Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
HomeCalendarGalleryGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés

Share
 

 Niwrok írásai 2.0

Go down 
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 31 ... 59, 60, 61  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: The Path S2   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptyKedd Jún. 04, 2019 7:28 pm

.
The Path S2

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Thepat10


Nem mostanában volt, amikor írtam ennek a sorozatnak az első évadjáról, ami drámasorozatként egy sajátos vallási, a 70-es évek hippimozgalmának elvein alapuló közösség emberi viszonyaiba és hatalmi játszmáiba engedett betekintést. Ebben a központi konfliktust az jelentette, amikor az eszme, a meyerizmus vezetőjéről elterjedt, hogy beteljesítve közösségük tanításait fénnyé átlényegülve elhagyta a földi világot... pedig valójában a nagyon is földi rákkal küzdött egy titkos kórteremben, a végstádium során már kómába is esve. Az, ahogy erről tudomást szerezve egyre többen kérdőjelezik meg a tanításokat (olyanok is, akik már a közösségen belül születtek, ebben nőttek fel egész életükben), és ahogy az utódlás kérdését forszírozva egy tehetséges, de a felvállalt teherbe és titkokba egyre jobban beleörülő, magas rangú tag próbálja átvenni az irányítást, az egyszerre volt érdekes esettanulmány egy szekta belsejéről, módszereiről, és drámaként is voltak jó pillanatai, mindehhez pedig társult egy izgalmas cliffhanger a végére a kómából felébredő vezetőről. Még úgy is, hogy a második évad felvezetéseként azért már botladozott a dramaturgia rendesen.

A folytatást, legalábbis az első néhány részt tankönyvekben mutogatandó példaként sikerült elrontani Shocked . A gond az volt, hogy a kómából ébredő Meyerrel ott volt a konyhakész feszültségi góc erre az évadra, de ezt számomra teljesen érthetetlen módon az írók kidobták, és ennek módszere is teljesen abszurd lett. Tovább rontotta a hangulatom, hogy mindezt el is dugták egy néhány hetes ugrás mögé, csak hogy vagy öt részig lehessen találgatni, mi történt ezalatt. A kegyelemdöfést pedig az adta meg, hogy a két családja között őrlődő, egy sokk közepén az amúgy is az idegösszeomlás szélén álló Sarahra sikerült rátenni még egy púpot az íróknak azzal, hogy Cal a legrosszabbkor érzi szükségét, hogy megvallja, mi történt Silasszal. Vagyis gyakorlatilag sorozatos baklövésekkel sikerült a forgatókönyvnek úgy tenni, mintha az előző évad elvarratlan szálai nem is lennének, nem elvarrva, hanem valami kellemetlen kinövésként leégetve azokat, így senkit nem érdekel már, hogy hova lett Silas (az ennek eltusolására kitalál magyarázat még a meyerizmus keretei között is egy ökörség), senkit nem zavar, hogy Cal milyen irányba viszi el a Mozgalmat, és senkit nem érdekel az sem, hogy mi is lett Meyerrel, még azokat sem, akik tudtak a betegségéről, és ezen keresztül arról, hogy nem ő volt a testet öltött Fény.

Ez persze húzta magával az évad összes cselekményszálát is. Sok mindent a nulláról kellett felépíteni, új konfliktusokat kellett behozni, például azzal, hogy Cal azonnal nagyobb léptékekben kezd gondolkodni a Mozgalmat illetően, vallási státuszt és több nagyvárosi központot próbálva kiharcolni, miközben Sarah újrajátssza az Erin Brokovich-ot, és egy kisvárosnak próbál segítségére lenni egy állítólagos vízszennyezés miatt, ami mérgezi a lakosságot. Csakhogy ezek a szálak ilyen terjedelemben nem tudnak igazán kibontakozni, és teljesen jelentőségüket is vesztik, azt a következményt leszámítva, hogy az ilyen és ehhez hasonló ügyek ráégnek a két őrzőre, és több oldalról is veszélybe sodorják a Mozgalmat. Ha csak ez a két ilyen lenne, még talán túl is léptem volna rajta, de sorozatosan bukkannak fel "véletlen találkozásokkal" meg hasonló trükkökkel mellékszálak, amik ugyanolyan hirtelen el is tűnnek, mint ha sosem lettek volna, és mindenki jórészt ugyanúgy viselkedik a másikkal, mint előtte. Ebből lesznek az olyan hullámzások, hogy az elején még Sarah megveti Calt, hogy az évad közepén már az ágyában kössön ki, viszont a végére "rájön", hogy de hát Cal egy hatalommániás gyilkos, és már gyakorlatilag rá sem tud nézni  faceplam . Ugyanezt játssza el Eddie, aki sokáig keresi a helyét a Mozgalmon kívüli világban (azzal együtt, hogy Sarah hajlandó megengedni neki, hogy láthassa a gyerekeket), aztán hirtelen megvilágosodik, és onnantól ő akar lenni a Mozgalom vezetője.

Az ilyen zavaros, a Barátok köztöt imitáló csiki-csukik mellett igazán akkor volt elemében a sorozat, amikor Eddie és Cal rivalizálására helyezte a hangsúlyt, és arra, hogy ebben Sarah milyen ütközési pont, de erről sajnos inkább csak az évad második fele szól. Ott kerülnek elő az olyan események, amik beleillenek egy egyre inkább szektaként viselkedő kommuna sztereotip koncepciójába. Ilyen például a korábban felvett "vallomások" (a Gyónás, mint rituálé magnószalagjai) felhasználása zsarolásra (ez sem légből kapott dolog), a Cal és Sarah hatalmára veszélyes tagok kiközösítése (még akkor is, ha Alapítókról van szó), meg mondjuk a Tagadók egyre szervezettebb ellenállása, akik Eddie unszolására egyre kevésbé hajlandóak elfogadni, hogy a családjaik kitagadták őket a szeretet és elfogadás jegyében, csak mert nem hódoltak be Meyernek. Ha pozitívumokat kéne kiemelnem, az mindenképpen ez lenne, az efféle hatalmi játszmák egyes lépései, ahol már szépen összefutnak a szálak, még az olyanok is, hogy miért is szállt rá annyira az IRS (az amcsi adóhatóság) és az FBI is a Mozgalomra.

De ezzel együtt is az évad végére végképp elegem lett abból, hogy a The Path csak hitegetni tud azzal, hogy egyszer majd jó lesz ez a sok kavarás, hogy a remek színészeken és a szektás hátterén kívül mondjuk következetesebb lesz a történetvezetés, és hogy egyszer majd megláthatom a Fényt. Hát... nem fogom.


6/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Black Mirror S5   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptySzomb. Jún. 08, 2019 9:03 am

.
Black Mirror S5

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Black-10


Antológiasorozat, sci-fi a techológiai fejlődés árnyoldalairól, itt az eddigi ajnározásunk, mert sokszor leírtuk, hogy milyen állati jó... szóval Pósalaky bácsi szavaival élve ugorgyunk a lényegre Smile !

Striking Vipers
Ebben a részben csak egy dolog "striking", azaz sokkoló, mégpedig az, hogy milyen szar. Nem csak a Black Mirror csillagászati magasságban levő mércéjéhez képest, hanem úgy általában. És könnyen rá lehetne fogni, hogy azért mondom ezt, amilyen kapcsolatot ábrázol, a kiterjesztett valóság részévé téve a szexualitást is, de attól éppen nem nyelem félre a nyálam (ld. Holdfény, amúgy is arra hajaz az egész szitu), ellenben attól nagyon is, ahogy ez az epizód üres és buta parasztvakítással tölti fel egy órára az amúgy két mondatban elmesélhető sztorit, és még inkább attól, hogy az egész szembemegy a Black Mirror eddigi szellemiségével, irányvonalával. Egy antológiasorozatnál mindig kell egy vezérfonal, különben csak összeollózott novellák zagyvasága lesz. Távolodhattunk el akármennyire térben és időben a valóságtól, eddig alapvetés volt, hogy a technológia okozza konfliktust, a túlfogyasztása, a kiterjedtsége, az emberek ráutaltsága  vagy éppen az óvatlanság. Ebben az epizódban viszont a technológia nem más, mint egy gagyin bemutatott CGI-trükk, röhejesen előadott bazári giccs, alapvető fogalomzavarokkal arról, hogy milyen korlátai vannak egy programnak. A technológia puszta kiszolgálója az emberekben már eleve ott levő kétségeknek és vágyaknak, ami kétségtelenül egy jövőben akár meg is valósuló alaphelyzetet teremt, amiben ott is egy lassan kibontakozó dráma, de ahogy ennek keretére az epizód erőlteti ezt a Striking Vipers környezetet, és amilyen banálisan feloldja ezeket a problémákat, az nálam sokkal nagyobb hiba, mint hogy kik és mit csinálnak benne.

Smithereens
A "töredékeket" jelentő cím sem lép ki különösebben egy jövőbeni disztópia világába, így megint sajátosan értelmezi a Black Mirror kereteit... olyannyira nem, hogy ez konkrétan a múltban játszódik, még csak nem is a jelenben. A technológia így körülbelül annyira jelenik meg, mint a legelső részben, a The National Anthemben a megzsarolt miniszterelnökkel, vagy a Shut Up And Dance-ben, aminek szintén a zsarolás volt a középpontjában... Ez a kettő szerintem igencsak ott van az egész sorozat dobogóján vagy környékén, pont azért, mert nem adták meg a bizonytalanság lehetőségét, a fantázia kényelmét, mert azok szó szerint akármikor megtörténhetnek, és szerintem egy jelenbeli lehetőség sokkal nagyobb fenyegetés és feszültség, mint amekkorát egy jövőbeli disztópia jelenthet. Így van ez ebben az epizódban is, ami egy túszdrámáról szól, és amiről azért is jutott eszembe a disznós rész, mert kb. hasonló tanácstalansággal próbálják megoldani a helyzetet az érintettek, lázas telefonálásokba bonyolódva. A disztópia hiányát viszont két dolog pótolja, annyira, hogy bár ezt is távolinak érzem attól, ami nekem a Black Mirror, de mégis tetszett. Az egyik, hogy baromi jól van megírva és eljátszva, önmagában is élvezetes volt nézni, és nem csak mert Andrew Scott, a Sherlock Moriartyja brillírozik benne, hanem azért is, mert több ismerős arcot is láttam benne innen-onnan. A másik, hogy két olyan problémára is felhívja a figyelmet, amik nagyon is részei az okostelefonok, közösségi oldalak uralta mindennapoknak. Lehet, hogy a Smithereenst akár egy rendőrségi figyelemfelhívó és figyelmeztető spottal is lehetett volna helyettesíteni, de ilyen környezetbe ültetve talán lesz néhány ember, aki pont ezen gondolkodik majd el. És akkor már megérte.

Rachel, Jack and Ashley Too
Messze ez a legblackmirrorosabb rész a háromból (sőt, talán az egyedüli), két dolog miatt is. Egyrészt mert itt végre egy kicsit továbbgondolásra került a technológia (de azért vannak már meglevő elemei is, például pár hete olvastam, hogy Whitney Houston hamarosan turnéra indul, noha hét éve halott szegény), és mert éppen azokból a vadhajtásokból szemezget, amik a sorozat kellemes keserűségét adják. Másrészt azért, mert nem csak egy problémára koncentrál, hanem a mellékszálakat is szépen tovább lehet gondolni, olyan mélységig, hogy tulajdonképpen mi is tehető meg egy ember személyiségével digitálisan, ha csak a technológia és az akarat hiányzik hozzá. Olyan filmeket idéz meg, mint a Transzcendes vagy a Futurológiai kongresszus, és bár egyik film sem tetszett különösebben, mind a kettő kiváló alapanyag egy BM-epizódhoz. A kis AI-robot, a hologramok, az agyi letapogatás utópiája és a korábbi részekre tett utalások (ld. a grain reklámja) mellett is akadt bőven kellemes tulajdonsága, például ahogy két tinilány részt vesz egy bűnügy felderítésében, mintha ez csak egy rövid, kevésbé darkos, ellenben futurisztikus Stranger Things lenne, de még olyan finomságokig is, ahogy Rachel és Jack gyászát és testvéri kapcsolatát bemutatják. Amellett sem tudok elmenni szó nélkül, hogy mindehhez mekkora telitalálat és milyen ironikus volt Miley Cyrust megszerezni, aki gyakorlatilag önmagát, a saját karrierjét játssza el.

Több helyen olvastam legyinteni, hogy a sorozat elfáradt, Brookernek már nincs mondandója, de én azért nem törnék ennyire pálcát felette. Kétségtelen, hogy részévé vált a sorozat annak a felületnek, amit próbál túlhaladni, így nem tud már olyan megdöbbentő lenni, mint régen. De igazából sikerült három olyan részt összehozni (most a Netflix is csak három részt forgatott, nem hatot, mint a két legutóbbi alkalommal), ami megmutatja a technológia és a lehetőségeinek sokszínűségét, és a brutális technofób szociodráma mellett ez is volt mindig a sorozat erőssége. A Striking Viperst meg gyorsan el kell felejteni, mint egy hígfosást...


7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Babylon Berlin S2   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptySzomb. Jún. 15, 2019 8:00 am

.
Babylon Berlin S2

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Maxres11


Amikor néhány hónapja írtam erről a sorozatról, két dologgal zártam a mondandómat. Az egyik, hogy a 1930-as évek elején Németországban játszódó első évad még éppen csak felvázolni volt képes az évadokon átívelő cselekményét egy összeesküvésről, miközben a politikai helyzetre, egy titkos filmtekercs utáni nyomozásra és a szereplők magánéletére is időt kellett szánnia. A másik az volt, hogy addigra már a második évad is kint volt, szóval nem sokat akartam teketóriázni vele, hogy azért legalább nagyvonalakban emlékezzek rá, mi is történt, hiszen várhatóan sok volt az áthúzódó szál.

Kellett is, mert az évad a szokásos "az előző rész tartalmából"-on kívül alig ad kapaszkodót, inkább csak annyit, hogy a múltkor lezárult erkölcsrendészeti nyomozás már említésre sem kerül. Nagyobb hal van eddigre már a főszereplő Gereon kezében, főleg amikor az előző évad elásott, elrejtett hullái szó szerint elkezdenek sorban a felszínre bugyogni, és a rendőrség is intenzívebben foglalkozni az egyre inkább összekapcsolódni látszó ügyekkel. Hiszen már nem csak arról van szó, hogy pár ember a katonai vezetésben hogyan próbált harci gáz készítésére alkalmas vegyszereket Németországba csempészni (hiszen erre végülis sikerült bűnbakot találni), és nem is arról, hogy ennek a vonatnak a különleges státuszát kihasználva hogyan akartak nagy mennyiségű aranyat Trockijhoz juttatni a Sztálinnal szembeni kommunista ellenállók (bocsi... spoiler...). Sokkal inkább arról, hogy ez milyen, évek óta bonyolódó együttműködésnek és szervezkedésnek a tünete és eredménye, ami országhatárokon is átnyúlik. Ahogy pedig az ilyen ügyekkel lenni szokott, általában közvetlen életveszélyt jelent mindazokra, akik túl sokat szaglásznak.

Így aztán az előző évad sem volt mentes a korabeli lehetőségekhez mért akciójelenetekben, vagy éppen a thrillerszerű feszültségben, de a téttel együtt ezek időtartama is jócskán megnyúlt. Van például három rész, ami szinte egybefüggően szól egy merénylet előkészítéséről és a lebonyolításáról, de szinte minden résznek megvan az a hangulata, hogy Gereon és Lotte csak rohannak az események után, kevés eséllyel a sikerre. Ilyen világpolitikai szövevényben könnyű végzetesen eltévedni, így ez a kicsit alternatív történelemóra érdekes kis apróságokat villant fel a két világháború közötti időszakról. Mindehhez hozzájöttek még a személyes szálak, például hogy Lotte számára milyen megpróbáltatásokat jelent, hogy az egyik rokona meghal, és hogy ki az, aki ebben váratlan segítség lesz a számára, és ott volt Gereon magánéleti fordulata is, hiszen a múltkor még csak visszafogott, de elfojtott szenvedélytől vibráló levelezés most testet is öltött Gereon özvegy sógornéja személyében. A látvány és a korrajz pedig továbbra is pazar volt, a hangulatot a rengeteg kellék és a tényleg mozgalmas külső jelenetek jól fokozzák, és igen, sokat hozzátesz, hogy egy Németországban játszódó sorozat német nyelvű.

Egy dolog kivételével egy izgalmas és különleges történelmi kalandsorozatról tudnék most beszélni, de hát van ez a visszatérő mumusom, a "mágikus véletlenek" halmozása, amik minél jobban pörögtek az események, annál jobban lehúzták a kedvem... Először a repülős epizódnál éreztem meg jó előre, hogy milyen "vészhelyzetekkel" fogják feldobni az amúgy rutinszerűen látszó repkedést, és azok közhelyei már előre fájtak. Ezután meg szinte folyamatosan jöttek azok a "fordulatok" meg "szerencsés találkozások", amik egyre inkább ötlettelenségről és lustaságról árulkodtak. Mondjuk a stábnak nem volt kedve egy jelenethez egy újabb statisztát szerződtetni, ehelyett abszurd módon mindent Gereon unokaöccsével oldottak meg, mintha ő lenne az egyetlen gyerek öt kilométeres körzetben, amelyik szeret elhagyatott gyárépületekben csibészkedni vagy titkos élelmiszerraktárakat megdézsmálni. Engem meg egyre jobban zavart, hogy a forgatókönyvben egyre lazábban kezelnek mindent (Gereon bejutása például a szupervédett színházba egyszerre kínos és nevetséges), és már nem is próbálják leplezni, hogy már a szerencsére bíznak mindent, azt is, hogy Gereon pont jókor néz bele egy tükörbe, és azt is, hogy Frau Benhke mikor takarít ki az ágy alól, találva meg a létfontosságú dokumentumokat, amikről addigra mindenki elfeledkezett... kb. egy hét alatt. Az a festmény meg a végén, hogy szájba lehessen rágni azt, amit előtte azért utalásokból szépen össze lehetett rakosgatni... na azt már tényleg nem kellett volna erőltetni.

Világpolitikai tablójáért, hangulatáért és kalandosságáért ezzel együtt is tudtam kedvelni a Babylon Berlint, ami így ezzel a kétszer nyolc résszel pár mellékszálat leszámítva egy kerek történetet mesél el. Ami ezen túl jöhet, az kb. olyan lehetne, mint a Narcos a Cali kartellel.


7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Channel Zero S2 (No-End House)   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptySzomb. Jún. 22, 2019 5:34 pm

.
Channel Zero S2 (No-End House)

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 04dcb510


A főiskolás Margot nehezen dolgozza fel, hogy egy évvel korábban elvesztette imádott édesapját, többek között azért, mert egy megszegett ígéret miatt felelősnek tartja magát a halálában. Azóta nem nagyon találja a helyét, az anyjával sem nagyon beszél, a barátai közül pedig többen elhidegültek tőle. Csak a legjobb barátnője, Jules tudja kirángatni a letargiából, és még arra is rá tudja venni, hogy elmenjenek egy bárba ismerkedni. A flörtölgetés és biliárdozás közben azonban felvillan egy érdekesebb program lehetősége: többen fura videoüzenetet kapnak, amiben képek villannak fel egy házról és mindenféle alakokról. A társaságból az egyik srác ismeri ezt, és szerinte ez valami gerillamarketing, ami egy világjáró mobil kiállításhoz tartozik. Állítólag nagyon rejtélyes az egész, mert az erre a művészeti performanszra szolgáló, teljesen feketére festett házat titokban helyezik le mindig, már a világ több pontját bejárva vele, és bárki bemehet, megnézheti, de a benne levő hat teremből már az első öt is tud annyira bizarr és nyomasztó lenni, hogy sokan öklendezve vagy rémülten jönnek ki a házból. Margot és Jules úgy döntenek, jó buli lenne kipróbálni ezt az "elvarázsolt kastélyt"...

Most annyival jobban utánanéztem ennek a sorozatnak, mint a múltkor, hogy legalább tudjam, mi az alapanyag. Nos, elég furcsa, a Channel Zero ún. creepypasták alapján készül, ami érdekes szójáték a "copy-paste" szavakkal, és ugye kifejezi, hogy rémtörténetekről van szó. Ezek gyakorlatilag ilyen városi legendák, amik a közösségi médián keresztül terjednek, amik közül talán Slender Man az, amelyik a legnagyobb ismertségnek örvend. Ahhoz persze, hogy egy alig pár oldalas novellából hatrészes sorozat legyen, rendesen ki kell bővíteni a történetben megírt világot; ez volt az, ami a Candle Cove-nak múltkor nem nagyon sikerült... a No-End House-nak viszont annál jobban.

Pedig a hangulat és a tempó maradt hasonló, de mégis úgy éreztem, hogy sokkal több minden történik. Itt az, hogy megismerjük a két lányt, keveset a hátterükből, majd egy pár fős társasággal együtt felfedezik a ház titkát, még csak az első rész, és amikor mindez kifordulva önmagából megmutatja a veszélyeit, az még mindig csak a második. Sokat nem akarok elárulni róla, de azt elmondhatom, hogy valami módon az emberek emlékeihez van köze, illetve ahhoz, hogy ki milyen viszonyban van az emlékeivel. Ezért is jó, hogy több karakter sorsát lehet követni, mert ugyan Margot a főszereplő, de van például egy srác, aki hátizsákkal megy a házba, láthatóan nem először jár ott, és elég határozott célja van vele, de legalább ilyen jó az árvaházban és nevelőszülőknél felnőtt Seth története is, aki leginkább az előnyét látja mindannak, ami a házban történik. Igazán csak a kukoricatáblás részt untam az egészben, mert hiába jöttek elő jó konfliktusok, és halt is meg közben egy-két karakter, nem éreztem olyan erősnek, mint a többit. Cserébe jó lett a kerítés és a körülötte levő házak titka, viszont nem nagyon tudtam mit kezdeni Jules gömbjével, ott azért elviseltem volna, ha kicsit több derül ki róla.

Mindehhez még kicsit a vizuális részre is sikerült rátenni az előző évadhoz képest. Bírtam én a Candel Cove bábjait is, a bőrén fogakat hordó alakról nem is beszélve, de itt a ház bemutatása felülmúlta ezeket. A szobák kevés berendezési tárggyal is nagyon jól néznek ki, a szobrok vagy a maszkos figura dettó, és bár az egész évadnak van egy kihaltságot sugárzó hangulata, nekem bejött. Lehet, hogy mindez lassú, de érdekes volt olyan horror-thrillert nézni, ami egyáltalán nem épít beijesztésekre, kizárólag az alaphelyzetből adódó feszültségre, és a ritka nyomasztóra, borzongatóra megcsinált világra támaszkodik ebben, amihez illik az üresség, hiszen részben ez is a témája. A kevés kelléken túl meg olyan az egész, mintha pár srác vette volna fel kézikamerával a kertvárosi utcájukban, egy kicsit megkérve a szomszédokat, hogy ne jöjjenek ki a házukból, esetleg egy frissen épülő lakóparkba bekéredzkedve, ami jól ráerősített arra, hogy itt amatőrök által kitalált és terjesztett sztoriról van szó, akik azt ilyen minimálban tudják leforgatni.

A Channel Zero még mindig türelmet igénylő sorozat, de nekem ez a sztori mindenestől jobban tetszett, mint az előző. Látványban, ritmusban és mögöttes tartalomban egyaránt előrelépés.


7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4148
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptyVas. Jún. 23, 2019 2:18 pm

Niwrok írta:
.
Remélem legközelebb sikerül meghalnod Smile

Talán kicsit túlságosan is az általunk nagyon kedvelt 13 okom voltot vártam viszontlátni ebben a filmben, hiszen a címből és a látott előzetesből adta magát a szoros kötődés. Na persze nem annak különlegességét akartam volna újra megkapni, mint ahogy ott volt a kazettákkal (bár itt is próbáltak egy kicsit trükközni azzal, hogy a film nagyjából a felénél szemszöget vált, ami talán a film legizgalmasabb, de egy kicsit nehezen követhető húzása volt), de egy ilyen címből az a része minimum kitalálható, hogy lesz egy túlélt öngyilkossági kísérlet, így a kérdés az volt, hogy mi lesz a körítés hozzá. Én azt hittem, hogy ha már ezt a részét elárulja a cím maga, akkor ezt segít egy kicsit továbbgondolni, például annak a közösségnek a bemutatásával, amelyik képes ilyet leírni; hogy az alap lesz az öngyilkossági kísérlet, és annak utóhatásait mutatja be a film, kitérve persze arra, hogy mi vezetett ehhez a végletes elhatározáshoz. A legnagyobb csalódásom így az volt, hogy a filmnek ott van vége, ahol én azt szerettem volna, hogy igazán elkezdődjön.

"Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a mienk", elintézhetném ennyivel is, mert a tinédzser kor szélsőséges, gyakran változó és végletesen megélt érzelmeit a pár szereplő kapcsolatain és viszonyain keresztül jól bemutatja... de sajnos nem is vállalkozik ennél többre. Pedig a témájában több lenne, mint hogy puszta lenyomat legyen egy fiktív, de mégis könnyen elképzelhető szerelmi sokszög krónikájaként.


7/10
.


Talán ez után a pár év után anynira nem meglepő, hogy mégiscsak megnéztem...

Az első fele számomra rém kínos volt. Aranyos volt a lila hajú csaj (állandóan az Adele élete járt a fejemben), de valahogy az egész iskolásosdi, a tanár diák szerelem bemutatása nem működött: nem éreztem azt a természetességet sem a dialógusokban, sem a viselkedésben, amit a korosztályról elképzelek. Eszter tetteit sem igazán tudtam átélni (oké, nem vagyoik lány, különösen nem vagyok FB fan, de akkor is), a Csaba tanár úr meg kifejezetten irritált. Nehezen telt az idő... aztán mikor jött az általad említett "nézőpont váltás", kerestem az állam a földön.

Azt nem tudom, meg lehet-e ezt, így csinálni, de utána zseniális volt az a kavarás, amit a kölök művelt. Persze, van benn némi 13 okom volt feeling, de önmagában is nagyszerű volt a hazugság- kétségbeesés- és gyűlöletspirál által generált események láncolata. Sőt, volt, mikor az öngyilkosságot sem attól vártam, akivel végül is megtörtént - az ugyanakkor valóban jó kérdés, hogy mi lehetne EZEK UTÁN a szereplőkkel, igazad van, onnantól lenne érdekes az egész, ahol itt vége van.

Szóval, köszi az ajánlást, tetszett, icipicit valóban amatőr íze volt, de a forgatókönyv nagyon rendben van. A második fele miatt:


80%
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptyVas. Jún. 23, 2019 2:40 pm

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.
Remélem legközelebb sikerül meghalnod Smile

"Kicsit sárga, kicsit savanyú, de a mienk", elintézhetném ennyivel is, mert a tinédzser kor szélsőséges, gyakran változó és végletesen megélt érzelmeit a pár szereplő kapcsolatain és viszonyain keresztül jól bemutatja... de sajnos nem is vállalkozik ennél többre. Pedig a témájában több lenne, mint hogy puszta lenyomat legyen egy fiktív, de mégis könnyen elképzelhető szerelmi sokszög krónikájaként.

7/10
.

Köszi az ajánlást, tetszett, icipicit valóban amatőr íze volt, de a forgatókönyv nagyon rendben van. A második fele miatt:

80%


Örülök, hogy ez is tetszett Smile .
Nyilván nem írhattam le a csavart, de erre a filmre fokozottan igaz, hogy a film első felének igazán csak a második fényében lesz értelme. Örülök, hogy megadtad neki az esélyt Smile .

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4148
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptyKedd Jún. 25, 2019 9:33 pm

Niwrok írta:
.
Mi

Nem könnyen rágható falat a Mi, hiszen társadalmi tanmesét nem egy ilyen jellegű horrorban vár az ember, a hentelős rémfilmek közönsége pedig általában nem a szociográf tanulmányért ül be kedvenc műfajára. Viszont éppen ettől különleges és érdekes...


7/10
.

Ez annyira nem könnyen rágható, hogy ilyen böszmeséget rég láttam... a Get Out idején.


Egésszel addig amúgy még nem is volt különösebb bajom - eltekintve a kissé unalmas félórás felvezetéstől -, amíg el nem kezdték magyarázni a megmagyarázhatatlant. A piros ruhások feltűnése, annak minden izgalmával és kérdőjelével tényleg tök jó volt (kicsit The Purge-os, de jó), ám ahogy tárult ki az univerzum, úgy temettem egyre inkább a fejemet a kezembe...

Hihetetlen, mennyi sületlenséget összehoztak az írók, de ha már kitaláltak egy disztópiát, amiben fogyatékos hasonmásunk megöl minket, jó lett volna valami épkézláb magyarázat a tengerpart alatt található nyulakkal elárasztott bevásárlóközpont nagyságú épületre, a másolatok létrehozásásra... azon kívül, hogy csak... faceplam

Az olyan részleteken is elkezdtem gondolkodni, hogy honnan van a sok piros egyenruha, a sok olló, meg hogy mekkora öngól már az is, hogy egyik árnyék saját magától belemegy a tűzbe csak azért, mert az eredetije hátrál, míg egy másik árnyék totál önálló életet ér.

A csavar a végén meg... borzalmas. Értelmetlen és hatásvadász.


40%
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptyKedd Jún. 25, 2019 10:58 pm

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.
Mi

Nem könnyen rágható falat a Mi, hiszen társadalmi tanmesét nem egy ilyen jellegű horrorban vár az ember, a hentelős rémfilmek közönsége pedig általában nem a szociográf tanulmányért ül be kedvenc műfajára. Viszont éppen ettől különleges és érdekes...

7/10
.

Ez annyira nem könnyen rágható, hogy ilyen böszmeséget rég láttam... a Get Out idején.

40%


Nem lep meg peace . Nekem is talán az első fele tetszett, amíg még nem ment át szürreálisba.
A fickónak nagyon el kéne döntenie, hogy most társadalomkritikát akar-e írni vagy horrort, mert a két műfaj együtt nem igazán működik nála... De persze nem fog elgondolkodni, amíg körbenyalják.

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4148
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptySzer. Jún. 26, 2019 12:13 am

Niwrok írta:

Mi

Nem lep meg peace . Nekem is talán az első fele tetszett, amíg még nem ment át szürreálisba.

.

És a szürrealizmus mellett meg olyan baromságok is befigyelnek, mint a varázspince egyik alagútjában "hullámvasutazást" imitáló árnyékok... faceplam

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Hold the Dark   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptyCsüt. Jún. 27, 2019 8:12 pm

.
Hold the Dark

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Hold-t10


"Ma még megúszta azt a bizonyos telefonhívást a feleséged. De eljön az, te is tudod."

Egy kis alaszkai falu lakosai szörnyű tragédiát szenvedtek el az utóbbi időben, mert az ottani gyerekeket sorra támadja és öli meg egy környéken portyázó farkasfalka. A harmadik áldozat anyja, Medora -látva, hogy sem a falusiak, sem a rendőrség nem erőltetik meg magukat- levélben fordul Core-hoz -egy nyomolvasóhoz, aki jó pár évvel korábban könyvet írt egy farkasvadászaton szerzett tapasztalatairól-, hogy keresse meg és ölje meg a fiát elragadó farkast. Core leginkább kíváncsiságból, és mert így reményei szerint a környéken lakó lányát is meglátogathatja, elfogadja a meghívást. Megérkezése után Medora beszél a fia elrablásáról, és arról, hogy bár Core valószínűleg már nem is találja a fiút életben, akkor is keresse meg a maradványokat, hogy az afganisztáni misszióban levő, onnan hamarosan hazatérő férjének legalább egy sírt tudjon mutatni. Core napkeltével el is indul az állatok nyomában, nem is sejtve, hogy ebben a történetben nem a farkasok lesznek a legveszélyesebbek rá és a falusiakra.

Nagyjából másfél éve volt téma nálunk a Wind River - Gyilkos nyomon, ami ennek a filmnek akár testvérfilmje is lehetne. Nem csak azért mondom ezt, mert egy kivülállóként érkező "nyomozó" próbál a végére járni egy haláleset körülményeinek, hanem mert ugyanaz a fajta elszigeteltség, ugyanazok a havas erdei képek, ugyanazok a keményre fagyott emberi jellemek és kapcsolatok jelennek meg itt is. Az, hogy ez egy olyan vidék, ahol a civilizációs vívmányoknak nincs igazán táptalaja, ahol szó szerint farkastörvények uralkodnak, és ahol az emberek nem csak a természetnek kiszolgáltatottak, hanem egymásnak is. Ami markáns különbség volt nekem, hogy a Wind Riverben sokkal mélyebben kerültek bemutatásra az emberi drámák, a személyes veszteségek, és az azok között levő konfliktusok, a Hold the Dark inkább a napszakok felborulása és a hosszan tartó fénytelen időszakok általános letargiájában keresi a magyarázatot a történtekre (igény szerint ehhez vissza lehet nyúlni az Álmatlanságig). Mindehhez természetesen hozzátartozik a könnyen vontatottnak, lassúnak érezhető cselekményvezetés, így ezt még valahol el is fogadtam volna, azt viszont már nehezebben, ahogy a sötétségben és a tragédiákban gyökerező őrület, megbolondulás megjelent a filmben Core első éjszakáján a faluban.

Igazán csak akkor kap egy kicsit gyorsabb tempót a film, egyben nagyobb feszültséget, amikor Vernon, a férj/apa bekerül a képbe. Az első jeleneteiben még csak azt látni, hogy nincsenek fenntartásai, ha pár embert szitává kell lőni vagy késsel elintézni (és ez bőven nem azért van, mert katona, hanem azért lett katona, mert a tapasztalatait, a kegyetlen gyilkolást itt tudta leginkább kamatoztatni), majd a tervezettnél egy kicsit gyorsabb hazatérést követően ő maga is beszáll a vadászatba. És az aztán a tél ellenére is pokoli lesz. Ebben jut nagyobb nagyobb szerephez, hogy a Jeremy Sauliner - Macon Blair páros eddig olyan filmeket tett le az asztalra, mint a Blue Ruin és a Green Room, amiknek nem igazán lettünk rajongói, de az biztos, hogy a fizikai erőszakot és az emberi test roncsolásait hitelesen visszaadták. Annyival jobb ez a film, mint az a kettő, hogy ehhez írtak sztorit is, még ha egy kicsit hagymázasat, zakkantat is... meg annyival, hogy nem csak öncélú a feltépett nyaki erekből lüktető vér meg a félig leszakadó arcok látványa, hanem mellette ott van az a bizonyos tekintet is, amikor valaki a halállal néz farkasszemet.

Ha csak annyi lett volna a film, hogy Core caplat a hóban egy farkas után, attól aligha lenne ott a lenti pont és a kapcsolat a Wind Riverrel (amit jómagam az éves TOP10-be is betettem), de az első fél óra lassúsága után egy fordulatos és pörgős hajtóvadászat lett a dologból, amiért már szívesen adom a magasabb pontszámot.


7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Annabelle 3. / Annabelle Comes Home   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptyVas. Jún. 30, 2019 9:33 am

.
Annabelle 3. / Annabelle Comes Home

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Annabe10


Ahhoz képest, hogy nem érdemes elfelejteni, Annabelle története egy tíz perces bevezetőnek indult a Démonok között elején, már a harmadik résznél tartunk belőle. Szintén ahhoz képest, hogy eleve az egy debil ötlet, hogy ezt a rusnya babát bárki jó szívvel a polcára tegye, akár még a beleköltözött démon nélkül is, azért akadt már kellemes emlék is a hozzá kötődő történetekből (mint a második része), még ha rögtön az elején könnyen el is bukhatott volna az egész (az első résszel). Most már tudjuk, hogy Annabelle hogyan jött egyáltalán létre, valamennyire ismerjük az erejét, így adódhat a kérdés, hogy mi elmesélnivaló van még róla, ami kitölt egy újabb filmet?

Egy év telt el azóta, hogy a természetfeletti jelenségekkel foglalkozó Warren-házaspár birtokába jutott Annabelle-nek, ami azóta is fenyegető várakozással üldögél a kis vitrinjében, a "széfben". Ez nagyjából az az időszak, amikor Warrenék tevékenysége szélesebb nyilvánosságot kap, hiszen természetesen sok találgatás, hitetlenkedés, félelem és gúnyolódás kíséri a Perron-házban történtek utáni heteket. Ezek céltáblája sokszor Judy, Warrenék lánya, akit a szülei munkája miatt az eddiginél is jobban kiközösítenek, szekálnak az iskolában, mint "kis boszorkányt". Az egyetlen, akivel jobban megérti magát, az Mary Ellen, a szöszi bébiszitter, aki most, hogy Ed és Lorraine elutaznak, a szülinapi előkészületeiben is segít Judynak. Ezúttal csatlakozik hozzájuk Daniela, aki a barátságukra hivatkozva kizsarolja Mary Ellenből, hogy megnézhesse magának a hírhedt Warren-házat, mert érdekli az okkultizmus... csakhogy Danielának más tervei is vannak, amik végül odáig vezetnek, hogy Annabelle "szelleme" elszabadul a házban.

Válaszolva a fenti kérdésre, az írók azzal a trükkel éltek az Annabelle harmadik részénél, hogy az a legkevésbé Annabelle-ről szól. Persze lényegében katalizátora az eseményeknek, és később a benne lakó démon is tiszteletét teszi, de két sokkal érdekesebb, általam kedvelt és várt dolog is fontosabb volt, aminek nagyon örültem. Az egyik, hogy Warrenék jelenléte, főleg Lorraine-é (és vele Vera Farmigáé) a két Démonok között után már önmagában is pozitívum, még ha csak így, keretet is adva az eseményeknek. A másik pedig a "széf"... már öt éve izgatja a fantáziámat ez a megszállt és jelképnek szánt tárgyakkal telezsúfolt szoba, amik mind Warrenék egy-egy ügyéhez kötődnek, amikről külön-külön is lehetne egy filmet (vagy legalább sorozatepizódot) forgatni, és amik eddig a rejtélyek homályába vesztek. Most viszont az Annabelle 3. legnagyobb ziccere, hogy Daniela óvatlanságának és engedetlenségének hála jó pár ottani tárgy megelevenedik!

Így pedig nem csak Annabelle démona randalírozik a házban, hanem egy kicsit szűk panoptikumot, egy elvarázsolt kastélyt is kapunk mindenféle túlvilági lényekkel ebben a bő másfél órában. Nagyjából úgy kell elképzelni, mint a Ház az erdő mélyén pincéjét, ahol az a lény elevenedik meg, aminek a tárgyához a kölykök hozzáérnek... csak itt Daniela mindent összetapogat a "széfben". Nem minden rém lett jól eltalálva, nekem például a vérfarkasos vonal elég ötlettelen és összecsapott volt, ahogy a többiek is lehettek volna jobban kidolgozva, viszont a Révész az zseniális, arról simán jöhetne az újabb spin-off mozi. Ezzel együtt viszont az is igaz, hogy a film legérdekesebb jelenetei azok, ahol a tárgyak eredetéről van szó, mint egy múzeumi tárlatvezetésen, és maga az ijesztgetés, és főleg a trancsírozás nem volt annyira szempont. Így ugyan el lehet sikongatni rajta, volt néhány jump-scare (volt két olyan jelenet, amitől nekem is sikerült összerezzenni), de sokszor annyi a feszültség forrása, hogy valamelyik lány egy szál lámpával bolyong a házban, várva, hogy mikor ugrik rá valami a sötétből. Én amúgy is bírom az ilyen zseblámpás filmeket, és ha az Annabelle 3. nem is olyan "vágatlan", mint a La casa muda/Silent House páros, az egy jó ötlet volt, hogy mindössze egy nap, egy éjszaka eseményei adják a gerincét.  

És még a szellemesdi mellett is ott vannak a lányok, akik egy kicsit felemássá tették a film rájuk eső részének megítélését. Kétségtelen, hogy elég hosszan nyúlik el a bevezető, amiben még Mary Ellen "tinédzser lamúrjára" is időt szánnak, egyben komikus figurának a filmbe téve Dákós Bobot, aminek a "horrorosabb" filmek kedvelői biztosan nem fognak örülni... de nekem inkább jópofa volt, hogy egy horrorfilm mer tinifilmes lenni, de amikor para van, akkor para van majdnem egy órán keresztül. A másik, hogy mivel igazán csak négyszereplős a film, így néha megtörik a ritmusa a filmnek, jó pár belső cliffhangerrel szabdalva azt fel, ami nem is önmagában volt gond, hanem például akkor, amikor nem is értettem, hogy az előbb még egymás mellett rettegő csajok miért mentek el alukálni, ráadásul a ház három, egymástól legtávolabb eső pontjára. Viszont az egy pozitívum velük kapcsolatban, hogy van egy kis drámai háttér, ami miatt kötődni lehet a karakterekhez, Judy esetében ugyanis jól be lett mutatva, hogy két oldalról is mekkora teher számára, hogy örökölte az anyja képességét, Daniela karaktere meg azért tetszett, mert a szellemjárás miatta nem csak úgy megtörténik, hanem van indoka, és bár a lány hibát követ el, amiért majdnem túl drága árat kell fizetnie, de a motivációja nagyon is emberi.

Az Annabelle 3. az a film a Démonok között "univerzumnak", mint ami az MCU-nak volt a Bosszúállók. Mostanra elég nagy a forrásanyag, lehetett azokra építeni, lehet "összemesélni" az eddig különálló történeteket, plusz visszautalásokkal színesíteni. Ezek miatt is elég jól sikerült ahhoz, hogy a horrorfilmekben amúgy is állandóan ott levő klisék és butaságok mellett maximum annyit tegyek még szóvá, hogy Warrenéknek mindennél nagyobb szükségük lenne egy jó villanyszerelőre meg pár 60W-os izzóra.


8/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4148
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptyVas. Jún. 30, 2019 7:06 pm

Niwrok írta:
.
Annabelle 3. / Annabelle Comes Home

Az Annabelle 3. az a film a Démonok között "univerzumnak", mint ami az MCU-nak volt a Bosszúállók. Mostanra elég nagy a forrásanyag, lehetett azokra építeni, lehet "összemesélni" az eddig különálló történeteket, plusz visszautalásokkal színesíteni. Ezek miatt is elég jól sikerült ahhoz, hogy a horrorfilmekben amúgy is állandóan ott levő klisék és butaságok mellett maximum annyit tegyek még szóvá, hogy Warrenéknek mindennél nagyobb szükségük lenne egy jó villanyszerelőre meg pár 60W-os izzóra.


8/10
.

Ez öszességében jó, hír, köszi. Terveztem mozizni, de nem lesz belőle semmi - viszont ha felkerül a tékába, rögtön lecsapok majd rá.

Köszi!

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Channel Zero S3 (Butcher's Block)   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptyHétf. Júl. 08, 2019 10:53 pm

.
Channel Zero S3 (Butcher's Block)

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Butche10


Alice és Zoe, a huszonéves testvérpár gyakorlatilag a múltjuk elől menekülnek el, amikor Alice elvállal egy elszegényedő, pusztuló kisvárosban egy szociális munkási állást. Ennek a menekülésnek éppúgy része a lányok anyja, akit egy pszichiátrián kezelnek, Zoe szenvedélybetegsége, ami miatt hónapokat töltött rehabilitáción, de Alice számára még egy örökletesnek látszó betegség réme is. Hogy a kisváros és a munka mennyire alkalmas erre, az elég kérdéses, amit a lányok már az első napon megtapasztalnak. A főbérlőjüktől például megismerik a környék egyik bizarr történetét arról, hogy milyen pletykák terjednek a helyi mészárszéket korábban üzemeltető Peach családról, és arról, hogy a nyom nélküli eltűnésük után milyen események kezdődtek a városban. Igazán azonban akkor kerülnek a lányok az események sűrűjébe, amikor Alice első családlátogatásakor gyakorlatilag az ő jelenlétében rabolják el az ott élő anyát és lányát. A gondokat csak tetézi, hogy a helyi rendőrség oszlopos tagjai nem igazán veszik komolyan sem az eltűnéseket, sem a furcsaságokat, így Alice maga kezd nyomozásba a gettóban történtekről.

A Channel Zero második évada után gyorsan neki is estem a harmadiknak, mert az már azért lényegesen jobb volt, mint az első, de még így is teljesen felvillanyozott, hogy a harmadik mennyivel jobb. Lehet, hogy önmagában a sztori egyik eleme sem új, hangulatra meg olyan, mintha csak az Alice Csodaországban adna randevút benne a Twin Peaksnek, de ahogy az első két részben sorra jöttek az újabb és újabb mellékszálak, és ahogy ezek segítségével egyre több rétege lett a sztorinak, úgy tetszett meg egyre jobban. A párhuzamos világ és az eltűnések megadják a sztori gerincét, ahogy Peachék is érdekes színfoltot jelentenek, de a teljes képhez nagyon sokat hozzátett az Alice és Zoe közötti kapcsolat, ahogy az is, hogy a sztorinak van egy izgalmas szociográfiai vetülete, de még a rendőrapa és rendőrfia közötti dráma is tartogat meglepetéseket.

Jó az, hogy ilyen sokféle tud lenni egyszerre a Butcher's Block, hogy ennyi minden keveredik benne, de sajnos az alaphelyzet felvázolása után már nincs igazán tér a kibontásukra. Érthető, hogy az egyre szürreálisabb képekkel és a "nyári lak" jeleneteivel Alice megőrülésének folyamatát kívánták érzékeltetni, megteremtve az indokot arra, hogy Alice és Zoe viszonya a Peach családhoz hogyan változik meg ezalatt a hat rész alatt... és ez kifejezetten jó. De ettől még lehetett volna egy kicsit összeszedettebb mindez, hiszen két részre teljesen elvesznek a lányok, alig történik velük valami, és a "kinti" eseményeket is túlságosan meghatározza a Robert elől való bénácska menekülés, mint valami rossz picsahorrorban. A mellékszálak egy része is elvesztegetettnek tűnt nekem a végére, ahogy például az egész diákhiteles/családlátogatós szál csak arra jó, hogy legyenek kevés vizet zavaró mellékszereplők, akiknek nagyobb trauma nélkül el lehet vágni vagy szét lehet marcangolni a torkát.

De azért a látvány és a hangulat még ezekben a szakaszokban is fenntartotta az érdeklődésem. A Channel Zero stábja remekül tud ráérezni arra, hogy egy-egy szokatlan vagy váratlan kellékkel, jellemvonással hogyan lehet a nézőt kizökkenteni a komfortzónájából, és amiért még mindig a "nyomasztó" a leginkább jellemző szó a stílusra. Hátborzongató volt például az a jelenet, ahogy Alice egy házban gyanús zajokat hall, és utána a falra tapasztja a fülét, hogy hallja, honnan jönnek, a fal túloldalára fordulva a kamera meg egy nyelvet mutat, ahogy végignyalja a fal másik oldalát. Kicsit olcsó hatása van, és néha kicsit gagyi némelyik, de a hangulatba még így is beleillik, hogy két részen át "csak" egy semmibe vezető márványlépcső borzolja a kedélyeket. A téma miatt ráadásul az eddigi két, viszonylag trancsírmentes évad után itt aztán fröcsög a vér és a belsőség rendesen, az évad legjellemzőbb figurája meg az az alak, ami kvázi egy nyers húsból gyúrt gólem.

Kár, hogy a harmadik résztől feladtak a tempóból, mert akkor simán adtam volna rá 8,5/10-et is. Így ugyan kevesebb, de még így is előrelépés, és az mindig jó, ha egy sorozat képes a folyamatos fejlődésre.


8/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 3094
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Hurok   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptySzer. Júl. 10, 2019 10:38 pm

Niwrok írta:

Hurok

Az egyik, ha nem a legfelülreprezentáltabb zsáner a mi kis oldalunkon -a rendelkezésre álló alapanyagokhoz képest- az idővisszapörgetős-alternatívsíkos filmek típusa. Gyakorlatilag amit csak lehetett ezen belül látni, és a legkisebb jót is olvastuk vagy feltételeztük róla, azt mi láttunk (ha esetleg bárki, aki olvas minket, tudna olyanról, ami kimaradt, és szerinte érdemes lenne látnunk, nyugodtan megoszthatja velünk  Smile ), és még ha a jelenleg csúcson álló Triangle-hez nem is jutottak közel, a nagy részéről jó véleménnyel voltunk. Így aztán amikor felmerült, hogy magyar stáb is készít ilyet, naná, hogy látnom kellett  Wink !

Madarász Isti még átpörgethette volna ezt a sok visszapörgetést és a forgatókönyvet, mert egy ilyen filmet a csavarok tudnak igazán naggyá tenni, nem az, ha tekergetik, mint a verklit. Így csak elszalasztott lehetőségnek éreztem a Hurkot egy ígéretes és nagyon kedvelt műfajban; olyanban, aminek darabjai éppúgy szólhatnak Élet-mentésről, mint egy Ördögi körről, de valamiről szólniuk kell, és itt számomra ezt nem sikerült megalapozni. Külön zavaró és kicsit dühítő is, hogy apróságokon múlt a hangulat és az élmény; hogy nem pénzből kellett volna több, hanem odafigyelésből és kompromisszumból, és akkor nem csak a ténynek tudnék örülni, hogy van (még  Smile ) egy ilyen filmünk. Aki még nem látott ilyet, annak lehet különleges, és aligha figyel ilyen mélységben a részletekre, de én erre, bármennyire is szeretném, nem tudok 7-esnél többet adni.

7/10

Másodszorra kifejezetten jobban szórakoztam rajta. A hibái, az értelmetlenségei és a folyamatos visszacsatolás helyett meglevő káosz továbbra is ott voltak, és most is úgy éreztem, hogy a lelkesedést és a dédelgetett ötleteket engedni kellett volna egy profi írónak kicsit jobban összefésülni. De közben az ötletes továbbgondolások és a tényleg alig pár percnyi szünet az állandó akcióban most hangsúlyosabb volt, és így kicsit az érzelmi szál is jobban átjött.

8/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4148
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 EmptySzer. Júl. 10, 2019 10:41 pm

Niwrok írta:

Hurok

Másodszorra kifejezetten jobban szórakoztam rajta. A hibái, az értelmetlenségei és a folyamatos visszacsatolás helyett meglevő káosz továbbra is ott voltak, és most is úgy éreztem, hogy a lelkesedést és a dédelgetett ötleteket engedni kellett volna egy profi írónak kicsit jobban összefésülni. De közben az ötletes továbbgondolások és a tényleg alig pár percnyi szünet az állandó akcióban most hangsúlyosabb volt, és így kicsit az érzelmi szál is jobban átjött.

8/10
.

Én is megnéztem pár hónapja újra a gyerekekkel és osztom a frissített véleményedet. Nekem is jobban tetszett, mint elsőre. peace


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Ajánlott tartalom




Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Niwrok írásai 2.0 - Page 61 Empty

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 2.0
Vissza az elejére 
60 / 61 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 31 ... 59, 60, 61  Next

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: