, hogy az egész olyan, mintha Guy Ritchie magyar féltestvére csinálta volna meg az Életrevalók remake-jét. Lehetett volna simán abszurd, bunkó vagy idétlen éppúgy, mint amennyire túl finomkodó vagy szirupos is, de a pár kisebb hibát (amik egy része amúgy is helyére kerül a végén úgy, hogy nagy trükk nincs is benne, a többi meg a többféle műfaj összeillesztéséből adódik), leülést leszámítva érdekes lett, érzékeny... és gördülékeny  Smile .

8/10
.


Kedves Olvasóink! A Filmfórum magyarfilm szakértőjének írását olvashatták! Köszönjük! Laughing

Komolyra fordítva a szót, először is: Bravo . Köszi, jó írás, már majdnem kedvet is csináltál hozzá... de aztán ismét előjöttek a képernyőmön az előzetes képei és továbbra is úgy érzem, nekem ezt nem kell látnom.

Egyszer ráadásul kéb fél centi választott el egy kerekes széktől, úgyhogy minden bizonnyal hatványozottan kényelmetlenül érezném magam a szereplők bőrében.

Annak mindenestre örülök, hogy már ilyen filmünk is van, a magyar film szemmel láthatólag kimozdult a Jancsó örökségből... és ez jó. Nagyon jó.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2488
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szomb. Május 07, 2016 12:16 am

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.
Tiszta szívvel

A fentieket úgy tudom összefoglalni, hogy az egész olyan, mintha Guy Ritchie magyar féltestvére csinálta volna meg az Életrevalók remake-jét. Lehetett volna simán abszurd, bunkó vagy idétlen éppúgy, mint amennyire túl finomkodó vagy szirupos is, de a pár kisebb hibát (amik egy része amúgy is helyére kerül a végén úgy, hogy nagy trükk nincs is benne, a többi meg a többféle műfaj összeillesztéséből adódik), leülést leszámítva érdekes lett, érzékeny... és gördülékeny  Smile .

8/10



Kedves Olvasóink! A Filmfórum magyarfilm szakértőjének írását olvashatták! Köszönjük! Laughing

Komolyra fordítva a szót, először is: Bravo .  Köszi, jó írás, már majdnem kedvet is csináltál hozzá... de aztán ismét előjöttek a képernyőmön az előzetes képei és továbbra is úgy érzem, nekem ezt nem kell látnom.

Egyszer ráadásul kb. fél centi választott el egy kerekes széktől, úgyhogy minden bizonnyal hatványozottan kényelmetlenül érezném magam a szereplők bőrében.

Annak mindenestre örülök, hogy már ilyen filmünk is van, a magyar film szemmel láthatólag kimozdult a Jancsó örökségből... és ez jó. Nagyon jó.


Mármint mit ki és hol szakért Razz ?

Jó, hát nem vagyok én telhetetlen. Már így is vagy öt magyar film került arra a listára, ami az ígért "kettes" fokozatba kapcsolva is uszkve két és fél év neked, ugye Smile .
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3603
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szomb. Május 07, 2016 12:25 am

Niwrok írta:


Jó, hát nem vagyok én telhetetlen. Már így is vagy öt magyar film került arra a listára, ami az ígért "kettes" fokozatba kapcsolva is uszkve két és fél év neked, ugye  Smile .
.

Bár már egy ideje nem néztem (a munka, meg az Elser fordítás mellett most épp Better Call Saul S2 megy) de ha elérhetőek lennének, nem kellene két és fél évet várni rá. Wink

Némelyre komolyan kíváncsi vagyok... de mi is az az öt? hmmm

Veszettek, Víkend, Hurok.. meg még mi?

Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Sponsored content




TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 2.0
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 34 oldalUgrás a következő oldalra : 1, 2, 3 ... 17 ... 34  Next

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: