Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 R2-D2 írásai 1.0

Go down 
+7
tchabee
Joe Cornelius Hallenbeck
Mr. White
Weide
Niwrok
Remo
R2-D2
11 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 30 ... 57, 58, 59 ... 62 ... 67  Next
SzerzőÜzenet
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Adéle élete   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzer. Nov. 12, 2014 12:54 am

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 MJxqVuf





Adéle élete





Tudom, tudom, minek néz egy homofób leszbi filmet… ami aztán nem is lett annyira leszbi film. Az igazsághoz azért az is hozzátartozik, hogy ha ez férfiakról szólt volna, messze kerülném, de a női melegség az más. Az olyan nyami…

Adéle (Adèle Exarchopoulos) egy harmadikos középiskolás, teljesen átlagos francia lány, átlagos barátokkal, átlagos problémákkal. Külvárosból jár iskolába, ha minden jól alakul, a pedagógia vonalon akar majd érvényesülni. Szereti a gyerekeket, az irodalmat, megvan a kis baráti köre – és ugyanúgy keresi a szerelmet, mint bármelyik kortársa. Szemezések, lányos dumák – hehe, érdekes is volt hallgatni őket -, a szokásos hétköznapok. Semmi sem utal arra, hogy Adéle más lenne, mint a többiek, legjobban talán ő van meglepődve azon, hogy az utcán egy kék hajú lány szinte villámcsapás-szerű hatást vált ki belőle. Márpedig a kék hajú lány épp egy másik lányt ölelgetve bandukol az úton, Adéle pedig saját zavarától is hajtva gyorsan bepasizik, próbálja elnyomni magában az ébredező identitást. Sokáig aztán ez persze nem működik, így új érzései után megy, először egy melegbárban (brrrr…) majd egy leszbi bárban kutatva megleli Emmát (Léa Seydoux), a kékhajú lányt, akivel egy kis ismerkedés után örök szerelembe esnek. A cím, nevezetesen Adéle élete 1-2 fejezet első része ez az időszak, az útkeresés, a boldogság időszaka, míg a második része ennek a kapcsolatnak egy későbbi szakasza. Kvázi az első felvonás egy házasság kialakulása, a második része pedig annak mindennapjai – annak minden problémájával együtt.

Az Adéle nem rossz film. Egyáltalán nem az. Természetesen lényeges értékelési szempont, hogy ki mennyire nyitott e témára – illetve ki mennyire prűd egy–egy keményebb jelenet kapcsán, illetve hogy kinek, mit képes előhozni érzelmileg - és nekem pont itt teljesített a leggyengébben. Sajnos az egész történet nem tartalmazott semmi olyan elemet, drámát, semmi olyan érzelmi pluszt, ami miatt megfoghatott volna, mellesleg pedig simán le is lehet róla hámozni a leszbi film jelzőt, simán végig lehet nézni egy szimpla hetero kapcsolat krónikájának is. Sőt. Nekem tulajdonképp egy idő után – hiába láttam a képernyőn -, teljesen mellékessé vált, hogy két lányt nézzük. Nem volt fontos (lehet, önvédelmi mechanizmus), csupán két ember kapcsolatát láttam, a közös életük egy-egy szakaszát: az egymásra találásukat, a féktelen és vad szerelemüket, a boldogságukat, majd a féltékenységüket és a „társas magány” intézményének bemutatását. Ugyanakkor meg kell mondjam, mindezen tartalom zseniális, egyszerű, életszagú, hiteles – bármelyikünkkel megesett már (vagy megeshet) az egész, ami az Adélében történik a két lánnyal. Igazi, húsba vágó és arcba mászó történet…

Az arcba mászó azért is érdekes, mert én ilyen filmet még nem láttam. Ilyen beállításokat, ahol a kamera végig a főhősnő arcától 10 cm-re helyezkedik el, ennyire a privát szférába tolakodó felvételeket – gyakorlatilag három órán keresztül - még tényleg nem láttam. Az egyik apró bajom pont ezzel volt: először ez még friss, üde, újszerű nézőpont, az ember érzi rajta a rendező művészi hajlamait – először még jól esett. Aztán ahogy haladtunk előre a történetben, úgy éreztem az egészet egyre kínosabbnak: az első spagetti evésnél még csak mozgott a léc, de a gyrososnál már nekem túl sok volt, ahogy a lány kajált. A csini pofijához társítva a frissen harapott gyros látványát nem tudtam hozzáilleszteni… de a kaput a mozi második felében több alkalommal előforduló sírós jelenetek tették be végleg. Szóval az a takony ott Adéle orra alatt illúzióromboló volt. Nekem legalábbis. A kevesebb több lett volna, mert maga a lány csodás kis teremtés (olyan nyami…  love ) – ellentétben Emmával, aki akármit csinált a hajával, meg sem tudta közelíteni a csaját (egyébként színészi játékban sem).

Szóval ez volt az egyik zavaró tényező (mindamellett, hogy filmkészítési szempontból max respect érte!!!), a másik meg - a már említett - film érzelemmentessége. Nem azt mondom, hogy soha, egy percre nem hatott meg, de összességében nagyon langyos lett. Egy igazán ütős finálé segíthetett volna rajta, de ez így nem volt más, mint pillanatképek a saját éltemből, esetleg a szomszéd család krónikája. Ez, így nagyon kevés – először kimondottan Házibulis hangulatom volt tőle, de aztán a megfoghatatlan idő, a háttér, a környezeti reakciók teljes elhagyása gyorsan unalomba fullasztotta a mozit. Túl nagy időugrások (változatlan kinézetű szereplőkkel), túlságosan légből kapott tettek, hiányzó motivációk jellemezték a második fejezetet. Az mondjuk külön jó pont, hogy nem vitték el egy melegek kontra társadalom összetűzéseit bemutató irányba (az egyetlen ilyen jelenet amúgy is ütős), de azért a sokévnyi együttlét alatt csak nem lehetett titkolni kapcsolatukat. A két kötelező ebéden kívül kíváncsi lettem volna a szülők bővebb reakcióira, a munkahelyi, iskolai kollektíva viszonyára. Mert az számomra egyáltalán nem volt kielégítő – sőt, a mozi legutálatosabb pillanatai voltak -, hogy Emma társasága, a sok homokos művész mit szól hozzájuk. Alapban nem szeretem őket, a való élet tapasztalatai alapján végtelenül beképzelt, nagyképű, ócska buzi nagy részük, az Adéle életében, mint társadalmi háttér nagyon nem jöttek be. Ahogy a buzibár sem.

S végül még egy apróság, ami számomra elvett a komplett élményből: nem egyszer éreztem azt, hogy egy jelenet, egy kép hosszabb, mint kellene, a kamera tovább időzik Adéle arcán, mint kellene. A három órából simán lehetne csinálni kettő és felet, vagy ha marad a három, jobban kellett volna árnyalni a hátteret. Mert ez így csak egy diákszerelem évtizede a semmiben, ami ha nem leszbikus csajokról szólna, semekkorát nem durrant volna. Egész picit olyan trieres beütését érzetem, bár annál azért jóval visszafogottabb módon. S ha már itt tartunk: oké, hogy van benne egy hét perces női szex jelenet, de számomra az sem tűnt annyira durvának, mint ahogy beharangozva vagyon. A pornótól qrva messze van, még a szofttól is, szimplán egy jó hosszú ölelkezés két csajjal. Szívmelengető látvány, de nem botránkoztató…

Lehet, hogy kicsit túlzásokba estem és az írás alapján egy bűn rossz mozi képe tárul elétek, de gyorsan leszögezem, nem az. Az Adéle élete egy aranyos, érdekes nézőpontból vázolt kis szerelmi történet, egy kapcsolat képernyőre vitele, ami kapcsolat bármelyikünkkel megeshetne. Icipicit talán nagyvonalú, de életszagú, hiteles: a főszereplő lány meg egyszerűen zabálnivaló. Ha ezt anno látom, a Sophie Marceau időszakomban, komoly gondban lettem volna kettejük közötti választásban. De azért azt hiszem, Sophie képei maradtak volna a falon…



75%




.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 22, 2020 1:15 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzer. Nov. 12, 2014 8:11 pm

R2-D2 írta:

Adéle élete

Tudom, tudom, minek néz egy homofób leszbi filmet… ami aztán nem is lett annyira leszbi film. Az igazsághoz azért az is hozzátartozik, hogy ha ez férfiakról szólt volna, messze kerülném, de a női melegség az más. Az olyan nyami…

Lehet, hogy kicsit túlzásokba estem és az írás alapján egy bűn rossz mozi képe tárul elétek, de gyorsan leszögezem, nem az. Az Adéle élete egy aranyos, érdekes nézőpontból vázolt kis szerelmi történet, egy kapcsolat képernyőre vitele, ami kapcsolat bármelyikünkkel megeshetne. Icipicit talán nagyvonalú, de életszagú, hiteles: a főszereplő lány meg egyszerűen zabálnivaló. Ha ezt anno látom, a Sophie Marceau időszakomban, komoly gondban lettem volna kettejük közötti választásban. De azért azt hiszem, Sophie képei maradtak volna a falon…

75%



Én spec nem a "bűnrossz mozit" érzem az írásodból, hanem azt, hogy nem pusztán vártad, hogy ez a film megbotránkoztasson, hanem szeretted is volna... és csalódtál (hogy kicsit vagy nagyot, azt nem tippelgetem ), hogy nem teszi Smile . Hogy egy egyszerű, hétköznapi szerelem történetét mutatja be, amin csak máz a homoszexualitás, ahol csak a környezet játszik rá a sztereotípiákra, de maguk a szerelmesek nem, és ha nem pont együtt látja az ember őket, nekik sincs a homlokukra írva, hogy melegek... vagy hogy most éppen egy meleg kapcsolatban találtak rá az általuk vágyott érzésekre.

Pedig hát a film éppen ezt célozza bemutatni szerintem, így a leírás alapján: hogy a ripacs-tollboás-affektáló melegek az egy szubkultúra még a melegeken belül is, egy másik része viszont olyan, mint Emma és Adéle, akiknek nincsenek látványos külsőségek sem a személyiségükben (na jó, a kék haj), sem a kapcsolatukban. Csak ott vannak egymásnak. És hogy vannak, akiknél ez tényleg ennyi, és esetleg nem is "bűn", hanem "nyami"...
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzer. Nov. 12, 2014 8:20 pm

Niwrok írta:

Adéle élete

Én spec nem a "bűnrossz mozit" érzem az írásodból, hanem azt, hogy nem pusztán vártad, hogy ez a film megbotránkoztasson, hanem szeretted is volna... és csalódtál (hogy kicsit vagy nagyot, azt nem tippelgetem ), hogy nem teszi Smile . Hogy egy egyszerű, hétköznapi szerelem történetét mutatja be, amin csak máz a homoszexualitás, ahol csak a környezet játszik rá a sztereotípiákra, de maguk a szerelmesek nem, és ha nem pont együtt látja az ember őket, nekik sincs a homlokukra írva, hogy melegek... vagy hogy most éppen egy meleg kapcsolatban találtak rá az általuk vágyott érzésekre.

Pedig hát a film éppen ezt célozza bemutatni szerintem, így a leírás alapján: hogy a ripacs-tollboás-affektáló melegek az egy szubkultúra még a melegeken belül is, egy másik része viszont olyan, mint Emma és Adéle, akiknek nincsenek látványos külsőségek sem a személyiségükben (na jó, a kék haj), sem a kapcsolatukban. Csak ott vannak egymásnak. És hogy vannak, akiknél ez tényleg ennyi, és esetleg nem is "bűn", hanem "nyami"...
.

Sok igazság van abban, amit írtál, de nem is elsősorban maga a megbontránkoztatás hiányzott... ahogy arzonak is mondtam: előzetesen azt hittem, ez is egy meleg-propagandafilm lesz, a szokásos "másság" elfogadtatásának jegyében. Így meglepődve és örömmel figyeltem az eseményeket, hogy csupán csak egy szerelem lett belőle. Szóval valahol tényleg csalódtam, de mindenképp lehet úgy is értelmezni, ahogy Te látod.

No, ezt hogy illeszted a profilomba?? tongue

És? Neked nem csináltam kedvet hozzá?
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzer. Nov. 12, 2014 8:42 pm

R2-D2 írta:

Niwrok írta:

Adéle élete

Én spec nem a "bűnrossz mozit" érzem az írásodból, hanem azt, hogy nem pusztán vártad, hogy ez a film megbotránkoztasson, hanem szeretted is volna... és csalódtál (hogy kicsit vagy nagyot, azt nem tippelgetem ), hogy nem teszi Smile . Hogy egy egyszerű, hétköznapi szerelem történetét mutatja be, amin csak máz a homoszexualitás, ahol csak a környezet játszik rá a sztereotípiákra, de maguk a szerelmesek nem, és ha nem pont együtt látja az ember őket, nekik sincs a homlokukra írva, hogy melegek... vagy hogy most éppen egy meleg kapcsolatban találtak rá az általuk vágyott érzésekre.

Pedig hát a film éppen ezt célozza bemutatni szerintem, így a leírás alapján: hogy a ripacs-tollboás-affektáló melegek az egy szubkultúra még a melegeken belül is, egy másik része viszont olyan, mint Emma és Adéle, akiknek nincsenek látványos külsőségek sem a személyiségükben (na jó, a kék haj), sem a kapcsolatukban. Csak ott vannak egymásnak. És hogy vannak, akiknél ez tényleg ennyi, és esetleg nem is "bűn", hanem "nyami"...
.

Sok igazság van abban, amit írtál, de nem is elsősorban maga a megbontránkoztatás hiányzott... ahogy arzonak is mondtam: előzetesen azt hittem, ez is egy meleg-propagandafilm lesz, a szokásos "másság" elfogadtatásának jegyében. Így meglepődve és örömmel figyeltem az eseményeket, hogy csupán csak egy szerelem lett belőle. Szóval valahol tényleg csalódtam, de mindenképp lehet úgy is értelmezni, ahogy Te látod.

No, ezt hogy illeszted a profilomba?? tongue

És? Neked nem csináltam kedvet hozzá?


Szerintem meg, ha úgy tetszik, éppen ezek az igazi meleg-"propagandafilmek", amik nem a sztereotíp buzulásra játszanak rá, a különbségekre (mondjuk humorforrásként próbálva elfogadtatni őket), hanem a hasonlóságokra, amikor tulajdonképpen a saját életedre, a saját problémáidra ismersz rá egy meleg pár életében és szerelmében, de legalábbis semmi különöset nem látsz benne, mert olyan "hétköznapi". Ez szerintem hatékonyabbá teszi az elfogadást, és pont a szokásos hollywoodi "másság-elfogadtató" filmeket látom kontraproduktívnak (ld.: Milk, A gyerekek jól vannak).

A profilodba? Sehogy Smile . Nem én tituláltam magam homofóbnak, hogy aztán leírjam, hogy "nyami" Razz .

Kedvet nem csináltál hozzá, mert nem szoktam célirányosan keresni a meleg-témájú filmeket, igaz, félreugrani sem szoktam előlük, ha szembe jön egy. Például pár hete láttam a Transamericát, ahol egy, az átoperálásáért küzdő férfi tudta meg, hogy van egy fia, aki melegprostiként dolgozik. Az egy pár hétre-hónapra kimaxolta nálam a témát Smile , így azt a "hétköznapi meleg" spanyol filmet is hanyagolom egyelőre, amit nemrég ajánlottak.

Az Adéle élete jó, hogy itt van a fórumban, talán valamelyik "visszaolvasásnál" éppen ehhez kapok kedvet...
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzer. Nov. 12, 2014 9:00 pm

Niwrok írta:


Ez szerintem hatékonyabbá teszi az elfogadást, és pont a szokásos hollywoodi "másság-elfogadtató" filmeket látom kontraproduktívnak (ld.: Milk, A gyerekek jól vannak).

A profilodba? Sehogy Smile . Nem én tituláltam magam homofóbnak, hogy aztán leírjam, hogy "nyami" Razz .


Az Adéle élete jó, hogy itt van a fórumban, talán valamelyik "visszaolvasásnál" éppen ehhez kapok kedvet...
.

Ja, azt én is úgy értettem: a "propagandafilmet" már eleve pejoratív töltettel gondoltam. Az ilyen Adéle féle film valóban sokkal többet jelent az általad is említett filmeknél. A nyaminál meg csak nem írhattam konkrétan az írás elejére, hogy két nő szeretkezése mégiscsak csábító lehet egy moziban.  tongue

De mindegy is. Tágítom a határaimat... Smile


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 22, 2020 1:15 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: A megtisztulás éjszakája – Anarchia   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptyPént. Nov. 14, 2014 9:47 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 QZxEqcp




A megtisztulás éjszakája – Anarchia





„Remélem, a második rész, amit terveznek, nem egy másik család másik házában fog játszódni, hanem kinn az utcán. Akkor akár az év mozija is lehet majd”

Ezzel a mondattal fejeztem be az első epizódról az írásomat , de most már utólag bevallhatom, hogy akkor bizony nem sok esélyt láttam rá, hogy mindez bekövetkezzen. Hogy minőségileg ekkora ugrást legyen képes véghezvinni egy történet, hogy Hollywoodban valaki ráébredjen, legyen annyira önkritikus, hogy belássa: az Irtás a fontos ebben az új világképben, nem pedig holmi családi drámák egy bezárt házban. Legnagyobb megdöbbenésemre – és örömömre – valaki észbe kaphatott ott kinn és egy olyan folytatást rittyentett a téma köré, hogy mind a tíz ujjamat megnyalhattam utána. Emberek!! Az utcán vagyunk!!! Az Irtás kellős közepében!!!

Zseniális. Eltelt egy év, Amerika az új megtisztulásra készül. Újból jön a nap, mikor ismét csak büntetlenül lehet bűnözni, büntetlenül lehet sérelmeket megtorolni és feszültséget levezetni. Hála az Alapító Atyáknak, eljött az új Irtás ünnepe: a felütés még úgy is működik, hogy az újdonság megdöbbentő ereje ezúttal már hiányzik. Az estéhez közeledve még mindig borzongatóan hatásos, ahogy a lakosság nagyobbik hányada bezárkózik, mint ahogy az is, ahogy a kisebbik része készülődik a gyilkolásra. A három szálon indított történet mindegyike életszerű és hiteles: Eva (Carmen Ejogo), a beteg apjához siető lány, Shane (Zach Gilford) és Liz (Kiele Sanchez) a válófélben lévő házaspár, valamint egy titokzatos Férfi (Frank Grillo) karaktere sima mezei átlagembernek tűnnek, akik mindegyike csak úgy belekeveredik az eseményekbe. Jó, a Férfi szerepe kicsit más, ő céllal rója az utakat éjszaka, de végül is az eseményekbe ő is csak belekeveredik: a két lány szempontjából épp jókor volt jó helyen. Ahogy azt várni lehetett, a három szál nagyon hamar összeért, némi csetepaté után a kis csapat célja pedig a Férfi vezetésével már nem lehet más, mint túlélni az éjszakát. Aztán ahogy ők, találkozásuk után mozognak a városban, amivel, és akikkel találkoznak, az idegtépően izgalmasra sikeredett. A gyalogos rohanás, bujkálás, menekülés egy percre nem enged, a film szinte szétrobban a feszültségtől. Még akkor sem, mikor is elvileg kissé nyugalomnak kellene lennie: rutinos néző ugyanis tisztában kell, hogy legyen azzal, hogy a lakás idillje csak álarc – tuti, történni fog valami. A háttérben felsejlő titokzatos események, azok fenyegetése pedig egész addig birizgálják az idegeinket, míg ki nem derül valódi mibenlétük.

Mert ebben van az Anarchia igazi ereje. Abban, hogy nem elég, hogy csak simán az utcán vagyunk, és nézzük a háztetőről lövöldöző elmebeteg nagymama, vagy a fegyvermániás pszichopata vadászatát – miközben karaktereink próbálnak kitérni golyóik elől -, hanem kezd kibontakozni a nagy globális összkép, az egész Irtás mögöttes értelme. A Cél, amiért ezt létrehozták (bár szerintem inkább csak amibe burkolták), a Cél – amely bármennyire is közhelyes -, ami ismét csak egy kőkemény társadalomkritika. Nyomokban ugyan erről volt szó az első részben is, de itt hatalmas minőségi és világképtágulás történt: az Irtás ezen értelmezése szinte az Ősrobbanás erejével csap az arcunkba. Mert persze, hogy a köznép számára csupán arról van szó, hogy mindenki élje ki alantas ösztöneit, a valóság ennél jóval kegyetlenebb és durvább. Emlékeim közt keresgélve picit az A bankár című rég látott film ugrott be, abban volt valami hasonlóan brutális világkép – azonban míg ott az események egy birtokra (szigetre??) korlátozódtak, addig itt egy országra…

Megmondom őszintén, elsősorban a motoros, maszkos/festett arcú banda csábított az Anarchiába. A trailerben betöltött szerepük simán felcsigázott, ami aztán maximálisan kiteljesedett a moziban: az egész megjelenésük szerintem parádésra sikeredett, viselkedésük, fellépésük pedig tán az Anarchia legfenyegetőbb, leghangulatosabb jelenetei. Még a titokzatos kamionos, katonás szcénákon is túltesznek, ha pedig belegondolok, milyen zseniális történetszövés láncszemei, mi is valódi szerepük az egészben, ismét csak elégedetten csettinthetek. De nemkülönben azon is, ami a színpadon, illetve a sötét csarnokban (no meg az üvegablak mögött) játszódik. Végre van értelme az egésznek, van – gusztustalan, de hiteles – Célja az Irtásnak. A karaktereknek vannak valós motivációi, van, aki csak túlélni akar, van, akit a valós, jól indokolható bosszú fűt. A titokzatos Férfi sem csak „lóg a levegőben”, hanem teljesen jogos érzelmi alapja van annak, hogy az utcán van – zseniális. Egyébként a film szempontjából még a finálé is lényegtelen – mármint ki marad életben és ki nem – ugyanis az esetleges harmadik részben úgyis egy év el fog telni: a következő Irtásban nincs értelme ezeket a figurákat még egyszer hasznosítani. Sokkal inkább látok potenciált abban a szálban, amit a mozi végén vettek fel, a kis fegyveres csapatnak akár fontos szerepe is lehet majd a későbbiekben. Mert milyen nonszensz is lenne, ha az Irtásban valaki az Irtókat irtaná???

A hangulatra, a képi világra egy rossz szavam nem lehet. Kvázi végig ökörségmentes akciók, remekül időzített, ütős csavarok, és egy meglepően jó háttér bontakozik ki a 103 perc alatt. Jó karakterekkel – akik ráadásul nem is feltétlenül az a tipikus eldobható, kinyírható szereplők -, jó színészekkel, feszes és okos forgatókönyvvel: amilyen szkeptikus voltam vele szemben, akkorát csalódtam benne pozitívan. Aztán magáról az Irtásról, annak mibenlétéről, szükségszerűségéről, napi életünkbe átültetéséről, emberi mivoltunk állatságáról már beszéltünk az előző epizód kapcsán. Ott is megállapítottuk, hogy az alapszitu zseniális, csak most itt már épkézláb és qrva jó történetet tettek bele.

Szóval, hol is lehet olyan virágot venni???



90%


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 22, 2020 1:16 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Remo

Remo


Hozzászólások száma : 351
Join date : 2012. Oct. 08.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzomb. Nov. 15, 2014 8:45 am

R2-D2 írta:

A megtisztulás éjszakája – Anarchia

90%

Azért én remélem, hogy Frank Grillot visszahozzák a folytatásban, sőt remélem, hogy minél több filmben láthatom a jövőben.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzomb. Nov. 15, 2014 12:11 pm

Remo írta:


Azért én remélem, hogy Frank Grillot visszahozzák a folytatásban, sőt remélem, hogy minél több filmben láthatom a jövőben.

Frank Grillot jómagam is bírom, de szerintem itt az ő szerepe lezárult.
Spoiler:
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Automata   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzomb. Nov. 15, 2014 3:24 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 9uQlMfI





Automata





A napkitörések miatt a Föld lakosságának több, mint 99%-a elpusztult, a maradék 21 millió ember a technikai civilizáció hajnalára esett vissza. A bolygó gyakorlatilag egy hatalmas radioaktív sivatag, az élet néhány városra korlátozódik. Az emberi faj önerőből nem képes talpra állni, ezért kifejleszt egy Pilgrim 7000 típúsú robotot, amik először csak újraépítik a maradék világot, majd egyre több kényelmi szolgáltatást is elvégeznek. A korábban ismert Robotika Három Alaptörvénye helyett ezúttal két szabály szerint működnek a Pilgrimek:

A robot nem okozhat kárt semmi élőlényben vagy magában.
A robot nem javíthatja meg magát vagy más robotot.


Ez a kiindulópontunk – ez még érdekes is!!! -, ebben a világban dolgozik Jacq Vaucan (Antonio Banderas), a robotokat gyártó cég, a ROC ügynökeként. Munkája a meghibásodott robotok vizsgálata, a károk felmérése, s egyfajta biztosító ügynökként a cég kifizetéseinek minimalizálása. Ez egyébként nekem tök bejött, jól tükrözte a jelenlegi biztosítási gyakorlatot… Munkája kapcsán találkozik egy önfejű, agresszív bunkó rendőrrel, akinek áldásos tevékenysége folytán kiderül, hogy az egyik ROC-termék javítani kezdte önmagát - javítani pedig csak a ROC javíthat robotot. Természetesen ennek majd meg lesz az oka és magyarázata, Vaucan pedig egyre mélyebben merül az öntudatra ébredő robotok világában, olyannyira, hogy a végén döntenie kell, emberként melyik oldalra is áll...

Nem tudom. Lehet, a spanyoloknak meg kellene maradniuk a drámánál és a horrornál, mert ez a sci-fi valahogy nagyon hiányos lett. Nem elsősorban az a bajom vele, hogy jól érzékelhetően a Szárnyas fejvadász és az Én, a robot szolgáltak neki támpillérként – hisz ha képesek lettek volna mindehhez valami újat kitalálni, valami igazi ütőset hozzátenni, kiválóan működhetett volna a film. Sajnos azonban Gabe Ibanez rendező simán csak felmondja a leckét, simán elmondja ugyanazokat, amiket már sokszor hallottunk: a robotikáról, a mesterséges értelemről, a robotok érzéseiről és azok jövőjéről. Ha nem lenne Banderas, erről a filmről az égvilágon senki nem beszélne – és nem azért mert annyira rossz, csupán annyira szükségtelen volt elkészülte. Minden gondolatát, minden problémáját láttuk már, és a megoldásaiban sem tud újat nyújtani. Még a karakterek is totál beilleszthetőek más filmekbe, van egy sablonos családi vonal, van egy geci, robotellenes rendőr, van a gonosz cég gonosz, hatalomittas , paranoiás vezetője, meg a naiv barát (aki lelövése után egy éjszakát a sivatagban fekszik, csak azért, hogy másnap az egyik karakter kezei között halhasson meg). Az egész egy újrahasznosított, újra összerakott LEGO, amiben a más színű kockák más helyre kerültek, így próbál új lenni: a jövőkép például ez esetben korántsem hi-tech, sokkal inkább a District 9 világát idézi.

Másrészt – s talán ez a legnagyobb baj, ebben a történetben nincs közel két óra. Az indítás még érdekes: jó a savas esős város, jó a robotboncolás – önmagában a karakterek képbe hozása, azonban miután Vaucan kikerül a sivatagba, onnantól borzasztóan lassú és unalmas lesz az egész. Nem tehetek róla, de rögtön a The Clone Wars S5E11 egyik –általam legjobban utált – epizódja ugrott be, mikor is 4 robot egy részen keresztül bóklászott a sivatagban… nos, itt gyakorlatilag ugyanaz van, csak majdnem egy órán keresztül. Nagyon gáz az egész, mire elérünk a végjátékra, teljesen elfáradunk, ahogy Vaucan is tette. Amúgy a finálé még jó is, kicsit pörgősebb, akciódúsabb, talán még izgalmasabb is, mint az előtte látottak, ezekből csupán egy dolog hiányzik: a megoldás. Értem, mire megy ki az egész, értem, mi a mozi igazi célja és mondandója, csupán azt nem értem, miért is jó az, ami a legvégén történik. Két órán át ezért kínlódni, hogy ott, azok, oda eljussanak??? És aztán akkor ott mi lesz??? Az még csak érthető, hogy a ROC nem szívesen engedi, hogy termékei önálló életre keljenek, no de ha ez az ára a békének, hogy a semmibe el kell engedni néhányukat, miért is ne???

Ha valaki ezt látja először, s a hivatkozott műveket nem ismeri, talán még élvezheti is. Felvetései, témája a mesterséges intelligenciáról egyre aktuálisabbak, gondolatai igazán mélyre szántók. Mindösszesen a megvalósításba csúszott hiba, ez így olyan száraz lett, mint Banderas szája a sivatagban. A képi világ amúgy nem rossz, a városos és a sivatagos rész is hangulatos. A csökkentett büdzsé amúgy nem nagyon látszik: ehhez a történethez, ehhez a vizualitáshoz pont elég volt - okosan nem mentek bele olyan látványba, amit nem tudtak volna normálisan megcsinálni. A CGI jó, a hangulat jó, kíváncsi lennék ezt lemezről, normális felbontásban is látni, a sivatag perzselő forrósága, a vakító nap és a főhős cserepes szája mennyire tudná még autentikusabbá tenni az élményt. Egy picit ugyanis hiányos lett – egyedül a prosti robot (önmagában az ötlet) lubickolt az unalom tengerében nálam.



55%




.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 22, 2020 1:18 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: A vihar magja   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzomb. Nov. 15, 2014 3:27 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 6milAZM




A vihar magja




Úgy néz ki, ilyen napjaim vannak. Két nap alatt a második mozi, aminek teljesen felesleges volt elkészülnie – ugyanakkor, ha össze kellene hasonlítani a kettőt (de nem kell), az élvezeti faktor egyértelműen a tornádós film javára billentené a mérleget…

Kezdetben volt a Twister. Számomra minden idők legjobb és leglátványosabb tornádós filmje, vérbeli katasztrófafilm, Hollywood legjobb időszakából. Aztán később jött a Katrina, a vihar, ami a valóságban is letarolta USA délkeleti részét, több ezer áldozatot szedve: a valóság kegyetlenebb tud lenni a legdurvább filmeknél is. S végül jött a Youtube és a video feltöltés-mánia, a nézettség alapján számított gyors pénzkereseti lehetőség, ami meg aztán a 15 perc hírnév és a dollármilliók reményében a legidiótább cselekedetekre készteti az embereket. E három motiváció lehetett alapja az A vihar magjának, e három tényező állhatott össze kerek egésszé a forgatókönyvíró fejében, hogy megszülethessen ez az újabb orgia. Már amennyire ez összeállt… ugyanis a film nagy része, gyakorlatilag az összes olyan jelenet, amiben nem fúj a szél, borzasztó bárgyú lett.

Van egy csapat viharvadász, akik egy éve!!!! nem találkoztak már tornádóval,  pedig jönnek-mennek az Államokban, saját meteorológiai autójuk van, saját meteorológussal, no meg egy batmobil-szerű páncálozott jármű, aminek az a célja, hogy a tornádó magjába jusson be – anélkül, hogy felszívná azt. Ők filmeznek. Filmeznek mindig, akár van vihar, akár nincs. Az egész kompánia egy kibaszott hollywoodi filmes stáb, még a segglyukjukból is kamera kandikál ki: a tankot meg olyan szinten felszerelték, amivel egy F1 futamot le lehet közvetíteni. Aztán van két idióta hülyegyerek, akik Jackass-szerű módon a lehető legidiótább felvételekkel akarnak hírnévre (és pénzre szert) tenni a Youtube-on. Állandóan kameráznak, van rajtuk fejkamera, sima kamera, mobil, minden. Kamera kamera hátán itt is. Aztán van egy család - aminek alapfelállása az egyik legnagyobb filmes klisé – ahol a fiú időkapszulát készít, kamerával kérdezgeti a környezetét, mit is üzen magának 25 évvel későbbre. Ja, meg van egy bizonyítványosztó, ahol három kamerával kell majd rögzíteni az eseményeket, ahol is a kisebbik fiú fog kamerázni, de a kisebbik fiú kamerázza azt is, hogy a nagyobbik fiú hogy ajánlja fel plátói szerelmének, hogy újra lekamerázza az időközben megsérült anyagot.  faceplam

Bazzeg, ez csak az alap. Mindezt olyan szinten bárgyú, idegesítő és sablonos események és dialógusok fűszerezik, hogy szinte kínos nézni. „Élvezd minden nap az életed, mert egyszer majd az lesz az utolsó napod!” – és hasonlóak… Totál tudni lehet, hogy a három szál majd a film egy pontján találkozni fog, totál tudni lehet, ki kibe esik bele, kinek kivel milyen kapcsolata lesz. Pontosabban nem egészen, de erre még a pozitív dolgoknál visszatérek. A mellékszereplők annyira kínosak, hogy alig vártam már, mikor söpri el őket egy qrva nagy tornádó. S itt kell elgondolkodni azon is picit, mennyi értelme is van ennek a sok videózásnak, ugyanis a found-footage stílusból pontosan a found hiányzik. Vagyis: filmeznek, de nincs jelentősége. Hacsak nem a Youtube…

Akkor működik az egész – de akkor kegyetlenül – mikor nézőpontot váltunk, elhagyjuk az idióta privát felvételeket, mikor is jön a vihar. Aki továbbra is filmez, az vagy meghal, vagy kellően bolond, hogy túlélje, de a többiek nagyjából hanyatt-homlok menekülnek. Az egész tornádóvadászat valahogy hiteles és életszerű lett számomra, végre nem akartak olyat lenyomni a torkomon, amit esetleg máshol megtettek volna. Végre, mikor megjön az IGAZI pusztító tölcsér, senkinek nem jut eszébe abban vizsgálódni, még a legmániákusabb viharvadász is menekül. Végre egy olyan mozi, ahol a szereplők képesek felmérni a veszélyt és inkább elbújnak, s nem kimondottan vihar-téma, de végre egy olyan mozi, ahol a messziről jött nő és férfi kapcsolata nem nyáltengerben végződik. Ráadásul a két idióta gyerekkel sikerült a mozinak egy könnyed – de nem erőltetett vagy obszcén – humorforrást is generálni. Kicsit a Trancsírák ugrott be a két ökörről – de mindenképp működik, amit művelnek a képernyőn.

No, ás akkor el is érkeztünk az A vihar magja esszenciájához, a vihar(ok)hoz, azok látványához. Itt jut eszembe, hogy az első két percben!!!! már túl vagyunk egy eseményen, csak kapkodtam a fejem: az ember még el sem helyezkedik a filmnéző pózba, máris kiugorhat a helyéről a nyitányban. Ahogy jönnek a tornádók, majd ahogy jön végjáték 5-ös erősségű forgószele, amit ezek csinálnak, ahogy ez ábrázolva van, az zseniális. A Twister méltó örököse, azóta nem készült ennyire jó viharos film. A nagy pörgésben a CGI hibátlannak tűnik, a repülő tárgyak látványa, a vihar ereje szinte s székbe szegez. Vagy beszív – ízlés kérdése. Egyszerűen a mozi e részének majd minden perce élvezet, tök lehet érezni a természet és az ember ereje közti különbséget. Van néhány egészen új kép – nem csak a kamion és a tehén -, a kisváros pusztulása, annak látványa sokkal megdöbbentőbb, mint maga a vihar. Ezen egyébként még az Emmerich-módra feltűnő amerikai zászló sem tud változtatni. Jó lenne a filmből egy olyan változat, amiben csak a viharok jelenetei lennének, idióta körítés nélkül.

Ami még számomra pozitívum volt: a sok ismeretlen TV-s arc mellé a főszerepben itt van Sarah Wayne Callis, azaz Lori a TWD-ből (meg Sara a Szökésből), valamint Richard  Armitage, alias Tölgypajzsos Thorin (no meg John Porter a Válaszcsapásból). Nem tehetek róla, nekem egy-egy ismert, kedvelt karakter tök fel tud dobni egy mozit: miattuk is mondom azt, hogy bizony az A vihar magja egész kellemes szórakozás. Agyatlan katasztrófafilm ugyan – némi kötelező természetvédő fennhaggal -, de másfél órát megér az ember idejéből. Ráadásul valami eszméletlen jól szól, valahogy a hangstúdiókban a tornádó hangjait tök jól sikerül mindig kikeverni: nem volt ez máshogy a Twisternél sem és itt is brutálisan jó a hangkép.

Mindent összeadva és kivonva talán majd még meg is veszem. Egyszer.


65%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 22, 2020 1:18 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzomb. Nov. 15, 2014 7:09 pm


Hű, ezeket aztán gyorsan lezavartad Smile !

R2-D2 írta:

A megtisztulás éjszakája – Anarchia

Kvázi végig ökörségmentes akciók, remekül időzített, ütős csavarok, és egy meglepően jó háttér bontakozik ki a 103 perc alatt. Jó karakterekkel – akik ráadásul nem is feltétlenül az a tipikus eldobható, kinyírható szereplők -, jó színészekkel, feszes és okos forgatókönyvvel: amilyen szkeptikus voltam vele szemben, akkorát csalódtam benne pozitívan. Aztán magáról az Irtásról, annak mibenlétéről, szükségszerűségéről, napi életünkbe átültetéséről, emberi mivoltunk állatságáról már beszéltünk az előző epizód kapcsán. Ott is megállapítottuk, hogy az alapszitu zseniális, csak most itt már épkézláb és qrva jó történetet tettek bele.

90%


A mozis véleményem ugye nemrég olvastad, úgyhogy pontosan tudod, hogy egyetért


R2-D2 írta:

Automata

Ha valaki ezt látja először, s a hivatkozott műveket nem ismeri, talán még élvezheti is. Felvetései, témája a mesterséges intelligenciáról egyre aktuálisabbak, gondolatai igazán mélyre szántók. Mindösszesen a megvalósításba csúszott hiba, ez így olyan száraz lett, mint Banderas szája a sivatagban – egyedül a prosti robot (önmagában az ötlet) lubickolt az unalom tengerében nálam.

55%


Én viszont ismerem a hivatkozottakat, "Én, a robot" Hasonmást meg már amúgy is láttam, úgyhogy "boltban marad" Smile .


R2-D2 írta:

A vihar magja

Mindent összeadva és kivonva talán majd még meg is veszem. Egyszer.

65%


A természeti katasztrófafilmek területe nekem majdnem teljes vakfolt, soha nem éreztem még, hogy nekem feltétlenül látnom kéne többet azokon kívül, mint amiket a tévében elkapok időnként.
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzomb. Nov. 15, 2014 7:40 pm

Niwrok írta:

Hű, ezeket aztán gyorsan lezavartad Smile !


Annyira azért nem gyorsan, csupán a vesekő miatt az írás maradt el. peace

Niwrok írta:

A természeti katasztrófafilmek területe nekem majdnem teljes vakfolt, soha nem éreztem még, hogy nekem feltétlenül látnom kéne többet azokon kívül, mint amiket a tévében elkapok időnként.
.

Vakfolt???? Neked??? tongue

Tényleg meglep, sokkal szélesebb látókörűnek tartalak magamnál. Azt hittem, azért figyeled ezt a témakört is.
Vissza az elejére Go down
Remo

Remo


Hozzászólások száma : 351
Join date : 2012. Oct. 08.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzomb. Nov. 15, 2014 9:42 pm

R2-D2 írta:

Automata

Tényleg kár ezért a filmért. Volt benne lehetőség, nem is kicsi, de a végére annyira szétesett, hogy azt is megbántam, hogy elkezdtem.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptySzomb. Nov. 15, 2014 10:53 pm

R2-D2 írta:

Niwrok írta:

A természeti katasztrófafilmek területe nekem majdnem teljes vakfolt, soha nem éreztem még, hogy nekem feltétlenül látnom kéne többet azokon kívül, mint amiket a tévében elkapok időnként.

Vakfolt???? Neked??? tongue
Tényleg meglep, sokkal szélesebb látókörűnek tartalak magamnál. Azt hittem, azért figyeled ezt a témakört is.


Lehet az attól egy bővebb halmaz, csak mert bizonyos elemek hiányoznak belőle Wink.
A látványos pusztítás nekem önmagában kevés. Ha figyelek is az ilyenekre, csak másodlagos, mondjuk egy olyan jó dráma mellett, mint a Lehetetlen. Ebből viszont áradt a fröccsöntött műanyag szaga és minősége, és akkor már inkább csináltál kedvet a Pompeii-hez, amit még szintén nem láttam Smile .
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: A háború virágai   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 EmptyHétf. Nov. 17, 2014 7:00 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 CGOJdTO





A háború virágai





A film, aminek még port.hu-s adatlapja sincs…

A film, amiben Christian Bale visszatér gyerekkori filmjének helyszínére, hogy újra a kínai-japán II. világháborús konfliktus közepében találja magát. A film, ami a 3 évvel ezelőtti trailerjével ugyan teljesen felcsigázott, de aztán ami az akkori bemutató elmaradásával, az amúgy is hatalmas túlkínálatban el is felejtődött, mígnem Niwrok kolléga nemrég emlékeztetett rá. Innentől pedig nem is volt kérdés a megtekintése, s valahol az sem, hogy ilyen hatása lesz rám… már csak azért sem, mert köztudomású, hogy Christian Bale-t bírom, úgyhogy összes mozija pozitív hendikeppel indul nálam. Már az A nap birodalma óta bírom, amiben még egészen kis kölökként, Spielberg mester keze alatt kezdte bontogatni szárnyait, azóta meg kikerülhetetlen tényezője a jelenkor filmgyártásának.

Direkt nem Hollywoodot írtam, mert az A háború virágai kínai mozi, viszont egy olyan kínai mozi, ami simán készülhetett volna az Álomgyárban is. A kínai filmipar egyik legnagyobb vállalkozása, egy monumentális történelmi/háborús dráma, ami egy nagyon súlyos megtörtént eseményt, a nankingi mészárlást dolgozza föl, Geling Yan:Nanjing 13 virága című novellája alapján, amit pedig egy nankingi túlélő, Minnie Vautrin naplója inspirált. Így viszont teljesen más megvilágításba helyeződik az egész történet, mindig hordoz valami plusz töltetet az egy moziban, hogy ha tudjuk, hogy a vásznon látott borzalmak valósak is lehettek.. Érdekes egyébként – ahogy már a The Pacific sorozatnál is írtam -, hogy nekünk, európaiaknak mennyire is vakfolt a távol-keleti világháborús hadszíntér, pedig aztán nem tartom magam hülyének töriből, de magam részéről erről az eseményről (sem) tudtam semmit.

A film Nanking (akkori főváros) elestének napjával, 1937. december 13-ával kezdődik, az utcán. Harccal. Utcai harccal.  Épp a japán sereg vonul be, egyértelmű technikai fölényben a maroknyi kínai katonával szemben. Tankok gyalogosok ellen, szuronyos katonák fegyvertelen civilek ellen - állatok emberek ellen. Nos kérem: a mozi első 20 perce úgy zseniális, ahogy van. Simán felveszi a versenyt BÁRMELYIK amerikai háborús filmmel – igen, még a Ryannel is -, az öngyilkos küldetések pedig egy egészen más szintre emelik a filmet. Ekkor a mozi minden perce élmény, eszméletlen jó és jól megcsinált képsorok, csak itt  - ahogy mondani szokás - nem minden dollár, hanem minden jüan meglátszik rajta. Az utcai harcok őrületében menekül a japánok fegyverei elől egy amerikai faszi is: ő John Miller (Christain Bale), temetkezési vállalkozó, aki egy katolikus pap temetésére igyekszik a helyi templomba. Ironikus lesz majd egyébként a pap sírgödre, de ez most másodlagos. Szóval John a rohanása közben találkozik két rémült kínai kislánnyal, akik épp abba a zárdába valók, ahova ő igyekszik – így kerül kapcsolatba egy halom kislánnyal, és egy rájuk vigyázó kisfiúval a templom zárt falain belül. A történethez hozzátartozik, hogy egy kínai katona hathatós segítsége kell életben maradásukhoz, no meg az is, hogy hamarosan egy csapatnyi prosti kopogtat az ajtón, menedéket keresve. Kb. fél óra után aztán kialakul az alapfelállás: a temetkezési vállalkozó összezárva egy kupac kurvával egy kupac zárdanövendékkel meg egy ártatlan kisfiúval.

És ekkor el is érkezünk a mélyponthoz. Igazából örülhetünk neki, hogy ilyen gyorsan túl vagyunk rajta, de a látottak annál megdöbbentőbbek: ilyen felütés után szinte sokkolóan idióta jelenetek tömkelege következik, egy alkoholmámorban dugni akaró Johnnal, két totál más értékrendet képviselő női csoporttal, ezek konfliktusaival. Jó, a finálé szempontjából talán érthető és szükségszerű volt ily mértékű szembeállításuk, de nézés közben a fejemet fogtam néha… ez a 20 perc kimondottan kínos és unalmas. Szerencsére varázsütésre minden megváltozik, mikor is japán katonák törnek be az épületbe – Johnnak pedig színt kel vallania, milyen ember is ő. Milyen pap is lesz ő… Aztán itt nagyjából meg is állhatunk az események felmondásával.  Igazi, valós dráma bontakozik ki, igazi, valós áldozatvállalásokkal, érzelmi csúcspontokkal, döbbenettel és katarzissal. Pont, mintha egy amerikai filmet néznénk…

Mert ugyebár – s talán még Niwrok is így gondolta anno – a mozi legnagyobb hibájának pont azt róják föl, hogy túlságosan amerikai. Hogy ugyanúgy csöpög a nemzeti pátosztól, mint amerikai zsánertársai, hogy az érzelmi hatásvadászata olyan, mintha csak Spielberg rendezte volna. Nos, én azt mondom, pont ettől lett igazán remekmű. Pont ezektől a máshol már remekül működő elemektől tudott kiemelkedi a kínai tucatfilmek sokaságából, átlépni a kardokon táncoló, függönylobogtató, húsz métereket idióta pózban röpködő nagyszabású korábbi mozik közül. Amikor egyébként tekerik be magukat lepedővel, abban benne van ez is, de szerencsére ez csak két perc. Szerintem igenis kellett egy ekkora volumenű eseményhez ez az érzelmi hatásvadászat, az meg, hogy egy nép saját tragédiáját saját filmiparában egyoldalúan állítja be, nos, az szerintem egyáltalán nem megvetendő. Mindig, mindenki így tesz – egyszerűen így logikus. A The Flowers ot War monumentalitásában, látványában simán felnő nyugati társai mellé, azonban az egész filmnek maga a kínai közeg és háttér kétségkívül pikáns ízt ad. Mert szerencsére meghagyták a több nyelvet (azt mondjuk, nem tudom, a kínai és a japán is külön meg volt-e): ezáltal lényegesen autentikusabb lett az egész.

Az egész háttér, díszlet, a komplett történelmi tabló hibátlan. Ott voltam a II-ik kínai-japán háborúban (érdekes új történelmi ismeret, hogy ez kvázi már a II. VH része volt, de korábban kezdődött) az utcákon, ott voltam a templomban a és a bordélyban a brutális eseményekkor s ott voltam, ahogy John atya próbálta menteni a menthetőt. Hangulatilag, beleélésileg totál képes beszippantani az egész, s ugyan rutinos mozizóként teljesen nyilvánvaló volt, mi is fog történni a szíves meghívás után, mégis képes voltam végigizgulni az egészet. Nem utolsósorban pedig mosolyogva nézni, hogy minden elejtett apróság értelmet nyer a végére: az egy emberre szóló engedély, no meg a temetkezési vállalkozó fő profilja is. Túl sok döccenő a mozi második felében nincs, Bale , ahogy átvált szimpatikusba, rögtön feldobja a mozit, de ki kell emelnem a kínai lányok játékát: a tanulók (de a kurvák is) nagyon szimpatikusan és ügyesen hozták szerepüket. Élmény volt nézni. Úgy önmagában az egészet, a két és fél óra végére szerencsére a mélypont már messzire került

Az megint más kérdés, ezen ajánló után, ki hogyan tudja megnézni – hivatalos bemutató és forgalmazás híján nem egyszerű a helyzet (annyira azért nem is bonyolult) Márpedig mindeképp érdemes megnézni, mert bár valóban patriotista és egyoldalú mozi, de most nem amerikai zászló lobog a szélben. Hanem kínai…



80%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 3 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Márc. 22, 2020 7:35 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 58 Empty

Vissza az elejére Go down
 
R2-D2 írásai 1.0
Vissza az elejére 
58 / 67 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 30 ... 57, 58, 59 ... 62 ... 67  Next
 Similar topics
-
» R2-D2 írásai 3.0
» R2-D2 írásai 4.0
» R2-D2 írásai 2.0
» Niwrok írásai 2.0
» Niwrok írásai 1.0

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: