Úgy gondolom - s szerintem Niwrok osztja véleményem -, hogy a 2009-ben készült Triangle című angol/ausztrál mozi megérdemli, hogy nyissunk neki külön topikot, ahol a spoiler kapcsoló szigorú használata mellett érdemes beszélgetni a filmről.
Szóval ha valaki látta még rajtunk kívül, bátran írhat ide!!!
Triangle Lehet, hogy valóban nem hibátlan mozi a Triangle. De hogy az utóbbi idők legnagyobb élményét nyújtotta, az biztos. S legvégül nem bírom ki, hogy spoiler mögé ne írjam le, mihez lehet a mozit viszonyítani (történésekről nem írok, csupán csak útmutatónak néhány címet) :
Spoiler:
Idétlen időkig, Supernatural S3Ep11, Potter 3 – az időnyerős rész
95%
Mi az, hogy "csak" 95%?! Az kérlek 96%, legalább !
Csak két apróság a referenciákhoz:
Spoiler:
- Az Idétlen időkig . - Én az Időbűnökhöz hasonlítottam annak idején, és érdekelne, hogy azt láttad-e már? Csak mert írni még nem írtál róla.
A Triangle a legjobb példája és ösztönzője annak, hogy miért adtam a fejem a mániáig fajuló filmes "guberálásra": a Triangle nemhogy tű, hanem 24 karátos aranyrög volt a szemétkupacban! És a legvadabb, hogy találomra választottam ki rögtön elsőre, amikor két éve elkezdtem kintről vásárolgatni, igazából csak azért, mert volt a DVD borítóján balta meg maszkos alak, tükörkép, annyit elolvastam róla, hogy egy tengerjáró hajón játszódik (a kártyáknál után rögtön ezek jönnek a "belevagyokpistulva"-listán, a Costa Concordia kiemelését is szinte tízpercenként lesem, hogy hol tartanak ), gondoltam, egy ilyen kis Szellemhajós vagy sorozatgyilkosos ijesztgetésnek jó lesz... aztán meg qrvára nem!
Én a vitorlásos résszel is ki voltam békülve, bár az a rész a fedélzeten csevegéssel borzasztó lassú, vihar, besiklott az óceánjáró, mint valami modern Mary Celeste, utána jött a maszkos-baltás, ahogy vártam, a hajó furcsaságain kívül semmi extra. Na és akkor a gramofon! Szélesebbre szaladt a szám, mint a Julia Robertsé, amikor rájöttem, mire is megy ki a játék, a sirályos résznél meg a pincéből kellett összeszedni az állam ! Onnantól aztán úgy vitt a lendület, hogy alig győztem kapkodni a fejem. A hibái, az esetleges következetlen apróságai sem tudtak zavarni azután, hogy úgy éreztem, itt sokkal inkább egy szimbolikus történetről van szó, mint bármi másról.
Spoiler:
Bár végig egy visszatekeréses, önismétlés jellegű időmanipulációról van szó, a végére nekem ez már inkább tűnt egy cselekvési csapdában, labirintusban való vergődésnek, ahol az ember folyamatosan keresi a kiutat, de mindig csak egy korábbi állapotban találja magát. Újra megpróbálja, talán máshogy, lejátssza, mi lett volna, ha... egyre távolabbról indítva (ez meg kicsit Pillangó-hatás), de végül a probléma ugyanaz, csak eltelt egy rakás idő egy hurokkal. Ismerős :S... És itt értettem meg, miért fontos a hajó neve, és hogy a Triangle címnek hányféle értelmezése is lehet... mert ugye az egész hajótörős-szellemhajós dolog utalhat a Bermuda-háromszögre, akár a vitorlát is lehet háromszögnek venni , de akár lehet egy stilizált hegy is, amire Sziszifusz felgurítja a köveket... Innentől meg akár a Gépész is lehet viszonyítási alap, ahogy Jess elmenekült az őrjítő ismétlődés nyugalmába a tette elől, ami a tragikus autóbaleset lehetett, és ugyanúgy, mint a Mementóban, végül ő választ, hogy megy még egy "kört"...
Nekem is az egyik legnagyobb élmény volt az utóbbi években. Rossz hír, de egyelőre ennél csak "rosszabbakat" tudok ajánlani . .
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Nekem is jár az agyam rajta még rendesen. Egyszerűen azt a döbbenetet, amikor kiderült a film felénél, mire is megy ki a játék, nagyon rég éreztem. Külön jó pont volt, hogy semmit nem is tudtam róla, a Te írásodból is csak valami szellmhajós bolyongós horrort vártam. De ez a hurok.. Beszarás!
Iszonyat jó volt a többféle nézőpont - 8 tanú -, s nekem is megfordult a fejemben egy Azonosság szerű értelmezés is.
Ezt terjeszteni fogom mindehol. Picit hátrány, hogy csak torrenten érhető el itthon, de talán ez a mai magyar viszonyok közt inkább a normális.
Spoiler:
Apropo. Mikor a vöröshajú csajok tetemei fönn vannak a tetőn, az már egy második alternatív hurok, nem? Mikor is Jess ki akar törni? Mert az alap hurokban a vörös csajt lelövi a színházban. Szerintem. No és hol van a sok hulla? Egyet mindig beledob a vízbe, no de hol van a sok másik kettő? Vagy olyan nagy a hajó???
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
Egyszerűen azt a döbbenetet, amikor kiderült a film felénél, mire is megy ki a játék, nagyon rég éreztem. Külön jó pont volt, hogy semmit nem is tudtam róla, a Te írásodból is csak valami szellmhajós bolyongós horrort vártam.
Ezért nem is nagyon írtam szinte semmit az ömlengésen kívül, az "idő" szót is csak elrejtve, mert szerettem volna, hogy mások is érezzék "azt" .
Idézet :
Spoiler:
Apropo. Mikor a vöröshajú csajok tetemei fönn vannak a tetőn, az már egy második alternatív hurok, nem? Mikor is Jess ki akar törni? Mert az alap hurokban a vörös csajt lelövi a színházban. Szerintem. No és hol van a sok hulla? Egyet mindig beledob a vízbe, no de hol van a sok másik kettő? Vagy olyan nagy a hajó???
Spoiler:
Az Aeolus elég nagy, de ahhoz nem, hogy ennyi hullát észrevétlenül be tudjon nyelni . A válaszhoz nagyon újra kéne néznem, de azt hiszem, ez inkább labirintusszerűen vagy eseményhalmazokként történik. Van egy belső halmaz, ami folyamatosan újraindítja önmagát, és mindegyikhez van egy eseménysor, egy kivezető út a labirintusból, és ha azt megtalálod/megcsinálod, akkor kijutsz a labirintusból, de csak azért hogy rágyere, a kijárat egy másik labirintusnak a bejárata. Szerintem ezek a helyek, ahol jelzik, hogy Jess ezt már sokszor csinálta (három ilyen van ugye: a hullák, a nyakláncok és a sirályok?), ezek a "kijáratok", a checkpointok. Talán olyan ez, mint egy Inception az álom az álomban az álmon belül koncepciójával, ahol felébredsz, de mindig csak egy álomszinttel feljebb kerülsz, és onnantól annak az álomszintnek a szabályai érvényesek, míg az utolsónál, amikor már azt hiszed, hogy a valóságban vagy, akkor kiderül, hogy még mindig álmodsz, és ez annyira megrémít, hogy inkább visszalépsz a "startmezőre", és kezded az egész mókuskereket elölről. Vagy lehet egy nagy hurok, amin fürtként lógnak a kisebb hurkok, amik nem is igazi hurkok, mert nem ugyanoda jutsz velük vissza, hanem egy hasonló, de kicsit más helyre (Mondjam a nyilvánvalót ? Mint egy hullámvasútnál ). Amikor pontosan ugyanaz történik, és tényleg visszajutsz az elejére, az csak egy van: amikor Jess megint megy a vitorlásra. Az összes többinél mindenféle látszat-hurkok ellenére az események igazából lineárisak, és abba az irányba haladnak, hogy Jess "hazajut"
És majd jöhet a második nézés, ahol Jess reakciói teljesen új jelentést kapnak majd, hiszen tudni fogod, hogy mindent tud, és már vagy századszor ül fel ugyanarra a "hullámvasútra" , szinte már csak abban reménykedve, hogy hátha egyszer más eredményt dob neki a gép.
És a gyerekről, a bevezetőről, hogy az milyen zseniálisan van összevágva, és a "vágások közti" eseményekkel azt mennyire átalakítja a vége, arról még nem is beszéltünk, pedig az legalább ilyen vad !
.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Az Aeolus elég nagy, de ahhoz nem, hogy ennyi hullát észrevétlenül be tudjon nyelni . A válaszhoz nagyon újra kéne néznem, de azt hiszem, ez inkább labirintusszerűen vagy eseményhalmazokként történik. Van egy belső halmaz, ami folyamatosan újraindítja önmagát, és mindegyikhez van egy eseménysor, egy kivezető út a labirintusból, és ha azt megtalálod/megcsinálod, akkor kijutsz a labirintusból, de csak azért hogy rágyere, a kijárat egy másik labirintusnak a bejárata. Szerintem ezek a helyek, ahol jelzik, hogy Jess ezt már sokszor csinálta (három ilyen van ugye: a hullák, a nyakláncok és a sirályok?), ezek a "kijáratok", a checkpointok. Talán olyan ez, mint egy Inception az álom az álomban az álmon belül koncepciójával, ahol felébredsz, de mindig csak egy álomszinttel feljebb kerülsz, és onnantól annak az álomszintnek a szabályai érvényesek, míg az utolsónál, amikor már azt hiszed, hogy a valóságban vagy, akkor kiderül, hogy még mindig álmodsz, és ez annyira megrémít, hogy inkább visszalépsz a "startmezőre", és kezded az egész mókuskereket elölről. Vagy lehet egy nagy hurok, amin fürtként lógnak a kisebb hurkok, amik nem is igazi hurkok, mert nem ugyanoda jutsz velük vissza, hanem egy hasonló, de kicsit más helyre (Mondjam a nyilvánvalót ? Mint egy hullámvasútnál ). Amikor pontosan ugyanaz történik, és tényleg visszajutsz az elejére, az csak egy van: amikor Jess megint megy a vitorlásra. Az összes többinél mindenféle látszat-hurkok ellenére az események igazából lineárisak, és abba az irányba haladnak, hogy Jess "hazajut"
És majd jöhet a második nézés, ahol Jess reakciói teljesen új jelentést kapnak majd, hiszen tudni fogod, hogy mindent tud, és már vagy századszor ül fel ugyanarra a "hullámvasútra" , szinte már csak abban reménykedve, hogy hátha egyszer más eredményt dob neki a gép.
És a gyerekről, a bevezetőről, hogy az milyen zseniálisan van összevágva, és a "vágások közti" eseményekkel azt mennyire átalakítja a vége, arról még nem is beszéltünk, pedig az legalább ilyen vad !
.
No, ez már Te vagy. Nekem is eszembe jutott az Eredet közben, s valószínűleg úgy van, ahogy mondod. A gyerekes rész meg tényleg kemény,
Spoiler:
hogy Jess sem teljesen az, mint aminek megismertük.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
nem csak a hajó az időhurok, hanem az egész film az!!!
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
Tárgy: Re: Triangle kibeszélő Csüt. Szept. 19, 2013 12:23 am
R2-D2 írta:
Az meg már mekkora, hogy
Spoiler:
nem csak a hajó az időhurok, hanem az egész film az!!!
Most már hogy ennyit beszéltünk róla, "természetesen" újra kellett néznem, úgyhogy nagyon felkészült vagyok ! És lenne két "ellenőrző" kérdésem :
Spoiler:
- Ha már "időhurok": szerinted hol indul újra? Azt hiszem ugyanis, hogy eddig tévedtem, de kíváncsi vagyok, hogy te mit gondolsz a "Nagy Reset"-ről. - Számoltad-e, hogy hány "hurok" kell ahhoz az Aeoluson, hogy minden megtörténhessen? De kérdezhetném úgy is, hogy hány Jess van?
Spoiler:
És még mindig élveztem (pedig azt hiszem, ez már a negyedik nézés volt), ahogy játszik a film a nézőkkel! Arra, hogy a hajón mi van, ha éles a szeme a nézőnek, még akár rá is jöhet rögtön az elején, például abból, hogy amikor Jess 1. verekszik Jess 3.-mal még a gramofon előtt, és a maszkos földre kerül, akkor látszik, hogy Jess szandálja van rajta; éppen ki lehet szúrni... De a "gyerekes" részt nem!
Ezért, bár nagyon szeretem az Aeolust meg az ott történteket is, de nekem az igazi csemege még mindig a keret, az eleje és a vége az egymásba csúszó foghíjakkal! Egyszerűen zseniális, ahogy a korábbi események értelmezése mind a későbbi események tükrében keletkezik a nézők fejében, és "persze" majdnem mind tévesen! Látod, hogy Jess csomagol, és utána látod, hogy elveszi a kocsikulcsot az asztalról, majd beszáll a kocsiba, és látod, ahogy megérkezik a vitorláshoz, ezért feltételezed, hogy biztosan azért csomagolt, mert ment a hajótúrára. Csakhogy amikor Jess a kikötőbe ér, akkor sem nála, sem Victornál nincs a táska, és nem is kerül fel a hajóra! Még a főcímnek sincs vége, és a néző máris át van verve: azért ehhez kell kis kurázsi meg egy nagy adag pofátlanság ! Na meg a festék!: látod, hogy a gyerek fest, látod, hogy utána Jess a kiborult festéket takarítja, és közben festékes lesz a ruhája, aztán látod, hogy Jess egy másik ruhában pakol be egy táskába, és feltételezed, hogy azért, mert átöltözött, hogy ne festékes ruhában menjen a vitorlásra. És a gyerek is: látod, ahogy a gyerek sír, Jess pedig azzal nyugtatja, hogy már feltakarított, és feltételezed, hogy a kiömlött festékről van szó, mert hát azt láttad Jesst takarítani, és amikor később Greg elmeséli a vitorláson, hogy Tommy speciális iskolába jár, akkor feltételezed, hogy ja, hát autista, és feltételezed, hogy ezért kaphatott rohamot a kiömlött festéktől. Vagy nem, ugye .
És miközben hurkokról meg hullámvasutakról beszélünk/beszélek, szerintem Jess valójában el sem jutott a Triangle-re, mert feltételezem , hogy Tommy akkor halt meg, amikor Jess be akarta őt paterolni valami gyerekmegőrzőbe, amíg ő vitorlázgat az új (alig egy napos ) pasijával, és végre egyedülálló anyaként kiélvezhet egy napot az autista( , milyen bizonyíték is van erre?!) fiától távol, és az odavezető úton szenvedtek balesetet. És ha már Eredet: HOL van Jess? Nagy valószínűséggel kómában, és az agyában a bűntudat ezt az elakadt lemezt játszatja újra (Greg mond is olyat a hajón, hogy "Nem látod, hogy ez csak a fejedben van"?), vagy ha Sziszifuszból indulok ki, akkor a túlvilágon, ahol újra és újra át kell élnie a hiábavaló reményt, hogy hazatérhet Tommyhoz, és jó anyja lehet.
Ha még nem láttad, akkor még egyszer ajánlom az Időbűnöket, és közben eszembe jutott még egy film, ami kevésbé "hurkos", mint inkább Lynch-es, de legalább ennyire szeretem, a Maradj!. Ezeket is dobd szerintem "A" listára .
.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Tárgy: Re: Triangle kibeszélő Csüt. Szept. 19, 2013 12:49 am
Az ajánlásokat köszi, a Maradj!-ot láttam rég, de nagyon nehéznek találtam, és nem fogott meg, a másikat megkeresem...
Spoiler:
Hogy hány Jess van? Pont zuhany alatt gondolkodtam rajta, minimum kettő: egy, az első aki ártatlanul feljut a hajóra és leüti elődjét - aki mondjuk hazajut - de az más kérdés. A második Jess az, aki ezután feljut a hajóra és őt megfigyeli az origi Jess, mert a harmadik meg csak akkor jut fel, mikor ő beleseik a vízbe. Minimum. Ugyanakkor azt még mindig nem értem, hogy a színházból a halottak hova lettek, vélhetően itt is minimum két alternatív idő van (amennyi Jess) az egyikben a maszkos Jess a karzatról lelövi a vörös csajt, a másikban a nem maszkos Jess megmenti, és felmegy vele a tetőre, ahol sok halott vörös nő van.
A hurok talán a vitorláson kezdődik újra, de nem igazán tudom. A többi becsapós érvelésed hibátlan, nekem elsőre ezek a ruhacserék meg táskák fel sem tűntek.
Ha megyek Ausztriába, tuti megvezem és újranézem.
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
Tárgy: Re: Triangle kibeszélő Csüt. Szept. 19, 2013 7:34 am
R2-D2 írta:
Spoiler:
Hogy hány Jess van? Pont zuhany alatt gondolkodtam rajta, minimum kettő: egy, az első aki ártatlanul feljut a hajóra és leüti elődjét - aki mondjuk hazajut - de az más kérdés. A második Jess az, aki ezután feljut a hajóra és őt megfigyeli az origi Jess, mert a harmadik meg csak akkor jut fel, mikor ő beleseik a vízbe. Minimum. Ugyanakkor azt még mindig nem értem, hogy a színházból a halottak hova lettek, vélhetően itt is minimum két alternatív idő van (amennyi Jess) az egyikben a maszkos Jess a karzatról lelövi a vörös csajt, a másikban a nem maszkos Jess megmenti, és felmegy vele a tetőre, ahol sok halott vörös nő van.
A hurok talán a vitorláson kezdődik újra, de nem igazán tudom. A többi becsapós érvelésed hibátlan, nekem elsőre ezek a ruhacserék meg táskák fel sem tűntek.
Spoiler:
Igen, szerintem is a vitorláson indul újra a dolog, amikor felébred a szundiból. Korábban azt írtam, hogy másodjára úgy fogod nézni, hogy Jess mindent tud, de ez csak az elejére igaz, az alvás után egyszerűen rossz álomnak hiszi, és később legfeljebb deja vu-nek éli meg.
Én is két Jessnél tartok, és ezeknek a szálai fonódnak össze meg kerülnek átfedésbe. Van például az a Jess, akit Jess 2. agyonver a fedélzeten (Jess 1. látja, ők nem "beszélgetnek", hanem Jess 2. összeveri a vascsővel egy maszkos Jesst, és utána csak a testét dobja át a korláton). Úgy számoltam, két Jess van, de mindkettő kétféle "alakban": - Jess 1. = origi Jess; - Jess 2. = a Jess, akit Jess 1. lát feljutni a hajóra; - Jess 3. = Jess 1. maszkban; - Jess 4. = Jess 2. maszkban, akit Jess 1. meglő a színházban a puskával (véres lesz a maszkja), aki a kabinba csalja Downey-t és Sally-t, és akit Jess 2. megzupál a vascsővel, és ő az, akit nem látunk feljutni, mert akkor kerül a fedélzetre, amikor Jess 3. "úszkál" hazafelé; De talán kell még lennie, mert ebből nem derül ki, ki az a Jess, aki úgy öli meg Downey-t, hogy az még felírja a tükörre a "JES"-t, hogy Jess 1. maszkban lecserélje ezt a "Go to theater"-re.
Az idővel és a resetekkel kapcsolatban még nem vagyok biztos, szerintem csak időnként sejlik fel, és csak bizonyos helyeken, hogy ez milyen régóta tart. A hullák "csak" egy dolog, de akkor a rothadó kajákra is kéne magyarázat .
.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Tárgy: Re: Triangle kibeszélő Csüt. Szept. 19, 2013 11:46 am
Niwrok írta:
Spoiler:
Igen, szerintem is a vitorláson indul újra a dolog, amikor felébred a szundiból. Korábban azt írtam, hogy másodjára úgy fogod nézni, hogy Jess mindent tud, de ez csak az elejére igaz, az alvás után egyszerűen rossz álomnak hiszi, és később legfeljebb deja vu-nek éli meg.
Én is két Jessnél tartok, és ezeknek a szálai fonódnak össze meg kerülnek átfedésbe. Van például az a Jess, akit Jess 2. agyonver a fedélzeten (Jess 1. látja, ők nem "beszélgetnek", hanem Jess 2. összeveri a vascsővel egy maszkos Jesst, és utána csak a testét dobja át a korláton). Úgy számoltam, két Jess van, de mindkettő kétféle "alakban": - Jess 1. = origi Jess; - Jess 2. = a Jess, akit Jess 1. lát feljutni a hajóra; - Jess 3. = Jess 1. maszkban; - Jess 4. = Jess 2. maszkban, akit Jess 1. meglő a színházban a puskával (véres lesz a maszkja), aki a kabinba csalja Downey-t és Sally-t, és akit Jess 2. megzupál a vascsővel, és ő az, akit nem látunk feljutni, mert akkor kerül a fedélzetre, amikor Jess 3. "úszkál" hazafelé; De talán kell még lennie, mert ebből nem derül ki, ki az a Jess, aki úgy öli meg Downey-t, hogy az még felírja a tükörre a "JES"-t, hogy Jess 1. maszkban lecserélje ezt a "Go to theater"-re.
Az idővel és a resetekkel kapcsolatban még nem vagyok biztos, szerintem csak időnként sejlik fel, és csak bizonyos helyeken, hogy ez milyen régóta tart. A hullák "csak" egy dolog, de akkor a rothadó kajákra is kéne magyarázat .
.
Én közben már többnél tartok:
Spoiler:
Legalábbis Victor halála miatt. Egyik, aki nem tudja, mi történt vele, egyik, aki megöli véletlenül, meg egyik,a ki látja, hogy a másik megöli. Vagy lehet, hogy ezek közül kettő ugyanaz???? Egyáltalán a rendszer miatt lehetr kettőnél több Jess???
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
Úgy számoltam, két Jess van, de mindkettő kétféle "alakban": - Jess 1. = origi Jess; - Jess 2. = a Jess, akit Jess 1. lát feljutni a hajóra; - Jess 3. = Jess 1. maszkban; - Jess 4. = Jess 2. maszkban, akit Jess 1. meglő a színházban a puskával (véres lesz a maszkja), aki a kabinba csalja Downey-t és Sally-t, és akit Jess 2. megzupál a vascsővel, és ő az, akit nem látunk feljutni, mert akkor kerül a fedélzetre, amikor Jess 3. "úszkál" hazafelé;
Én közben már többnél tartok:
Spoiler:
Legalábbis Victor halála miatt. Egyik, aki nem tudja, mi történt vele, egyik, aki megöli véletlenül, meg egyik,a ki látja, hogy a másik megöli. Vagy lehet, hogy ezek közül kettő ugyanaz???? Egyáltalán a rendszer miatt lehetr kettőnél több Jess???
Ja, tényleg, Victort kihagytam, pedig "Thor Jr."-t még bírom is:
Spoiler:
Az első és a harmadik akit írtál, az szerintem ugyanaz. Nálam így állt össze: - 1. kör: Jess 1.-et Victor véres fejjel megtámadja az étteremben, Jess "megujjazza" a srácot, aki elterül, valszeg meghal; - 2. kör: Amikor Jess 2. megjön, akkor Jess 1. az, aki felnyársalja a srác agyát a kampóra, aztán összefutnak az étteremben, és ott Jess 1. megakadályozza, hogy Victor Jess 2.-re támadjon, élve hagyja ott, de később Jess 2. (akkor már véres maszkban), amikor Downey-t és Sallyt a kabinba csalja megkéselődni, akkor azt mondja, Victor halott, átesett a korláton; - 3. kör (újabb 1. kör): Jess 1. látja, ahogy Jess 2. felnyársalja Victort a kampóra, és utána veszi fel a maszkot és megy a színházba lelőni Greget. - 4. kör (újabb 2. kör): erről tudunk a legkevesebbet, de ez az, ahol Jess 2. is felveszi a maszkot.
Szerintem két Jess-szel kezelhető a dolog az átlapolások miatt (amikor ugyanaz a Jess épp megérkezik, miközben a korábbi önmaga már a hajón van.).
De még mindig ott vannak a hullák és a kaják ...
.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Niwrok! Lécci értelmezd Te is, aztán ha újranéztem, megbeszéljük!!!
Az informatikában van erre egy szállóige: "It's not a bug. It's a feature!"
Érdekes felvetés, de engem a Tökéletes trükk buborékos magyarázatára emlékeztet , amikor valaki észrevesz forgatási pontatlanságokat vagy érdekességeket, és ebből von le következtetéseket, mintha azok az írói/rendezői szándék részei lettek volna, miközben más, amúgy lényegi eseményeket tökéletesen figyelmen kívül hagy, mert azok nem illenek bele az ő elképzelésébe.
Spoiler:
- Mi van például Victorral? Jess nem csak Greget öli meg a harmadik körben, hanem a srácot is az elsőben, az ő hullájával is el kéne számolni... meg a penészes kajákkal... - Mi lett a harmadik Jess-szel? Mert oké, legyen egy Jess meg egy "alter Jess" meg a taxisofőr, de a második kör végén ott a jelenet, ahogy egy Jess leüti a maszk nélküli (vérző fejű) másik Jesst, miközben egy harmadik nézi őket, tehát sajnos az a magyarázat, ami nem ad számot legalább(!) három Jess Aeoluson tartózkodásával, nem áll meg nálam. Ilyet meg időhurok nélkül nehezen tartok elképzelhetőnek, de szerintem már igazából két Jesshez is az kell... Hacsak nem a taxis-teória mellé kapunk majd egy hármasiker-elméletet is, akik valamiért véletlenül mind ugyanazon az elhagyatott óceánjárón kötnek ki, és thriller helyett igazából egy eldurvult családi viszályt, örökösödési cicaharcot nézünk végig, esetleg egy tragikusan végződő vitát Tommy felügyeleti jogáért . - A kulcsok... ez meg a nagyapa-paradoxonra emlékeztet. Ha ez egy pokoljárás, és csak szimbolikus, vagy egy kómás rémálom, akkor bőven lehet a megélt szituáció már eleve úgy "előkészítve", hogy azt egy rejtélyes hurokként éli meg Jess. Ha meg időhurok, akkor nyilván elkezdődött valahol, valamikor, és csak idővel alakultak úgy az eseményei, hogy ténylegesen huroknak tűnnek. Függvényeknél is van olyan, hogy két oldaltól tartanak egy határszám felé, de soha nem érik el azt, és bár párhuzamosnak tűnnek, de nem azok...
Ezekre a kérdésekre adna talán választ az általam nem talált "Triangle EXPLAINED part 2", mert az egyébként ugye mekkora "véletlen", hogy a Nagy Leleplezésnek pont ott van vége, ahol el kéne kezdeni megmagyarázni, hogy az új elméletbe a film eseményei hogyan illeszkednek ... A kommentek között amúgy már olvastam, hogy a készítőnek "sajnos" éppen pont most lettek más projektek fontosabbak már több, mint egy éve, és "majd" készül (az is kétrészes lesz!), de hiszem, ha látom.
Addig nekem még mindig a magam (és nyilván sokak) Möebius-szalagos, kéthurkos elmélete a leginkább körülbástyázott, és csak mert a rendező nem talált alkalmasabb statisztát a maszkos alak Jess-szel közös jeleneteinek eljátszására, mint egy szőrös karú fickót (aki amúgy lehet, hogy tényleg a taxisofőrt játszó színész volt !)... hát Istenem, ennyi bizonytalanságot még kibírok ...
A párbeszéd eltérései ugyanis nem játszanak, mert azt ki mondta, hogy ugyanannak a huroknak a végét és az elejét látjuk a film elején és végén? Ez is van annyira hajánál előrángatott, mint a taxis-teória . Sőt, ha azt mondta volna a videó készítője, hogy nincs ismétlődés, hiszen bár a bevezető mindkét "huroknál" hasonló, de nem látjuk a filmet megelőző és a film utáni eseményeket, ezért közel sem biztos, hogy minden ugyanúgy zajlana le, azt még el is fogadtam volna.
A taxisofőr-elmélet mellett viszont eddig kevesebb szól, mint ellene .
.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Ma voltam Ausztriában, de nem kaptam meg a filmet... nincs offline sehol. Úgyhogy marad a netes rendelés, de az meg nem jön meg a héten. Csak jövő héten tudok rád érdemben reagálni.
Egyébként a swsaga-n nagy sikere van a filmnek, ez pedig nagyban a Te érdemed is, hogy felhívtad rá a figyelmemet. Én meg bőszen terjesztem mindenhol.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
No, az újranézéssel sem lettem igazából okosabb. Néháyn dolgot tisztábban látok, a video is elgondolkodtatott, de annak magyarázatát én is kétkedve fogadom.
Spoiler:
Az biztos, hogy egyidőben minimum három Jess van a fedélzeten. Mint ahogy az is, hogy a film minimum két hurok, a nagyban legalább egy kicsi. Ha a nagy a valóság, amikor a baleset van, akkor a kicsi mag a hajó. De a hajón a teljes sztorihoz három Jess kell, mert pl a vörös hajú csaj csak a a színházi túlélése után tud rádiózni a hajóra.
Tehát Jess1 szemszögéből látva a sztrorit, KELL, hogy ő meg akarja változtatni az események láncát, így a partaéréséhez három csapatra van szükés, míg a teljes eseménysor kifut. Azon belül viszont némely esemény bizony háromszor is ismétlődhet. És ez a durva: a változtatás szándéka pont a szükséges események láncolatát váltja ki.
A kulcsot ugyanakkor én sem értem: legeslegelőször ki vitte fel a hajóra a kulcsot? Hisz az nem lehet az épp aktuális Jess, mert nála ezek szerint soha nincs. A kulcs valahol a balesetnél tűnhet el - no de akkor hogy kerül a hajóra? A taxis hogy kerülhetne a hajóra? Hacsak nem tényleg ő a révész, aki a halott Jesst átsegítené a túlpartra. Erre utal az, hogy azt mondja, megvárja a Taxiban, míg Jess vissza nem jön. Lehet, a huroknak akkor lenne vége, ha Jess bekletötrődne Tomy és saját maga halálába??? Ezt abból gondolom, hogy szerintem a balesetben nem a csomagtartóból esett ki Jess0, hanem ő vezethette a kocsit: Meghalt, szelleméért pedig jött a kaszás/révész. De Jess nem kész még átmenni, egész addig, míg el nem engedi a fiát.
Jó poén egyébként a Welcome Back tábla, mikor mennek autóval.
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
No, az újranézéssel sem lettem igazából okosabb. Néháyn dolgot tisztábban látok, a video is elgondolkodtatott, de annak magyarázatát én is kétkedve fogadom.
Spoiler:
Az biztos, hogy egyidőben minimum három Jess van a fedélzeten. Mint ahogy az is, hogy a film minimum két hurok, a nagyban legalább egy kicsi. Ha a nagy a valóság, amikor a baleset van, akkor a kicsi mag a hajó. De a hajón a teljes sztorihoz három Jess kell, mert pl a vörös hajú csaj csak a a színházi túlélése után tud rádiózni a hajóra.
Tehát Jess1 szemszögéből látva a sztrorit, KELL, hogy ő meg akarja változtatni az események láncát, így a partaéréséhez három csapatra van szükés, míg a teljes eseménysor kifut. Azon belül viszont némely esemény bizony háromszor is ismétlődhet. És ez a durva: a változtatás szándéka pont a szükséges események láncolatát váltja ki.
A kulcsot ugyanakkor én sem értem: legeslegelőször ki vitte fel a hajóra a kulcsot? Hisz az nem lehet az épp aktuális Jess, mert nála ezek szerint soha nincs. A kulcs valahol a balesetnél tűnhet el - no de akkor hogy kerül a hajóra? A taxis hogy kerülhetne a hajóra? Hacsak nem tényleg ő a révész, aki a halott Jesst átsegítené a túlpartra. Erre utal az, hogy azt mondja, megvárja a Taxiban, míg Jess vissza nem jön. Lehet, a huroknak akkor lenne vége, ha Jess bekletötrődne Tomy és saját maga halálába??? Ezt abból gondolom, hogy szerintem a balesetben nem a csomagtartóból esett ki Jess0, hanem ő vezethette a kocsit: Meghalt, szelleméért pedig jött a kaszás/révész. De Jess nem kész még átmenni, egész addig, míg el nem engedi a fiát.
Jó poén egyébként a Welcome Back tábla, mikor mennek autóval.
Spoiler:
Szerintem nem nagy meg kis hurkok vannak, hanem egyformák, mert a balesetes hurkok ugyanannyiszor lejátszódnak, ahányszor az újabb Jess a fedélzetre ér, csak azokat nem látjuk.
A rádiózás egyébként érdekes dolog. Arra nem tudom figyeltél-e, hogy csak a "páros" hurkokban van rádiózás... a másikban nem lehet, mert a vörös csajt Jess X (már kezdek belezavarodni ) agyonlövi még a színházteremben.
Igen, a változtatás is része az ismétlésnek... máshogy nem is lenne igazán kínzó a visszatérés, ugye ? Sziszifusz is biztosan megpróbálta más-más irányból a hegyre gördíteni a sziklát, és mert pont ugyanúgy nyilván sosem tudta, így egyre elkeseredettebben, de hihetett benne, hogy "na majd most"...
Ha maradok a saját szimbolikus/pokoljárásos/kómás magyarázatomnál (legalábbis amit közösen összevadásztunk), akkor a kulcs már eredetileg is ott van, hogy már az első Jess is úgy érezze, ő csak eleme a láncnak. Az első körben a megmagyarázhatatlan események szerintem ugyanúgy a kínzatás része.
Persze, hát valakinek vezetnie kellett a kocsit a tényleges balesetnél . De az egyébként egy jó ötlet, hogy amíg "Sziszifusz Jess"-t nem mutatja a kamera a balesetnél, akár olyan is lehetne, mintha annak a balesetnek a képei lennének, ami eredetileg történt.
Ja, a táblát észrevettem, de nekem a dobok jobban tetszettek. Talán az győzött meg végleg, hogy nem időutazós, hanem szimbolikus, "csak a fejedben történik"-sztorit látok.