Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

4 találat

SzerzőÜzenet
justice - Keresés Movies14Téma: Niwrok írásai 3.0
Niwrok

Hozzászólások: 205
Megtekintés: 25119

Itt található: Kritikák, filmes gondolatok   justice - Keresés EmptyTárgy: Zack Snyder: Az Igazság Ligája / Zack Snyder's Justice League    justice - Keresés EmptyKedd Márc. 23, 2021 8:27 pm
Niwrok írta:

Az Igazság Ligája / Justice League

Amióta a DC előállt a Justice League ötletével, semmi mást nem csináltak, mint loholtak a Marvel után, hogy a képregény-mozik kenyeréből legalább egy szeletet kikanyaríthassanak maguknak. Eleve úgy indultak neki, hogy ők is akarnak egy Bosszúállók mozit, és hogy a Marvelnek ehhez évek meg vagy hat film kellett, az őket a legkevésbé sem érdekelte, viszont az eddigi kudarcok után szívesen mazsolázgattak azokból az ötletekből, amiket a "pirosak" már leteszteltek, és a közönség is jól fogadott. Ez mind a hangulatban, mind a karakterek ábrázolásában tetten érhető... és csak azért nem mondom, hogy a történetben is, mert ahhoz azért több kellett volna annál az egy mondatnál, hogy jön a röhejes nevű, mindenfajta háttér nélküli (de, egyszer utal rá, hogy kapcsolatban áll Darkseiddel, amiről én már legalább hallottam, hogy van ilyen), a 452. sablon világpusztító Steppenwolf nagy dérrel-dúrral, három akciójelenetben megszerzi a három bizbaszt, a negyedikben meg őt gyalulják le (oops... spoiler alert!), és amiből konkrétan egyedül a bukásának utolsó pillanat lettek érdekesek, de biztos véletlenül.

Most inkább a külsőségekben voltak zavaró dolgok. Először is el tudom képzelni, hogy azért, mert eredetileg IMAX-ra optimalizálták a mozit, de a DVD-korszak hajnalának hentesbárddal végzett képcsonkolásait juttatta eszembe, ahogy több tucatnyi jelenetben a szereplőknek csak a fél feje látszik, miközben beszélnek, vagy éppen csak nyaktól lefelé, mert kilógnak a képből. A green-box is szánalom, nem egy jelenetnél a szétmaszatolt háttér miatt a szereplők leesnek a vászonról. Ugyanis nem egyszer volt az az érzésem Henry Cavill jeleneteinél, hogy nem őt látom, hanem Cavill digitális mását, egy CGI-álarcot, ami különösen a szájmozgásánál volt feltűnő, és nem is értettem ezt a bizarr gondolatot. Aztán a filmet velem néző barátom emlékeztetett a "bajusz-gate"-re... Merthogy nem tudom, mit szóltam volna az eredeti felvételekhez, de arról én is olvastam, hogy elég sok jelenetet kellett pótlólagosan vagy újra leforgatni, gyakorlatilag a fenti hibák szinte mindegyike erre vezethető vissza, még Cavill szája is, amiről digitálisan kellett leszedni azt a bajuszt, amit a pótfelvételek alatt forgatott másik filmjében (Mission Impossible: Fallout) visel, és amit az ottaniak nem hagytak neki leborotválni.

6/10
.


Zack Snyder: Az Igazság Ligája / Zack Snyder's Justice League

justice - Keresés 61fsk310


Amikor az Igazság Ligájáról írtam annak idején, akkor is tudtam róla, hogy nem igazán az a film került moziba, aminek kitalálták, ez tükröződik is a fenti sorokból. Szó volt "kreatív nézetkülönbségekről", meg arról is, hogy Snyder egy családi tragédia miatt volt kénytelen kilépni a produkcióból, akinek a helyére a Warner a Bosszúállókat dirigáló Joss Whedon lépett be, de a lényeg az volt, hogy a forgatókönyv jelentős átírása, az utólagosan forgatott jelenetek, a sűrűn csattogó vágóolló és egyéb változtatások miatt az Igazság Ligája Frankenstein szörnyére hasonlított leginkább. Nem csoda, hogy a rajongók napokon belül rágni kezdték a stúdió fülét, petíciók íródtak és tüntetések szerveződtek azért, mert ők azt a filmet akarták látni, ami a dobozban és Snyder fejében maradt... a csoda az benne, hogy ezt, miután már a film főszereplői is beálltak Snyder mögé, a Warner tényleg engedte bemutatni, pontosabban szánt pénzt a befejezésére. Lehet, hogy csak azért, mert a koronavírus-járvány miatt sok filmet kénytelenek voltak elhalasztani, lehet, hogy tényleg láttak benne fantáziát vagy legalább pénzt, de "némi" utómunka után a Zack Snyder: Az Igazság Ligája nem egyszerűen egy bővített változattal vagy alternatív jelenetekkel lett gazdagabb, hanem egy másik filmként készült el.

Miközben a DC-univerzumot kívül-belül ismerőknek az új Igazság Ligájából leginkább az olyan jelenetek lehetnek kedvesek, mint Superman fekete ruhája, Steppenwolf új kinézete (szerintem így is gáz; valamivel hangulatosabb, de úgy néz ki mint egy doboz tűzőkapocs) vagy a Martian Manhunter felbukkanása, én az első képkockáktól kezdve jobban örültem annak, hogy végre nincsenek félbevágott szereplők az eltérő képarány miatt, merthogy az most 4:3-as. Hasonló örömmel fogadtam, hogy természetesen minden, Whedon által forgatott, utómunkázott jelenet ki lett dobva, ami nekem már azért megérte, mert Henry Cavill arca végre nem lötyög a fején, mint egy bénán mozgó CGI-gumiálarc. A harmadik pozitívum meg egyértelműen az volt, hogy végre van épkézláb háttérsztorija és bemutatkozása minden karakternek. A DC-CU (DC Cinematic Universe) ősbűne nálam még mindig az, hogy nem csináltak önálló filmeket a karaktereknek (legalább is nem mindnek, mert a JL bemutatásáig csak a Man of Steel meg a Wonder Woman készült el, az Aquaman csak utána), mielőtt összemesélték volna őket, így aki nem ezzel kel meg fekszik, aligha tudott többet Flashről, mint hogy gyorsan tud futni. Ha csak egy-egy szakasz erejéig is, de ez be lett pótolva, Barry képességeiből is több lett megvillantva (például hogy a sebességéből kifolyólag akár az időt is tudja manipulálni), Cyborg meg gyakorlatilag egy teljes hátteret kapott, onnantól kezdve, hogy mi vezetett a létrejöttéhez, egészen addig, hogy micsoda hatalom összpontosul a kezében. Sőt, Steppenwolf motivációja, a Kockák története (kicsit hosszú a bevezető jelenet Superman "halálsikolyával", de elég durva) és a legutóbb egyetlen mondattal elintézett Darkseid tervei is sokkal jobban kirajzolódnak.

Az már más kérdés, hogy ezzel sem vetkőzte le a film minden hibáját. Ha már Marvel, nehéz már talán megmondani, hogy mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás, legalábbis a képregényes világot illetően, de a mozikban a DC még mindig csak majmol, és ezen a ZS:JL sem változtat, sőt! Jó, hogy Steppenwolfról kiderült, hogy ő most éppen egy régi hibája miatt vezekel, és a Kockákkal próbálja visszakönyörögni magát Darkseid kegyeibe, de attól még a küldetése le sem tagadhatná Thanos örökségét, és nekem majdnem mindegy, hogy a világ leigázásához hat ékkő kell vagy három kocka. Thanos ráadásul az egyensúlyt kereste a pusztulásban, Darkseid meg annyi, hogy megkeseredik a szájában a falat, ha éhgyomorra nem hódított meg legalább három bolygót. A másik probléma, hogy Snyderrel együtt ipari mennyiségben tértek vissza a teljesen céltalan lassítások és fényjátékok, amik nekem nem adnak sokat, de legalább nincsenek negyedórás gyepálások, az akciójelenetek a maguk módján még kompaktak is. Ami viszont nem lett az, az a film egésze; Snyder annyi mindent bele akart passzírozni az Igazság Ligája keretei közé (köztük az Igazság Hajnalának borzasztó disztopikus jelenetének továbbgondolását és a saját önimádatát is), hogy meg sem állt a 4(!) óráig, ami azért Tarr Béla mércéjével mérve is durva teljesítmény, ezen pedig az is csak részben segít, hogy ez az időtartam fel lett osztva hat részre meg egy epilógusra.

Nagyjából az Acélember óta ez az első DC-mozi (na jó, még az Aquaman belefér...), ami a hányingeren és a vállrándításon kívül tudott reakciókat kiváltani belőlem, pedig szeretem a világát, különben nem adnék neki újabb és újabb esélyeket. Eszméletlenül és feleslegesen hosszú, ennek is egyértelműen minisorozatként kellett volna elkészülnie (mert hát tulajdonképpen az is), de úgy, hogy az eredeti változatból már csak halvány emlékeim vannak, azt minden szempontból lenyomta.


7,5/10
.
justice - Keresés Movies14Téma: Niwrok írásai 2.0
Niwrok

Hozzászólások: 980
Megtekintés: 95628

Itt található: Kritikák, filmes gondolatok   justice - Keresés EmptyTárgy: Az Igazság Ligája / Justice League    justice - Keresés EmptyKedd Nov. 21, 2017 8:00 pm
.
Az Igazság Ligája / Justice League

justice - Keresés Jl10


Superman halott, és vele együtt a Föld lakóinak általános reménye is veszni látszik. Batman ugyan a rendért folytatott küzdelemben megkapta Diana, azaz Wonder Woman segítségét, aki egy-egy terroristát vagy bűnözőt lerendez a maga körzetében, de a Denevér egyre több bizonyítékot talál arra, hogy akkora veszély fenyegeti a világot, amihez mindenképpen további társakra van szükségük. Erre már ugye ki is szemelte a balesete következtében halottnak nyilvánított, a testébe ültetett kibernetikus rendszerekkel mégis életben levő Cyborgot, a vízalatti birodalom, Atlantisz kitaszított hercegét, valamint a saját életét igencsak túlpörgető Barry-t, aki egy villámcsapás következtében tett szert emberfeletti gyorsaságra. Ötük ereje, képességei azok, amik talán elegendőek lesznek, hogy megállítsák az új galaktikus ellenfelet, Steppenwolfot, aki a Földön őrzött három ősi kocka segítségével akarja saját pokoli képére formálni a világot.

Amióta a DC előállt a Justice League ötletével, semmi mást nem csináltak, mint loholtak a Marvel után, hogy a képregény-mozik kenyeréből legalább egy szeletet kikanyaríthassanak maguknak. Eleve úgy indultak neki, hogy ők is akarnak egy Bosszúállók mozit, és hogy a Marvelnek ehhez évek meg vagy hat film kellett, az őket a legkevésbé sem érdekelte, viszont az eddigi kudarcok után szívesen mazsolázgattak azokból az ötletekből, amiket a "pirosak" már leteszteltek, és a közönség is jól fogadott. Ez mind a hangulatban, mind a karakterek ábrázolásában tetten érhető... és csak azért nem mondom, hogy a történetben is, mert ahhoz azért több kellett volna annál az egy mondatnál, hogy jön a röhejes nevű, mindenfajta háttér nélküli (de, egyszer utal rá, hogy kapcsolatban áll Darkseiddel, amit én már legalább hallottam, hogy van ilyen), a 452. sablon világpusztító Steppenwolf nagy dérrel-dúrral, három akciójelenetben megszerzi a három bizbaszt, a negyedikben meg őt gyalulják le (oops... spoiler alert!), és amiből konkrétan egyedül a bukásának utolsó pillanat lettek érdekesek, de biztos véletlenül.

Szóval hangulat és karakterek... Annyiból még talán láttam is értelmét egy ilyen jellegtelen főellenfélnek, hogy a csapat három tagját is most kellett bemutatni a nagyközönségnek, mindegyiknek felvillantani egy kicsit a hátteréből, felruházni egy-egy drámai vonással, és még valamit megmutatni a személyiségükből is. Ahhoz képest, hogy a sztori egyik kötelezően elvárt eleme (Superman természetesen nem maradhat a föld alatt...) és az akciózások miatt nem sok idő jutott erre, de úgy voltam vele, hogy annyit mindegyikükről megtudtam, amennyivel már el tudom helyezni őket a cselekményben, hogy ne csak ugráló jelmezek legyenek. Aquaman mondjuk nem lett több, mint a halakkal beszélő, iszákos csávó a vasvillájával, de a testén egy folyamatosan mutálódó, kiismerhetetlen kibernetikus parazitával osztozni kénytelen, svájcibicska Cyborg a csúfsága (ld. lent) ellenére is izgalmas volt, a villámlábú tinit meg a DC jól koppintotta le a Marveltől... és bőven nem csak a Quicksilver-féle trükkökre gondolok itt, hanem jelenetek egy az egyben lemásolására, a fiatalos, rajongói lelkesedés meg szerintem simán az új Pókembertől jött. Szintén Marvel-vonás, hogy talán a fenyegetés közelsége vagy Diana személyisége miatt, de nyoma sincs sem a korábbi, sem a karakterekben ott levő ellentéteknek, az egész társaság olyan bratyizós, mindössze pár beszólással, cikizéssel szórják meg egymást. És ha már Diana... jó, hogy szántak rá egy teljes filmet, hogy Gal Gadot megtanuljon jobban együtt élni a karakterével; a fene tudja, még pár film, és megtanulhat színészkedni is, hogy ne csak a domborodó "tehetségeitől" legyen elalélva mindenki. Az Affleck-féle Batmanre már legutóbb is sikerült ráhangolódni, Ezra Miller pedig villámgyorsan bejött az új Villámként, ő mindenképpen jó választás volt erre a szerepre. A karaktereket illetően így a stáb jól gazdálkodott, nekem hellyel-közzel bejött, amit láttam tőlük, és talán éppen azért lettem megengedőbb, engedékenyebb ezzel a filmmel, mert minimálisra vette vissza az olyan koncepcionális ökörségeket, mint a Dawn-ban volt a csodabogár Alfred meg a debil Luthor.

Most inkább a külsőségekben voltak zavaró dolgok. Ha eddig nem is jöttek be a Snyder rendezte DC-mozik képei, az igazán csak azért volt, mert annyi effektet zsúfolt beléjük, amiktől már felkavarodott a gyomrom, de az aprólékosságukra nem nagyon lehetett panasz... itt ezzel szemben inkább az igénytelenség dominál. Először is el tudom képzelni, hogy azért, mert eredetileg IMAX-ra optimalizálták a mozit, de a DVD-korszak hajnalának hentesbárddal végzett képcsonkolásait juttatta eszembe, ahogy több tucatnyi jelenetben a szereplőknek csak a fél feje látszik, miközben beszélnek, vagy éppen csak nyaktól lefelé, mert kilógnak a képből. A green-box is szánalom, nem egy jelenetnél a szétmaszatolt háttér miatt a szereplők leesnek a vászonról. A karakterek közül az első képek óta herótom van Cyborgtól, szerintem az évtized legrondább CGI-je lenne, ha nem készült volna el a TWD tigrise, de az animációban mégsem ő volt a legkirívóbb. Ugyanis nem egyszer volt az az érzésem Henry Cavill jeleneteinél, hogy nem őt látom, hanem Cavill digitális mását, egy CGI-álarcot, ami különösen a szájmozgásánál volt feltűnő, és nem is értettem ezt a bizarr gondolatot. Aztán a filmet velem néző barátom emlékeztetett a "bajusz-gate"-re... Merthogy nem tudom, mit szóltam volna az eredeti felvételekhez, de arról én is olvastam, hogy elég sok jelenetet kellett pótlólagosan vagy újra leforgatni, gyakorlatilag a fenti hibák szinte mindegyike erre vezethető vissza, még Cavill szája is, amiről digitálisan kellett leszedni azt a bajuszt, amit a pótfelvételek alatt forgatott másik filmjében visel, és amit az ottaniak nem hagytak neki leborotválni.

Bár annyi türelemre és alaposságra már nem futotta, hogy rendesen felvezessék a karaktereket, mielőtt összemesélik őket, de a DC-nél annyit azért úgy látszik, tanultak az eddigiekből, hogy el tudták hagyni az irritáló hülyeségeik nagy részét (persze találva egy-két újat helyettük), és összehoztak egy tűrhető popcorn-mozit. Attól messze van, hogy jó legyen, de tudtam közömbös lenni a látottak iránt, és az az eddigi DC-filmek jó részével szemben az nálam már fél siker... és mondom ezt úgy, hogy szerintem amíg a DC nem dönti el, hogy a pénzen kívül miért is készíti a poszt-Nolan mozijait, hogy mit is akar adni vele a nézőknek, addig ennél a kapkodásnál meg a loholásnál nem is lesznek képesek többre.


6/10
.
justice - Keresés Movies14Téma: Niwrok írásai 2.0
Niwrok

Hozzászólások: 980
Megtekintés: 95628

Itt található: Kritikák, filmes gondolatok   justice - Keresés EmptyTárgy: Batman vs Superman - Dawn of Justice - Ultimate Edition    justice - Keresés EmptyVas. Márc. 12, 2017 4:42 pm
.
Batman vs Superman - Dawn of Justice - Ultimate Edition

Bár már a mozis verzióról sem írtam igazán jókat (enyhe kifejezés...), a karakter iránti kíváncsiságom és az állítólagos magyarázkodás, hogy a bővített változat egy kicsit több kérdésre ad választ, együtt rávett arra, hogy az amúgy is baromi hosszú két és fél óra mellé még egy felet rászánjak az újranézésre, hátha...

Amit ígér a bővítés, azt legalább teljesíti. Ugyan van jó pár ráadás jelenet, ami felesleges, de a többségük egy kicsivel logikusabbá teszi Lois Lane nyomozását a rejtélyes töltény után, aminek enélkül semmi értelme és szerepe nem volt. Ugyanígy árnyaltabb egy kicsit a kép a fő konfliktussal kapcsolatban, Bruce Wayne paranoiája is jobban kidolgozott a űrcserkésszel kapcsolatban, aki szerinte bármikor bekattanhat, mondjuk ha elveszíti Loist, és Clark Kent is jobban utánaolvas egy kicsit Batmannek, így alapozva meg a megvetését a Denevér iránt, aki félelemmel akarja biztonságosabbá tenni Gothamet. Az is jobban kidolgozott lett így, hogyan akarja Lex Luthor egymásnak ugrasztani őket, mindkettőjüket a másik ellen hergelve.

De ezt leszámítva a forgatókönyv ugyanúgy szar, mert a témában nagyjából egy három részes minisorozat lett volna leginkább, abban lehetett volna jól elosztani az eseményeket, ez meg egy három órás film, aminek legalább a harmada egyszerűen szemét. Snyder gigantikus tűzijátékokkal és lassításokkal bőséggel ellátott rendezése és látványvilága ugyanúgy vacak, amik közül a Superman-disztópia ultraszar. Jesse Eisenberg Lex Luthorja ugyanúgy szar. Gal Gadot pedig annyira szar ripacs, hogy így a "saját" filmje előtt (nyár elején jön az önálló Wonder Woman film) megkapja tőlem a Worst Actress in a Supporting Role Ezüst Málnáját... és csak azért az ezüstöt, mert az Arany kicsavarhatatlanul ott van egyelőre Emily Browning kezében.

justice - Keresés Vnjqx3

5/10
.
justice - Keresés Movies14Téma: Niwrok írásai 1.0
Niwrok

Hozzászólások: 977
Megtekintés: 102634

Itt található: Kritikák, filmes gondolatok   justice - Keresés EmptyTárgy: Batman Superman ellen - Az igazság hajnala / Batman vs Superman - Dawn of Justice    justice - Keresés EmptyHétf. Márc. 28, 2016 10:26 pm
.
Batman Superman ellen - Az igazság hajnala / Batman vs Superman - Dawn of Justice

justice - Keresés 2z6w8ex

Amikor annak idején láttam a Man of Steelt, az összes negatívuma ellenére (pedig volt neki bőven, ugye, Mr. Costner?) egy jól összerakott kellemesen szórakoztató és hangulatos szuperhősös film emlékét hagyta maga után, kétszer is. Úgy éreztem, a három fő alkotó (Snyder, Goyer, Nolan) mind azt csinálta, amiben jó volt, ki tudták ellensúlyozni egymás hibáit, és nem is akartak feleslegesen rátelepedni a többiekre. A kvázi folytatásban, az Igazság Ligájának előszobájában aztán kiderült, milyen az, amikor ez az egyensúly felborul...

Nem akarok úgy tenni, mint aki nem fenntartásokkal ült be a filmre, legalábbis ami a Batman-vonalat illeti, de éppen azok a negatívumok nem teljesültek be, amiket vártam. Superman amúgy is a maga oldalát már bemutatta, onnan már megvolt, mire lehet számítani, Batman viszont egyfelől közelebb is áll hozzám, másrészt jobban is ismerem a karaktert, mint a piros köpenyes űrfiút, így elképzelésem is több van róla, mit és hogyan lehet beleírni egy Batman történetbe, és eljátszani benne. Ahogy azonban elkezdtek kiszivárogni, hogy kikkel képzelik el a folytatást, a lista egyszerre volt nevetséges és kétségbeejtő, és Jesse Eisenberg Lex Luthorja meg Jeremy Irons Alfredja mellett nevezzük nevén Ben Afflecket, mint Batmant.

És nem, ő végül a film egyik pozitívuma lett! Tulajdonképpen hozza azt, amit ebben a karakterben várni és elvárni lehet tőle; kicsit bágyadtabb tekintettel, kicsit lomhábban, mint megszoktuk, de végülis ez így természetes, ha egyszer az a koncepció, hogy Bruce Wayne már a negyvenes éveiben jár. Teszi ezt úgy, hogy az eddigi Batman-univerzumot "üresen hagyja" a film, a kiinduló tragédián, a Wayne-házaspár megölésén kívül, de Bruce viselkedésében, a gesztusaiban benne van nem csak a szülei elvesztésének soha nem enyhülő fájdalma, hanem a 20 évnyi bűnüldözés és téboly, amit Gotham újratermelődő mocskának eltakarítása és a válogatott örültek diliházba dugdosása jelentett. Anélkül, hogy szót vesztegetne rá, a végállapottal képes érzékeltetni a film, hogy Batman miért lett ennyire erőszakos, és közben kiábrándult, megfáradt is, és hogy miért nem képes már hinni sem az egyetemes jószándékban... Főleg, ha az, aki a "reményt" kívánja megtestesíteni, a belépőjében azzal kezdi, hogy letarolja a fél várost (köztük a Wayne Corp. metropolisi kirendeltségét), hogy a saját földijét (Zod) megfékezze. Cserébe, ahogy Superman -újságíróként- egyre jobban megismeri a Gotham Sötét Lovagját a pletykákból és a cikkekből (hiszen Batman soha nem dolgozott rivaldafényben, még az általa elfogott bűnözők többsége számára is csak egy árnyék, amit közvetlenül azelőtt pillantanak meg, hogy leütné őket), és neki, mint kansasi űrcserkésznek, elfogadhatatlan az, hogy bárki is félelemmel próbáljon befolyásolni másokat, még ha az egy rosszfiú is, és különösen az, ahogy Batman újabban (???) nekiáll az elfogottjait megbillogozni egy denevérjellel. Így, ha kicsit elnagyoltan is, de a Superman-Batman konfliktus, amiről jobb esetben a film szólna (Lex Luthorral kiegészítve, aki úgy dönt, egy kicsit rásegít az amúgy is meglevő ellenszenvre), megállná a helyét. Amit a Bosszúállók annak idején némi civakodással meg Thor isteni erejére való megjegyzésekkel lerendeztek, az itt sokkal mélyebben gyökerezik, és a számos elfogadható és kimagyarázható dolog mellett, ahogy egy olyan dologgal oldották fel ezt a konfliktust egy pillanat alatt, ami magától értetődött, de ilyen összefüggésben soha eszembe sem jutott volna, az nagyon tetszett.

Spoiler:


Egyedüliként a filmben, két óra után... Merthogy tőlem minden más mehetne a kukába, kezdve talán az összes többi karakterrel. Természetesen minden filmesnek megvan a lehetősége, hogy akár egy ismert világ lényeit is a saját képére formálja (mozis Batman-koncepció csak az elmúlt 25 évben is volt vagy háromféle), de ami itt Alfreddal és Lex Luthorral történt, azzal még nagyon meg fog szenvedni az, aki a folytatásokat esetleg Snyder helyett megkapja. Előbbi komornyik helyett egy megkeseredett, alkesz csodabogár ezermester, aki szinte ki sem jön a pincéből, miközben Bruce Wayne éldegél a modern stílusú, tóparti üvegpalotájában (???), utóbbi pedig rohadtul beszívhatott a Vigyorexből, mert állandóan úgy akar viselkedni, mintha ő lenne Joker, pedig csak egy idegbeteg ripacs sok pénzzel. Hasonlóan rossz a felvezetése Wonder Womannek is, akiről ugyan már a plakátról látszik, hogy ő Wonder Woman, de futnak vele még feleslegesen két kört, mint valami titokzatos asszonnyal, akit egy James Bond filmből kértek kölcsön, ahelyett, hogy a végső hirigbe beköszönne egy "Mizu, fiúk?"-kal, és akkor is pontosan ennyi derülne ki róla a laikusoknak, mint ami amúgy kiderül. Az a röhejes, hogy a legjobban bemutatott, a történethez és a világhoz leginkább illő mellékszereplő összesen talán ha öt jelenetben szerepel, és elsőre csak annyit tudni róla, hogy tolókocsiba kényszerült a Zod-Superman párharc eredményeként.

Ezzel párhuzamosan Gotham minden hangulati eleme (hiszen benne van a nevében, hogy "GOTHam"... ami inkább art deco szokott lenni), jellegzetessége is szanálásra került, és bár semmi köze a két Batmannek egymáshoz, de Snyder is a Nolan-féle realista építészetet viszi tovább, odáig merészkedve (és még ha utólag meg is tudtam, hogy van képregénybeli alapja ennek a koncepciónak, de akkor is egy marhaságnak tartom), hogy Gotham és Metropolis ebben a leosztásban gyakorlatilag testvérvárosok, ugyanannak az öbölnek a két oldalán elhelyezkedve, úgyhogy át lehet integetni egyikből a másikba... de mindez a film közepén derül csak ki. Mintha ettől a színészek is elvesztették volna a tájékozódási pontjaikat, néha mintha azt sem tudnák, hogy milyen érzelmet, hangulatot kéne kifejezni, így sokszor túljátsszák, amit kéne (leginkább Henry Cavill), de a legrosszabb, egyben legnevetségesebb Gal Gadot volt, ahogy a mindent eldöntő csatajelenet során, a földre kerülve hirtelen úgy kezd viselkedni, mintha egy alternatív valóságba került volna, amiben éppen fétispornóra kasztingolják. Közben meg rossz a ritmusa a filmnek, és azzal sem lehet mindent megmagyarázni, hogy gyorsabban kellett bemutatni a karaktereket, mint a Bosszúállókban; mert hogy nem csak hogy Wonder Womannek kellett bejelentkeznie, de azért a többieket is be kellett mutogatni egy kis videomontázsban, hiszen ellentétben a másolni kívánt Bosszúállókkal, a különálló történetek még csak ez után jönnek.

Nem lehet megmagyarázni, hogy miért van tucatnyi értelmetlen helyre lassított felvétel berakva (lassított felvételen száll le a helikopter, megy a szülei leendő sírhelye felé a kis Bruce, és amikor már az ágyúlövedék hüvelye is lassított felvételen vetődik ki a csőből, akkor mondod azt, hogy ebből az időhúzásból rohadtul elég!), és miért vannak a legközhelyesebb jelenetek is epikus zenével aláfestve, mintha ott valami sorsfordító történne. Nem lehet megmagyarázni a kútból a denevérek segítségével kiemelkedő kis Bruce-t, még akkor sem, ha utána kiderül, csak "Pamela" álmodta az egészet. Nem lehet megmagyarázni azt a semmihez sem kapcsolódó bevágást, amikor egy teljesen ismeretlen figura valami időkapun keresztül osztja az észt Batmannek, de semmit nem érteni az állandó zúgásból. És rohadtul semmivel sem lehet megmagyarázni azt a snyderi "nedves álmot", hogy váratlanul a film egy Superman-jelvényes náci rohamosztagosok uralta, apokaliptikus Mad Max világgá változik, ahol Batman lesz az emberi ellenállás utolsó, éppen elbukó reménye! Naivan azt hittem, hogy tudom, egy Snyder-filmtől mit lehet várni (például az akciók vizuális részét, amik a finálé megalomániáját kivéve jól működtek most is), de ezek szerint ha nincs ott valaki, aki lefogja, akkor úgy járok, mint a bácsika az első repülőútján, hogy hát ő úgy számít arra, hogy bepisil meg bekakil ijedtében, de hogy egy légibukfenc miatt mindez a nyakába csorog, na arra nem. Elhiszem, hogy nevetségesnek tűnhet ez a pár apróság, de mentségemre legyen mondva, hogy egyszerűen képtelen voltam fejben tartani mindazt, ami miatt rosszul éreztem magam a film nézése közben... és szinte végig rosszul éreztem magam. Nem egyszerűen unatkoztam, hanem idegesített, amit láttam.

Snyder megkopott nimbuszú jelmezes igazságosztók, félmeztelen görög hősök, elitista baglyok és kurvának öltöztetett tinilányok után "végre" igazi szuperhősöket kapott a kezébe, és ki is tombolta magát velük. Mintha a Watchmen Dr. Manhattanje óta erre várt volna, úgy kiélvezte a lehetőség minden pillanatát, hogy végre ekkora hatalommal bíró lényekkel pusztíthasson, mintha ez lenne az utolsó alkalom, mielőtt valaki kicsavarná a kezéből az imádott szuperjátékait. Sajnos azonban a Sucker Punch után újabb bizonyítékot kaptam arra, hogy a teljesen fékevesztett, kontroll nélküli Snyder számomra élvezhetetlen, így a Batman vs Supermanről írtakat egy másik viccel tudnám összefoglalni, amikor is a szexelő pár tagjai között az alábbi párbeszéd játszódik le:

- Neked jó?
- Nekem jó.
- Jó neked!


4/10
.
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
Ugrás: