Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 R2-D2 írásai 2.0

Go down 
+7
Niwrok
cs-robert
Remo
arzo
Mr. White
tchabee
Weide
11 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 6, 7, 8 ... 37 ... 67  Next
SzerzőÜzenet
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: A bíró   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptySzomb. Jan. 31, 2015 11:15 pm

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 UjBRSkz





A bíró





A helyzet az, hogy távol a nagy magyar központi fővárostól az embernek sokszor esélye sincs megnézni moziban azokat a filmeket, amiket egy-egy színész, rendező vagy történet miatt kinézett magának. Ha jól emlékszem, az A bíró ékes példája ennek: vagy egyáltalán nem is játszották (valószínű), vagy olyan idióta időpontban, amire nem sikerült eljutni. De mindegy is: a lényeg, hogy előbb-utóbb sikerül bepótolni mindent, előbb-utóbb mindenről kiderül, érdemes volt-e bosszankodni az elmaradt mozizás miatt - nos, jelen esetben nem…

Hank Palmer (Robert Downey Jr.) sikeres nagyvárosi ügyvéd. Igazi nagyképű, beképzelt fasz, a magabiztosság és a fellengzősség mintapéldája. Olyannyira, hogy ártatlant színlelve képes büntetlenül levizelni kollégáját, ezzel is érzékeltetve felsőbbrendűségét. Első ránézésre, olyan, mintha az Az ördög ügyvédjében nem Kenau Reeves, hanem Al Pacino lett volna az ügyvéd. Igazi szépfiú és ripacs, akinek csodálatos felesége és kislánya van, csillivilli élet, amivel lehet kérkedni – a valóság azonban (természetesen) kevésbé idilli: romokban lévő házasság és családi kapcsolatok, túlzott munka, stb…

A mozi alapkonfliktusa ugyebár az, hogy ebbe simának tűnő állóvízbe az élet beledob egy követ, nevezetesen Hank anyjának halálát. Hank – akiről egyébként ekkor kiderül, hogy tékozló fiú is egyben – így hát elindul anyja temetésére a kisvárosba, ahol gyerekkorát töltötte, a problémája csak az, hogy szinte leköpőviszonyban van apjával, aki mellesleg kisváros bírája. A pár napos tartózkodása váratlan fordulatot vesz, mikor is történik egy esemény, amiben Joseph Palmer bíró úr (Robert Duvall) lesz a vádlott – Hank pedig a védője. Itt fonódik össze a családi dráma a tárgyalótermi krimivel, apa és fia, a két főszereplő mellett gyakorlatilag mindenki innentől szorul háttérbe, hogy átadja a terepet a két nagyszerű színész érzelmi csúcspontokkal tarkított drámájának…

Ugye, ez így leírva milyen ígéretes? Van két kibaszott jó színész, egy nagyszerű alaptörténet, amire rögtön két zsánerfilmet is fel lehetett volna húzni. Ezt persze nem csak én vettem észre, az alkotók is valami hasonlóval próbálkoztak: sajnos azonban a kettő szál keverése felemásra sikeredetett, összességében mindkettő hagy hiányérzetet maga után. A bírósági történetben egyszerűen nincs annyi, a családi történet igazán súlyos jelenetei, dialógusai meg kilógnak a sorból a néha cukormázzal leöntött történetből és mellékszereplők közül. A kettő mixe pedig egy egészen fura élményt ad, a 140 perc alatt hullámvasútszerűen kapjuk a kőkemény gyomrosokat, a vicces, nyálas jeleneteket és az izgalmas krimit.

Az indítás még qrva jó. Felskiccelnek egy sztárügyvédet, amiben R.D. Juniornak semmi mást nem kell csinálnia, mint mondjuk a Vasember milliomosának a figuráját lemásolnia – viszont az a magabiztos tudás, amit itt felvillant, megfelelő alapot ad arra, hogy az ember egy izgalmas kis tárgyalótermi krimit várhasson. Persze, karakterismétlés az egész, de működik. Még az is működik, ahogy hazamegy Carlinville-be, jó volt a kisváros hangulat, jó volt annak kontrasztja a nagy Chichagoval. Itt már amúgy beúszik a képbe a családi vonal, a temetés, a halotti tor, a bíró és az ügyvéd kirobbanó ellenszenve fordít egyet a mozi kerekén és egy egészen kiváló karakterdrámának ágyaz meg. Megmondom őszintén, néhány dialógus erőssége, hatása az Augusztus Oklahomában elhangzottak erősségével vetekszik (különösen a tornádós), de nagyon sok érzelmileg kifejezetten erős és hatásos jelenet tarkítja a mozit. Nekem még a Nebraska hangulata is beugrott picit – a párhuzam amúgy nem véletlen a makacs öregember és a fia és a szülővárosba hazatérés vonatkozásában. Igazán kegyetlen és jó dráma volt kibontakozóban, amit aztán időről időre megszakítanak holmi múltbéli romantikus szálak felmelegítésével - nem is értem, Samatha (Vera Framinga) miért is volt a filmben, csupán lassította a történetet – no meg a bírósággal. Mikor egyik hangulatba már épp beleéled magad, akkor kirángatnak belőle és fordítva. Néha nagyon eseti és csapkodó ez a hangulatváltás, néha egy-egy iszonyat erős jelenetet képes a következő kép tönkrevágni. Gondolok itt mindenekelőtt a fürdőszobás részre, a mozi egyik érzelmi csúcspontjára s legkeményebb jelenetére  – ami egyébként nekem vizuálisan nem jött be maradéktalanul. Sőt: lehet, hülyén hangzik, de a tetszési indexemet nagymértékben befolyásolta a hányásfóbiám. Sokszor teljesen feleslegesen és hatásvadász módon vannak a tárgyalásos részek előtt ilyen képek (pontosabban nem tudom, milyen képek vannak, mert olyankor behunytam a szemem, hallani épp elég volt), még ha talán kicsit poénnak is szánták őket. Ide tartozik az is, hogy a töketlen ügyvédtanoncnál állandóan a Breaking Bad egyik kulcsmondata ugrott be: „Better call Saul”, Hankkal együtt kiváló páros lehettek volna.

Ezen azonban egy félrefordított fejjel túl lehet lépni. Ettől még az A bíró egészen kiváló mozi lehetett volna … ha kb fél órával rövidebb lenne, no meg,  ha nem éreztem volna szinte minden percében azt, hogy ezt már láttam. Az alapvető hülyeségektől most el is tekinthetünk (hogyan is tudott Hank hónapokra ott ragadni a kisvárosban, hogy nem hiányzott a nagyvárosi mókuskerékből, mi lett a feleségével, stb.), sokkal inkább zavart az, hogy teljesen kiszámítható módon dolgozza fel az egymásra találás folyamatát. Az egész tényleg olybá tűnt, mintha az írók megnéztek volna néhány hasonló témájú mozit, s azok történéseit simán átszínezve tárták volna elénk. Vonatkozik ez önmagára a kisvárosi viszonyokra, a Palmer családon belül fennálló kapcsolatrendszerre, de mindenek előtt ifjabb és idősebb Palmer viszonyára. A finálé meg egyszerűen úgy gáz, ahogy van. Épp, hogy csak kacsák nem voltak a tóban…

Ígéretes alapanygból készült felemás film lett az A bíró. Akkora potenciál lenne benne, hogy simán lehetne rá – amolyan Eastwoodi módon – két filmet felhúzni, amik szimbiózisban mesélik el a történetet. Egyiket egy izgalmas, fordulatokkal teli tárgyalótermi krimiként, ahol valaki mindig újat húz elő a kalapból, ahol súlya van a tanúknak, a tárgyalásnak, indulatoknak, mindennek. Ahol mondjuk a székben ülő ember nem csak simán meggondolja magát saját erkölcsi fennsőbbrendűségét hivatott prezentálni, hanem mondjuk, összetörik a kérdések súlya alatt. Ahol a fordulat legalább minimális mértékben megalapozott lenne… Aztán egy másik film lehetne egy Nebraska kettő, az apa és a fia konfliktusokkal terhelt egymásra találása. Ahol a fürdőszobás jelenet után van időnk emészteni, amit látunk, ahol valósan alakul ki a javuló kapcsolat a két szereplő között. Itt bántóan sablonos és kiszámítható minden, ez, így csupán egy sokadik tanmese lett a családi kapcsolatokról. Ja, és míg R.D. Junior kiválóan működik ügyvédként, a magabiztosság élő példájaként, addig bizony pocsék a drámai szerepben. Egyszerűen nem az ő világa, egyszerűen az utóbbi évtized saját maga által felépített imázsa nem engedi ezt meg.

A fényképezés amúgy qrva jó (Kaminski ismét), a hangulat szintén. Ahogy írtam, néhány dialógus borzasztó erős, Robert Duvall játékára nem lehet panasz. A mellékszereplők viszont abszolút súlytalanok, csak nézői az eseményeknek – sokszor már majdnem statiszta szintre süllyednek. Kár. Mint ahogy az is kár, hogy a neten olvasott írások a nagy köpködésük közepette nem voltak képesek kicsit messzebbről nézni az A bírót: szidják, mint tárgyalótermi drámát, holott elsősorban nem az. Lehetne, de nem az. De ezt már írtam…



70%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Ápr. 07, 2020 2:46 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptySzomb. Jan. 31, 2015 11:43 pm

R2-D2 írta:

A bíró


A helyzet az, hogy távol a nagy magyar központi fővárostól az embernek sokszor esélye sincs megnézni moziban azokat a filmeket, amiket egy-egy színész, rendező vagy történet miatt kinézett magának. Ha jól emlékszem, az A bíró ékes példája ennek: vagy egyáltalán nem is játszották (valószínű), vagy olyan idióta időpontban, amire nem sikerült eljutni. De mindegy is: a lényeg, hogy előbb-utóbb sikerül bepótolni mindent, előbb-utóbb mindenről kiderül, érdemes volt-e bosszankodni az elmaradt mozizás miatt - nos, jelen esetben nem…

70%


A tárgyalótermi krimiket és az erős családi drámákat is szeretem, de ez minden csábító vonása ellenére úgy is kimaradt, hogy itt pont vetítették... Meglátom...
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Blackhat   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyVas. Feb. 01, 2015 1:53 am

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 ZXig6cF




Blackhat





Michael Mann – bármennyire is máshogy érzi az ember -, nem egy termékeny rendező. 34 év alatt összesen 11 nagyjátékfilmet csinált, a legutóbbit is immár 6 éve, s bár nem igazán rajongtam akkor a Közellenségekért, önmagában egy Mann film mindig eléggé csábító ahhoz, hogy az ember rohanjon a moziba. Ma viszont kár volt (lehet, tényleg jobban jártam volna az előre eltervezett Kódjátszmával, csak a pénztárnál mondták, hogy valamit elnéztem), mert a Blackhat egyszerűen irtó ciki lett a rendező életművében. Hiába folyik le a vászonról a „manniasság”, ha ilyen unalmas és elbaszott forgatókönyvből készült mozit kell nézni, az ember minden rajongása és jóindulat ellenére  kiakad.

Blackhat. Már a címmel sem igazán tudok mit kezdeni – még szerencse, nem fordították le -, ugyanis egy félmondatos említésen meg egy kb. két perces jeleneten kívül tulajdonképp nem sok szerepe van a filmben. Maximum annyi, hogy kellően rejtélyes és félrevezető, egy hackerfilmhez épp kiválóan passzol (mondjuk egy helikoptereshez is, de mindegy), ráadásul a marketing egyik kiváló eszköze. Ugyanígy az előzetes is, amit szintén remekül vágtak össze, egy vérbeli, izgalmas, pörgős kis mozit ígérve. Adva van hát egy jó cím, egy jó kis előzetes, egy jó rendező, meg ugye Hemsworth, aki számomra sokkal inkább James Hunt, mint Thor: ezek után beül az ember a moziba s várja az izgalmas feszült hackermozit… és csak várja, és várja és várja… és kicsöngetnek. Pontosabban felkapcsolják a lámpát. Eltelik két óra, néhány futkosást és lövöldözést leszámítva az égvilágon semmi nem történik – bónuszként viszont hajmeresztő ökörségekkel tarkították azt a soványka sztorit is, amit nyújtanak.

Kína, napjainkban. A kezdő képsorok egy vírus képzeletbeli bejutását, majd aktivizlódásást mutatják egy atomerőmű rendszerbében, aminek következtében az erőműben robbanás történik.  Azt nem tudom, mennyire valós az az élethelyzet, amiben az erőmű dolgozói egy üvegablak mögött dolgozva épp nem veszik észre a bajt – de tulajdonképp mindegy is. Jön a nagy bumm, sokan meghalnak.
USA, napjainkban. A képek egy vírus képzeletbeli bejutását és aktivizálódását mutatják be a tőzsdén, amivel jön egy másik nagy bumm, és a szója ára 250 szeresére emelkedik… valaki nagyot kaszált a szóján… egyébként itt már kicsit felhúztam a szemöldökömet, de nem azért, mert utálom a szóját, hanem mert először az üres tőzsdét mutatják, ahol mennek a monitorok, gépek, bokáig áll a papírszemétben – csak épp egy lélek nincs benn. Ebédszünet?? És a takarítók?? Azoknak is??

A két támadást aztán a kínai hadsereg egy számítógépes zsenije, Cheng Dawai (a számomra ismeretlen Leehom Wang) köti össze, majd kibulizza az együttműködést az USA-val. Egyébként ez jó ötlet volt, igazán aktuális napi szinten, utalnak is rá a filmben. Tetszett. Az még nem zavart, hogy a probléma megoldásához ki kell hozni a börtönből egy Nick Hathaway nevű rabot (Chris Hamesworth), aki épp bankkártya csalásért üli jól megérdemelt 13 éves büntetését, hisz volt már film, ahol 12 rabot is üzembe helyeztek szabadulás reményében. A dolog itt még nem sántít, csak csupán annyiban érdekes, hogy szó sincs Hathawaynak semmiféle különleges képességéről – a film végére meg úgy viselkedik, mint egy profi CIA ügynök… na ez is mindegy. A macska-egér játék elkezdődik, a kis csapat (aminek hiteles működésével kapcsolatban egyébként már az elején rengeteg kérdés felmerülhet) egyre közelebb próbál jutni a titokzatos merénylőhöz. Persze, a nyomokat visszakövetve szorul a hurok, meg persze, sokkal nagyobb játszma van a háttérben, mint ami elsőre felsejlik (nem szójapörkölt lesz nagy tételben), de ahogy mindez történik, az egyre jobban fájt.

Alapban bírom a lassú filmeket. A Blackhatnek köze nincs a trailer pörgősségéhez, az egész egy lassan építkező, laptop előtt ücsörgő nyomozgatós történet. Sajnos ez egyben azt is jelenti, hogy a felütés izgalma nagyon hamar elül, talán épp ezért kénytelenek is vagyunk nézni egy teljesen sablonos és kiszámítható szereli szálat is. Bosszantóan buta klisé az egész… és ez még csak a kezdet. Innentől órákon át sorolhatnám, mennyi ökörség van a filmben, de csak néhányat: kezdve olyan dolgokkal, hogy az idő mint olyan, teljesen másodlagos a moziban. Maga az egész atomreaktor egy kibaszott időcsapda: felrobban, majd  Dawai elmegy USA-ba Hathawayért, majd az kijön a börtönből, tesznek-vesznek majd visszamennek Kínába – de még mindig ugyanúgy mentik az áldozatokat, mint az első percekben.  faceplam  Aztán még majd lesz konkrét esemény, ahol megmondják, mire mennyi idő van, mit nem lehet csinálni, főhőseink mégis megteszik (közben egy olyan hatalmas valami hatalmas hídján mennek végig, ami a közelben nincs)  hmmm … Aztán megint a világosból sötét. Oké, egyszer még csak ki lehet dumálni, hogy a csónak napsütésben indult, és a kikötőben körözött, mint gólyafos a levegőben, amíg töksötét nem lett – és azzal most nem is foglakozok, hogy hatóság megint sehol -, de az már szinte fájt, mikor napsütésben megbeszélnek egy találkát 2 órával későbbre, amikor is meg már koromsötét van. Ehhh.  fuck off

A bűnözők ebben a filmben is totál idiótán viselkednek, az még csak hagyján, hogy egy hongkongi nagyváros ÜRES!!! utcáján RPG-vel kilőnek egy kocsit, de utána állig felfegyverkezve egy métert sem mennek közelebb a hirdetőoszlop mögött lapuló célpontjaikhoz.  faceplam  Aztán. Hathaway lehetne az új Michael Scofield, mert elmegy egy sivatagba, amit figyel a főgeci – értitek, figyel, de Hathawayt nem látja – szóval elmegy, aztán összehúzott szemöldökkel rájön a nagy igazságra.  taps  Anyám. Aztán. Van egy nagyszabású leszámolós jelenet, ahol több száz felvonuló között embert ölnek, de a felvonulók, mintha mi sem történt volna, ünnepelnek tovább. Irtó gáz az egész: ütik, lökdösik őket a rosszfiúk, de ezek csak vonulnak piros szalaggal a fejükön… Aztán. A kis csapat úgy jön-megy a világban fegyveresen (napok, órák?? alatt), mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne. Lövöldöznek perceken át, de sehol a rendőrség, semmi. Egy fals e-maillel a Nemzetbiztonsági Hivatal legféltettebb programját ellopják, majd egy pendrive-ot bedugnak egy portán üzemelő számítógépbe!!!, és több tízmillió dollárt utalnak át… áááá


A Taken 3-nál legalább nem voltak elvárásaim. Egy MM filmtől azért más vár az ember. Legalább azt, hogy a rendező egy épkézláb forgatókönyvre bólint rá, épkézláb motivációkkal és dialógusokkal. 09.11 belekeverése végtelenül izzadtságszagú, de Hathaway és barátnője koreai éttermes párbeszéde viszi a csúcsot. Ott is lenne egyébként mit hülyeségként kiemelni, de már elfáradtam. Ahogy néztem a filmet, arra is gondoltam, hogy ez hackerfilm ovodásoknak, sokszor annyira gyermeteg lett. Gyermeteg és végtelenül unalmas – a lassúsággal amúgy nem lenne bajom, többször asszociáltam menet közben a Collateralra, mint MM egyik korábbi zseniális alkotására. Az sem a pörgésről volt híres, hanem a hangulatáról és feszültségéről - hangulat itt is megvan, csak feszültség nincs. A látványon kívül az égvilágon semmi dicsérnivaló nincs a filmben, az viszont szokás szerint egy élmény: MM játéka a színekkel, a homályos és éles képek kontrasztjával, az icipicit belassított felvételek mind kiválóak. Az elengedhetetlen MM védjegy, a több perces lövöldözés(ek) is rendben vannak, jól megkoreografáltak – kár, hogy néha segghülye karakterek kezébe került a fegyver. Van némi dráma is a vége felé, sőt, a hackermozi valami eszement elgondolás miatt átvált bosszúfilmbe, de ezzel (akkor már) olyan nagy bajom nem volt. A színészekről és a forgatókönyvről mindez már nem mondható el, de leginkább utóbbira haragszom..

Adva volt egy kiváló ötlet, egy friss, aktuális téma, amit ennyire böszmén, hiteltelenül és röhejesen művészet volt megoldani.




50%



Ui.: Ha valaki akkora ész, mint itt a fő rosszfiú, mi a francnak kínlódott ilyen bonyolult pénzszerzéssel… Ezt Jaing, az egyik nullás felderítő a RepCom regényekből sokkal elegánsabban megoldotta volna..



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Ápr. 07, 2020 2:47 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyVas. Feb. 01, 2015 10:21 am

R2-D2 írta:

Blackhat

Michael Mann – bármennyire is máshogy érzi az ember -, nem egy termékeny rendező. 34 év alatt összesen 11 nagyjátékfilmet csinált, a legutóbbit is immár 6 éve, s bár nem igazán rajongtam akkor a Közellenségekért, önmagában egy Mann film mindig eléggé csábító ahhoz, hogy az ember rohanjon a moziba. Ma viszont kár volt (lehet, tényleg jobban jártam volna az előre eltervezett Kódjátszmával, csak a pénztárnál mondták, hogy valamit elnéztem), mert a Blackhat egyszerűen irtó ciki lett a rendező életművében. Hiába folyik le a vászonról a „manniasság”, ha ilyen unalmas és elbaszott forgatókönyvből készült mozit kell nézni, az ember minden rajongása és jóindulat ellenére  kiakad.

Adva volt egy kiváló ötlet, egy friss, aktuális téma, amit ennyire böszmén, hiteltelenül és röhejesen művészet volt megoldani.

50%

U.i.: Ha valaki akkora ész, mint itt a fő rosszfiú, mi a francnak kínlódott ilyen bonyolult pénzszerzéssel… Ezt Jaing, az egyik nullás felderítő a RepCom regényekből sokkal elegánsabban megoldotta volna..


Nem tudom... Azért így a leírás alapján nem tűnik rosszabbnak, mint egy JamesBond-spinoff, viszont semmi kedvem megint egy olyan filmhez, aminél "ha az előzetest láttad, akkor mindent láttál". Másrészt miből lenne a Bottom-lista Smile ?

Az "u.i." kérdésére így látatlanban meg annyit, hogy lehet, hogy ez is csak annyira zseni, mint azok, akik értenek a kalapáláshoz, és onnantól mindent szögnek látnak Smile .
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyVas. Feb. 01, 2015 11:34 am

Niwrok írta:

Blackhat


Nem tudom... Azért így a leírás alapján nem tűnik rosszabbnak, mint egy JamesBond-spinoff, viszont semmi kedvem megint egy olyan filmhez, aminél "ha az előzetest láttad, akkor mindent láttál". Másrészt miből lenne a Bottom-lista Smile ?


Na ja, de én a James Bondékat is rühellem... Rolling Eyes

Amúgy, ha esetleg izgi lett volna, lehet mindezen ökörségeken nem lett volna időm mérgelődni: kivételesen egyetértek az imdb 5,6-ával. A Rotten 30%-a talán kevés - de ha a rendezővel szemben támasztott elvárásokhoz mérjük, akkor esetleg reális.

Egy buta, unalmas akciófilm, semmi több.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Doboztrollok   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyVas. Feb. 01, 2015 2:30 pm

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 D3ycJMO





Doboztrollok





A hirtelen felindulásból elkövetett – sokszor a leghitelesebb – írás után kicsit utánajártam, mi is ez a szörnyűség, amit a netes ítészek megint csak az egekig magasztalnak, én meg a falat kapartam tőle. Nos, ez egy angol (ez néhány dolgot azért megmagyaráz) novelláskötet amerikai (ez is) megfilmesítése, aminek elvileg még két folytatása van. Mindez egy Alan Snow nevű író The Ratbridge Chronicles trilógiájának a nyitódarabja, ami Here be Monsters! címmel került a széles olvasóközönség elé. Ez csupán abból a szempontból értékes információ, hogy nem csupán a film készítői voltak ennyire elmebetegek, hanem már a hozott alapanyag sem volt teljesen komplett…no meg hogy az emberiség elleni újabb merényletként akár még folytatása is lehet. Az is sokat elárul az egészről, hogy az alkotógárdája készítette a Coraline-t és a Paranormant – s bizony, egyik sem kedvencem. Csak én ezt előtte nem tudtam.  Rolling Eyes

Van egy város valahol, ami Gondorhoz hasonlóan hegyszerűen felfelé szűkülve építkezik, a csúcsra macskaköves út visz fel. A város neve Sajthida (Andráshida, Berhida, Sajthida... faceplam ), a város polgármestere pedig egy szikár, maradi úriember, Mr. Camembert. Ő és néhány társa, vélhetően a város vezetői, FEHÉR (ez fontos, mert az egész mozi alapkonflkitusa erre épül!!)  kalapjukban a közjó érdekében az időnkénti közgyűléseken sajtokat kóstolnak, sőt később az adók 1%-ból egy hatalmas sajtszobrot? plakettet? gyártatnak. Egyébként igazán bevehették volna a csapatba Wallace-t Gromit nélkül, ő is hasonló sajtbolond volt – s akkor mehettek volna ötösben a Nagy Sajttúrára. No. Ebben a világban fehér kalaposnak lenni nagy kiváltság, hisz nekik adatik meg a kóstolás feledhetetlen élménye -, nem is csoda hát, hogy a PIROS kalapos városi rágcsálóirtó (Suvasz úr – aki a cél érdekében néha női ruhát vesz) feltétlen szeretne ebbe az elitbe tartozni. De mivel a kalapot nem osztogatják csak úgy, azt ki kell érdemelni, ezért vállalja, hogy a városban garázdálkodó, embergyerekeket rabló, azokat megevő doboztrollokat az utolsó szemig kiirtja.

Ezeket úgy kell elképzelni, hogy fogod a Domestosos WC tisztító reklámot, annak a baktériumait kicsit felfújod, majd mindegyik köré rajzolsz egy dobozt. Egyediségüket – kinézetük mellett – a dobozokra rajzolt figurák biztosítják, így ez egyben a nevük is. Például: ha az egyik baci mondjuk egy szardíniás kartonba költözött be, akkor onnantól a neve Szardínia. És így tovább… Szegényeknek borzasztó a marketingjük, mert mindenki azt hiszi, ezek a világ legveszedelmesebb lényei (hát az alienek???), pedig szerencsétlen lények csak guberálnak - akár hazánkba is eljöhetnének hajléktalannak - no meg valami eget rengető csavar folytán az kiderül róluk, hogy zseniális műszaki szakemberek... faceplam Szóval rájuk vadászik a piroskalapos, meg 3 társa (igazán bevehették volna Wallace-t Gromit nélkül, ő is humánus rágcsálóirtó volt), szép lassan be is gyűjtik a meglehetősen együgyű lényeket. Akik mellesleg akkora barlangrendszerben élnek, ami még a Mátrixba is elmenne Zion testvérvárosának - nem is csoda, hogy oly nehezen fúrják át a tetőt majd a vadászok. S ha már vadászok: ahogy mondatm, ők négyen vannak, lasszóval fogják ezeket a jámbor lényeket, s a film hatalmas és egészen váratlan fordulataként ketten közülük még jellemfejlődésre is képesek. Sőt, egyfajta tudathasadásos állapotban azon is elmélkednek, vajon ők a jók-e vagy a gonoszok… csak hogy legyen a történetnek majd tanulsága is a végére.

S ha már tudathasadás… A trollok között aztán van egy kisfiú, aki pont olyan, mint Ellie a Jégkorszak kettőből - nem, ő nem oposszumnak képzeli magát, hanem trollnak. Kis tojásos dobozban nőtt fel (innen a neve, Tojás), ami aztán kamaszkorára épp, hogy csak a pöcsét meg a fenekét takarja el –  Laughing , egy erekciónál biztos ki is szakad – s meg van róla győződve, hogy a fura lények közé tartozik. A kis Maugli… A kisfiúnak persze szörnyű múltja van, a love story kedvéért persze találkozik egy játékbaba kinézetű lánnyal (Mini Camemberttel – Mr. Camembert lánya), s persze a végére kiderül, hogy trollok nem is olyan gonoszak, mint azt terjeszti róluk a kormánypárti média. Kiderül, hogy a fiú képes kilépni dobozából, egy fejjel lefelé lógó ősember fontos szerepet kap, no meg hogy nyomás alatt ( Laughing , ezt szó szerint!) a doboztrollok is képesek a sarkukra állni. S hogy a FEHÉR kalap igéző hatalma képes kihozni még a sajtra allergiás szereplőből is a sajtkóstolás iránti olthatatlan vágyat. Hogy aztán egy távoli tehén vigyázó szemei láttára szétpukkadjon... :fuck2:

Kiakasztott rendesen. Az utóbbi idők legunalmasabb, legötlettelenebb, legvicctelenebb animációs filmje, aminek egyetlen egy értékelhető tulajdonsága a készítési technikája: a Tim Burton által felélesztett módszer, a stop-motion technológia, a beleölt munka elismerést érdemel. Más nem. Gyerekeknek túl komoly és félelmetes, felnőtteknek túlságosan kiszámítható és unalmas. Az 50-ik percig SEMMI nem történik, a szereplők csak futkosnak a képernyőn. A tudathasadásos főhős szimpi ugyan, de rajta kívül senki nem az, a karakterek vizuálisan leginkább egy Rejtő képregény oldalaira valók, de némelyek még onnan is kilógnak. Azokon azonban lehet nevetni, ez a förtelem a humort - ami amúgy egy ilyen többféle réteget megcélzó mesének elengedhetetlen kelléke - teljesen nélkülözi. A mondanivaló mélyebb értelme átjött ugyan, de kb. az ezredik hasonló témájú történet - ezt sokkal jobban feldolgozták már (akár mesében is), így a végére nem marad más, mint egy gonosz mazochista sajtimádó eszement küzdelme egy fehér kalap megszerzéséért. Ehh...



30%


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Ápr. 07, 2020 2:47 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyVas. Feb. 01, 2015 3:06 pm

R2-D2 írta:

Doboztrollok

A hirtelen felindulásból elkövetett – sokszor a leghitelesebb – írás után kicsit utánajártam, mi is ez a szörnyűség, amit a netes ítészek megint csak az egekig magasztalnak, én meg a falat kapartam tőle. Nos, ez egy angol (ez néhány dolgot azért megmagyaráz) novelláskötet amerikai (ez is) megfilmesítése, aminek elvileg még két folytatása van. Mindez egy Alan Snow nevű író The Ratbridge Chronicles trilógiájának a nyitódarabja, ami Here be Monsters! címmel került a széles olvasóközönség elé. Ez csupán abból a szempontból értékes információ, hogy nem csupán a film készítői voltak ennyire elmebetegek, hanem már a hozott alapanyag sem volt teljesen komplett…no meg hogy az emberiség elleni újabb merényletként akár még folytatása is lehet. Az is sokat elárul az egészről, hogy az alkotógárdája készítette a Coraline-t és a Paranormant – s bizony, egyik sem kedvencem. Csak én ezt előtte nem tudtam.  Rolling Eyes


Köszönöm Smile .

A Coraline-t láttam, mert az egyik kedvenc novellaíróm, Neil Gaiman könyvéből született, de nem igazán jött be a hangulata, a Paranormant nem láttam. Gondolom, azért utóbbiban is erős a horror-vonás, így nem is igazán a gyerekek a célcsoportjai, és ezek szerint a Doboztrolloknak sem. Ez a stáb ezek szerint tényleg ennyire nem érzi az egyensúlyt a gyerekek és a felnőttek között, mert azért a Zsinóronon kívül nem igazán készült még bábfilm felnőtteknek, így tőlük idegen ez a technika, a gyerekeknek meg nem lehet ennyire ijesztő vagy unalmas.

Lehet, hogy ezt a műfajt tényleg meg kéne hagyni Tim Burtonnek, és neki is ehhez kéne visszatérnie, neki azért menni szokott...

Talán meg kéne néznem a Frankenweenie-t.
.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Gagarin – First in space   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyVas. Feb. 01, 2015 7:36 pm

R2-D2 írta:


Gagarin – First in space

Gagarin anno 108 percet töltött a világűrben, így a róla szóló film is 108 perces. Szép! Már az első pár perc is levett a lábamról, amikor is a tipikus 60-as évekbeli környezetben a hosszúkabátos, kétségkívül nagyhatalmú tudós/tábornok meglátogatja az akkor már izolált két űrhajósjelöltet, Gagarint és Tyitovot. Az egész hangulata, a korrajz zseniális – különösen olyannak, aki azért részben élt is e kor (enyhített) jellemzőiben. Azok a tányérsapkák… áááá… A mozi gyakorlatilag az űrrepülés napján játszódik, a kilövés, a Föld körüli pályára állás és a leszállás nehézségeit dolgozza fel, mindenekelőtt természetesen Gagarin szempontjából, de egyben jóval többet is nyújtva annál. Gagarin visszaemlékezésein keresztül ugyanis megelevenedik a múlt, honnan és hogyan jutott el idáig: az egész kemény gyerekkorától a 3000 főből való kiválasztás folyamatán át a Vosztok 1 kabinjába. Kiváló érzékkel és vágási technikával alkalmazott flashbackek, néhány egészen megdöbbentő és hatásos jelenettel.

Talán kicsit komolyabb, mint az átlag, jóval kevésbé patriotista, mint lenne az USA szemmel, kiváló szórakozás. Szigorúan eredeti nyelven!!!

85%


Köszönöm az ajánlást, jó volt Smile .

Engem a flashbackek sem kedvetlenítettek el, mert amúgy is inkább életrajzi filmre számítottam/készültem, és az űrutazás színesítéséhez pont jók voltak ezek a Gagarin életéből kapott pillanatképek. Az is tetszett, hogy nem erőszakolták egy idővonalra, hanem ahogy éppen az események hatására felidéződtek benne, úgy mutatták meg ezeket, és hogy nem mindegyiknek van köze az űrutazáshoz, nem egy tragédia. A jelenkori babás részeknek meg mégiscsak ott volt azt kifejezni, hogy mekkora kockázat is volt ebben az egész projektben, mekkora felelősség így hátrahagyni a családot, és azokat a nehéz pillanatokat, amik a végtelenül lelkes álmodozó Gagarin karakterénél idegenek lettek volna, azokat megoldották a környezettel, a feleséggel, a felettesekkel, a személyzettel meg a bajtársakkal. Akiknél nem csak az összetartás tetszett, hanem az is, hogy azért a többségüknek szántak valami jellemvonást is, ahol volt szkeptikus meg fő rivális meg a "szőke" (a Prometheus-os poén, az mekkora már!) meg a "mackós", meg ilyenek, és külön bejött, hogy név szerint be is mutatják a kiválasztott húszat, ezzel tisztelegve előttük. Mert oké, hogy Gagarin utazott, de ebből a húszból, vagy legalábbis a végső hatból igazából akármelyik a könyvekbe kerülhetett volna, még úgy is, hogy némelyiküknek ez inkább megkönnyebbülés volt, míg mások azért nem tudják minden percben leplezni a csalódottságukat, hogy nem ők lettek a kiválasztottak.

És ha már az űr: na jó, csak azért, mert elkészült a Gravitáció, nem kéne most már minden űrhajós filmet ahhoz hasonlítani! Ezt meg nem is nagyon lehet, hiszen nem az űr végtelen csodáiról szól, hanem a pionírság izgalmáról, amikor valaki először teszi elérhetővé vagy látja a Földet ebből a távolságból. Az elején még kicsit féltem, hogy nagyon amerikai filmet akarnak ebből csinálni, tonnányi CGI-vel, J.J. Abramset megszégyenítő mennyiségű csillanáseffekttel (mint a bajkonuri első éjszakai jelenet), de végül teljesen beleillett a film hangulatába, éppen annyi látványossággal és izgalommal, mint amit ez a távolság a Földtől megenged magának.

Mindössze két dolog volt, amit furcsálltam vagy egy picit zavart: a korrajznál az, hogy sehol egy szovjet zászló, sehol egy sarló-kalapács, még az ünneplő tömegeknél sem, és az egyetlen vörös csillag is valahol az első óra végén bukkant fel először. Nem tudom, de kiindulva a mi régi osztálytermünkből, ez meg ugye egy világraszóló esemény volt ikonikus helyszíneken... persze nem kellett volna, hogy állandóan lengedezzen, mint amcsiéknál a csillagos-sávos, de hogy ennyire "dugdossák"... A másik technikai dolog is hasonló, azaz hogy néha kisebb a párbeszédek vagy a látottak érzelmi töltete, mint amit a jelenetek dinamikája indokolt volna: ilyen az utószinkron, amit valahogy sosem éreztem tökéletesen a helyén, bármilyen jó is volt az autentikus orosz szöveg, és sokszor tűnt túl tisztának és színpadiasnak a film a családi jeleneteknél, még olyankor is, amikor mondjuk Gagarin anyja mos télvíz idején a koldusviskó mellett, és kilátszik a frissen mosott haja a kendő alól.

Nekem úgy 8/10.

Idézetem meg nekem is van: "A világűr nincs is olyan messze. Autóval csak egy óra felfelé.". Smile ...
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyVas. Feb. 01, 2015 7:45 pm

Niwrok írta:

Gagarin – First in space


Köszönöm az ajánlást, jó volt Smile .


Nekem úgy 8/10.

Idézetem meg nekem is van: "A világűr nincs is olyan messze. Autóval csak egy óra felfelé.". Smile ...
.

Szívesen!!! Örülök, hogy végül is sort kerítettél rá. Meg hogy tetszett is. Smile

Egyébként az eltelt fél év óta is szívesen emlékszem rá vissza, valahogy maradandó élmény lett. Remélem, Te is így jársz. Ahhoz képest, hogy orosz, minden igényt kielégít...

S hogy miért nincs szovjet zászló? A fene sem tudja. Egyrészt gondolom aktuálpolitikai vonatkozása is van, ami összefügghet a nemzetközi terjesztéssel meg minden, de amúgy lehet, az egész sikerében annyira nem bíztak, hogy inkább kussoltak.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Éjjeli féreg   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyKedd Feb. 03, 2015 12:41 am

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 I0oqt2J





Éjjeli féreg





Hát ez rohadt jó volt… ahhoz képest, amire számítottam, ahhoz képest, ahogy az egészre lélekben készültem, hogy az általam nem igazán kedvelt Mocsok volt a példa, a viszonyítási alap, toronymagasan túlteljesítette elvárásaimat: teljesen más súlypontokkal ugyan, de az elmúlt időszak legkellemesebb meglepetését szolgáltatta - ez a kibaszott jó thriller...

Igen, nem véletlen, amit írtam. Lehet, hogy szimpla önvédelmi mechanizmus, de nekem az Éjjeli féreg ELSŐSORBAN egy kegyetlen jól megcsinált izgalmas mozi, és csak utána jön a második szinten Lou Bloom (Jake Gyllenhaal) karaktere, illetve a harmadikon a média mocskos hírvilágának görbe tükre. Talán pont ebből kifolyólag kivételes módon Lou korántsem lett számomra annyira negatív figura, mint azt bárhol a filmmel kapcsolatban olvasom: meglehetősen egyedi és talán megbotránkoztató is leszek a filmmel kapcsolatos értékelésemben, de nekem a közvélemény által féregnek titulált főszereplő következetessége, céltudatossága, racionalitása, kitartása a maga módján kimondottan tetszett. De erről picit később…

A mozi első percei már beszívtak. Az egész éjszakai hangulat, ahogy Lou épp kerítésdrótot próbál lopni, majd az esete a biztonsági őrrel, qrva jó indítás. L.A. éjszakai fényei, a felütés hangulata Michael Mann fénykorába is elment volna, a képi világ simán Collateralt idézi, megütve annak szintjét is. Lou, mint piti, csóró bűnöző persze némi idegenkedést és meg nem értést kiváltott belőlem, de aztán, ahogy alkalmazkodott az élethez, ahogy próbálta minden helyzetből a legjobbat kihozni, az nagyon tetszett. Önmagában az egész felvezetés a hármas gyilkosságig kiváló, mindig egy picivel több, mindig éreztetik velünk, hogy fokozódik a tét – a hogy a nagy durranás igazából még hátra van. Lou kis hatalmi játékai, ahogy kontroll alatt tartja az eseményeket, az tök jó volt– s lehet, beteg vagyok, meg egy szadista barom, de kimondottan érdekeltek a balesetek, amiket Lou felvett (akár magam is megnéznék egy ilyet). Minden, ami történik, számomra teljesen hiteles és hihető, semmi olyan jelenet nincs, amire icipicit is húztam volna a számat. Talán annyi, hogy néha szerintem túlságosan elnézőek voltak a tűzoltók és a rendőrök a helyszínre érkező privát filmesekkel, a hiénákkal: viszont miután nem ismerem az USA (meg a magyar) vonatkozó jogi viszonyokat, erről nem tudok érdemben ítélkezni. Csupán úgy gondolom, én, ha helyszínelő lettem volna, elzavartam volna a halál faszára a kamerásokat. Demokrácia és szabadság ide vagy oda…

Mire elérkezünk a házas jelenethez, teljesen beleéltem magam az eseményekbe. Az a behatolás, az a felvétel, annak a feszültsége egyszerűen zseniális, mint ahogy az éttermi jelenettől a mozi gyakorlatilag minden perce. Végre egy normális, hiteles autós üldözés, végre egy jól felépített (bár kitalálható) megdöbbentő fordulat. Az egész annyira össze van rakva, annyira valósághű, annyira feszült, hogy én nagyon rég nem izgultam ennyire filmen. Komolyan: a szívem kalapált, a tenyerem izzadt, ezt biza nagyon rég éreztem… úgy meg pláne, hogy végig ott parázslott Lou szemében a szándék arra a bizonyos dologra, csupán idő kérdése volt, mikor és hogyan lépi azt meg. Aztán ahogy csinálta – az zseniális.

És akkor Lou. Most mindenki vegye le a fejemet, de ez a figura számomra majdnem végig vállalható volt. Az ilyen esetekben nálam mindig az dönt ez filmben, én magam megcsinálnám-e adott szituban azt, amit a karakter megtesz… nos, Lou esetében nagyon sokáig igen. Röhej, de a fináléig leginkább talán az óra esete volt a legmegrázóbb számomra, ugyanis azt céltalannak érzetem: viszont utána, bármit is tett, minden tette, gondolata, minden egyes mozdulata végtelenül hideg vérrel kiszámított és racionális volt. Igazából köze nincs elmebeteg Robertsonhoz (ha már Mocsok), sokkal inkább tudom Francis Underwoodhoz mérni: Louban ugyanannak a politikai gusztustalanságnak minden rezdülése, határozottsága és töretése megvan – csak épp a médiában hasznosítja. Jó kis ellenfél lenne kettőjükből egy Kártyavár évadban… A kérdés már csak az, ugye, hogy az olykor galamblelkű kis robot hogy tudott azonosulni ezzel a törtető faszival. Nos, a dolog egyszerűbb, mint gondolnánk. A lényeg nekem egy ilyen figuránál a megalázás. Az ok nélküli megalázás. Önmagában a törtető és hatalomra, elismerésre vágyó és azt el is érő karakterekkel nincs bajom, akkor vesztem el velük a mentális kapcsolatot, amikor ok nélkül bántanak valakit. Akár szóban, akár tettben. Amikor a megszerzett hatalommal, tekintéllyel a karakter visszaél, s az a bizonyos „gonosz” dolog nem közvetlenül szolgálja a célját. Márpedig itt – bármilyen kegyetlenül is hangzik – még Rick (Riz Ahmed) szerepe is törvény- és szükségszerű Lou céljainak elérésében. Lou egyszerűen NEM ENGEDHETTI meg, hogy bármi eltérítse ettől, nem lehet gyenge – tegye a kezére a szívét mindenki: hát nem így működik a világ??? Amúgy is: Lou és tettei kismiskák a napi életben lezajló hatalmi harcok, a gazdasági és politikai közegben lezajló felemelkedések és leszámolások eseményei között. Lou egy kibaszott kemény, de végtelenül racionalista figura, aki autodidakta módon képes önmagát feltornászni arra a helyre mit kitűzött célnak. Magam sem csináltam volna máshogy. S még valami. Szerintem – s erről gondolom lesz vitánk is – ő nem feltétlenül élvezte azt, amit csinált. Nem nekrofil módon közeledett a hullákhoz, hanem szimplán az adott hír leghatékonyabb verzióját akarta elkészíteni… persze, a munkáját szerette, de nekem a „szadizmusa” nem jött át. Ja, hogy ez kegyetlen? Ez csak az élet…

Az élet. Hmmm.  A mozi egyik hangsúlyos – bár számomra egyáltalán semmi újat nem mutató, így hatásában is messze legérdektelenebb rétege a híradós világ bemutatása: a média mocska az Éjjeli féreg nélkül is nap, mint nap beköltözik a képernyőre, elég csak bekapcsolni egy bulvárhíradót. A múltkor direkt néztem, 30 percig nem volt más benne, mint halál, gyilkosság, baleset, stb. Sőt, ha nincs elég napi anyag, akkor elővesznek évekkel korábban történteket, s úgy tálalják, mintha friss lenne (legutóbb pont a Lamborghinis hírre kaptam fel a fejemet) – majd a végén bemondják, hogy mindez nem is most történt. De ide sorolhatnám a színészek, politikusok pofájába belemászó kötözködő oknyomozókat, az összes paparazzit. Arról, hogy hírértéke csak a negatív hírnek van, talán nem is kellett volna külön filmet csinálni, azt az Éjjeli féreg nélkül is tudtuk. Az Éjjeli féreg legnagyobb erőssége a témában, hogy adódik a kérdés: a szabadúszó kamerás-e  a mocskosabb, vagy az, aki átveszi az anyagot, fizet érte, majd adásba adja ( a film, és a mindennapos TV-s tapasztalataim alapján magam részéről utóbbi). Egyébként a mozi egyik csúcsjelenete nálam is az volt, mikor bepillantottunk az élő adás hátterébe…

Jake Gyllanhaal zseniális (ahogy általában), a forgatókönyv közel hibátlan. A felvetett média téma kicsit felmelegített káposztának tűnt számomra, de Lou figuráján keresztül bejutva az oroszlán barlangjába ritka élmény volt. A kiváló nyugtalanító zenével megspékelt történet végletekig izgalmas és feszült, az éjszakai nagyváros hangulata is bámulatos. Túl sok hibát nem is tudok találni, talán a kontrollálatlan idővonal lehet zavaró (csak tapogatózhatunk, mikor, mennyi idő alatt is történnek a dolgok, így összevágva meglehetősen homogén és talán túlságosan lineáris), no meg a már említett túlságosan közel engedés zavart. Bár… egy olyan országban, ahol élőben közvetítik az autós üldözéseket… lehet, ez a valóság.

Lounál meg sokkal nagyobb férgek futkosnak a vásznakon és a TV képernyőin. Igaziban is (politikusok és talpnyalóik) és fikcióban is (elég csak a Lannisterekre meg az Underwoodokra gondolni) egyaránt.



85%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Ápr. 07, 2020 2:51 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Éjjeli féreg / Nightcrawler   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyKedd Feb. 03, 2015 8:24 pm

R2-D2 írta:

Éjjeli féreg

Jake Gyllanhaal zseniális (ahogy általában), a forgatókönyv közel hibátlan. A felvetett média téma kicsit felmelegített káposztának tűnt számomra, de Lou figuráján keresztül bejutva az oroszlán barlangjába ritka élmény volt. A kiváló nyugtalanító zenével megspékelt történet végletekig izgalmas és feszült, az éjszakai nagyváros hangulata is bámulatos. Túl sok hibát nem is tudok találni, talán a kontrollálatlan idővonal lehet zavaró (csak tapogatózhatunk, mikor, mennyi idő alatt is történnek a dolgok, így összevágva meglehetősen homogén és talán túlságosan lineáris), no meg a már említett túlságosan közel engedés zavart. Bár… egy olyan országban, ahol élőben közvetítik az autós üldözéseket… lehet, ez a valóság.
Lounál meg sokkal nagyobb férgek futkosnak a vásznakon és a TV képernyőin. Igaziban is (politikusok és talpnyalóik) és fikcióban is (elég csak a Lannisterekre meg az Underwoodokra gondolni) egyaránt.

85%


Majdnem minden alkalommal elmondom, hogy az én szokásom a filmeket pszichodrámaként nézni, ezért legtöbbször ezeket a szempontokat emelem ki, de attól még a filmek ezer más dologról is szólnak. Ez is például szerintem is rohadt jó thriller volt, jó autós üldözésekkel, tényleg feszült volt szinte minden perce, a médiát is jól hozta, hangulatos volt meg minden, szívdobogás, izzadó tenyér pipa Smile , na és ahogy René Russo színezte, "utómunkázta" a híreket, főleg real-time, az állati volt! Ezért is mondtam, hogy ez volt Dan Gilroy első, de remélem nem utolsó rendezése. Annyira jó volt, hogy ha nem épített volna Lou figurájára, akkor is tetszett volna. Örülök, hogy neked is tetszett, mert hát ez volt a cél, jó, hogy nem húzta le a "nemszeretem karakter" élmény, mert egyszerre féltem és számítottam rá... csak nem értem Smile . Annyi karaktert utáltál már, erre pont Lou Smile ...

És akkor Lou Smile .

Látod, ez a különbség: engem is zavart az óra, de nem félretettem azzal, hogy "céltalan", hanem beillesztettem, és hirtelen kiderült, hogy úgy is lesz értelme, ha az órához igazítok mindent! Hogy már az óránál is a cél látszik, csak az sokkal ijesztőbb, mint egy "szimpla" opportunista faszfej útja a ranglétrán. Mert nem azért tartom féregnek Lout, mert gyakorlatias, elszánt, kitartó, racionális, törtető vagy mert tehetséges, felkészült manipulátor, de még azt is tudom az "élet farkastörvényének" venni, hogy valaki ilyen drasztikus módszerekkel állítja félre az akadékoskodó konkurenciát meg a zsarolókat. Kegyetlen? Ja, ilyen az élet! Survival of the fittest. Olyat sem írtam le, hogy "nekrofil", de hogy valami módon örömöt okozott neki a halál, az nekem tuti. Nekem Lou-ról mindig az a képkocka ugrik be, ahogy száguldott haza a kocsival valami felvétel után, és annyira nem bír magával, hogy megáll az út közepén, és ott nézi vissza, amit felvett, és épp csak rá nem ránt ott helyben a gyönyörűségtől. De persze, lehet, hogy ezt csak én láttam bele, és Lou egyszerűen csak szenvtelen, érzelemmentes és közönyös volt mások halála, bántalmazása, szenvedése iránt, és egyszerűen attól csöppent el, hogy milyen fasza felvételt csinált, és ez majd mekkora lökés lesz a karrierjének hmmm  ...

Ennyi erővel viszont senki sem ítélhető el, mert a maga szempontjából mindenkinek igaza van, mindenkinek minden tettének van oka és célja, különben nem csinálnánk, legfeljebb senki más nem látja azt, csak aki éppen csinálja. Még a bolondoknak is. De az emberek még akkor sem tesznek meg mindent, mert csak be szokott lépni valamiféle erkölcsi korlát, valami kis empátia egy fajtárs vagy élőlény iránt, mindenkinél máshol, de belép, különben, ahogy a "vicc" szól, az utcák tele lennénk hullákkal meg terhes nőkkel. Ezt lehet gyengeségnek tekinteni, hiszen a kegyetlen világban az is, és akkor Lou ennek a világnak a csúcsragadozója, mert nála sehol nem lép be ez a korlát, azaz teljesen és tökéletesen gátlástalan. Nálam ez a szociopata definíció szerint. Ahogy egyszer hallottam, "a pszichopata nem tudja, mi a különbség jó és rossz között; a szociopata tudja, csak leszarja".

Nekem meg akkor ezért lehet a fejemet venni, ha már ez a "divat", mert ilyen vonatkozásban gyengének és gyávának tartom magam. A gyengeségem miatt meg jobban megijedek egy olyan embertől, aki még az ösztönök szintjén sem rendelkezik gátlásokkal, mit egy Robertson őrmestertől, aki ugyan szétcsúszott az őrülettől és a drogtól, és minden képmutatást és gyengeséget kihasznál maga körül, de nem tud annyira szétcsúszni, hogy ne elsőként ugorjon egy haldoklónak segíteni, vagy egy Underwoodtól, aki emberek ezreinek életével, megélhetésével játszik egy szavazatért, de este hazamegy, és kiderül, hogy képes törődni valakivel saját magán kívül is.

Spoiler:

Akkor már inkább ezt tartom "önvédelmi mechanizmusnak" Smile . Hogy tudod és érzed, hogy ez egy rohadt jó film, és nem akarod csak azért lehúzni, mert "nálam a nemszeretem karakterek nemszeretem filmet eredményeznek". Csak hogy szerethesd a filmet, még Lout is hajlandó voltál "megszeretni", elfogadni, nehogy csorbuljon a szabály Wink .  peace

Szerintem Lounál nem sok nagyobb féreg futkos a vásznon és a tévében, csak még ahhoz sem volt elég empátiája és szociális érzéke, hogy a politikusok közé bekússzon. És csak mert ezért nem volt lehetősége "nagyban játszani", attól nem lesz kisebb féreg. Attól, mert valaki titokban rúg agyon egy kóbor kutyát, miért tartanám kisebb féregnek, mint azt, aki milliárdokat sikkaszt, aztán meg lelép a pénzzel? Na, mondjuk aki még ki is áll a nyilvánosság elé, és kérkedik vele, meg pökhendi módon egyértelművé teszi, hogy úgysem tud senki semmit tenni vele, mert csak a "nemzetárulók" nem hiszik el, hogy az a pénz neki csak úgy "lett"... az egy más tészta... ott már megvan a léc. De. A politikusoknak van családja, barátai, vagy legalább szövetségesei, még Underwoodnak is ott volt Claire, bármilyen érzelemszegény kapcsolatban éltek is, akikért teszik azt, amit; ráadásul Underwood még ha manipulált előtte is, aljas és gátlástalan "csak" bosszúból lett, azt követően, hogy zavarni kezdte, valaki őt nézi sakkbábúnak.

De miért és kinek tevékenykedett Lou? Mi volt a célja? Te azt mondod, az, hogy összejöjjön egy tisztességes megélhetés, saját céget alapíthasson, azt vezethesse, és ennek érdekében átgázolt pár emberen meg feláldozott párat, amorálisan, de gyakorlatiasan, és ennyi. Én meg úgy látom, hogy nála ez nem cél volt, hanem eszköz, és a cél más...
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyKedd Feb. 03, 2015 9:24 pm

Niwrok írta:

Éjjeli féreg


Nekem Lou-ról mindig az a képkocka ugrik be, ahogy száguldott haza a kocsival valami felvétel után, és annyira nem bír magával, hogy megáll az út közepén, és ott nézi vissza, amit felvett, és épp csak rá nem ránt ott helyben a gyönyörűségtől. De persze, lehet, hogy ezt csak én láttam bele, és Lou egyszerűen csak szenvtelen, érzelemmentes és közönyös volt mások halála, bántalmazása, szenvedése iránt, és egyszerűen attól csöppent el, hogy milyen fasza felvételt csinált, és ez majd mekkora lökés lesz a karrierjének hmmm  ...


De miért és kinek tevékenykedett Lou? Mi volt a célja? Te azt mondod, az, hogy összejöjjön egy tisztességes megélhetés, saját céget alapíthasson, azt vezethesse, és ennek érdekében átgázolt pár emberen meg feláldozott párat, amorálisan, de gyakorlatiasan, és ennyi. Én meg úgy látom, hogy nála ez nem cél volt, hanem eszköz, és a cél más...
.

Huh, szép válasz volt... taps

A két kiemelt idézet ugyanakkor alapjaiban kifejezi nézőpontbeli különbségünket is (amellett, hogy megegyezhetünk: nagyon jó lett a film  Very Happy )...

Spoiler:

Azt írod, Lou tettei nagyobb célt szolgálnak. Na jó, de mit? Önkielégülést?
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Éjjeli féreg / Nightcrawler   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyKedd Feb. 03, 2015 11:11 pm

R2-D2 írta:

Éjjeli féreg

Huh, szép válasz volt... taps

A két kiemelt idézet ugyanakkor alapjaiban kifejezi nézőpontbeli különbségünket is (amellett, hogy megegyezhetünk: nagyon jó lett a film  Very Happy )...

Spoiler:

Azt írod, Lou tettei nagyobb célt szolgálnak. Na jó, de mit? Önkielégülést?


Rossz helyen kopogtatsz Smile . Én a bosszúálló, önbíráskodó főhősöktől sem nézek el szó vagy fenntartás nélkül bármit és bárhogy Smile . A Törvénytisztelő polgárt is például azért utáltam meg, amit és ahogy az egyszerű irodistákkal csinált.

Spoiler:

Máshogy látjuk Lout, mert más a személyiségünk. És ezzel élünk együtt tovább Smile .
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyKedd Feb. 03, 2015 11:23 pm

Niwrok írta:

Éjjeli féreg

Máshogy látjuk Lout, mert más a személyiségünk. És ezzel élünk együtt tovább Smile .
.

peace

Akkor ezt megbeszéltük. Örülünk, hogy mindkettőnknek tetszett a film. Smile

Egyébként, most, hogy kétszer is elolvastalak, kezdek elszörnyedni magamon, hogy igazándiból mennyire nem zavartak Lou tettei. Nem állítom, hogy abban a szituban, ott és akkor én is úgy viselkednék - de ezek szerint bizonyos aspektusban jóval érzéketlenebb vagyok, mint Te. Legalábbis a hullákkal. Talán mert azokkal még nem talalkoztam.  Smile

Ja, és Russo: azért, mert annak, ott már nem kellett volna megtörténnie. Az szimplán szemétség és aljasság volt.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyKedd Feb. 03, 2015 11:31 pm

R2-D2 írta:

Éjjeli féreg

Egyébként, most, hogy kétszer is elolvastalak, kezdek elszörnyedni magamon, hogy igazándiból mennyire nem zavartak Lou tettei. Nem állítom, hogy abban a szituban, ott és akkor én is úgy viselkednék - de ezek szerint bizonyos aspektusban jóval érzéketlenebb vagyok, mint Te. Legalábbis a hullákkal. Talán mert azokkal még nem talalkoztam.  Smile


Jepp Smile . Ahogy olvastalak, és ahogy lelkesedtél a filmért, a "nemszeretem-szállóige" tudatában, engem eleve ennek a szörnyülködésnek a hiánya zavart. De végül csak sikerült "kiharcolnom" Razz .

Ahogy mondani szoktam, azok is lehetnek nagy és maradandó filmélmények, amiken keresztül új dolgokat tudunk meg magunkról. Akkor is, ha ezek nem kellemesek Wink ...
.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty

Vissza az elejére Go down
 
R2-D2 írásai 2.0
Vissza az elejére 
7 / 67 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 6, 7, 8 ... 37 ... 67  Next
 Similar topics
-
» R2-D2 írásai 1.0
» R2-D2 írásai 3.0
» R2-D2 írásai 4.0
» Niwrok írásai 2.0
» Niwrok írásai 1.0

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: