Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

2 találat

SzerzőÜzenet
green - Keresés Movies14Téma: R2-D2 írásai 2.0
Niwrok

Hozzászólások: 992
Megtekintés: 87377

Itt található: Kritikák, filmes gondolatok   green - Keresés EmptyTárgy: Green Room    green - Keresés EmptySzomb. Szept. 24, 2016 5:19 pm
R2-D2 írta:

Zöld szoba / Green Room

Kezdem egészen kényelmetlenül érezni magamat… nem először fordul már elő velem, hogy az általános köz- és kritikusi vélekedés ellenére valami mozi nekem totál fordítottként sül el, de ez a Zöld szoba szinte minden határon túl megy e tekintetben. Az "év eddigi legjobb filmje", "zseniális túlélőhorror" meg a többi hangzatos címre kikerekedett szemmel tekintek, ez a film számomra egy idegesítő és logikátlan másfél órás trip volt, aminek nagy részében a szereplők totál irracionálisan viselkednek – ráadásul sokszor nem is lehet látni semmit a vágások és a sötétség miatt.

...egy csúnya, csúnya polkorrekt PR fogást érzek itt a punk zene, a bakancsosok és a neonácik összemosásával.

Aztán itt vége is volt a hitelességnek… innentől számomra teljesen életszerűtlen és követhetetlen események sora jön egymás után. Az égvilágon semmi következetességet nem látok abban, ahogy és akikkel ezt tenni akarták – a banda nagy része hazamegy, van néhány piros cipőfűzős ( Rolling Eyes ), akik valamilyen magasabb eszmei szinten állhatnak, mert ők lesznek az ítéletvégrehajtók.

Nem vagyok jobb helyzetben az áldozatok tekintetében sem: először is alapból tök úgy néznek, ki, mint egy rakás szerencsétlenség, aztán ahogy kifutnak, meg vissza, amilyen idegbeteg és teszefosza módon viselkednek… egy kicsit sem tudtam őket megszeretni és megsajnálni. Ez aztán azzal jár, hogy ahogy hullanak majd, tök közömbös lett számomra, kivel mi is történik.

A Green Room ugyanis nem más, mint a saját maga által bezárt zenekar likvidálására tett kísérletek összessége – amiben a zenekar mindent megtesz annak érdekében, hogy szép lassan kinyírják őket, míg a fogvatartók meg mindent megtesznek, hogy minden balul süljön el. Spoiler nélkül nem tudom elmondani, de néha tátott szájjal bámultam a teljesen illogikus viselkedéseket, kitörési kísérletet, mindent. Azt sem értettem, miért és hova lép le mindenki, miért kell a végén egy porszívózó faszit hagyni. Nekem nem volt elég az, hogy a rendező néha valóban remekül bánt a helyszínnel, a kamerával és állítólag a feszültséggel – utóbbit mondjuk alapjaiban kérdőjelezem meg –, mint ahogy az sem elég, hogy néha valóban meglehetősen naturális a film. Bár… ezzel is vitába lehet szállni, ennél a Rambo IV pl. sokkal naturálisabb volt.

65%



Te sem fényezted agyon ezt a filmet, de én még bőven ez alá lőttem be.

Addig még oké, hogy van ez a selejtes Mickey Mouse Club, akik csóró zenészekként játsszák a nonkonformista-anarchistát (ez tényleg olyan Krigerin-dolog Smile , hiszen nekem ugye mindig is Svenja volt ott a legérdekesebb karakter, nem Marissa vagy Sandro, bár ők is jók voltak), és tényleg már az mágia, ahogy nem tépik le őket a színpadról. De onnantól vagy én voltam hülye ehhez a filmhez, vagy elfelejtettek történetet írni hozzá, mert a felét nem értettem a dolgoknak, hogy mi miért van. Ki halt meg és miért? Mit keres ott a szőke picsa? Mi az, hogy a szakállas cula adja oda a mordályát? Miért nem nyitja ki egyszerűen az ajtót? Mi van a "húsdarálóval" kinek jelent ez bármit? Kik és hova akartak szökni, és miért pont most? Mi az, hogy le lehet látni az amúgy rommá erősített pincébe? Lehetett volna mindez egy lassan kibogozódó rejtély, miközben izgulunk a szobában ragadt csóringerekért, akik rosszkor vannak rossz helyen, és szörnyülködünk mondjuk a késsel erősen kifilézett alkaron, ahogy körbetekerik szigszalaggal... de ha végig azon pörgök, hogy értelmet keressek abban, ami zajlik, még a pánikot és a tanácstalanságot figyelembe véve is, akkor baromira nem tudok figyelni a többire. Így meg csak közönyösen néztem a hentesmunkát, meg a béna igyekezetet, hogy ezt a négy-öt hülyét elég ideig életben tartsák a film végéig, és még felül is tudjanak kerekedni a többszörös túlerőben levő ellenfeleken.

A rendőrös dolog az tetszett, az frappáns volt, meg látványra is jó a film, csak ez szerintem is kevés így.

Spoiler:


5/10

Általánosítani meg csúnya, csúnya dolog, persze... Wink , de éppen azért nem igazán polkorrekt.
.
green - Keresés Movies14Téma: R2-D2 írásai 2.0
R2-D2

Hozzászólások: 992
Megtekintés: 87377

Itt található: Kritikák, filmes gondolatok   green - Keresés EmptyTárgy: Zöld szoba / Green Room    green - Keresés EmptyHétf. Aug. 15, 2016 11:43 pm
.
green - Keresés LXbNaSs




Zöld szoba / Green Room





Kezdem egészen kényelmetlenül érezni magamat… nem először fordul már elő velem, hogy az általános köz- és kritikusi vélekedés ellenére valami mozi nekem totál fordítottként sül el, de ez a Zöld szoba szinte minden határon túl megy e tekintetben. Az "év eddigi legjobb filmje", "zseniális túlélőhorror" meg a többi hangzatos címre kikerekedett szemmel tekintek, ez a film számomra egy idegesítő és logikátlan másfél órás trip volt, aminek nagy részében a szereplők totál irracionálisan viselkednek – ráadásul sokszor nem is lehet látni semmit a vágások és a sötétség miatt. Az meg, hogy ez horror, az számomra egy rossz vicc: bár valóban lehet vitatkozni a műfaj határain és elemein, de ha a Zöld szoba horror, akkor a Hetedik is az volt…

A mozi kezdetén egy négytagú punk zenekar – maradjunk abban, hogy inkább punkzenét játszó zenekar – mindennapjaiba csöppenünk bele, ahogy csóróként, benzint lopva próbálnak eljutni egyik koncerthelyszínről a másikra. Számunkra a legérdekesebb ember közülük egyértelműen Pat, a gitáros (Anton Yelchin), már csak azért is, mert egy tapasztalt mozinéző ugyebár ekkor gondolkodik azon, hogy ki élheti túl az egész kalandot – már, persze, ha tudja, mire is ül be – Yelchin személye, mint főszereplő pedig azért ad támpontot erre. (Ekkor ez még csak egy kósza gondolat volt, majd csak később lesz ennek jelentősége.) Az Ain't Rights nevű zenekar egy elcseszett szervezésű fellépést követően - „kárpótlásként” a punk ismerőstől, a szervezőtől – egy komolyabb fizetéssel kecsegtető koncertlehetőséget kap, annyi jótanáccsal, hogy vigyázzanak, mert ez egy bakancsos hely. Nos, icipicit nekem már itt kibillent a film a komolyságából és hitelességéből, ugyanis… ugyanis én biza' úgy éreztem, hogy a mozi ezen a ponton, illetve ezen pont után azt sugallja, hogy minden bakancsos neonáci. Ez pedig nettó baromság. Kicsit képzavarban van amúgy az egész mozi, vagy simán hülyének tekintik a nézőt és tévesen használják a szubkultúrákat a filmben – vagy… vagy megint egy csúnya, csúnya negatív PR fogást érzek itt a punk zene, a bakancsosok és a neonácik összemosásával.

Mindegy, a zenekar megérkezik egy erdő közepén található… nem is tudom… talán művházba?? Ezzel amúgy még nincs is baj, hol máshol legyen egy ilyen, mint az erdő közepén – az már másik kérdés, hogy mit is akartak kezdeni az alkotók a pincével, ami majd menet közben kap szerepet. Meg a néger zacskós drog vonallal – nekem az egész meglehetősen átgondolatlan tűnik sztori és kidolgozott háttér tekintetében… gondolták, dobjunk bele néhány sablont, abból nem lesz baj. A zenekar szempontjából viszont minden jól indul, lenyomják a koncertet, meglepetésemre túlélik az első dalukat … azt azért tessék már megmondani, milyen épeszű zenekar játszana egy láthatóan neonáci közegben egy Dead Kennedys feldolgozást, nevezetesen a Nazi Punks Fuck Off című számot… Kicsit ezen megint a marketinget éreztem, no meg azt, hogy a csapat meglehetősen irracionálisan viselkedik. Hiába írják szerte a neten, mennyire hiteles és életszerű az egész film, nekem már ekkor komoly aggályaim voltak – pedig aztán a lényeg még el sem kezdődött.

Szóval a kis csapat, akik amúgy mindennek látszanak, csak nem punk zenekarnak, sikeresen lenyomja - és túléli!!! – a bulit, megkapja a régóta messze legjobb bevételét, épp indulnának haza, de véletlenül belefutnak egy gyilkosságba – mint szemtanúk. Ez nem is volt rossz, ez tényleg tök életszerű volt, a Tehénvadász formáció öltözőjében történtek és azok kitudódása hiteles. Aztán itt vége is volt a hitelességnek… innentől számomra teljesen életszerűtlen és követhetetlen események sora jön egymás után. A zenekart ugyanis bezárják az öltözőbe – belülről. Pontosabban majd ők zárják be saját magukat… legyőzve az őket őrző hústornyot. Innentől én nem is igazán értettem, mit akartak a bezártak és fogva tartóik: a buli kinn még ugyanis egy jó ideig folytatódik, majd jön a főnök, Darcy (Patrick Steward) és az ő utasítására  akarják elsimítani a dolgokat. Az égvilágon semmi következetességet nem látok abban, ahogy és akikkel ezt tenni akarták – a banda nagy része hazamegy, van néhány piros cipőfűzős ( Rolling Eyes ), akik valamilyen magasabb eszmei szinten állhatnak, mert ők lesznek az ítéletvégrehajtók. Az egész őrület nekem úgy jött le, hogy az öreg náci próbálta volna birtokháborításként beállítani az esetet (feltételezve ezzel azt, hogy a nyomozók segghülyék), ráadásul odadobva nekik a pincét (??)… viszont, ha meg nem, akkor minek volt a felhajtás a kutyákkal? De leginkább akkor húztam föl a szemöldökömet, mikor a „munka” elvégzése közben szépen lelép mindenki… a végére teljesen felborul az egész koncepció, minden. Maradnak ketten, három golyóval… mi van???

Nem vagyok jobb helyzetben az áldozatok tekintetében sem: először is alapból tök úgy néznek, ki, mint egy rakás szerencsétlenség, aztán ahogy kifutnak, meg vissza, amilyen idegbeteg és teszefosza módon viselkednek… egy kicsit sem tudtam őket megszeretni és megsajnálni. Ez aztán azzal jár, hogy ahogy hullanak majd, tök közömbös lett számomra, kivel mi is történik. Az is fura, hogy a váratlanul hozzájuk csapódó plusz tag, Amber (Imogen Poots)végül is egy hidegvérű gyilkos, bármennyire is szimpi volt a teljesen egyértelműen Krigerines Marishara emlékeztető csaj, valahogy nem tudtam tiszta szívből mellé állni, hisz az ellenfél térfeléről jött. S ha már Kriegerin: tudjátok, mennyire is kedvelem azt a filmet, annak megdöbbentő és elgondolkodtató hitelességét a neonáci szubkultúra tekintetében – nos, ennél a mozinál végig a Kriegerinnek csak halvány utánzatát éreztem. Viszont karakterei, hangulata nyomában sincs annak – itt pl. Darcy, mint az öreg náci vezérből hiányzik az a fanatikus tűz, ami anno a másikban a lakótelepi buliban jellemezte őket. Alapból sem éreztem azt, hogy ez most olyan qrva erős társaság lenne, bármilyen ideológiára felfűzve – mintha csak egy kellően elrettentő külcsín kellett volna magához az őrült kergetőzéshez.

A Green Room ugyanis nem más, mint a saját maga által bezárt zenekar likvidálására tett kísérletek összessége – amiben a zenekar mindent megtesz annak érdekében, hogy szép lassan kinyírják őket, míg a fogvatartók meg mindent megtesznek, hogy minden balul süljön el. Spoiler nélkül nem tudom elmondani, de néha tátott szájjal bámultam a teljesen illogikus viselkedéseket, kitörési kísérletet, mindent. Azt sem értettem, miért és hova lép le mindenki, miért kell a végén egy porszívózó faszit hagyni. Nekem nem volt elég az, hogy a rendező néha valóban remekül bánt a helyszínnel, a kamerával és állítólag a feszültséggel – utóbbit mondjuk alapjaiban kérdőjelezem meg –, mint ahogy az sem elég, hogy néha valóban meglehetősen naturális a film. Bár… ezzel is vitába lehet szállni, ennél a Rambo IV pl. sokkal naturálisabb volt. S hiába mondják, írják többen, hogy ilyen-olyan zsigeri félelmet, meg feszültséget generál ez a film, nekem tegnap este ez sem működött. Mert a környezetet, díszletet leszámítva semmi nem erősítette ezt az érzést. A hab a tortán meg az, hogy a fogvatartók, élükön a veterán Darcyval szinte csak félmondatokkal kommunikálnak: ez lehet, tényleg így van a valóságban, de nézőként szerintem be kellett volna avatni minket bizonyos dolgokba. Ez így valóban olyan volt, mintha láthatatlan szemlélőként bekerülsz egy idegen társaságba és hallod, ki mit mond, de hogy miért, hogyan, kinek, kiről beszélve – az homály. Ezáltal viszont nem kicsit érthetetlen és áttekinthetetlen lett a film bizonyos szempontból. Ide tartozik egy jelenet, ami a második nézéskor – mert bizony, megnéztem pörgetve másodszor is, nem hittem el, hogy ennyire máshogy látom – tűnt fel: az említett dal alatt páran elhagyják a helyszínt, közöttük van az áldozat és Amber is… no de ki a fasz figyel akkor még ilyenekre???

Szóval – mint annyiszor már –, megint csak az elnagyolt történettel, az alaposan csúszatott társadalmi közeggel és a szereplők néha totál irracionális viselkedésével van bajom. Utóbbiról homlokegyenest máshogy gondolkodom, mint mások, nekem egyik banda sem volt valószerű. Sem a támadók, sem a menekülők. Az egésznek icipicit olyan The Purge 1 feelingje volt, annak is az a szakasza, mikor az első részben rátámadnak a házra… az meg nem jó ómen, ugye? Engem egyáltalán nem fogott meg ez a mozi, akartam szeretni, de nem megy: azt készséggel elismerem, hogy képi világában, hangulatában van valami, de ez az egyszeri (másfélszeri) nézés bőven elég volt.





65%





.
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
Ugrás: