Kritikák, gondolatok a filmek világából |
| | R2-D2 írásai 1.0 | |
|
+7tchabee Joe Cornelius Hallenbeck Mr. White Weide Niwrok Remo R2-D2 11 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Szomb. Május 31, 2014 8:40 pm | |
| - R2-D2 írta:
De nekem a finálé segges poénja baromira bejött. Az előtte történtek baromságait nagyrészt feledtetni tudta.
Nekem meg a lovacskás... - Spoiler:
...ahogy egy zablával peckelte ki a főgenya fickó száját.
A második részt is "vetítik" ugyanott, úgyhogy talán sor kerül arra is. A Házat meg tényleg dobd be a "listád" feneketlen kútjába, szerintem érdemes. . | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Szomb. Május 31, 2014 8:51 pm | |
| - R2-D2 írta:
Open Grave
- Idézet :
- "Volt szerencsém 1 hónapja megnézni, nagyon érdekelt mert azt olvastam róla, hogy Magyarországon forgatták, kis költségvetéssel bír és nem az a tipikus horror.
Sajnos így összességében nem tetszett, akármennyire is szerettem volna. Olyan logikátlanságok voltak a film közben és főleg a végén, amik kicsapták a biztosítékot nálam."
- Spoiler:
A vége, hogy megisszuk a szert a gödör alján és minden oké lesz majd ha felébrednek, egy baromság volt. Az isten szerelmére a nő elvérzik addigra. Nem gyógyszer csak emlékezet-törlő cucc ami kómába rak. Ha nem először történt meg hogy bevették a szert, akkor a néma japán csaj miért nem tudott már normálisan kitalálni egy kommunikációs módszert (videókamera a pincében) amivel egyszerűen elmesélhette volna mi folyik itt. Ki a katonák és mi célból akarják lerohanni a bázist és megölni az egyetlen embert aki immunis? És az egészségeseket akik beszélnek, és mutogatnak, hogy élek?
Ezt találtam. nem tudom, nekem ez annyira nem volt nehéz...
Szerintem láttam már éppen elég hasonló filmet, és elég jó ötleteim vannak az emberek gondolkodásmódjáról ahhoz... - Spoiler:
...hogy úgy gondoljam, bizonyos katonai vezetők egy elszabadult vírusfertőzés kapcsán ne sok különbséget tegyenek azok között, akik fertőzöttek, akik egészségesnek tűnnek, de fertőzöttek lehetnek, és úgy egyáltalán azok között, akik bármilyen információval rendelkeznek a fertőzés tényéről... Ha az ebbe a három csoportba tartozó egyedeket sikerül likvidálni, akkor tulajdonképpen tökmindegy, hogy ki mire immunis, vagy ki találta fel annak a vírusnak az ellenszerét, ami nem is létezett soha... És hát a záró képek valami hasonlóról is szólnak... közben meg ott van annak a rejtélyessége, hogy mi is van a külvilágban, meddig terjed a fertőzés, és hasonló kínzó kérdések, és a döbbenet, hogy már a teknőben levő hullák is sokan voltak, de AHHOZ képest elenyészően...
A többire meg az a válasz, hogy a tudósok akkor vették be először a szert, amikor elszabadultak a "film előtt" a fertőzöttek (mondják is, hogy kísérleti a szer, miért vették volna be előtte csak úgy?), ezért nem volt okuk felkészíteni a japán csajt arra, hogy velük kommunikáljon, és nekik maguknak sem volt idejük arra, hogy üzenetet hagyjanak maguknak... meg drámai módon ki is derült, hogy nem is biztos, hogy egy ilyen üzenetnek lett volna értelme.
. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Szomb. Május 31, 2014 9:25 pm | |
| - Niwrok írta:
A Házat meg tényleg dobd be a "listád" feneketlen kútjába, szerintem érdemes. . A kis gonosz... miért lenne feneketlen.. Előbb-utóbb minden sorra kerül. - Niwrok írta:
Szerintem láttam már éppen elég hasonló filmet, és elég jó ötleteim vannak az emberek gondolkodásmódjáról ahhoz...
- Spoiler:
...hogy úgy gondoljam, bizonyos katonai vezetők egy elszabadult vírusfertőzés kapcsán ne sok különbséget tegyenek azok között, akik fertőzöttek, akik egészségesnek tűnnek, de fertőzöttek lehetnek, és úgy egyáltalán azok között, akik bármilyen információval rendelkeznek a fertőzés tényéről... Ha az ebbe a három csoportba tartozó egyedeket sikerül likvidálni, akkor tulajdonképpen tökmindegy, hogy ki mire immunis, vagy ki találta fel annak a vírusnak az ellenszerét, ami nem is létezett soha... És hát a záró képek valami hasonlóról is szólnak... közben meg ott van annak a rejtélyessége, hogy mi is van a külvilágban, meddig terjed a fertőzés, és hasonló kínzó kérdések, és a döbbenet, hogy már a teknőben levő hullák is sokan voltak, de AHHOZ képest elenyészően...
A többire meg az a válasz, hogy a tudósok akkor vették be először a szert, amikor elszabadultak a "film előtt" a fertőzöttek (mondják is, hogy kísérleti a szer, miért vették volna be előtte csak úgy?), ezért nem volt okuk felkészíteni a japán csajt arra, hogy velük kommunikáljon, és nekik maguknak sem volt idejük arra, hogy üzenetet hagyjanak maguknak... meg drámai módon ki is derült, hogy nem is biztos, hogy egy ilyen üzenetnek lett volna értelme.
. Ez pontosan így van. Láttunk már éppen elég hasonló filmet... ebben egyébként pont az volt az egyik szörnyű realitás, hogy ezt simán megtennék. - Spoiler:
A maguknak hagyott üzenet jó ötlet lenne, de ahogy Te is írtad, szegénykéim azt sem tudták,hogy üzenetet hagytak. Idő sem volt rá. Max. úgy tudtam volna elképzelni, hogy Jonah vagy Nathan nyakában lóg a kamera, amin a felvétel van, s úgy lövi be magát.
| |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Vas. Jún. 01, 2014 12:59 am | |
| - R2-D2 írta:
A kis gonosz... miért lenne feneketlen..
Több filmet láttam felkerülni rá, mint lekerülni róla, úgyhogy ... . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: A módszer (A Grönholm-módszer) Vas. Jún. 01, 2014 3:51 pm | |
| . A módszer (A Grönholm-módszer)„ Engem bármikor meg tudnak dugni, ha úgy akarják, de maga? A seggét fogja odatartani nekik???”Újfent bebizonyosodott, mennyire nem mindegy, hogy egy adott stílusú mozik közül melyiket látod először. Melyiknek jut az első varázslat mérhetetlen izgalma, melyiknél keresed először az állad a földön. Ebből következően hiába van a témában egy korábbi alkotás - ami esetleg akár még műfajteremtő is lehet -, szinte törvényszerűen el fog bukni az összehasonlításban. Mert az egyenletből az újszerűséget kivéve rohamosan csökkenhet a fogyasztói érték… Nos, nincs ez másképp az A módszerrel sem. Alapban imádom ezt a fajta filmet, amikor is kis közösség zárt helyen történő viselkedését boncolgatják, esetleg versenyhelyzet elé állítva őket, e tekintetben pedig az általam látott legjobb, leghatásosabb film az Exam lett. Szorosan követi aztán a The Philosophers, majd a német Kísérlet – a "Grönholmnak" pedig egészen a feléig megvolt minden esélye a második helyre, azonban ott, akkor történt valami, amit nem tudok hova tenni, rendesen kizökkentett a filmélményből, nem is tudok másra gondolni, mint hogy szimpla provokációnak tették bele a filmbe. Azt most külön nem méltatnám, milyen nagyszerű ötlet is a hét pályázót egy szobába zárni felvételi elbeszélgetés céljából, s arra kényszeríteni őket, hogy gyakorlatilag nyírják ki egymást, ezt megtette már korábban Niwrok helyettem. (ezúton is, köszi, hogy felhívta figyelmemet e filmre). Én inkább arra a társadalmi-gazdasági környezetre világítanék rá, ami nem kicsit folyásolja majd be filmünk eseményeit: 2005-ben, még a világválság előtt járunk, Madridban, ahol is egy IMF/Világbank/multik elleni tüntetés zajlik e felvételi háttereként. Meglehetősen fontos, ugyanis rögtön felvetődik a kérdés: a jelentkezők mennyire tudják magukat függetleníteni a beszűrődő zajoktól? Mennyire tudnak egy multi cég jövedelmező állásában azonosulni a pénzügyi világ ellen egyre inkább gerjedő feszültséggel??? Kizárhatják-e érzelmeiket, kikapcsolhatják-e a külvilágot, s ha nem, meddig bírják ezt titokban tartani??? Bennem ezek a kérdések az első percektől kezdődően motoszkáltak – s nem kis megelégedésemre az egyik pályázónál közvetve elő is kerül a téma… De ne rohanjunk ennyire előre… mert gyakorlatilag minden feladat, minden kieső ember drámája iszonyat jóra sikeredett. A legelső feladatot ugyanakkor nem nagyon tudom hova tenni – hacsak oda nem, hogy a kis csapat akkor még nem vállalta döntésének súlyát, így az következmények nélkül maradt. Érdekes lett volna, ha mondjuk, szimplán unszimpátiából kiszavaznak valakit – akkor is elfordult volna-e a monitor… szóval a feladatok. Minden egyes kiesést eszméletlen jó dialógusok előznek meg, igazi verbális pengeváltások: mindezek közül is kiemelkedik Ana és Carlos szócsatája. A nyitó idézet csak egy mondat ebből, számomra egyértelműen ez a jelenetsor lett az egész film csúcspontja. Ott már egyébként maga a téma is kellemes borzongással töltött el, hisz ez az atomtámadásos-bunkeres szituáció volt a The Philosophers alapja is. Mosolyogva néztem a választott szerepeket - s milyen érdekes, Niwrok – itt is az irodalom került előtérbe, de a gyerekek kihordását önként vállaló nő erkölcsi korlátai is elgondolkodtattak. Az a tíz perc egyszerűen zseniális lett. Kár, hogy innen lefelé vezetett az út. A szünet érezhetően megtörte a lendületet, a mosdóbeli eseményeket egyszerűen nem is értettem, s nem csak az ingcseréről van szó, hanem Fernando magánakciójáról is. Most komolyan, az mi volt??? Feszültség levezetése??? A terembe visszatérve a beépített ember vs. versenyző csata jól sikerült, viszont utána a labdás az borzasztóan idióta lett. Még ha érteni is vélem célját, akkor is. Az is zavart kicsit, hogy teljesen kiszámítható módon jutottunk el a finálé záró párosához, az ő párharcukban ugyanakkor volt egy pillanat, mikor feltehették volna a filmre koronát. A legvégén, a liftajtóban… én speciel jobban örültem volna, ha a versenyző máshogy dönt és ezt az egész multinacionális, pénz centrikus céget és munkakört hátuk mögött hagyva nyakukba veszik a várost és elmennek Afrikába… Nem vagyok maradéktalanul elégedett a Módszer egészével, de az tény, hogy a mai filmes kínáltban még mindig kiemelkedő alkotás (9 éves kora ellenére is). Egy remek, feszültségekkel terhelt alapszitu, egészen kiváló dialógusok, viszonylag ismeretlen, de nagyszerűen játszó spanyol színészek egy kamaradarabban, ami talán icipicit megijedt saját árnyéktól. A hozzá fűzött reményeimet ez által csak 80%-ban váltotta be – az meg legyen az én bajom, hogy nem ezt láttam először az összes ilyen film közül. Talán akkor, 2005-ben a hiányzó 20 % is becsúszhatott volna, pláne ha a mosdós résznél én is kimegyek a mosdóba. 80% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Nov. 20, 2018 8:31 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Vas. Jún. 01, 2014 5:42 pm | |
| - R2-D2 írta:
A módszer (A Grönholm-módszer)
A hozzá fűzött reményeimet ez által csak 80%-ban váltotta be – az meg legyen az én bajom, hogy nem ezt láttam először az összes ilyen film közül. Talán akkor, 2005-ben a hiányzó 20 % is becsúszhatott volna, pláne ha a mosdós résznél én is kimegyek a mosdóba.
80%
Akkor ez sem volt egy rossz tipp , remek! A film csúcs- és mélypontjában is abszolút egyetértünk ! A mosdós jelenet nálam simán elvitt egy pontot, legutóbb nézve legalábbis biztosan... - Spoiler:
...mert a jelenet már ott megbotlik, hogy Nieves miért hagyja megdugatni magát Fernandoval, amikor úgy nagyjából lehet sejteni, hogy a soviniszta, egomán barom áll tőle legtávolabb? Még az a legkevésbé ciki érv, hogy rájött, legjobban a hiúságán keresztül lehet őt kiejteni (ahogy az később történik is), és ezért nem volt nagy ár egy kis kufirc... elvégre nem ő lenne az első nő, aki a kurválkodást munkaerő-piaci fegyverténynek gondolja (és akkor kb. ennyit azokról az "erkölcsi korlátok"-ról, amit az "önként vállalt gyerekkihordás" jelent...). Az meg, hogy utána Fernando ráránt... hát félbehagyni már csak nem fogja a dolgot, miután a kis ribanc faképnél hagyta... A "produktum" látványát ugyan ki tudtam volna hagyni, de ugye ezzel nem vagyok egyedül .
Az ingcsere ehhez képest tényleg lényegtelen, az csak azért érdekes, mert nem értem, hogy fizikailag hogyan történt, hogy ki melyik mosdóban van közben . A labdás nem vagyok benne biztos, hogy nem valami valós módszer a yuppie-humánosoknál, hogy ezzel is teszteljék, hogyan reagálnak váratlan helyzetekre és kérdésekre a jelentkezők. Talán azért sikerült idiótára, mert annak a szinkronja borzasztó (Ana jelenete viszont azzal üt igazán, azért javasoltam inkább azt), a magyarítás (a kiegészítő felirat) hiánya kiöli belőle a lényeget (vagy talán mindenkinek tudnia kéne angolul és franciául is?!)... - Spoiler:
...vagyis hogy hogyan szívatják halálra először csak a nyelvtudás és a nemzetközi ismeretek hiánya miatt Fernandot, majd a másik kettő hogyan kezd gúnyolódni rajta, hogy szakmailag és férfiként is megszégyenüljön, és elveszítse a kontrollt, az egyetlen fegyverét a többiek ellen.
Az meg nekem sem volt annyira szimpi, hogy tényleg nem sok kérdést hagy a film arra, hogy ki lesz az utolsó kettő, de halványan látni véltem egy fontossági sorrendet, hogy az egyes szereplők miért akkor esnek ki, amikor. - Spoiler:
A fontossági sorrend meg az, hogy az emberi tényezők milyen sorrendben "esnek el" a munkaerő-piaci háborúban. - Elsőként kiesik a globális felelősségvállalás, a közösségi elvek, amik a közösség érdekeit a cég érdekei elé helyeznék, pl.: lelkiismereti okokból (Julio). - Másodikként a szakmai tapasztalat és az életkor (Ana); borzasztó szar helyzetben vannak a nők a munkaerőpiacon amúgy is, hiszen amíg fiatalok, addig a szakmai tapasztalatuk hiánya a gát vagy az, hogy a humánosok csak a tenyészkancát látják bennük, akik a céget cserben hagyva akarnak "suttyomban elosonni" szülni, de szülés után se dolgozzon, mert addigra beszűkült és elavult a tudása, 40 felett meg már mire jó? Mintha tényleg csak akkor lenne egy nőnek esélye egy állásra, ha a főnöke meg akarná dugni... - Harmadikként és negyedikként az egyéni képességek és készségek, amik miatt valaki nem lehetne tökéletes munkaerő, bár ezt annyira tisztán nem látom. - És végül Nievesszel a szerelem, a magánéleti ambíciók is távoznak.
Aki marad, az kb. egy lelketlen gép, aki az összes tudását és idejét a cég szolgálatába tudja majd állítani, és aki a legkisebb kockázatot fogja jelenteni a cég működésére. A cég szempontjából meg ez az ideális, még akkor is, ha azt gondolnánk, egy céget emberek alkotnak...
Azt hiszem, már meséltem, de azért is volt mellbevágó nekem ez az egész munkaerő-piaci csatározás, mert egyszer beszélgettem egy nővel, aki elmondta, hogy rettenetesen szégyelli magát, mert felmerült benne, hogy a következő állásinterjún csak két gyereket fog bevallani a három helyett, mert úgy gondolja, így nagyobb eséllyel indulna. És nem tudtam neki azt mondani, hogy nem így lenne... de azért próbáltam rábeszélni, hogy ne menjen bele ilyen hazugság-körbe, mert ez úgysem olyan dolog, amit túl hosszan lehetne titkolni, őt meg felőrölné a szégyen és a lebukás réme... . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Vas. Jún. 01, 2014 6:44 pm | |
| - Niwrok írta:
A módszer (A Grönholm-módszer)
- Spoiler:
...mert a jelenet már ott megbotlik, hogy Nieves miért hagyja megdugatni magát Fernandoval ... Még az a legkevésbé ciki érv, hogy rájött, legjobban a hiúságán keresztül lehet őt kiejteni (ahogy az később történik is) Az meg, hogy utána Fernando ráránt... hát félbehagyni már csak nem fogja a dolgot, miután a kis ribanc faképnél hagyta... A "produktum" látványát ugyan ki tudtam volna hagyni, de ugye ezzel nem vagyok egyedül .
Az ingcsere ehhez képest tényleg lényegtelen, az csak azért érdekes, mert nem értem, hogy fizikailag hogyan történt, hogy ki melyik mosdóban van közben .
... a magyarítás (a kiegészítő felirat) hiánya kiöli belőle a lényeget (vagy talán mindenkinek tudnia kéne angolul és franciául is?!)...
Az meg nekem sem volt annyira szimpi, hogy tényleg nem sok kérdést hagy a film arra, hogy ki lesz az utolsó kettő, de halványan látni véltem egy fontossági sorrendet, hogy az egyes szereplők miért akkor esnek ki, amikor.
- Spoiler:
A fontossági sorrend meg az, hogy az emberi tényezők milyen sorrendben "esnek el" a munkaerő-piaci háborúban. - Elsőként kiesik a globális felelősségvállalás, a közösségi elvek, amik a közösség érdekeit a cég érdekei elé helyeznék, pl.: lelkiismereti okokból (Julio). - Másodikként a szakmai tapasztalat és az életkor (Ana); borzasztó szar helyzetben vannak a nők a munkaerőpiacon amúgy is, hiszen amíg fiatalok, addig a szakmai tapasztalatuk hiánya a gát vagy az, hogy a humánosok csak a tenyészkancát látják bennük, akik a céget cserben hagyva akarnak "suttyomban elosonni" szülni, de szülés után se dolgozzon, mert addigra beszűkült és elavult a tudása, 40 felett meg már mire jó? Mintha tényleg csak akkor lenne egy nőnek esélye egy állásra, ha a főnöke meg akarná dugni... - Harmadikként és negyedikként az egyéni képességek és készségek, amik miatt valaki nem lehetne tökéletes munkaerő, bár ezt annyira tisztán nem látom. - És végül Nievesszel a szerelem, a magánéleti ambíciók is távoznak.
Aki marad, az kb. egy lelketlen gép, aki az összes tudását és idejét a cég szolgálatába tudja majd állítani, és aki a legkisebb kockázatot fogja jelenteni a cég működésére. A cég szempontjából meg ez az ideális, még akkor is, ha azt gondolnánk, egy céget emberek alkotnak...
Nagyjából mindenben egyetértek veled... - Spoiler:
- Ez a Nieves dolog, mármint hogy ő számol azzal, hogy ezzel a dugással meg tudja majd fogni Fernandot, ez tetszik - bár iszonyat lelkierő és gyomor kell hozzá. Értem, hogy a cél szentesíti az eszközt, de nekem ez nem szimpi ( meg picit hiteltelen is) Még férfiként sem..
- Fernando hokizását - produktumtól függetlenül - továbbra is hatásvadásznak érzem...
- Az ingcserét tuti, hogy a DEIKÁsok csinálták, bár nem tudom, miért... E tekintetben az is érdekes, hogy (természetesen) a WC-ben is volt kamera, s nagyon jól tudták, Fernandot mivel lehet megfogni. Ha Nieves nem borítja ki a bilit, megtették volna-e ők??
- A felirat hiánya valóban fájt, de hát ez a pendrive átka. Lehet, lemezen lett volna bekapcsolható felirat.
- Jó a sorrended, de szerintem a szerelem, mint függőség, előbbre kellene, hogy kerüljön a listán. Az triviális, hogy a céget feljelentő Julio esik ki először, talán Ana éltkora is érthető - de a szakmai ambíciók, tudás szerintem kevésbé veszélyes, mint a szerelmi függőség (s minden, ami ezel jár)
Carlost egyébként én nem látom droidnak, csupán egy zseniális stratégának (ld. még Ender), aki talán bosszút is áll Nivesen a múlt miatt. Pontosabban így áll rajt bosszút.
| |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Műkincsvadászok Hétf. Jún. 02, 2014 8:34 pm | |
| . MűkincsvadászokNa, erről aztán bőven lehet olvasni a neten… Sokáig azon is gondolkodtam írjak-e róla egyáltalán, ugyanis ritka módon csak ismételni tudom a nagy többség véleményét: rég láttam ennyire unalmas, érdektelen, lélek nélküli mozit, rég láttam ekkora kihagyott ziccert. Pedig az alapötlet még rendben is van: a megtörtént események alapján íródott könyv (és forgatókönyv) szerint egy maroknyi, művészethez közelálló emberekből verbuválódott csoport a háború vége felé hajszát indít a gaz nácik által főleg magángyűjteményekből elrabolt műkincsek után. Az, hogy ezen műkincsek nagy része természetesen zsidó magángyűjteményekből származik, szerencsére egyáltalán nincs túllihegve, mint ahogy önmagában az egész háború embertelen gonoszsága sem. A németek ugyan a megszokott sztrereotípiákkal rendelkeznek, mégis üdítő színfolt volt ellensúlyozásukra a szovjet „műgyűjtő” osztag feltűnése, no meg az a mondat, mikor is az egyik műkincsvadász megjegyzi, hogy „Úgy látszik, a németek jobban vigyáztak rá, mint némely eredeti tulajdonos”. Szóval a felütés kimondottan ígéretes, a kis csapat összeszedése egész jól sikerült: bizony, e képsorokban Clooney megidézte az Ocean’s eleven toborzását. Ekkor még bizakodva vártam egy jófajta, humorral megpakolt kalandfilmet, netán egy izgalmas heist-mozit, de aztán ahogy haladtunk előre a történetben és Európában, úgy vált köddé az egész. Az ígéretes karakterek teljesen beleszürkültek a filmbe, sokszor azt sem tudtam, ki kicsoda, mit és miért csinál. Még a nevüket sem tudja megjegyezni a néző, a remek színészek által megjelenített figuráknak semmi karizmájuk nincs. Tulajdonképp senkihez nem tudunk kötődni, egyetlen egy emlékezetes esemény, dráma, poén nincs az egész moziban, ami alapján utána bármikor is lehetne hivatkozni rá: így az ad-hoc módon feltűnő két dráma is totál súlytalanná válik. Nem is tudom, a forgatókönyv alapján mit akartak a történettel: vígjátéknak is, drámának is, kalandfilmnek is iszonyat gyenge, egyedül korrajznak áll meg a saját lábán. Sokszor túlságosan elmélkedős, moralizálós, merengős az egész, talán két feszült pillanat van az egész filmben: az egyik a kereszttűz, a másik meg az akna. Néha olyan volt az egész, mint mikor az úttörőtáborban sztorizgatnak a pajtások valami megfoghatatlan történeteket, láthatatlan hősökkel és szájbarágósan komoly tanulságokkal. Mert a műkincsek elpusztítása = a múlt elpusztítása, mint központi mondanivaló nem is egyszer hangzik el a filmben, egy nagy, homályos védőhálót borítva a mozira. Csak közben a jelenetek között semmi kohézió nincs, ugrálunk össze-vissza, cél nélkül a kis csapat egyes párjai között, teljesen amatőr módon egymás mellé vágott szcénák sokaságán át. Azt a mai napig nem tudom, James ( Damon) karaktere mi a francot keresett a francia parasztházban, meg a traktoron, no de azt sem értem, mi szükség volt arra a jelentere, mikor Frank (Clooney) megáll a dzsippel, megkérdezni, hol van a német kisváros. Ez például egy snitt, aminek ott, dramaturgiailag az égvilágon semmi szerepe nem volt… s hány ilyen van még benne… A figurák csak ugrálnak a helyszíneken és az időben, iszonyat káosz az egész: ugyanakkor nem bántóan az. Nem állítom, hogy nézhetetlen, nem idegesített föl, nem volt benne hajmeresztő ökörség – szimplán dögunalom lett a mozi. Álmosítóan az lett. Azt hittem, a fináléra egy picit összekapják magukat, de miután kiderült, hol keressék a sok festményt és szobrot, s el is jutnak odáig, már minden izgalom elszállt. A katarzis teljesen elmaradt, s elégedetten nyugtáztam, hogy az amerikai (mert miért is ne) csodacsapat igazságot szolgáltatott az európai kulturális örökségnek. Egyedül a két hordónyi pici arany golyócskák látványa és azok eredete birizgálták meg az ingerküszöbömet – de mivel erre semmi időt nem fordítottak, gyorsan el is felejtettem. Mert itt üt vissza az, hogy még megdöbbenni (de nevetni) sem tudtam abban a mérhetetlen apátiában, amit a műkincsvadászat okozott. Valahol egyébként ebben a színészek is ludasak: az, hogy Clooney-n és Damonon nem igazán tudok röhögni, az rendben van, no de Murray és Goodman személyében azért volt két potenciális humorforrás is a castingban. Ennek ellenére a legtöbbet az apró termetű Bob Balabanon lehetett mosolyogni. Cate Blanchett meg, mint francia kollaboráns… a fene sem tudja. Igazából a motivációiból nem sok jött át, túl hideg és kimért volt ahhoz, hogy színt vigyen a moziba. Nem állítom, hogy megbántam, hogy megnéztem (másfélszer, mert első nap bealudtam rajta), de ez elé még véletlenül sem ülök le még egyszer. 50% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Nov. 20, 2018 8:32 pm-kor. | |
| | | Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Hétf. Jún. 02, 2014 8:57 pm | |
| - R2-D2 írta:
Műkincsvadászok
50%
Szinte csak semleges/negatív kritikákat olvastam róla mindenhol a neten, nem bánom már, hogy moziban kihagytam (mert szemeztem vele). Max. a színészgárda miatt filóztam el rajta, de maga a téma hihetetlen módon nem vonz, úgyhogy szerintem ez nálam marad a not interested kategóriában. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Hétf. Jún. 02, 2014 9:00 pm | |
| - Weide írta:
Szinte csak semleges/negatív kritikákat olvastam róla mindenhol a neten, nem bánom már, hogy moziban kihagytam (mert szemeztem vele). Max. a színészgárda miatt filóztam el rajta, de maga a téma hihetetlen módon nem vonz, úgyhogy szerintem ez nálam marad a not interested kategóriában. Minden igaz, amit írnak róla. Pedig nekem általában különvéleményem van, de ezúttal maxi egyetértek. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Hétf. Jún. 02, 2014 11:46 pm | |
| - R2-D2 írta:
Műkincsvadászok
Nem állítom, hogy megbántam, hogy megnéztem (másfélszer, mert első nap bealudtam rajta), de ez elé még véletlenül sem ülök le még egyszer. 50%
Moziban kihagytam, és ha nem írsz róla, eszembe sem jut, hogy létezik ilyen film... pedig az előzetese még tetszett, de kb. minden fontosat el is mondott a filmről. . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Hétf. Jún. 02, 2014 11:55 pm | |
| - Niwrok írta:
- ... pedig az előzetese még tetszett, de kb. minden fontosat el is mondott a filmről.
. Elég azt megnézni, tényleg... Egy dolog amin kicsit megborzongtam: - Spoiler:
Az egyik teremben, két lezárt hordóban, felbontás után egy csomó pici aranygolyó szerű valamit találtak... aranyfogakat... Erre mit csinálnak? Megrántják a vállukat és visszacsukják a tetőt...
| |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Csüt. Jún. 05, 2014 11:50 pm | |
| . Halálos ítéletTényleg ez a címe… pedig a film elején mást mondanak… Nem nagy titok, hogy ez a mozi is Niwrok kolléga ajánlója után került látókörömbe. Talán Kevin Bacon személye miatt valamikor sort kerítettem volna rá, de eleve kicsi volt az esélye, mert abszolút nem hallottam a filmről. Olyat meg azért nem csinálok (még), hogy egy kedvelt színész komplett életrajzát végigkövessem (rendezővel sokkal inkább előfordul ez) – aztán lehet, hogy egyszer erre is sor kerül majd. Mindazonáltal semmiképp nem akarom a felelősséget az ajánlóra tolni, de messze nem hatott rám úgy a mozi, ahogy azt esetleg előzetesen vártam. Kivételesen sokkal inkább az imdb 6.9-es átlaga tükrözi az értékelésemet – hogy ez jó vagy rossz, mindenki döntse el maga. A Halálos ítélet egy bosszúfilm. Elsősorban az. Az első harmada alapján pedig egészen kiváló bosszúfilm lehetne: a családi videók, amivel kezdődik, remek érzelmi kötődést adnak a Hume család egyes tagjaihoz, hogy aztán a szükségszerűen bekövetkező tragédia megfelelő erejű gyomrost vigyen be a kedves nézőnek. Kivételesen egy életszerű, hiteles eseménysort láttam, simán elhittem, hogy a rosszkor rossz helyen szituban előfordulhat ez. Aztán ezt a hitelességet csak tovább fokozták az apa, Nick (Bacon) reakciói, viselkedése: az események ismeretében kb. én is hasonlóan reagálnék. Tök jók voltak a gyász fázisai, nem volt túllihegve az egész, Nickkel való együttérzésünk így teljesen megalapozott - olyannyira, hogy miután közölnék velem, milyen büntetésre számíthat a gyilkos, el is gondolkodtam rajta, hogy én is hasonlót tennék: a bíróságon is és utána is. Ez a rész nekem iszonyat tetszett, az apai énemre gyakorolt hatása miatt a mozi csúcsra járatta magát nálam… Hogy aztán innen mélyrepülésbe kezdjen: innentől számomra totál kifordult az egész az önmaga által felállított hitelességből, úgy, hogy néha szinte rossz volt nézni. Záporoztak a kérdések a fejemben, ami elsősorban a forgatókönyv nagyvonalúsága miatt keletkeztek: az addig rendben van, hogy a kb. negyed órás futkozós-üldözős jelenet iszonyat pörgős, de már előtte felvetődött bennem, hogy hol a francban van a rendőrség. Miért hagyják – holott a néger csaj sejti -, hogy Nick a saját útját járja?? Ez egyébként a továbbiakban csak erősödik, a kórházas jelenettel még nincs vége, a korona az egészen meg a finálé rövid dialógusa… komolyan, az a legfontosabb egy meglőtt nyakú embernél, többszörös gyilkosnál, hogy mi a helyzet a kórházban??? No meg még korábban annyi jó tanáccsal ellátni, hogy csak az éjszakát élje túl??? Anyám… ennyire töketlen rendőrséget én rég láttam… Mindenki vígan önbíráskodhat, a banda kvázi a yard tudtával randalírozik, mert úgy néz ki, hogy félnek tőlük. Lehet, hogy van ilyen a valóságban, nem kétlem, de náluk egy Nick féle átlagembernek nem sok babér terem… S elérkeztem a másik nagyon fájó ponthoz: Nickhez. Ahogy az elején az átlagembert megtestesítve átlagos reakciókat produkálva totál hitelessé teszi a filmet a karaktere, a parkolóházas bunyó után egyre hiteltelenebbé válik személyisége. Már az a verekedés sem volt semmi, ennyi fejbeverés, törött orr és egyéb sérülés után a valóságban nincs ekkora küzdelem – úgy, hogy közben a többiek meg szanaszét bóklásznak az épületben. Itt még csak csóváltam a fejem, de kezdett felrémleni bizonyos Szállító és Halálos iramban stílus – Nickről pedig, aki eddig egy szolid igazgató volt, kiderült, hogy tökös legény. Túl tökös. De ez még csak a kezdet. A fegyverbeszerzése a kereskedőtől komikus (maga a szitu az), hogy aztán használati útmutatóból kiképezve magát Ramboként teljesítsen. Ehhh… Arról meg csak halkan beszélek, nem is elsősorban Nickhez kötődik, de milyen idióta volt a lakásos „kivégzés”… hát b+, a végső golyó a fejbe hol marad???? Ha nem hitette volna el már az elején velem azt, hogy ez egy hiteles bosszúfilm lesz, biztosan nem fanyalgok ennyit. Az apa-fiú kapcsolat, a balszerencse, az önbíráskodás édes íze bódító mámorba ringatott – aminek vége egy ostoba jelenetek miatt megrázó ébredés lett… Ami viszont mindenképp hatalmas pozitívum, ami szinte egy szinttel feljebb tolta a mozit a létrán, az a zseniális kamerahasználat és a Wan-ra jellemző hangulatos (félig horroros) helyszínválasztás. A legelső snittek egyikében konkrétan már leesett az állam, sőt vissza is pörgettem: ahogy a VHS felvétel 4:3-as arányáról a karakter mozgását követve kitágul a kép 16:9-re az egyszerűen zseniális. A parkolóházas jelenet kamera beállítás szempontjából szintén az, de talán a lépcsőházas-verekedős kamerahasználat tetszett legjobban. Jó volt a diliház, mint főhadiszállás és a leszámolás helyszíne, s jók voltak a rosszfiúk színészei és karakterei is. Kicsit neonácis klisét ugyan hordoztak, de összességében elhittem róluk, hogy ilyen állatok. John Goodman figurája pedig egyszerre volt ijesztő és komikus egyben, Nickhez való viszonyán először értetlenkedtem, aztán megvilágosodtam aztán meglepődtem a dörrenésen. Ugyanakkor azt a tekintélyt nem éreztem benne, amit egy keresztapa-figurának kellett volna hoznia… Összességében az egész egyáltalán nem volt azért kellemetlen élmény, Bacont továbbra is bírom (ezek után egyre biztosabb, hogy újranézem a Flatlinerst), s ez nem változott ez után sem. Wan-nal sincs különösebb bajom, a mozijaival sem, de a Halálos ítélet ezúttal nem talált be. Majd másik, máskor. 70% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Nov. 20, 2018 8:34 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Pént. Jún. 06, 2014 1:39 am | |
| - R2-D2 írta:
Halálos ítélet
Arról meg csak halkan beszélek, nem is elsősorban Nickhez kötődik, de milyen idióta volt a lakásos „kivégzés”… hát b+, a végső golyó a fejbe hol marad????
Nem nézted meg rendesen a fényképet... Én inkább az furcsálltam, hogy le akarják lőni. A többire meg nem nagyon van mit írni; ha így láttad, ez van. Igen, talán inkább viselkedtek a zsaruk kellékként, a nyomozónő meg morális szócsőként, mint rendfenntartóként, és talán adja magát, hogy egy puhány igazgató teljesen esélytelen legyen egy ilyen banda ellen. De... - Spoiler:
Nekem úgy jött le, hogy Nick hadjáratához semmivel sem kellett több szerencse, mint amennyi balszerencse ahhoz, hogy a fia meghaljon... így került a világ egyensúlyba. Ami meg nem ment szerencsével, azt pótolta a saját sorsa iránti közönye és a bosszúvágy vérgőze. Szerintem bármikor kinyírhatták volna: a futkorászás közben, a parkolóházi bunyóban, a kocsmában, hátba lőhette volna Goodman, és bármelyik bandatag a diliházban. Nekem mindig az volt az érzésem, hogy mindet éppcsak megúszta, az meg lehet mázli. Ezért volt például kulcsjelenet a fegyverek próbálgatása: ahogy bénázott a töltényekkel, látszott, hogy köze nincs az egészhez, és legfeljebb annyit tanult meg a fegyverekről, hogy hogyan kell megtölteni, kilőni a golyót, és nem magát eltalálni. Nekem az nem Rambo, aki attól lesz Rambo, hogy le tud lőni -ismétlem, szerintem sok szerencsével- négy-öt, drogfőzéstől kótyagos hülyét, többet is lesből, szemtől szemben meg annyira béna, hogy kb. tíz méterről két golyója talál csak, ahogy hadonászik a pisztollyal. A néger csaj meg sejthetett akármit, bizonyítani is kellett volna, mert a puszta gyanú alapján nem valószínű, hogy bármelyik, az előzetes letartóztatás elrendeléséhez szükséges bíró nekiállt volna egy gyászoló apát vegzálni. Meg vessük össze, hogy ha a benzinkutas kettős gyilkosság összes tárgyi bizonyítéka és egy szemtanú vallomása is csak egy vádalkuhoz elég, akkor vajon mi lett volna egy pincehelyiségben megkéselt bandatag srác büntetési tétele? Tíz Miatyánk? Főleg, hogy szerintem a rendőrség túl sok energiát nem is fektetett a megkéselt srác utáni nyomozásba, tologatták egy kicsit az aktákat, aztán elkönyvelték, hogy egy darab szeméttel kevesebb mászkál az utcán... és ugye leginkább ezen rág be Billy, hogy az ő öccse kevesebbet ér, mint Brendan. Esetleg mint görbe tükör a "jogrendnek" és az "igazságszolgáltatásnak"? A házban, miután Nick vall, a rendőrnő azért nem csak tanácsot ad, hanem ott is hagyott két zsarut őrködni. Hogy túl sok hasznuk nem volt, az igaz, és biztos lett volna hatékonyabb módszer is a család megvédésére, de szerintem azt hitte, a banda nyomára akadnak, mielőtt azok eljutnak a családhoz. Nem így lett. Persze, igen, az hiba, hogy a beismerő vallomás után szépen le kellett volna tartóztatnia Nicket, ezt aláírom... A kórházban is, persze, oda lehetett volna bilincselni az ágyhoz Nicket, de ott ült egy rendőr a kórterem ajtaja előtt, az összes amcsi filmben ez a bevett szokás. Meg is szökik a kórteremből mindenki, aki csak akar . És az utolsó mondatok? Miután Nick semmifajta ellenállást nem tanúsított, én lehetségesnek, ha nem is valószínűnek tartottam, hogy a rendőrnő tett egy gesztust, és elárulta Nicknek, hogy rendben van a fia.
Inkább arról beszéljünk, hogy mit szóltál a jelenethez a padon . . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Pént. Jún. 06, 2014 3:12 pm | |
| - Niwrok írta:
Halálos ítélet
Ajaj, ebből két dolog is van, amit elsőre nem értek... "Nem nézted meg rendesen a fényképet... Én inkább az furcsálltam, hogy le akarják lőni."
"Inkább arról beszéljünk, hogy mit szóltál a jelenethez a padon "Milyen fényképet és milyen padon? Amúgy meg értem érveidet, a gondolatmeneted Nick szerencséjére építed. Én ez esetben kritikusabb vagyok, ami nálad még belefér a mázliba, nálam már hiteltelen. De ez legyen legnagyobb bajunk.
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Nov. 20, 2018 8:34 pm-kor. | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 | |
| |
| | | | R2-D2 írásai 1.0 | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|