Kritikák, gondolatok a filmek világából |
| | R2-D2 írásai 1.0 | |
|
+7tchabee Joe Cornelius Hallenbeck Mr. White Weide Niwrok Remo R2-D2 11 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Gravitáció Szomb. Márc. 01, 2014 3:45 pm | |
| . GravitációMár a bemutató idején is különc voltam a véleményemmel, miszerint a Gravitáció csak majdnem tökéletes film, az aktuális újranézés pedig alaposan ráerősített erre. Ugyanazok a kérdések fogalmazódtak meg bennem most is, mint akkor – nevezetesen a mértani pontossággal kiszámolt oxigén esete, illetve a finálé álomgyárisága… Aztán ahogy megnéztem a BD lemez extratartalmát, megértettem (mert elmondták) a mozi igazi célját, az igazi mondanivalót, amit a Cuaron fivérek valójában közvetíteni akartak a nézők felé, és egy kicsit változott az értékítéletem. Mindösszesen egy bajom van ezzel: ennek le kellett volna bizony jönnie már a mozibemutatókor is. Mert ha nem, ha egy két órás dokufilmben kell ezt elmagyarázni, akkor bizony valamit elrontottak az alkotók… A Gravitáció egy újjászületés-történet. Minden egyes esemény (helyére kerül a magzatpóz jelenet is), Ryan minden lélegzete, minden érzése ezt az utat szolgálja, a vízből kiemelkedés pedig az evolúció összefoglalása pár snittben. Ha jól belegondolok, s lelki szemeimmel végigpörgetem a mozit még egyszer, talán stimmel is: de milyen már az, hogy nézel valamit, a FILMET – moziban!!! – s ez közben eszedbe nem jut (ennek fényében persze, hogy az lett a vége, ami). Csak tátott szájjal bámultam a világűrben játszódó filmet, ami annyira hihető és valósághű volt, minta dokumentumfilmet néznék. „Ha évekkel később a néző bekapcsolja a Tv-t, és pont a Gravitáció megy, ne tudja eldönteni, hogy nem a Disovery-t nézi” – hangzott el a stáb véleménye. Nos, ebből a szempontból tényleg maximálisat alkottak. Már a nyitó képsorok beszippantottak, a vágás nélküli negyed óra – ahol jóformán semmi nem történik – megadnak egy alaphangot, szédítő mélységben alattunk a Föld, a sisakmikrofon hangján kívül tényleg nincs semmi hang. Valóban, az egész lehetne egy NASA propagandafilm az űrutazásról, iszonyat hangulatos körítésben. Aztán ahogy a baleset megtörténik, rendesen megváltozik a mozi: hamar kiderül, hogy egy kétszereplős kamaradarabban vagyunk, valamint a feszültségszint az egekbe tör (köszönhetően természetesen a vészesen fogyó, ámde utolsó pillanatig kitartó éltető gáznak is). Eszméletlen jó képsorok, ahogy a kamera kívülállóként követi dr. Ryan Stone-t (Sandra Bullock), majd ahogy bemászik a sisak alá, kvázi nézőpontot váltva, majd újból kijön onnan, az filmes (operatőri és rendezői) szempontból egyszerűen parádés. A folyamatos pörgés érzékeltetése pedig maga a csoda: tekintve, hogy MINDEN CGI, külön ámultba ejtő mind a Föld, mind a sokmillió csillag megjelenítése… A túlélés (ezzel egyáltalán nem árulok el titkot) azonban már koránt sincs annyira rendben. Már mikor össze-vissza csapódnak az űrhajóhoz, akkor összehúztam a szemöldökömet, hogy miből is van az a fránya űrruha, de aztán később is, Ryan kálváriája egyre több hollywoodi elemmel színesíti a valósághű eseményeket. Itt nem elsősorban a környezettel van bajom – Hubble, az ISS, a Szojuz, a Tiankong, Shenzou borzongatóan élethű – hanem inkább a szokásos utolsó pillanatos eseményekkel: legyen az tűz, mentőkapszula, bármi. Mindezek következtében tudtam izgulni, azon, ami történik, de a főszereplő sorsáért nem. Matt Kowalski (George Clooney) karaktere icipicit űridegen volt, egyrészt kétlem, hogy a macsóizmus ott fönn ennyire dominálhatna, másrészt meg az egész életigenlése kicsit disszonanciában állt a végső döntésével. A fene sem tudja: kicsit felesleges drámaként éltem meg azt, amit tett. No persze simán elfogadom, hogy a játékfilm jelleg miatt (elvégre ez mégsem Discovery) elférnek benn ilyen kis túlzások, meg hát összességében végleg nem befolyásolják az élményt – mégis úgy érzem, a nyitány tizenöt percének jéghideg és nyomasztóan süket életszerűsége valahol elveszett, elveszett, hogy egy izgalmas film lehessen belőle… Mert hát a végül is az lett. Másfél óra tömény feszültség, két űrben rekedt asztronauta kálváriája, akik próbálják túlélni a törmelékvihar által okozott – és kilencven percenként megismétlődő katasztrófát. Itt kell megjegyeznem, hogy néhány máshol olvasott kritikus hangvételű megjegyzéssel ellentétben önmagában a katasztrófa is totál hiteles: évekkel ezelőtt a kínaiak valóban szétlőttek egy műholdat megsemmisítés céljából, s valóban ilyen mértékű űrszemét keletkezett. Sőt, a Kessler-szindróma alapján a film eseményei szerencsétlen véletlenek folytán akár valósággá is válhatnának. Eszméletlen látvány, a világűr mélysége, s egyben a Földtől számított szédítő magasság kegyetlen jó hátteret biztosít a történetnek. A két főszereplő, Bullock és Clooney zseniális, gyakorlatilag az arcukkal és a hangjukkal játszva életet visznek a mozgóképbe. A díszletek, a környezet pedig, amiben a karakterek mozognak lenyűgöző –igazi, vérbeli látványfilm a Gravitáció. Egy néma látványfilm… Mert az „Űrben senki nem hallja a sikolyodat” szlogen még talán soha nem volt ennyire aktuális, mint itt, az alkotók maximálisan tiszteletben tartották a legalapvetőbb fizikai törvényt: ott fönn nincsenek hangok. Ezáltal persze lehetne az egész egy idióta némafilm is, mégis, a Gravitációnak olyan szinten sikerült ezt a csapdát kikerülni, hogy az önmagában csodaszámba megy: a zenével. Nem is kaphatna más mozi zene és hang díjakat, mint ez a film: a zene dinamikájára érkező törmelékmező, a robbanások, a szívverés ütemére növekvő feszültség fokozó dallamok – majd a kinyíló zsilipajtó utáni mellbevágó csend egyszerűen zseniális (már a főcím után is rögtön az). Ez a megközelítés, ez a hanghatás-helyettesítő zene a maga érzelmi többlettartalmával új szintre emeli a mozit, eddig, ennyire kihegyezve ilyesmit talán még nem is láttunk. Mint ahogy talán ennyi CGI-t sem láttunk még játékfilmben. Jómagam talán még mindig a közel két és fél órányi extratartalom hatása alatt vagyok – álmomban sem gondoltam volna, hogy ez így készült, ahogy. Kérem, itt minden látványelem CGI!!! Még az űrhajósok üveg sisakrostélya is!!! Szenzációs, ahogy a TV panelekből épített fénykamrában pörgették Bullockot majd a komplett hátteret megrajzolták hozzá. Egyik ámulatból a másikba estem, hogy gyakorlatilag robotok végezték néha a filmezést, a precizitás miatt, hogy a színészek űrhajósruhája picit szűkebb, mint igaziban, mert abban nem lehetne a kezüket sem a fejük fölé emelni, hogy 4 évig vágták a filmet, meg hogy az egész nem más, mint a previz felturbózása. Bámulatos anyag, imádok elmerülni a filmkészítés rejtelmeiben – ráadásul egy kb. 20 perces anyag foglalkozik magával az űrtörmelékkel és annak veszélyességével is. Na és persze itt van az az Aningaaq, az a 6 és fél perces kisfilm, amit Jonas Cuaron rendezett és Ryan párbeszédének másik végén lévő eseményeket mutatja. Érdekes, mikor néztem anno a mozit, meg voltam róla győződve, hogy kínaival beszél, aztán itt meg kiderül, hogy grönlandival… A varázslat kihat az értékelésemre is, így simán megadom a 95%-ot. Különben extrák nélkül csak 85% lenne, ahogy elsőre is volt. .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Nov. 07, 2018 1:37 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Vas. Márc. 02, 2014 12:39 am | |
| - R2-D2 írta:
Mars - Az utolsó napok
Mikor vége lett, azt gondoltam elsőre: korrekt. Teljesen felesleges, semmi újat nem nyújt, de a maga nemében, műfajában korrekt.
Amiben esetleg több lehetett volna, az újdonság, ami esetleg az átlagos zombifilmek fölé emelhette volna, az a környezet lehetett volna, no meg esetleg a mélyebb karakterábrázolás, netán valami igazi dráma. Sajnos a mozi igazándiból egyikkel sem rendelkezik, az elsővel azért nem, mert a showt ellopta előle az Apollo 18 évekkel ezelőtt, a másodikra meg egyszerűen nem gondoltak. És itt meg is állhatunk egy pillanatra: rég láttam ennyire érdektelen figurákat, van, akinek a nevét sem sikerült megjegyeznem másfél óra alatt. Futkosnak az épületekben, veszekednek, de fogalmunk sincs, kik is ők, miért olyanok, amilyenek. A minimális költségvetés miatt ugyanis nagyrészt sötétben játszódó verekedéseket, idegesen rángatózó kamera beállításokat és néha tényleg kifogásolható CGI-t kapunk. Nem látunk igazán közelről egy fertőzött fejet sem, csak a fertőzött fej dühöngését – a rángatózás jótékonyan sok mindent eltakar. Rengeteg áramszünetes jelenet, sisak fejlámpás felvétel, sűrű köd, sötétített szkafander hivatott a költségvetés keretein belül tartani a látványt.
. Talán az alapvető különbség, ahogy a filmet néztük, az az, hogy te egy szkafanderes zombifilmet láttál, én meg egy űrhajós filmet zombikkal. Ebben egyértelműen része van annak, hogy a tegnapi Europa Report még mindig a fejemben volt, így aztán lépten-nyomon adta magát az összehasonlítás... amiben a Last Days on Mars nálam ronggyá verte az ER-t. Mindaz, amit két hozzászólással ezelőtt hiányoltam az ER-ből, azt ez a film megadta, néha kicsit túl is teljesítve mondjuk a giccsbe hajló drámát. De itt legalább embereket láttam, és bár tényleg van köztük jó pár háttérbe szoruló, majd gyorsan bezombuló sablonkarakter, de legalább nem olyanok, mint amik most jöttek le az összeszerelő-szalagról. Megvan köztük az a feszültség, ami képtelenség, hogy ne legyen meg több hónapnyi folyamatos összezártság után, megvan a kíváncsiság, a becsvágy, a harag, a sértettség, a hiábavalóság, a türelmetlenség, a honvágy, ahogy kell. A "sci" is több benne, sokkal érdekesebbnek és "tudományosabbnak" találtam az itteni "lényt", mint az ottanit. Nálam éppen ezért akkor és addig működött a Last Days, amíg nem lett zombifilm, mert annak közepes. A felvezetést utáltam (a vörös stroboszkópos riadó készítőjével végtelenített szalagon nézetném a művét, hátha akkor nem csinálna több ilyet), mert az hagyján, hogy én nem láttam semmit, de hogy várható el ilyen villogásban, hogy a legénység reagáljon egy vészhelyzetre?! A maradék meg szimpla hörgős-rohangálós, amit csak hajszálnyit dob fel a marsi környezet és az, hogy a "levegőváltozásra" is figyelemmel kell lenni. És csak hogy a "trió" harmadik tagja se maradjon ki : nálam a Last Days on Mars van kb. egy szinten az Apollo 18-cal. Az azért egy lényegesen kisebb költségvetésből tudott egy jó ötlettel egy elég parás helyzetet teremteni, ez meg egy jó űrexpedíciós film lenne, ha nem rontanák el a zombik. Egy kicsivel mégis azt hiszem a Last Days jön ki nyertesnek, mert ott a nagy extrát, a found-footage-et inkább zavarónak találtam, mint különlegesnek. Szóval a Last Days tőlem 69%-ot kap. . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Hajsza a győzelemért Hétf. Márc. 03, 2014 1:20 pm | |
| . Hajsza a győzelemértTulajdonképp megnyugodtam. Nem véletlenül lett nálam az év végi összesítésben dobogós ez a film: otthoni nézéskor talán még jobban elvarázsolt, mint először. Azok az icipici negatív attitűdök is eltűntek, amiket első látásra a korhatár besorolást indokoló jelenetek váltottak ki belőlem. Az egész úgy tökéletes, ahogy van: két bajnok heroikus küzdelme egy letűnt F1 világban, egy olyan F1 világban, amit én mindig is jobban szerettem, mint a mait… A Forma 1 1970-es évek első világbajnoki címét posztumusz nyerte meg Jochen Rindt, miután az 1970-es olasz nagydíj időmérő edzésén halálos balesetet szenvedett. A következő években, 1971-től 1974-ig a skót Jackie Stewart és a brazil Emerson Fittipaldi felváltva nyerték a világbajnoki címeket. Az évtized második felében a Ferrari dominált: ’75-ben, ’76-ban, ’77-ben és ’79-ben megnyerte a konstruktőri világbajnokságot. Egyéniben 1975-ben, és 1977-ben az osztrák Niki Lauda nyert világbajnoki címet, ’76-ban a brit James Hunt, ’78-ban az amerikai Mario Andretti, ’79-ben pedig a dél-afrikai Jody Scheckter lett világbajnok. Az 1970-es években kezdték átépíteni azokat a hosszú, történelmi pályákat, mint a 23 km hosszú Nürburgring (Nordschleife), vagy a 14 kilométeres Spa-Franchochamps. Ezek a versenypályák nem voltak biztonságosak, mivel sok helyen hiányoztak a bukóterek, és keskeny volt az aszfaltcsík, ráadásul sokáig tartott az is, mire kiértek a mentők egy baleset helyszínére. Sok versenyző halt meg ezeken a hosszú pályákon. Niki Lauda 1976-os súlyos balesete miatt helyezték át később a német nagydíjat a Hockenheimringre. Nagyon halvány gyerekkori emlékeim vannak Lauda balesetéről, de igazából erről az egész sztoriról, a Rush történetéről nem sokat tudtam. No persze a nevek ismerősek voltak, de a Hunt vs. Lauda párharc ilyen mélységekben ismeretlen volt előttem - tulajdonképp csak a második Lauda korszaktól követtem a F1-et, akkor imádtam az egészet -, ebből kifolyólag a Rush iszonyat tetszett: totál hitelesnek tűnt, elkalauzolt egy olyan világba, egy olyan korba, amire már korábban is mindig kíváncsi voltam. Amúgy is, ha valami témához van kötődése az embernek, akkor az arról készült film képes jobban megérinteni… ez a mozi pedig betekintést nyújt a száguldó cirkusz 70-es évekbeli viszonyába, akkor milyen feltételek között is versenyeztek a fiúk. Akit picit is érdekel e világ, az borzasztóan fogja élvezni a hátteret, a F1 hátterét, a két pilóta útját a bajnoki címig: eszméletlen jó versenyfelvételekkel ( legyen az esős vagy száraz verseny - Lauda ugratása a Nürburgringen borzongató), a pit-beli jelenetekkel, a tesztelésekkel, az autók összerakásával, a pilóták gyűlésével, a csapatkeresés időszakával, mindennel. A versenyautók dübörgése felnyomja az adrenalin szintünket, habitusunktól függően ülünk Hunt vagy Lauda autójában. Mert a film ráadásul nem csak az 1976-os szezont mutatja be, hanem a kezdetektől, a két fiatal első rivalizálásától, a ’70-es F3 szezontól kapcsolódik be a történetbe. Hogy aztán Hunt VB címével érjen véget… a két bajnok reptéri találkozásával, amikor is szerintem végleg elismerték egymás tudását és címét. James Hunt és Niki Lauda párharca nem egyedülálló a versenyzés történetében. Rengeteg hasonló rivalizálás kíséri végig az autó/motor versenyzést, de ez a mozi valami különlegeset csinált: a két pilóta karakterén keresztül nyújt betekintést nyújt a F1 akkori világába. A sport, a versenyek bemutatása és hiteles ábrázolása mellett ebben a filmben legalább olyan fontos a szereplők jelleme, gondolataik, személyiségük. A két figura maga a tűz és a víz – minden bizonnyal ki is van színezve picit (főleg Hunt) karakterük -, ezek biztosítják mindazokat az érzelmi motivációkat, plusz töltetet, ami az ilyesmi mozit a csúcsra emeli. Ha csak dokumentarista jelleggel végigvitt volna minket a versenyeken, azok csúcspontjain, vagy ha csak a figurák egymás elleni érzéseire koncentrált volna, fele ennyire nem lett volna jó. A rendező kiváló érzékkel adagolja az adrenalin növelő versenyzés képsorait a pilóták magánéletével, a drámát a poénnal. Gyakorlatilag ott vagy a pályán, ott vagy Hunt mellett a buliban, ott vagy Lauda mellett a kórházban. Borzongatóan élethű az egész, a díszlet, a CGI, az autók, a megidézett versenyzők, minden… … mégis, az egész mozi nem működhetne a két színész csodálatos teljesítménye nélkül. Az első nézésre csak Daniel Brühl (Lauda) játéka ejtett ámulatba, de mostanra Chris Hemsworth (Hunt) alakítása teljesen felnőtt mellé. Minkát srác zseniális, tökéletesen hozzák az EMBERT a versenyzőben. A mindenáron győzni akaró, de belül mégiscsak embernek maradó pilótákat, akikben a győzni akarás néha elmebeteg mániája mellett a kölcsönös tisztelet és testvériesség érzése ugyanúgy jelen van. Nincs fekete és fehér, egyikük sem csak jó és csak rossz. Mindkét karaktert lehet utálni és szeretni is, s bár a nagyközönség számára egyértelműen a macso Hunt a szimpatikusabb (bunyója a WC-ben már majdnem szívfacsaró), - nekem valahol Lauda tudása, profizmusa legalább annyira imponáló volt. Az egész mozi kettejük egymásra hatásáról szól, arról, hogy figyelve a másikat, ki milyen változást indított el a riválisában. Életfelfogások ütköznek, a kezdeti hév, az Asshole és az Assloch a végére átmegy a kölcsönös bajnokozásba – ez pedig nálam nagyobb katarzist tudott kiváltani, mint néhány más film erre kihegyezett más jelenete… Howard ugyanakkor kínosan vigyáz rá végig, hogy egyik zseni mellett se törjön pálcát: a tisztelet magja minden nézésnél, minden beállításnál jelen van – kimondatlanul is. Mert minden nagy versenyzőnek kell egy nagy társ, akit tisztelni kell, aki meg tudja szorongatni a tökeit – s ezt talán Lauda (és a mozi) legnagyobb tanulsága. Hogy Hunté mi?? Talán az, hogy bajnoknak lenni – folyamatosan a topon lenni – nem lehet olyan életvitellel, amit ő folytatott: egyszer lehet szerencséje, de rendszeresen nem. A történelem szerint Lauda jobban megtanulta a leckét, nyert még két VB címet – Hunt viszont kiszállt a cirkuszból. E szempontból érdekes, amit Hunt mond Laudának: „Azért néha nem árt, ha szeretnek”. Nem. De az legfeljebb TV szerephez elég. Még valamit meg kell, említsek, ami feltétlenül a beleélés élményét mélyíti el: ez pedig a háromnyelvű film. Borzasztó jó volt az angol/német/olasz nyelvek váltakozása, amire az eredeti hangsávban még egy lapáttal rátett Brühl angol akcentusa. Zseniális. A magyar szinkronban is szerencsére csak az angol van szinkronizálva (így eltűnik az akcentus) – ha nem így lenne, egy fontos összetevő veszne el. Igazi finomhangolás ez, a hibátlan látvány, a dráma (Lauda kórházi kezelésének meg egyszerűen brutális) és a történet mellett. Daniel Brühl spanyol!!!! származása ellenére elképesztően jól hozza az osztrák pilóta figuráját, míg kedvenc Thorunk az angol Huntot. Jó volt olvasni-látni a többi nagy nevet, Regazzoni, Scheckter, Fittipaldi, Andretti, a fekete JPS autót, Senna későbbi kocsiját, a hatkerekű Tyrellt, az egész F1 70-es évekbeli világát. Iszonyat hangulata van a filmnek, méltán olyan magas a kedveltsége. De azért kíváncsi lennék, ehhez a mozihoz Hunt mit szólna… lehet, elküldene mindenkit a p*csába… És milyen jó lenne egy ilyen játékfilm a Senna/Prost, Mansell/Piquet, stb párharcról is. 100% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Nov. 07, 2018 1:38 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Hétf. Márc. 03, 2014 6:00 pm | |
| - R2-D2 írta:
Hajsza a győzelemért
Az egész úgy tökéletes, ahogy van: két bajnok heroikus küzdelme egy letűnt F1 világban, egy olyan F1 világban, amit én mindig is jobban szerettem, mint a mait… Akit picit is érdekel e világ, az borzasztóan fogja élvezni a hátteret, a F1 hátterét, a két pilóta útját a bajnoki címig: eszméletlen jó versenyfelvételekkel ( legyen az esős vagy száraz verseny - Lauda ugratása a Nürburgringen borzongató), a pit-beli jelenetekkel, a tesztelésekkel, az autók összerakásával, a pilóták gyűlésével, a csapatkeresés időszakával, mindennel. A rendező kiváló érzékkel adagolja az adrenalin növelő versenyzés képsorait a pilóták magánéletével, a drámát a poénnal. Gyakorlatilag ott vagy a pályán, ott vagy Hunt mellett a buliban, ott vagy Lauda mellett a kórházban. Borzongatóan élethű az egész, a díszlet, a CGI, az autók, a megidézett versenyzők, minden… mégis, az egész mozi nem működhetne a két színész csodálatos teljesítménye nélkül. Jó volt olvasni-látni a többi nagy nevet, Regazzoni, Scheckter, Fittipaldi, Andretti, a fekete JPS autót, Senna későbbi kocsiját, a hatkerekű Tyrellt, az egész F1 70-es évekbeli világát. Iszonyat hangulata van a filmnek, méltán olyan magas a kedveltsége.
100%
Mivel nálam is csak épphogy maradt le az éves dobogóról a Rush, így aztán gondolom nem lesz meglepő, hogy a kiváló írás minden szavával egyetértek. És még azt a 100%-ot sem érzem annyira túlzónak. Milyen 100%-ot adni egy filmre ? . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Hétf. Márc. 03, 2014 8:22 pm | |
| - Niwrok írta:
Mivel nálam is csak épphogy maradt le az éves dobogóról a Rush, így aztán gondolom nem lesz meglepő, hogy a kiváló írás minden szavával egyetértek. És még azt a 100%-ot sem érzem annyira túlzónak. Milyen 100%-ot adni egy filmre ? . Köszi! Hogy milyen?? JÓÓÓÓÓÓ!!!! (csak ritka) | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Beszélnünk kell Kevinről Szer. Márc. 05, 2014 5:22 pm | |
| . Beszélnünk kell KevinrőlNem is bánom, hogy pár nap eltelt a megtekintése óta, mert legalább leülepedett az a felkavaró dráma, amit ez a mozi nyújt. Talán kicsit összeszedettebben tudok így nyilatkozni a filmről - ami az év, vagy az évtized filmje is lehetett volna, ha maradéktalanul kihasználják a benne lévő potenciált. A történet szerint… na, itt az első gond. Ez is egy film, amiről SEMMMI konkrétumot nem szabad elmondani. A mozi szerkezete eleve úgy van felépítve, hogy az idő előrehaladtával csomagolódjon ki az egész, a néző maga hámozza ki a cselekményt a flashbackekből, a gyakran túlvizionált képekből, utalásokból. Legyen elég annyi, hogy ez egy anya és egy fiú története, egy megdöbbentő családi dráma, ahol minden szónak, jelenetnek különös súlya van a történet egészét tekintve. Összességében ugyan jócskán vannak hitelességi problémáim vele – ezeket később -, normális világban az egész csupán egy kegyetlen fikció lehetne, de sajnos az elmúlt évek eseményei arra döbbentettek rá, hogy ez bármikor valósággá válhat. És ettől lesz ez igazán kemény. Ráadásul – egy pici személyes kötődés ismét -, egy volt kollégám kisfia körülbelül hasonló dolgokat produkál, mint itt a kis Kevin. Borzasztó nehéz lehet egy ilyen gyerekkel együtt élni, de ők sem – hasonlóan a filmbeli Evahoz – merik vagy akarják meglépni a legtörvényszerűbb megoldást… és itt el is gondolkodhatunk a film egyik nagyon fontos aspektusáról: hol a szülői szeretet határa? Mi kell ahhoz, hogy a Kevinhez hasonló beteg gyerekeket a megfelelő helyre adjuk? Mennyit szenvedhet egy anya a gyermekéért?? Mik a szülők felelősségei egy ilyen torzult jellem kialakulásában? Kőkemény kérdések – amik azonban elsősorban gyerekes nézőknek szólnak. Amúgy is úgy érzem, az egész mozi azokat tudja igazán megérinteni, akik már neveltek gyereket – ezzel a Kevin úgy lett rétegfilm, hogy nem is igazán akart az lenni. Viszont a gyerekes szülők kapásból fenn fognak akadni néhány dolgon, ami számukra a mozi hitelességét nagymértékben aláássa. Kezdjük az elején: ilyen nincs. Ilyen egyszerűen nincs, hogy egy nem kívánt terhesség magzatra vetített ellenszenve a csöppség által visszaforduljon és minden gonoszságával az anyára szálljon. Ilyen csak az ómenes filmekben van, ahol viszont a főszereplőt Damiennek hívták, nem Kevinnek. Aztán olyan sincs, hogy a teljesen nyilvánvaló fizikai tünetek után nem viszi el pszichiáterhez a gyereket a szülő. Addig mennék, amíg ki nem derül, mi a baja a gyereknek. Az is illúzió, hogy csupán szeretettel kell az ilyenekre reagálni: ahogy mondta Kevin: „Ez volt az egyetlen őszinte tetted”… nos, abból kellett volna több. S végül – ne kenjünk már mindent a gyerekre – az is abnormális, hogy Eve, a gyerekkocsiban üvöltő baba sírásásnak túlharsogása miatt útépítő munkások mellé áll… anyám… először furcsa is volt, hogy mindezt egy női rendező írta és rendezte, de aztán – ha jól láttam – minden világos lett: ilyet csak egy gyermektelen nő tud kitalálni… De még így is borzasztó erős lett a mozi. Egyszerűen azért, ami történik benne, no meg az odáig vezető út apró állomásai által. Nem könnyíti a megértést, de kifejezetten jót tesz a filmnek az össze-vissza szabdalt idősík, a rengeteg flashback, amiket az induláskor talán nem is tudunk hova tenni. Ezzel kapcsolatban két dolgot kell mindenképp kiemelni. Mielőtt az elején minden teljes káoszba fulladna, a tízedik perc környékén elcsattan egy pofon – nos, az ott, iszonyat hatásos volt. Onnantól kezdett engem az egész igazán érdekelni, érdekelni, mi is van még ebben a filmben… a másik meg az, hogy végig hiányoltam két karaktert a filmből, de hogy hova lettek, az csak a legvégén lepett meg. Sőt, az lepett meg csak igazán… Olyan szívesen megírnám, világgá kürtölném, mi a film lényege, de nem tehetem. Egyszerűen nem működik, ha nem magad hámozod ki a narancsot a héjából… A vizualitás néha túlságosan stilizált mivolta engem egyáltalán nem zavart, Tilda Swinton egyszerűen zseniális Eva szerepében. A férjét játszó Jon C. Reilly remek karakterszínész, itt sem volt ez másképp. A kis Kevin – naná, hogy Damienhez viszonyítva!!! – nekem nem tetszett annyira, a nagy Kevin (Ezra Miller) viszont ezzel a keleties vonással, az emo-s beütéssel szuper volt. Az egész mozi hangulata nagyon ott van, a sejtelmesség – ha nem tudsz semmit róla – kiválóan működik. Néhány jelenet borzasztóan hatásos (néhány erősen hatásvadász – paradicsom, stb..), a téma kegyetlen(ül) valós, a legnagyobb kérdésre azonban ez a mozi sem képes válaszolni (ami kérdés egyébként elhangzik a moziban is): "-Miért? -Azt hittem, tudtad."
Hát nem, bazzeg. Pedig szívesen megtudtam volna… 80% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Nov. 07, 2018 3:51 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Szer. Márc. 05, 2014 8:45 pm | |
| - R2-D2 írta:
Beszélnünk kell Kevinről
Nem is bánom, hogy pár nap eltelt a megtekintése óta, mert legalább leülepedett az a felkavaró dráma, amit ez a mozi nyújt. Talán kicsit összeszedettebben tudok így nyilatkozni a filmről - ami az év, vagy az évtized filmje is lehetett volna, ha maradéktalanul kihasználják a benne lévő potenciált.
Olyan szívesen megírnám, világgá kürtölném, mi a film lényege, de nem tehetem. Egyszerűen nem működik, ha nem magad hámozod ki a narancsot a héjából…
80%
"SPOILER!" ? Kár, hogy már túl régen láttam ahhoz, hogy igazán érdemben tudjak róla beszélgetni, azt meg még továbbra is tartom, hogy elég volt egyszer látnom. De... - Spoiler:
- Te lehet, hogy vinnéd, de magad is látod, hogy van, aki meg nem viszi sem pszichiáterhez, sem szakorvoshoz, hogy legalább esély legyen megtudni a miértet. - Az egy dolog, hogy az apa karakterét is csak John C. Reilly miatt említetted meg -hiszen semmi más nem is volt, amiért meg lehetett volna említeni, a hiányán kívül-, de arra biztosan emlékszem, még ennyi idő távlatából is, hogy túl sok szeretetet én a szülés után sem láttam Eve-től Kevin irányába. Ahogy én láttam, Kevint nem csak a magzati korban Damien-módra magába szívott ellenszenv "táplálta", hanem hogy utána is az a nem kívánt gyerek volt, aki eredetileg. Sokkal inkább láttam Kevint Eve projektjének, valamiféle teljesítménypróbának, aminek a szakkönyvekben leírják a "checkpointjait", és semmi mást nem akart, mint ezeket eléretni vele, de folyamatosan falakba, ellenállásba ütközött. Azt ő is láthatta, hogy Kevin nem autista, nincsenek mentális fogyatékosságai, vagyis a gyerek rendelkezik a megfelelő képességekkel, csak egyszerűen "csakazértse" csinálja meg, amit ő kér tőle... Ezért, bizonygatandó, hogy ő mindent megpróbál, hogy mennyi áldozatot hoz meg érte (például hogy lemondott mindazoknak a dolgoknak a csinálásáról, amiket Kevin nélkül megtehetett volna; kell-e nyilvánvalóbb példát mondanom az utazó-szobánál?), és hogy nem az ő kudarca Kevin viselkedése, újra és újra ugyanazokat a száraz, Dr. Spock szagú gyakorlatokat csináltatja vele, ahelyett, hogy csak a próba kedvéért mosolyogva átölelné, ténylegesen játszana vele gyakorlás helyett. Vagyis megpróbálná megismerni, ahelyett hogy a saját gyerek-képét erőszakolná rá, vagy akarná mielőbb letudni a feladatokat, amiket Dr. Spock szülőként neki "kiadott", hogy "vége" legyen a nevelésnek, és csinálhassa, amit szeret. És valahol itt válik el szerintem a makacsság a következetességtől, a nevelés az irányítástól, a törődés a foglalkozástól, a türelem a közönytől. Ha egyszer a gyerek azt érzi, hogy az anyja muszájból foglalkozik vele, és szinte bármit szívesebben csinálna ennél, hogy csak "túl akar lenni rajta", annak garantáltan lesz nyoma a személyiségében, már csak azért is, mert a gyerekek szivacsként szívják fel a környezetükben levő viselkedésmintákat, és helyzetfüggő, hogy azokat hogyan reagálják le. Persze lehet, hogy Kevin a puszitól, az ölelésektől és a közös játéktól még ugyanaz a kis geciláda maradt volna, de így, hogy meg sem próbáltak máshogy viszonyulni hozzá, mint egy folyamatosan útban levő csomaghoz, ezt elég nehéz megítélni. - És ezért mindegy, hogy gyermektelen nő csinálta-e. Biztos sarkít valamennyit a film a jelenségen, de annyit azért nem, hogy ettől az esélytől ne érezze magát kényelmesen a néző, mert mind tudjuk, hogy igen, van az a gyerek, amelyik agyonveri az osztálytársát irigységből, vagy hidegvérrel gyilkol brahiból. Azok az esetek sem csak úgy spontán történtek meg, és lehet, hogy én látom rosszul, de semmi sincs előzmények nélkül, csak legfeljebb senki sem figyelt azokra. Ez a film pedig -túlzással vagy anélkül- szerintem csak ennyit akar: több figyelmet elérni...
. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Szer. Márc. 05, 2014 9:38 pm | |
| - Niwrok írta:
Beszélnünk kell Kevinről
Kár, hogy már túl régen láttam ahhoz, hogy igazán érdemben tudjak róla beszélgetni, azt meg még továbbra is tartom, hogy elég volt egyszer látnom. De...
- Spoiler:
- Te lehet, hogy vinnéd, de magad is látod, hogy van, aki meg nem viszi sem pszichiáterhez, sem szakorvoshoz, hogy legalább esély legyen megtudni a miértet. - Az egy dolog, hogy az apa karakterét is csak John C. Reilly miatt említetted meg -hiszen semmi más nem is volt, amiért meg lehetett volna említeni, a hiányán kívül-, de arra biztosan emlékszem, még ennyi idő távlatából is, hogy túl sok szeretetet én a szülés után sem láttam Eve-től Kevin irányába. Ahogy én láttam, Kevint nem csak a magzati korban Damien-módra magába szívott ellenszenv "táplálta", hanem hogy utána is az a nem kívánt gyerek volt, aki eredetileg. Sokkal inkább láttam Kevint Eve projektjének, valamiféle teljesítménypróbának, aminek a szakkönyvekben leírják a "checkpointjait", és semmi mást nem akart, mint ezeket eléretni vele, de folyamatosan falakba, ellenállásba ütközött. Azt ő is láthatta, hogy Kevin nem autista, nincsenek mentális fogyatékosságai, vagyis a gyerek rendelkezik a megfelelő képességekkel, csak egyszerűen "csakazértse" csinálja meg, amit ő kér tőle... Ezért, bizonygatandó, hogy ő mindent megpróbál, hogy mennyi áldozatot hoz meg érte (például hogy lemondott mindazoknak a dolgoknak a csinálásáról, amiket Kevin nélkül megtehetett volna; kell-e nyilvánvalóbb példát mondanom az utazó-szobánál?), és hogy nem az ő kudarca Kevin viselkedése, újra és újra ugyanazokat a száraz, Dr. Spock szagú gyakorlatokat csináltatja vele, ahelyett, hogy csak a próba kedvéért mosolyogva átölelné, ténylegesen játszana vele gyakorlás helyett. Vagyis megpróbálná megismerni, ahelyett hogy a saját gyerek-képét erőszakolná rá, vagy akarná mielőbb letudni a feladatokat, amiket Dr. Spock szülőként neki "kiadott", hogy "vége" legyen a nevelésnek, és csinálhassa, amit szeret. És valahol itt válik el szerintem a makacsság a következetességtől, a nevelés az irányítástól, a törődés a foglalkozástól, a türelem a közönytől. Ha egyszer a gyerek azt érzi, hogy az anyja muszájból foglalkozik vele, és szinte bármit szívesebben csinálna ennél, hogy csak "túl akar lenni rajta", annak garantáltan lesz nyoma a személyiségében, már csak azért is, mert a gyerekek szivacsként szívják fel a környezetükben levő viselkedésmintákat, és helyzetfüggő, hogy azokat hogyan reagálják le. Persze lehet, hogy Kevin a puszitól, az ölelésektől és a közös játéktól még ugyanaz a kis geciláda maradt volna, de így, hogy meg sem próbáltak máshogy viszonyulni hozzá, mint egy folyamatosan útban levő csomaghoz, ezt elég nehéz megítélni. - És ezért mindegy, hogy gyermektelen nő csinálta-e. Biztos sarkít valamennyit a film a jelenségen, de annyit azért nem, hogy ettől az esélytől ne érezze magát kényelmesen a néző, mert mind tudjuk, hogy igen, van az a gyerek, amelyik agyonveri az osztálytársát irigységből, vagy hidegvérrel gyilkol brahiból. Azok az esetek sem csak úgy spontán történtek meg, és lehet, hogy én látom rosszul, de semmi sincs előzmények nélkül, csak legfeljebb senki sem figyelt azokra. Ez a film pedig -túlzással vagy anélkül- szerintem csak ennyit akar: több figyelmet elérni...
. A fenébe, most akkor egyetértesz velem, vagy sem? - Spoiler:
Én úgy láttam, Eva próbálja szeretni a kiskölköt, nem egyszer próbálja átöleni is. Érdekes, hogy egyetlen egy pillanat van, mikor ezt Kevin viszonozza - mikor 40 fokos láza van. De Eva a körülményekhez képest mindent megpróbál (még börtönbe is megy utána) - no de ha ekkora gyűlölettel szembesülsz, mit is tehetnél??? A labdás játékot is inkább kétségbeesésnek tartom, mint projektnek. De továbbra is állítom, hogy az egész szitu életszerűtlen... Egyrészt bőgőmasina korában a gyerek nem ösztönösen gonosz (képtelenség), utána meg sokkal inkább Kevin projektjének tartom Eva-t, mint fordítva. Értem, hogy arra próbálták felhívni a figyelmet, hogy minden egyes Breivik meg USA lövöldöző személyiségtorzulása mögött van ok, de szerintem ez nem az, hogy a gyerek azért gonosz, mert nem kívántan jött világra. Sokkal inkább a gyerekkorában átélt események hatására válik őrültté. A tyúk és a tojás esete itt nem áll fenn: redendően gonosz csecsemő nincs. Na jó, Damien az volt - de az más. Meg tudod: "Az idegbaj öröklődő betegség. Én is a gyerekeimtől katam." - Öregem, ez qrvára igaz!!!
.
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Nov. 07, 2018 3:53 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Csüt. Márc. 06, 2014 12:52 am | |
| - R2-D2 írta:
A fenébe, most akkor egyetértesz velem, vagy sem?
- Spoiler:
Én úgy láttam, Eva próbálja szeretni a kiskölköt, nem egyszer próbálja átöleni is. Érdekes, hogy egyetlen egy pillanat van, mikor ezt Kevin viszonozza - mikor 40 fokos láza van. De Eva a körülményekhez képest mindent megpróbál (még börtönbe is megy utána) - no de ha ekkora gyűlölettel szembesülsz, mit is tehetnél??? A labdás játékot is inkább kétségbeesésnek tartom, mint projektnek. De továbbra is állítom, hogy az egész szitu életszerűtlen... Egyrészt bőgőmasina korában a gyerek nem ösztönösen gonosz (képtelenség), utána meg sokkal inkább Kevin projektjének tartom Eva-t, mint fordítva. Értem, hogy arra próbálták felhívni a figyelmet, hogy minden egyes Breivik meg USA lövöldöző személyiségtorzulása mögött van ok, de szerintem ez nem az, hogy a gyerek azért gonosz, mert nem kívántan jött világra. Sokkal inkább a gyerekkorában átélt események hatására válik őrültté. A tyúk és a tojás esete itt nem áll fenn: eredendően gonosz csecsemő nincs. Na jó, Damien az volt - de az más. Meg tudod: "Az idegbaj öröklődő betegség. Én is a gyerekeimtől kaptam." - Öregem, ez qrvára igaz!!!
Kicsit megzavarodtam ; mivel is "kéne" egyetértenem ? - Spoiler:
Ha azzal, hogy "bőgőmasina korában a gyerek nem ösztönösen gonosz" (mínusz Damien ), akkor ez pipa, de ezt meg is próbáltam belefogalmazni az előző hozzászólásomba. Ha azzal, hogy "van ok, de szerintem ez nem az, hogy a gyerek azért gonosz, mert nem kívántan jött világra", akkor ez is pipa... de csak félig. Mert szerintem van itt egy logikai ugrás, és ezt kéne megpróbálni áthidalni: ha eredendően gonosz csecsemő nincs, akkor hogyan "kerül" Kevinbe az a gyűlölet, amivel utána Eve szembesül, miközben ő mindent megpróbál, még a szeretetet is? Te is azt mondod, hogy valaki, jelen esetben Kevin "sokkal inkább a gyerekkorában átélt események hatására válik őrültté". Ezzel is egyetértek -azzal a kitétellel, hogy az őrület inkább mentális fogyatékosság lenne, míg Kevinnél szerintem inkább a morális fogyatékosság játszik szerepet-... csakhogy az egyetlen gyerekkori "esemény", amit a film bemutat nekünk, az Eve. Erre írtam egy lehetséges választ, és azért ezt, mert nem értek a biológiához (esetleg ha JCH-nak van kedve, és erre jár, felhomályosít minket ) így aztán nem tudhatom, hogy egy nem kívánt terhesség feszültsége és érzelmei milyen hormonális és biokémiai folyamatokat eredményeznek az anyában, ami hatással lehet a magzat fejlődésére. A válaszom pedig az volt, hogy a nem kívánt gyerek nem válik attól kívánt gyerekké, hogy megszületik, így a születés nem feltétlenül változtatja meg az anya viselkedését, ezért lehet a kiindulás a nem kívánt terhesség maga. Természetesen felébredhet az anyai ösztön, ahogy az anya az újszülöttjére néz, de éppúgy előfordulhat, hogy az anya a születés után a környezeti ingerekre sokkal fogékonyabb csecsemővel is úgy bánik, mint nyűggel és teherrel (és azért erre volt nem egy példa a filmben), ez pedig tényező lesz a gyerek személyiségében, mint ahogy minden más inger is. Minél tovább zajlik ez, annál mélyebbre épül be, és annál visszafordíthatatlanabb lesz, feltételes reflexszé válik, abból meg, ahogy tudatos lesz -akár 5-6 évesen, de tinédzserkorban meg főleg-, lehet belőle rosszindulat, esetleg bosszúvágy, meg még száz más. Akkor aztán már lehet próbálkozni labdázással, ölelgetés-próbákkal meg egyebekkel, az már kb. a "halottnak a csók"-kategória. Ez még így is életszerűtlen neked? Szóval igen, szerintem az emberi kapcsolatokban semmi sincs ok nélkül, és ha valami/valaki tizenéves, meg óvodáskorban el van baszva, úgy, hogy a feltételezés szerint a születéskor még nincs elbaszva, akkor annak a kettő között kellett elbaszódnia. Itt ráadásul olyan mértékű elbaszódásról beszélünk, ami Kevinnél azt eredményezi, hogy még a család többi tagjára is csak erőforrásokként, eszközként tekint az anyja elleni "hadjáratban", érzelemmentesen, számítóan, kegyelem nélkül (ld. a húga). Hogy kétségbeesés a labdás játék? Ezt én is így éreztem; kétségbeesett próbálkozást arra, hogy Eve kijavítsa, helyrehozza, amit elrontott. Hogy "a körülményekhez képest mindent megpróbál"-ba beletartozik a "még a börtönbe is utána megy"? Na ja, de ha jól emlékszem, az egyetlen kérdése hozzá az általad is idézett "Miért?". Szerintem nem törődés az, hogy a fiát látogatja, hanem a magyarázat iránti igény/szükséglet, még pontosabban pedig az, hogy meg akarja tudni Kevintől, hogy mennyi az ő felelőssége mindabban, ami történt, hogy hol rontotta el.
. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Csüt. Márc. 06, 2014 1:12 am | |
| - R2-D2 írta:
Red lights
„Rodrigo Cortés, az Élve eltemetve díjnyertes író/rendezője újabb feszült hangulatú thrillert szállított, melynek befejezése sokáig ott visszhangzik majd a fejekben.” – Igen, b+. Hogy mi is ez az egész.
60%
"Pihenésképpen" pár mondat a Gyilkos médiumról. Abszolút egyetértek az írásod minden szavával, kivéve a végső pontszámot, mert nekem a film irritálóan zavaros, feleslegesen szürreális, részben értelmetlen, részben meg a csavarok helyett "tekergetésnek" ható ötletbörzével izzadságszagúvá tett második fele miatt a 40%-ot is csak nehezen akarózik megadni. Szörnyű, ahogy az addig lineárisan haladó, érdekes drámákat és helyzeteket felépítő film a közepétől éles váltásokkal cikázva próbál a film eljutni a fináléig, de szétesik az egész, és amikor a -vélhetően fehérített homokkőből épített...- mosdóban elindult a bunyónál hatodszor is csak egy "Miapicsaez?!"-re futotta tőlem, akkor döntöttem el, hogy bűvészek ide, médiumok oda, ezt a filmet én még egyszer meg nem nézem, és erre csak rásegített a dagályos közhelygyűjtemény, amivé a két főszereplő gigászinak ígérkező párharcát degradálták. . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Csüt. Márc. 06, 2014 1:22 am | |
| - Niwrok írta:
- Kicsit megzavarodtam ; mivel is "kéne" egyetértenem ?
és a %-al? Értem azt, hogy végül is nem rossz film ugye? Az, hogy nem akarod többet látni az azért van-e mert nem tetszett, vagy azért mert kényelmetlen? Amúgy a logikád is jó (szokás szerint), csupán csak a gyereknevelés élményének meglétének hatása a nézőpontkülönbség oka kettőnk között (ez hülyén hangzik, remélem érted) | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Csüt. Márc. 06, 2014 1:55 am | |
| - R2-D2 írta:
- Niwrok írta:
- Kicsit megzavarodtam ; mivel is "kéne" egyetértenem ?
és a %-al? Értem azt, hogy végül is nem rossz film ugye?
Az, hogy nem akarod többet látni az azért van-e mert nem tetszett, vagy azért mert kényelmetlen?
Amúgy a logikád is jó (szokás szerint), csupán csak a gyereknevelés élményének meglétének hatása a nézőpontkülönbség oka kettőnk között (ez hülyén hangzik, remélem érted)
Vagyúúúgy ! A százalék az oké, talán még egy kicsit több is beleférne, mert egy jól összerakott, elgondolkodtató film egy mindig aktuális témáról, ahol a színészekre abszolút nem lehet panasz. A "nemtetszett" így "logikailag" kilőve . A "kényelmetlen" érdekes kérdés... de azt hiszem, az sem... A "kényelmetlen"-t, ha tudom, próbálom úgy értelmezni, hogy "olyan (személyes vagy a környezetemben tapasztalt) probléma, észrevétel, amivel nehezemre esik a szembenézés", és inkább kihívást látok ezekben, hogy a "vakfoltokra", a feltételes, tanult reflexekre, és azok okaira magyarázatot tudjak találni. Inkább azért nem tervezem újranézni (bár persze az efféle beszélgetések tehetnek róla, hogy ne így legyen ), mert "feleslegesnek" tartom ezt megtenni. A téma miatt eleve nem raknám be szórakozási célzattal, abban meg úgy érzem, megtaláltam a "kirakósokat", amiket megtalálhattam, össze tudtam illeszteni őket, amennyire én elégedett vagyok velük, megvan a logikai sor "A" és "B" pont között. Nem érzek kihívást a filmben, nem érzem, hogy újat tudna adni vagy mondani egy második megtekintés. Inkább úgy fogalmaznék, hogy másfajta tapasztalatokat gyűjtöttünk az életben, és ezért látjuk máshogy a dolgokat, így Kevin és Eve "kapcsolatát" és annak okait is... ami így természetes . . | |
| | | tchabee
Hozzászólások száma : 19 Join date : 2012. Oct. 12.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Csüt. Márc. 06, 2014 8:58 am | |
| - R2-D2 írta:
Hajsza a győzelemért
100%
Mindig kilógok a sorból én csak 90%-ot adok rá. Nagyon lekötött, nagyon jó, de... - sajnos én csak szinkronos "példányt" kaptam belőle és ott marhára idegesített Niki akcentusa, vagyis az ahogy magyarul hangzott. - Én Nikinek drukkoltam, nekem Ő a szimpibb (nem igaza nem tudok dönteni), de néha túl pátoszos volt és azon agyaltam, ha Niki látja ezt, elhiszi , mit gondol magáról? - 70-es évek, oké, jók a ruhák, kocsik, minden, kell is érzékeltetni, de a hdr szín hatása nekem már túl sok. Tudom ez a divat mostanában és féltékeny is vagyok a jó fotókra, én meg nem tudok ilyeneket csinálni, mert az én régi gépen ezt még nem tudja. Sokszor elegem van belőle, itt is ezt éreztem, de szerintem csak nekem volt vele problémám. - tökéletes autós filmet szerintem nem fognak soha csinálni. De azért nagyon ajánlott film, nálam biztosan többször nézős lesz. . | |
| | | tchabee
Hozzászólások száma : 19 Join date : 2012. Oct. 12.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Csüt. Márc. 06, 2014 9:20 am | |
| - R2-D2 írta:
Gravitáció
A varázslat kihat az értékelésemre is, így simán megadom a 95%-ot. Különben extrák nélkül csak 85% lenne, ahogy elsőre is volt.
extrákat nem láttam, így nálam csak 60-70%. 32"-os tv néztem, sajnos nem szobába való ezt igazán csak széles vásznon szabadna nézni. Az eleje nagyon idegsítő volt, a pörgés, a zajok, már már rosszul voltam. Nekem teremtés történet nem jött le, én csak azt éreztem a végén, hogy milyen pici, szánalmasan gravitációhoz, oxigénhez kötött lények vagyunk a világban. Túlélési ösztönnel hajtva majdnem a vágyott anyaföldön hall meg a hősnő jelképezve törékenységünket. - Spoiler:
Igen engem is zavart a mindig az utolsó pillanatban való megmenekülés. semmit sem rontott volna a filmen, ha 3 nappal később a Nasa irányítóközpontjából nézik a bázis szétrobbanását.
Aki látta az extrákat is és vagy ért hozzá a zsilipet mindig így nyitják ki, hogy kicsapódik az ajtó majdnem katapultálva a kezelőjét, mert kissé röhejesnek tűnt a második zsilip ajtó nyitása, az elsőnél még rágtam a körmömet, de a másodiknál is ugyanígy csinálni. Lehet így kell. . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 Csüt. Márc. 06, 2014 11:42 am | |
| Tchabee! Kimondottan örülök, hogy aktívvá tetted magad itt,remélem, gyakrabban elő is fordul majd. A Gravitáció nehéz eset, én is látom a film hibáit, de most már máshogy is tudok rá tekinteni. Az mindenmestre tény, hogy ez igazából moziban adja magát. A Rushban viszont nincs nézetkülönbségünk, ha már azt írod egy filmre, hogy többször nézős, már kiválónak mondható... Niki elhiszi magáról, aktív részese volt a film készítésének, én épp ezért inkább Hunt véleményére lennék kíváncsi. | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0 | |
| |
| | | | R2-D2 írásai 1.0 | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|