Kritikák, gondolatok a filmek világából |
| | R2-D2 írásai 2.0 | |
|
+7Niwrok cs-robert Remo arzo Mr. White tchabee Weide 11 posters | |
Szerző | Üzenet |
---|
R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Utópia S2 Hétf. Jan. 12, 2015 1:29 pm | |
| . Utópia S2„Néha tök felületesnek és nagyvonalúnak éreztem az események magyarázatát, a hátterét, mintha nem is mertek volna mélyebben belemenni az egészbe, hátha valaki visszakérdez és magyarázkodni kell” – írtam az első évad ajánlójában. Nos, ezek szerint nem csak én éreztem ezt így, hanem az írók is: a második évad első epizódja a múltban játszódik, egy ötven perces gigászi flashback, megmagyarázva, kibontva minden eddig ismert (de csak azt) dolgot, ami az első évadban sötét foltként derengett a történetben. Zseniális. Nem csak önmagában az indítás, hanem az egész. Volt olyan pont, mikor egyszerűen beleüvöltöttem volna a világba, mikor kiderült, Janus kire milyen hatással van. Aztán egy epizódon keresztül széles vigyorral néztem a megtért bérgyilkost, a jó útra tért pszichopata állatot, sokszor pedig hangosan felnevettem azon a beteg humoron, amit újfent beépítettek a sztoriba. Az egész második évad nekem sokkal jobban bejött, mint az első, érzésem szerint pont azokat a dolgokat hagyták el, amik esetleg az első évadban zavartak: a tudatlanságban tartást és a művészieskedő képi világ nagy részét. Így fordulhatott elő, hogy a második évadot gyakorlatilag 24 órán belül lezavartam – másodjára annyira beszívott az egész, hogy képtelenség volt abbahagyni. Az indításkor megdöbbentő módon egy 4:3-as képernyő fogad, kb. olyan stílusban, mintha egy TV adást néznénk a 70-es évekből. Eleve nagy a váltás, hisz az egész Utópia képi világához eddig hozzátartozott az alul-felül fekete csík (az, hogy ez milyen képarány, fogalmam sincs, de sorozattól szokatlan), így a kissé antikolt kép mellett ez is segített az autentikus időutazáshoz. Az 1970-es években vagyunk, épp túl vagyunk egy Aldo Moro gyilkosságon, valamint épp Margaret Teacher hatalomra jutását figyeljük, ebbe a valós környezetbe helyezték az ifjú Jessicát, apját Phillip Carvellt, az Utópia Kísérlet íróját, valamint az egész első évad hátterének eredetét. Az első epizód engem kilóra megvett, annyira össze van rakva, annyi okos és finom magyarázat van benne, hogy beszarás. Elég, ha csak a gyerek Arby-re gondolok, no meg a nyúlra … Ráadásul külön örömömre az ifjú Millnert az a Rose Leslie játssza, akit a Trónok harca Ygrittjeként kedveltem meg. A nyitány minden perce tökéletes – egyben teljesen új irányba tereli a történetet. Mert itt már nem a képregényről és annak hajkurászásról van szó. Az első évadban felvetett népességpolitikai intézkedés kiterjesztése, annak megvalósítása, megakadályozása lesz a központi motívum – a konspirációs vonal meghagyása mellett. Önmagában az egész cím átértékelődik az évad alatt - a korábbi képregény helyett a tervre utal. Ahogy olvasgatom, a nagy többségnek pont nem jött be az, ami miatt én imádtam, de nekem qrvára szükségem volt egy egyirányú, lineáris sztorira. Itt legalább végig tudom, mire megy ki a játék, az egész évad egy kegyetlen jó kémjátszma, terroristafenyegetéses, ügynökös, árulós gyilkosságos – és ami a legfontosabb – Utópiás stílusban. Máskor morognék rajta, de itt bejött, hogy halottnak hitt emberek kerülnek elő (az öreget mondjuk kitaláltam korábban), mint ahogy nagyon bejött az a rengeteg csavar, fordulat, amit Dennis Kelly, a sorozat agya kitalált. Valahogy semmi nem volt erőltetett ebben az agymenésben, valahogy minden működött. Sajnos a sztoriról semmit nem árulhatok el, az azonban tény, hogy néha lehidaltam a megoldásain, a korábban felvetett központi téma pedig önmagában borzongatóan életszerű. Csupán az a kérdés, hogy e témában Wilson Wilson, vagy Jessica Hyde vagy (mekkora poén egyébként Jessica Hyde nevének eredete is) melléállunk lélekben… magam részéről szégyenlem, de Wilsonéra. Már ha Janus nem azokat hagyja meg, amit itt felvetettek. Miután a sztoriba nem nagyon tudok belemenni, muszáj két dologra kitérnem. Az egyik a karakterek témája. No, ami itt van, az felér egy merénylettel az ép elmerendszer ellen. Ha valahova, ide tényleg illik a „Bolondokat a bolondokházába!” szlogen – ennyi elmebeteg, elborult figurát együtt én még nem láttam. Talán a Ravasz, az Agy/Blöff párosban, de hát az ugye film, nem sorozat. A sárgatáskás bérgyilkos, Lee, a jó útra tért bérgyilkos Pietre, Wilson Wilson, Grant, Millner, Jessica, Becky és még sorolhatnám. Hihetetlen, miket művelnek, hogyan reagálnak bizonyos szitukra: Becky végtelen naivitása a végén már talán jobban idegesített bárminél. Az alvó ügynökök zseniálisak, a sztori végére meg talán egyetlen karakter marad, aki nem ölt még embert. Apropo: gondolom, nem véletlen az a sok fröccsenő vér, de legalább életszerű, ha valakit fejbe lőnek – jó, a torokelvágós jelenet erősen túlzó volt, de ott érezni lehetett a poént. Pláne, miután megállapították: „Öngyilkosságnak álcázni problémás lesz”. Ami még szorosan ide tartozik – de az első évad írásából kimaradt -, az az angol nyelv. Az amerikai filmeken szocializálódott jómagam számára az egész sorozat abszurditásához szorosan hozzátartozott a brit akcentus: kegyetlen jó volt hallani némely figura hangját eredetiben. Ezek után el sem tudnám ezt képzelni szinkronosan, de szerintem nincs is hozzá. Nem igazán akarok ebbe a csodás összképbe belerondítani – nem is nagyon tudnék -, csupán néhány apróság volt, ami zavart. Szokás szerint karakterek néha értelmetlenül parkoló pályán vannak, pedig jelenlétükkel az adott szitu megoldódhatna, valamint – a DaVincihez hasonlóan – itt is meglehetősen szabadon gazdálkodtak az idővel. Pl. van egy jelenet, mikor valaki véres lesz, közben egy másik szálon napok telnek el, de mire visszaváltunk az illetőre, még mindig véres. De amúgy is, az öt hónap, ami a két évad között telik el, valahol lóg a levegőben, és ezt tetézi még néhány fura időugrás. A legeslegnagyobb bajaim azonban mégsem ezek. Sokkal inkább az, hogy ez, így megint csak egy félbehagyott sorozat lett. Az egész évad felvezetett valami igazán nagyot, újrarendezte a Hálózat sakktábláját, Nyúl úr újraszületett – hogy aztán kaszálják az egészet. Jelen esetben pedig nem vígasztal, hogy David Fincher reameke-je zöld utat kapott. Bírom Finchert, de jelen esetben Dennis Kelly agymenésére jobban kíváncsi lettem volna. Beteges, de kiváló kaland volt, helye van a legjobbak között!! 90% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:15 pm-kor. | |
| | | Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Hétf. Jan. 12, 2015 6:49 pm | |
| - R2-D2 írta:
A hetedik fiú
Az öreg Szellem pedig felkeresi a kis tóparton élő családot és megveszi a gyereket. Megveszi!! Nem elkéri, meggyőzi, stb… megveszi (rab)szolgának. Így gyorsabb és magyarázkodni sem kell. Ezt azért majd meg akarok nézni, nem láttam már fantasyt jó ideje, ha a Hobbbit 3-mat nem számoljuk, így rá vagyok kattanva bármire, amiben vannak lények meg mágia meg bármi fantasztikus motívum. Amúgy a könyvben konkrétan a szülei adják el a Szellemnek a kölköt, mivel a maradék hat testvérének már szereztek zsír melókat, de aztán elfogytak a szívességek, a Szellem meg felvesz maga mellé akármilyen nyomorékot, max beledöglik, ehh. Szóval így még annyira nem is tűnik gáznak. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Hétf. Jan. 12, 2015 7:58 pm | |
| - Weide írta:
A hetedik fiú
Ezt azért majd meg akarom nézni, nem láttam már fantasyt jó ideje, ha a Hobbbit 3-mat nem számoljuk, így rá vagyok kattanva bármire, amiben vannak lények meg mágia meg bármi fantasztikus motívum.
Amúgy a könyvben konkrétan a szülei adják el a Szellemnek a kölköt, mivel a maradék hat testvérének már szereztek zsír melókat, de aztán elfogytak a szívességek, a Szellem meg felvesz maga mellé akármilyen nyomorékot, max beledöglik, ehh. Szóval így még annyira nem is tűnik gáznak. Hajrá! De én szóltam! Szó sincs ebben zsír melókról, az öreg elveszti egy inasát, aztán csak vesz egy következő Kiválasztottat. Nem nyomoréknak veszi föl, direkt érte megy.
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:17 pm-kor. | |
| | | Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Hétf. Jan. 12, 2015 8:26 pm | |
| - R2-D2 írta:
- Weide írta:
A hetedik fiú
Ezt azért majd meg akarom nézni, nem láttam már fantasyt jó ideje, ha a Hobbbit 3-mat nem számoljuk, így rá vagyok kattanva bármire, amiben vannak lények meg mágia meg bármi fantasztikus motívum.
Amúgy a könyvben konkrétan a szülei adják el a Szellemnek a kölköt, mivel a maradék hat testvérének már szereztek zsír melókat, de aztán elfogytak a szívességek, a Szellem meg felvesz maga mellé akármilyen nyomorékot, max beledöglik, ehh. Szóval így még annyira nem is tűnik gáznak. Hajrá! De én szóltam! Szó sincs ebben zsír melókról, az öreg elveszti egy inasát, aztán csak vesz egy következő Kiválasztottat. Nem nyomoréknak veszi föl, direkt érte megy. Persze a könyvben is csak úgy fogadja fel, hogy megbizonyosodik róla, hogy ő a hetedik fiú hetedik fia, de mindenki tisztában van vele, a fiú, a szülei és a Szellem is, hogy nem egy életbiztosítás a meló, és mondom, a szülei konkrétan megkérik az öreget, hogy vigye el inasának a kölköt, mert nem tudnak neki már munkát szerezni, azt ingyen meg csak ne lazuljon már otthon. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Hétf. Jan. 12, 2015 8:32 pm | |
| - Weide írta:
A hetedik fiú
Persze a könyvben is csak úgy fogadja fel, hogy megbizonyosodik róla, hogy ő a hetedik fiú hetedik fia, de mindenki tisztában van vele, a fiú, a szülei és a Szellem is, hogy nem egy életbiztosítás a meló, és mondom, a szülei konkrétan megkérik az öreget, hogy vigye el inasának a kölköt, mert nem tudnak neki már munkát szerezni, azt ingyen meg csak ne lazuljon már otthon. :scratch:Hááát... ez nem egészen így jött át...
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:17 pm-kor. | |
| | | Weide
Hozzászólások száma : 747 Join date : 2013. Aug. 15. Age : 33 Tartózkodási hely : Budapest
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Hétf. Jan. 12, 2015 8:57 pm | |
| - R2-D2 írta:
- Weide írta:
A hetedik fiú
Persze a könyvben is csak úgy fogadja fel, hogy megbizonyosodik róla, hogy ő a hetedik fiú hetedik fia, de mindenki tisztában van vele, a fiú, a szülei és a Szellem is, hogy nem egy életbiztosítás a meló, és mondom, a szülei konkrétan megkérik az öreget, hogy vigye el inasának a kölköt, mert nem tudnak neki már munkát szerezni, azt ingyen meg csak ne lazuljon már otthon. Hááát... ez nem egészen így jött át... Sok helyen olvastam, hogy a könyv olyan 99%-át írták át a filmben és a nagyon nagyvonalú vázon kívül igazság szerint vajmi kevés köze van az alapanyaghoz. Kedve ott, hogy Tom egy 13 éves beszari kis takonypóc. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Hétf. Jan. 12, 2015 8:59 pm | |
| - Weide írta:
A hetedik fiú
Sok helyen olvastam, hogy a könyv olyan 99%-át írták át a filmben és a nagyon nagyvonalú vázon kívül igazság szerint vajmi kevés köze van az alapanyaghoz. Kedve ott, hogy Tom egy 13 éves beszari kis takonypóc. Majd meglátod. Szerintem szar lett.
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:18 pm-kor. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Coherence Kedd Jan. 13, 2015 1:03 pm | |
| . CoherenceÜnneprontó leszek… másodszori nézésre sem fogott meg a Coherence, pedig minden esélyt megadtam neki. Ezúttal frissen, kipihenten néztem, rengetegszer megállítottam közben, próbáltam feldolgozni és értelmezni az addig látottakat – de így sem működött. Pontosabban nem úgy működött, mint azt esetleg azt a nagyszerű és felcsigázó ajánló után elvárta az ember. A már ismertetett alapszitu – négy (házas?)pár összejön egyikük házában – önmagában valóban érdekes és izgalmas. Ha nem röpülne fejük fölött egy éjszakán át!!! egy üstökös az égen, akkor is pikáns alaphelyzetet adhatna a nyolc ember egymáshoz fűződő viszonya, a múlt valós vagy vélt sérelmei. Óriási lehetőség volt önmagában ebben a helyzetben is, kár, hogy a film egészét tekintve ezek a dolgok ismét csak érintőlegesen voltak ábrázolva. Igazándiból senkit nem ismerhetünk meg alaposan – így Emet leszámítva kötődni se nagyon tudunk senkihez -, a később kibontakozó konfliktusok pedig a csavaros történet kellékei csupán, nem pedig a drámai vonal erősítését szolgálják. No persze, ez egy sci-fi, ráadásul egy minimalista sci-fi, így a mélyebb karakterábrázolás, a társas kapcsolatok alapos elemzése nem lehet cél – az embernek mégiscsak hiányérzete van, ha már feldobták a labdát… De akkor térjünk rá a sci-fi szálra. Első nézéskor semmit nem tudtam az egészről (tán pont azért volt fura kissé), másodjára már alaposabban utánanéztem bizonyos dolgoknak, így nagyjából képben vagyok vele, mi is ez a Coherence. Nos, a film egy James Ward Byrkit nevű rendező első egész estés filmje, aki saját állításai szerint a filmet 5 nap alatt forgatta, mindenféle konkrét forgatókönyv nélkül, a saját házában. Kicsit szkeptikus vagyok ezzel kapcsolatban, képtelenségnek tartom, hogy mindezt így, improvizáló színészekkel össze lehetett volna hozni – sokkal inkább feltételezek az interjú mögött PR szándékot: vélhetően a Coherence csekély ismertsége ellenére is hamar kultstátuszba fog kerülni, ami folyamatot a hasonló interjúk csak felgyorsítnak. Az már kevésbé fura, hogy a hasonlóan zagyva Találmányhoz hasonlítják sokan, mindkettő a home video szerű, minimalista költségvetése és túlzottan titokzatoskodása áldozata lett, ahol a sztori annyira összetett és/vagy átgondolatlan, hogy az az élvezhetőség rovására ment. Mert bizony kevés ember hajlandó beismerni, hogy annyira balfasz, hogy nem ért meg egy filmet, amit mások értenek, hogy nem kapcsolódtak össze a látott események egy egységes koherens egésszé. Mert ezen események bemutatása, a film kép világa, ritmusa, vágása mindezt (szándékosan) megakadályozza. Mert mit is látunk itt? Van egy üstökös, aminek hatására fura események történnek a nyolc emberrel. Van egy ház, amit néhányan elhagynak, néhányan maradnak, de egyáltalán nem biztos, hogy azok is jönnek vissza, akik elmennek. Az egész felütés zseniális, jó ideig követhető is, de aztán engem a mozi közepén elkezdett zavarni néhány dolog (erről később spoilerben). Az alkotók túlságosan is nagyot akartak durrantani, így szerintem túlságosan is összekeverték a szálakat. A rulettes központi magyarázat még csak tetszett is, de ahogy haladtunk előre a történetben és szaporodtak a szereplők, egy hatalmas káoszba fullad az egész. Gyakorlatilag semmi támpont nincs, ki hol van, a film pedig egy idő után saját szabályrendszerét is felrúgja. A kezdeti megkülönböztetés, a három színű világító rúdhoz képest később már egy csomó doboz lett különböző kütyükkel, de a legdurvább Em kalandozása megfelelő házat keresve. Úgy éreztem, Byrkitnek semmi nem elég, a még-még-még törekvése viszont számomra önmaga alá temette a filmet. Egyébként pont, mint a Találmányban, okosok ott kilenc idősíkot bogoztak ki, amit én négyig bírtam követni – vélhetően a Coherence ily módú ábrázolása sem jelentene túl sok különbséget. De eddig nem találtam róla valami folyamatábrát, ki és hol is van. De ez még csak hagyján. Erre rá lehet fogni, hogy az ember hülye, ne nézzen ilyen filmet. Viszont amit a vágással, dialógusokkal, sötétséggel műveltek, az kiakasztott. Először is: itt rengetegszer a történet folyamán egyszerre annyian beszélnek, hogy szinte követhetetlen, ki mit mond, mindeni egymás szavába vág. Totál káosz az egész – vélhetően ez is rendezői fogás -, ami rendesen befolyásolja az élvezhetőséget. A vágást Niwrok már említette, magam sem tudom mire vélni a fekete képernyőt. Ilyet Béla bá szokott csinálni korszakalkotó műveiben – itt, ennek, így semmi szerepe és létjogosultsága nem volt. Ami viszont a legfontosabb: Byrkit mindent megtett, hogy az események és a karakterek követhetetlenek legyenek. Eleve rengeteg sötét jelenet van a filmben, gyakran lófaszt sem látni, ráadásul a szereplőket is (Em és Laurie kivételével) feketébe öltöztette. Így, amikor épp félhomályban jön-megy valaki, képes bizonytalanságban tartani, ki is volt az és mit akart. A szándékosan tudatlanságban tartást ugyanakkor rühellem, sokkal jobb, mikor megmutatnak valamit, csupán én vagyok olyan balfék, hogy nem tudom összerakni a képet. Itt, bármennyit is gondolkodtam rajta, nem tudtam értelmezni a sok világot és azok koherenciáját. Szerintem célszerű és ésszerű lett volna némi támpont a befogadásához, nem pedig szimplán találgatni, mi, miért és hogy is történik. Félreértés ne essék: ettől még a film jó, kategóriájában (költségvetés/érték) nagyon is jó, de a befogadhatósági indexe meglehetősen alacsony. Ugyanakkor (kétszeri) megtekintése után rengeteget agyalok rajta, a finálét érteni vélem, bár meglehetősen abszurdnak is tartom. Viszont a Triangle-nek nyomába sem érhet. 70% - Spoiler:
S akkor néhány gondolat a mozival kapcsolatban…
- Amir fényképezése mobillal történik. Abból hogyan lesz olyan fénykép, akit utána meg lehet számozni??
- A párhuzamos valóságok időben eltérnek. Az hogyan lehet? A rulettasztal szerű fekete sáv időben is máshova dobja őket?? Da ha még csak a figurákat dobja. Itt komplett csoportok járnak előbbre-hátrébb az időben, ugyanis pl. Hugh megírt üzenete már az ajtón van, miközben még csak írja. Egy másik házban egy másik Hugh már megírta, sőt elsétált vele ide, az pedig idő.
- Az sem teljesen tiszta, a különböző valóságokban mi esély van rá, hogy ugyanúgy gondolkodva különböztessék meg a házakat, csupán mást tesznek a dobozba. De akkor miért mást?
- Ebből kifolyólag a végén Em miért lát annyiféle valóság végkifejletet, ha addig nagyjából ugyanazt csinálták minden házban?
- Miért is van annyifajta lehetőség??? Alapban három szín volt, aztán lett 5-6 doboz, aztán a végére 6-8 ház. Hogyan? Miért? Azt mondta Em, hogy aki átmegy a fekete sávon, azt egy rulett másik házba dobja. Na jó, de ezek szerint ennyien, ennyiszer átmentek a sávon? Vagy a másolatok átkelése is új valóságot generál?
-Az tiszta, hogy a végén az a valóság marad, amiben Em ébred. Vagyis egy alternatív valóság. De ha ő Em 0, akkor a többi 0-és hova lett? Pontosabban miért Emhez igazodik a valóság? Értelmezésen szerint Em 0 mondjuk belecsöppen az Em 8-as házba, ami neki legjobban tetszett, ahol a legkevesebb vitát látta. Oké, hogy ő marad, és lesz még egy Em 8 is, de hova lett a többi EREDETI figura???
- Az már milyen hülyeség, hogy Mike elmegy megzsarolni magát. Aztán becsúsztatja a levelet az ajtó alatt, anélkül, hogy tudná, kinek a kezébe kerül Ehhh…
.
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:18 pm-kor. | |
| | | tchabee
Hozzászólások száma : 19 Join date : 2012. Oct. 12.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Kedd Jan. 13, 2015 2:41 pm | |
| - R2-D2 írta:
Locke
A film végén a feleségemmel egyszerre mondtuk ez XY haverom. Ő így telefonálva, vezetve éli az életét. 20 éve még én hurcibáltam a kocsimban és hatalmasakat beszélgettünk. Azóta Őneki nagyon szalad a szekér és soha nem ér rá. Pár éve hívott , hogy kisérjem el majd dumcsizunk útközben. valami 400 km-re kellett mennie. Mikor beültem már intett, hogy beszél a telefonon, na szóval reggel 7-től du. 3-ig egy szót sem szóltunk egymáshoz végig pofázta az utat a telefonnal, én meg még a rádiót sem hallgathattam. Vele esett meg, hogy valami miniszteres konferenciát szervezett, persze telefonon és elfelejtett lehajtani az autópályáról, no gondolta majd a következőn, azután meg a következőn végül is kb. 90 km-t került a pofázása miatt. . | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Kedd Jan. 13, 2015 10:31 pm | |
| - R2-D2 írta:
Coherence
Ünneprontó leszek… másodszori nézésre sem fogott meg a Coherence, pedig minden esélyt megadtam neki. Ezúttal frissen, kipihenten néztem, rengetegszer megállítottam közben, próbáltam feldolgozni és értelmezni az addig látottakat – de így sem működött. Pontosabban nem úgy működött, mint azt esetleg azt a nagyszerű és felcsigázó ajánló után elvárta az ember.
Az már kevésbé fura, hogy a hasonlóan zagyva Találmányhoz hasonlítják sokan, mindkettő a home video szerű, minimalista költségvetése és túlzottan titokzatoskodása áldozata lett, ahol a sztori annyira összetett és/vagy átgondolatlan, hogy az az élvezhetőség rovására ment. Mert bizony kevés ember hajlandó beismerni, hogy annyira balfasz, hogy nem ért meg egy filmet, amit mások értenek, hogy nem kapcsolódtak össze a látott események egy egységes koherens egésszé. Mert ezen események bemutatása, a film kép világa, ritmusa, vágása mindezt (szándékosan) megakadályozza. Mert mit is látunk itt? Van egy üstökös, aminek hatására fura események történnek a nyolc emberrel. Van egy ház, amit néhányan elhagynak, néhányan maradnak, de egyáltalán nem biztos, hogy azok is jönnek vissza, akik elmennek. Az egész felütés zseniális, jó ideig követhető is, de aztán engem a mozi közepén elkezdett zavarni néhány dolog (erről később spoilerben). Az alkotók túlságosan is nagyot akartak durrantani, így szerintem túlságosan is összekeverték a szálakat. A rulettes központi magyarázat még csak tetszett is, de ahogy haladtunk előre a történetben és szaporodtak a szereplők, egy hatalmas káoszba fullad az egész. Gyakorlatilag semmi támpont nincs, ki hol van, a film pedig egy idő után saját szabályrendszerét is felrúgja. A kezdeti megkülönböztetés, a három színű világító rúdhoz képest később már egy csomó doboz lett különböző kütyükkel, de a legdurvább Em kalandozása megfelelő házat keresve. Úgy éreztem, Byrkitnek semmi nem elég, a még-még-még törekvése viszont számomra önmaga alá temette a filmet. Egyébként pont, mint a Találmányban, okosok ott kilenc idősíkot bogoztak ki, amit én négyig bírtam követni – vélhetően a Coherence ily módú ábrázolása sem jelentene túl sok különbséget. De eddig nem találtam róla valami folyamatábrát, ki és hol is van. A szándékosan tudatlanságban tartást ugyanakkor rühellem, sokkal jobb, mikor megmutatnak valamit, csupán én vagyok olyan balfék, hogy nem tudom összerakni a képet. Itt, bármennyit is gondolkodtam rajta, nem tudtam értelmezni a sok világot és azok koherenciáját. Szerintem célszerű és ésszerű lett volna némi támpont a befogadásához, nem pedig szimplán találgatni, mi, miért és hogy is történik.
Félreértés ne essék: ettől még a film jó, kategóriájában (költségvetés/érték) nagyon is jó, de a befogadhatósági indexe meglehetősen alacsony. Ugyanakkor (kétszeri) megtekintése után rengeteget agyalok rajta, a finálét érteni vélem, bár meglehetősen abszurdnak is tartom. Viszont a Triangle-nek nyomába sem érhet.
70%
- Spoiler:
S akkor néhány gondolat a mozival kapcsolatban…
- Amir fényképezése mobillal történik. Abból hogyan lesz olyan fénykép, akit utána meg lehet számozni??
- A párhuzamos valóságok időben eltérnek. Az hogyan lehet? A rulettasztal szerű fekete sáv időben is máshova dobja őket?? Da ha még csak a figurákat dobja. Itt komplett csoportok járnak előbbre-hátrébb az időben, ugyanis pl. Hugh megírt üzenete már az ajtón van, miközben még csak írja. Egy másik házban egy másik Hugh már megírta, sőt elsétált vele ide, az pedig idő.
- Az sem teljesen tiszta, a különböző valóságokban mi esély van rá, hogy ugyanúgy gondolkodva különböztessék meg a házakat, csupán mást tesznek a dobozba. De akkor miért mást?
- Ebből kifolyólag a végén Em miért lát annyiféle valóság végkifejletet, ha addig nagyjából ugyanazt csinálták minden házban?
- Miért is van annyifajta lehetőség??? Alapban három szín volt, aztán lett 5-6 doboz, aztán a végére 6-8 ház. Hogyan? Miért? Azt mondta Em, hogy aki átmegy a fekete sávon, azt egy rulett másik házba dobja. Na jó, de ezek szerint ennyien, ennyiszer átmentek a sávon? Vagy a másolatok átkelése is új valóságot generál?
-Az tiszta, hogy a végén az a valóság marad, amiben Em ébred. Vagyis egy alternatív valóság. De ha ő Em 0, akkor a többi 0-és hova lett? Pontosabban miért Emhez igazodik a valóság? Értelmezésen szerint Em 0 mondjuk belecsöppen az Em 8-as házba, ami neki legjobban tetszett, ahol a legkevesebb vitát látta. Oké, hogy ő marad, és lesz még egy Em 8 is, de hova lett a többi EREDETI figura???
- Az már milyen hülyeség, hogy Mike elmegy megzsarolni magát. Aztán becsúsztatja a levelet az ajtó alatt, anélkül, hogy tudná, kinek a kezébe kerül Ehhh…
Nem vagy ünneprontó, nekem ettől még ugyanúgy tetszett, csak sajnálom, hogy a lelkesedésem nem talált párra... és sajnos nem először . De van ez így: kinek a Coherence, kinek a Signal . "Én azt merem bevállalni, hogy elég közel áll ahhoz a léchez, amit a Triangle és az Exam nálam felállított, és legfeljebb annyival másabb ezeknél, hogy az események egymást követő láncolata és annak követése kevésbé hangsúlyos; itt azok "hullámvasútja" az élmény..."- Spoiler:
A legtöbb felvetett kérdésedre nekem abban volt a válasz, amikor Schrödinger macskájáról beszélnek. Aszerint azért nem találtál folyamatábrát, mert nincs. Nem lehet. Legfeljebb arról lehetne, hogy ki mikor honnan "cserél helyet" a film folyamán, de ez meg igazából mindegy, hiszen csak annyit tudni róluk, hogy ők egy ismeretlen, de hasonló világból jönnek... a "ki mikor" viszont nekem egy érdekes kérdés, második nézésnél majd erre akarok leginkább figyelni, hogy egyáltalán kinek mikor van alkalma "kicserélődni", hogy a végére teljes legyen a kavarodás. Igazából az tetszett benne, ahogy fokozatosan tágítja a "dobozt", mindig valami kis meglepetéssel karöltve (nekem például állatira bejött a "játék" a sebtapaszokkal, ami persze végig ott van az orrunk előtt!). Először azt hittem, hogy van két hasonló ház, mint a +1-ben, aztán kiderült, hogy talán végtelen sok ház van ugyanabban az idősíkban, végül pedig az idősíkok elméletét is felrúgni látszanak Hugh levelével meg a dobozzal, de... A "koherenciát" is azért nem találtad, mert az sincs, éppen ezt "csinálja" a "meteor"! Szétzilálja az áthaladásának időtartama alatt "bekövetkező" alternatív valóságokat, mindazokat, amik egy fix helyhez, a házhoz és az estéhez kötődnek, és amik a "macskás" elmélet szerint mind egyszerre léteznek, most beleborultak egyetlen kondérba. Nem értem a "három szín volt, aztán lett 5-6 doboz, aztán a végére 6-8 ház"-dolgot, hiszen már a vége felé is számolgatja Hugh (a szakállas sebtapaszos), hogy csak a három filc meg a nyolcuknak dobott számok is valami 5 millió lehetséges esetet fednek le, de hiába, hiszen az összes lehetséges kimenetellel számolni kell (ki fekszik le szundítani, milyen tárgyat raknak a dobozba, stb.), az meg kizárólag végtelen lehet. Csak ők ennek töredékét látták, fedezték fel. Nem "generálódik" semmi, egy házon belül az események végig lineárisak, de vannak párhuzamosan más, a meteor miatt már "létező" valóságok, és ha valaki kimegy a biztosnak látszó pontból, a házból, akkor igazából csak átmegy ezek között. Ahogy Schrödinger dobozában is egy egyszerre élő és halott "szuperpozícióban" levő macska van, amelyik csak abban a pillanatban dől el, "omlik össze", amikor belenézel a dobozba. Én ezt úgy képzeltem el, mint egy pókhálót, ahol minden pillanat végtelen síkra szétválik, csak éppen a csomópontok közötti szálak összekeveredtek, és lett belőle a "rulett". Egy négydimenziós rulett, kb. mint a Csillagok között könyvespolcos jelenete, csak ezek a szereplők nem tudják az átkelést tudatosan irányítani, mert nem az ötödik dimenzióban vannak. Ezért van az, hogy van egy valóság, amiben Amirról csinálnak egy papíros fotót, de ez nem az, ahol a mobilos fotó készül, és mondják is, hogy ez nem ugyanaz a fotó. Ahogy a doboz is csak utólag jutott a csaj eszébe, hogy nini, nekünk is van egy ilyenünk (ez mondjuk szerintem elég gáz "felismerés" volt), ugyanúgy éppen kiderülhet, hogy van valahol egy Polaroiduk, csak akkor éppen ez nem jutott eszébe. Egy dolog fix: kell, hogy legyen valami a házban, amivel papíros fotót lehet csinálni, mert van olyan valóság, ahol a papíros fotó létezik, ezt az elhozott doboz bizonyítja. Ugyanígy vannak valóságok, ahol a kék fényrudat használják, ahol a kék filccel írnak, és Hugh 3-ast dob, de vannak más Hugh-k, akik ugyanúgy 3-ast dobnak, de azt zölddel írják le. Ezeket a valóságokat az különbözteti meg, hogy bennük az egyes események máshogy történnek meg, de mindegyiket köti az a valóság, amiben létezik, és éppen a folyamatos "mutációk", az apró változások hozzák létre ezeket. Schrödinger dobozában sincs olyan macska, amelyik átváltozik egérré, szárnyakat növeszt vagy elpárolog. Csak két dolgot "tud" csinálni a macska: él vagy megdöglik. Az egy más kérdés, hogy minél távolabbi a két pont között eltelt idő, annál nehezebben megjósolható mondjuk, hogy a macska milyen pózban van. Itt ezt használták ki. Nekem úgy jött le, hogy amíg Em és a többiek csak a két "szomszédos" ház között meg a "környéken" mozognak, addig az események is egy viszonylag szűk valószínűségi téren belül léteznek, ahol esetleg mindenkinek (legalábbis akiket látunk) a dobozos megoldás jut eszébe. Mondjuk azért, mert ezek mind arról a valóságról ágaznak le, ahol a doboz átkerül egy másik valóságból, hiszen végülis ez adja az ötletet a csapatnak, hogy ők is ilyen dobozzal azonosítsák a házukat. Amikor viszont Em elindul, akkor éppen ettől a szűk valószínűségi tértől akar távol kerülni (és látszik is, ahogy a látott ház egyre kevésbé hasonlít az eredetire), és ezek szerint egy sétával ez lehetséges is; három dimenziós mozgás a négydimenziós téren át. Nem hiszem, hogy ez jelent neked valamit, talán Weidének: ez nekem olyan volt, mint Amber és az Árnyékai... Amiket Em végigjár, azok a valóságok is egyszerre léteztek, hiszen már eleve, az elejétől kezdve vannak valóságok/házak, ahol el sem ment az áram (mert ugye olyan valóságok is vannak, ahol más telefonok mentek tönkre, vagy esetleg még mindig hibátlanul működik akár az összes), és ahol a csapat csak kiment megnézni az üstököst, aztán visszamentek enni meg beszélgetni, és el sem hozták a dobozt, ami az egész eseménylánc kiváltója lenne... Em abban bízik, hogy minél messzebb megy a kiindulóponttól, a talált valóság annál kedvére valóbb lesz, ahogy te is mondtad. Ebben az összefüggésben viszont nincs "eredeti és "másolat". Minden valóság eredeti, csak az egyes valóságok szereplői átjárkálnak egymáshoz, mintha csak két szoba lenne a Hiperkockában; a meteor "mindössze" ennyit tesz lehetővé, és amikor a meteor távozik, az átjárás szűnik meg. A példád szerint Em 0 abban a valóságban "ragad", ami eredetileg Em 8-é volt, a többi 0-ás meg egy olyan világban találja magát reggel, ahol Em 0 távozása miatt Em megszűnt létezni. Ettől még minden látott és nem látott valóság ugyanúgy létezik. Nem az a valóság "marad", csak mi azt látjuk! Látjuk a döglött macskát, ennyi, de ettől még az élő macska valósága nem szűnt meg, csak mi nem abban vagyunk. A vége, az epilógus pedig azt mutatja (bár már tényleg csak csattanó céllal, előkészítés nélkül), hogy a valóságokat összekötő szálaknak nem sikerült úgy visszarendeződnie, ahogy azoknak kellett volna, hiszen nincs hulla a kádban, két gyűrű van és legalább két Em van... Azért tartom ezt jobbnak, mint a Találmányt, mert ott szándékos volt a "hézag", és úgy próbálták beleszuszakolni az egészet egyetlen kilencsíkos eseményláncba. Itt viszont azt hiszem, a forgatókönyv hiánya csak azt jelentette, hogy mondjuk a párbeszédek nem voltak kőbe vésve. Magát az elvet és a "mozgásokat" viszont biztos, hogy felvázolták, hiszen arra figyelniük kellett, hogy a végén indokolható legyen ki miért nincs ott, ahol lennie kéne. A Coherence-ben nincs szuszakolás, nekem legalábbis nem volt, csak "séta" egy este végtelen valóságainak "dobozában", tele meglepetésekkel. Ja, és Mike... Az azért szerintem gázabb lett volna, ha hirtelen elkezd két Mike mászkálni a filmben, ráadásul a valóságok nyolcadánál bejött, amit akart, csak mi nem egy olyat láttunk. Továbbá azt sem hiszem, hogy az önmagát megzsaroló ötlet "zsenialitása" mellett, Mike belegondolt volna, hogy azt a levelet akár más is elolvashatja.
Ennek nyomán pedig adódik a kérdés: vajon engem vigasztalhat a tudat, hogy van olyan alternatív valóság, amiben te ezt a filmet teljesen kiismerted, még tetszett is, és jót beszélgettünk róla, csak én éppen nem abban élek ? . | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Kedd Jan. 13, 2015 11:26 pm | |
| - Niwrok írta:
Coherence
Nem vagy ünneprontó, nekem ettől még ugyanúgy tetszett, csak sajnálom, hogy a lelkesedésem nem talált párra... és sajnos nem először . De van ez így: kinek a Coherence, kinek a Signal . Te kis hamis. Elsőre nem volt benn a példa, de nekem is ez jutott eszembe. Amúgy ez teljesen normális, attól én még köszönöm az ajánlót - látod, kétszer is megnéztem egy hét alatt. Nem volt rossz, egyáltalán, csupán zavaros. - Niwrok írta:
Ennek nyomán pedig adódik a kérdés: vajon engem vigasztalhat a tudat, hogy van olyan alternatív valóság, amiben te ezt a filmet teljesen kiismerted, még tetszett is, és jót beszélgettünk róla, csak én éppen nem abban élek ?. Ha ez vígasztal, legyen. Sokszor én is elgondolkodom egy fontos döntés után, hogy biztosan létezik egy másik valóság - végtelen számú másik valóság - bár azok átjárhatóságát kétlem... - Niwrok írta:
- Spoiler:
A legtöbb felvetett kérdésedre nekem abban volt a válasz, amikor Schrödinger macskájáról beszélnek. Aszerint azért nem találtál folyamatábrát, mert nincs. Nem lehet. Legfeljebb arról lehetne, hogy ki mikor honnan "cserél helyet" a film folyamán, de ez meg igazából mindegy, hiszen csak annyit tudni róluk, hogy ők egy ismeretlen, de hasonló világból jönnek... a "ki mikor" viszont nekem egy érdekes kérdés, második nézésnél majd erre akarok leginkább figyelni, hogy egyáltalán kinek mikor van alkalma "kicserélődni", hogy a végére teljes legyen a kavarodás. Igazából az tetszett benne, ahogy fokozatosan tágítja a "dobozt", mindig valami kis meglepetéssel karöltve (nekem például állatira bejött a "játék" a sebtapaszokkal, ami persze végig ott van az orrunk előtt!). Először azt hittem, hogy van két hasonló ház, mint a +1-ben, aztán kiderült, hogy talán végtelen sok ház van ugyanabban az idősíkban, végül pedig az idősíkok elméletét is felrúgni látszanak Hugh levelével meg a dobozzal, de... A "koherenciát" is azért nem találtad, mert az sincs, éppen ezt "csinálja" a "meteor"! Szétzilálja az áthaladásának időtartama alatt "bekövetkező" alternatív valóságokat, mindazokat, amik egy fix helyhez, a házhoz és az estéhez kötődnek, és amik a "macskás" elmélet szerint mind egyszerre léteznek, most beleborultak egyetlen kondérba. Nem értem a "három szín volt, aztán lett 5-6 doboz, aztán a végére 6-8 ház"-dolgot, hiszen már a vége felé is számolgatja Hugh (a szakállas sebtapaszos), hogy csak a három filc meg a nyolcuknak dobott számok is valami 5 millió lehetséges esetet fednek le, de hiába, hiszen az összes lehetséges kimenetellel számolni kell (ki fekszik le szundítani, milyen tárgyat raknak a dobozba, stb.), az meg kizárólag végtelen lehet. Csak ők ennek töredékét látták, fedezték fel. Nem "generálódik" semmi, egy házon belül az események végig lineárisak, de vannak párhuzamosan más, a meteor miatt már "létező" valóságok, és ha valaki kimegy a biztosnak látszó pontból, a házból, akkor igazából csak átmegy ezek között. Ahogy Schrödinger dobozában is egy félig halott, félig élő "szuperpozícióban" levő macska van, amelyik csak abban a pillanatban dől el, "omlik össze", amikor belenézel a dobozba. Én ezt úgy képzeltem el, mint egy pókhálót, ahol minden pillanat végtelen síkra szétválik, csak éppen a csomópontok közötti szálak összekeveredtek, és lett belőle a "rulett". Egy négydimenziós rulett, kb. mint a Csillagok között könyvespolcos jelenete, csak ezek a szereplők nem tudják az átkelést tudatosan irányítani, mert nem az ötödik dimenzióban vannak. Ezért van az, hogy van egy valóság, amiben Amirról csinálnak egy papíros fotót, de ez nem az, ahol a mobilos fotó készül, és mondják is, hogy ez nem ugyanaz a fotó. Ahogy a doboz is csak utólag jutott a csaj eszébe, hogy nini, nekünk is van egy ilyenünk (ez mondjuk szerintem elég gáz "felismerés" volt), ugyanúgy éppen kiderülhet, hogy van valahol egy Polaroiduk, csak akkor éppen ez nem jutott eszébe. Egy dolog fix: kell, hogy legyen valami a házban, amivel papíros fotót lehet csinálni, mert van olyan valóság, ahol a papíros fotó létezik, ezt az elhozott doboz bizonyítja. Ugyanígy vannak valóságok, ahol a kék fényrudat használják, ahol a kék filccel írnak, és Hugh 3-ast dob, de vannak más Hugh-k, akik ugyanúgy 3-ast dobnak, de azt zölddel írják le. Ezeket a valóságokat az különbözteti meg, hogy bennük az egyes események máshogy történnek meg, de mindegyiket köti az a valóság, amiben létezik, és éppen a folyamatos "mutációk", az apró változások hozzák létre ezeket. Schrödinger dobozában sincs olyan macska, amelyik átváltozik egérré, szárnyakat növeszt vagy elpárolog. Csak két dolgot "tud" csinálni a macska: él vagy megdöglik. Az egy más kérdés, hogy minél távolabbi a két pont között eltelt idő, annál nehezebben megjósolható mondjuk, hogy a macska milyen pózban van. Itt ezt használták ki. Nekem úgy jött le, hogy amíg Em és a többiek csak a két "szomszédos" ház között meg a "környéken" mozognak, addig az események is egy viszonylag szűk valószínűségi téren belül léteznek, ahol esetleg mindenkinek (legalábbis akiket látunk) a dobozos megoldás jut eszébe. Mondjuk azért, mert ezek mind arról a valóságról ágaznak le, ahol a doboz átkerül egy másik valóságból, hiszen végülis ez adja az ötletet a csapatnak, hogy ők is ilyen dobozzal azonosítsák a házukat. Amikor viszont Em elindul, akkor éppen ettől a szűk valószínűségi tértől akar távol kerülni (és látszik is, ahogy a látott ház egyre kevésbé hasonlít az eredetire), és ezek szerint egy sétával ez lehetséges is; három dimenziós mozgás a négydimenziós téren át. Nem hiszem, hogy ez jelent neked valamit, talán Weidének: ez nekem olyan volt, mint Amber és az Árnyékai... Amiket Em végigjár, azok a valóságok is egyszerre léteztek, hiszen már eleve, az elejétől kezdve vannak valóságok/házak, ahol el sem ment az áram (mert ugye olyan valóságok is vannak, ahol más telefonok mentek tönkre, vagy esetleg még mindig hibátlanul működik akár az összes), és ahol a csapat csak kiment megnézni az üstököst, aztán visszamentek enni meg beszélgetni, és el sem hozták a dobozt, ami az egész eseménylánc kiváltója lenne... Em abban bízik, hogy minél messzebb megy a kiindulóponttól, a talált valóság annál kedvére valóbb lesz, ahogy te is mondtad. Ebben az összefüggésben viszont nincs "eredeti és "másolat". Minden valóság eredeti, csak az egyes valóságok szereplői átjárkálnak egymáshoz, mintha csak két szoba lenne a Hiperkockában; a meteor "mindössze" ennyit tesz lehetővé, és amikor a meteor távozik, az átjárás szűnik meg. A példád szerint Em 0 abban a valóságban "ragad", ami eredetileg Em 8-é volt, a többi 0-ás meg egy olyan világban találja magát reggel, ahol Em 0 távozása miatt Em megszűnt létezni. Ettől még minden látott és nem látott valóság ugyanúgy létezik. Nem az a valóság "marad", csak mi azt látjuk! Látjuk a döglött macskát, ennyi, de ettől még az élő macska valósága nem szűnt meg, csak mi nem abban vagyunk. A vége, az epilógus pedig azt mutatja (bár már tényleg csak csattanó céllal, előkészítés nélkül), hogy a valóságokat összekötő szálaknak nem sikerült úgy visszarendeződnie, ahogy azoknak kellett volna, hiszen nincs hulla a kádban, két gyűrű van és legalább két Em van... Azért tartom ezt jobbnak, mint a Találmányt, mert ott szándékos volt a "hézag", és úgy próbálták beleszuszakolni az egészet egyetlen kilencsíkos eseményláncba. Itt viszont azt hiszem, a forgatókönyv hiánya csak azt jelentette, hogy mondjuk a párbeszédek nem voltak kőbe vésve. Magát az elvet és a "mozgásokat" viszont biztos, hogy felvázolták, hiszen arra figyelniük kellett, hogy a végén indokolható legyen ki miért nincs ott, ahol lennie kéne. A Coherence-ben nincs szuszakolás, nekem legalábbis nem volt, csak "séta" egy este végtelen valóságainak "dobozában", tele meglepetésekkel. Ja, és Mike... Az azért szerintem gázabb lett volna, ha hirtelen elkezd két Mike mászkálni a filmben, ráadásul a valóságok nyolcadánál bejött, amit akart, csak mi nem egy olyat láttunk. Továbbá azt sem hiszem, hogy az önmagát megzsaroló ötlet "zsenialitása" mellett, Mike belegondolt volna, hogy azt a levelet akár más is elolvashatja.
Hehe.. ha ezt leírtad volna előtte, lehet, máshogy értelmeztem volna... - Spoiler:
Elfogadom érvelésed, de a lényegi dolgokban továbbra sem győztél meg. Az egyik legfontosabb az idő. Ha elfogadjuk a mozi kiindulópontjának Em telefonjának összetörését, és onnan számítjuk az időt, akkor csak úgy lehet a Te elképzelésed szerint minden, hogy a többi valóságban már esetleg mindenki korábban odaér a találkára, és a többi valóságban minden esemény korábban megtörténik. Mert ha a 0 háznál maradunk, mégiscsak ők reagálnak az eseményekre legkésőbb, a többi házból érkezett tárgyak (levél, doboz) már kész voltak, mikor ők még csak írták azt. Következésképp számomra a többi valóság időben előbbre kell, hogy járjon.
Ebből kifolyólag az is zavar, hogy az adott ember/csapat tettei néha kényszeredetten hasonlítanak - hisz mindenki kockát dobál és dobozt készít - ugyanakkor a végére meg homlokegyenest eltérnek (pl. 8-as ház). Magamból kiindulva, a jellememet ismerve nem tudok végtelen féleképp reagálni egy eseményre: oké, hogy a többiek változóira is reagálok, de akkor meg miért erőltette a mozi azt a sok hasonló dobozt/kártyát, levelet..
A "kell, hogy legyen egy Polaroid" picit sovány vigasz, persze hogy kell, de ez már jóindulatú magyarázkodás. Ugyanis akkor, ott, ők, azért csinálták a képet MOBILLAL, hogy bele tudják tenni a dobozba. Ez szerintem simán figyelmetlenség - még ha a jóindulatú rajongók ezt ki is tudják dumálni.
Amúgy meg a két Em miért nem gáz, ha a két Mike az lett volna? Hát nem logikusabb, ha a zsaroló Mike direktbe a másiknak juttatja el a levelet? Ez az ajtó alatt becsúsztatás a létező legbizonytalanabb dolog, amit el lehet képzelni...
S ahogy olvastalak, meg is világosodtam, számomra miben sántít az egész. A macska benn van a DOBOZBAN, ugye? No, a filmbeli szituációt akkor tudom elképzelni, ha egy házon belül, egy fizikai helyhez kötve létezik a sok valóság. Pl. én ezt most írom, de lehet - ami nem látok, hogy épp filmet nézek, vagy fürdök. Itthon. Kvázi sok-sok szellemlényként. A Coherence ott vált számomra "hiteltelenné", hogy elhagyva a házat kerültek ugyanolyan szituba, sokszor ugyanabba a házba - fizikailag máshova. Ez csak akkor működhet, ha eleve a találka már nem a 0 házban volt, hanem másikban, de akkor is max 4 helyszín lehet, különféle dizájnnal. Itt erről szó sem volt. Legalábbis nekem nem tűnt föl. A millió alternatív valóság ugyanahhoz a helyhez kell kötődjön, nem? Mint a macska a dobozhoz.
Igaz, egyszer Mike mondja, mikor átmennek, hogy ez az én házam, de alapban is végül is kinél voltak? Nála, nem?
Nagyjából úgy gondolom, ahogy a Találmánynál. Túlságosan okosat akartak csinálni, de inkább átgondolatlan lett. .
A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:29 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Kedd Jan. 13, 2015 11:48 pm | |
| - R2-D2 írta:
- Spoiler:
A Coherence ott vált számomra "hiteltelenné", hogy elhagyva a házat kerültek ugyanolyan szituba, sokszor ugyanabba a házba - fizikailag máshova. Ez csak akkor működhet, ha eleve a találka már nem a 0 házban volt, hanem másikban, de akkor is max 4 helyszín lehet, különféle dizájnnal. Itt erről szó sem volt. Legalábbis nekem nem tűnt föl. A millió alternatív valóság ugyanahhoz a helyhez kell kötődjön, nem? Mint a macska a dobozhoz.
Igaz, egyszer Mike mondja, mikor átmennek, hogy ez az én házam, de alapban is végül is kinél voltak? Nála, nem?
- Spoiler:
Ezt, hogy "max 4 helyszín lehet, különféle dizájnnal" nem értem...
Igen, Mike-nál voltak, és Mike házának X méteres körzete volt, aminek a valóság-mutációi kivetítődtek a 3D térben. Direkt visszanéztem most ezt a jelenetet, és mondja is, hogy látja bent a többieket.
. | |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Kedd Jan. 13, 2015 11:58 pm | |
| - Niwrok írta:
- Spoiler:
Ezt, hogy "max 4 helyszín lehet, különféle dizájnnal" nem értem...
Igen, Mike-nál voltak, és Mike házának X méteres körzete volt, aminek a valóság-mutációi kivetítődtek a 3D térben. Direkt visszanéztem most ezt a jelenetet, és mondja is, hogy látja bent a többieket.
. - Spoiler:
Háát, arra gondoltam, hogy lehet akár mind a négy családnál egy találka. De ha Mikeéknél voltak, akkor hogyan hagyhatták el fizikailag a házukat, mentek át a távolabbi másikhoz benézni? Ez nem áll össze nekem. "valóság-mutációi kivetítődtek a 3D térben" - pont ezt nem értem. A macska sem hagyhatja el a dobozt, nincs a doboz mellett egy másik, kivetült doboz ugyanazon macska B változatávala...
Update: - Spoiler:
Arra mindenképp jó volt ez a párbeszéd, hogy egy izgalmas témát boncolgassunk. Mint már írtam, ezt alapban mindig is érdekelt engem is - de soha nem tudtam rá úgy gondolni, hogy az alternatív világok helyszíneiből is több lenne, fizikailag máshol. Ha én mondjuk most épp mást gondoltam volna, s nem ezt írnám, akkor ÉN mást csinálnék, de ugyanebben a fizikai környezetben. BELŐLEM lehet végtelen valóság, de környezetemből nem, az nem duplikálódhatna. Legalábbis én így értelmezem.
Másrészt meg: borzongató belegondolni, hogy a végtelen mennyire is az: gyakorlatilag minden egyes másodperced létrehozhat egy alternatív világot. És már abba is épp elég belegondolni, hogy életed fontosabb döntési nyomán milyen alternatív valóság lehetne, nemhogy a pillanat szintjén bekövetkező változások következményeiként.
| |
| | | R2-D2 Admin
Hozzászólások száma : 4535 Join date : 2012. Oct. 03. Tartózkodási hely : Szombathely
| Tárgy: John Wick Szer. Jan. 14, 2015 4:09 pm | |
| . John WickNem gondoltam volna, hogy ez tényleg ennyire pocsék lesz… pedig aztán Remo kolléga kendőzetlenül felhívta rá a figyelmemet. Ennyire ötlettelen, érzéketlen, unalmas sablonokat puffogtató agyatlan akciófilmet rég láttam, a főszereplő pedig Kenau Reeves helyett simán lehetne akár Jason Statham is. A John Wick ugyanis összességében sokkal inkább lett egy Staham mozi, mint akár egy újabb Neo klón… kár érte. Szokták mondani, hogy ha láttad az előzetest, láttad a filmet is. Én eddig még soha egyetlen egy alkalommal nem éreztem ezt ennyire hangsúlyosnak, mint itt, ugyanis itt a trailer képei gyakorlatilag lefedik a film első tizenöt percét. Ezt pontosan úgy kell érteni, ahogy írva vagyon: a film eleje, mikor is a bosszú megalapozását kellene felvezetni nem más, mint egymásra hányt jelenetek halmaza, pont, mint az előzetes rövid képeiben. Olyan szinten nulla kötődést sikerül kiváltani a főhőshöz, hogy már-már szándékosnak éreztem: mintha arra ment volna ki az egész, hogy azt éreztessék, John Wick egyáltalán nem is akar kiszállni, alig várja már, hogy ismét visszatérhessen a Continentálba. Amihez egy postán kapott!! egy-két napot!! vele eltöltő kiskutya halála a konkrét kiváltó ok… Egyszerűen az egész felütés iszonyat felületes, kapkodó, ócska és érzelemmentes. Semmi alapot nem nyújt egy jó bosszúfilmhez – és még megspékelik az egészet két totál idiótasággal. Először is a rendőr és a csendháborítás… na ne má, hogy a kiérkező rendőr csak benéz az ajtón, meglátja a hullát és további szép estét kívánva elmegy. Másodszor pedig, a leendő áldozat, aki egy nagyhatalmú orosz maffiafőnök, békét ajánl Johnnak, aki ezt meg sem hallgatja. Mert megölték a kutyáját… Itt egyébként felmerül az a kérdés is, hogy milyen múltja van ennek a John Wicknek, aki a legsötétebb maffiaügyekben volt ítéletvégrehajtó, alkalmanként bérgyilkos-hotelben lakik, ugyanakkor a rendőrség mosolyogva kérdezi a hullahegyek láttán, hogy újra dolgozik-e. Most mi van? Az viszonylag hamar lejön, hogy kvázi legyőzhetetlen, úgy öli az ellenfelét, mint mondjuk Rambo, azonban ezzel a felállással egy percig nem tudunk érte izgulni. Hiába a mozi legelső jelenete, valahol akkor sem, s hiába próbálnak meg sebesülést okozni neki, akkor sem. S ha már sebesülés: már megint milyen idióta dolog egy frissen összevarrt sebbel olyan bunyókat végigcsinálni… Teljesen másodrendű akciófilmmé silányították ezzel az egészet, amiben nem lehet komolyan venni egyetlen sérülést, verést, akciót sem. Pedig akció aztán van bőven: a legnagyobb erényük, hogy tényleg jól megkoreografáltak, de miután szinte számolatlanul hullnak a rosszfiúk (s persze szokás szerint mindig egyesével támadnak a közelharcban), egy idő utána az egész érdektelen lesz. Kicsit nekem néha az Equlibrium féle gun-kata jutott eszembe mindezek láttán, az volt hasonlóan tét nélküli. Az egész film csak újabb eszement lövöldözések halmaza egymás után, egy bárban, egy parkolóban, egy csarnokban. Rendőrség, hatóság sehol, a fél repteret lerombolják, a kutyát nem érdekli, a főhős is és ellenfelei is a legnagyobb ostobaságokat csinálják. Beszélgetnek az áldozattal, hogy az meg tudjon szökni, a korábban milliméter pontossággal célzó főhős egy egész épületen keresztül nem találja el áldozatát, s fordítva is: gépfegyverek sortüzében él túl mindent. Annyira gáz az egész… annyira igénytelen, semmitmondó és buta, hogy fájt. Miután sem a bosszú érzelmi mivolta nem volt képes megfogni, sem az akciójelenetek nem voltak képesek újat adni, így szinte semmi élvezetes nem maradt a filmben számomra. Nem véletlenül hozta Remo is példának az A védelmezőt, ég és föld a kettő között a különbség. Ott rendesen tudunk azonosulni a főhőssel, veszteségével, motivációival, ott a pusztításának minden perce élmény volt. Itt az égvilágon semmi egyedi és újdonság nem történik, amit egy totál érdektelen, emos(maga elé bámuló) fasz visz végbe, aki tulajdonképp egy Jolly Joker figura. A 80-as években Charles Bronson, Chuck Norris, Michael Dudikoff volt ilyen, manapság meg Statham. Meg egyre inkább Neeson. S most már Reeves is… pedig bírom a srácot, de ezt nem kellett volna. Pozitívumként csupán az orosz hülyegyereket, Alfie Allent (Greyjoy a Trónok harcából) tudom megemlíteni, de őt is csak azért, mert ő Greyjoy a Trónok Harcában. A Mustáng, és annak hangja tetszett, a fényképezés néha egész jó és ötletes volt, bár a sokadik mennyezeti városkép után szédültem. Az egész mozi legeslegjobb ötlete viszont nem Wickhez kapcsolódik, hanem a takarítóbrigád az. Az beszarás, azon nagyon jót röhögtem. Az volt az egyedüli jó ötlet a moziban. A többit gyorsan felejtsük el. 50% .
A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Vas. Feb. 10, 2019 10:30 pm-kor. | |
| | | Niwrok Admin
Hozzászólások száma : 3578 Join date : 2012. Oct. 06.
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 Szer. Jan. 14, 2015 7:26 pm | |
| - R2-D2 írta:
John Wick
Nem gondoltam volna, hogy ez tényleg ennyire pocsék lesz… pedig aztán Remo kolléga kendőzetlenül felhívta rá a figyelmemet. Ennyire ötlettelen, érzéketlen, unalmas sablonokat puffogtató agyatlan akciófilmet rég láttam, a főszereplő pedig Kenau Reeves helyett simán lehetne akár Jason Statham is. A John Wick ugyanis összességében sokkal inkább lett egy Staham mozi, mint akár egy újabb Neo klón… kár érte.
Az egész mozi legeslegjobb ötlete viszont nem Wickhez kapcsolódik, hanem a takarítóbrigád az. Az beszarás, azon nagyon jót röhögtem. Az volt az egyedüli jó ötlet a moziban. A többit gyorsan felejtsük el.
50%
. Nem áll szándékomban elfelejteni, különösen nem a Continentalt és azt az egész képregény-szagú bérgyilkos-világot, ami ahhoz kötődött, mert ennek csak sovány részei a takarítók. Ezen még az abszurditása, az idétlensége és a futószalagos gyilkolásai sem rontottak, ráadásul ugye én azon "páriákhoz" tartozom, akik nem kapnak kiütést a Golyózápor vagy a Wanted puszta említésétől ... E kettő között elfért nekem a John Wick is . . | |
| | | Ajánlott tartalom
| Tárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0 | |
| |
| | | | R2-D2 írásai 2.0 | |
|
Similar topics | |
|
| Engedélyek ebben a fórumban: | Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
| |
| |
| |
|