Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
HomeCalendarGalleryGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés

Share | 
 

 Niwrok írásai 2.0

Go down 
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 26 ... 48, 49, 50 ... 54  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2914
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szer. Aug. 22, 2018 5:37 pm

R2-D2 írta:
Niwrok írta:

Mute

A Mute megint inkább bűvészmutatványra sikeredett, ahol a sok párhuzamos illúzió, trükk és meglepetés elfedni hivatottak a történetvezetés hiányosságait, ami már-már fájt a jól megírt karakterek meg az ötletes poénok mellett, és az sem dobott fel közben, hogy az írók nem merték ott befejezni a sztorit, ahol azt kellett volna... nem túl elítélhető módon azért, mert ott lezárni brutálisan kegyetlen lett volna.

7,5/10


Tulajdonképp minden szavaddal egyet tudok érteni: nem lenne egy rossz film ez a Mute (Bátorság???) - sőt, nekem a fináléval sem volt bajom, kellett a lelki megnyugvásomnak - de amíg odáig elérünk, az egy akkora káosz, amit már rég láttam képernyőn... Aminek amúgy a legékesebb bizonyítéka, hogy a film felénél totál random módon bedobják flashbackben, mi történt a lánnyal...  scratch  Leoról (nálad miért Lucas???) azt mondjuk szívesen megtudtam volna, honnan van ekkora ereje és harci kiképzése, hogy egy bottal rendet vág az addig félelmetesnek tűnő orosz (?) bűnözők között... de például nekem Naadii titka sem volt olyan eget rengetően nagy dolog... persze, ha elmondta volna Leonak a teljes igazszágot, akkor nem lett volna film.

Nekem inkább 70, mint 75%, láttam, de mégegyszer nem fogom megnézni. A végére megértettem, mi miért volt, de elérni amegértésig nem volt olyna jó....

Ja, és milyen Hold utalás volt benne?


A "Mute" milyen nyelven "Bátorság"  Smile ? Egyszerűen "néma" lesz az  Wink .
Ide kapcsolódóan elmondom, hogy fogalmam sincs, nálam Leo hogyan lett Lucas. Biztos azt szerettem volna, ha inkább Lucasnak hívják  Very Happy Very Happy ... Passz. (De azért javítom  Smile  )

Spoiler:
 

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 4007
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szer. Aug. 22, 2018 6:11 pm

Niwrok írta:


A "Mute" milyen nyelven "Bátorság"  Smile ? Egyszerűen "néma" lesz az  Wink .
Ide kapcsolódóan elmondom, hogy fogalmam sincs, nálam Leo hogyan lett Lucas. Biztos azt szerettem volna, ha inkább Lucasnak hívják  Very Happy Very Happy ... Passz. (De azért javítom  Smile  )

[spoiler]
Nem ez az egyetlen utalás, de talán a leghosszabb időtartamú:

.

Laughing

Nem tudom, miután ugye nekem az "alapnyelvem" a német, valamiért Leo tettei alapján a Der Mut=bátorság, mutig=bátor jelentésből rögtön arra asszociáltam. Pláne úgy, hogy az elején németül beszéltek, meg Berlin, meg minden...

De neked lehet igazad, konkrétan ilyen szó nincs, hogy Mute a németben (pontosabban a bátrak többesszáma), úgyhogy tényleg jó lesz némának... Laughing

A videót köszi, film közben csupán fura volt, nem tudtam hova tenni. peace


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 4007
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Hétf. Aug. 27, 2018 2:31 pm

Niwrok írta:
.

The Endless

Már csak pszichológiai és drámai vonatkozásai miatt is, általában szeretem ezeket a kommunás-szektás filmeket. Nem mintha jómagam akkora (vagy bármekkora) hippi lennék, a filmes dramaturgiát követve viszont a legtöbb ilyen közösségről kiderül, hogy nem csak arról szól, hogy éljünk együtt békében, távol a világtól, esténként dalokat énekelve a tábortűz mellett, úgyhogy a legtöbb félúton átvált a titkokból szőtt thrillerbe... és ami a "szektás" részét illeti, engem már ott megnyert kicsit a The Endless.


Egy dolgot viszont el kell fogadni a film közben... még ha nekem az egésznek a hangulatában ez is inkább előny volt, és kifejezetten élveztem. A The Endless ugyanis kb. abban a filmes körben van benne, mint a Találmány volt pár éve, azaz egy kis csoport csinálta nagy lelkesedéssel és sok munkával, a lehetőségeikből eredő kreativitás maximális kihasználásával. Én pedig -már csak személyes érintettség okán is- szívesen nézem ezeket a filmeket érték/ár arányban, mert tudom, mennyire nehéz egy ilyen projektet összehozni, és ez az elismerés néha még azt is ki tudja ellensúlyozni, hogy esetleg elveszek a film csavarjai, a trükkös cselekményvezetés szálai között, mint ahogy az volt a Találmánynál...

A független, kis költségvetésű filmekben mindig is azok kreativitását szerettem, még ha így el is kell nézni nekik némi bájos amatörizmust, vagy éppen az ötletekbe való belebonyolódást. A The Endless hibája is talán csak annyi, hogy a nagy "mindfuck" utáni hajszában az írók kicsit túlságosan elengedték a gyeplőt, és a lila homályban bolyongást meg a porfészek díszletet nem mindenki fogja szó nélkül hagyni. Így lehet, hogy a The Endless nem lett "annyira jó", viszont nekem nagyon szimpatikus film volt.


8/10


Ez esetben veled értek egyet, nem Weidével...

Kifejezetten tetszett az egész, kicsit lassan indult be, de aztán ahogy gyűlnek a kérdések, ahogy nő a feszültség - főleg Justim és Tim között - a szereplők között, ahogy lett egyre sejtelmesebb minden, úgy tetszett egyre jobban. Még akkor is jó lett volna, ha csak simán tényleg egy öngyi szektás film lett volna... de így, hogy közben bejött a Lost, szerintem qrva jó lett.

Mert nem az volt a lényeg számomra, hogy minden kérdésre választ is kapjak, hanem önmagában az megvett, ahogy és amilyen hurkokat csináltak. A sátras faszi egyszerűen zseniális a maga öt percével, de az akasztott is az. Aztán ugye a tömeges eltávozás... megdöbbentő, hogy tulajdonképp mégiscsak Justinnak volt igaza, csak totál nem úgy, ahogy vártam.

És hogy mi volt ez az egész?? Fogalmam sincs, de szerintem az íróknak sincs. Viszont én úgy érzem, a filmben most valahogy nem is volt a fontos, hogy miért, hanem hogy hogyan és egyáltalán mi történik. Mindemellett meg néhány egészen ötletes kép és húzás (kötélhúzás, tükör, holdak)  színesíti a filmet - ami ugyan nem lesz számomra akkora élmény, mint mondjuk néhány korábbi, ismeretlen társa, de nagyon élveztem, majd minden percét.


80%


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2914
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Hétf. Aug. 27, 2018 8:30 pm

R2-D2 írta:

The Endless

Kifejezetten tetszett az egész.
Mert nem az volt a lényeg számomra, hogy minden kérdésre választ is kapjak, hanem önmagában az megvett, ahogy és amilyen hurkokat csináltak. Hogy mi volt ez az egész?? Fogalmam sincs, de szerintem az íróknak sincs. Viszont én úgy érzem, a filmben most valahogy nem is volt a fontos, hogy miért, hanem hogy hogyan és egyáltalán mi történik.

80%


Másnak talán nem tűnik fel ez a változás, de én azért észreveszem Very Happy . Két éve még nem nagyon olvastam volna ilyet Smile .
Olvastam egy pár cikket róla, és hogy azon keresztül az írók az "idegen entitás" létét és tevékenységét magyarázzák, de szerintem is akkor működik igazán jól EZ a film, amikor bizonytalanságban tart.

Weide, nincs még valami film, amit utálsz Smile ?

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2914
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Counterpart S1   Hétf. Aug. 27, 2018 8:39 pm

.
Counterpart S1




Pár hónappal ezelőtt már olvashattatok erről a sorozatról R2-D2 "tollából", és ő nagyjából el is mondta ennek a párhuzamosként indult, de széttartó két világnak az alaphelyzetét a "félresikerült" 30 éves kísérlettel, az átjárót őrző két szervezet belső működését és annak a sarokpontjait, ahogy ez a két világ hat egymásra. Azt is hogy milyen az, amikor ez az egész egy amúgy gyanútlan és ártalmatlan aktakukac tudomására jut akkor, amikor a tükörképe, aki a 30 év alatt teljesen más ember lett, besétál hozzá az ajtón. Hogy én is ajánlhassam ezt a pazar sorozatot, és ne nagyon kelljen ismételnem őt, így én a hangulat felől megközelítve próbálom megkedveltetni majd veletek.

Noha a párhuzamos világos sztorik nálunk és általában is nagy népszerűségnek örvendenek, a Felettünk a Földtől a The Cloverfield Paradoxig sok ilyet láthattunk az elmúlt években, így maga az érdeklődés a korosztálytól nem függ különösebben... én még is azt hiszem, hogy erre a sorozatra a 40+ évesek jobban ráérezhetnek. Engem ugyanis legelsőre az fogott meg benne, alig pár perc után, hogy mennyire szimbolikus az, hogy Berlint választották helyszínül. Berlin a mi korosztályunknak annyira a megosztottság jelképe, az NDK és NSZK területei mentén fallal és ideológiailag is szétszakított város, hogy nekem a hidegháborús hangulat is ezen keresztül teljesedett ki igazán... csak itt most a két világ nem lát rá közvetlenül egymásra. Így tudtam igazán átérezni a monoton és értelmetlennek látszó munkafolyamatokon keresztül zajló, titkosított kommunikációt, a "határátkelések" szigorúságát, a diplomáciai alkudozásokat a technológiák cseréjéről, és persze a belső körök belső körében zajló összeesküvéseket, amik mindkét világot alapjaiban készülnek megrázni. Nagyon jó ötlet volt a "szétválást" egy olyan tragikus és globális eseményhez kötni, mint a vírus, és leginkább annak utóhatásait bemutatni a sok egyéb apró eltérés mellett; az általunk is ismerhető Berlin mellett Berlin kihaltsága, szürkesége, a társadalom szövetét megtépázó izoláció érzete általánosságban fejezte ki azt, ami részleteiben az emberek életén keresztül látható (ezért is furcsa kicsit, ahogy Berlint ezekkel a fura formájú üvegtornyokkal ábrázolták...).

Mert az emberekkel, a szereplőkkel kapcsolatban a legfontosabb kérdés, hogy kire hogyan hat, ki hogyan reagál arra, amikor tudomására jut a másik világ létezése, hogy van belőle egy másik, és hogy annak a másiknak milyen élete van a két világ közti különbségek miatt. Erre tényleg keresve sem találni jobb karaktert mintaként, mint a két Nadiát, akikből ugyan ez egyik az évad második felére eléggé töltelékszereplő lett, de amíg az a téma, hogy milyen tragédia és titok rejlik a közös múltjukban, mennyire szélsőségesen más sors jutott nekik, és hogy mégis mennyire önmagukra emlékeztetik egymást, az elszalasztott lehetőségeken és a bűntudatból eredő döntéseken keresztül, addig nincs náluk drámaibb szereplő. Rajtuk érződik leginkább az egész sorozatnak a filozófiai mélysége, azaz hogy mi is határozza meg leginkább az embereket, ebben milyen szerepet játszik a környezetük; minden szereplőnél előbb-utóbb előkerül, hogy mi is volt az a fő töréspont, ami azonos múlttal is ennyire eltérő életeket eredményezett. A karakterek közül talán Emily az egyetlen, aki alapvetően ugyanazt az életet éli, még Annát figyelembe véve is, így neki az újdonság helyett éppen a múltjával kell szembenéznie, és azzal, hogy mennyire nem zárta azt le. HA pedig már ő a főszereplő, külön beszélnem kéne Howardról, de be kell vallanom, a nyámnyila verzió annyira felesleges szereplő volt néha, csak turistaként végignézve, ami a világokban történik (annyira, hogy a cseréjüket követően kínosnak találtam volna, ha bárki öt percnél tovább beveszi, hogy Howard "Howard"), a másik Emilyvel való kapcsolatában meg annyira visszaköszöntek az ikercserés dél-amerikai szappanoperák jelenetei és mondatai, hogy egyszer-kétszer csak J.K. Simmons remek karakterábrázolását tudtam élvezni a jelenlétében.

De bármennyi dráma is jön át az eseményeken keresztül, a film alapvetően kém-thriller. Mert nem elég a két világ nyavalyája önmagában, egy háttérben ügyködő szervezet arra készül, hogy egymásnak ugrassza a két világot a végrehajtani próbált bosszúval. Így legalább ennyit számít a hangulatban, hogy annak titkai milyen jó ütemben kerülnek elő, és hogy a titkos akció részletei a nyomozás során hogyan derülnek ki. Erre a részére sem igazán lehet panasz, hiszen a világok újdonságaitól függetlenül is majdnem minden rész szolgál valamilyen csavarral, például egy új kapcsolat ábrázolásával vagy egy hazugság leleplezésével. De az is igaz, hogy mindez elég ráérős tempóban zajlik, még a legnagyobb vészben is ritkán látni lélekszakadva rohangáló vagy indulattól fűtött karaktereket... és ettől, ha nem is mondanám, hogy leül a közepe, hiszen ott is zajlanak az események éppen eléggé, de nekem ehhez képest a pár éves Kémek hídja is akciófilmnek tűnik.

Szóval ha én nem is tudtam annyira szemet hunyni a kisebb-nagyobb hibák felett, a Counterpart kiváló sorozat lett, méltó az eddigi Starz-os kedvencekhez (Da Vinci démonai, Black Sails, stb.) . Én is szívesen nézem majd a következő évadot... még ha bizonytalan is vagyok benne, hogy hogyan lehet úgy folytatni, hogy az eddigi szereplők nagy részét kiírták, az alap konfliktust feloldották. De lehetőség van benne... akár a 20-30 éves rejtélyekre is meg lehet próbálni választ találni.


8,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Weide

avatar

Hozzászólások száma : 747
Join date : 2013. Aug. 15.
Age : 27
Tartózkodási hely : Budapest

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Hétf. Aug. 27, 2018 8:45 pm

Niwrok írta:


Weide, nincs még valami film, amit utálsz  Smile ?

.

De, a 2016-os Prevenge volt az, ami után majdnem belefejeltem a képernyőbe. Az a film is nagyon felhúzott. A legrosszabb, hogy az elején még azt hittem értem, mi is a vicces az egészben és miért egyedi ez az egész, de aztán szembesültem vele, hogy az író-rendező-főszereplő mindenes spinének sincs fingja róla, mit is akart kezdeni ezzel az önboncolgató trágyahalommal. Hát még nekem...
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2914
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Hétf. Aug. 27, 2018 8:55 pm

Weide írta:
Niwrok írta:


Weide, nincs még valami film, amit utálsz  Smile ?


De, a 2016-os Prevenge volt az, ami után majdnem belefejeltem a képernyőbe. Az a film is nagyon felhúzott. A legrosszabb, hogy az elején még azt hittem értem, mi is a vicces az egészben és miért egyedi ez az egész, de aztán szembesültem vele, hogy az író-rendező-főszereplő mindenes spinének sincs fingja róla, mit is akart kezdeni ezzel az önboncolgató trágyahalommal. Hát még nekem...


A Vérturistákat (Sightseers) már láttam a csaj tollából (és főszereplésével), az nem igazán jött be.

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 4007
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Hétf. Aug. 27, 2018 8:57 pm

Niwrok írta:

The Endless

Másnak talán nem tűnik fel ez a változás, de én azért észreveszem  Very Happy . Két éve még nem nagyon olvastam volna ilyet  Smile .


lol!

Most miért is? tongue

Niwrok írta:
.
Counterpart S1

Szóval ha én nem is tudtam annyira szemet hunyni a kisebb-nagyobb hibák felett, a Counterpart kiváló sorozat lett, méltó az eddigi Starz-os kedvencekhez (Da Vinci démonai, Black Sails, stb.) . Én is szívesen nézem majd a következő évadot... még ha bizonytalan is vagyok benne, hogy hogyan lehet úgy folytatni, hogy az eddigi szereplők nagy részét kiírták, az alap konfliktust feloldották. De lehetőség van benne... akár a 20-30 éves rejtélyekre is meg lehet próbálni választ találni.


8,5/10
.


Dance Dance

Ennek kifejezetten örülök. Nem is nagyon vártam mást, azért nagyjából ugyanúgy tekintünk a filmes világra - még ha néha más székből is... Laughing



Weide írta:
Niwrok írta:


Weide, nincs még valami film, amit utálsz  Smile ?

.

De, a 2016-os Prevenge volt az, ami után majdnem belefejeltem a képernyőbe. Az a film is nagyon felhúzott. A legrosszabb, hogy az elején még azt hittem értem, mi is a vicces az egészben és miért egyedi ez az egész, de aztán szembesültem vele, hogy az író-rendező-főszereplő mindenes spinének sincs fingja róla, mit is akart kezdeni ezzel az önboncolgató trágyahalommal. Hát még nekem...


Akkor azt meg kell nézni. Laughing


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2914
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: A hatos / SIX S2   Vas. Szept. 02, 2018 6:48 pm

.
A hatos / SIX S2




A History Channel elvileg valós kommandósakciók felhasználásával készült katonás sorozata az az előző évadban ott ért véget, hogy a modern technikát a dzsihád érdekében jobban kihasználó akaró Michael Nasry mindenki elől rejtve maradt követője sikerrel hajtott végre egy merényletet a Nasry-t fogságba ejtő tengerészgyalogosok egyik tagja ellen, és ezt kamerásmobilra véve azóta vírusvideóként, majd a híradókban terjedni is kezdett.

Innen közvetlen folytatásként úgy kezd az évad, hogy miközben az aggódó katonák a kórházban várják a fejleményeket, már a bosszú jár a fejükben. Arra, hogy ki lőtt és hogy honnan jött a videó, kevés nyom van -és a hatóságok azt a keveset is félremagyarázzák a régi beidegződéseik alapján-, így inkább a másik végéről kezdik el a SEAL-esek felgöngyölíteni Nasry hálózatát. Teszik ezt azért is, mert rajta keresztül lehet a szinte mindenki elől rejtőzködő, a csak Herceg néven ismert dzsihádista vezetőt utolérni. Ehhez összekötőként kapnak maguk mellé egy CIA-ügynököt, Ginát, akinek a terrorelhárításon túl személyes elszámolnivalója is van a Herceggel. A fő probléma azonban az, hogy amíg "Bear" osztaga a Balkántól a Kaukázusig követi a Herceget azon infót alapján, amiket Gina a nagy túlélő és ügyes manipulátor Nasry-ból kiszed -főleg azok után, hogy a Herceg biztosíték gyanánt elraboltat egy olyan üzletembert, aki baráti kapcsolatot ápol az USA elnökével, így a kimentése minden más érdeket felülír-, közben úgy tűnik, hogy elfeledkeznek arról, aki az otthonukban, közvetlenül támadta meg őket... és akinek nem csak egy név van a listáján.

Akció szempontjából így megint futószalagon érkeznek a lelövésre váró martalócok, és bármennyire is látványos ez, bármennyire próbálják is megidézni egy jó rajtaütés rutinná gyakorolt taktikáját, bevallom, nekem ezek voltak a legkevésbé érdekesek. Nézni jó, mert tényleg jól meg lettek csinálva, de nálam ezeknek mindig van egy kicsit videojátékos hangulata, hogy csak X ellenfél lelövése után lehet csak a következő, eggyel nehezebb szintre menni, és ezt a sorozat is erősíti, ahogy például a kilencedik-tizedik "szinten" már légitámogatással lehet aprítani az ellent. Akkor már kíváncsibb voltam az ezekhez tartózó emberi és politikai körítésre. Előbbire jó példa volt a túszcsere helyszínéül szolgáló csecsen falu, utóbbit meg a CIA-féle szarkavarás és az új "mumus" kijelölésének nem is olyan enyhe propagandája határozza meg. Mert azért csak feltűnt az utóbbi években, ahogy a filmekbe, sorozatokba szép lassan visszaszivárog a szinte már nosztalgikus hidegháborús felállás, ahogy hirtelen megint minden mögött az oroszok (itt név szerint hozva Putyint) és az FSZB vannak, míg a muszlim fanatikusok és opportunisták mellett egyre gyakrabban bukkannak fel a mérsékelt iszlamisták, akik "normális" amerikai életet élnek, és még akár a vérüket és életüket is adják az USÁ-ért, mint "Fishbait".

Mert most legalább ő is megkapja a maga 15 percét, és ahogy egyébként a dráma, a katonák otthoni életének bemutatása is egyenletesebben lett elosztva. Chase és Fish mondjuk most sem kap túl nagy műsoridőt, amiből még mindig az az érdekesebb, ahogy a Harvardon végzett jogász a bevetések hatására megváltozik. Ugyanúgy fura volt egy kicsit az új csapattagként érkező Trevor, aki egyszerre volt nagyobb seggfej, mint Caulder, miközben jobban játszotta a nagy bölcset, mint Buddha, de mégis az marad meg a legjobban belőle, hogy a stáb leginkább ideológiai szócsőnek használta. Ő azért kerül be, mert Caulder egy sérülés miatt kényszerszünetet tart, és ez egyszerre adott a forgatókönyvíróknak lehetőséget, hogy aktuális közéleti témákkal foglalkozzanak (mint az észak-amerikaiak egyre durvább ópiátfüggősége (oxy), és az inkább az amerikai foci kapcsán előkerült agysérülések), és hogy azt is próbálják megidézni, milyen nehézségekkel néz szembe az a katona, aki egészségügyi okokból nem tudja folytatni a szolgálatot, hogy milyen lelki teher ez. Így ahogy az első évad karakterépítés szempontjából leginkább Joe sztorija volt, úgy lett ez a mostani Alexé, mert "Bear" nem nagyon jut egyről a kettőre a különköltöző asszonykájával, bárhogy próbálkoznak is akár szétmenni, akár újra összejönni, és az Ortiz-família is legtöbbször csak amiatt kerül képbe, mert a lányuk kamaszodik.

Nekem továbbra is bejött a sorozat, mind kommandós akciófilmként, mind katonás drámaként tetszett, bármennyire is érződik rajta a propaganda (amúgy melyik katonás filmen nem...). Mások nem így voltak vele, a gyér nézettség miatt a HC-nél nem terveznek további évadokat... és így, ez a 20 rész lezárás szempontjából viszonylag kerek, csak nem éppen egy happy-end.


8/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 4007
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Vas. Szept. 02, 2018 8:49 pm

Niwrok írta:
.
A hatos / SIX S2

Nekem továbbra is bejött a sorozat, mind kommandós akciófilmként, mind katonás drámaként tetszett, bármennyire is érződik rajta a propaganda (amúgy melyik katonás filmen nem...). Mások nem így voltak vele, a gyér nézettség miatt a HC-nél nem terveznek további évadokat... és így, ez a 20 rész lezárás szempontjából viszonylag kerek, csak nem éppen egy happy-end.


8/10
.

Szegény ember, aki már ígérni sem tud, de elképzelésem sincs, mikor fogom ezt a szűk két évadot megnézni. Állandóan azt érzem, hogy soha nem érem utol magam a néznivalóban... Sad


De az biztos, hogy valamikor megnézem. peace


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2914
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: The Bletchley Circle S1-S2   Vas. Szept. 09, 2018 6:50 pm

.
The Bletchley Circle S1-S2




A II. világháború idején Susan néhány hasonlóan tehetséges társához hasonlóan Alan Turing csapatának tagjaként kódfejtéssel segített Angliának elérni az áhított győzelmet. Azóta eltelt közel egy évtized, az Enigma és a Bletchley a szigorú titoktartási nyilatkozatok homályába vész, Susan pedig kétgyerekes háztartásbeliként kódfejtéssel legfeljebb a keresztrejtvényekben találkozik... egészen addig, amíg az újságokat olvasva fel nem figyel egy különös "mintára", amiknek a felismerésében olyan jó volt. Az újságcikkek egy gyilkosságsorozatról szólnak, addigra a rendőrök már a negyedik fiatal női holttestet találják meg London elhagyatott részein, Susan pedig biztos benne, hogy ő rájött egy olyan összefüggésre az esetek között, amire talán még a rendőrség sem gondolt. Mivel azonban a Yard egy unatkozó, ámde élénk fantáziájú feleség figyelemfelhívó akciójának tartja az egészet már az első kudarc után, Susan úgy érzi, ha meg akarja akadályozni a gyilkost, akkor össze kell szednie a volt kolléganőit, hogy együtt próbálják megállítani a tettest.

Így indul ez a két évadosnak hirdetett, de amúgy mindössze hét részből álló, amúgy meg három (3-2-2 epizódos) történetet (már ez is külön kódfejtés Smile ) elmesélő angol sorozat leginkább három filmnek tűnik, érintőlegesen összefűzve. Olyan filmeknek, amik leginkább krimi-thrillerként állják meg a helyüket, hiszen a körülményekből adódóan itt tényleg klasszikus nyomozás folyik. Az első a már említett sorozatgyilkos utáni hajszát dolgozza fel, amit pár hónappal követ egy olyan gyilkosság hátterének felderítése, aminek a szálai egészen a hadseregig vezetnek, végül a harmadik során a részben megváltozott csapat egy embercsempész-hálózatot próbál leleplezni. Mindegyik sztoriban van valami, amiért azok érdekesek voltak, de nekem talán az első kettő jött be jobban, talán részben azért, mert Susan hiányában a hangulat egyik fontos eleme veszett el, a helyettesítője a kódfejtésben már nem jeleskedett annyira.

Ugyanis ez a kis társaság abból is különleges, hogy minden nőnek megvannak a maga "képessége", amivel besegít a nyomozásokba. Susannak ez az összefüggések már említett átlátása, a viselkedési minták gyors felfedezése, mellette a fiatal Lucy a fotografikus memóriájával volt elengedhetetlen része a csapatnak (annak minden előnyével és hátrányával), hiszen a rengeteg papíranyag, akták tonnáinak átnyálazása egyetlen szóért vagy névért maga a tű a szénakazalban, az pedig a magas körökig elérő Jean reszortja volt, hogy ezekhez az aktákhoz hozzá is jussanak. Talán Millie lógott ki nekem ebből a társaságból, mert őt használták talán a legkevésbé; a nyelvtudása és a színészi képességei miatt ő leginkább a beépülésekben jeleskedett, de abból igazán csak egy akadt.

Nekem azért legérdekesebb benne természetesen a történelmi vonatkozása volt, mert bár Bletchley maga csak utalások szintjén szerepel, de a hangulata benne van szinte minden mozzanatban, plusz mindegyik ügynek és/vagy a felderítésüknek is köze van a háború utóhatásaihoz. Vagy bevezetőnek, vagy az epizód későbbi menetében közvetlenül is szerepet kapnak az Enigmák és a kódolt üzenetek visszafejtése, de maga az is tetszett, hogy ezek a mások által csak lesajnált háziasszonyok milyen pengeéles logikával kezdik el a régi tudásukat használni, például akkor, amikor nem kódolt betűk és számsorok között kell megtalálni az összefüggéseket, hanem egy vasúti menetrendet kell összevetni egy munkabeosztási táblával. Emellett Susan esetében fontos szerepet kapott a Titoktartási Törvény évtizedekkel később is élő rendelkezései, hogy akár a saját családjuk sem tudhatott arról, hogy Bletchleyben mi is zajlott... és mert az ügyek ehhez kapcsolódnak, így persze azokról sem nagyon beszélhetnek senkivel törvényszegés nélkül.


7/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2914
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Az apáca / The Nun   Szer. Szept. 12, 2018 7:06 pm

.
Az apáca / The Nun



"A rendfőnökasszony azt mondta, hogy a dinoszauruszok nem léteztek soha, és hogy a földben levő csontok csak a hit próbái."


Ami időnként nagy stúdióknak sem megy hozott anyagból, azzal egy viszonylag kis stúdió saját kútfőből viszonylag jól áll. Pár éve a The Conjuring és a folytatása Warrenék trezorjával szinte tálcán kínálta a lehetőséget, hogy szemezgetve az ottani tárgyakhoz kapcsolódó történetekből, a Lionsgate-nél egy kis horror-antológiát hozzanak össze. Eddig elég jól állnak (még ha a színvonal kicsit hullámzó is), a két Annabelle és a folyamatban levő Görbe ember mellett most itt az Ed Warrent fenyegető, fityulás démon Valak háttérsztorija.

Az 1950-es években a természetfeletti és ördögűzési ügyekben nagy tapasztalatra szert tett Burke atyát megbízza a Vatikán, hogy derítse fel egy eldugott kis erdélyi apácazárdában a közelmúltban történt rejtélyes események okát. Az ott élő apácák minimális kapcsolatban állnak csak a külvilággal, évek óta nem látta őket senki, de amikor legutóbb a középkori várból kialakított kolostorhoz érkezett a fuvaros, aki az élelmet szokta nekik hozni, egy halott apáca véres tetemét találta meg a bejárat fölé lógatva. A Vatikán kérésére Burke atya egy fiatal londoni novíciát, Irene-t is kísérőül kap az útra, remélve, hogy rajta keresztül az atya eredményesebb kapcsolatot tud kialakítani a kolostor apácáival... bár ezt az elképzelést mindkét érintett furcsának találja, hiszen Irene még sosem hagyta el Angliát, és még a fogadalmát sem tette le. Erdélyben még csatlakozik hozzájuk a Francziként bemutatkozó fuvaros srác, és együtt érkeznek meg a kolostorhoz, ami már a körülötte elterülő temetővel és a lépcsőn levő friss vérrel is elég baljós, de Burke atya szerint legalább egy pár napig maradniuk kéne, hogy megalapozottan ki tudják jelenteni, ez már nem egy megszentelt hely...

Kicsit belegondolva a koncepcióba, máris szembeötlik, hogy nem túl sok változatossággal kecsegtet. Kényszerűségből egy helyszínen játszódik (van egy rövid kikacsintás egy kocsmára, de az egyáltalán nem hiányzott volna), mindössze három szereplője van, aki nem apáca vagy túlvilági lény, és mivel egy puritán kolostorban játszódik, így a kellékekkel sem vagyon lehet játszani. Ehhez még kis adalék, hogy a nyomozás a néző szempontjából jelentőségét veszti, és a legfőbb csavar is kósza legyintést eredményez csak, mivel ezek kimenetelét a film az első két percben maga árulja el, és nem túl eredeti módon arra fut ki az egész, hogy meg kell találni az átjárót, amin a démon átjött, és le kell zárni. A szereplők sem nagyon brillírozhatnak, mert legtöbbször sikítozós menekülésre vannak kárhoztatva, és mindegy, hogy a bűntudatát cipelő ördögűzőről vagy a fehér ruhás szendeségről van szó... meg ott van Franczi, akit egy Disney-rajzfilmbe jobban el tudtam volna képzelni a csajozós-laza karaktere alapján, főleg ami a csetlés-botlását és a humorát illeti. A jó hír az, hogy ezekkel kb. le is fedtem azt a nem túl sok dolgot, amivel az Apácában problémám volt.

Mert ezek között a korlátok és botlások között az film feszültségben és ijesztgetésben elég jól teljesít. Mivel a szereplők be vannak zárva, így van idő rendesen kibontani egy-egy ijesztést, koncentrálva az éjszakákra, amik akár 15-20 perc folyamatos parát is jelenthetnek, amire az írók megengedik, hogy a néző elengedje a zabszemet. A félelemkeltéssel és a jump-scare-rel meg kicsit úgy van a film, mint Gombóc Artúr a csokoládéval: mind "csoki", de azért van letakart apáca, háttal álló apáca, recsegő csontú apáca, fekete ürességnek látszó apáca, lógó apáca, ülő apáca, visszatükröződő apáca, árnyék apáca, amikkel apáca létükre kellően működik a frász. A bő egy órás kolostorbeli elvarázsolt kastélytúra így igazán csak a vége felé késztetett feszengésre (mert onnantól, hogy a küzdelem Valakkal magával megy, a démon elleni harc túl lett nyújtva), de az addigi események hangulatára és ritmusára nem volt panaszom. A kicsit lassabb szakaszokban meg a The Conjuring 2-höz hasonlóan lehet keresni, hogy hova rejtették el Valak nevét (én egyet találtam), lehet azon gondolkodni, hogy mindezt hogyan fogják ténylegesen hozzákötni a Conjuring-univerzumhoz (mert anélkül ez "csak" egy sima apácás horror lenne), és lehet azt találgatni, hogy honnan ismerős az Irene-t játszó színésznő... de csak amíg a nevét meglátva le nem esik, hogy a Conjuringban Loraine Warrent alakító Vera Farmiga húgáról, Taissáról van szó.

Az Apáca legalább az Annabelle-nél jobban sikerült, de a Démonok közöttökkel összevetve esélye sincs. Klasszikus kísértethistória lett belőle (hangulatában leginkább a The Woman in Blackhez áll közel), aminek a bő felében csak annyi történik, hogy a szereplők sötét kőfolyosókon bolyonganak, és időnként rájuk veti magát egy apáca. A háttere és a riogatásai tűrhetően fel lettek építve, viszont nekem hiányzott belőle valami kis egyediség, több szín, nagyobb mozgástér, amitől még az Annabelle sem volt ennyire megfosztva.


6,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 4007
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szer. Szept. 12, 2018 8:20 pm

Niwrok írta:
.

Az apáca / The Nun


Az Apáca legalább az Annabelle-nél jobban sikerült, de a Démonok közöttökkel összevetve esélye sincs. Klasszikus kísértethistória lett belőle (hangulatában leginkább a The Woman in Blackhez áll közel), aminek a bő felében csak annyi történik, hogy a szereplők sötét kőfolyosókon bolyonganak, és időnként rájuk veti magát egy apáca. A háttere és a riogatásai tűrhetően fel lettek építve, viszont nekem hiányzott belőle valami kis egyediség, több szín, nagyobb mozgástér, amitől még az Annabelle sem volt ennyire megfosztva.


6,5/10
.

A pontszámod kissé kevésnek tűnik, de a TWIB párhuzam kecsegtető. Terveztem moziban nézni, úgyhogy meg is lesz talán hétvégén. Ettől többet várok, mint az új Predatortól... scratch


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2914
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Csüt. Szept. 13, 2018 6:30 am

R2-D2 írta:
Niwrok írta:

Az apáca / The Nun

Az Apáca legalább az Annabelle-nél jobban sikerült, de a Démonok közöttökkel összevetve esélye sincs.

6,5/10
.

A pontszámod kissé kevésnek tűnik, de a TWIB párhuzam kecsegtető. Terveztem moziban nézni, úgyhogy meg is lesz talán hétvégén. Ettől többet várok, mint az új Predatortól... scratch


Elég közel éreztem a 7-hez, és csak azért lett kevesebb, mert a végére már kicsit untam. Nálam a 6,5 még nem rossz, inkább csak olyan egyszernézős film, aminek már vannak hibái.
Az Annabelle-t kellett volna jobban lepontoznom, azt azóta is "bánom"...
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 4007
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Csüt. Szept. 13, 2018 8:16 pm

Niwrok írta:
.

Bosszúállók: Végtelen háború


Amikor tíz éve kijött a Vasember -kicsit közelebbről nézve meg nyolc éve a Thor-, talán még csak pár kreatív fejében és néhány rajongó álmában szerepelt az, hogy tényleg eljut az MCU a Végtelen Kesztyűig. Addig, hogy az itt-ott elszórt morzsákból, a néha felbukkanó vagy lelepleződő, hatalmas erejű és más-más képességgel bíró kristályokból összeáll a nagy egész, egybefűzve dimenziók sokaságát, a technológiai fejlődést, a mágiát és a galaxis végtelenségét, és szállnak szembe Thanosszal az évek alatt megismert képregényhősök.


A Marvel tíz éve gondozott gyümölcse érett be. Nem is kérdéses, hogy a Bosszúállók ezzel a filmmel minden idők egyik legepikusabb filmes vállalkozásává vált, ami után megpróbálhat tovább loholni a konkurencia, de láthatóan felesleges. Az MCU néha fakó és ingatag, de azért célirányos építkezésével jutottunk el a mostani "évadzáróig", a maga kapcsolati hálójával, akciódömpingjével, látványorgiájával és cliffhangerével is, és amiben legfeljebb annyi negatívum akadt -egy-két fájdalmasan kínos poén és Shuri puszta jelenléte mellett-, amit kénytelen-kelletlen a stáb kihagyott belőle az MCU hatalmas emléktárából.


9/10
.


R2-D2 írta:


Amerika Kapitány: Polgárháború

Miután tavaly a Bosszúállók különítménye – megtámogatva némi mutánssal – sikeresen leamortizált egy boszniai (bocsánat sokoviai) falut, a Marvel lezárta az ún. második fázisát – ezzel egyidőben én meg valahol lezártam (és leírtam) magamban az egészet.

... Mindezt pedig egy olyan filmtől kaptam, amitől a legkevésbé számítottam rá: a Polgárháború így számomra sokkal több, mint egy újabb, világmegváltó idétlen akciófilm: van nem kevés érzelmi töltete, van az eseményeknek súlya és az egész sokkal személyesebb, mint eddig bármelyik történet is volt.

... ezzel a fergeteges polgárháborús ütközettel a nézők elsősorban Bosszúállók moziként fognak emlékezni a filmre, ugyanakkor a dolgok mélyén ez egy igazán átgondolt, mély érzelmi töltetű, sőt elgondolkodtató Kapitány film. Nekem tetszett ez az egyveleg, de objektívan nézve, ha ilyen tempóban bővül a figurák száma, akkor egy idő után a sok karakter kezelhetetlen, összjátékuk pedig élvezhetetlen lesz – pontosan sok szempontból felületes. Most még nem volt az.




80%



Niwrok írta:
.
Amerika Kapitány: Polgárháború



Ahogy egyébként a filmben végig volt valami furcsa kettősség. Alapvetően jól éreztem magam közben, jól elhelyezettek voltak a poénok (nem olyan erőlködős-jópofizós, mint legutóbb az az iszogatás Ultron érkezése előtt), kemények voltak az akciók... de azért így is akadtak laposabb részek, már-már unalmasak is, és a történet váza is csak annyival volt jobb az Ultronénál (bocs, de tényleg az a legjobb összehasonlítás, úgyis szinte mindenhol "Avengers 2.5"-ként emlegetik a Polgárháborút), amennyivel kevésbé kapkodósra és töményre csinálták. Érdekes például, ahogy az eddigi viszonylag zárt világ helyett a Bosszúállók gyakorlatilag világkörüli turnéra indulnak, így is tágítva, globálissá téve az MCU-t, közben folyamatosan téma, hogy a Bosszúállók tevékenysége mennyire a mindennapok (ld. híradóbejátszások) és a popkult része, a "kapcsolódó áldozatok" kérdése végig napirenden is tartja ezt... hogy aztán az emberek egyszerűen eltűnjenek a filmből, és a lipcsei reptéri(!) hirig közben úgy lehessen legyalulni a fél terminált, hogy senkinek a haja szála meg nem görbül; persze lehet, hogy az evakuálást Stark intézte el, de akkor nem ártott volna (jobban) utalni erre. Az akciójeleneteknél pedig eddig is csak méltatni tudtam a Russo-tesók hozzáállását, ahogy rendszerben gondolják végig, mi hogy történjen, mi mire hat, és úgy fűzik össze a bunyókat egy pörgős egésszé, és amit imádok tőlük, az az, ahogy a környezeti elemeket (ki)használják ehhez (ld. lépcsőkorlát, repülőszárny, tartálykocsi)... de közben a túl gyakori vágások elaprózzák ezeket, elveszik a lendület, ami most zavart és kizökkentett a hangulatból. De legalább akadt pozitív meglepetés is, nem kis fenntartásaim voltak ugyanis Zemoval, a fő ellenféllel kapcsolatban, miután felkészülésképpen egy kicsit utánaolvastam... de mind Daniel Brühl jelenléte és alakítása, mind Zemo sokkal földhözragadtabb, kevésbé misztikus megközelítése, és annak a béna jelmeznek az elhagyása jó pont volt a filmnek, és úgyis csak lazán összefűzni kellett a hősöket.


8,5/10
.

Talán furának tűnhet, de Marvel napokat tartottam...

A múltkori Galaxis őrzői 2 ismétlés után valahogy kedvem volt újranézni ezt a két filmet (nem, a Thor 3-at még nem, s a Hangya 2-t sem láttam még), és azt kell mondjam, mindkettő veszettül tetszett másodjára (is). Qrva jó poénok, az Av3 a maga összetettségével, drámaiságával, látványával, a rengeteg karakterével pedig szerintem az egyik legjobb Marvel mozi lett.

Tegnap kicsit kutakodtam, hogy jönnek ebből vissza, de semmi konkrétumot nem találtam, csak rajongói találgatást... apropó, Niwrok. A Hangya és Darázs mikor játszódik? A csettintés előtt, vagy után? Esetleg közben?


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Ajánlott tartalom




TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 2.0
Vissza az elejére 
49 / 54 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 26 ... 48, 49, 50 ... 54  Next

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: