Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 Minden, ami játék PC-n és konzolon

Go down 
4 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Quantum Break   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 EmptySzer. Feb. 14, 2018 6:58 am

.
Ha már mindenki az idősíkokkal kavarással jön ma, én sem akarok lemaradni erről a vonatról Smile .

.
Quantum Break

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Quantu10


Jack Joyce hosszú évek után tér vissza régi egyetemére a barátja, Paul meghívására. Jack ismeri annyira Pault, hogy ne lepje meg, a találkozóra az éjszaka közepén kerül sor, de arra még ő sem számíthat, hogy ennek keretében Paul arra akarja rávenni Jacket, hogy segítsen neki beindítani egy gépet, amit Jack bátyja, Will ötletei alapján építettek... és ami a tervek szerint képessé teszi használóját az időutazásra. Viszont nem véletlen, hogy Will nincs jelen, neki ugyanis komoly aggodalmai voltak a gép stabilitásával kapcsolatban, hogy az végzetes törést is okozhat az idővonalban... és amire jobb lett volna hallgatni. Ahogy aktiválják a berendezést, a baleset nem csupán elkerülhetetlen, de Paul tervének előre látott szerves részévé válik, mert a milliárdos cégbirodalma, a Monarch élén arra készül, hogy még a kockázatokat is kihasználja az anyagi haszon reményében. Ebben mindössze Jack akadályozhatja meg pár olyan emberrel együtt dolgozva, akik Willt is segítették, akár a Monarch berkein belülről... és azzal, hogy a baleset során ő maga is képessé vált manipulálni az időt.

Így elsőre jól hangzik, nem? Nos, ha kizárólag a sztori és a körítés szempontjából nézem, akkor mindenképpen. A Quantum Break például remekül megállná a helyét mondjuk egy hat részes minisorozatként, és oly nagyon messzire sem kéne menni. A színészek például rendelkezésre álltak, ugyanis olyan színészek adták az arcukat és a hangjukat hozzá, mint Aidan "Littlefinger" Gillen, Shawn "Iceman" Ashmore vagy Dominic "Charlie Pace" Monaghan, és még sokan mások. Szintén megvolt az alap egy látványos CGI-re, hiszen akár Jack képességei az időbuborékokra vagy a múltbeli események "visszajátszására" (amivel például vissza lehet építeni egy ágyút, amit korábban elbontottak), de leginkább a játék "stutter" névre keresztelt anomáliája, ami az idő "dadogásával", rövidtávú megállásával, rövid oda-vissza ugrálásával jár, amiben Jack és azok, akik birtokolják az ehhez szükséges felszerelést, továbbra is tudnak mozogni... szóval ezeket már nem kellett volna sokat fejleszteni, hogy jól mutassanak a tévé képernyőjén. És szintén ott volt a készítő Remedy saját fejlesztésű keretprogramja, a Northlight, ami különböző szinteken biztosíthatna élményt a játékosnak... de ebbe a körbe én sajnos nem tartoztam bele.

Játszani a Quantum Breakkel ugyanis nem különösebben érdekes, és ez nagyrészt azért van, mert háromféle történetmesélési technikát próbál összeolvasztani, részemről nem túl nagy sikerrel. Az egyik egy normál TPS-rész (váll fölött elnézős - lövöldözős), amiben Jack jellemzően keresztüllövi magát többszáz, egyre durvább felszereléssel felvértezett, a végére már idegesítő mennyiségű Monarch-martalócon, esetleg kisebb ügyességi, logikai részeket old meg a továbbjutáshoz, amiknek általában az a megoldása, hogy egy bizonyos helyen hosszan nyomva kell tartani a "Q" billentyűt. Persze mindezt kb. ötpercenként megszakítják a játék saját átvezető videói, tovább szabdalva az élményt. Ez az igencsak leegyszerűsített játékmenetet hivatott egy kicsit feldobni a második szakasz, amiben Paul szemszögéből tesz a játékos egy sétának is bajosan nevezhető túrát egy pályaszakaszon, ami egyfelől betekintést ad Paul és a Monarch terveibe, másrészt egy döntési helyzet elé állítja a játékost, aminek túl nagy jelentősége nem nagyon látszik. Két lehetőség közül lehet választani, és mert Paulról van szó, a játékos mindkét döntés kimenetelét megnézheti, és azokat mérlegelve dönthet például egy kellemetlen szemtanú likvidálásáról vagy egy kihallgatás menetéről... úgy, hogy egyik döntés sem fekete-fehér. És bár az átvezetők, ahogy említettem is, hozzátartoznak egy ilyen volumenű játékhoz, ez a harmadik szakasszal ért a csúcsára, ugyanis a játék minden felvonását lezárandó egy kb. 15 perces, élőszereplős filmecske következik, hozzátéve a történethez azokat a mellékszereplőket (a biztonsági főnök Burke-ot, a beépített ügynök Beth-et vagy az informatikus Charlie-t), akiknek a ténykedése szintén hozzájárul Jack küldetésének és bosszújának sikeréhez. És bár ezek kellemesen hozzák egy közepes sci-fi sorozat epizódjainak színvonalát, annyira idegen az egész koncepciótól, hogy az ember ennyi időre hátradőljön, hogy csak mozizzon, hogy a kevés hangulatot is sikerült kiölni a Quantum Breakből. Igazán csak akkor élveztem magát a játékos részt a puszta látványosságokon kívül (mert azért a szárazdokk leomlása, a Dr. Amaral elleni merénylet körülményei, Will elrejtett öröksége és a hídon való átjutás tartogatott kellemes perceket), amikor a stáb kis utalásait felfedeztem, például az egyik tévén futó Alan Wake 2. előzetest Smile .

A Quantum Breakkel az a baj, hogy nem igazán tudta eldönteni, hogy mi is akarna lenni. Hiába, hogy a Remedy játékai mindig is ilyenek voltak, már a Max Payne és az Alan Wake is, azok inkább akartak játékok lenni, mint filmek csekély interaktivitással, és sokkal-sokkal jobban megtalálták az egészséges arányt játék és videó között. Menet közben többször eszembe jutott, hogy a monoton darálás és az unott császkálások helyett mennyivel szívesebben nézném csak mindezt... nos, másnak itt a lehetőség, hogy ezt megtegye (még ha a lövöldözések kihagyásával kicsit darabos is lett) Smile .




.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 EmptySzer. Feb. 14, 2018 12:06 pm

Niwrok írta:
.


Ha már mindenki az idősíkokkal kavarással jön ma, én sem akarok lemaradni erről a vonatról  Smile .

Quantum Break


.

Ez a video több mint 5 órában mi? A végigjátszás?? Shocked

Amúgy jó kis sztori lenne - tényleg egy filmhez, vagy sorozathoz.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 EmptySzer. Feb. 14, 2018 7:41 pm

R2-D2 írta:

Quantum Break

Ez a video több mint 5 órában mi? A végigjátszás?? Shocked
Amúgy jó kis sztori lenne - tényleg egy filmhez, vagy sorozathoz.


Az, részben.
Az ilyen típusú játékokból egész jól össze lehet vágni egy "filmet" az átvezető videókból és pár akciójelenetből. Ennél meg másfél óra eleve élőszereplős.

.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 EmptySzomb. Feb. 24, 2018 9:49 pm

Niwrok írta:
.
Papers, Please

A játék egy Arstotzka fantázianevű, szovjet jellegű diktatúrában játszódik 1982 végén, ahol is új határátkelőt nyitnak, és ennek a felügyeletét kell a játékosnak ellátnia. A technikai része így nem is tűnik túl izgalmasnak, hiszen annyi a lényeg, hogy a libasorban álló emberekből egy belép a fülkébe, a "határőr" ellenőrzi a dokumentumokat, ellentmondásokat keres azokban, majd elutasító vagy belépésre jogosító pecséttel látja el a delikvens útlevelét. Persze ahogy telnek a napok, az útlevél mellett mindenféle okmányokkal egészül ki a belépéshez szükséges dokumentumok köre, munkavállalási engedélyekkel, orvosi igazolásokkal, és a fülkét is bővítik újabb eszközökkel, hogy minél biztosabban ki lehessen szűrni, kik azok, akik illetéktelenül akarnak Arztotzka dicső földjére lépni.


Pár hozzászólással ezelőtt ajánlottam ennek a játéknak egy rajongói kisfilmjét, ami akkor még csak előzetesként létezett, de most már az egész 10 perces filmet is meg lehet nézni. Kár, hogy az útlevél-ellenőrzésekből kevés van benne, de a hangulatát nagyon eltalálták.



A videóhoz magyar felirat is tartozik, még ha kicsit rosszul is lett fordítva; csak rá kell kattintani az alsó sorban levő ikonra.

.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: That Dragon, Cancer   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 EmptySzomb. Júl. 21, 2018 11:52 pm

.
That Dragon, Cancer

Bár ez a rovat alapvetően a számítógépes játékoknak van fenntartva, ahogy ez a kategória a technológia fejlődésével és a felhasználók körének bővülésével egyre szélesebb spektrumot ölel fel, úgy lesz egyre szűkebb kifejezés a "játék" ezekre a programokra. Természetesen a "játékok" túlnyomó többsége még mindig a klasszikus irányvonalat képviseli, és játék, de ott is egyre inkább nevezhetők ezek interaktív (animációs) filmnek (ld. Quantum Break, Heavy Rain, Last of Us)... míg mások önkifejezésre használják a digitális világot, regény vagy festmény helyett szoftverbe öntve történetüket, gondolataikat... vagy éppen érzéseiket, emlékeiket.

Ryan Green ugyanis ezzel a programmal (ami Ryan feleségének, Amynek és egy sikeres közösségi finanszírozási projektnek is sokat köszönhet) a fiának, Joelnek állít emléket, akinél még szinte csecsemőkorában agydaganatot diagnosztizáltak, és az évekig tartó kezelések és kemók után a kisfiú szervezete végül 2014. márciusban feladta a rákkal folytatott harcot. Ez a digitális emlékmű ezt a harcot kíséri végig, a még éppen csak gügyögő Joelen tapasztalt első aggasztó jelektől kezdve az orvosokkal folytatott konzultációkon át a legnehezebb pillanatokig, és mindezt úgy, hogy a programfejlesztés kezdete még 2011-ben volt, így nem tudta senki, hogy milyen végkifejlettel fog zárulni. Greenék egyszerűen csak beszélni szerettek volna Joelről, magukról és egyben mindazokról, akik hasonlón mennek vagy mentek keresztül, mint ők hárman, a saját gyengeségeiket sem elhallgatva.

Nem gondolták, hogy ennek realisztikusnak kell lennie, ezért is a durva polygonos grafika, viszont szerettek volna hangulatban minél többet átadni, a küzdelem minden lépcsőfokát egy-egy "pályának" tekintve. Van olyan, ahol csak sétálni kell egy kórházi folyosón, olvasgatva a jobbulást, a gyógyulást kívánó üdvözlőlapok és táviratok között, vagy éppen olyan gyerekek rajzait nézegetve, akiket abban a kórházban kezeltek, mint Joelt. Vannak szimbolikusak, mint például a csónakban sodródó Joel, vagy amelyikben kis lovagként jelenik meg egy igazi sárkány ellen egy igazi számítógépes játék imitációjában. Vannak, amik keverik a gyermeki világot a valósággal, mondjuk beltéri autóversenyként mutatva be a vizsgálatok és a gyógyszerek sokaságát, amiket Joelt tolva kell összeszedni a pályán, de olyan is akadt, amikor egy gyerekjátékot átértelmezve mutatta be a program több oldalról, a résztvevők gondolatai közé bújva, azt a jelenetet, amikor az orvosok elmondták, hogy nem várnak már javulást. És volt olyan is, amit még így, képernyőn keresztül is nehéz volt feldolgozni, a "rosszabb napokat", például amikor a magát a fájdalomtól rekedtre üvöltő Joelt kellene megnyugtatni és elcsendesíteni annyira, hogy végre el tudjon aludni. Abban minden tehetetlenség ott volt...

Lehet morbidnak tartani egy ilyen programot, ami "játékot űz" egy fiúcska betegségéből és halálából, de a Green-családnak ez a története, és ezt az eszközt tartották ehhez a legkifejezőbbnek, ők ehhez értenek. Hiába "játék", amikor Ryan a végén megköszöni, hogy "játszottál", igazából azt köszöni meg, hogy meghallgattad őket.



.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 EmptyKedd Okt. 02, 2018 9:15 pm

.
Assassin's Creed: Odyssey feat. Trainspotting Smile



.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 EmptyPént. Május 17, 2019 12:02 am

.


.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 EmptyKedd Jún. 11, 2019 7:21 pm

.


Ejj, ha még mágia is lenne benne Rolling Eyes ...
.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 EmptyVas. Szept. 15, 2019 10:49 pm

.



Ezt még a Narcos név sem menti meg...
.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Telling Lies   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 EmptyVas. Nov. 03, 2019 10:39 pm

.
Telling Lies

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Tellin10

Sokszor beszéltünk már arról, hogy mennyire szeretjük azokat a filmeket, ahol a cselekmény menete során gyűjtögeti a néző a kirakósokat, és abból áll össze a végére a film lényegi története. Nemrég egy olyan "játék" került a kezembe, ami szó szerint ezt tudja, és némi interaktivitáson kívül tulajdonképpen egy film... csak éppen 170 apró darabra vágva.

A Telling Lies rövid bevezetőjében annyi történik, hogy egy nő leül a laptopja elé... és innentől a játékos veszi át ennek a nőnek a szerepét, úgy, hogy innentől csak azt látni, amit a nő lát a számítógépe képernyőjén. Az már mind csak a képernyőn levő ikonok használatával derül ki, hogy a nőnél van egy titkosított merevlemez videókkal, és van egy programja, amivel ebben az adatbázisban lehet keresni szavak használatával. Egy videó akkor válik hozzáférhetővé, ha olyan szóra keres rá a játékos, ami az azon a videón zajló beszélgetésben elhangzik, viszont a program a szélesebb hozzáférést megnehezítendő mindig csak az időrendben első öt videót mutatja meg a keresőablakban (a videók időbélyegzője segít kicsit rendezni azt, hogy a videók a bő másfél éves időtartamból melyik időpontba illenek), a többi továbbra is rejtve marad. A játékos célja így az, hogy a keresőben hozzáférhető videókból minél többet végignézzen, azokból új keresőszavakat kinyerve (például személy- vagy helységneveket, szervezetek neveit, vagy éppen csak a vakszerencsében bízva bármilyen szót, ami eszébe jut, hátha bejön...) tovább mélyítse a keresést, próbálva felfedni a videókon keresztül kibontakozó történet szálait. Az is csak később derül ki, hogy a nő célja ezzel az, hogy a már nem kódolt videókat feltöltse egy Wikileaks-szerű honlapra, nyilvánosságra hozva egy igencsak mocskos FBI-akció minden részletét.

Persze önmagában egy ilyen programnak nincs sok értelme, de játéktechnikailag elég érdekes volt. Bár tényleg csak guglizásból áll az egész, de a sztori jó, és izgalmas felfedezni a "kirakósokat", amik egy fedett FBI-ügynök beépülésével kezdődnek egy radikális természetvédő mozgalomba, próbálva feltérképezni az akcióikat, miközben a kémnek az olyan személyes problémáival is meg kell küzdenie, mint a felesége és a kislánya, akikkel csak az interneten és titokban tudta tartani a kapcsolatot. A magánélet és a munka keveredése így szokatlan élmény, néha azt látni, ahogy a fickó esti mesét mond a lányának, máskor azt, hogyan tervezik az aktivisták megakadályozni egy gázvezeték megépítését, mindezt akár egymás után. A videók egy része így azokból a felvételekből áll, amiket az ügynök készített rejtett kamerával, míg mások egy videó-chat egy-egy oldalát mutatják. Utóbbi annyiból furcsa, hogy így mindig csak egy párbeszéd egyik résztvevőjét látni és hallani, így nehezebb összeilleszteni egy beszélgetést... másrészt a hosszabb monológoknál elég bosszantó, ha azt a szereplőt kell nézni percekig, aki hallgatja a másikat.

Ennél is még jobb, hogy olyan, általam kedvelt színészek adják elő ezeket a karaktereket, mint Logan Marshall-Green vagy Kerry Bishé, és mert a játék is videókból áll, így tényleg olyan, mint filmet nézni, csak jócskán összekeveredve...

.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: 12 perc / 12 Minutes   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 EmptyCsüt. Nov. 11, 2021 6:50 pm

.
12 perc / 12 Minutes

Játékokról ritkán írok ide, inkább csak akkor, amikor erős filmes vonatkozásai vannak, vagy ha a témája miatt megvan az esély, hogy legalább érdekes lesz a "közösségnek", hogy ilyen is van. Néha meg "és", mert a 12 minutes ugyan nem olyan nagyszabású akciójáték, mint a Quantum Break volt, de ha egy játék az idővisszapörgetésen alapul, és olyan színészek adták a nevüket hozzá, mint James McAvoy, Daisy Ridley és Willem Dafoe... akkor azért szerintem megéri legalább megemlíteni itt.

A 12 Minutes pont ennyi: 12 perc. Legfeljebb ennyi ideje van a munka után hazaérkező Férjnek arra, hogy kiderítse a Felesége közreműködésével, hogy a pár perc múlva rájuk törő Rendőr mit akar tőlük, és lehetőség szerint megakadályozza, hogy az hirtelen felindulásból megölje őt. Ehhez mindössze a lakásuk három szobájában fellelhető eszközök állnak rendelkezésére, és azok az információk, amiket megszerez, mert ha megpróbál távozni, vagy meghal, ismét a lakás ajtajában találja magát, abban a pillanatban, amikor hazaérve becsukta maga mögött az ajtót... de ez legkésőbb 12 perc múlva amúgy is megtörténik.

A sztori szinte végig szépen bomlik ki, illettek a sztorihoz a titkok, amik kiderültek, és külön jó, hogy nem csak a gyilkossággal vádolt Feleségnek van rejtegetnivalója, amit fel lehet használni a későbbiekben. Jók a nyomok is, még úgy is, hogy természetesen akár többször is végig kell játszani ugyanazokat a jeleneteket, amíg az ember rájön egy addig észre nem vett utalásra, vagy hogy abba hogyan illik valamelyik tárgy a lakásból (és külön jó, hogy vannak "rövidítések", így ha elértünk egy "checkpointot", akkor mondjuk megváltozik egy párbeszéd-opció, nem kell ötször-hatszor végigjátszani a vacsorát). A tárgyak és az infók felhasználása is elég nagy szabadságot ad, akár egészen extrém befejezések is elérhetőek vele (összesen hatot tart nyilván a játék). Egy kivétellel nem éreztem, hogy elakadtam volna, mindig volt ötletem, mit lehetne még kipróbálni, de nem is volt túl könnyű, így jól esett néha egy-egy "Aha!" sikerélménye. Egyedül az utolsó szakaszt, a "Dália"-részt éreztem erőltetettnek és nehézkesnek, az már inkább csak egy muszáj-csavar volt nekem.

.

R2-D2 likes this post

Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 5 Empty

Vissza az elejére Go down
 
Minden, ami játék PC-n és konzolon
Vissza az elejére 
4 / 5 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Általános film topik
» R2-D2 írásai 2.0
» Niwrok írásai 1.0
» Niwrok írásai 3.0

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: A mozitermen kívül :: Könyv, játék, zene-
Ugrás: