Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
HomeCalendarGalleryGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés

Share | 
 

 Niwrok írásai 2.0

Go down 
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 27 ... 51, 52, 53 ... 57  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 2994
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Ray Donovan S1   Pént. Okt. 26, 2018 1:52 pm

.
Ray Donovan S1




A dráma ugyan szinte mindig része valamilyen szempontból egy sorozat történetének, támogatva a karakterépítést, de a tisztán drámai sorozatok, családdrámák elég ritkák. A sok fantáziavilág között viszont igénylem ezeket is (ahogy néha még a vígjátékot is, abból is lesz hamarosan Smile ), és mert az eddig nézett drámasorozatok lezárultak, vagy éppen "kihalófélben" vannak ebben a műfajban, ezért végre sorra kerülhetett az is, amit sokszor hallottam emlegetni a legjobbak között.

Los Angeles, és különösen Hollywood a filmgyárak és a sztárcsinálás bűvöletében élő emberek miatt a csillogó felszínről szól... de azért néha a legnagyobbaknak is becsúszik egy kisebb, esetleg nagyobb baki, kellemetlenség. Egy vadidegen halott lány mellett ébredni az átdrogozott este után, vagy egy rosszkor leszopott farok az évekig kitartással egyengetett karriert is tönkreteheti. Az ilyen esetekre szakosodva szerzett hírnevet magának Ray Donovan. Ha skatulyázni kéne, talán egyfajta félalvilági magánnyomozó lenne, vagy őrangyal, kevés gátlással (ilyen volt például a House of Cards sorozatban Doug Stamper), aki felügyeli a gondjaira bízott sztárok hátterét, magánéletét, és eltünteti, félregördíti azokat az akadályokat, amik zavart okoznának a reflektorfényben. Ha elég, akkor beveti a kapcsolatait, ha kell, akkor a karizmájával győzi meg az embereket, néha jöhet egy kis finom zsarolás kompromittáló felvételekkel, de az öklét és fizikai erőszakot sem fél használni, ha valaki máshogy meggyőzhetetlennek bizonyult. Ray-re is igaz azonban, hogy mindig a suszternek lyukas a cipője. Miközben hivatásszerűen űzi a problémamegoldást, egy problémával képtelen dűlőre jutni... és ez a saját családja.

Otthon még nincsenek is nagyobb bajok, a feleségével, Abby-vel kicsit talán megromlott a viszony az üzleti titkolózások és a féltékenykedések miatt, ahogy a két gyerekkel is annyi a gond, hogy kamaszodnak. A bátyja és az öccse viszont sokkal keményebb dió, mindkettő roncsnak számít fizikailag, lelkileg és szellemileg is, Ray pedig hűséggel és kitartással próbál gondoskodni róluk. Az idősebbik, Terry ugyan egy sikeres boxklubot vezet, de a szociális kapcsolatai nem állnak jól, részben azért, mert szégyelli a test fogyatékosságát, ami egy régi meccs következménye. Bunch pedig néha olyan, mint egy nagy gyerek, folyamatos iránymutatásra szorul... már amennyiben el tudunk képzelni egy negyvenes, az alkoholizmusba ki- és bejárkáló fickót, akinek az egész életét meghatározta sok egyéb mellett az a gyerekkori trauma, hogy megerőszakolták. És ha ez, meg a múlt minden nap velük levő hagyatéka nem lenne elég Ray-nek, megtudja, hogy az apját, Mickey-t, az egykori piti drogdílert egy vádalku miatt öt évvel korábban kiengedték a börtönből, ahol így is húsz évet ült gyilkosságért. Azt az apját, akit Ray minden velük történt rosszért hibáztat, többek között a húguk haláláért is, és akitől Ray annyira meg akart szabadulni, hogy húsz éve az ő közbenjárásával ítélték el.

Két bekezdést írtam már, és még mindig csak kb. a felét említettem csak azoknak a rétegeknek, amik egymásra épülve váltogatják egymást ebben a sorozatban. Mert itt van még, hogy Donovanék és a Ray-jel együtt dolgozó ügyvédek milyen kapcsolatban voltak a maffiával és az egyik alvilági főnökkel, hogy az FBI egyik buzgómócsing ügynöke hogyan akarja felhasználni Mickey-t ennek az évek alatt kissé széthullott hálózatnak a felgöngyölítésére, hogy félúton még leesik a családfáról egy féltestvér is, vagy hogy Ray milyen ügyekkel dolgozik az évad alatt. Ezek is jók, kis pörgést visznek az amúgy sem unalmas emberi kapcsolatok közé, ahol az is segíti a tempót, hogy az epizódok egy-egy nap eseményeit mutatják be. Továbbá még mindig tartom, hogy jobban el tudom ismerni azt, ha egy stáb, egy sztori nagyobb "csicsák", díszítések nélkül is feszült cselekményt, finom jellemrajzokat tud elém tenni... az nálam ilyen, amikor azt tartom egy évad egyik legjobb jelenetének, ahogy Ray hazaviszi a szennyesét, Abby meg emiatt veszekedni kezd vele. Mickey és a fiúk kapcsolata pedig olyan, ami egymagában viszi a műsort. Jon Voight szerintem legjobb alakítása ez (a tőle látott jellegtelen mellékszerepek tükrében), ahogy a börtönből kikerülve próbál úgy tenni, mint ha még mindig a 70-es, 80-as évek pörögnének, egyben magához édesgetni a családtagokat, és azok, akik nem ismerték korábbról, értetlenül állnak a dolog előtt, hogy Ray miért gyűlöli őt engesztelhetetlenül, amikor milyen "buli" a nagypapi meg az após, meg hát ennyi év után Terry (Eddie Marsan) és Bunchy (Dash Mihok) sem látják annyira szörnyűnek az apjukkal töltött éveket. Ray (Liev Schreiber) viszont mindenkit távol akar tartani az apjától; kettejük kapcsolata a legjobb feszültségforrás az egész évadban, aminek az okai csak fokozatosan derülnek ki, sokáig bizonytalanságban tartva a nézőt, hogy akkor most kinek az oldalán is kéne állnia ebben az évtizedek óta tartó ellenségeskedésben.

Aztán a végén éppen ezen a két évtizeden sikerült elcsúsznia a sorozatnak... Szerintem a készítők nem voltak biztosak benne, hogy lesz-e még folytatása a sorozatnak (azóta már a hatodik évad is megvan, de ezt sosem tudni előre a Loston kívül...), így aztán valahol az évad kétharmadánál úgy döntöttek, hogy minden szálat elvarrnak, nehogy egy fél sorozattal legyenek kénytelenek szégyenkezni. Ehhez pedig olyan szédítő tempóban kezdik el követni egymást a semmiből előrángatott meghasonulások és a varázslatos véletlenek, a gyorsan elfelejtett meg elföldelt szálakról nem is beszélve, hogy az évadzáró idilli tengerparti jelenetekor már szinte semmi nem maradt abból a hangulatból, amiért izgalmasnak, érdekesnek tartottam a Ray Donovant. Ez vitte magával a többit is, az elején még szenvedéllyel és fanyar humorral megírt jelenetek és párbeszédek egyre inkább elmaradoztak. Mintha a húsz évig épített dominót hirtelen meglökték volna, és az két pillanat alatt összedőlne. Bár értem én, hogy ez a sorozat arról is szól, hogy a régi sérelmeken túl kell lépni, de ki hiszi el, hogy egy húsz-harminc évig dédelgetett és érlelt önsajnálat vagy undor köddé válik egy hét alatt?

Ami az évad elején még egy többszörösen összetett kapcsolati háló volt, évtizedekre visszanyúló dolgokkal és családi kötelékekkel megerősítve, remek karakterekkel és színészekkel, az a végére egy "sima" gengszteres-dinasztiás sorozattá csonkították. Még azért egy esélyt adok neki, mert ha nehéz is szimpatikusnak tartani a Donovan-családot, az kétségtelen, hogy azzal nem vádolhatók, hogy a nehéz helyzetekben ne tartanának össze, és ez eddig érdekes helyzeteket szült, meg talán fog is még.


7/10

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4079
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szomb. Okt. 27, 2018 12:08 am

Niwrok írta:
.
Ray Donovan S1


Ami az évad elején még egy többszörösen összetett kapcsolati háló volt, évtizedekre visszanyúló dolgokkal és családi kötelékekkel megerősítve, remek karakterekkel és színészekkel, az a végére egy "sima" gengszteres-dinasztiás sorozattá csonkították. Még azért egy esélyt adok neki, mert ha nehéz is szimpatikusnak tartani a Donovan-családot, az kétségtelen, hogy azzal nem vádolhatók, hogy a nehéz helyzetekben ne tartanának össze, és ez eddig érdekes helyzeteket szült, meg talán fog is még.


7/10

.

Hallottam már róla, bírom a címszereplőt is, de valahogy ez a név... ez a cím.. mindig távol tartott tőle. Ahogy olvasom, anynira talán nem baj... hmmm


Niwrok írta:

Szerintem a készítők nem voltak biztosak benne, hogy lesz-e még folytatása a sorozatnak (azóta már a hatodik évad is megvan,


Shocked

És belevágtál????

Innen már csak egy lépés a SoA (ha már családi dráma) de pl a BB rövidebb is... tongue

peace


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4079
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szomb. Okt. 27, 2018 6:15 pm

Niwrok, Csüt. 21 Nov. 2013 - 22:22 írta:


A bűn éjszakája


Azt ugyanis senki nem mondta, hogy az Irtás kötelező lenne, hogy rész kell benne venni! A legnagyobb fricska az lett volna a filmben, ha felépít egy ilyen lehetőséget, mint az Irtás, és a nagy napon nem történik semmi, mert mindenki marad otthon a picsáján, vagy teszi a dolgát, ahogy egyébként egy bármilyen más napon tenné!



lol!

Nem tudom, hogy állsz a The First Purge-el, de 5 évvel ezelőtt beletrafáltál az alapkoncepciójába.  egyetért


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 2994
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szomb. Okt. 27, 2018 7:19 pm

R2-D2 írta:
Niwrok írta:
.
Ray Donovan S1

Ami az évad elején még egy többszörösen összetett kapcsolati háló volt, évtizedekre visszanyúló dolgokkal és családi kötelékekkel megerősítve, remek karakterekkel és színészekkel, az a végére egy "sima" gengszteres-dinasztiás sorozattá csonkították. Még azért egy esélyt adok neki, mert ha nehéz is szimpatikusnak tartani a Donovan-családot, az kétségtelen, hogy azzal nem vádolhatók, hogy a nehéz helyzetekben ne tartanának össze, és ez eddig érdekes helyzeteket szült, meg talán fog is még.

Szerintem a készítők nem voltak biztosak benne, hogy lesz-e még folytatása a sorozatnak (azóta már a hatodik évad is megvan,

7/10


Shocked És belevágtál???? Innen már csak egy lépés a SoA (ha már családi dráma) de pl a BB rövidebb is...  tongue
Hallottam már róla, bírom a címszereplőt is, de valahogy ez a név... ez a cím.. mindig távol tartott tőle. Ahogy olvasom, anynira talán nem baj...  hmmm


Nézd má' a kis telhetetlent tongue !

Bajnak nem baj, de nem tudom elégszer mondani, hogy a 7-es az nálam nem jelent rosszat, közepeset, mint nálad. Jelen esetben is csak annyit, hogy nem lett olyan jó, mint amilyen lehetett volna. Mondjuk az biztos, hogy nagyítóval kéne keresned a szimpatikus szereplőket...
Én is Liev Schreiber miatt kezdtem el nézni, ennél meg sokkal többet kaptam az évadtól. Majd kiderül, mennyire forrja ki magát a koncepció.

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4079
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Steve Jobs    Hétf. Okt. 29, 2018 3:15 pm

.
Jobs / Steve Jobs


Az egyik legrégebb óta húzódó projektem volt, ami megnézésre várt (ennél már csak egy régebbi van, amit még a NO! idejében szedtem le), de mentségemre legyen mondva, mindenképp úgy akartam megnézni ezt a párost, hogy közvetlenül egymás után, biztam benne, hogy valamiféle szimbiózisba kerül egymással a két mozi. Nos, ha ez teljesen nem is valósult ugyan meg, azért azt a célt sikerült elérni, hogy Jobs történetét jóval árnyaltabban lássam, mint esetleg csak egyik mozi után.

Tudom, hogy nem mindegy, mikor, mit lát először az ember, jómagam most az időben későbbi, Danny Boyle féle filmmel indítottam a sort... s megmondom őszintén, sokkal jobban bejött, mint az életrajzi sztori. Fassbender Jobsa számomra jobban visszaadta a figura elviselhetetlenségét, rihadtul tetszett, hogy gyakorlatilag az egész mozit végigpofázzák, sokkal több érzelmi töltet és energia volt az egészben, mint a Kutcheres Jobsban. Utóbbi valóban száraz (bár kétségkívül alaposabb), inkább csak egy wikipédiás önéletrajzos szószedetre emlékeztetett, magával a címszereplővel pedig fura mód sokkal kevésbé tudtam azonosulni. Amúgy jó volt és érdekes, csak az a baj, hogy arra nem kaptam választ és hasznos tanácsot, hogy lehet egy garázsból milliárdos lenni.


Steve Jobs 80%

Jobs - Gondolkozz másképp! - 70%


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 2994
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Hétf. Okt. 29, 2018 7:12 pm

R2-D2 írta:

Jobs / Steve Jobs

Tudom, hogy nem mindegy, mikor, mit lát először az ember, jómagam most az időben későbbi, Danny Boyle féle filmmel indítottam a sort... s megmondom őszintén, sokkal jobban bejött, mint az életrajzi sztori. Utóbbi valóban száraz (bár kétségkívül alaposabb), inkább csak egy wikipédiás önéletrajzos szószedetre emlékeztetett, magával a címszereplővel pedig fura mód sokkal kevésbé tudtam azonosulni. Amúgy jó volt és érdekes, csak az a baj, hogy arra nem kaptam választ és hasznos tanácsot, hogy lehet egy garázsból milliárdos lenni.

Steve Jobs 80%
Jobs - Gondolkozz másképp! - 70%


.

Erre írtam, hogy a legjobban talán a két film keveréke működött volna.
Nagyon nem láttuk másként egyiket sem.

Pro tipp: Kellően gátlástalannak és érzéketlennek kell lenni. Ebből sajnos egyik sem menne nono .
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 2994
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Kedd Okt. 30, 2018 8:21 pm

.
Niwrok írta:

Kingsman: Az Aranykör / Kingsman: The Golden Circle

A Kingsman folytatása ugyan csomó kellemes ötlettel és fordulattal szolgált, öregbítve ennek a szériának a hírnevét, de a Statesman, Poppy és az átkötések pozitívumai mellett éppen azzal nem boldogult Vaughn stábja, amit központi témává tettek ebben a részben, és ami legutóbb sokkal jobban ment, az pedig a mérték megtalálása, főleg a cselekményvezetésben és a poénkodásban. Ettől a Kingsman 2. inkább egy túlzsúfolt, túlnyújtott ötlet- és kellékbörze érzetét kelti (sok erőltetett "Emlékszel, amikor...?"-ral és idétlenkedéssel), és nem egy rendesen átgondolt, tökéletes szabású, de egyben kellemesen komikus kémfilmét. Ettől még nem rosszabb, mint az előző rész, de ma már azt is lejjebb értékelném, ezért...

8,5/10
.

Másodszor is inkább csak egy viccgyűjteménynek láttam, ahogy a Glastonbury, Angel és Elton John továbbra is elég béna... de attól még nagyon szórakoztató volt most is. A kütyükben és a stílusban még mindig el tudok veszni, ahogy a társadalomkritika is jópofa benne, és tudva, mit várhatok, annyira nem is volt elvárás a folyamatos történet. Poppy szerintem simán jobb, mint egy átlag James Bond főgonosz, az akciók a maguk rajzfilmes módján leverik az M:I-ket, és bár még a halálból, a veszteségből a poént csinál, a fekete humor mögé bújva érzelmesebb, mint egy háborús film.

Jövőre jöhet a folytatás.

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 2994
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: 12 majom / 12 Monkeys S1   Kedd Okt. 30, 2018 8:55 pm

.
12 majom / 12 Monkeys S1




"Lehet-e még bármi újat vagy érdekeset mondani erről?", szoktam olyan esetekben kérdezni, amikor többéves sorozatok, filmek kerülnek lejátszóba, majd terítékre az élménybeszámolókban nálam. Pedig azok nem is viszonylagos kultstátusznak örvendő filmekből készülnek, a kedves kolléga nem írt róluk (legutóbb éppen már a negyedik, befejező évadról), meg nem is olyan sorozatok, aminek még egy a The Strainhez hasonló kibeszélővel is nekifutottunk. Arra viszont talán jó lesz, hogy az akkor félbeszakadt dolgokat egy kicsit kikerekítsem, mert alapvetően három rész után is ugyanolyannak láttam a 12 majmot, mint a tizenhárom után.

Talán egy-két fiatalabb olvasónak -nyugodtan jelezheti, ha van errefelé ilyen- már talán az alapsztori sem nagyon van meg, ezért az ő kedvükért felidézem, hogy egy jövőből visszaküldött, Cole nevű kalandorról szól a történet, akinek az a feladata, hogy a múltban szerezzen információkat egy pusztító, az emberiséget megtizedelő vírusjárvány kitöréséről, amit a múltból fennmaradt feljegyzések alapján az "a 12 majom serege" nevű szervezethez kötnek, ebben pedig mindössze homályos utalások és egy bájos doktornő van a segítségére. Természetesen a film játékidejének tartalmából nem lett volna sorozat, legfeljebb csak egy nagyon unalmas, ha ugyanazt mondják el négyszer annyi időben, a stáb inkább a szereplőket és a világot alapnak tekintve bővítette, bonyolította meg azokat a pontokat, ahol volt mozgástér. Így azokat a bázispontokat, amiket a film lefedett, itt talán két epizód alatt letudják, hogy utána Cole (Aaron Stanford) és "a Naomi Watts hasonmásverseny bronzérmese", Cassie (Amanda Schull) hajszolják az egyre újabb és újabb nyomokat, az időben és térben ide-oda ugráló Cole segítségével a fél világot és vagy 50 év időtartamot bejárva, mindig egy lépéssel közelebb jutva a 12 majomhoz, ahol már a járvány kitörésének megakadályozása a nevesített cél. Már ha így van... ezért a következő bekezdés elég SPOILERES lesz, de enélkül nem tudok írni erről.

Mert viszonylag kevés dologra emlékszem a filmből -talán csak egy-két elmegyógyintézeti jelenetre-, de arra az érzésre határozottan, hogy milyen jól leírja az egészet a sajár farkába harapó kígyó... vagy egy saját farkát kergető kiskutya. Ezt az érzést kiválóan hozta a sorozat is, most is ezt élveztem benne a legjobban. Mintha az ember lábnyomokat követve próbálna kijutni egy labirintusból, de azok néha bizony azok a lábnyomok, amikhez a bolyongás közben ő maga hagyott hátra... mint egy kirakós, aminek a túl kevés darabja miatt mást képzel a képre az ember, mint ami valójában ott van. Még ha az elején azt nem is lehetett tudni, hogy hova fog kifutni ez az egész, de végig ott voltak azok a mozzanatok, apró jelek (a fontosabbaknál akár duplázással nyomatékosítva, mint például ahogy a Night Roomban Jennifer felhívja a figyelmet a "furcsa szemre"), amik az idő szövetébe egyre jobban belegabalyodó Cole miatt keletkeznek a "korábbi múltba" visszaugrásai során. A kezdet csak egy üzenet, ami egyáltalán elindítja Cole-t az útján, aminek így muszáj elkészülnie, az események, amik úgy történnek meg, mintha valaki előre megírta volna azokat, minden epizódra jutó küldetések és gyilkosságok, amik látszólag nem oldanak meg semmit, viszont szükségesek ahhoz, hogy a dolgok úgy történhessenek, ahogy "kell". Nem kétséges, hogy a stáb részben úgy dolgozott, hogy beírták a Google-ba, hogy "időutazás", és minden könyvből vagy filmből kiválasztották a kedvenc motívumaikat, hiszen felismerhető vagy utalás szintjén szerepel itt a Terminátortól a Vissza a jövőbe filmeken és az Idővonalon át az Időzsaruig sok minden, és addig zsonglőrködtek ezekkel, amíg már talán ők sem tudták követni a szálakat... de ettől még majdnem mindig sikerült ebből valami tempós, izgalmas, szórakoztató cselekményt összehozni.

Minden más egy kicsit esetlen, egy kicsit tákolt, egy kicsit összecsapott volt. Egy-egy epizód erejéig persze nem volt bajom az olyan kitérőkkel, mint a posztapokaliptikus világ egy-egy helyszínének bemutatása, többet megmutatva a vírus utáni életből, ahogy a "kötelező" feladatokat is viszonylag jól viseltem, hiszen velejárói egy ilyen történetnek, mint például a "váratlanul" elromló időgép és annak helyreállítása, vagy a bázis elleni "váratlan" támadás és annak különleges megakadályozása. Lehetne problémám azzal is, hogy a múlt manipulálásának paradoxonjait nemes egyszerűséggel kukázták, de valahol ennek a sztorinak, hogy ennyit lehessen bonyolítani, valahol előfeltétele az, hogy ezt gyakorlatilag büntetlenül lehessen megtenni, vagy anélkül, hogy a sorozatos időhurkok közepette az ember feltegye a kérdést, hogy hol van a kiindulás mindebben, ha egyszer a dolgok csak azért történnek az elvárt jövőnek megfelelően, mert Cole és társai a múltban már befolyásolták azokat. Akkor már sokkal inkább a negatívumok között említeném a rettenetesen ripacs szereplőket és a parasztvakításokat... Biztos van, aki ezekre bukik, de engem már önmagában a "Szirmos-Cirmos Gyilkostól" is a hideg rázott, meg én a hisztérikus Jennifert sem bírtam különösebben, de aztán sorra jöttek az olyan hülyeségek, mint a hipnózis a "vörös erdővel", a The Witness felbukkanása és a Night Room, amiktől nem misztikus lett nekem a sorozat, hanem szájbarágós és nevetséges, főleg amilyen látványtechnikai dolgokkal ezeket megpróbálják érdekesebbé tenni, pedig csak a gagyiság sugárzik róluk. És ahogy egy dinós filmben is marha ciki, ha a nézők gyomra legkevésbé egy pár elnyűhetetlen tűsarkú cipőt vesz be, úgy emelkedett ki ebből az időutazós sorozatból két tonnányi denevér egy kamionban  faceplam .

A 12 majom első évadja ügyes továbbgondolása a korábbi filmnek (csak éppen Terry Gilliam szürrealitása nélkül, ami jó dolog), és attól függetlenül is egy szórakoztató időutazós sorozat. De sajnos vannak benne olyan fordulatok, szereplők és trükkök, mintha a sorozat maga is visszautazott volna az időben... úgy a 80-as, 90-es évekbe.


7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 2994
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: The Haunting of Hill House S1   Szomb. Nov. 03, 2018 9:32 am

.
The Haunting of Hill House S1




Az ötgyerekes Crain-család azért költözik a többemeletes, évszázados new englandi udvarházba, hogy Olivia kreativitásának és Hugh barkácstudományának segítségével felújítsák és jó áron eladják. A gyerekek kezdetben nagyon élvezik a ház lezárt szobáinak, titkainak felfedezését, hiszen minden korszaknak megvan a maga hagyatéka a házban... és éppen ezért nyugtalanok olykor az éjszakáik, amikor is egyre gyakrabban ébrednek gyanús neszekre. Ahogy a zajok erősödnek, időnként látnak is dolgokat, amikről a szüleik egyre kevésbé tudják meggyőzni őket, hogy rémálmok lennének. Mindezek oda vezetnek, hogy egyik éjszaka Hugh halálfélelemben ébreszti fel és szedi össze a házból a gyerekeket, ül velük kocsiba, és száguld el velük úgy, hogy a kicsiknek éppcsak van idejük az után kérdezősködni, hogy az anyjuk miért nincs az autóban... Azóta a borzalmas éjszaka óta évtizedek teltek el, a "gyerekek" közül már néhányan családosak, sikeres karrier tudhatnak maguknak, de a kapcsolatukba több helyen is éket vert a ház emléke, mely összekapcsolódik az anyjuk halálának gyászával. Bármilyen mélyre is próbálták ezalatt eltemetni az ott szerzett élményeket, egy telefonhívás újra a felszínre hozza ezeket.

A The Haunting of Hill House ugyan klasszikus kísértethistóriának számít, de a stáb olyan sajátos nézőpontból mutatta azt meg, hogy gyakorlatilag felismerhetetlen az eredeti történet. Azzal ugyanis, hogy egy család van a fókuszban, és hogy a következmények, az utóhatások is a sztori részévé lettek, sikerült a rétegek segítségével nem csak a riogatásokat, a félelmeket bemutatni, hanem azt is, hogy ez hova vezethet, mit eredményezhet. Például ahogy sorba bemutatták a felnőtt Crain-tesókat, már abból rögtön látszott, milyen zsigeri volt számukra a rettegés abban a házban, hogy mennyire nem tudtak elszakadni tőle, mennyire nem tudtak továbblépni, mennyire feldolgozatlan számukra például az, hogy az apjuk soha nem mondott konkrétumokat arról, hogyan halt meg Olivia. Bár a munkájukban elismertek, mindegyiküké magán hordja a trauma bélyegét. Steven íróként leginkább a kísértetházakról, a szellemjárásokról szóló ponyváival lett népszerű, és mintha nem lenne elég a gyerekkora, hogy abból merítsen ihletet, rendszeresen végez helyszíni szemlét, mellette pedig Theodora gyermekpszichológus, Shirley temetkezési vállalkozó lett. Nell számára sem voltak egyszerűek az utóbbi évek, de mindössze az akkor még csak hat év körüli Luke lóg ki igazán a sorból, mert ő az alkoholba és a drogba menekült, több sikertelen rehab-kísérlet után pedig a családtagjai is fokozatosan elfordultak tőle. Mindez a kiváló kapcsolati háló és a visszatekintéseken keresztül több idősíkon át az okok bemutatása is elég lett volna egy jó sorozathoz, mint ahogy az volt a nemrég kivesézett Ray Donovannal is, különösen olyan jelenetekkel, mint a családi veszekedés vágatlan snittjei, amikor minden Crain egymásra tudja zúdítani a sérelmeit.

Így a háttér felvázolása után lehet meglepő igazán, hogy az alapul szolgáló könyv (Shirley Jackson műve, 1953-ból) két feldolgozást is megélt már, de mind az 1963-as "A ház hideg szíve", mind az 1999-es "Az átok" szigorúbban követte a könyv cselekményét. Noha ezúttal szinte csak a nevek és néhány motívum maradt meg az alapanyagból, arra mindenképpen jó ez a sok kapcsolat, hogy a sorozat tele legyen utalásokkal, a helyszíne például az a ház, ahol az első film is játszódik. A magam részéről örültem, hogy emögött a sok kreatív ötlet mögött Mike Flanagan bújt meg, akinek már több horrorját, thrillerjét volt szerencsém látni, és még a kezdeti szárnypróbálgatásaival is bőven elégedett voltam (Absentia); nekünk leginkább ugye az azóta is gyakran viszonyítási pontként használt Oculus jött be tőle. Most is az lehet belőle, hiszen a tükrös-démonos filmnek több hangulati eleme visszaköszön itt is (egyébként a tükröt magát is kölcsönkérte a kelléktárból, kicsit olyan érzetet okozva, mintha a film és a sorozat ugyanabban az univerzumban játszódna), és az is éppen azzal emelkedett ki az elátkozott házas filmek rémségei közül, hogy fontos szerepet szánt benne a családi kapcsolatoknak, és annak is, hogy hogyan csúszik egymásba a képzelt és a valós világ.

Szóval azért nem kell aggódni, a dráma mellett hangsúlyos a horror is mindebben, Flanagan abban is jó. Felvezetésként még csak "könnyed", villanásnyi jumpscare-ek emelik a vérnyomást, meg az első pánik után a gyerekek idézik fel, hogy miket láttak, de ekkor még a sejtelmesség, a bizonytalanság, a sötétség álcájába bújik minden. Ahogy telik a műsoridő, úgy válik az egész ház egyre fenyegetőbbé, egyre közvetlenebb, egyre hosszabb időtartamban történik a félelemkeltés, amikből nekem kiemelkedett Luke kalaposa, és szintén vele a Nell-lel való kapcsolatának erőssége (merthogy ők ikrek). Közben a szereplők mindegyikének a viselkedésében ott van, hogy van bennük egyfajta érzékenység, ami Theo esetében egyértelmű, de mindegyikük kisebb-nagyobb mértékben kapcsolatban van a túlvilággal. Hogy pedig ezek között se nagyon lélegezzen fel a néző, arról az általános hangulat, a "rejtett" szellemek és a díszlet gondoskodik, akár a házról van szó, akár a többi helyszínről, amik a zsáner sablonjaihoz képest hatalmas tereivel hívják fel magukra a figyelmet, nyomasztó ürességgel és elveszettséggel fokozva a feszültséget... meg egyébként is ehhez kapcsolódik a sorozat egyik nagy trükkje.

Talán csak a finálét mondanám, ahol az érzelmek nekem már túlságosan átcsaptak érzelgősségbe, de amit addig láttam, az egy kiváló riogatós dráma, gótikusan baljós hangulattal, kellemes trükkökkel, ismerősen szórakoztató beijesztésekkel.


8,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4079
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szomb. Nov. 03, 2018 11:51 am

Niwrok írta:
.
The Haunting of Hill House S1

Szóval azért nem kell aggódni, a dráma mellett hangsúlyos a horror is mindebben, Flanagan abban is jó. Felvezetésként még csak "könnyed", villanásnyi jumpscare-ek emelik a vérnyomást, meg az első pánik után a gyerekek idézik fel, hogy miket láttak, de ekkor még a sejtelmesség, a bizonytalanság, a sötétség álcájába bújik minden. Ahogy telik a műsoridő, úgy válik az egész ház egyre fenyegetőbbé, egyre közvetlenebb, egyre hosszabb időtartamban történik a félelemkeltés, amikből nekem kiemelkedett Luke kalaposa, és szintén vele a Nell-lel való kapcsolatának erőssége (merthogy ők ikrek). Közben a szereplők mindegyikének a viselkedésében ott van, hogy van bennük egyfajta érzékenység, ami Theo esetében egyértelmű, de mindegyikük kisebb-nagyobb mértékben kapcsolatban van a túlvilággal. Hogy pedig ezek között se nagyon lélegezzen fel a néző, arról az általános hangulat, a "rejtett" szellemek és a díszlet gondoskodik, akár a házról van szó, akár a többi helyszínről, amik a zsáner sablonjaihoz képest hatalmas tereivel hívják fel magukra a figyelmet, nyomasztó ürességgel és elveszettséggel fokozva a feszültséget... meg egyébként is ehhez kapcsolódik a sorozat egyik nagy trükkje.

Talán csak a finálét mondanám, ahol az érzelmek nekem már túlságosan átcsaptak érzelgősségbe, de amit addig láttam, az egy kiváló riogatós dráma, gótikusan baljós hangulattal, kellemes trükkökkel, ismerősen szórakoztató beijesztésekkel.


8,5/10
.

Hogy mik vannak... Shocked

Nagyon köszi, ezt tuti, megnézem, amint lesz mindegyik részhez felirat.


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4079
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Hétf. Nov. 05, 2018 12:15 pm

Niwrok írta:
.

Fény az óceán felett

Lassú, a néző gondolatainak, érzelmeinek is teret adó, gyönyörű környezetben játszódó film a The Light Between Oceans, ami olyan filmekkel is tud "rokoni" kapcsolatokat mutatni, mint a Második esély, csak hogy fórumunk egyik kedvelt darabjára is visszautaljak  Smile . De Cianfrance életművében is érdekes helye van, mintha egy trilógia része lenne, ahol a Blue Valentine a párkapcsolatok "életgörbéjét" próbálja felrajzolni, a The Place Beyond the Pines az apává válás kérdéseit feszegeti, a The Light Between Oceans pedig az anyaságot vizsgálja egy olyan sajátos helyzetben, ami Salamon király ősi történetét is megidézi.

8/10
.

Ami késik, nem múlik... tongue

Köszi az ajánlást, ez is jó volt, bár az igazat megvallva tényleg kelett hozzá a Második esély cím, mint motiváció. Régóta a gépen van, többször majdnem el is kezdtem, de csak tegnap volt hozzá ilyen merengős, melankolikus hangulatom - amit az előzetesen látott képek, jelenetek ígértek. Mert ahogy írtad, bármikorra pillantottam bele, többnyire óceános, világítótornyos tájképet láttam, álatlában őszi háttér előtt...

A mozi valóban lassú, talán túlontúl is az, a csónak megérkezéséig nem is nagyon tudtam mit kezdeni vele. Fura, hogy Tomról semmit nem tudtunk meg (mit is élt át a háborúban, stb...), meg fura volt az is, ahogy ilyen ad-hoc módon össze is házasodtak - a sok tájkép helyett lehetett volna néhány karaktert, motivációt jobban kifejteni. Aztán Lucy után egyre jobb lett a mozi, mint egy örvény, úgy húzott magába, egyre súlyosabb gondolatokkal és következményekkel. Teljesen magával is ragadott volna, ha Tom nem olyan, amilyen és nem csinálja azokat, amiket csinál: nem tudom, de én szerintem adott esetben tuti, nem juttattam volna saját magam oda, ahova...

De egy romantikus család drámának kiváló, sok-sok elgondolkodtató kérdéssel, kezdve a '20-as évek családjogi viszonyaitól a "mi a jobb a gyereknek" kérdésig bezárólag. Jó volt, nem hiszem, hogy valaha újranézném, de lehet, a feleségemnek megmutatom. Kíváncsi lennék, ő, nőként kinek a pártjára állna.


80%


.

Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 2994
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Hétf. Nov. 05, 2018 11:16 pm

R2-D2 írta:

Fény az óceán felett

A mozi valóban lassú, talán túlontúl is az, a csónak megérkezéséig nem is nagyon tudtam mit kezdeni vele. Fura, hogy Tomról semmit nem tudtunk meg (mit is élt át a háborúban, stb...), meg fura volt az is, ahogy ilyen ad-hoc módon össze is házasodtak - a sok tájkép helyett lehetett volna néhány karaktert, motivációt jobban kifejteni. Aztán Lucy után egyre jobb lett a mozi, mint egy örvény, úgy húzott magába, egyre súlyosabb gondolatokkal és következményekkel. Teljesen magával is ragadott volna, ha Tom nem olyan, amilyen és nem csinálja azokat, amiket csinál: nem tudom, de én szerintem adott esetben tuti, nem juttattam volna saját magam oda, ahova...

Jó volt, nem hiszem, hogy valaha újranézném, de lehet, a feleségemnek megmutatom. Kíváncsi lennék, ő, nőként kinek a pártjára állna.

80%


Bevallom, erre nem is nagyon számítottam, hogy megnézed, de természetesen örülök neki yeah yeah !

Főleg, ha tényleg az asszonynak is megmutatod Very Happy .

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
Niwrok

Hozzászólások száma : 2994
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Trezor   Kedd Nov. 06, 2018 6:50 am

.
Trezor




Az 1956-os (ellen)forradalom leverésének első napjaiban, amikor az utcákon még fel-feldörrennek a fegyverek, az állampárt és a Szovjet hadsereg emberei a kárfelmérést végzik az (ellen)forradalmárok által elfoglalt, feldúlt épületekben. Ennek keretében fedezik fel, hogy Belügyminisztérium pincében levő széfje, ahol a személyi aktákat, titkos állambiztonsági iratokat tárolják, zárva van, és nem találják hozzá a kulcsot, a bejutásra tett minden kísérlet pedig kudarcot vall... és a helyzet túl bizonytalan ahhoz, hogy megfelelő szerszámok után kutassanak a budapesti utcákon. Az egyik ott szolgálatot teljesítő katonai elhárítónak, Hontinak mindenesetre eszébe jut, hogy tíz éve, amikor a széf és az épület még egy bankhoz tartozott, valaki már feltörte a zár kombinációját; azt a Beck Jánost akkor elkapták, és azóta is a szegedi Csillagban tölti a büntetését. Honti így elutazik Szegedre Beckért, mert reméli, az ő "szakértelmével" juthatnak be legkorábban a széfbe, ösztönzőnek pedig azt ajánlja fel, hogy siker esetén némi enyhítést megpróbál kialkudni Beck börtönben hátralevő éveiből. Csakhogy Hontinak az egész akcióval nem csupán annyi a célja, hogy gyűjtse a jópontokat a karrierjében az elvtársak előtt, hanem személyes okai is vannak arra, hogy Becknek legyen lehetősége először bejutni a széfbe.

Akinek még mindig az a véleménye, hogy a magyar filmek rosszak, magabiztosan csak annyit mondanék, hogy nézzem meg egy olyat, amit Köbli Norbert neve fémjelez. Mondjuk ehhez elsődlegesen kevés lesz moziba járni, a tévéműsort is bújni kell, mert a filmjei jellemzően oda készülnek, tévés keretek és költségvetések közé, a DunaTV-re, de nem egyszer történt már meg, hogy később nagytermekben is bemutatásra kerültek. Nálam ennek az amúgy még alig negyvenes fickónak a kvázi sikerszériája a 2011-ben elkészült A vizsga óta tart, ami a munkásságára is akkora hatással volt, hogy a 1956-os eseményeket érintő kutatómunkája több filmre is adott neki ötletet, amikre egy-két év különbséggel sikerült is támogatást kapnia (A berni követ, Szabadság különjárat)... közben meg mintegy levezetésnek olyan filmek kerültek ki a tollából, mint a Félvilág és a Szürke senkik. Ezek a történelmi alapokon nyugvó, de ízig-vérig játékfilmek, drámák, thrillerek és akár akciófilmek pedig parádésan látják el azt a szerepet, hogy a XX. századi magyar történelem kevésbé vagy máshogy szem előtt levő korszakaiból felvillantsanak egy-egy izgalmas, kicsit bulváros, szentimentális vagy feszültséggel teli, de nagyon is emberi részletet.

Ez pedig a Trezorral sincs máshogy... sőt talán itt van úgy igazán. Már eleve onnan kezdve, hogy ha valaki nekem azt mondja ezelőtt, hogy én egyszer az 1956. novemberi Budapesttel a háttérben fogok egy kamaradrámának is beillő heist-mozit(!) nézni, hát tutira kiröhögöm. Ehhez képest estem egyik meglepetésből a másikba. Már Beck János is egy zseniális figura, aki úgy csöppen bele ebbe a politikailag ugyebár elég ingoványos ügybe, ahol neki elvileg csak annyi a dolga, hogy a széfet kinyissa, hogy az előtte levő tíz évet a börtön falai között töltötte, így sem a kommunisták hatalomátvételéről, sem a padlássöprésekről nem hallott, az '56. októberi eseményekről is csak pár mondatot egy rádióból, amiből elhihetitek, nem a Szabad Európa szólt. Ez követően pedig olyan rétegekben épül egymásra a történelmi helyzet, Beck múltja, a jelenlevők közötti emberi kapcsolatok és a helyszín, olyan fordulatokat engedett kibontakozni, hogy bármilyen további infó csak félkövér "spoiler"-felirat alatt mehetne, mert ez úgy működik igazán, ha a néző a filmmel együtt fedezi fel a titkokat. Annyit azért hozzá kell tennem a lelkesedésemhez, hogy egyszer-kétszer voltak ebben kissé abszurd csavarok, felfedezések is, leginkább ami a helyszín funkcionalitását illeti, de az ilyen "hibák", a dramaturgia által megkövetelt trükkök eltörpülnek az olyan döbbenetek mellett, mint például amikor Beck beleolvas a saját aktájába.

Ehhez az élményhez szerintem talán annyit kell csak elfogadni, hogy ez egy tévéfilm. Mivel a film 95%-a egy épületben, 80%-a pedig a pincében játszódik, így nincs is szükség tömegjelenetekre meg kellékek sokaságára, az a kevés pedig, ami ebben a térben van, a szükséges hangulatot képes megteremteni. Mondjuk talán Münnich irodája egy kicsit túl rendezett és/vagy puritán a korszakhoz magához, főleg hogy az utcán látszanak a minisztériumból kihajigált bútorok romjai, de jelzésértékkel ott van minden, aminek kell. Ugyanakkor ezekből is kitelnek olyan jelenetek, mint amikor a szovjet főtisztek a minisztérium aulájában egy térkép fölé görnyedve beszélnek a csapatmozgásokról és az "ellenállás" országos helyzetéről. Színészekkel ugyanez a helyzet, mert a kb. féltucatnyi fontosabb karakter mellett a többi csak statiszta ÁVÓ-s meg szovjet kiskatona, viszont így legalább nem kell túl sok szereplőt megtanulni, és ez is bizonyíték arra, hogy kevés, de jól kidolgozott szállal is lehet érdekfeszítő filmet forgatni.

Én eddig is szerettem Köbli Norbert filmjeit, a Trezor meg ezek között az egyik legjobb, pedig/mert ennek a cselekményvezetése talán a leginkább hollywoodi. Lehet, hogy csak egyszer működik, mint egy jó bűvésztrükk, de ha a nemrég látott spanyol "Meglopni egy tolvajt"-ra 8-at adtam, azt hiszem, ez került annyival közelebb hozzám, hogy...


9/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4079
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Kedd Nov. 06, 2018 3:30 pm

Niwrok írta:
.
Trezor

Én eddig is szerettem Köbli Norbert filmjeit, a Trezor meg ezek között az egyik legjobb, pedig/mert ennek a cselekményvezetése talán a leginkább hollywoodi. Lehet, hogy csak egyszer működik, mint egy jó bűvésztrükk, de ha a nemrég látott spanyol "Meglopni egy tolvajt"-ra 8-at adtam, azt hiszem, ez került annyival közelebb hozzám, hogy...


9/10
.

Köszi. Megvan a ma éji program. Smile


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
R2-D2

Hozzászólások száma : 4079
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szer. Nov. 07, 2018 11:54 am

Niwrok írta:
.
Trezor


Ez pedig a Trezorral sincs máshogy... sőt talán itt van úgy igazán. Már eleve onnan kezdve, hogy ha valaki nekem azt mondja ezelőtt, hogy én egyszer az 1956. novemberi Budapesttel a háttérben fogok egy kamaradrámának is beillő heist-mozit(!) nézni, hát tutira kiröhögöm. Ehhez képest estem egyik meglepetésből a másikba. Már Beck János is egy zseniális figura, aki úgy csöppen bele ebbe a politikailag ugyebár elég ingoványos ügybe, ahol neki elvileg csak annyi a dolga, hogy a széfet kinyissa, hogy az előtte levő tíz évet a börtön falai között töltötte, így sem a kommunisták hatalomátvételéről, sem a padlássöprésekről nem hallott, az '56. októberi eseményekről is csak pár mondatot egy rádióból, amiből elhihetitek, nem a Szabad Európa szólt. Ez követően pedig olyan rétegekben épül egymásra a történelmi helyzet, Beck múltja, a jelenlevők közötti emberi kapcsolatok és a helyszín, olyan fordulatokat engedett kibontakozni, hogy bármilyen további infó csak félkövér "spoiler"-felirat alatt mehetne, mert ez úgy működik igazán, ha a néző a filmmel együtt fedezi fel a titkokat. Annyit azért hozzá kell tennem a lelkesedésemhez, hogy egyszer-kétszer voltak ebben kissé abszurd csavarok, felfedezések is, leginkább ami a helyszín funkcionalitását illeti, de az ilyen "hibák", a dramaturgia által megkövetelt trükkök eltörpülnek az olyan döbbenetek mellett, mint például amikor Beck beleolvas a saját aktájába.

Én eddig is szerettem Köbli Norbert filmjeit, a Trezor meg ezek között az egyik legjobb, pedig/mert ennek a cselekményvezetése talán a leginkább hollywoodi. Lehet, hogy csak egyszer működik, mint egy jó bűvésztrükk, de ha a nemrég látott spanyol "Meglopni egy tolvajt"-ra 8-at adtam, azt hiszem, ez került annyival közelebb hozzám, hogy...


9/10
.

Hát, tényleg köszi. 9/10-et mondjuk nekem nem érne, de nincs messze tőle.... Tényleg tök jó volt, a korrajz zseniális, ahogy Beck felfedezi a világot, ahogy rájön az igazságra, az nagyon tetszett. "- Én sírtam, mikor meghalt Sztálin. - Én is. Örömömben." - az ilyenek adják a heist mozi sava borsát. A karakterek nagyon jók, a történet egyszerű, de sokkal többet rejt, mint amit elsőre látszik, '56 szelleme nagyon autentikus, a sok Kádár beszéd a rádióból meg külön király. Mint ahogy jó az orosz dialógus is.

Ami icipicit zavart, az a túl egyszerű bejutás, aztán csak lestem, mi az isten az a hatalmas pincerendszer. Ahogy írtad, a funkcióval volt baj: egy bank trezorja nem egy óvóhely több 100 embernek - lifttel a túloldalon. És amit még most sem értek, miért csak az a két bőrkabátos csákányozik, az oroszok hirtelen hova lettek??

Tévéfilm ide, vagy oda, egy újabb remek magyar alkotás, ami képes volt túllépni a Jancsó/Tarr örökségen, a magyar nihillen - most már nem is merek kereteket felállítani, mennyit nézek egy évben. tongue


80%
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Ajánlott tartalom




TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 2.0
Vissza az elejére 
52 / 57 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 27 ... 51, 52, 53 ... 57  Next

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: