Kritikák, gondolatok a filmek világából |
| | R2-D2 írásai 2.0 | |
|
+7Niwrok cs-robert Remo arzo Mr. White tchabee Weide 11 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: R2-D2 írásai 2.0 Vas. Dec. 28, 2014 12:04 pm | |
| Előzmény itt: R2-D2 írásai 1.0 - Niwrok írta:
- .
Időhurok
A Triangle helyett inkább két film keverékére emlékeztetett, és az értékelésem is ennek a kettőnek az átlaga.
- Spoiler:
Ez a kettő az Időbűnök és a Looper.
7,5/10 . No. Annak örülök, hogy a végeredmény ugyanaz, mint nálam, csak megint más úton jutottunk el hozzá.. Néhány gondolat, mielőtt ma éjjel felfrissítem az élményeket. - Mindkettőnknek kilóg a lóláb a bárral, túl sok időt vett el a sztoriból: az a különbség, hogy Te élvezted, én meg nem. - Amit a spoilerben írtál, az nekem is bökte a csőröm, írtam is, hogy olyan határt léptek át, amit még nem láttam eddig átlépni. Mert itt már nem csak az van, hogy Marty McFly találkozik a jövőbeni énjével, ez annál sokkal több - Ráadásul a Te "Miért"ed helyett engem jobban foglalkoztat a tyúk vagy a tojás esete. Különösen ebben a relációban, ahogyan ide tették. Holnap folytatom, csak addig még egyszer megnézem.
A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Feb. 07, 2015 5:49 pm-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Vas. Dec. 28, 2014 12:14 pm | |
| IdőhurokNa. Egy faszság az egész... A fentebb említett hülyeség, - Spoiler:
mármint hogy az újsütetű Johnnak észre kellett volan vennie hogy még Jane ként saját magával szexelt
mellett az egész film ilyen formában nem létezhet. Ez a létező legnagyobb paradoxon, ami csak lehet: - Spoiler:
Az első nézésnél is zavart, de most végképp megbizonyosodtam róla, hogy John, sőt Jane sem létezhet, mert ahhoz, hogy ők egyáltalán megszülessenek, fel kell csinálniuk saját magukat. Ha esetleg egy ismeretlen lenne az egyenletben, akkor talán ki lehetne dumálni, de így, hogy egy személyben a karakter maga az apa, anya, gyerek, nagypapa, minden, ez így nagyon gáz. Nem is csak elsősorban a vérfertőzés a probléma - az is érdekes -, inkább az hogy az egész mozi meglebegteti a tyúk vagy a tojás problémáját, úgy csinál, mintha nagy okosan megoldást mutatna rá, de közben figyelmen kívül hagyja a legnagyobb hülyeséget. John nem a Kakas, ő ugyanúgy a Tojás és a Tyúk is. Viszont az tetszett, mikor Jane mondta, hogy a Rohadt anyádat! erre John: Hmm, ez elég érdekesen hangzik!
Másodszorra is tetszett, de közel sem annyira átgondolt, mint azt elsőre hittem. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Vas. Dec. 28, 2014 12:57 pm | |
| - R2-D2 írta:
Időhurok
Na. Egy faszság az egész...
- Spoiler:
Az első nézésnél is zavart, de most végképp megbizonyosodtam róla, hogy John, sőt Jane sem létezhet, mert ahhoz, hogy ők egyáltalán megszülessenek, fel kell csinálniuk saját magukat. Ha esetleg egy ismeretlen lenne az egyenletben, akkor talán ki lehetne dumálni, de így, hogy egy személyben a karakter maga az apa, anya, gyerek, nagypapa, minden, ez így nagyon gáz. Nem is csak elsősorban a vérfertőzés a probléma - az is érdekes -, inkább az hogy az egész mozi meglebegteti a tyúk vagy a tojás problémáját, úgy csinál, mintha nagy okosan megoldást mutatna rá, de közben figyelmen kívül hagyja a legnagyobb hülyeséget. John nem a Kakas, ő ugyanúgy a Tojás és a Tyúk is.
- Spoiler:
Hehe ... Én már elsőre is ezért mondtam, hogy "kimaxolták a vérfertőzést", nem is csak annak ténye miatt, hanem mert ennek az -általam eddig elképzelni nem tudott- csúcsa az, hogy az ember saját magával szexeljen, amiből aztán önmaga fog megszületni... pedig azért volt ott egy Hibrid meg egy Detention is . Persze, hogy az egész úgy abszurd, ahogy van, de ez nem ritka, az ennyire egymásba gubancolódott idősíkoknak meg szinte soha nincs ennyire logikus magyarázata, mint amit te vársz, ahogy mondtam már, kb. a Terminátor óta. Már ott sem tudod úgy megszakítani az eseményláncot, hogy az külső, "előzetes" hatás nélkül működjön a "körforgás". A Kakas-Tyúk-Tojás összefüggésben szerintem nem is az volt a lényeg, amivel a film foglalkozni akart, hogy választ adjon egy évezredes paradoxonra, hanem hogy eleve a kérdésfeltevés hibás, hiányzik egy fontos elem belőle: a Kakas. Anélkül nem lesz termékeny a tojás, amiből kikelhet a tyúk. Csak ez a két elem önmagában értelmetlen, hacsak nem a baromfiknál (is) létezik a szűznemzés fogalma , vagy nemváltók, mint a csigák... Az időutazás, a "Kakaskodás" és a vérfertőzés is, ahogy ilyenkor általában lenni szokott, a drámai szálat támogatja csak, szimbolikusan. Kifejezi, hogy Jane annyira magányosnak érezte magát, árvaként és kiközösítettként, miközben úgy érezte (jól), ő sem normális, nem illik bele semmilyen közösségbe, hogy ennek ellentételezésére saját magát kezdte el mindennél jobban szeretni, a teljes végletekig. Ez az, amikor egyszerre érez maga iránt szülői szeretetet, szerelmet és szexuális vágyat, barátságot, de ugyanúgy haragot, gyűlöletet és félelmet is, miközben többszörösen is önmagát keresi. Jane önmaga számára lefedi a teljes érzelmi spektrumot, ami csak egy embernél lehetséges, és amikor a kör bezárul, és egyedül marad, ahol már ő maga sincs ott neki, akkor őrül bele az érzelmi ürességbe, és próbálja mozgásban tartani a körforgást, amivel kikényszerítheti a visszatérést, hogy ügynökként újra, utoljára láthassa, akit egyedüliként szeret. Ez meg azért kimaxolja az egoizmust is rendesen ... A mondatokra visszatérve, ha másodszor is megnézem, a legnagyobb élményt biztos az ilyen kétértelmű mondatok fogják jelenteni, amiből menet közben is feltűnt pár, de tutira van még bőven .
.
A hozzászólást Niwrok összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Dec. 28, 2014 1:16 pm-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Vas. Dec. 28, 2014 1:15 pm | |
| - Niwrok írta:
Időhurok
- Spoiler:
Hehe ... Én már elsőre is ezért mondtam, hogy "kimaxolták a vérfertőzést", nem is csak annak ténye miatt, hanem mert ennek az -általam eddig elképzelni nem tudott- csúcsa az, hogy az ember saját magával szexeljen, amiből aztán önmaga fog megszületni... pedig azért volt ott egy Hibrid meg egy Detention is . Persze, hogy az egész úgy abszurd, ahogy van, de ez nem ritka, az ennyire egymásba gubancolódott idősíkoknak meg szinte soha nincs ennyire logikus magyarázata, mint amit te vársz, ahogy mondtam már, kb. a Terminátor óta. Már ott sem tudod úgy megszakítani az eseményláncot, hogy az külső, "előzetes" hatás nélkül működjön a "körforgás". A Kakas-Tyúk-Tojás összefüggésben szerintem nem is az volt a lényeg, amivel a film foglalkozni akart, hogy választ adjon egy évezredes paradoxonra, hanem hogy eleve a kérdésfeltevés hibás, hiányzik egy fontos elem belőle: a Kakas. Anélkül nem lesz termékeny a tojás, amiből kikelhet a tyúk. Csak ez a két elem önmagában értelmetlen, hacsak nem a baromfiknál (is) létezik a szűznemzés fogalma , vagy nemváltók, mint a csigák... Az időutazás, a "Kakaskodás" és a vérfertőzés is, ahogy ilyenkor általában lenni szokott, a drámai szálat támogatja csak, szimbolikusan. Kifejezi, hogy Jane annyira magányosnak érezte magát, árvaként és kiközösítettként, miközben úgy érezte (jól), ő sem normális, nem illik bele semmilyen közösségbe, hogy ennek ellentételezésére saját magát kezdte el mindennél jobban szeretni, a teljes végletekig. Ez az, amikor egyszerre érez maga iránt szülői szeretetet, szerelmet és szexuális vágyat, barátságot, de ugyanúgy haragot, gyűlöletet és félelmet is, miközben többszörösen is önmagát keresi. Jane önmaga számára lefedi a teljes érzelmi spektrumot, ami csak egy embernél lehetséges, és amikor a kör bezárul, és egyedül marad, ahol már ő maga sincs ott neki, akkor őrül bele az érzelmi ürességbe, és próbálja mozgásban tartani a körforgást, amivel kikényszerítheti a visszatérést, hogy ügynökként újra, utoljára láthassa, akit egyedüliként szeret. Ez meg azért kimaxolja az egoizmust is rendesen ... A mondatokra visszatérve, ha másodszor is megnézem, a legnagyobb élményt biztos az ilyen kétértelmű mondatok fogják jelenteni, amiből menet közben is feltűnt pár, de tutira van még bőven . . - Spoiler:
Oké, de ha ilyen egyszerűen lezárjuk az egészet, hogy "Persze, hogy az egész úgy abszurd, ahogy van, de ez nem ritka, az ennyire egymásba gubancolódott idősíkoknak meg szinte soha nincs ennyire logikus magyarázata", akkor tulajdonképp felesleges is nagyon mélyen belemenni. Oké, hogy egy időutazásos mozinál a paradoxon alapból benn van a pakliban, de itt olyat tettek, ami eszméletlen baromság: nem úgy van hurok, hogy egy folymatban - ld. Holnap határa- valahol van egy pont, ahova visszaugrunk, hanem az egész történet egy kör. Ebből kifolyólag én a Kakas szimbólumot úgy értelmeztem, mintha az idősebb John lenne a Kakas, amikor visszaviszi sajárt magát a múltba - legalábbis mintha ő avatkozna be az eseményekbe, holott ő is az események része.
- Niwrok írta:
- A legnagyobb problémám a filmmel így nekem a vége: hihetetlenül összecsapott. Hogy itt nem is igazán az idősíkok keveredése a lényeg meg a robbantó leleplezése (ahogy annak idején a Forráskódban is így volt, és ott is ezt éltem meg csalódásként), azt a bárjelenet hossza igazából kifejezte, de hogy ennyire semmibe vegyék azt a szálat, ami azért mégiscsak elindította a filmet, meg amire az egész koncepció felépült, az azért nem volt semmi. Megmutatják lineárisan az egészet, aztán nyissz, és pontosan ott van vége, ahonnan kezdve vakfolt volt nekem a sztori, és semmi nincs az egyik, ki nem mondott kérdésről; a "Miért?"-ről. Azaz ne legyek igazságtalan, egy mondat van: az utolsó.
Én igazándiból arra lettem volna kíváncsi, hogy - Spoiler:
ha már egy idő után egyértelmű volt, hogy a Sistergő is John, akkor mi vezetett oda, hogy a jövőből visszaugrálva robbantgasson. Elvileg ugyebár a Sistergő emlékeiben benn vannak-e azok az időugrások, amiket John az ő elkapása érdekében tett meg, sőt, benn van-e a saját maga lelövése is... Így ha a címet beillesztjük az eseményekbe, akkor azzal a lövéssel John pontosan tudja - predesztinálja - saját halálának időpontját.
A kérdés az, hogy ebben a folymatban lehet-e bármin változtatni. Ha a frissen ivarérett John esetét veszem korábbi saját magával, akkor nem. Egyébként ez is faszság: én a magam részéről simán megváltoztattam volna az idő folyását (akkor még nem tudta, hogy a kapcsolatuk magva ő maga) - no de a végén Sistergő halálával Johnnak vajon van-e másik út a jövőben???
| |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Vas. Dec. 28, 2014 1:59 pm | |
| - R2-D2 írta:
Időhurok
- Spoiler:
Oké, de ha ilyen egyszerűen lezárjuk az egészet, hogy "Persze, hogy az egész úgy abszurd, ahogy van, de ez nem ritka, az ennyire egymásba gubancolódott idősíkoknak meg szinte soha nincs ennyire logikus magyarázata", akkor tulajdonképp felesleges is nagyon mélyen belemenni. Oké, hogy egy időutazásos mozinál a paradoxon alapból benn van a pakliban, de itt olyat tettek, ami eszméletlen baromság: nem úgy van hurok, hogy egy folymatban - ld. Holnap határa- valahol van egy pont, ahova visszaugrunk, hanem az egész történet egy kör. Ebből kifolyólag én a Kakas szimbólumot úgy értelmeztem, mintha az idősebb John lenne a Kakas, amikor visszaviszi sajárt magát a múltba - legalábbis mintha ő avatkozna be az eseményekbe, holott ő is az események része. Én igazándiból arra lettem volna kíváncsi, hogy ha már egy idő után egyértelmű volt, hogy a Sistergő is John, akkor mi vezetett oda, hogy a jövőből visszaugrálva robbantgasson. Elvileg ugyebár a Sistergő emlékeiben benn vannak-e azok az időugrások, amiket John az ő elkapása érdekében tett meg, sőt, benn van-e a saját maga lelövése is... Így ha a címet beillesztjük az eseményekbe, akkor azzal a lövéssel John pontosan tudja - predesztinálja - saját halálának időpontját. A kérdés az, hogy ebben a folyamatban lehet-e bármin változtatni. Ha a frissen ivarérett John esetét veszem korábbi saját magával, akkor nem. Egyébként ez is faszság: én a magam részéről simán megváltoztattam volna az idő folyását (akkor még nem tudta, hogy a kapcsolatuk magva ő maga) - no de a végén Sistergő halálával Johnnak vajon van-e másik út a jövőben???
- Spoiler:
Nem én veszem ezt a részét "félvállról", "belemennék" én, csak nem találok fogást azon, hogy az idősíkoknak hol van a kezdete, és ahogy azok egymásba fonódtak, szerintem nincs is. Igen, ez szerintem sem egy "Holnap határa" vagy egy "Vissza a jövőbe" típusú, "lineáris" film, hanem egy "Triangle" vagy egy "Terminátor" jellegű "körpályás", ahol bármennyi hurok van is, azok önmagukba térnek vissza. Aztán azokat sem "baromságozzuk" ezért . Szerintem a folyamaton nem lehet változtatni, a már leírt érzelmi okokon túl sem, legfeljebb egy tényleges "öngyilkossággal": bárhol töröd meg, Jane és/vagy Snook-John és/vagy Ethan-John kiesne a képből, és azzal összeomlana az egész (nagypapa-paradoxon). A Sistergőnek is létre kell jönnie azért, hogy Snook-John arcába robbanjon a bomba, hogy belőle legyen Hawke-John, aki visszaviheti Snook-Johnt Jane-hez. Jól érzed, még azon a ponton lehetne leginkább megszakítani a kört, ahol Hawke-John lelenccé teszi Jane-t, akiben az anyja mellett talán nem alakult volna ki az a magány, érzelmi hiány, ami az egészet mozgásban tartja, de attól még ugyanúgy szétesett volna az egész. Te hol változtattad volna meg az idő folyását a helyükben? Viszont hogy ezt így leírtam, eszembe jutott, hogy mégis mire látom a legnagyobb esélyt, hogy honnan indult ez az egész, és így lesz értelme az egyre többet elcseszettségnek is: lehet, hogy volt egyszer egy érzelemhiányos kislány, aki NEM Jane, viszont ugyanolyan erős és okos volt, de ő NEM lett terhes önmagától, így Mr. Robertson MÉGIS fel tudta őt venni az időügynökök közé, és ez a nő visszautazott az időben, hogy helyrehozza azt, ami az életében elromlott, de aztán "valami" elcsesződött, és végül ennek az eredménye lett ez a határvonal-körpálya, ami mentén most az események zajlanak... Ennél jobb ötletem most nincs...
. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Vas. Dec. 28, 2014 2:11 pm | |
| - Niwrok írta:
Időhurok
- Spoiler:
Nem én veszem ezt a részét "félvállról", "belemennék" én, csak nem találok fogást azon, hogy az idősíkoknak hol van a kezdete, és ahogy azok egymásba fonódtak, szerintem nincs is. Igen, ez szerintem sem egy "Holnap határa" vagy egy "Vissza a jövőbe" típusú, "lineáris" film, hanem egy "Triangle" vagy egy "Terminátor" jellegű "körpályás", ahol bármennyi hurok van is, azok önmagukba térnek vissza. Aztán azokat sem "baromságozzuk" ezért . Szerintem a folyamaton nem lehet változtatni, a már leírt érzelmi okokon túl sem, legfeljebb egy tényleges "öngyilkossággal": bárhol töröd meg, Jane és/vagy Snook-John és/vagy Ethan-John kiesne a képből, és azzal összeomlana az egész (nagypapa-paradoxon). A Sistergőnek is létre kell jönnie azért, hogy Snook-John arcába robbanjon a bomba, hogy belőle legyen Hawke-John, aki visszaviheti Snook-Johnt Jane-hez. Jól érzed, még azon a ponton lehetne leginkább megszakítani a kört, ahol Hawke-John lelenccé teszi Jane-t, akiben az anyja mellett talán nem alakult volna ki az a magány, érzelmi hiány, ami az egészet mozgásban tartja, de attól még ugyanúgy szétesett volna az egész. Te hol változtattad volna meg az idő folyását a helyükben? Viszont hogy ezt így leírtam, eszembe jutott, hogy mégis mire látom a legnagyobb esélyt, hogy honnan indult ez az egész, és így lesz értelme az egyre többet elcseszettségnek is: lehet, hogy volt egyszer egy érzelemhiányos kislány, aki NEM Jane, viszont ugyanolyan erős és okos volt, de ő NEM lett terhes önmagától, így Mr. Robertson MÉGIS fel tudta őt venni az időügynökök közé, és ez a nő visszautazott az időben, hogy helyrehozza azt, ami az életében elromlott, de aztán "valami" elcsesződött, és végül ennek az eredménye lett ez a határvonal-körpálya, ami mentén most az események zajlanak... Ennél jobb ötletem most nincs... . - Spoiler:
Na ja, de a Triangle is egy ponton ismétlődik, ahogy a Terminátor (és a többi) is. Tehát a delikvens normálisan megszületik, felnő, de az életének egy pillanatában kialakul egy hurok és kész. No de itt az ismereteink szerint a hurok ki sem alakulhatna, mert az egész eseménylánc a hurokon belül van. Ki a Kakas, aki kialakítja?
Az elméleted kimondottan tetszik. Az egyetlen elképzelhető dolog, a mozi már csak a balul sikerült hurkot mutatja, a hurkon kívüli múltat nem. . | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Vas. Dec. 28, 2014 2:29 pm | |
| - R2-D2 írta:
Időhurok
- Spoiler:
Na ja, de a Triangle is egy ponton ismétlődik, ahogy a Terminátor (és a többi) is. Tehát a delikvens normálisan megszületik, felnő, de az életének egy pillanatában kialakul egy hurok és kész. No de itt az ismereteink szerint a hurok ki sem alakulhatna, mert az egész eseménylánc a hurokon belül van. Ki a Kakas, aki kialakítja?
- Spoiler:
Azért úgy emlékszem, a Terminátor sem a "normális felnövésről" szól, ahogy John küldi vissza a múltba a saját későbbi apját ... A Triangle-ben meg mondjuk a cédulákat nehéz megmagyarázni, amiket Jess azért ír, hogy ellenőrizze a saját kézírását... na de akkor miért írta volna le az elsőt?
. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Vas. Dec. 28, 2014 6:34 pm | |
| - Niwrok írta:
Időhurok
- Spoiler:
Azért úgy emlékszem, a Terminátor sem a "normális felnövésről" szól, ahogy John küldi vissza a múltba a saját későbbi apját ... A Triangle-ben meg mondjuk a cédulákat nehéz megmagyarázni, amiket Jess azért ír, hogy ellenőrizze a saját kézírását... na de akkor miért írta volna le az elsőt? . Oké, ezt aláírom, de azért számomra a két szitu mégsem teljesen ugyanaz. - Spoiler:
A T1-ben akkor lenne ez a szitu, ha John Connor maga jött volna vissza felcsinálni anyját, így, hogy Reese jön, ő kvázi a Kakas. Értem, hogy a teljes korrektség kedvéért Reesenek jóval idősebbnek kéne lennie, de ezt még be lehet nyelni. Ő külsős a hurokban.
A Triangle-hez most nem nagyon tudok érvelni, mert erre nem emlékszem olyan jól - mindenestre a hurok ott is Jess egy későbbi életpontjában kezdődik. Itt viszont minden esemény a hurkon belül zajlik. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Locke Szer. Dec. 31, 2014 3:42 pm | |
| . LockeAzért, ha az ember belevág egy monodráma nézésbe, nagyjából tájékozódik előtte, mire is számíthat. Ellenkező esetben bizony nagy pofára esés lehet, mikor is a film felénél a faszi még mindig csak az utóban ül és telefonál – a naiv néző meg minimum egy útlezárást vagy egy kimaradó térerőt vár akció gyanánt. Jómagam tisztában voltam vele, hogy mit kapok, ám arra nem egészen voltam felkészülve, hogy mindaz, ami Ivan Locke-kal (Tom Hardy) történik 80 perc alatt, az mennyi személyes kötődést is elő tud hozni: Niwrok barátom írása ugyanis – nagyszerűen – pont a lényeget hallgatta el a filmről… Ez nem lesz mindenki mozija, az biztos. Az elmúlt évtizedek képregényes akciómozijain szocializálódott közönségnek bizony végtelenül unalmasnak és érdektelennek tűnhet, mikor is egy egész film egy darab BMW-ben játszódik – díszletnek, háttérnek meg az éjszakai angliai autópályahálózat szolgál. Ezen tabló előtt vezeti a kocsiját Ivan Locke, aki egy művezető egy építkezésen, akinek életének nyolcvan percébe nyerünk bepillantást, miközben kitörve a napi megszokott rutinjából egyik este bal helyett jobbra fordul az egyik kereszteződésben. Innentől kezdve a mozi tulajdonképp egy végtelenített telefonhívás, ugyanis Lockenak rengeteg félbehagyott dolgot kell elintéznie, ha már saját elhatározásából fenekestül felforgatja az életét. A mozi majd minden mondata, gondolata kulcsfontosságú, minden tettnek, szónak súlya és következménye van. A történet zsenialitása amúgy pont abban rejlik, ahogy a megszokott mederből kibillentett folyó maga alá gyűri a főhőst, s hogy neki van-e ebből kiút. A sztori íve egyértelműen az, ahogy Locke szembesül saját döntéseinek következményeivel, s ahogy a kezdeti naivitása, optimizmusa a mozi végére valami teljesen másba fordul át, egy teljesen új élet kezdetének csíráját hordozza magában. Úgy is mondhatnánk, a mozi egy ember újjászületése, aki fordított egyet saját sorsán – a következmények meg fordítottak egyet rajta… Hogy ez mennyire van így jól, azt mindenki döntse el saját maga. Ahogy említettem, engem ez az egész több szinten is személyesen megérintett. Anélkül, hogy a nagyvilág elé önteném sorsomat, két dolgot mindenképp elmesélhetek. Amit Locke munkaügyben művel, az egyszerűen zseniális: hányszor, de hányszor átéltem már hasonlót én is!! Hányszor volt olyan, hogy úton valahova kellett intézkedni egy villanykikapcsolás visszavonásában, egy üzemzavar elhárításában, egy problémás rendelés elintézésében… Hányszor volt már, hogy az ember minden ismeretségét latba vetve szerez meg egy telefonszámot, ami telefonszámmal egy másikat, amivel tudott intézkedni, hányszor volt már, hogy a bizalomra épülő kapcsolati hálót kihasználva ér el valami elképzelhetetlen eredményt. Mindig is úgy tartottam, hogy az üzleti életben a mobil telefonkönyve majdnem a legfontosabb piaci érték, a gazdasági életben eltöltött évek legnagyobb eredménye pedig a fontos emberek telefonszáma… S ha már üzleti élet. Bár Locke csak egy középvezető volt – a cég szempontjából a világ legjobb művezetője -, mennyire durva és életszerű a feleségével történő beszélgetés alapján a munka és a család fontosságának felcserélődése Ivan életben. Amit az adott ember esetleg észre sem vesz, csak akkor szembesül vele, mikor valaki a fejéhez vágja. Jó esetben nem a filmbeli szituációban, hanem még a bili kiborulása előtt, baráti, szerető szóval… azt hiszem, a mozi ezen aspektusa a betonsáros bakancs asszociációjában legalább olyan fontos és életszagú, mint a másik két fő szál. Fontos, mert Locke naivitásának fontos része, így számára valódi sokként jöhet a szembesítés. Azt ugye mondanom sem kell, hogy magam is jártam hasonló (nem betonos) cipőben??? Mint ahogy jártam nagyon hasonló szituban ahhoz, ami miatt Locke jobbra fordul. Nem teljesen ugyanez a helyzet volt (ennyire nem volt komoly és kézzelfogható terméke), de az érzelmi motiváció nagyjából megvolt. Egyébként pont tegnap voltunk rokonoknál, ott az egyik srác viszont konkrétan ilyen szituba került: a különbség köztünk és Locke között a kitett irányjelző esete. Mindketten balra kanyarodtunk és a jobb oldali irányt vágtuk el (nekem azért könnyebb volt), de maga a szitu, a dilemma qrvára ismerős. Mint ahogy az is, ahogy ezt Locke kezeli, kezelte egy éven át: qrva nehéz ám ezt elmondani… Az egész családi kapcsolatrendszer, anya, a két gyerek maga a valóság, minden egyes hang akár bármelyikünk kihangosítójából is elhangozhatna. Hatalmas respect az alkotóknak, hogy nem turbózták fel feleslegesen hatásvadász elemekkel és dialógussal: a hitetlenkedés, a hiszti, a sokk, és a döntés maga az ÉLET. S végül (de nem utolsósorban) a halott apa szerepe. Tudjátok, hányszor akarok más lenni, mint apám volt?? Tudjátok, hányszor látom magamon is azt, hogy ugyanazon az úton járok, mint ő járt??? Az előző bekezdésben pedzegetett dolog pont azért lett balkanyar, hogy ne legyek olyan, mint ő. Jó, én nem beszélek egy láthatatlan figurához menet közben, de az emlékeimben még élénken élnek mindazon gazdasági és magánéleti baklövések, amiket ősöm elkövetett. Ja, egy részéért ráadásul engem próbáltak felelőssé tenni, egy részéért engem hajtottak halála után – nem kevés időbe és munkába tellett, míg a nem kívánt örökségtől megszabadultam. Mindezek fényében azt hiszem nem meglepő, hogy a Locke az én filmem. Van egy szerethető főhőse, aki akár én is lehetnék, van egy teljesen hiteles élethelyzete. Majd mindenki két korábbi mozihoz hasonlítja ( Élve eltemetve illetve az A fülke), azonban az összevetés csak annyiban állja meg a helyét, hogy a kapcsolattartás fontos eszköze egy telefon. Ám míg a többiben a főhős nem szabad akaratából került a konfliktushelyzetbe – hisz azért nem mindennap temetnek el valakit élve, vagy nem mindennap fognak ránk távcsöves puskát idegenek -, addig itt Ivan Locke saját maga választotta azt, hogy a nyakába boruljon a szar. Ettől lesz igazán súlyos és életszerű az egész. Persze, a mozi elengedhetetlen kelléke egy jó színész, jelen esetben Tom Hardy hibátlanul hozza a figurát, de kivételes módon azt nem éreztem, hogy ezt most csak és kizárólag ő tudja eljátszani. Amit csinál, ahogy a dialógusokat kiegészíti mimikával, könnyekkel, az mindenesetre zseniális. Látunk egy filmet, amiben kvázi nem történik semmi, mégis képes feszültséget generálni – a színész által is. No meg a forgatókönyve által. A teljes összképet számomra két apró dolog árnyalja: az egyik a hátsó üléssel beszélgetés. Nos, értem a célját, de talán valahogy hitelesebben, elegánsabban is meg lehetett volna oldani az egészet. Kicsit fura volt így… A másik, ami zavart: utazunk valakivel 80 percen át, része leszünk az életének, hogy aztán kiszálljunk az autójából a film végén. Olyan az egész, mintha csak stopposok lennénk, végighallgatjuk Locke hívásait – de a mozi végén elégedetlenül tápászkodunk fel a BMW kényelmes üléséből. Számomra hiányzott, mi lesz ezután. Érdekelt volna szerencsétlen művezető további sorsa, különösen a családi vonalon: most akkor megnézi-e a meccset felvételről, vagy nem??? Így kicsit kielégületlen vagyok – s bár a mozi célja egyértelműen nem az események végeredményének bemutatása volt, hanem az út, ahogy a főhős oda tart – engem érdekelt volna valamiféle lezárás. 90% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 9:40 pm-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: A Galaxis Őrzői Szer. Dec. 31, 2014 11:43 pm | |
| . ] A Galaxis ŐrzőiFura. Ahhoz képest, hogy a mozibemutató után nem voltam túlságosan elragadtatva a Marvel idei nagy húzásától, szinte alig vártam már, hogy újranézhessem ezt a mozit. Minden bizonnyal nagy szerepe van ebben az időközben beszerzett Awesome Mix Volume 1 OST CD-nek is, ami néhány egészen kiváló – erősen nosztalgikus érzéseket hordozó – dalt is tartalmaz, és az elmúlt hónapokban gyakran fordult meg a lejátszómban… Másodszor már lényegesen jobban élveztem az egészet. Sosem lesz a kedvencem, de másodszorra kimondottan szórakoztató két órában volt részem – talán pont azért, mert az első nézéskor idegen szereplők most már picit ismerősek voltak. Ugyanakkor továbbra is úgy gondolom, hogy aki nincs naprakészen képben az egész képregény világgal - az egyébként majd egyre idiótább és hihetetlenebb karakterek feltűnésére csodálkozhat rá később a vásznon – attól nem lehet elvárni mindazt a háttérismeretet, amik a film teljes beleéléséhez szükségesek lehetnek. Nekem például halványlila fingom nem volt (s most sincs) az egész képregényes univerzumról, ki kicsoda és honnan jött, így a filmet is csak önmagában vagyok képes értékelni – s nem tudok foglakozni a kapcsolódási pontokkal. Jó, néhány dologgal azért ennyi Marvel film után már tisztában vagyok, de ez az új világ, ezek a figurák elsőre vadidegenek voltak számomra. S azok is maradtak – még másodjára is… mert nekem egyszerűen nem működött ez így, hogy az öt tag a semmiből áll össze egy jófajta zúzásra. A Galaxis Őrzőiben a szél és egy titokzatos gömb összefúj egy csomó fura szerzetet, akik először egymás ellen harcolnak, majd a nagy világegyetem megmentése miatt összefognak – s egy legyőzhetetlen teamet alkotnak. Az über hatalamasan erősnek titulált gonosz arcába röhögve a végére pedig teljesen hiteltelenül olyan dolgokra lesznek képesek, amikre eddig senki: szimplán attól, hogy kikiáltják magukat a galaxis őrzőinek… Dióhéjban ennyi a történet, s mint olyan, ezer sebből vérzik. A mozi első részében lóhalálában végig kell rohannunk ennek a csodálatos csapatnak a kialakulásán, az akciószcénákkal felturbózott történetben azonban mindenki csak lóg a levegőben. Már jócskán benn vagyunk a filmben, amikor a szűk játékidő miatt minden karakter csupán kb. két percben elmondja, ki is ő és mik is a motivációi, ez pedig számomra a kötődés miatt iszonyat kevés volt. Még Starlordnál is, pedig nála legalább a gyerekkorával sikerül kezdeni. Addig bizony a fél mozi egymás basztatásával és üldözésével telik, így az egymás iránt kialakuló szimpátia és a hirtelen váltással kialakuló védelmi ösztön lóg a levegőben. Egyszerűen ennyi játékidő alapján hiányzik a kémia a szereplők között, s bár mindenki jó fej, a csapat tényleg csak egy „rakás idióta” – ahogy a trailerben is mondták (de a filmben nem). Van egy vagány srác, akit egy kékfejű kalóz kerget (akinek füttyszóra!!! közlekedő fegyvere van), van egy zöldfejű bérgyilkosnő, egy pirosbőrű "izomagyú mikiegér", egy értelmi fogyatékos, de meglepő képességekkel bíró fa, no meg egy genetikailag módosított, beszélő mosómedve. Érdekes, én a mosómedvétől tartottam a legjobban, de ő volt talán a legcoolabb az egészben. (bámulatos CGI-vel). Majd minden poénja ül – ellentétben a többiekével. Sokáig idegesített is az a sok segghülye karakter, aki egy szóviccet képtelen feldolgozni, annyira erőltetett és fárasztó beszólásaik voltak, hogy néha a fejemet fogtam. A mozi oly gyakran emlegetett viccessége nekem borzasztóan hiányzott - néhány jó beszólást leszámítva nem tudtam rajta röhögni. Most, másodjára ugyan már képes voltam végig széles mosollyal nézni az egészet, de másodjára már inkább tekintek a filmre egy space komedyként. Sokkal többet tudtam rajta röhögni, mint anno – sokkal kevésbé vettem komolyan, mint fél éve. Ebből kifolyólag kevésbé zavart a világűrben overallban eltöltött hosszú percek idiotizmusa, a drámai finálé összes böszmesége, a tánccal meg az addig oly halálos kő tapogatásával. Ha jól belegondolok, talán én vártam tőle túlzott komolyságot az első találkozásunkkor – nos, ez mára teljesen eltűnt. Felhőtlenül elmerültem a látványban, abban a zseniális sci-fi fantasy hangulatban, amit a képi világ nyújtott. A sci-fi rajongók (velem együtt) mind a tíz ujjukat megnyalhatják a képi világ láttán: a Star Trek és Star Wars filmek legjobb képei köszönnek vissza. A Nova védelmi háló az egyik legjobb ötlet, amit láttam talán eddig, Starlord kis kütyüje meg tök olyan, mint a feketelyuk bomba a Thorból. De amúgy is: épp hogy csak lézersugarak nem szelték az űr sötétjét, azon kívül gyakorlatilag minden olyan elem felbukkant, amikért én az ilyen filmekben rajongok. Rengeteg idegen világ, lények, űrhajók, fegyverek, minden. Kiváló. Ez a feeling minden bizonnyal segített abban, hogy végül is tudom ajánlani a filmet még az elvakult blockbuster tagadóknak is – a fanataszikus filmek kedvelői is találhatnak benne kapaszkodót (ahogy egyébként a Thorban is). Végül is: messze nem volt annyira szórakoztató, mint vártam, de nem azért, amiért tartottam tőle. Ha ezeket a figurákat ugyanúgy felvezették volna, mint a másik világ figuráit, tök jó lett volna látni az összefogásukat. Ha majd ezeket a figurákat másodszor fogom látni akcióban, egy második Galaxis őrzői filmben, biztos jobban fognak tetszeni – a Marvel szórakoztatás csúcsa addig továbbra is az A bosszúállók maradt. 75% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 9:38 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Csüt. Jan. 01, 2015 1:25 pm | |
| - R2-D2 írta:
Locke
A sztori íve egyértelműen az, ahogy Locke szembesül saját döntéseinek következményeivel, s ahogy a kezdeti naivitása, optimizmusa a mozi végére valami teljesen másba fordul át, egy teljesen új élet kezdetének csíráját hordozza magában. Úgy is mondhatnánk, a mozi egy ember újjászületése, aki fordított egyet saját sorsán – a következmények meg fordítottak egyet rajta… Nem teljesen ugyanez a helyzet volt (ennyire nem volt komoly és kézzelfogható terméke), de az érzelmi motiváció nagyjából megvolt. Egyébként pont tegnap voltunk rokonoknál, ott az egyik srác viszont konkrétan ilyen szituba került: a különbség köztünk és Locke között a kitett irányjelző esete. Mindketten balra kanyarodtunk és a jobb oldali irányt vágtuk el (nekem azért könnyebb volt), de maga a szitu, a dilemma qrvára ismerős. Mint ahogy az is, ahogy ezt Locke kezeli, kezelte egy éven át: qrva nehéz ám ezt elmondani… Számomra hiányzott, mi lesz ezután. Érdekelt volna szerencsétlen művezető további sorsa, különösen a családi vonalon: most akkor megnézi-e a meccset felvételről, vagy nem??? Így kicsit kielégületlen vagyok – s bár a mozi célja egyértelműen nem az események végeredményének bemutatása volt, hanem az út, ahogy a főhős oda tart – engem érdekelt volna valamiféle lezárás.
90%
Ezért mondtam, hogy még amikor esetleg egy kicsit le is ülne a film, akkor is ott van, hogy a néző a hézagokat kitölti a saját és a környezete életének párhuzamaival, hiszen ha nem is konkrétan így, de azért húszon túl már mindenkinek ott van az életében pár életre szóló döntés... és ha valamiről nem döntött, az is egy döntés volt... De ez az a vonal, ami félre is viheti a nézőt... - Spoiler:
Te is azt mondod, hogy "új élet csírája" meg "érzelmi motiváció", de itt gyakorlatilag egyetlen motiváció van: a gyerek, és annak a kényszerítő ereje, hogy Locke ne csinálja azt, mint az apja. Szerintem ezért volt Bethan talán még Locke-nál is érdekesebb és egyedibb karakter: a "szerető", akit nem szeretnek. Akinél végig az a szólás járt a fejemben, hogy "moslékkal is lehet tüzet oltani", de aztán ennyi. Ezért kezelnivaló sem nagyon volt rajta; még azt sem tartom kizártnak, hogy Locke a szülésről és egyáltalán a gyerekről is csak azon az estén szerzett tudomást, és nem is azért, mert Bethan el akarta mondani, hanem mert a kórházból őt értesítették ki, mint "legközelebbi hozzátartozót".
Nekem a lezárás is rendben volt, mert szerintem pontosan addig a pontig kísérjük Locke-ot, amíg a "meccsnézés", azaz a kis családi idillbe visszatérés minimálisan is esélyes. A feleség utolsó telefonjával lesz ez nulla. Talán megnézik majd a meccset Locke új albérletében, de az a meccs, ami otthon lesz, anya meg hozza az import söröket, az elveszett. A további élete így jobb esetben az, hogy erről a nulláról felépít egy új életet, de én még egy kvázi kényszerházasságot sem tartanék kizártnak Bethannel, hogy ezzel is bebiztosítsa a gyerek láthatását, a vele való kapcsolatot.
. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Csüt. Jan. 01, 2015 1:41 pm | |
| - Niwrok írta:
Locke
- Spoiler:
Te is azt mondod, hogy "új élet csírája" meg "érzelmi motiváció", de itt gyakorlatilag egyetlen motiváció van: a gyerek, és annak a kényszerítő ereje, hogy Locke ne csinálja azt, mint az apja. Szerintem ezért volt Bethan talán még Locke-nál is érdekesebb és egyedibb karakter: a "szerető", akit nem szeretnek. Akinél végig az a szólás járt a fejemben, hogy "moslékkal is lehet tüzet oltani", de aztán ennyi. Ezért kezelnivaló sem nagyon volt rajta; még azt sem tartom kizártnak, hogy Locke a szülésről és egyáltalán a gyerekről is csak azon az estén szerzett tudomást, és nem is azért, mert Bethan el akarta mondani, hanem mert a kórházból őt értesítették ki, mint "legközelebbi hozzátartozót".
Nekem a lezárás is rendben volt, mert szerintem pontosan addig a pontig kísérjük Locke-ot, amíg a "meccsnézés", azaz a kis családi idillbe visszatérés minimálisan is esélyes. A feleség utolsó telefonjával lesz ez nulla. Talán megnézik majd a meccset Locke új albérletében, de az a meccs, ami otthon lesz, anya meg hozza az import söröket, az elveszett. A további élete így jobb esetben az, hogy erről a nulláról felépít egy új életet, de én még egy kvázi kényszerházasságot sem tartanék kizártnak Bethannel, hogy ezzel is bebiztosítsa a gyerek láthatását, a vele való kapcsolatot.
. - Spoiler:
Ez mind igaz, de Locke-nak nagyon sokáig van módja máshogy alakítani az egészet. Igaz, hogy egyetlen motiváció van, a gyerek (bár ezt is lehetett volna kevébé radikálisan intézni), de én végig nem éreztem az egészen azt, hogy önmagában a szülésnél jelen levés elég motivációt biztosított volna neki a korábbi élet teljes felrúgásáshoz. Biztos, nem számolt vele.
Épp ebből kifolyólag - meg mert azért az élet nem egészen ilyen - vártam a fináléban valamiféle irányt, nem csak kiszállni a kocsiból. Konkrétan: annak van azért a kisebb realitása, hogy ebben a szituban, mikor valaki idegenbe csinál gyereket, ilyan hirtelen és drasztikusan kibasszák otthonról. Azért a kapcsolatok nagy részében ez nem ilyen egyszerű (amiket én láttam, legalábbis - pedig volt benne egy idegen gyerekes is) hogy egy éjszakai telefonbeszélgetés legyen az alapja.
| |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: V/H/S Viral Csüt. Jan. 01, 2015 2:47 pm | |
| . V/H/S ViralNa, ha ez így megy tovább, talán két fejezet múlva vége lesz ennek a franchise-nek is. Az első V/H/S még 5 kisfilmmel operált, a második már csak néggyel, itt meg három van. Sajna azonban a harmadik rész minőségben az első felé közelít, a kerettörténet maga a borzalom, de a kis epizódok sem sokkal jobbak nála… Igazából gondolkodnom kell, hogy értelmezzem, amit láttam. Van egy kazetta, ami egy fiatal lánnyal kezd, valami nyaralásfélén Aztán ebbe a kazettába rengeteg helyen van beletörölve: össze-vissza ugrálunk különböző helyszíneken és események között – míg nem egy autós üldözés felvételénél állapodunk meg. Ez lesz a fő szál, ahogy a rendőrség egy fagyis autót!!! üldöz. Itt már arra sem vették a fáradtságot, hogy valami idióta sztoriban valaki valahol cserélgesse a szalagokat egy videomagnóban. Áááá... egy kazettán minden – nesze paraszt, nézd! Merthogy állítólag vírusvideók kerülnek a szalagra... a VHS szalagra!! WTF??? Ezek tényleg azt hiszik, az emberek olyan hülyék, hogy nem tudják, hogyan működik a VHS?? Szóval a kazettán a kerettörténetet három kisfilm szakítja meg, szokás szerint három teljesen más stílusú és színvonalú történetben. Az első egy bűvészről szól, aki Faust módjára lepaktál az ördöggel, pontosabban annak a köpenyével. A fekete varázsköpeny gyakorlatilag korlátlan hatalmat ad a viselőjének, viszont embereket eszik. Mármint a köpeny… viszont azt nem mutatják. Az epizódban kimondottan van potenciál, azonban rövidsége meg el nem döntött irányvonala miatt eléggé felemás lett. Legkevésbé talán pont a horror hangulat jön át belőle, sokkal inkább emlékeztet egy komorabb Szemfényvesztőkre vagy egy akcióval felturbózott Tökéletes trükkre. Igazából sem véres, sem félelmetes nem volt – de legalább nevetséges sem. A második (spanyol nyelvű) kisfilm inkább közelít egy sci-fi hez: egy faszi egy alternatív világba nyíló kaput épít a pincében, amin átlépve saját magával találkozik. Cserélnek 15 percre, de az egyikükről – pontosabban annak környezetéről - egészen furcsa dolog derül ki: a felcsigázáshoz elég legyen annyi, hogy közel egy méteres, raptorfejben végződő farka van. De nem csak neki… egy pontig kimondottan jó volt, erős sci-fi beütés, sejtelmes hangulat, az alapötlet pedig zseniális. Az egész film legjobb epizódja lehetet volna, ha nem veszik elő a harapós faszukat…. A harmadik kisfilm azonban még ezt is alul tudja múlni. Történetben mindenképp: néhány gördeszkás srác elmegy Mexikóba, egy elhagyott csatornába deszkás filmüket befejezni. Hogy miért oda, s az egésznek mi értelme van, ne kérdezzétek. Ott aztán élőhalottak népes serege támadja meg őket, s ők meg amivel érik, ölik őket gördeszkával, tűzijátékkal, pisztollyal, mindennel. Hentelés hentelés hátán, követhetetlen képsorok – a srácok fején is van kamera, rengeteg a váltás, remegő kép, futás és vér, vér, vér. Az összes közül ez volt a leginkább közel az alapműfajhoz, de ez meg egy idő után kimondottan röhejes volt. Mintha Romero zombijait a gördeszkával ütnéd, vágnád. A különbség annyi, hogy itt a sima csontvázak is mozogtak. Mindezek után aztán elérkezünk a kerettörténet végéhez, egy meglehetősen fura és elvont fináléhoz, ahol a videofilmek feltöltődnek valahova és egy lány szétveri a saját fejét… kb. ennyi a V/H/S 3. Most, így egy nappal utána azt mondom, végig lehet nézni, az első résznél nem rosszabb, a külön kisfilmekben van potenciál, de mindegyiket nevetségessé tették valamivel. Talán még a bűvészes a legértelmesebb, abban van a legkevesebb ökörség – viszont az egész filmet tekintve túl sokszor hagyják el a kézi kamerát, túl sokszor van fura steril beállítás. Néhány eredeti ötletet itt is adott a fejkamera és társai – mindenekelőtt a deszkás srácoknál -, de valahogy inkább volt filmjellegű élményem, mint home videos.. A színészeket természetesen említeni sem érdemes, a minimál költségvetéshez képest egész jó az anyag, de nekem összességében az egész francise erősen közepes. Egyszer ugyan minden fejezetet megnézek, de többet sosem. 55% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 9:41 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Csüt. Jan. 01, 2015 3:00 pm | |
| - R2-D2 írta:
V/H/S Viral
Sajna azonban a harmadik rész minőségben az első felé közelít, a kerettörténet maga a borzalom, de a kis epizódok sem sokkal jobbak nála…
Cserélnek 15 percre, de az egyikükről – pontosabban annak környezetéről - egészen furcsa dolog derül ki: a felcsigázáshoz elég legyen annyi, hogy közel egy méteres, raptorfejben végződő farka van.
55%
Noha a második mondatnál sem éreztem a felcsigázottságot -sőt! -, az első résszel való összevetés teljesen elvette a kedvem. Az ugyanis egyáltalán nem jött be, és a második rész is csak azért, mert a kisfilmek kiváló ötletekkel és némi beteg humorral operáltak, ez viszont úgy tűnik, megint komolyabban akarja venni magát. . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Csüt. Jan. 01, 2015 8:03 pm | |
| - Niwrok írta:
Noha a második mondatnál sem éreztem a felcsigázottságot -sőt! -, az első résszel való összevetés teljesen elvette a kedvem. Az ugyanis egyáltalán nem jött be, és a második rész is csak azért, mert a kisfilmek kiváló ötletekkel és némi beteg humorral operáltak, ez viszont úgy tűnik, megint komolyabban akarja venni magát. . Hááát, a komolyan vevésről ennyit (egyébként Te ezt minek neveznéd???): - Spoiler:
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 9:43 pm-kor. | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 | |
| |
| | | | R2-D2 írásai 2.0 | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|