Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 R2-D2 írásai 1.0

Go down 
+7
tchabee
Joe Cornelius Hallenbeck
Mr. White
Weide
Niwrok
Remo
R2-D2
11 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 23 ... 43, 44, 45 ... 55 ... 67  Next
SzerzőÜzenet
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Gagarin – First in space   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyHétf. Júl. 28, 2014 2:54 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 ItmDfAR



Gagarin – First in space



"A Föld az emberiség bölcsője, de nem maradhatunk örökké bölcsőben. Az emberiség nem is marad örökké a Földön, hanem fényre és térségre vágyva előbb félszegen behatol a légkörön túli térségbe, aztán pedig meghódítja a csillagok világát"./Konsztantyin Eduardovics Ciolkovszkij/

Jurij Alekszejevics Gagarin (Klusino, 1934. március 9. – Kirzsacs, 1968. március 27.) az első ember volt a világűrben – még ha ennek ellenkezőjéről különféle összeesküvés-elméletek is láttak napvilágot - a Vosztok–1 űrhajóval indult 1961.április 12-én, Bajkonurból, amivel egyszer megkerülte a Földet. A szovjetek ezzel az emberes űrrepülések terén is megelőzték az amerikaiakat, Kennedy válasza vélhetően az erre az eseményre adott emlékezetes beszéde volt  1961.05.25-én, amiben az Apollo-program beindításáról, a Holdra szállás víziójáról szólt. Az már történelem, hogy a gazdaságtól erősen függő űrverseny végkimenetele mi is lett, de a hajdani keleti blokk hajdani diákjaként számomra az igazi hős nem Aldrin meg Amstrong, hanem Gagarin, no meg Farkas Bertalan volt mindig is... persze ott van még Tyitov, Leonov, Tyereskova  meg Lajka kutya is – de soha nem felejtem, mikor először tanultunk Gagarinról és a dicső szovjet űrhajósokról…

Igazából nem is nagyon értem, hogy eddig nem volt még ilyen szintű komoly orosz játékfilm a nép nagy hőséről. Csodálom, hogy a szovjet időben nem volt propagandafilm erről a nagy eseményről – vagy legalábbis hozzánk nem jutott el. Azonban örülhetünk is neki, mert 2013-ban az orosz filmipar végre méltó módon emlékezett meg Gagarinról - ez a mozi olyannyira profi lett, hogy ember legyen a talpán, aki a főcím cirill betűi nélkül, meg mondjuk, angol szinkronnal megmondja, hol készült. Végre egy minőségi, hollywoodi túlzásoktól mentes, izgalmas történelmi eseményeken alapuló orosz játékfilm, amin sem az amatőrizmust, sem a pénztelenséget nem érezni. Amin az autentikusságot pedig mi is fokozhatná jobban, mint azok az emberek, helyszínek, amik alkotják az országot – magyarul: végre nem volt zavaró a tipikus orosz arc egy orosz filmben, mert a film maga is ott játszódik.

Gagarin anno 108 percet töltött a világűrben, így a róla szóló film is 108 perces. Szép! Már az első pár perc is levett a lábamról, amikor is a tipikus 60-as évekbeli környezetben a hosszúkabátos, kétségkívül nagyhatalmú tudós/tábornok meglátogatja az akkor már izolált két űrhajósjelöltet, Gagarint és Tyitovot. Az egész hangulata, a korrajz zseniális – különösen olyannak, aki azért részben élt is e kor (enyhített) jellemzőiben. Azok a tányérsapkák… áááá… A mozi gyakorlatilag az űrrepülés napján játszódik, a kilövés, a Föld körüli pályára állás és a leszállás nehézségeit dolgozza fel, mindenekelőtt természetesen Gagarin szempontjából, de egyben jóval többet is nyújtva annál. Gagarin visszaemlékezésein keresztül ugyanis megelevenedik a múlt, honnan és hogyan jutott el idáig: az egész kemény gyerekkorától a 3000 főből való kiválasztás folyamatán át a Vosztok 1 kabinjába. Kiváló érzékkel és vágási technikával alkalmazott flashbackek, néhány egészen megdöbbentő és hatásos jelenettel. Az egész mozi legfurcsább jelenete számomra az akasztásos szcéna volt – annak ott semmi szerepét nem éreztem, leszámítva a csúnya náciellenes propagandát, bár a tisztességhez az is hozzátartozik, hogy a film ugyanúgy kiszól Sztálin felé is, meg is lepődtem rajta rendesen. A mozi fő iránya elsősorban Gagarin és az ő emlékei, rajta keresztül ismerjük meg a feleségét, a szüleit, a gyerekeit, vágyait, álmait. A kőkemény kiképzést, a fizikai vizsgálatokat, a repülési tehetségét. Miközben Gagarin a buszon vár, vagy már épp a Vosztokban gubbaszt, vagy épp a sok-sok G-vel viaskodik ott fönn – no, akkor jönnek ezek a visszaemlékezések, amik gyönyörű ívet adnak a filmnek. A történetnek egy fiatal srácról, aki elsőként jutott a világűrbe.

„Mikor arra kellett szavazni, megsemmisítsük-e a visszatérő kabint, ha idegen területen ér földet, én arra szavaztam, hogy igen. Nehogy az ellenség meglássa, hogy egy halom ócskavasat küldtünk az űrbe”

Gagarin életútja, repülése mellett számomra film legfontosabb és legmélyebb tartalmú háttértörténete az az emberfeletti szovjet tudósmunka volt, ami a fiút feljuttatta az űrbe. Itt nincs Houston, meg hiper-szuper technológia, csak egy bunker közepesen felszerelve, akadozó és bizonytalan technikával, itt a nézőközönség is csak (párt)katonákból állt, a család is csak a rádióból értesül a hírről. Sokkal életszerűbb és hitelesebb ez így, mint egy álomgyári moziban, az egész korrajz, a történelmi háttér Hruscsovval és az önfeledten ünneplő szovjet néppel a Vörös téren zseniális (Lajka kutya a Csillagvárosban pedig qrva jó poén). Persze, nem tudhatjuk pontosan, mi is történt valójában (már csak a szovjet pártmédia miatt sem), de nekem ez így tök szimpatikus volt. Mint ahogy az is – amiről csak most olvastam -, hogy tisztelgésül a világ első űrhajósa előtt, Neil Armstrong és Buzz Aldrin Gagarin egy kitüntetését vitték magukkal az Apollo–11 útjára és a Hold felszínén hagyták azt a holdsétájuk alkalmával. A mozinak az ünnepléssel vége, valóban csak a dicsőségnek állít emléket, nem esik benn szó a fiatal pilóta hátralévő rövid életének problémáiról: a hirtelen rászakadó népszerűséget rosszul viselte, részben ennek, részben pedig megromlott házasságának hatására inni kezdett. Később visszatért Csillagvárosba, ahol többször használható űrhajók tervezésével foglalkozott és az ott folyó kiképzést vezette. Életét egy MiG–15-ben, rutinrepülés közben vesztette, ám a baleset körülményei sokáig tisztázatlanok voltak, a hivatalos vizsgálat eredményeit részleteiben nem közölték, így az évtizedek során sok találgatás látott napvilágot. Egyébként idén talán valamivel többet lehet erről tudni

A történet és a korrajz méltatása után néhány szó a filmről, annak látványáról és színészeiről. Nos, a neten a Gravitációhoz mérik sokan, de ez hibás megközelítés, ha viszonyítani akarunk, akkor inkább Apollo 13-hoz kellene. Technikailag nincs benn hiba, a CGI tisztességes, egyáltalán nem éreztem sehol, hogy ide még kellene valami látvány. A fiatal, ismeretlen színészek nagyon tetszettek, a fiúk közti rivalizálás remekül átjött a játékuk által. A szovjet vezetés emberei szintén nagyon tetszettek, külön jó volt, hogy ezúttal nem állatnak voltak beállítva. A mozi icipici gyengeségének a családi háttér előtérbe tolását, a túl sok családi flashbacket érzem: ha már visszaemlékezés. szívesebben néztem volna a csillagvárosi kiképzés képeit, mint egy gőgicsélő babát. De ez legyen az én bajom. A mozi ettől még közel tökéletes, legalábbis nekem nagyon bejött: vonzódásom a világűrhöz, az űrprogramokhoz egyáltalán nem újkeletű, az Apollo 13 és az A végtelen szerelmesei már eléggé elmélyítettek e témában, de most ez az orosz feldolgozás kicsit más nézőpontból a szovjet oldalt is megismertette velem. Még több ilyet is megnéznék.


Talán kicsit komolyabb, mint az átlag, jóval kevésbé patriotista, mint lenne az USA szemmel, kiváló szórakozás. Szigorúan eredeti nyelven!!!


85%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Nov. 29, 2018 2:40 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Bűbáj és kéjelgés   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyCsüt. Júl. 31, 2014 8:36 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 IoLmFG6




Bűbáj és kéjelgés





Milyen is lehet az a film, amiben egy ezüstre festett Jézus, egy zöldre festett műanyag katona, egy kisfiú (Jézus fia) meg egy gigászi Spongyabob figura rabol ki egy ékszerüzletet Madrid egyik központi terén?? Ahol ráadásul egy eltévedt Alien figura is kóborol, ahol egy szobor alatt pedig egy boszorkány szónokol??? Nincs rá jobb szó, mint hogy beteg. Az elején még csak betegesen zseniális, aztán később már csak beteg…

Mióta csak olvastam Weide ajánlóját, s annak végén láttam a film trailerét, amiben a pottyantós WC fölé görnyedő nő felé egy kéz nyúl ki a WC-ből, nos azóta meg akartam nézni a filmet. Tudtam, hogy valami irtózatosan szürreálista fogok látni, sőt, szinte vártam is, de ami szembejött velem, arra nem voltam felkészülve. A mozi eleje a fentebb említett rablással, a forgalmasabb nyugati helyeken valóban kifestett, mozdulatlanul álló, teret díszítő emberkékkel s azok akciójával széles mosolyt csalt az arcomra. Ahogy Jézus felfegyverkezik (Jézus!!! LOL!!!), ahogy a rablás után menekülnek, az egészen kiváló felütése a mozinak, az egy fergeteges vígjátékot sejtetett. Aztán a taxiban, a taxissal hatalmasat változott a hangulat, a mozi számomra teljesen leült: az idiótaság, a duma, a férfi vs nő ellentét megspékelve a trágár dumával nálam egyáltalán nem működött. A vígjáték jelleg szép lassan elúszott a levegőben, a moralizálós, erkölcsi és társadalmi problémákat feszegető dialógusok, a kocsiba összezárt három lökött faszi útja kimondottan idegesített.

Aztán Zuggaramurdihoz közeledve, majd oda belépve óriásit fordult az egész. Minden komolyságot félretéve a film egy olyan abszurd és morbid boszorkányos vígjátékká alakult, amit képtelenség egy nap alatt feldolgozni. Rég láttam ekkora böszmeséget, a vacsorajelenet még csak hagyján, de a Willendorfi Vénusz introja egyszerűen letaglózott. Nem tudtam, sírjak, vagy nevessek, minden addigi rosszérzésem elszállt: az alkotók totál be lehettek szívva, hogy egyáltalán az a karakter így, eszükbe jutott, elborult elméjük és a történetük minden őrültsége egy hatalamas seggbe és két hatalmas csöcsbe sűrűsödve az utóbbi idők legemlékezetesebb filmes szcénáját eredményezte. Ez a jelenet simán vetekszik a Movie 43 bármelyik epizódjával, általa az egész mozi egy másik dimenzióba kerül – a komplett őrült filmek kategóriájába…

Szerkezetileg talán az Alkonyattól pirkadatighoz tudnám hasonlítani, ott volt a viszonylagosan reális, komikus és durva kezdés után teljes váltás és őrület. A Bűbáj nagyon hasonló szerkezetet és tartalmat követ, mégsem nevezném szimpla koppintásnak. Már önmagában a spanyol mivolta miatt sem – valahogy az egész film hangulatán, mentalitásán érezni annak nem amerikai mivoltát. Önmagában az őrültség még nem feltétlenül kirívó eset, hisz Hollywoodból is jön jó pár elborult film – de az egész autós üldözés, a környezet, a színészek mind-mind európaizálják a mozit. Jómagam sem a rendező, Álex de la Iglesia, sem a sokak által ismerős színészgárda korábbi munkásságát nem ismertem (nem, én nem láttam egy Torrente filmet sem, s nem is tervezem azok pótlását), így élvezettel és előítéletmentesen lubickoltam az ismeretlen színészek játékában. Míg Jézus ki volt festve, iszonyat tetszett, de leginkább talán a motoros szőke boszi, Carolina Bang jött be. A két idióta rendőr, mint tipikus sztereotípia egy idő után viszont bosszantott…Technikai részről semmi problémám nem volt a filmmel, a maszkmesterek kitűnően boszisították a nőket és férfiakat, a CGI néhány röpködést és légi ütközetet leszámítva rendben volt. A humor nagyrészt fejfogós, de a Weide által említett széles mosoly nagyrészt nálam is működött – néhány egészen kiváló és néhány borzasztóan elcsépelt ötlet mellett.

A fináléra ugyanakkor picit furcsán néztem én is, az kimondottan erőltetett volt ott, úgy, ahogy volt, de arányaiban nem tudták elvenni a pozitív élményt. S még valami: a Remo és Weide által is említett nők általi elnyomás témája nálam egyáltalán nem játszott szerepet nézés közben – komolyan, ha nem olvasom tőletek, fel sem tűnik – a mozira nézés közben szimplán csak egy állatságként tudtam tekinteni. Mindenféle háttérgondolatok nélkül.


Hát nem állat, mikor egy ilyen fószer megy ékszerüzletet rabolni???   lol! 


R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Lccqfch




75%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Nov. 29, 2018 2:42 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Weide

Weide


Hozzászólások száma : 747
Join date : 2013. Aug. 15.
Age : 33
Tartózkodási hely : Budapest

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyCsüt. Júl. 31, 2014 10:55 pm

R2-D2 írta:

Bűbáj és kéjelgés


Na, nagyon örülök, hogy összességében neked is bejött. Amit említettél, az a tipikus, spanyol-feeling miatt lett ez a film európaibb a hasonló műfajú amcsi vígjátékoknál, ettől lett egyedi, újszerű és színes. A női-férfi alá-fölérendeltség viszont abszolút központi témát képviselt a filmben, nem is értem, hogyan tudtál átsiklani felette, de az a lényeg, hogy élvezted. A CGI mondjuk szerintem még mindig gyászos, főleg az említett ősbanya, és én a taxis párbeszédeknél is hangosan röhögtem többször, de amúgy minden mással egyetértek. Több ilyen film kéne, én azt mondom. Smile
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyCsüt. Júl. 31, 2014 11:00 pm

Weide írta:
Bűbáj és kéjelgés

A CGI mondjuk szerintem még mindig gyászos, főleg az említett ősbanya ...

Nekem nem tűnt gyászosabbnak, mint mondjuk a koboldkirály a Hobbit1-ben. Csúnya, dagadt állat mindkettő... Smile
Vissza az elejére Go down
Weide

Weide


Hozzászólások száma : 747
Join date : 2013. Aug. 15.
Age : 33
Tartózkodási hely : Budapest

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyCsüt. Júl. 31, 2014 11:06 pm

R2-D2 írta:
Weide írta:
Bűbáj és kéjelgés

A CGI mondjuk szerintem még mindig gyászos, főleg az említett ősbanya ...

Nekem nem tűnt gyászosabbnak, mint mondjuk a koboldkirály a Hobbit1-ben. Csúnya, dagadt állat mindkettő... Smile

Hát azért ezzel vitába szállnék, de a Legolas által elkötött lónál a Hobbit 2-ben még mindig mérföldekkel igényesebben volt kivitelezve.  Very Happy 
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyCsüt. Júl. 31, 2014 11:08 pm

Weide írta:
Bűbáj és kéjelgés

Hát azért ezzel vitába szállnék, de a Legolas által elkötött lónál a Hobbit 2-ben még mindig mérföldekkel igényesebben volt kivitelezve.  Very Happy 

Mindegy, nekem akkor is az jutott eszebe és nem a ló.  tongue
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Sanctum   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptySzomb. Aug. 02, 2014 1:56 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 IjWlVpE




Sanctum




Nem először bizonyosodott be, hogy az agyam máshogy forog, mint a netes ítészek nagy többségének - a tegnap éjjeli merülésem az Esa’alai barlang mélyére Pápua Új Guiniában egészen kiváló filmes élményt adott. Laikusként teljesen magával ragadott az a világ, amit a Sanctum bemutatott, teljesen beépültem abba a csapatba, akik a filmben lenn ragadtak a felderítetlen barlangrendszer mélyén. Egyúttal magasról teszek mindazon kritikusok véleményére, akik szidták/lehúzták ezt a filmet, s bátor szívvel ajánlom mindenkinek ezt a mozit: ami izgalmas, látványos, drámai és mindenekelőtt hiteles.

S hogy honnan is veszem ez utóbbit? Nos, innen: .buvarinfo.hu/egyebirasok/2011/20110407_sanctum.html. Miután egy témát ismerő ember állítja ezt, cseppnyi kétségem sincs arról, hogy a moziban látott események megtörténhetnek, pontosabban megtörténhettek volna. Persze, nem egészen itt és így, de megtörténhettek volna: a társforgatókönyv író, Andrew Wight saját mexikói kalandját turbózta fel, mikor is egy barlangos-búváros  történetet tett le az asztalra. No persze a mozi elkészültéhez és egyáltalán ahhoz, hogy ez így nézzen ki, mindenképp kellett a köztudomásúan tenger és merülés mániás James Cameron is, de bármennyire is állítja a világ, bármennyire is próbálják bemagyarázni, hogy ez az Avatar 2-3 főpróbája, én bizony Cameron kezét egyáltalán nem éreztem annyira dominánsan a filmen. Jó, az egyértelmű, hogy a helyszín miatt adja magát a párhuzam az A mélység titkával, de legalább annyira adja magát az A barlanggal is…

Érdekesek a legelső képsorok: totál nem lehet hova tenni az egészet, a vízben lebegő hulla látványa okoz akkora meglepetést, hogy nem is figyelsz arra, ki is ez az ember. Pedig aztán a mozi egészét tekintve milyen fontos is az ő személye: ebből a nézőpontból az egész mozi akár egy gigászi flashback is lehet. Nekem is átsiklott e fölött a figyelmem, csak utólag, a visszanézésnél azonosítottam be a karaktert, azt is a nyaklánca alapján - pedig ha jól belegondolok, logikus is az ő szemén keresztül látni az egész sztorit. A sztorit, amiben egy tapasztalt, határozott vezető, Frank (Richard Roxburgh, a Van Helsing Drakulája) maroknyi csapatával egy ember által még be nem járt barlangrendszert próbál felfedezni, annak minden veszélyével és dicsőségével együtt. A kutatás ugyanakkor költséges dolog – ezt már a Jurassic Parkból meg sok egyéb hasonló moziból is tudjuk -, ezért a helyszínre érkezik a finanszírozó Carl (Ioan Gruffudd a Fantasztikus négyesből) barátnőjével, hogy részben ösztönözze a gyorsabb haladást, részben meg esetleg learassa a babérokat. Az alapkonfliktus ezzel a két vezető férfi karakter között természetesen adott, a helyzetbe ezen kívül még belerondít Frank fia, Josh (Rhys Wakefield az A filozófusokból) aki 17 évesen épp egy apja elleni lázadás korszakában van. No, ők, meg még néhány búvár-barlangász reked a hatalmas alagútrendszerben a föld alatt, miután a fölfelé vezető utat egy trópusi vihar, illetve annak következményei elzárták. A 6 fős csapatnak új kivezető utat kell találni a csapdából, ami természetesen nem járhat áldozatok nélkül…

Semmi nem igaz abból, amit a kritikusok a karakterek ürességéről írtak. Nekem sikerült mindenkit megkedvelnem a kiút folyamán, így a váratlan elvesztésük valós drámát adott - persze, nem mindenkinél egyforma mértékűt, de éreztem valamit irántuk. E tekintetben egyébként okosan játszik a mozi a karakterekkel, nem igazán lehet tudni hányan is élik túl a kalandot ( legalábbis a 3-4 főszereplő közül). A másik éles kritika a dialógusok hiánya: szerintem (is) az adott szituban, kilométerekkel a föld alatt épp a legszükségesebbeket mondják az emberek – külön öröm volt számomra, hogy nem kellett percekig hallgatnom az apa fiú kapcsolat eszkalálódását. Már az épp elég baj, hogy volt ilyen kapcsolat – de erről később. A menekülés a hegy gyomrából pedig minden képzeletet felülmúlóan izgalmas és látványos lett. Még a katasztrófa előtt volt egy szűk alagutas mászás, ami totál megidézte az A barlang klausztrofóbiáját,  később pedig több ilyen is előfordul: borzongató hangulata tud lenni ezeknek a képeknek. A másik ikonikus rész, mikor felfelé másznak a szűk szakadékban – no az meg a 127 óra világát hozta a nappaliba. Zseniális hangulat, eszméletlen jó képi világ és fényképezés – engem a többek által szidott CGI sem zavart. Sem a helikopter, sem a barlang mélye: különösen utóbbi nem, hisz szinte ittam a képeket, mint Josh a levegőt a sziklafalról.

A hitelességről végképp nem akarok szólni, mint említettem, totál laikusként én mindent elhittem. Hitemet pedig megerősítettre a búvár srác írása, úgyhogy bárki bármit mond, én nem bántam meg, hogy teljes beleéléssel néztem a filmet. Tökéletes technikai kivitelezéssel egy komoly, izgalmas filmet, a szakmai hibák következtében kiterebélyesedő vérbeli drámát, aminek néhány képe bizony beleégett a retinámba. Két apróság, ami azonban – mint tapasztalt, sokat látott filmnézőt – zavart. Az egyik maga a csapat összetétele, a karakterek egymáshoz való viszonya: sajnos ezek tipikus hollywoodi panelek, tipikus jellemekkel és azok változásával. Fiú nem szereti aput, de visszamegy hozzá, majd a végére megszereti. Apu és a pénzes bácsi rivalizál, pénzes bácsi csaja természetesen nem fogad szót, stb… Annyira sablonos figurák,a mennyire csak lehet…A másik meg, hogy talán icipicit lehetett volna rövidebb az egész, pontosabban a tankos jelenetnél számomra furcsa volt az út folytatása, úgy tűnt, hogy az egész további mászás semmi más célt nem szolgál, mint a további izgalmakat és drámát. Én talán ott megpróbáltam volna kimászni, keresni valamit – de akkor meg vége a filmnek és néhányan feleslegesen életben maradnak…  Mindazonáltal ezek csupán apróságok, összességében lenyűgöző élmény volt a föld alatt lenni két órát. Szárazon, a fotelből…  ráadásul csak 2D-ben.


Soha rosszabbat!


85%




.


A hozzászólást R2-D2 összesen 3 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Nov. 29, 2018 2:50 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: A futurológiai kongresszus   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptySzomb. Aug. 02, 2014 11:33 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Q0wQCG8




A futurológiai kongresszus




Lehet, nem szerencsés rögtön a film után írni a véleményt és hagyni kellene egy hetet ülepedni ezt az élményt, de egyszerűen kikívánkozik belőlem: ez ritka szar volt. Finomabban fogalmazva: a 45-ik perctől kezdődő WTF érzés a végére oly mértékben felerősödött bennem, hogy a fináléra már csak azt vártam, legyen vége ennek az eszement vizuális orgiának…

Nem vagyok filmesztéta, csupán élvezni szeretem a mozikat. Azon már réges- rég túl vagyok, hogy az általam meg nem értett műalkotásokat rögtön kultstátuszba helyezzem, büszkén takargatva vele tudatlanságomat: egyszerűen a pillanatnyi átélt élmény vezérli értékítéletemet. Ezek alapján viszont az A futurológiai kongresszus nekem nem volt más, mint egy bedrogozott animációs filmrendező szánalmas vergődése arról, hogy valami igazán nagyot alkosson. Mert a mozi majd minden üzenetét értettem ugyan, sőt, néhány dolog miatt elismerően csettintettem is, az összkép szánalmasan negatív lett. Az animációs világba átlépve szétfutott a ménes, a történet alól minden talaj kicsúszott – olyannyira, hogy kis processzoraim nem is voltak képesek feldolgozni azt, amit láttak. A 45-ik perctől ez számomra kőkemény művészfilm, az a tipikus köldöknézegetős fajta – még ha zsánerilag  nem is vehető szigorúan annak -, amit alapból messze kerülök: a neves író, Stanislaw Lem alkotói munkássága márpedig nem hogy kikerüli ezen problémát, hanem épp felerősíti azt.

Az indulás még nagyon tetszett. Robin Wright (Robin Wright – önmaga alakításában) 44 éves, Hollywood számára kiöregedett színésznő. Állítólagos rossz döntései miatt B kategóriás színésznővé avanzsált, de még mindig ambiciózus és dekoratív nő, két gyerekével él egy reptér melletti hangárlakásban (e szempontból tényleg érdekes kapocs a repülés ősapjával, Wrighttel való vélt vagy tényleges kapcsolata). Hogy miért van egyedül a két gyerekkel, az a moziból nem derül ki – pedig engem azért érdekelt volna -, mindenestre, a beteg kisfiára való tekintettel belemegy a Miramount stúdió (Miramax+Paramount) ajánlatába: egy exluziv szerződés keretében beszkennelik teljes testét, minden mozdulatát, érzéseit, teljes lényét. Hogy aztán a stúdió – némi fiatalítással egybekötve – az ő hozzájárulása nélkül készíthessen vele filmeket. Nos, gyakorlatilag ez az első negyvenöt perc, a mozi első (nagyobb) élőszereplős része. És ez az, mi nekem borzasztóan bejött: rég tartottak az Álomgyár elé ekkora görbe tükröt, mint a Kongresszus ezen része. Ebben benn van minden, ami engem a jelen filmkészítésével kapcsolatban nagyrészt zavar és foglakoztat, a lekezelt sztár, a CGI technológia, a profitorientált, üres filmek korszakának hajnala. Brutális, hogy amit itt látunk, az már majdnemhogy a valóság – legalábbis iszonyat messze van a fikciótól, mert ha belegondolunk pl. Cameron arcmimikát felvevő módszerére, vagy akár a Polár Express, a Karácsonyi ének, vagy akár a Beowulf animációira, a Kongersszus által felskiccelt világ mag a valóság. Mindez pedig egy teljesen életszerű, hiteles háttértörténettel és karakterekkel ábrázolva, amiben Robin ügynöke, Al (Harvey Keitel) monológja a szkennelő teremben maga a színjátszás magasiskolája. A film csúcspontja…

Kár, hogy ez a katarzis már a 45-ik percben eljött. Ugyanis a 20 év ugrás (ami a szerződés egyik záradéka volt) után belecsöppenünk egy iszonyat szürreális világba. Robin vendég egy ún. futurológiai kongresszuson, ami egy animált világban játszódik, ahova csak animált figuraként juthat be. Így egy képzelt határon egy határőr??? ad neki egy ampullát, annak tartalmát felszívva pedig a Robin által vezetett sportkocsi rajzolt hajóvá változik, hogy egy elborult, LSD-től szétszívott látomásba ússzon tova. Ezzel a film egy csapásra elveszti minden kapcsolataát a realitással és a valósággal – ami oly jó volt eddig – s elvileg átmegy egy valódi sci-fibe. S itt álljunk meg egy pillanatra. Ha teszem azt Robin mindezt egy szobában, egy ágyon fekve éli át, kvázi egy utazásként, akkor sokkal befogadhatóbb lett volna számomra az egész, de így, hogy az autó megy az úton, aztán mindenféle rajzolt virágok nőnek ki a képernyőből, majd minden rajzolt lett – nekem ez sokk volt. Ráadásul totál középszerű rajzolt világ, kicsit olyan, mint anno a Yellow Submarine világa a Beatlestől… de azt meg tudjuk, hogy mi ihlette…

Szóval van egy FUTUROLÓGIAI kongresszus, amit a mai napig nem tudom miért az. A rajzolt öregasszony Robin becsöppen ebbe a világba, de hamarosan kiderül, hogy meghívói egy újabb szerződést készítenek vele elő (ugyanis az elmúlt 20 évben nem volt szabad szerepelnie sem), amivel vállalja, hogy akár megehetik, megihatják, letölthetik őt. Itt már komoly gondjaim voltak (WTF), de aztán ebben a világban kitör valami polgárháború, ahol méhek permeteznek mérgeket, ahol egy titkos hódolója is előkerül, meg ahol lefagyasztják, mert gyógyíthatatlan. Igen, pont olyan zavaros, ahogy írtam. Zavaros, értelmezhetetlen és értékelhetetlen. Akkor is az, hogy ha a végén aztán kiderül, hogy ez a rajzolt világ gyakorlatilag a Mátrix, az emberek pedig silány életüket kémiai szerek hatására saját képzelt világukban élik. Mindenki azzá válik, akivé akar: így Michael Jacksontól kezdve John Wayne-n át rengeteg cameoval találkozunk. Hogy mi köze van ebben a világban a gyerekszülésnek, meg egy kettes fázisú betegségnek a képzelethez, nem tudom, mint ahogy azt sem, hogy a képzelt világban bevett tudtamódosító szertől mért fognak repülni. Ehhh. Ráadásul ott van valamiféle lázadás, aminek megint csak semmi értelme nincs. sosem értettem, hogy egy virtuális világban, mikor én választom magamnak a szerepet, ki az a hülye, aki a társadalom aljára választja magát… borzasztóan zavaros és idióta az egész, így viszont a kétségkívül jelenlévő társadalomkritika és további hollywoodkritika is súlytalan marad.

Pedig van bőven: a felvázolt forgatókönyvírók nélküli filmkészítés (hehe, mintha önmaga paródiája is lenne a film), a CGI bukásának víziója mind-mind érdekes kérdés. Az elitosztály kontra szegények háborúja szintén átjön – csak itt semmi értelme nincs. Talán Robin családi kötődése, fia keresése adhatna a mozinak egy ívet, ha képes lennék felfogni, hogy a képzelt világon kívüli való világban mi a jó isten is történik évekig a valós Robin testével. Még mindig a sportkocsiban ül? Vagy mi a fasz van?? Fekszenek egy kapszulában, mint a Mátrixban? Hogy lehet hibernálni egy rajzfilmfigurát? Millió ilyen kérdés, ami akár izgalmas is lehetne – erre a fináléra egy arculcsapásként megélt jelenetsort kapunk. Az emberek a koszos, pusztulóban lévő világban üres szemmel bámulnak ki a fejükből, de közben fizikailag léteznek. Bedrogozva élik mindennapjaikat, csak kevesen maradtak tiszták – ők irányítják a Földet és a többieket. Ehhhh… léghajókról…

Iszonyat erős Mátrix feeling, rengeteg feleslegesen felvetett mondanivaló, egy nagy, színes, abszurd lufi lett a végére a The Congress, aminek fogyaszthatóságát óriási mértékben befolyásolja az animációs szekció. Nekem ez viszont qrvára nem jött be: őszintén bevallom, nem értettem a film egészét, csupán annak bizonyos elemei maradtak meg bennem. Így viszont – hiába jó a mozi eleje, hiába jó a színészek játéka, hiába hangulatos helyenként a film és hiába vet fel kimondottan jó problámákat – egy üres, exibicionista alkotás lett. Tipikusan az a film, amit minden okos filmkritikus megért majd, sőt áradozik is róla, kultstátuszba emel – pedig egy nagy katyvasz az egész. Csak azt nem lehet mondani róla, mert akkor buta vagy.

Az vagyok.




40%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Nov. 29, 2018 2:52 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyVas. Aug. 03, 2014 12:24 am

R2-D2 írta:

A futurológiai kongresszus

Így viszont – hiába jó a mozi eleje, hiába jó a színészek játéka, hiába hangulatos helyenként a film és hiába vet fel kimondottan jó problámákat – egy üres, exibicionista alkotás lett. Tipikiusan az a film, amit minden okos filmkritikus megért majd, sőt áradozik is róla, kultstátuszba emeli – pedig egy nagy katyvasz az egész. Csak azt nem lehet mondani róla, mert akkor buta vagy.
Az vagyok.

40%


Ez gondolom a 80 és a 0 átlaga Smile ...

Nem írtál nagyon mást, mint én annak idején, úgyhogy már ketten lehetünk buták Wink : "A film egy jelentős része fájdalomig és unásig meríti a néző agyát az LSD-be, ami nem mindig volt kellemes, de ez mindegy is, mert a felvezetés és azon belül is a szkennelős jelenet önmagában megérte nekem a jegy árát, és akkor is így lenne, ha a Miramount Hotelbe érkezésnél kijöttem volna a teremből.". És volt idő, amikor ezt szívesen meg is tettem volna, mert a vásznon látottak néha csak zavartak abban, hogy elmélkedjek az eszképizmus szolgálatába állított tudományról"[/i].

Nekem talán ennyivel volt pozitívabb a Congress: elképzeltem, az elmúlt húsz évben mennyit fejlődött a tudománynak az a része, ami arról szólt, hogy az emberek elmenekülhessenek a valóság elől, drogok nélkül, "tisztán", legyen az egy számítógép generálta virtuális világ vagy egy "csak a szórakozásért" megnézett film szintúgy látszatvilága... és ahogy ezt a tempót kivetítem az elkövetkezendő 20 évre, akkor nem tudtam azt mondani, hogy nem kapnék valami hasonlót. Egyre nő az intenzitás, a hozzáférhetőség és az időtartam, és még ennél is tovább fog nőni, mert kevés dolog tud annyira megroppantani egy embert, mint a világ és a jövő által fölé tornyosuló bizonytalanság és fenyegetés, amivel leginkább akkor szembesül, amikor semmi nem tereli el a figyelmét. Ha pedig eszembe jut a Szép új világ, akkor azt érzem, hogy az a csekély rész, ami a tapikból (szenzikből) és a szómából nem valósult meg, az is csak egy saroknyira van... az tulajdonképpen a jelen.
Na most ahhoz képes húsz év az tényleg az, hogy az emberek vegyszerek és rádióhullámok segítségével közvetlenül az agyukban hozzák létre a saját virtuális világukat, ráadásul egy kollektív virtuális valóságot, amiben mindenki az, aminek látszani akar... meg amit meg tud fizetni persze. És az új tömegmédia ezt fogja tudni talán megadni...
Nagyjából ennyire emlékszem az LSD-tripből Smile ...

De azért hadd emeljem ki a lényeget... bár kicsit hiányos, a felvezetés műmosolyai nincsenek benne. Azt még mindig tartom, hogy nekem ezért az egy jelentért is érdemes volt megnézni... tisztára mintha nem "beszkennelnék" Robin Wrightot, hanem kiszívnák az érzéseit...:




.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyVas. Aug. 03, 2014 12:45 pm

Niwrok írta:

Ez gondolom a 80 és a 0 átlaga Smile ...

Nem számszerűsítettem ilyen formában, de igen. Így is lehet számolni. Smile

Niwrok írta:

Nem írtál nagyon mást, mint én annak idején, úgyhogy már ketten lehetünk buták Wink

...

Na most ahhoz képes húsz év az tényleg az, hogy az emberek vegyszerek és rádióhullámok segítségével közvetlenül az agyukban hozzák létre a saját virtuális világukat, ráadásul egy kollektív virtuális valóságot, amiben mindenki az, aminek látszani akar... meg amit meg tud fizetni persze. És az új tömegmédia ezt fogja tudni talán megadni...

Ennek kimodottan örülük, az akkori írásodban még az is benne volt, hogy ha leülepedik benned az élmény, akár még tetszhet is a film.

Az oké, hogy én sem tartom elképzelhetetlennek a virtuális menekülővilágot - mindegy, hogy drog vagy gépek által - de ezt a témát már milliószor feldolgozták sokkal közérthetőbb és élvezhetőbb formában. Ugyanakkor még mindig nem értem, mi köze van a megfizethetőségnek egy agyban kialakuló vágyálomhoz?


Niwrok írta:

De azért hadd emeljem ki a lényeget... bár kicsit hiányos, a felvezetés műmosolyai nincsenek benne. Azt még mindig tartom, hogy nekem ezért az egy jelentért is érdemes volt megnézni... tisztára mintha nem "beszkennelnék" Robin Wrightot, hanem kiszívnák az érzéseit...:

Ebben sincs vita, toronymagasan ez a film csúcspontja.


.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Boncasztal   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyVas. Aug. 03, 2014 12:56 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Ip20WhQ




Boncasztal



Azt hiszem, a kezdő képsorok meghatározzák, ki is fogja végignézni ezt a filmet… A halottakkal játszó boncmester-rezidensek morbid előadása ugyanis rengeteg jóérzésű embernél kiverheti a biztosítékot: innen már csak az marad, aki bírja az ehhez hasonló beteges filmeket. Mert ezek után joggal hiheti az ember, hogy ez beteges film lesz, ugye???

Lószart, mama. A felütés kiváló sokkolása után a színvonal  minimum hullámzó lesz, egy Robin Cook ihlette orvosi thrillerbe csöppenünk, mintha a Kómát összeolvasztanánk mondjuk a Koponyákkal. Egy kezdő, nagy reményű ifjú orvos, Ted Grey (Milo Ventimigla) új munkahelyén már a bejáráskor belebotlik egy különleges, zárt csoportba, akinek vezetőjével rögtön verbális konfliktusba is keveredik. Jake Gallo (Michael Weston) a patológia sztárja, tipikusan az az alfahím, akinek a barátságáért versengeni illik – mivel azonban Ted nagy ívben leszarja ezt, törvényszerű lesz a rivalizálás köztük. Ennyiből kitalálható, hogy a Boncasztal újfent nem képes a szokásostól eltérő paneleket használni a történet építésekor – igazi különlegességet, unikumot csupán a patológia, mint helyszín és a hullák, mint kellékek adnak. Nélkülük borzasztóan üres lenne az egész.

Néhány nap/hét elteltével aztán a nagyravágyó Ted valami számomra érthetetlen módon és okból belemegy egy játékba, amit a Jake mellett/körül álló kiválasztottak már jó ideje magas fokon űznek: úgy eltenni valakit láb alól, hogy a halál okát a kollégák ne tudják megállapítani boncoláskor. A mozi igazándiból itt kezd érdekessé válni, s egyben kifordulni önmagából és az addigi nagyrészt hitelességből. Egyrészt már Ted motivációjával gondom van (annak ellenére, hogy Jake okosan behúzza a csőbe), de aztán a kis csapat gyilkolászása egyre hiteltelenebb lesz. Amíg csak arról van szó, hogy egy kórházi ágyon haldokló bűnözőt kell eltenni láb alól, az nagyjából rendben van, de mikor három nőt kaszabol le valaki következmények, szemtanú és nyomozás nélkül, az már kimondottan nevetséges. Azzal pedig, hogy a film főszereplője, az elvileg jófiú Ted is belemegy ebbe a gyilkolászásba, nem marad egy erkölcsileg megkérdőjelezhetetlen szereplő a történetben – maximum a végén azt lehet mondani, hogy a kevésbé bűnös és a nagyon bűnös összecsapása megnyugtató eredményt hozott. De erkölcsi feloldozást nem hoz a Boncasztal, s így viszont a nézőnek is gondjai lehetnek a katarzis elérésével. Már ha terveztek bele egyáltalán.

Megmondom őszintén, nálam akkor működött a film, mikor patológizáltak. Az összes olyan jelenet, ahol halottakat boncoltak, ahol ki kellett találni, ki miért halt meg, mikor a film úgymond "gore" jeleneteit láttam. Mikor azonban kiléptek e hangulatból, mikor az emberi kapcsolatokat, viszonyokat próbálták előtérbe helyezni, húztam a számat. A tanár vs. Ted dumája irtó gáz, de pl. a bálon Jake kiakadása is. A vörös kurva, Juliette (Lauren Lee Smith) majd minden jelenete nagyon ciki – leszámítva talán a gyilkosságát -, de nem igazán tudtam hova tenni a kínai csajjal való viszonyát sem. Úgy önmagában az egész női karaktert nem tudtam hova tenni, egyértelműen úgy tűnt, hogy csak és kizárólag az erotika miatt volt benn a filmben. Mert aztán az van bőven: dugnak ezek mindenhol és mindig: teljesen egyértelműen a nézők további megbotránkoztatása miatt halott mellett (ld. még GoT) és a boncasztalon is. Ugyanezen okból vannak benne szerintem az egymást nyaló nők jelenetei is: tipikusan az az eset, mikor a filmet ki kell egészíteni szexjelenettel, mert a nélkül a mozi nem áll meg a saját lábán. No meg gondolom a viszonylag ifjabb korosztály számára…

Nem állítom, hogy rossz film lenne. Horrornak ugyan én sem nevezném - ahhoz nagyon kevés para van benne-, de egy erős közepes thriller besorolás mindenképp megáll. Érdekes, hogy a potenciál megvolt benne: a háttér, a boncolás, a hullák, sőt az alapötlet is egészen kiváló, viszont úgy érzem, hogy a teljesen sablonos karakterek teljesen kiszámítható tettei lehúzták középszintre a filmet. A kevés csavar, ami van benne, működött ugyan, de eget rengető hatást nem ért el, mint ahogy a teljesen törvényszerű dráma sem a fináléban. Ha mondjuk nem az a Mark Neveldile/Brian Taylor írópáros írta volna, aki olyan emberiség elleni bűntetteket követett el, mint a Crank két része, a Gamer meg a Jonah Hex, ha valami értelmes író írta volna meg a szkriptet, egészen kiváló mozi lehetett volna. A potenciál megvolt benne.

Csupán hat év elmaradásban voltam ezzel a filmmel, de a másfél órás játékidő kifejezetten vonzó alternatíva volt a pótlásra. Nem egy kihagyhatatlan klasszikus - nem is annak szánták -, sőt megvenni sem kell, mindazonáltal nem bántam meg, hogy megnéztem: morbiditásán és történetén is lehetett volna még húzni, összességében egyáltalán nem volt fájdalmas élmény. Azt nem merem leírni, hogy tinihorror, mert ahhoz néha tényleg túl beteg és erotikus, de valahol úgy érzem, mégiscsak a 18-ik életév környéki újszülötteknek szól. Az meg én már rég voltam.



65%


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Csüt. Nov. 29, 2018 2:57 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyVas. Aug. 03, 2014 5:45 pm

R2-D2 írta:

Boncasztal

Azt hiszem, a kezdő képsorok meghatározzák, ki is fogja végignézni ezt a filmet… A halottakkal játszó boncmester-rezidensek morbid előadása ugyanis rengeteg jóérzésű embernél kiverheti a biztosítékot: innen már csak az marad, aki bírja az ehhez hasonló beteges filmeket. Mert ezek után joggal hiheti az ember, hogy ez beteges film lesz, ugye???

Úgy önmagában az egész női karaktert nem tudtam hova tenni, egyértelműen úgy tűnt, hogy csak és kizárólag az erotika miatt volt benn a filmben. Mert aztán az van bőven: dugnak ezek mindenhol és mindig: teljesen egyértelműen a nézők további megbotránkoztatása miatt halott mellett (ld. még GoT) és a boncasztalon is. Ugyanezen okból vannak benne szerintem az egymást nyaló nők jelenetei is: tipikusan az az eset, mikor a filmet ki kell egészíteni szexjelenettel, mert a nélkül a mozi nem áll meg a saját lábán.

65%


Én fordítva láttam: tanulva a Taylor-Neveldine páros filmjeiből szerintem náluk a brutalitás, az abszurd, a megbotránkoztatás és a szoft vonaltól a halálpornóig a szex minden válfajának bemutatása maga a cél, amikhez látszatnak szoktak adni valami elborult történetet, esetleg társadalomkritikát vagy elmélkedni valót arról, hogy ölni milyen könnyű, az ember milyen kiszolgáltatott. Nálam ők két tősgyökeres perverz, akik így élik ki magukat Smile .
A Boncasztal ebből a szempontból még a jobbak közül való, thrillernek nem rossz, a felemelkedés után bukás és a bosszú is megszokott része ennek a műfajnak... csak hát nem mindenkinek a gyomra veszi be, hogy ehhez a hátteret esetenként szétkaszabolt kurvák véres hullái adják.
.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyVas. Aug. 03, 2014 5:57 pm

R2-D2 írta:

A futurológiai kongrsszus

Ugyanakkor még mindig nem értem, mi köze van a megfizethetőségnek egy agyban kialakuló vágyálomhoz?


Miért, most nincs? Régóta az van, hogy minél több pénzed van, annál élénkebb, tisztább és hitelesebb a bódulat, az elmerülés. Van, akinek kannás bor meg egy kis szipu jut, a "szerencsésebbeknek" már akad egy kis szappanopera meg ál-reality a tévén, hogy a jelenlegi csúcson a finomított drogok legyenek, mint a kokain és a heroin.
Ha a Congress világára vetítem ezt, akkor ugyanúgy meg lehet ez a felosztás, hogy vibrálóbb, tartósabb "menekülés" csak a gazdagoknak adatik, akik mondjuk kiegészítőket, fejlesztéseket vásárolhatnak meg, amik különlegessé teszik őket a virtuális világon belül: többféle dologgá, alakká változhatnak.
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyVas. Aug. 03, 2014 6:26 pm

Niwrok írta:

Boncasztal


Én fordítva láttam: tanulva a Taylor-Neveldine páros filmjeiből szerintem náluk a brutalitás, az abszurd, a megbotránkoztatás és a szoft vonaltól a halálpornóig a szex minden válfajának bemutatása maga a cél, amikhez látszatnak szoktak adni valami elborult történetet, esetleg társadalomkritikát vagy elmélkedni valót arról, hogy ölni milyen könnyű, az ember milyen kiszolgáltatott. Nálam ők két tősgyökeres perverz, akik így élik ki magukat Smile .
A Boncasztal ebből a szempontból még a jobbak közül való, thrillernek nem rossz, a felemelkedés után bukás és a bosszú is megszokott része ennek a műfajnak... csak hát nem mindenkinek a gyomra veszi be, hogy ehhez a hátteret esetenként szétkaszabolt kurvák véres hullái adják.
.

A probléma és a nézőpont különbözősége a Taylor-Neveldine páros filmjeiből eredeztethető. Ha először nézek utána, ki írta a szkriptet, lehet bele se vágok ebbe a filmbe. Nagyon nem tetszenek a többi munkáik...

Ez még tényleg jobb darab volt. Hozzájuk képest sokkal jobb.  Wink 

Niwrok írta:


A futurológiai kongrsszus

Miért, most nincs? Régóta az van, hogy minél több pénzed van, annál élénkebb, tisztább és hitelesebb a bódulat, az elmerülés. Van, akinek kannás bor meg egy kis szipu jut, a "szerencsésebbeknek" már akad egy kis szappanopera meg ál-reality a tévén, hogy a jelenlegi csúcson a finomított drogok legyenek, mint a kokain és a heroin.
Ha a Congress világára vetítem ezt, akkor ugyanúgy meg lehet ez a felosztás, hogy vibrálóbb, tartósabb "menekülés" csak a gazdagoknak adatik, akik mondjuk kiegészítőket, fejlesztéseket vásárolhatnak meg, amik különlegessé teszik őket a virtuális világon belül: többféle dologgá, alakká változhatnak.
.

Ezt én is értem, de miért van az, hogy az ilyen képzelt világokban vannak csórók is? Konkrétan: ha én csóró vagyok és nincs pénzem minőségi élményre, miért jó az nekem, hogy a képzelt világban ugyanolyan csóró legyek? Minek???

Persze, mert a filmekbe kell ez is. Smile


.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 EmptyVas. Aug. 03, 2014 6:48 pm

R2-D2 írta:

Ezt én is értem, de miért van az, hogy az ilyen képzelt világokban vannak csórók is? Konkrétan: ha én csóró vagyok és nincs pénzem minőségi élményre, miért jó az nekem, hogy a képzelt világban ugyanolyan csóró legyek? Minek???


Hogy más képzelt világokban miért vannak csórók, azt nem tudom. Itt talán azért, mert a valós világ csóróságánál még a képzelt világ csórósága is jobb Smile .
.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 44 Empty

Vissza az elejére Go down
 
R2-D2 írásai 1.0
Vissza az elejére 
44 / 67 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 23 ... 43, 44, 45 ... 55 ... 67  Next
 Similar topics
-
» R2-D2 írásai 3.0
» R2-D2 írásai 4.0
» R2-D2 írásai 2.0
» Niwrok írásai 2.0
» Niwrok írásai 1.0

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: