Kritikák, gondolatok a filmek világából |
| | R2-D2 írásai 2.0 | |
|
+7Niwrok cs-robert Remo arzo Mr. White tchabee Weide 11 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Az ajándék Kedd Jan. 05, 2016 9:08 pm | |
| . Az ajándékKezdek kételkedni a józan ítélőképességemben… vagy netán tényleg én vagyok az az idióta, aki a nagy filmes autópályán a forgalommal szemben megy, miközben meg van róla győződve, hogy a jó irányban halad?? Az van ugyanis, hogy az Az ajándék nálam a legjobb esetben is erős közepes – miközben a hivatásos és a kibic kritikusok szerte a világban ódákat zengnek róla… hát nem tudom. Ha nincs az utolsó 10 perce, azon belül is a kétségtelenül meglepő utolsó „ajándék”, az egész mozi mehetne a levesbe: nekem legalábbis a játékidő nagy részében semmi izgalmat, meglepetést nem tartogatott. Ennél milliószor jobb thrillereket láttam már, legyen az akár a méltán dicsért 90-es évek terméke, vagy akár ezen Filmfórum kereteiben is olvasható néhány spanyol remekmű. Vagy csak szimplán az a baj, hogy az igazán jó filmek el sem jutnak az „értő” közönséghez, amikor meg egy jobban promózott moziba botlik az ember ebben a zsánerben, simán elalél tőle?? Mint teszem azt a Holtodiglannál?? Az Az ajándéknak már az alaphelyzete sem egy egetverő újdonság: egy békés, boldognak tűnő családba egy idegen férkőzik be, aki aztán bizonyos tetteivel rendesen felborítja a mindennapokat. Menet közben pedig szépen kiderül, hogy gyakorlatilag mindenkinek vaj van a füle mögött, senki nincs véletlenül ott, ahol van és semmi esemény nem véletlenül történik – a játékidőben pedig törvényszerűen derülnek ki (már amennyire) a kisebb nagyobb mocsokságok, múltbéli tettek a szereplőkről. A filmünk kezdetén a fiatal házaspár, Robyn (Rebecca Hall) és Simon (Jason Bateman) épp új lakókörnyezetüket igyekeznek megszokni, berendezni, miután Chicagóból Kaliforniába költöztek. Egyik nap az egyik boltban aztán feltűnik egy idegen, bizonyos Gordo (Joel Edgerton), aki Simon középiskolai osztálytársa volt hajdanán és úgy néz ki, betegesen örül rég nem látott barátjának. Először még csak kisebb, majd egyre nagyobb ajándékokkal halmozza el a házaspárt – ez viszont kezd egyre kínosabbá válni számukra. Pláne úgy, hogy a férj érezhetően(??) többet tud a fura fickóról, mint azt elmeséli, így az önkéntes mikulás hamar parkolópályára kerül – viszont az ajándékai, látogatásai mély nyomokat hagynak a házaspár kapcsolatában. Egész pontosan nagyon mély sebeket szakítanak fel, amik aztán rendesen próbára teszik a kapcsolatukat… Sokkal többet nem szeretnék a történetről írni – hátha van „valaki”, aki megnézi – hisz mint minden thrillernél, a feszes ( ) cselekmény velejárója a meglepetés, a fordulat: legyen elég annyi, hogy bizony Gordon nem csupán felebaráti szeretetből pakolja az ajtó elé a kis dobozokat. Mindennek célja és szerepe van a nagy egész tükrében – viszont fura mód mégsem kell figyelni semmire menet közben: az Az ajándék forgatókönyve, ezáltal cselekménye szokatlanul lineáris ( s mint ilyen, nagyjából kiszámítható is egyben). A film első fele Gordo beilleszkedéséről szól, a kis ajándékokról, kedveskedésről, a behízelgésről, a felébredő kérdésekről, a féltékenységről, a bizonytalanságról – az ember joggal várja el, hogy az idő előrehaladtával növekedjen az izgalmi faktor, végre történjen valami igazán ütős… de nem . Itt egyre inkább roppant unalmassá és érdektelenné válik az egész, mintha maga a rosszfiú sem igazán tudna mit kezdeni a helyzettel, mintha nem is igazán akarna ártani mégsem senkinek. Rétestészta jellegű időhúzás, van egy kedves pár, akihez a csúnya gonosz bácsi behízelgi magát… hogy aztán semmi ne történjen. Az ember tűkön ülve várja, mit fog tenni Gorgo, de szegény idióta csak pakolgatja a dobozokat az ajtóba, a film első felének kvázi lezárásaként kreált szomszédlátogatás meg egy óriási kihagyott ziccer. Vélhetően nem én voltam az egyetlen, aki idejekorán rájött az egészre, mármint Gordo bűvészmutatványára: sajnálom, de ez a jelenet nálam totál nem működött. Úgy meg pláne nem, hogy ekkorra a család gyengébbik fele inkább került az idegesítő skatulyába, mint a sajnálandó áldozatéba… Az is fura volt, hogy itt, a film felénél számomra egyértelműen van egy törés (és egy ismételten totál érthetetlen és indokolatlan időugrás ). A korábban felépített lineáris fenyegetéses vajon mi lesz vonal hirtelen a kukában landol, a mozi stílust vált és átmegy egy családi drámába. Mert a feleségnek úgy néz ki szimpi volt a minden napi csomagbontás és nagy szánalmában nyomozgatni kezd Gordo után – hogy ezzel aztán egy jó kis családi drámát okozzon. Kétségkívül érdekes volt, ahogy Simonról kiderültek dolgok, az ablakbedobásos rész a mozi egyik csúcspontja – mert bár számítani lehetett rá, mégis kiment az ember fejéből – kétségkívül hatásos a szakadék kiépülése a házaspár között… csak ekkor ennek már köze nincs a címhez. Az egész, amire építették a sztorit, teljesen háttérbe szorult, s egy új fejezet kezdődött a Simon család életében. Kicsit értetlenül is néztem, hogy a villában akkor vége is lett a mozinak – hogy a fináléra, kissé érthetetlenül és megalapozatlanul visszatérjünk a kiindulóponthoz. egy újabb ajándékkal ( , ha az is az, akkor az ám az igazi ajándék!!) A végjáték viszont üt rendesen. Rég éreztem ezt a jeges döbbenetet/felismerést, ami végigfut az emberen egy ilyen információ megszerzésekor: az utolsó doboz, annak tartalma, ha lehet azt mondani, lenyűgöző. Zseniális ötlet, kisebb fenntartásokkal még működik is – az meg, hogy a legvégén mi ennek a feloldása, s hogy van-e egyáltalán feloldása, külön jó. Magam részéről nem igazán kedvelem a bizonytalanságban hagyó filmeket, de itt kifejezetten jó volt az elvarratlan szál: egyrészt mert egy életen át tartó bűnhődést vizionált (pont, mint a korábban okozott kár életen át tartó hatása), másrészt meg azért pillanatok alatt kideríthető ugyebár az igazság. Mindegy: a mozi vége csillagos ötös, kár, hogy odáig eljutni korántsem volt annyira érdekes és izgalmas, mint az beharangozva vagyon. Pedig aztán olyan nagy ökörségek nincsenek is benne, mint mondjuk a Holtodiglanban, itt csupán (nekem) a karakterekkel, azok reakcióival és egymáshoz fűződő viszonyaival volt bajom. Persze – ahogy Niwrok szokta mondani, mindenki máshogy szocializálódott – ez visszavezethető mindenkinek a személyes beállítottságára , de azért néhány karakter jelleme és a történetben elfoglalt helye erősen megkérdőjelezhető. És ez igaz akkor is, ha alkotói koncepció az, hogy senki nem csak fekete és fehér, mint ahogy alkotói koncepció az is, hogy a figurák változzanak a film alatt. A kérdés mindezek hihetősége. Nekem először is Gordon nem áll össze. Azzal az idióta körszakállal, azzal a nézéssel/viselkedéssel inkább volt egy bátortalan óvodás, mintsem egy ilyen tettet évtizedekig!! tervező karakter. Rögtön jön is a kérdés: miért itt, miért most, hol volt eddig? Annyira nyuszi és gyámoltalan, hogy a végén nem hittem el róla, hogy minderre képes. Aztán itt van Simon. Nála pont fordítva: a totál felületes karakterábrázolás miatt pont azt a váltást volt nehéz feldolgozni, amit itt produkált, a vetélytárs kiiktatása és a parkolóházi bunyó között nálam óriási szakadék tátong. De a hab a tortán Robyn, a feleség… kérem, akit egy Gordo szerű fickó így be tud palizni, az meg is érdemli a sorsát. Ha meg ráadásul évekig élt úgy Simon mellett, hogy semmit nem látott férje IGAZI énjéből, akkor vagy ő meglehetősen buta, vagy az alkotók nem igazán gondolták át a karakterfejlődéseket. Egyszerűen amilyen lábakon ez a házasság áll, ahogy ez először ábrázolva van, abba nekem nem fér bele ez a változás, amit egy jóllakott napközis kinézetű mikulás bácsi okoz. A semmiből… S még egy gondolat: dicsérik Jason Batmant ( ) hogy a vígjátékok után milyen jól játszik – nos, én egy vígjátékos szerepét nem láttam, de engem nem nyűgözött le. Gyakorlatilag egyikük sem – Ramszesz pedig színésznek talán jobb volt, mint rendezőnek, de mindenekelőtt forgatókönyvírónak. Bááár… ez az első filmje, legalább van hova fejlődni. Csak egy jobb, átgondoltabb, feszesebb anyag kellene (esetleg más tollából), mert a latymatag sztoriban néhány zseniális húzás biza' kevés. 65% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Márc. 11, 2019 1:22 am-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Kedd Jan. 05, 2016 9:54 pm | |
| - R2-D2 írta:
Amit még tervezek pótolni: Victoria, Mélyütés, Eichmann show - ezek talán bekerülhetnek. Amiket szeretnék megnézni, de még nem lehet: Víkend, Krampusz, Veszettek, A kígyó ölelése, Hotel Transylvania 2, Szemekbe zárt titkok remake, Holtpont remake - ezeket majd ha elérhetőek lesznek.
A Mélyütést hétvégén néztem, abból holnapra áll össze a "jelentés" , a Victoria és az Ajándék meg sorban áll... . | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Az ajándék / The Gift Pént. Jan. 08, 2016 11:59 pm | |
| - R2-D2 írta:
Az ajándék
Kezdek kételkedni a józan ítélőképességemben… vagy netán tényleg én vagyok az az idióta, aki a nagy filmes autópályán a forgalommal szemben megy, miközben meg van róla győződve, hogy a jó irányban halad?? Az van ugyanis, hogy az Az ajándék nálam a legjobb esetben is erős közepes – miközben a hivatásos és a kibic kritikusok szerte a világban ódákat zengnek róla… hát nem tudom. Ha nincs az utolsó 10 perce, azon belül is a kétségtelenül meglepő utolsó „ajándék”, az egész mozi mehetne a levesbe: nekem legalábbis a játékidő nagy részében semmi izgalmat, meglepetést nem tartogatott. Ennél milliószor jobb thrillereket láttam már, legyen az akár a méltán dicsért 90-es évek terméke, vagy akár ezen Filmfórum kereteiben is olvasható néhány spanyol remekmű.
Nekem először is Gordon nem áll össze. Azzal az idióta körszakállal, azzal a nézéssel/viselkedéssel inkább volt egy bátortalan óvodás, mintsem egy ilyen tettet évtizedekig!! tervező karakter. Rögtön jön is a kérdés: miért itt, miért most, hol volt eddig? Annyira nyuszi és gyámoltalan, hogy a végén nem hittem el róla, hogy minderre képes. Aztán itt van Simon. Nála pont fordítva: a totál felületes karakterábrázolás miatt pont azt a váltást volt nehéz feldolgozni, amit itt produkált, a vetélytárs kiiktatása és a parkolóházi bunyó között nálam óriási szakadék tátong. De a hab a tortán Robyn, a feleség… kérem, akit egy Gordo szerű fickó így be tud palizni, az meg is érdemli a sorsát. Ha meg ráadásul évekig élt úgy Simon mellett, hogy semmit nem látott férje IGAZI énjéből, akkor vagy ő meglehetősen buta, vagy az alkotók nem igazán gondolták át a karakterfejlődéseket. Ramszesz pedig színésznek talán jobb volt, mint rendezőnek, de mindenekelőtt forgatókönyvírónak.
Bááár… ez az első filmje, legalább van hova fejlődni. Csak egy jobb, átgondoltabb, feszesebb anyag kellene (esetleg más tollából), mert a latymatag sztoriban néhány zseniális húzás biza' kevés.
65%
Hát, akkor lehet, hogy ketten megyünk szembe az autópályán, sőt, még le is hagytalak, mert ez a film nálam legjobb esetben is alulról karcolgatja az 5-öst. Ez annyi tényezőből, apróságból áll össze, hogy felsorolni sem tudnám, a forgatókönyvírói bakikat, a rossz ritmust, az általad is említett törést a film közepén, a nyúlásokat, de ami egyenesen idegesített a végére, az a "bully" tanmese volt. - Spoiler:
- Az eleje tulajdonképpen jó. Ha már egy egész filmet szánnak rá, lehetett tudni, hogy van valami titok a háttérben, és az ajándékok, bármilyen figyelmesek, egy idő után tolakodóak, nyomasztóak lesznek, és ez így van jól. Az is belefér, hogy nem véletlenül költöztek ők el, még a feleség dolgait is jól vezeti fel Edgerton, Rebecca Hallt meg amúgy is kedvelem, úgyhogy a feléig nem volt nagyobb gond. Na de utána! - Az időugrásnak a film szempontjából valóban semmi értelme, egyedül a végkifejlet miatt kellett megtenni, hogy a szülésnél lehessen Simon orra alá dörgölni a videót, és elültetni az "incepciót". Persze a magunkfajta "idiótákban" felmerülhet a kérdés, hogy ha Robynnak annyira baszta a csőrét az a "felejtsük el a múltat", akkor miért várt a nyomozással hónapokat, és miért csinál úgy, mint valami paranoid fúria, aki rádöbbent, hogy a férje egy fasz. - De tényleg, mitől lett szinte halálos bűn, minden rossz forrása, hogy egy "bully", hogy ezért fel kell túrni egy házasságot, és külön még össze kell hozni a teljes szakmai összeomlással, mint büntetéssel?! Lenne egy tippem, hogy azért, mert az USÁ-ban mostanában olyan szintre ért a "politikai korrektség", a zaklatások, sértések elleni harc, olyan mélyre került a "mikroagressziók" és a "trigger warningok" léce, hogy azt már egyre kevesebben hagyják szó nélkül. Ezek szélsőséges irányzatai szerint mondjuk sértés bárkit a saját "kiváltságaidra" akár csak emlékeztetni is, így küzdeni kell ellene... csak hát európai fehér férfiként a puszta létezésed a kiváltságok tárháza, szóval érezd magad ezért szarul. Amilyen fontos lenne valóban a kisebbségek, a kiszolgáltatott, hátrányos helyzetű, elnyomott csoportok helyzetének, elfogadásának kezelése, annyira visszatetsző és agresszív ez most, és fordul a saját visszájára. Ez már nem az Egy jobb világ erőszakos kis keresztes lovagja, hanem sokszor úgy látszik, elkényelmesedett fiatalok hisztije, akik ezzel próbálják a minimálisra csökkenteni az őket érő negatív hatásokat és ingereket, míg végül azok teljesen megszűnnek a számukra. A valósá meg maga a két lábon járó szemétkedés, mert ezt nem hagyja nekik... Ezzel pedig éppen az elbagatellizálás esélyét növelik. Az internetes és a többi csúfolódás, a kiközösítés, gúnyolódás erőszak, és akik csinálják, faszok... de teljes védelem nincs, és nem is lehet. De talán nem is kéne, hogy legyen, mert ezek éppen olyanok, mint a baktériumok meg az antibakteriális szappan: nem fejlődik ki az ellenállás, a kontroll és a feldolgozás képessége, így az ember a legkisebb "fertőzéstől" összeomlik. Túlságosan előtérbe került mostanra a "tutujgatás", és miközben a net és az egyre nagyobb közösségek miatt a nagy számok törvénye miatt is egyre nagyobb számban vannak a faszok, a kezelésük gyerekcipőben jár. Húsz éve még akár legfeljebb az utca- vagy iskolabeli kölykök tudták piszkálni a "gyengébbeket", mostanra meg akár a világ másik részéről kaphatják a mocskolódó üzenetek százait, amire a tömeg vérre és feszültséglevezetésre vágyó része oly könnyen ráharap... Órákat lehetne beszélni erről, jó téma, csak ebben a filmben pocsék a megvalósítás. Az volt a legnagyobb bajom, hogy Edgerton mindent alárendelt annak, hogy a The Gift egy "safe space"-propagandafilm legyen, elültetve a gondolatot, hogy jajj neked, kedves néző, ha bárkinek ártasz, ha gúnyolódsz, cikizel, szemétkedsz, ha valakit megbántasz, mert lehet, hogy 25 év múlva kapod vissza, kamatostul! Miközben azért csak fel kéne tenni a kérdést, milyen világ az, amikor egy kisfiút megerőszakolnak (legalábbis ennek terjed el a híre), és az első sajnálkozások után még ő a "rohadt kis buzi", amit az osztálytársaitól a szomszédokon át az apjáig mindenkitől megkap, és tényleg megnyomoríthatja az egész életét... - Hogy mennyi áldozatot is kellett meghoznia a józan észnek, arról a finálé árulkodik legjobban. Sajnos az utolsó doboznak rám alig volt hatása, sőt, inkább csalódás volt. A kulcs a vízcsap miatt nem volt meglepő, egyértelmű volt, hogy Gordo be tud jutni a házba, és attól külön címeres fasznak tűnt Simon és Robyn is, hogy ezzel kiderült, megy a para meg a hiszti, de annyi eszük nincs, hogy lecseréljék a zárat, hiszen Gordo még utána is bejutott ugyanazzal a kulccsal (ld. "3"-as boríték) ! A CD-t előre láttam, a vacsorás jelenetnél annyira buta és béna volt Gordo távozása, hogy mondtam is magamnak, na, most kellene ide egy mikrofon... és lőn! De a legszarabb a videó... amikor Robyn elájult, egy későbbi beszélgetésből úgy tűnt, Simon erről nem tud, én csak néztem ki a fejemből, hogy mi van. Robyn ugyanis a padlóra ájult, de a jelenetből és a beszélgetésből az derült ki, hogy az ágyban tért magához, mintha csak bealudt volna... és tényleg, baszki, ez SENKINEK nem tűnt fel, egyikük sem tartotta fontosnak, hogy nini, az asszony alvajáró vagy képes teleportálni ?! - Az, hogy a gyerekkel mi van, az jó ötlet, hiába láttam már ugye egy bizonyos "spanyol thrillerben" , és tényleg óriási szemétség, hűbazdmeg-pillanat... de a körítés annyira ócska volt, hogy még ez sem billentette helyre a kedvem. Joel Edgerton annyit tett, hogy megnézte a Mientras Duermest, ráhúzta a mostanában népszerű "safe space"-PC mozgalmakat (és majdnem biztos vagyok benne, hogy ezért vannak megőrülve érte az amcsik), így csinálva egy anti-Duermest (hiszen Cesar a világ legnagyobb "bully"-ja!), hozzáhegesztette mondjuk az A kéz, amely a bölcsőt ringatját, és ezzel ő le is tudta a maga részét. Hiba volt.
Szóval 5/10. Nagy szerencséje, hogy a BOTTOM-listám már kész, és hogy a többi azért jobban felhúzott, különben "ajándékba" megkapná az egyik helyet ott. . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szomb. Jan. 09, 2016 12:22 am | |
| - Niwrok írta:
Az ajándék
Hát, akkor lehet, hogy ketten megyünk szembe az autópályán, sőt, még le is hagytalak, mert ez a film nálam legjobb esetben is alulról karcolgatja az 5-öst. Ez annyi tényezőből, apróságból áll össze, hogy felsorolni sem tudnám, a forgatókönyvírói bakikat, a rossz ritmust, az általad is említett törést a film közepén, a nyúlásokat, de ami egyenesen idegesített a végére, az a "bully" tanmese volt.
Nagy szerencséje, hogy a BOTTOM-listám már kész, és hogy a többi azért jobban felhúzott, különben "ajándékba" megkapná az egyik helyet ott. . Nincs mit hozzáfűznöm... most illene azt mondanom, hogy örülök, hogy neked se tetszett, de ez ugye hülyeség. Örülök, hogy nem vagyok egyedül... | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szomb. Jan. 09, 2016 12:28 am | |
| - R2-D2 írta:
Az ajándék
Nincs mit hozzáfűznöm... most illene azt mondanom, hogy örülök, hogy neked se tetszett, de ez ugye hülyeség. Örülök, hogy nem vagyok egyedül...
Nem hiszem, hogy a mi hibánk, hogy nem nyelünk le mindig minden baromságot... Minél többet gondolok rá, annál idiótább az az "ájulás"... A témáról, amit láttam benne, és a kérdésekről valami vélemény ? Vagy ha igen, majd szóban ? . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szomb. Jan. 09, 2016 12:33 am | |
| | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szomb. Jan. 09, 2016 12:40 pm | |
| - Niwrok írta:
- Spoiler:
- Az eleje tulajdonképpen jó. Ha már egy egész filmet szánnak rá, lehetett tudni, hogy van valami titok a háttérben, és az ajándékok, bármilyen figyelmesek, egy idő után tolakodóak, nyomasztóak lesznek, és ez így van jól. Az is belefér, hogy nem véletlenül költöztek ők el, még a feleség dolgait is jól vezeti fel Edgerton, Rebecca Hallt meg amúgy is kedvelem, úgyhogy a feléig nem volt nagyobb gond. Na de utána! - Az időugrásnak a film szempontjából valóban semmi értelme, egyedül a végkifejlet miatt kellett megtenni, hogy a szülésnél lehessen Simon orra alá dörgölni a videót, és elültetni az "incepciót". Persze a magunkfajta "idiótákban" felmerülhet a kérdés, hogy ha Robynnak annyira baszta a csőrét az a "felejtsük el a múltat", akkor miért várt a nyomozással hónapokat, és miért csinál úgy, mint valami paranoid fúria, aki rádöbbent, hogy a férje egy fasz. - De tényleg, mitől lett szinte halálos bűn, minden rossz forrása, hogy egy "bully", hogy ezért fel kell túrni egy házasságot, és külön még össze kell hozni a teljes szakmai összeomlással, mint büntetéssel?! Lenne egy tippem, hogy azért, mert az USÁ-ban mostanában olyan szintre ért a "politikai korrektség", a zaklatások, sértések elleni harc, olyan mélyre került a "mikroagressziók" és a "trigger warningok" léce, hogy azt már egyre kevesebben hagyják szó nélkül. Ezek szélsőséges irányzatai szerint mondjuk sértés bárkit a saját "kiváltságaidra" akár csak emlékeztetni is, így küzdeni kell ellene... csak hát európai fehér férfiként a puszta létezésed a kiváltságok tárháza, szóval érezd magad ezért szarul. Amilyen fontos lenne valóban a kisebbségek, a kiszolgáltatott, hátrányos helyzetű, elnyomott csoportok helyzetének, elfogadásának kezelése, annyira visszatetsző és agresszív ez most, és fordul a saját visszájára. Ez már nem az Egy jobb világ erőszakos kis keresztes lovagja, hanem sokszor úgy látszik, elkényelmesedett fiatalok hisztije, akik ezzel próbálják a minimálisra csökkenteni az őket érő negatív hatásokat és ingereket, míg végül azok teljesen megszűnnek a számukra. A valósá meg maga a két lábon járó szemétkedés, mert ezt nem hagyja nekik... Ezzel pedig éppen az elbagatellizálás esélyét növelik. Az internetes és a többi csúfolódás, a kiközösítés, gúnyolódás erőszak, és akik csinálják, faszok... de teljes védelem nincs, és nem is lehet. De talán nem is kéne, hogy legyen, mert ezek éppen olyanok, mint a baktériumok meg az antibakteriális szappan: nem fejlődik ki az ellenállás, a kontroll és a feldolgozás képessége, így az ember a legkisebb "fertőzéstől" összeomlik. Túlságosan előtérbe került mostanra a "tutujgatás", és miközben a net és az egyre nagyobb közösségek miatt a nagy számok törvénye miatt is egyre nagyobb számban vannak a faszok, a kezelésük gyerekcipőben jár. Húsz éve még akár legfeljebb az utca- vagy iskolabeli kölykök tudták piszkálni a "gyengébbeket", mostanra meg akár a világ másik részéről kaphatják a mocskolódó üzenetek százait, amire a tömeg vérre és feszültséglevezetésre vágyó része oly könnyen ráharap... Órákat lehetne beszélni erről, jó téma, csak ebben a filmben pocsék a megvalósítás. Az volt a legnagyobb bajom, hogy Edgerton mindent alárendelt annak, hogy a The Gift egy "safe space"-propagandafilm legyen, elültetve a gondolatot, hogy jajj neked, kedves néző, ha bárkinek ártasz, ha gúnyolódsz, cikizel, szemétkedsz, ha valakit megbántasz, mert lehet, hogy 25 év múlva kapod vissza, kamatostul! Miközben azért csak fel kéne tenni a kérdést, milyen világ az, amikor egy kisfiút megerőszakolnak (legalábbis ennek terjed el a híre), és az első sajnálkozások után még ő a "rohadt kis buzi", amit az osztálytársaitól a szomszédokon át az apjáig mindenkitől megkap, és tényleg megnyomoríthatja az egész életét... - Hogy mennyi áldozatot is kellett meghoznia a józan észnek, arról a finálé árulkodik legjobban. Sajnos az utolsó doboznak rám alig volt hatása, sőt, inkább csalódás volt. A kulcs a vízcsap miatt nem volt meglepő, egyértelmű volt, hogy Gordo be tud jutni a házba, és attól külön címeres fasznak tűnt Simon és Robyn is, hogy ezzel kiderült, megy a para meg a hiszti, de annyi eszük nincs, hogy lecseréljék a zárat, hiszen Gordo még utána is bejutott ugyanazzal a kulccsal (ld. "3"-as boríték) ! A CD-t előre láttam, a vacsorás jelenetnél annyira buta és béna volt Gordo távozása, hogy mondtam is magamnak, na, most kellene ide egy mikrofon... és lőn! De a legszarabb a videó... amikor Robyn elájult, egy későbbi beszélgetésből úgy tűnt, Simon erről nem tud, én csak néztem ki a fejemből, hogy mi van. Robyn ugyanis a padlóra ájult, de a jelenetből és a beszélgetésből az derült ki, hogy az ágyban tért magához, mintha csak bealudt volna... és tényleg, baszki, ez SENKINEK nem tűnt fel, egyikük sem tartotta fontosnak, hogy nini, az asszony alvajáró vagy képes teleportálni ?! - Az, hogy a gyerekkel mi van, az jó ötlet, hiába láttam már ugye egy bizonyos "spanyol thrillerben" , és tényleg óriási szemétség, hűbazdmeg-pillanat... de a körítés annyira ócska volt, hogy még ez sem billentette helyre a kedvem. Joel Edgerton annyit tett, hogy megnézte a Mientras Duermest, ráhúzta a mostanában népszerű "safe space"-PC mozgalmakat (és majdnem biztos vagyok benne, hogy ezért vannak megőrülve érte az amcsik), így csinálva egy anti-Duermest (hiszen Cesar a világ legnagyobb "bully"-ja!), hozzáhegesztette mondjuk az A kéz, amely a bölcsőt ringatját, és ezzel ő le is tudta a maga részét. Hiba volt.
Szóval 5/10. Nagy szerencséje, hogy a BOTTOM-listám már kész, és hogy a többi azért jobban felhúzott, különben "ajándékba" megkapná az egyik helyet ott. . No kérlek... - Spoiler:
- Az, hogy az jól indul, az nem kérdés, bár én mintha már láttam volna valami hasonló behízelgős thrillert. A mikulás viszont nekem egy idő után egy óvodásnak tűnt - s hiába volt a film első fele hivatott megalapozni a film végi nagy büntetést, nekem egyszerűen Gordo lényéből ez nem jön ki. Már a több évtizedes várakozás is szimpla baromság, de hogy a filmet felhúzni egy gyerekszülésre, ami 25 bizonytalan volt... Gordo azért várt eddig, mert Robyn csak nem akart teherbe esni?? Ha improvizált, az oké, de a film azt sugallja (erről szól az egész), tervezett dolog volt: nos, már a The followingban is húztam a számat a 10 évvel megvalósuló tervektől, itt sincs ez másképp... - Miután nem olvasok 444-et, ezért ez nekem mind újdonság volt... ebből kifolyólag eszembe nem jutott az Az ajándékot safe space propagandafilmnek tekinteni. Sőt, megockáztatom, most, hogy olvastalak, még most sem kötném hozzá... szerintem az alkotók sem feltétlenül ennek szellemében gondolkodtak. Ha mégis, akkor sorry, de én nem nagyon nézem ki a hollywoodi rendezőkből, producerekből, írókból (különösen nem Ramszeszből), hogy ilyen mély(?) gondolatokat közvetítsenek. Úgy, hogy ez azért a világon még meglehetősen abnormális dolog - én sem értem, én sem fogadom el és dolgozom fel... erre történetet és mondandót építeni szerintem szimpla baromság. Ezek simán akartak írni egy csavaros, megdöbbentő történetet, s mint ahogy a filmek nagy részénél, simán hülyének nézték a nézőt - megjegyzem, a nagy többséget sikerrel. Én a magam részéről nem kombinálnám túl, nekem ezek nem jönnek le - de ahogy írtam is (ösztönös megérzés??), a "máshogy szocializálódás" simán okozhat ilyen nézőpontbei, értékelésbeli különbségeket. Most szerintem icipicit túlkombinálod, de nincs ezzel semmi baj: neked most ez jutott róla eszedbe. Szerintem csak egy sima, átgondolatlan thriller, egy a sok közül. Ha igazad lenne, akkor még akár értékes is lehetne a mondanivalójával... - S hogy a konkrét safe spece ről mi a véleményem?? Szerinted??? Idióta nép idióta hülyegyerekeinek idióta találmánya. Nem véletlen, hogy a világ a vesztébe rohan: jó, nem kell mindenkinek farkas lenni, de az sem jó, ha mindenki bárány. Az A nagy füzet jutott eszembe erről ott a két srác végig önsanyargatással készíti fel magát az ÉLETRE: ezek a majmok meg... ha kikerülnek az utcára, mit fognak csinálni?? Majd mennek a TASZba, meg a Helsinki Bizottság amerikai megfelelőjébe... Ismersz, milyen vagyok: sem ezt a balfasz balliberalizmust, sem a PC szólásszabadságot nem tartom sokra (ld. Németország -> Köln), ez a SS ( ) mozgalom márpedig pont az ő termékük. A liberalizmus "vadhajtása", ami ellen most azok ágálnak legjobban a szólásszabadság nevében, akik miatt (szerintem) kialakult az egész. De ha mindezt a politikai ideológiát lehagyjuk, marad az egyre butuló világ, az egyre életképtelenebb egyedekkel... az se jobb. - Robyn ájulását és "megerőszakolását" az első perctől furcsálltam én is. Már önmagában az is fura volt, ahogy elájult (miért is??), de aztán utána egy qrva szót nem szól senkinek, s az sem tűnik fel neki, hogy az ágyban ébred... jó, ezt mi csak a végén tudjuk meg, de akkor is. Ráadásul dramaturgiailag is gáz az egész: elájul és snitt. A következő jelenetnek meg már köze nincs hozzá, sőt percekig szóba se kerül. - igen, az Amíg alszol nekem is beugrott.
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Márc. 11, 2019 1:27 am-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szomb. Jan. 09, 2016 1:00 pm | |
| - R2-D2 írta:
No kérlek...
- Spoiler:
- Az, hogy az jól indul, az nem kérdés, bár én mintha már láttam volna valami hasonló behízelgős thrillert. A mikulás viszont nekem egy idő után egy óvodásnak tűnt - s hiába volt a film első fele hivatott megalapozni a film végi nagy büntetést, nekem egyszerűen Gordo lényéből ez nem jön ki. Már a több évtizedes várakozás is szimpla baromság, de hogy a filmet felhúzni egy gyerekszülésre, ami 25 bizonytalan volt... Gordo azért várt eddig, mert Robyn csak nem akart teherbe esni?? Ha improvizált, az oké, de a film azt sugallja (erről szól az egész), tervezett dolog volt: nos, már a The followingban is húztam a számat a 10 évvel megvalósuló tervektől, itt sincs ez másképp...
- Robyn ájulását és "megerőszakolását" az első perctől furcsálltam én is. Már önmagában az is fura volt, ahogy elájult (miért is??), de aztán utána egy qrva szót nem szól senkinek, s az sem tűnik fel neki, hogy az ágyban ébred... jó, ezt mi csak a végén tudjuk meg, de akkor is. Ráadásul dramaturgiailag is gáz az egész: elájul és snitt. A következő jelenetnek meg már köze nincs hozzá, sőt percekig szóba se kerül.
- Spoiler:
- Nekem meg az nem jött le, hogy Gordo ezt előre tervezte. Mármint hogy évek óta. Biztos dédelgetett valami bosszút Simon ellen, érlelte benne a haragot, de szerintem ő maga lepődött meg a legjobban, hogy Simon megint azon a környéken látja. Hogy kapott az alkalmon, az már oké, az már terv volt, de ezt a 25 éves dolgot én nem láttam... - Nem lehetek benne biztos, mert ugye erre is miért lenne utalás, de Robyn szerintem azért ájult el, mert Gordo megmérgezte a zöld lötyijét. A házba bejuthatott, tehát akadálya nem volt... - A politikáról meg annyit, hogy bármennyire lehetek liberálisabb szemléletű, a sunnyogást sosem fogom annak tartani, és már olvashattad róla a véleményem. Te sem mondhatod, hogy egy rendszer azért lapít, mert liberális ... ugye ?
. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szomb. Jan. 09, 2016 1:13 pm | |
| - Niwrok írta:
- Spoiler:
- Nekem meg az nem jött le, hogy Gordo ezt előre tervezte. Mármint hogy évek óta. Biztos dédelgetett valami bosszút Simon ellen, érlelte benne a haragot, de szerintem ő maga lepődött meg a legjobban, hogy Simon megint azon a környéken látja. Hogy kapott az alkalmon, az már oké, az már terv volt, de ezt a 25 éves dolgot én nem láttam... - Nem lehetek benne biztos, mert ugye erre is miért lenne utalás, de Robyn szerintem azért ájult el, mert Gordo megmérgezte a zöld lötyijét. A házba bejuthatott, tehát akadálya nem volt... - A politikáról meg annyit, hogy bármennyire lehetek liberálisabb szemléletű, a sunnyogást sosem fogom annak tartani, és már olvashattad róla a véleményem. Te sem mondhatod, hogy egy rendszer azért lapít, mert liberális ... ugye ? . - Spoiler:
- A mérgezés jó ötlet, én erre nem gondoltam, de ha esetleg egy icipiciutalást tettek volna rá, az nagyot dobott volna a dolgon... - Nekem meg végig az volt a fejemben, hogy ez tervezett. Valahol, valamikor Gordo fel is sorolja nekik, mi történt velük a 25 év alatt, ebből nekem az jött le, hogy valahogy követte őket, de legalábbis figyelte őket. Persze, lehet improvizálás, akkor jobb, de én nem így éreztem. Annyira TUDATOSnak tűnt minden, hogy nem úgy éreztem... - Ja, tudom. Nem is azért írtam... csak most felbosszantott újfent ez a migránskérdés és annak német hozzáállása, kommunikálása. A rendszer nem azért lapít, mert liberális, hanem azért, mert a saját (bal)liberális érdekei elérése (EEÁ) miatt megmásit, cenzúráz, hamisít dolgokat. Utálom az ilyen csúsztatásokat - lényegében a safe space is ilyen - ennél egy diktatúra sokkal tisztességesebb. Ott legalább tiszta, kinek mi az érdeke, ki mit miért kommunikál. De szerintem ezt a témát tényleg tegyük el a következő személyes beszélgetésre... már csak azért is, mert nem szeretek neten minderről beszélni.
| |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Sherlock - The Abominable Bride Szomb. Jan. 09, 2016 2:56 pm | |
| . Sherlock - The Abominable BrideAz egész Sherlock sorozattal felemás érzéseim vannak: miután kétségkívül meg kellett szokni az új környezetet a viktoriánus korabeli Anglia után, elkezdtem egyre jobban élvezni az egészet. Aztán a harmadik évadban valami félrecsúszott, az esetközpontú epizódok helyett az írók elkezdtek Sherlock és Watson jellemével, karakterével foglakozni, mindezek tetejébe pedig behozták ezt az „Elmepalota” – dolgot… valahol ott félresiklott nálam az egész. Az egy dolog, hogy Holmes így a zseniből egyre inkább bolonddá válik, viszont sok tekintetben romba is dönti a néző/olvasó korábban felállított nimbuszát magáról. Ettől függetlenül vevő leszek majd az új évadra is – már csak azért is, mert rühellem, ha egy halott visszatér, és roppant kíváncsi vagyok, Moriartyval akkor most mi a helyzet – viszont tekintve, hogy a két főszereplő mennyire is foglalkoztatott színész lett manapság, erre minimum egy évet megint csak várhatok. No, ilyenkor van az, hogy angolok csinálnak Karácsonyi Különkiadást egy-egy sorozathoz, részben csillapítandó a rajongók éhségét, részben pedig a fő iránytól kicsit eltérhetnek az írás, a stílus kapcsán. Ez a Sherlock epizód (ami amúgy az imdn-n S4E0-ként van fönn) tökéletesen megjeleníti eme koncepciót: egyszerre tűnik fel egy fan service módban, illetve egyidejűleg alkalma van eltérni a fő csapástól azzal, hogy a főszereplő párost visszahelyezi EREDETI korukba. Ezzel nem is lenne semmi baj, egy jó kis poén lehetett volna, egy különlegesség, hogy "Ilyen lehetett volna a mi sorozatunk, ha maradtunk volna az origi koncepciónál"… viszont itt mindenáron kötni akarták (mégiscsak) a harmadik évadhoz az egészet – s szerintem ezzel teljesen ki is nyírták a lehetőséget. Mert ugyebár az van, hogy Holmes a harmadik évad végén felszáll egy repülőre, ahol megtudja, hogy legnagyobb vetélytársa életben van, ez a SE pedig erre építi fel minimum a kerettörténetét. S hogy mindebből hogy lesz egy 1880-a évekbeli kaland?? Hát abban a kib*szott Elmepalotában (ami egyre inkább úgy érzem, csak azért van, hogy mindenféle hülyeséget meg lehessen csinálni arcvesztés nélkül a sorozatban). A történet nagyjából annyi, hogy fogjuk a két főhőst, és UGYANAZON környezeti hatások közé, UGYANAZON karakterek mellé dobjuk vissza mondjuk 130 évvel őket az időben. Gyakorlatilag fessük át a tablót mögöttük, modernebb hasonlattal a zöld háttérre most más CGI-t varázsoljunk. Egy hisztis picsa menyasszonyruhában találomra lövöldöz egy erkélyről, majd mindenki szeme láttára jól főbe lövi magát. A baj csak az, hogy utána megint csak mindenki szeme láttára feltámadva halottaiból kinyírja nem épp gyászoló urát, sőt, idővel egy másik – unszimpatikus – férfit is hidegre tesz. A menyasszonyi lepel jótékony takarásában olyan, mint egy gyilkos angyal, mint akinek joga és kötelessége a megtévedt férjeket büntetni (így utólag ki is lehetett volna találni a lényeget). Szóval Holmes ezen ügy megoldásán dolgozik, nem hisz a szellemekben, sőt az ikres megoldásban sem – a végén pedig szépen és okosan összerakja a semmiből a képet. Érdekes, nekem ezúttal úgy tűnt, hogy még a megfigyeléses magyarázkodós dolog sem volt túllihegve, volt a finálé és volt a magyarázat – hogy aztán ez miből, hogyan miként… az most kevésbé fontos. A szüfrazsett betéten amúgy kissé meglepődtem, fura áthallást érzek a nemrég bemutatott hasonló című filmmel – ami nem baj, meg lehet, hogy véletlen is, csak icipicit Sherlockidegen volt. Úgy unblock az egész. De nem is ez volt a lényeg… a lényeg Moriarty és az ő visszatérése, Értem én, hogy az időközben mindkét idősíkon drogossá vált(WTF? ) Holmes legnagyobb gondja, hogy térhet vissza valaki a halálból – ahogy ugyebár a menyasszony is, no de pont ő tudja, hogy minden halált meg lehet rendezni. Viszont az alibi feminista bűnügy mellett a SE játékidejének jó részét e kérdésre szánni…hmmm… hiba volt. Jól írják máshol, totál felesleges volt ehhez a körítés: az is elég lett volna, ha Holmes szimplán a repülőn, a saját korában az Elmepalotájának Elmepalotájában beszélget vetélytársával. Így, a jelenlegi koncepcióban az egész egy lehetetlenül szürreális és idióta világot teremtett a különkiadásnak, ami inkább nehéz és értelmezhetetlen, mint jó vagy akár szórakoztató lenne. Nekem legalábbis nem jött be, ráadásul a korrajzzal ismét közelebb tolták az egészet a Guy Richie vonalhoz – és bizony szórakoztatásban ezúttal alulmarad a mozifilmekkel szemben. Ettől függetlenül voltak jobb pillanatai: a dagadt Mycroft, a Klu-Klux-Klán, önmagában a menyasszony, annak kinézete, a rejtélye, no meg egyáltalán a korabeli ügy és nyomozás nagyon tetszett. Akkor is, ha Holmes zsenijéből ezúttal kevesebbet látunk. Moriarty karaktere, a színész, Andrew Scott újfent zseniális, de tulajdonképp mindenki hozza az elvárt formáját. Ha az egész másfél óra nem egy kibaszott drogos látomás lenne, és/vagy mondjuk lenne az egésznek VALÓDI súlya és szerepe ebben az univerzumban, még meg is próbálnám erőltetni, hogy befogadjam. Viszont így… meg se próbálom. 60% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Márc. 11, 2019 1:33 am-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szomb. Jan. 09, 2016 4:05 pm | |
| - R2-D2 írta:
Sherlock - The Abominable Bride
Értem én, hogy az időközben mindkét idősíkon drogossá vált(WTF? ) Holmes legnagyobb gondja, hogy térhet vissza valaki a halálból – ahogy ugyebár a menyasszony is, no de pont ő tudja, hogy minden halált meg lehet rendezni. Viszont az alibi feminista bűnügy mellett a SE játékidejének jó részét e kérdésre szánni…hmmm… hiba volt. Jól írják máshol, totál felesleges volt ehhez a körítés: az is elég lett volna, ha Holmes szimplán a repülőn, a saját korában az Elmepalotájának Elmepalotájában beszélget vetélytársával. Így, a jelenlegi koncepcióban az egész egy lehetetlenül szürreális és idióta világot teremtett a különkiadásnak, ami inkább nehéz és értelmezhetetlen, mint jó vagy akár szórakoztató lenne. Nekem legalábbis nem jött be.
Ettől függetlenül voltak jobb pillanatai: a dagadt Mycroft, a Klu-Klux-Klán, önmagában a menyasszony, annak kinézete, a rejtélye, no meg egyáltalán a korabeli ügy és nyomozás nagyon tetszett. Akkor is, ha Holmes zsenijéből ezúttal kevesebbet látunk. Ha az egész másfél óra nem egy kibaszott drogos látomás lenne, és/vagy mondjuk lenne az egésznek VALÓDI súlya és szerepe ebben az univerzumban, még meg is próbálnám erőltetni, hogy befogadjam. Viszont így… meg se próbálom.
60%
Nosztalgikus, hogy valamit ennyire máshogy látunk . Nekem például Mycroft idétlenedése szörnyű, az első évadba visszanézve külön sokkolt a kontraszt, viszont ahogy megpróbálták összekötni a különkiadást a sorozattal, ahogy az elmepalotás dolog a nyomozás végeztével összeállt, az nagyon tetszett. - Spoiler:
Nekem úgy jött össze, hogy Moriarty visszatérésének hírére Sherlock rögtön azon kezd agyalni, hogy hogyan lehetne életben. Mondja is, hogy az egész menyasszonyos ügyet, amiről korábban olvasott, azért idézte fel, hogy rájöjjön, hogyan halhat meg valaki úgy, hogy utána visszatér gyilkolni. A drog ennek katalizátora, csak gyorsítja a gondolkodást, és a nyomok összeillesztésére azokat az embereket használja a képzeletében megszemélyesítésként, akiket amúgy is ismer, hiszen könnyebb.
A kérdés így Moriarty lehetséges életben maradása, a menyasszonyos ügy csak ennek eszköze, meg a fan-service, így nekem a végére megfordult az egész. Így lesz súlya a sorozat szempontjából, mert rájön, hogy Moriarty semmiképpen nem lehet életben, így ami zajlik, az jó eséllyel csak egy szimpatizáns csoport akciója. Ugyanakkor szerintem zseniális, ahogy Moriarty megfertőzi Sherlock "elmepalotáját", azaz tudatalattiját, és ha a stábnak egy csöpp esze van, és nem akarnak mindenáron elmenni a még több idétlenséges buddy-movie irányába, akkor ezen a thriller-vonalon viszik tovább a sorozatot, ahogy Sherlock megkattan ettől, hogy mindenben Moriartyt látja, minden mögött őt sejti, noha tudja, hogy halottnak kell lennie, de számára nem az.
Így Andrew Scott is visszatérhetne a folytatásra... Csak az a baj, hogy ezt kétségessé teszi a 3. évad hangulata, meg ahogy Watson röhögve és Sherlockkal összepacsizva rúgja le Moriartyt a mélységbe.
Viszont lesz az több is, mint "minimum egy év" . Eddig csak Freemant fogta le a Hobbit, de idénre talán nincs is más munkája, csak a Fargo, viszont mostanra Cumberbatch is "AAA" listás, például állandó Marvel-szereplőként. Én inkább úgy 2-3 évre saccolnám, és lehet, akkor még optimista voltam . . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szomb. Jan. 09, 2016 9:27 pm | |
| - Niwrok írta:
Sherlock - The Abominable Bride
Nosztalgikus, hogy valamit ennyire máshogy látunk . Nekem például Mycroft idétlenedése szörnyű, az első évadba visszanézve külön sokkolt a kontraszt, viszont ahogy megpróbálták összekötni a különkiadást a sorozattal, ahogy az elmepalotás dolog a nyomozás végeztével összeállt, az nagyon tetszett.
- Spoiler:
Nekem úgy jött össze, hogy Moriarty visszatérésének hírére Sherlock rögtön azon kezd agyalni, hogy hogyan lehetne életben. Mondja is, hogy az egész menyasszonyos ügyet, amiről korábban olvasott, azért idézte fel, hogy rájöjjön, hogyan halhat meg valaki úgy, hogy utána visszatér gyilkolni. A drog ennek katalizátora, csak gyorsítja a gondolkodást, és a nyomok összeillesztésére azokat az embereket használja a képzeletében megszemélyesítésként, akiket amúgy is ismer, hiszen könnyebb.
A kérdés így Moriarty lehetséges életben maradása, a menyasszonyos ügy csak ennek eszköze, meg a fan-service, így nekem a végére megfordult az egész. Így lesz súlya a sorozat szempontjából, mert rájön, hogy Moriarty semmiképpen nem lehet életben, így ami zajlik, az jó eséllyel csak egy szimpatizáns csoport akciója. Ugyanakkor szerintem zseniális, ahogy Moriarty megfertőzi Sherlock "elmepalotáját", azaz tudatalattiját, és ha a stábnak egy csöpp esze van, és nem akarnak mindenáron elmenni a még több idétlenséges buddy-movie irányába, akkor ezen a thriller-vonalon viszik tovább a sorozatot, ahogy Sherlock megkattan ettől, hogy mindenben Moriartyt látja, minden mögött őt sejti, noha tudja, hogy halottnak kell lennie, de számára nem az.
Így Andrew Scott is visszatérhetne a folytatásra... Csak az a baj, hogy ezt kétségessé teszi a 3. évad hangulata, meg ahogy Watson röhögve és Sherlockkal összepacsizva rúgja le Moriartyt a mélységbe.
Látod, Te okosabb vagy. Én ezt így nem gondoltam így ki, én elvesztem az elmepalotában. De kétségkívül van benn logika. Kicsit olyan The Following S2 eleje, de van benn logika. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Aljas nyolcas Vas. Jan. 10, 2016 2:11 pm | |
| . Aljas nyolcas„Quentin Tarantino nyolcadik filmje”Mindazok ellenére, hogy magam részéről kimondottan kedvelem Tarantinot és az ő filmjeit, mikor a főcímben – tehát nem csak a promó anyagban – megláttam ezt a mondatot, kicsit elhúztam a számat. Mert az kétségtelen, hogy Tarantino tett már le valamit a filmes asztalra, kétségtelen, hogy formabontó alkotásokkal jelentkezett eddig, mint ahogy az is kétségtelen, hogy jól kiforrott és egyedi stílusa van már – no de azért mégsem ő a világ megváltója. Ez, így, ilyen körítésben már nekem visszatetsző: nagyképűséget és arroganciát sugall… ennyi erővel bármelyik rendező bármelyik filmjét meg lehetne sorszámozni. Ráadásul a mester eddig sem készített minden tekintetben hibátlan filmeket, ezzel az újjal meg aztán végképp lekerült a felhők közül: a nagy akarásnak nyögés lett a vége, a westernfilmnek álcázott három órás színházi előadás bizony több esetben unalomba fulladt nálam. Ja, meg undorba… de erről később. A Django elszabadul pár éve annyira tetszett, hogy ha jól emlékszem, év végén talán még az összesítésemet is megnyerte. Épp ezért izgalommal fogadtam a hírt, hogy Tarantino újra westernt forgat, a castingot böngészve meg végképp megnyugodtam: igazán parádés színészgárdát sikerült újfent összetrombitálni. Nagy részük állandó társ a rendező útján, de vannak új arcok is: ha csak ezt nézzük, a siker garantált. Attól sem féltem, hogy a szokásos tarantinos duma hiányozni fog, esetleg nem fog tetszeni, hisz e nélkül elképzelhetetlen egy film tőle – s még azzal sem volt bajom, hogy a műfaj ellenére itt tényleg inkább lyukat beszélnek a hasadba, mint lőnek bele. Igazság szerint minden egyes összetevő megvan, amit az ember elvárna, az összkép azonban meglehetősen szegényes. Arra nem számítottam, hogy Tarantino időközben áttanulmányozta a Tarr Bélai életművet, s annak lassúságát, beállításait, a környezet képi világát a használja fel új filmjében. Vagy – és lehet, ez a biztatóbb megoldás - 53 évesen egyszerűen olyan szenilisé vált, hogy elfelejtette megvágni a filmet, esetleg a vágó felmondott: mindenestre ebben az alapanyagban egyszerűen nincs három órányi játékidő. Sajnálom, hogy ezt Tarantino nem látta be, ez a film egy feszes vágással (kb. egy óra kiszórásával) az évtized filmje is lehetne… de legjobban sajnálom azt, hogy az obszcénitáson és a vulgaritáson túl belecsempészett két-három kifejezetten polgárpukkasztónak szánt, sokkoló, undorító jelenetet, amik ilyen formában nem igazán szolgálták a történet előrehaladásást, csak és kizárólag undorkeltés miatt vannak a moziban. És itt nem a horrorokba is elmenő gore jelenetekre gondolok, hanem mindenekelőtt a hányósra (hányásfóbiám van), illetve a szopatósra… Wyoming, pár évvel a polgárháború után. Tél van, egy postakocsi hat lóval ( Hatosfogat?) robog egy közelgő vihar elől. Hogy ki a faszom takarította el a havat az útról, azt nem tudom, de szerintem tök sokan észre se vették – biztos már akkor is voltak közmunkások vagy még hadifoglyok. Egy néger faszi áll a postakocsi útjában, aki három hullára tett nyeregben ülve várja a zergebaszó hidegben a megváltó fuvart – ahogy bejut a kocsiba, ahogy a benn ülők őt befogadják, az a duma ekkor még zseniális. A néger fickót Warren őrnagynak hívják (Samuel L. Jackson), a postakocsi utasa pedig egy John Ruth nevű fejvadász, a Hóhér (Kurt Russel), aki épp egy nőt szállít le az igazságszolgáltatás számára. Élve – és ez abban a korban nagy szó –, amire tessék figyelni, mert a film végén ennek kulcsszerepe lesz. Ekkor még nem igazán tűnt föl a tájon merengő kamera, a postakocsi útja minden létező madár távlatából filmezve, ekkor még a szenzációs duma, a kötelező bizalmatlanság, a szereplők közti interakció lenyűgözött. Széles vigyorral néztem a filmet, ahogy 5-en (időközben egy fiatalabb fickót is felvettek maguk mellé, aki a jövendőbeli serifnek adta ki magát) megérkeznek Minnie nemtudoménmilyen boltjába – ami kvázi egy fogadó/ABC/vendéglő a semmi közepén. A film tényleges cselekménye aztán majd itt zajlik, ugyanis a boltban már van néhány idegen, akik szintén a vihar elől tértek be ide – viszont a fejvadásznak (és a nézőnek is) nyilvánvaló, hogy néhányan közülük nem azok, akiknek mondják magukat, néhányan közülük tuti, hogy a fogoly nőt akarják kiszabadítani. Innentől a film pedig az oly kedvelt „néhány ember kis helyen összezárva” jellegű pszichodrámába vált, egy Agatha Christie szerű krimibe – Tíz kicsi néger – ahol a kilenc összezárt jómadárnak mindegyikének van valami titka, s ami titkok a szenzációs Tarantino dialógusokon keresztül lennének hivatott kiderülni. Megmondom őszintén, ez az alapfelállás, ez az ötlet nekem nagyon be is jött, amíg csak dumáltak, amíg csak figyelni kellett arra, ki a rosszfiú a rosszak között, ki lehet más, mint akinek mondja magát, az zseniális volt. Tök lekötötte a figyelmemet a furcsaságok halmaza, s mint egy nyomozó, próbáltam összerakni a dolgokat… ahogy Warren is. Hogy stílusosak legyünk, ő volt a történet Hercule Poirotja, ő volt az, aki ismerte Minniet és a fogadóját, ő volt az, aki észrevette a furcsaságokat – a legjobb mindezekből a levett és visszarakott tábla volt a kutyákról meg holmi mexikóiakról. A film így kvázi egy kihallgatásos nyomozás, ahol Warren (aki nagyjából az első perctől kezdve gyanít bizonyos dolgokat) próbálja kiszedni a többiekből, kicsodák. Hogy ez aztán a szokásos tarantinos niggerezésen keresztül zajlik, hogy ebbe ezúttal bele van szőve a polgárháború és némi nőgyűlölet görbe tükre az csak hab a tortán. Tarantino még mindig remek érzéssel ír párbeszédeket, még mindig remek érzéssel választ a mondandóhoz karaktert – így, a film ebben az aspektusban hibátlanul teljesít. A dolog csupán másfél óra múltán kezd megbicsaklani, érezhetően elfárad minden és mindenki, a kommunikáció is elfogy – no és ekkor jön a váltás és az akció. Amikor kezd színt vallani mindenki, mindenki mindenkire fegyvert fog (ld. még Kutyaszorítóban), és fogalmunk sincs, ki élheti túl ezt az őrületet. A váltás rögtön két síkon is jön, egyrészt egy flashback fejezettel (ugyanis a Kill Billhez hasonlóan a film fejezetekre van osztva), másrészt meg ugyebár a rettentő naturális leszámolásokkal. A váltás kb. akkora, mint mondjuk az Alkonyattól pirkadatigban, a békés(?) beszélgetést a vérgőzös lövöldözés váltja – viszont ez annyira vérgőzös és naturális, hogy bizonyos jelenetek simán horrorfilmbe illők. A gusztustalanság eluralkodik a vásznon, ennek a mélypontja számomra egyértelműen a hányásos jelenet volt – mert az oké, hogy egy mérgezéses esetnél valaki vért okádik, de ezt hatszor!! mutatni, gyakorlatilag a képünkbe rókázni nekem sokk volt. Be is hunytam a szememet – érdekes, a szétloccsant agyvelő, ami az egyik szereplő arcára fröccsent, egyáltalán nem zavart, viszont ugyanezen a szereplő pofán hányása nagyon. Már csak egy kis ondó kellett volna az arcába… Hülyén hangzik, de még ez is benn volt a levegőben. Van a filmben egy jelenetsor, amiben egy szereplő egy flashback keretében elmeséli, hogy szopatta le magát valakivel – megmondom őszintén, nálam az volt a film mélypontja. Az egész annyira funkciótlan, annyira gáz, ahogy a férfi leszopatja magát a meztelen férfival, annyira nincs jelentősége, hogy mindezt LÁSSUK is, hogy azt nem is tudom elmondani. Értem, mi volt a történetben a célja, értem, hogy egyfajta katalizátor volt, meg azt is megértem, a reggeli események szemszögéből mekkora fricska, hogy pont az hal meg, aki, de maga a jelenet undorító, gusztustalan hatásvadász és polgárpukkasztó… .. Mindezek miatt, miután két jelenet is átlépte az ingerküszöbömet, egyszerűen nem tudok jó szívvel gondolni az Aljas nyolcasra. És ilyenkor már az ember több dolgot, több hibát is felfedez: az egyik, hogy annyira nulla interakció volt a karakterek között a házban, hogy az már fájt. Konkrétan, amíg a kamera két ember beszélgetését követte – legyen az akármilyen kemény, hatásos és fontos – a háttér, a háttérben lévő figurák SEMMIT nem csinálnak. Mint ha ott se lennének. Egyszerűen tök életszerűtlen az egész, hogy mindig mindenki csak akkor beszél, ha a kamera épp ott van az arcában... következetes vagyok: ha már szóvá tettem ezt az amatőr Zártosztálynál, az osztálytermes jelenetnél, akkor szóvá teszem itt is. Ugyanaz a szitu mindkettő… Mindezek mellett pedig Tarantino rengeteg olyan elemet használ, ami lassítja a filmet. A kinti vihar többszöri mutatása (bár, jó kérdés a vihar, napsütötte hegyekkel a háttérben), a benti jelenetek statikus beállításai, a sokszor felesleges némaság, a rengeteg – viccesnek szánt, de nem az – párbeszéd ismétlés (Lincoln levél ) rettentően megnyújtják a filmet. A három órára duzzasztott játékidőben pedig elveszik minden, ami igazán jó és ütős lehet a moziban, a három órás játékidőben a tarantinos humor sem képes dominálni. Van, ami van az jó is, de az egész tükrében ez is kevés – mint ahogy kevés IGAZÁN maradandó duma színesíti a filmet. Egyszerűen ez, így, ebben a mixben, de főleg ilyen hosszan nekem most kevésbé jött be: hiába a remek színészcsapat, hiába sok-sok stíluselem, ezúttal Tarantino szerintem túl sokat akart mutatni és markolni – és kifolyt a keze közül a film. Bizonyos elemei kétségkívül kiválóak, de összességében ez most csak 70% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Márc. 11, 2019 1:34 am-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Vas. Jan. 10, 2016 3:58 pm | |
| - R2-D2 írta:
Aljas nyolcas
A kinti vihar többszöri mutatása (bár, jó kérdés a vihar, napsütötte hegyekkel a háttérben), a benti jelenetek statikus beállításai, a sokszor felesleges némaság, a rengeteg – viccesnek szánt, de nem az – párbeszéd ismétlés (Lincoln levél ) rettentően megnyújtják a filmet. A három órára duzzasztott játékidőben pedig elveszik minden, ami igazán jó és ütős lehet a moziban, a három órás játékidőben a tarantinos humor sem képes dominálni. Van, ami van az jó is, de az egész tükrében ez is kevés – mint ahogy kevés IGAZÁN maradandó duma színesíti a filmet. Egyszerűen ez, így, ebben a mixben, de főleg ilyen hosszan nekem most kevésbé jött be: hiába a remek színészcsapat, hiába sok-sok stíluselem, ezúttal Tarantino szerintem túl sokat akart mutatni és markolni – és kifolyt a keze közül a film. Bizonyos elemei kétségkívül kiválóak, de összességében ez most csak
70%
Dettó, legfeljebb a sarokpontok mások . Már az elején, a percekig közeledő lovaskocsinál fogadni mertem volna, hogy Tarr Béla fel lesz emlegetve . . | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Jessabelle Vas. Jan. 10, 2016 4:50 pm | |
| . Jessabelle - Idézet :
Hangulatilag amúgy ez a mozi is tök rendben van. A fények, a beállítások, a kamerakezelés, a hanghatások zseniálisak, a baldachinos ágy függönye mögötti sejtelmes mozgás, a tükörben felvillanó szellemlány nagyon jók. A rendező, Kevin Greuter szerintem jól ráérzett az egész hangulatra – hiába is próbálják a köpködők a Fűrész 6 és 7 után) az ő nyakába varrni az egészet -, a nagyobb problémát én a történetben, illetve annak éles váltásában látom. De még így is jobban bejött, mint a The Babadook…sőt, még a „kritikusok” által példának felhozott, számomra értetlenül ajnározott Titkok kulcsánál is. Mert ugyan hangulatilag valóban az áll ehhez a legközelebb, én attól sem voltam elájulva.
70%
Nekem mondjuk emlékeim szerint a Titkok kulcsa jött be jobban, de mert azt kb. 10 éve láttam utoljára, túl nagy összehasonlítás nincs . Arra valahogy szívesebben emlékszem vissza. Ennek is inkább a körítésével volt bajom, mert egyébként a kísértetes dolog, az egész Luisiana-mocsár-vudu háttér, és ami összeállt sztori a végére, egészen jó volt, Sarah Snookot és Mark Webbert is bírom. Nekem pont a töréstől jött be jobban, a nyomozgatás valahogy jobban érdekelt, mint előtte a rövidke riogatások, aminél most már kezdem kicsit unni, hogy van valami íratlan szabály a horrorosok többségénél, hogy mindenkit csak egyszer lehet egy éjszaka megijeszteni, és utána kötelezően át kell váltani reggelre. Inkább apróságok zavartak, amik hiába látványosak, vagy legalább kevésbé elcsépeltek, semmi értelmük. Amit nagyon nem értettem, az a csaj apja, mert ugyan nincs gyerekem, de ha a lányomat hoznám haza a kórházból, akkor a szobáját előtte nyitnám ki, szellőztetnék, talán még a húsz éves port is feltakarítanám kicsit, nem akkor, amikor már ott dekkol a tolószékében (bár a sötét szobába betolásos jelenet egyébként a film egyik legjobbja). De ugyanígy nem hittem el, hogy az állandóan szottyos mocsárban húsz év alatt sem rohad szét egy fakoporsó, ahogy az egész videokazettás-kártyavetős motívumot is erőltetettnek találtam. Akkor inkább írt volna az anyja naplót... 6,5/10 . | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 | |
| |
| | | | R2-D2 írásai 2.0 | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|