Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 Minden, ami játék PC-n és konzolon

Go down 
4 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptyKedd Feb. 12, 2013 3:51 pm

.
Assassin's Creed III.


Utólérve magamat, lezárva a Desmond-trilógiát, az Assassin's Creed harmadik részéről is mesélnék pár gondolatot, ami legnagyobb sajnálatomra jórészt hanyagolni fogja a korábbi lelkesedést, egy fő okból: a készítők valamiért úgy döntöttek, hogy egy indiánszimulátorra nagyobb a kereslet, mint egy assassinos akciójátékra, ezért a hangsúlyt inkább erre helyezték, emiatt tűnhet majd úgy a végére, hogy élménybeszámoló helyett rinyagyűjteményt írtam.

Fa az almájától
Ennek még az elején nincs nagyon nyoma, legfeljebb az tűnhet fel az érdeklődőknek, hogy mindenhol egy fiatal indián sráccal hirdetik a játékot, a borítón is az van, erre Desmond emlékei közül egy középkorú angol, Haytham Kenway kerül elő főhősként, ahogy egy színházban bérgyilkolva megszerez egy medált, annak bírtokában pedig az Újvilágba érkezik, hogy ott csapatot és infókat gyűjtve expedíciót szervezzen egy rejtélyes barlang felkutatására. 260 évvel később Desmond is ugyanennél a barlangnál köt ki, hogy annak titkait felderítse, továbbá hogy beteljesítse a korábbi részekben napvilágra került próféciát egy katasztrofális napkitörés megakadályozásáról. Idővel persze mindennek értelme lesz, például kiderül, hogy Haytham az apja a "fiatal indián srác"-nak, Ratonhnhaké:tonnak (a barátainak csak Connor), meg még egyéb furcsaságok is, de a történetet nem szeretném nagyon elspoilerezni.

Indian's Creed
Az új szereplővel értelemszerűen új környezet és mindenféle érdekesség is együtt jár. A két bejárható nagyobb város (Boston és New York) mellé például kap a játékos egy erdős vidéket, ami azt is jelenti, hogy Connor jó indiánhoz mérten nem csak háztetőkön tud már rohangálni, hanem bizonyos fák és sziklák sem jelentenek neki akadályt. Az erdőket pedig mindenféle állat lakja, szarvasok, nyulak, rókák, medvék, stb., amiket lesből támadva vagy csapdával lehet elejteni, megnyúzni, és jelentős bevételi forrásra lehet szert tenni a mindenféle prémekkel és húsokkal. Van itt nyomolvasás, rejtőzködés a bokorban, bővített pusztakezes harc, ill. aki nagyon élvezi ezeket, az elkenheti pár hencegő bunyós száját, vadászhat kapitális vadállatokra, felderítheti olyan kocsmai legendák eredetét, mint a kísértetjárta világítótorony vagy a Nagyláb, és ha még mindig kilométerhiánya van, akkor Connorral leveles futárrá vagy csomagküldő szolgálattá alakulhat, esetleg szélfutta kódexlapokat vagy tollakat gyűjtögethet... csak mindezt elég céltalanul és személytelenül. Úgy éreztem, megint oda jutot a játék, ahonnan reméltem, az első rész után továbblépett, vagyis hogy a mellékküldetések egy százalékos értékelésen kívül nem kötődnek sehova. Connor pedig a sorozat legjellegtelenebb figurája; okos, ügyes, erős, bátor, a legegyedibb tulajdonsága a makacssága, de egyébként a mesebeli jókirályfitól csak pár toll meg rojt különbözteti meg. Mindez persze nagyon látványos, a városok gyönyörűek és hatalmasak, az utcák minden korábbinál mozgalmasabbak, élettelibbek, rengeteg interakciós lehetőséget hordoznak, de azt hiszem, akkor éreztem először, hogy a készítők túlzásba estek, amikor kiderült, hogy a kertekben kapirgáló tyúkoknak magot lehet szórni, az utcán kóborló kutyákat és macskákat pedig meg lehet simogatni... biztos az én hibám, de erre soha nem volt még igényem egy játékban.

Buena Vista Social Club
Mivel Connor mögött nincs olyan családi háttér, mint Ezio esetében, a játék viszont ismét tengernyi megvásárolható fegyvert és ruhát kíván a játékosra sózni, ezért a már említett vadászaton kívül a stáb egy komplett falu menedzselésével kívánt erre fedezetet nyújtani a játékosnak. A royalisták által zaklatott helyieket lehet meggyőzni, hogy termékeikkel vagy munkájukkal vegyék ki részüket egy új közösség építéséből, akik Connor felügyeletével mindenféle terméket állíthatnak elő, melyeket karavánokra rakva lehet különböző kereskedőknek eladni, remélhetőleg busás haszonért. Mindez a pepecselés tök jó lenne... egy másik játékban. Baromira szét tudja ugyanis szabdalni a játékélményt, hogy fél órákat kell rászánni arra, amire az ember minden alapanyagot megvesz a termelőktől, egyesével legyárt mindent, amire esetleg egy másik termékhez van szükség, és akkor még hajóra vagy szekérre is kell rakni mindent -szintén egyesével-, hogy abból pénz legyen. Az előző részek jutalékos rendszere ugyan nem volt tökéletes, de ez a mikromenedzsment hosszú távon rém unalmas, máskülönben viszont a használhatóbb fegyvereknek lehet búcsút inteni. Ráadásul minden tanyalakóhoz a "fejlődésüket" elősegítő küldetéssorozat is tartozik; lehet pesztrálni például a félénk bányászt, aki kiszemelte magának a csinos vadászlányt, de volt olyan is, hogy az állapotos földműves asszonykának kellett segíteni az ólba terelni a disznóit, ami egy nemzetek sorsát befolyásoló assassin esetében egyszerre volt vicces és röhejes.

Hajózni pedig muszáj!
Amiért viszont feltétel nélkül érdemes nekiállni ennek a játéknak, az az Aquila és a hozzá kapcsolódó küldetések. Bárki hozzám hasonlónak, akik esetleg már a Commodore64-korszakban a Pirates! joystickkel irányítható széljárásától vagy pixeles ágyúgolyóitól kaptak hevesebb szívdobogást, megnézhetik, kipróbálhatják, hogy néz ez ki 25 évvel később. Még akkor is, ha ezek elég rövidke feladatok, kevés vesz csak több időt igénybe, mint három perc, de ez az arcade-jellegű fregatt-szimulátor akkor is fantasztikus! Viharos tengeren vagy alkonyi fényben kalózokra vagy royalista kapitányokra vadászni, figyelni a lángba boruló vitorlákat vagy a léket kapott hajótesteket, izgulni, hogy előbb érünk-e lővonalba, mint az ellenfél... ez vitán felül tetszett:)! Ebből szívesen mutatok is részletet, egy E3-as prezentáció keretében, és csak mondom, hogy ez nem videó, hanem a játék néz ki így:)!



Már vadásztunk, éltünk társasági életet, hajóztunk, de mostanra csak felmerülhetett a kérdés, hogy bérgyilkolni mikor fogunk?

"Van-e rajtad vasing, ton?"
Mert igen, eddig valahogy éppen arról "felejtettem el" írni, amiről mondjuk ez a játék hangsúlyosabban szólt a korábbi részekben ill. amiért az egész joggal viselheti az Assassin Hitvallás címet. Nos, ezt nem én felejtettem el, hanem a készítők, legalábbis én annak tartom azt, hogy ha lehántolom a fő küldetésekről a sallangokat, és nem akartam volna mindent tökéletesre megcsinálni, akkor úgy uszkve 6-8 óra tiszta játékidő alatt végezni lehet vele. Ennek az időnek is jelentős része olyan, mintha egy interaktív történelemkönyvet lapozgatnék a Függetlenségi háború olyan nevezetes eseményeiről, mint a bostoni teadélután vagy Paul Revere vágtája. Connor végigasszisztálja ezeket, rengeteget rohangálva, néha a pengéjét is használva, de nem érezni, hogy részese lenne az eseményeknek, még úgy sem, hogy a fő szál ismét egy templomos összeesküvés leleplezését és felgöngyölítését foglalja magába, a Szabadság Fiainak tevékenységével párhuzamosan. Túl sok a nyúlfarknyi küldetés, túl sok a császkálás és túl sok a töltési idő még a küldetések között is. A régebbi játékokban jól esett néha elszakadni a fő sztoriszáltól, az a fele-fele arány volt szerintem reális, itt viszont 20%-80% a csiribirik javára, ami ugyan a játékidőt kitolja, de legtöbbször semmi értelmük, csak még egy pipát jelentenek a küldetési naplóban.

Falra mászok!
Mindettől még lehetett volna ez a rész szimplán érdektelen vagy kicsit unalmas, a Revelationstól sem rágtam már tövig a körmöm... Connor "kalandjai" viszont leginkább idegesítettek. Nem is feltétlenül azért, mert nehezek voltak, sőt, néha éppen az egyszerűségük zavart. Már az első részben is a hallgatózós feladatokat utáltam a legjobban, mert valljuk be, túl sok kihívást és/vagy játékélményt nem rejt, ha be kell "rejtőzni" két fickó közé, hogy megnézhessünk egy videót; na, itt az első fejezetek alig szólnak másról. Aztán volt például olyan küldetés, amikor egy, a gép által irányított szekér bakján "ülve" háromszor meg kellett nyomnom a "T" gombot (jelzendő a csatlósoknak, hogy takarítsanak el mindenkit az útból)... micsoda izgalmak! Akkor még nem tudtam, hogy még ezeket a primitívségeket is vissza fogom sírni. Leginkább azért, mert soha egyik korábbi játékban sem volt ennyi irritáló hiba, bug, csak szemelvényszerűen megemlítve a megmászhatatlan kilátót, a semmiből előbukkanó, majd ugyanoda eltűnő katonákat, az ütközési modell hibáit, a támadás miatt lebénuló karavánokat, a szerencsejátékká degradált küldetéseket vagy azt amelyik egy fordítási hiba miatt vált teljesíthetetlenné, mindezek csúcsán a Kidd kincsét őrző turbófarkasokkal, amiket végül húsz próbálkozás után kínomban taposóaknával(!) sikerült eltennem mancs alól.


Röviden: Nem rossz játék ez, csak nem azt nyújtotta, amit a sorozat korábbi részeinek fényében vártam volna tőle. A rengeteg apróság úgy tűnik, elfedni hivatott, hogy maga a fő történetszál bizony elég satnya, így bár sok-sok órára nyújthat kikapcsolódást, nem érezni, hogy ezek vinnék előre az eseményeket. Assassin's Creed helyett inkább egy Farmville-be oltott szerepjátéknak tűnt, amiben minden aprólékossága ellenére is valószínűleg csak a hajós rész marad majd emlékezetes... meg az aknától szétrepülő farkasok.


.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 20, 2018 5:14 am-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzer. Feb. 13, 2013 9:08 pm


Köszi ezt az ajánlót is. Smile

Ezek szerint amíg Te játszol, addig én olvasok...
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzer. Feb. 13, 2013 10:46 pm

R2-D2 írta:

Ezek szerint amíg Te játszol, addig én olvasok...

Valóban hangsúlyosabb volt mostanában a játék, de azért láthattad, volt film is meg könyv is az utóbbi időben, meg lesz is Smile. Most, hogy a helyi mozi újra kinyitott, aktuális is a visszarendeződés.

A következő egyébként könyv lesz; végre megjött a Silver Lining Playbook (a.k.a. Napos oldal), úgyhogy azt fogom olvasni.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Márc. 02, 2013 4:10 pm






.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Márc. 02, 2013 6:08 pm

Ezek mik??? Netes flipperek?

Ifjúkoromban találtam egyszer az egyik szórakozóhelyen egy SW flippert, míg a többiek berúgak, én elnyomogattam a karokat.. Smile
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Márc. 02, 2013 7:10 pm

R2-D2 írta:
Ezek mik??? Netes flipperek?
Ifjúkoromban találtam egyszer az egyik szórakozóhelyen egy SW flippert, míg a többiek berúgak, én elnyomogattam a karokat.. Smile

Olyasmik. Egy magyar játékfejlesztő cég kapott lehetőséget, hogy a Star Wars világából kiindulva több asztalt is tervezzenek, azt hiszem, tízet. Most első körben három jött ki (a fenti kettő és még a Clone Warsos), és ha jól láttam, asztalonként kemény 2 USD.

Nem tukmálás, nincs jutalék, csak gondoltam, ezek még talán beférnek a madarak mellé Smile...
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Márc. 02, 2013 8:00 pm

Niwrok írta:
R2-D2 írta:
Ezek mik??? Netes flipperek?
Ifjúkoromban találtam egyszer az egyik szórakozóhelyen egy SW flippert, míg a többiek berúgak, én elnyomogattam a karokat.. Smile

Olyasmik. Egy magyar játékfejlesztő cég kapott lehetőséget, hogy a Star Wars világából kiindulva több asztalt is tervezzenek, azt hiszem, tízet. Most első körben három jött ki (a fenti kettő és még a Clone Warsos), és ha jól láttam, asztalonként kemény 2 USD.

Nem tukmálás, nincs jutalék, csak gondoltam, ezek még talán beférnek a madarak mellé Smile...

Ez fasza, de hogy lehet hozzájutni? XP-re is van?
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Márc. 02, 2013 11:03 pm

R2-D2 írta:

Ez fasza, de hogy lehet hozzájutni? XP-re is van?

Konzolokra van leginkább, meg Androidra; PC-n úgy tudom, csak a Win8 viszi Sad...
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptyPént. Aug. 02, 2013 12:51 am

R2-D2 írta:
Niwrok írta:

Olyasmik. Egy magyar játékfejlesztő cég kapott lehetőséget, hogy a Star Wars világából kiindulva több asztalt is tervezzenek, azt hiszem, tízet. Most első körben három jött ki (a fenti kettő és még a Clone Warsos).
Ez fasza, de hogy lehet hozzájutni? XP-re is van?

Ha még érdekel a dolog, akkor azóta megjelent Win XP-re is, a Steamen keresztül ingyenesen letölthető egy demo, amivel minden asztal kipróbálható (az most olyan 40-50, persze nem mind SW:) ). Fizetni az asztalokért vagy asztal-csomagokért kell, ha valamelyik megtetszik, de elég húzós áruk van (a Star Wars asztalok például 10 euróba kerülnek, leginkább azért, mert a Steamet üzemeltető Valve még mindig ott tart, hogy 1 euró = 1 dollár).

A Steam pedig egy online bolt és "játszóház" ingyenes kliense, ami kell az onnan vásárolt vagy letöltött programok futtatásához, azt innen tudod letölteni.

A játék neve Pinball FX2.
.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 20, 2018 5:15 am-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Szept. 28, 2013 12:30 am

.
Lucius


Ha játékokról írtam ide, azt általában a (leendő) filmes vonatkozásuk miatt tettem, és gondolom ezúttal a képből sokaknak leesett, mi ez. Igen, ez bizony egy interaktív Ómen-utánzat, amiben Damien helyett Luciusnak hívják a kiskorú sátánfattyát, akit -ezúttal éppen a sátánista nagypapi miatt- megszállt a gonosz, és a hatodik születésnapja (ami mi más lehetne, mint 1972. június 6.) után elkezd pokoli napokat okozni a családjának és a személyzetnek. Már persze azoknak, akik még nem lelték halálukat gyanúsabbnál gyanúsabb "munkahelyi balesetekben", "öngyilkosságokban", "véletlenekben", stb. ...

A Lucius alapvetően egy kalandjáték, amiben tárgyakat kell összegyűjteni, kombinálni, aztán a megfelelő helyen használni, és általában minden ilyen után egy hullát hátrahagyni. De van egy kis szerepjáték beütése is, minden bűnös lélekért (Lucius környezetének szinte minden tagja egy-egy főbűnt "képvisel") Lucifer új vagy erősebb képességgel látja el kis pártfogoltját, ami négyféle lehet: telekinézis, akaratátvitel, memóriatörlés (ha Lucius lelepleződik) és tűzidézés, és ezeket is ugyanúgy kell kombinálni, mint a tárgyakat. A feladatokhoz támpontot Lucius jegyzetfüzete jelent, illetve ha az nem lenne elég, és hajlandó a játékos játszani a "jófiút", szívességeket téve a háziaknak, akkor idővel egy tippadó ouija-tábla, egy tárgykereső zenedoboz és egy tricikli lehet a jutalmunk. Csak érdekességképpen: én ezeket ott hagytam abba, amikor "anya" azzal bízott meg, gyűjtsem össze a szennyest, és nem volt kedvem zoknikkal és bugyikkal (a férfiak csak előbbi, a nők csak utóbbi ruhadarabokat koszolták...) rohangálni az egyébként kellően változatos, részletgazdag és zegzugos házban.

A baj csak az, hogy mindennel együtt is, Lucius helyett legtöbbször a készítőket kívántam a pokolba. A tárgykezelés katasztrofális, néha zavaróan kevés az utalás arra, kivel mit kéne csinálni, és főleg akkor állt égnek a hajam, amikor kiderült, egy olyan tárgyat keresek fél órája, amit órákkal ezelőtt, egy felfedező túra során már magamhoz vettem, és eszembe sem jutott, hogy itt az még kéne, meg olyan is volt, hogy egy olyan tárgyat tudtam felvenni, amit előtte többször próbáltam, de mert -akkor még- nem lehetett, így el is feledkeztem róla. De az efféle játéktechnikai dolgok még lehetnének a program részei, a tengernyi bug -amik egy évvel a kiadás után is elárasztják a játékot- nem! A karakterek, Luciust is beleértve gyakorlatilag bármelyik falban el tudnak akadni (egyszer "apa" kőmíveskelemenest játszott velem, kezdhettem is elölről a küldetést...), sikeresen vettem fel olyan tárgyat, ami addigra már ott sem volt, és a "legjobb": van egy olyan pontja a játéknak, ahol túl magas képfelbontásnál nem lehet továbbjutni a kép szaggatása miatt.

5/10
.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 20, 2018 5:15 am-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Szept. 28, 2013 1:14 am

Niwrok írta:
.
Lucius

5/10
.
Aranyos a kisfiú a képen... Smile
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptySzomb. Nov. 23, 2013 9:31 pm

.
Tomb Raider



Játékos pályafutásomat már lassan két évtizede kíséri ez a hölgy, és noha ennek a kapcsolatnak megvoltak a maga hullámvölgyei (az Angel of Darknesst egyedüliként nem játszottam végig, annyira pocsék és bugos volt, az Anniversary kentaurjain pedig csak egy netről letöltött állással tudtam továbbjutni), stílusváltásai, grafikus átalakításai és meglepetései (örök favoritom a Midas szobor), de az biztos volt, hogy nálam egy esélyre mindig "jó a csaj". Mivel volt két mozifilm is belőle (meg aki nem tudná, több tévéfilm is), meg a Relic Hunter sem tagadhatná le, hogy ki volt a "szülőanyja", így aztán gondolom, Lara Croftot, az arisztokrata kincsvadászt nem kell bemutatni, ahogy azt sem, hogy "kedvenc" elfoglaltsága, hogy mindenféle ősi rejtélyekre derít fényt még ősibb ereklyék után kutatva, miközben a hasonló célokkal rendelkező riválisok támadásait próbálja kivédeni. Ezúttal viszont -amúgy másodszor- a sorozat Lara karrierjének kezdeti éveiből merít, még azelőttről, hogy a zöld top, a mellnövelő "műtét" és a két pisztoly a sírrablás elengedhetetlen kellékévé vált volna.

Lara ebben a történetben még alig fejezte be a fősulit, és bár érdeklődik a régészkedés iránt, de a leletekre csak a múlt darabkáinak összegyűjtéseként tekint, nem az apjától hallott mitikus történetek bizonyítékaiként. A mostani expedíciónak is azért lett a tagja, mert az egyik barátnője megkérte rá, és a cél, hogy felkutassanak egy hajdan virágzó, majd rejtélyes módon a történelemkönyvekből nyom nélkül eltűnő távol-keleti királyságot, Yamatai szigetét. Az utolsó feljegyzések, amikben Yamatai említésre kerül Himikoról, a Napkirálynőről szólnak, aki gazdagságot hozott országának, a legenda szerint azzal, hogy képes volt uralma alá hajtani az időjárást. A kutatás közben Lara javaslatára eljutnak a Sárkány-háromszögbe (a Bermuda-háromszög keleti megfelelője), ahol egy viharban hajótörést szenvednek, de szerencsére mindannyian partra tudnak evickélni a közeli szigeten. Ez azonban a problémáknak csak a kezdete: a sziget nem lakatlan, egészen pontosan a korábbi hajótöröttekből verbuválódott szekta él rajta, akik megtámadják, leütik és elrabolják a túlélőket. Lara egy áldozati kamrában tér magához, ahol mint egy pókhálóban fellógatva várhatná a halált, de végül némi szerencse folytán sikerül megszöknie. A cél innentől már nem a kincsvadászat, hanem a többiek megkeresése és a sziget mielőbbi elhagyása... már csak azért is, mert ahogy Lara fokozatosan rájön, a korábbi cél teljesült: megtalálták Yamatait... csak hát az sokkal veszélyesebb hely lett az elmúlt évszázadok alatt, mint ahogy számítottak rá.

Az elején rögtön érdemes tisztázni: ez nem egy klasszikus értelemben vett Tomb Raider; két okból sem.

Az egyik Lara korából és helyzetéből következik: ez a játék nem a Tomb Raider, hanem az, ami lehetővé teszi, hogy a Tomb Raider majd létrejöjjön. Bár kisebb, opcionális feladatok képében a sírrablás, a logikai feladatok és a mászós-ugrálós részek szinte az elejétől jelen vannak, de csak elvétve. Lara kezdetben még rosszabb helyzetben van, mint Vuk, mert nem csak kicsi és éhes, hanem még fázik is, meg tele van sebekkel, zúzódásokkal, és az idő előrehaladtával csak egyre többel. Az idő jelentős része a túlélésről szól, már eleve onnantól, hogy élelmet kell találni, fegyvert szerezni a környék két- és négy lábon járó vadállatainak többszörös túlereje ellen, aztán esetenként gyógyszert és kötszert a fertőzések elkerüléséért, és csak mindezek után lehet arra gondolni, hogy akkor Lara találjon módszert a külvilággal való kapcsolatteremtésre és az esetleges menekülésre. Ez annak a fejlődéstörténete, ahogy egy huszonéves csitri nemcsak megtalálja az első kincsesládikát meg megmássza az első sziklafalat, hanem megöli az első embert, halálos veszély elől megmenti az első csapattársát, vagy éppen azt kénytelen tehetetlenül végignézni, ahogy az egyik csapattársa az életét adja azért, hogy ő megmenekülhessen. Ezek a kényszerhelyzetek és veszélyek keményítik meg annyira, hogy az "I hate tombs!" mondattól eljuthasson, sőt, el akarjon jutni későbbi kalandjaiig, és amúgy teljesen jogosan ennek az útnak a játékban is kifejezésre kell jutnia.

A másik ok játéktechnikai: a Tomb Raiderben megszokott lineális történetvezetés, a játék-átvezető-játék-átvezető-játék monoton váltakozása manapság egyszerűen nem eladható. Lara trónja olyan sokáig volt kiadó az Underworld után, hogy azalatt a közönség új királyt választott Nathan Drake és az Uncharted képében, és ez egy csomó, a későbbiekben elvárt játékelemet hozott magával. Ez a Tomb Raider megörökölte a filmszerűséget, a nagy mennyiségű akciót, a rengeteg gyűjtögethető bizbaszt (mindig is voltak rejtett tárgyak a sorozatban, de nem ennyi és nem ilyenek), a QTE-k sokaságát... és egyébként a teljes értelmetlenség egyik jeleként a II. világháborús kötődést (Yamatai támaszpont volt akkoriban, de hogy hogyan lehetett az, azt "elfelejtették" megmagyarázni). Így aztán Lara "kénytelen" egy kicsit Drake hátára kapaszkodva visszaépíteni a saját hírnevét...

...de amíg ezt ilyen minőségben teszi, addig nincs baj. Pár esetlen animációt, egy-két beakadást és a kifejezetten bénára sikerült vízben mozgást (Lara effektíve képtelen térdmagasságnál mélyebb vízből kimászni) leszámítva a játék abszolút remek darab. Izgalmas, nagyon ritkán vannak egyáltalán csak lassabb szakaszok is, mert például jó ritmusban váltogatja a játékelemeket és a helyszínek stílusát és eredetét is (azért megvan a hangulata, ahogy egy rádiótoronyra felmászás után Lara romos pagodákat derít fel). Közben lehetőséget biztosít a fejlődésre, és jól érzékelteti is azzal, ahogy a megszerzett tárgyak és fegyverek teszik lehetővé a már bejárt helyszínek aprólékosabb felderítését, egy újabb krónikalap vagy napló összegyűjtését. Amivel mindenképpen több az Unchartednél, hogy szerepjátékos elemeket is bevállal, a feladatok teljesítésével szerzett tapasztalati pontokért új (de szerencsére nem nélkülözhetetlen) képességek tanulhatók, az összegyűjtött lomokból pedig új fegyverkiegészítők építhetők. Ugyanígy szabadon alkalmazható könnyítés azoknak, akiket nem vonz a sziget aprólékos végigtúrása, a továbbjutás lehetőségén vagy a feladványok megoldásán agyalás, de szeretnének villogni a jutalompontokkal, hogy egy gomb megnyomására szürkeárnyalatossá válik a táj, amiben minden érdekes/begyűjthető/mozgatható dolog aranyszínnel világít... bár innen már tényleg csak egy lépés, hogy egy játék végigjátssza önmagát, majd gratuláljon a "játékosnak".

Pedig kár lenne ezt a gépre bízni. Yamatai nem csak a sorozat új kezdete, hanem új csúcsa is; ennél soha ne legyen rosszabb, és akkor már jó lesz. Annyi felfedeznivalóval, veszedelemmel és kalanddal rendelkezik a sziget, amivel egyik korábbi darab sem, arról nem is beszélve, mennyire jó, ahogy a kis mozaikokból kialakul a kép a sziget múltjairól (igen, többes számban) és az események okairól. Ha legközelebb nem csak a finálé (a kolostor) lesz igazi Tomb Raider, hanem az egész, akkor gondolkodás nélkül meg fogom adni a hiányzó pontot is.


9/10
.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 20, 2018 5:18 am-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptyKedd Dec. 31, 2013 1:26 am

.
Alan Wake


A játék címszereplője sikeres thriller-krimiíró, aki két éve alkotói válságba került, részben az őt kísértő rémálmok miatt. Hogy ebből felrázzák, a felesége (Alice) és a menedzsere/legjobb barátja (Barry) egy egy kis kikapcsolódást szerveznek neki a festői hegyvidékkel és fenyvesekkel körbeölelt Bright Falls kisvárosba, Alan azonban rossz néven veszi, hogy amikor már épp kicsit felszabadulhatna a sikertelen írási kísérletek terhétől, Alice előveszi az ajándéknak szánt írógépet, remélve, hogy ez a környezet végre ihletőül szolgál majd, amire régóta várnak. A meglepetésből veszekedés lesz, Alan dühösen hagyja el a tó kis szigetén álló, bérelt házikójukat, de alig pár méterre eltávolodva Alice sikítását hallja a házból. Hiába fut vissza, már csak a széttört korlátot látja, és gondolva, hogy a felesége vízbe esett, utána ugrik a tóba, ahol elveszti az eszméletét. Amikor magához tér, a férfi már nem a tóban van, hanem az összetört kocsijukban, ami egy sziklapárkány szélén egyensúlyoz. Alan éppen ki tud belőle vetődni, mielőtt az a mélybe zuhanna, majd elindul valami segítségért, leginkább azért, hogy megtudja, mi történt vele és Alice-szel. Az út azonban már az első méterektől kezdve bizarrá válik: kiderül, hogy Alan emlékei nem csak pár óráról, hanem egy teljes hétről elvesztek, az út mentén pedig szétszóródott kéziratlapokat talál, egy könyv oldalait, ami Alan stílusában íródott, de ezúttal nem krimi, hanem horror, arról, hogy egy kisváros lakosait hogyan szállja meg a sötétség. A könyvben leírt történet fokozatosan életre kel, Alannek pedig a fény erejét bevetve kell megmentenie a várost, magát és persze elsősorban Alice-t egy olyan sötét entitástól, ami saját céljaira akarja felhasználni Alant, és tette ezt már azelőtt is, hogy megérkeztek volna Bright Fallsba.

Mint egy jobb Stephen King, ugye? A készítők nem is tagadják, hogy honnan merítették az ötletet, kétszer is megemlítik a nevét, de olyan konkrét műveire is rá lehet ismerni, mint a Tortúra vagy a Borzalmak városa. Az Alan Wake így tulajdonképpen egy 6+2 részes (a "+2" leginkább epilógusnak tekinthető) interaktív minisorozat, olyannyira, hogy az egyes epizódok elején még kis "Az előző rész tartalmából"-összefoglaló is van a főbb eseményekről. A legerősebb eleme a játéknak éppen ezért a története és a hangulata. A sztori tényleg fordulatos és érdekes a maga kissé romantikus módján, és akinek nem elég, hogy végigjátszhatja, viszont elég türelmes, az az összeszedett lapokon végig is olvashatja az egészet, kiegészítő információkért. A hangulatra a legjobb példa hogy a játék több pontján vannak tévék, amiket bekapcsolva Alan vagy megnézhet egy kisfilmet, amiben Alan(!) éppen azon morfondírozik, milyen irányba vigye tovább a történetet, és hogy hogyan tudja az írása teremtő ereje által megmenteni Alice-t, vagy egy-egy epizódot a Homályzóna-szerű Night Springs sorozatból, amiket még sikerei csúcsán szintén Alan írt. De nagy általánosságban a környezet is lenyűgöző, annak ellenére, hogy a játék már majdnem négy éves, annyira éppen eléggé részletgazdag, hogy otthon érezze magát benne a játékos...

Hogy annyira mégse, arról az akciórészek gondoskodnak. A különböző, sötétség által megszállt városlakókból és tárgyakból talán nincs nagy választék, és az elpusztításuk is önismétlő (meg kell világítani őket egy zseblámpával vagy egyéb fényforrással, amitől lefoszlik róluk a sötétség jelentette védelem, és utána lehet megsebezni őket a három-négy fegyvertípussal), de attól még rohadt paráztatóak tudnak lenni. Amikor kilépnek valamelyik árnyékból, akkor a kép elhomályosodik és lelassul, majd torz hörgéssel mondanak egy, a korábbi foglalkozásukhoz kötődő mondatot; nekem attól állt fel leginkább a szőr a hátamon, ahogy a seriff nagydarab segédei "érdeklődtek" afelől, hogy "Ön hívta a 911-et?". A játék a parát azzal is fokozza, hogy két-három ellenfél valamilyen extra eszköz nélkül (pl.: reflektorok, jelzőlövedékek) már masszív kihívás, így aztán sokszor nem is érdemes leállni elpusztítani őket, néhány helyen amúgy is folyamatosan újratermelődnek, és nem marad más, csak az, hogy Alan botladozva elfusson a következő biztonságos helyet jelentő fénycsóváig.

Nos, igen, a futás... Én elhiszem, hogy Alan nem egy sportember, hogy a legnehezebb tárgy, amit évek óta megemelt, az az írógépe volt, de még ezek "fényében" is meglepő volt, hogy az állóképessége alig éri el egy döglött csigáét. Hiába akartam én elfutni a megszálltak elől, ha tíz méter után Alan már kiköpte a tüdejét, pedig ahogy mondtam, sok helyen ez lenne ennek az időnkénti túlélőhorror kulcsa. Ezen kívül bajom csak pár aprósággal volt, például azzal, hogy talán a grafikán nem érződnek az eltelt évek, Alan animációján viszont nagyon is; hiába a motion capture, elég esetlen tud lenni a figura.


8/10


U.i.: "Akiket" :)talán érdekelne a sztori, de maga a játék nem, "azoknak" :)csatoltam két videót. Az egyik egy élőszereplős kedvcsináló, a másik pedig a játék átvezető videóit tartalmazza összevágva (persze kicsit "csálén", ahogy ugrál a helyszínek és a jelenetek között, de úgyis csak a mászkálás és a hentelés hiányzik közöttük)...





.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 20, 2018 5:19 am-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptyKedd Dec. 31, 2013 12:46 pm

Niwrok írta:
.
Alan Wake



U.i.: "Akiket" Smile talán érdekelne a sztori, de maga a játék nem, "azoknak" :)csatoltam két videót. Az egyik egy élőszereplős kedvcsináló, a másik pedig a játék átvezető videóit tartalmazza összevágva (persze kicsit "csálén", ahogy ugrál a helyszínek és a jelenetek között, de úgyis csak a mászkálás és a hentelés hiányzik közöttük)...



.

"Akik" belenéztek, tetszik is nekik, de másfél-két órájuk most nincs végignézni az egészet. Smile
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 EmptyPént. Márc. 07, 2014 5:29 pm

.
Assassin´s Creed IV - Black Flag


Úgy egy éve, a nagy Assassin´s Creed dömping után ott hagytam abba, hogy lezárult a Desmond-trilógia, aminek utolsó fejezete már igencsak nyögvenyelősre sikeredett nálam, mind történetileg, mind játékmenetben. A készítők érezhetően egy minijáték-gyűjtemény irányába akartak elmozdulni, ami ennek a történelmi sci-fi-thillernek nem igazán állt jól, úgyhogy Connor kalandjait már inkább tekintettem egy indiánszimulátor és egy  interaktív történelmi képeskönyv keverékének, amiből egyedül a hajózással voltam maradéktalanul elégedett. Azzal sem azért, mert annyira jó lett volna, de a magamfajta C64-es Pirates!-en nevelkedett vitorlásrajongóknak maga volt a paradicsom.

A Karib-tenger kalózai
Mivel nem csak én lehettem így vele, ezért aztán az új rész még inkább ebbe az irányba mozdult el. Az új epizód egy kicsit visszaugrik az időben, és egy kicsit délebbre térben, becélozva az 1700-as évek elejének karibi térségét... vagyis a kalózkodás aranykorát. A főhős Edward Kenway, Connor nagyapja, aki pusztán a gyors meggazdagodás és a szeretett feleségének való bizonyítás reményében érkezik Havannába, és áll be a kalózok közé. Az assassinokkal is csak egy véletlen folytán kerül kapcsolatba, amikor egy megtámadott hajó egyik utasánál talál egy levelet meg egy fura kristálykockát, azzal az üzenettel, hogy ennek a kockának a célba juttatásáért nagy jutalom jár. A "jutalom" a  varázsszó Edward esetében, így az is csak a lehetséges pénzhegyek ígérete miatt érdekli, hogy a kocka vezetné el a templomosokat a rejtélyes Csillagvizsgálóhoz, vagy hogy haverja, Kidd kapitány az assassinok rendjéhez tartozik. Edward közben még Ezionál is lazább, vakmerőbb arc, de olyan szinten, hogy van egy küldetés, ahol bónuszpont jár azért, ha Edward kizsebeli azokat a templomosokat, akik épp egy térkép fölé hajolva szövögetik világhódító terveiket.

Grand Theft Ship
A "jutalomra" visszatérve, nekem éppen elég volt, hogy minden általam rühellt idiótaságot kihajítottak a fejlesztők (semmi "szociális tanyafejlesztés", csomagküldő szolgálat meg irritálóan pepecs kézműveskedés és kereskedelem), és helyette a kalózélet majdnem minden szórakozása és kihívása helyet kapott. A városok viszonylatában a játék eddig is szabad mozgást tett lehetővé, innentől viszont az egész karibi vidék egy nagy kalóz-GTA, ahol szinte bármit bármikor lehet: felprédálni az angol és a spanyol flotta hajóit, elásott vagy mélytengeri kalózkincsek és a maják titkai után kutatni, csempészek rejtekhelyét és tengerparti erődöket kifosztani, állatokra vadászni eladható bőrök és prémek reményében (és itt nem csak rókára meg farkasra kell gondolni, hanem bálnák, cápák szigonyozására is). Továbbá bár végig ugyanazt a hajót, a Jackdawt lehet csak irányítani, az elfoglalt hajókból akár csinos kis flotta is építhető, és azok kijelölhetők mindenféle küldetésekre végig az Atlanti-óceánon. Az első izgalom után mondjuk rutinszerűvé válnak ezek a feladatok, lehetőségek, és ilyenkor hatalmas előny nálam, ha ezek nem csak pluszpontokat jelentenek egy képletes ranglistán, hanem közvetlen befolyásuk is van a játékmenetre, bármilyen aprócska is. Hogy a hajó és Edward felszerelése a rablott pénzzel folyamatosan fejleszthető, az manapság nem kunszt, az viszont például mókás ötlet volt, hogy a városok gyűjtögethető szélfútta papírlapjain tengerésznóták vannak, amiket a hosszú hajóutakon a legénység elő is ad, így bővíthető a repertoárjuk. Szóval mindez olyan, mintha a Ubisoft a mai kor lehetőségeihez és igényeihez (a "casual" is egy igény, sajnos) igazította volna Sid Meier fent említett klasszikusát, ahhoz képest talán csak a kormányzók lányainak meghódítása és a diplomácia maradt ki.  

Béta
Az élet az Animuson kívül sem állt meg. Mivel Desmond kiesett a képből, ezért új alapokra kellett felépíteni az Abstergo-vonalat, vagyis a templomosok jelenkori fedőszervezetével kapcsolatos eseményeket. Már régóta csak muszájként cipeli a sorozat ezt az oldalágat, ezért túl sokat nem vártam tőle, közben meg az összes kalózkodós móka mellett is ezeket találtam most a legszórakoztatóbbnak! A játékos ugyanis a keretsztori szerint az Abstergo szórakoztatóipari leányvállalatánál "vállal" tesztelői munkát, és ez jó pár vicces újdonsággal jár együtt. Az Edward emlékeiből összeállított szimulátorban már nem csak a program értékeli a teljesítményünket, hanem egy ötcsillagos rendszerrel mi is megtehetjük ezt, "osztályozva" az élményt. Az igazi kedvencem lett, hogy a nevezetes épületek adatlapján már nem csak a helyszín történelmi érdekességei szerepelnek, hanem a fejlesztők közti párbeszédek, viták is, "work-in-progress", leginkább arról, hogy bár bizonyos épületek történelmileg nem hitelesek, mert később épültek vagy már leégtek, de hát egy játékprogramban kit érdekel a korhűség Smile ?! Persze ki is lehet csatlakozni a "programból", körbe lehet sétálni az irodában, és itt is vannak gyűjtögethető adatmorzsák, és idővel meglesz a kapcsolat is a korábbi eseményekkel, felbukkannak Desmond segítői, és a tesztelőből gyanútlan hacker válik, amivel az új alany is felderítheti, hogy az Abstergo milyen szervezet, és így tovább...

Összességében egy igazán szórakoztató játék lett az AC4, bármikor kellemesen el lehet vele ütni az időt, tömve van remek figurákkal és fordulatokkal... de sokszor előjött ugyanaz a minijáték-gyűjtemény érzés, mint az előző résznél, és emiatt a játék "nem játszatja magát". Az egyik ilyen minijáték például egy minimalista Frogger, csakhogy 5-10 perces, könnyed kikapcsolódásért nem egy ekkora gigajátékot töltök be, hanem prüntyögök valamit a mobilon. Amikor játszok vele, az jó, de amikor nem, akkor nincs meg bennem az érzés, hogy alig várjam, hogy leülhessek elé.


.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 20, 2018 5:19 am-kor.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Minden, ami játék PC-n és konzolon   Minden, ami játék PC-n és konzolon - Page 2 Empty

Vissza az elejére Go down
 
Minden, ami játék PC-n és konzolon
Vissza az elejére 
2 / 5 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 Similar topics
-
» Általános film topik
» R2-D2 írásai 2.0
» Niwrok írásai 1.0
» Niwrok írásai 3.0

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: A mozitermen kívül :: Könyv, játék, zene-
Ugrás: