HomeCalendarGalleryGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés

Share | 
 

 Niwrok írásai 2.0

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 23 ... 34  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2493
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: CTRL nélkül / Halt and Catch Fire S3   Szomb. Dec. 10, 2016 5:12 pm

.
CTRL nélkül / Halt and Catch Fire S3




Az első évados lelkesedéshez képest a második évadról írtak talán egy kicsit indokolatlanul lettek lelombozóak, de attól még nagyon vártam ezt a retro számítógépes drámát, mert ha a történetnek voltak is kellemetlenebb fordulatai, a szereplőket és a stílust igazán megszerettem. Ahogy belefért, rögtön látni akartam, ezúttal milyen kihívások elé állítja a csapatot az informatikai fejlődés. Viszont nem tudom, ki hogy van vele, de nem mindig könnyű egy év után visszakapcsolódni egy sorozat régi szálaiba; nem egy sorozat folytatása van nálam parkolópályán, csak mert közvetlen folytatásként jó lenne visszaidézni, mi és hogyan van, mert már az első jeleneteknél elveszettnek éreztem magam.

A Halt & Catch Fire-nél ilyen gond nem volt múltkor és most sem, mert elég nagy időtávokat ugrunk ahhoz, hogy a korábbi események közvetlen befolyással legyenek, sőt, néha inkább az a furcsa, hogy sokáig elsikkadnak az olyan meghatározó konfliktusok, mint Gordon betegsége. Ezúttal ráadásul a helyszín is változott, mert fél évvel vagyunk azután, hogy a mostanra szinte csak közösségi szolgáltatásokban utazó Mutiny a teljes szereplőgárdával együtt áttette a székhelyét Kaliforniába, hogy a távközési cégek felé meglevő kiszolgáltatottságuk helyett egy saját szerverrel biztosítsák a programjaikhoz szükséges kapacitást. Ezt az időt Gordon a szerver javítására és felújítására fordította, míg Cameron és Donna a chatszobákat és az avatarokat csinosítgatták új funkciókkal, így a "kódmajmok" is karakterrajzolással töltik idejük nagy részét. A 8-bites grafika és a többféle felület azonban kezd kevés lenni, ahogy erre egy új munkatársuk, Ryan fel is hívja a vezetők figyelmét, mert a százezerhez közeli számú felhasználóval a Mutiny már nem az a garázsprojekt, ami kaliforniai lazasággal állhatna a biztonság kérdéséhez, hanem a mérettel felelősség is jár. Főleg mert a mostanra mindenkiben csak köpési reflexet kiváltó Joe -a Gordontól lopott vírusírtó hasznából szépen megszedve magát- is ebben az iparágban dolgozik, és a sorozatok törvényszerűségei miatt előbb-utóbb jönnie kellett az összeütközésnek...

Rögtön az elején nagyon bejött a váltás, ami az évad ritmusát meghatározta. Eddig Cameron és Gordon voltak azok, akik úttörőként az előre menekülést választották, és minden tettükkel a fejlesztési lehetőségeket keresték, ill. próbálták azokat megvalósítani. Most viszont ők azok, akik mellett elhaladt az idő, például ami az adatkezelést illeti; mondjuk hogy talán tudják, hogy többezer ember privát online beszélgetésébe "belehallgatózni" vagy azt nem túl erős védelemmel ellátni talán "nem szép dolog", de könnyen söprik félre erkölcsi aggályaikat, amikor megérzik, micsoda piackutatási potenciál rejlik a beszélgetésekből leszűrhető adatokban. Főleg, amikor már a chat sem elég izgalmas, és új lehetőségként az "eBay", az online kereskedelem ősét akarják megvalósítani. De ugyanez igaz a használt programnyelvekre, az alkalmazott struktúrákra, és most már Cameronnak vannak olyan programrészei, amik a szívéhez nőttek, így nem szívesen lép túl rajtuk, akkor sem, ha az üzleti kapcsolatok vagy maga az üzlet látja ennek kárát. Joe pedig (akit ezúttal teljesen az eddig is mintául használt Steve Jobsra öltöztettek és alakítottak) az idegen tollakkal ékesített, hatalmas cégében, a befektetők által éppen az a dolgot vesztette el mostanra, aminek a hiányától mindig is irtózott: az irányítást.

Mindez sok techno-blablával is együtt jár, de azért az is találhat kedvére valót, akit ez ilyen szinten nem köt le; én például sokszor a szaknyelv részének tekintettem ezt, amit nem is kell értenem, elég ha nagyjából tudom, milyen célt szolgál. Jó pár "örökölt" konfliktus akad, így például még mindig téma, hogy Gordon és Boz nem találja a helyét a cégben, mert előbbi inkább a hardverhez ért, arra meg nincs szükség a Mutinyben, utóbbi pedig csak az üzleti ügyekben érdekelt, és abban, hogy stílusával és poénjaival lehengerelje a pénzes fejeseket, vagy határozottságával javítson az alkupozíciókon. Ami újdonság, az mondjuk a költözés tényéből fakad, például hogy Cameron (akinek továbbra is gondja van a csapatmunkával, és azzal, hogy az életébe bevonjon másokat, mert ő is éppen elég önfejű és kontrollmániás) átmenetileg Clarkékhoz költözött be, amíg talál magának lakást, és ez a hónapok alatt felőrölte Gordon türelmét, akinek éppen elég lenne a családi házba beszivárgó munkaügyekkel és a kamaszodó lányai problémáival foglalkozni. Szintén új elem a szexizmus, amivel Donna és Cam egyre többször találkozik a tárgyalásaikon, ezért is tartják szerencsésnek, hogy egy kellemetlen közjáték során megismerkednek Diane-nel, aki "véletlenül" pont egy nagy befektetési cég egyik vezetője... korban pedig pont illik Bozhoz. És akinek ez sem elég, az szórakozhat az időnként felbukkanó SW-s poénokon  Smile ... vagy Boz kedvenc társasági viccén a dinóról.

Még mindig nagyon erősek a H&CF karakterei, és még mindig szívesen követtem a történetüket, megint nagyon hangulatos a körítés (nagyon jó zenékre bukkanni benne, ha valaki szereti ezt a stílust), de az erős indulás után megint kicsit azt éreztem, hogy az írók nem tudnak mit kezdeni velük, és ezúttal nem csak Gordonnal, hanem Joe-val és Bozzal sem, így pár szakasz unalomba fulladt. A nagyobb gond inkább az évadzáró két rész epilógusa-prológusa, ami a négy éves ugrással és az egész évadban pedzegetett Internettel együtt túlságosan lóg a semmiben.

7,5/10


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Dec. 10, 2016 7:01 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3612
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szomb. Dec. 10, 2016 5:33 pm

Niwrok írta:

CTRL nélkül / Halt and Catch Fire S3

Viszont nem tudom, ki hogy van vele, de nem mindig könnyű egy év után visszakapcsolódni egy sorozat régi szálaiba; nem egy sorozat folytatása van nálam parkolópályán, csak mert közvetlen folytatásként jó lenne visszaidézni, mi és hogyan van, mert már az első jeleneteknél elveszettnek éreztem magam.

Ajaj, rengetegszer. Ha van időm, néha az előző évadok utolsó epizódját újranézem, de az meg csak arra döbbent rá, hogy az előtte lévő tizenvalahány rész esett ki. scratch

Sokszor az első két rész elmegy arra, hogy kitaláljam, ki kivel van.

Niwrok írta:

És akinek ez sem elég, az szórakozhat az időnként felbukkanó SW-s poénokon  Smile ...

tongue


Niwrok írta:

Még mindig nagyon erősek a H&CF karakterei, és még mindig szívesen követtem a történetüket, megint nagyon hangulatos a körítés (nagyon jó zenékre bukkanni benne, ha valaki szereti ezt a stílust), de az erős indulás után megint kicsit azt éreztem, hogy az írók nem tudnak mit kezdeni velük, és ezúttal nem csak Gordonnal, hanem Joe-val és Bozzal sem, így pár szakasz unalomba fulladt. A nagyobb gond inkább az évadzáró két rész epilógusa-prológusa, ami a négy éves ugrással és az egész évadban pedzegetett Internettel együtt túlságosan lóg a semmiben.

7,5/10

Köszi az írást, nagy segítség a fórum életben tartásásra. egyetért
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2493
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szomb. Dec. 10, 2016 7:06 pm

R2-D2 írta:

Köszi az írást, nagy segítség a fórum életben tartására. egyetért


Tudod, vetésforgó Smile . Az elmúlt egy-két hétben filmek helyett inkább játszottam, főleg a Batman: Arkham Knighttal, a Gotham S2-re ráhangolódásként, ahogy terveztem is annak idején Smile .

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2493
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: A lecke / Urok   Szer. Dec. 14, 2016 4:58 pm

.
A lecke / Urok



Egy bolgár kisváros egyik általános iskolájában angolt tanító Nade meglehetősen kényes kérdéssel szembesül, amikor megtudja, hogy valamelyik gyerek az osztályból ellopta egy másik gyerek uzsonnapénzét, de nem tudja, ki. Próbálva az osztályon belül tartani a dolgot, először a büntetés elkerülésének lehetőségével akarja jobb belátásra bírni a tolvajt, majd a egy képletes "osztálykölcsönnel" akarja a kárt megtéríttetni, de mert egyik módszer sem válik be, végül csapdát állít a kis enyveskezűnek. Ennek a trükknek viszont nem várt következményei lesznek, ahogy összefonódnak Nade magánéleti problémáival, mégpedig hogy a férje hazugságai és felelőtlensége miatt megcsúsznak a hiteltörlesztéssel, a végrehajtó pedig azzal fenyegeti őket, hogy napokon belül elárverezi a házukat, utcára küldve ezzel Nadét a férjével és a négy éves kislányukkal, Deával együtt.

Egyfelől kicsit csalódás volt a film, mert arra számítottam, és abban bíztam, hogy az osztály tolvaja utáni nyomozás teszi ki a játékidő nagyobb részét. Ebben több izgalmat tudtam volna elképzelni, vagy azt, ahogy Nade valami egészen frappáns trükkel próbálja leleplezni, ki a felelős. Továbbá ebből a szálból nekem hiányoztak a szülők is, és az, hogy ők milyen indulatokat, konfliktusokat hoznak a felszínre, ha egyszer az ő gyerekükre is ráég a "potenciális tolvaj" bélyeg, amíg a valódi tettes elő nem kerül. A lopás azonban tényleg teljesen az osztálytermen belül marad, és ugyan vannak jobb jelenetek, ahogy Nade a nyulat próbálja kiugratni a borokból az "ujjlenyomatokkal" és a rendőrséggel fenyegetőzéssel, ahogy a besült csapda is a film egyik legérdekesebb és leginkább tragikus tíz percét eredményezi, ebből a szempontból mindenképpen hiányérzetet hagyott maga után a Lecke (amiben a lecke nem is valódi "megleckéztetés", hanem csak egy kissé erőltetett párhuzam).

Ennek ellenére a másik szál, Nade küzdelme a lakáshitellel és a környezetével egész jól tudta ezt pótolni. Talán éppen azért, mert szociodrámaként annyira hétköznapi történet kerekedik ki belőle -az olyan egyszerű életképek mellett, mint Dea lefektetése-, a folyamatosan esküdöző, ex-alkoholista, munka nélkül levő férjjel, a kertkapu elé beszorult, lerobbant lakókocsival, Nade apjának új szeretőjével, de akár még a távoli ismerősökkel is, akiknek mind lesz szerepe ebben a pénz utáni kálváriában. Ahogy Nade megállás nélkül kénytelen kilincselni azért, hogy helyrehozza a férje hibáját, folyamatosan örlődve az elvei és a kiszolgáltatottság között, arról ugyan eszembe jutott a Két nap, egy éjszaka Sandrája, de Nade egyre mélyebbre csúszásának sokkal erősebb, maradandóbb jelenetei akadtak. Két rész tetszett különösen: a zsarolásra adott reakció a dolgozatokkal, és annak a feszültsége, ahogy Nadénak a véletlenek és a szerencsétlen helyzetek összejátszásának következtében mindössze párszáz forintnak megfelelő leván múlik a sorsa és a háza, amit szó szerint percei vannak összeszedni. És a legjobb, hogy ebben a filmben még az abszurd is valószerűnek hat, amire a legjobb példa a Nade és az apja végletesen megromlott viszonyában komoly szerepet játszó Galia, az apa szeretője, és a bocsánatkérős jelenet.

Az ilyen köznapi drámák gyakran azzal próbálnak kitűnni a többiek közül, hogy művészi képekkel próbálja elejét venni a túlzott egyszerűségnek, általánosságnak, hogy a nézővel elhitessék, ettől a filmtől többet kapnak, mint ha csak bemennek egy tetszőleges panelház három tetszőleges lakásába, de az elsőfilmes bolgár szerzőpáros -helyesen- egyáltalán nem érezte ennek szükségét. Helyette néha egészen kellemes és ötletes képek vannak arra, hogy szavak nélkül, az első benyomásra is fogalma legyen a nézőnek egy szereplő jelleméről, vagy két karakter kapcsolatáról. Ilyen volt Nade látogatása a temetőben, másodikként pedig megint csak Galiát kell elővennem, mert a szereplőnek két jelenete van összesen, de mind a kettőben sikerült kimagaslónak lennie.

A Lecke utolsó tíz perce viszont annyira nem jött be, nagyjából az uzsorás újabb feltételének elhangzásától. A korábbi realizmussal szemben, bármilyen kétségbeesett is a befejezés, a megmagyarázhatatlan nyugalomtól és a némaságtól kicsit hitelét vesztette a sztori. Leckeként, "tanmeseként" így bár nem értelmezhető nekem a film, de a komoly, feszültséggel terhes története és a remek ötletei miatt majdnem a végéig érdekes és szórakoztató volt.

7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3612
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Csüt. Dec. 15, 2016 1:16 am

Niwrok írta:
.
A lecke / Urok


... Egy bolgár kisváros egyik általános iskolájában...

... de az elsőfilmes bolgár szerzőpáros...

A Lecke utolsó tíz perce viszont annyira nem jött be, nagyjából az uzsorás újabb feltételének elhangzásától. A korábbi realizmussal szemben, bármilyen kétségbeesett is a befejezés, a megmagyarázhatatlan nyugalomtól és a némaságtól kicsit hitelét vesztette a sztori. Leckeként, "tanmeseként" így bár nem értelmezhető nekem a film, de a komoly, feszültséggel terhes története és a remek ötletei miatt majdnem a végéig érdekes és szórakoztató volt.

7,5/10
.

Nocsak, újabb fehér folt kipipálva a világ filmgyártásában???

Nem tudom, láttam-e már bolgár filmet, de ha másért nem, az újabb striguláért egyszer lehet, bevállalom. Wink



.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2493
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Jessica Jones S1   Hétf. Dec. 19, 2016 5:26 pm

.
Jessica Jones S1



Nem egyszer emlegettük már a FilmFórumon a Marvel teljes pályás letámadása kapcsán, amivel lassan három-négy havonta új képregényfilmet küldenek a mozikba, hogy ez a fajta, egyre jobban kiüresedő dömping egyre kevésbé fekszik nekünk. Nem is feltétlenül azért, mert nem lehetne ezeket megnézni, mert nem lennének szórakoztatóak, hanem mert a futószalag mellett egyre kevesebb figyelem jut arra, hogy az akciózáson kívül elég sokat foglalkozzanak a karakterekkel és a történettel; a látvány és az olcsó humorizálás felülírta ezeket a szempontokat (ráérősebb emberek összehasonlíthatják a Vasember 1.-et meg az Amerika kapitányt mondjuk a Hangyával és Dr. Strange-dzsel). Az offenzívából a tévé sem maradt ki, legalább hat-nyolc sorozat bővíti már ott is az MCU-t, és bár nem vágytam rá, hogy ott is szuperhősöket nézzek, kettő esetében elhittem, amikor azt mondták, hogy jók a karakterek, és a sorozatjelleg miatt van idő a bemutatásukra és a hangulatépítésre is. Ezek közül került sorra most a Jessica Jones.

Ahhoz képest, hogy a moziban látott világmegváltó ripacsok micsoda monumentális díszletek között végzik tevékenységüket, szinte meglepő, hogy a Jessica Jones mennyire megmarad a hétköznapok talaján még a körülmények ellenére is. Jessica nem hord jelmezt (legalábbis már nem), és a fizikai erejével sem kérkedik, inkább csak hasznát veszi a magánnyomozói munkája során, ahogy könnyebben elér megfigyelési pontokat a hűtlen házastársak lefényképezéséhez, vagy hatékonyabban leszereli az erőszakoskodó rosszfiúkat, akikkel New Yorknak ebben a kevésbé prospektusba való részében bármikor összefuthat. A néző ezzel viszont csak a történet közepén kapcsolódik be, amikorra Jessica film noirba illő megkeseredettséggel, cinizmussal és whiskey-mennyiséggel éli a napjait, a múltbéli tettei árnyékában. Abban, amiben meghatározó része volt az ő személyes nemezisének, Kilgrave-nek, egy hipnózis-szerű erővel rendelkező mutánsnak, aki többek között Jessica akaratát is az uralma alá vonta korábban, ezzel kényszerítve olyan tettekre, amik azóta is kísértik. Jessica abban a tudatban élte az elmúlt hónapokat, hogy az utolsó leszámolásuk során Kilgrave meghalt, és most pár eseményből rémülten jön rá arra, hogy a "Lila Ember" visszatért.

Kezdem is rögtön vele. Nagy pacsi jár a stábnak azért, hogy Kilgrave emberszerű, csak a ruhája idézi az eredeti színét, a képregényben ugyanis a bőre is lila, és az rém nevetségesen hangzott. Ellentétben azzal, amire képes! Anélkül is, hogy effektcunami lenne a képernyőn, zsigerig tud hatolni a megkérdőjelezhetetlen uralma az emberek felett, amikre, amiért és ahogy utasítja őket, és legalább ilyen nyomasztó az utóhatás, ahogy azok a szerencsések, akik túléltek egy ilyen parancsot, teljesen összeomlanak, amiért esetleg le "akartak" ugrani egy háztetőről, vagy le "akartak" lőni valakit. Külön jó, amilyen ereje a szavaknak van, akár azért, ahogy Kilgrave panaszkodik, hogy a képessége milyen kétségekkel és erőfeszítésekkel jár számára (nehogy felindulásában adjon valakinek "pontatlan" parancsot), akár amikor Jessica a konkrét szavak miatt tudja elejét venni egy-egy halálesetnek.

A kontroll teljes hiánya még akkor is előhozza az emberekből a paranoiát, és lehetnek negatív következményei, ha Kilgrave "csak" futárnak vagy sofőrnek használja őket, Jessica viszont ennek a félelemnek és bűntudatnak sokkal több lépcsőjét ismerte meg a vele töltött idő alatt (például ahogy rendszeresen megerőszakolta), amik az áldozatok gyarapodó számával együtt fokozzák benne a bosszúvágyat... miközben ő maga is fél attól, hogy Kilgrave mit tesz meg másokkal miatta, vagy akár ővele. Bár Jessica mindent megtesz azért (például a "vonzó" személyisége segítségével), hogy távol tartsa magától, akit csak lehet, hogy ne tegye őket célponttá, megvannak a maga segítői és kísérői, részben új ismertségek, részben a múltja révén. Jessicával egy erős női márkanevet akarnak felépíteni a Marvelnél, így nem meglepő módon a mellékszereplők többsége is nő. Olyannyira, hogy egyikük, a törtető ügyvéd komoly leszbikus szerelmi háromszögbe keveredik a történet során, miközben mellékesen Jessica védencének ügyét próbálja valahogy a jog medrében tartani. A legtöbb szálon viszont Jessica mostohatestvére kapcsolódik a sztorihoz, egészen odáig leásva, hogy a családja elveszése után Jessica hogyan került új családhoz, és hogy mi és ki kovácsolta olyan szorosra a köteléküket, hogy sokáig ez volt Jessica egyetlen érzelmi kötődése.

Azért foglalkozok ennyit a karakterekkel és a hátterükkel, mert a jellemek, a szuperhősökben, mint emberekben, és a szuperhősök kapcsán megjelenő érzelmek nagyobb szerepet kapnak, mint maguk a szuperhősök. Amikor kicsit utánanéztem, mit kell tudnom Jessicáról, némileg furcsálltam, hogy neki is volt egy "köpenyes" korszaka (Jewel néven), de még jobban azon, hogy ez az évadban két percre kerül elő. Ugyanígy tudható, hogy a történet része az MCU-nak, de csak pár mondattal utalnak például a Bosszúállókban történtekre, egyébként a "mutánsok" iránti hangulat leginkább az X-Ment idézi, amelyben az emberek még kétkedéssel fogadják, hogy a "ripacsokon" kívül is vannak különleges képességekkel rendelkezők, és az elsődleges viszony feléjük a bizalmatlanság, néha egészen az ellenségeskedésig fajulóan.

A gond az, hogy ballasztok is akadtak a sorozatban. A Punisher rossz emlékét idézte fel például az a balfékgyűjtemény, akik Jessica szomszédságában laknak, a drogos kretén éppúgy, mint a bizarr ikerpár a pszichotikus nővérrel és a bogárgyűjtő öccsel. Sokáig irritáló a legtöbb jelenetük, leginkább azon az igyekezeten keresztül, hogy különlegesek legyenek, bármi is lett végül a szerepük a sztoriban. A másik a költségvetés. Természetes, hogy a mozis pénz nélkül nem lesz olyan a látványvilág, mint azt a Marveltől a moziba járó megszokhatta, nem is nagy ár a történet széleskörű drámai vonatkozásaiért, de voltak dolgok, amik hihetetlenül bénán néztek ki, élükön Jessica erejének bemutatásával. Vannak jobb bunyós jelenetek, de a többségük arról szól, hogy amit nem tudtak megoldani CGI-vel, azt megoldották a vágással, és ezt látni kellene, hogy lássátok, mennyire gáz tud lenni; Jessica meglendíti a karját - snitt - a fickó ugrik egy hátraszaltót, neki a falnak. És igazából állandó probléma volt, hogy ezzel a Jessicával, Krysten Ritterrel nagyon ráhangolódni sem tudtam a karakterre, mert a nő közel sem jeleníti meg azt a gazdag érzelemvilágot, ami Jessicában benne van, inkább csak durcáskodik, mint egy tinilány, vagy keménykedik, mint egy kiégett nyomozó; részemről a leggyengébb színésznek tartottam a stábban. Na és hát azok a véletlenek... pontosabban "véletlenek", amiket valaki nem átallott egyszer történetvezetésnek csúfolni, azok teszik fel a negatívumokra a koronát (mondjuk hogy a random rendőrként felbukkanó Simmonsról nem csak az derül ki, hogy "véletlenül" egy titkos kormánykísérlet alanya volt korábban, hanem az is, hogy ennek a kísérletnek "véletlenül" köze van Jessica múltjához is)...

A Jessica Jones vért vizel abból a szempontból, hogy úgy akar egy bő tíz órás előzményfilm lenni, hogy mellette egy másik történet epilógusa, miközben egy új karakternek is felvezetője (Luke Cage), és egy harmadik sorozatba is bekapcsolódik érintőlegesen (Daredevil). Ennyifelé aprózódva pedig sok minden elsikkad, például amikor a lényegi információk néha csak pár szavas visszaemlékezésekből derülnek ki. Emellett ha lehámozom róla Kilgrave-et és Luke Cage-et, még akkor sem Jessica az, akiről a sorozatban a legtöbb vonást megtudtam, akit a legjobban felépített karakternek tartanék, mert az Trish, aztán meg Hogarth. Így bár az első évad nagyrészt tetszett, ez inkább a "periféria" miatt volt így; közel sem sikerült meggyőznie a Netflixnek arról, hogy maga Jessica Jones érdekel engem... pedig a második évad iránti kíváncsisághoz ez azért nem ártana.

7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3612
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Hétf. Dec. 19, 2016 9:23 pm

Niwrok írta:

Jessica Jones S1


Kezdem is rögtön vele. Nagy pacsi jár a stábnak azért, hogy Kilgrave emberszerű, csak a ruhája idézi az eredeti színét, a képregényben ugyanis a bőre is lila, és az rém nevetségesen hangzott.


Rolling Eyes

Niwrok írta:


A Jessica Jones vért vizel abból a szempontból, hogy úgy akar egy bő tíz órás előzményfilm lenni, hogy mellette egy másik történet epilógusa, miközben egy új karakternek is felvezetője (Luke Cage), és egy harmadik sorozatba is bekapcsolódik érintőlegesen (Daredevil). Ennyifelé aprózódva pedig sok minden elsikkad, például amikor a lényegi információk néha csak pár szavas visszaemlékezésekből derülnek ki. Emellett ha lehámozom róla Kilgrave-et és Luke Cage-et, még akkor sem Jessica az, akiről a sorozatban a legtöbb vonást megtudtam, akit a legjobban felépített karakternek tartanék, mert az Trish, aztán meg Hogarth. Így bár az első évad nagyrészt tetszett, ez inkább a "periféria" miatt volt így; közel sem sikerült meggyőznie a Netflixnek arról, hogy maga Jessica Jones érdekel engem... pedig a második évad iránti kíváncsisághoz ez azért nem ártana.

7,5/10


Hááát, nem győztél meg. Annyira, de annyira nem érdekel már ez a egész világ, hogy nem tudom, valaha képes leszek-e rászánni magam ... de nemcsak erre, hanem bármelyik Marvel sorozatra.

És ez lehet akkor is így lenne, ha most áradoztál volna róla... scratch

Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2493
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Hétf. Dec. 19, 2016 9:31 pm

R2-D2 írta:

Jessica Jones S1

Hááát, nem győztél meg. Annyira, de annyira nem érdekel már ez a egész világ, hogy nem tudom, valaha képes leszek-e rászánni magam ... de nemcsak erre, hanem bármelyik Marvel sorozatra.
És ez lehet akkor is így lenne, ha most áradoztál volna róla... scratch


Pedig neked talán jobban tetszene, mint bosszúfilm, és mint írtam, közelebb áll az X-Men világához, mint a Bosszúállókhoz, úgy, hogy a renegát, bujkáló mutánsokkal foglalkozik... de tukmálni azért nem fogom peace .
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3612
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Hétf. Dec. 19, 2016 9:50 pm

Niwrok írta:

Jessica Jones S1

Pedig neked talán jobban tetszene, mint bosszúfilm, és mint írtam, közelebb áll az X-Men világához, mint a Bosszúállókhoz, úgy, hogy a renegát, bujkáló mutánsokkal foglalkozik... de tukmálni azért nem fogom   peace .
.

Lehet, egyszer majd... most Westworld S1 pörög... Wink

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2493
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Hétf. Dec. 19, 2016 10:09 pm

R2-D2 írta:

Niwrok írta:

Jessica Jones S1

Pedig neked talán jobban tetszene, mint bosszúfilm, és mint írtam, közelebb áll az X-Men világához, mint a Bosszúállókhoz, úgy, hogy a renegát, bujkáló mutánsokkal foglalkozik... de tukmálni azért nem fogom   peace .
.

Lehet, egyszer majd... most Westworld S1 pörög... Wink


Majd az ünnepek környékén nálam is fog  Wink .
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2493
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Szürke senkik   Szomb. Dec. 24, 2016 8:21 am

.
Szürke senkik



Kis dézsavüm van. Az idei évet nagyjából úgy kezdtem, hogy egy tévéfilmről írtam, ami az első világháború körüli években játszódik magyar viszonyok között, a stáblistán Köbli Norbert neve szerepel forgatókönyvíróként, akinek már az is a sokadik remek munkája volt a magyar történelem egy-egy érdekesebb epizódjáról, és hogy a költségvetés korlátait leszámítva szinte csak jót tudok mondani róla. Ez volt a Félvilág, ami annyira kinőtte magát a DunaTV esti műsorsávjából, hogy azóta mozis vetítések sokasága és egy DVD-megjelenés is igazolja a minőségét, és azt az ígéretes trendet, hogy a magyar filmekkel szembeni nézői fenntartások talán kezdenek alábbhagyni. Az év végével pedig megint egy olyan film kerül sorra, ami tévéfilmként került (először) bemutatásra, az első világháború és Köbli Norbert neve pipa, megint csak pozitív volt az élmény... és a Félvilághoz hasonlóan talán annak ellenére is megtalálja majd a szélesebb közönségét, hogy a cselekménye közel sem olyan bulváros.

Az évek óta tartó "nagy háborúban" az olasz fronton harcoló csapatokból egy ötfős különítmény azt a feladatot kapja, hogy derítsen fel egy többnapi járóföldre levő hírszerző központot, és az információt juttassák vissza a parancsnokságra. A kis csapat elég vegyes összetételű, mind nemzetiség, mind harctéri tapasztalat szerint, lefokozott veterán tiszt éppúgy akad köztük, mint ahogy zöldfülű is, de a kiszolgáltatottság, az elcsigázottság, az elszenvedett tragédiák és a feladat súlya gyorsan összekovácsolja őket, ahogy egyre mélyebbre hatolnak az ellenséges vonalak mögött.

Eleve az embernek egy keze is soknak tűnik, ha meg akarja számolni a magyar háborús filmeket (bár például fű alatt készült egy két éve, a Drága Elza, amit azóta szeretnék megnézni, és talán nemsokára lesz DVD is hozzá, hogy megtehessem), az I. világháború viszont a világ filmtermése szerint is elég elhanyagolt, akár csak a II.-hoz képest is. Filmes szempontból érthető, mert sem a köztudatban nincs annyira benne, technikai felszerelések és látványos csapatmozgások híján pedig annyira monumentálisra sem lehetne megcsinálni, már amennyiben ez a lényegi szempont egy háborús filmmel kapcsolatban. Pedig a katonák szemszögéből nézve éppen annyi lehetőség van benne, mert "A háború sosem változik", a sorsok mögötte éppen olyanok, és többek között ezt ragadja meg jól a Szürke senkik. A film jelentős részét teszi ki, ahogy a katonák esténként a tábortűz mellett melegedve a háború során tapasztaltakról vagy az otthon maradottakról beszélnek egymásnak, hogy ki kit hagyott otthon, ki mit hordoz a hátizsákjában, és ezen keresztül legalább annyi személyes kötődés kialakul a nézőben, hogy megértse a tetteik mögött a motivációt (amihez a színészek is sokat tesznek, a remek alakítások közül én Keszég Lászlót emelném ki Raduként). Ezek a maguk csendességében is drámai percek is jók, és ehhez kapcsolódóan volt kellemesen meglepő a film címe és annak magyarázata. Merthogy előzetesen hallva róla én azt hittem, hogy a Szürke senkik a közkatonákra vonatkozik, azokra, akik távolról egy masszának látszanak, csak közelről derül ki, hogy emberek... de nem, pontosabban nem csak ez az értelmezés van benne. Ott vannak a háborúnak a még névtelenebb, még kevesebb említést kapó résztvevői, és az "ő" behozásuk a képbe egyszerre zseniálisan helyezi el korban és technikában az I. világháborút, és nagyon jó hátteret ad Döme, a Kölyök részvételére a harcokban.

Hiába viszont a "háborús" jelző, senki ne ettől a filmtől várja a normandiai partraszállás megjelenítését, még úgy sem, hogy csekély háborús filmes tapasztalattal is ráismerek mondjuk a Ryan közlegény megmentésének egy-egy jelenetére (ami mellett még jó pár filmet megidéz a Szürke senkik a szakértők szerint). Talán inkább "kommandósnak" lehetne pontosabb mondani, hiszen szintén jelentős jelenet-csoportot tesznek ki a végeláthatatlan erdők felett suhanó kamera és az erdei lopódzások képei, színesítve egy-egy őrszem kiiktatásával. Akciójelenet kettő van, és ezekben is talán csak tucatnyi szereplő van összesen az elhagyatott vidéken; de a parancs jellegéből ez így is következik, abszolút nem hiányzik még az sem, hogy akár egy vágókép erejéig mutassanak egy sereget. Így is éppen eléggé feszült jelenetek kerültek bele, amik a szűk terek mellett is elég izgalmat tartogatnak.

A stáb, Kovács István rendező vezetésével tökéletesen találta meg azt a szegmenst a háborús filmeken belül, ahol magyar keretek között is, magyar forrásból is lehet és tud egy film érvényesülni. Nagyobb háttér nélkül, még hazai viszonyokhoz képest is minimális pénzből tudtak megalkotni egy olyan filmet, ami -bármekkora is a látszólagos távolság a két film között- alapjaiban és a kapott élményben nem volt kevesebb, mint a szintén a héten látott Star Wars - Rouge One. Mondom ezt úgy, hogy az egyikben egy dollármilliárdos űrbirodalom és lézerharc a díszlet, a másikban meg egy madárszaros lovaskocsi. Ha figyelembe veszem a készítés körülményeit, meg a szinte minden percet kihasználó játékidőt (ami alig haladja meg az egy órát), talán még egy kicsit több is.

8,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3612
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Szomb. Dec. 24, 2016 6:39 pm

Niwrok írta:
.
Szürke senkik

A stáb, Kovács István rendező vezetésével tökéletesen találta meg azt a szegmenst a háborús filmeken belül, ahol magyar keretek között is, magyar forrásból is lehet és tud egy film érvényesülni. Nagyobb háttér nélkül, még hazai viszonyokhoz képest is minimális pénzből tudtak megalkotni egy olyan filmet, ami -bármekkora is a látszólagos távolság a két film között- alapjaiban és a kapott élményben nem volt kevesebb, mint a szintén a héten látott Star Wars - Rouge One. Mondom ezt úgy, hogy az egyikben egy dollármilliárdos űrbirodalom és lézerharc a díszlet, a másikban meg egy madárszaros lovaskocsi. Ha figyelembe veszem a készítés körülményeit, meg a szinte minden percet kihasználó játékidőt (ami alig haladja meg az egy órát), talán még egy kicsit több is.

8,5/10
.

Kösz!!! Ezt még az idén megnézem.... Wink

Csak ennek a Westworldnek legyen már egyszer vége.Rolling Eyes


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3612
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Csüt. Dec. 29, 2016 2:27 pm

Niwrok írta:
.
Szürke senkik


Az évek óta tartó "nagy háborúban" az olasz fronton harcoló csapatokból egy ötfős különítmény azt a feladatot kapja, hogy derítsen fel egy többnapi járóföldre levő hírszerző központot, és az információt juttassák vissza a parancsnokságra. A kis csapat elég vegyes összetételű, mind nemzetiség, mind harctéri tapasztalat szerint, lefokozott veterán tiszt éppúgy akad köztük, mint ahogy zöldfülű is, de a kiszolgáltatottság, az elcsigázottság, az elszenvedett tragédiák és a feladat súlya gyorsan összekovácsolja őket, ahogy egyre mélyebbre hatolnak az ellenséges vonalak mögött.

A stáb, Kovács István rendező vezetésével tökéletesen találta meg azt a szegmenst a háborús filmeken belül, ahol magyar keretek között is, magyar forrásból is lehet és tud egy film érvényesülni. Nagyobb háttér nélkül, még hazai viszonyokhoz képest is minimális pénzből tudtak megalkotni egy olyan filmet, ami -bármekkora is a látszólagos távolság a két film között- alapjaiban és a kapott élményben nem volt kevesebb, mint a szintén a héten látott Star Wars - Rouge One. Mondom ezt úgy, hogy az egyikben egy dollármilliárdos űrbirodalom és lézerharc a díszlet, a másikban meg egy madárszaros lovaskocsi. Ha figyelembe veszem a készítés körülményeit, meg a szinte minden percet kihasználó játékidőt (ami alig haladja meg az egy órát), talán még egy kicsit több is.

8,5/10
.

Smile

Igen, meglepő módon a madárszaros lovaskocsi most nem a pénztelenséget szimbolizálja, hanem a tökéletes autentikusságot. Ahhoz képest, hogy magyar, ahhoz képest, amennyiért készült, vitán felül kiváló alkotás: ha nem tudom, hogy mi ez és nem ismerek fel néhány színészt, meg nem mondom, hogy hazai. Remek hangulat, remek díszlet - nekem icipicit magával a történettel volt talán bajom.

Értem és átjött minden, amit Te is írtál, a beszélgetések, a háború megpróbáltatásainak lenyomata, de valahogy a 63 percben túl sok volt a tábortűz körülötti ücsörgés. És ez akkor is így van, ha ez tényleg valósághű, ennél mozgalmasabb nem igazán lehetett a bakák élete (partaszállás vagy Pearl Harbor azért nincs mindennap), de engem kicsit álmosított a semmittevés.

A kevés akció viszont tényleg rohadt jó, a végén, míg eldördül az első lövés, rendesen fokozzák a feszültséget. Jók és valószerűek a halálok és sérülések, az egyik szürke senki halála meg a finálé legkeményebb jelenete. A címmel hasonlóan voltam én is, míg el nem kezdődött, magam is a katonákra tudtam asszociálni, de milyen zseniális az "igazi" szürke senkik asszociáció.

Szóval, soha rosszabb magyar (háborús) filmet!


80%
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2493
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   Csüt. Dec. 29, 2016 8:56 pm

R2-D2 írta:

Szürke senkik

Igen, meglepő módon a madárszaros lovaskocsi most nem a pénztelenséget szimbolizálja, hanem a tökéletes autentikusságot. Ahhoz képest, hogy magyar, ahhoz képest, amennyiért készült, vitán felül kiváló alkotás: ha nem tudom, hogy mi ez és nem ismerek fel néhány színészt, meg nem mondom, hogy hazai. Remek hangulat, remek díszlet - nekem icipicit magával a történettel volt talán bajom.

A kevés akció viszont tényleg rohadt jó, a végén, míg eldördül az első lövés, rendesen fokozzák a feszültséget. Jók és valószerűek a halálok és sérülések, az egyik szürke senki halála meg a finálé legkeményebb jelenete. A címmel hasonlóan voltam én is, míg el nem kezdődött, magam is a katonákra tudtam asszociálni, de milyen zseniális az "igazi" szürke senkik asszociáció.

Szóval, soha rosszabb magyar (háborús) filmet!

80%


Örülök, hogy belefért még idén, meg persze annak is, hogy neked is tetszett  Smile .

Biztos, hogy lehet máshogy is filmet forgatni a katonák mindennapjairól, a tábortüzes üldögéléseknél viszont tényleg a pénztelenség látszott. Mondjuk a történetben így volt helye, ellenséges területen öt emberrel nem nagyon lehet nagyobb bulit csinálni.

.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2493
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Assassins's Creed   Szomb. Dec. 31, 2016 1:37 am

.
Assassins's Creed



"Videojátékból nem lehet jó filmet csinálni", tartja az ősi mondás, és három évtizedes játékos múlttal oldalakat tudnék írni arról, hogy ez miért nem igaz... és talán valamivel kevesebbet arról, hogy miért igaz mégis. Jó filmet ugyanis nem videojátékból lehet csinálni, hanem izgalmas alapötletű, jó történetekből, amik ezrével találhatók a játékok világában, de nem lehet annak eszköztárát egy az egyben adaptálni a mozivászonra, hiszen teljesen más lehetőségei és korlátai vannak egyiknek és a másiknak. Itt szokott a legtöbb feldolgozás pofára esni, mert mondjuk egy játék világa és sztorija ezernyi kis szilánkból és foszlányból áll össze egy egésszé, és erre a fajta szétaprózódásra, lassú építkezésre egy film időkerete nem alkalmas.

Ha például az Assassin's Creedet nézem, abból csak én tudtam írni vagy négy képernyőnyit (I., II., III., IV.), és ez már az, amit zanzásítottam. Az a filmre sem változott. Az alap továbbra is a két titkos, évszázadok óta működő szervezet, a templomosok és az assassinok harcáról szól. De arra még a két órás játékidő sem elég, hogy kellően árnyalják ezt a szembenállást, így a templomosok ilyen tucat-kacat világuralomra törő háttérhatalom lettek, aki az emberek szabad akaratának "elpusztításában" látják a megoldást, az assassinok pedig azért gyilkolják végig a történelmet, hogy ebben megakadályozzák őket (nekem például jobban tetszik esetükben a rend-káosz tengely mentén való felosztás, annak minden pozitív és negatív hozadékával együtt). Az összecsapásaik jellemzően arról szólnak, hogy az assassinok rendjének tagjai generációkkal ezelőtt megszereztek és elrejtettek olyan, isteninek tartott hatalommal felruházott ereklyéket, amik a templomosok kezében a biztos győzelem zálogai lehetnének... de az ereklyék holléte a rájuk utaló rejtjelekkel és nyomokkal együtt a feledés és az elmúlás homályába vesztek. A templomosok új módszere ennek az elveszett tudásnak a pótlására, megismerésére abban rejlik, hogy az egyik kutatólaboratóriumuk, az Abstergo vezetője szerint az emberi DNS részben eltárolja a felmenők emlékeit, és egy géppel, az Animusszal ki is lehet nyerni ezeket az adatokat, megalkotva azokból egy virtuális valóságot. Ehhez csak olyan kísérleti alanyok kellenek nekik, mint a mozi főszereplője, Cal Lynch, akit gyilkosságért halálra ítéltek, így viszonylag könnyű eltüntetni a nyomait a nyilvántartásokból és a társadalomból, és akinek a XV. század végén, Spanyolországban élő őse, Aguilar de Nerha a rendelkezésre álló adatok szerint elrejtette az egyik legfőbb ereklyét, az Édeni Almát.

Nem is lehet kérdés, hogy ahogy a játék, úgy a film fő vonzereje is az az időszak, ami ebben a múltbeli valóságban zajlik. Aguilar, mint ember múltjáról, személyiségéről viszonylag kevés dolog derül ki, az is inkább csak az egyik társával, egy női assassinnal való kapcsolatán keresztül, de a küldetések, amiket egy gyermekkorú herceg védelme érdekében hajt végre, megakadályozandó az elrablását, és ezzel azt, hogy az apja, a szultán váltságdíjként átadja a nála levő Almát a templomosoknak, azok nagyjából úgy néznek ki, ahogy kell. A felkapaszkodás a magas épületekre, a parkouros ugrálás egyik házról a másikra, a vívás az őrökkel, majd a végén a rejtett alkarpenge belemártása a kijelölt célpont torkába, kiegészítve olyan jelenetekkel, mint a lovaskocsis küzdelem, mindez a spanyol inkvizícióval, a kor legnevesebb templomos szervezetével a háttérben... azon kívül, hogy nem interaktív, remekül átadják azt az élményt, amit maga a játék jelentett, de a laikusok számára is érdekes lehet. Nyilván sokan vannak, akik ebből néztek volna kicsit többet, részletesebb bemutatását a kornak, amiben játszódik, több időt szánva az assassinokra, vagy egyszerűen csak többet akciózva.

Nem biztos, hogy így van, de azt hiszem, a film a játék rajongóinak nagy része szemében azt a megbocsáthatatlan bűnt követte el többek között, hogy a múltra koncentrálás helyett jelentős szerepet adott a jelennek, Cal történetének is. Az Abstergo-vonalat ugyanis szinte mindenki utálja és feleslegesnek tartja, sokak szerint már a gyártó Ubisoft is tucatnyiszor megbánta, hogy behozták a sztoriba ezt a szálat, legalábbis erre lehet következtetni abból, hogy egyre kevesebb jelentőséggel bír a játékokban mindez. Ehhez képest a film kiegyenlíti az arányokat, az Abstergo telephelyén történtek bőven nem merülnek ki abban, amit régen úgy írtam le, hogy "reggelfelkel-pisikaki-befekszikazAnimusba-felkelazAnimusból-pisikaki-ágybafekszik". Sokat foglalkozik a film a templomosok motivációjával, azzal, hogy az erőszakból akarják "kigyógyítani" az embereket, aztán azokkal a további tesztalanyokkal, akiknek a családfáját a templomosok gyökerestől akarják kitépni, de éppúgy azzal is, hogy Calra hogyan hatnak az Animusban töltött órák, milyen mellékhatásokkal és veszélyekkel jár Aguilar emlékeinek felszínre hozása. Amellett, hogy utóbbit ezzel a "szellemképes" módszerrel láthatóvá tenni mennyire gázos volt, nekem mégis beleillett a történetbe, mert úgy éreztem, a "kezdőknek" megadja azt a háttérismeretet, ami a film cselekményének jobb megértéséhez kell, de -ha engednék- egy kicsit bővítene a játékosok ismeretein, elképzelésein is a világról (Cal és Aguilar története nem része a játékoknak, teljesen új szereplők, ahogy mindenki).

Nekem sokkal nagyobb bajaim voltak az említett "szellemképekhez" hasonló dolgokkal. Mindenki fontosnak tartotta előzetesen kiemelni, hogy a tavalyi Macbeth-tel befutott, fiatal rendező, Justin Kurzel kapta meg a lehetőséget az Assassin's Creed elkészítésére, pedig talán érdemes lett volna feltenni a kérdést, hogy valóban ugyanazok a rendezői kvalitások és eszközök kellenek-e egy Shakespeare-adaptációhoz, mint egy történelmi alapokon nyugvó sci-fi akciófilmhez. Részemről nem, és ennek eredményeként legalább 15-20 percnyi távolba révedő arcot, lassított felvételt, feleslegesen közelről vett jelenetet (ott csaptam képletesen a karfára, amikor patamagasságban mutatták folyamatosan a vágtató lovakat) és semmitmondó vágóképet tudtam volna gátlás és kétség nélkül kihagyni a filmből. A megmaradó jelenetek nagy része is sajnos részemről élvezhetetlen (de inkább dühítő) volt amiatt, hogy a CGI részletgazdagságán spóroló stáb a múltbeli jeleneteknél kb. annyi réteg füstöt és port digitalizált a képekre, mintha a közelben egy lángoló kőolajmezőre lecsapott volna egy homokvihar. Ez a jelenben csak azért nem annyira zavaró, mert amúgy is minden betonszürke és sötét tónusú, csak mondjuk az Animus által kivetített fénykévékből nem látni éppen semmit, mert minek is... Az Abstergonál történteknél inkább a forgatókönyvírónak kellett volna a kezére csapni, mert nem elég, hogy nála a misztikus azt jelenti, hogy a szereplőknek monoton, sejtelmes hangon kell állandóan beszélnie, lehetőleg teljes blődségeket, de olyan röhejes/ostoba beszólásokkal is megszórta a filmet, mint a "Te anyád fia vagy!", vagy az, hogy Cal teljesen véletlenszerűen tud megszakítani egy párbeszédet azzal, hogy ő éhes.

Az első hírektől kezdve nagyon vártam ezt a filmet, tűrve a többszöri halasztást és a teljes bizonytalanságot is, és úgy jöttem ki a moziból, hogy megérte, mert alapjaiban azt kaptam, amit vártam. Ami problémáim vannak a filmmel, azok technikai jellegűek, rendezői döntésekből vagy a forgatókönyvíró közönyéből fakadnak, megfejelve a gyártó Ubisoft koncepciójával (volt olyan nyilatkozatuk, ami szerint nem baj, ha nem lesz a film jó vagy nyereséges, mert igazából csak egy reklámkampányt helyettesítenek vele). Nem lett olyan jó film az Assassin's Creed, mint amilyen akár csak némi odafigyeléssel is lehetett volna, de ez nem azért van, mert egy játékon alapul... már csak azért sem, mert néhányan úgy látom, hajlamosak elfelejteni, hogy annak az első része maga sem volt több piszkozatnál.

7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Sponsored content




TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 2.0   

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 2.0
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
12 / 34 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 23 ... 34  Next

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: