Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 Minden, ami játék PC-n és konzolon

Go down 
4 posters
Ugrás a következő oldalra : 1, 2, 3, 4, 5  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptyHétf. Jan. 14, 2013 9:13 pm

Mivel játék helyett/mellett inkább nevezhető interaktív filmnek, így azt hiszem, itt is lehet helye:):



Úgy is kezdhetném, hogy "A játék, amiért PS3-at vettem"... pontosabban, mivel amúgy is kellett egy BD-lejátszó, inkább a kicsit drágább, de univerzálisabb gépre ruháztam be, és ahogy nézegettem "máshol" a házimozikról készült képeket, sok helyen dobog alattuk a PS, túl sok panaszt viszont nem olvastam róluk, úgyhogy ezért esett rá a választás. A Heavy Rain meg az első hírek óta érdekelt, a fejlesztő Quantic Dream előző "mozija" ugyanis hatalmas élmény volt a szokatlan koncepciójával (egy misztikus thrillerként aposztrofálható kalandjáték, ahol a játékos felváltva irányítja a látomásoktól gyötört, gyilkossággal gyanúsított Lucast, és az őt üldöző nyomozókat is!) és a még szokatlanabb irányításával. A Heavy Rain ugyanezen elvekre alapoz, csak a stáb ráépített még ötévnyi fejlesztést és újítást.

A "film" több fejezetre bomlik a négy irányítható karakter szerint. A főszereplő Ethan Mars, aki boldog családban élő, sikeres építész volt, amíg egy balesetben el nem vesztette az idősebb fiát. Két évvel később, a történet idejére az önvád lerombolt körülötte mindent, a feleségétől elvált, a fiát, Shaunt csak ritkán látja, a letargia és a depresszió miatt még akkor sem foglalkozik vele annyit, mint lehetne, vagy szeretne. Egy játszótéri közös program alkalmával Ethan elveszti az eszméletét, és mire magához tér, Shaun nincs mellette... eltűnt. Ettől Ethan és a volt felesége is megrémülnek, és gyanújukat a rendőrség sem tartja megalapozatlannak, ugyanis Philadelphiában egy sorozatgyilkos, az Origami Killer szedi áldozatait, évek óta ugyanazon módszer szerint. Áldozatai 8-10 éves fiúk, akik esős őszi napokon, nappal tűnnek el nyilvános helyekről, a holttestüket pedig általában három-öt nappal később találják meg egy origami kutyával a kezükben és egy orchideával a mellkasukon; külsérelmi nyom nincs, a halál oka minden esetben vízbe fulladás. Ethan aggódva, kétségek között ér haza, ahol a levélszekrényben egy boríték várja, abban egy pályaudvari csomagmegőrző kulcsa, ahol Ethan egy dobozt talál, benne öt origami figurával és egy mobillal, amit bekapcsolva egy üzenet villan fel: "Mit lenne hajlandó megtenni azért, hogy élve visszakapja a fiát?"...

A három másik irányítható karakter (Madison Page, aki afféle inszomniás őrangyalként kíséri Ethant az útján; Scott Shelby, az Origami Killer korábbi áldozatainak szüleivel dolgozó magánnyomozó; és az FBI ügynök Norman Jayden, aki szakértőként segíti a helyi rendőrség munkáját) története erre a fő sztorira épül rá, hogy esetleg csak a fináléban, vagy még esetleg ott se keresztezzék egymás útját. A kettős lehetőség abból adódik, hogy a "film" közben meghozott döntések, hogy a játékos mit mondat vagy nem mondat a karakterekkel, hogy a megfelelő gombot nyomja-e le vagy a megfelelő kart húzza-e a megfelelő irányba a megfelelő időben, mind-mind másfelé vihetik a történetet, néha csak átmeneti jelentőséggel, néha egy ilyen viszont akár a végkifejletre is hatással lehet. Előbbire példa, hogy amikor Scott egy fegyveres bolti tolvajt hátulról próbál leütni, akkor felé tartva a játékos elkapatja-e időben Scott-tal a levert mosóporos dobozt vagy sem; ha nem, akkor a puffanásra felfigyelő fegyverest még mindig le lehet beszélni arról, hogy gyilkossággal rontson a helyzetét, de ha sem ártalmatlanná nem sikerül tenni, sem a lelkére nem lehet beszélni, akkor a rabló egy fejbe lőtt boltost hátrahagyva fog kiszaladni az üzletből. Utóbbit Norman halálai (igen, többes számban) mutatják legjobban, a gyakran verekedésekbe ill. lövöldözésekbe keveredő ügynök esetében a készítők ugyanis kb. háromtucatnyi lehetőséget teremtettek arra -köztük a snassz tarkólövéssel, a szamurájkarddal való leszúratással és roncstelepi présgéppel való halálra zúzatással is-, hogy Norman ne érje meg a vége főcímet. Az igazán zseniális ebben pedig az, hogy ilyenkor nem a "GAME OVER" felirat jön, és az utolsó mentett állás visszatöltése, hanem akinek arra van ingerenciája, az Norman nélkül is egy teljes értékű befejezésig juthat el, csak esetleg az nem lesz annyira happy-rózsaszín, mert esetleg Norman nem tudja majd a rendőrséggel megosztani nyomozásának eredményeit, akik így esetleg téves következtetésre jutnak az Origami Killer személyével kapcsolatban. Mintha egy könyvből hirtelen kitépnék azokat a fejezeteket, amik Norman szemszögéből mesélik el az eseményeket, miközben a többiek fejezetei igazodnak az ő hiányához. Mindezek az elágazások személyenként is többfélék lehetnek, a kombinációs lehetőségeik pedig majdnem százra rúgnak. "Szélsőségesen szadista"Smile irányítók/játékosok olyan helyzetet is teremthetnek, ahol semmifajta hepiend, sőt, vége főcím sincs, mert mindenki(!) meghal. Azért az nehezen nevezhető monoton filmnek, aminek ennyiféle alter_natív befejezése van, ugye:)? Pedig amúgy kár lenne a fickóért, Ethan után Norman volt a második legérdekesebb karakter, például a nyomozásai során használt napszemüvegéért, az ARI-ért, ami lenyűgöző keveréke volt a virtuális valóságnak és egy komplett helyszínelők labornak, Grissom puszta kézzel tépte volna ki Norman szívét:)...



...és akkor a fickó drámai vonásairól még nem is volt szó... Ennyi kétesélyes szituációban, ennyi döntési helyzetben ugyanis, ahogy egy jó filmnél, óhatatlanul is kialakul valamifajta kötődés a karakterekkel, csak mert erre nem egy film másfél órája jut, hanem ennek a többszöröse, így sokkal intenzívebben. Ethan hiába csak pár jól megrajzolt pixel, az őt alakító színész érzelemmel telve játssza a mindkét gyerekének elvesztése árnyékában csaknem összeroppanó apát, de mindenkinek megvan az a kis drámai plusz, ami miatt nem lehet félvállról venni a kudarcaikat. Itt nem csak elgondolkodhat a néző/irányító, hogy "Mit tennék hasonló helyzetben?", hanem bizonyos keretek között, de ki is lehet próbálni. Van, akinek ez bejön, és van, aki nem tud mit kezdeni ezzel a szabadsággal. Ugyan megvan arra a lehetőség, hogy mindenki a maga szájíze, beállítottsága és személyisége szerint próbálgassa az elágazásokat, például hogy az Ethanhez láthatásra érkező Shaunt a játékos elhanyagolja, ne csináltassa meg vele a leckéjét, ne adjon gyógyszert a köhögésére, hanem egy csendes sarokba bekucorodva régi családi videókat nézegessen, miközben Shaun a kanapén merül álomba, de én nem voltam rá képes... És igen, ez a történet néha ilyen egyszerű életképekből épül fel, az oktatóküldetés például az utóbbi évek egyik legjobbja szerintem, ahol is Ethan, még semmit sem tudva a rá váró szörnyűségekről, reggel felkel, és végigjár egy tetszőleges délelőtti rutint, amíg a gyerekek az anyjukkal hazaérnek a vásárlásból... nézhet tévét, kertészkedhet, túlórázhat a rajzasztalánál, kipróbálhatja a fiának vett távirányítós autót, stb... Pont elég arra, hogy át lehessen érezni, mit veszít el ez a fickó később, és meg lehessen tanulni, hogy hol az "X" a kontrolleren.

Azért ragaszkodom következetesen a "film" szóhoz, és kerülöm ezt játéknak nevezni... ehh, de inkább először megmutatom:):



A fejlesztő csapat vezetőjét, David Cage-t nem véletlenül jelölik mindenhol az író/rendező titulussal, hiszen az irányíthatóság ellenére sokkal inkább csinált animációs filmet, mint játékot. Heavy Rain valódi színészekkel készült, motion capture technikával, aminek az arckifejezések hitelessége miatt része volt a face capture is, vagyis a beszéd és a cselekvések közben az arcmimika rögzítése is (a fejlesztőcsapatnak külön stúdiója van erre). Bár korlátozott lehetőségei miatt természetesen nem pályázhat egy BD-film minőségére, nem egy TinTin, de kategóriájában kimagaslóan szép látványvilággal rendelkezik. A lemezhez kapott tengernyi extrából, és azon belül is a többórányi werkből például kiderül, hogy csak a casting tartott vagy egy évig, kétszáznál is több színészből válogatva azt a hetvenet, akik végül a kész alkotásba is bekerülhettek. A Quantic Dream olyan komolyan veszi ebben is a minőséget, hogy a következő játékuk "főszerepére" például a "Juno"-s Ellen Page-t szerződtették. A mászkálós részeknél pedig talán nem érződik, de az akciójelenetek egyértelműen hozzáértő operatőr kezei alatt készültek.

És hogy mégis játék?! Ahogy kezdtem, ez lett az első játékom PS3-ra, és arra kiváló volt, hogy megtanítson a kontroller használatára, noha eddig egyszer sem volt ilyen a kezemben. Így pedig nagy élmény, és az előző Quanticos játékhoz, a Fahrenheit/Indigo Prophecyhez képest még egy minőségi ugrás, hogy a gombok használata, a velük előidézhető cselekvés teljesen környezetfüggő, és miközben a képernyőn zajló élet-halál harcokat figyeltem, azt is néznem kellett, hogy mikor villan fel egy "X" vagy egy "O", mikor kell jobbra gördülni egy támadás előtt a egyik kar jobbra húzásával, vagy éppen egy pofont adni a nyálas bájgúnárnak az egész kontroller jobbra rántásával. Ez például egy a még veszélytelenebb harcokból:



Úgyhogy sem nem filmként, sem nem játékként, inkább összevontan szórakoztatóipari termékként adom a százalékot, ami nem rideg szám, inkább csak a kapott élményt fejezi ki.

97%

És tudom... nem játszol ilyenekkel Smile ...


.


A hozzászólást Niwrok összesen 3 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 20, 2018 5:11 am-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptyKedd Jan. 15, 2013 12:02 am

Köszi az ajánlót, jó volt olvasni. Ilyenkor mindig kedvet csinálsz az adott játékhoz - hogy aztán valamelyik Angry Birds pályán kössek ki...

Smile
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptyKedd Jan. 15, 2013 7:09 am

R2-D2 írta:
Köszi az ajánlót, jó volt olvasni. Ilyenkor mindig kedvet csinálsz az adott játékhoz - hogy aztán valamelyik Angry Birds pályán kössek ki...

Smile

Még egy pár év, és a madarakra is mondhatod, hogy te tulajdonképpen egy interaktív filmmel játszol Smile .
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptyKedd Jan. 29, 2013 11:42 pm

Assassin's Creed 2, Brotherhood, Revelations


Szép hosszú felsorolás, de úgy gondoltam, hogy az előző etapban már beharangozott Ezio történetét nem tördelem szét, egyfelől azért, mert időrendben amúgy is összefüggnek a dolgok, másrészt meg olyan egetrengetően nagy stílusbeli újdonság nincs a két -egyébként egy teljes játék terjedelmét kitevő- kiegészítőben. (most jelzem, a leírásban a kissé megfakult emlékeimre hagyatkoztam, ezért az élménybeszámolóért nem játszottam újra a majdnem 150 órát, ezért nyomokban pontatlanságokat tartalmazhat...).

Ellentétben magával a második résszel. Ha minden játék vagy film csak ekkora élménybeli különbséget tudna adni, ekkora minőségi ugrás lenne, azt hiszem, megállás nélkül a szánk szélét nyalogatnánk. A stáb kiváló érzékkel tartotta meg azokat a vonásokat, amik már az első részben is jók voltak, és dobálta ki, vagy korrigálta, amiktől égnek állt sokak, köztük az én hajam is. A monoton és céltalan lovagolgatás a pusztában meg a szájbarágós és bugyuta minijátékok vagy eltüntek vagy kellemesen belesimultak a játékmenetbe. Desmond ugyan továbbra is csak háttérmunkás, a napi rutinját részben töri meg, hogy váratlan segítőjével sikerül megszökniük az Abstergotól, de nem akarok ennyire előre szaladni, kezdjem csak szépen az elején.

"When a child is born..."

Már egy kiváló ötlettel indít a játék az oktatópálya keretében, amiben Desmond egyik újabb ősét, a XV. század fordulója környékén élt Ezio Auditore da Firenzét ismerhetjük meg... khmm... először "egészen fiatalon", később nagyszájú szoknyapecérként, ahogy a nemesi fiúk léha életét éli, hogy aztán egy tragédia kapcsán új irányt vegyen az élete. Apját koholt vádak alapján elítélik, mint a Firenze városát ezidőtájt irányító Medicik elleni árulás vezetőjét, és elrettentésül nem csak őt, hanem Ezio kivételével a fiait is kivégzik vele együtt (Ezio apja egyik üzetetét továbbította éppen, ezért nem volt otthon). A bosszúvágytól begőzölt, de a felsejlő, apja halálát okozó összeesküvéssel szemben ekkor még esélytelen fiú felfedezi, hogy családjuk egy titokban működő szervezet, az assassinok tagja, és a nagybátyja, Mario felügyelete alatt 1470-es évek közepétől hosszú-hosszú éveket fog azzal tölteni (és vele együtt a játékos hosszú-hosszú órákat, hogy egyfelől nyomára bukkanjon a valódi összeesküvőknek és megölje őket (akik a templomosok soraiból kerültek ki, és akiknek elsődleges célja, hogy az egyik nagymesterüket, Rodrigo Borgiát pápává válasszák), másodsorban hogy újraépítse az assassinok szervezetét, harmadrészt pedig, hogy felfedezze az ősi assassin örökséget, mely nem csak a játékosoknak, hanem neki is tartogat bőven meglepetést... meg egyébként egy feleséget is:), de ez kevésbé fontos.

History Channel

A Borgiák név puszta említéséből és a történelem vagy a sorozat ismerői számára azért leeshetett, hogy összeesküvésekért, orgyilkosságokért és ármányért jó korba jött a készítő stáb, és hogy mindezt felfűzték a templomos-szálra, csak hab a tortán. És nem csak ők elevenednek meg a történelemkönyvek lapjairól, hanem a kor és a hely több kisebb-nagyobb államférfija és nemesembere, akikről a készítők egy-egy kis fél-dokumentarista "súgóval" összefoglalót is adnak. Aki például igazi társként és barátként kíséri élete kétharmadáig Eziot, az Leonardo da Vinci, és bár az alapjátékban csak mint fegyverfejlesztő mester és kódfejtő kap szerepet, a Brotherhoodban akár a tervei alapján "megvalósított" hadászati masinák is kipróbálhatók, mondjuk a reneszánsz tank. És ha már reneszánsz... ahogy az első részben, a készítők itt is nagy hangsúlyt fektettek a korabeli hangulat megidézésére, azon belül is a városok lehető leghitelesebb ábrázolására, ami a játékok sorrendjében jelenti a Firenze-Velence párost pár kisebb toszkán és romagnai településsel kiegészülve, aztán Rómát, és végül Konstantinápolyt. Legyen szó akár a Dómról, a Medici-kastélyról, a Szent Márk térről, a Bazilikáról, a különböző pápai rezidenciákról vagy mondjuk a Hagia Sofiáról, ezeket még egy ilyen virtuális séta keretében is fantasztikus bejárni, és a háttérinfókkal együtt kiváló alapot jelenthetnek az érdeklődőknek egy valódi túra megtervezésének:)...

Assassin's Sims

A reneszánsz kor viszont nem csak építészet, hanem például festészet is, és ez már átvezet a játék rengeteg mellékfeladatához. Bár az első részben is volt lehetőség pár kiegészítő feladatra, de ezek csak csekély játékélményt adtak, és a játékost sem segítették különösebben; platformjátékokra jellemző a "szedj össze száz zászlót" típusú feladat, ami egy statisztikán kívül sehova nem számít. A folytatásban és azok folytatásában a készítők viszont annyi színesítő eseményt, gyűjtögethető bizbaszt, mellékküldetést pakoltak, hogy az már tulajdonképpen a fő szál mértékével vetekszik. Ezio útja során vásárolhat festményeket, páncélokat, fegyvereket vagy akár nevezetes épületeket is, felújíthat üzleteket vagy a régi családi kúriát -és az annak helyet adó Monteriggionit-, végrehajthat a fő szálhoz nem kapcsolódó feladatokat, amik a hűtlen férjek erkölcsrendészeti megverésétől a futóversenyen és a tolvajkodáson át a még további orgyilkosságokig terjed, de -ha már kellő számú tagot toborzott az assassinok rendjének,- akár a klántársait is küldözgetheti Európában szanaszét, hogy ezzel befolyásolja az ottani politikai környezetet, és gyengítse a templomosokat. Mindezt elsősorban az anyagi haszon szerzése miatt. De vannak feladatok a játék múltjához kapcsolódóan is, lehet gyűjtőgetni például pecséteket, kulcsokat, könyvlapokat, amiknek segítségével Altair vagy más híres harcosok páncélja válik elérhetővé (Tomb Raider és Prince of Persia fanatikusok ezeknél különösen előnyben vannak:)). És igen, aki nem tud meglenni zászló ill. toll gyűjtögetése nélkül az is találhat ezekből a játékokban elszórva több száz darabot.

"The rest is up to you, Desmond!"

Továbbá még lehet gyűjtögetni emléktöredékeket, és ezek teremtenek kapcsolatot a keretsztori és az "újraélt emlék" között, továbbá szerintem a játékok egyik legjobb ötletét jelentik. Az első részben némi pixeles villódzáson kívül szinte semmi nem emlékeztetett arra, hogy ez nem áltörténelmi kaland-ügyességi játék, hanem sci-fi. Mostanra viszont Desmond megtudta, hogy az Abstergo Animus-os kísérletezgetésének ő már a 17. alanya, Ezio emlékei között (melyek erősen építenek a korábbi alanyok által megszerzett és az Animusban eltárolt tudásra) pedig olyan "kódtöredékeket" lehet találni, amiket a "Tizenhatos" hagyott hátra, és amik egyfelől a templomos-assassin viszály történelmi mérföldköveire, másrészt az Altairral megismert Édeni Ereklyék sorsára és használóira, végül egy ősi civilizáció létezésére tartalmaznak utalásokat. Azt az arcot és azt a what-the-fuck hitetlenkedést, amit Ezioból -és egyébként belőlem, mint játékosból is- a mindezzel szembesülés kiváltott (a második rész végén), hosszú játékos pályafutásom egyik legjobb fináléjaként tartom számon.

Röviden: Nálam így együtt tuti dobogós a mindenkori játékkedvencek listáján, még ha Razielt, a vámpírfattyút letaszítani nem is tudta a trónjáról. Ezio neveltetéséből adódóan máshogy viszonyul az assassinokhoz, mint Altair, aminek legkésőbb a Revelations végén adja tanújelét, de az érdekesen felépített, háttérinfókkal és történelmi utalásokkal megtámogatott sztori, a reneszánsz fellegvárak élethű megidézése és a sokszínű játékmenet miatt ott a helye a legjobbak között. Remélem, hogy az Altair-szálat feldolgozó film -persze ha elkészül valaha is- lesz akkora siker, hogy a második részre is futja a lendületből, mert a sorozat igazi adu ásza az Ezio.


.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 20, 2018 5:13 am-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzer. Jan. 30, 2013 12:22 am

Ez is tök jó ajánló! Köszi!

De gyakorlatilag csak két-három embernek írtad, azt ugye tudod?? Sad Sad Sad
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzer. Jan. 30, 2013 7:05 am

R2-D2 írta:
Ez is tök jó ajánló! Köszi!

De gyakorlatilag csak két-három embernek írtad, azt ugye tudod?? Sad Sad Sad

1) Ha annak a két-három embernek megéri, mert szívesen olvassák, akkor nincs baj Smile. Láthatod, Remo is fáradhatatlanul töltögeti fel a filmajánlóit Smile...
2) Csipkebokor vessző Smile...
3) Némi "exkluzivitási" idő után majd kiteszem az X-re is, de mert oda még az Altairről írtakat sem tettem ki, úgyhogy nem fogom elsietni Smile.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptyKedd Feb. 12, 2013 3:51 pm

.
Assassin's Creed III.


Utólérve magamat, lezárva a Desmond-trilógiát, az Assassin's Creed harmadik részéről is mesélnék pár gondolatot, ami legnagyobb sajnálatomra jórészt hanyagolni fogja a korábbi lelkesedést, egy fő okból: a készítők valamiért úgy döntöttek, hogy egy indiánszimulátorra nagyobb a kereslet, mint egy assassinos akciójátékra, ezért a hangsúlyt inkább erre helyezték, emiatt tűnhet majd úgy a végére, hogy élménybeszámoló helyett rinyagyűjteményt írtam.

Fa az almájától
Ennek még az elején nincs nagyon nyoma, legfeljebb az tűnhet fel az érdeklődőknek, hogy mindenhol egy fiatal indián sráccal hirdetik a játékot, a borítón is az van, erre Desmond emlékei közül egy középkorú angol, Haytham Kenway kerül elő főhősként, ahogy egy színházban bérgyilkolva megszerez egy medált, annak bírtokában pedig az Újvilágba érkezik, hogy ott csapatot és infókat gyűjtve expedíciót szervezzen egy rejtélyes barlang felkutatására. 260 évvel később Desmond is ugyanennél a barlangnál köt ki, hogy annak titkait felderítse, továbbá hogy beteljesítse a korábbi részekben napvilágra került próféciát egy katasztrofális napkitörés megakadályozásáról. Idővel persze mindennek értelme lesz, például kiderül, hogy Haytham az apja a "fiatal indián srác"-nak, Ratonhnhaké:tonnak (a barátainak csak Connor), meg még egyéb furcsaságok is, de a történetet nem szeretném nagyon elspoilerezni.

Indian's Creed
Az új szereplővel értelemszerűen új környezet és mindenféle érdekesség is együtt jár. A két bejárható nagyobb város (Boston és New York) mellé például kap a játékos egy erdős vidéket, ami azt is jelenti, hogy Connor jó indiánhoz mérten nem csak háztetőkön tud már rohangálni, hanem bizonyos fák és sziklák sem jelentenek neki akadályt. Az erdőket pedig mindenféle állat lakja, szarvasok, nyulak, rókák, medvék, stb., amiket lesből támadva vagy csapdával lehet elejteni, megnyúzni, és jelentős bevételi forrásra lehet szert tenni a mindenféle prémekkel és húsokkal. Van itt nyomolvasás, rejtőzködés a bokorban, bővített pusztakezes harc, ill. aki nagyon élvezi ezeket, az elkenheti pár hencegő bunyós száját, vadászhat kapitális vadállatokra, felderítheti olyan kocsmai legendák eredetét, mint a kísértetjárta világítótorony vagy a Nagyláb, és ha még mindig kilométerhiánya van, akkor Connorral leveles futárrá vagy csomagküldő szolgálattá alakulhat, esetleg szélfutta kódexlapokat vagy tollakat gyűjtögethet... csak mindezt elég céltalanul és személytelenül. Úgy éreztem, megint oda jutot a játék, ahonnan reméltem, az első rész után továbblépett, vagyis hogy a mellékküldetések egy százalékos értékelésen kívül nem kötődnek sehova. Connor pedig a sorozat legjellegtelenebb figurája; okos, ügyes, erős, bátor, a legegyedibb tulajdonsága a makacssága, de egyébként a mesebeli jókirályfitól csak pár toll meg rojt különbözteti meg. Mindez persze nagyon látványos, a városok gyönyörűek és hatalmasak, az utcák minden korábbinál mozgalmasabbak, élettelibbek, rengeteg interakciós lehetőséget hordoznak, de azt hiszem, akkor éreztem először, hogy a készítők túlzásba estek, amikor kiderült, hogy a kertekben kapirgáló tyúkoknak magot lehet szórni, az utcán kóborló kutyákat és macskákat pedig meg lehet simogatni... biztos az én hibám, de erre soha nem volt még igényem egy játékban.

Buena Vista Social Club
Mivel Connor mögött nincs olyan családi háttér, mint Ezio esetében, a játék viszont ismét tengernyi megvásárolható fegyvert és ruhát kíván a játékosra sózni, ezért a már említett vadászaton kívül a stáb egy komplett falu menedzselésével kívánt erre fedezetet nyújtani a játékosnak. A royalisták által zaklatott helyieket lehet meggyőzni, hogy termékeikkel vagy munkájukkal vegyék ki részüket egy új közösség építéséből, akik Connor felügyeletével mindenféle terméket állíthatnak elő, melyeket karavánokra rakva lehet különböző kereskedőknek eladni, remélhetőleg busás haszonért. Mindez a pepecselés tök jó lenne... egy másik játékban. Baromira szét tudja ugyanis szabdalni a játékélményt, hogy fél órákat kell rászánni arra, amire az ember minden alapanyagot megvesz a termelőktől, egyesével legyárt mindent, amire esetleg egy másik termékhez van szükség, és akkor még hajóra vagy szekérre is kell rakni mindent -szintén egyesével-, hogy abból pénz legyen. Az előző részek jutalékos rendszere ugyan nem volt tökéletes, de ez a mikromenedzsment hosszú távon rém unalmas, máskülönben viszont a használhatóbb fegyvereknek lehet búcsút inteni. Ráadásul minden tanyalakóhoz a "fejlődésüket" elősegítő küldetéssorozat is tartozik; lehet pesztrálni például a félénk bányászt, aki kiszemelte magának a csinos vadászlányt, de volt olyan is, hogy az állapotos földműves asszonykának kellett segíteni az ólba terelni a disznóit, ami egy nemzetek sorsát befolyásoló assassin esetében egyszerre volt vicces és röhejes.

Hajózni pedig muszáj!
Amiért viszont feltétel nélkül érdemes nekiállni ennek a játéknak, az az Aquila és a hozzá kapcsolódó küldetések. Bárki hozzám hasonlónak, akik esetleg már a Commodore64-korszakban a Pirates! joystickkel irányítható széljárásától vagy pixeles ágyúgolyóitól kaptak hevesebb szívdobogást, megnézhetik, kipróbálhatják, hogy néz ez ki 25 évvel később. Még akkor is, ha ezek elég rövidke feladatok, kevés vesz csak több időt igénybe, mint három perc, de ez az arcade-jellegű fregatt-szimulátor akkor is fantasztikus! Viharos tengeren vagy alkonyi fényben kalózokra vagy royalista kapitányokra vadászni, figyelni a lángba boruló vitorlákat vagy a léket kapott hajótesteket, izgulni, hogy előbb érünk-e lővonalba, mint az ellenfél... ez vitán felül tetszett:)! Ebből szívesen mutatok is részletet, egy E3-as prezentáció keretében, és csak mondom, hogy ez nem videó, hanem a játék néz ki így:)!



Már vadásztunk, éltünk társasági életet, hajóztunk, de mostanra csak felmerülhetett a kérdés, hogy bérgyilkolni mikor fogunk?

"Van-e rajtad vasing, ton?"
Mert igen, eddig valahogy éppen arról "felejtettem el" írni, amiről mondjuk ez a játék hangsúlyosabban szólt a korábbi részekben ill. amiért az egész joggal viselheti az Assassin Hitvallás címet. Nos, ezt nem én felejtettem el, hanem a készítők, legalábbis én annak tartom azt, hogy ha lehántolom a fő küldetésekről a sallangokat, és nem akartam volna mindent tökéletesre megcsinálni, akkor úgy uszkve 6-8 óra tiszta játékidő alatt végezni lehet vele. Ennek az időnek is jelentős része olyan, mintha egy interaktív történelemkönyvet lapozgatnék a Függetlenségi háború olyan nevezetes eseményeiről, mint a bostoni teadélután vagy Paul Revere vágtája. Connor végigasszisztálja ezeket, rengeteget rohangálva, néha a pengéjét is használva, de nem érezni, hogy részese lenne az eseményeknek, még úgy sem, hogy a fő szál ismét egy templomos összeesküvés leleplezését és felgöngyölítését foglalja magába, a Szabadság Fiainak tevékenységével párhuzamosan. Túl sok a nyúlfarknyi küldetés, túl sok a császkálás és túl sok a töltési idő még a küldetések között is. A régebbi játékokban jól esett néha elszakadni a fő sztoriszáltól, az a fele-fele arány volt szerintem reális, itt viszont 20%-80% a csiribirik javára, ami ugyan a játékidőt kitolja, de legtöbbször semmi értelmük, csak még egy pipát jelentenek a küldetési naplóban.

Falra mászok!
Mindettől még lehetett volna ez a rész szimplán érdektelen vagy kicsit unalmas, a Revelationstól sem rágtam már tövig a körmöm... Connor "kalandjai" viszont leginkább idegesítettek. Nem is feltétlenül azért, mert nehezek voltak, sőt, néha éppen az egyszerűségük zavart. Már az első részben is a hallgatózós feladatokat utáltam a legjobban, mert valljuk be, túl sok kihívást és/vagy játékélményt nem rejt, ha be kell "rejtőzni" két fickó közé, hogy megnézhessünk egy videót; na, itt az első fejezetek alig szólnak másról. Aztán volt például olyan küldetés, amikor egy, a gép által irányított szekér bakján "ülve" háromszor meg kellett nyomnom a "T" gombot (jelzendő a csatlósoknak, hogy takarítsanak el mindenkit az útból)... micsoda izgalmak! Akkor még nem tudtam, hogy még ezeket a primitívségeket is vissza fogom sírni. Leginkább azért, mert soha egyik korábbi játékban sem volt ennyi irritáló hiba, bug, csak szemelvényszerűen megemlítve a megmászhatatlan kilátót, a semmiből előbukkanó, majd ugyanoda eltűnő katonákat, az ütközési modell hibáit, a támadás miatt lebénuló karavánokat, a szerencsejátékká degradált küldetéseket vagy azt amelyik egy fordítási hiba miatt vált teljesíthetetlenné, mindezek csúcsán a Kidd kincsét őrző turbófarkasokkal, amiket végül húsz próbálkozás után kínomban taposóaknával(!) sikerült eltennem mancs alól.


Röviden: Nem rossz játék ez, csak nem azt nyújtotta, amit a sorozat korábbi részeinek fényében vártam volna tőle. A rengeteg apróság úgy tűnik, elfedni hivatott, hogy maga a fő történetszál bizony elég satnya, így bár sok-sok órára nyújthat kikapcsolódást, nem érezni, hogy ezek vinnék előre az eseményeket. Assassin's Creed helyett inkább egy Farmville-be oltott szerepjátéknak tűnt, amiben minden aprólékossága ellenére is valószínűleg csak a hajós rész marad majd emlékezetes... meg az aknától szétrepülő farkasok.


.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 20, 2018 5:14 am-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzer. Feb. 13, 2013 9:08 pm


Köszi ezt az ajánlót is. Smile

Ezek szerint amíg Te játszol, addig én olvasok...
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzer. Feb. 13, 2013 10:46 pm

R2-D2 írta:

Ezek szerint amíg Te játszol, addig én olvasok...

Valóban hangsúlyosabb volt mostanában a játék, de azért láthattad, volt film is meg könyv is az utóbbi időben, meg lesz is Smile. Most, hogy a helyi mozi újra kinyitott, aktuális is a visszarendeződés.

A következő egyébként könyv lesz; végre megjött a Silver Lining Playbook (a.k.a. Napos oldal), úgyhogy azt fogom olvasni.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Márc. 02, 2013 4:10 pm






.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Márc. 02, 2013 6:08 pm

Ezek mik??? Netes flipperek?

Ifjúkoromban találtam egyszer az egyik szórakozóhelyen egy SW flippert, míg a többiek berúgak, én elnyomogattam a karokat.. Smile
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Márc. 02, 2013 7:10 pm

R2-D2 írta:
Ezek mik??? Netes flipperek?
Ifjúkoromban találtam egyszer az egyik szórakozóhelyen egy SW flippert, míg a többiek berúgak, én elnyomogattam a karokat.. Smile

Olyasmik. Egy magyar játékfejlesztő cég kapott lehetőséget, hogy a Star Wars világából kiindulva több asztalt is tervezzenek, azt hiszem, tízet. Most első körben három jött ki (a fenti kettő és még a Clone Warsos), és ha jól láttam, asztalonként kemény 2 USD.

Nem tukmálás, nincs jutalék, csak gondoltam, ezek még talán beférnek a madarak mellé Smile...
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Márc. 02, 2013 8:00 pm

Niwrok írta:
R2-D2 írta:
Ezek mik??? Netes flipperek?
Ifjúkoromban találtam egyszer az egyik szórakozóhelyen egy SW flippert, míg a többiek berúgak, én elnyomogattam a karokat.. Smile

Olyasmik. Egy magyar játékfejlesztő cég kapott lehetőséget, hogy a Star Wars világából kiindulva több asztalt is tervezzenek, azt hiszem, tízet. Most első körben három jött ki (a fenti kettő és még a Clone Warsos), és ha jól láttam, asztalonként kemény 2 USD.

Nem tukmálás, nincs jutalék, csak gondoltam, ezek még talán beférnek a madarak mellé Smile...

Ez fasza, de hogy lehet hozzájutni? XP-re is van?
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Márc. 02, 2013 11:03 pm

R2-D2 írta:

Ez fasza, de hogy lehet hozzájutni? XP-re is van?

Konzolokra van leginkább, meg Androidra; PC-n úgy tudom, csak a Win8 viszi Sad...
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptyPént. Aug. 02, 2013 12:51 am

R2-D2 írta:
Niwrok írta:

Olyasmik. Egy magyar játékfejlesztő cég kapott lehetőséget, hogy a Star Wars világából kiindulva több asztalt is tervezzenek, azt hiszem, tízet. Most első körben három jött ki (a fenti kettő és még a Clone Warsos).
Ez fasza, de hogy lehet hozzájutni? XP-re is van?

Ha még érdekel a dolog, akkor azóta megjelent Win XP-re is, a Steamen keresztül ingyenesen letölthető egy demo, amivel minden asztal kipróbálható (az most olyan 40-50, persze nem mind SW:) ). Fizetni az asztalokért vagy asztal-csomagokért kell, ha valamelyik megtetszik, de elég húzós áruk van (a Star Wars asztalok például 10 euróba kerülnek, leginkább azért, mert a Steamet üzemeltető Valve még mindig ott tart, hogy 1 euró = 1 dollár).

A Steam pedig egy online bolt és "játszóház" ingyenes kliense, ami kell az onnan vásárolt vagy letöltött programok futtatásához, azt innen tudod letölteni.

A játék neve Pinball FX2.
.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 20, 2018 5:15 am-kor.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty

Vissza az elejére Go down
 
Minden, ami játék PC-n és konzolon
Vissza az elejére 
1 / 5 oldalUgrás a következő oldalra : 1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Általános film topik
» R2-D2 írásai 2.0
» Niwrok írásai 1.0
» Niwrok írásai 3.0

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: A mozitermen kívül :: Könyv, játék, zene-
Ugrás: