Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 R2-D2 írásai 2.0

Go down 
+7
Niwrok
cs-robert
Remo
arzo
Mr. White
tchabee
Weide
11 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 30 ... 56, 57, 58 ... 62 ... 67  Next
SzerzőÜzenet
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptySzomb. Júl. 23, 2016 11:59 am

R2-D2 írta:


Star Trek - Sötétségben

... Ugyanis a megújult Enterprise űrhajó kalandjai egyelőre mindent visznek, legalábbis addig biztosan, míg egy idősödő Jedi lovag meg nem jelenik a vásznon 2015-ben.


Készülve a délutáni ST mozizásra, tegnap évek után újranéztem - és még mindig nagyszerű mozinak tartom. A múltkoriról lemaradr az értékelés, de akkor is és most is simán 90% - ot ér nekem ez a film. Tökéletes arányban mixeli mindazon sci-fi elemeket, ami miatt szeretem a műfajt.

Az meg savanyú hab a tortán, hogy az idősödő jedi lovag lófaszt sem szerepelt a másik filmben, magam részéről pedig bármikor becserélném az EP VII-et a ST XII-re. Crying or Very sad
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: A kezelés / De Behandeling   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptySzomb. Júl. 23, 2016 2:02 pm

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Gc4GTdJ




A kezelés / De Behandeling




„A főorvos körbejárt, minden hülye vigyázban állt, a zártosztályon rend volt.
De ma néhány beteg nyugtalan, s a régi gyógymód céltalan, a zártosztályon anarchia van. A hideg víz nem segít, a sokkolás megvadít... elszabadulhat bármikor a pokol!! A főorvos a vészcsengőhöz nyúl, a kezelés most beindul.

Lehetsz te őrült vagy lángész vagy bármi, a metál kezelést nem bírja ki senki
A dühöngő megnyugszik és megőrül ki nyugodt, szétszakad minden, robban a csend most.”



Bocsi, de ez kikívánkozott. Nevezett idézet az Ossian együttes 1989-es, Félre az útból! című albumáról való, annak is a Metálkezelés című dalából – a szöveg szerint a metálzene lesz az, ami megváltást hoz a bolondoknak. Nos, tegnapelőtt este óta ez jár a fejemben, lehet, ennek a belga filmnek a szereplőinek, a komplett alkotógárdájának is elő kellene írni egy ilyen terápiát … az a helyzet ugyanis, hogy minden krimi pozitívuma, drámaisága meg felkavaró témája ellenére engem kifejezetten idegesített a film majd minden pillanata. Az egész moziban gyakorlatilag nem volt egyetlen értelmesen viselkedő és kommunikáló szereplő, talán még sosem éreztem ennyire jogosnak a saját magam által kreált „Bolondokat a bolondokházába!” szállóigét. Itt kérem bolond volt mindkét oldal: az egyértelmű, hogy a vizelettel manipuláló, valami elképesztően aberrált tettes az (ez eddig rendben is van), de az őt üldöző zsaru sem volt teljesen komplett. A gyerekkori traumát feldolgozni képtelen faszi minimum viselkedészavaros, de ilyen pszichével számomra alapból a rendőri léte is kérdéses. Aztán itt van az autista mackó, aki egy lakótelepi lakásban járkál fel alá, de mondjuk az a két járőr is az, aki kvázi a tett helyszínén simán elengedi a szemétben guberálót. A hajdani gyerekrabló, aki rendszeresen feltűnik főhősünk kertjében szintén komplett zizi, de a belga igazságszolgáltatás is az, aki felmenti az ilyet. Aztán van még a tetkós öregasszony, a traumától láthatóan sérült védence, no meg a totál zakkant úszásoktató is. De ha nagyon gonosz akarok lenni, a nő az emeleten is az, akinek legfőbb célja lukat vágni a padozatba… és a végére ugyan kiderült, mi is a film címének igazi értelme, de egész két óra alatt nem tudtam másra asszociálni, mint arra, hogy ennek a sok idiótának bizony valami kezelés kellene.

No. Ahogy Niwrok írta remek ajánlójában pár napja, az alapszitu ugye az, hogy van egy Nick nevű zsaru (Geert van Rampelberg, ) – nicknevű,  Laughing  – aki felelősnek tartja magát abban, hogy 25 évvel ezelőtt egy Ivan Plettinckx nevű (Johan van Assche) pedofil fasz elrabolta mellőle tesóját. Ez az esemény Nick negyed századdal későbbi jellemét alapjaiban befolyásolja – és nekem itt akadt meg az először a film. Abban ugyanis tényleg nem kevés sejtelmesség, izgalom és feszültség van, ahogy a kimondhatatlan nevű Plettinckx időről-időre feltűnik Nick környezetében, viszont a rendőr reagálása erre, és az ebből eredeztethető alap viselkedése egyszerűen hiteltelen. Mert ő nem csak az a tipikus szabályokat felrúgó tökös zsaru, hanem egyszerűen egy pszichiátriailag sérült ember, aki teljesen kiszámíthatatlan, labilis és kontrollálhatatlan – véleményem szerint nincs olyan rendőrség a Földön, ahol ezt a Nicket, így alkalmaznák. Roppant idegesítő volt darabos viselkedése – ami ugye a kiszámíthatatlanság velejárója – mint ahogy a gondolkodása, beszéde is: ez tipikus példája az örült és a zseni közti vékony határnak, mikor a zseni gondolatokban messze előre jár, tetteiben meg kihagy néhány lépést, hogy utolérje gondolatait. Nick egész lénye (aki ugyebár a főszereplőnk, akivel azonosulnunk kellene) bántóan idegesített, egy sérült elme, akinek nem a rendőrségen lenne a helye, hanem a gyogyóban.

A történet szerint aztán ez a Nick is annak a nyomozásnak a részese lesz, amiben egy családot három napig fogva tartanak, s amiben egy kisgyereket megerőszakolnak – Nickből pedig egyre inkább előtör az addig sem igazán elfojtott pedofilellenesség. Maga az esete amúgy brutális és igazán érdekes: a helyszín, a fényképezés, a színezés tényleg emlékeztet picit a True Detective jobb jeleneteire. Sajnos azonban a rendőr kifejezetten abnormális viselkedése sokat levesz az élvezhetőségéből – ráadásul az alkotók megajándékoznak minket még egy bolonddal. Egészen pontosan egy autista-szerű szereplővel, aki épp úgy viselkedik, mint anno Rain Man, csak sokkal kevésbé szerethetően és viccesen. No, vele az a helyzet, hogy nagyon sokáig nem is értettem, miért „kapcsolunk” az ő lakótelepi lakásába, nem is értettem, mi is az ő szerepe a sztoriban – hogy aztán annál inkább a fejem csóváljam a mozi végén. Kérem, ez, így, egy baromság: ez a karakter azokat a dolgokat kizárt, hogy meg tudja csinálni, amiket hozzá rendeltek az alkotók. Lehet, magában a megjelenítésben volt gond, de ez így túl Rain Man kópia lett, ez, így teljesen hiteltelen és a fordulat illúzióromboló.

Ahogy Nick halad előre a történetben, egyre több szabadon bóklászó elmebeteggel találkozik – nem igazán akarom tételesen végigvenni őket, de van bőven – és egyre mélyebben ássa be magát egy pedofilhálózatba, ami vélhetően a saját testvére elrablásáért is felelős. Itt említeném meg a rettentően hülyén elvarrt (mit elvarrt, elvágott!!) Plettinckx - szálat: egy ideig kissé Hannibal Lecteres feelinget hozott az egész, kicsit olyan volt, mint mondjuk a Vörös Sárkányban Graham és Lecter párosa … erre mit csinálnak?? Egy rém suta, megalapozatlan és céltalan jelenetben lezárják a szálat… a film egyik legérdekesebb, legtöbb feszültséget generálható szálát. Kár érte. Helyette van egy kis köcsög úszásoktató, no meg egy mesebeli troll… hát nem tudom. S ha már troll: ahogy Niwrok is írta, volt egy irány a misztikum felé, amit szerintem sokkal jobban ki lehetett volna aknázni, helyette viszont a troll személyébe olyan valós karaktert tettek, ami – ismerve a troll tetteit – megint csak teljesen életszerűtlen. Nekem, akinek menet közben csak gyűlt a hócipőjében a sok bolond, nekem már a végén csak egy vállrándítás volt az egész, de ha rendesen beleéltem volna magam a krimi történetében, egy csapásra kijózanított volna ez az erőltetett fordulat (is). A film végére egyre több dolog történik teljesen életszerűtlenül, egyre inkább azt éreztem, hogy a szálakat valahogy össze kell fésülni, hogy minden felvonultatott karakternek csak kell valami létfontosságú szerepet adni (ha már ott vannak)… és akkor erre az érzésre jön a zárókép. Bazzeg, ekkora baromságot… értem, hogy a film kifejezetten komor és depressziós világába totál nem illett volna bele, hogy az indián kijut a természet lágy ölére, de akkor is. Ez egy teljesen feleslegesen sokkolni szánt finálé, én kifejezetten hatásvadásznak érzem.

A konkrét bűnesettel is van bajom: az zseniális, amit motivációként kitaláltak, az egész vizeletes-hormonos dolog megdöbbentően beteg (miért is ne??), de működik. Kicsit azon el lehet tűnődni, milyen szag van egy lakótelepi ház pincéjében, de nem is az volt a legnagyobb bajom – sokkal inkább a maszturbáló nézőközönség a végén… hát nem azt mondták, hogy impotens? Vagy azt úgy lehet??? Az egész kezelés, amit a gyilkos csinált, kicsit megint a Vörös Sárkány átváltozásos vonatkozását juttatta eszembe: oké, hogy pedofíliára épül az egész, de a film igazán felkavaró gyerekmolesztálós szála az a videokazettás fejezet. Az itteni gyilkos aberráltsága nálam nemhogy erősítette volna gyomorforgató témát, inkább kiölte belőle annak komolyságát. Az a faszi, azzal a viselkedéssel, a vizelettel… áááá…

Persze, nem azt mondom, hogy az A kezelés annyira rossz film, mert nem az – csak nem először jártam már úgy, hogy az amúgy működni hivatott mozit tönkretették számomra az elmebeteg figurái (ld. Mocsok). Ennél a filmnél egy dolgot készséggel elismerek: az egész tényleg iszonyat komor, szürke, monokróm és depressziós. Kicsit hasonlít arra a bizonyos skandináv vonalra, de ott nincs annyi hibás ember: valahogy ez a belga vonal számomra idegen. Így volt ez már a Bikanyaknál is, azóta meg ugye jó pár film lecsúszott a torkomon. Az A kezelés pedig számomra egy True Detectives Bikanyak epizód, kicsit Nyomtalanul stílusban, a levegőben ott köröz a Vörös Sárkány, de mint ha egy osztrák A pince válogatott játszaná. Ha valakit beszív az elején, azt rendesen ki tudja facsarni a végére, ugyanis teljes átéléssel ez a téma üt rendesen. Ha azt vesszük, hogy a színészeknek ezt kellett játszani, akkor azzal sem lehet baj, a fényképezésébe, helyszíneibe, hátterébe sem tudok belekötni. Tényleg nyomasztó az egész… de ha már ez a téma, akkor nálam még mindig a Pokoli lecke viszi a prímet.  A belga krimikkel legközelebb már óvatosabb leszek.




65%




.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Május 23, 2019 3:44 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptySzomb. Júl. 23, 2016 5:08 pm

R2-D2 írta:

A kezelés / De Behandeling

Az a helyzet ugyanis, hogy minden krimi pozitívuma, drámaisága meg felkavaró témája ellenére engem kifejezetten idegesített a film majd minden pillanata. Az egész moziban gyakorlatilag nem volt egyetlen értelmesen viselkedő és kommunikáló szereplő, talán még sosem éreztem ennyire jogosnak a saját magam által kreált „Bolondokat a bolondokházába!” szállóigét. Itt kérem bolond volt mindkét oldal

Ahogy Nick halad előre a történetben, egyre több szabadon bóklászó elmebeteggel találkozik – nem igazán akarom tételesen végigvenni őket, de van bőven – és egyre mélyebben ássa be magát egy pedofilhálózatba, ami vélhetően a saját testvére elrablásáért is felelős.

A film végére egyre több dolog történik teljesen életszerűtlenül, egyre inkább azt éreztem, hogy a szálakat valahogy össze kell fésülni, hogy minden felvonultatott karakternek csak kell valami létfontosságú szerepet adni (ha már ott vannak)… és akkor erre az érzésre jön a zárókép. Bazzeg, ekkora baromságot… értem, hogy a film kifejezetten komor és depressziós világába totál nem illett volna bele, hogy az indián kijut a természet lágy ölére, de akkor is. Ez egy teljesen feleslegesen sokkolni szánt finálé, én kifejezetten hatásvadásznak érzem.


65%


Sajnálom, főleg ami a belga krimis részt illeti, miután az előző lehetőséget is az én ajánlatom játszotta el Sad .

Azért sok minden visszaköszönt, amit én is írtam, a problémákat én is láttam, akár Plettinckxre, akár a "trollra" vonatkozóan, és olvashattad, a tettes személye szerintem nyílt baromság. Az várható volt, hogy a bolondok ilyen töménységben kicsapják a biztosítékot, de hogy ennyire elsöprően, az talán nem. Főleg Nick esetében van ott a kérdőjel, mert azért egy ilyen traumához képest szerintem még jól, némi megszállottsággal kezelte a dolgot, és hát ha az a kérdés, hogy ilyen helyzetben, mondjuk amikor az ember kap egy zsák csontot születésnapjára, dührohamot kapni őrültség-e, akkor szerintem a világra úgy ahogy van rácsukhatjuk a műanyag lakatot... persze amúgy is... na de ez miatt?

Spoiler:

Amúgy Magyarországon is volt már nem egy eset, amikor valaki a lakásában(!) gyűjtötte az "exkrementumait", ahhoz képest egy pince még nem is annyira gond.
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptySzomb. Júl. 23, 2016 9:08 pm

Niwrok írta:

A kezelés / De Behandeling


Sajnálom, főleg ami a belga krimis részt illeti, miután az előző lehetőséget is az én ajánlatom játszotta el  Sad .

Főleg Nick esetében van ott a kérdőjel, mert azért egy ilyen traumához képest szerintem még jól, némi megszállottsággal kezelte a dolgot, és hát ha az a kérdés, hogy ilyen helyzetben, mondjuk amikor az ember kap egy zsák csontot születésnapjára, dührohamot kapni őrültség-e, akkor szerintem a világra úgy ahogy van rácsukhatjuk a műanyag lakatot... persze amúgy is... na de ez miatt?

Spoiler:


Ugyan már, ne vedd a szívedre, nincs ezzel semmi gond. Valahogy nem fekszik ez a belga krimi vonal. A dráma jobb volt, ld Alabama és Monroe...

Nick esetében azzal nincs gond, amit felhoztál, arra hiteles a reakció, viszont úgy godolom, hogy alapból is volt olyan labilis, ami kizárná a rendőri köteléket. Össze-vissza futkos, idegbeteg, a cégben is teljesen öntörvényű - fura is az a rendőrség, ami hagyja, hogy nyilvánvalóan minden szabályt megszegjen. Nekem az egész karakter hiteltelen volt ebben a "gúnyában"... scratch

Spoiler:

Szóval... rengeteg gondom van Nick karakterével... amellett, hogy sérült. És sérülten is viselkedik.

Tudod, kicsit olyan, mint Robertson őrmester... tongue



.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Star Trek – Mindenen túl   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptyVas. Júl. 24, 2016 4:49 pm

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 YK37qri




Star Trek – Mindenen túl





Ahogy már a múltkori résznél is jeleztem, ugyan nem vagyok teljesen járatlan a Star Trek világban, de a sorozatok ismerete nélkül jóindulattal is maximum lelkes amatőrnek mondhatom magam – az Abrams által levezényelt pár évvel ezelőtti megújulás viszont kifejezetten kedvemre való volt. Számomra jót tett a franchise látványosabbá, akciódúsabbá tétele, nekem kifejezetten bejött az új legénység és a köztük lévő kémia/kapcsolati háló is, J. J. Abrams ez esetben kiváló érzékkel nyúlt bele a franchise-ba. Az új film esetében azt ugyan tudtam, hogy ő nem fogja rendezni (vajon miért is??  tongue  ), de aztán ki is ment a fejemből, kit is kértek fel direktornak… egészen a mozi főcíméig. Hirtelen rám borult a felismerés, ki is ez a Justin Lin, hirtelen autóval földre rántott repülőgépet, városon végighúzott páncélszekrényt, meg tankokat láttam autópályán… igen, ez a faszi rendezett négy Halálos iramban filmet is – és igen, azokat én eszméletlenül rühellem. Lehet, ha jobban képben vagyok, kissé csökkentem az elvárásaimat, akkor talán egyáltalán nem ér csalódás az új mozi kapcsán: így viszont az új Star Trek filmről nem tudok mást mondani, hogy pontosan olyan, amit a rendező személye magában hordoz: egy Halálos iramú Star Trek…

Már a felütés fura volt. Az elmúlt két epizód ugyebár egy feszes, látványos, izgalmas akciójelenettel kezdődik, megadva az alaphangot az egész franchise-hoz: nos, itt a macskák támadását hadd ne nevezzem már akciódús indításnak. Valami kényszeredett ST érzést véltem benn ugyan felfedezni, ahogy Kirk az új fajjal próbál ismerkedni, ahogy azt a kütyüt át akarja adni – ez amolyan ST-es békemissziós dolog volt. Amúgy is, három évvel vagyunk az A sötétségben eseményei után (hol is van a Marcus lány?  R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 3603792908  ), az Enterprise az ötéves küldetésének felénél jár: de nekem valahogy tök idegennek tűnt a személyzet fásultsága a helyzetben. Az tiszta sor, hogy ez így van, de ezzel foglalkozzon más sci-fi, moralizáljon csak más film az öt éves végtelennek tűnő küldetés pszichés hatásaival. Még szerencse, hogy kikötünk, hogy elérkezünk egy isten háta mögötti űrállomásra, ahol feltöltik a hajó készleteit. Ez pedig nem más, mint az Elysium… ja bocsi, 6-7 Elysium gömbszerűen egymásba kötve. Ez most nem gonoszság volt, csak nekem ez ugrott be róla először: készséggel elismerem, az űrállomás egyszerűen bámulatos. A sci-fi rajongó szinte maga alá vizel gyönyörében, mikor meglátja ezt a csodát: az egymáshoz viszonyítva fejtetőn álló, mesterséges gravitációjú épületeket, az egész fiktív bázist… beszarás. Magam részéről még talán időztem is volna az utcákon, de hát mivel még mindig semmi érdemleges nem történt a filmben, menni kell tovább. Hogy végre történjen valami.

Az Enterprise egy fura (azért eléggé kiszámítható) segélykérés nyomán mentőakcióba indul: a közeli bolygóról kellene kimenteni egy lezuhant hajó legénységét. Természetesen jön a baj (az előzetes erre épít), aminek következtében a Mindenen túl az Enterprise-zal együtt a földre kényszerül… és ez az én értékrendemben bizony baj. Magam részéről jobban szeretem az űrkalandot, a rengeteg új bolygót, lényt, kütyüt – nos, míg a hajó az űrben volt, meg a bázison, mindez meg is adatott. Aztán… aztán vége: a mozi nagy része egy idegen bolygón lévő, rambo-szerű túlélőmozi lett. A legénység szétszóródik – de csak hogy minden különösebb esemény nélkül egymásra tudjanak majd találni, ezzel is teljen a játékidő – majd egyesített erővel a gonosz Krall (Idris Elba!!) ellen tudjanak fordulni. Egyikük egy fehér fejű és hajú, festett arcú (kinek is festi???  Rolling Eyes  ) lányba botlik, ő Jaylah (Sopia Boutella) ,aki aztán a házát is felajánlja bázisnak és majd menekülő útvonalnak/eszköznek – így a vezetőség elindul a legénységért.

Több bajom is van ezzel a szakasszal. Menet közben, mindenféle információk hiányában még nem is tűnik fel annyira, de a teljes kép ismeretében roppant zavaros az egész. Mindenekelőtt az, hogy a mozi végére időzített, gigászi fordulat tükrében az egész menedék, gyakorlatilag minden a bolygón értelmét veszti… hisz adja magát a kérdés, hogy az a bizonyos valaki, aki összegyűjti a hajók legénységét, miért is nem tudja, mivel érkezett oda száz éve. Mi értelme van elé álcát építeni, mikor ELVILEG pontosan tudnia kellene az illetőnek, mi, hol és milyen állapotban van. Ja, hogy ez megint csak egy olyan forgatókönyv írói húzás, amiben a hasára ütött a jóember, hogy hoppá, ez jó lesz ide???   Rolling Eyes  Úgy már értem… egyébéként is (ld. kálvária az írás végén): a Star Trek univerzumhoz képest igencsak gyermeteg a motivációs lánc és az eseményháló, amibe gabalyodunk. Az írók minden különösebb erőlködés nélkül összeollóztak más sci-fikből dolgokat: az emberi lélek kiszívását, annak élethosszabbító erejét már az Életerőben elsütötték, évtizedekkel ezelőtt, de legutóbb épp a Warcraftban használták fel. Aztán itt van a méhrajként funkcionáló űrsereg: az ilyen sűrű rajban támadó alakzatról csak Zion ostroma bír eszembe jutni. Arról ne is beszéljünk, mennyire sablonos dolog az, hogy a főgonosz egy fegyvert akar építeni/összerakni/szerezni, hogy elpusztítsa a világot, a főhőseink meg ezt természetesen az utolsó pillanatban megakadályozzák. És végül: most akkor hogy is van? Most akkor a finálé ismeretében ki is tart fogva több tíz/száz embert? Több hajónyi legénységet??  Question  Question

Nekem valahogy tök üres volt ez az egész sztori. Valahogy hiányzott belőle a lélek, az átgondoltság, a ST feeling. Jó, persze, eleve mikor felcsendül az ismert dallam és mikor meglátod a hajót, az sok mindent meghatároz, de ez az egész koncepció egy tucat akciófilm koncepciója. Sablonos és kiszámítható jelenetekkel és kapcsolatokkal és mindent elsöprő látvánnyal – s ha már itt tartok, a rendező csak nem hazudtolta meg önmagát: a hajó kvázi átfordítása tipikusan a túlzások magasiskolája, ráadásul nem is néz ki jól. A motorozásról azon a terepen megint ne beszéljünk (legalább szemüveg van Kirken), s ide tartozik még a grand finale zenei betétre történő gigászi robbanássorozata is. Nézed, nézed a filmet, mikor elkezdesz azon agyalni, hogy nem történik semmi, akkor kapsz egy akcióbombát az arcodba, mikor besokallsz attól, mennyire kliségyűjtemény az egész, kapsz egy még nagyobb akcióbombát az arcodba. Ilyen ritmusban telik és építkezik a mozi, ami egy átlagos filmnél teljesen rendben lenne… de nekem… nekem egy ST filmben bizony kevés.

A sok-sok negatív gondolat ellenére még így is kellemes kikapcsolódást nyújt két órára: mert egyszerűen háromévente jó újra látni az Enterprise legénységét akcióban. A filmnek vannak bámulatosan jól működő szcénái, elemei, a kütyük, amik a hajókon meg az űrállomáson vannak, azok nagyon jók. Az elején pl az űrhajóra szerelt GoPro eszméletlen…  tongue  Nagyon jó és megható volt Spock nagykövet kiírása és nekrológja is, a kis fénykép zseniális. A mozi végén természetesen megemlékeznek még Anton Yelchinről is, aki ugyebár nem oly rég lett egy banális autóbaleset áldozata – kíváncsi vagyok, hogy helyettesítik a következő filmben. A nagyszabású, látványos akciójelenetek mellett egy dolog van még, amit feltétlenül meg kell említsek – és ami eddig is jellemző volt, de én itt valahogy erősebbnek éreztem – mégpedig a humort. Komolyan mondom, ennyit ST filmen még nem nevettem, eszméletlen jó minden duma a moziban. Remekül működik a Spock-Bones kapcsolat, de a Scotty-Jaylah páros is kiváló. A legnagyobb a nyakláncos rész, azon szakadtam a röhögéstől… lehet, nem ennek kellene lenni egy ST film legnagyobb erényének, de én most legjobban ebbe tudtam kapaszkodni. Justin Lin bevonásával az egész egy óriási látványú szórakoztatóipari produktum lett, amiben én – rengeteg más emberrel ellentétben – ezúttal sokkal kevesebb ST-et véltem felfedezni. Ez egy jól sikerült 2016-os sci-fi akciófilm, sajnos tökéletesen illeszkedik az utóbbi évek filmjeinek sorába: a műfaj elkötelezett híveként viszont icipicit talán többre vágyom. S hogy mi miért alakulhatott így, azt az alábbi kis összefoglaló bemutatja – talán picit igazol engem is.



Dzséjt swsagás fórumtársam szerint a Mindenen túl az alábbiak szerint állt össze:



Nem jobb, mint az EPVII, de nem is rosszabb:





75%




.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Május 23, 2019 3:45 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: A kolónia (2015)   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptyKedd Júl. 26, 2016 12:25 pm

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 FSHNJAx




A kolónia (2015)





Augusto Pinochettel kapcsolatban ugyebár már láttunk filmet… „Uralkodásának” utolsó momentumáról, az ominózus ’89-es népszavazásról szólt a NO! című mozi, de a ’73-as chilei katonai puccs érintőlegesen szerepel a Narcos című, egyébként remek sorozatban is. Az A kolónia története közvetlenül a katonai hatalomátvétel utáni időben játszódik, a ’73-as, ’74-es évben, mikor is a nyugat támogatásával hatalomra jutott Pinochet friss diktátorként kegyetlenül leszámol politikai ellenfeleivel, illetve azok kiszolgálóival. A sors fura fintora, hogy lassan már nincs olyan (komoly) film, amit ne lehetne valami aktuálpolitikai eseményhez kötni – jelen esetben ugyebár kedvenc Törökországunkhoz – úgyhogy megint csak hasonlóan kényelmetlen érzésem volt az elején: mintha nem is harminc évvel ezelőtti eseményeket látnék, hanem a napi híradót. S még valami: azon kevés kritikában, mik fellelhetőek a neten erről a moziról, hivatkozásként feltűnik Costa Gravas Eltűntnek nyilvánítva című alkotása – nos, jómagam azt ugyan nem láttam, de hátha valakinek ad némi támpontot, mire és milyen korban is számítson…

Chilében évtizedeken át létezett egy Colonia Dignidad nevű hely, amit egy Németországból menekült elmebeteg, pedofil, náci fasz alapított, még 1961-ben. Történetünk majd ezen a helyszínen zajlik, ennek a – a chilei és nyugati kormányok által fedett – tábornak, börtönnek a falai közé kerülnek főhőseink, némi drámai és agyament cselekedet után. S hogy miért is agyament? Nos, a dolgok úgy indulnak, hogy egy Lena nevű légikísérő (Emma „Hermione” Watson) landol a gépével Chilében, ahol is a négy napos szünetét az ott élő német barátjával, Daniellel (Daniel „Lauda” Brühl) tervezi eltölteni. A két fiatal fülig szerelmes egymásba, a srác aktívan részt vesz a kommunista, ámde demokratikusan megválasztott Allende elnök támogatásában – azon icipicit érdemes elgondolkozni, mi is visz rá egy külföldit, jelen esetben egy németet, hogy egy idegen országban bármely politikai oldal mellé álljon… de hát van ilyen, tudjuk ma is. Szóval, mikor beüt a krach és Allende rendszerét megpuccsolják, Danielnek menekülnie kell, hisz plakátjaival segítette a kormányt: Lena viszont, mint külföldi stewardess, simán elhúzhatna a puskaporos hordóról. Sőt, elhúzhatna Daniel is vele, hisz az első órák zavargásaiban simán elmenekülhetett volna: erre mit csinál??? Kimegy az utcára jogsértéseket fényképezni!!!

Ezt sosem fogom megérteni, mi is jó ebben, de a lényeg az, hogy természetesen a katonák nem nézik jó szemmel fotózó fiatalt és már be is kasztnizzák: az első illogikus lépés után aztán jön a második. Nevezetesen Lena nem hogy hazarepülne, hanem végtelenül naívan elhatározza, hogy felkutatja szerelmét – és önként jelentkezik a Colonia Dignidadon tanyázó vallási szektába tagnak, ahova vélhetően barátját vitték. A szerelem ugyan csodákra képes, de itt az első húsz percben mindkét fiatal – igaz, különféle motivációkból – akkora idiótaságokat követ el, amin épeszű ember csak a fejét tudja fogni. Én legalábbis tuti, nem fényképeztem volna, de nem is mentem volna önként a vágóhídra – Lena egyedüli mentsége lehet az, hogy nem tudhatta, mi vár rá, de az adott politikai helyzetben, nőként, Chilében azért számíthatott rá, hogy több, mint bizonytalan a további sorsa. S ha már szóba került a történelmi háttér, meg kell említsem, hogy egyszerűen kibaszott jó megint csak az a korrajz, amivel az alkotók visszarepítenek minket ’73-ba: tényleg ott vagyunk, tényleg átérezzük az események súlyát. A mozi már ekkor is izgalmas, pedig a java még csak most jön…

A táborról természetesen a The Sacrement jutott elsőre eszembe. Már csak azért is, mert az Atyához hasonlóan itt is egy zseniálisan manipulatív és karizmatikus vezér igazgatja a dolgokat: a valódi Paul Schäfert Michael Nyqvist lenyűgözően formázza meg. Mégis, ez a tábor és ez az ember  és úgy unblock az egész film jóval több, mint egy újabb szektás őrület: a főnök múltja, beteges hajlamai, no meg az aktuálpolitikai légkör rendesen felturbózza és árnyalja a dolgokat. Ezekből kifolyólag történetünk pedig egyszerre igyekszik a szektás filmek megdöbbentő fanatizmusát és az elnyomó diktatúra elképesztő kegyetlenségét ábrázolni – több-kevesebb sikerrel. Legalábbis én úgy érzem, mintha egyik fontos és lényeges szál sem kapná meg az őt megérdemlő súlyt, mintha az alkotók kicsit elvesztek volna a koncepciójukban, mit is akarnak mutatni. Persze, egy ennyire összetett tábort, ami ennyire sokrétűen „elmebeteg” volt, akinek vezetője egyszerre volt az aktuális rendszer kiszolgálója és saját beteges hatalommániájának és vágyainak a rabja, nem könnyű megfogni, de szerintem a film sokkal nagyobb gyomrosokat is adhatott volna, mint amit adott. Némi dráma, némi szektás baromság mellett igazándiból megragadt annál – az egyébként nem elhanyagolható – váznál, amiben az utolsó másodpercig az izgalomé a főszerep. Az izgalomé, hogy Lena megtalálja-e Danielt, ha pedig megtalálja, ki tudja-e juttatni a pokolból.

Ahogy mondtam, a lány önként jelentkezik, és végtelen naivságában sorra kapja a pofonokat a kommunában: a nők, férfiak, gyerekek teljesen külön vannak választva, valami álságos istenhit keretében élik életüket, az pedig, hogy ki tiszta és ki nem, azt a főnök dönti el. Lena csatlakozásához kapcsolódik egyébként a mozi a számomra egyik legütősebb jelenete, amiben csak egy kisfiú pityereg… bár még semmit nem láttunk a főnökből, számomra már eldőlt a sorsa az értékítéletemben. Lena beilleszkedése, megaláztatása meglehetősen felszínes, igazándiból talán tényleg nem is látszik rajta mindaz a szenvedés, amit Daniel megtalálásáért ki kell bírnia – de a mozi középső része ennek ellenére működik. Működik, mert a néző (aki ugye tudja az igazat) végig izgulhatja, hogy a lány megtalálja-e a fiút, illetve ha egyáltalán megtalálná, hogyan tudná innen kijuttatni… mert hisz nagyon úgy néz ki, sehogy. Izgalmas, feszül egy óra ez, amiben egyszerre tudunk szörnyülködni a lány akcióin, aztán izgulni Daniel kettős életén (mikor buknak le külön-külön), illetve mindezek mellett nem győzzük vissza-vissza csukni a zsebünkben kinyíló bicskát Paul bácsi láttán. Azon a sok birkán, akiket ő és Gizella irányít, fura mód fenn sem akad nagyon az ember, részben mert már láttunk ilyet, tudjuk, hogy sok ilyen idióta van, másrészt meg a szekta tagjai ezen moziban inkább csak díszletek, statiszták a szerelmespár sztorijában.

De az A kolónia love storyja nem egy nyáltól csöpögő romantikus történet – már csak a helyszín miatt sem lehet az. A film utolsó negyede egy kegyetlen jó macska-egér játék a tábor lakói illetve a fiatalok között, én a magam részéről rég láttam ennyire jó értelemben kiszámíthatatlan filmet. Komolyan, a végső percekig nem lehet tudni, túléli-e valaki ezt az egészet, sikerül-e a chilei katonai hatalomnak megakadályozni, hogy a képek nyilvánosságra kerüljenek. Simán benn volt a pakliban, hogy Paul, Pinochettel karöltve akár lelövet egy utasszállítót is – úgyhogy a körömrágás garantált. És az egész A kolónia legjobb és legerősebb oldala ez az izgalom: valahogy nem éreztem úgy, hogy bármelyik szereplőnek fix életbiztosítása lenne. A korábbi hülyeségeik miatt, meg a tipikus hollywoodi karakterfókuszáló hatásvadászat elmaradása miatt végig benn van a pakliban, hogy egy igazán ütős drámába fordul a történet… feszültségből mindenképp jeles. S ha már osztályzunk. Az nem is kérdés, hogy a két férfi főszereplő jeles, de nekem Emma Watsonnal sem volt az égvilágon semmi bajom. Tudom, őt is divat fikázni, de teljesen korrekten hozta a saját naív döntése miatt szarba kerülő lány figuráját – az nem az ő baja, hogy a készítők nem igazán figyeltek oda arra, hogy bájos pofiján és jól fésült haján is meglátszódjon a nem épp szívhez szóló környezet. Gondolom, a környezet autentikus – legalábbis remélem, az – így nem szurkálódok azzal a bizonyos alagútrendszerrel, mert ha gonosz akarnék lenni, akkor azt mondanám, az csak azért volt úgy ott, hogy… hogy titokban lehessen mozgatni a kínzásra szánt politikai foglyokat.

Azt el is felejtettem írni, hogy ez is egy német film, bár talán most németsége nem játszik akkora szerepet – hacsak nem Paul származása, meg a német kapcsolata miatt – színészei, nyelvezete sem német, mégis… van benn valami nem amerikai. Nem csak egy sima szektás film, az csak a felszín, hanem próbálja felhívni a figyelmet, a világ egy újabb szégyenfoltjára, amihez a németeknek megint csak közük van. Az, hogy ezt egy love storyval felturbózott thrillerként teszi, egyáltalán nem baj, picit még ugyan lehetett volna rajt dolgozni, de így is érdemes megnézni.





80%





.


A hozzászólást R2-D2 összesen 3 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Május 23, 2019 3:49 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptyKedd Júl. 26, 2016 6:47 pm

R2-D2 írta:

A kolónia (2015)

S hogy miért is agyament? Nos, a dolgok úgy indulnak, hogy egy Lena nevű légikísérő (Emma „Hermione” Watson) landol a gépével Chilében, ahol is a négy napos szünetét az ott élő német barátjával, Daniellel (Daniel „Lauda” Brühl) tervezi eltölteni. A két fiatal fülig szerelmes egymásba, a srác aktívan részt vesz a kommunista, ámde demokratikusan megválasztott Allende elnök támogatásában – azon icipicit érdemes elgondolkozni, mi is visz rá egy külföldit, jelen esetben egy németet, hogy egy idegen országban bármely politikai oldal mellé álljon… de hát van ilyen, tudjuk ma is. Szóval, mikor beüt a krach és Allende rendszerét megpuccsolják, Danielnek menekülnie kell, hisz plakátjaival segítette a kormányt: Lena viszont, mint külföldi stewardess, simán elhúzhatna a puskaporos hordóról. Sőt, elhúzhatna Daniel is vele, hisz az első órák zavargásaiban simán elmenekülhetett volna: erre mit csinál??? Kimegy az utcára jogsértéseket fényképezni!!! Ezt sosem fogom megérteni, mi is jó ebben, de a lényeg az, hogy természetesen a katonák nem nézik jó szemmel fotózó fiatalt és már be is kasztlizzák: az első illogikus lépés után aztán jön a második. Nevezetesen Lena nem hogy hazarepülne, hanem végtelenül naivan elhatározza, hogy felkutatja szerelmét – és önként jelentkezik a Colonia Dignidadon tanyázó vallási szektába tagnak, ahova vélhetően barátját vitték. A szerelem ugyan csodákra képes, de itt az első húsz percben mindkét fiatal – igaz, különféle motivációkból – akkora idiótaságokat követ el, amin épeszű ember csak a fejét tudja fogni.

Nem csak egy sima szektás film, az csak a felszín, hanem próbálja felhívni a figyelmet, a világ egy újabb szégyenfoltjára, amihez a németeknek megint csak közük van. Az, hogy ezt egy love storyval felturbózott thrillerként teszi, egyáltalán nem baj, picit még ugyan lehetett volna rajt dolgozni, de így is érdemes megnézni.

80%


Hallottam erről a filmről, mindenhol abban az összefüggésben, hogy mekkora érdektelenséggel találkozott a mozikban. Brühl miatt mondjuk lehet, hogy képbe került volna, de így azért könnyebb lesz, hogy tudom, miről szól  Smile ...

Tudod, vannak ezek az elveknek meg ideológiáknak nevezett valamik  Smile , amik kialakítják az emberekben azt a képzetet, hogy a többi, kisebb-nagyobb körbe tartozó embernek jobb, boldogabb élete lesz attól, legalábbis hosszú távon, ha az ő elveik, ideológiájuk szerint élnének, és ennek a képzetnek, ennek a vágynak szóban, tettben vagy erőszakkal nyomatékot is ad a "meggyőzés" érdekében. Ha valaki annyira elkötelezi magát egy eszme mellett, mint amennyire a szavaid szerint Daniel tette, akkor a "törvénytelenségek fényképezése" erkölcsi kötelességgé válik, megvédendő az üldözött lakosságot és bizonyítandó a külvilág felé az általuk elszenvedett terrort. Nem az a kérdés, hogy én egyetértek-e ezzel, vagy hogy maradtam volna-e a helyében, hanem hogy megértem-e, hogy ő miért tette, és ebből a szempontból értem, miért maradt.

Lena egy fokkal könnyebb eset, mert ha jól olvastam, akkor ők nem egyszerűen barátok, hanem ifjú házasok. Így erősebb a kötelék, nekem érthetőbb, miért vállalja a kockázatot, és inkább az a ritkaság szerintem, aki -elkönyvelve a férjét halottnak- rántana egyet a vállán, és simán felszállna a repülőre. Biztos az is egy lehetőség lett volna, hogy nem megy ebbe a szektába (ami ha jól értem, valami átnevelőtábor), hanem kívülről keres tovább, de mert a Pinochet-rezsim igencsak hatékony volt az emberek eltüntetéseben, aligha remélhette, hogy úgy megtalálja.

Mi az, hogy "van ilyen, tudjuk ma is"  Smile ?! Csak úgy hívják, diplomácia  Very Happy ! Nyilván minden országnak vannak gazdasági, hatalmi vagy egyéb érdekei, amelyeket könnyebben tud elérni, ha a partner ideológiailag legalábbis hasonló, vagy a vezetőség személyében könnyebben "meggyőzhető".
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptyKedd Júl. 26, 2016 7:50 pm

Niwrok írta:

A kolónia (2015)

Hallottam erről a filmről, mindenhol abban az összefüggésben, hogy mekkora érdektelenséggel találkozott a mozikban. Brühl miatt mondjuk lehet, hogy képbe került volna, de így azért könnyebb lesz, hogy tudom, miről szól  Smile ...

Na, örülök, neki, hogy "radar fölé" tettem. egyetért

Niwrok írta:

Nem az a kérdés, hogy én egyetértek-e ezzel, vagy hogy maradtam volna-e a helyében, hanem hogy megértem-e, hogy ő miért tette, és ebből a szempontból értem, miért maradt.

Ez jogos, csak én szeretem, ha tudom/tudnám azt tenni egy filmben, amit a karakter is tesz. De objektíven nézve... valóban. Smile

Niwrok írta:
Lena egy fokkal könnyebb eset, mert ha jól olvastam, akkor ők nem egyszerűen barátok, hanem ifjú házasok. Így erősebb a kötelék, nekem érthetőbb, miért vállalja a kockázatot, és inkább az a ritkaság szerintem, aki -elkönyvelve a férjét halottnak- rántana egyet a vállán, és simán felszállna a repülőre. Biztos az is egy lehetőség lett volna, hogy nem megy ebbe a szektába (ami ha jól értem, valami átnevelőtábor), hanem kívülről keres tovább, de mert a Pinochet-rezsim igencsak hatékony volt az emberek eltüntetéseben, aligha remélhette, hogy úgy megtalálja.

Ez is így van, de ebben a helyzetben kész öngyilkosság volt Lena küldetése - és ezt neki is kellett (volna) tudnia. Az mondjuk tény, hogy amerikaiként - ha jól értelmeztem, ő az volt - egy CIA által támogatott katonai puccsban eltűnt ember megtalálása is reménytelen - no de ezt viszont nem kellett tudnia. Számomra az lett volna az életszerűbb, ha mégiscsak kívülről keres tovább, felhasználva a médiát, mindent. Persze, akkor simán lepattinthatták volna, hogy Daniel meghalt, de ez így olyan kis rózsaszínnek tűnt. Smile

Egyébként szerintem nem voltak házasok - bocsi, ha esetleg félreérthető voltam.

Majd meglátod. Wink


.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptySzer. Júl. 27, 2016 12:01 am

R2-D2 írta:

Star Trek – Mindenen túl

Lehet, ha jobban képben vagyok, kissé csökkentem az elvárásaimat, akkor talán egyáltalán nem ér csalódás az új mozi kapcsán: így viszont az új Star Trek filmről nem tudok mást mondani, hogy pontosan olyan, amit a rendező személye magában hordoz: egy Halálos iramú Star Trek…

A sci-fi rajongó szinte maga alá vizel gyönyörében, mikor meglátja ezt a csodát: az egymáshoz viszonyítva fejtetőn álló, mesterséges gravitációjú épületeket, az egész fiktív bázist… beszarás. Magam részéről még talán időztem is volna az utcákon, de hát mivel még mindig semmi érdemleges nem történt a filmben, menni kell tovább. Hogy végre történjen valami.

Nekem valahogy tök üres volt ez az egész sztori. Valahogy hiányzott belőle a lélek, az átgondoltság, a ST feeling. Jó, persze, eleve mikor felcsendül az ismert dallam és mikor meglátod a hajót, az sok mindent meghatároz, de ez az egész koncepció egy tucat akciófilm koncepciója. Sablonos és kiszámítható jelenetekkel és kapcsolatokkal és mindent elsöprő látvánnyal – s ha már itt tartok, a rendező csak nem hazudtolta meg önmagát: a hajó kvázi átfordítása tipikusan a túlzások magasiskolája, ráadásul nem is néz ki jól. A motorozásról azon a terepen megint ne beszéljünk (legalább szemüveg van Kirken), s ide tartozik még a grand finale zenei betétre történő gigászi robbanássorozata is.

A nagyszabású, látványos akciójelenetek mellett egy dolog van még, amit feltétlenül meg kell említsek – és ami eddig is jellemző volt, de én itt valahogy erősebbnek éreztem – mégpedig a humort. Komolyan mondom, ennyit ST filmen még nem nevettem, eszméletlen jó minden duma a moziban. Remekül működik a Spock-Bones kapcsolat, de a Scotty-Jaylah páros is kiváló.

Nem jobb, mint az EPVII, de nem is rosszabb:

75%


Nekem úgy, hogy az új filmeken kívül szinte semmit nem tudok a Star Trek világáról, egészen Star Trek volt, pontosabban úgy érzem, nagyjából azt kaptam, amit mondjuk egy délutáni sorozat egy epizódjában kaptam volna, csak persze sokkal látványosabban és monumentálisabban. Ez egy mellékküldetés egyetlen kalandja, és a halottak előtti tiszteletadáson kívül alig van benne "fan service", azaz a régi motívumok unos-untalan beleszövése, amit a rajongók annyira igényelnek, és mégis erre a legháklisabbak. Kalandként viszont elég elnagyolt, cserébe viszont hosszú.

A humort Peggnek köszönhetjük, azt pedig, hogy még egy űrhajós sci-fit is mennyire röhejes akciójelenetekkel lehet megtömni, természetesen Justin Linnek. A kezdeti bosszankodások (pl. a sziklapárkányról majdnem, de azért mégsem lezuhanó mentőkapszula) után szerencsére megint tudtam harsány felröhögésekkel reagálni az olyan orbitális hülyeségekre, mint a motoros levegőben elkapás, a "bebikázott" űrhajó. És még nem is ez volt a legabszurdabb, hanem a kisbolygónyi "hangfal" Smile .

Szóval egynek jó volt:

7/10
.



Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptySzer. Júl. 27, 2016 1:15 am

Niwrok írta:

Star Trek – Mindenen túl

Szóval egynek jó volt:

7/10


Akkor, most, hogy már te is láttad, egy dolgot mondj meg - ami nekem azóta nem egy ki a fejemből... scratch

Spoiler:

De legalább a nyaklánc jó volt. lol2
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptySzer. Júl. 27, 2016 2:54 pm

R2-D2 írta:

Star Trek – Mindenen túl

Akkor, most, hogy már te is láttad, egy dolgot mondj meg - ami nekem azóta nem egy ki a fejemből... scratch

Spoiler:


Azon kívül, hogy szerintem az utolsó pontban van a "helyes megfejtés", az alábbiakat tudom mondani:

Spoiler:
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptySzer. Júl. 27, 2016 3:15 pm

Niwrok írta:

Star Trek – Mindenen túl

Spoiler:
.

Spoiler:
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptySzer. Júl. 27, 2016 4:18 pm

R2-D2 írta:
Niwrok írta:

Star Trek – Mindenen túl

Spoiler:
.

Spoiler:


Spoiler:
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Amikor kialszik a fény   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptyPént. Júl. 29, 2016 12:40 am

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 2jKH5us




Amikor kialszik a fény





Néha van, hogy az ember nem tud megfelelő indítást adni írásának, néha meg a bőség zavara lép fel:az Amikor kialszik a fény esetében is több dologgal kezdhetném. A legviccesebb – mit, vicces, kínosan röhejes – a port.hu szinopszisa a mozihoz: az, hogy nem látták a filmet, az egy dolog, de legalább valaki illetékes lemeózhatta volna… nagynéni, mi??? Aztán itt van rögtön David F. Sandberg rendező 2:42 perces rövidfilmje, az erdei Lights Out, aminek kvázi a kibővített változata ez a mozifilm: legutóbb a Az útvesztő kapcsán találkoztam ilyennel, hogy amatőr rendezők Youtube-ra feltett kisfilmjei nyitnak utat nagyobb produkciókhoz. Azt is érdemes lehet megemlíteni, hogy James Wan volt az, aki felkarolta a fiatal svéd rendező ötletét és adott neki pénzt a kisfilm nagyfilmesítésére. S legvégül, ami igazából a legjobb kedvcsináló lehet: emberek, ez az ötlet a villanykapcsolóval egyszerűen zseniális!!!

Ahogy az Amikor kialszik a fény indul, az szerintem hiba nélküli (eleve az is bejött, ahogy magyarították a főcímet): nem sokat tökölnek, rögtön belecsapnak a lecsóba. Eleve már a próbababa raktár is egy remek helyszín – mindig is az – de aztán az első tíz percben túl is vagyunk a démon véres bemutatkozásán… ami valami fenomenális. Annak ellenére, hogy a trailer ellőtte már ezeket a képsorokat, sokadik nézésre is egészen kiválóan működik a lekapcsolt villany/ felkapcsolt villany kontrasztja: a félhomályban feltűnő, majd fényre láthatatlanná váló alak zsigeri félelmet hordoz. Nem tudjuk ki ő, nem tudjuk, mit akar – csupán horror tapasztalatainkra alapozva sejthetjük, hogy bizony valami köze kell lennie az áldozathoz, illetve annak családjához. Mert szellemek nem támadnak ok nélkül senkire, szellemek kötőnek valakihez, vagy valamihez – copyright by Odaát. Ja, hogy ez nem szellem?? Ekkor még nem tudjuk…

A parádés felütés után aztán kicsit leül a film. Nem mondom, hogy rosszabb lesz, de talán kicsit kelleténél nagyobb volt a kitérő a családi viszonyokba: én legalábbis azt éreztem, hogy a horror szekvencia kicsit háttérbe szorul. Rebecca (Teresa Pamer) és Bret (Alexander DiPersia) párosa amúgy nekem kifejezetten bejött, de hát alapból bírom az ilyen lazább életfelfogású egyéneket, ugyebár – a Ghost plakát a falon külön ínyencség volt. A baj az, hogy hozzájuk (ekkor még) nem társul a horror vonal, viszont talán indokolatlan volt a szerelmesek életébe ennyi ideig bekukucskálni egy másfél órás filmben. Szép dolog a karakterépítés, ha van rá idő… ez pedig azt eredményezte, hogy a kifejezetten hangulatos kezdés után nagyobban szusszanunk a keleténél.

A felütés direkt folytatása átkerül egy házba, ahol egy Sophie nevű anyuka (Maria Bello) frissen özvegyülve egyedül neveli kisfiát, Martint (jó neve van: Gabriel Bateman   Laughing   ). Első pillanatra a gyász viseli meg annyira a nőt, de aztán szép lassan kiderül, hogy annál sokkal súlyosabb a dolog: kivételesen ebben a filmben nem a gyereknek van képzelt barátja, hanem anyunak. Legalábbis az elején képzeltnek tűnik, Martin viszont határozottan lát és hall dolgokat a házban – és ebből jön majd össze a végjátékra a kompánia: a korábban említett párocska és anyu a kisfiúval. Ebben a szakaszban, még a nagy végjáték előtt van néhány kifejezetten jó és hangulatos jelenete, de az elejéhez és a végéhez képest ezek csak apró pukkanások. Egy becsapódó ajtó, egy kis kaparászás, egy árnyék – mind-mind inkább csak „szinten tartásként” működött nálam, nem valódi horror feelingként. Leszámítva természetesen Rebecca otthonában az éjszakát, az qrva jó volt, az pont olyan volt, mint a nyitány. Egyébként azt hiszem itt is megemlíthetem, ami végig a fejemben motoszkált nézés közben: bizony, a 16-os korhatár besorolás elég sok mindent meghatároz a mozi rémisztő faktoráról. Nem mondom, hogy nem működnek a jump scare elemek (eleve, a villanykapcsolás hozza magával ezeket), de néha nem éreztem eléggé erőteljesnek őket…  tongue , ilyet Sully is tud…

A kissé talán lagymatagnak tűnő középső etap közben viszont arra is jó, hogy az EON szörny kilétét megtudjuk, ahogy egyébként egy ilyen típusú filmnél ez kötelező elem. Sablonos, persze hogy az, tulajdonképp csak kinyitották a Szellemek Eredetkönyvét és elővettek belőle egy újabb fekete hosszú hajú lányt az elmegyógyintézetből – nálam mégiscsak rendben volt ez a magyarázat is. Olyan túl sok variálási lehetőség úgy sincs, világmegváltó újítást úgysem ettől a filmtől vár az ember – ez meg olyan volt, hogy na jó, akkor ma megint lekváros kenyeret eszünk… mindenesetre én még hangulatosnak is találtam a flashbackeket. S még valami, amit Niwrok kolléga is megemlített, és több helyen is olvastam – nevezetesen azt, hogy ez a mozi hivatott lenne bármily mértékben felhívni a figyelmet arra, ha egy családtag megőrül, tessék mellé állni… hát, én nem tudom. A más írásokban annyit emlegetett depresszió, a kiközösítés, az anya elhagyása, cserbenhagyása – illetve ezen dolgok negatívságára tett figyelemfelhívási kísérlet megállna a lábán, ha Sophia valóban csak képzelődne. De Rebecca is és Martin is AZUTÁN menekült el mellőle, hogy fizikailag is megtapasztalták anyu képzeletét a sötétből – nem tudom, gyerekként mit csinálnék, ha anyám a sötéthez beszél, de aztán a sötétből ki is válik egy árny és elkezd kergetni… háát, lehet én is tiplizek.

A film utolsó harmada természetesen nem más, mint a nagy szembenézés a démonnal. Sam és Dean amúgy erre egészen biztosan tudna valami pontos definíciót, mert az Odaát Kislény Katalógus szerint ez tuti nem démon – igaz, nem is egészen szellem -, de fogadjuk el, hogy ez egy másik világ és akkor legyen egy démon. Szóval, ahogy mindenki összegyűlik a szülői házban és ahogy a morci fekete nő begorombul, az qrva jó lett. Nagyon jó volt az elemlámpás bóklászás, aztán az UV lámpás is, aztán a kettő keveréke. Jó volt, hogy nagyjából senki nem csinált hülyeséget, a rendőrös pár perc kifejezetten ütős lett: de amúgy is, ebben a szakaszban nemcsak a jump scare elemek hozták a kötelezőt, hanem fokozódik az izgalmi faktor is (mármint olyan 16 éves korig fokozódik). Az alkotók tényleg jól játszottak a megvilágítással, a durr a végén pedig megmondom őszintén, engem meglepett. Talán pont azért, mert nem néztem volna ki a nőből, hogy képes megtenni, hogy egyáltalán lesz olyan tiszta pillanata, hogy meg bírja tenni. Úgyhogy… nekem kimondottan bejött. Mint ahogy amúgy az egész mozi: ritka mozis horrorjaim egyike, pár százalék pluszt tuti adott hozzá a nagyvászon és a terem.

Talán nem véletlen, hogy a démon feltűnése, kötődése, a háttér motivációk miatt elsősorban a The Babadook jutott közben eszembe – csak ott ugye nem anyu a kapocs. A papírmaskara, etetni való szörny és az EON-Bébi filmje közül - legyen bármily szentségtörés - nekem utóbbi sokkal jobban tetszett. Azt is mindig leírja az ember, hogy persze, nem lesz ez az év horrorja (aztán a végén valamelyik csak az lesz), de most konkrétan tudok rá példát is: szerintem  az A fiú pl. jobb volt. Viszont, amikor már nem kell azon rágódnom egy sötétben feltűnő démonnál, hogy "Bazzeg kapcsoljátok fel a villanyt!!!", mert felkapcsolják (illetve próbálják), akkor már jó. Márpedig mot nem tűnődtem ezen…. ha tűnődni akarnék, akkor a Niwrok által említetteken tényleg lehetne („az eltűnt apa, akit nem keres senki; az aktás szoba; az egész nyomozás a háttérről, stb.)… de nem igazán akarok. Ezek speciel nekem nem jutottak eszembe a moziban, én csak az UV lámpás mászkálás közben a falra írt szövegekre csodálkoztam rá (mármint azt most miért is oda, úgy, és ki??), mint zavaros dolog. A többi… simán rendben volt másfél órára.

Ennél sokkal rosszabb horrorokba szoktam belefutni.





75%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Május 23, 2019 3:50 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 EmptyPént. Júl. 29, 2016 9:19 am

R2-D2 írta:

Amikor kialszik a fény

Itt van rögtön David F. Sandberg rendező 2:42 perces rövidfilmje, az eredeti Lights Out, aminek kvázi a kibővített változata ez a mozifilm: legutóbb a Az útvesztő kapcsán találkoztam ilyennel, hogy amatőr rendezők Youtube-ra feltett kisfilmjei nyitnak utat nagyobb produkciókhoz.

Eleve már a próbababa raktár is egy remek helyszín – mindig is az – de aztán az első tíz percben túl is vagyunk a démon véres bemutatkozásán… ami valami fenomenális. Annak ellenére, hogy a trailer ellőtte már ezeket a képsorokat, sokadik nézésre is egészen kiválóan működik a lekapcsolt villany/ felkapcsolt villany kontrasztja: a félhomályban feltűnő, majd fényre láthatatlanná váló alak zsigeri félelmet hordoz.
A parádés felütés után aztán kicsit leül a film. Nem mondom, hogy rosszabb lesz, de talán kicsit kelleténél nagyobb volt a kitérő a családi viszonyokba: én legalábbis azt éreztem, hogy a horror szekvencia kicsit háttérbe szorul. Talán indokolatlan volt a szerelmesek életébe ennyi ideig bekukucskálni egy másfél órás filmben. Szép dolog a karakterépítés, ha van rá idő… ez pedig azt eredményezte, hogy a kifejezetten hangulatos kezdés után nagyobban szusszanunk a keleténél.
S még valami, amit Niwrok kolléga is megemlített, és több helyen is olvastam – nevezetesen azt, hogy ez a mozi hivatott lenne bármily mértékben felhívni a figyelmet arra, ha egy családtag megőrül, tessék mellé állni… hát, én nem tudom. A más írásokban annyit emlegetett depresszió, a kiközösítés, az anya elhagyása, cserbenhagyása – illetve ezen dolgok negatívságára tett figyelemfelhívási kísérlet megállna a lábán, ha Sophia valóban csak képzelődne. De Rebecca is és Martin is AZUTÁN menekült el mellőle, hogy fizikailag is megtapasztalták anyu képzeletét a sötétből.
Szóval, ahogy mindenki összegyűlik a szülői házban és ahogy a morci fekete nő begorombul, az qrva jó lett. Nagyon jó volt az elemlámpás bóklászás, aztán az UV lámpás is, aztán a kettő keveréke. Jó volt, hogy nagyjából senki nem csinált hülyeséget, a rendőrös pár perc kifejezetten ütős lett: de amúgy is, ebben a szakaszban nemcsak a jump scare elemek hozták a kötelezőt, hanem fokozódik az izgalmi faktor is. Az alkotók tényleg jól játszottak a megvilágítással.
Ennél sokkal rosszabb horrorokba szoktam belefutni.

75%


Nem ritka, hogy kisfilmek bővülnek egész estéssé, horroroknál például a Mama volt az, amiről olvastam mostanában.

"Tessék mellé állni..."  Smile ?! Én nem írtam ilyet  Wink . Bár Sophia oldalának is vannak érdekes vonatkozásai, a családtagokat emeltem ki. Annak a kettősségét, hogy szereted azt, kötődsz ahhoz, aki megőrül, ezért nem akarsz neki rosszat (mondjuk hogy bedugják a gyogyóba, ahol jobb esetben is nyáladzó növénnyé szedálják), de közben képtelen vagy együtt élni a bolondériájával, és látod, hogy már az öcsédre is kezd átragadni a dolog. Konkrétan akkor ütött szöget a fejembe a dolog, amikor Becca próbálta Martint "kimenekíteni" otthonról, és hogy hányszor és hogyan ütközött falakba, akár a gyermek"védelmi"sek, akár az anyja oldaláról, utóbbi érzelmi zsarolása például remekül működött.

Az itt valóban nem játszik, hogy "Miért nem kapcsoljátok már fel a villanyt?!", de az többször eszembe jutott, hogy azokat a tetves függönyöket miért nem lehet elhúzni  faceplam  Smile ?! Még amikor az aktákat olvassák, akkor is inkább a villanyt kapcsolják fel... Aztán a raktár mondjuk nekem annyira nem jött be; mármint a próbababás részt meg a hangulatát bírtam, de engem zavart, hogy túlságosan a riogatásra épült fel így, főleg ilyen világítással, nem azért, hogy tényleg raktárként is használják. A "kapcsolgatásból", felvillanásokból meg a legjobban...

Spoiler:

Erre szoktam amúgy mondani, hogy nem baj, ha egy horror a megszokott elemekből épül fel, de mindig kell valami kis újítás. Ez itt megvolt, én is elégedett voltam vele, azért is ajánlottam. Aztán meg ne aggódj, a felsorolt három film sorrendje nálam is ez lenne... csak persze nekem ott a Démonok között 2. is  Smile .
.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 57 Empty

Vissza az elejére Go down
 
R2-D2 írásai 2.0
Vissza az elejére 
57 / 67 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 30 ... 56, 57, 58 ... 62 ... 67  Next
 Similar topics
-
» R2-D2 írásai 1.0
» R2-D2 írásai 3.0
» R2-D2 írásai 4.0
» Niwrok írásai 2.0
» Niwrok írásai 1.0

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: