Lorraine Warren hiába profi, attól még ember (nem úgy, mint Sam és Dean, akik úgy emlékszem, átjáróháznak használják a túlvilágot ), ráadásul annyiszor hangsúlyozzák ki a gyengeségét, hogy szerintem ebbe az irányba viszik majd tovább a sztorit. Abba, hogy Lorraine egy nem várt "szuvenírt" is hazavitt magával...
A házra meg a démonra nem adtál magyarázatot...
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
Lorraine Warren hiába profi, attól még ember (nem úgy, mint Sam és Dean, akik úgy emlékszem, átjáróháznak használják a túlvilágot ), ráadásul annyiszor hangsúlyozzák ki a gyengeségét, hogy szerintem ebbe az irányba viszik majd tovább a sztorit. Abba, hogy Lorraine egy nem várt "szuvenírt" is hazavitt magával...
A házra meg a démonra nem adtál magyarázatot...
Spoiler:
De adtam : ha a démon Lorraine-ben van, akkor már nincs a házban . De ebbe inkább egy újranézés után mennék bele.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
De adtam : ha a démon Lorraine-ben van, akkor már nincs a házban . De ebbe inkább egy újranézés után mennék bele.
Spoiler:
No de mikor ment volna bele? Én legalábbis nem láttam erre utaló jelet. Másrészt meg úgy értelmeztem, hogy ez a démon helyhez kötött, telekhez, házhoz, kerthez. Miért is menne el a nővel? Pontosabban hogyan is mehetne el a nővel??? Nekem inkább az Annabelle-vonal tűnik járhatóbb útnak...
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Tárgy: Livide Szomb. Nov. 16, 2013 2:05 pm
.
Livide
Erre nem voltam felkészülve… Sem arra, hogy a mozi első harmadán bealszok, sem erre az idióta befejezésre. A közepére talán, a félelmetes részt élveztem a leginkább ebből a szürrealista francia nemistudoménmiből…
A történet szerint ugyebár Lucie, a kezdő ápoló, egy kómában lévő betegének a titkos kincsei hallatán tippet ad balhés barátjának, aki rögtön rácsap a könnyen szerzett pénz szagára, majd harmadmagukkal meglátogatják a fehér hajú néni házát. No persze minden balul sül el, vérgőzbe torkollik majd az egész, de míg odáig eljutunk, két szakaszon kell átverekedni magunkat. A Livide ugyanis három, viszonylag jól elkülöníthető részből áll, az első harmada a legrosszabb, majd utána a legizgalmasabb, s végül a legszürreálisabb.
Az első fél órában jóformán nem történik SEMMI. A biciklis kislányt leszámítva dögunalom az egész, iszonyat hosszú és vontatott felvezetés, egy másfél órás film keretein belül meg pláne. Felszínesen érinti ugyan a szereplők életét, jellemét – teszi ezt néha közhelyes kapcsolatokat felvonultatva -, de a valódi motivációik rejtve maradnak. Többek között az, hogy igazándiból Lucie-nak mi szüksége van a betörésre… Aztán az is lehet, hogy benn van a moziban, de őszintén megmondva én ebbe háromszor is belealudtam és talán pont ez kimaradt. Mindenestre a percekig a sétáló Lucie-t céltalanul követő kamera kiváló lehetőség volt pár perces alvásra…
Aztán a betöréskor felébredtem. Ahogy ezek hárman bejutnak a házba, onnantól fordul egyet a világ, és a Livide egy vérbeli paráztató kísértetfilm lesz. Úgy, hogy egy szem kísértet nincs benn. A sötétben elemlámpával bóklászó fiatalok a legjobb horrorfilmeket idézik, ahogy bejárják a házat, a lámpa fényében egyre szürreálisabb világ tárul fel. A kitömött állatok, bábuk, babák, a különféle szobák megannyi rejtélyt és meglepetést tartogatnak, az öregasszony a légzőmaszkjával (akár Bane öreganyja is lehetne) pedig éjszaka még félelmetesebb, mint nappal. Borzasztóan tetszett ez a szakasz, féltem is rajta rendesen, ahogy kell.
Hogy aztán a kulcsot elfordítva ismét megváltozzon a mozi, innentől az egésznek nem sok értelme van. Csak kapkodtam a fejemet, hogy akkor ez most hogyan, honnan, ki ez a három fehér ruhás csuklyás kaszabológép, mi értelme van az mindennek. Az egész már onnantól érthetetlen, hogy a srác hogy kerül A-ból B-be, aztán ahogy derülnek ki a részletek a fehér hajú banyáról, úgy kuszálódik és válik hiteltelenné és emészthetetlenné az egész. A falshbackek némi gyógyírt adnak erre, sokmindent próbálnak magyarázni, ámde a kulcskérdést még jobban bonyolítják… Anna kérdését. Azt is csak tippelni lehet, hogy akkor most boszorkányok, vagy vámpírok közé került a három fiatal, az öregedés előbbit, a vérszívás utóbbit erősíti. A lélekcsere tipikus WTF érzés, mint ahogy az újabb idióta finálé is. Nem tudom, de a mostani horrorfilmek készítői az önmegvalósítás keretében ragaszkodnak az alig értelmezhető, szürrealista jelképekhez, képi világhoz. Csak az ezzel a bajom, hogy gyakran a film addig felépített – nehezen megszerzett – élvezeti értékét képesek semmibe venni a baca elképzeléseikkel. Ahogy itt is: mikor már pont elfelejtettem az első harmad kínlódását, mikor a feszültség a tetőfokára hágott, akkor jön egy gonosz banya, aki kiugorva halálos ágyából lemészárol(tat) mindenkit.. Ehhh…
A képi világ mindazonáltal nagyszerű, a hangulat kiváló, különösen a ház, annak helyiségei tetszettek. A színészek közül igazándiból csak a csaj, Chloé Coulloud, aki megmarad emlékeimben, a két srác, az ápoló, de még a vényasszony is csupán töltelék. Anna pedig, Chloé Marcq sokáig a kínai császár agyagkatonáinak maszkját viseli, így igazából csupán a flashbackekben, no meg a legvégén nyújtott értékelhetőt. Az tetszett…
Számomra a Livide totál felejthető mozi, erős középső része miatt nézhető kategória, de a rengeteg megválaszolatlan kérdés, no meg finálé miatt maximum
55%
.
A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 27, 2018 6:06 pm-kor.
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
Számomra a Livide totál felejthető mozi, erős középső része miatt nézhető kategória, de a rengeteg megválaszolatlan kérdés, no meg finálé miatt maximum
55%
Jó, az Argento-"hommage"-ek nem a kedvenceid, ezt már az Insidiousról írtak után is sejtettem .
Nekem is a középső rész, a lámpás volt a kedvencem, de a felvezetés nyomasztó lassúsága, az áldozat becsalogatása a pókhálóba sem sokkal maradt le mögötte. És hogy ezek most vámpírboszorkányok vagy boszorkányvámpírok... A végét meg én sem értettem .
.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Tárgy: A bűn éjszakája Csüt. Nov. 21, 2013 3:48 pm
.
A bűn éjszakája
Gyújtsuk fel! Gyújtsuk fel!!!
Ismerős, ugye? Volt már máskor is Bűn éjszakája, csak azt Ördög Éjszakájának hívták… Igaz, ott az egész világ mindennap bűnben élt, azzal szemben itt van egy elképzelt jövő, ahol évente egyszer, 12 órán át büntetlenül lehet bűnözni, akár embert ölni is. Ez az Irtás. A Nagy Szabadság ( nesze neked USA és liberalizmus)újabb vívmányaként az emberek az egy év alatt felgyülemlett feszültségüket vezetik le így – természetesen súlyos és véres következményekkel. Zseniális filmindítás, elképesztően hatásos vízió, igazán kiváló ötlet egy filmhez: mert ki ne képzelte volna el, milyen jó lenne, ha valamit büntetlenül megtehetne… Ennek következtében megfelelő rendszerkritikát, véres és megrázó eseményeket vártam a Bűn éjszakájától, aminek nagy része viszont elúszott a lezárt házban, a hisztiben és a lövöldözésben. Kár érte… Így visszagondolva tulajdonképp akkor működött leginkább a film, mikor a híradóbejátszásokat mutatták. Az az IGAZI Bűn éjszakája, nem ez…
A történet szerint – ezzel nem árulok el titkot – a jómódúak drágán felszerelt biztonsági rendszerük mögé bújva bezárkóznak erre a 12 órára, így vészelve át a betöréseket és az öldöklést. Hacsak épp nincs megölendő nevük a listán, akihez el kellene zarándokolni, fülüket-farkukat behúzva várják a reggel hét órát. Nos, filmünk az éjszaka 12 óráját meséli el – azonban sajnálatos módon nem az Irtás szempontjából, hanem a család szempontjából. Ez viszont félresikerült: apu és anyu ugyanis borzalmasan idegesítő figurák, szélsőséges megnyilvánulásokkal és hiteltelen fordulatokkal. Különösen anyu hisztije zavart szorult helyzetben – hogy aztán a végére egy megmosolyogtatóan határozott mozdulattal koronázza meg filmbeli karakterét... Igaz, hogy az Irtás az oka mindennek, de tulajdonképp egy családi drámát kanyarítottak belőle, sajnos azonban tipikus sablonfigurákkal, és tipikus sablonhelyzetekkel, családon belüli viszonyokkal. Még jó, hogy nem voltak válófélben…
Egyébként maga az egész bezárkózás tetszett, a rolókról a Legenda vagyok jutott rögtön eszembe. A kinti világ figyelése a kamerák által hatásos, mígnem ugyebár a kisfiú felrúgja az ebben a szituban leginkább betartandó szabályt. De még ez sem lett volna baj, ha ezzel valós veszélyt teremtettek volna a házon belül is, mert a házon kívüli események egy bizonyos pontig nekem megfelelő fenyegetettséget jelentettek. A lámpás keresgélés jó volt - az a guruló baba király, Toy Story 3 rulez! – volt benne izgalom és feszültség, egészen addig, míg apu pálfordulása be nem következett. Tulajdonképp a Rambová alakulása után számomra világossá vált, hogy a nagy alapötlet, az órahosszat megérő beszélgető téma egyáltalán nem számít. Valahogy végig úgy éreztem – ami a mozi kétharmadára vált egyértelművé -, hogy önmagában az Irtás nem is fontos, inkább az, ami a házban történik. Lényegében a film felétől nem is foglalkozunk már a külvilággal, a film filozofikus és társadalmi kérdéseivel, a bűn éjszakájának valódi mibenlétével, hanem leegyszerűsítve, csupán Sandin apu és anyu morális tükrén keresztül kapunk egy kis ejnyne-bejnynét. Úgy, hogy a film átalakult egy „hogy védd meg a házadat típusú” akcióhalmazzá. Önmagában egyébként még ez sem lett volna rossz, de a rengeteg meglepetésnek szánt fordulat sajnos teljesen kiszámítható. Ahogy meg arcot adtak a támadóknak, ahogy derültek ki a motivációk, alakultak a jellemek, úgy veszett el a félelem – pedig volt egy pillanat, amikor akár a 13-as rendőrőrshöz hasonló szitut is ki lehetett volna alakítani. Így viszont olyan lett, mint egy lövöldözős Home alone…
És mégis tetszett. Egyszerűen az alapötlet annyira zseniális, hogy számomra film feletti élményt eredményezett. Kicsit olyan, mint a Flashforward, ott sem tudta semmi lerontani a felütést – itt is állandóan a mögöttes dolgokon járt az agyam. Néztem a híradóbejátszásokat, hallottam hozzá a bemondó dumáját, kitágult a világ – és tulajdonképp eljátszottam a gondolattal mi lenne ha… Ha tényleg meg lehetne-e ezt csinálni. Kimennék? Bankba biztosan, de ölnék-e? Ismerem-e magamat annyira, hogy tudok erre választ adni? Különösebb ellenségem nincs, de azért lenne elképzelésem, hova kellene menni egy golyószóróval… És fordítva: be kellene zárkóznom? Mit csinálnék a gyerekekkel? Lenne-e a házon belül külön pánikszobám? Hogy lehet nekik ezt az őrületet elmondani? Akarna bárki bántani minket? A kamerák képeit nézve millió kérdés merült fel bennem… Másnap ki szedi össze a halottakat? Mi van a kórházakkal? Aki előző nap ölt, az másnap eltakarít? Biztosító?? Fizet??? Önmagában az Irtásnak olyan szerepe van, mint egy háborúnak? Tekintve, hogy évente újjá kell építeni Amerikát?? Ja és hol lehet ilyen virágot kapni???
Millió kérdés, mozi élményen túlmutató téma. Ez, az, ami miatt az átlagnál picit jobb a Bűn éjszakája. Amit nem tudtak lerontani a játékidő egészében sem… Amúgy meg, ami nekem még fontos volt: Lena Headey egyébként az újkori női kedvencem. A 300 első részében még csak felfigyeltem rá, de a Trónok harca óta követem mozijait: igazi kaméleon a csaj, ha nem is egy mindenek felett álló szépség, van valami megfoghatatlan benne, ami vonz. Profi volt itt is, mint ahogy társai is: a megírt szerepet jól adták vissza, kár, hogy a megírt szerep volt kicsit gyengébb. A mozi atmoszférája, a ház egyébként bejött, mint ahogy a kültéri is a videókon. A finálé asztali jelenete meg plusz hab a tortán.
Remélem, a második rész, amit terveznek, nem egy másik család másik házában fog játszódni, hanem kinn az utcán. Akkor akár az év mozija is lehet majd.
.
A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 27, 2018 6:07 pm-kor.
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
A mozi atmoszférája, a ház egyébként bejött, mint ahogy a kültéri is a videókon. A finálé asztali jelenete meg plusz hab a tortán. Remélem, a második rész, amit terveznek, nem egy másik család másik házában fog játszódni, hanem kinn az utcán. Akkor akár az év mozija is lehet majd.
Ahogy olvastalak, akkor jutottam közelebb ahhoz, hogy miért is volt idén az egyik legkellemetlenebb filmes élményem a Purge a jobb sorsra érdemes alapötlet és az Ethan Hawke - Lena Headey páros ellenére is.
Pont azért, amit te is írsz, hogy az Irtás nem fontos, csak a házban történtek. Ott meg egy gyatra picsahorror zajlik, ami alig jobb, mint a Hívatlanok, és az egész Irtásosdi csak ennek "megalapozására" került be a filmbe. És még ennél is rosszabb, hogy igazából a lehetőséget sem adta meg a film, hogy filózzak a mögöttes tartalmon, ugyanis egyetlen olyan okot nem mutatnak be, nem vetnek fel, ami egyáltalán igazolhatóvá tenné a Irtással lehetővé vált gyilkosság- és pusztítássorozatot.
Spoiler:
Mert kik is a haszonélvezői ennek a rendszernek, legalábbis kik azok, akiket látunk? - A biztonsági rendszereket értékesítő és azokat megfizetni képes gazdagok, akiknek ez a bevételen túl legfeljebb egy kényelmetlen gondolatokkal terhelt este a kis magánbörtönükben; - A gazdaság folyamatos újraépítésében érdekeltek, hiszen lámcsak, évente párezer hulla a legjobb garancia a kínálati válságok elkerülésére; - Pszicho- és szociopata zsúrpubik, akik annyira unják magukat, hogy alig várják, hogy évente egyszer egy kis gyilkossággal vihessenek izgalmat az életükbe; - Ezek tetszőleges kombinációi, és itt konkrétan az első és a harmadik kategória összegyúrásából keletkezett szomszédokra gondolok, akik pitiáner irigységből öltek volna, csak mert a szomszédnak zöldebb a fűje, finomabb a pitéje meg selymesebb a haja.
Egyetlen olyan figura nem volt benne, akire azt mondtam volna, ő olyan lehetőséget kapott a rendszertől, amivel -még ha morálisan megkérdőjelezhető is, de- egyet lehet érteni. Például egy vérbosszút valaki olyan ellen, aki kijátszotta a jogkatyvaszt.
Ezért nem tudott foglalkoztatni ez a rendszer, mert az elutasításon túl semmilyen érzelmet nem váltott ki belőlem. Ez így csak egy elitista társadalom kórrajza, akik effektív emberáldozatot mutatnak be a Pénz Istenének (persze mindig másokat), hogy felpörgessék a gazdaságot. Teljesen feleslegesnek érzem még plusz jogokat, jogosítványokat adni gyilkosoknak, akár csak 12 órára is. Aki akar gyilkolni, az most is meg tudja tenni, és "mérhetetlenül sajnálom", hogy a büntetési tételektől való félelmük miatt ezirányú vágyukat esetleg kénytelenek elfojtani. Jelenleg legalább az a korlát megvan, hogy egy gyilkosnak olyan személyes indítékkal kell rendelkeznie, ami ezt a félelmet, vagy más, egyéb korlátot übereli, egyébként nincs gyilkosság. Ha ezt, vagyis az indítékot kiveszed a rendszerből, akár csak 12 órára is, akkor a kérdéseid fele értelmetlenné válik, hogy van-e ellenséged, meg hogy akarna-e bárki bántani titeket. Lehet, hogy éppen olyannal futnátok össze, aki élvezetből ölne, mert megrészegíti az élet és halál uraként benne felébredő hatalommámor. Vagy egyszerűen azért, mert megteheti.
Sőt, ha valami igazán nyakatekertet kéne mondanom, akkor az az lenne, hogy még mentális "egészség" miatt sem indokolható az évenkénti mészárlás. Az Irtás utóéletéről ugyanis nekem nem a kórházas-biztosítós volt a kérdés (részemről tiszta, hogy ez gyakorlatilag egy 12 órán át elhúzódó katasztrófahelyzet, egy bombatámadás, annak minden helyreállító vonatkozásával együtt), hanem az, hogy mondjuk másnap mi lesz a reakció Sandinéknál vagy bárkinél, amikor összefutnak azzal, aki alig pár órával korábban a vérükre szomjazott. A szomszédok attól még ugyanúgy szomszédok maradnak... Vagyis az év elkövetkezendő 364 napjára garantált a paranoia, a másik oldalon meg a gyűlölködés, ami az Irtás nélkül megrekedt volna szimpla piti irigységnél.
**********************
Ha ez a cél, a feszkó levezetése, akkor ennél még azt is tisztességesebbnek tartom, hogy legyen újra bevezetve a halálbüntetés, aztán csinálják önkéntes hóhérok a nyilvános kivégzéseket. Évszázadokig meg a Föld bizonyos részein még most is működik ez a rendszer, és ugyan látszik, hogy nem lesz tőle jobb semmi, de rosszabb sem sokkal...
És ha már Lena Headey... Hogy állsz a Tükör/Szilánkkal?
.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Ahogy olvastalak, akkor jutottam közelebb ahhoz, hogy miért is volt idén az egyik legkellemetlenebb filmes élményem a Purge a jobb sorsra érdemes alapötlet és az Ethan Hawke - Lena Headey páros ellenére is.
Spoiler:
Egyetlen olyan figura nem volt benne, akire azt mondtam volna, ő olyan lehetőséget kapott a rendszertől, amivel -még ha morálisan megkérdőjelezhető is, de- egyet lehet érteni. Például egy vérbosszút valaki olyan ellen, aki kijátszotta a jogkatyvaszt.
És ha már Lena Headey... Hogy állsz a Tükör/Szilánkkal?
No, akkor már megérte írni...
Erre most mit is írjak? Tökéletesen igazad van, különösen a spoiler gomb mögött hagyott gondolatban. Viszont engem még ma is foglalkoztatott a téma, mentem a városban kocsival, láttam néhány sötét alakot és rögtön vágytam az Irtásra. Vagy mikor nézel egy Híradót, simán... Néhány ember?társunk nem érdemli meg az igazságszolgáltatást, ennek remek elintézési módja lenne az Irtás.
Na persze, ha nem sülne el fordítva a dolog... ugyanis bármennyire is irtáspárti lennék, egyáltalán nem lennék biztos benne, hogy nem remegne meg a kezem. Ellentétben azokkal, akik ellen fordulhatnék. No, mindegy. Valóban sajnálatos, hogy a remek alapötletet semmibe vették - kiváló mozi lehetett volna. Sokat ne gitálj, mert a végén még leeseik a százalékom 60-ra.
Tegnap volt a barátommal a szokásos szerda éji filmes összejövetelünk, s ismét csak arra lyukadtunk ki, hogy kellene küldeni Hollywoodnak forgatókönyveket. Mert ha minket (téged, Őt, meg még jónéhány embert) felkérnének, tuti, nem ezt hoztuk volna ki a Purgéből.
A Tükör/Szilánkkal nem állok sehogy, már nem emléxem, mit írtál róla, de vélhetően nem késztetett megnézésre. Most, hogy van ingyentéka, lehet, bevállalom - apropó, Te használod? De már megint van egy heti néznivaló. Így is 7 nap alatt 9 filmet néztem...
.
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
Néhány ember?társunk nem érdemli meg az igazságszolgáltatást, ennek remek elintézési módja lenne az Irtás.
Na persze, ha nem sülne el fordítva a dolog... ugyanis bármennyire is irtáspárti lennék, egyáltalán nem lennék biztos benne, hogy nem remegne meg a kezem. Ellentétben azokkal, akik ellen fordulhatnék.
A Tükör/Szilánkkal nem állok sehogy, már nem emléxem, mit írtál róla, de vélhetően nem késztetett megnézésre. Most, hogy van ingyentéka, lehet, bevállalom - apropó, Te használod? De már megint van egy heti néznivaló. Így is 7 nap alatt 9 filmet néztem...
A mostani rendszer inkább jogszolgáltatást nyújt, amit én nem kevernék össze az igazságszolgáltatással...
Igen, ez a másik bajom az Irtással, hogy tök jól hangzik, amíg csak annyival jár, hogy kiraksz az ablakba egy szép csokor virágot...
Spoiler:
A szomszédok kérdése egyébként talán egy fokkal még érdekesebb, ha azon a vonalon indulok el, hogy Sandinékra hogy fognak reagálni azok a kedves szülők, akiknek a szociopata szemükfényeit a család Irtásban részesítette...
És most, hogy így mondom, de, az mindenképpen az Irtás pozitívuma, hogy lehetőséget adott annak az agyhalott gennyzsáknak az idő előtti eltakarítására, aki előbb kilövi az áramot Sandinéknál (akiknek amúgy semmi előnyük nem származik az áramból, azon kívül, hogy látnak, hiszen nem működnek a segélyszolgálatok), utána meg azon veri habosra a nyálát, hogy miért nem találnak meg egy fickót a töksötétben .
Nem is azért kérdeztem, hogy feltétlenül nézd meg, vagy hogy emlékezned kéne, mit írtam, csak mondtad, hogy mostanában "követed" Lena Headey mozijait, és gondoltam, hátha ebbe a körbe a Tükör/Szilánk is belefér(t), ami kevés itthon is kapható filmjeinek egyike. .
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
A szomszédok kérdése egyébként talán egy fokkal még érdekesebb, ha azon a vonalon indulok el, hogy Sandinékra hogy fognak reagálni azok a kedves szülők, akiknek a szociopata szemükfényeit a család Irtásban részesítette...
Spoiler:
Egyébként tényleg. Mi van másnap???? Sandinéktól elvonatkoztatva: hogy reagálod le, hogy valaki, a szomszédod, vagy bárki ismerősöd kinyírta valami hozzátartozódat??? Egy évig készülsz a bosszúra?
Látod, nem olyan rossz ez. Lehet róla beszélni.
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
A szomszédok kérdése egyébként talán egy fokkal még érdekesebb, ha azon a vonalon indulok el, hogy Sandinékra hogy fognak reagálni azok a kedves szülők, akiknek a szociopata szemükfényeit a család Irtásban részesítette...
Spoiler:
Egyébként tényleg. Mi van másnap???? Sandinéktól elvonatkoztatva: hogy reagálod le, hogy valaki, a szomszédod, vagy bárki ismerősöd kinyírta valami hozzátartozódat??? Egy évig készülsz a bosszúra?
Látod, nem olyan rossz ez. Lehet róla beszélni.
Na ja, csakhogy nem a filmről beszélgetünk, hanem az alapötletről, aminek a frappánsságához eddig sem fért kétség .
Spoiler:
A film alapvetése szerint tulajdonképpen igen, utána egy évig kell magadba fojtanod a gyűlöleted és a bosszúvágyad, hiszen még az az elégtételed sem lesz meg, hogy esetleg elítélik a gyilkost gyilkosságért.
Egyébként van még két lehetőség: - Másnap odamész, aztán a négyes kategória alatti fegyvereddel (egyébként érdekelne, hogy a taktikai atomtölteten kívül milyen fegyverek vannak a felett, ha már a gépágyú is oké az Irtásnál) felkened a gyilkos agyát az első falra, és vállalod a jogi következményeket, Irtás ide vagy oda. Ez úgy is lehetőség, hogy szerintem abszurd hülyeség azt várni, hogy az Irtás lehetősége majd egy évre konzerválja az Irtás okozta(!) bosszúvágyat, csak mert egy év múlva büntetlenül megúszható lenne a revans. - Az Irtás igaz híveként a delikvens elfogadja, hogy ezúttal az Irtás tőle követelt áldozatot, és legyen az bármilyen fájdalmas, de semmivel sem fájdalmasabb, mint amit azok éreznek a szeretteik elvesztése iránt, akik más Irtások alkalmával haltak meg. Ezzel meg az a baj, hogy egy olyan kollektivista társadalmat vagy egyént feltételezne, aki mások fájdalmát egyenértékűnek kezeli a sajátjával, az ember viszont alapvetően nem ilyen, mert ha ilyen lenne, akkor az Irtás létre sem jött volna.
Úgyhogy végül megint oda lyukadtunk ki, ahova szoktunk: nem az eszmékkel vagy a módszerekkel van baj, hanem az egyes emberek személyiségével és az emberiség alapvetően állati ösztöneivel... bár ez utóbbi nem is feltétlenül baj, csak némelyik összeegyeztethetetlen a civilizációval és az ilyen széleskörű társadalmi együttéléssel.
Spoiler:
Azt ugyanis senki nem mondta, hogy az Irtás kötelező lenne, hogy rész kell benne venni! A legnagyobb fricska az lett volna a filmben, ha felépít egy ilyen lehetőséget, mint az Irtás, és a nagy napon nem történik semmi, mert mindenki marad otthon a picsáján, vagy teszi a dolgát, ahogy egyébként egy bármilyen más napon tenné!
Tudom, hogy ez egy nyálas utópia, ilyen "a bárány együtt legel az oroszlánnal"-szintű, de egy másik "előnyét" mégis felfedi az Irtásnak: minden jelzésnél jobban megmutatná, hogy kik azok, akikkel azért nem lehet becsületre és tiszteletre alapozott együttélést építeni, mert egyszerűen csak a büntetéstől való félelem akadályozza őket abban, hogy röhögve, kéjes élvezettel szúrjanak hátba, fosszanak ki, vagy egyéb módon tegyenek erőszakot rajtad és a körülötted élőkön. Akkor aztán csak várni kéne egy évet, a következő Irtás alkalmával eltakarítani a "szemetet", és az egész Irtás automatikusan törölhető lenne okafogyottság miatt...
.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Na ja, csakhogy nem a filmről beszélgetünk, hanem az alapötletről, aminek a frappánsságához eddig sem fért kétség .
Úgyhogy végül megint oda lyukadtunk ki, ahova szoktunk: nem az eszmékkel vagy a módszerekkel van baj, hanem az egyes emberek személyiségével és az emberiség alapvetően állati ösztöneivel... bár ez utóbbi nem is feltétlenül baj, csak némelyik összeegyeztethetetlen a civilizációval és az ilyen széleskörű társadalmi együttéléssel.
Spoiler:
Azt ugyanis senki nem mondta, hogy az Irtás kötelező lenne, hogy rész kell benne venni! A legnagyobb fricska az lett volna a filmben, ha felépít egy ilyen lehetőséget, mint az Irtás, és a nagy napon nem történik semmi, mert mindenki marad otthon a picsáján, vagy teszi a dolgát, ahogy egyébként egy bármilyen más napon tenné!
Tudom, hogy ez egy nyálas utópia, ilyen "a bárány együtt legel az oroszlánnal"-szintű, de egy másik "előnyét" mégis felfedi az Irtásnak: minden jelzésnél jobban megmutatná, hogy kik azok, akikkel azért nem lehet becsületre és tiszteletre alapozott együttélést építeni, mert egyszerűen csak a büntetéstől való félelem akadályozza őket abban, hogy röhögve, kéjes élvezettel szúrjanak hátba, fosszanak ki, vagy egyéb módon tegyenek erőszakot rajtad és a körülötted élőkön. Akkor aztán csak várni kéne egy évet, a következő Irtás alkalmával eltakarítani a "szemetet", és az egész Irtás automatikusan törölhető lenne okafogyottság miatt...
.
És meg is van az értékelésbeli különbség: míg Te nem tudod elvonatkoztatni a mozi valódi történéseit az alapötlettől én simán két szinten kezelem. Nálam a ház, a család gyakorlatilag nem is számít, már el is felejtettem - a film azon része jó, ha 40% -, míg az Irtás mibenléte, az alapötlet tovább él és emeli a film értékét. Tudom, elég visszás, de én így gondolkodom a The Purgéről...
Érdekes gondolat van a spoiler mögött - ámde ismerjük egymást annyira, hogy mindketten tudjuk, ez tényleg Utópia. Úgy is fogalmazhatnánk: az Emberiség tényleg megérett egy Irtásra.
Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
És meg is van az értékelésbeli különbség: míg Te nem tudod elvonatkoztatni a mozi valódi történéseit az alapötlettől én simán két szinten kezelem.
El tudnám, ha akarnám, hiszen már sokszor megtettem . A Purge egyszerűen kellemetlen élmény volt, és ez lett a 2013-as év Lopott ideje.
Ha már matekozunk, akkor a 15% különbség amúgy is inkább abban van, hogy neked a házban történtek 40% alatt vannak, nekem meg 20-25% körül . .
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Tárgy: Csapda Pént. Nov. 22, 2013 6:19 pm
.
Csapda
Most olvastam valahol a neten, hogy a kedves kritikus szerint a Csapda nem lesz benne a 2013-as év TOP10-ében… Anyám… Egyáltalán hogy jut eszébe bárkinek is ezt várni egy Dwayne Johnson filmtől??? Aztán meg ezt még nagy nyilvánosság előtt le is írni…
Nagyon kellemes meglepetés. A minimalista elvárásaimat toronymagasan túlszárnyalta, talán az eddigi legjobb Johnson mozi, amit láttam tőle. Mármint a legjobb komoly mozi – az eddigiekben ugyanis az ő figurájára épülő vicces helyzetekhez, vagy az agyatlan akcióhoz tudom kötni személyét, ahhoz szoktam. Itt azonban minden más: ugyan itt sem az ő színészi képességei miatt dicsérendő a film, hanem elsősorban a feszült, izgalmas forgatókönyvnek és a hitelesnek tűnő események miatt. Egyetlen egyszer sem éreztem azt, hogy agyament túlzásokba esett volna a film, nincsenek túlspilázott verekedések, lövöldözések, autós üldözés. Amit látunk, az akár meg is történhetne – üdítő színfolt manapság egy ilyen mozi, a DH és a F&F szériák mellett…
Akár meg is történhetne… igen, azt írta a főcím is, hogy megtörtént események alapján. No persze, ezt nehéz leellenőrizni (különösen a tanúvédelmi program miatt), de jórészt igaz lehet. Egy jól menő – ámde mégiscsak hitelre kényszerülő – vállalkozó fiát csőbe húzzák, sittre kerül, apuka pedig életét kockáztatatva mindent megpróbál, hogy kihozza onnan. Szövetkezik az igazságüggyel, a drogkereskedők kamionsofőrje lesz, s végül az ő segítségével jegelnek pár bűnözőt. Röviden ennyi a sztori, de nekem már rögtön az elején alapos megdöbbenést okozott és gondolatokat ébresztett: milyen ország az, ahol egy átvett, drogot tartalmazó postacsomag miatt a kötelező minimum 10 év börtön????? Hol van az arányosság meg a mértékletesség az amerikai jogban??? Egyáltalán, egy 18 éves kölyök, büntetlen előélettel hogy kerülhet rács mögé 10 (vagy több) évre, miközben az erőszak dúl az utcán, annak elkövetői meg 3-5 év múlva szabadulnak???
Ezekkel a kérdésekkel a fejemben vágtam neki a mozinak, s legnagyobb meglepetésemre gyakorlatilag az utolsó percekig izgultam rajta. Működött az egész, mondjuk sokat hozzátett a feszültséget fokozó zene is, de önmagában nagyon össze volt rakva minden. Üresjárat nem sok, amit a figurák csinálnak, az meg teljesen életszerű. Igen, számomra ez esetben a sokat kritizált lövöldözős, illetve autópályás jelenetek is bőven a hitelesség határain belül voltak. S ha már figurák. Johnson egyszerűen nem tud arccal játszani, szegény filmbéli fia semmi érzelmet nem kapott aputól. Az egész moziban gyakorlatilag ő a leggyengébb, de még ez sem tudta lerontani az élményt. A szakállas drognyomozó (Barry Pepper) egyszerűen zseniális, bármelyik hardcore bandába elmehetne frontembernek. Susan Sarandon, mint államügyésznő telitalálat, a hatalom gyakorlatilag korlátlan birtokosaként parádés alakítást nyújtott. Én mégiscsak két színésznek/ karakternek örültem igazán: az egyik Malik szerepében Michael K. Williams, aki a Gengszterkorzóban kedvenc fekete bűnözőm volt Chulky White szerepében, a másik pedig Shane (!!): az itt Daniel figuráját játszó Jan Brenthalt nagyon megkedveltem a The Walking Deadban – óriási öröm volt itt újra látni. Ezek a figurák nálam önmagában egy csillagot simán érnek.
Azzal együtt, hogy kérem szépen, The Rockot elverik. Sőt, megsérül és vérzik is!!! Statham után egy újabb idol dől le, s válik halandó(szerethető) figurává - a trónon pedig továbbra is ott ül a magányos farkas, Chuck Norris, megdönthetetlenül. A Csapda ugyanakkor számomra nem Johnsonról, hanem a remek kis beépülős drogos történetéről, no meg kedvenc mellékszereplőimről lesz emlékezetes. Aztán az is lehet, csak jó passzban talált meg, s ugyan eszembe nem jutna TOP10 közelébe juttatni, de kimondottan élveztem.
75%
.
A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 27, 2018 6:10 pm-kor.
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
Tárgy: Hiénák Szomb. Nov. 23, 2013 3:14 pm
.
Hiénák
Jómódú ember reptéren beszáll egy taxiba, majd egy balesetnek álcázott eseményt követően két potyautas kerül be mellé… Aztán hamarosan kiderül, hogy a két potyautas egy jól megszervezett rablás elkövetői, a rablás meg abból áll, hogy a taxival a delikvenst különböző bankautomatákhoz kísérik, kényszerítve arra, hogy kártyáiról vegyen le pénzösszegeket. Ez a Millionaire Tour, a milliomosok (taxi) útja…
No, a felütés (és a film címe) esetünkben is ez. Ígéretes indítás, Casper (Dominic Monaghan) és Billie (Bruckner Ágnes) játssza a rablót, akik kiszemelt áldozatukat megpróbálják rendesen megkopasztani, mielőtt az … és itt jön a Hiénák egyik lényege: semmi nem az, mint ami elsőre látszik. Ugyanis a remek alapötlet csak egy ajtó egy globális átverős/becsapós mozihoz. Sok mindennek más célja van, mint amit elsőre gondolni lehet, s a film végéig a gyakorlatlan mozinézőnek jó pár meglepetésben lehet része. Az izgalmas, minimál költségvetésű mozi nagy része egy taxiban játszódik, így remek alkalmat nyújt a színészi játékra és mindenek előtt a dialógusokra, az azokra adott reakciókra, az érzelmi változásokra, és arra, hogy egy mozi élvezhetőségét ne a látvány határozza meg. Kiváló kamerabeállításokkal operál, a két rabló mellett a taxisofőr Sammy (Rick Gomez) és az áldozat, Greg (Jordan Belfi) is a maga idejében és módján meghatározó szerepet kap, sőt utóbbi kettő az egész mozi kulcsa. A mozi próbál bizonytalanságban tartani - ez Gregen keresztül sikerül is -, szinte együtt lélegzünk a szereplőkkel, és magunk sem tudjuk, mit higgyünk el belőle. Különösen igaz ez az ügynöki dumára, hisz a rendező olyan okosan játszik a képekkel, hogy tényleg nem tudhatjuk, mi is van. Az egész gyakorlatilag egy négyszereplős kamaradarab a jobbik fajtából egy autóban, amikor meg elhagyjuk a taxit, akkor az adott szitu okozta feszültségtől szikrázik a levegő..
Hogy ennyi dicséret után miért is van hiányérzetem? Mert minden igyekezet ellenére gyakorlott mozinézőnek sajnos kiszámítható a film. Sajna elég hamar kiderül, hogy a Túra csak álca, onnantól viszont már várod a fordulatokat. S ha várod, fel is tudsz rájuk készülni. Az is tény, hogy nehéz még ennyi játékidőt is kitölteni egy autóban, ezért néha nagyobb a hatásszünet, mint kellene. A legérdekesebb, amivel egyáltalán nem tudok kibékülni, az a finálé. Valahogy végig azt hittem, több van a moziban, hogy a fordulat utáni fordulat után is lesz még egy. Egy mindent elsöprő, egy igazi katarzist okozó. No, ez a maga módján elmaradt – bár tény, hogy ez a fajta lezárás a legemberbarátibb a film egészét tekintve. A fene se tudja…
Mindazonáltal a rendezőre, Inon Shampanier-re érdemes lesz figyelni. Gyakorlatilag ez az első egész estés filmje, ahhoz képest végképp kiválóra sikeredett. A színészek nagyon jók, a beállítások, a sztori (amit a rendező írt) nagyszerű. Talán a feszességen lehetett volna húzni, de a 80 perc már így is vékony – ha kivágják az üresjáratot, talán túl rövid lett volna a film. Viszont ha csak másfél órád van és egy jó kis izgalmas mozit akarsz látni, bátran belevághatsz. Hogy eredetiben honnan, arról gőzöm sincs, ez még kinn sem jelent meg, az én változatomon AXN-es szinkron volt. Ez van fönn a youtube-on is.
80%
.
A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 27, 2018 6:11 pm-kor.