Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 R2-D2 írásai 2.0

Go down 
+7
Niwrok
cs-robert
Remo
arzo
Mr. White
tchabee
Weide
11 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 36 ... 67  Next
SzerzőÜzenet
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Kártyavár S1   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyHétf. Jan. 26, 2015 10:54 pm

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 XVHobIp





Kártyavár S1





Az ember, aki korábban héjastól ette a banánt, a nő, akiből rajzfilmfigura lett, no meg politika, politika, politika… más nem is kellett motivációnak a Kártyaváras kalandhoz. No meg végső lökésnek Niwrok ajánlója, aminek viszonylag magas tetszési indexe azért kétségkívül előbbre sorolta az évadot a soha le nem fogyó cetlin…

Francis Underwood (Kevin Spacey) egy paraszt. Egy rohadt mocskos, hataloméhes, undorító patkány. Amit a Kártyavár első évadában művel, az nálam simán kimeríti a szokásos „nemszeretem” karakter komplett tárházát – rajta keresztül viszont azt vettem észre, hogy az évad végére egyre kényelmetlenebbül éreztem magam a TV előtt. Azt nem vitatom el a sorozattól, hogy egy borzasztó erős és kiválóan megkoreografált alkotás, viszont a magamfajta nézőnek a végére egyre kevesebb kapaszkodót volt képes nyújtani – így az egész négy napos kaland végére meglehetősen vegyes érzelmekkel álltam fel a képernyő elől. Furán éreztem magam, mert ismét csak láttam valamit, amiről eszemmel tudom ugyan, hogy nagyon jó, de érzelmileg inkább undort váltottak ki karakterei, mint szimpátiát – ami viszont kihatott az egész évadra, annak érzelmi alapon történő értékelésére is. Az indításkor kapott átvert képviselő mellé ugyanis még teljes szívből képes voltam odaállni, teljes szívből szurkoltam neki, hogy „büntesse meg” azokat, akik így kibasztak vele – de aztán a 13 részes ámokfutása végére abszolút nem tudtam örülni annak, amit végül is elért. Több szinten is próbáltam elmerülni a sorozatban, azonban valahogy úgy alakult a dolog, hogy egyik sík sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

A politika. Igen, ami engem az egészben a legeslegjobban érdekelt. Most nem igazán akarok itt hangzatos, demagóg dumákat hozni a napi magyar és nemzetközi aktualitásokkal kapcsolatban, de az elején bizony mosolyra görbült szájjal mormogtam a fogaim között, hogy a komplett amerikai politikai elit a hivatalos lobbistáival, a hatalmi harcaival, a korrupcióival elmehet a jó büdös francba. Legalábbis semmi joga nincs a világon senkit kioktatni a demokráciáról és a korrupcióról – hisz ők maguk intézményesítették azt a milliárdos befektetők által fizetett érdekközvetítők alkalmazásával. A szívességekkel, azok viszonzásával, az emberek lefizetésével, az ártatlanok besározásával, a média könyörtelen kihasználásával. Őszinte lelkesedéssel merültem bele a Mocsokba, ahol Frank könyörtelenül leszámol politikai ellenfeleivel – az évad első harmada akár egy bosszúfilmként is megállja a helyét. A ráfázott főhős megtorolja sérelmeit, ahogyan ekkor ezt még teszi, akikkel teszi , ezzel még semmi bajom nem volt. Még az oktatási törvény körüli ellaposodó hercehurca sem zavart, az egésznek nem kicsit volt Lincoln érzete: megvesztegetés, zsarolás a szavazatszerzés érdekében – tök érdekes, hiteles, egyben ámulatba ejtő realitással és hitelességgel feldolgozott téma. Aztán a közepe felé az egész politikai hóbelevanc alaposan háttérbe szorul, Frank tettei (számomra) egyre átgondolatlanabbak és életszerűtlenebbek, mi több, visszataszítóak (Russo), néhány eseményre totál hülyén reagál. Gondolok itt mindenekelőtt Claire SanCorpos alkujára, majd az arra regáló hirtelen pálfordulására. Érteni vélem, hogy ezzel is csupán a politikai gerinctelenség és alkalmazkodóképesség bemutatása volt a cél, de nekem ez, így túl gyors volt. A jótékony időugrások, amik egyrészt jótékonyan ködbe burkolták a hitelességet, egyúttal zavart is okoztak a folytonosságban.. Az utolsó rész meg, abban a lóhalálában kieszközölt eredménnyel – hááát, totál nem illett a korábbi lassú és máshol járó epizódok sorába. Össze volt csapva rendesen. Mindezek következtében az oly nagyon áhított politikai szál csak felemás lett.

Ahogy Underwood is. Önmagában a karakter zseniális figura, nem kétlem, hogy vannak ennyire kemény emberek - sőt vélhetően az IGAZÁN sikeres üzleti, politikai élethez ennyire szemétnek is kell lenni – azonban úgy jártam vele, mint Robertson őrmesterrel. Mondjuk itt lényegesen racionálisabb minden, de ez a mindenkin keresztülgázolás nekem (itt is) fordítva sült el. Lehet, galamblelkű vagyok, de nézni sem szeretem az ennyire másokat – egyelőre büntetlenül – megalázó figurákat a képernyőn. Egyik bajom pont a büntetlenül-ön van, az egész sorozat kvázi legalizálja a törtetést, a másik bajom meg a következetlenségekkel. A legjobb példa Russo esete, akit már totál megkedveltem, mire odajutottunk, ahova, nem is egészen értettem, miért kellett azt csinálni vele – túl sokszor volt túl öncélú a „kiszívom a véred és utána eldoblak” szitu. Ugyanakkor más árulások következmények nélkül maradnak, Frank viselkedése minimum hektikus: nekem addig és akkor tetszett a figurája, amíg ember volt. Amíg egyáltalán volt benne valami emberi – ennek következtében az egyik legjobb résznek én pont azt az epizódot tartom (sokakkal szemben), amikor hazamegy a könyvtár avatására és a volt osztálytársaival van. Az olyam idilli volt… Már csak azért is, mert ahogy öregszik az ember, egyre inkább érzem én is azt a láthatatlan hálót, ami középiskolás osztálytársaimmal oly erősen összeköt. Underwood a történet előrehaladtával egyre inkább veszti el emberi mivoltát, s egyre inkább válik egyfajta alvilági figurává – ráadásul úgy, hogy tulajdonképp kicsit hiteltelen az, hogy semmi komoly ellenfele nincs. Ha távolról nézem, azt mondom rá, tiszta Faust…

Clairre Underwood csak picit más tészta. Nála hasonló ívet látok, mint férjénél, nála is értelmezhetetlen és hiteltelen cselekedetekkel. Mindazonáltal sokáig az egész Kártyavár legizgalmasabb szálának ezt a fura házasságot tartottam, lenyűgöző volt nézni a férfi és a nő szimbiózisát. Akinek a hatalom volt minden, akik ilyen tökéletesen kiegészítették egymást. Akik úgy szerették egymást, hogy közben egymás tudtával simán félrekúrtak – mégis, Claire kitérője, amiért elment, ahogy utána megbocsájtást nyert (anélkül, hogy ez igazán átbeszélték volna) nekem hiteltelen lett. Mint ahogy az egész Gillian-szál kezelése is: most vagy Claire mégsem olyan erős, mint azt véltük, vagy csupán az írók jobb ötlet híján előhúztak a kalapból egy felesleges konfliktust. S ha már mellékszereplők. Igazi kincs volt nekem Zoe figurája, de ő is csak az elején: ahogy fel volt építve a tudatos, okos, erős női jellem, annyira elcseszték és egy naiv picsává tették a végére Mindenesetre Kate Mara kisugárzása, lazasága, személyisége engem már a 24-ben megfogott, azóta örülök, ha látom – hát még ha Underwood helyében is lehettem volna bizonyos nyalakodáskor…

Netflixes sorozatként simán felveszi a versenyt a nagy csatornákkal, kimondottan jól sikerült, nagyszabású, jól összerakott, látványos és hangulatos. Kétségkívül jót tett David Fincher kézjegye az egésznek (már a főcím is zseniális vizuálisan), de azért Joel Schumacher rendezői közreműködését se felejtsük el. Bőven van benn még potenciál, mind az Underwood család figuráiban, mind az egész politikai szituban – főleg, ha nem ennyire csapongóan reagálnak a környezetükre. Hisz jócskán nőtt a tét, meglátjuk, ez mit hoz a második évadra. Február végén meg jön a harmadik, kíváncsi vagyok, mire viszi Frank. Ő lehet az új Damien Thorn…




75%




.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Ápr. 05, 2020 9:30 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyKedd Jan. 27, 2015 12:03 am

R2-D2 írta:

Kártyavár S1

Azt nem vitatom el a sorozattól, hogy egy borzasztó erős és kiválóan megkoreografált alkotás, viszont a magamfajta nézőnek a végére egyre kevesebb kapaszkodót volt képes nyújtani – így az egész négy napos kaland végére meglehetősen vegyes érzelmekkel álltam fel a képernyő elől. Furán éreztem magam, mert ismét csak láttam valamit, amiről eszemmel tudom ugyan, hogy nagyon jó, de érzelmileg inkább undort váltottak ki karakterei, mint szimpátiát – ami viszont kihatott az egész évadra, annak érzelmi alapon történő értékelésére is. Az indításkor kapott átvert képviselő mellé ugyanis még teljes szívből képes voltam odaállni, teljes szívből szurkoltam neki, hogy „büntesse meg” azokat, akik így kibasztak vele – de aztán a 13 részes ámokfutása végére abszolút nem tudtam örülni annak, amit végül is elért. Több szinten is próbáltam elmerülni a sorozatban, azonban valahogy úgy alakult a dolog, hogy egyik sík sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Bőven van benn még potenciál, mind az Underwood család figuráiban, mind az egész politikai szituban – főleg, ha nem ennyire csapongóan reagálnak a környezetükre. Hisz jócskán nőtt a tét, meglátjuk, ez mit hoz a második évadra.

75%


Szimpátiát "két megalomán szociopata" iránt Wink ?! Nem mondtam volna, hogy ez a sorozat nem a kedvelhető főhősökről szól Smile ?

A nagybetűs, félkövér mocsokban a legritkább esetben vannak ilyenek, a 99%-a, aki odáig felszopta magát, biztosan félrelökött már pár embert érte; ahogy egyszer olvastam, "a csúcsra csak a kígyók és a sasok jutnak fel". És azért persze azt se higgyük, hogy a magyar közélet bármelyik szegmenséről ne lehetne ilyet forgatni reality-ben, ahogy mondtad is. Úgyhogy részemről ha az egyik disznó elkezd visítani a másikra, és elkezdi leleplezni annak trükkjeit, csak mert az olyan mélyen fúrta magát a moslékba, hogy azzal már túlságosan a csülkükre lépett, akkor én már csak  Ráér ...  hmmm .

Ezt leszámítva pontosan ugyanazokat a negatívumokat emelted ki, mint én is: a béna szerelmi szálat Claire-rel (még akkor is, ha egyébként elhiszem, hogy a Lady Macbeth szerepből jól esett neki egy kicsit megpihenni), a hol manipulatív, hol spontán események zagyvaságát (Underwoodék annyira próbálták elrejteni a nyomaikat Russo ügyében, hogy ez a végére a néző elől is sikerült, de szerintem simán elterveztek vagy elképzeltek mindent előre, már eleve Russo kiszemelésével), és az ellenfelek hiányát.

Ebből a 2. évadra Claire szerelmi és családi életéből probléma lesz, ahogy felhasználják Underwoodék ellen még ezt is, hiszen most már nekik is nagyobb a vesztenivalójuk. Az események is némileg következetesebbek, főleg az első évad elvarratlan szálainak lerendezése után, mert nem kell sokfelé figyelniük, hiszen csak egyetlen vad lesz Underwoodék célkeresztjében, igaz, abból a lehető legnagyobb. És -hurrá!- végre lesz igazi ellenfelük, Raymond Tusk, aki az első évad végén lépett ki a színfalak mögül. A mocsok viszont egy centivel nem lesz kisebb, sőt, még a korábbinál is gátlástalanabbul használnak fel és taposnak el embereket, még ártatlanabbakat és gyengébbeket. Szóval a folytatás is edzésben tartja majd azt a "galamb lelkedet" Smile !

És ne "féltsd" Claire-t, hogy "mégsem olyan erős" Wink ; a "b"-verzió a helyes, azaz kellett a cliffhangeres konfliktus az évad végére izgulnivalónak. Így látatlanban mondom, hogy ahogy Claire "lerendezi" a konfliktusát Gilliannel, attól földhöz vágod majd a távirányítót Smile, mert még én is  Shocked  .
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyKedd Jan. 27, 2015 12:16 am

Niwrok írta:

Kártyavár S1


Szimpátiát "két megalomán szociopata" iránt Wink ?! Nem mondtam volna, hogy ez a sorozat nem a kedvelhető főhősökről szól Smile ?


Na ja, de az első (két) epizód számomra mást vetített elő: amolyan jóféle politikaibosszúfilmet.

Egyébként ami az írásból kimaradt: néha kifejezetten zavart a sok kiszólás Spacey részéről a kamera felé. Mondjuk amikor jön valahonnan és úgy beszél, az hagyján, de pl amikor meg kellett emiatt állítani az időt, mint az X-menben, az fura volt. Kizökkentett...

Egy hetet pihenek, aztán jön a második évad. Smile
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyKedd Jan. 27, 2015 12:22 am

R2-D2 írta:

Na ja, de az első (két) epizód számomra mást vetített elő: amolyan jóféle politikaibosszúfilmet.


Bosszú lesz az továbbra is, csak nem a "gentleman's"-fajtából, hanem bármi áron, főleg ha azt az árat másokkal is megfizettethetik.

Ezért is várom a 3. évadot, mert -talán nem túl nagy SPOILER! és meglepetés, de...

Spoiler:
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Ouija   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyKedd Jan. 27, 2015 3:55 pm

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 YxhCUJL





Ouija





Megint csak az van, hogy a nagy többség által elutasított, mindenféle kritikai oldalakon borzalmas értékeléseket kapott film engem képes volt szórakoztatni, sőt néhány, utóbbi idők felkapott horrorját számomra simán kenterbe veri. Na persze, mindez következhet abból is, hogy sokkal inkább tudom beleélni magam egy spirituális világba, egy számozott fatábla által megidézett szellemes filmbe, mint mondjuk egy néhány kimondott szó után megelevenedő papírmaskara tombolásába… így bármennyire is sajnálom, a Jinnhez hasonló csipkelődés ezúttal elmarad.

Két kislány játszik egy szobában az ún. beszélő táblával, az Ouijával. Egyikük elmondja a szabályokat – de miután a kisebbik tesó megzavarja a játékos gyerekszeánszot, a várt kapcsolat a túlvilággal elmarad. Aztán jó pár évvel később egy középiskolás lány halála után ismét középpontba kerül a tábla, néhány gyászoló fiatal azon keresztül próbál kapcsolatba lépni a meghalt lánnyal, próbálnak elbúcsúzni tőle. Álmukban sem gondolnak rá, hogy a tábla teljesen más szellemeket is megidézett a házban, akik korántsem olyan barátságosak, mint volt barátnőjük. Innentől kezdve aztán a szellemes-ijesztgetős filmek minden sablonos elemét felhasználva – gyakorlatilag semmi újat nem mutatva, mégis működve – haladunk előre a történetben: rutinos néző csupán a kis csapat elhullási sorrendjéért izgulhat, úgy, hogy azért egy icipici kis csavar is belefér a fináléra. S itt kell megjegyezzem: a PG13 senkit ne riasszon el, a mozi – annak ellenére, hogy egy csepp vér nincs benne, s a parás hangulattal is adós – kimondottan hatékonyan hozza ránk a frászt. A jumpscare jelenetek egyszerűen kibaszott jól vannak időzítve, a megfelelő hangrendszerrel társítva tényleg az infarktust hozzák az emberre. Talán pont a kevésbé félelmetes hangulat miatt sokkal nagyobbat üt egy előugró figura valahonnan – kb. olyan, mint mikor valaki a valós életben megijeszt az ajtó mögül.

Szóval bármilyen fura, nekem ez tetszett. Természetesen nem lesz az év Oculusa, de a maga nemében, amit akar, azt simán el is éri. Sőt: miután az Ouija legfőbb fegyverténye a váratlan rémisztgetés, tipikus „huh mozi”, ha ehhez tudtak volna egy megfelelően kellemes hangulatot csinálni, akkor működhetett volna igazából, akkor akár újabb horror kerülhetne az év végi listára. Így kicsit sótlan: túl sok a világos, hétköznapi, iskolás rész, kevés az igazán félelmetes szcéna, amikor azt várod már, mikor történik valami. E tekintetben tényleg messze alulteljesíti a műfaji elvárásokat, ezek hiányát próbálja a székből kiugrasztó jelenetekkel pótolni. Igazából itt dől el, kinek mit is jelent a horror, kinek mi az ingerküszöbe: nekem az ilyen stílusú filmek valahogy mindig is jobban bejöttek. Egyébként az egész néha kimondottan megidézte az Odaát hangulatát, azt a kicsit lightosabb, könnyedebb, tinisebb szelleműzős hangulatot. Ha Sam és Dean segítségét kérték volna a fiatalok, talán mindenki életben is marad – s vica versa is: szívesen megnéznék egy Odaát epizódot egy Ouija táblával.

Valahogy jókor kapott el a film. Ezúttal nem fogtam a fejem a szokásos ökörségeken: nevezetesen, hogy a szellem jelenlétének gyanújakor a szereplő LEkapcsolja a villanyokat, ahelyett, hogy fényárba borítaná az egész házat. Szegény gyerekeknek megint nincs annyi eszük, hogy segítséget kérjenek valami médiumtól, csak amikor már késő. A halottakat szokás szerint senki nem gyászolja, senki nem nyomoz a halálok ügyében, a fiatalok csak veszettül mozgatják a nyilat a táblán. De ami a leginkább mosolyogtatott: MEGINT egy kibaszott nagy és hatalmas titkos pince van a ház alatt, ahol egy komplett focicsapatot el lehetett volna szállásolni, s a ház lakói MEGINT nem tudtak erről. Sőt, jó amerikai szokás szerint a padlás MEGINT tele van az előző lakó gönceivel – vagy csak én gondolom úgy, hogy ha veszek egy házat, lakást, első dolgom kiszórni minden szart belőle??? Ha csupán ezeket vesszük, kétségkívül le lehet húzni az egészet, eredetiség gyakorlatilag semmi nincs benne – valahogy azonban mégis működik. Azt vettem észre magamon, hogy nem fájt, nem néztem az órámat (csupán csak a csavar környékén – hogy van még hátra idő, itt lesz valami), nem kapartam a falat közben.

Az ifjú színészek nekem szimpatikusak voltak, igazándiból nagy ökörségeket nem adtak a szájukba. Nem egészen szándékosan, de az Ouija által Olivia Cooke mindhárom egész estés elérhető filmjét láttam, nem tudom, mire viszi, de lehet belőle később komoly színésznő. Talán a következő szerepe az új rákos drámában egy kicsit komolyabb lesz, mint az eddigiek voltak… Nagy meglepetésemre az egyik szereplő is horror-visszatérő, legutóbb épp az Insidiousban láttuk (Niwrok, figyelsz?  Wink ). S ha már felhoztam példának: tudom, hogy szentségtörésnek tűnik, de az Oiuja pl. nekem jobban tetszett annak első részénél, sőt, a karácsonykor nézett horrornapok legjobbja is lehetne. A szellemes részek korrektül meg voltak csinálva, a másfél órás játékidő pontosan annyi, amennyit egy ilyen minimál történetű film elbír.

Az meg mekkora baromság már, amit egy hazai „kritikában” hallottam: az Ouijáról filmet készíteni az olyan, mintha a magyarok a Gazdálkodj okosanból csinálnának mozit…  faceplam  öregem, te nagyon benéztél valamit. Vagy egyiket, vagy a másikat…amúgy meg, ha már itt tartunk, akkor inkább az Egri János féle Elmebajnokságból. Egy jó kis TV stúdiós pszicho horrort, villamosszékkel…





70%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Ápr. 05, 2020 9:31 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyKedd Jan. 27, 2015 5:54 pm

R2-D2 írta:

Ouija

Megint csak az van, hogy a nagy többség által elutasított, mindenféle kritikai oldalakon borzalmas értékeléseket kapott film engem képes volt szórakoztatni, sőt néhány, utóbbi idők felkapott horrorját számomra simán kenterbe veri. Na persze, mindez következhet abból is, hogy sokkal inkább tudom beleélni magam egy spirituális világba, egy számozott fatábla által megidézett szellemes filmbe, mint mondjuk egy néhány kimondott szó után megelevenedő papírmaskara tombolásába… így bármennyire is sajnálom, a Jinnhez hasonló csipkelődés ezúttal elmarad.

Nagy meglepetésemre az egyik szereplő is horror-visszatérő, legutóbb épp az Insidiousban láttuk (Niwrok, figyelsz?  Wink ). S ha már felhoztam példának: tudom, hogy szentségtörésnek tűnik, de az Oiuja pl. nekem jobban tetszett annak első részénél, sőt, a karácsonykor nézett horrornapok legjobbja is lehetne.

Az meg mekkora baromság már, amit egy hazai „kritikában” hallottam: az Ouijáról filmet készíteni az olyan, mintha a magyarok a Gazdálkodj okosanból csinálnának mozit…  faceplam  öregem, te nagyon benéztél valamit. Vagy egyiket, vagy a másikat…amúgy meg, ha már itt tartunk, akkor inkább az Egri János féle Elmebajnokságból. Egy jó kis TV stúdiós pszicho horrort, villamosszékkel…

70%


Hogyne figyelnék! Iszom a szavaidat Smile !

A Gazdálkodj okosanhoz meg csak három dolgot:
- Nosza, a magyarok pénzügyi kultúrája úgyis az óegyiptomi békaszar szintje alatt van, szóval nem is ártana...
- Én spec. azt hittem, hogy a Torpedóból a legnagyobb baromság filmet csinálni, aztán meg egész jó lett, és ami szar volt benne, az sem a Torpedó miatt volt.
- Az ouija amúgy is rendszeresen előkerül a horrorokban, akkor meg most szenteltek neki külön egy filmet, na bumm...
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: NO   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptySzer. Jan. 28, 2015 6:27 pm

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Bi38LjA





NO






1973-ban, Chilében Pinochet tábornok az USA és a CIA hathatós segítségével katonai puccsot hajtott végre, s megdöntötte a pár éve regnáló marxista kormányt. Ha belegondolunk a világ akkori felosztásába, az akkori hatalmi harcokba, semmi meglepő nincs ebben – viszont azzal talán az USA sem számolt, hogy az elkövetkezendő 15 évben Pinochet egy jobboldali, katonai diktatúrát épít ki az országban. Eltűnt, megkínzott és kivégzett emberek ezrei kísérték uralmát, a szeretett Tábornok hatalma nagyon sokáig megkérdőjelezhetetlen volt. Ez már csak abból a szempontból is érdekes, hogy a hazai köztudatban leginkább a kommunista, baloldali diktatúrák rémképe él – a valóság azonban az, hogy mindegy milyen színű az egyeduralom.

Aztán 1988-ban, nemzetközi nyomásra – hogy legalizálja a hatalmát – Pinochet népszavazást írt ki, miszerint akarják-e a kedves alattvalók, hogy még 8 évig ő vezesse az országot. A mozgolódó ellenzéki pártoknak hosszú idő óta először lehetőség adódott, hogy az állami TV-ben, 28 napon keresztül, napi 15 percben kampányoljanak a Vezér leváltásáért… nos, erről szól a film. Egészen pontosan a NEM kampányra fókuszálva, megtörtént események alapján visz el minket a korabeli Chilébe, egy roppant izgalmas korszakba – amikor az a tét, hogy hozzánk hasonlóan egy vér nélküli forradalom keretében sikerül-e az ország vezetőit megbuktatni. Sosem gondoltam volna, hogy egy chilei film is képes lesz majd személyes vonatkozásokat kiváltani, de a hasonlóság – sőt az évszám is majdnem – tagadhatatlan a hazai „rendszerváltással” (nem, nem… a promo képen nem Orbán Viktor van, még ha az időpont és a lényeg stimmelne is, még ha René Saavedra, a film főszereplője tisztára úgy is néz ki). Kétségtelen, hogy bizonyos pontokon, ha nem tudná az ember, mit néz, simán keverhetné a hazai viszonyokkal ... mármint a korabeliekkel.

Két dolog miatt feltétlenül említésre méltó a film. Az egyik az a stílus, az a megjelenítési forma, ahogy elkészült. A film teljes egészében 4:3 képarányú, ráadásul az autentikusság jegyében még úgy is néz ki, mintha akkor forgatták volna. Szándékosan szemcsésített, direkt eltorzított képi világ, mintha csak egy korabeli VHS felvételt néznénk. Nem tudok rá jobb és aktuálisabb példát mondani, mint a legutóbb látott Utópia sorozat második évadának első epizódját. Az volt totál ilyen, egy kirándulás a múltba –remek ötlet, igazán hitelessé teszi a két órát. Nem mintha nagyon rá kellene játszani a hitelességre, ugyanis a mozi másik nagy erőssége a realisztikus, dokumentarista jelleg, az a hiteles korrajz, ami szemünk elé tárul. Legyen az akár egy utcakép, akár egy lakás, iroda berendezése – bár nekem legeslegjobban az akkortájt elterjedő mikrohullámú sütő, valamint az irányába felmerülő kétségek, félelmek tetszettek. Valóban visszarepülünk az időben, valóban ott vagyunk ’88-ban Chilében: az események mindenféle túlzó hatásvadász jelenetek nélkül zajlanak, nagyon minimális mennyiségű érzelmi csúcsponttal (pár tüntetés, pár híradóbejátszás), ami egyszerre erőssége és hátránya is a mozinak…

…ugyanis megint az van, hogy ezek hiányában kicsit sótlan az egész. A maga nemében ez is hibátlan, mint oly sok nemamerikai társa, de egyben túl steril, túlságosan érzelemmentes lett megint maga a történet. Még úgy is, hogy a legvégéig lebegtetik a szavazás sikerességét, a legvégéig nem lehet tudni, engedi-e a regnáló hatalom a NEM szavazatok többségét – mert ugye a történelemből tudhatjuk, hogy az ilyesmi nem szokott olyan simán zajlani. Jómagam semmit nem tudtam a nevezett eseményekről, így azok kimeneteléről (s nem is javaslom senkinek, hogy a film előtt kutakodjon utána) sem, így a bizonytalanság, a siker kétségessége elvitt a mozi végéig, de sem a menet közbeni időugrások, sem a nagyjából monoton érzelmi környezet nem igazán segítette ezt. Az előzetes elvárásaim alapján egy kemény kis történelmi filmet vártam a Pinochet időkből – de aztán az egész mozi egyre inkább hasonlított magára arra, amiről szólt: a NEM kampányra.

Ugyanis a René Saavedra (Gael Garcia Bernal – egyik kedvenc spanyolajkú színészem) aki némi huzavona után a NEM kampány irányítója lesz, egészen más irányból közelíti meg annak felépítését. Míg társai, az ellenzék megmondóemberei a kemény, kritikus hangvételű kisfilmekben gondolkodnak, addig ő a vidám, boldog jövőre épülő Chile képeivel igyekszik a népet felrázni. Az eljövendő boldogsággal, amit Pinochet bukásával érhetnek el – ehhez egyébként egészen jó kis dal társul: René, mint az állam egyik kiváló és épp külföldről frissen hazatért reklámszakembere inkább tekint szakmai kihívásként a kampányra, mint politikai feladatként, pláne,miután kiderül, hogy az állami média az ő főnökét bízta meg az IGEN népszerűsítésével. Ezáltal a NO a politikai vonal mellé felvesz egy érdekes, ámde kissé elnagyolt média(pszichológiai) szálat is, amiben a pozitív és a negatív üzenetek hatékonysága éppoly érdekes, mint azon csoportoknak az összetétele, érdeke, akik ezeket megrendelték. Millió apró finomság színesíti a mozit: egyik oldalról a tábornokok tanácsa a kampány idő előtti befejezéséről, a félelem a nemzetközi sajtótól, a külföldi támogatások megoszlása, másik oldalról pedig maga a kampányok manipulatív mivolta. Az ember ennyi idősen már megtanul hallani a sorok között, megtanulja, hogy mit higgyen el s mit nem  - pláne, miután tavaly háromszor is végig kellet szenvedni a médiaszart -, de még mindig képes rácsodálkozni arra, mennyire is hülyét akarnak belőle csinálni. És tulajdonképp sem a kor, sem a szereplők nem fontosak… a kampány mindehol ugyanolyan.

Nem állítom, hogy nem lehet meglenni a NO (anyám, mennyi díjat nyert) megnézése nélkül. A No a 2012-es idegen nyelvű Oscar díj 5-ös döntőjének is tagja volt, viszont a díjat a Szerelem vitte el előle. Tulajdonképp értem is: érdekes, különleges, nagyszerű film a NO, ugyanakkor az igazi átütő erő, a katarzist kiváltó mély érzelmi töltet, kötődés hiányzik belőle. Anélkül meg… annyira nem működik: láttam Chile történelmének egy darabját, ami vélhetően az ott élő embereknek baromi fontos volt - nekem viszont, mivel nem chilei vagyok, kevesebbet jelentett.



80%




.


A hozzászólást R2-D2 összesen 3 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Ápr. 05, 2020 9:34 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptySzer. Jan. 28, 2015 7:05 pm

R2-D2 írta:

NO

Nem állítom, hogy nem lehet meglenni a NO (anyám, mennyi díjat nyert) megnézése nélkül. A No a 2012-es idegen nyelvű Oscar díj 5-ös döntőjének is tagja volt, viszont a díjat a Szerelem vitte el előle. Tulajdonképp értem is: érdekes, különleges, nagyszerű film a NO, ugyanakkor az igazi átütő erő, a katarzist kiváltó mély érzelmi töltet, kötődés hiányzik belőle. Anélkül meg… annyira nem működik.

80%


Jól hangzik, felírtam Smile .
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptySzer. Jan. 28, 2015 7:54 pm

Niwrok írta:

NO

Jól hangzik, felírtam Smile .
.

Ja, fönn van neten. A dologhoz annyi hozzátartozik, hogy már régóta a gépen volt, de nem volt hozzá normális magyar felirat, amit találtam hozzá, az csúszott. Ráadásul úgy, hogy nem folyamatosan x időt, hanem filmen belül is elég hektikusan.

Szóval a jó időzítésű angol felirat idősávjait egyenként átmásoltam a rossz magyar feliratba, 2114!!! darabot. Így most van egy tökéletesen működő magyar felirat - ámde fordításilag néha nem tökéletes. Amit tudtam a film megnézése nélkül, azt kijavítottam, de bizony néha fura lehet.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Feb. 23, 2019 4:53 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: A bíró   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptySzomb. Jan. 31, 2015 11:15 pm

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 UjBRSkz





A bíró





A helyzet az, hogy távol a nagy magyar központi fővárostól az embernek sokszor esélye sincs megnézni moziban azokat a filmeket, amiket egy-egy színész, rendező vagy történet miatt kinézett magának. Ha jól emlékszem, az A bíró ékes példája ennek: vagy egyáltalán nem is játszották (valószínű), vagy olyan idióta időpontban, amire nem sikerült eljutni. De mindegy is: a lényeg, hogy előbb-utóbb sikerül bepótolni mindent, előbb-utóbb mindenről kiderül, érdemes volt-e bosszankodni az elmaradt mozizás miatt - nos, jelen esetben nem…

Hank Palmer (Robert Downey Jr.) sikeres nagyvárosi ügyvéd. Igazi nagyképű, beképzelt fasz, a magabiztosság és a fellengzősség mintapéldája. Olyannyira, hogy ártatlant színlelve képes büntetlenül levizelni kollégáját, ezzel is érzékeltetve felsőbbrendűségét. Első ránézésre, olyan, mintha az Az ördög ügyvédjében nem Kenau Reeves, hanem Al Pacino lett volna az ügyvéd. Igazi szépfiú és ripacs, akinek csodálatos felesége és kislánya van, csillivilli élet, amivel lehet kérkedni – a valóság azonban (természetesen) kevésbé idilli: romokban lévő házasság és családi kapcsolatok, túlzott munka, stb…

A mozi alapkonfliktusa ugyebár az, hogy ebbe simának tűnő állóvízbe az élet beledob egy követ, nevezetesen Hank anyjának halálát. Hank – akiről egyébként ekkor kiderül, hogy tékozló fiú is egyben – így hát elindul anyja temetésére a kisvárosba, ahol gyerekkorát töltötte, a problémája csak az, hogy szinte leköpőviszonyban van apjával, aki mellesleg kisváros bírája. A pár napos tartózkodása váratlan fordulatot vesz, mikor is történik egy esemény, amiben Joseph Palmer bíró úr (Robert Duvall) lesz a vádlott – Hank pedig a védője. Itt fonódik össze a családi dráma a tárgyalótermi krimivel, apa és fia, a két főszereplő mellett gyakorlatilag mindenki innentől szorul háttérbe, hogy átadja a terepet a két nagyszerű színész érzelmi csúcspontokkal tarkított drámájának…

Ugye, ez így leírva milyen ígéretes? Van két kibaszott jó színész, egy nagyszerű alaptörténet, amire rögtön két zsánerfilmet is fel lehetett volna húzni. Ezt persze nem csak én vettem észre, az alkotók is valami hasonlóval próbálkoztak: sajnos azonban a kettő szál keverése felemásra sikeredetett, összességében mindkettő hagy hiányérzetet maga után. A bírósági történetben egyszerűen nincs annyi, a családi történet igazán súlyos jelenetei, dialógusai meg kilógnak a sorból a néha cukormázzal leöntött történetből és mellékszereplők közül. A kettő mixe pedig egy egészen fura élményt ad, a 140 perc alatt hullámvasútszerűen kapjuk a kőkemény gyomrosokat, a vicces, nyálas jeleneteket és az izgalmas krimit.

Az indítás még qrva jó. Felskiccelnek egy sztárügyvédet, amiben R.D. Juniornak semmi mást nem kell csinálnia, mint mondjuk a Vasember milliomosának a figuráját lemásolnia – viszont az a magabiztos tudás, amit itt felvillant, megfelelő alapot ad arra, hogy az ember egy izgalmas kis tárgyalótermi krimit várhasson. Persze, karakterismétlés az egész, de működik. Még az is működik, ahogy hazamegy Carlinville-be, jó volt a kisváros hangulat, jó volt annak kontrasztja a nagy Chichagoval. Itt már amúgy beúszik a képbe a családi vonal, a temetés, a halotti tor, a bíró és az ügyvéd kirobbanó ellenszenve fordít egyet a mozi kerekén és egy egészen kiváló karakterdrámának ágyaz meg. Megmondom őszintén, néhány dialógus erőssége, hatása az Augusztus Oklahomában elhangzottak erősségével vetekszik (különösen a tornádós), de nagyon sok érzelmileg kifejezetten erős és hatásos jelenet tarkítja a mozit. Nekem még a Nebraska hangulata is beugrott picit – a párhuzam amúgy nem véletlen a makacs öregember és a fia és a szülővárosba hazatérés vonatkozásában. Igazán kegyetlen és jó dráma volt kibontakozóban, amit aztán időről időre megszakítanak holmi múltbéli romantikus szálak felmelegítésével - nem is értem, Samatha (Vera Framinga) miért is volt a filmben, csupán lassította a történetet – no meg a bírósággal. Mikor egyik hangulatba már épp beleéled magad, akkor kirángatnak belőle és fordítva. Néha nagyon eseti és csapkodó ez a hangulatváltás, néha egy-egy iszonyat erős jelenetet képes a következő kép tönkrevágni. Gondolok itt mindenekelőtt a fürdőszobás részre, a mozi egyik érzelmi csúcspontjára s legkeményebb jelenetére  – ami egyébként nekem vizuálisan nem jött be maradéktalanul. Sőt: lehet, hülyén hangzik, de a tetszési indexemet nagymértékben befolyásolta a hányásfóbiám. Sokszor teljesen feleslegesen és hatásvadász módon vannak a tárgyalásos részek előtt ilyen képek (pontosabban nem tudom, milyen képek vannak, mert olyankor behunytam a szemem, hallani épp elég volt), még ha talán kicsit poénnak is szánták őket. Ide tartozik az is, hogy a töketlen ügyvédtanoncnál állandóan a Breaking Bad egyik kulcsmondata ugrott be: „Better call Saul”, Hankkal együtt kiváló páros lehettek volna.

Ezen azonban egy félrefordított fejjel túl lehet lépni. Ettől még az A bíró egészen kiváló mozi lehetett volna … ha kb fél órával rövidebb lenne, no meg,  ha nem éreztem volna szinte minden percében azt, hogy ezt már láttam. Az alapvető hülyeségektől most el is tekinthetünk (hogyan is tudott Hank hónapokra ott ragadni a kisvárosban, hogy nem hiányzott a nagyvárosi mókuskerékből, mi lett a feleségével, stb.), sokkal inkább zavart az, hogy teljesen kiszámítható módon dolgozza fel az egymásra találás folyamatát. Az egész tényleg olybá tűnt, mintha az írók megnéztek volna néhány hasonló témájú mozit, s azok történéseit simán átszínezve tárták volna elénk. Vonatkozik ez önmagára a kisvárosi viszonyokra, a Palmer családon belül fennálló kapcsolatrendszerre, de mindenek előtt ifjabb és idősebb Palmer viszonyára. A finálé meg egyszerűen úgy gáz, ahogy van. Épp, hogy csak kacsák nem voltak a tóban…

Ígéretes alapanygból készült felemás film lett az A bíró. Akkora potenciál lenne benne, hogy simán lehetne rá – amolyan Eastwoodi módon – két filmet felhúzni, amik szimbiózisban mesélik el a történetet. Egyiket egy izgalmas, fordulatokkal teli tárgyalótermi krimiként, ahol valaki mindig újat húz elő a kalapból, ahol súlya van a tanúknak, a tárgyalásnak, indulatoknak, mindennek. Ahol mondjuk a székben ülő ember nem csak simán meggondolja magát saját erkölcsi fennsőbbrendűségét hivatott prezentálni, hanem mondjuk, összetörik a kérdések súlya alatt. Ahol a fordulat legalább minimális mértékben megalapozott lenne… Aztán egy másik film lehetne egy Nebraska kettő, az apa és a fia konfliktusokkal terhelt egymásra találása. Ahol a fürdőszobás jelenet után van időnk emészteni, amit látunk, ahol valósan alakul ki a javuló kapcsolat a két szereplő között. Itt bántóan sablonos és kiszámítható minden, ez, így csupán egy sokadik tanmese lett a családi kapcsolatokról. Ja, és míg R.D. Junior kiválóan működik ügyvédként, a magabiztosság élő példájaként, addig bizony pocsék a drámai szerepben. Egyszerűen nem az ő világa, egyszerűen az utóbbi évtized saját maga által felépített imázsa nem engedi ezt meg.

A fényképezés amúgy qrva jó (Kaminski ismét), a hangulat szintén. Ahogy írtam, néhány dialógus borzasztó erős, Robert Duvall játékára nem lehet panasz. A mellékszereplők viszont abszolút súlytalanok, csak nézői az eseményeknek – sokszor már majdnem statiszta szintre süllyednek. Kár. Mint ahogy az is kár, hogy a neten olvasott írások a nagy köpködésük közepette nem voltak képesek kicsit messzebbről nézni az A bírót: szidják, mint tárgyalótermi drámát, holott elsősorban nem az. Lehetne, de nem az. De ezt már írtam…



70%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Ápr. 07, 2020 2:46 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptySzomb. Jan. 31, 2015 11:43 pm

R2-D2 írta:

A bíró


A helyzet az, hogy távol a nagy magyar központi fővárostól az embernek sokszor esélye sincs megnézni moziban azokat a filmeket, amiket egy-egy színész, rendező vagy történet miatt kinézett magának. Ha jól emlékszem, az A bíró ékes példája ennek: vagy egyáltalán nem is játszották (valószínű), vagy olyan idióta időpontban, amire nem sikerült eljutni. De mindegy is: a lényeg, hogy előbb-utóbb sikerül bepótolni mindent, előbb-utóbb mindenről kiderül, érdemes volt-e bosszankodni az elmaradt mozizás miatt - nos, jelen esetben nem…

70%


A tárgyalótermi krimiket és az erős családi drámákat is szeretem, de ez minden csábító vonása ellenére úgy is kimaradt, hogy itt pont vetítették... Meglátom...
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Blackhat   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyVas. Feb. 01, 2015 1:53 am

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 ZXig6cF




Blackhat





Michael Mann – bármennyire is máshogy érzi az ember -, nem egy termékeny rendező. 34 év alatt összesen 11 nagyjátékfilmet csinált, a legutóbbit is immár 6 éve, s bár nem igazán rajongtam akkor a Közellenségekért, önmagában egy Mann film mindig eléggé csábító ahhoz, hogy az ember rohanjon a moziba. Ma viszont kár volt (lehet, tényleg jobban jártam volna az előre eltervezett Kódjátszmával, csak a pénztárnál mondták, hogy valamit elnéztem), mert a Blackhat egyszerűen irtó ciki lett a rendező életművében. Hiába folyik le a vászonról a „manniasság”, ha ilyen unalmas és elbaszott forgatókönyvből készült mozit kell nézni, az ember minden rajongása és jóindulat ellenére  kiakad.

Blackhat. Már a címmel sem igazán tudok mit kezdeni – még szerencse, nem fordították le -, ugyanis egy félmondatos említésen meg egy kb. két perces jeleneten kívül tulajdonképp nem sok szerepe van a filmben. Maximum annyi, hogy kellően rejtélyes és félrevezető, egy hackerfilmhez épp kiválóan passzol (mondjuk egy helikoptereshez is, de mindegy), ráadásul a marketing egyik kiváló eszköze. Ugyanígy az előzetes is, amit szintén remekül vágtak össze, egy vérbeli, izgalmas, pörgős kis mozit ígérve. Adva van hát egy jó cím, egy jó kis előzetes, egy jó rendező, meg ugye Hemsworth, aki számomra sokkal inkább James Hunt, mint Thor: ezek után beül az ember a moziba s várja az izgalmas feszült hackermozit… és csak várja, és várja és várja… és kicsöngetnek. Pontosabban felkapcsolják a lámpát. Eltelik két óra, néhány futkosást és lövöldözést leszámítva az égvilágon semmi nem történik – bónuszként viszont hajmeresztő ökörségekkel tarkították azt a soványka sztorit is, amit nyújtanak.

Kína, napjainkban. A kezdő képsorok egy vírus képzeletbeli bejutását, majd aktivizlódásást mutatják egy atomerőmű rendszerbében, aminek következtében az erőműben robbanás történik.  Azt nem tudom, mennyire valós az az élethelyzet, amiben az erőmű dolgozói egy üvegablak mögött dolgozva épp nem veszik észre a bajt – de tulajdonképp mindegy is. Jön a nagy bumm, sokan meghalnak.
USA, napjainkban. A képek egy vírus képzeletbeli bejutását és aktivizálódását mutatják be a tőzsdén, amivel jön egy másik nagy bumm, és a szója ára 250 szeresére emelkedik… valaki nagyot kaszált a szóján… egyébként itt már kicsit felhúztam a szemöldökömet, de nem azért, mert utálom a szóját, hanem mert először az üres tőzsdét mutatják, ahol mennek a monitorok, gépek, bokáig áll a papírszemétben – csak épp egy lélek nincs benn. Ebédszünet?? És a takarítók?? Azoknak is??

A két támadást aztán a kínai hadsereg egy számítógépes zsenije, Cheng Dawai (a számomra ismeretlen Leehom Wang) köti össze, majd kibulizza az együttműködést az USA-val. Egyébként ez jó ötlet volt, igazán aktuális napi szinten, utalnak is rá a filmben. Tetszett. Az még nem zavart, hogy a probléma megoldásához ki kell hozni a börtönből egy Nick Hathaway nevű rabot (Chris Hamesworth), aki épp bankkártya csalásért üli jól megérdemelt 13 éves büntetését, hisz volt már film, ahol 12 rabot is üzembe helyeztek szabadulás reményében. A dolog itt még nem sántít, csak csupán annyiban érdekes, hogy szó sincs Hathawaynak semmiféle különleges képességéről – a film végére meg úgy viselkedik, mint egy profi CIA ügynök… na ez is mindegy. A macska-egér játék elkezdődik, a kis csapat (aminek hiteles működésével kapcsolatban egyébként már az elején rengeteg kérdés felmerülhet) egyre közelebb próbál jutni a titokzatos merénylőhöz. Persze, a nyomokat visszakövetve szorul a hurok, meg persze, sokkal nagyobb játszma van a háttérben, mint ami elsőre felsejlik (nem szójapörkölt lesz nagy tételben), de ahogy mindez történik, az egyre jobban fájt.

Alapban bírom a lassú filmeket. A Blackhatnek köze nincs a trailer pörgősségéhez, az egész egy lassan építkező, laptop előtt ücsörgő nyomozgatós történet. Sajnos ez egyben azt is jelenti, hogy a felütés izgalma nagyon hamar elül, talán épp ezért kénytelenek is vagyunk nézni egy teljesen sablonos és kiszámítható szereli szálat is. Bosszantóan buta klisé az egész… és ez még csak a kezdet. Innentől órákon át sorolhatnám, mennyi ökörség van a filmben, de csak néhányat: kezdve olyan dolgokkal, hogy az idő mint olyan, teljesen másodlagos a moziban. Maga az egész atomreaktor egy kibaszott időcsapda: felrobban, majd  Dawai elmegy USA-ba Hathawayért, majd az kijön a börtönből, tesznek-vesznek majd visszamennek Kínába – de még mindig ugyanúgy mentik az áldozatokat, mint az első percekben.  faceplam  Aztán még majd lesz konkrét esemény, ahol megmondják, mire mennyi idő van, mit nem lehet csinálni, főhőseink mégis megteszik (közben egy olyan hatalmas valami hatalmas hídján mennek végig, ami a közelben nincs)  hmmm … Aztán megint a világosból sötét. Oké, egyszer még csak ki lehet dumálni, hogy a csónak napsütésben indult, és a kikötőben körözött, mint gólyafos a levegőben, amíg töksötét nem lett – és azzal most nem is foglakozok, hogy hatóság megint sehol -, de az már szinte fájt, mikor napsütésben megbeszélnek egy találkát 2 órával későbbre, amikor is meg már koromsötét van. Ehhh.  fuck off

A bűnözők ebben a filmben is totál idiótán viselkednek, az még csak hagyján, hogy egy hongkongi nagyváros ÜRES!!! utcáján RPG-vel kilőnek egy kocsit, de utána állig felfegyverkezve egy métert sem mennek közelebb a hirdetőoszlop mögött lapuló célpontjaikhoz.  faceplam  Aztán. Hathaway lehetne az új Michael Scofield, mert elmegy egy sivatagba, amit figyel a főgeci – értitek, figyel, de Hathawayt nem látja – szóval elmegy, aztán összehúzott szemöldökkel rájön a nagy igazságra.  taps  Anyám. Aztán. Van egy nagyszabású leszámolós jelenet, ahol több száz felvonuló között embert ölnek, de a felvonulók, mintha mi sem történt volna, ünnepelnek tovább. Irtó gáz az egész: ütik, lökdösik őket a rosszfiúk, de ezek csak vonulnak piros szalaggal a fejükön… Aztán. A kis csapat úgy jön-megy a világban fegyveresen (napok, órák?? alatt), mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne. Lövöldöznek perceken át, de sehol a rendőrség, semmi. Egy fals e-maillel a Nemzetbiztonsági Hivatal legféltettebb programját ellopják, majd egy pendrive-ot bedugnak egy portán üzemelő számítógépbe!!!, és több tízmillió dollárt utalnak át… áááá


A Taken 3-nál legalább nem voltak elvárásaim. Egy MM filmtől azért más vár az ember. Legalább azt, hogy a rendező egy épkézláb forgatókönyvre bólint rá, épkézláb motivációkkal és dialógusokkal. 09.11 belekeverése végtelenül izzadtságszagú, de Hathaway és barátnője koreai éttermes párbeszéde viszi a csúcsot. Ott is lenne egyébként mit hülyeségként kiemelni, de már elfáradtam. Ahogy néztem a filmet, arra is gondoltam, hogy ez hackerfilm ovodásoknak, sokszor annyira gyermeteg lett. Gyermeteg és végtelenül unalmas – a lassúsággal amúgy nem lenne bajom, többször asszociáltam menet közben a Collateralra, mint MM egyik korábbi zseniális alkotására. Az sem a pörgésről volt híres, hanem a hangulatáról és feszültségéről - hangulat itt is megvan, csak feszültség nincs. A látványon kívül az égvilágon semmi dicsérnivaló nincs a filmben, az viszont szokás szerint egy élmény: MM játéka a színekkel, a homályos és éles képek kontrasztjával, az icipicit belassított felvételek mind kiválóak. Az elengedhetetlen MM védjegy, a több perces lövöldözés(ek) is rendben vannak, jól megkoreografáltak – kár, hogy néha segghülye karakterek kezébe került a fegyver. Van némi dráma is a vége felé, sőt, a hackermozi valami eszement elgondolás miatt átvált bosszúfilmbe, de ezzel (akkor már) olyan nagy bajom nem volt. A színészekről és a forgatókönyvről mindez már nem mondható el, de leginkább utóbbira haragszom..

Adva volt egy kiváló ötlet, egy friss, aktuális téma, amit ennyire böszmén, hiteltelenül és röhejesen művészet volt megoldani.




50%



Ui.: Ha valaki akkora ész, mint itt a fő rosszfiú, mi a francnak kínlódott ilyen bonyolult pénzszerzéssel… Ezt Jaing, az egyik nullás felderítő a RepCom regényekből sokkal elegánsabban megoldotta volna..



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Ápr. 07, 2020 2:47 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyVas. Feb. 01, 2015 10:21 am

R2-D2 írta:

Blackhat

Michael Mann – bármennyire is máshogy érzi az ember -, nem egy termékeny rendező. 34 év alatt összesen 11 nagyjátékfilmet csinált, a legutóbbit is immár 6 éve, s bár nem igazán rajongtam akkor a Közellenségekért, önmagában egy Mann film mindig eléggé csábító ahhoz, hogy az ember rohanjon a moziba. Ma viszont kár volt (lehet, tényleg jobban jártam volna az előre eltervezett Kódjátszmával, csak a pénztárnál mondták, hogy valamit elnéztem), mert a Blackhat egyszerűen irtó ciki lett a rendező életművében. Hiába folyik le a vászonról a „manniasság”, ha ilyen unalmas és elbaszott forgatókönyvből készült mozit kell nézni, az ember minden rajongása és jóindulat ellenére  kiakad.

Adva volt egy kiváló ötlet, egy friss, aktuális téma, amit ennyire böszmén, hiteltelenül és röhejesen művészet volt megoldani.

50%

U.i.: Ha valaki akkora ész, mint itt a fő rosszfiú, mi a francnak kínlódott ilyen bonyolult pénzszerzéssel… Ezt Jaing, az egyik nullás felderítő a RepCom regényekből sokkal elegánsabban megoldotta volna..


Nem tudom... Azért így a leírás alapján nem tűnik rosszabbnak, mint egy JamesBond-spinoff, viszont semmi kedvem megint egy olyan filmhez, aminél "ha az előzetest láttad, akkor mindent láttál". Másrészt miből lenne a Bottom-lista Smile ?

Az "u.i." kérdésére így látatlanban meg annyit, hogy lehet, hogy ez is csak annyira zseni, mint azok, akik értenek a kalapáláshoz, és onnantól mindent szögnek látnak Smile .
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyVas. Feb. 01, 2015 11:34 am

Niwrok írta:

Blackhat


Nem tudom... Azért így a leírás alapján nem tűnik rosszabbnak, mint egy JamesBond-spinoff, viszont semmi kedvem megint egy olyan filmhez, aminél "ha az előzetest láttad, akkor mindent láttál". Másrészt miből lenne a Bottom-lista Smile ?


Na ja, de én a James Bondékat is rühellem... Rolling Eyes

Amúgy, ha esetleg izgi lett volna, lehet mindezen ökörségeken nem lett volna időm mérgelődni: kivételesen egyetértek az imdb 5,6-ával. A Rotten 30%-a talán kevés - de ha a rendezővel szemben támasztott elvárásokhoz mérjük, akkor esetleg reális.

Egy buta, unalmas akciófilm, semmi több.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Doboztrollok   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 EmptyVas. Feb. 01, 2015 2:30 pm

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 D3ycJMO





Doboztrollok





A hirtelen felindulásból elkövetett – sokszor a leghitelesebb – írás után kicsit utánajártam, mi is ez a szörnyűség, amit a netes ítészek megint csak az egekig magasztalnak, én meg a falat kapartam tőle. Nos, ez egy angol (ez néhány dolgot azért megmagyaráz) novelláskötet amerikai (ez is) megfilmesítése, aminek elvileg még két folytatása van. Mindez egy Alan Snow nevű író The Ratbridge Chronicles trilógiájának a nyitódarabja, ami Here be Monsters! címmel került a széles olvasóközönség elé. Ez csupán abból a szempontból értékes információ, hogy nem csupán a film készítői voltak ennyire elmebetegek, hanem már a hozott alapanyag sem volt teljesen komplett…no meg hogy az emberiség elleni újabb merényletként akár még folytatása is lehet. Az is sokat elárul az egészről, hogy az alkotógárdája készítette a Coraline-t és a Paranormant – s bizony, egyik sem kedvencem. Csak én ezt előtte nem tudtam.  Rolling Eyes

Van egy város valahol, ami Gondorhoz hasonlóan hegyszerűen felfelé szűkülve építkezik, a csúcsra macskaköves út visz fel. A város neve Sajthida (Andráshida, Berhida, Sajthida... faceplam ), a város polgármestere pedig egy szikár, maradi úriember, Mr. Camembert. Ő és néhány társa, vélhetően a város vezetői, FEHÉR (ez fontos, mert az egész mozi alapkonflkitusa erre épül!!)  kalapjukban a közjó érdekében az időnkénti közgyűléseken sajtokat kóstolnak, sőt később az adók 1%-ból egy hatalmas sajtszobrot? plakettet? gyártatnak. Egyébként igazán bevehették volna a csapatba Wallace-t Gromit nélkül, ő is hasonló sajtbolond volt – s akkor mehettek volna ötösben a Nagy Sajttúrára. No. Ebben a világban fehér kalaposnak lenni nagy kiváltság, hisz nekik adatik meg a kóstolás feledhetetlen élménye -, nem is csoda hát, hogy a PIROS kalapos városi rágcsálóirtó (Suvasz úr – aki a cél érdekében néha női ruhát vesz) feltétlen szeretne ebbe az elitbe tartozni. De mivel a kalapot nem osztogatják csak úgy, azt ki kell érdemelni, ezért vállalja, hogy a városban garázdálkodó, embergyerekeket rabló, azokat megevő doboztrollokat az utolsó szemig kiirtja.

Ezeket úgy kell elképzelni, hogy fogod a Domestosos WC tisztító reklámot, annak a baktériumait kicsit felfújod, majd mindegyik köré rajzolsz egy dobozt. Egyediségüket – kinézetük mellett – a dobozokra rajzolt figurák biztosítják, így ez egyben a nevük is. Például: ha az egyik baci mondjuk egy szardíniás kartonba költözött be, akkor onnantól a neve Szardínia. És így tovább… Szegényeknek borzasztó a marketingjük, mert mindenki azt hiszi, ezek a világ legveszedelmesebb lényei (hát az alienek???), pedig szerencsétlen lények csak guberálnak - akár hazánkba is eljöhetnének hajléktalannak - no meg valami eget rengető csavar folytán az kiderül róluk, hogy zseniális műszaki szakemberek... faceplam Szóval rájuk vadászik a piroskalapos, meg 3 társa (igazán bevehették volna Wallace-t Gromit nélkül, ő is humánus rágcsálóirtó volt), szép lassan be is gyűjtik a meglehetősen együgyű lényeket. Akik mellesleg akkora barlangrendszerben élnek, ami még a Mátrixba is elmenne Zion testvérvárosának - nem is csoda, hogy oly nehezen fúrják át a tetőt majd a vadászok. S ha már vadászok: ahogy mondatm, ők négyen vannak, lasszóval fogják ezeket a jámbor lényeket, s a film hatalmas és egészen váratlan fordulataként ketten közülük még jellemfejlődésre is képesek. Sőt, egyfajta tudathasadásos állapotban azon is elmélkednek, vajon ők a jók-e vagy a gonoszok… csak hogy legyen a történetnek majd tanulsága is a végére.

S ha már tudathasadás… A trollok között aztán van egy kisfiú, aki pont olyan, mint Ellie a Jégkorszak kettőből - nem, ő nem oposszumnak képzeli magát, hanem trollnak. Kis tojásos dobozban nőtt fel (innen a neve, Tojás), ami aztán kamaszkorára épp, hogy csak a pöcsét meg a fenekét takarja el –  Laughing , egy erekciónál biztos ki is szakad – s meg van róla győződve, hogy a fura lények közé tartozik. A kis Maugli… A kisfiúnak persze szörnyű múltja van, a love story kedvéért persze találkozik egy játékbaba kinézetű lánnyal (Mini Camemberttel – Mr. Camembert lánya), s persze a végére kiderül, hogy trollok nem is olyan gonoszak, mint azt terjeszti róluk a kormánypárti média. Kiderül, hogy a fiú képes kilépni dobozából, egy fejjel lefelé lógó ősember fontos szerepet kap, no meg hogy nyomás alatt ( Laughing , ezt szó szerint!) a doboztrollok is képesek a sarkukra állni. S hogy a FEHÉR kalap igéző hatalma képes kihozni még a sajtra allergiás szereplőből is a sajtkóstolás iránti olthatatlan vágyat. Hogy aztán egy távoli tehén vigyázó szemei láttára szétpukkadjon... :fuck2:

Kiakasztott rendesen. Az utóbbi idők legunalmasabb, legötlettelenebb, legvicctelenebb animációs filmje, aminek egyetlen egy értékelhető tulajdonsága a készítési technikája: a Tim Burton által felélesztett módszer, a stop-motion technológia, a beleölt munka elismerést érdemel. Más nem. Gyerekeknek túl komoly és félelmetes, felnőtteknek túlságosan kiszámítható és unalmas. Az 50-ik percig SEMMI nem történik, a szereplők csak futkosnak a képernyőn. A tudathasadásos főhős szimpi ugyan, de rajta kívül senki nem az, a karakterek vizuálisan leginkább egy Rejtő képregény oldalaira valók, de némelyek még onnan is kilógnak. Azokon azonban lehet nevetni, ez a förtelem a humort - ami amúgy egy ilyen többféle réteget megcélzó mesének elengedhetetlen kelléke - teljesen nélkülözi. A mondanivaló mélyebb értelme átjött ugyan, de kb. az ezredik hasonló témájú történet - ezt sokkal jobban feldolgozták már (akár mesében is), így a végére nem marad más, mint egy gonosz mazochista sajtimádó eszement küzdelme egy fehér kalap megszerzéséért. Ehh...



30%


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Ápr. 07, 2020 2:47 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 7 Empty

Vissza az elejére Go down
 
R2-D2 írásai 2.0
Vissza az elejére 
6 / 67 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 36 ... 67  Next
 Similar topics
-
» R2-D2 írásai 1.0
» R2-D2 írásai 3.0
» R2-D2 írásai 4.0
» Niwrok írásai 2.0
» Niwrok írásai 1.0

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: