Kritikák, gondolatok a filmek világából |
|
| Niwrok írásai 1.0 | |
|
+5Weide Mr. White Remo R2-D2 Niwrok 9 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Hétf. Nov. 10, 2014 9:30 pm | |
| - Weide írta:
- Spoiler:
Cooper szempontjából; jó, sikerült megmenteni az emberiséget, és kivezetni őket az űrbe, ahol gondtalanul játszhatják a baseballt a mini kis Elysiumukon, de; arra térsz vissza, hogy mindazok, akikért az egészet vállaltad, a gyermekeid, a családod; meghaltak, olyan öregek hogy mindjárt meghalnak, eltűntek a francba, azt se tudod, mi van velük. Brand szempontjából; egy csak leheletnyivel élhetőbb bolygóra vetődsz az utolsó mentsvárként, éppen hamvasztod el a szeretőd holtestét, majd lassan beletörődsz a tudatba, hogy mindenki, akit ismertél, vagy elpusztult már az egész Földdel egyetemben, vagy olyan messzire van tőled, hogy esélytelen viszontlátnod. A bajtársaid, munkatársaid, családod meghaltak, és ott vagy egy kibaszott kerek kősivatag közepén a kietlen űrben egy raklapnyi megtermékenyített embrióval, és kvázi rajtad áll, hogy újra lesz-e emberiség. Persze, nem tudhatja, hogy Copper utána ment-e, de azt sem, egyáltalán mennyi idő telt el azóta, mióta ő ott van a saját -régi- galaxisunkban, illetve hogy Cooper egyáltalán hova került. Abból, akkor a szemszögből számomra eléggé kilátástalannak és sanyarúnak tűnik a helyzet.
Egyiket sem tudom sajnálni, mindkettő maga akarta a sorsát. . | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Hétf. Nov. 10, 2014 9:31 pm | |
| - Weide írta:
Az aktuálisan moziban futó filmek kritikáit eddig is oda írtam, és ez így is marad. Én is mindjárt átolvasom a többiek írását is, aztán ha olyan rész van, igyekszem bekapcsolódni.
Oké, azért én behivatkozom, aztán lássuk: - Weide írta:
- Spoiler:
A szeretet, mint mérhető erő, ami meghatározza egy test/lélek helyzetét az ötdimenziós térben, hogy ezáltal befolyásolhassa a múltat és a jelent? Na ne már. Aztán Cooper fiának karakterének teljes elsikkadása a film végére. Mintha szegényről teljesen megfeledkeztek volna, pedig szerintem tényleg ígéretes karakternek bizonyult, főleg Murp-fel párhuzamba állítva. Damon karaktere szerintem kicsit gyorsan le lett rendezve, mint "a gonosz szereplő", pedig az ő logikája és jelleme is megérne egy misét, nekem kifejezetten tetszett a pálfordulása illetve annyira nem is volt elítélendő a tette, már ami az ok-okozatot illeti. A cél szentesíti az eszközt, és az önfeláldozáson keresztül a gyarlóságig ebben az emberben aztán meg volt minden, kvázi a legemberibb karakter volt szerintem. Kicsit úgy érzem, a végig követhetően, csattanókkal és élvezetes fordulatokkal tűzdelt történet a végére elfáradt kicsit, és olyan szintű sokkot akart kínálni a nézőnek, amit már maga a SCIENCE(-fiction) jellege nem bírt el és kissé bugyutává, következetlenné tett.
- Spoiler:
- A szeretet annyira sajátos érzelem, hogy a kutatói legalább annyira megosztottak még a tulajdonságait, megjelenését, sokféleségét illetően is, ahogy a fizikusok is azok a dimenzióknál. Bármekkora őrültségnek is hangzik, még mindig ez a tétova párhuzam volt a film legnagyobb élménye nálam.
- Tomot mindenki lehúzza, pedig azért volt neki is egy elég erős jelenete felnőttként, kifejezendő azt a betokosodottságot, közönyt és kilátástalanságot, ami a Cooper távozását követő években csak súlyosbodott a világban. Tom az, aki lelkesen orvosnak készült, de mostanra teljes "csőlátása" van a kukoricától. "Mink itten kukoricát termelünk, amíg világ a világ! Beteg az asszony? Orvoshoz kéne vinni a gyereket? Mink itten azt leszarjuk, mert nekünk az a dolgunk, hogy kukoricát termeljünk, amíg bele nem döglünk, esetleg egy kicsit utána is, és ebből a barázdából minket el nem téríthet holmi orvoslásos humbug, kéremalássan! Nekünk a kukorica az életünk, és Isten segedelmével az lesz a halálunk is!"
-Mann esetében nem nagyon éreztem pálfordulást, ahogy mondja is, a leszállásának napjától készítette elő a csapdát (az 30-35 év!), amibe most Cooperék besétáltak, legfeljebb számunkra volt meglepő ez a fordulat. Abban meg nem igazán hiszek, hogy emberek ekkorát képesek változni, és mivel a végkifejlet adott, a kiindulást "kell" megváltoztatni, és azt "kell" hinnem, hogy Mannt nem az önfeláldozás hozta el erre a küldetésre, hanem a becsvágy.
. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Hétf. Nov. 10, 2014 9:36 pm | |
| - Niwrok írta:
- .
Sráckor / Boyhood, avagy "Before Adulthood"
88% . A legnagyobb meglepetésemre fenn van a nettékában, úgyhogy hamarosan reagálok rád. Ugyanígy van Purge Anarchy is, utóbbira előbb sor fog kerülni a rövidebbsége miatt. De letöltöttem, érdekel, úgyhogy kíváncsi vagyok. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Hétf. Nov. 10, 2014 9:45 pm | |
| - Weide írta:
- R2-D2 írta:
Egyébként Weidével sem értek egyet, szerintem - főleg a végjáték miatt- abszolút nem nyomasztó a mozi. Nem nyomasztó? Nem nyomasztó?
- Spoiler:
Cooper szempontjából; jó, sikerült megmenteni az emberiséget, és kivezetni őket az űrbe, ahol gondtalanul játszhatják a baseballt a mini kis Elysiumukon, de; arra térsz vissza, hogy mindazok, akikért az egészet vállaltad, a gyermekeid, a családod; meghaltak, olyan öregek hogy mindjárt meghalnak, eltűntek a francba, azt se tudod, mi van velük.
Brand szempontjából; egy csak leheletnyivel élhetőbb bolygóra vetődsz az utolsó mentsvárként, éppen hamvasztod el a szeretőd holtestét, majd lassan beletörődsz a tudatba, hogy mindenki, akit ismertél, vagy elpusztult már az egész Földdel egyetemben, vagy olyan messzire van tőled, hogy esélytelen viszontlátnod. A bajtársaid, munkatársaid, családod meghaltak, és ott vagy egy kibaszott kerek kősivatag közepén a kietlen űrben egy raklapnyi megtermékenyített embrióval, és kvázi rajtad áll, hogy újra lesz-e emberiség. Persze, nem tudhatja, hogy Copper utána ment-e, de azt sem, egyáltalán mennyi idő telt el azóta, mióta ő ott van a saját -régi- galaxisunkban, illetve hogy Cooper egyáltalán hova került. Abból, akkor a szemszögből számomra eléggé kilátástalannak és sanyarúnak tűnik a helyzet.
- Spoiler:
Amennyire elbaszott egy küldetés volt ez, igazából Cooper még örülhetett, hogy bármilyen formában viszontláthatta a lányát, ráadásul a "könytárszobában", amíg a képletet "mutatózta", végig kapcsolatban lehettek. Egyébként én sem éreztem ezt annyira nyomasztónak, még ha Coopernek a nulláról is kell felépítenie egy számára teljesen idegen és új életet... csak ezt a "reset"-et nálam Steven Rogers már kimaxolta idén... a 3000 éves Enderről nem is beszélve . Brand pedig azt teszi, amire szerződött, és abban a hitben van, hogy egyedül rajta múlik a "B" terv sikere, az emberiség túlélése. Bármilyen kietlen is a bolygó, ahol van (részemről kiváló fricska, hogy önmagában egyik bolygó sem volt alkalmas az élet létrejöttére, csak a fenntartására... és persze nem emberi életről beszélünk, de mondjuk az örök túlélő medveállatkák remekül elszörföztek volna a hullámokon, hogy ne csak baktériumokat mondjak), ebből kell kiindulnia, itt kell megtennie mindent, hogy az élet gyökeret verjen. Szerintem nem kilátástalanságában, csak nehézségeiben nyomasztó feladat.
. | |
| | | Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
| | | | Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Hétf. Nov. 10, 2014 10:05 pm | |
| - Niwrok írta:
Csillagok között / Interstellar
- Spoiler:
- A szeretet annyira sajátos érzelem, hogy a kutatói legalább annyira megosztottak még a tulajdonságait, megjelenését, sokféleségét illetően is, ahogy a fizikusok is azok a dimenzióknál. Bármekkora őrültségnek is hangzik, még mindig ez a tétova párhuzam volt a film legnagyobb élménye nálam. - Mindezt értem, és maga a szeretet jelképe, szimbóluma nem is volt giccses vagy eltúlzott -ahogy írtam-, mindaddig, amíg fizikai tényezővé és fizikai képletté nem tették a tesseractban. Odáig kellett volna, hogy tartson ez a motívum, ameddig Brand dobálózik vele példának, hogy hiába a számok és esélyek képlete, őt mindig is a szerelméhez fogja húzni a szíve. És snitt.- Tomot mindenki lehúzza, pedig azért volt neki is egy elég erős jelenete felnőttként, kifejezendő azt a betokosodottságot, közönyt és kilátástalanságot, ami a Cooper távozását követő években csak súlyosbodott a világban. Tom az, aki lelkesen orvosnak készült, de mostanra teljes "csőlátása" van a kukoricától. "Mink itten kukoricát termelünk, amíg világ a világ! Beteg az asszony? Orvoshoz kéne vinni a gyereket? Mink itten azt leszarjuk, mert nekünk az a dolgunk, hogy kukoricát termeljünk, amíg bele nem döglünk, esetleg egy kicsit utána is, és ebből a barázdából minket el nem téríthet holmi orvoslásos humbug, kéremalássan! Nekünk a kukorica az életünk, és Isten segedelmével az lesz a halálunk is!" - Haha, ebben teljesen igazad van, és tetszett is ez a fajta párhuzam, de pont a tetőfokánál, a kukoricaégetésnél vágták el ezt az ellentétet. Pedig lehetett volna még fokozni azt a feszültséget, amit a doki vizsgálódásánál produkált Tom, csak hát ez annyiban maradt. Inkább ennyiben zavart a karakter filmvégi hiánya, az addigi szerepével és amit jelképezett, semmi bajom nem volt, korrektül össze volt rakva. -Mann esetében nem nagyon éreztem pálfordulást, ahogy mondja is, a leszállásának napjától készítette elő a csapdát (az 30-35 év!), amibe most Cooperék besétáltak, legfeljebb számunkra volt meglepő ez a fordulat. Abban meg nem igazán hiszek, hogy emberek ekkorát képesek változni, és mivel a végkifejlet adott, a kiindulást "kell" megváltoztatni, és azt "kell" hinnem, hogy Mannt nem az önfeláldozás hozta el erre a küldetésre, hanem a becsvágy. - Igen, viszont magával együtt menteni akarta az emberiség szikráját is. Mikor próbált bedokkolni az Endurance-be, mintha mondta volna is, hogy be akarja fejezni a küldetést és menteni az embriókat. Nekem legalább is ez jött le. Hogy mindezt milyen mocskos módszerekkel, az már más tészta, de én tartom magam ahhoz, hogy a sok önfeláldozó, szinte ideális hős karakter között ő volt a legemberibb. A bekezdésed utolsó mondata meg egyszerűen lehetetlen szerintem, szinte egyértelmű volt, hogy 99%-ban ez egy öngyilkos küldetés. Biztos, hogy Mannt nem a becsvágy indította útnak, hanem egyszerűen csak megváltoztak az eszméi és a saját érdekei kerekedtek felül. 30 év után lehet én is azt modanám, "Fuck this quest, fuck the Earth, fuck humanity, I quit."
. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Hétf. Nov. 10, 2014 10:39 pm | |
| - Weide írta:
Csillagok között / Interstellar
- Spoiler:
W: Mindezt értem, és maga a szeretet jelképe, szimbóluma nem is volt giccses vagy eltúlzott -ahogy írtam-, mindaddig, amíg fizikai tényezővé és fizikai képletté nem tették a tesseractban. Odáig kellett volna, hogy tartson ez a motívum, ameddig Brand dobálózik vele példának, hogy hiába a számok és esélyek képlete, őt mindig is a szerelméhez fogja húzni a szíve. És snitt.Nekem nem. Ezért írtam Nolan kétségbeeséséről és megszállottságáról már az elején is. W: Haha, ebben teljesen igazad van, és tetszett is ez a fajta párhuzam, de pont a tetőfokánál, a kukoricaégetésnél vágták el ezt az ellentétet. Pedig lehetett volna még fokozni azt a feszültséget, amit a doki vizsgálódásánál produkált Tom, csak hát ez annyiban maradt. Miután Tom pofánbaszta a dokit, szerintem már nem nagyon kellett semmit fokozni . W: Igen, viszont magával együtt menteni akarta az emberiség szikráját is. Mikor próbált bedokkolni az Endurance-be, mintha mondta volna is, hogy be akarja fejezni a küldetést és menteni az embriókat. 30 év után lehet én is azt mon danám, "Fuck this quest, fuck the Earth, fuck humanity, I quit."Szerintem akarta a nagy szart ! A küldetést és az embriókat ugyanis BÁRKI meg tudta volna menteni, ha Mann nem kavarja meg a kását, és addig ügyeskedett, hogy csak az űr végtelenjéhez fogható szerencsén múlt, hogy az egész űrállomás embrióstól nem robbant és hullott darabjaira! De ugyanez Cooperre és Brandra is igaz, őket is csak éppen azután érdekelte az embriók sorsa, hogy gondoskodtak róla, Mann ne mehessen el az űrállomással, hátrahagyva őket meghalni a Mirelit bolygón. Talán csak utasítaniuk kellett volna TARS-ot, hogy oldja fel a dokkolási zárat, és bár ők meghaltak volna, Mann kezébe tették volna a "B" terv sikerét a szerencse helyett... "Mondta" ... Ez van, nagy hibám, de részemről fenntartásokkal kezelem az embereket, akiknek ellentmondást tapasztalok a tettei és a mondatai között.
. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Hétf. Nov. 10, 2014 11:08 pm | |
| - Niwrok írta:
Csillagok között / Interstellar
- Spoiler:
N: Azt viszont nem hinném, hogy Nolan ne foglalkozott volna ezzel a kérdéssel, legfeljebb elintézte annyival, hogy "Van.", csak mert nem akarta túlságosan ebbe az irányba elvinni a filmet.
Akár lehet is válasz ezekre a felvetésekre, lehet, hogy a porviharoktól a kukorica ugyan termékeny marad, de sokkal kevésbé lesz ellenálló a fertőzésekkel szemben (ahogy az emberek is), ahogy a civilizációnak nem a baseball a fontos, de "szórakozásból" és megszokásból még csinálják (feltűnően nulla versenyszellemmel és erőbedobással). Azt meg nem hiszem, hogy a "végnapok" mindenhol ilyen békésen teltek, de ez egy farmertelep volt az USA közepén, ráadásul egy olyan, amit sokkal hatékonyabbá tett Cooper mérnöki tudása, és ahol kilométerekre csak kukorica volt. A "hatmilliárd" semmi békességet nem sugallt, az alsó hangon is az emberiség 20%-ának pusztulását jelentette alig pár év alatt.Nekem a "Van" kevés. Mindig is érdekelt, ha valaki felvázol egy diszópiát, hogyan is jutunk el odáig - no de azt mindenképp elvárnám, ha már az emberiség éhezik, akkor ne autózzon és baseballozzon. Éhesen hogy lehet baseballozni??? Nem önmagával a szituval van bajom, hanem annak a körítésével. És ez esetben nem hiszem, hogy egy farm sokban különbözne egy nagyvárostól. N: A te szemszögedből talán nem képzelhető ez el, de aligha hiteltelen ... Szerintem családos űrhajósok is vannak ... Mexikóban aligha lenne bárki drognyomozó vagy ügyész, ha azt latolgatná, hogy nem vállalhat akkora kockázatot, ami elszakítaná a gyerekeitől. Ráadásul Cooperben sem csak a küldetéstudat mocorgott, hanem a kalandvágy is, az adrenalin (ehelyt jelezném, hogy vannak családos hegymászók, extrém-sportolók, autó- és motorversenyzők, akiknek a kockázatvállalásánál nem is a túlélés játszik... ), és nem biztos, hogy megadta volna annak az esélyét, hogy egy tapasztalatlanabb pilóta elbénázza, és azért hal ki az emberiség, mert nem ő volt ott. És egy nagyon fontos tényező: noha az űrutazás nem veszélytelen, ha minden úgy történt volna, ahogy ígérték, amik alapján mérlegelt, és nem menet közben derülnek ki a félinformációk meg a hazugságok, akkor az egész kiruccanás nem tartott volna tíz évig sem. Azt meg nem értem: miért lenne az baj, ha az unokáinak csinálná? Főleg úgy, hogy az esélye megvolt annak, hogy már a gyerekei küszködésén is enyhíteni tud, hiszen ez történt, még ha "kis" kerülőúton is sikerült.
1. Azért ez a hivatás-felsorolás kissé csúsztatás. Mindkettő esetben napi veszély ugyan van, de minden este hazamész, láthatod a családod. Cooper esetében reális esély volt rá, hogy sosem jön vissza - ezt neki tudnia kellett - és úgy ment el. Úgy, hogy nem volt egy anya sem, aki maradt volna a gyerekekkel. 2. Kalandvágy. Pontosan. Ezért is éreztem az egész családi szálat kicsit felelegesnek, ami semmi más célt nem szolgált, mint hogy később lehessen szembesíteni a családot az emberiséggel. Olyan szájbarágós nem??? 3. Aki családos, akinek van gyereke, aki ezt át tudja érezni, kb. azt mondja, amit én... N: Szerintem jót tudnátok ti beszélgetni erről, hogy ki a hiteltelenebb: az apa, aki elmegy, vagy a lány, aki marad N: Azt hiszem egyébként, hogy Murph nem azért haragudott meg az apjára, mert elment, hanem mert nem vitte magával. Ezt nem így láttam, annyi esze volt neki, hogy hogy mehetett volna vele... N: Részemről is ezt a szakaszt tartom a legfeleslegesebben elnyújtottnak, ugyanakkor a "felvonás" végkifejlete miatt fontos esettanulmány megint csak arról, hogy az emberek hogyan viselkedhetnek túlélésileg extrém körülmények között.Ebből a szempontból jogos, de nekem ez is olyan ... hogyismondjam ... légből kapott fordulatnak tűnt. Most épp a Dumb és Dumber 2 trailere ugrott be, mikor Jim Carrey 20 évig ül a tolószékben egy poénért... N: Persze, valószerűtlen, kettő-a-mínusz-csilliomodik hatványon, de maga Einstein is kalkulált olyan fekete lyukakkal, amiken át lehet menni.... Ha a fekete lyuk nem labda, hanem gravitációs "lefolyó", akkor az lehet, hogy átkerül egy olyan dimenzióba, ahol nem szűnik meg, nem nyelődik el, csak mi már nem tudjuk érzékelni.Érdekes elmélet, de ennél én földhözragadottabb vagyok. Ez teljesen felülír minden eddigi szabályt, ami egy SW, ST esetében abszolút nem zavar, viszont itt az összes promóban azt hangoztatták, hogy tudományos alaposságú a mozi. Lófaszt... N:Igen, ez egy paradoxon...
Ebben a filmben is a kiindulás hibádzik, hiszen a Cooper által visszaküldött infók nélkül eleve létre sem jön az az emberiség, amelyik olyan fejlettségi szinten állna, hogy létrehozhatná a féreglyukat. Talán erre is a többdimenziós tér a válasz, hiszen ha volt egy világ, amiben tényleg az idegenek mentetté meg az embereket, akik utána a képességeik szerint próbálták megmenteni az összes lehetséges fennmaradó térben az emberiséget, akkor talán már szerintem van értelme a lyuknak is és annak is, hogy miért így segítenek, ilyen önműködő, önmagába visszatérő hurokként.Nem, az emberiség féreglyuk nélkül kellett hogy eljusson egy olyan állapotba, hogy féreglyukat tudjon csinálni. De miértkell akkor a saját múltját rebootolni???? Aztán a többi gondolatom főleg tudomány vs sci-fi jellegű, az aeonfluxon jól összeszedék ezeket. Túlságosan ismételni nem fogom őket, de két dolog már a moziban is felsejlett: 1. Milyen idióta ötlet a fekete lyuk körül keringő bolygókra küldeni az emberiséget, olyanokra, amik hosszútávon egyáltalán nem nyújtanak túlélést, mert bele fognak zuhanni a lyukba. 2. Ebből kifolyólag: a nagytudású Ők miért ezeket a bolygókat mondták????
| |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Hétf. Nov. 10, 2014 11:59 pm | |
| - R2-D2 írta:
Csillagok között / Interstellar
- Spoiler:
N: Azt viszont nem hinném, hogy Nolan ne foglalkozott volna ezzel a kérdéssel, legfeljebb elintézte annyival, hogy "Van.", csak mert nem akarta túlságosan ebbe az irányba elvinni a filmet.R2: Nekem a "Van" kevés. Mindig is érdekelt, ha valaki felvázol egy diszópiát, hogyan is jutunk el odáig - no de azt mindenképp elvárnám, ha már az emberiség éhezik, akkor ne autózzon és baseballozzon. Éhesen hogy lehet baseballozni??? Nem önmagával a szituval van bajom, hanem annak a körítésével. És ez esetben nem hiszem, hogy egy farm sokban különbözne egy nagyvárostól.Éhesen sehogy, de ezek az emberek nem is éheztek annyira egy kukoricaföld közepén és szomszédságában, és azért a vacsi is elég bőséges volt, ahogy elnéztem. Meg volt robotvezérlésű kombájn is, és mert ennyire kérdezed, eszembe jutott, ha már volt kukorica, akkor éppen lehetett bioetanol, azzal is eldöcögnek a kocsik, meg napelemmel is... Persze a rakétához kevés a Vénusz, tehát csak akad még valahol egy olajfinomító ... Nem tudom. Kevés ember egy jól összeszokott kis közösségben, ahol relatíve bőségesen van élelmiszer ne lenne más, mint egy az ellátási láncra hiperérzékeny nagyváros, ahol emberek tömegei vannak összezárva? Azért én most így annyira nem értem, hogy ezt hogy raktad össze, hogy vezetted le ... N: Persze, valószerűtlen, kettő-a-mínusz-csilliomodik hatványon, de maga Einstein is kalkulált olyan fekete lyukakkal, amiken át lehet menni.... Ha a fekete lyuk nem labda, hanem gravitációs "lefolyó", akkor az lehet, hogy átkerül egy olyan dimenzióba, ahol nem szűnik meg, nem nyelődik el, csak mi már nem tudjuk érzékelni.R2: Érdekes elmélet, de ennél én földhözragadottabb vagyok. Ez teljesen felülír minden eddigi szabályt, ami egy SW, ST esetében abszolút nem zavar, viszont itt az összes promóban azt hangoztatták, hogy tudományos alaposságú a mozi. Lófaszt...Stephen Hawking szerint nem lófasz, csak futóhomok, és annyira pont meg is van "alapozva" a film , és én sem az ujjamból szoptam, hogy Einstein miket írt a gravitációról, mint dimenzionális torzulásról ... Én is éppen elég földhözragadt vagyok abban az értelemben, hogy azért nem szopok be csont nélkül bármit, hogy este csigalépcsőn megy le a Nap meg mittudomén, de mert a tudósok még bőszen vitatkoznak rajta, hogy mi hogy van az űrben, meg hogy tulajdonképpen mit is nevezünk gravitációnak meg fekete lyuknak, én meg nem értek hozzá, részemről egyik magyarázat lehet éppen olyan jó, mint a másik ... R2: Nem, az emberiség féreglyuk nélkül kellett hogy eljusson egy olyan állapotba, hogy féreglyukat tudjon csinálni. De miért kell akkor a saját múltját rebootolni???? Ezért paradoxon ! Az emberiségnek a "kukoricás" állapotból képtelennek kellett lennie a féreglyuk eléréséhez (nem is nagyon tűnik valószínűnek), mert ha képesek lettek volna rá, akkor teljesen felesleges lenne "rebootolni". De mert a filmben van reboot, ezért valakinek el kellett dobnia ezt a mentőövet, aki nem lehet az emberiség... R2: Milyen idióta ötlet a fekete lyuk körül keringő bolygókra küldeni az emberiséget, olyanokra, amik hosszútávon egyáltalán nem nyújtanak túlélést, mert bele fognak zuhanni a lyukba. Ebből kifolyólag: a nagytudású Ők miért ezeket a bolygókat mondták???? Mert szerintem nem a bolygók voltak a lényegek és a "B" terv, hanem a Gargantuának nevezett képződmény, és azzal az "A" terv. A bolygók csak ugyanolyan csalik lehettek, ahogy Mann esetében is voltak a hamisított adatok, elvégre azzal mégsem lehetett volna odahívni senkit, hogy "Gyere, apa, ugorj fejest ebbe a fekete lyukba vagy mibe, mert itt találod a Szent Grált!".
Nem mondom, hogy bármi is így történt, ahogy leírtam eddig, de ha már értelmet kell keresni az események mögött, akkor én ezt az értelmet tudom megtalálni. Más meg biztos mást ... .
A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Ápr. 05, 2019 11:35 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Két nap, egy éjszaka / Deux jours, une nuit Szer. Nov. 12, 2014 11:45 pm | |
| . Két nap, egy éjszaka / Deux jours, une nuitTalán már írtam párszor, hogy az Egek ura és a Grönholm-módszer környékén, meg az éppen akkori élethelyzetemből adódóan máshogy kezdtem nézni az álláskeresésre. Gyakorlatilag a második olyan társadalmi körülményt láttam meg benne, ahol minden civilizációs norma meg béke ellenére semmivel sem kevésbé gyilkos a verseny, mint a dzsungelben volt a majmok között (az első nálam a párválasztás). Amikor negyvenen jelentkeznek ugyanarra a munkahelyre, amikor ennyi ember közül kell kitűnni vagy éppen megtalálni azt, mivel lehet a többiekhez képest előnyben lenni... elég sok dilemmával tud együtt járni. Azóta egy kicsit jobban figyelek a munkaerőpiachoz kapcsolódó filmekre, így ezt is tulajdonképpen ezért néztem meg. A hosszabb betegállományából nemrég felépült Sandra egy napelem-gyártó cégnél dolgozik... azaz hogy éppen ez a gond, hogy nem dolgozik. A cég főnöke ugyanis gazdasági okokra és a válságra hivatkozással ultimátumot adott Sandra 16 kollégájának, hogy Sandra csak akkor tarthatja meg az állását, ha a többségük lemond az év végi, teljesítményalapú ösztönzőjéről, ami akár 1.000 euro is lehet. A nőt igencsak nehéz helyzetbe hozná, ha két gyerek mellett a férje szintén nem túl magas keresetéből kéne fenntartaniuk négyüket. Sandrának a szavazásig hátralevő időt, egy hétvégét kell arra szánnia, hogy megpróbálva személyesen vagy telefonon beszélni a kollégákkal meggyőzze őket, hogy az ő állásának megmaradására tegyék a voksukat, még ha ez áldozatot is kíván tőlük. Ennyit tudtam a filmről, amikor beültem rá, leginkább azért, hogy a szerteágazó kérdés- és jelenethalmazból, amit ebből az alapszituációból én elképzelhetőnek tartottam, mit látok megelevenedni a vásznon. Nos, sokat, hiszen az várható volt, hogy a változatosság jegyében ez a sok kolléga mind máshogy reagál, fel voltam készülve például a sajnálkozással vegyes kifogásgyűjteményekre, hogy "Persze, szívesen segítenék, de...", és az nyilvánvaló volt, hogy Sandra számára sem lesz ugyanolyan ennyi ember elé odaállni, a sikerek és a kudarcok aktuális arányától függően, és azt mondani, "Szia! Feláldoznád értem az ezer euródat?", persze szintén változatos módokon. Várható volt, hogy szerepet fog játszani a kollégák egymás közötti viszonya (még ha talán csak egy-egy karácsonyi partira is korlátozódhatott az emberek ismertsége), de olyan csoporthatások is felbukkantak, mint a csordaszellem (az emberek első kérdése jellemzően az volt, hogy "Hogy szavaztak a többiek?"). Mert hát ahogy a "verseny" fej-fej mellett haladt, egyre jobban befolyásolta a dolgot az, hogy nem elég esetleg Sandrát az állásában tartani, utána még együtt is kell élni vele, hogy ezzel azok is elvesztik a pénzüket, akik ellene szavaztak, csak mert tényleg égető szükségük volt a pénzre. Ez így stimmelt is, de szerencsére a film ebben a vonatkozásában többet hozott ki a helyzetből, mint gondoltam. Eleve az egy jó csavar már a történet elején, hogy ez nem az első szavazás. Az már lezajlott, csak Sandra "belső" embere kiharcolt egy újabb szavazási lehetőséget arra való hivatkozással, hogy a művezető hamis pletykákkal megpróbált a kollégák félelmeire hatni. Vagyis nem egyszerűen egy 0-0-ról induló meccsről van szó, hanem egy olyanról, amit 2-14-nél lefújtak (vagyis mindössze ketten szavaztak Sandrára), csak a "hazai" "csapat" "óvott". Ez azt hozza magával, hogy Sandrának nem elkezdeni kell a kuncsorgást, hanem újrakezdeni, és ez egy normál embert is szélsőségesen megviselne, nemhogy Sandrát. Neki annyival nehezebb, hogy a betegség, amiből felépülni látszott, az egy valószínűsíthető idegösszeroppanással súlyosbított depresszió, és ez egy újabb réteggel bővíti a filmet... meg az érveket is Sandra ellen, ahogy előkerül, hogy "még nem gyógyultál meg teljesen", "még nem vagy elég hatékony munkaerő", "aki beteg volt, már sosem lesz 100%-os". Nagyon ellenkezni sem lehet ezekkel, mert hát hiába bizonygatja, hogy milyen jól van, ha ez egy cseppet sem látszik rajta a kialvatlan, karikás szemeivel, a letargikus ábrázatával, és hogy szinte végig ugyanabban a kinyúlt, kifakult rózsaszín topban megy mindenhova... és akkor a kollégák még nem is látják, ahogy a sírógörcseit Xanax-szal próbálja ellensúlyozni. Közben viszont ugyanez egy kicsit ellentmondásossá is tette a filmet. Nekem nézőként elvett a lelkesedésemből, hogy Sandrán nem különösebben látszik, hogy igazából küzdene ezért az állásért, vagy hogy egyáltalán érdekelné, és nem csak olyan "külső" erők hatására, muszájból csinálná, mint a férje és a "jószándékú" kolléganője unszolása, és önámítónak hat, amikor arról beszél, hogy önmagáért szavazzanak rá, és ne azért, hogy megsajnálják, amikor a személyes találkozóknak éppen ez az "értelme": a manipuláció, mert szemtől szemben nehezebb nemet mondani. Ezen kívül viszont Sandra ritkán érvel egyáltalán bármilyen módon, és nem is azt mondja a kollégáknak, hogy "szeretném, ha rám szavaznál", hanem csak megkérdezi, hogy szavaznának-e rá... és ez nekem hiányzott a filmből, egy jó kis pszichológiai adok-kapok veszett el ezzel. Ráadásul a depi hozta magával a film legnagyobb negatívumát is... - Spoiler:
..."hogy mingyá' öngyi leszek", de ez valami elképesztő gázul és abszurdan megoldva, amiben az időzítés volt a legnagyobb baromság. Sandra délután fél egykor még elmegy a férjével az egyik kollégához, aztán hazamenve leugrik a boltba, hogy kenyeret vegyen, és akkor a délutáni szundihoz készülve egyszer csak bevesz egy dobozt a nyugtatókból, de alig pár perccel utána már be is vallja ezt a férjének, aki mentőt hív, a nő kórházba kerül, ahol a gyomormosás és a vizsgálatok után olyan gyorsan kapja össze magát, hogy este még van ideje felkeresni a két eddig kimaradt embert... én meg nézem, hogy "Mivan?!". Tíz perc az egész eseményfolyam, aminek minden eleme gáz, de a legnagyobb hülyeség, hogy Sandrát pár óra alatt hazaengedik egy öngyilkossági kísérlet után. Kezelt depressziósként?! Nuku megfigyelés?! Nuku pszichiátriai beutaló?! HOL?! Nem az ujja rándult meg, az ég szerelmére!
Arra már munkaügyekkel foglalkozó ismerősöm hívta fel a figyelmem, hogy maga az egész szavazósdi sem stimmel. Az egy dolog, hogy valószínűtlen, egy főnök kiadjon a kezéből egy ilyen döntést, ráadásul nagyfokú tájékozatlanságra vallana a részéről, ha nem tudná teljesítményalapon megítélni, ki mennyit ér a cégnek, és akkor azt még nem is említettem, hogy a szavazás kimenetelétől függetlenül a pozitív csapatmorálra hetekre-hónapokra keresztet vethetne, a céges furkálódásokat viszont olajként tüzelné fel. Vagyis filmen jól mutat, el lehet gondolkodni az általános viselkedési mintákon, de ilyen főnök nincs, vagy ha van, az igazából nem sokat konyít az emberi erőforrás-menedzsmenthez.
Mivel a téma nekem nem volt túl elrugaszkodott a valóságtól (legalábbis ezt a fentit leszámítva), így a megvalósítás is megmarad a földön. Egykamerás, "ahogy-van" köztereken, alig pár beállításból felvett jelenetekről beszélünk, sok hosszabb, akár pár perces snittekkel, amik szokás szerint megfogtak, ráadásul a színészeknek is nagy kihívás lehetett akár több érzelmi váltást is végigvinni vágás nélkül (gondolva itt mondjuk a fociedzőre), a Sandrát alakító Marion Cotillard-ról nem is beszélve. Az ő alakítása abszolút hiteles, ahogy mindig is az, végig Sandrát láttam benne, a megélhetésért és a lakásukért aggódó, legyengült mentális állapotban, de kiszolgáltatott helyzetben levő anyát, akit lépten-nyomon maguk alá gyűrnek az elutasítások, és nem különösebben dobnak fel a kis győzelmek. Nem ő tehet róla, hogy Sandra karaktere és az események nem minden elemükben azok, de nem hagyhatom figyelmen kívül ezeket sem. 7,5/10 .
A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Ápr. 05, 2019 11:35 pm-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Csüt. Nov. 13, 2014 1:22 am | |
| - Niwrok írta:
- .
Két nap, egy éjszaka / Deux jours, une nuit
7,5/10 . Jó írás, olvasása közben - bizonyos pontokon - még a Lincolnl is beugrott... Miután nem tervezem megnézni a filmet - nem mintha nem lenne AJÁNLÓ az ajánló, csupán nem fér bele a tervbe - spoiler mögött elárulnád, hogy végül is marad, vagy nem?? | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Csüt. Nov. 13, 2014 8:31 am | |
| - R2-D2 írta:
Két nap, egy éjszaka / Deux jours, une nuit
Miután nem tervezem megnézni a filmet - nem mintha nem lenne AJÁNLÓ az ajánló, csupán nem fér bele a tervbe - spoiler mögött elárulnád, hogy végül is marad, vagy nem??
A "terv"-be?! Milyen Nagy Terv szerint nézed te a filmeket ? Vagy csak nem tágítaná eléggé a határaidat ? Pedig pont érdekelt volna, hogy te, mint munkáltató, hogyan értékelnéd a filmet meg az egész koncepciót. - Spoiler:
Annyit tudni kell még a végéhez, hogy amivel a művezető befolyásolta a többieket, az az volt, hogy Sandra betegállománya alatt kiderült, 16-an is elegen vannak, Sandra munkájára nincs szükség, így ha a többség a maradására szavaz, akkor nem csak a bónusz veszik el, de valakit ki is rúgnak Sandra helyett. Sandra egyik állandó érve, hogy ez nem igaz, a főnök semmi ilyet nem mondott.
Amikor lezajlik a szavazás, és az eredmény 8-8, tehát nincs többség, a főnök behivatja Sandrát. Elmondja, hogy bár a szavazáson elbukott, de elismerésre méltónak tartja, hogy Sandra így tudott hatni a kollégákra, hogy így tudta motiválni őket, ezért tesz egy újabb ajánlatot. Mivel tényleg kiderült, hogy nincs szükség a részlegen 17 emberre, ezért most ugyan ki kell rúgnia Sandrát, de szeptemberben (egy-két hónap múlva) lejár két határozott idejű szerződés, és akkor azok közül az egyiket nem újítanák meg, Sandra pedig visszajöhetne... vagyis hát pont azt mondja, amiről a nő győzködte a kollégákat, hogy ááá, dehogy. Ráadásul az egyik határozott idejűs srác a Sandrára szavazók között volt, és pont azon félelme ellenében szavazott Sandrára, hogy a szerződése megújításánál hátrányban lenne, ha nem a bónuszra szavazna... és így Sandrára szavazva is szopóágra kerülhetne, ugye. A másik szerződéses közel sem számított volna szerintem Sandrának, az egy barom volt, aki a szintén cégnél dolgozó apját is leütötte, amikor annak egyáltalán megfordult a fejében, hogy nem a pénzt választja, Sandrát meg mindenféle szemét kis kurvának elmondta, amiért van pofája így ellopni a pénzüket, ami nekik JÁR!
Na, ez az a játszma, amiben Sandra már nem venne részt, egy "Kösz, nem." kíséretében, kézfogás nélkül kijön az irodából, aztán mosolyogva elindul az utcán. FIN.
Ismerősöm éppen ezt mondta, hogy már elsőre ezt kellett volna tennie, otthagyni a céget a francba, mert ő ebből a helyzetből sehogy sem jöhetett volna ki jól, ha marad. Persze, nehéz a váltás, nem lehet könnyű még alapból sem új állást keresni, főleg nem frissen "gyógyult" depressziósként, de ha marad, akkor szétzilálta volna a csapatot, előbb-utóbb meg úgyis kiutálták volna.
. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Éjjeli féreg / Nightcrawler Vas. Nov. 16, 2014 2:24 am | |
| . Éjjeli féreg / NightcrawlerAlig pár hete volt egy film, amiben sokan kiemelték a média manipulációiról mutatott görbe tükröt, és bár tagadhatatlanul benne volt ez is, nekem a manipuláció egy másik irányban is jelentkezett, és ezt sokkal fontosabbnak tartottam, mert ez volt egy kis újdonság a szenzáció- és tragédiahajhász médiát önmagáért szapuló filmek sokaságában. És azt hiszem, ezzel a filmmel ugyanez lesz a helyzet. Lou Bloom egyik napról a másikra élve, néha csak piti lopásokból tartja fenn magát, mígnem egy számára szerencsés véletlen egy teljesen új világot nyit meg számára: a híradóknak dolgozó szabadúszó videósokét, akik az éjszakai Los Angeles utcáit róják, fülelve a rendőrségi frekvenciát, hogy minél gyorsabban a bűntények, balesetek helyszínére érve minél jobb szögből és lehetőleg elsőként vehessék fel a minél szaftosabb részleteket. Lou lelkesen, égve a tanulási vágytól vág bele az új szakmájába, párszáz dollárjából egy egyszerű kézikamerát véve, ócska tragacsával tényleg az alapoktól kezdve a munkát, hasznosítva az ingyenes online kurzusokon hallottakat, az egyre gyarapodó felvételeket pedig L.A. egyik alacsony nézettségű tévécsatornának adja el, ahol Ninát, a középkorú hírszerkesztőnőt nem különösebben aggasztja, hogy Lou hogyan jut az egyre közelibb, egyre véresebb felvételekhez, amíg a jogi osztály nem emel kifogást, a nézők viszont zabálják azokat. Lou anyagai egyre gyakrabban bukkannak fel a reggeli híradóban, ami lehetővé teszi, hogy egy asszisztenssel bővítse a remek kilátásokkal kecsegtető cégét... de ezzel együtt a féltékeny konkurencia is megpróbál nyomást gyakorolni rá, Lou enyhén szólva is megkérdőjelezhető módszerei miatt pedig hamarosan gondjai akadnak a "személyzettel", az akadékoskodó nyomozókról nem is beszélve. Lou azonban nem az a fajta ember, akit az efféle akadályok letérítenének a célja felé vezető útról. Igen, ez pont úgy hangzik, mint az a film, ami arról szól, hogy a vérszomjas média által biztosított gyors meggazdagodás lehetősége megszédít egy amúgy jobb sorsra érdemes fiatalembert, aki egyre távolabb kerül korábbi erkölcsi aggályaitól, és kezdetben a puszta megélhetés reményében, később az őt magával ragadó hírörvény miatt egyre vakmerőbb helyzetekbe vág bele, kísértve a sorsot, egyre mélyebbre süppedve a média vérmocskos mocsarában. Szerintem is van ilyen a filmben: Rick. Pár jelzőt módosítva esetleg még Nina lenne ilyen. Kettejükön látszik, hogy a média világa amúgy hogyan hat azokra az emberekre, akik belekerülnek. Rick persze ebből a szempontból kevésbé releváns, nála inkább csak az a motiváció, hogy még mindig jobb 30 dollárt keresni naponta egy irritáló, őrült dolgokat művelő fazon mellett, mint hajléktalannak lenni és az "ősi mesterséget" űzni. Nina azonban már éppen elég régi róka a szakmában ahhoz, hogy tudja, a híradónak dolgozva is könnyen válhat az emberből kurva, főleg, ha egykori csúcsáról egyre lejjebb csúszva egyszerűen elérte a gödörnek azt a pontját, ahonnan már nincs lejjebb, csak a teljes bukás. Lou így aztán szállíthat akármilyen felvételeket és kérhet, sőt, követelhet azokért bármit, akár a zsarolástól sem visszariadva, Ninának a nézettségi verseny élessége miatt, ha vannak is kétségei, ha szeretne is ellentmondani, aligha fog ezeknek hangot is adni. Ellenben "ad" másfajta hangokat, kis betekintést adva a kulisszák mögé, ha esetleg bárkit is az a tévképzet gyötörte volna mostanáig, hogy a média cserkészlány-apácák gyülekezete, akiknek a feladata a tények minél pontosabb és hitelesebb bemutatása... és az ilyen Lou-félék nélkül sem lenne az. Rövid kis jelenetek, de szívesebben néztem volna belőlük többet, ahogy Nina a híradós személyzetet instruálja, remek érzékkel növelve az esetek tragikus voltát, vagy éppen a félelmet próbálva felébreszteni vagy fokozni a nézőkben, hogy minél többen minél többször nézzék a híradójukat, ahol azt ígérik, folyamatosan tájékoztatni fogják őket az ügy fejleményeiről. Akik ebben a filmben is az általánosan ismert "ha vérzik, akkor nézik"-elvet szeretnék felfedezni, akik undorral vegyes haraggal kívánják sokadszor emlékeztetni magukat arra, milyen felvételek is kerülnek nap mint nap a híradókba, miközben Lou egyre brutálisabb, egyre vadabb módszerekkel manipulált képkockákat rögzít és ad át sugárzásra az éjszaka tragédiáiról, megteheti. Erre is tökéletesen alkalmas a Nightcrawler. A többieknek azonban ott van Lou, meg az ő személyisége. Merthogy Lounál irritálóbban tenyérbemászó figurát keveset láttam igencsak bőséges filmes pályafutásom alatt, és ezen már aligha változtatott az, hogy a vége felé már épp csak a teleobjektívet nem dörgölte bele a vértócsákba. Az állandó tudálékos szövegei, a MLM-tréningekről oly ismerős manipulatív baromságok, a hangulati váltások és az arcáról letörölhetetlen, élveteg vigyor mind-mind hozzájárultak ehhez, a későbbi fenyegetéseiről, zsarolásairól nem is beszélve. Néha csak egy mondatra kaptam fel a fejem, de azonnal a világ másik végében szerettem volna lenni, minél messzebb ettől, a téboly egyre több jelét mutató figurától. A felszínen talán úgy tűnhet, hogy Lou-t az egyre "minőségibb tartalom" előállítási kényszere és az átélt sokkok lökik egyre lejjebb a lejtőn... de én azt hiszem, ezúttal nem mindegy, hogy a tyúk volt előbb, vagy a tojás. - Spoiler:
Úgy a közepén tűnt fel, hogy mi zavar Louban: én is azt vártam, hogy majd a film során látjuk lecsúszni... csak hát ez csak nem akart megtörténni. Én meg eluntam a várakozást, hogy Lou végig pontosan ugyanúgy viselkedik, alkudozik és erőszakoskodik, és bár persze egyre profibb felvételeket készít és egyre nagyobb kockázatokat vállal, de a manipuláció pontosan az a dolog, amit neki láthatóan nem kell tanulni. És nekem ez volt az igazi csavar, a "konklúzió", vagyis hogy Lou nem válik semmivé a film eseményei alatt, hanem végig, a nulladik perctől az, ami: egy szociopata kéjenc, és bár úgy látszik, ő sodródik ebben egyre mélyebbre, igazából szerintem csak a lehetőségek hozzák elő belőle, ami mindig is ott volt. Hogy a "média örvénye" csak látszólagos. Mert kezdődött mindez azzal, ami emlékeztetőnek is előkerül a végén: az órával.
És ez az egy kis információ nekem egy új képet rajzolt a film fonákjára, egy olyat, aki még a médiánál is ijesztőbb. Képet egy sunyi kis geciről, aki nem pusztán a karrier érdekében, előretörésül csinálja az egyre véresebb videóit, hanem egyszerűen mert élvezi őket. Élvezi a fájdalmat, élvezi a düh megnyilvánulását, élvezi az erőszakot és a halált, és különösen élvezi, hogy egyre elismertebb híradós-videósként egyre közelebb férkőzhet ezekhez, egyre jobb minőségű felvételeket készíthet róluk, és azokat egyre több embernek mutathatja meg, amely híradókat utána el is menti, mint egy trófeát. Képet egy "emberről", aki dicsekszik azzal, hogy egy erkölcstelen, szadista fasz, és aki sikerrel találta meg azt a munkahelyet, ami ezt maximálisan kiszolgálja, és mellesleg még kurvajól fizet is érte. Ez is egyfajta "viszketés"...
Vajon azért kellett a hullát a fényszóró elé húzni, hogy a nézők jobban lássák, vagy hogy ő? Vajon amikor izgatottan száll ki a kocsiból, megnézni a felvételeket, csak a felvételei nagyszerűségét csodálta, vagy tetszett neki, amit látott? Amikor a tükör előtt dührohamot kap, vajon azért kapja, mert elhappotak előle egy jó pénzzel kecsegtető témát, vagy mert megfosztották a lezuhant repülő körül heverő, összeégett, szétzúzott testek látványától? A végén, a haldoklót mutatva nem-e magát a testből távozó életet tartja fontosnak, függetlenül attól, hogy éppen kinek a teste az? Hogy ölt, és ennek eredményét közvetlen közelről élvezheti ki, nem csak a mások által hátrahagyott, kihűlt, ernyedt testeket filmezheti? Vajon nem azért annyira profi abban, amit csinál, érez rá pontosan a szögekre, mert tudja, hogy annál nem lehet "szenzációsabban" bemutatni a dolgokat, ahogy azok neki a legnagyobb élvezetet okozzák, ahogy ő szeretné viszontlátni azokat? Mert ugye Lou végig a céljáról beszél, csak azt nem köti az orrunkra, mi is lenne az...
Mert nekem ez a kapocs a Holtodiglannal: ahogy nem csak a média manipulálja a nézőket, hanem kellő ügyességgel akár az egyes emberek is manipulálhatják a médiát, azt mutatva és mondva nekik, ami az ő érdekükben is áll. Hogy a média is lehet eszköz, ha valaki ismeri a mechanizmusait.
Az ismert, de mégis elgondolkodtató téma és az undorítóan tökéletesre formált pszicho-dráma mellett a Nightcrawler egy pörgős thrillerként is megállja a helyét. Jórészt ügyesek a váltások, ahogy mondjuk médiától való konstans felháborodás egy-egy üldözés során átadja a helyét az autós-lövöldözős akció keltette izgalomnak vagy ahogy Lou olykor besegít a jobb felvételek, a zavartalanabb előrejutás érdekében, a Loutól érzett borzongásnak. Eredendően nem tudtam, ezért is ért kellemes meglepetésként, hogy a Zuhanást is jegyző Dan Gilroynak köszönhető a forgatókönyv, és ez rögtön a maximálisan kidolgozott és felépített drámai oldalt is megmagyarázta, ráadásul első rendezése is ez a film, és csak remélem, hogy nem az utolsó. A színészek közül elsőként messze kiemelendő Jake Gyllenhaal, aki azért csak kap majd valami elismerést nem csak azért, ahogy Lout eljátssza, hanem hogy eközben kiválóan alakítja a Lout játszó Jared Letot. Ez az ő sokadik one-man-showja, és lubickol is rendesen a szerepben. Rene Russo ennyi év után zsigerből hozza a kiöregedéshez igencsak közel álló híradóst, ráadásul remekül hangzanak a szájába adott manipulatív szövegek, a másik mellékszereplő Riz Ahmed meg az elmúlt két hét után már szinte barátnak számít nálam, de hogy miért, annak magyarázatát a következő írásomhoz csatolnám. Alkalom szüli a tolvajt, mondják. De mi a helyzet egy szociopatával? 8,5/10, de lehet, hogy egy ráalvás és egy kibeszélés után lesz ez több is... .
A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Ápr. 05, 2019 11:36 pm-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Vas. Nov. 16, 2014 11:40 am | |
| - Niwrok írta:
- .
Éjjeli féreg / Nightcrawler
A többieknek azonban ott van Lou, meg az ő személyisége. Merthogy Lounál irritálóbban tenyérbemászó figurát keveset láttam igencsak bőséges filmes pályafutásom alatt, és ezen már aligha változtatott az, hogy a vége felé már épp csak a teleobjektívet nem dörgölte bele a vértócsákba. Az állandó tudálékos szövegei, a MLM-tréningekről oly ismerős manipulatív baromságok, a hangulati váltások és az arcáról letörölhetetlen, élveteg vigyor mind-mind hozzájárultak ehhez, a későbbi fenyegetéseiről, zsarolásairól nem is beszélve. Néha csak egy mondatra kaptam fel a fejem, de azonnal a világ másik végében szerettem volna lenni, minél messzebb ettől, a téboly egyre több jelét mutató figurától. A felszínen talán úgy tűnhet, hogy Lou-t az egyre "minőségibb tartalom" előállítási kényszere és az átélt sokkok lökik egyre lejjebb a lejtőn... de én azt hiszem, ezúttal nem mindegy, hogy a tyúk volt előbb, vagy a tojás.
8,5/10, de lehet, hogy egy ráalvás és egy kibeszélés után lesz ez több is... . Hmmmm... Nemszeretem karakter? Ha neked is így, ennyire, akkor mi lesz(lenne) velem??? Egy újabb Mocsok?? | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 Vas. Nov. 16, 2014 11:52 am | |
| - R2-D2 írta:
- Niwrok írta:
- .
Éjjeli féreg / Nightcrawler
A többieknek azonban ott van Lou, meg az ő személyisége. Merthogy Lounál irritálóbban tenyérbemászó figurát keveset láttam igencsak bőséges filmes pályafutásom alatt, és ezen már aligha változtatott az, hogy a vége felé már épp csak a teleobjektívet nem dörgölte bele a vértócsákba.
8,5/10, de lehet, hogy egy ráalvás és egy kibeszélés után lesz ez több is...
Hmmmm... Nemszeretem karakter? Ha neked is így, ennyire, akkor mi lesz(lenne) velem??? Egy újabb Mocsok??
Nem, Lou szerintem sokkal-sokkal rosszabb, mint Robertson őrmester volt, vele ellentétben született féreg, nem csak mondjuk a veszteségek tették azzá... illetve biztos van valami oka, hogy Lou olyan lett, amilyen, de a film egy tizedmásodpercet nem szán az okokra, így nekem sem kellett ezzel foglalkozni. . | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: Niwrok írásai 1.0 | |
| |
| | | | Niwrok írásai 1.0 | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|