Kritikák, gondolatok a filmek világából |
| | R2-D2 írásai 2.0 | |
|
+7Niwrok cs-robert Remo arzo Mr. White tchabee Weide 11 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szomb. Jan. 10, 2015 3:49 pm | |
| - R2-D2 írta:
Örülök, hogy tetszett, annak meg végképp, hogy nem csak úgy simán jó volt - mint mondjuk a Nebraska -, hanem hogy ennyi érzést, gondolatot generált. Amúgy talán pont azokért a "giccses" jelenetekért nem osztatlan siker Dániában sem a film, többen hibáztatják az elhollywoodiasodása miatt - mindenesetre a 10% különbség itt simán kijöhet abból is, hogy nekem van gyerekem, ezáltal ismét volt valami plusz kötődés.
A 10/10, amit a Nebraskára adtam, az lenne a "simán jó" ? Gondolom a "generált gondolatokra" azért ilyen szűkszavú a válasz, mert nem friss az élmény, de ha valamikor újranézed, olvasd el utána is, hátha lesz valami konkrét észrevétel a leírtakra . . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szomb. Jan. 10, 2015 4:22 pm | |
| - Niwrok írta:
A 10/10, amit a Nebraskára adtam, az lenne a "simán jó" ?
Gondolom a "generált gondolatokra" azért ilyen szűkszavú a válasz, mert nem friss az élmény, de ha valamikor újranézed, olvasd el utána is, hátha lesz valami konkrét észrevétel a leírtakra . . Nem, csupán azt akarom kifejezni, hogy a Nebraska - még ha 10/10-es is - messze nem vált(ott) ki annyi gondolatot, mint az Egy új világ. Mégha esetleg jobb és jobban összerakottabb film is. Nekem mondjuk nem, de direkt hoztam föl azt példának. A szűkszavú válasz egyrészt valóban az elhomályosuló emékek miatt van, másrészt meg meglehetősen szűkösen állok az idővel. Amúgy sok újdonságot nem is nagyon tudnék hozzátenni, maximum sűrűn bólogatni: ahogy írtam, Christian számomra sem az a GONOSZ, aminek beállítva vagyon, magam részéről pedig mindig is támogattam a "lopásárt kézlevágás" féle rendszert. Nekem az év egyik legjobb filmje volt. De ezek után Neked meg érdemes lenne a Jófiút megnézni. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Utópia S1 Szomb. Jan. 10, 2015 9:58 pm | |
| . Utópia S1Erre nem lehetett felkészülni… miután csupán csak annyi információm volt az egészről, hogy meg kell nézzem, no meg hogy ez egy hangsúlyozottan ANGOL sorozat, meglehetősen ambivalensen éreztem magam nézése közben. Kavarogtak bennem az érzések, próbáltam megfogalmazni, mit is látok – most így, a hat epizódos első évad végén leginkább a gyűlölt Twin Peakset tudom mintának állítani. A különbség az, hogy az Utópia sokkal fogyaszthatóbb, lényegesen nézőbarátabb, de még így is a legfurább sorozat, amit valaha láttam. Egy képregényboltba két faszi megy be, egyikük kezében egy citromsárga sporttáska (érdekes, ez később is feltűnik, sőt a promo színe is ez, de én nem véltem jelentőségét felfedezni). A vékonyabb fószer elővesz belőle egy vízvezetékcsövet, amin rajta hagytak egy könyököt, majd jó alaposan fejbe vágja a mellette ácsorgó vevőt. A másik, dagibb, totál fogyatékosnak tűnő gyilkos (mert mindketten azok) pedig csak egy kérdést tesz fel, de azt százszor: „Hol van Jessica Hyde?”. Ez sokadikra úgy hangzott, mint pl. az „Én vagyok Groot”, vagy a „Hodor, Hodor”. Miután azonban a kérdésére senki nem tudja a választ, előkerül egy másik eszköz is a táskából, a bolt vásárlói legnagyobb bánatára. Azt kell mondjam, eddig ez volt a legelmebetegebb, legelborultabb sorozatkezdés, amit láttam. A Breaking Bad sem volt piskóta a sivatagban, de ez, ezzel a két abnormális fickóval mindent vitt. Hogy csak egy példát említsek: a Nem vénnek való vidék sűrített levegős gyilkosa szinte csak jelenthet ennek a kettőnek, ezek annyira betegek és elvetemültek. Lesz majd később egy monológ, egy kínzással kapcsolatban, amiről csak annyit árulok el, hogy minden kínzónak megvan a kedvenc testrésze. A szem megdolgozása általi információszerzéshez pedig erős paprika, homok és keményítő kell. No meg egy kiskanál. A kérdés pedig ismét csak az: „Hol van Jessica Hyde?”. Az első öt perc letaglózó eseményei után egy titokzatos képregény, az Utópia Kísérlet ki nem adott második része, kvázi kézirata után folyik a hajsza. A mű fórumán egy találkozót beszél meg az informatikus Ian, a felvágott nyelvű , de meglehetősen éles eszű Becky, egy paranoiás technikai zseni Wilson Wilson (aki kb. olyan, mint John Malkovich a RED-ben), a jómódú Bejan, aki a kéziratot birtokolja, valamint egy fiatal kölök, a leginkább futballhuligánokhoz hasonlítható Grant. Nos, ők az Utópia Kísérlet legnagyobb rajongói, de a találkozóra már nem mindegyikük ér oda – ugyanis kiderül, hogy gyakorlatilag mindenki a ki nem adott kéziratot hajtja. A két bérgyilkos, egy titkos gyógyszeripari konszern vezetői, az MI5, mindenki. Maga Jessica Hyde is. Aki ebben a sorozatban feltűnik, annak minimum egy érdeke van, hogy megszerezze magának a papírokat, de van, akinek több is. És aki meg akarja szerezni, az nem kímél senkit, a versenyfutásban számolatlanul hevernek a halottak. Gyerekek, felnőttek, ügynökök, mindenki, sőt a világra szabadult orosz influenza következtében lassan egész Anglia… Az Utópia egy egészen kiváló konspirációs történet. A dolgok igazi mozgatórugója, az események mögött álló igazi cél csak az ötödik epizódban derül ki, addig gyakorlatilag semmit nem tudunk. Sem a szándékokról, sem a karakterekről, semmiről. Az gyanús, aki nem gyanús – hangzott el egy másik klasszikusban, és ez itt fokozatosan igaz. Totál sodródunk az eseményekkel, a szereplőkkel, fogalmunk sincs, mi miért történik, mindezt pedig egy eszement képi világ előtt. Kérem szépen: az Utópia hangulata valami leírhatatlan. Azok a kamerabeállítások, azok a távoli képek, azok a terek azokkal a színekkel zseniálisak – ugyanakkor végtelenül szürreálisak is egyben. Nem véletlenül hoztam mintának a Twin Peakset, egy idő után az Utópiában ugyanúgy el lehet veszni, mint Lynch sorozatában. És itt is kétségkívül izgalmas, sejtelmes, kiszámíthatatlan minden, egészen jól időzített és váratlan fordulatokkal (figyeljétek majd csak a minisztériumi faszi, Michael szálát), ahol szinte epizódonként hagynak kétségben az írók, hogy ki kivel is van. Ahol a háttérhatalom olyan erős, hogy gyakorlatilag az egész rendszert képes irányítani, manipulálni, embereket koholt felvételekkel börtönbe dugni, illetve kinyírni. S ahol az igazi motiváció, a dolgok valódi mozgatóereje, Janus, az egyik legizgalmasabb felvetés, amit valaha is hallottam az emberiség elképzelt jövőjéről. Ez a kérdés, ez a felvetés olyan súlyú, hogy önmagában csak ezért érdemes megnézni az egész évadot (kb. 6x50 perc), a maga racionális kegyetlenségében ugyanakkor én kapásból elfogadhatónak tartottam. Igazából még csak kedvcsinálónak sem írhatok róla semmit, érdemes megízlelni az érzést, míg odáig eljutunk. Mindezek mellett pedig az Utópia az egyik legjobb gyógyszermaffia ellenes propagandafilm lett, amit eddig láttam, simán átlép olyan határokat, amiket bizonyos mozifilmek nem mertek. Bravo! Ja, és ehhez néha olyan humor társul, amit nem is tudnék nagyon elképzelni más nemzetiségű filmben: nem is igazán a klasszikus fekete humor ez, sokkal inkább a Trainspotting féle, vagy a Guy Richie féle beszólásokkal operál. Csak egy példa: „ -Drágám, mit csinálsz? - Rosszul vagyok. - Rádjött a fosás? Ne haragudj, nem maradok itthon veled, nem bírom nézni, ahogy szenvedsz. De ne verd ki magadnak megint, mert holnap megyünk termékenységi vizsgálatra!”– most erre mit mondjak? Eléggé eborult, nem? Az Utópia zseniális karakterekkel, magába szívó hangulattal (aminek fontos része a szuggesztív zene is), izgalmas törtnettel és egy nagyon jó erkölcsi felvetéssel operál. Akár a legjobbak közé is kerülhetne… ha mindezt nem tenné rettentően elvont módon. A fentebb említett vizualitás ugyanis nagyon sokszor átesik a ló túloldalára, az a sok nihilt sugalmazó kép, a színek, a zene együttese néha vontatottá és művészieskedővé teszi az egész évadot. Ezek után ugyan értem az ismételt kultstátuszt, de nekem ez nem hiányzott. Viszont a legeslegnagyobb bajom mégiscsak a sötétség volt: bazzeg úgy éreztem magam, mint akit bezártak egy sötét szobába, tapogatózva keresem a villanykapcsolót, de csak nincs meg. Egy ideig elmegy, de aztán előbb utóbb azt üvölti az ember: „Kapcsoljátok már fel azt a rohadt villanyt!” Az Utópia szerintem túl sokáig tart minket sötétségben, s mindezt túl vontatottan és lassan teszi. Hiába izgalmas a sztori, ha közben túl sokáig nem tudjuk, merre tartunk, ha végig azt érezzük, hogy gyakorlatilag bármikor megszívathatnak minket az írók. Néha tök felületesnek és nagyvonalúnak éreztem az események magyarázatát, a hátterét, mintha nem is mertek volna mélyebben belemenni az egészbe, hátha valaki visszakérdez és magyarázkodni kell. A sok szuggesztív kép is néha az indoklás és az érthetőség rovására meg, márpedig nem szeretem, ha valamit nem értek meg elsőre. 6 órát viszont újranézni nem fogok érte. Niwrok, neked az angol volta, a felvetett fő motiváció miatt mindenképp ajánlom, Weidének (ha jár még erre) meg a hihetelen képi világa és zenéje miatt. De amúgy is mindenkinek, aki bírja a Twin Peaks világát egy belassult Trainspottingban, amiben a Nem vénnek való vidék elmebetege sétál. 80% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:12 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szomb. Jan. 10, 2015 11:11 pm | |
| - R2-D2 írta:
Utópia S1
Erre nem lehetett felkészülni… miután csupán csak annyi információm volt az egészről, hogy meg kell nézzem, no meg hogy ez egy hangsúlyozottan ANGOL sorozat, meglehetősen ambivalensen éreztem magam nézése közben. Kavarogtak bennem az érzések, próbáltam megfogalmazni, mit is látok – most így, a hat epizódos első évad végén leginkább a gyűlölt Twin Peakset tudom mintának állítani. A különbség az, hogy az Utópia sokkal fogyaszthatóbb, lényegesen nézőbarátabb, de még így is a legfurább sorozat, amit valaha láttam.
Niwrok, neked az angol volta, a felvetett fő motiváció miatt mindenképp ajánlom, Weidének (ha jár még erre) meg a hihetelen képi világa és zenéje miatt. De amúgy is mindenkinek, aki bírja a Twin Peaks világát egy belassult Trainspottingban, amiben a Nem vénnek való vidék elmebetege sétál.
80%
Megint sikerült meglepned . Nekem valamennyire képben volt egy ideje az Utopia, az amazon rendszeresen feldobálja, ha nézelődök arrafelé... de a te profilodba -ugye mondanom sem kell- nem igazán tettem volna . Van ugyan egy angol sorozatom, ami vár a sorára, viszont 300 perc gyakorlatilag egy esős szombaton lezavarható... szóval ha már "félkövéren" ajánlod, akkor meg fogom nézni még mostanában valamikor . . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szomb. Jan. 10, 2015 11:17 pm | |
| | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Utópia S2 Hétf. Jan. 12, 2015 1:29 pm | |
| . Utópia S2„Néha tök felületesnek és nagyvonalúnak éreztem az események magyarázatát, a hátterét, mintha nem is mertek volna mélyebben belemenni az egészbe, hátha valaki visszakérdez és magyarázkodni kell” – írtam az első évad ajánlójában. Nos, ezek szerint nem csak én éreztem ezt így, hanem az írók is: a második évad első epizódja a múltban játszódik, egy ötven perces gigászi flashback, megmagyarázva, kibontva minden eddig ismert (de csak azt) dolgot, ami az első évadban sötét foltként derengett a történetben. Zseniális. Nem csak önmagában az indítás, hanem az egész. Volt olyan pont, mikor egyszerűen beleüvöltöttem volna a világba, mikor kiderült, Janus kire milyen hatással van. Aztán egy epizódon keresztül széles vigyorral néztem a megtért bérgyilkost, a jó útra tért pszichopata állatot, sokszor pedig hangosan felnevettem azon a beteg humoron, amit újfent beépítettek a sztoriba. Az egész második évad nekem sokkal jobban bejött, mint az első, érzésem szerint pont azokat a dolgokat hagyták el, amik esetleg az első évadban zavartak: a tudatlanságban tartást és a művészieskedő képi világ nagy részét. Így fordulhatott elő, hogy a második évadot gyakorlatilag 24 órán belül lezavartam – másodjára annyira beszívott az egész, hogy képtelenség volt abbahagyni. Az indításkor megdöbbentő módon egy 4:3-as képernyő fogad, kb. olyan stílusban, mintha egy TV adást néznénk a 70-es évekből. Eleve nagy a váltás, hisz az egész Utópia képi világához eddig hozzátartozott az alul-felül fekete csík (az, hogy ez milyen képarány, fogalmam sincs, de sorozattól szokatlan), így a kissé antikolt kép mellett ez is segített az autentikus időutazáshoz. Az 1970-es években vagyunk, épp túl vagyunk egy Aldo Moro gyilkosságon, valamint épp Margaret Teacher hatalomra jutását figyeljük, ebbe a valós környezetbe helyezték az ifjú Jessicát, apját Phillip Carvellt, az Utópia Kísérlet íróját, valamint az egész első évad hátterének eredetét. Az első epizód engem kilóra megvett, annyira össze van rakva, annyi okos és finom magyarázat van benne, hogy beszarás. Elég, ha csak a gyerek Arby-re gondolok, no meg a nyúlra … Ráadásul külön örömömre az ifjú Millnert az a Rose Leslie játssza, akit a Trónok harca Ygrittjeként kedveltem meg. A nyitány minden perce tökéletes – egyben teljesen új irányba tereli a történetet. Mert itt már nem a képregényről és annak hajkurászásról van szó. Az első évadban felvetett népességpolitikai intézkedés kiterjesztése, annak megvalósítása, megakadályozása lesz a központi motívum – a konspirációs vonal meghagyása mellett. Önmagában az egész cím átértékelődik az évad alatt - a korábbi képregény helyett a tervre utal. Ahogy olvasgatom, a nagy többségnek pont nem jött be az, ami miatt én imádtam, de nekem qrvára szükségem volt egy egyirányú, lineáris sztorira. Itt legalább végig tudom, mire megy ki a játék, az egész évad egy kegyetlen jó kémjátszma, terroristafenyegetéses, ügynökös, árulós gyilkosságos – és ami a legfontosabb – Utópiás stílusban. Máskor morognék rajta, de itt bejött, hogy halottnak hitt emberek kerülnek elő (az öreget mondjuk kitaláltam korábban), mint ahogy nagyon bejött az a rengeteg csavar, fordulat, amit Dennis Kelly, a sorozat agya kitalált. Valahogy semmi nem volt erőltetett ebben az agymenésben, valahogy minden működött. Sajnos a sztoriról semmit nem árulhatok el, az azonban tény, hogy néha lehidaltam a megoldásain, a korábban felvetett központi téma pedig önmagában borzongatóan életszerű. Csupán az a kérdés, hogy e témában Wilson Wilson, vagy Jessica Hyde vagy (mekkora poén egyébként Jessica Hyde nevének eredete is) melléállunk lélekben… magam részéről szégyenlem, de Wilsonéra. Már ha Janus nem azokat hagyja meg, amit itt felvetettek. Miután a sztoriba nem nagyon tudok belemenni, muszáj két dologra kitérnem. Az egyik a karakterek témája. No, ami itt van, az felér egy merénylettel az ép elmerendszer ellen. Ha valahova, ide tényleg illik a „Bolondokat a bolondokházába!” szlogen – ennyi elmebeteg, elborult figurát együtt én még nem láttam. Talán a Ravasz, az Agy/Blöff párosban, de hát az ugye film, nem sorozat. A sárgatáskás bérgyilkos, Lee, a jó útra tért bérgyilkos Pietre, Wilson Wilson, Grant, Millner, Jessica, Becky és még sorolhatnám. Hihetetlen, miket művelnek, hogyan reagálnak bizonyos szitukra: Becky végtelen naivitása a végén már talán jobban idegesített bárminél. Az alvó ügynökök zseniálisak, a sztori végére meg talán egyetlen karakter marad, aki nem ölt még embert. Apropo: gondolom, nem véletlen az a sok fröccsenő vér, de legalább életszerű, ha valakit fejbe lőnek – jó, a torokelvágós jelenet erősen túlzó volt, de ott érezni lehetett a poént. Pláne, miután megállapították: „Öngyilkosságnak álcázni problémás lesz”. Ami még szorosan ide tartozik – de az első évad írásából kimaradt -, az az angol nyelv. Az amerikai filmeken szocializálódott jómagam számára az egész sorozat abszurditásához szorosan hozzátartozott a brit akcentus: kegyetlen jó volt hallani némely figura hangját eredetiben. Ezek után el sem tudnám ezt képzelni szinkronosan, de szerintem nincs is hozzá. Nem igazán akarok ebbe a csodás összképbe belerondítani – nem is nagyon tudnék -, csupán néhány apróság volt, ami zavart. Szokás szerint karakterek néha értelmetlenül parkoló pályán vannak, pedig jelenlétükkel az adott szitu megoldódhatna, valamint – a DaVincihez hasonlóan – itt is meglehetősen szabadon gazdálkodtak az idővel. Pl. van egy jelenet, mikor valaki véres lesz, közben egy másik szálon napok telnek el, de mire visszaváltunk az illetőre, még mindig véres. De amúgy is, az öt hónap, ami a két évad között telik el, valahol lóg a levegőben, és ezt tetézi még néhány fura időugrás. A legeslegnagyobb bajaim azonban mégsem ezek. Sokkal inkább az, hogy ez, így megint csak egy félbehagyott sorozat lett. Az egész évad felvezetett valami igazán nagyot, újrarendezte a Hálózat sakktábláját, Nyúl úr újraszületett – hogy aztán kaszálják az egészet. Jelen esetben pedig nem vígasztal, hogy David Fincher reameke-je zöld utat kapott. Bírom Finchert, de jelen esetben Dennis Kelly agymenésére jobban kíváncsi lettem volna. Beteges, de kiváló kaland volt, helye van a legjobbak között!! 90% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:15 pm-kor. | |
| | | Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Hétf. Jan. 12, 2015 6:49 pm | |
| - R2-D2 írta:
A hetedik fiú
Az öreg Szellem pedig felkeresi a kis tóparton élő családot és megveszi a gyereket. Megveszi!! Nem elkéri, meggyőzi, stb… megveszi (rab)szolgának. Így gyorsabb és magyarázkodni sem kell. Ezt azért majd meg akarok nézni, nem láttam már fantasyt jó ideje, ha a Hobbbit 3-mat nem számoljuk, így rá vagyok kattanva bármire, amiben vannak lények meg mágia meg bármi fantasztikus motívum. Amúgy a könyvben konkrétan a szülei adják el a Szellemnek a kölköt, mivel a maradék hat testvérének már szereztek zsír melókat, de aztán elfogytak a szívességek, a Szellem meg felvesz maga mellé akármilyen nyomorékot, max beledöglik, ehh. Szóval így még annyira nem is tűnik gáznak. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Hétf. Jan. 12, 2015 7:58 pm | |
| - Weide írta:
A hetedik fiú
Ezt azért majd meg akarom nézni, nem láttam már fantasyt jó ideje, ha a Hobbbit 3-mat nem számoljuk, így rá vagyok kattanva bármire, amiben vannak lények meg mágia meg bármi fantasztikus motívum.
Amúgy a könyvben konkrétan a szülei adják el a Szellemnek a kölköt, mivel a maradék hat testvérének már szereztek zsír melókat, de aztán elfogytak a szívességek, a Szellem meg felvesz maga mellé akármilyen nyomorékot, max beledöglik, ehh. Szóval így még annyira nem is tűnik gáznak. Hajrá! De én szóltam! Szó sincs ebben zsír melókról, az öreg elveszti egy inasát, aztán csak vesz egy következő Kiválasztottat. Nem nyomoréknak veszi föl, direkt érte megy.
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:17 pm-kor. | |
| | | Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Hétf. Jan. 12, 2015 8:26 pm | |
| - R2-D2 írta:
- Weide írta:
A hetedik fiú
Ezt azért majd meg akarom nézni, nem láttam már fantasyt jó ideje, ha a Hobbbit 3-mat nem számoljuk, így rá vagyok kattanva bármire, amiben vannak lények meg mágia meg bármi fantasztikus motívum.
Amúgy a könyvben konkrétan a szülei adják el a Szellemnek a kölköt, mivel a maradék hat testvérének már szereztek zsír melókat, de aztán elfogytak a szívességek, a Szellem meg felvesz maga mellé akármilyen nyomorékot, max beledöglik, ehh. Szóval így még annyira nem is tűnik gáznak. Hajrá! De én szóltam! Szó sincs ebben zsír melókról, az öreg elveszti egy inasát, aztán csak vesz egy következő Kiválasztottat. Nem nyomoréknak veszi föl, direkt érte megy. Persze a könyvben is csak úgy fogadja fel, hogy megbizonyosodik róla, hogy ő a hetedik fiú hetedik fia, de mindenki tisztában van vele, a fiú, a szülei és a Szellem is, hogy nem egy életbiztosítás a meló, és mondom, a szülei konkrétan megkérik az öreget, hogy vigye el inasának a kölköt, mert nem tudnak neki már munkát szerezni, azt ingyen meg csak ne lazuljon már otthon. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Hétf. Jan. 12, 2015 8:32 pm | |
| - Weide írta:
A hetedik fiú
Persze a könyvben is csak úgy fogadja fel, hogy megbizonyosodik róla, hogy ő a hetedik fiú hetedik fia, de mindenki tisztában van vele, a fiú, a szülei és a Szellem is, hogy nem egy életbiztosítás a meló, és mondom, a szülei konkrétan megkérik az öreget, hogy vigye el inasának a kölköt, mert nem tudnak neki már munkát szerezni, azt ingyen meg csak ne lazuljon már otthon. :scratch:Hááát... ez nem egészen így jött át...
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:17 pm-kor. | |
| | | Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Hétf. Jan. 12, 2015 8:57 pm | |
| - R2-D2 írta:
- Weide írta:
A hetedik fiú
Persze a könyvben is csak úgy fogadja fel, hogy megbizonyosodik róla, hogy ő a hetedik fiú hetedik fia, de mindenki tisztában van vele, a fiú, a szülei és a Szellem is, hogy nem egy életbiztosítás a meló, és mondom, a szülei konkrétan megkérik az öreget, hogy vigye el inasának a kölköt, mert nem tudnak neki már munkát szerezni, azt ingyen meg csak ne lazuljon már otthon. Hááát... ez nem egészen így jött át... Sok helyen olvastam, hogy a könyv olyan 99%-át írták át a filmben és a nagyon nagyvonalú vázon kívül igazság szerint vajmi kevés köze van az alapanyaghoz. Kedve ott, hogy Tom egy 13 éves beszari kis takonypóc. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Hétf. Jan. 12, 2015 8:59 pm | |
| - Weide írta:
A hetedik fiú
Sok helyen olvastam, hogy a könyv olyan 99%-át írták át a filmben és a nagyon nagyvonalú vázon kívül igazság szerint vajmi kevés köze van az alapanyaghoz. Kedve ott, hogy Tom egy 13 éves beszari kis takonypóc. Majd meglátod. Szerintem szar lett.
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:18 pm-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Coherence Kedd Jan. 13, 2015 1:03 pm | |
| . CoherenceÜnneprontó leszek… másodszori nézésre sem fogott meg a Coherence, pedig minden esélyt megadtam neki. Ezúttal frissen, kipihenten néztem, rengetegszer megállítottam közben, próbáltam feldolgozni és értelmezni az addig látottakat – de így sem működött. Pontosabban nem úgy működött, mint azt esetleg azt a nagyszerű és felcsigázó ajánló után elvárta az ember. A már ismertetett alapszitu – négy (házas?)pár összejön egyikük házában – önmagában valóban érdekes és izgalmas. Ha nem röpülne fejük fölött egy éjszakán át!!! egy üstökös az égen, akkor is pikáns alaphelyzetet adhatna a nyolc ember egymáshoz fűződő viszonya, a múlt valós vagy vélt sérelmei. Óriási lehetőség volt önmagában ebben a helyzetben is, kár, hogy a film egészét tekintve ezek a dolgok ismét csak érintőlegesen voltak ábrázolva. Igazándiból senkit nem ismerhetünk meg alaposan – így Emet leszámítva kötődni se nagyon tudunk senkihez -, a később kibontakozó konfliktusok pedig a csavaros történet kellékei csupán, nem pedig a drámai vonal erősítését szolgálják. No persze, ez egy sci-fi, ráadásul egy minimalista sci-fi, így a mélyebb karakterábrázolás, a társas kapcsolatok alapos elemzése nem lehet cél – az embernek mégiscsak hiányérzete van, ha már feldobták a labdát… De akkor térjünk rá a sci-fi szálra. Első nézéskor semmit nem tudtam az egészről (tán pont azért volt fura kissé), másodjára már alaposabban utánanéztem bizonyos dolgoknak, így nagyjából képben vagyok vele, mi is ez a Coherence. Nos, a film egy James Ward Byrkit nevű rendező első egész estés filmje, aki saját állításai szerint a filmet 5 nap alatt forgatta, mindenféle konkrét forgatókönyv nélkül, a saját házában. Kicsit szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, képtelenségnek tartom, hogy mindezt így, improvizáló színészekkel össze lehetett volna hozni – sokkal inkább feltételezek az interjú mögött PR szándékot: vélhetően a Coherence csekély ismertsége ellenére is hamar kultstátuszba fog kerülni, ami folyamatot a hasonló interjúk csak felgyorsítnak. Az már kevésbé fura, hogy a hasonlóan zagyva Találmányhoz hasonlítják sokan, mindkettő a home video szerű, minimalista költségvetése és túlzottan titokzatoskodása áldozata lett, ahol a sztori annyira összetett és/vagy átgondolatlan, hogy az az élvezhetőség rovására ment. Mert bizony kevés ember hajlandó beismerni, hogy annyira balfasz, hogy nem ért meg egy filmet, amit mások értenek, hogy nem kapcsolódtak össze a látott események egy egységes koherens egésszé. Mert ezen események bemutatása, a film kép világa, ritmusa, vágása mindezt (szándékosan) megakadályozza. Mert mit is látunk itt? Van egy üstökös, aminek hatására fura események történnek a nyolc emberrel. Van egy ház, amit néhányan elhagynak, néhányan maradnak, de egyáltalán nem biztos, hogy azok is jönnek vissza, akik elmennek. Az egész felütés zseniális, jó ideig követhető is, de aztán engem a mozi közepén elkezdett zavarni néhány dolog (erről később spoilerben). Az alkotók túlságosan is nagyot akartak durrantani, így szerintem túlságosan is összekeverték a szálakat. A rulettes központi magyarázat még csak tetszett is, de ahogy haladtunk előre a történetben és szaporodtak a szereplők, egy hatalmas káoszba fullad az egész. Gyakorlatilag semmi támpont nincs, ki hol van, a film pedig egy idő után saját szabályrendszerét is felrúgja. A kezdeti megkülönböztetés, a három színű világító rúdhoz képest később már egy csomó doboz lett különböző kütyükkel, de a legdurvább Em kalandozása megfelelő házat keresve. Úgy éreztem, Byrkitnek semmi nem elég, a még-még-még törekvése viszont számomra önmaga alá temette a filmet. Egyébként pont, mint a Találmányban, okosok ott kilenc idősíkot bogoztak ki, amit én négyig bírtam követni – vélhetően a Coherence ily módú ábrázolása sem jelentene túl sok különbséget. De eddig nem találtam róla valami folyamatábrát, ki és hol is van. De ez még csak hagyján. Erre rá lehet fogni, hogy az ember hülye, ne nézzen ilyen filmet. Viszont amit a vágással, dialógusokkal, sötétséggel műveltek, az kiakasztott. Először is: itt rengetegszer a történet folyamán egyszerre annyian beszélnek, hogy szinte követhetetlen, ki mit mond, mindeni egymás szavába vág. Totál káosz az egész – vélhetően ez is rendezői fogás -, ami rendesen befolyásolja az élvezhetőséget. A vágást Niwrok már említette, magam sem tudom mire vélni a fekete képernyőt. Ilyet Béla bá szokott csinálni korszakalkotó műveiben – itt, ennek, így semmi szerepe és létjogosultsága nem volt. Ami viszont a legfontosabb: Byrkit mindent megtett, hogy az események és a karakterek követhetetlenek legyenek. Eleve rengeteg sötét jelenet van a filmben, gyakran lófaszt sem látni, ráadásul a szereplőket is (Em és Laurie kivételével) feketébe öltöztette. Így, amikor épp félhomályban jön-megy valaki, képes bizonytalanságban tartani, ki is volt az és mit akart. A szándékosan tudatlanságban tartást ugyanakkor rühellem, sokkal jobb, mikor megmutatnak valamit, csupán én vagyok olyan balfék, hogy nem tudom összerakni a képet. Itt, bármennyit is gondolkodtam rajta, nem tudtam értelmezni a sok világot és azok koherenciáját. Szerintem célszerű és ésszerű lett volna némi támpont a befogadásához, nem pedig szimplán találgatni, mi, miért és hogy is történik. Félreértés ne essék: ettől még a film jó, kategóriájában (költségvetés/érték) nagyon is jó, de a befogadhatósági indexe meglehetősen alacsony. Ugyanakkor (kétszeri) megtekintése után rengeteget agyalok rajta, a finálét érteni vélem, bár meglehetősen abszurdnak is tartom. Viszont a Triangle-nek nyomába sem érhet. 70% - Spoiler:
S akkor néhány gondolat a mozival kapcsolatban…
- Amir fényképezése mobillal történik. Abból hogyan lesz olyan fénykép, akit utána meg lehet számozni??
- A párhuzamos valóságok időben eltérnek. Az hogyan lehet? A rulettasztal szerű fekete sáv időben is máshova dobja őket?? Da ha még csak a figurákat dobja. Itt komplett csoportok járnak előbbre-hátrébb az időben, ugyanis pl. Hugh megírt üzenete már az ajtón van, miközben még csak írja. Egy másik házban egy másik Hugh már megírta, sőt elsétált vele ide, az pedig idő.
- Az sem teljesen tiszta, a különböző valóságokban mi esély van rá, hogy ugyanúgy gondolkodva különböztessék meg a házakat, csupán mást tesznek a dobozba. De akkor miért mást?
- Ebből kifolyólag a végén Em miért lát annyiféle valóság végkifejletet, ha addig nagyjából ugyanazt csinálták minden házban?
- Miért is van annyifajta lehetőség??? Alapban három szín volt, aztán lett 5-6 doboz, aztán a végére 6-8 ház. Hogyan? Miért? Azt mondta Em, hogy aki átmegy a fekete sávon, azt egy rulett másik házba dobja. Na jó, de ezek szerint ennyien, ennyiszer átmentek a sávon? Vagy a másolatok átkelése is új valóságot generál?
-Az tiszta, hogy a végén az a valóság marad, amiben Em ébred. Vagyis egy alternatív valóság. De ha ő Em 0, akkor a többi 0-és hova lett? Pontosabban miért Emhez igazodik a valóság? Értelmezésen szerint Em 0 mondjuk belecsöppen az Em 8-as házba, ami neki legjobban tetszett, ahol a legkevesebb vitát látta. Oké, hogy ő marad, és lesz még egy Em 8 is, de hova lett a többi EREDETI figura???
- Az már milyen hülyeség, hogy Mike elmegy megzsarolni magát. Aztán becsúsztatja a levelet az ajtó alatt, anélkül, hogy tudná, kinek a kezébe kerül Ehhh…
.
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:18 pm-kor. | |
| | | tchabee
Hozzászólások száma : 19 Join date : 2012. Oct. 12.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Kedd Jan. 13, 2015 2:41 pm | |
| - R2-D2 írta:
Locke
A film végén a feleségemmel egyszerre mondtuk ez XY haverom. Ő így telefonálva, vezetve éli az életét. 20 éve még én hurcibáltam a kocsimban és hatalmasakat beszélgettünk. Azóta Őneki nagyon szalad a szekér és soha nem ér rá. Pár éve hívott , hogy kisérjem el majd dumcsizunk útközben. valami 400 km-re kellett mennie. Mikor beültem már intett, hogy beszél a telefonon, na szóval reggel 7-től du. 3-ig egy szót sem szóltunk egymáshoz végig pofázta az utat a telefonnal, én meg még a rádiót sem hallgathattam. Vele esett meg, hogy valami miniszteres konferenciát szervezett, persze telefonon és elfelejtett lehajtani az autópályáról, no gondolta majd a következőn, azután meg a következőn végül is kb. 90 km-t került a pofázása miatt. . | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Kedd Jan. 13, 2015 10:31 pm | |
| - R2-D2 írta:
Coherence
Ünneprontó leszek… másodszori nézésre sem fogott meg a Coherence, pedig minden esélyt megadtam neki. Ezúttal frissen, kipihenten néztem, rengetegszer megállítottam közben, próbáltam feldolgozni és értelmezni az addig látottakat – de így sem működött. Pontosabban nem úgy működött, mint azt esetleg azt a nagyszerű és felcsigázó ajánló után elvárta az ember.
Az már kevésbé fura, hogy a hasonlóan zagyva Találmányhoz hasonlítják sokan, mindkettő a home video szerű, minimalista költségvetése és túlzottan titokzatoskodása áldozata lett, ahol a sztori annyira összetett és/vagy átgondolatlan, hogy az az élvezhetőség rovására ment. Mert bizony kevés ember hajlandó beismerni, hogy annyira balfasz, hogy nem ért meg egy filmet, amit mások értenek, hogy nem kapcsolódtak össze a látott események egy egységes koherens egésszé. Mert ezen események bemutatása, a film kép világa, ritmusa, vágása mindezt (szándékosan) megakadályozza. Mert mit is látunk itt? Van egy üstökös, aminek hatására fura események történnek a nyolc emberrel. Van egy ház, amit néhányan elhagynak, néhányan maradnak, de egyáltalán nem biztos, hogy azok is jönnek vissza, akik elmennek. Az egész felütés zseniális, jó ideig követhető is, de aztán engem a mozi közepén elkezdett zavarni néhány dolog (erről később spoilerben). Az alkotók túlságosan is nagyot akartak durrantani, így szerintem túlságosan is összekeverték a szálakat. A rulettes központi magyarázat még csak tetszett is, de ahogy haladtunk előre a történetben és szaporodtak a szereplők, egy hatalmas káoszba fullad az egész. Gyakorlatilag semmi támpont nincs, ki hol van, a film pedig egy idő után saját szabályrendszerét is felrúgja. A kezdeti megkülönböztetés, a három színű világító rúdhoz képest később már egy csomó doboz lett különböző kütyükkel, de a legdurvább Em kalandozása megfelelő házat keresve. Úgy éreztem, Byrkitnek semmi nem elég, a még-még-még törekvése viszont számomra önmaga alá temette a filmet. Egyébként pont, mint a Találmányban, okosok ott kilenc idősíkot bogoztak ki, amit én négyig bírtam követni – vélhetően a Coherence ily módú ábrázolása sem jelentene túl sok különbséget. De eddig nem találtam róla valami folyamatábrát, ki és hol is van. A szándékosan tudatlanságban tartást ugyanakkor rühellem, sokkal jobb, mikor megmutatnak valamit, csupán én vagyok olyan balfék, hogy nem tudom összerakni a képet. Itt, bármennyit is gondolkodtam rajta, nem tudtam értelmezni a sok világot és azok koherenciáját. Szerintem célszerű és ésszerű lett volna némi támpont a befogadásához, nem pedig szimplán találgatni, mi, miért és hogy is történik.
Félreértés ne essék: ettől még a film jó, kategóriájában (költségvetés/érték) nagyon is jó, de a befogadhatósági indexe meglehetősen alacsony. Ugyanakkor (kétszeri) megtekintése után rengeteget agyalok rajta, a finálét érteni vélem, bár meglehetősen abszurdnak is tartom. Viszont a Triangle-nek nyomába sem érhet.
70%
- Spoiler:
S akkor néhány gondolat a mozival kapcsolatban…
- Amir fényképezése mobillal történik. Abból hogyan lesz olyan fénykép, akit utána meg lehet számozni??
- A párhuzamos valóságok időben eltérnek. Az hogyan lehet? A rulettasztal szerű fekete sáv időben is máshova dobja őket?? Da ha még csak a figurákat dobja. Itt komplett csoportok járnak előbbre-hátrébb az időben, ugyanis pl. Hugh megírt üzenete már az ajtón van, miközben még csak írja. Egy másik házban egy másik Hugh már megírta, sőt elsétált vele ide, az pedig idő.
- Az sem teljesen tiszta, a különböző valóságokban mi esély van rá, hogy ugyanúgy gondolkodva különböztessék meg a házakat, csupán mást tesznek a dobozba. De akkor miért mást?
- Ebből kifolyólag a végén Em miért lát annyiféle valóság végkifejletet, ha addig nagyjából ugyanazt csinálták minden házban?
- Miért is van annyifajta lehetőség??? Alapban három szín volt, aztán lett 5-6 doboz, aztán a végére 6-8 ház. Hogyan? Miért? Azt mondta Em, hogy aki átmegy a fekete sávon, azt egy rulett másik házba dobja. Na jó, de ezek szerint ennyien, ennyiszer átmentek a sávon? Vagy a másolatok átkelése is új valóságot generál?
-Az tiszta, hogy a végén az a valóság marad, amiben Em ébred. Vagyis egy alternatív valóság. De ha ő Em 0, akkor a többi 0-és hova lett? Pontosabban miért Emhez igazodik a valóság? Értelmezésen szerint Em 0 mondjuk belecsöppen az Em 8-as házba, ami neki legjobban tetszett, ahol a legkevesebb vitát látta. Oké, hogy ő marad, és lesz még egy Em 8 is, de hova lett a többi EREDETI figura???
- Az már milyen hülyeség, hogy Mike elmegy megzsarolni magát. Aztán becsúsztatja a levelet az ajtó alatt, anélkül, hogy tudná, kinek a kezébe kerül Ehhh…
Nem vagy ünneprontó, nekem ettől még ugyanúgy tetszett, csak sajnálom, hogy a lelkesedésem nem talált párra... és sajnos nem először . De van ez így: kinek a Coherence, kinek a Signal . "Én azt merem bevállalni, hogy elég közel áll ahhoz a léchez, amit a Triangle és az Exam nálam felállított, és legfeljebb annyival másabb ezeknél, hogy az események egymást követő láncolata és annak követése kevésbé hangsúlyos; itt azok "hullámvasútja" az élmény..."- Spoiler:
A legtöbb felvetett kérdésedre nekem abban volt a válasz, amikor Schrödinger macskájáról beszélnek. Aszerint azért nem találtál folyamatábrát, mert nincs. Nem lehet. Legfeljebb arról lehetne, hogy ki mikor honnan "cserél helyet" a film folyamán, de ez meg igazából mindegy, hiszen csak annyit tudni róluk, hogy ők egy ismeretlen, de hasonló világból jönnek... a "ki mikor" viszont nekem egy érdekes kérdés, második nézésnél majd erre akarok leginkább figyelni, hogy egyáltalán kinek mikor van alkalma "kicserélődni", hogy a végére teljes legyen a kavarodás. Igazából az tetszett benne, ahogy fokozatosan tágítja a "dobozt", mindig valami kis meglepetéssel karöltve (nekem például állatira bejött a "játék" a sebtapaszokkal, ami persze végig ott van az orrunk előtt!). Először azt hittem, hogy van két hasonló ház, mint a +1-ben, aztán kiderült, hogy talán végtelen sok ház van ugyanabban az idősíkban, végül pedig az idősíkok elméletét is felrúgni látszanak Hugh levelével meg a dobozzal, de... A "koherenciát" is azért nem találtad, mert az sincs, éppen ezt "csinálja" a "meteor"! Szétzilálja az áthaladásának időtartama alatt "bekövetkező" alternatív valóságokat, mindazokat, amik egy fix helyhez, a házhoz és az estéhez kötődnek, és amik a "macskás" elmélet szerint mind egyszerre léteznek, most beleborultak egyetlen kondérba. Nem értem a "három szín volt, aztán lett 5-6 doboz, aztán a végére 6-8 ház"-dolgot, hiszen már a vége felé is számolgatja Hugh (a szakállas sebtapaszos), hogy csak a három filc meg a nyolcuknak dobott számok is valami 5 millió lehetséges esetet fednek le, de hiába, hiszen az összes lehetséges kimenetellel számolni kell (ki fekszik le szundítani, milyen tárgyat raknak a dobozba, stb.), az meg kizárólag végtelen lehet. Csak ők ennek töredékét látták, fedezték fel. Nem "generálódik" semmi, egy házon belül az események végig lineárisak, de vannak párhuzamosan más, a meteor miatt már "létező" valóságok, és ha valaki kimegy a biztosnak látszó pontból, a házból, akkor igazából csak átmegy ezek között. Ahogy Schrödinger dobozában is egy egyszerre élő és halott "szuperpozícióban" levő macska van, amelyik csak abban a pillanatban dől el, "omlik össze", amikor belenézel a dobozba. Én ezt úgy képzeltem el, mint egy pókhálót, ahol minden pillanat végtelen síkra szétválik, csak éppen a csomópontok közötti szálak összekeveredtek, és lett belőle a "rulett". Egy négydimenziós rulett, kb. mint a Csillagok között könyvespolcos jelenete, csak ezek a szereplők nem tudják az átkelést tudatosan irányítani, mert nem az ötödik dimenzióban vannak. Ezért van az, hogy van egy valóság, amiben Amirról csinálnak egy papíros fotót, de ez nem az, ahol a mobilos fotó készül, és mondják is, hogy ez nem ugyanaz a fotó. Ahogy a doboz is csak utólag jutott a csaj eszébe, hogy nini, nekünk is van egy ilyenünk (ez mondjuk szerintem elég gáz "felismerés" volt), ugyanúgy éppen kiderülhet, hogy van valahol egy Polaroiduk, csak akkor éppen ez nem jutott eszébe. Egy dolog fix: kell, hogy legyen valami a házban, amivel papíros fotót lehet csinálni, mert van olyan valóság, ahol a papíros fotó létezik, ezt az elhozott doboz bizonyítja. Ugyanígy vannak valóságok, ahol a kék fényrudat használják, ahol a kék filccel írnak, és Hugh 3-ast dob, de vannak más Hugh-k, akik ugyanúgy 3-ast dobnak, de azt zölddel írják le. Ezeket a valóságokat az különbözteti meg, hogy bennük az egyes események máshogy történnek meg, de mindegyiket köti az a valóság, amiben létezik, és éppen a folyamatos "mutációk", az apró változások hozzák létre ezeket. Schrödinger dobozában sincs olyan macska, amelyik átváltozik egérré, szárnyakat növeszt vagy elpárolog. Csak két dolgot "tud" csinálni a macska: él vagy megdöglik. Az egy más kérdés, hogy minél távolabbi a két pont között eltelt idő, annál nehezebben megjósolható mondjuk, hogy a macska milyen pózban van. Itt ezt használták ki. Nekem úgy jött le, hogy amíg Em és a többiek csak a két "szomszédos" ház között meg a "környéken" mozognak, addig az események is egy viszonylag szűk valószínűségi téren belül léteznek, ahol esetleg mindenkinek (legalábbis akiket látunk) a dobozos megoldás jut eszébe. Mondjuk azért, mert ezek mind arról a valóságról ágaznak le, ahol a doboz átkerül egy másik valóságból, hiszen végülis ez adja az ötletet a csapatnak, hogy ők is ilyen dobozzal azonosítsák a házukat. Amikor viszont Em elindul, akkor éppen ettől a szűk valószínűségi tértől akar távol kerülni (és látszik is, ahogy a látott ház egyre kevésbé hasonlít az eredetire), és ezek szerint egy sétával ez lehetséges is; három dimenziós mozgás a négydimenziós téren át. Nem hiszem, hogy ez jelent neked valamit, talán Weidének: ez nekem olyan volt, mint Amber és az Árnyékai... Amiket Em végigjár, azok a valóságok is egyszerre léteztek, hiszen már eleve, az elejétől kezdve vannak valóságok/házak, ahol el sem ment az áram (mert ugye olyan valóságok is vannak, ahol más telefonok mentek tönkre, vagy esetleg még mindig hibátlanul működik akár az összes), és ahol a csapat csak kiment megnézni az üstököst, aztán visszamentek enni meg beszélgetni, és el sem hozták a dobozt, ami az egész eseménylánc kiváltója lenne... Em abban bízik, hogy minél messzebb megy a kiindulóponttól, a talált valóság annál kedvére valóbb lesz, ahogy te is mondtad. Ebben az összefüggésben viszont nincs "eredeti és "másolat". Minden valóság eredeti, csak az egyes valóságok szereplői átjárkálnak egymáshoz, mintha csak két szoba lenne a Hiperkockában; a meteor "mindössze" ennyit tesz lehetővé, és amikor a meteor távozik, az átjárás szűnik meg. A példád szerint Em 0 abban a valóságban "ragad", ami eredetileg Em 8-é volt, a többi 0-ás meg egy olyan világban találja magát reggel, ahol Em 0 távozása miatt Em megszűnt létezni. Ettől még minden látott és nem látott valóság ugyanúgy létezik. Nem az a valóság "marad", csak mi azt látjuk! Látjuk a döglött macskát, ennyi, de ettől még az élő macska valósága nem szűnt meg, csak mi nem abban vagyunk. A vége, az epilógus pedig azt mutatja (bár már tényleg csak csattanó céllal, előkészítés nélkül), hogy a valóságokat összekötő szálaknak nem sikerült úgy visszarendeződnie, ahogy azoknak kellett volna, hiszen nincs hulla a kádban, két gyűrű van és legalább két Em van... Azért tartom ezt jobbnak, mint a Találmányt, mert ott szándékos volt a "hézag", és úgy próbálták beleszuszakolni az egészet egyetlen kilencsíkos eseményláncba. Itt viszont azt hiszem, a forgatókönyv hiánya csak azt jelentette, hogy mondjuk a párbeszédek nem voltak kőbe vésve. Magát az elvet és a "mozgásokat" viszont biztos, hogy felvázolták, hiszen arra figyelniük kellett, hogy a végén indokolható legyen ki miért nincs ott, ahol lennie kéne. A Coherence-ben nincs szuszakolás, nekem legalábbis nem volt, csak "séta" egy este végtelen valóságainak "dobozában", tele meglepetésekkel. Ja, és Mike... Az azért szerintem gázabb lett volna, ha hirtelen elkezd két Mike mászkálni a filmben, ráadásul a valóságok nyolcadánál bejött, amit akart, csak mi nem egy olyat láttunk. Továbbá azt sem hiszem, hogy az önmagát megzsaroló ötlet "zsenialitása" mellett, Mike belegondolt volna, hogy azt a levelet akár más is elolvashatja.
Ennek nyomán pedig adódik a kérdés: vajon engem vigasztalhat a tudat, hogy van olyan alternatív valóság, amiben te ezt a filmet teljesen kiismerted, még tetszett is, és jót beszélgettünk róla, csak én éppen nem abban élek ? . | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 | |
| |
| | | | R2-D2 írásai 2.0 | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|