Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
HomeCalendarGalleryGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés

Share | 
 

 R2-D2 írásai 2.0

Go down 
Ugrás a következő oldalra : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36 ... 67  Next
SzerzőÜzenet
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3942
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Zártosztály   Szomb. Jan. 17, 2015 1:23 pm






Zártosztály




Lenti, napjainkban. A helyi gimnázium tanulói egy bulvárlap cikkén felbuzdulva éjszakai szellemvadászatra indulnak a bezárt suli falain belül, ugyanis a legenda szerint az épületben egy 50 éve meghalt kisfiú szelleme kísért. A 10 vállalkozó kedvű középiskolás – különböző érdekek és célok miatt – a seggrészeg gondnok lankadó figyelmét kihasználva besurran az iskolába, majd miután rájuk zárják az ajtót, az egyik osztályteremben többé-kevésbé szkeptikusan várják, hogy a halott kisfiú jelt adjon magáról. Aztán – általános megdöbbenésre - ez megtörténik, onnan pedig hullákkal kikövezett út vezet a végkifejletig.

Nagyjából ennyi a spoilermentes tartalma a filmnek, ami – akár csak a nagyok – szerkezetileg nem is egészen lineáris. Jó ötlet volt ezzel a nyitó jelenettel kezdeni, még akkor is, ha ilyenkor mindig benn van a veszélye annak, hogy a mutatott karakterről halványlila fingunk nincs, kicsoda, ezáltal az egész eseményt nem tudjuk hova tenni. Azonban úgy gondolom, itt is csupán figyelemfelkeltést szolgál, csupán az a szerepe, hogy várakozással töltse el a nézőt, hogy is jutunk majd el addig. Egyfajta hangulatfokozó, ami segít átvészelni a kötelező unalmasabb felvezetést. Nekem ugyanis a tanórás rész nem igazán jött be, icipicit mesterkéltnek és erőltetettnek éreztem, mint ahogy a parkos találkát, a megbeszélést is. Erre egyébként majd később – építő jelleggel- szeretnék is kitérni, a film nálam tulajdonképp a bezárkózással indul be. Nem hiába: látszik, hogy a rendezőpáros egyik felének meglehetősen nagy tapasztalata van a horrorfilmek terén, így a vélt/valós szellemesdi kiválóan működik. A forgatókönyv kimondottan ötletes és fordulatos, a mozi végi fordulat – bár egy kicsit sejteni lehet, de biztosra menni nem – működik, a finálé meg megdöbbentően drámai. A Zártosztály nem mentes a korosztályt foglalkoztató szerelmi kavarástól sem, nem állítom, hogy minden ilyen szál hibátlanul működik, de kétségkívül autentikussá teszi a filmet (kinek mi a tűréshatára e témában ugye, nekem pont a határon volt a love story). No persze,  főmotívumként nem lehet figyelmen kívül hagyni, de jelen esetben fontosabb volt számomra a thriller/horror vonal, mint a szerelmi…

Összességében magam részéről egészen kiválóan szórakoztam rajta. Ez legyen az olvasottak LEGFONTOSABB kivonata, s a következőkben megemlítendő „negatívumok” nem a film fikázása miatt vannak, hanem mert megígértem Dylan barátomnak, a second unit stáb kamerásának, a részeg, fa mellé „CGI”-t pisáló gondnoknak, hogy építő jellegű észrevételeimet megírom. Remélem, ezen sem a két rendező, andrew1975, illetve Gyulus, sem pedig az a rengeteg szimpatikus fiatal nem fog megsértődni – nem úgy szánom az egészet. Az első értékelési szempont – és egyben legnagyobb hiba - az amatörizmus. Ahogy vártam, nem is magában a filmkészítésben, dinamikában, vágásban, beállításokban érhető ez tetten, hanem a dialógusokon és a kis színészpalánták megnyilvánulásain. Fiúk, lányok, nehogy megsértődjetek, de nem véletlenül tanítják a színjátszást, nem véletlenül lesz azért színész, aki odáig eljut. A Zártosztályban tök aranyos minden gyerek, de néha borzasztóan természetellenesnek és mesterkéltnek tűnik mondandótok és mozdulatotok. Hiányzik belőle az a természetesség, ami a gyakorlott színjátszók már elsajátítottak, sokszor éreztem a pózolást a kamera előtt – nem pedig a természetes mozdulatokat. Ehhez kapcsolódik, hogy a fizikaóra a park és a szellemvárós fejezetek sem tűntek sem írói,sem rendezői szempontból maximálisan tökéletesnek: mintha kár lett volna megírni a gyerekek szövegét, mintha kár lett volna a középiskolások szájába adni egy „felnőtt” gondolatait. Az óra, amit Gyulus tanár úr tartott, sokkal autentikusabb lett volna minimális alapzajjal, a parkos megbeszélés kicsit merev lett, a szellemvárós meg túl fókuszált. Ez alatt azt értem, kár volt egy-egy párra így koncentrálni, ezzel azt érték el, mintha a többiek ott sem lettek volna a teremben… Persze, kibicnek semmi sem drága, de lehet, csak be kellett volna mikrofonozni a termet, ott hagyni néhány kamerát, esetleg nagy vonalakban megadni nekik miről dumáljanak és otthagyni őket. Lehet, sokkal természetesebbnek tűnne az egész. De ha itt nem, egy órára, egy IGAZI órára – mondjuk andrew órájára – ezt simán megcsinálhatták volna. Ifjúság, (csak mert tuti, hogy olvassátok) nagyon aranyosak voltatok, viszont a kamera előtt kissé természetesebben kell viselkedni. Persze, könnyen vagyok, én még csak véletlenül sem állok kamera elé, irtózom tőle és tudom, én sem lennék jobb: gondolataimat kizárólag a jószándék vezérli. Épp ezért nem is emelem ki egyikőtöket sem, néhányan jobban alkalmazkodtak a feladathoz, néhányan kevésbé. Fura, de a kisgyerekek (Gyulus gyerekei) jobban ráéreztek erre – egészen pontosan ők még tét nélkül szerepeltek, ők csak hozták magukat.

A Zártosztály a maga kategóriájában kiváló alkotás. Ilyen az, amikor néhány amatőr filmes néhány HD(?) kamerával, minimális trükkmesteri ismerettel, lelkes amatőr színészekkel filmet forgat. Ismét csak bebizonyosodott, hogy a film egyik legfontosabb kelléke a jól összerakott forgatókönyv, és a hangulat. Itt mindkettő megvolt, az amatőr színjátszás pedig csupán a komoly produkciókhoz hasonlítva tűnik szembe. A mozi minimális humora bejött (különösen a csontvázas, no meg az Idegosztályos), vulgaritásában talán még kicsit visszafogott is volt, mint maga a valóság. A film, ahogy össze van rakva, vágva, fényképezve, filmezve, az qrva jó. Ja! És nem tudom, honnan szedtétek a zenét hozzá, de az igazi telitalálat. Gratula!

Ahogy összességében az egészhez. Kemény munka volt, de megérte: egészen bártan indítsátok a filmet mindenhol, ahol csak lehet. Simán megállja a helyét saját kategóriájában. Valahol meg Spielberg és a nagyok is kezdték…


A DVD-ről pár gondolat:

Kérem szépen, a filmmel kapcsolatban esetlegesen felmerült amatörizmusnak itt nyoma sincs. Ez profi munka, látszik, hogy olyanok állították össze, akik maguk is gyűjtők: egyszerűen ez a kétlemezes kiadvány a mai hazai piacon etalonnak számít, tartalmilag, formailag, kinézetileg én hibát nem találok benne.

Már eleve jó pont, hogy normális minőségű amaray tokban van a két lemez. Aztán amúgy is tök bejött nekem az egész film dizájnja, a poszterek , a fehér alapon álló karakterképek: a DVD majd minden szegletében felhasználják ezt. Ezek köszönnek vissza a menükből, a borítóról, mindenhonnan. Tartalmilag pedig a kiadvány maga a kánaán: tapasztalt filmrajongó létemre is csak elismeréssel csettinthetek az extratartalom láttán (jól ki is csesztetek velem, két napba tellett, míg végeztem velük). S az audiókommentárt az első lemezen még meg sem hallgattam…

Extrák szempontjából az igazi kincs a bónusz lemez. No, fiúk, ezek után még nagyobb elismerésem. Megnézve a több mint egy órás werkfilmet, még egyszer csak gratulálni tudok: ezt, így, ilyen feltételekkel megcsinálni hatalmas dolog volt. Érdekes volt látni a forgatás folyamatát, hogy csupán egy kamera volt, hogy a forgatási napok sem egymás mellé estek (ehhez képest nem láttam hibát öltözetben, beállításban, semmiben – a nagy filmekkel ellentétben). Jó volt, hogy őszintén beavattatok minket a filmkészítés folyamatába, különös tekintettel a trükkökre. Kiválóan összerakott és szerkesztett anyag az egész, a sok apró kisfilm – ahol fura mód arra is van lehetőség, hogy a távirányító kamera gombját is használjuk. Utoljára ilyesmit tizenöt éve láttam lemezen…

Nem is akarom részletezni, mennyi örömteli, filmrajongónak fontos anyag van a DVD-n. Inkább két dolgot emelek ki, ami nekem nagyon bejött: az egyik az a sok ökörködés, humor, ami egy ilyen 137? órás forgatás közben előjön. Tök jó lehetett a fiataloknak ennyit együtt ökörködni, ezért irigylem őket. A csókos továbbfejlesztett alternatív jeleneten qrva jót röhögtem, de a kukatolás sem maradt mosoly nélkül. A másik (ami egyébként egyáltalán nem lepett meg), Gyulus gyerekeinek szereplése: ügyes, és aranyos kis mellékszereplők voltak, gartula! Az egész extralemez nagyon jó és érdekes anyag, példaértékű.

A DVD értékelésében két negatívumot tudok felhozni (amiket egyébként meg is beszéltem technikáért felelős rendezővel): az egyik, hogy néhány beállításban bizony kiütközik a hátrányos felszerelés. Néhány sötét jelenetnél bizony a képnek van egy utóhúzása, ami a kamera határait mutatja – lehet, hogy ez csak nagyfelbontású TV-n szembetűnő, de azon nagyon. Még az extralemez egy jelenetében, az összetört tablóképesnél is látszik… A másik meg (ez meg lehet, csak hangrendszeren jön ki): a dialógusok néha nagyon halkak a filmben. A zenéhez képest legalábbis - gyakran kellett fel-le tekergetni a hangerőt. E két apróságot leszámítva (amik egyértelműen a normális nagyüzemi felszereltség hiányaira vezethetőek vissza) maga az egész kiadvány csillagos ötös.

Köszönöm a példányt belőle!



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Jan. 19, 2015 1:35 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3942
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Úgy fenn, mint lenn   Szomb. Jan. 17, 2015 8:25 pm




Úgy fenn, mint lenn / As above so below



Scarlett (Perdita Weeks) nem semmi csaj. Leginkább talán régész, négy élő és két holt nyelvet beszél, képes besurranni Iránba, apja szellemi hagyatékát felkutatni, képes szembenézni egy felrobbantani kívánt barlangrendszer veszélyével, az a tipikus kalandvágyó, kincskereső fajta. Merészségének eredményeképp olyan információ birtokába jut, hogy a sokak által keresett „Bölcsek Köve” egy titkos párizsi alagútrendszerben van elrejtve, kvázi egy kriptában – amihez nincs más teendője, mint néhány (kincsre vágyó) vállalkozó szellemű fiatallal együtt alámerüljön a mélybe. Amúgy minden útját dokumentálja is, hisz sosem lehet tudni, a megtalált tárgy, annak feliratai épp mozdíthatóak-e és a helyszínen értelmezhetőek-e, így a kamera mindig jól jön. Le lehet filmezni a kincset, aztán kielemezni otthon. No meg kell ehhez a found footage stílushoz is, ami ezt az érdekes hibrid filmet jellemzi, hogy talán aztán ez legyen az egész mozi legnagyobb hibája is egyben.

Leginkább úgy tudom összefoglalni a látottakat, hogy a Nemzet aranya kincsvadászatát, rejtvényfejtését képzeljétek el a The Descent körülményei között. Már eleve a nyitójelenet végkifejlete ezzel indít, a beomló föld, a beszoruló áldozattal azonban még csak felvillantja a későbbiekben ránk váró klausztrofóbiát. Mert igen: a mozi a villámgyorsan lezavart felszíni kutakodás, rövid karakterfelvonultatás után elég hamar a föld alá kerül, hogy egy egészen kiváló thriller váljon belőle. Nekem legalábbis nagyon bejött az egész út, a misztikus események, az újabb nyomok és helyszínek. A csontokon átmászás iszonyat jó, de az egész kaland élvezetes – most, így utólag belegondolva pedig pszichikailag zseniálisan manipulált. A folyamatos sikerélmény, a mindig előre jutás (sokszor inkább előre menekülés) érzése teljesen kényelembe ringatja a nézőt. Nézi Scarlett zsenialitását, nézi, hogy hatalmas tudásából eredő okos megfejtéseit, s alig várja már, hogy eljusson vele a célig. Olyan lendületes az egész, hogy nem is igazán jut eszünkbe azon elmélkedni, mit is jelent a film címe, az izgalomfaktor pedig jótékonyan elfedi azon homályos várakozásainkat, miszerint elvileg horrorfilmre váltottunk belépőt. Az első egy óra a nyomasztó hangulaton kívül jóformán semmi horror-elemet nem tartalmaz, sokkal közelebb áll egy misztikus thrillerhez, az általam oly kedvelt, nyomokból új nyomokhoz jutó, titokzatos filmhez.

Aztán egy óra után történik valami. Egy óra után minden értelmet nyer – a cím is – és onnan egy vérbeli, ijesztgetős, akciódús horrorfilmbe váltunk át. Maga az ötlet egyébként zseniális, ahogy alakul a kis csapat története, ahogy mennek tovább, egyre mélyebben merülve a föld alatt, az ámulatba ejtő. Kár, hogy nem írhatok róla bővebben, a pokol kapuját átlépve rengeteg mindennel kell szembenézniük. Miután pedig egyre bizarrabb körülmények között elkezdenek fogyatkozni az útitársak, egyre nagyobb tétje lesz mindennek: különösen annak, ki is éli túl a kalandot. Már a főszereplőn kívül persze, mert azért nem lenne film, ha ő nem maradna – ráadásul a film eleji interjú már az események után van. Qrva jó volt, ahogy a „lent”-ben mindenkinek le kell számolnia saját démonaival – kicsit Flatlinerses is lett az egész -, a klausztrofóbia mellé jó pár jumpscare jelenet társul, mint ahogy sok-sok vér is. Néhány halálnem kimondottan ötletes, a misztikum szerepe kicsit megváltozik, az egész inkább átmegy egyfajta szellemes hangulatba (a szék a csuklyással hatásos!). Szimbolikusan pedig tök egyértelmű a karakterek megtisztulása, sokkal inkább járnak ők ekkor a Purgatóriumban, mint magában a Pokolban.

Nagyon tetszett az egész, ráadásul brutálisan jól is szólt. Az elcsípett DTS hang (meglepetés volt, nem néztem meg előre) eszméletlen sokat hozzátett az élvezeti faktorhoz. Többen írták máshol, hogy idegesítő volt a főszereplő, de nekem nagyon bejött ez a kalandvágyó csaj, Scarlett – az eddig főleg TV sorozatokban játszó színésznő - totál hitelesen hozta a néha túl okos figurát. Menet közben egyébként azt hittem, a többi karaktert felesleges megjegyeznem, de aztán meglepően sokáig velünk voltak – sőt, az alkotóknak picit sikerült is meglepniük az életben hagyottak kilétével. A 6 fős csapatból kiemelném Pappilont (Francois Civil), az ő egyénisége, lazasága az első etapban különösen bejött. A mozi képi világa, fényképezése első osztályú, ahhoz képest, mennyi sötét kép lehetne benne, ahhoz képest végig élvezhető az egész. Nem egy nagyköltségvetésű film – már csak a stílusa miatt sem -, de kimondottan hangulatos, és azt is elérte, hogy túltegyem magam az általam egyik legkevésbé kedvelt dolgon, a kézi kamerás felvételen/stíluson…

Az első szakaszban iszonyat zavart. Mint egy hullámzó hajón, úgy rángatták a kamerát jobbra- balra, ha nem alagútban lettem volna, talán meg is szédülök. Az addig hagyján, hogy a filmező srác beillesztése a csapatba legalizálja a rengeteg szükségtelen felvételt, de amikor már menekülni kell, akkor ismét csak az a bajom, hogy abnormális dolog mindent rögzíteni. A fejkamerák kiosztása, bekapcsolása mondjuk árnyal ezen a helyzeten, de ezek mellett néha megint csak az volt, hogy olyan beállításokat is használtak, ami nem fűződhetett a szereplőkhöz. Kvázi ismét csak csaltak a ff stílussal. Akkor meg minek? Szerintem ezt tök jól meg lehetett volna csinálni normál fényképezéssel, kevésbé idegbeteg rángatózással is. Ez nem a filmezése miatt lett jó, hanem az eredeti ötletei miatt: én még nem láttam kincskeresést a pokol kapujában.

Maga az „as above so below” meg… hát qrva jó!




80%





.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
arzo

avatar

Hozzászólások száma : 19
Join date : 2012. Oct. 03.
Age : 51
Tartózkodási hely : Budapest

TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   Hétf. Jan. 19, 2015 11:43 am

R2-D2 írta:


John Wick

Nem gondoltam volna, hogy ez tényleg ennyire pocsék lesz…

50%


Nos nálam működött. R2 ajánlóját és értékelését olvasva teljes elvárásokkal szemben ültem le a film elé. Akár egy céltalan, teljes agykiürítéssel járó szombat esti filmezésre is felkészülve. Majd a sok öldöklés közben (amúgy nem kedvencem a gyilkolás semmilyen műfaja filmekben) megszólított valami. Valami ami egy szimpla bosszúfilm, egyébként néha valóban túl hosszúra nyújtott küzdőjelenetei mögött meglapul. Egyféle erkölcsi miért ami ami a dolgok rangsorolását és megkülönböztetését sutba dobva, néha a régi értékeket (betyárbecsület, stb.) is szem elé helyezi. Hangulatában pedig szintén elkapott, lendületesebb és kevésbé volt "száraz" számomra mint például a Védelmező. Emellett tudott új dolgokat is hozni stíluselemeiben ami nekem bejött, mint például a "bérgyilkosszálló" a maga érmerendszerével. Kicsit bosszantó ugyan ez a mai vonal, hogy minden ilyen jellegú filmben lassan csak az orosz maffia a rosszfiú de itt ez sem zavart, talán amiatt , hogy még a maffiafőnök is generált néha emberi tulajdonságokat. Nálam 80% a film összességében.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3942
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   Hétf. Jan. 19, 2015 11:54 am

arzo írta:

John Wick

Nos nálam működött. R2 ajánlóját és értékelését olvasva teljes elvárásokkal szemben ültem le a film elé. Akár egy céltalan, teljes agykiürítéssel járó szombat esti filmezésre is felkészülve. Majd a sok öldöklés közben (amúgy nem kedvencem a gyilkolás semmilyen műfaja filmekben) megszólított valami. Valami ami egy szimpla bosszúfilm, egyébként néha valóban túl hosszúra nyújtott küzdőjelenetei mögött meglapul. Egyféle erkölcsi miért ami ami a dolgok rangsorolását és megkülönböztetését sutba dobva, néha a régi értékeket (betyárbecsület, stb.) is szem elé helyezi. Hangulatában pedig szintén elkapott, lendületesebb és kevésbé volt "száraz" számomra mint például a Védelmező. Emellett tudott új dolgokat is hozni stíluselemeiben ami nekem bejött, mint például a "bérgyilkosszálló" a maga érmerendszerével. Kicsit bosszantó ugyan ez a mai vonal, hogy minden ilyen jellegú filmben lassan csak az orosz maffia a rosszfiú de itt ez sem zavart, talán amiatt , hogy még a maffiafőnök is generált néha emberi tulajdonságokat. Nálam 80% a film összességében.

hmmm

Tudom, tudom... tök egyedül maradok a végére, de mind1.

A Continental tényleg jó volt. Hülyeség, de jó.


Különben is: mondtam, ne nézd meg!!!!!! tongue
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3942
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: A zéró elmélet   Hétf. Jan. 19, 2015 3:54 pm





A zéró elmélet



Most már biztos, hogy Terry Gilliam nem normális. Eddig csak azt gondoltam, van néhány nehezebb pillanata és balszerencsékre pont azokban készíti filmjeit, de egyre inkább úgy vélem, alapban nagyon kevés tiszta pillanata lehet, s ha épp akkor csinál valamit, akkor szerencsénk van…

A zéró elmélet állítólag egy disztópikus trilógia (mily hülye név) záródarabja, amit 1985-ben a Brazil nyitott, második felvonása pedig az A 12 majom volt. Magam részéről utóbbit nehezen is tudom beilleszteni a folyamatba, de ha az okosok mondják, biztosan így van: mindenestre az A zéró elmélet megnézésére – amellett, hogy mazochista módon azért megnézek mindent Gilliamtól – többek között pont az A 12 majom említése vett rá. Bíztam benne, ahhoz jobban köze lesz, mint a Brazilhoz – de csalódnom kellett. Ez a mozi egy kibaszott  Brazil2, gyakorlatilag egy színes, agyament másolata annak, annyi különbséggel, hogy kevésbé hangsúlyos a Big Brother szerepe – viszont az idegbaj éppúgy tetten érhető. Történetben, jelenetekben és látványban egyaránt.

Qohen (Chritoph Waltz – kopaszon!!) egy idősödő faszi. Leginkább talán számítógépes elemzőnek nevezném, mindenesetre a kezdő képsorokban anyaszült meztelenül ül egy futurisztikus számítógép előtt, egy, lakásként berendezett templomban. Ez az ő otthona, épp az entitást keresi egy programban (fingom nincs róla, ennek van-e értelme), s közben idegbetegen kapkodja föl a 60-as évekbeli telefont maga mellett. Ez azért fontos, mert Qohen jól funkcionáló autistának látszik, ha Raymond Babbittel elmennének Las Vegasba, tuti megkopasztanának mindenkit. Szóval egész élete egy telefonhívás körül forog: sehova sem megy, senkivel nem kommunikál – várja a hívást. Szegényemet egyszer felhívta valaki és el akarta árulni neki az élet értelmét, de megszakadt a vonal – a bolond meg azt várja, hogy visszahívják. Munkahelyéről is rohan haza, nehogy lemaradjon a hívásról – sőt, szinte könyörög, hogy otthon dolgozhasson. Egyébként ez kicsit fura, hisz Mancomban, ahol nappal dolgozik, egy széken ülve kell biciklipedált hajtania, miközben elemez. Otthon meg ugyebár nincs bicikli… semmi sincs. Csak ő és Qohen.

Ja, mert azt elfelejtettem megemlíteni, hogy ő ketten van. Mármint hogy T/1-ben beszél. Gyógyulásának kezdete épp ezért az az eget rengető drámai fordulat lesz, mikor először fog megszólalni majd E/1-ben. Ehhez azonban el is kell jutni, a gyógyuláshoz akciódús jelenetek tömkelegén keresztül vezet az út. Először egy házibuliba kell  elmennie, ahol majdnem meghal, de találkozik az igazgatóval (Matt Damon,) majd egy szőke csaj karjai közt találja magát, aki valamiért fura módon vonzódik iránta. Mindenesetre álma teljesül: az igazgató megbízza a Zéró elmélet bebizonyításával, vagyis azzal, hogy eleve semmi értelme nincs semminek, a világegyetemem pedig önmagába és egy pontba sűrűsödve meg fog semmisülni. Qohen pedig nagy lelkesedéssel veti bele magát a munkába, elszakadva a külvilágtól, sokáig az egyetlen figura, akivel társalog, a kémcsőben hazavitt, gépre tölthető saját terapeutája… Egyébként itt volt a mélypont, mikor is ez a terapeuta (Tilda Swinton) kopaszon elkezdett reppelni a tvben – én majdnem kikapcsoltam az egészet a francba.

Van még egy Bob nevű fiú, aki mindekit Bobnak hív, mert senki nevét nem érdemes megjegyezni, van egy kis cyberszex, ahol a strandlabdához hasonlóan a lenyugvó napot is lehet dobálni, meg van néhány patkány a lakásban, amik a konyhamalac szerepét töltik be. Az egész film viszont önmagában akkora agymenés, annyi információt és ingert tartalmaz, hogy képtelenség leírni. Még a történetét is: mert hiába nem szól az égvilágon semmiről, szinte mindig van mit nézni. Nem is taglalom tovább az eseményeket – aki eléggé mazochista hozzá, fedezze fel magának. Egy biztos: teljesen felesleges belemenni mélyebben, keresni a mögöttes gondolatokat, a film és az élet értelmét, mert nincs neki. Tudom, mert nagyjából kétszer néztem, először nem volt időm és energiám végigülni, ezért másnap újrakezdtem… Hiába dob be trükkösen néha érdekes dialógusokba csomagolva magasztos gondolatokat e témában, az egész csak körítése annak a vizuális orgiának, Gilliam agyának kivetülésének, amit már a Dr. Parnassusban elénk tárt. A sztori totál másodlagos, a karakterek borzasztó elvontak, viszont a képi világ – nos, azon érdemes elidőzni.

Ha semmi másért nem is érdemes megnézni a filmet, a látványért mindenképp. Néhány jelenetet akár többször is. Amikor Qohen dolgozni megy, az az utcakép zseniális. Falon futó személyre szabott reklámok, a Barkas!!,  az egész utcakép kiváló. Annyi finom utalás, poén van benn elrejtve, hogy ember legyen a talpán, aki mindent észrevesz… a Megváltó Batman Egyháza…  lol2 … Aztán a Mancom, a munkahelye. Hát, az is beszarás, a kockás rövidnadrágos idegenvezetővel, meg úgy unblock az egész. A templomlakás maga vizuális orgia, de pl. a félbehajtott dobozú, majd kiegyenesedő és beszélős pizzás doboz is jó ötlet volt. S ha már ötlet és poén: néhány beszóláson komolyan jókat lehet derülni, a Brazil nyomasztó böszmeségét ezúttal sokkal jobban sikerült feloldani, érezhetően kevésbé kell komolyan venni az egészet. Nem is lehet.

A neten sokan, sokféleképp próbálják értelmezni a filmet, lelkük rajta. Magam részéről elkönyvelem egy újabb fájdalmas Gilliam műnek, egy újabb bedrogozott látomásnak tőle. Egy hatalmas lufinak a semmi körül, amit érthetetlensége és értelmezhetetlensége vélhetően ugyanúgy kultstátuszba fog emelni, mint 30 éves elődjét. Nálam a különbség kettő között az, hogy ebben a moziban, néhány snittre, néhány pillanatra képes voltam jól érezni magam, rácsodálkozni némely ötletre, látványelemre, poénra, cicire. Ezért ér pont kétszer annyit, mint a Brazil.



40%


Jah, az utcajelenet (az első):



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Jan. 19, 2015 8:52 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2848
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   Hétf. Jan. 19, 2015 8:45 pm

R2-D2 írta:

A zéró elmélet

Most már biztos, hogy Terry Gilliam nem normális. Eddig csak azt gondoltam, van néhány nehezebb pillanata és balszerencsékre pont azokban készíti filmjeit, de egyre inkább úgy vélem, alapban nagyon kevés tiszta pillanata lehet, s ha épp akkor csinál valamit, akkor szerencsénk van…

A neten sokan, sokféleképp próbálják értelmezni a filmet, lelkük rajta. Magam részéről elkönyvelem egy újabb fájdalmas Gilliam műnek, egy újabb bedrogozott látomásnak tőle. Egy hatalmas lufinak a semmi körül, amit érthetetlensége és értelmezhetetlensége vélhetően ugyanúgy kultstátuszba fog emelni, mint 30 éves elődjét. Nálam a különbség kettő között az, hogy ebben a moziban, néhány snittre, néhány pillanatra képes voltam jól érezni magam, rácsodálkozni némely ötletre, látványelemre, poénra, cicire. Ezért ér pont kétszer annyit, mint a Brazil.

40%


Az előzetest még néztem a moziban, hogy talán el kéne rá menni, de minél többször láttam, annál biztosabb voltam benne, hogy ez az a téboly, amibe már én sem akarok fejest ugrani. Gilliam engem a Tidelanddel elvesztett, és azóta sem nagyon találtunk egymásra, a Parnasszus dokit is csak Ledger miatt néztem meg.
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
arzo

avatar

Hozzászólások száma : 19
Join date : 2012. Oct. 03.
Age : 51
Tartózkodási hely : Budapest

TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   Hétf. Jan. 19, 2015 8:48 pm

Az előzetes után sem volt ingerenciám megtekinteni, de ennyi szívmelengető ajánlás után végképp kimarad Very Happy Sebaj, van sok más pótolni való.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3942
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Nyárutó   Kedd Jan. 20, 2015 3:53 pm





Nyárutó




Annyira tudtam… annyira éreztem… annyira biztos voltam benne, hogy ez nem az én filmem lesz… Nem hiába húztam-halasztottam a megnézését, nem hiába vártam az xpress szavazósdi fináléjáig (az esetleges jó eredmény miatt): amit tudtam róla, láttam belőle (poszter, stb.) az alapján szinte minden porcikám idegenkedett tőle. Ehhez képest még meglepően jó is lett, de sokadszor bizonyosodott be, hogy az ilyen erőszakoltan kitalált szerelmi élethelyzetek nagyon messze állnak az én ízlésvilágomtól.

Az egész történet egy hatalmas ökörség. Vagy pozitív illúzió, vagy nevezzük, aminek akarjuk: egyszerűen teljesen életszerűtlen és hiteltelen  volt számomra – mindamellett végtelenül giccses is. Magam részéről kb. a felénél ki akartam szállni belőle – szerencsére a hangulati elemek, meg néhány jól időzített izgalmasabb jelenet a filmben tartott. Az indítás a csonka családdal még csak elmegy, a villámgyors narrációban felvázolják depi anyut, Adele-t (Kate Winslet – nem különösebb kedvencem) és fiát, a 13 éves Henryt (GattlinGriffith), ahogy a városszéli házikóban épp tengetik napjaikat. Egyébként ez is jó, a ház egyszer "nagyon" kinn van az erdőben – legalábbis nagyjából elszeparálva a többitől – máskor meg szomszédok nyüzsögnek körülötte. Adele-ról ekkor még semmit nem tudunk, csak azt, hogy valami komoly baja lehet – egy autót nem tud sebességbe tenni (de vezetni azt igen  Question ). Szóval a kis család nagy bajban, ekkor még úgy tűnik a dolog, szimplán a válás viselte meg ennyire a nőt, ami nagyjából rendben is van: ezt a szitut ismerem, átéltem – s itt az első problémám. Én, 13 évesen nem akartam férje lenni anyámnak, annyira túlzóan idilli és giccses ez a felállás, Henry a reggelivel… ehhh… Az talán itt erős kifejezés, hogy „bolondokat a bolondokházába”, de Adele egyértelműen kezelésre szorult volna. Ám ez még hagyján, ez egy utopisztikus, megírt élethelyzet, a baj akkor kezdődik…

… mikor Frank, a szökött rab (Josh Brolin), kilép az Interspar raktárából. Aztán a legnagyobb meglepetésemre bekönyörgi magát a családhoz. Hát ki az a balfék, aki egy nyilvánvalóan nem egyenes úton járó, vérző faszit beenged az autóba? Aki tulajdonképp erőszakot nem követ el – nem is nagyon tudna a boltban –, csak nyomatékosan kéri azt? Hihetetlen. Magam részéről elzavartam volna a halál faszára, akár hangos botrányt csinálva a boltban. Amúgy meg: tényleg, a bolt. Hát nincs egy kibaszott kamera? Az csak egy dolog, hogy juthatott be oda (az is millió kérdést felvet), no de simán LOP, átöltözik, a véres cumót ott hagyja… az alkalmazottak este mit csináltak? Hát nincs senki, aki nyomon követte Frank szökését? Aki megnézte volna a bolt felvételeit: jé, itt a szökött rab, ezzel a nővel meg ezzel a gyerekkel… máskor, ha el kell kapni valakit, akkor rögtön rávetik magukat minden létező hálózatra, minden felvételt végignéznek, a rendőrök a kisváros összes házába bekopognak. Ha el akarnak kapni valakit – de itt nem akartak, itt az volt a cél, hogy Frank elvégezze az éves nagygenerált a házon meg Adéle-on…

Egyszerűen irritált az a sok életszerűtlen jelenet, amit kaptam. Az egész szitu az, a kertben baseballozó szökött rabbal, a feltétlen bizalommal, amit kiépített, a komplett átalakult családdal. Számomra a film majd minden perce csöpögött az izzadtságtól, annyira mesterkélt és erőltetett volt ez az alig pár nap, hogy rossz volt nézni. A vonatok hétvégén USA-ban bizony nem járnak, a 18!! évet kapott fegyenc kiváló szakács/cukrász, vízvezeték -, autó -, villanyszerelő, remek kőműves és érzelgős apa. Minderre öt napja volt bizonyítani – komolyan, mint egy valóságshow-ban. Mintha az lett volna a feladat, hogyan lopjuk be magunkat szerelemre éhező anyuka szívébe a házfelújításon keresztül…

Az persze átjött, hogy Adele pont erre vágyott, így neki kapóra jött az egész. Henry esetében már nem vagyok ebben ennyire biztos, nála motivációként sokkal inkább éreztem az anyja boldogsága iránt érzett olthatatlan vágy miatti szándékot – no de hogy mindezt egy hosszú hétvége alatt? Na ne már… Most komolyan: képesek lennétek valakiben ennyi idő alatt úgy megbízni, hogy felcuccolni és elszökni vele? Hát milyen baromság ez? Szerelem... persze… lófaszt!  Nyál és elmebetegség, semmi más. Ha minden egyéb ökörséget leszámítok – ami Frank fel nem fedezését és maradását köríti -, akkor is ott marad a fő probléma számomra, hogy magam részéről sokkal racionálisabb, számítóbb vagyok annál, mint hogy bevegyem ezt az örök szerelem rohamtempóban maszlagot. S hiába próbálták mindezt a falshbackekkel árnyalni – mint Adele, mint Frank részéről -, nálam csak azt érték el vele, hogy még inkább ellehetetlenítették a karaktereket és az egész sztorit.

Senkihez, semmi kötődést nem tudtam kialakítani, számomra mindegyik figura pont homlokegyenest mást csinál, mint az életszerű lenne. Érzelmileg a legcsekélyebb mértékben nem érintett meg, sajnos én ebben csupán egy giccstengert láttam. Tudom, hogy pont nem az volt a célja, de ha egy sima túszdráma lett volna, s esetleg abból alakul át valamiféle Natasha Kampuss-féle történet, egy Stockholm-szindrómára felhúzott valami, de az sem ennyi idő alatt, azt komáltam volna. Azt elfogadnám, ha egy szeretetre vágyó nő elfogadná az őt először fogva tartó a szökött rabot, de nem ilyen lóhalálában: ez így számomra végtelenül abszurd volt, nélkülöz minden józan paraszti észt. A legnagyobb baj azonban, hogy ez esetben a romantikát nem tudom lehámozni a történetről. Máskor, egy hasonló romantikusnak kikiáltott moziban hol a zombi vonal, hol az időutazás, hol az idegenek inváziójába tudtam kapaszkodni, de itt semmi nem maradt. Drámaként egyáltalán nem tudok rá tekinteni, a túsztörténetes izgalomfaktor meg csupán elenyésző a filmben. Néhányszor valóban működik – ehhez egyébként jó zene is társul -, de sajnos ez a kevesebb, hogy aztán többnyire ökörséggel (meg egy pofonnal) elüssék ezt is. Miután azonban még a zárókép is csöpög az érzelemtől, a minimális drámai faktor is tovatűnik – s ha már itt tartunk: azért az arcokat kicsit jobban hozzáigazíthatták volna a börtönévekhez. Ugye 18+10+15 év sitt+ kb. 40 éves alapkor. Az 83 év.  Oké, lehet jó magaviselet, de akkor is…

Ami pozitívum, s amit nem is akarok elhallgatni, az mindenek előtt Kate Winslett játéka. Ahogy a depis, de vágyakozó nőt hozza, az zseniális, mr. Brolin sem rossz, de az ő szikár faarca nem sok színészi játékot enged meg. A mozi képi világa, beállításai nagyon bejöttek, a hangulatot már az indítás, az erdei út megadta. A nyárutó forrósága, az egész háttér, díszlet, a kisvárosi környezet kiválóak, legyen szó akár egy csöpögő mennyezetről, akár egy biciklizésről. Az 1987-es év még plusz rátett egy lapáttal, bár azért ez a ’87 ez nem a magyar ’87 volt… Aki fogékony az ilyen érzelmesebb történetekre, akit be tud szívni a Nyárutó kétségkívül erős hangulata, az remek filmet láthat. Kétségkívül kell hozzá egy nálam sokkal romantikusabb lélek – én ezek után ismét csak messze kerülök minden ilyen zsánerfilmet.

Egyszerűen qrvára nem az én világom. Az élet nem ilyen. S nem is hiszek benne, hogy lehet(ne) ilyen. Sajnálom.




70%


Spoiler:
 



.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3942
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Érzéketlen /Insensibles   Szer. Jan. 21, 2015 5:32 pm





Érzéketlen /Insensibles




Az azt hiszem, nem titok, hogy Niwrok nélkül ezt sem láttam volna.  Jó, hogy van ez a minimális kis közösség, mert fel tudjuk egymás figyelmét hívni ismeretlenebb, de értékesnek tartott újabb alkotásra, esetleg egy-egy elfeledett régebbi klasszikusra. Az Érzéketlen – még ha nem is teljesen hibátlan – borzongatóan hatásos alkotás, igazi kincs a noname filmek között.

Egy kislány megy az erdőben (amiben egyébként egyik pillanatban még szürkület van, a másik snittben meg töksötét), egy vöröslő lobogó fényt lát a távolban. A fény egy nagyobbacska tűztől ered, ahol egy másik kislány épp az égő kezét nézegeti – fura mód egyáltalán nem fáj neki, ami történik vele. S ha neki nem fáj, akkor miért is fájna másnak? Miért is ne lehetne leönteni a másik kislányt mondjuk petróleummal, és meggyújtani? Hisz nem fáj…  Megmondom őszintén, ilyen erős filmindítást talán csak a 211-es Cellában láttam, az talán kicsit brutálisabb volt, de az égő kislány, pontosabban, amiért ég, az nagyon kemény… de aztán a következő jelenet sem piskóta: egy kisfiú saját magát eszi egy pincében… mert a fájdalmat ő sem érzi. Mindez az 1930-as években, Spanyolországban: a két gyerek pedig a film két, későbbi nagyon fontos szereplője, Ines és Benigno. A mozi egyik száláé, ami számomra a kulcsot jelentette filmhez, sőt azt is mondhatom, magát a filmet jelentette.

A jelenben David, egy orvos épp feleségével tart A pontból B pontba, amikor is történik velük valami. Ennek következtében derül fény egy súlyos betegségére, aminek megoldása szülei csontvelőjében van. Elmegy hát, hogy segítséget kérjen rég látott öregeitől – ám meglepően hideg fogadtatásban részesül. Ki kell nyomoznia, mi ennek az oka, s közben versenyt is fut saját életéért. Az gondolom nem titok, hogy a múlt és a jelen egy ponton összekapcsolódik, különben nem szerepelne a két szál a filmben (milyen poén lenne egyszer egy olyan mozi, amiben lebegtetnék a kapcsot, aztán lófasz sem lenne benne), bár én azért nem teljesen erre és így gondoltam. Sőt, a konkrét esemény, a finálé kimondottan röhejesre sikeredett, az amúgy sem kedvelt jelenbéli szálat rendesen haza is vágta. A végeredmény, a végső pontszám a múlt és a jelen átlagaként jön majd ki, amiben múlt 100% feletti értékelést kap..

Az valami eszméletlenül tetszett. Eleve már az ötlet is, az érzéketlen gyerekekről, aztán az egész kor, amiben ezt felfedezték, és ahogy kezelték őket. Brutális volt látni a gyerekekkel bánást, az ördögöt látni bennük, a gumiszobába különítést. A körömletépés csak árnyalja azt a pszichikai horrort, amit át kell élnünk, Benignoval és Inessel, a börtön nyomasztó hangulata a különleges gyerekekkel, a spanyol polgárháború, majd a világháború árnyékában egyszerűen zseniális. Magam részéről – még ha oly kényelmetlen is – szívesen merültem volna el ebben a korszakban, nagyjából addig, míg Berkano színre lép. Onnantól ugyan egy teljesen más film kezdődik, ami ugyan nem kevésbé megdöbbentő, de valahol a gyereki báj kiveszik belőle – mégis csak más ártatlanul, tudatlanul érzéketlen és kegyetlen lenni, mint mindezt tudatosan használni. Egyébként Berkamo esetében milyen durva, hogy a fájdalom hiánya gyakorlatilag az érzéketlenség, az empátia teljes hiányává változott. A fizikai érzéketlenségből kialakuló lelki érzéketlenség Hannibali magasságokba emelte a fiút, amit nem volt kevésbé brutális látni, csupán hangulatilag jelentet mást.

Valahol azonban itt kezdett is elveszteni engem a mozi. Ahogy közeledtünk a jelenhez, úgy lett egyre logikátlanabb az egész: már önmagában a 17-es szobában az ÉLET, a napi élet kérdése, amire még rátett az,hogy azért a börtönből előbb utóbb mindenki eltűnt. Erre felhúzni a finálét, az alagúttal, meg a találkozást… hát nem is tudom. Maga a fiú, annak tettei, a megjelenése ütős volt, csak a körülményei tűntek hiteltelennek. Vagy legalábbis nekem nem jött be.

Ami viszont kegyetlenül bejött, az ismételten a történelmi háttér, ami előtt az egész őrület játszódik. A spanyol polgárháború, a II világháború, majd a Franco rezsim évei. Mindig is érdekelt ez a téma, a Faun is meglebegtetett belőle dolgokat, mint ahogy az Érzéketlen is, de én még sokkal többet is elbírtam volna viselni belőle. A kivégzés, a nácik, majd a diktatúra jelenetei önmagukban is meglehetősen kemények, kétségkívül hozzájárultak a mozi egészen nyomasztó hangulatához. Amolyan háttérben lévő falfestményként kiválóan árnyalták a gyerekek körüli őrületet (a vesekiszedős jelenet valami elképesztő hangulatú), s talán pont ez hiányzott nekem a jelenből. Túl nyugis, túl konszolidált volt minden – ellentétben a múlt fenyegetésével. Valahogy David problémája totál eltörpült Benigno és Ines gondja mellett, valahogy nem volt súlya az egésznek. Azonban még így is: néhány apróbb hibát, logikátlanságot, jelenbéli hangulati elemet leszámítva kiváló film lett Juan Carlos Medina első egész estés mozija. Örülök, hogy láttam, köszi az ajánlást!

A végére már csak egy kérdésem marad: ki volt a kórházban a függöny mögött? Akár Vadliba is lehetett a Mad Max-ból…  Very Happy



80%


Hihetetlen, port-os adatlapja még nincs, de a teljes film fenn van a youtubeon. Gondolom, a magyar cím nem akadt fönn a rostán…




.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2848
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   Szer. Jan. 21, 2015 6:37 pm

R2-D2 írta:

Érzéketlen /Insensibles

Az azt hiszem, nem titok, hogy Niwrok nélkül ezt sem láttam volna.  Jó, hogy van ez a minimális kis közösség, mert fel tudjuk egymás figyelmét hívni ismeretlenebb, de értékesnek tartott újabb alkotásra, esetleg egy-egy elfeledett régebbi klasszikusra. Az Érzéketlen – még ha nem is teljesen hibátlan – borzongatóan hatásos alkotás, igazi kincs a noname filmek között.

Szívesen merültem volna el ebben a korszakban, nagyjából addig, míg Berkano színre lép. Onnantól ugyan egy teljesen más film kezdődik, ami ugyan nem kevésbé megdöbbentő, de valahol a gyereki báj kiveszik belőle – mégis csak más ártatlanul, tudatlanul érzéketlen és kegyetlen lenni, mint mindezt tudatosan használni. Egyébként Berkamo esetében milyen durva, hogy a fájdalom hiánya gyakorlatilag az érzéketlenség, az empátia teljes hiányává változott. A fizikai érzéketlenségből kialakuló lelki érzéketlenség Hannibali magasságokba emelte a fiút, amit nem volt kevésbé brutális látni, csupán hangulatilag jelentet mást.

A végére már csak egy kérdésem marad: ki volt a kórházban a függöny mögött? Akár Vadliba is lehetett a Mad Max-ból…  Very Happy

80%


Én köszönöm, és örülök, hogy megint tudtam ajánlani valamit, ami tetszett Smile . Szinte teljesen egyetértek, ugyanígy a jelen-szálat tudtam volna hanyagolni, és a két történelmi időszakból szerettem volna többet.

"S ha neki nem fáj, akkor miért is fájna másnak?"

Belegondolni is szörnyű, hogy ez milyen ijesztő, és azért sem írtam semmit a bevezetőről, mert tudtam, hogy így fog ütni igazán! Az ember sajnálja a gyerekeket, ahogy karanténba rakják őket, de tényleg ez az igazi ön- és közveszély, és a legrosszabb, hogy még nagyon el sem tudod magyarázni nekik, hogy miért kellett elzárni őket, hiszen mit mondanál a fajdalomról annak, aki ezt egyszerűen nem érzi, és nincsenek meg azok a védelmi mechanizmusai, amik a fájdalom ösztönein keresztül működnek?

Na, aztán amikor megtanítják nekik, hogy mi és hogyan fáj, abban meg azért nincs köszönet! Nem tudom, ki vagy mi volt a függöny mögött, de ahogy mondtam, hálás vagyok érte, hogy nem mutatták meg... az biztos, hogy sok nem maradt belőle...

Talán csak annyi, hogy Berkamo lelkileg nem volt annyira érzéketlen, mint amennyire a tevékenységéből ez tűnt. Engedelmeskedett a parancsoknak, használta a tudást, amit a zsidó doki tanított neki, de a lényeg, amit egész életén át érzett, a szeretete Ines iránt, az megmaradt. Ez enyhített valamennyit a finálén, mert az nekem sem tetszett, muszáj-"valami szentimentálissal akarjuk lezárni"-giccsnek tűnt...


Ha már a spanyol polgárháború, abból láttam még egyet úgy két éve, A There Be Dragonst, ami annyira erős szerintem nincs, mint az Insensibles, viszont van benne pár rövid háborús jelenet, és az "átlagot" nekem az is hozta. Ajánlanám, de erősen vallásközpontú, az Opus Dei alapítójával a középpontban...



.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3942
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   Szer. Jan. 21, 2015 7:36 pm

Niwrok írta:

Érzéketlen /Insensibles

Ez enyhített valamennyit a finálén, mert az nekem sem tetszett, muszáj-"valami szentimentálissal akarjuk lezárni"-giccsnek tűnt...

A giccsen túl engem leginkább a megtalálásuk helye (az olyan hihetetlen volt), illetve az időtényező zavart. Akárhogy számolom, közel 80 évesnek kellett lennie, ahhoz képest egész jó húsban volt. Surprised


Niwrok írta:

Ha már a spanyol polgárháború, abból láttam még egyet úgy két éve, A There Be Dragonst, ami annyira erős szerintem nincs, mint az Insensibles, viszont van benne pár rövid háborús jelenet, és az "átlagot" nekem az is hozta. Ajánlanám, de erősen vallásközpontú, az Opus Dei alapítójával a középpontban...

Köszi, ezt jegyzem. Aztán majd ha olyan hangulatom lesz, valamikor meg is lesem. Egyébként most, ahogy kicsit utánaolvasgattam, meglepődtem rajta, hogy Franco ezidőtájt megszerzett "uralma" egészen 1975-ig tartott... persze, gyerekként ki a faszt érdekelt...
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3942
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Top 10 2014   Csüt. Jan. 22, 2015 4:22 pm




TOP10 2014


Mióta kinyílt a világ és nem kell a katasztrofális helyi mozis kínálathoz igazítanom néznivalómat és programomat, érezhetően több filmet látok a hivatalos listákról is, de talán még többet az itthon soha be nem mutatott, soha meg nem jelenő kincsek közül. Így idei évben kvázi két listát is tudtam csinálni, s bár tudom, hogy az értékelésbe csak az első számít, a másikon lévő filmeket viszont maximálisan ajánlom megnézésre.

1. Augusztus Oklahomában

Elementáris erejű dráma, egyértelműen az év leghatásosabb filmje. Nem állítom, hogy a legszórakoztatóbb, azt sem, hogy rohannék újranézni, de a karakterei, színészei, rengeteg finom poénja, no meg az ominózus ebédjelenete miatt számomra az év legértékesebb alkotása.

2. A holnap határa

Amilyen könnyednek tűnik, olyan zseniális. Simán többször nézős, időhurkos háborús akciófilm, ahol a látványban elmerülés mellett bizony agyalni is lehet/kell azon, Cage épp hol és hányadszor jár. Ha nem lenne az átgondolatlan fináléja, első helyezett lehetne.

3. Oculus

Mert minden percét imádtam. Végre egy egyedi horror, ami az idősíkokat remekül keveri a parás hangulattal, nem csak az ijesztgetésre épít, hanem arra, hogy nem lehet tudni, mi a valóság és mi a képzelet.

4. A megtisztulás éjszakája - Anarchia

Amennyire fáztam az első résztől, ez annyira bejött. Végre kinn vagyunk az utcán, végre felsejlik az Irtás mögöttes értelme. Hol is lehet ilyen virágot kapni?

5. Az útvesztő

Divat fikázni ezeket a manapság készített, ún. young adult mozikat, néha talán jogos is a kritika, de én általában alapból is jól elvagyok velük. Az Útvesztő pedig kimagaslik közülük, kiváló indító epizód (talán egyik műfajtárs indítása nem volt még ilyen erős): izgalmas, pörgős, sejtelmes, látványos, hangulatos. Az  egyik legjobban várt folytatás nálam ennek a második része.

6. Dollár, kanna, szerelem

Mert egyszerűen zseniális az az ötlet, hogy egy teáskanna akkor ad pénzt, ha fájdalmat okozol. Magadnak, vagy másnak. Fizikait vagy lelkit. Kéne egy ilyen kanna…

7. Mielőtt meghaltam

Bár a magyar cím enyhén szólva is mindent elárul, engem a gyógyszeripar ilyen formájú ábrázolása, no meg McConaughey brutális átalakulása megfogott. Ugyan nem szeretek nézni sem alkoholistás, sem drogos mozikat, így a DBC minden zsenialitása ellenére nem lehet nálam abszolút filmélmény – de így is simán top10-es.

8. Félelmetes nap

A JFK szimbiózisa. A film, ami közvetlenül a dallasi merénylet után játszódik, olyan dolgokat mutat meg és olyan dolgokon gondolkodtat el, amik nélküle eszembe sem jutottak volna. És talán van rá esélyem, hogy megérem, mire feloldják a Warren-jelentés titkosítását.

9. Need for Speed

A kakukktojás a listán… de nincs pofám előbbre helyezni. Imádom. Már négyszer láttam itthon, nem tudok betelni vele. Jó, hiteles és érzelmileg hatékony bosszútörténet, kedvenc Jesse-mel, eszméletlen jó verdákkal és csupán egyetlen egy agyament jelenettel.

10. A hobbit - Az öt sereg csatája

Erre a helyre sokan pályáztak, s bár ez csak „Hobbit, nem Gyűrűk ura”, a pillanatnyi hangulatom P.J. mozija mellé tette az x-et. De állhatna itt akár az új X-men, a Csillagok között, az új Majmok bolygója, akár a Pompeii (ezzel jól kiakasztottam volna mindenkit). A Hobbit3, miután az idióta sárkány kinyúlik, kiváló szórakozás, remek kis drámákkal, jó kis összekötésekkel.

A listát érdemben talán az orosz Leviathan tudná befolyásolni, az Éjjeli féreg számomra erősen negatív prekoncepciója miatt tuti nem. Az idei év ugyanakkor még dúskált jó, de nem kiemelkedő mozikban, az olyan tipikus 80%-os filmekben, amiken az ember jól érzi magát, de a katarzis valami ok miatt elmarad.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

No de sokkal érdekesebb számomra az a kis lista, amit az idén először látott, hivatalosan be nem mutatott idei, vagy régebbi mozikból áll össze. Ezen jobbnál-jobb filmek vannak, igazi kincsek, amiket mindenkinek megnézésre ajánlok.

1. Egy jobb világ

Dán film egy anyja halálát furcsán feldolgozó kisfiúról, meg egy afrikában dolgozó orvosról, s annak fiáról. Talán saját fiaim miatt is, de iszonyat hatásos volt

2. Nebraska

A hazai forgalmazás szégyene, elmehet az összes illetékes a jó büdös francba, hogy ezt még moziba sem!!! hozták be. Zseniális családi dráma, egy hóbortos öregúrról, aki a Readers Digesthez hasonló nyereményért indul a nagyvilágba, hogy megálljon szülőfalujában. Alaphelyzetben második lenne a fő listán.

3. Locke

Ahogy ez meg harmadik. Egy faszi, egy autó, 80 perc. Ennyi a film, a legjobb monodráma, amit valaha láttam – rengeteg személyes kapoccsal.

4. Gagarin - First in Space

Orosz film az első űrhajósról, ami pont annyi perces, amennyi időt Gagarin az űrben töltött. Hiteles, precíz, borzasztó hangulatos és autentikus.

5. 211-es cella

Spanyol börtönös film, a Szigorúan piszkos ügyek börtönös változata, az egyik legeslegdurvább filmindítással, amit el lehet képzelni.

6. Alabama és Monroe

Először azt hittem, egy sima country film lesz, de sokkal több annál. Kőkemény és torokszorító dráma eszméletlen jó és hangulatos zenével.

7. Kriegerin

Bepillantás a keletnémet neonáci szubkultúrába… mit is mondjak? Helyenként nagyon kemény, nagyon elgondolkodtató és nagyon tanulságos film. Ismerve a kinti viszonyokat ráadásul borzongatóan életszerű.

8. The Sacrement

Döbbenet. Ha azt a pszichikai terrort, ami ebben van, és amivé ez eszkalálódik horrornak veszem, akkor valóban az. Brutális, ahova egy agymosott tömeg vezetése fajulhat, a film közepén az az interjú meg az egyik leghatásosabb jelenet az idén.

9. The Philosophers

Egy csapat fiatal gondolatkísérlete egy elpusztult világ túléléséről. A kissé gagyi trükköket feledteti az a játék, ami a történet folyamán háromszor változva viszi el a nézőt 20 gyerek meg egy tanár pszichés harcába.

10. Amíg alszol

Egy egészen kiváló thriller, döbbenetesen valószerű eseményekkel és személyekkel és egy betegesen remek antihős figurával. Legnagyobb erénye, hogy mentes mindazon kliséktől, amiket az amerikai filmek próbálnak lenyomni a torkunkon – az újkori filmgyártás újabb spanyol remeke.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



És végül szokás szerint jöjjön a legrosszabb filmek listája. Egészen pontosan azon filmeké, amikbe még úgy is belefutottam, hogy nagyjából kerültem az olyanokat, amikről tudtam, hogy nem jönnek be – szóval, inkább csalódás lista ez. Nincs rajta pl a Raid2, vagy a Sharknado, amik akár meg is nyerhették volna a versenyt, mert nem vagyok hajlandó megnézni őket, a Snowpiercer és a Jinn meg azért marad le, mert a nincsenek hivatalos listán.


1. A Zéró elmélet
2. A hetedik fiú
3. Herkules legendája
4. A nő
5. Godzilla
6. A futurológiai kongeresszus
7. Jack Ryan – az árnyékügynök
8. Műkincsvadászok
9. Transzcendens
10. John Wick




.


A hozzászólást R2-D2 összesen 7 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Jan. 22, 2016 8:20 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2848
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   Csüt. Jan. 22, 2015 4:56 pm

R2-D2 írta:

TOP10 2014

Mióta kinyílt a világ és nem kell a katasztrofális helyi mozis kínálathoz igazítanom néznivalómat és programomat, érezhetően több filmet látok a hivatalos listákról is, de talán még többet az itthon soha be nem mutatott, soha meg nem jelenő kincsek közül. Így idei évben kvázi két listát is tudtam csinálni, s bár tudom, hogy az értékelésbe csak az első számít, a másikon lévő filmeket viszont maximálisan ajánlom megnézésre.

1. Augusztus Oklahomában
2. A holnap határa
3. Oculus
4. A megtisztulás éjszakája - Anarchia
5. Az útvesztő
6. Dollár, kanna, szerelem
7. Mielőtt meghaltam
8. Félelmetes nap
9. Need for Speed
10. A hobbit - Az öt sereg csatája

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Egy jobb világ
2. Nebraska
3. Locke
4. Gagarin - First in Space
5. 211-es cella
6. Alabama és Monroe
7. Kriegerin
8. The Sacrement
9. The Philosophers
10. Amíg alszol

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Akkor már csak Az útvesztőt kell "kipirosítani" Smile ...

Ha jobban végignéztem volna az idei írásaidat, lehet, hogy össze tudtam volna rakni, hiszen elég részletesen megosztottad a gondolataidat róluk, de azért így is van pár kisebb meglepetés benne Smile . Még mindig a Kannának örülök a listáról a legjobban, főleg, hogy ennyire előre tetted, mert értem én, hogy a helyezés a koncepciónak szól inkább, de ha gondod lett volna a megvalósítással vagy a sztorival, akkor csak hátrébb vagy fel sem került volna.

A lényege mindkét listának, hogy azért készülnek jó filmek, jóval több, mint ami a moziban az ember szeme előtt van, csak egy kicsit utána kell menni (most például a tévéig, a Nebraskát hamarosan vetíti a port szerint a DigiFilm Exclamation ). Jó, hogy sok ajánlóm visszaköszön a listáról, ahogy én is találkozom olyannal itt, amit te ajánlottál, és erős film volt, még ha nem is tettem listára, legyen az a Krigerin celeb-fasiszta Svenjácskája, a The Sacrament fanatikus terrorja, a Philosophers köhögései vagy az Egy jobb világ kereszteslovagja.

Mindenki őrizze meg ezirányú jó szokásait 2015-re is Smile !
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3942
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   Csüt. Jan. 22, 2015 5:38 pm

Niwrok írta:

Ha jobban végignéztem volna az idei írásaidat, lehet, hogy össze tudtam volna rakni, hiszen elég részletesen megosztottad a gondolataidat róluk, de azért így is van pár kisebb meglepetés benne Smile

Ez volt a cél!!! Tudod, mint a kirakós: minden szemed előtt van, és mégis meglep.

Amúgy mi is az?? tongue

Niwrok írta:

Még mindig a Kannának örülök a listáról a legjobban, főleg, hogy ennyire előre tetted, mert értem én, hogy a helyezés a koncepciónak szól inkább, de ha gondod lett volna a megvalósítással vagy a sztorival, akkor csak hátrébb vagy fel sem került volna.

Ez meg úgy volt hogy - nem tudom, Te hogy csinálod -, mikor írtam ki a listáról azokat, amik élményként megmaradtak bennem, amiket majd sorba állítok, kapásból bele esett ez is. Nem is volt kérdés: aztán visszaolvastam magam, kicsit újraéltem az egészet és hopp! Smile

Niwrok írta:

Mindenki őrizze meg ezirányú jó szokásait 2015-re is Smile !

Ámen! ima


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2848
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   Csüt. Jan. 22, 2015 10:28 pm

R2-D2 írta:

Niwrok írta:
Ha jobban végignéztem volna az idei írásaidat, lehet, hogy össze tudtam volna rakni, hiszen elég részletesen megosztottad a gondolataidat róluk, de azért így is van pár kisebb meglepetés benne Smile

Ez volt a cél!!! Tudod, mint a kirakós: minden szemed előtt van, és mégis meglep.
Amúgy mi is az??  tongue


Smile
A Kannát hátrébb vártam, már ha egyáltalán, az NFS-t és a Hobbitot jóval előrébb.


R2-D2 írta:

Niwrok írta:
Még mindig a Kannának örülök a listáról a legjobban, főleg, hogy ennyire előre tetted, mert értem én, hogy a helyezés a koncepciónak szól inkább, de ha gondod lett volna a megvalósítással vagy a sztorival, akkor csak hátrébb vagy fel sem került volna.

Ez meg úgy volt hogy - nem tudom, Te hogy csinálod -, mikor írtam ki a listáról azokat, amik élményként megmaradtak bennem, amiket majd sorba állítok, kapásból bele esett ez is. Nem is volt kérdés: aztán visszaolvastam magam, kicsit újraéltem az egészet és hopp!  Smile


Ugyanígy. Magam elé veszem a listát, aztán megjelölöm, ami akár a TOP, akár a BOTTOM listára valónak érzek. Utána már csak ezekből szelektálok.
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Ajánlott tartalom




TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   

Vissza az elejére Go down
 
R2-D2 írásai 2.0
Vissza az elejére 
5 / 67 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 36 ... 67  Next

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: