Kritikák, gondolatok a filmek világából |
| | R2-D2 írásai 3.0 | |
|
+7Gyulus Dylan83 andrew1975 téglagyári megálló mesterjani Mr. White Weide 11 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Lady Bird Szomb. Feb. 24, 2018 3:08 pm | |
| . Lady BirdMinden évben van néhány olyan Oscar jelölés, amit istenigazából nem értek – nem csak önmagában azt, hogy egy számomra pocsék mozi mit is keres az Akadémia nomináltjai között, hanem már azt sem, hogy az adott filmben mi lehet az a plusz, az a mondandó, ami odáig elvitte. Néhány sarkallatos témaválasztás ugye már fél siker, meg néha azért tényleg becsúszik egy-egy igazán jó mozi is, de mindezek mellett nem először fordult elő, hogy kifejezetten szar filmek kerülnek a célegyenesbe. Idén kapásból kettő is van: a Tűnj el! (aminél nagyjából értem, hogy mi az oka) mellett a Lady Bird is egy fos, egy kifejezetten unalmas, érdektelen film, milliószor látott történettel, nulla újdonsággal – ahogy olvasom, arra kellene büszkének lennie, hogy valósághű. Hát persze… mert az totál mindennapos, hogy kiderül a pasidról, hogy buzi, mi? Ráadásul, amekkora hisztit és felhajtást ez a film kapott (hú, nem tudom meddig nem volt negatív értékelés a Rottenen, meg ilyenek – látszik, én nem írok oda), az ember valami elementáris erejű élményt vár tőle: aztán jön a jó nagy pofáraesés. Még szerencse, hogy csak másfél óra az egész. Az egész ugye egy felnövés történet, amiben egy gimis lány épp fellázad anyja ellen és teljesen mást akar kezdeni életével, mint amit szülei neki szánnak. Hiába emlegetik többen a Sráckort a témában, valami fura anomália miatt nekem inkább a legutóbbi Black Mirror Arkangyala jutott róla eszembe – lehet, ez a viszonyítás is szerepet játszott abba, hogy a Lady Bird (Angry Bird ) kevésbé tetszett, mint elvárható lenne. Ez, így, ilyen mixben, ilyen rendezésben egyrészt végtelenül unalmas, érdektelen és érzelmileg hatástalan, másrészt roppant mesterséges és művi is egyben: a rövid játékidőbe bele kellett passzírozni minden olyan dolgot, ami egy mai fiatal életét befolyásolhatja (sőt, annál többet is), de ez nemhogy felpörgette volna a cselekményt, hanem ellehetetlenítette. Lehet, a kevesebb több lett volna, lehet, ha közelebb sikerült volna hozni Christine-t, a főszereplő csajt, ha megérteni, igazán megérteni és hitelessé tenni, mit miért csinál, sokkal jobb lett volna az egész… számomra akkor is lett volna nagyon pici savanyú íz a vallási fennhang miatt, de azt már simán bele tudtam volna illeszteni a komplex történetbe. Ha már a Keresztútnál sikerül, ugye… apropó: sok mindenben hasonlít a kettő, és csodák csodája, megint az európai mozi kerül ki az összehasonlításból győztesen. Christine McPherson (Saoirse Ronan) fiatal, végzős lány. Úgy is mondhatnám, hogy egy hisztis picsa, akinek még a saját neve sem elég jó, ezért a környezetétől is elvárja, hogy a saját maga által kitalált Lady Bird-nek szólítsák… emberek, ez mekkora baromság már. Mármint el tudjátok képzelni, hogy bemész egy iskolába, hivatalos helyre és azt várod el, hogy egy nicknéven szólítsanak? Már otthon is kóros, nem máshol… a lányt orvoshoz kellett volna küldeni, nem egyetemre. Mindegy, Lady Bird egy katolikus (?) középiskola végzőse, s egyetlen vágya, hogy elkerüljön Sacramentoból, ahol semmit sem lehet csinálni. A mozi központi szála az, hogy a lány harcol anyjával, Marionnal (Laurie Metclaf) ebben az ügyben, anyja szerint helyben kellene maradnia, hisz a távoli oktatás költségeit a család nem tudja kifizetni, meg hát gondolom nem szívesen engedi el lányát ennyi idősen a távoli nagyvárosba, New Yorkba. Ahogy szokott lenni, van egy apuka is (Tracy Letts), aki természetesen lehetőségeihez mérten titokban támogatja a lányát anyjával szemben (ez meglehetősen sablonos, de van alapja) – viszont valahogy úgy éreztem, hogy sem őt, sem a családban élő tesót és annak csaját nincs idő és lehetőség megismerni. Apuról például csak annyi maradt meg, hogy úgy nézett ki, mint John Williams, meg hogy jó volt matekból és kirúgták valahonnan… más nem. Ahogy az egész család egy mozaik kép számomra, hiányzó apró darabokkal, amik pont azt lettek volna hivatottak megmutatni, hogy mi miért működik úgy a kötelékek között, ahogy működik. Több helyen dicsőségnek állítják be, milyen száraz és valószerű a film… hát nem tudom. A szárazságát nem vitatom, ugyanis az égvilágon senkinek nincs szerethető/utálható jelleme, tette, nincs senki, aki picit is érdekelné a nézőt. Lehet, lány-, vagy női fejjel mindezt az egészet máshogy lehet megélni, de számomra az egész moziban nem volt olyan karakter, akinek a bőrébe be tudtam volna bújni… különösen nem Lady Bird bőrébe. Ahogy mondtam, nekem ő egy hisztis picsa, akit néha, néhány kemény szóval (szélsőséges esetben pofonnal) helyre kellett volna tenni – szülőként sem viselem jól saját gyermekeim hasonló megnyilvánulásait, az embernek meg, egy filmet nézve, következmények nélkül hamarabb elsülne a tenyere. De ez is csak egy dolog, ha mindez érzelmesen (megint a már megszokott érzelmi hatásvadászat hiánya, ugye) lett volna tálalva, még el is tudtam volna merülni benn, de aztán ahogy egyre inkább jöttek a ma elvárt, PC elemek és fogások, úgy lettem egyre távolságtartóbb az egésszel. A befogadott (??), latin tesó, a kis buzi gyerek, a tipikus, dagi barátnő, aztán az attól való elfordulás, a tipikus menő csajokhoz tartozni akarás – mind-mind olyan elem, ami egy másodosztályú kertévén szombat éjjel játszott filmvígjátékban is unalmas lenne, nem hogy itt. Végig az volt az érzésem, hogy ezek az elemek csak azért vannak benne, mert benne kell, hogy legyenek. Az egészet a vallási elem emelhette volna ki a tömegből, abban lehetett volna némi potenciál, abban lehetett volna megtalálni Lady Bird lázadásának okát… de ez sem működik. Sikerült ugyanis az egyházi iskolát totál elbagatellizálni – lehet, ez a valóság, de nem működik – hisz a csuha ellenére meglepően felvilágosult és laza volt minden. Még az igazgatónő is… ebből nem jött le nekem, miért is rossz ide járni, de egyáltalán is: miért is rossz elmenni a városból. Egyébként az egész mozira elmondható az értetlenség: egyik szereplő motivációja sem jön át, mindenki totálisan lóg a levegőben, csupán a dramaturgia szerint vált stílust, színt és formát. Tök jó lett volna egy komoly kis családi hátteret látni (némi kísérlet történik rá, de összességében nulla), tök jó lett volna belemenni egy végzős lány fejébe, a barátnői kapcsolatok hálójába, de engem ugyanúgy érdekelt volna az egyházi iskola működése is. Mit lehet, mit nem, miért nem, hogyan épül ez be a családi háttérrel együtt Lady Bird lelkébe, hogy el akar menni – s akkor talán a vége is más hatású lenne. Mert így bizony kissé cikis és nyálas a levél, meg az egész jellemfejlődés… Nagyon kevés pozitívumot tudok mondani, ami a középszerből időnként kizökkentett: az egyik az a néhány humoros jelenet, vicces beszólás, elmélkedés, ami időnként tarkítja a filmet. A csúcs ugye egyértelműen az abortuszos előadás, de olyan apróságok is tetszettek, mint mikor a csajok beszélnek a nemiségükről, vagy néha valós konfliktushelyzetet generálnak. Oké, nem egy Helen szinten, de ezek tényleg hitelesebbé tették a filmet – még ha ezekről is süt, hogy ezeknek is benn kell lenni a történetben. Volt amúgy még egy középmagas labda is, mikor a lány kiosztotta bátyját, abban a pár mondatban nagyon komoly mondanivaló lehetett volna, ha folytatják – de nem folytatták, így ott is marad, hogy a néző gondolkodjon el csak azon, mennyire is fontos, hogy egy USA állampolgár, esetleg adaptált latino is bekerüljön a felsőoktatásba. Ez most nem az a mozi, itt most elsősorban arra mentek rá, hogy néhány mondvacsinált és tankönyvből felolvasott tanulságon át hogyan lesz a lázadó, szüleire, saját életére haragudó Lady Birdből a film végére egy más ember, nevezetesen a Christine, amikén tulajdonképp anyakönyvezték. Nem lett volna ez egy rossz ötlet, érdekesen, izgalmasan és szerethetően meg lehetett volna csinálni egy kamaszlány harcát az élettel és önmagával… csak a rengeteg megfelelni akarás (Oscar???) és egymáshoz tett, de össze nem ragasztott sablon egy teljesen középszerű és számomra érdektelen filmet hozott. Patikamérlegen kiadagolt, steril sztori, nulla emóció és improvizálás… leginkább ez marad meg belőlem a Lady Birdről. 60% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Szept. 16, 2019 2:47 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0 Szomb. Feb. 24, 2018 10:09 pm | |
| - R2-D2 írta:
Lady Bird
Christine McPherson (Saoirse Ronan) fiatal, végzős lány. Úgy is mondhatnám, hogy egy hisztis picsa, akinek még a saját neve sem elég jó, ezért a környezetétől is elvárja, hogy a saját maga által kitalált Lady Bird-nek szólítsák… emberek, ez mekkora baromság már. Mármint el tudjátok képzelni, hogy bemész egy iskolába, hivatalos helyre és azt várod el, hogy egy nicknéven szólítsanak?
Több helyen dicsőségnek állítják be, milyen száraz és valószerű a film… hát nem tudom. A szárazságát nem vitatom, ugyanis az égvilágon senkinek nincs szerethető/utálható jelleme, tette, nincs senki, aki picit is érdekelné a nézőt. Lehet, lány-, vagy női fejjel mindezt az egészet máshogy lehet megélni, de számomra az egész moziban nem volt olyan karakter, akinek a bőrébe be tudtam volna bújni… különösen nem Lady Bird bőrébe. De ez is csak egy dolog, ha mindez érzelmesen (megint a már megszokott érzelmi hatásvadászat hiánya, ugye) lett volna tálalva, még el is tudtam volna merülni benn, de aztán ahogy egyre inkább jöttek a ma elvárt, PC elemek és fogások, úgy lettem egyre távolságtartóbb az egésszel. A befogadott (??), latin tesó, a kis buzi gyerek, a tipikus, dagi barátnő, aztán az attól való elfordulás, a tipikus menő csajokhoz tartozni akarás – mind-mind olyan elem, ami egy másodosztályú kertévén szombat éjjel játszott filmvígjátékban is unalmas lenne, nem hogy itt. Végig az volt az érzésem, hogy ezek az elemek csak azért vannak benne, mert benne kell, hogy legyenek.
Nem lett volna ez egy rossz ötlet, érdekesen, izgalmasan és szerethetően meg lehetett volna csinálni egy kamaszlány harcát az élettel és önmagával… csak a rengeteg megfelelni akarás (Oscar???) és egymáshoz tett, de össze nem ragasztott sablon egy teljesen középszerű és számomra érdektelen filmet hozott. Patikamérlegen kiadagolt, steril sztori, nulla emóció és improvizálás… leginkább ez marad meg belőlem a Lady Birdről.
60%
Konkrétan van egy középkorú kolléganőm, akit a világon mindenkinek úgy kell hívnia, hogy Anna*, pedig egyéb az a neve, hogy Irén*, csak neki tetszik az Anna. Amikor új ember kerül a céghez, mindig le kell futni a tiszteletköröket, hogy elkezdi keresni az Irént, és mindenkinek meg kell magyarázni, hogy az Anna az Irén. * a neveket a személyiségi jogok miatt megváltoztattam A filmből láttam előzetest, abból kb. ugyanez jött le. Amitől el kell talán ájulni tőle, az az, hogy nő rendezte, csupa nő a főszereplője, és a nővé érés folyamatáról szól, ami az eddigi három "sarkalatos témaválasztás" mellé bejött negyediknek a mostani zaklatásos botrányok miatt. Ennyi erővel mondjuk nevezhették volna a Wonder Womant is, de a dráma mégiscsak előrébb van a listán az Akadémiánál, mint egy sima képregényfilm. Ahogy mondtam, Saoirse Ronan miatt meg fogom nézni, de aligha egy héten belül fog erre sor kerülni. . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0 Vas. Feb. 25, 2018 1:14 am | |
| - Niwrok írta:
Lady Bird
Amitől el kell talán ájulni tőle, az az, hogy nő rendezte, csupa nő a főszereplője, és a nővé érés folyamatáról szól, ami az eddigi három "sarkalatos témaválasztás" mellé bejött negyediknek a mostani zaklatásos botrányok miatt. Ennyi erővel mondjuk nevezhették volna a Wonder Womant is, de a dráma mégiscsak előrébb van a listán az Akadémiánál, mint egy sima képregényfilm.
Na látod, ez nekem eszembe se jutott... de jogos. Kínos, de jogos. . | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0 Vas. Feb. 25, 2018 1:01 pm | |
| - Niwrok írta:
- R2-D2 írta:
- .
Élesítve
Nekem fontos az, hogy ne csak egy csúcsra járatott akcióorgiát nézzek a képernyőn, amiben időnként a fejemet fogom a történet gigantikus logikátlanságain és bakijain, hanem valami épkézláb, esetleg csavaros történtet lássak, ahol a rejtélyeknek súlya van, ahol a meglepetések nem egy bűvészkalapból vannak előrángatva a nyuszi mellől. Bármennyire is hihetetlen, bármennyire is máshogy jött le ez a hangosabb többségtől, én az Unlockedtől pontosan ezt kaptam, egy izgalmas, pörgős, de szórakoztató kémfilmet, nem annyira idiótát, mint mondjuk egy Kingsman vagy Bond mozi, amiben az akciók nagy része is szépen megmarad a fizika határain belül – és nem úgy, mint pl. néhány fentebb említett műalkotásban. Aztán az meg, hogy ez is elbírt volna jóval több karakterrajzot, hogy a CIA főnöke nem lehet ennyire idióta, meg hogy nem mentes a hollywoodi gyerekbetegségektől, azt nem vitatom. De ha már nem robbantják fel benn a fél várost, én már örülni tudok…
80%
Jónak tűnik, elteszem későbbre . A plakáton láttam a Salt ügynököt hivatkozásként, az is teljesen nézhető volt, meg hiszek is neked ...
Hát, ennél sajnos még a Salt is jobb volt, ez most megint különbség lesz. Mert kémfilmként még vannak benne értékelhető mozzanatok, csavarok, karakterek (John Malkovich ugyan önmagát hozza, de így is kellemes színfoltja a csapatnak a szarkazmusával, ahogy az imám körüli politikai kavarás is tetszett), ahogy az sem baj, ha a rövid, pörgős bunyók a pörgésükkel akarják eladni magukat, és nem a stílussal vagy a korrajzzal, mint az említett Atomszőke. Az eleje még jó is volt Alice karakterével, az egész CIA-MI5-DGSI háttérrel, párizsi eset miatti bűntudattal... aztán ahogy haladt előre a sztori, és ahogy minél nagyobbakat akartak csavarni rajta, annál átlátszóbb és blődebb lett nekem a dolog. Egyre inkább azt éreztem, hogy Alice-nak teljesen igaza van: talán az elszenvedett trauma hatására, de tényleg alkalmatlan arra, amit csináltatni akarnak vele. - Spoiler:
Mert az az én hibám, hogy gyanakodni kezdek, ha egy szereplőt kamerán kívül támadnak és ölnek meg, és hogy feltűnt, mennyire nevetséges Jack belépője és háttere, és a véletlen, hogy "pont jókor" tör be a lakásba. De hogy Alice, akinek a gyanakvás a munkája, nem jön rá az átverésre, legkésőbb akkor, amikor Jack lebukik... az a Jack, akihez gyakorlatilag a volt főnöke küldte oda, egyértelműen ő állítva csapdát ezzel... az már túl béna, hogy elnézzem . És nem ez volt az egyetlen ilyen hülyeség, mert hát titkos biológiai fegyverekkel olyan helyen kell bizniszelni, aminek a kritikus pillanatban be lehet rúgni az ablakát egy focilabdával, hogy a furgonban ülők csak néznek ki a fejükből, ahogy sorra gyilkolják a mesterlövészeiket (az egyik leesett a fáról, úgy ejtette el a puskáját, az ég szerelmére !), és hogy a fő kavarógépnek muszáj pont úgy állnia a végén, hogy Alice még egy lehetetlen helyzetből is győztesen álljon fel. Ezek mellett éppen a kutyás fickó volt az a véletlen, ami "logikus" volt...
Én elhiszem, hogy egy filmnek szüksége van "véletlenekre", hogy a hős kikerüljön szorult helyzetéből, hogy eséllyel vegye fel a küzdelmet akár egy erősebb ellenfél ellen is. De ebben annyi van, hogy hiába hiszem el jobban az akciókat, ha semmi más nem... 5,5/10 . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0 Vas. Feb. 25, 2018 1:57 pm | |
| - Niwrok írta:
Élesítve
Hát, ennél sajnos még a Salt is jobb volt, ez most megint különbség lesz.
Mert kémfilmként még vannak benne értékelhető mozzanatok, csavarok, karakterek (John Malkovich ugyan önmagát hozza, de így is kellemes színfoltja a csapatnak a szarkazmusával, ahogy az imám körüli politikai kavarás is tetszett), ahogy az sem baj, ha a rövid, pörgős bunyók a pörgésükkel akarják eladni magukat, és nem a stílussal vagy a korrajzzal, mint az említett Atomszőke. Az eleje még jó is volt Alice karakterével, az egész CIA-MI5-DGSI háttérrel, párizsi eset miatti bűntudattal... aztán ahogy haladt előre a sztori, és ahogy minél nagyobbakat akartak csavarni rajta, annál átlátszóbb és blődebb lett nekem a dolog. Egyre inkább azt éreztem, hogy Alice-nak teljesen igaza van: talán az elszenvedett trauma hatására, de tényleg alkalmatlan arra, amit csináltatni akarnak vele.
- Spoiler:
Mert az az én hibám, hogy gyanakodni kezdek, ha egy szereplőt kamerán kívül támadnak és ölnek meg, és hogy feltűnt, mennyire nevetséges Jack belépője és háttere, és a véletlen, hogy "pont jókor" tör be a lakásba. De hogy Alice, akinek a gyanakvás a munkája, nem jön rá az átverésre, legkésőbb akkor, amikor Jack lebukik... az a Jack, akihez gyakorlatilag a volt főnöke küldte oda, egyértelműen ő állítva csapdát ezzel... az már túl béna, hogy elnézzem . És nem ez volt az egyetlen ilyen hülyeség, mert hát titkos biológiai fegyverekkel olyan helyen kell bizniszelni, aminek a kritikus pillanatban be lehet rúgni az ablakát egy focilabdával, hogy a furgonban ülők csak néznek ki a fejükből, ahogy sorra gyilkolják a mesterlövészeiket (az egyik leesett a fáról, úgy ejtette el a puskáját, az ég szerelmére !), és hogy a fő kavarógépnek muszáj pont úgy állnia a végén, hogy Alice még egy lehetetlen helyzetből is győztesen álljon fel. Ezek mellett éppen a kutyás fickó volt az a véletlen, ami "logikus" volt...
Én elhiszem, hogy egy filmnek szüksége van "véletlenekre", hogy a hős kikerüljön szorult helyzetéből, hogy eséllyel vegye fel a küzdelmet akár egy erősebb ellenfél ellen is. De ebben annyi van, hogy hiába hiszem el jobban az akciókat, ha semmi más nem...
5,5/10 . Nem baj, kellenek a különbségek is. Valahol ezt az alacsony pontszámot mégsem látom indokoltnak rövid írásod alapján - legalábbis azok a hülyeségek, amiket írtál (és amikkel egyet is értek), szerintem nem csorbítják ilyen mértékben a korábban írt pozitívumokat. De Te tudod, nekem ez tetszett, nekem ez pont annyira volt buta és idegesítő, ami még belefért. . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: A víz érintése Vas. Feb. 25, 2018 2:15 pm | |
| . A víz érintéseKomolyan mondom, már kínos leírni azt, amit gondolok… merthogy ez a mozi a nagy netes magömlés és dicsőítő szavak ellenére egy kalap kaki. Kisebb kalap, mint mondjuk a Lady Bird vagy a Tűnj el! volt (ha már ugye Oscarozunk), de attól még kaki. Egy komplett baromság, amiben Abe a Hellboyból a Szörnyeteg, egy néma szexhiányos nő meg a Szépség (???), jól egymásba szeretnek a hidegháború árnyékában, jól legyőzik a gonoszt és kész. Közben meg olyan agyament ötletek és irtózatos stílus kavalkád zúdul ránk a vászonról, hogy az embernek belefájdul a feje. És akkor a píszíről még nem is beszéltem, mert csak megint van buzi (!!!), néger szegregáció, meg elfogadás, meg minden… csak jó film nincs. Van egy néma takarítónő, Elisa (Sally Hawkins). Miután éjszaka takarít egy titkos kísérleti bázison (mondom, tisztára Hellboy), ezért nappal alszik, este kel. No. Minden este felkel, feltesz 3 tojást főni (hogy meg is eszi-e, azt nem tudjuk), majd befekszik a kádba és maszturbál. Egy Del Toro film, egy 13 Oscar jelölt film úgy kezdődik, hogy egy nő maszturbál a kádban – mi van? Értem én a női egyenjogúságot, de úgy mégis, erre a történet szempontjából mi szükség van??? Ja mert később lesz erre egy apró poén? Értem… vagyis nem értem. Mindegy, Elisa utána átmegy a szomszédba, ahol egy vénülő faszi rajzolgat mindenféléket – amolyan apapótléknak tűnik Elisa számára. Állítólag fontos, és filmelemzés meg belemagyarázás szempontjából lényeges, hogy mindketten egy mozi fölött laknak, és hogy rengeteget megy a TV, meg többször járunk a teremben is – de szerintem totál érdektelen. Elisa elbuszozik a gyárba (bocsi, a titkos bázisra), ahol van egy néger kolléganője, Zelda (Octavia Spencer – ismét). Bírom a nőt, de most meg minden filmben találkozom vele és bizony jóból is megárt a sok. Egyébként ő narrálja az egészet, és az ő karaktere az, aki a dumáján keresztül egy kis színt és életet visz ebbe az agymenésbe. Ők ketten pucolják a pisát a WC mellől, meg amúgy szabad bejárásuk van mindenhova – még abba a titokzatos laborba is, ahova hoznak egy halembert valahonnan Dél-Amerikából. Elisa valahol unhatja már a fürdőkádas szexet magával, vagy esetleg fájnak már az ujjai, de beleszeret a lénybe, s annak ellenére, hogy a csúnya pikkelyes már leharapta az őt oda szállító ügynök ujját, a lány simán megbarátkozik vele. Az ügynök amúgy az a Michael Shannon, akit én a Gengszterkorzó óta különösen kedvelek, és miután a faszi ebben a filmben is egy Van Aldenhez hasonló alakot játszik, kifejezetten örültem jelenlétének. Van még egy tudós, bizonyos dr. Hofstetler (Michael Stuhlbarg), aki vizsgálja a halembert és aki jó tudóshoz hűen nem akar ártani neki. Itt jegyzem meg, hogy valami fura módon a színész három (!!) idei Oscar jelölt moziban is feltűnik, de ha valakinek máshonnan ismerős, nos igen, ő is a Gengszterkorzóból jön, ő volt Arnold Rohstein. És hogy mit is akarnak a lénytől (mármint azt leszámítva, hogy csak a szovjetek kezébe ne kerüljön)?? Igazából fogalmam sincs. Ha jól értelmeztem, azt vizsgálgatták, hogy a lény hogy tud életben maradni vízben és szárazföldön is – hogy ennek mi köze az űrrepüléshez és Lajka kutyához, ne kérdezzétek. Szerintem semmi, csak kellett valami háttér maszlag az erotikus történt mögé – mert igen, az egész szerelmi történet egy idő után eljut az ágyig… pontosan a fürdőkádig. Na, nagyjából ekkor temettem fejem végleg a kezembe, rögtön a kétes emlékű Splice jutott eszembe… csak ez valahol sokkal, de sokkal abszurdabb volt. Vannak még szovjetek, akiknek vagy kell a lény, vagy nem, maguk sem tudják, no meg van a már említett meleg szál. Elise apabarátja ugyanis a kötelező buzi a filmben, csak most 50+ életkorban… mindenesetre megtudhatjuk, mennyire nem jó annak lenni, milyen magányos is tud lenni valaki, ha meleg. Egészen borzongató a párhuzam a tegnapelőtt látott Jupiter holdjával, ott is azt mondták, hogy nem jó annak lenni… csodálom, hogy nem az lett tőlünk Ocsar jelölt. Mindegy, ez szerencsére nincs túltolva, csak gondoltam megemlítem, hogy a maszturbálós néma szomszédja egy vén buzi. Jó kis csapat, mondhatom. És közéjük érkezik a halember, akinek egészen fura és érdekes képessége van, és amit teljesen és totálisan kukáz a film: nem árulom el, mi az, de én tök kíváncsi lettem volna bármire, amit erről a lényről meg kellett volna tudni. Még így is van némi empátia irányában (mínusz macska), hisz tulajdonképp csak két ujjat harapott le, azt is olyannak, aki a negatív oldalon áll, még így is együtt tudunk vele érezni, hogy a csúnya tudósok kísérleteznek vele… de valahogy akkor sem áll össze a kép a lényről. S ha már ujjak… minden bizonnyal fekete humor (szó szerint) a filmben, de én ez esetben nem tudtam értékelni az órákkal később visszavarrt, mustáros ujjak történetét. Jobb lett volna, ha a lány hazaviszi őket játszani… Fájdalmasan buta az egész film. Fogalmam sincs, mi akart lenni, vélhetően egy szerelmi történet egy szeretetéhes lány és egy Alien között, de miután ez nem lett volna elég, del Toro egy bizonyos történelmi korszak paranoiáját kihasználva felturbózta egy kis kém sztorival és heist mozival is. Miután pedig túl sokat nem tudtam az egészről (önmagában a rendező neve elég volt a megnézéshez), nem kicsit csalódásként éltem meg, hogy ez a szál csupán háttér, egyfajta tabló a korcs szerelem témájához. Van némi thriller beütése is, sőt, a gyengébb idegzetűek talán még horror elemeket is felfedezhetnek benne, de minden alá van rendelve a Szépség (aki minden, de nem az) és a Szörnyeteg meséjének. Valahol azt olvastam, hogy az A fekete lagúna szörnye egyfajta remake-ének is tekinthető a film – én azt nem láttam, erről nem tudok állást foglalni. Arról viszont igen, hogy egy halk „anyád!” kíséretében bámultam a teljesen felesleges, oda nem illő, és totál agyrém musical betétet – egy pillanatra vártam, hogy Ryan Faarc Gosling mikor ugrik fel a színpadra Elisa mellé… az nagyon kínos volt. Elképzelésem nincs, mit akart ezzel az egésszel del Toro, mert ugyan látványilag, dark fantasy tekintetében tényleg ez az ő terepe, de furcsállom, hogy másodmagával is csak ilyen béna és átgondolatlan forgatókönyvet tudott írni. Sorolhatnám a fájdalmas ökörségeket, de kettő teljesen meghatározta az élményt: az egyik, hogy egy katonai kísérleti bázison a takarítónők szabadon ki-be mászkálnak mindenhova, gyakorlatilag azt csinálnak, amit akarnak minden ellenőrzés és kontroll nélkül. A mentőakció egy kész vígjáték, az egész – és számomra érdekesebbnek ígérkező szál – roppant átgondolatlan és nagyvonalú, ráadásul a végső jelenet a víz alatt, így, ennyire nulla információval inkább megy egy Harry Potter moziba, mint ide. A másik, a már említett szerelem… addig még talán oké is lenne, ha Toro megállt volna a beteljesedhetetlen szerelem szokásos megfilmesítésénél, de így, hogy konkrét fizikai kapcsolatba hozta a két főszereplőt… nos, az irtó gáz. És nem, nem volt vicces, mikor Zelda megkérdezte, hogy hogyan és egy kinyíló kagylóból előbukkanó inda volt rá a válasz. Nem tudok nem gondolni arra, hogy ez, itt, az Oscar mezőnyben, ilyen összefüggésben egy újabb agyament píszí propaganda arra, hogy mindenki mindenkivel mindenhogyan… szeresük egymást gyerekek. Aliennel, állattal, bármivel… Mi lesz a következő lépcsőfok a jövő évi bejutáshoz?? Ha viszont a teljesen agyament mondanivalót és a borzalmasan inkoherens történetet levesszük, egész élvezhető az A víz érintése. Látványa, hangulata, díszletei, az egész film vizualitása a legszebb del Toro időket eleveníti meg. A komorabb, ennél sokkal zseniálisabb filmjei, mint az Ördöggerinc, vagy az A Faun labirintusa is visszaköszön némely képben –de természetesen a Hellboy a fő meghatározó viszonyítási alap (nemcsak Abe, hanem a bázis miatt is). A színészekre egy rossz szavam sem lehet, mindenki maximálisan átlényegül a szerepével, s bár Sally Hawkins nem fog díja kapni, de valahol, egy gyengébb mezőnyben megérdemelné. S ha már díjazás: iszonyat túlzás a 13 jelölés, ennek döntő része a nevetségességig kimaxolt píszínek szól, a technikai díjakon kívül az összes többi felesleges hype. Az Akadémia tagjai biztos felizgultak a tojás főzési ideje alatt elintézett önkielégítésen, meg a kagylóból előbúvó inda vaginába bekúszásának gondolatára – más okot nem látok a sok-sok jelölésre. Egyáltalán azt sem igazából értem, ez is mit keres a mezőnyben, de úgy látszik, ez az idei év már csak ilyen. Magam részéről – del Toro mester egyik „rajongójaként” – teljesen mást vártam az A víz érintésétől. Sokkal inkább egy drámai, dark fantasyt, nem pedig egy olyan agymenést, ami kétségbeesetten próbál megfelelni a kor abnormális ízléseinek és elvárásainak. Ez sajnos egy erősen középszerű valami lett, ami, ha nem lenne ennyire jellegzetesen deltorós, ha a kép világa, hangulata nem lendítene át sok idiótaságon, megmaradna egy Hibrid szintű szarságnál. Csak ott fordítva nyílt a kagyló. 65% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Szept. 16, 2019 3:41 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0 Vas. Feb. 25, 2018 2:46 pm | |
| - R2-D2 írta:
- .
A víz érintése
Magam részéről – del Toro mester egyik „rajongójaként” – teljesen mást vártam az A víz érintésétől. Sokkal inkább egy drámai, dark fantasyt, nem pedig egy olyan agymenést, ami kétségbeesetten próbál megfelelni a kor abnormális ízléseinek és elvárásainak. Ez sajnos egy erősen középszerű valami lett, ami, ha nem lenne ennyire jellegzetesen deltorós, ha a kép világa, hangulata nem lendítene át sok idiótaságon, megmaradna egy Hibrid szintű szarságnál. Csak ott fordítva nyílt a kagyló.
65%
Ahhoz képest, hogy mit kapott ez a film tőled, én meg ezt a magas pontszámot nem értem ... Annyit hallottam róla, hogy egy "felnőtt mese", majd meglátjuk, hogy ezzel együtt is mennyire működik nálam. . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0 Vas. Feb. 25, 2018 3:08 pm | |
|
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Szept. 16, 2019 3:42 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Az Eichmann-show Vas. Feb. 25, 2018 10:02 pm | |
| - R2-D2 írta:
Az Eichmann-show
Most, így, a mozi megtekintése után pedig úgy érzem, hogy a történelem egy újabb pillanatába kukkantottam be, egy újabb szeletet láttam a XX-ik század egyik legsötétebb időszakából – és ez jó. Szokás szerint jó, az ember ilyenekért is néz történelmi témájú alkotásokat… viszont nem megy ki a fejemből, hogy ez az egész mennyire is NB II színvonal volt. Az Eichmann-show alaposan megtréfálja a nézőt: gyakorlatilag semmi, vele szemben támasztott elvárást nem képes teljesíteni… szerkezetéből kifolyólag holokausztfilmnek túlságosan gyenge, tárgyalótermi drámának lapos… TV-történelmi kordokumentumként meg talán a kutyát sem érdekel. Kivéve, persze engem. Ugyanis én kapásból négy-öt vonalon, négy-öt témában is érdekesnek találom a filmet, hozzátéve azonban azt, hogy ezen témák jórészt tényleg csak a felszínt kapirgálják.
Ennyi kósza gondolat után, kb. a film felétől kezdődik maga a tárgyalás. Ahogy párhuzamosan fut a tv közvetítés „játékfilmesített” bemutatása és Eichmann pere, az szerintem qrva jó lett. Itt is több dolgot ki lehet emelni, az egyik Hurwitz megszállottsága, ahogy keresi Eichmannban az embert… nos, már az a gondolat is épp elég botrányos, hogy adott körülmények között mindenki lehet náci, de ahogy Hurwitz egyre megszállottabban merül alá a munkájában, az zseniális. Nem szorosan, de Fruchtmannhoz, az ő producerségéhez köthető két másik világpolitikai esemény, Gagarin és a Disznó-öböl, pontosabban ezeknek a nézettségelszívó hatása (mi is érdekli az embereket jobban???). De legfőképp – természetesen – maga a tárgyalás… ami meglehetősen megrázóra sikeredett. Én el is hiszem, hogy a felvázolt körülmények közepette a zsidó nép, nézők, hallgatók szinte sokkot kaptak a látottaktól, hallottaktól, nekem sokadjára sem volt egyszerű látvány a markolók által tolt hullahegyek látványa… merthogy az Az Eichmann-show (abszolút nem elitélendő módon) bizony rengeteg korabeli filmhíradót, II vh-s bejátszást alkalmaz.
Valahogy az egész mozinak az üzenete sokkal fontosabb és jobb, mint maga a film. Nem állítom, hogy rohanjatok megnézni, de ha van másfél órátok feleslegben, simán be lehet vállalni.
75%
Szinte ugyanezen gondolatok mentén, de nekem kicsit kevesebbre jött ki a vége. Értve is a koncepciót, nekem annyira nem jött be, hogy Hurwitz Eichmannt illető megszállottságához hasonlóan a film is megszállottan a megszállott Hurwitzra figyel, és így a film is abból az izgalomból próbál erőt csiholni, hogy hátha elcsípünk egy szájrándulást vagy egy könnycseppet, ami megbánásként lenne értelmezhető. Ezzel még nem is lett volna baj, hiszen a Frost/Nixon is arra az egy mondatra, a beismerésre volt ráhúzva, de ez ott sokkal jobban működött, mert itt közben egy csomó, sokkal érdekesebb szálat mézesmadzagként elhúztak az orrom előtt (a felsorolásukat voltál kedves helyettem megtenni), és a végére szinte csak ezeknek a hiányérzete maradt meg az archív felvételek tragédiája mellett. Pedig ott a lehetőség, akár a médiatörténeti érdekességekben, a korrajzban, a "rivális" eseményekben, ott a keménység Hurwitz mondataiban vagy a szállásadónőjével folytatott beszélgetésben, de ezekkel együtt is az Eichmann Show egy félresikerült keret a korabeli filmbevágásokhoz, amik e keret nélkül is bőven megállnak a saját lábukon. Az nekem kevés volt, hogy ez a film a játékidő felében összevágott régi felvételeket, még ha ezek és a néhány jobb mellékszál miatt egyáltalán nem is sajnálom, hogy rászántam a "felesleges" másfél órát. 6,5/10 . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: A Pentagon titkai Hétf. Feb. 26, 2018 12:39 pm | |
| . A Pentagon titkai1971 februárjában egy bizonyos Daniel Ellsberg nevű jóember több ezernyi titkosított katonai dokumentumot adott át a New York Times újságíróinak, hogy azokból tényfeltáró cikkeket írhassanak elsősorban a vietnámi háborúról, de ezen túlmutatóan magáról arról a képmutató és hazug kommunikációról, amit az USA egész vietnami politikáját jellemezte. Egyértelmű a párhuzam bizonyos későbbi Snowden, vagy Assange urakkal, de ez a fiatalember 40 évvel korábban tevékenykedett – a kiszivárgott és publikált anyag azonban nem kevéssé volt terhelő és megdöbbentően leleplező a mindenkori amerikai kormányzást illetően. Az, hogy mik derültek ki belőle, azt itt nem részletezném – egyrészt, akit érdekel, az utánanézhet a neten, másrészt meg… másrészt meg, bármennyire hihetetlen nem ez a film fő témája. Legalábbis ha a magyar címet nézem: az A Pentagon titkai ugyan feltételezné, hogy egy, A Pelikán ügyirat szerű thrillert látunk a vásznon, de aztán a film közel felében teljesen másról szól. Sőt, hátrébbról nézve is teljesen másról szól: nem hiába a The Post az eredeti cím, ez a mozi sokkal inkább a The Washington Post című újság igazán naggyá válásának története, vagy annak egy szelete két órában. Mindezt azért fontos tudni (én csak menet közben jöttem rá), mert így talán kevéssé lesz unalmas a film első fele. Jómagam ugyanis végig azon gondolkodtam az elején (Oscar szezon, ugye), hogy ez már megint mi a francot keres az idei mezőnyben, s bizony csak nagy nehezen találtam kapaszkodót a női cégvezetés, egyáltalán a női hátrányos megkülönböztetés kérdésének felvetésében. Aztán, mikor tényleg beindul a mozi, onnantól sokkal egyértelműbb minden, onnantól a sajtószabadság korlátai, egyáltalán a demokrácia működésének kérdése lesz a fő téma – olyan spielbergi módon. Szóval, ha a néző egy izgalmas, tényfeltáró jellegű mozit vár, amolyan Spotlight módra, az bizony csalódhat, az nem is fogja élvezni az egészet – ha viszont tudja, hogy ez a film elsősorban egy újság életben maradásáról, annak kapcsán pedig egy nagyon nehéz döntés meghozatalának erkölcsi és anyagi kérdésének dilemmájáról szól – amit nem mellesleg egy tapasztalatlan és tulajdonképp alkalmatlan nő hoz meg – az minden bizonnyal elégedetten áll föl a székből. A vietnami háborúban kezdünk, amikor is a fentebb említett Ellsberg (Matthew Rhys) haditudósító épp hogy csak túlél egy véres ütközetet a dzsungelben. Elég nagy káosz ekkor még a film, az ember nem nagyon tudja, mire és kire kell figyelnie, ráadásul meglehetősen nagy vonalakban ugrálunk az 1971-es évhez, mikor is ez a jóember ellopja az iratokat a kormánytól és lefénymásolja azokat. Aztán váltás, és máris a Post igazgatónője mellett kötünk ki: Kay Graham (Meryl Streep) férje halála után örökölte meg az újságot, egyfajta családi örökségként. Kis, lokális napilapként a fennmaradásért küzd, az örök rivális, a The New York Times mindig egy lépéssel előttük jár: egyetlen megoldásnak a cég tőzsdére vitele tűnik. Azonban az akkori (és talán még a mai) viszonyok között, mikor is fura volt egy nőt ilyen magas pozícióban tudni, ez nem olyan egyszerű, a befektetők idegenkednek tőle, a részvényárfolyamok pár dolláros különbsége is komoly vita tárgya az elnökségben (érdemes utána olvasni, hogy az itt elhangzó számokból mi lett az események után). Key ráadásul – Meryl Streep nagyszerű alakításában – alkalmatlannak is tűnik a szerepre, férfi tanácsadóira hallgatva sodródik az árral… a mozi egyik kardinális témája egyébként pont az lesz, hogy hogyan is lesz belőle az a rátermett vezető, aki majd az elkövetkezendő évtizedekben irányítja az újságot. Kicsit bepillantást nyerünk (ismét) egy újság működésébe, s bár nekem a Spotlight és a Kártyavár után olyan nagyon nem volt újdonság, mégis szívesen néztem az eseményeket. Már csak azért is, mert van egy nyilvánvaló konkurenciaharc a két napilap között, főhőseink pedig vesztésre állnak: a The New York Times Abe Rosenthal (Michael Stuhlbarg, Oscarfilm kettő) vezetésével elkezdi megjelentetni azokat a bizonyos dokumentumokat – illetve egészen pontosan cikkeket ír belőlük. Az állam – Nixon vezetésével – azonban közbelép és bíróságra viszi az ügyet: ekkor jön el a Post ideje, hisz hirtelen megszűnt a konkurrencia, ha tudnak most nagyot dobbantani, akkor kiléphetnek az árnyékból. Valaki egy csomagot visz be hozzájuk, Ben Bradlee (Tom Hanks) főszerkesztő pedig vérszemet kap: a bírósági tiltás ellenére lehetőséget lát arra, hogy folytassák a vetélytárs munkáját, és hozzájutva a dokumentációhoz, ők maguk is írjanak a kormányzat piszkos hazugságairól, ami nem mellesleg fiatal amerikai katonák millióinak életébe került. A film és a szerkesztőség pedig felpörög, Saul Goodman – bocsánat, Ben Bagdikian (Bob Odenkirk) – hathatós segítségével pedig közel négyezer oldalnyi anyaghoz jutnak hozzá. A munka gigászi, a felelősség pedig óriási: most nem az a tét, mint mondjuk a Wikileaks esetében, hogy amerikai életeket sodornak veszélybe, hanem konkrétan az újság jövőjét és saját szabadságukat kockáztatják akkor, mikor a publikálás mellett vagy ellen érvelnek. Mert aztán persze a meg nem jelentetésnek is vannak emberei, a befektetők, azok a csúnya pénzemberek féltik kockáztatni a pénzüket – egy esetleges kedvezőtlen bírósági döntés pedig könnyen az újság és annak vezetőségének végét jelentheti. A film központi témája pedig ekkor már ez: publikáljunk-e a kifejezett kormányzati kérés és tiltás ellenére, vállalva a bírósági per kétséges kimenetelét, vagy… vagy a dolgozók és a biztos jövő érdekében hagyjuk a fenébe az egészet. Azt hiszem, kitalálható, mire fut ki a történet, tulajdonképp nézés közben sem volt egy percig sem kérdés az egész, a kérdés csak az, hogy ezt mennyire tudták érdekesen, izgalmasan és kellő érzelmi töltettel megtámogatva előadni. Nos, miután a direktort valami ismeretlen fickónak, bizonyos Steven Spielbergnek hívják, nem is lehet nehéz megválaszolni ezt a kérdést: jól. Nagyon jól. Önmagához képest talán kissé visszafogottabb szentimentalizmussal, de sikerült neki a nézőt is a kis újságírócsapat részévé tenni, együtt szurkolhattunk a tárgyalás végkimenetelét illetően – és igen, együtt örülhettünk annak, hogy a „Alapító Atyák” abban a bizonyos Alkotmányban a sajtószabadságot a kormányzás fölé helyezték. Sok-sok kósza gondolat átfuthat a tapasztaltabb néző agyán ilyenkor, nevezetesen mennyire is egyforma a világ, mennyire is nem változik semmi és hogy máskor, máshol a hasonló eseteket mennyire máshogy is kezelik. Hogy hol tart ma a sajtó – itthon és külföldön egyaránt – hogy akkor most mi is az a sajtószabadság, amit annyira védeni kell… itthon és külföldön. No meg hol van a határ – van-e egyáltalán – abban, mit kell tudni a népnek és mit nem: Spielberg filmje ebben egyértelműen állást foglal, a sajtónak a népet kell szolgálni és nem a kormányt. Kár, hogy ez a világon sehol nem működik, kár, hogy minden és mindenhol oldalakba és gazdasági/politikai érdekekbe tagozódott mára… de jó volt ezt így nézni, mikor még ez nem így volt. Azt nem mondom, hogy az újságírás hajnalán, de talán azt igen, hogy az oknyomozás hajnalán. És azt is jó volt nézni, hogy a riválisok az ügyben képesek voltak akkor még összezárni is a hatalommal szemben – mára más nem kicsit más lett a világ, ez az A Pentagon titkai talán arra is jó, hogy ne felejtsük, milyennek kellene lenni az egésznek. Miután ennyit mellébeszéltem és ennyire elkalandoztam a filmtől (ami jó, mert valós gondolatokat képes ébreszteni), néhány szót még a moziról. Nem ez lesz Spielberg legjobbja, kicsit talán ki is lóg az életműből, de ezt legalább értem, miért van ott a 90-ik Oscar mezőnyében. Korántsem hibátlan film: az elején borzasztóan nehéz belerázódni, egyáltalán követni, ki kicsoda és mit akar. Rengeteg szereplő, de mindenki csak a háttérben van Key Graham mellett – a néző pedig, mikor élesre fordul a helyzet, kapkodhatja a fejét, ki kicsoda és mit csinált addig. Amíg be nem szív a korrajz és a hangulat, amíg meg nem látjuk a nagyobb képet, bizony kicsit idegen és unalmas a film… maradhatna mentsvárként Merly Streep játéka – amit viszont majdnem sikerült a magyar szinkronnal totálisan hazavágni. Nem tudom, ki a magyar hangja, soha nem is tudtam és soha nem is érdekelt, de tegnap úgy éreztem, förtelmes volt az egész, egyáltalán nem adta vissza azt a zavarodottságot, kétségbeesést, amit a karakter különben produkált a vásznon. A film egyébként valahol akkor vált magasabb fokozatban, mikor Spielber házi kedvence, Tom Hanks is belép a képbe, onnantól egy pörgősebb, oknyomozós kis mozi lesz belőle, ráadásul a rendezőnek a végén még ebbe is sikerült belecsempészni némi érzelmességet – csak azzal, ahogy Key a nyomdában mászkál. Apropó nyomda: nekem qrvára tetszett az újsággyártás folyamatának rövid bemutatása, még nem láttam ilyet… jó, tudom, a neten biztos van róla anyag, de eddig nem is igazán érdekelt. Baszott aprólékos munka volt, az biztos… igaz, akkor még a példányszámok sem azok voltak, amik. Ma már más világ van, ma már digitálisan azt ír mindenki, amit akar, a tényeknek koránt sincs akkora szerepe, mint volt. Az oknyomozás meg… nos, totál egyoldalú lett, szinte bérnyomozássá alakult, ráadásul ma már minden leleplezés tényleg a 3 napos csoda körébe tartozik. Épp ezért volt jó nézni egy filmet egy letűnt korról, ami remek korrajzával, nagyszerű színészeivel és komoly gondolataival méltán van ott az idei mezőnyben – díjat szerintem nem kap, ahogy írtam, nem is a Mester legjobbja, ráadásul az Akadémia manapság más szempontokat mérlegel, de nekem ez, így most bejött. 80% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Szept. 16, 2019 3:42 pm-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Három óriásplakát Ebbing határában Kedd Feb. 27, 2018 5:55 pm | |
| . Három óriásplakát Ebbing határábanBazzeg, ha nem ez a film kapja a legjobb eredeti forgatókönyvnek járó Oscart, nincs igazság a Földön… Ez valami hihetetlen volt. Korai kijelenteni, hogy az év legjobbja, de hogy nálam dobogós lesz, az majdnem biztos: nagyon-nagyon rég láttam már ennyire összeszedett, remekül felépített, fordulatos történetet, aminek olyan dumái és gondolatai vannak csak úgy mellékesen, hogy a néző tátott szájjal bámulja a képernyőt. Egyik ámulatból a másikba estem, és közben minden egyes fordulat, meglepetés teljesen hiteles volt, minden egyes jellemfejlődés, karakter megnyilvánulás borzongatóan hihető és életszerű. Egy történet, amiben nincs jó és rossz, csak a harag, a düh, a gyűlölet van, egy első pillanatban bosszantónak, de ártatlannak tűnő plakátkampány következtében elszabaduló indulatok és az azokra adott reakciók olyan láncreakciót idéznek elő, hogy súlyukkal szinte belepréselnek a fotelbe. Még akkor is emlékezetes lenne ilyen fordulatokkal, ha nem lenne ilyen dumája, ami van – nem egészen thriller, inkább dráma – aminek rengeteg mondanivalója és temérdek lefejteni való rétege van. S hogy, hogy nem, ahogy haladunk előre a történetben, egyre inkább Yoda szavai motoszkáltak bennem: „…Anger leeds to Hate, Hate leeds to Suffering.” Kibaszottul találó… Minden úgy kezdődik, egy középkorú nő, bizonyos Mildred (Frances McDormand), az Ebbing város határában lévő, évek óta nem használt három óriásplakátra eléggé provokatív hirdetést helyez ki: a 7 hónapja megölt és megerőszakolt lánya tetteseinek elkapásában nem épp jeleskedő rendőrséget, különösen annak főnökét, Willoughbyt (Woody Harrelson) teszi felelőssé a sikertelenségért. A plakátkampány óriási vihart kavar a kisvárosban, rövid idő alatt megismerhetünk egy tipikus kisvárosi, belterjes közösséget, ahol a rasszista rendőrök túlkapásai – ne feledjük, délen vagyunk, Missouriban !! – néhányakban még rokonszenvet is ébresztenek, míg mások persze rühellik a fakabátokat. Első körben a rendkívül agresszív és butának tűnő rendőrség próbálja betiltani a kampányt, de hát az nem olyan egyszerű… ráadásul Mildred személyében egy igazán tökös nővel kerülnek szembe. És itt az első zseniális húzás: ugye, eleve úgy indulunk, hogy nézőként szegény, szerencsétlen nő mellé állunk, elvégre mégiscsak ő vesztette el a lányát, sőt, az őt ért atrocitások miatt ez az érzés csak felerősödik. Aztán jön majd egy flashback, ami rengeteg mindent át is értékel vele kapcsolatban, sőt, egyre inkább olyanokat tesz, amik ugyan a történet bizonyos pontjain még maximálisan érthetők és átérezhetők, azonban az új információk birtokában a néző már nem mindig tenné azt, amit a nő… Borzasztóan nehéz erről spoilermentesen írni és beszélni, egyszerűen el kell(ene) hinnetek, hogy ez a film maga a tökély. Valami hihetetlenül erős dráma, egy kegyetlen és brutális érzelmi hullámvasút, amiben egyik percről a másikra képes vagy korábban utált karakter mellé állni, illetve akár fordítva: senki, de tényleg, senki nem fekete és fehér, minden és mindenki rendkívül összetett, a sztorit pedig olyan megdöbbentő fordulatokkal pakolták tele, hogy bizony leesik az ember álla. De ezek nem ám csak olyan tipikus, hollywoodi, „jump scare” meglepetések, hanem itt minden pisztolydörrenésnek, Molotov koktélnak, tényleg minden egyes szónak és mondatnak nagyon komoly súlya és következménye van. Ehhez tartozik pont az a jelenet, ami végén jön a sokk, nézése közben nem is értettem, minek a horgászat meg a folyópart, de aztán utána… bazzeg, ritkán szisszenek föl film közben, de itt megtettem. És még csak a felélnél voltunk!! Mondtam is, most mi lesz itt??? Hát mi?? Még jobb, összetettebb lett az egész, a három levél, a csomag - egyszerűen zseniális. Az egész mozi egy pszichológiai tanulmány, az akció, reakció gyönyörű ábrázolása, amiben senki nem marad olyan, mint az elején volt, nincs tett következmény nélkül, az egyre sötétebb válaszok pedig egyre dühösebb reakciókat váltanak ki. Egy őrült gyűlöletspirál, aminek alján a sötétség van – a nagy kérdés az, hogy főszereplőink meg tudnak-e állni az alja előtt. Fura mód maguk sem tudják… Apropó, főszereplők. Ugye, a nőről, mint minden konfliktus okozójáról már írtam (szenzációs a szerepében Frances McDormand, díjat érdemelne), mint ahogy az „ellenségéről”, Willoughby seriffről is. Még a mozi előtt nem is igazán értettem, miért is van két férfi mellékszereplő nevezve Oscarra, de aztán persze minden kivilágosodott: idővel Dixon rendőr (Sam Rockwell) is teljesen felnő a jelöléshez. Eszméletlen, amit vele, az ő karakterével csináltak, a mozi legikonikusabb jelenetei majdnem mind hozzá tartoznak, ahogy átmegy a hirdetős cégbe, amit ott művel, az zseniális. Utálatosan zseniális… sokáig egyébként az egyik leggusztustalanabb figura az egész filmben, de aztán vele is (mint mindenkivel) történnek olyan dolgok, amik tükrében képes minden a feje tetejére állni. Legalábbis a három főbb karakter bámulatosan összetett és kidolgozott jellem és mindhárom más lesz a film végére – mondjuk, ezt a sztorit nem is lehet máshogy túlélni, ez, így megrágja és kiköpi a szereplőit. Náluk talán kissé egysíkúbbak a többiek, Mildred fia, férje, a rendőrőrs többi tagja, a törpe (hopp, egy Lannister!) vagy a hirdetős fiú annyira nincs kidolgozva, mint esetleg várná az ember – sőt, ha bármi negatívumot kell írjak a filmről, talán pont ezt tudnám felhozni: még Willoughby felesége is icipicit „csak úgy van”, Dixon anyja is jobb lehetne több játékidővel, mint ahogy a néger rendőrfőnöknek sem jut igazán akkora figyelem, mint amit pozíciója esetleg megkövetelne. De valahol ez mind normális, ez elsősorban Mildred filmje, az anyáé, aki részben bűntudatától is vezérelve kétségbeesetten próbálja kikényszeríteni a rendőrséget, vagy bárki mást, hogy segítsen megtalálni lánya gyilkosát. Ez a mozi az ő harca a külvilággal – később aztán saját magával – olyan dialógusok és monológok társaságában, amitől néha majd’ elaléltam. Oké, hogy az író, rendező, Martin McDonagh korábbi filmjeiben sem tett lakatot a szájára, de amit itt a párbeszédekben művel, az parádés. Szoktam emlegetni, hogy ha egy filmet széles mosollyal vagyok képes végignézni, akkor az már alapot ad a pozitív értékítéletre, itt pedig Mildred megnyilvánulásai szóban és tettekben szinte végig a képemen tartották a vigyort – olyan viszont még nem nagyon volt moziban, hogy ez a vigyor ennyiszer arcom a fagyjon menet közben a váratlan eseményektől. Csak a nőnél maradva: ugye nem meglepő, hogy nekem az volt az egyik csúcspont, ahogy a papot kiosztotta, de a fogorvosos, az iskola előtti ( "Kösz, Anya!") vagy a rendőrőrsös jelenetek is imádtam. Nem szívesen lennék ennek a nőnek az ellensége, az biztos. Másodsorban – olvastam máshol, hogy ez lenne az első, nekem nem – pedig azé a Dixoné, akinek a kő rasszista anyja árnyékából kell kilépnie ahhoz, hogy méltó lehessen a jelvényére, aki talán valóban az egész röpke két hónap (?) legnagyobb fejlődésén megy át… A fent olvasottakból talán következik, hogy nem ok nélkül dicsérem annyira a forgatókönyvet: ez a film mintha csak nem is amerikai lenne, ebben nincsenek hajmeresztő ökörségek, ebben mindennek súlya és szerepe van. Ez pont annyi ideig tart, amíg kell, ebben egyetlen egy percig nem fogtam a fejem azon, amit látok. Mintha nem is Hollywood lenne, ez valahogy nagyon összejött az amúgy angol származású rendezőnek: szerintem az álomgyári történetmesélés, a déli hangulat, a súlyos dráma pont megfelelő mértékben keveredik a filmben. Mindehhez nagyon impresszív hangulat társul, a Dél minden kelléke ezt segíti, a háttérben meghúzódó szörnyű tragédia ezen színészek ezen karakterei által örökké emlékezetes mozit eredményez. Én simán ennek adnám a legjobb film díját – mondom ezt úgy, hogy még kettőt meg kell nézzek a jelöltek közül. Talán egyetlen apróság van még, amit negatívumnak lehet felhozni: azért ezen a címen még illett volna gondolkodni. Ilyen elbaszott, semmitmondó promót még nem láttam, ha ez nem jut el a jelölésig (no meg ha TM nem említi Xpressen), a büdös életben én meg nem nézem. A rendező úgy önmagában nem vonzott, ezzel a poszterrel, ezzel a címmel meg inkább taszít a film, mint hogy megnézésre sarkalljon... egy ócsak tucat-művészdrámát sejtet. Pedig óriási élménytől fosztja meg magát az, aki ezt ilyen-olyan okokból kihagyja, nálam ez a mozi hatásában az Augusztus Oklahomában-nal vetekszik, attól voltam utoljára ennyire elájulva. 95% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Szept. 16, 2019 3:55 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0 Kedd Feb. 27, 2018 6:36 pm | |
| - R2-D2 írta:
- .
Három óriásplakát Ebbing határában
Bazzeg, ha nem ez a film kapja a legjobb eredeti forgatókönyvnek járó Oscart, nincs igazság a Földön…
Ez valami hihetetlen volt. Korai kijelenteni, hogy az év legjobbja, de hogy nálam dobogós lesz, az majdnem biztos: nagyon-nagyon rég láttam már ennyire összeszedett, remekül felépített, fordulatos történetet, aminek olyan dumái és gondolatai vannak csak úgy mellékesen, hogy a néző tátott szájjal bámulja a képernyőt. Egyik ámulatból a másikba estem, és közben minden egyes fordulat, meglepetés teljesen hiteles volt, minden egyes jellemfejlődés, karakter megnyilvánulás borzongatóan hihető és életszerű. Egy történet, amiben nincs jó és rossz, csak a harag, a düh, a gyűlölet van, egy első pillanatban bosszantónak, de ártatlannak tűnő plakátkampány következtében elszabaduló indulatok és az azokra adott reakciók olyan láncreakciót idéznek elő, hogy súlyukkal szinte belepréselnek a fotelbe.
95%
Akkor ezen nem veszünk össze . Nekem talán annyival volt kevesebb (erősen billegett a dolog a 9-es felé, tehát fél pont helyett mondjuk 0,6-ról beszélünk ), hogy a végére nekem elfáradt kicsit. Ugyanígy fej-fej mellett volt sokáig Mildred és Dixon, de az aktás jelenet és Dixon utolsó mondata elhúzta felé. - Spoiler:
Mrs. Willoughby-nak is megérte benne lenni azért az egy mondatért, amit a levél átadása után mond.
Igen, az a minimum, hogy éves dobogós filmről beszélünk itt. . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0 Szer. Feb. 28, 2018 12:29 pm | |
| - Niwrok írta:
Három óriásplakát Ebbing határában
Nekem talán annyival volt kevesebb (erősen billegett a dolog a 9-es felé, tehát fél pont helyett mondjuk 0,6-ról beszélünk ), hogy a végére nekem elfáradt kicsit. Ugyanígy fej-fej mellett volt sokáig Mildred és Dixon, de az aktás jelenet és Dixon utolsó mondata elhúzta felé.
Érdekes, több helyen olvasom, hogy a vége nem olyan, mint kellene.... nekem meg pont így kerek az egész. Azzal, hogy ők ketten beülnek egy közös kocsiba, abban benn van minden. Az, hogy van kiszállás a gyűlöletspirálból, csak észre kell venni a környezet változásait és megfelelően reagálni kell rájuk. Mert gondold el, mi lett volna a film elején arra a mondatra a válasz, hogy "Én gyújtottam föl..." Szóval, szerintem így tökéletes, és hiába látják többen a filmben csak Dixon jellemfejlődését, Mildred legalább akkorát változott. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0 Szer. Feb. 28, 2018 5:17 pm | |
| - R2-D2 írta:
- Niwrok írta:
Három óriásplakát Ebbing határában
Nekem talán annyival volt kevesebb (erősen billegett a dolog a 9-es felé, tehát fél pont helyett mondjuk 0,6-ról beszélünk ), hogy a végére nekem elfáradt kicsit. Ugyanígy fej-fej mellett volt sokáig Mildred és Dixon, de az aktás jelenet és Dixon utolsó mondata elhúzta felé.
Érdekes, több helyen olvasom, hogy a vége nem olyan, mint kellene.... nekem meg pont így kerek az egész. Azzal, hogy ők ketten beülnek egy közös kocsiba, abban benn van minden. Az, hogy van kiszállás a gyűlöletspirálból, csak észre kell venni a környezet változásait és megfelelően reagálni kell rájuk. Mert gondold el, mi lett volna a film elején arra a mondatra a válasz, hogy "Én gyújtottam föl..."
Szóval, szerintem így tökéletes, és hiába látják többen a filmben csak Dixon jellemfejlődését, Mildred legalább akkorát változott.
Ezek szerint nem tartozom a "többek" közé, mert nem mondtam ilyet . Persze, Mildred is változott, meg ez különben sem verseny... Én csak azt tudom, hogy kétszer rázott ki film közben a hideg; a két jelenetnél, amit ki is emeltem: az aktásnál és a narancslevesnél, és ezekben Dixon volt benne, nem Mildred. Nekem utóbbi jelenet tette fel igazán a koronát a gyűlöletspirálból való kilépésre, hiszen végig ott van a jelenetben annak a feszültsége, hogy kiderül, ki van a fásli alatt. De azért az a spirál-dolog is elég árnyalt.... - Spoiler:
Mert igen, benne volt az "Én gyújtottam fel." mondatban is. Ott elsőre én is azt vártam, hogy Mildred helyben kitépi a becses ex-férje torkát, hogy ilyen módon becstelenítette meg a lányuk emlékét. De az is hozzátartozik, hogy a plakátok addigra nem Mildred, hanem Willoughby projektjei voltak. Ha meg a másik felgyújtásra gondolsz, és hogy arra mi lett volna a válasz korábban, akkor szerintem ugyanez: "Ki más lett volna?" . Dixon nem menet közben jött rá erre, mert kinyomozta vagy mert megvilágosodott, hanem kb. a lángok megpillantásakor le kellett esnie neki, azért is nyúlt az aktáért, mielőtt a saját életének mentésére gondolt volna. Rögtön Mildred jutott eszébe a tűzről, és róla eszébe jutott az akta. Mert ott lehetett ebben Willoughby levelének első megnyilvánulása, hogy ő akkor most jobb rendőr és ember lesz, de ennek következtében talán azt is villámgyorsan átlátta, hogy Mildred tényleg soha nem jön ki a tehetetlenség és a kétség gyűlöletspiráljából, ha a tűzben elég az egyetlen fontos nyom, a gyilkos DNS-e... sőt, onnantól a nő csak önmagát hibáztathatta volna, hogy már esély sincs a gyilkos felderítésére. Mildred változása leginkább a gyásza feldolgozásában állt nálam, annak a szomorú ténynek az elfogadásában, hogy talán sosem fogja megtudni, hogy ki ölte meg Angelát, és ezért nem tud majd hibáztatni senkit. Hogy nem azért nem derül ki, ki a gyilkos, mert Willoughby vagy Dixon lusta és közönyös (mert ezt könnyű volt hinnie), hanem mert "nincs áttörés", mert a már meglevőkön, begyűjtötteken kívül összes hozzáférhető nyom elégett... Angelával együtt. Hogy persze anyaként haragudhat a világra, mert mondjuk jobban érdekli a politikusokat egy lányát elvesztő anya és család szenvedésénél az olyan "hülyeségek", mint a személyes szabadság és az ártatlanság vélelme, ezért nem hoznak létre központi DNS-adatbázist, de ez nem vezet sehova. Ezt viszont Mildred puszta bemondásra sosem hitte volna el, kellett hozzá, hogy lássa, mi mindent megtettek a plakátok "gyanúsítottjai" az ügye érdekében... bármekkora sudribunkó erőszakos tahó is amúgy Dixon. Ahhoz, hogy kevésbé tetszik a vége, mint a film több része, nem is kettejükhöz vagy az autóba üléshez van köze, hanem a kiváltó okhoz, amiért beleülnek. Leírtam, hogy nekem a hencegő fickó maga egy, ha nem az egyetlen kidolgozatlan foltja a filmnek, és a film végére is az húzódik át. Mert sokat feltételezek az emberekről, de hogy valaki kétezer kilométert (ekkora a távolság Idaho és Missouri között) vezet azért, hogy élvezkedjen egy gyászoló anya nyomorán, majd hónapokkal később megint arra jár, csak azért, hogy a haverjának el tudjon hencegni egy nemi erőszakkal egy nyilvános helyen, az nem nagyon tartozik közéjük... még ha lehet is abban valami, amit a párom mondott, hogy a szadista személyiségének kapóra jött, amikor hallhatott Angela esetéről, azért jár "rendszeresen" Ebbingbe. Az ő szerepeltetése így nekem az a fajta forgatókönyvírói kényszer, amit oly sokszor állítunk mi is pellengérre: azért kerül bele a sztoriba, hogy az lehessen a vége, ami, nem azért, mert bármi értelme is lenne. Ebben a formában pedig éppen a gyűlöletspirálból való kilépés válik érdekes kérdéssé, hiszen ők ketten egy embert mennek agyonlőni. Nem a valódi tettest, hanem egy olyan embert, aki akár meg is tehette volna, ami Angelával történt, és talán később meg is fogja tenni valaki mással, de akkor, abban még nem bűnös, csak egy f*szfej. És bár olyan, mintha nyitott lenne a vége (mi is sokat beszélgettünk erről a párommal), de nekem annyira nagy kérdés nincs benne, főleg ha Mildrednek lesz alkalma meglátni azt a fickót, aki már őt is inzultálta. A kocsiba ugyanis úgy ül be, hogy még nem tudja, a két ember ugyanaz...
. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0 Szer. Feb. 28, 2018 5:29 pm | |
| - Niwrok írta:
Három óriásplakát Ebbing határában
Ezek szerint nem tartozom a "többek" közé, mert nem mondtam ilyet . Persze, Mildred is változott, meg ez különben sem verseny... Én csak azt tudom, hogy kétszer rázott ki film közben a hideg; a két jelenetnél, amit ki is emeltem: az aktásnál és a narancslevesnél, és ezekben Dixon volt benne, nem Mildred. Nekem utóbbi jelenet tette fel igazán a koronát a gyűlöletspirálból való kilépésre, hiszen végig ott van a jelenetben annak a feszültsége, hogy kiderül, ki van a fásli alatt.
De azért az a spirál-dolog is elég árnyalt....
- Spoiler:
Mert igen, benne volt az "Én gyújtottam fel." mondatban is. Ott elsőre én is azt vártam, hogy Mildred helyben kitépi a becses ex-férje torkát, hogy ilyen módon becstelenítette meg a lányuk emlékét. De az is hozzátartozik, hogy a plakátok addigra nem Mildred, hanem Willoughby projektjei voltak. Ha meg a másik felgyújtásra gondolsz, és hogy arra mi lett volna a válasz korábban, akkor szerintem ugyanez: "Ki más lett volna?" . Dixon nem menet közben jött rá erre, mert kinyomozta vagy mert megvilágosodott, hanem kb. a lángok megpillantásakor le kellett esnie neki, azért is nyúlt az aktáért, mielőtt a saját életének mentésére gondolt volna. Mert ott lehetett ebben Willoughby levelének első megnyilvánulása, hogy ő akkor most jobb rendőr és ember lesz, de ennek következtében talán azt is villámgyorsan átlátta, hogy Mildred tényleg soha nem jön ki a tehetetlenség és a kétség gyűlöletspiráljából, ha a tűzben elég az egyetlen fontos nyom, a gyilkos DNS-e... sőt, onnantól a nő csak önmagát hibáztathatta volna, hogy már esély sincs a gyilkos felderítésére. Mildred változása leginkább a gyásza feldolgozásában állt nálam, annak a szomorú ténynek az elfogadásában, hogy talán sosem fogja megtudni, hogy ki ölte meg Angelát, és ezért nem tud majd hibáztatni senkit. Hogy nem azért nem derül ki, ki a gyilkos, mert Willoughby vagy Dixon lusta és közönyös (mert ezt könnyű volt hinnie), hanem mert "nincs áttörés", mert a már meglevőkön, begyűjtötteken kívül összes hozzáférhető nyom elégett... Angelával együtt. Hogy persze anyaként haragudhat a világra, mert mondjuk jobban érdekli a politikusokat egy lányát elvesztő anya és család szenvedésénél az olyan "hülyeségek", mint a személyes szabadság és az ártatlanság vélelme, ezért nem hoznak létre központi DNS-adatbázist, de ez nem vezet sehova. Ezt viszont Mildred puszta bemondásra sosem hitte volna el, kellett hozzá, hogy lássa, mi mindent megtettek a plakátok "gyanúsítottjai" az ügye érdekében... bármekkora sudribunkó erőszakos tahó is amúgy Dixon. Ahhoz, hogy kevésbé tetszik a vége, mint a film több része, nem is kettejükhöz vagy az autóba üléshez van köze, hanem a kiváltó okhoz, amiért beleülnek. Leírtam, hogy nekem a hencegő fickó maga egy, ha nem az egyetlen kidolgozatlan foltja a filmnek, és a film végére is az húzódik át. Mert sokat feltételezek az emberekről, de hogy valaki kétezer kilométert (ekkora a távolság Idaho és Missouri között) vezet azért, hogy élvezkedjen egy gyászoló anya nyomorán, majd hónapokkal később megint arra jár, csak azért, hogy a haverjának el tudjon hencegni egy nemi erőszakkal egy nyilvános helyen, az nem nagyon tartozik közéjük... még ha lehet is abban valami, amit a párom mondott, hogy a szadista személyiségének kapóra jött, amikor hallhatott Angela esetéről, azért jár "rendszeresen" Ebbingbe. Az ő szerepeltetése így nekem az a fajta forgatókönyvírói kényszer, amit oly sokszor állítunk mi is pellengérre: azért kerül bele a sztoriba, hogy az lehessen a vége, ami, nem azért, mert bármi értelme is lenne. Ebben a formában pedig éppen a gyűlöletspirálból való kilépés válik érdekes kérdéssé, hiszen ők ketten egy embert mennek agyonlőni. Nem a valódi tettest, hanem egy olyan embert, aki akár meg is tehette volna, ami Angelával történt, és talán később meg is fogja tenni valaki mással, de akkor, abban még nem bűnös, csak egy f*szfej. És bár olyan, mintha nyitott lenne a vége (mi is sokat beszélgettünk erről a párommal), de nekem annyira nagy kérdés nincs benne, főleg ha Mildrednek lesz alkalma meglátni azt a fickót, aki már őt is inzultálta. A kocsiba ugyanis úgy ül be, hogy még nem tudja, a két ember ugyanaz...
. Na, látod, akkor ez a különbség, ahogy a végét látjuk... - Ugyanis:
nekem úgy jött le, hogy Mildred valamiért mindenképp ment volna arra (persze, lehet, naív vagyok, és csak úgy mondta) - mintha én mennék Pestre ügyet intézni és na bumm, pont ott van az, akit agyon lehet lőni. De viszont úgy jött le, hogy pont nem fognak lelőni senkit - mert már mindketten túl vannak rajta... mármint mindketten megváltoztak annyira, hogy ne tegyék. Az meg, hogy a faszi mit keresett kétszer is Ebbingben... nos, valószínűleg igazad van, csupán a dramaturgia maitt, de a mellett miért is ne járhatna évente egyszer egy barátjánál arrafelé? Mint mondjuk én Dunaújvárosban? Aztán innentől persze már a torzult személyisége vihette be a boltba - valószínűleg Irakban valakit csak megerőszakolt - és a barátjának is elmesélhette mindazt a bárban.
. | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 3.0 | |
| |
| | | | R2-D2 írásai 3.0 | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|