HomeCalendarGalleryGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés

Share | 
 

 Niwrok írásai 2.0

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
Ugrás a köv. oldalra: : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 15 ... 25  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Aranyélet S1   Csüt. Szept. 08, 2016 10:24 pm

.
Aranyélet S1



Hogy az HBO úttörő szerepet játszott abban, hogy a tévécsatornák saját és igencsak minőségi sorozatokkal jelentkezzenek, a Trónok harca és a True Detective ismeretében aligha lehet kérdés. Az már talán kevésbé ismert, hogy az HBO honosított vagy regionális sorozatokkal is foglalkozik, Magyarországon is. Én például a Terápiát próbáltam itt kicsit bemutatni, de tudtommal a Társas játék is elismert volt a maga köreiben, és most itt a harmadik saját készítésű sorozat, ami egy "tipikusan magyarnak" mondott történetet próbál a nézőknek bemutatni (noha egyébként az eredeti sorozat finn).

A Miklósi-család élete a külső szemlélőnek igazán irigylésre méltó lehet: a férj, Attila sikeres vállalkozóként anyagilag mindent megad a családjának, fenntartva nekik például egy panorámás budai luxusházat, így a felesége, Janka kizárólag a jótékonysági munkájára koncentrálhat, a gyerekeik pedig, Mira és Márk jó tanulmányi eredményekkel büszkélkedhetnek, még ha az érettségire készülő sráctól nem is áll olyan távol a bajkeverés. Egy kicsit széthúzva a függönyt persze azonnal látszik, hogy milyen ingatag és veszélyes is az a bizonyos "kacsaláb". Attila kamaszkori haverja, Endre ugyanis igencsak magas pozíciót foglal el a budapesti alvilágban, leginkább a csempészet vonalon, Attila pedig neki dolgozik, és szinte mindent neki is köszönhet. Azért csak szinte, mert az évtizedek alatt Miklósiék jelentős adósságot is felhalmoztak, amit csak további csalásokkal, stiklikkel, vesztegetésekkel tudtak úgy-ahogy finanszírozni. Nem véletlen a többes szám, Janka legalább annyira benne van ebben, mint Attila, és bár a gyerekek elől rejtegetni próbálták, honnan is van a pénz, természetesen ők sem teljesen vakok és hülyék, ők is átéltek éppen elég sok mindent az évek alatt. Talán éppen ez, hogy a gyerekek elől egyre kevésbé tudják titkolni az életmódjuk valódi árát, és hogy a hazugságokból összetákolt életükből egyre gyakrabban esnek ki a tartóelemek, vezetik rá Attilát arra, hogy átértékelje az életét, és úgy döntsön, tisztességes munkát fog keresni, és majd abból élnek, ahogy tudnak... csak persze ehhez még a többieknek is lesz egy-két szava.

Mivel alapvetően drámasorozatról van szó, az elsődleges természetesen a karakterek személyiségrajza és bemutatása. Nehéz kenyér ez, hiszen piti és kevésbé piti bűnözőket kell ha nem is szimpatikussá tenni, de valamifajta érdeklődést, törődést, aggódást ki kell váltaniuk a nézőből, vagy elég érdekesnek kell lenniük ahhoz, hogy enélkül is figyelni akarjon rájuk. Ez nem mindegyik karakternél jött össze, különböző okokból. Attila például szegénykém annyira lúzer, hogy hiába ébred fel benne a lelkiismeret, annyira ismeretlen terep számára a legális munkavállalás, annyira nincs semmilyen munkaerő-piaci tapasztalata, és annyira irreális elképzelései vannak a jövedelmekről, hogy már szinte sajnálni sem lehet, inkább csak szánni, mint egy sánta kutyát. Most képzeljünk el egy HR-est, aki a középkorú pályázót 20 éves lyukkal az önéletrajzában, kvázi gyakorlat nélkül, 700 ezres nettó fizetési igénnyel nem röhögi ki ott helyben... Ugye nehéz? Az alaptermészete a meghunyászkodás, és hogy nem túl stabil erkölcseit könnyen váltja anyagi haszonra. Mira fejlődése és gyors felnövése a bűn árnyékában már egy fokkal jobb, miután a csendes félrenézést egy nagy leleplezés után (az egész évad egyik legjobb jelenete az első rész vége) hirtelen a teljes undor és önpusztítás váltja fel. A baj az, hogy ezzel gyorsan kiüresedett a karakter, miután nem látszik igazi érzelem, igazi feszültség a viselkedésében, és legalább annyira naivan csodálkozik rá a világra, annak visszásságaira, mint az apja, az első részeg kómára, az erőszakoskodó férfiakra és a kijózanító, félelemmel teli másnapokra... csak neki van annyi mentsége, hogy ő még egy gimnazista tinilány. Akinek viszont nem szívesen bocsát meg az ember semmit, annyira tenyérbemászó, beképzelt, elkényeztetett kis takony, az Márk. Már ahogy előkerült, hogy a kedvenc hobbija a műmájer reppelés a haverjaival, azzal beírtam neki pár fekete pontot, de minden résszel csak egyre lejjebb csúszott, miután a tetteit a kétségbeesés és a félelem irányítja... előbbi azért, hogy elzáródik a pénzcsap, és vége lesz a pénzzel lekenyerezett haverok és a pénzzel elcsábított macák világának, alig azután, hogy belekóstolt ebbe az életbe, utóbbi meg azért, hogy nem ment-e túl messze ezért.

A fennmaradó két fő karakter nekem sokkal izgalmasabb volt náluk, akárhányszor is nézett farkasszemet Márk a pisztolycsővel vagy Mira a lányanyaság és a nemi betegségek rémével, igazából talán azért, mert ők voltak a domináns karakterek, akik irányították az eseményeket, nem csak mondjuk a dac vagy a kényszer miatt sodródtak, de persze ők is messze vannak attól, hogy szimpatizáljon velük az ember. Endrénél ez magától értetődő, hiszen mindig is így képzelte el az életét, a lakótelepi kocsikból leszívott benzintől jutott el a szerteágazó alvilági üzletekig és a mindenhol ott levő befolyásos barátokig, akik afféle "szociális hálóként" védik az álmát... de persze az alvilág szabályai szerint mindig vannak feltörekvők, akik szívesen ülnének bele a tutiba, akár egy-két hulla árán is. Végül ott az Aranyélet számomra legkimagaslóbb karaktere, Janka. Túlzó lehet a viszonyítás, de folyton a House of Cards Claire Underwoodja jutott róla eszembe; Janka van annyira határozott, rideg és könyörtelen személyiség, mint Claire, csak ő közben még aljas és kicsinyes is, aki az Attilától elvárt pénz elköltése és a látszat fenntartása mellett leginkább a családjuk és a saját személyének társadalmi elfogadottságért "küzd", nem riadva vissza az útjában álló emberek elgáncsolásától vagy földbe taposásától sem... de igazából még élvezi is. Aktualizálva a régi mondást, kiveheted az embert a panelból, de nem veheted ki a panelt az emberből, akár a stílust vesszük alapul, akár a betontömbök iránti megvetést, és Janka nem csak hihetetlen rózsadombi szappanbuborékot fújt a húsz évnyi ügyeskedésből, de abban is biztos, hogy akkor sem fog visszamenni a lakótelepre, ha ki is pukkan a buborék.

Rajtuk kívül is akadnak azért még jó figurák, nekem például tetszett Tibor, Attila testvére, a "jófiú" karaktere a saját kis mellékszálán, ahogy az is tetszett, ahogy Oszi figurája testesítette meg egy személyben azon aktuális társadalmi kérdéseket, amiket a többiek nem tudtak. Talán ők ketten azok, akik igazán magyarrá teszik az Aranyéletet, de véletlenül sem mondanám, hogy ez általános lenne. Azért csak tetten érhető benne a mindennapi korrupció, az olyannyira ismerős "megoldjuk okosba'!"; a kisember kannásat tölt az üres borosüvegekbe (persze zárjeggyel le is pecsételi), a vállalkozó kispórol ezt-azt az elvállalt munkából, a politikus meg leboltol magának pár milliót, ne éhezzenek a gyerekek otthon... de még ezek mellett is volt egy, amin felhördültem (lehet, csak a naivitásom miatt), a bankosok ügye, és az, ahogy elhangzik, hogy "Mi nyolc millióra gondoltunk...".

Még pár szó a színészekről, és a legjobb bennük, hogy még R2 sem mondhatja, hogy már megint csak neveket sorolok, feleslegesen Smile , hiszen úgysem ismeri őket. A főbb szereplők megformálóit ugyanis vagy látta az aktuális magyar mozifilmekben (Lengyel Tamást (Tibi) a Víkend Lacijaként, Döbösi Laurát (Mira) a Félvilág cselédlányaként), vagy záros határidő belül fogja (Anger Zsolt (Endre) volt/lesz Dezső a Hurokban) Smile . És ha az "Anyám, és más futóbolondok a családból" tényleg olyan jó, mint mondják, akkor a leghálásabb szerepben a legkimagaslóbb alakítást nyújtó Ónodi Eszter (Janka) sem fog sokáig kimaradni.

A véleményezők több helyen is a Breaking Badhez hasonlítgatták az Aranyéletet, de ilyen messzire személy szerint látatlanban sem mennék Smile . Inkább a Maffiózók és a BarátokKözt-FamíliaKft tengelyeken keresném a sorozat helyét, de engem a szülők és a gyerekek viszonya miatt egy régebbi magyar filmre is emlékeztetett, a "Csók, anyu"-ra, csak bűnözőkkel. Kár, hogy ez a családi szál nincs jobban hangsúlyozva, még ha annak is van jelentősége, hogy a családtagok nem együtt, csak egymás mellett élnek; ebből többet néztem volna a néha elég vontatott bűnügyi szál és a korrupciós dráma rovására. Ugyan nagyobb böszmeségből kevés van, és van (relatív) minőség, dráma és izgalom is, egészen kellemes akciójelenetekkel és jó maszkmesteri munkával körítve, ahogy a látványvilág is jó (és csak ritkán veszik el a művészkedésben), történetvezetésben, karakterformálásban és kreativitásban még bőven van hova fejlődni.


7/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 2.0   Pént. Szept. 09, 2016 8:04 pm

Niwrok írta:

Aranyélet S1

A véleményezők több helyen is a Breaking Badhez hasonlítgatták az Aranyéletet, de ilyen messzire személy szerint látatlanban sem mennék  Smile .

7/10

Ez volt a mézesmadzag, mi??? tongue

Köszi az ajánlót, nem mondom, hogy soha, de a közeljövő terveibe nem fér bele. Mire meg megnézem, Te meg már elfelejted...

A Narcos S2-vel megvársz majd? Kéne egy közös nézés...
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 2.0   Pént. Szept. 09, 2016 8:17 pm

R2-D2 írta:

Niwrok írta:

Aranyélet S1

A véleményezők több helyen is a Breaking Badhez hasonlítgatták az Aranyéletet, de ilyen messzire személy szerint látatlanban sem mennék  Smile .

7/10

Ez volt a mézesmadzag, mi???  tongue
Köszi az ajánlót, nem mondom, hogy soha, de a közeljövő terveibe nem fér bele. Mire meg megnézem, Te meg már elfelejted...

A Narcos S2-vel megvársz majd? Kéne egy közös nézés...


Nem "mézesmadzag", mert szerintem semmi köze hozzá, a feltételezés is abszurd, nem is értem, honnan jött  Wink ... de tényleg ezt olvastam  Smile .

A Narcossal megvárlak, ahogy már múltkor is kérted Smile ... de nagyon nem is esik nehezemre, mert még mindig kicsit sötéten látom a folytatást...
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Kung Fu Panda 3   Vas. Szept. 11, 2016 7:04 pm

Niwrok írta:
.
Kung Fu Panda 3

Poról, a kifőzdei kuktából lett Sárkányharcos pandáról az előző részben kiderült, hogy mégsem Ping úr, a lúd az apja (döbbent csend...), sőt, a végén, a stáblista előtt azt is megtudhattuk, hogy az igazi apja még él Shen bosszúhadjárata ellenére is, egy távoli, titkos helyen levő falucskában.

Persze egy kicsit rá kell játszani a pandákkal kapcsolatos sztereotípiákra, hogy nem egy észlények, és lusták is, mint a geotermikus kis völgyük földje, hogy tényleg jókat mosolyogjon a néző, hogy a pandáknál a leggyakoribb közlekedési forma a gurulás, ellenkező irányba pedig általában egy nyugágyból lövetik ki magukat. Egyszer éreztem csak, hogy azért ennyire retardáltnak csak nem kéne mutatni a pandákat, mert az már kínos: rögtön az elején, amikor Po és Li sok sikert kívánt egymás elveszett rokonainak megtalálásához. És ha már itt vagyok, még egy szereplő volt, akinél a stáb nem találta el az én mértékemet, és az Ping úr volt; az előző részben az egyik kedvencem volt, ragyogóan kimutatva egy aggódó apa minden szeretetét egy elsuttogott "Leves..."-sel is akár... viszont még ha jogosan féltékeny is a "betolakodóra", és fél, hogy Po esetleg az övéivel akar már inkább lenni, most a véget nem érő, sértett gágogása és magamutogatása gyorsan az agyamra ment.

A harmadik Kung Fu Panda egy igazán játékos, szórakoztató és könnyed epizód lett az ötszáz éves fenyegetés megtestesülése ellenére is, nélkülözve az igazán komor, tragikus képeket és eseményeket, mint amik az előző részt meghatározták, és az akció, a kung fu mennyiségéből is visszavett kicsit. A család elvesztésének feldolgozása, az ezzel való küzdelem helyett itt a család, a gyökerek ismételt megtalálása feletti öröm dominál, így szépen lekerekítette az eddigi trilógiát... de nekem azért jobban bejött, amikor volt a dolognak egy kis éle is.

8,5/10
.

Újranézve egy kicsit jobban megtalált a hangulata, így kevésbé éreztem üresnek és felszínesnek, és a korábban említett problémák sem zavartak annyira. Po és Li jelenete persze továbbra is rém béna, ahogy az ereklyékkel való hülyülés is túlmegy egy határon, de Ping úr kevesebbet hisztizik, mint ahogy emlékeztem rá, és így például az olyan jelenetek is jobban tetszettek, mint a panda-lúd transformers-páncél Smile .

Most már inkább jogosnak érzem azt a 8,5 pontot, amit eredetileg kiosztottam neki.
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Sully - Csoda a Hudson folyón / Sully   Vas. Szept. 11, 2016 7:04 pm

.
Sully - Csoda a Hudson folyón / Sully



2009. január 15-én New Yorkban egy belföldi utasszállító repülőgép egyedülálló kényszerleszállást hajtott végre, amikor egy madárraj tönkretette a repülő hajtóműveit. Kifutópálya vagy egyáltalán bármi szilárd talaj helyett ugyanis a pilóta, Chesley Sullenberger a jéghideg Hudson folyóra, a vízre tette le a gépet. A vízen lebegő repülő és a szárnyakon meg a felfújható csúszdán álló emberek képe, valamint a pilóta hősiessége gyorsan bejárta a világsajtót, de mint ahogy a csodák három napig tartanak, ez a történet is kikopott a közfigyelemből, így én például nem is emlékszem, hogy itthon olvashattunk volna a történet egyéb aspektusairól. Pedig a valódi történetek soha nem állnak meg egy pillanatképnél.

Nem nagyon hallottam igazán semmit a filmről Tom Hanks és Clint Eastwood nevén kívül, meg persze az alapokat, hogy Sully kapitányról fog szólni, mert az újságokban levő képekre persze én is emlékeztem. Ez alapján viszont némi fenntartásaim voltak a filmmel, mert hát sima drámaként annyit tudtam elképzelni, hogy a film bemutatja Sully-t, pár embert az utasok közül, aztán lineárisan folytatva a cselekményt jönne a csodaszámba menő zuhanás, a megmenekülés. A végére esetleg még odafért volna a fejemben a médiafelhajtást nehezen viselő átlagember kálváriája, mert mondjuk a JFK elleni merénylet utóéletét feldolgozó Parkland esetében is az marad meg a legjobban, ahogy Zapruder a kamerát tartva rádöbben, hogy egy ilyen felvétel után az élete örökre megváltozott. És valóban, ezek a jelenetek fel is bukkantak a Sully-ban, ahogy a kapitány utat vág magának a riporterek gyűrűjében vagy ahogy a feleségével beszélgetnek telefonon a mindenhol ott levő paparazzókról, ahogy a felszállás előtti eseményekből is egy rövid montázs, pár kiemelt utasról, például a golfversenyre igyekvő családról, akik egy másik járat hibája miatt az utolsó pillanatban kapnak jegyet ide. De ez a történet jóval több annál, amit én vártam, mert az ott kezdődik, ahol igazából a csodának vége van.

Mert hiába a csodálatos megmenekülés -mert ugyan Sully a filmben még izgul, hogy mindenki túlélte-e a leszállást, de ezt nézőként lehet tudni, különben nem is lehetne ez igazi "csoda"-, természetesen nem lehet elkerülni a baleset okait és körülményeit elemző vizsgálatot, és ennek keretében bizony Sully felelőssége is előtérbe kerül. Tudom, hogy az a film itt feketelistás, de nem tudtam nem a Kényszerleszállásra gondolni, ahol még lehetett azon elmélkedni, hogy más helyzetben (például ha a hanyatt repülő "hős" nincs bebaszva és bekokainozva) sikerült volna-e a maradék 6 utast is megmenteni, vagy a többi 94 is odaveszik, de Sully-nál elsőre úgy tűnhet, ha már mindenki életben maradt, akkor mit kell cseszegetni ezt az amúgy is sokkban és görcsben levő szerencsétlent, akit utólag is kísért a döntése súlya. Hogy miért beszél anyagi kárról a hájfejű NTSB-s, amikor Sully nélkül lehet, hogy mindez sokkal rosszabbul is végződhetett volna. És talán ez volt a "Cactus 1549" járat krónikájának legkiemelkedőbb része: a testközelből megmutatott leszállás és még inkább az azt követő mentés nálam egy kicsit egyensúlyba hozta Sully történetét. Az ugyanis, hogy bárki egy jeges folyóra szálljon le, lehet éppúgy zseniálisan újszerű vagy minden egyéb lehetőség kizárását követően fennmaradó vészmegoldás, mint végtelenül felelőtlen is, aminél tisztán átjön a képekből, hogy ha a vízbe csapódástól csak egy kicsit is megreped a gép burkolata, akkor az utasok akár meg is fulladhattak volna, ahogy a masszív mínuszok és a jeges víz is okozhattak volna tragédiát, ha a süllyedő gépből kifelé igyekvők között eluralkodik a pánik. Azt éreztem, ezzel van igazából egyedül létjogosultsága ennek az "utólag mindenki könnyen k*rva okos"-játéknak, hogy az ne csak jogászok és pénzemberek kapzsi és visszataszító boszorkányüldözése legyen, és ezzel együtt teljes a kockázatok és a lehetőségek gyűjteménye, még ha a kényszerleszállás rövid ideje és a közben szükséges reakciók közben még inkább életveszélyes lett volna ezeken lamentálni.

De itt még mindig nincs vége a film bemutatásának. Ezen kívül Eastwood az USA több, jórészt máig feldolgozatlan traumáját is a filmbe szőtte, gondolva itt természetesen a többször is említett 9/11-re, ami nélkül az első percek sem telhetnek el. De az időpont miatt foglalkozni kénytelen a 2008-as gazdasági válsággal is, ami talán akkor volt a legmélyebb, így Sully aggodalmainak is a részét képezi, hogy a vizsgálat hogyan befolyásolja majd a hamarosan esedékes nyugdíját (az USÁ-ban ugye nincs állami nyugdíj, hanem a céges befektetési alapok utalják azokat, a megfelelő feltételekkel), a meglevő cégéből ugyanis aligha tudná eltartani a családját. Bár Tom Hankstől megszokhattuk már a remek alakításokat, talán még neki sem kellett minden filmjében ennyire sokféle gondolatot és érzelmet kifejezni, főleg nem egy ennyire nyugodt természetű, őszülő kisember bőrébe bújva. Ha meg már a színészek, nyilván meg kell említeni Aaron Eckhardtot és Laura Linney-t, akiknek a mellékszerepekben sikerült hiteles alakítást nyújtani, de még egy embert nem hagyhatok ki a mellék-mellékszereplők közül, ugyanis ennyi kiváló színész között kirívóan béna volt az a fickó, aki a komp vezetőjét játszotta.

Ahhoz képest, hogy a film gyakorlatilag 208 másodpercre épül, Eastwoodnak sikerült kihoznia belőle a legtöbbet. Az előtérben egy nagyon drámai tárgyalótermi krimit épít fel Sully döntésének helyességéről, miközben magát az embert, a személyiségét, a családját, a környezetét is bemutatja, és érinti a csodálatos kényszerleszállás minden körülményét, egyre szélesebb körből. Végül hogy a lelkizés meg az vizsgálat izgalma mellett a látványra éhes közönség is ki legyen elégítve, a lezuhanást is vagy ötféleképpen megmutatják, más nézőpontokkal és a szimulációkon meg a rémálmokon keresztül néha más kimenetellel is. Az új információk mellett ezek is kellettek, hogy a Sully-t egy összességében remek filmnek tartsam, amit Eastwood szoros kézzel fogott, így még feszes tempójú is volt... talán ha öt percnyi jelenetet éreztem túltoltnak vagy feleslegesnek, igaz, a 96 perc a drámák között amúgy is rövidnek számít.

8,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Fapad S1   Csüt. Szept. 15, 2016 7:05 pm

.
Fapad S1



Úgy nagyjából az Office óta elég népszerűek az ún. ál-reality-k, amik abból csinálnak poént, hogy úgy rögzítik a történetet, mintha egy forgatócsoport épp valóságshow-t készítene a szereplőkről, akik amellett, hogy élik a kis életüket, intézik az ügyeiket, mellette kínos feszengéssel reagálják le, hogy minden szavukat, tettüket rögzíti a kamera, látják őket a nézők, vagy éppen abba mondják bele a véleményüket, kommentárjukat, mint egy "titokszobában". A már említett Office mellett sorozatoknál ilyen például a Városfejlesztési osztály és a Modern család, de filmeknél is előfordul, mondjuk a Hétköznapi vámpírokban. A magyar köztévénél valakinek annyira megtetszhetett a műfaj, hogy az amúgy is évek óta futó Munkaügyek mellé tavaly leforgatták a Fapadot is, ami leginkább a színészei miatt került fel a "reperoáromba", nem azért mert annyira magaménak érezném a stílust (a fenti sorozatokból is csak az angol Office-t láttam, a többiből legfeljebb epizódokat)... a Sully után meg stílszerű ezzel jönni, nem  Smile ?...

A Fapad, mint az a neve alapján könnyen megtippelhető, egy frissen indult kis magyar légitársaság történetébe és ügymenetébe nyújt betekintést. Szívesen mondanám, hogy "minden egyezés a valósággal a véletlen műve", de ahogy egy szatíra vagy egy karikatúra, csak felnagyítja a vonásokat, nem teremti; az ál-reality-knek amúgy is kötelező elemei a saját tökéletességükben megingathatatlan, ugyanakkor a lehető legalkalmatlanabb emberek minden poszton, és azért a jó magyaros "okosba'" megoldás és trükközés is fontos részét képezi az epizodikus, általában egy-egy probléma (esetleg katasztrófa) köré megírt sztorinak. Így lesz műszaki vezető az igazgató depresszióra, pánikrohamokra és öngyilkossági kísérletekre hajlamos sógorából (Imre), élelmezésvezető a csárdatulajdonos katonacimborából (Antal), vagy lesz a pénzügyi igazgató (Szilárd) beugrója az a pármillió, amit a kiterjedt alvilági kapcsolatokkal rendelkező "fiúk" a cégbe tolnak... és ahol egyébként az igazgató tevékenysége is kimerül a dührohamokban, az öndicsőítésben és az időhúzásban, mert egy papírt soha nem ír alá (Róbert). Hozzájuk képest a mindent kizárólag a cég hírneve és reklámja szemszögéből néző marketinges (Barbara), a szociopata veterán biztonsági igazgatóként (Iván), a kinézetével és az "okosságával" még a repülésnél is többet foglalkozó pilóta (Andor), de még a prosztó légiutas-kísérő kisasszony (Mónika) is egyenesen a szakma csúcsát képviselik, nem is véletlenül pont őket veszik fel állásba. Mellettük a harmadik csoportot azok az alkalmazottak képviselik, akik vagy cinikus döbbenettel figyelik (leginkább azért, mert ők képviselik a kötelező kisebbséget tolószékesként (Kinga) és melegként (Rajmund), így lehetnek nyugodtan józanabbak a többieknél), hogy ez a tákolmány nem csapódott még agyvérzéses sirályként a földbe, vagy annyira jól érzik magukat a saját kis világukban (mondjuk a szendén vallásos stewardess, az erdélyi magyar karbantartók vagy a solymász), hogy különösebben semmi nem zökkenti ki őket belőle.

Noha ez a stáb már önmagában hozzá tudna járulni egy komolyabb légibalesethez, ha egyáltalán sikerülne felszállni, ahogy mondtam, napi kihívásokból sincs hiány, amiket persze legtöbbször maguknak csinálnak a bénázással. Jókat mosolyogtam például azokon az eseteken, amikor a népszerű humános és marketinges ötleteket, módszereket próbálják mindenáron, szinte lelkesen ráerőszakolni erre a cégre. Ennek folyománya már eleve a társaság neve is ("Air Horse"; olyan jó magyaros, meg a "levegő" is benne van... Ja, hogy Pegazus... az mi?!), vagy az egyetlen célpontjukat (Burgasz) és a járatukat népszerűsítő akciók (solymászbemutató és matricás album a kicsiknek (utóbbi egy szerződéskötési meggondolatlanság miatt vastagabb lesz, mint a telefonkönyv), disznóvágás a nagyoknak (a repülőn... no comment...)), mindent éppen annyira túltolva, hogy normál esetben garantált legyen a közröhej, a tömeghalál vagy a hatósági bezáratás bármelyik eset után. Hát még amikor mindez kapkodással is társul, mert valami váratlan helyzetet kell gyorsan kezelni! Mi a teendő, ha az első gépre nem érkezik elég utas? Vagy ha az amúgy a hajtóművekbe repülő madarak elkergetésére rendszeresített sólyom repül bele a hajtóműbe? Ha tévedésből ugyanarra a gépre száll fel az összes pilóta, így nem marad, aki vezesse a másikat (nem, nem derül ki, hogyan, és igen, ezek tényleg ennyire idióták)? Ha egy uniós pályázat 50 milliójának az elköltési módját kéne gyorsan megtalálni (a melegek iránti tolerancia jegyében...)? Ha a megakadt bértárgyalások miatt az alkalmazottak munkalassító sztrájkba kezdenek? Ha egy hirtelen felmerült, nagyobb kifizetésre kéne összekalapolni a pénzt, elkerülendő a csődöt? Vagy ha egy híres bolgár popsztár extra kívánságait kell teljesíteni? Részemről amúgy ennek a jelenet-csokornak rögtön oda is adnám a képzeletbeli aranyérmet, mert minden percén hangosan röhögtem, az OSB-lapokból összeeszkábált business classon (fapadoson ugye alapból nincs ilyen) éppúgy,, mint a bolgár domborzati térképen. De ahogy talán látszik az írásból, ahogy a karakterek esetén, úgy az epizódokban is bőven találtam szórakoztató elemeket, a színészek többségéről is pozitívan nyilatkozhatok (ott továbbra is Anger Zsolt a király, az ismertebbek közül Tóth Szabolcs és Lengyel Tamás voltak még emlékezetesek, és ennek hatására jegyeztem meg Téby Zita és Kovács Vanda nevét), és az időnként üresnek, kihaltnak tűnő díszlet mellett a környezettel is elégedett voltam.

Az viszont már komolyabb légörvénynek bizonyult, hogy voltak szereplők, akikkel az írói stáb vagy nem tudott mit kezdeni, de mégiscsak mutatni kellett őket, mert a csapat részei voltak, vagy egyszerűen csak egy-egy poénra kitalálták őket, és azt ismételgették papagájként. A jól eltalált karakterek mellett rossz és unalmas volt nézni némelyikük vergődését, ahogy próbálnak valami vicceset kituszkolni a szájukon, de jobb esetben is csak valami elcsépelt, a húsz éves Hahotából fellapozott viccre futja. Ennél már csak az volt rosszabb, amikor magára az egész epizódra nem akadt ötlet, és akkor jönnek a fingós-hányós "mókák" (az Antal szerint "éttermi minőségű" lucskos káposztától az egyik járaton bekövetkező hasmenésjárvány szó szerint az évad legfosabb epizódja) és az egyéb töltelék események (mondjuk amikor a Dobó Kata játszotta pilótanő tüzelő szukaként kezd viselkedni, és válogatás nélkül rámászna bárkire, amit csak viccből mondhatott bárki viccesnek, mert egyáltalán nem az, főleg nem ötödször). Nem sikerült humort látnom a nemi erőszak kísérletében, azokban a dolgokban, amikor az a "vicc", hogy egy nő az nőből van, emellett meg ha van igazán kérdőjeles karakter az egészben, az Kincső, akiben az a "humor", hogy kétgyerekes anyaként túlreagálja az anyaságot... mondjuk hál'istennek ő is szerepelt a legkevesebbet.

Ha a Fapad repülő lenne, valószínűleg felkavarodott volna a gyomrom a fel-le hullámzástól, már ami a forgatókönyv színvonalát illeti, de így a fotelban ülve annyira nem zavart. Igazából a legtöbb epizódban a számomra gyenge "poénok", a debilségek és az otrombaságok mellett mindig voltak olyan abszurd helyzetek, faviccek vagy remekül eltalált gegek, amik miatt ezeket a 25 perceket általában jó élménnyel zártam, és a sorozat egészére is ez vonatkozik... ja, mert hogy ez is egy évad után, úgy látszik, szárnyaszegett lett. Biztosan nem sikerült az évadzáróban levő, cliffhangeres mutatvány...

7/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 2.0   Csüt. Szept. 15, 2016 7:39 pm

Niwrok írta:
.
Fapad S1

Ha a Fapad repülő lenne, valószínűleg felkavarodott volna a gyomrom a fel-le hullámzástól, már ami a forgatókönyv színvonalát illeti, de így a fotelban ülve annyira nem zavart. Igazából a legtöbb epizódban a számomra gyenge "poénok", a debilségek és az otrombaságok mellett mindig voltak olyan abszurd helyzetek, faviccek vagy remekül eltalált gegek, amik miatt ezeket a 25 perceket általában jó élménnyel zártam, és a sorozat egészére is ez vonatkozik... ja, mert hogy ez is egy évad után, úgy látszik, szárnyaszegett lett. Biztosan nem sikerült az évadzáróban levő, cliffhangeres mutatvány...

7/10

Köszi az írást, de azt hiszem nem lep meg, ha ezt udvariasan visszautasítom... mármint a megnézését...

Wink
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 2.0   Csüt. Szept. 15, 2016 8:50 pm

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.
Fapad S1

Ha a Fapad repülő lenne, valószínűleg felkavarodott volna a gyomrom a fel-le hullámzástól, már ami a forgatókönyv színvonalát illeti, de így a fotelban ülve annyira nem zavart. Igazából a legtöbb epizódban a számomra gyenge "poénok", a debilségek és az otrombaságok mellett mindig voltak olyan abszurd helyzetek, faviccek vagy remekül eltalált gegek, amik miatt ezeket a 25 perceket általában jó élménnyel zártam, és a sorozat egészére is ez vonatkozik... ja, mert hogy ez is egy évad után, úgy látszik, szárnyaszegett lett. Biztosan nem sikerült az évadzáróban levő, cliffhangeres mutatvány...

7/10

Köszi az írást, de azt hiszem nem lep meg, ha ezt udvariasan visszautasítom... mármint a megnézését...
Wink


Gondoltam, de azért ha egyszer csak 24 perced lesz este filmezni, a 16. részt nézd meg Wink .
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 2.0   Csüt. Szept. 15, 2016 9:19 pm

Niwrok írta:


Gondoltam, de azért ha egyszer csak 24 perced lesz este filmezni, a 16. részt nézd meg  Wink .
.

Ok. Ha nem az a fosós hányós. Wink
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 2.0   Csüt. Szept. 15, 2016 10:20 pm

R2-D2 írta:
Niwrok írta:


Gondoltam, de azért ha egyszer csak 24 perced lesz este filmezni, a 16. részt nézd meg  Wink .
.

Ok. Ha nem az a fosós hányós. Wink


Shocked Kinéznéd belőlem tongue ?! Wink
Nem, az a bolgár fickós, még ha a két idióta stewardess meg a bolgár-bulgár dolog hülyeség is lett, ja, és a baszós pilótanő is abban van. Csak gondold azt, hogy ezekből kasztingolnak az Észbontókra, úgy hátha könnyebb lesz Smile ... majd egyszer Smile ...
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 2.0   Csüt. Szept. 15, 2016 11:00 pm

Niwrok írta:



Nem, az a bolgár fickós, még ha a két idióta stewardess meg a bolgár-bulgár dolog hülyeség is lett, ja, és a baszós pilótanő is abban van. Csak gondold azt, hogy ezekből kasztingolnak az Észbontókra, úgy hátha könnyebb lesz  Smile ... majd egyszer  Smile ...
.


Megnéztem. Annyi elég róla, hogy: faceplam faceplam faceplam faceplam ???

Az énekes, akinek nincs eleje meg hátulja az tetszett, meg a dumaszínházas srác. peace
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 2.0   Pént. Szept. 16, 2016 6:48 am

R2-D2 írta:
Niwrok írta:

Nem, az a bolgár fickós, még ha a két idióta stewardess meg a bolgár-bulgár dolog hülyeség is lett, ja, és a baszós pilótanő is abban van. Csak gondold azt, hogy ezekből kasztingolnak az Észbontókra, úgy hátha könnyebb lesz  Smile ... majd egyszer  Smile ...


Megnéztem. Annyi elég róla, hogy: faceplam faceplam faceplam faceplam ???
Az énekes, akinek nincs eleje meg hátulja az tetszett, meg a dumaszínházas srác. peace

Bőven  Smile ! Végülis ők voltak a lényeg  Smile .
De azért van benne valami tipikus, nem? A "giveitly"-n vagy egy napig nevettünk  Smile .
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 2.0   Pént. Szept. 16, 2016 12:07 pm

Niwrok írta:


Bőven  Smile ! Végülis ők voltak a lényeg  Smile .
De azért van benne valami tipikus, nem? A "giveitly"-n vagy egy napig nevettünk  Smile .
.


Van. Smile A hazai görbe tükör mindenképp, meg az a tipikus magyar, gallamiklósosan idióta, minimalista humor, amitől én inkább a falra mászok, minthogy tetszene. Egy idő után a mosoly lehervadt az arcomról és inkább fárasztó volt az egész... peace



Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: American Crime Story S1: Az O.J. Simpson - ügy   Csüt. Szept. 22, 2016 6:53 pm

.
American Crime Story S1: Az O.J. Simpson - ügy



Artu már pár hete összeszedte a gondolatait az FX csatorna új sorozatáról, annak keretében ki is emelte, hogy az O.J.-per felelevenítése mennyi aktuális tanulsággal szolgál még ma is, és hogy mennyire pozitív élmény is volt ez így egyben, színészestől, korrajzostól. Én emiatt a cselekményről, a gyilkosságról és a per vonatkozásairól magáról már túl sokat nem gondoltam írni, hiszen a lényeg általában ismert és úgyis ezzel indít a sorozat, a kettős gyilkosság felfedezésének és körülményeinek a képeivel, megalapozva mind a bálvány ledőlésének, mind a faji kérdéseknek meg a média szerepének, és onnantól megállíthatatlanul hömpölyög ennek a mocskos ügynek a tengere.

Az elején még túl sokat nem csillantott meg magából a sorozat, nem éreztem, hogy én is leírom majd, hogy "ez volt az utóbbi hónapok legkellemesebb meglepetése". Ennek voltak olyan, az ACS-től részben független okai is, hogy a valós alapokra építkező sorozatokban a Narcos (egyelőre az S1) annyira etalon lett, hogy egyenesen csalódás volt, hogy a tévéfelvételeken legjobban dokumentált per valós képei helyett a színészekkel újrajátszott, korhűre torzított jelenetek színesítik a sorozat cselekményét. Az már inkább az FX sara, amilyen szerkezetben tálalták a történetet, és ahogy mazsoláztak a rendelkezésre álló anyagból: az egy dolog, hogy az arányokat nem mindig találták el, és így bizonyos szakaszok elég laposak, néha még unalmasak is lettek, de kitalálták azt is, hogy az események időrendje mellett a legtöbb résznek legyen egy központi témája. Így került egy különálló epizódba a többség által ismert autós üldözés, ami ilyen hosszan borzasztó unalmas volt, hiszen semmi más nem történik, csak Simpson hisztizik a pisztollyal, miközben mindenki sikítozik a pániktól, de ugyanúgy egy részben csoportosulnak a "faji kártya" fontosabb eseményei, egy rész a főügyésznő Marcia drámájára, egy rész az esküdtekkel kapcsolatos problémákra, egy rész a nyomokra, és mondjuk egy rész a médiára. Azzal, hogy így szétdarabolódnak a fontosabb szálak, nincs igazán összhangban a történet, nem érződik például, hogy az esküdteknek hogyan lesz tele a hosszú hónapok alatt a hócipője, vagy elsikkadnak olyan dolgok, mint hogy az égadta világon senki nem keresi és hiányolja azt a tetves gyilkos fegyvert, ami talán fel sem tűnt volna nekem sem, ha nem pont mostanában került volna elő "állítólag"... vagy már négy éve előkerült, a fene sem tudja ebben a szarkavarásban. Ami pedig a legjobban zavart az egészben, ahogy az FX az egész feldolgozással ugyanúgy felült a szenzációhajhászásra, ahogy azt L.A. krémjéről, ügyvédekről, hírességekről, milliárdosokról amúgy is bemutatta: nevetséges, hogy Simpson gyerekei alig jelennek meg a sorozatban, akkor is főleg alszanak a gyilkosság elkövetésének idején, de a nyomi Kardashian-kölyköket tolni kell, mint a lopott biciklit, vagy háromszor, mert ők most arrafelé az ügyeletes trash-celebek, és lehet villogni vele, hogy lám-lám, nálunk meg lehet nézni, hogy a kis Kim hogy nézett ki akkoriban.

Artu írta, hogy a rasszista vonatkozások nem igazán hatották meg, mert az kevés újdonsággal szolgált, én a médiával voltam így. Látszik, egy tévécsatorna is könnyen dob koncot a drámából és a feszültségből, ha fel tudnak ülni mondjuk a celeb-vonatra, de aki akár csak a Chicago musicalt látta, annak sem lehet meglepő, hogy a per, főleg egy EKKORA hullámokat vető per hogyan vonzza a molyokat, akik egy kicsit sütkérezni akarnak a rivaldafényben, ami az olvasók szenzációéhségén keresztül minden körrel csak hatványozódik... O.J. meg még innen nézve is elég híres volt, egy félisten, akit még a fehérek is félistenként kezeltek, és hogy egy ilyen ember gyilkosság gyanújába keveredhet... Ő volt a megelevenedett "too big to fail", aki túl érinthetetlen volt ahhoz, hogy nagyon kötözködni mertek volna vele, még ha "el is járt néha a keze", és még azután is csak selyemkesztyűvel merték megfogni, miután az ő véres kesztyűi hevertek szanaszét a tetthelyeken. Naná, hogy ilyenkor mindenki esküdt akar lenni, őr akar lenni, a vizespoharat akarja tölteni a tárgyalóteremben, vagy "ízléses" botránykönyvet akar írni, a halott barátnője emlékét természetesen maximálisan "tiszteletben tartva". Ezt nem nagy művészet kitalálni. Ezért volt nekem ennél egy fokkal érdekesebb a faji kérdés, mert oké, hogy a rabszolgaságot már 150 éve eltörölték, de születhetett akárhány törvény, nem kérdés, hogy sokan egy papírlaptól nem szűntek meg másodrendű állampolgárként kezelni a feketéket, miközben talán nem ők kérték, hogy ott legyenek Amerikában. Az biztos, hogy legnagyobb hévvel ennek az ellentétnek az ábrázolása sikerült, és nem mintha Cochran vagy a sleppje ettől kevésbé lett volna ripacs (Hollywoodban, ugyan kérem...), vagy szimpatikusabb lett volna, hogy mindenre az volt a válaszuk "Ezt most azért mondja, mert fekete vagyok!", és két kézzel locsolták az olajat a tűzre, hogy már ne is egy sportikon felmentése legyen a kérdés, hanem egy újabb erőszakos tüntetéshullám, ha nem a kedvük szerint alakul az ítélet... de valóban megvan az oka. Így lett a három fő téma közül a legfontosabb talán tényleg a jogrendszer kérdése, ahol a "12 feddhetetlen, tiszta ember" éppen úgy befolyásolható, mint bárki más, és akár meg sem hallanak semmilyen érvet, hiszen ha egy "fekete testvér" megbökdösött egy fehér nőt, hát ők ugyan nem ejtenek könnyet a kis ribiért. Az egész "pajtakaszting", a védelem elbizonytalanításra, összezavarásra épített stratégiája, hogy a főügyésznek a frizurája megítélése miatt kell napokig aggódnia egy perben, mert ez is befolyással lehet az esküdtekre, a bizonyítékok kezelésének bénaságai, a mindent körbeindázó bulvár, a bíró asszisztensi szerepe, de még akár az előkerült Fuhrman-kazetták körüli vita mellett mégis talán az döbbentett meg a legjobban, hogy egy ügyészség, ha a tanú személyében kényelmetlen, akár ki is hagyhatja a meghallgatottak közül azt az embert, aki a bizonyítékok jelentős részét begyűjtötte.

Az biztos, hogy korrajz és színészek szempontjából a fentiek bemutatásával az ACS és az FX szinte tökéletes munkát tett a képernyőre, és azért csak szinte, mert éppen a címszereplővel akadtak gondjaim. Ebben persze szerepet játszhat az is, hogy a per résztvevői közül O.J. az egyedüli nemzetközileg is ismert arc, míg a többieket az USÁ-ban ismerik csak igazán, így a nagyobb felelősség és kihívás Cuba Gooding Jr.-é volt... de én totál nem láttam benne O.J.-t, sem a futballsztárt, sem a vádlottat. Lehet, hogy ez is volt a cél, de csak egy idegbajos, öntelt ripacsot láttam, aki eljátssza az összetört ex-férjet (nem volt nehéz, O.J. színész is volt ugye), közben meg durcás kisgyerekként vágja a pofákat, amikor a felnőttek mégsem hiszik el, hogy nem ő törte el a hintalovat vagy ette meg az utolsó kekszet... nálam a "nem tehettem, mert szerettem" O.J. szájából kvázi felért egy beismerő vallomással, hiszen dehogy zárja ki egymást a kettő, sőt... Rajta kívül még volt egy szűk csoport, akik inkább csak alibiztek, hozva a máshol már látott gesztusaikat, de a többség előtt le a kalappal, és tényleg érdekes összevetni, mennyire hasonlítanak a megszemélyesített emberekre. Travoltától nem számítottam sokra, de szabályosan meglepett azzal a beleéléssel, amit láttam tőle, és hasonlóan jártam David "Ross" Schwimmer alakításával is, akinek a feltétlen hittől a teljes kiábrándulásig vezető utat kellett végigjárnia legjobb barátként. Nem emlékszem, hogy Courtney B. Vance-t vagy Sterling K. Brown-t láttam volna már valamiben, de előbbi Cochranként, utóbbi Dardenként tette a két ellentétes oldalon álló, de mégis közös gyökerekkel és múlttal rendelkező jogász párviadalát intenzívvé. Darden volt ráadásul az, akin az ügy minden kínja lecsapódott, és ez remekül tükröződött az arcán is, de a csúcs az szerintem is Sarah Paulson volt főügyészként. Mindezek a szerepek, mivel a jellemeket leginkább az esküdtek meggyőzésre, és ezen keresztül a manipulációra kellett építeni, persze kevés teret hagynak az érzelmeknek, inkább csak egy-egy önsajnálatból és tehetetlenségből eredő kitörésre futja, és valahol a harmadik rész környékén tűnt fel, mennyire hiányoznak ebből a filmből a valódi érzések... és akkor jött az, szinte elemi erővel, akit még mindenképpen szeretnék megemlíteni, mert mellbevágó volt a hitelessége, és az a Ron Goldman apját játszó Joseph Siravo.

O.J. Simpson pere azok közé tartozott, amiket csak elb*szni lehetett, és nagyjából ez áll a belőle készült sorozatra is. Előbbi sikerült az ügyészségnek, utóbbi nem az FX-nek, hiszen a horror-antológiájuk esetében sem a megvalósítással volt bajom, hanem hogy képtelenek voltak egy normális forgatókönyvet írni hozzájuk. Jól jött nekik, hogy azt most tulajdonképpen megírta helyettük az élet.


8/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 2.0   Csüt. Szept. 22, 2016 8:24 pm

Niwrok írta:
.
American Crime Story S1: Az O.J. Simpson - ügy


Artu írta, hogy a rasszista vonatkozások nem igazán hatották meg, mert az kevés újdonsággal szolgált, én a médiával voltam így. Látszik, egy tévécsatorna is könnyen dob koncot a drámából és a feszültségből, ha fel tudnak ülni mondjuk a celeb-vonatra, de aki akár csak a Chicago musicalt látta, annak sem lehet meglepő, hogy a per, főleg egy EKKORA hullámokat vető per hogyan vonzza a molyokat, akik egy kicsit sütkérezni akarnak a rivaldafényben, ami az olvasók szenzációéhségén keresztül minden körrel csak hatványozódik... O.J. meg még innen nézve is elég híres volt, egy félisten, akit még a fehérek is félistenként kezeltek, és hogy egy ilyen ember gyilkosság gyanújába keveredhet... Ő volt a megelevenedett "too big to fail", aki túl érinthetetlen volt ahhoz, hogy nagyon kötözködni mertek volna vele, még ha "el is járt néha a keze", és még azután is csak selyemkesztyűvel merték megfogni, miután az ő véres kesztyűi hevertek szanaszét a tetthelyeken. Naná, hogy ilyenkor mindenki esküdt akar lenni, őr akar lenni, a vizespoharat akarja tölteni a tárgyalóteremben, vagy "ízléses" botránykönyvet akar írni, a halott barátnője emlékét természetesen maximálisan "tiszteletben tartva". Ezt nem nagy művészet kitalálni. Ezért volt nekem ennél egy fokkal érdekesebb a faji kérdés, mert oké, hogy a rabszolgaságot már 150 éve eltörölték, de születhetett akárhány törvény, nem kérdés, hogy sokan egy papírlaptól nem szűntek meg másodrendű állampolgárként kezelni a feketéket, miközben talán nem ők kérték, hogy ott legyenek Amerikában. Az biztos, hogy legnagyobb hévvel ennek az ellentétnek az ábrázolása sikerült, és nem mintha Cochran vagy a sleppje ettől kevésbé lett volna ripacs (Hollywoodban, ugyan kérem...), vagy szimpatikusabb lett volna, hogy mindenre az volt a válaszuk "Ezt most azért mondja, mert fekete vagyok!", és két kézzel locsolták az olajat a tűzre, hogy már ne is egy sportikon felmentése legyen a kérdés, hanem egy újabb erőszakos tüntetéshullám, ha nem a kedvük szerint alakul az ítélet... de valóban megvan az oka. Így lett a három fő téma közül a legfontosabb talán tényleg a jogrendszer kérdése, ahol a "12 feddhetetlen, tiszta ember" éppen úgy befolyásolható, mint bárki más, és akár meg sem hallanak semmilyen érvet, hiszen ha egy "fekete testvér" megbökdösött egy fehér nőt, hát ők ugyan nem ejtenek könnyet a kis ribiért. Az egész "pajtakaszting", a védelem elbizonytalanításra, összezavarásra épített stratégiája, hogy a főügyésznek a frizurája megítélése miatt kell napokig aggódnia egy perben, mert ez is befolyással lehet az esküdtekre, a bizonyítékok kezelésének bénaságai, a mindent körbeindázó bulvár, a bíró asszisztensi szerepe, de még akár az előkerült Fuhrman-kazetták körüli vita mellett mégis talán az döbbentett meg a legjobban, hogy egy ügyészség, ha a tanú személyében kényelmetlen, akár ki is hagyhatja a meghallgatottak közül azt az embert, aki a bizonyítékok jelentős részét begyűjtötte.



8/10

yeah Örülök, hogy megnézted, hogy kedvet csináltam hozzá, no meg hogy még tetszett is...

Sokat hozzáfűzni nem tudok, visszaolvasva az én írásomat, nagyjából ezeket gondolom én is. Az amerikai igazságszolgáltatás abnormalitása az esküdtekkel számomra még sosem volt ennyire részletes és megdöbbentő - a másik két szál már csak édes csak hab a tortán.

Szóal, ahogy monadni szoktad: "Ami jó, az jó!" Laughing


.


Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Sponsored content




TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 2.0   

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 2.0
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
6 / 25 oldalUgrás a köv. oldalra: : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 15 ... 25  Next

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: