Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 Niwrok írásai 2.0

Go down 
+6
Remo
R2-D2
Niwrok
Gyulus
andrew1975
mesterjani
10 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 25 ... 46, 47, 48 ... 56 ... 66  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: A Hangya és a Darázs / Ant-Man and the Wasp   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptyPént. Júl. 27, 2018 5:32 pm

.
A Hangya és a Darázs / Ant-Man and the Wasp

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Ant-ma11


A Bosszúállók legutóbbi filmje évtizedes előkészítés után mesélte össze az MCU szinte minden karakterét, hogy mindannyian részesei lehessenek a nagy leszámolásnak... illetve egy aprócska hiány mégis akadt, de a dömpingben az avatatlanabb szemnek talán fel sem tűnt. A készítők ugyanis gondosan kimentették a Hangyát a fősodorból, hogy a közönség addig se unatkozzon, amíg ki nem derül, hogy hogyan sikerül Thanos tervét a visszájára fordítani.

Bár kissé banális és erőltetett az ok, amiért Hangya nem lehetett ott Wakandában, de legalább valamiféle összeköltést jelent a filmek között. Merthogy Steve Lang a háziőrizetének utolsó napjait tölti éppen, amit azért kapott, mert Amerika Kapitány oldalán szállt harcba Vasemberékkel Berlinben, és ezzel megsértette a friss Egyezményt a szupererők felügyelt és korlátozott használatáról. Rogers megmondta, hogy Lang ezzel felkerül a körözési listára, de ez a mestertolvajt nem nagyon zavarta akkor még. Két év háziőrizet és dögunalom után azonban már máshogy látja, mert így házon belülről kellett gondoskodnia az apás hétvégéken a lánya szórakoztatásáról, plusz az új biztonsági cégének a működtetését is a három agyhiányos társára kellett bíznia, így alig várja, hogy lekerüljön a lábáról a nyomkövető. Ebben viszont némileg gátolni látszik, hogy egy furcsa, emlékkép-szerű látomás következtében újra felbukkan az életében Hank Pym és Hope, akikkel szintén a berlini bunyó utóhatásai miatt nem túl rózsás a viszony, és akik szerint ezek a képek a bizonyítékok arra, hogy Hope anyja, Janet még életben lehet a kvantumtérben, ezért mindenáron akarnak építeni egy gépet, amivel meg lehetne találni a harminc éve elveszett Darazsat. Hogy ezt megtehessék, szükségük van egy különleges alkatrészre, amit csak a feketepiacon lehet beszerezni, ráadásul a gép létezése egy szellemként viselkedő szuperhős figyelmét is felkelti, így máris megvannak az összetevők a sok kalandhoz, aminek a végén Pym professzor talán újra magához ölelheti a feleségét.

Ahogy látszott és látszik, a Hangya egy sokkal humorosabb, családiasabb oldalát próbálja megfogni a szuperhősös műfajnak, így nagyobb szerepet kapnak az emberi kapcsolatok. Nekem például nagyon bejött, hogy a múltkori üzleti rivalizálásra és kapzsiságra épülő sztori helyett most egy összetett mentőakciót és annak az előkészületeit kapjuk, amivel egy család újraegyesítéséért folyik a harc. Itt nem csak a Pym-vanDyne családra kell gondolni, bár a cselekményt és a hangulatot is meghatározza, hogy Hope milyen izgatott lesz attól, hogy újra láthatja az anyját, vagy éppen Hank tesz meg mindent Janetért, főleg, mert a félresikerült küldetésükért magát hibáztatja. Ott van ebben a körben Steve is, akinek Cassie-vel, a lányával kéne fenntartani egy rendes apa-kapcsolatot, amit sem a háziőrizet, sem a lány kamaszodása nem könnyít meg. Továbbá ez a szülő-gyerek kötelék határozza meg Szellem karakterét is, mert minél több derül ki a ruha alatt levő Eváról, annál inkább érezni, hogy a félelem, a gyász és a bizalmatlanság viszi rossz útra, és inkább dacból teszi, amit tesz, nem eredendő rosszindulatból. Arra ott van Sonny és a bandája.

Minden másban gyakorlatilag ugyanazt sikerült kapni, mint az előző részben. Még mindig nagyon állat ez a "Drágám, a kölykök összementek..."-trükk! Állandó poénok és meglepetések tárháza a kicsinyítő technika, akár a laborra gondolok, akár a pez-tartós jelenetre, akár arra, ahogy az autós üldözések nem egyszer váltanak át aprócska matchboxok kergetőzésébe. Hangyánál nem annyira jellemző, Darázs viszont remek közelharcos, és az ő bunyóinak is érdekes ritmust ad, hogy szinte másodpercenként vált bennük, így az ellenfelei mintha egy láthatatlan emberrel harcolnának (pedig ez alapból Szellem privilégiuma lenne...). Bírtam a színészeket is, Paul Rudd, Michael Douglas, Evangeline Lily és Michael Peña sokat hozzátettek a hangulatomhoz (utóbbi még úgy is, hogy magát a karaktert már a múltkor is ki nem állhattam), a kör pedig olyan nagyságokkal bővült, mint Laurence Fishburne és Michelle Pfeiffer. Viszont sajnos maradtak a baromságok is... Lang társai ugyanolyan ostobák, mint voltak; önmagukban erősítik azt a képet, hogy a Marvelnél a humort egyre inkább az idétlenkedés jelenti, és hogy semmi kétség ne maradjon, az FBI tagjai is olyanok, mint akiket most kértek kölcsön a Benny Hill Show-ból. A másik meg, amit utáltam, mert semmi értelme, és a giccses LSD-látomáson kívül szerepe sem, az a szubatomi világ... "medveállatkák mezője", jézusmária... Hogy egy kicsit elnézőbb voltam most vele, az csak Janet miatt volt, és mert annak segítségével vezetik be Hangyát a T.cs.u.-i időszakba... (azaz "Thanos csettintése után"...).

A Hangya-filmek mindkétszer könnyed nyári limonádéként ékelődtek be a "komolyabb", fajsúlyosabb Bosszúálló-filmek közé, és ezt a szerepét remekül el is látja. Most egy kicsit érzelmesebb sztorit sikerült írni hozzá, de egyébként ugyanazok az előnyei és a hátrányai is, mint az első Hangya-filmnek.


7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Határtalan szerelem / Worlds Apart / Enas allos kosmos   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptySzer. Aug. 01, 2018 8:47 pm

.
Határtalan szerelem / Worlds Apart / Enas allos kosmos

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Worlds10


A szerelem témáját már rengeteg művészeti alkotás, így film is taglalta. Volt, amelyik annak időtlenségével foglalkozott, mások annak pusztító és teremtő szenvedélyével, és vannak azok, amik annak kötöttségek nélküliségét próbálták bemutatni, vagyis hogy a szerelem elől soha, semmikor nincs senki elzárva. A görög Christopher Papakaliatis ezen filmje a harmadik körbe tartozóan egyfajta antológiaként, három korosztályon, három szerelem történetén keresztül adja át azt az örök igazságot (esetleg közhelyet), hogy bármi is választana el két embert egymástól, a kor, a távolság, vagy a nyelvi különbségek, de vannak, akiknek így is az a sorsa, hogy egymásra találjanak.

Bumeráng
Az egyetemen politológiát tanuló Dafnit egyik éjszaka hazafelé sétálva két férfi támadja meg, rángatva be a rémült lányt egy sikátorba. A támadás sokkal rosszabbul is végződhetne, ha éppen nem jár arra egy fiatal srác, aki birkózni kezd a két férfival, legalább annyit elérve, hogy Dafni meg tudjon szökni, még ha ezért a két támadó rendesen helyben is hagyja. Pár nappal később a srác egy athéni kereszteződésben árulja szűkös portékáját, amikor észreveszi a lányt a buszon, a fiú pedig nem habozik Dafni után menni, kockáztatva a bliccelést. Dafni számára a találkozás elsőre kényelmetlen, hiszen a támadásra emlékezteti, de ahogy minden nap újra és újra összefutnak a fiúval, egyre szorosabb lesz köztük a kapcsolat. Beszélgetéseikből derül ki, hogy a fiút Farrisnak hívják, Szíriából érkezett menekültként, és most Athénban próbál boldogulni, még ha ez egyáltalán nem is könnyű, főleg az egyre erősödő menekültellenesség miatt.

Loseft 50mg
A harmincas éveiben járó Elise egy nemzetközi tőketársaság megbízásából érkezik Görögországba, és bár nem turistáskodni jött, hanem dolgozni, a város és az emberek ezt figyelembe véve sem igazán nyűgözik le. Rögtön az első éjszakán, a szállásához közeli bárban belefut egy meglehetősen rámenős, rossz passzban levő férfiba, akit első pillantásra ki nem állhat... de persze ez a körülmény pár pohár bor után nem gátolja meg abban, hogy belemenjen egy egyéjszakás kalandba... Legalábbis Elise így képzeli. A férfi, Giorgos azonban nem igazán tágít, már a következő éjszakán felbukkan Elise lakásánál, újra elhívja egy italra... és az előző este megismétlődik. Aztán megint... Hiába nincs bennük semmi közös, hiába gondolkodnak teljesen máshogy a világról, a kapcsolat viszonnyá érik, még úgy is, hogy mindketten tudják, nem igazán tervezhetnek hosszútávra, és hogy Giorgos éppen válófélben van.

Második esély
A már nagymamaként élő görög Maria és a nyugdíjas éveire Athénba költöző Sebastian egy élelmiszerbolt előtt találkoznak össze, és bár a nőnek az angol, Sebastiannak pedig a görög nem igazán erőssége, ahhoz éppen elég a jól elbeszélgetnek, hogy a férfi meghívja egy következő találkozóra is Mariát. Onnantól az élelmiszerboltban tartott találkák kettejük számára afféle heti rituálévá válnak, egyre közelebb hozva őket egymáshoz; a bolondozásaik, az egymás számára adott ajándékok, a polcok között lopott csókok mindkettejüknek a fényt jelentik a szürke hétköznapok után. Miközben azonban Sebastian nagyon szeretné, hogy ez a kapcsolat túllépjen a bolt falain, Maria nehezen teszi meg ezt a lépést, még úgy is, hogy az évtizedek óta tartó házassága bevallottam boldogtalan.

Mindhárom történet önállóan is megállja a helyét romantikus rövidfilmként. Mindegyiknek van valami egyedi a hangulatában, akár Dafni és Farris lázadó önfeledtségét, a Giorgos és Elise között cikázó civódásokat vagy az idősebb pár fellángolásának sokszor megmosolyogtató alakulását tekintve. Szépen össze is köti ezeket a folyton előkerülő mitológiai történet Erószról. Az is pozitív élmény volt, hogy azért a színészgárdában akadtak ismerős arcok; J.K. Simmons korosztályában az egyik nagy kedvencem, és bár számomra inkább vicces volt a skandinávnak eladni próbált Osvárt Andrea... Én mégsem ezekről fogom igazán megjegyezni, nem ezek adják elsődlegesen nálam a különlegességét.

A rendező ugyanis meghatározó szerepet szánt a film "görögségében" annak, hogy ezeket a szerelmeket a Görögországot sújtó válságok tükrében mutassa meg. Ez persze Farris történeténél adja magát, de a másik két "novellában" is vagy vezérfonalként, vagy egy későbbi fordulat elősegítőjeként jelennek meg a 2015-ös görög közállapotok. Nem akar Papakaliatis túl mélyen belemenni ezek fejtegetésébe, pár kiszóláson, megjegyzésen kívül nem akar ezeken filozofálni sem (leginkább talán Dafni iskolai vitakörének jelenete és Elise megbízásának következményei mennek ebbe bele), csak be akarja mutatni azt, hogy az emberek hétköznapjaiban, még az olyan dolgokban is, mint a szerelem, hogyan csapódik le, hogy a görögök napjainkban olyan kihívásokkal néznek szembe, egyéni és társadalmi tragédiákat eredményezve, amikre nincsenek felkészülve... és amikre kérdéses, hogy egyáltalán mennyire lehettek volna felkészülve, bármennyire is máshogy alakult volna a történelmül a XX. században vagy a 2000-es évek elején.

Nem igazán tudom eldönteni, hogy Papakaliatis korabeli görög romantikus történetekkel szerette volna szórakoztatni a közönségét, amiket beárnyékol a kor, amelyben születnek, vagy éppen fordítva, mementóként szánta ezt a filmet a modernkori Görögország egyik legnagyobb, legösszetettebb válságához, aminek a keserű piruláját azzal akarta enyhíteni, hogy szerelmespárok történetén keresztül mutatja be mindezt. A végeredmény azonban egy technikai malőrt leszámítva (az a vágás, amit én láttam, az utolsó tíz percet igencsak összecsapja sajnos, zavarossá, hiányossá téve az addig egyenletes filmet) is jó lett, így ahogy hozzám is ajánlás útján jutott el, én is csak ezt tudom tenni vele.


7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptySzer. Aug. 01, 2018 9:34 pm

Niwrok írta:
.

Határtalan szerelem

A szerelem témáját már rengeteg művészeti alkotás, így film is taglalta. Volt, amelyik annak időtlenségével foglalkozott, mások annak pusztító és teremtő szenvedélyével, és vannak azok, amik annak kötöttségek nélküliségét próbálták bemutatni, vagyis hogy a szerelem elől soha, semmikor nincs senki elzárva. A görög Christopher Papakaliatis ezen filmje a harmadik körbe tartozóan egyfajta antológiaként, három korosztályon, három szerelem történetén keresztül adja át azt az örök igazságot (esetleg közhelyet), hogy bármi is választana el két embert egymástól, a kor, a távolság, vagy a nyelvi különbségek, de vannak, akiknek így is az a sorsa, hogy egymásra találjanak.


Nem igazán tudom eldönteni, hogy Papakaliatis korabeli görög romantikus történetekkel szerette volna szórakoztatni a közönségét, amiket beárnyékol a kor, amelyben születnek, vagy éppen fordítva, mementóként szánta ezt a filmet a modernkori Görögország egyik legnagyobb, legösszetettebb válságához, aminek a keserű piruláját azzal akarta enyhíteni, hogy szerelmespárok történetén keresztül mutatja be mindezt. A végeredmény azonban egy technikai malőrt leszámítva (az a vágás, amit én láttam, az utolsó tíz percet igencsak összecsapja sajnos, zavarossá, hiányossá téve az addig egyenletes filmet) is jó lett, így ahogy hozzám is ajánlás útján jutott el, én is csak ezt tudom tenni vele.


7,5/10
.


scratch

Köszi az ajánlást, de ezt most nem ígérem meg, hogy a közeljövőben megnézem... egyszer, talán, ha lesz hangulatom hozzá... peace

De biztos lesz olyan, akinél betalál! taps


.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptySzer. Aug. 01, 2018 10:46 pm

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.

Határtalan szerelem

Nem igazán tudom eldönteni, hogy Papakaliatis korabeli görög romantikus történetekkel szerette volna szórakoztatni a közönségét, amiket beárnyékol a kor, amelyben születnek, vagy éppen fordítva, mementóként szánta ezt a filmet a modernkori Görögország egyik legnagyobb, legösszetettebb válságához, aminek a keserű piruláját azzal akarta enyhíteni, hogy szerelmespárok történetén keresztül mutatja be mindezt. A végeredmény azonban egy technikai malőrt leszámítva (az a vágás, amit én láttam, az utolsó tíz percet igencsak összecsapja sajnos, zavarossá, hiányossá téve az addig egyenletes filmet) is jó lett, így ahogy hozzám is ajánlás útján jutott el, én is csak ezt tudom tenni vele.

7,5/10
.

Köszi az ajánlást, de ezt most nem ígérem meg, hogy a közeljövőben megnézem... egyszer, talán, ha lesz hangulatom hozzá... peace
De biztos lesz olyan, akinél betalál! taps


Azt nem is gondoltam, hogy egy romantikus film különösebben meghatna. Minden sztoriban van egy-egy csavar, amiért talán jobban érdekelhetne, a harmadik a nyugdíjasokkal meg önmagában is nagyon jó volt... de talán tényleg lesz hozzá hangulatod egyszer peace .

Ha így lesz, akkor szólj előre, mert a neten levő felirat nem teljesen passzol a "tékás" verzióhoz.

.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Calibre   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptyKedd Aug. 07, 2018 7:42 am

.
Calibre

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Dea43f10


Mielőtt a huszonéves Vaughn a házasság és az apaság rögös útjára lépne, a gyerekkori barátja, Marcus szervez neki egy túrával egybekötött vadászatot a Skót Felföld gyéren lakott vidékén. Bár a két srácot kezdetben gyanakvással fogadják a helyiek, azzal, hogy a kocsmában rövid idő alatt sikerül összehaverkodniuk a környéken nagy tekintélynek örvendő Logannal, az sokat enyhít a közösséggel való viszonyukon. Még a pár nap múlva esedékes helyi fesztiválra is marasztalják őket, és azt is nagyobb attrocitás nélkül megússzák, amikor pár whisky és sör után két olyan csajjal kezdenek kavarni, akiket láthatóan páran nem szeretnének idegenek karjaiban látni. Az esti buli igencsak elfajul, a másnap reggellel pedig olyan események lavinája indul el, ami komoly áldozatokkal fog járni az utazók és a helyi lakosok részéről is.

Talán nem az a thriller-műfaj legelcsépeltebb típusa, amikor utazók tévednek el mindenféle kihalt környéken, ami később rémületbe és halálba torkollik, de azért éppen elég sablonja van ahhoz, hogy gyakran össze lehessen vele futni. Lehet ez valami rejtőzködő és természetfeletti (ilyen volt a pár hónapja ajánlott a The Ritual), esetleg eredhet a konfliktus a helyiek öntörvényűségéből és a kinti társadalomhoz való viszonyából (erre az Eden Lake-et hoznám példaként, az tíz éve etalon nálam), esetleg az utazók valamilyen meggondolatlan cselekedete vezet szembenálláshoz embercsoportok között a lakott területektől távol eső vidéken (ilyen volt a magyar Víkend). A Calibre is ezekből a panelekből válogat, de úgy, hogy egy aprósággal azért egyedi is tudott lenni.

Mert nem a szokásos menekülés és hajsza teszi ki a film jelentős részét, hanem Vaughn és Marcus egy furcsa pszichológiai csapdában töltik azt. Bár elvileg senki nem tudhat arról, hogy mit tettek, de a bűntudat és a paranoia olyan erősen kezd dolgozni bennük, hogy alig bírják egyben tartani magukat. Erre még a körülmények is rájátszanak, az óvatlanságuk és a tudatlanságuk, meg egy nagy adag balszerencse miatt tovább lesznek kénytelenek maradni, mint eredetileg akartak. Így aztán miközben csevegni és iszogatni kéne a helyiekkel, esetleg együtt is vacsorázni velük, el kell játszani a naiv utazót. Ez Marcusnak még csak-csak megy, ő még tudja játszani a mentálisan erőset és a racionálisat, aki tud előre tervezni, és józanul tud reagálni a később felmerülő -egyébként alaptalan- vádakra, Vaughn viszont szinte csak sodródik, és többször is úgy látszik, hogy elmenekül a saját kis világába, mert hátha akkor megoldódnak az aktuális gondjaik.

Egyéb pozitívumai is akadtak a Calibré-nek... meg azért egy két negatívum is, utóbbi leginkább a sztori alakításában. Ami az ilyen filmeknek nagy előnye szokott lenni, hogy gyakorlatilag felérnek egy természetfilmmel, hiszen gyönyörű helyszíneken játszódnak. A Calibre cselekményének egy jelentős része éjszaka zajlik, meg nem is annyira sarkalatos dolog, de látszik, hogy a Skót-felföld és annak aprócska, alig pár házból álló falvai megihlették a stábot. Ennél egy fokkal fontosabb dolog az ezekben a falvakban élő emberek bemutatása, az egész kis közösség a röviden felvázolt hatalmi és rokoni viszonyaival, ami menet közben is érdekes feszültségforrás lett -hiszen ezeket a két városi menet közben tudja csak meg. Külön jók azok a beszélgetések, például Logannal, hogy milyennek látják magukat a falubeliek, milyennek a múltjukat és a jövőjüket, hiszen többször is előkerül, hogy ez a vidék egyre jobban elnéptelenedik. És miközben ez nagyon kidolgozottá tette a film hátterét, ebben is botlott el... Többször is azt éreztem, hogy ott, ahol ennyire figyelnek az emberek egymásra, ahol a városi népeket órákkal megelőzi a híre, ott egyszerűen képtelenség észrevétlenül megcsinálni Marcus és Vaughn oldaláról ezt az egészet. És ugyanígy nem "klappolt" a befejezés sem, hogy miért oda és úgy futnak ki az események, ahogy.

A sablonjai ellenére is érdekes volt ügyes csavarokkal, sokkoló jelenetekkel és erős drámával, de a befejezése feleslegesen volt szenzációhajhász, az rontott valamicskét az élményen. Azért csak ennyi.


7/10
.
Vissza az elejére Go down
Weide

Weide


Hozzászólások száma : 747
Join date : 2013. Aug. 15.
Age : 33
Tartózkodási hely : Budapest

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptyKedd Aug. 07, 2018 10:16 am

Niwrok írta:
.

És ugyanígy nem "klappolt" a befejezés sem, hogy miért oda és úgy futnak ki az események, ahogy.

A sablonjai ellenére is érdekes volt ügyes csavarokkal, sokkoló jelenetekkel és erős drámával, de a befejezése feleslegesen volt szenzációhajhász, az rontott valamicskét az élményen. Azért csak ennyi.

.

No, ebben nem értünk egyet, szerintem a lehető legjobb módon zárták le a sztorit... más befejezéssel szerintem nem is működött volna, mert összeférhetetlen lett volna az addig logikusan felépített cselekménnyel. Ráadásul így kapunk egy adag durva jellem-visszafejlődést/fordulatot is.
Spoiler:
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptyKedd Aug. 07, 2018 7:42 pm

Weide írta:

Niwrok írta:


És ugyanígy nem "klappolt" a befejezés sem, hogy miért oda és úgy futnak ki az események, ahogy.


No, ebben nem értünk egyet, szerintem a lehető legjobb módon zárták le a sztorit... más befejezéssel szerintem nem is működött volna, mert összeférhetetlen lett volna az addig logikusan felépített cselekménnyel. Ráadásul így kapunk egy adag durva jellem-visszafejlődést/fordulatot is.

Spoiler:


A jellemfejlődés része az igen, de még te is azt írod, hogy az egész "logikátlanul" fordul ki önmagából a végére, miközben sokáig éppen az volt az erőssége  hmmm ...  szerintem ...

Spoiler:

.
Vissza az elejére Go down
Weide

Weide


Hozzászólások száma : 747
Join date : 2013. Aug. 15.
Age : 33
Tartózkodási hely : Budapest

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptyCsüt. Aug. 09, 2018 1:54 pm

Niwrok írta:


Spoiler:

Lényeg a lényeg, nekem így volt kerek és konzekvensen megfordított a lezárás.

.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Mission: Impossible - Utóhatás / Mission: Impossible - Fallout   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptySzomb. Aug. 11, 2018 10:31 am

.
Mission: Impossible - Utóhatás / Mission: Impossible - Fallout

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Mi6_6210


Elég ambivalens a hozzáállásom a Mission Impossible széria filmjeihez. Egyrészt némi nosztalgiával viseltetek irántuk, részben még a 90-es években vetített tévésorozat hagyatékaként, másrészt azért a Tom Cruise fémjelezte filmekben is akadtak kedvenceim, az első részt annak klasszikussága, a 3.-at pedig a remek pszichothrilleres beütése miatt kedveltem meg. Viszont ettől még nem rohanok megnézni minden részt, hiszen a 2.-at kihagytam, míg a 4. és az 5. leginkább az "egynek jó" dobozba kerültek, mert magát a hangulatot, a beépülős, maszkos, trükközős, kicsit heist vonalat, amiért még a mesefilmes akciójeleneteket is el tudom akár nézni, nem igazán tudták elkapni. Különösen az 5. rész lapossága miatt volt tehát az, hogy igazából egy bajusz kellett ahhoz, hogy érdeklődést keltsen a film iránt. Merthogy két dolog került elő rendszeresen a Fallout kapcsán, mégpedig Cruise ragaszkodása a kaszkadőrmutatványokhoz és Henry Cavill arcszőrzete, ami áttétesen megadta a kegyelemdöfést az amúgy is elég reménytelennek látszó Igazság Ligájának...

Szóval ez a hullámzás annyiból volt kár, hogy az M:I részei között mindig szokott lenni valamilyen átkötés, egy-két visszatérő szereplő, most viszont egy kb. közvetlen folytatásról lehet beszélni... és nem is csak az előző részre vannak visszautalások, hanem gyakorlatilag az összes eddigi filmre, és néha még azon túl is, és ezekről, bevallom, kevés fogalmam volt a film közben. Bár Ethan Huntnak és a csapatának ezúttal eredendően három ellopott plutóniumtöltet visszaszerzésében kell segédkeznie, miközben az előző részben felépített, renegát titkosügynökökből álló szervezetre is gondot kell fordítaniuk, tehát van aktuálisan is sztori, de közben több olyan karakter is visszatér, akik a sokszor ridegnek tűnő Huntot érzelmileg is megérintik, pozitív és negatív irányba egyaránt. Ehhez kap még a nyakába egy CIA-s pórázt August Walker személyében, egy rejtélyes orgazdát, meg persze folyamatos átverések és árulások láncolatát, míg végül Párizson, Londonon és a kasmíri hegyvidékeken keresztül követve a plutónium nyomát ki nem nyomhatja a detonátor gombját az utolsó másodpercekben. Szóval sztori szempontjából majdnem a szokásos, és noha egy kicsit hiányoztak az igazán egzotikus helyszínek (Párizs és London olyan kellemesen klasszikusak voltak), cselekmény szempontjából ez a jobb részek közül való nekem.

Hangulatra már nem volt ilyen egységes a kép. Az a része, ami nekem a M:I, az nagyon bejött, a "felnőtt férfiak gumimaszkokkal játszanak". Az egész átverős vonalnak ez volt a kulcsa, ez tette szórakoztatóvá a szerepcseréket, a trükkös lopásokat, ahogy eddig is általában volt. Azt mondjuk sajnáltam, hogy a csapat gyakorlatilag három főre szűkült, és abból kettő igazából háttérember volt (és eddig szinte csak vicces mellékszereplők voltak), így mindent Huntnak kellett csinálnia, miközben az M:I fontos eleme a csapattagok eltérő képességeinek kombinálása, amiből itt nem sok látszott. Aki így Hunttal félig-meddig vállvetve harcol, az Walker, a legjobb bunyós jelenet a mosdóban egyértelműen az ő érdeme (Henry Cavillnek nagyon jól állt a szerep, szerintem Supermanen túl is fel fogják maguknak fedezni az akciófilmesek), csak nála meg azt a hibát követték el, hogy az amúgy is kezdetektől elég nyilvánvaló csavart jócskán idő előtt ellőtték vele kapcsolatban azzal a kamerába tolt telefonnal (ezért is nem igazán spoiler...), és a kényszeres farokméricskélős kiafaszagyerek is csak ideig-óráig vicces Hunttal. Az akciók között így inkább a verekedések voltak jobbak nekem, meg a rabszállítós emberrablási akció volt még szépen kidolgozva, de például a védjegynek számító motoros és autós üldözések inkább unalmasak lettek; a kihalt utcákon nincs igazából ritmusa egy ilyennek, bármeddig is kergetőznek a sikátorokban. Amit viszont továbbra sem tudok megszokni, főleg a nagy világmegmentés várt feszültsége mellett, az a kényszerű, felesleges humor, mert pár poén még belefér, de az itteni "a bal kezed... nem, a másik bal!" szintű kreténkedés nagyon távol esik attól a thrilleres vonaltól, ami egy ilyen kémes filmnek jó esetben a velejárója (vagy akkor bátornak kell annyira lenni, mint a Kingsman, és elmenni teljesen a hülyülésbe... de persze az már más címen tessék megcsinálni).

Ami pedig a látványt illeti, talán ott voltak a legnagyobb bajok. Még úgy is, hogy a Fallout tényleg elég bőségesen merít az M:I-k eddigi történelméből, például a szokásos "Ha vállalja a küldetést"... dobozkát egy szalagos magnó képében tették a filmbe, ennyiben is megidézve a régebbi lehetetlen küldetéseket. Szintén voltak nagyon látványosra megcsinált jelenetek, mint például a kórtermes, később pedig a vízbe eső furgon belső nézete, viszont a belső jelenetek kicsit sterilre sikerültek, eléggé takarékosnak látszott az Alibaba szponzorációja. Általánosságban nézve viszont a film feltűnően ronda volt nekem. Az egy dolog, hogy a 3D itt nem egyszerűen felesleges volt, hanem egyenesen zavaró, vagy hogy a greenboxot sikerült ebben a filmben is úgy megcsinálni, hogy a homályos háttérről leesnek a szereplők, mert ezek még hagyján. Viszont az utólagos "háromdésítés" egy csomó olyan utómunkát tehetett szükségessé, ami teljesen szétcseszte a képet; ennyi filtert és fotosopot egy sminkmagazin karácsonyi különszámának címoldalán nem látni szerintem, ráadásul annyira túl lettek adagolva az effektek, hogy nem egyszer a szereplők minden mimikája, arcvonása áldozatul esett ennek. Szegény Michelle Monaghan néz ki úgy az egyik jelenetben, mint aki belefejelt egy lavórnyi alapozóba...

A Fallout kicsit azt a szerepet veszi magára, mint a James Bond filmek között volt a Skyfall (és ezzel a címnek is ad egy másodlagos jelentést), azaz hogy kis visszatekintést adjon a Mission Impossible most már ötven éves történelmére, miközben a saját történetét is próbálja építeni. Ez jött be belőle igazán, mert úgy a film felén túl, főleg a hegyek között zajló helikopteres meg bombás burleszkkel megint sikerült eltántorítani attól, hogy feltétlenül látni akarjam a folytatást.


6,5/10
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptySzomb. Aug. 11, 2018 2:19 pm

Niwrok írta:
.
Mission: Impossible - Utóhatás / Mission: Impossible - Fallout


Elég ambivalens a hozzáállásom a Mission Impossible széria filmjeihez. Egyrészt némi nosztalgiával viseltetek irántuk, részben még a 90-es években A Fallout kicsit azt a szerepet veszi magára, mint a James Bond filmek között volt a Skyfall (és ezzel a címnek is ad egy másodlagos jelentést), azaz hogy kis visszatekintést adjon a Mission Impossible most már ötven éves történelmére, miközben a saját történetét is próbálja építeni. Ez jött be belőle igazán, mert úgy a film felén túl, főleg a hegyek között zajló helikopteres meg bombás burleszkkel megint sikerült eltántorítani attól, hogy feltétlenül látni akarjam a folytatást.


6,5/10
.


Smile

Nálam ez már az alagutas-helikopteres résszel, meg a motoros résszel régesrég megvolt. Az M:I nálam egy szinten van a F&F szériával.  

De köszi az írást, jó tudni, hogy nem fordult ki a világ a sarkából. peace


.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptySzomb. Aug. 11, 2018 2:46 pm

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.
Mission: Impossible - Utóhatás / Mission: Impossible - Fallout


Elég ambivalens a hozzáállásom a Mission Impossible széria filmjeihez. Egyrészt némi nosztalgiával viseltetek irántuk, részben még a 90-es években A Fallout kicsit azt a szerepet veszi magára, mint a James Bond filmek között volt a Skyfall (és ezzel a címnek is ad egy másodlagos jelentést), azaz hogy kis visszatekintést adjon a Mission Impossible most már ötven éves történelmére, miközben a saját történetét is próbálja építeni. Ez jött be belőle igazán, mert úgy a film felén túl, főleg a hegyek között zajló helikopteres meg bombás burleszkkel megint sikerült eltántorítani attól, hogy feltétlenül látni akarjam a folytatást.

6,5/10


Smile
Nálam ez már az alagutas-helikopteres résszel, meg a motoros résszel régesrég megvolt. Az M:I nálam egy szinten van a F&F szériával.  
De köszi az írást, jó tudni, hogy nem fordult ki a világ a sarkából. peace


Még mindig azt mondom, hogy szerintem a 3.-at azért megnézheted  Smile .

Mondjuk "helikopterileg" az is kicsit mumus... A stáboknak valahogy fogalma sincs, hogy egy helikopterrel mit lehet még a hihetőség határán izgalmasra megcsinálni, és mi megy át röhejesbe. A Falloutban például már azzal túllőttek a célon, hogy úgy alakították a sztorit, hogy nem csupán azért üldözte egymást a két helikopter, hogy az egyik leszedje a másikat, hanem hogy Hunt megszerezze belőle a detonátort. Na most arra, hogy abból bármit megszerezzenek, a helikopter a kialakítása miatt alkalmatlan, hiszen nem lehet csak úgy átugrani egyikből a másikba, viszont ha meg lezuhan, akkor a detonátor is azzal együtt robban fel vagy szóródik szanaszét a sziklákon. Így aztán az üldözés is nevetséges lett (Hunt helikoptere szétlőtt, lángoló rotorral is olyan gyors volt, mint a sértetlen másik, és ugyanolyan jól lehetett vele manőverezni is   faceplam ...), de még mindig nem annyira, mint az a béna lezuhanás, amikor az ugyanabba a sziklahasadékba beékelődő helikopter-roncsok csúsznak lefelé, mint két elcseszett lift fülkéje   faceplam ...

De legalább annyi önérzet és józanság volt a rendezőben, hogy azt a jelenetet az előzetesből, amikor Hunt egy kamion felé repül, a vágóasztalon hagyta.

.
Vissza az elejére Go down
Weide

Weide


Hozzászólások száma : 747
Join date : 2013. Aug. 15.
Age : 33
Tartózkodási hely : Budapest

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptySzomb. Aug. 11, 2018 4:36 pm

Gáz, nem gáz, én eddig egyetlen részét sem láttam az MI-szériának, és nem is érzek rá ingert, hogy belekezdjek. :/
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: The Endless   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptyKedd Aug. 14, 2018 7:32 pm

.
The Endless

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Endles10


Justin és Aaron huszonéves testvérpár, akik takarítóként dolgozva keresik meg a napi betevőre valót; a pénzük az éhenhaláshoz sok, minden máshoz kevés. Különösen a fiatalabb Aaron érzi úgy, hogy semmi nem jött össze úgy, ahogy szerették volna, sem a munkában, sem a magánéletben. De nem volt ez mindig így, és erre egy csomagban kapott, fura videókazetta emlékezteti Aaront. Ők ketten ugyanis még tíz éve egy Arcadiának nevezett kommunában laktak, az önellátó, örömteli, felszabadult kis közösségre pedig a srác úgy gondol, mint amiben utoljára boldog volt. Justin viszont úgy érezte, hogy valami nem stimmel az általa egyre inkább szektának tekintett Arcadiával, és amikor a gyanús körülmények, a bizonytalan kimenetelű "Felemelkedés" közelsége miatt veszélyben érezte magukat, elszöktek. A most kapott videokazetta viszont, ami egyfajta meghívó Arcadiába, arra bizonyíték, hogy szó nem volt itt öngyilkos szektáról, a lakók azóta is egészségesek, jókedvűek, Aaron pedig ragaszkodik hozzá, hogy visszamenjenek. Justin részéről viszont, hiába fogadják őket kedves ismerősként, rögtön megérkezésük után újrakezdődik a bizonytalan érzés, hogy Arcadiában valami nagyon nem stimmel.

Már csak pszichológiai és drámai vonatkozásai miatt is, általában szeretem ezeket a kommunás-szektás filmeket. Nem mintha jómagam akkora (vagy bármekkora) hippi lennék, a filmes dramaturgiát követve viszont a legtöbb ilyen közösségről kiderül, hogy nem csak arról szól, hogy éljünk együtt békében, távol a világtól, esténként dalokat énekelve a tábortűz mellett, úgyhogy a legtöbb félúton átvált a titkokból szőtt thrillerbe... és ilyenkor érdekes figyelni, ki hogyan reagál ezekre. A mi kis közösségünk számára ebből a szempontból talán a The Sacrament volt a leginkább kedvelt, de aki akar, találhat még filmet és sorozatot ebben a témában (pl.: Martha Marcy May Marlene, The Path)... és ami a "szektás" részét illeti, engem már ott megnyert kicsit a The Endless. A közösségből ugyan kevés szereplőt látunk (gyakorlatilag csak hárman-négyen beszélnek, a többi esetleg csak bizarr díszlet, mint a bárgyún vigyorgó Dave), túl sok nem is derül ki igazán ennek az elvi-eszmei hátteréről és a rituáléikról, de maga az alaphelyzet kellően feszült és érdekes volt. Nagyon jól volt a közösség kvárzi vezetője, Hal és a Justin közötti, kezdetben csendes rivalizálás, meg ahogy Justin "hagyatékáról" vitatkoznak (a sör), de ami talán a legjobban bejött, az az volt, ahogy az írók a testvérek közötti kapcsolatot alakították. Ahogy Aaron egyre inkább úgy tekint Arcadiára, mint a világ harmadik csodájára, Justinra pedig kimondva-kimondatlanul is neheztel, hogy egy évtizedes gürcölésre és kínlódásra ítélte azzal, hogy kiszakította őt ebből a kis oázisból az élet nyomorának sivatagában... és ahogy Justin egyszer már "farkast kiáltott", most meg látja, hogy az öccse egyre jobban érzi magát, egyre közelebb sodródva a maradáshoz, bizonytalan abban, hogy mivel tudná rávenni Aaront a távozásra, mert őt továbbra is a hideg rázza ettől a helytől.

Talán nem akkora spoiler, ha elárulom, hogy okkal, hiszen különben miről is szólna maga a film (bár az is egy érdekes lehetőség lenne...), de hogy miért és hogyan, arról természetesen eszem ágában sincs ennél többet mondani. Legyen elég annyi, hogy szerintem a filmnek ez a része is érdekes, még ha nem is annyira összeszedett. Az elején még csak pár furcsaságra kapja fel Justin a fejét, mint a kötélhúzás vagy a labdás trükk, és akkor ő még nem is lát minden furcsát (például Lizzy rajzait), aztán később, ahogy a környéken kocogva megismeri a környékbelieket vagy a tábor lakóival beszélget, úgy derülnek ki egyre furcsább dolgok. A fényképeknél pedig olyat fordul a sztori, amivel nem is Justint, hanem a nézőket akarja leginkább összezavarni a stáb, és ez ki is tart nagyjából a végéig... kinek örömére, kinek bosszúságára.

Egy dolgot viszont el kell fogadni a film közben... még ha nekem az egésznek a hangulatában ez is inkább előny volt, és kifejezetten élveztem. A The Endless ugyanis kb. abban a filmes körben van benne, mint a Találmány volt pár éve, azaz egy kis csoport csinálta nagy lelkesedéssel és sok munkával, a lehetőségeikből eredő kreativitás maximális kihasználásával. Én pedig -már csak személyes érintettség okán is- szívesen nézem ezeket a filmeket érték/ár arányban, mert tudom, mennyire nehéz egy ilyen projektet összehozni, és ez az elismerés néha még azt is ki tudja ellensúlyozni, hogy esetleg elveszek a film csavarjai, a trükkös cselekményvezetés szálai között, mint ahogy az volt a Találmánynál... és egyébként itt is. Justin Benson és Aaron Moorhead író/rendező/főszereplő és társaik szerintem ügyes és okos filmet hoztak össze, még ha nem is volt céljuk vele, hogy a nagy misztikusságban a The Endless utolsó fél órájának puszta epizódjai között kapcsolatot teremtsenek, vagy hogy a háttérről különösebb magyarázatot szolgáltassanak, hogy akkor például mi a szerepe a filmes szobának, a zenének vagy a sátornak, és hogy mi és miért is történik a fináléban. Szeretem én azt is, de itt szórakoztatóbbnak tartottam a sok egyéb jópofa jelenet között például azt a kis, utólag felfedezett poént, hogy a stáb ezzel közös univerzumba helyezte a The Endlesst és egy korábbi filmjüket, a Resolutiont, amik így félig-meddig párhuzamosan haladva kiegészítik egymást. Naná, hogy azt is nemsokára meg kell nézem, ahogy a Benson/Moorhead harmadik filmjét is (Spring)... és persze figyelni is jobban fogok rájuk a jövőben.

A független, kis költségvetésű filmekben mindig is azok kreativitását szerettem, még ha így el is kell nézni nekik némi bájos amatörizmust, vagy éppen az ötletekbe való belebonyolódást. A The Endless hibája is talán csak annyi, hogy a nagy "mindfuck" utáni hajszában az írók kicsit túlságosan elengedték a gyeplőt, és a lila homályban bolyongást meg a porfészek díszletet nem mindenki fogja szó nélkül hagyni. Így lehet, hogy a The Endless nem lett "annyira jó", viszont nekem nagyon szimpatikus film volt.


8/10


A hozzászólást Niwrok összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Aug. 14, 2018 11:15 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Weide

Weide


Hozzászólások száma : 747
Join date : 2013. Aug. 15.
Age : 33
Tartózkodási hely : Budapest

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptyKedd Aug. 14, 2018 8:00 pm

Niwrok írta:
.
The Endless

Talán nem akkora spoiler, ha elárulom, hogy okkal, hiszen különben miről is szólna maga a film (bár az is egy érdekes lehetőség lenne...), de hogy miért és hogyan, arról természetesen eszem ágában sincs ennél többet mondani.

Hát mert nem is lehet, egy ad hoc módon összebaszott baromság az egész. Kvázi nekem addig tartott ki a film feszültsége és misztikuma, amíg szereplőink konkrét kapcsolatba nem kerültek az ilyen-olyan loopokba beragadt szereplőkkel meg helyzetekkel, onnan borult az egész. Nem tudom, engem mérhetetlenül felhúzott a film, mert képtelenek voltak az alap koncepcióban rejtező lehetőségeket normál módon kifejteni és kiaknázni. És nem a low budget-tel, meg ezzel a halovány történetfüzérrel volt bajom, mert ezt a sztorit(?) fele ennyi pénzből is százszor ütősebbre lehetett volna írni, ha nem unják el magukat félúton a rendezők, és kvázi hagyják az egész fő szálat a picsába. VAGY pakoltak volna mögé valami lovecrafti-szintű interdimentionális rettenetet, mert még azzal is meg tudtak volna venni engem maguknak, de így ezzel kvázi a legszarabb lehetőséget választották szerintem.

Érdekes módon a Spring tetszett, aminek két oka is van. Egyrészt az egyik legszebb és egyben az egyik legbizarabb szerelmi történetet voltak képesek filmre vinni, másrészt (sok töltelék epizódot leszámítva) a cselekménynek van értelme, van folyása, a misztikum meg van oldva, a szálak értelmesen el vannak varrva. Plusz igazán egyedi hangulatot és atmoszférát tudtak varázsolni. Kíváncsi vagyok, bár van egy olyan sejtésem, hogy pont fordítva működik nálad a két film, mint nálam. geek
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 EmptyKedd Aug. 14, 2018 8:24 pm

Niwrok írta:
.
The Endless


Már csak pszichológiai és drámai vonatkozásai miatt is, általában szeretem ezeket a kommunás-szektás filmeket. Nem mintha jómagam akkora (vagy bármekkora) hippi lennék, a filmes dramaturgiát követve viszont a legtöbb ilyen közösségről kiderül, hogy nem csak arról szól, hogy éljünk együtt békében, távol a világtól, esténként dalokat énekelve a tábortűz mellett, úgyhogy a legtöbb félúton átvált a titkokból szőtt thrillerbe... és ilyenkor érdekes figyelni, ki hogyan reagál ezekre. A mi kis közösségünk számára ebből a szempontból talán a The Sacrament volt a leginkább kedvelt, de aki akar, találhat még filmet és sorozatot ebben a témában (pl.: Martha Marcy May Marlene, The Path)... és ami a "szektás" részét illeti, engem már ott megnyert kicsit a The Endless.


Ebben társak vagyunk, úgyhogy ez egy jó indok a megnézésre. Ráadásul, így, a trailer alapján egész ígéretes...

Niwrok írta:
Egy dolgot viszont el kell fogadni a film közben... még ha nekem az egésznek a hangulatában ez is inkább előny volt, és kifejezetten élveztem. A The Endless ugyanis kb. abban a filmes körben van benne, mint a Találmány volt pár éve, azaz egy kis csoport csinálta nagy lelkesedéssel és sok munkával, a lehetőségeikből eredő kreativitás maximális kihasználásával. Én pedig -már csak személyes érintettség okán is- szívesen nézem ezeket a filmeket érték/ár arányban, mert tudom, mennyire nehéz egy ilyen projektet összehozni, és ez az elismerés néha még azt is ki tudja ellensúlyozni, hogy esetleg elveszek a film csavarjai, a trükkös cselekményvezetés szálai között, mint ahogy az volt a Találmánynál... és egyébként itt is.

Justin Benson és Aaron Moorhead író/rendező/főszereplő és társaik szerintem ügyes és okos filmet hoztak össze, még ha nem is volt céljuk vele, hogy a nagy misztikusságban a The Endless utolsó fél órájának puszta epizódjai között kapcsolatot teremtsenek, vagy hogy a háttérről különösebb magyarázatot szolgáltassanak, hogy akkor például mi a szerepe a filmes szobának, a zenének vagy a sátornak, és hogy mi és miért is történik a fináléban. Szeretem én azt is, de itt szórakoztatóbbnak tartottam a sok egyéb jópofa jelenet között például azt a kis, utólag felfedezett poént, hogy a stáb ezzel közös univerzumba helyezte a The Endlesst és egy korábbi filmjüket, a Resolutiont, amik így félig-meddig párhuzamosan haladva kiegészítik egymást. Naná, hogy azt is nemsokára meg kell nézem, ahogy a Benson/Moorhead harmadik filmjét is (Spring)... és persze figyelni is jobban fogok rájuk a jövőben.

Ez sem gond, sőt, ha jól emlékszem, az A találmányt kétszer néztem 24 órán belül, hogy egyszer megértsem - és másodjára jobb is volt...  peace


Niwrok írta:
A független, kis költségvetésű filmekben mindig is azok kreativitását szerettem, még ha így el is kell nézni nekik némi bájos amatörizmust, vagy éppen az ötletekbe való belebonyolódást. A The Endless hibája is talán csak annyi, hogy a nagy "mindfuck" utáni hajszában az írók kicsit túlságosan elengedték a gyeplőt, és a lila homályban bolyongást meg a porfészek díszletet nem mindenki fogja szó nélkül hagyni. Így lehet, hogy a The Endless nem lett "annyira jó", viszont nekem nagyon szimpatikus film volt.

8/10
.


"... a lila homályban bolyongást..."


Ez már annyira nem vonzó, és épp ezért fura, hogy Weidének, aki bármilyen lila ködből kitalál, pont nem jött be...  hmmm


Weide írta:

The Endless


Hát mert nem is lehet, egy ad hoc módon összebaszott baromság az egész. Kvázi nekem addig tartott ki a film feszültsége és misztikuma, amíg szereplőink konkrét kapcsolatba nem kerültek az ilyen-olyan loopokba beragadt szereplőkkel meg helyzetekkel, onnan borult az egész. Nem tudom, engem mérhetetlenül felhúzott a film, mert képtelenek voltak az alap koncepcióban rejtező lehetőségeket normál módon kifejteni és kiaknázni.


"Nem tudom, engem mérhetetlenül felhúzott a film..."


lol!  Mint a Helen? Mert akkor ez egész jó is lehet... tongue


Mindegy, megnézem és én majd megmondom a tutit... Twisted Evil


.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 48 Empty

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 2.0
Vissza az elejére 
47 / 66 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 25 ... 46, 47, 48 ... 56 ... 66  Next
 Similar topics
-
» Niwrok írásai 1.0
» Niwrok írásai 3.0
» R2-D2 írásai 4.0
» R2-D2 írásai 2.0
» Remo írásai

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: