Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 R2-D2 írásai 2.0

Go down 
+7
Niwrok
cs-robert
Remo
arzo
Mr. White
tchabee
Weide
11 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 42 ... 67  Next
SzerzőÜzenet
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Keresztút   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptySzomb. Május 02, 2015 6:03 pm

.



Keresztút



"A keresztút (lat. via crucis, via dolorosa) eredetileg az a kb. 1,5 km-es útvonal, melyen Jézus a kereszttel a Praetoriumtól (Gabbata) kiment a Golgotára. Ma olyan ájtatosság, aminek segítségével a keresztény hívek Jézus szenvedésein és keresztre feszítésének eseményein elmélkedhetnek. Ennek gyakorlásához zárt térben (általában templomban) vagy szabadban (általában hegyen) elhelyeznek 14 állomást (stációt). Wiki

No. A helyzet az, hogy én még ezt se tudtam. Oké, tudtam, hogy szegény bolond fejébe húztak egy koszorút, meg hogy végigráncigált egy nagy keresztet a városon, fel egy dombtetőre – de hogy ennek tizennégy állomása volt, meg hogy az egészet keresztútnak hívták, arról fingom nem volt. A keresztút, mint fogalom nekem sokkal inkább kapcsolódik az Odaát sorozathoz, ahol Sam és Deam Winchester útkereszteződésekben idézte meg a démonokat alkut kötni… vallási tájékozatlanságomat és cinizmusomat ugyanakkor egyáltalán nem szégyellem, sőt inkább büszke vagyok rá. Hogy ezek után mi vett rá, hogy Dietrich Brüggemann teljesen nyilvánvalóan vallási indíttatású moziját megnézzem? A válasz egyszerű: abban bíztam, hogy valami fasza kis vallásellenes, azt kritizáló alkotást kapok, azt vártam, hogy valaki a bigottsággal újból szembeszáll a vásznon, de ezúttal nem a Carrie hatásvadász horror zsánerét követve, hanem mély emberi drámába oltva meséli el, milyen veszélyes én önpusztító tud lenni a hit eszetlen követése és félreértelmezése.

Igazából nem tudom, sikerült-e mindezt (bele)látnom a moziba. Hithű ateistaként szívesen értelmezem az egészet úgy, hogy Maria áldozata hiábavaló, teljesen nyilvánvalóan felesleges és betegesen abnormális volt – viszont nem vagyok róla meggyőződve, hogy az alkotók mindezt nem homlokegyenest máshogy gondolták. S ahogy a netet böngésztem (nem meglepő módon elég kevés írás van róla) sem lettem okosabb: vérmérséklettől és vallási fanatizmustól függően értelmezi mindenki a filmet – van, aki például azon háborog, hogy ezen fanatizmus túldimenzionált és negatív kicsengésű a moziban…  faceplam ... anyám. Az összes ilyen idióta, aki bármilyen vallásban önsanyargató módon, más, vagy saját maga kárára képes hinni, másnak, vagy saját magának képes kárt okozni a bolondokházába való. Legyen az iszlám, zsidó, keresztény – egykutya mind. A bolond az bolond, bármilyen istene is van: a Keresztútban ezek alapján viszont majdnem mindenki bolond.

Azzal kezdünk, hogy egy helyiségben egy fiatal pap épp próbálja meggyőzni naiv hallgatóságát arról, hogy milyen gusztustalan hely most a világ, s hogy őnekik, a gyerekeknek Isten harcosaként szembe kell szállni a gonosz Sátán térnyerésével. Én már a felhozott példákon kiakadtam volna, legszívesebben magam küldtem volna el a kis köcsögöt a picsába: amikor azzal érvel, hogy pl. a dob, mint olyan a Sátán hangszere, mert a sátáni ritmus mindenféle gonosz gondolatokat ébreszt (tánc, stb.)… szóval felment a cukrom  Evil or Very Mad . Arról nem is beszélve, hogy szerencsétlen bérmálásra váróknak kellene a saját környezetükben Isten harcosaként különféle változásokat elérni – no, próbálna meg valaki nekem Isten igéjét hirdetve lebeszélni arról, hogy mondjuk kevesebb Maident hallgassak. Ebben a kis csapatban van egy Maria nevű lány (Lea van Acken), aki fejébe veszi, hogy beteg kisöccsén valamiféle áldozattal fog segíteni: aki ismeri a vallási háttértörténetet, meg az egész nevetséges krisztusi utat, innentől fixen fogadhat az események végkimenetelére. Ugyanis az első jelenet egy sorszámozott felirattal kezdődik, a 14 állomásos út első megállójaként.

Én magam nem tudtam ezt az egészet, úgyhogy szépen végigmentem az egész úton úgy, hogy nem voltam biztos a végkifejletben. A film végére már-már összeszorult kézzel néztem a képernyőt, legszívesebben Maria bigott anyjának a bájos arcát vertem volna pépesre – de legalább elküldtem volna a jó büdös anyjába. Egyszerűen gyomorforgatóan visszataszító, abszolút koridegen volt, ahogy az a nő viselkedett, ahogy bánt családjával és különösen lányával. A lehető legidegesítőbb módon, a legsötétebb középkort megidézve birtokolta Mariát, óvta a XXI-ik századtól: a film szempontjából zseniális módon, iszonyat indulatokat generálva környezetében és a nézőkben. Tényleg nem tudok jobb viszonyítási pontot, mint a Carrie anyaszerepét – de én itt is vártam valami elementáris erejű katarzist, amikor majd Marie ráébred, milyen böszmeséget csinál és mennyire lelki terror alatt van. A legnagyobb esély egyébként erre az orvosnál van, ott lehetett volna valami fordulópont – gondoltam én, akinek fogalma sem volt magáról a keresztútról és annak állomásairól, annak végkifejletéről. Vagy ha sejtettem is valamit, bíztam benne, hogy időközben majd lesz egy leágazás, útkereszteződés, ahol másfelé fordul Maria és a történet… de nem. Sem gyerekvédelem, sem a józan paraszti és nem győzött, minden úgy volt, ahogy a lány eltervezte.

Tátott szájjal bámultam az eseményeket. Tudom, hogy van ilyen, de nehezen képzelem el, hogy 2015-ben értelmes humanoid lények ennyire vallási fanatizmusban képesek élni, ahol a koedukált testnevelés óra főbenjáró bűn. Ahol a Roxette zenéje sátáni dallam, ahol a másik ember érintése, a másik nemre gondolás már szentségtörés. Ezek a közösségek semmivel nem jobbak nálam az Iszlám Államnál, vagy az ortodox zsidók csoportjainál: kivétel nélkül mindegyik elmegyógyintézetbe való. Úgyis annyi templom van a világon, zárjuk be az ilyen csökkentett értelmi képességűeket néhányba, aztán éljenek meg Isten szeretetéből… a böszméi  Mad . S ha már ennyire belelendültem… alapban is az a véleményem, hogy ma, a digitális világ korában épeszű ember nem hisz semmi természetfeletti mindenhatóban, különösképp pedig nem hisz az álszent egyház álszent papjainak a szavában. Totál életidegen és nevetséges az egész kényszerképzet valami embereken felüli hatalomról, ami a sorsunkat irányítja. Aki az erősen megkérdőjelezhető történet szerint képes volt a saját fiát keresztre feszíttetni, aki képes volt elnézni az elmúlt több ezer év szenvedéseit - milyen Isten is ez?  No

Ehh... csak felhúzom magam. A Keresztút egy nagyon erős film, borzasztó erős mondanivalóval, remek színészi játékkal – és egy elképesztő filmes látásmóddal. Az a helyzet ugyanis, hogy a kamera a 73-ik percben mozdul meg először!!! A záróképben meg másodszor – de még így is egy snitt a jelenet. A film egészen bámulatos módon, 14 snittből, 14 vágásmentes jelenetből áll: az út minden egyes szakasza egy darab, letett fix kamerával fogatott jelenet, ahol a szereplők mozognak csak, az ő dialógusuk adja a jelenet ritmusát. Ezt, így még sehol nem láttam, egyszerűen bámulatos az egész: ha másért nem, ezért a technikáért érdemes megnézni a mozit. Az összes többi ráadás – kérdés az, hogy kit mennyire idegesít föl. Engem – teljesen várt és törvényszerű módon – nagyon, s vélhetően akkor is így lett volna, ha nem ennyire radikális keresztény család életébe láttam volna bele.

Mert az őrület nem győzhetne...




80%


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Márc. 02, 2019 7:13 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptyVas. Május 03, 2015 12:26 am

R2-D2 írta:

Keresztút

Tátott szájjal bámultam az eseményeket. Tudom, hogy van ilyen, de nehezen képzelem el, hogy 2015-ben értelmes humanoid lények ennyire vallási fanatizmusban képesek élni, ahol a koedukált testnevelés óra főbenjáró bűn. Ahol a Roxette zenéje sátáni dallam, ahol a másik ember érintése, a másik nemre gondolás már szentségtörés. Ezek a közösségek semmivel nem jobbak nálam az Iszlám Államnál, vagy az ortodox zsidók csoportjainál: kivétel nélkül mindegyik elmegyógyintézetbe való.

Ehh... csak felhúzom magam. A Keresztút egy nagyon erős film, borzasztó erős mondanivalóval, remek színészi játékkal – és egy elképesztő filmes látásmóddal. Az a helyzet ugyanis, hogy a kamera a 73-ik percben mozdul meg először!!! A záróképben meg másodszor – de még így is egy snitt a jelenet. A film egészen bámulatos módon, 14 snittből, 14 vágásmentes jelenetből áll: az út minden egyes szakasza egy darab, letett fix kamerával fogatott jelenet, ahol a szereplők mozognak csak, az ő dialógusuk adja a jelenet ritmusát. Ezt, így még sehol nem láttam, egyszerűen bámulatos az egész: ha másért nem, ezért a technikáért érdemes megnézni a mozit.

80%


Köszi Smile !

Gondolom nem véletlenül emelted ki a "technikai részét", így elsőre inkább az keltette fel az érdeklődésem, és nem a vallási fanatizmus és azok paranoid dogmái. Abból most nálam az IS vezet, amelyik nevében a katonái azért lőttek agyon három tizenéves srácot, mert focimeccset néztek, ahelyett, hogy imádkoztak volna... mert ugye minden perc, bármilyen cselekvés vagy gondolat, ami nem Allah imádatáról szól, az halálos bűn.

Szóval felírtam, de azért nem az élmezőnybe, ha nem gond Smile ...
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptyVas. Május 03, 2015 12:34 am

Niwrok írta:

Keresztút

Köszi Smile !

Gondolom nem véletlenül emelted ki a "technikai részét", így elsőre inkább az keltette fel az érdeklődésem, és nem a vallási fanatizmus és azok paranoid dogmái. Abból most nálam az IS vezet, amelyik nevében a katonái azért lőttek agyon három tizenéves srácot, mert focimeccset néztek, ahelyett, hogy imádkoztak volna... mert ugye minden perc, bármilyen cselekvés vagy gondolat, ami nem Allah imádatáról szól, az halálos bűn.

Szóval felírtam, de azért nem az élmezőnybe, ha nem gond Smile ...
.

Szívesen! Wink  

Nem hát, biztos voltam benne, hogy érdekel: tudom, hogy bírod a hosszú beállításokat. Itt egy beállítás 10-15 perces. Smile

Ha majd megnézed, Te is meglátod, hogy az IS és ezen "keresztények" között csupán a gépfegyver a különbség... a maga módján ez legalább olyan brutális, mert egy civilizált ország keretein belül történik.

Amúgy... remélem nem voltam túl durva. Igyekeztem disztingváltan írni. scratch
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptyVas. Május 03, 2015 12:39 am

R2-D2 írta:

Keresztút
Amúgy... remélem nem voltam túl durva. Igyekeztem disztingváltan írni. scratch


És ha nem lettél volna az (egyébként amennyire sejtem, magadhoz és a tényleges indulatokhoz képest az voltál Smile ) Razz ?!
Úgyis magunk között vagyunk...
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Szarvak   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptySzer. Május 06, 2015 12:57 pm

.



Szarvak




Ez a film már az első előzetese alapján felkeltette az érdeklődésemet, viszont a nagy dömpingben a nem is oly régi Niwrok írás kellett hozzá, hogy ismét képben legyen. Most, hogy megnéztem, a trailer alatt már felbukkanó, agyamba befészkelődő gondolat, annak kibővített érzése lehet a végső konklúzióm: eh, szarvak…

Fiú és lány fekszik egymás mellett a fűben, majd fiú mondja, hogy "Szeretlek életem végéig". A lány viszont csak annyit válaszol, hogy "Elég, ha az én életem végéig szeretsz!"...  Nem is sejtik még, hogy mennyire brutálisan hamar beteljesül ez a jóslat, a lányt ugyanis hamarosan betört fejjel, holtan találják az erdőben… s ahogy ilyenkor lenni szokott, az elsőszámú gyanúsított a fiú maga. Már csak azért is, mert utolsó találkozásukkor nagy nyilvánosság előtt meglehetősen balhés körülmények között váltak el…

Ignatius Perrish, azaz Ig (Daniel Radcliffe, azaz Harry Potter) az a fiú, akinek szerelmét valaki brutálisan agyonverte egy évvel ezelőtt. Ig teljesen maga alá került, a problémáit alkoholba fojtja (mi másba is???)  – életét a közvélemény és a média célkeresztjében élve próbálja kideríteni, ki is ölhette meg gyerekkori szerelmét, Merrint (Juno Temple). Itt egyébként kicsit elmosolyodtam, utoljára Merrint az Ördögűzőben láttam, igaz, ott fordított nemmel, némileg idősebben… mindazonáltal nem vagyok róla meggyőződve (ismerve a film egyéb utalásait, annak hálóját), hogy a névválasztás nem volt szándékos. Szóval Ig totál maga alatt van, viszont egy újabb átmulatott éjszaka után különleges ajándékot kap az élettől: szarvai nőnek és környezetében mindenki őszinteségi rohamot kap. A fiúnak így végre valódi lehetősége nyílik kinyomozni a lány gyilkosának személyét – csupán a megfelelő embereknek kell a megfelelő kérdéseket feltenni.

Az a helyzet, hogy a mozi első fele, kétharmada zseniális. Már maga az alapötlet ezzel a képességgel egészen kiváló, az összes erre épített jelenet hibátlanul működik. Ahogy Ig először nem is érti, mi történik vele, ahogy próbál megszabadulni a kínos szarvaitól, majd ahogy egyre inkább tudatosan használja azokat az igazság kiderítésére – az nagyon jó. Szarvak nélkül egy sima vérbeli thriller a jobbik fajtából, ahol remek izgalmi faktorral haladunk előre a titok felfejtésében. A beépített humorforrások is nagyjából rendben voltak, egyedül talán a felesleges vulgaritás nem tetszett: nem azért, mert feltétlenül ódzkodok tőle, hanem mert sokszor csupán hatásvadász szerepe volt. A mozi ezen szakaszában, míg Ig csak tapogatózott a sötétben, tulajdonképp két dolog nem tetszett: az egyiket nem tudom hova tenni, a másik megint a felesleges homokos vonal volt. A szőke picsa fánkzabálását egyáltalán nem értem, még akkor sem, ha a hét főbűn egyikét állította a jelenet pengellérre – a sztori szempontjából semmi szerepe nem volt… a másik, a két rendőr buzulása meg egy héten belül másodszor már sok volt. Tökéletesen ugyanez a szitu volt a múlt heti Kraftidiotenben is, az ilyen fekete humor egy homofóbnak elég egyszer… viszont a többi, pl. a riporterek lerázása nekem is nagyon bejött. Önmagában az egész ötlet, a különleges képesség, annak használata nagyon jó és eredeti, már-már mutánsfilmbe való.

A dolog számomra akkor kezdett félresiklani, mikor a mitológia, a vallási vonal előtérbe került. A fináléra kihegyezett ördögi szál, a kereszt védelme, a kígyók meg az egész bibliai faszság egyre inkább eltávolított a mozitól. Valahogy nem fogadta be a kis agyam, hogy Ig démoni hatalmat kapott, s ahogy azt kapta (Mikor? Miért? Hogyan? Kitől?), s hogy pont ezt kell használnia az igazsághoz. Kicsit nonszensz, hogy a gonosz hatalma kell a gonosz ellen…valahogy nem állt össze a sátáni képesség az ártatlan fiú oldalán, valahogy a végére az egész szimplán nevetségessé vált. Kezdődött mindez a kígyókkal, végződött pedig az angyalszárnyakkal, majd azok elégésével – Ig, mint Lucifer… khmmm… kicsit túlzás. Ahhoz ő túl „jó” volt végig, túlságosan visszafogottan használta természetfölötti erejét. A mélypont mindezeken belül az volt, mikor ismét emberformát öltött a nyakék hatására – talán onnantól volt totál komolytalan az egész. A végjáték egyetlen egy jó jelenete a lövés, azon viszont visítottam a röhögéstől: ugyanakkor én ebben sem éreztem a komédiát, nem gondolom, hogy ezt egy horrorvígjátékként kellett volna néznem. Indult egy thrillernek, egy remek flashbackekkel megtoldott nyomozós történetnek – a vége meg totál idiotizmusba fulladt.

„A film tele van bibliai utalásokkal, Ig rendszáma 2036LUK, ami Lukács 20:36 versével egyenlő: “Mert meg sem halhatnak többé: mert hasonlók az angyalokhoz; és az Isten fiai, mivelhogy a feltámadásnak fiai.”, és a bár neve, ahol utoljára látja Merrint aznap este, az Eve’s Diner, az étterem logója pedig természetesen egy alma. Nem sokkal később találkozik először a kígyókkal, amik ezután végigkísérik az egész filmet, mely a teremtéstörténetben Ádám édenkertből való kivetésének előzménye, tehát ennek alapján arra a következtetésre juthatunk, hogy a film szimbolikája szerint Ignek nincs esélye megnyugvásra, mert a kígyó ellenség helyett szövetségesként jelenik meg a filmben. Természetesen a végső megoldáshoz és a gyilkosság felderítéséhez nagyban hozzájárulnak a csúszómászók, de Ig lelke menthetetlen marad, örökre a faház alatti rét marad a boldogság forrása.” – olvasom egy netes kritikában. Nos, ez örvendetes dolog, tök jó kis pikáns ízt ad a történetnek, de a dolgok kézzelfogható, látható mivoltát sajnos nálam nem sikerült komollyá, misztikussá tenni: a végén én csak egy újabb Hellboyt láttam (ízlés szerint Demónát), a fején szarvakat cipelő humanoid pedig meglehetősen kilóg a mindennapok hihető képeiből.

Mr. Aja engem ezzel a mozijával sem nyűgözött le. A Tükröket leszámítva egyik filmjét sem kedvelem – itt annyit el kell ismernem a korrektség kedvéért, hogy míg nem vált át katolikus horrorba, egész élvezhető kis thrillert rakott össze. Jók a karakterei, bámulatosan hangulatosak a képei, jól játszik a színekkel, a díszlettel. A múlt, a gyerekkor képei akár egy ifjúsági mozi betétei is lehetnének, tök szimpatikus volt a tini szerelem, az egész bohóckodás: a robbanás miatt kicsit Egy jobb világ utánérzésem volt ugyan, de itt más volt a lényeg. Sokkal inkább ugrott be a Pokoli lecke összetartó gyerekcsapata a mozi első harmadában, ami viszont kiváló ajánló. Viszont egy szarvakkal köztünk élő, s azt gyakorlatilag mindenki által elfogadott – karaktert nem tudok komolyan venni egy komolynak induló thrillerben. Na de ha nincsenek szarvak, mi a mozi címe?




75%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Márc. 02, 2019 7:14 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Beépülve   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptySzer. Május 06, 2015 1:01 pm

.



Beépülve



Két dolog, amit így, a megtekintés után megállapíthatok. Az egyik az, hogy ha ez az ún. noir stílus, akkor az qrvára nem az én világom (egyébként a mai napig nem tudta senki kézzelfoghatóan elmondani, pontosan  mitől noir is valami), a másik meg, hogy komolyan kezdek aggódni a Rian Johnson által rendezendő EP VIII miatt. Sajnos ez a faszi eddig semmi értékelhetőt nem tett le nálam az asztalra, sőt, ami jó lehetett volna, azt is elrontotta. Úgyhogy jelen esetben sajnos nem osztom Niwrok kolléga véleményét az alkotásról – lebeszélni ugyan senkit nem akarok róla, de mindenki saját felelősségre nézze csak meg.

Fura egybeesés csupán, hogy két nap alatt két olyan filmet is néztem, amiben a főszereplő a meggyilkolt kedvese gyilkosa után nyomoz – mégis mily távol áll egymástól a kettő. A Hornsban Ignek démoni segítségre volt szüksége, itt azonban Brendan (Joseph Gordon-Levitt) simán, saját erőből kezdi el felgöngyölíteni a szálakat. A két film hangulata, képi világa, mondandója környezete olyan messze van egymástól, mint ég és föld – pedig aztán mindkettő napjaink valóságában játszódódik. E tekintetben a Beépülve sokkal realisztikusabb és hitelesebb mozi lett, mégis, ha választanom kellene a kettő közül, hogy pisztollyal a fejemnél melyiket nézzem újra, sokkal inkább a Szarvakat választanám… ez a Brick még annyira sem jött be.

A probléma még csak nem is a történetben van. A nyitókép (ami megint egy később történő jelenet előrehozása) után egy fura kisváros fura karaktereit ismerhetjük meg: Brendant, a fiatal, mégis valamitől nagyhatalmú srácot, barátját, az Agyat, meg aztán szép lassan azokat, akik a helyi drogterjesztéssel és fogyasztással kapcsolatba kerülnek. Miután Brendant kétségbeesetten felhívja excsaja, a srác igyekszik minden követ megmozgatni, hogy kiderítse, Emily (Emilie de Ravin – igen, Claire a Lostból) hol van, és milyen veszély leselkedik rá. Ahogy Brendan fejti fel a szálakat, úgy kerül egyre közelebb a helyi drogbáróhoz (Luka Haas), s úgy válik egyre bizonyosabbá, hogy abból a körből valakinek köze van Emily halálához. Közben aztán szerepet kap egy ellopott tégla (brick) alakú kokó, egy meglehetősen dekoratív, főhősünkre pályázó lány, Laura (Nora Zehetner), no meg egy totál Eminemre hajazó nulla IQ-jú faszkalap, Tugger. Az egész bagázsnak kétségkívül van valami földöntúli bája, valahogy ilyennek képzelnék el egy Guy Richie vagy egy Tarantino film szereplőgárdáját is. Olyan eszement az egész – a gyilkos utáni nyomozás izgalma viszont nagyon sokáig sok mindent képes elfeledtetni.

Pl. azt, hogy ezt bizony már többször láttuk (ez akkor is igaz, ha esetleg időrendileg későbbi alkotásokra hivatkozik az ember), az egész drogbárós, felfelé haladós/visszafejtős dolog legutóbb épp az Az eltűnés sorrendjében című hóförgetegben zajlott egy ideig hasonlóan – a drogbárók meg mindkét helyzetben nevetségesen ripacsnak tűntek. A másik, ami szinte rögtön beugrott, az a nem is olyan régen emlegetett SoA S4E5 Brick című epizód – nos, ott ugyanúgy egy hiányzó drogtégla és a beépülés kettőssége adta ugyanennek a címnek az értelmét Amúgy, ezek még nem is lennének rossz ajánlólevelek, a mozi számomra nem elsősorban láttuk már utóérzés miatt nem tetszett. Sokkal inkább az üresség miatt.

Kérem, itt az egész díszlet egy nagy nihill. Egy idő után iszonyat zavaró volt, hogy a szereplőkön kívül a képen jóformán senki sincs. Ha ez egy természetfilm lenne egy dél-amerikai őserdőben, akkor oké (bár ott meg ugyebár az élővilág ott van), de itt, a kisvárosban semmi háttérmozgás nincs. Én nem tudom, ez most szándékos, vagy csak nem volt pénz statisztákra, de hogy itt a forgatáson nem hangzott el a „Háttér indul!” felkiáltás, az biztos. Totál kihalt minden, olyan, mintha egy posztapokaliptikus sci-fiben járnánk, egyszerűen iszonyat steril és hiteltelen ez így. Az egész stílus, a beállítások, a vágások, minden ezt erősíti, a mindennapok mozgalmassága teljesen hiányzik a filmből. Még a „tömegjelenetekben” is csak az ürességet éreztem… meg a mesterkéltséget. A karakterek is csak úgy vannak, senkinek semmi megismerhető múltja, semmi átérezhető motivációja nincs, ezáltal igazából kötődés sincs irányukba. Legszembetűnőbb ez mondjuk Brendan esetében: a srác egy zseniális konspiráló, érezhetően jól átlátja a szálakat – honnan, mikor, miért, nem tudjuk. Ő a fő okos, mégis kell neki egy Agy nevű barát… ??? Többször szarrá verik, de igazából meg se kottyan neki, valahogy olyan hiteltelen az egész lénye. Vagy inkább olyan komikus. De a többi is: amellett, hogy külön-külön mind jó arc, csapatként, filmet mozgató koherens társaságként nem működnek. Olyan az egész, mintha mindenki ellenne a saját kis világában, mi ezeket a buborékokat látjuk, követjük, aztán ezek néha összeérnek: vagy szétpukkadnak, vagy egymásba olvadnak. A film szerkezete, jelenetei kimondottan zavarodottságot árasztanak, van, amit hosszabbnak éreztem a kelleténél, van viszont, amit pont akkor fejeztek be, mikor érdekes lehetett volna – mindenesetre nagyon sokáig meglehetősen zagyvaságnak tűnik minden. Nem tudjuk, hol, mikor és mi is történik, csak azt látjuk, hogy van egy fiatal srác, egy DIÁK, aki saját erőből a nyomok után megy: viszont a vásznon semmi nem alapozta meg mindazokat a tetteket, amiket ő véghezvitt. Ennél még a kimondottan túlzó és szatirikus Utópiában is átgondoltabb és hitelesebbek voltak a figurák és az események…

Joseph Gordon-Levist meg sem ismertem: szabályosan kényszeríteni kellett magam, hogy belelássam Brendan szerepébe. Ez persze nem a film hibája, sőt mindig érdekes egy később ismertté váló színész első szerepei között csemegézni, de ha nem tudom, hogy őt kell keresnem, eszembe sem jutott volna a fickó neve. A mozi ürességével, mesterkéltségével taszított el igazán – ha ezt jól adagolt fekete humorral megtámogatták volna, minden bizonnyal jobban bejött volna. De ahogy mondtam, ha ez a film noir, akkor innentől az ilyeneket kerülni fogom. Szívem szerint Rian Johnson rendezőnek is biztosítanék egy széket a zárt szobámban a többi nagyágyú mellé – no de a SW miatt egyelőre nem zárhatom a faszit karanténba. Majd utána… esetleg…



70%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Márc. 02, 2019 7:14 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptySzer. Május 06, 2015 7:40 pm

R2-D2 írta:

Szarvak

A dolog számomra akkor kezdett félresiklani, mikor a mitológia, a vallási vonal előtérbe került. A fináléra kihegyezett ördögi szál, a kereszt védelme, a kígyók meg az egész bibliai faszság egyre inkább eltávolított a mozitól. Valahogy nem fogadta be a kis agyam, hogy Ig démoni hatalmat kapott, s ahogy azt kapta (Mikor? Miért? Hogyan? Kitől?), s hogy pont ezt kell használnia az igazsághoz. Kicsit nonszensz, hogy a gonosz hatalma kell a gonosz ellen…valahogy nem állt össze a sátáni képesség az ártatlan fiú oldalán, valahogy a végére az egész szimplán nevetségessé vált. Kezdődött mindez a kígyókkal, végződött pedig az angyalszárnyakkal, majd azok elégésével – Ig, mint Lucifer… khmmm… kicsit túlzás. Ahhoz ő túl „jó” volt végig, túlságosan visszafogottan használta természetfölötti erejét.

„A film tele van bibliai utalásokkal, Ig rendszáma 2036LUK, ami Lukács 20:36 versével egyenlő, és a bár neve, ahol utoljára látja Merrint aznap este, az Eve’s Diner, az étterem logója pedig természetesen egy alma. Nem sokkal később találkozik először a kígyókkal, amik ezután végigkísérik az egész filmet, mely a teremtéstörténetben Ádám édenkertből való kivetésének előzménye, tehát ennek alapján arra a következtetésre juthatunk, hogy a film szimbolikája szerint Ignek nincs esélye megnyugvásra, mert a kígyó ellenség helyett szövetségesként jelenik meg a filmben.

Na de ha nincsenek szarvak, mi a mozi címe?

75%



Annyira én sem ismerem a Bibliát, hogy hivatkozáselemzésbe belemenjek, a rendszám például nyilván fel sem tűnt, bár tetszik, de azt hiszem, Ig szarvai inkább a kitaszítottságából erednek, mint a tényleges démoni hatalmából. A közösség vetette ki magából, ahol Ig a "meggyőződésem, hogy gyilkos" bélyeget hordta a homlokán, és abban mindenki egyetérthet, hogy csak valami ördögi, eredendő gonosz tudna ártani az "angyali" Merrinnek, így nekem nem volt furcsa, hogy az amúgy is képletesen ott levő "szarvai" láthatóvá is váltak, és ezen senki nem rökönyödött meg. Másrészt vallástudorok minden bizonnyal megköveznének, de tudomásom szerint Lucifer, a "Fényhozó", nem "gonosz" volt, hanem "csak" lázadó, aki szembeszállt az isteni hatalommal és megkérdőjelezhetetlenséggel.

De abban egyetértek, hogy a végére jócskán túlzásba estek ezzel a démonkodással, ahogy mondtam is.

Nem is mondtam, hogy horrorvígjáték, csak éppen vannak komikus vonásai Smile , inkább a film első harmadában.

Ezt a kérdést ennyi erővel minden filmnél feltehetnénk Razz .



R2-D2 írta:

Beépülve

Két dolog, amit így, a megtekintés után megállapíthatok. Az egyik az, hogy ha ez az ún. noir stílus, akkor az qrvára nem az én világom (egyébként a mai napig nem tudta senki kézzelfoghatóan elmondani, pontosan  mitől noir is valami), a másik meg, hogy komolyan kezdek aggódni a Rian Johnson által rendezendő EP VIII miatt.

Kérem, itt az egész díszlet egy nagy nihill. Egy idő után iszonyat zavaró volt, hogy a szereplőkön kívül a képen jóformán senki sincs. Ha ez egy természetfilm lenne egy dél-amerikai őserdőben, akkor oké (bár ott meg ugyebár az élővilág ott van), de itt, a kisvárosban semmi háttérmozgás nincs. Én nem tudom, ez most szándékos, vagy csak nem volt pénz statisztákra, de hogy itt a forgatáson nem hangzott el a „Háttér indul!” felkiáltás, az biztos. Totál kihalt minden, olyan, mintha egy posztapokaliptikus sci-fiben járnánk, egyszerűen iszonyat steril és hiteltelen ez így. Az egész stílus, a beállítások, a vágások, minden ezt erősíti, a mindennapok mozgalmassága teljesen hiányzik a filmből. Még a „tömegjelenetekben” is csak az ürességet éreztem… meg a mesterkéltséget.

70%



"A film noir (franciául „fekete film”) egy filmstílus, amit elsősorban a hollywoodi bűnügyi drámák, krimik jellemzőjeként használnak, legfőképp amelyeknél kiemelt szerepet játszik az ambivalens erkölcs és a szexuális motiváció.
A klasszikus film noir stílusjegyei:
- Sajátos hely- és időviszonyok: A film noir világában a kamera csak ritkán mozdul ki a nagyvárosból (Orson Welles A gonosz érintése című filmjében ez többször is megtörténik). A belső felvételek többnyire szűk és alacsony mennyezetű, sötét, alacsony, füstös terekben készülnek, ami jelentős szerepet játszik a hangulat kialakításában.
- Képi jellegzetességek: Gyakori a ferde, szokatlan kameraállás, a játék a fényes és az árnyékban maradt felületek kontrasztjával. A képek sokszorosan tagoltak, megalkotóik játszanak a mélységgel, rengeteg rács és lépcső van a felvételeken.
- Jellegzetes szereplők:
   a magányos (magán)detektív
   a femme fatale, a végzet asszonya
   az angyali feleség/jegyes
Egyéb filmnyelvi eszközök: Pl.: narráció és flash-back"


Ahogy mondtam, én sem keresem ezeket, a nagy klasszikusokat talán nem is láttam, viszont mint krimik a II. világháború környékéről megmaradtak, mint pl.: Philip Marlowe vagy kevésbé stílusosan Perry Mason. Egy magánnyomozó füsttel teli irodája, ahogy a redőny résein bekúszó napfény megvilágítja, hosszú kabátos-köpenyes figura vár az esőben egy utcai lámpa alatt, egy titokzatos nő egy bőrfotel karfáján ülve cigarettázik, stb.; aki egy hasonlót látott, az az ilyenekre rögtön rávágja, hogy noir Smile .

Amit hirtelenjében noirt mondanék, az nem is klasszikus lenne (na jó, a Máltai sólyom igen), hanem egy francia animációs cyber-noir, a Renaissance:



Meg talán mondanom sem kell, hogy a Sin City az full noir Smile .
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptySzer. Május 06, 2015 8:13 pm

Niwrok írta:

Szarvak

Annyira én sem ismerem a Bibliát, hogy hivatkozáselemzésbe belemenjek, a rendszám például nyilván fel sem tűnt, bár tetszik, de azt hiszem, Ig szarvai inkább a kitaszítottságából erednek, mint a tényleges démoni hatalmából. A közösség vetette ki magából, ahol Ig a "meggyőződésem, hogy gyilkos" bélyeget hordta a homlokán, és abban mindenki egyetérthet, hogy csak valami ördögi, eredendő gonosz tudna ártani az "angyali" Merrinnek, így nekem nem volt furcsa, hogy az amúgy is képletesen ott levő "szarvai" láthatóvá is váltak, és ezen senki nem rökönyödött meg. Másrészt vallástudorok minden bizonnyal megköveznének, de tudomásom szerint Lucifer, a "Fényhozó", nem "gonosz" volt, hanem "csak" lázadó, aki szembeszállt az isteni hatalommal és megkérdőjelezhetetlenséggel.


Oké, de azzal, hogy a keresztet viselő srác viszont pont nem látja, kicsit borul a dolog - ráadásul az is erősen megkérdőjelezhető, hogy egy kisvárosban MINDENKI kivétel nélkül Ig bűnösségében hisz. A szarvak ráadásul egy évvel az eset után nőnek ki, márpedig az ördögi gonoszság a többiek szemében ott volt korábban is...

Nem, én sokkal inkább gondolnék itt valami vallási fennhangra, valami démoni megszállásra, annak nyilvánvaló külső jegyével...  hmmm

Niwrok írta:

Beépülve

"A film noir (franciául „fekete film”) egy filmstílus, amit elsősorban a hollywoodi bűnügyi drámák, krimik jellemzőjeként használnak, legfőképp amelyeknél kiemelt szerepet játszik az ambivalens erkölcs és a szexuális motiváció.
A klasszikus film noir stílusjegyei:
- Sajátos hely- és időviszonyok: A film noir világában a kamera csak ritkán mozdul ki a nagyvárosból (Orson Welles A gonosz érintése című filmjében ez többször is megtörténik). A belső felvételek többnyire szűk és alacsony mennyezetű, sötét, alacsony, füstös terekben készülnek, ami jelentős szerepet játszik a hangulat kialakításában.
- Képi jellegzetességek: Gyakori a ferde, szokatlan kameraállás, a játék a fényes és az árnyékban maradt felületek kontrasztjával. A képek sokszorosan tagoltak, megalkotóik játszanak a mélységgel, rengeteg rács és lépcső van a felvételeken.
- Jellegzetes szereplők:
   a magányos (magán)detektív
   a femme fatale, a végzet asszonya
   az angyali feleség/jegyes
Egyéb filmnyelvi eszközök: Pl.: narráció és flash-back"


.

Köszi, de ezt én is megtaláltam - és pont ezért érzem erőszakoltnak a stílusbesorolást.

- Krimi, pipa.
- Ambivalens erkölcs, szexuális motiváció - kérdőjel: hacsak a drog nem az bizonyos aspektusból.
- A kamera és a nagyváros viszonya - kérdőjel, ennyi erővel millió másik alkotásra ezt rá lehet húzni.
- Belső felvételek - nem igaz, füst, alacsony mennyezet,sötét jóformán nincs is, többet vagyunk kinn, mint benn.
- Ferde, szokatlan kamera - én nem láttam.
- Rács, lépcső - kérdőjel
- Fény és árnyék - ez talán, különösen az alagútnál.
- Narráció - minimális
- Detektív pipa, végzet asszonya kérdőjel, angyali feleség, jegyes bullshit.
- Flasback - akkor majdnem minden fim az... R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 3603792908

Szóval én még mindig nem érzem. A Sin City az oké, de ott meg ugyebár a FF kép erősen rásegít.


.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptySzer. Május 06, 2015 8:15 pm

.
De még számítógépes játékokba is kerül időnként noir Smile ...


.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptySzer. Május 06, 2015 8:54 pm

R2-D2 írta:

Köszi, de ezt én is megtaláltam - és pont ezért érzem erőszakoltnak a stílusbesorolást.

- Krimi, pipa.
- Ambivalens erkölcs, szexuális motiváció - kérdőjel: hacsak a drog nem az bizonyos aspektusból.
- A kamera és a nagyváros viszonya - kérdőjel, ennyi erővel millió másik alkotásra ezt rá lehet húzni.
- Belső felvételek - nem igaz, füst, alacsony mennyezet,sötét jóformán nincs is, többet vagyunk kinn, mint benn.
- Ferde, szokatlan kamera - én nem láttam.
- Rács, lépcső - kérdőjel
- Fény és árnyék - ez talán, különösen az alagútnál.
- Narráció - minimális
- Detektív pipa, végzet asszonya kérdőjel, angyali feleség, jegyes bullshit.
- Flasback - akkor majdnem minden fim az... R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 3603792908

Szóval én még mindig nem érzem. A Sin City az oké, de ott meg ugyebár a FF kép erősen rásegít.


Naná, hogy erőszakolt, hiszen egy azoktól teljesen idegen korszakba és környezetbe helyezték a noir motívumait Smile .

Ahogy a Wiki is írja, ezek stílusjegyek, amik egyszerre jelennek meg egy noirban, de nem jelenik meg mindegyik mindenhol. Ráadásul a Brick ezeket a stílusjegyeket egy normál kertvárosban próbálja behozni, fekete-fehér képek, tényleges nagyváros és legtöbbször még éjszaka nélkül is, helyette van verőfényes napsütés meg iskolaudvar. Ezt én kihívásnak tartottam, és tetszett, hogy még ilyen körülmények között is feltűntek. Nem úgy ültem neki, hogy "na, ez egy noir", hanem menet közben kezdtem kérdezgetni magamtól, hogy "te, ez nem egy noir?", a felénél meg megállítottam, és megkerestem ezt a wikis jegyzéket, hogy mik az ismertetőjegyek, mert magamtól én sem tudtam, csak a hangulat volt nagyon meg. Nekem Smile .

Spoiler:
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptySzer. Május 06, 2015 9:13 pm

Niwrok írta:


Nem úgy ültem neki, hogy "na, ez egy noir", hanem menet közben kezdtem kérdezgetni magamtól, hogy "te, ez nem egy noir?", a felénél meg megállítottam, és megkerestem ezt a wikis jegyzéket, hogy mik az ismertetőjegyek, mert magamtól én sem tudtam, csak a hangulat volt nagyon meg. Nekem Smile .


Nem győztél meg, hogy mindezeket így kellett volna értelmeznem, de ezen nem veszünk össze... akkor a végső konlkúzióm: nem szeretem a noirt. peace

Én is megállítottam közben, de csak azért, hogy visszapörgessek, mert belealudtam. Laughing
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptyCsüt. Május 07, 2015 9:33 pm

R2-D2 írta:

Én is megállítottam közben, de csak azért, hogy visszapörgessek, mert belealudtam. Laughing


Én most kb. Rian Johnson másik filmjével (ha már ennyit beszéltünk róla, gondoltam, nézek tőle valami mást is), a Szélhámos fivérekkel vagyok így, ezért nem szánok rá két sornál többet. Tök jól van fényképezve, baromi jó helyszíneken játszódik, még a poénok is működnek a sztoriban, ami kb. a Tom Sawyer/Riviéra vadorzói/Hudson Hawk keveréke... de fél óra után zsibbasztóan unalmas lett, és az is maradt.
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptyCsüt. Május 07, 2015 9:38 pm

Niwrok írta:

Én most kb. Rian Johnson másik filmjével (ha már ennyit beszéltünk róla, gondoltam, nézek tőle valami mást is)...

Javaslom a Legyes epizódot! Smile BB S03E10.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptyCsüt. Május 07, 2015 9:43 pm

R2-D2 írta:

Niwrok írta:

Én most kb. Rian Johnson másik filmjével (ha már ennyit beszéltünk róla, gondoltam, nézek tőle valami mást is)...


Javaslom a Legyes epizódot! Smile BB S03E10.


Hadd idézzek egy "klasszikust" Razz :
"Értem én, hogy másnak se legyen jobb, de azért ez kegyetlenség... nono"
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Herkules   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 EmptyCsüt. Május 07, 2015 11:22 pm

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 7iCBIQN




Herkules





Hollywood időnként egyszerre készít egyazon témakör köré mozgóképeket (az igazság az, hogy ez nem is annyira ritka): a tavalyi évben pl. a kissé elfeledett, de már korábban rengetegszer megénekelt Herkules mondakör köré kapásból három mozifilm is készült. A Herkules legendája úgy szar, ahogy van, a Herkules: Feltámadást már be sem vállaltam – a simán Herkulesnek titulált alkotás viszont meglepő módon már bemutatója idején kimondottan tetszett. Abban mindenesetre Dwayne Johnsonnak igaza volt még a produkció előtt, hogy ha valakire rászabták e szerepet, akkor az tényleg ő – a mozi nekem mégsem emiatt tetszett…

… sokkal inkább a legenda nyíltan felvállalt demisztifikálása miatt. A Herkules – képregényfilm volta ellenére - úgy lett a legjobb Herkules film, hogy igazából a legkevésbé rugaszkodik el a valóságtól, a legkevésbé köthető a mitológia világához. Míg nem néztem meg a lemez extratartalmát, addig csak éreztem ezt, de most már fixen tudom is: Brett Ratner rendező (akinek azért a Vörös sárkányt meg az X-men 3-at köszönhetjük, sőt a Szökés pilotját is) ott mondta el, hogy szándékosan próbált egy túldimenzionált főhős helyett egy kis zsoldoscsapatra alapozni a történetét. És ez nekem nagyon bejött.

Herkules ebben a filmben csak módjával hős, csak módjával legyőzhetetlen harcos. Abba most ne menjünk bele, hogy a mitológia, a görög istenségek bevonása vagy azok hiánya mennyire teszi hitelessé vagy épp hiteltelenné a dolgot – számomra az egész herkulesi mondakör a sok idióta görög istennel kb. ugyanolyan valóságtartalommal bír, mint mondjuk a Biblia. Ebből kifolyólag hülye lennék elhinni azt, hogy Zeusz, a főisten gyereket nemzett volna egy halandó asszonynak, akit aztán Zeusz hitvese el akart pusztítani – ebben a moziban ez pedig nagyon okosan meseként van előadva. Mint ahogy egy mesélő, Iolaus (Reece Ritcie) szájából hangzanak el a kötelező herkulesi próbák történetei is: amiben izomagyú hősünknek szép sorban hatalmas szörnyeket kellett elpusztítani – ezeken a hihetetlen kalandokon szerencsére gyorsan végigmegyünk a mozi elején. Nem hangsúlyosan, olyan „letudjuk a kötelezőt” jelleggel – aztán hogy az első kalandnál nyilvánvalóvá váljon, hogy Herkulest nagyon komoly csapat segíti (és segítette) dicső útján. Egy olyan csapat, ami a legenda miatt a nagyközönség számára okosan háttérben marad, a film első kis akciójelenete a macedón partoknál pedig tökéletesen fel is vázolja ezt.

Engem már az első képsorok beszívtak, a legjobb szandálos/vikinges filmek képsorait idézve merültem bele a sztoriba. Amiben aztán egy titokzatos nő, Ergenia (Rebecca Fergusson) felkéri a kis csapatot, hogy segítsenek Trákiában a királyt fenyegető barbár felkelőkkel szemben: itt a testsúlyos poén meg egyszerűen zseniális volt. Amúgy is, az egész film kiválóan bánik a humorral, van némely karakter, ami már önmagában nagyszerű forrása ennek, de gyakorlatilag mindenkihez kapcsolódik valami okosság. A szabadcsapat tehát harcba vonul Göröghon északkeleti részén, ahol egy csúfos kudarc és csapda után rendbe kell szedni magukat, ki kell képezni a parasztokat, aztán újra harcolni a titokzatos Rehesus ellen. Engem ez az egész iszonyat szórakoztatott: a látvány, a harci koreográfia, a díszlet, a humor mind tökéletesen a helyén volt, minden pont a megfelelő mértékben adagolva és a megfelelő ritmusban tálalva. Így haladtam előre a frontemberrel és a zenekar további tagjaival, egyik véres küzdelemből a másikba – hogy aztán a végére még egy kis csavar is beleférjen a történetbe.

S akkor ennyi ömlengés után a „zenekar”. A félistent négyfős harci különítmény segíti útja során, ami csapatnak ugyanolyan bája és lelke van, mint mondjuk az Arthur király lovagjainak, vagy a Feláldozhatók társaságának – a részletek pedig ezúttal nem az ördögben rejlenek, hanem a karakterekben. Van egy amazon, egy bizonyos Atalanta Scythiából (Ingrid Bolsø Berdal), az íjász, aki Legolashoz hasonlóan mesterien bánik a nyílvesszővel, s sosem fogy ki az utánpótlás a tegezéből. Aztán van az argoszi Amphiarius (Ian McShane, alias Kékszakáll a POTC-ből), a próféta, aki belelát a jövőbe, mindenekelőtt saját halálát látva előre – a komikum egyik forrását adva ezzel. Aztán itt van a spártai Autolycus (Rufus Sevell – Mr. Murdock a Dark Cityből!!), aki származását igazolva mesteri harcos és kiképző, no meg személyes kedvencem, a thébai Tydeus (Aksel Hennie – aki legutóbb épp Jack Bauerrel szemben húzta a rövidebbet). A film varázsa számomra a karakterek színességében, egyediségében rejlik, rengeteg hasonlítási pont van, legyen az akár a Szabotázs őrült csapata, de akár a Bosszúállók is – a mozi igazán jó jelenetei, érzelmi töltetei, poénjai ezen figurákhoz kapcsolódnak. Személyes kedvencem továbbra is a néma őrült, Tydeus: bármelyik vikingfilmben megállná a helyét. Nélkülük a Herkules ezen feldolgozása mindenképp üres lenne, az egész mítosz fabatkát sem érne: csupán ugyanolyan agyatlan buta, bunyós misztikus film lenne, mint a többi.

A Herkules az a fajta szórakoztató film, ami pontosan tudja, mit akar és egy picivel sem esik túlzásokba, egy picivel sem becsüli túl magát. Az egész mozi olyan, mint a főszereplő Dwane Johnson maga is: egy szerethető, bohém alkotás, ami nem átall néha önmagát is kifigurázni. Külön hatalmas dicséret a korhatár besorolásért: sima családi mozi, nincs benne sem erotika, sem vulgaritás. Korrajz szerintem hibátlan, a CGI-re nem sajnálták a pénzt: a nemeai oroszlán bámulatosan élethű. Simán meg lehet nézni gyerekkel is – az meg mondjuk, még tetszik is, hogy nem kell hinnie egy mitológai hős idióta mítoszában. Ha jó időpontban talál meg ez a szandálos kalandfilm, remekül lehet rajt szórakozni.



80%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Márc. 04, 2019 4:56 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 19 Empty

Vissza az elejére Go down
 
R2-D2 írásai 2.0
Vissza az elejére 
18 / 67 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 42 ... 67  Next
 Similar topics
-
» R2-D2 írásai 1.0
» R2-D2 írásai 3.0
» R2-D2 írásai 4.0
» Niwrok írásai 2.0
» Niwrok írásai 1.0

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: