Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 R2-D2 írásai 2.0

Go down 
+7
Niwrok
cs-robert
Remo
arzo
Mr. White
tchabee
Weide
11 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 44 ... 67  Next
SzerzőÜzenet
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Jobb, ha hallgatsz   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptySzomb. Május 23, 2015 1:36 pm

.




Jobb, ha hallgatsz




Garry Webb (nem tehetek róla, erről a névről nekem a fiatal angol motorversenyző, Danny Webb jut csak eszembe) létező figura volt. A 90-es évek közepén írt egy tényfeltáró cikket a CIA drogkereskedelmi érintettségéről (erről meg természetesen a SoA ugrik be), hatalmas botrányt kavarva ezzel a nagy amerikai sajtóban – szinte törvényszerű volt, hogy Hollywood egy újabb nemzeti hős köré fűzzön fel egy filmet: a sokadikat az elmúlt években. Értem én, hogy a hazai közönségnek az ilyen Webb féle figurák, azok munkássága sokat jelent, s mint ilyet az Álomgyár igyekszik is meglovagolni, csupán két apró bajom van: az egyik, hogy mostanában megint a ló másik oldalára estünk ezzel a sok "Megtörtént eseményeken alapuló" mozikkal, a másik meg, hogy valójában ez megint csak azoknak jelent valós katartikus élményt, akik abban az országban élnek/éltek, ahol az eseményeknek közvetlen hatását érzékelték. Jelen esetben USA déli része és Nicarauga…

Garry Webb (Jeremy Renner) egy kis újság, a San Jose Mercury News oknyomozó újságírója, akinek békés élete egy drogbáró letartóztatásánál való véletlen jelenlét folytán gyökeres fordulatot vesz. Épp arról akar riportot készíteni, milyen dolog is az állam részéről, hogy még az ítélet előtt elkobozzák a gyanúsítottak teljes vagyonát (hahó, demokrácia, hahó, mintaként állított igazságszolgáltatás), mikor is egy rajtaütés során őt is beviszik – a cikk, ami ezután születik, pedig meglehetősen kemény hangvételű lesz, cseppet sem kímélve a jogrendszert. Erre reagálva először még csak egy rúzsos csodababa hint el morzsákat Webbnek, de aztán egyre mélyebbre merül a titokban: több tanú állítása szerint a titkos Nicaraguai fegyverszállításokhoz kormányzati pénz hiányában a CIA más módszerhez nyúlt – drogot csempésztetett be az országba, azt értékesíttette, majd a lóvét visszajuttatta a célországba, fegyverek formájában. Azért azt valljuk be, elég bizarr, hogy a drgobiznisz ellen küzdő állam egyik legfőbb szerve a legnagyobb drogkereskedő: külön ház kellett a rengeteg bejövő zöldhasúnak… Webb Dark Alliance címe írja meg a cikket (majd később a könyvet is), amiben titkos forrásokra hivatkozva lerántja a leplet az üzletről – én nem tudom, miben hitt, de ez után természetesen hajtóvadászat indul ellene: a CIA minden létező eszközt bevet ellehetetlenítésére. A film pedig közel két órában ennek a Dávid és Góliát harcnak a története, hogyan is sikerül (vagy nem sikerül Webbnek) talpon maradni az össznépi támadás közepette.

Ez izgalmas és érdekes ugye? Titkos kormányzati anyag, oknyomozó becsületes újságíró, elhallgattatás – egy kiváló thriller alapkövei. Ezen tartalom alapján a Jobb, ha hallgatsz simán lehetne az A Pelikán ügyirat, az A bennfentes, Az összeesküvés elmélet máltó társa (most így hirtelen ezek jutottak eszembe)… de nem az. A témája ugyan megvan hozzá, de a mozi egyáltalán nem hozza azt az izgalmi faktort, azt a feszültséget, amit kellene. Nem tudom jobban megfogalmazni, mint hogy rettentően felületes lett az egész, sem az események valódi mélységébe, sem a karakterekbe – különös tekintettel Webb figurájára – nem merülünk bele: mert mintha nem lenne rá idő. Olyan az egész, mintha egy méhre szerelnénk egy mini kamerát, s követnénk őt porzó útján. A film egyes eseményei, figurái egy-egy virágot jelentenek: ugyan mindegyik virágra rászállunk picit, de mielőtt megismerhetnénk azt, repülünk is tovább. Felületes, kapkodó az egész, sem a feltárt események súlya, sem azok hatása Webbre nincs igazán kidomborítva. Az már másik kérdés, hogy hivatalos újságírók szerint Webb rengeteg szakmai hibát is elkövetett (nekem csupán az szúrt szemet, hogy sehol egy nyamvadt diktafon), ehhez nem igazán tudok hozzászólni – viszont azzal, hogy a CIA képes elhallgattatni, nekem az égvilágon semmi újat, semmi megrázót nem üzent a mozi. Elég, ha csak a nem oly régen nagy nyilvánosságot kapott wikileaks ügyre gondolunk… egy cseppnyi kétségem nincs róla, hogy az Assange ellen felhozott vádak jó része koholmány. Szóval a Jobb, ha hallgatsz e tekintetben megint csak a zöldfülűeknek mondhat bármi újat is.

Hiába próbál rettentően autentikus lenni a rengeteg korabeli híradóbevágással, már ott is érezni a kapkodást és nagyvonalúságot – a montázs egyes jeleneti is szinte követhetetlenül egybefolynak (a Homeland főcíme hasonló, no de az csak egy főcím, ott a hangulatkeltés a lényeg). Valahogy Jeremy Renner ezúttal nem tudott igazi mélységet adni a figurának, a legemlékezetesebb jelenete ebből a szempontból meglepő módon az, amikor ellopják a motorját. Oké, a beszéde jó volt, legalábbis a hasonlata a kezdéssel meg a véggel – de ez is inkább tartalmilag lett az: a film nem képes igazán érzelmeket kiváltani belőlünk. Végig lehet nézni, nem fog kidobni magából, de kibaszott sótlan az egész, semmi katartikus élményt nem okoz. Sőt, a főhős bosszantó naivsága a végére kimondottan zavaró lesz, legalábbis az ember értetlenül nézi a képernyőt, hogy gondolhatja Webb, hogy szembeszállhat a CIA-val. Az igazságérzet az egy dolog – talán amúgy pont ezért szól ez a leginkább a hazai célközönségnek: ők minden bizonnyal jobban tudják értékelni a titkos kormányzati mocskokról lerántott leplet, nekik ez valós elégtétel lehet. Nekünk, itt, Európában ez megint csak túlságosan távoli és túlságosan megfoghatatlan: ráadásul néhány közelmúltban történt esemény tükrében csak cinikusan megrándítjuk a vállunkat: no és, ezen minek meglepődni?

A korrajz hiteles, bár 1996 nem volt olyan rég, nem is lehetett olyan nehéz rekonstruálni. A főként TV sorozatok rendezésével foglalkozó Michael Cuesta viszont nem tett rám túlságosan mély benyomást, hiába is rendezett több parádés Homeland epizódot (kezdem érteni a montázst is), valahogy egy mozifilmben, két óra alatt nem működött a koncepciója. A Renner körül feltűnő színészek súlytalanok, nem utolsósorban azért, mert csak kapkodjuk a fejünket, ki kicsoda és mit miért is csinál: Webbel meg valahogy nem tudunk azonosulni egy percre sem. Egy tény, az talán izgalmassá teheti az egészet, hogy valóban nem lehet tudni, Webb túléli-e a történteket, vagy valahol autóbalesetet szenved (elég, ha az eredeti címre, a Kill the messengerre gondolunk), de ez önmagában édeskevés. Az újságírósdi veszélyes meló, ha valaki pedig belenyúl a méhkasba, ne csodálkozzon, hogy megcsípik a méhek. Ez az örökérvényű igazság viszont nekem most kevés volt a filmélményhez.




60%



Amúgy, ha valaki mindezek után kíváncsi a tények vs. film kapcsoltára, a historyvshollywood.com-on megnézheti. (jó ez az oldal, el is mentem).


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Márc. 04, 2019 6:18 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptySzomb. Május 23, 2015 8:57 pm

R2-D2 írta:

Jobb, ha hallgatsz

Garry Webb (Jeremy Renner) egy kis újság, a San Jose Mercury News oknyomozó újságírója, akinek békés élete egy drogbáró letartóztatásánál való véletlen jelenlét folytán gyökeres fordulatot vesz. Épp arról akar riportot készíteni, milyen dolog is az állam részéről, hogy még az ítélet előtt elkobozzák a gyanúsítottak teljes vagyonát (hahó, demokrácia, hahó, mintaként állított igazságszolgáltatás), mikor is egy rajtaütés során őt is beviszik – a cikk, ami ezután születik, pedig meglehetősen kemény hangvételű lesz, cseppet sem kímélve a jogrendszert. Erre reagálva először még csak egy rúzsos csodababa hint el morzsákat Webbnek, de aztán egyre mélyebbre merül a titokban: több tanú állítása szerint a titkos Nicaraguai fegyverszállításokhoz kormányzati pénz hiányában a CIA más módszerhez nyúlt – drogot csempésztetett be az országba, azt értékesíttette, majd a lóvét visszajuttatta a célországba, fegyverek formájában.

Hiába próbál rettentően autentikus lenni a rengeteg korabeli híradóbevágással, már ott is érezni a kapkodást és nagyvonalúságot – a montázs egyes jeleneti is szinte követhetetlenül egybefolynak (a Homeland főcíme hasonló, no de az csak egy főcím, ott a hangulatkeltés a lényeg). Valahogy Jeremy Renner ezúttal nem tudott igazi mélységet adni a figurának, a legemlékezetesebb jelenete ebből a szempontból meglepő módon az, amikor ellopják a motorját. Oké, a beszéde jó volt, legalábbis a hasonlata a kezdéssel meg a véggel – de ez is inkább tartalmilag lett az: a film nem képes igazán érzelmeket kiváltani belőlünk. Végig lehet nézni, nem fog kidobni magából, de kibaszott sótlan az egész, semmi katartikus élményt nem okoz.

60%


Ugyanazért nem néztem meg, amit írtál: nem hittem, hogy ez a film bármi újat vagy érdekeset tud adni. Persze, megismerni a történelem egy eddig szürke darabját is lehet jó, de ez a szűk darab ehhez is kevés volt.

Az írás után meg eleve nem is értem, hogy a CIA drogügyei kit lephettek meg még '96-ban, Korea, Afganisztán és Mexikó után...
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Mad Max – A harag útja   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptyVas. Május 24, 2015 11:51 pm

.
R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 QacwiXc




Mad Max – A harag útja





Bármilyen hihetetlen és fura, de vannak olyan szerzetek e golyóbison, akiknek Mad Max egyet jelent azzal a rendőrrel, aki a civilizáció végnapjaiban bosszút áll a nomád motoros bandán, valahol a távoli Ausztrália útjain. Vannak olyan elvetemült egyedek (zömében motorosok), akik már a több mint 30 évvel ezelőtti, Mad Max – Az országúti harcos címen kijött posztapokaliptikus mozira is húzták a szájukat, nekik már akkor elveszett a Mad Max feeling – a Pursuit Speciallal történt események után különösen. Nos, ők nagyon messze kerüljék el a Mad Max negyedik részét, mert ez a film aztán nyomokban sem hordoz semmit az első epizód hangulatából… sokkal jobban épít az Az országúti harcosra, sőt ez gyakorlatilag nem más, mint annak a felturbózott változata.


Az első perctől, az első előzetestől kezdve azt gondoltam, hogy erre semmi szükség nincs. Mel Gibson nélkül különösen, a trailerek alapján meg úgy éreztem, ez nem lesz más, mint egy hatalmas akcióorgia – s hiába is élveztek el a netes firkászok attól, hogy George Miller visszatér, én ennek sem tudtam felhőtlenül örülni. Mert azért az életművében csak ott virít egy Mad Max 3, egy Táncoló talpak 1-2, meg egy Babe 2 is… még mindezek mellett a Mad Max 2 a legkisebb szégyen. Ugyanakkor a mai napon az is nyilvánvalóvá vált, hogy mr. Millernek a franchise újraélesztésénél eszébe sem jutott a volt zsarut használni kiinduló alapnak, hanem sokkal inkább a már félig szocializálódott, fele annyira sem mad Maxet állítja középpontba a második részből (már amennyire ebben a filmben Furiosa mellet jut neki szerep) - de még így is meglepő, ez az epizód mennyire önismétlő, ócska koppintás a korábbiak fényében. A felturbózott látvány, a kétórányi száguldás közben azonban elveszik két fontos dolog: az egyik az a bizonyos feeling (ledegradálódik egy tucat posztapokaliptikus mozi szintre), másik meg a sztori. Na az nagyon nincs.

Max – a Rockatanskyt teljesen felesleges még az adatlapra is kiírni – először úgy viselkedik, mint Riddick. Sivatag, mozgó állat, stb… aztán villámgyorsan autóba ugrik, hogy meneküljön az üldözők elől. Ez eddig még nagyjából rendben is van, bevett szokás az üldözéses kezdés – icipicit talán csak az zavart, hogy a francba került megint a Ford FALCON Max segge alá.  Question  Question  Question . Mindegy. Rövid üldözés, majd egy elképesztő helyre kerülünk: az ún. Várba. No, kérem, a helyszín még csak-csak elmegy (bár néhány töprengenivaló azért akad, mindenekelőtt a víz-élelem-energia háromszög körében), de a lakói egész egyszerűen röhejesek - amúgy később is, az egész mozi alatt kibaszott idiótáktól hemzseg a vászon, de itt a Várban… anyám. Annyira látszik az egészen a sokkolni szándékozás, annyira funkciótalan minden egyes figura, azok kinézete, hogy szinte fájt. Annyira látszik, hogy az volt a cél, hogy csináljunk egy minél színesebb, minél betegebb közösséget (a Mad Max 2 mintájára), mert az qrva jól néz ki a vásznon, még ha semmi értelme sincs…  R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 3603792908 .  Szóval itt lakik egy humanoid lény, az ún. Halhatlan (ez milyen név is???) Joe, akinek szájmaszkját talán épp Banetől kérték kölcsön, miután Macskanő kinyírta. Akinek öltözködési ceremóniája ugyan királyi hatalmasságot sugall, mégis roppant komikus: simán egy cirkuszi bohóc lett belőle – a poén az egészben az, hogy a maszkos fehérpofájú faszit ugyanaz a színész játssza, mint aki Trancsírt az első epizódban… Szóval van ez a bolond, aki sok másik bolondot irányít, meg van egy függőszékben terpeszkedő 80 kilós degenerált törpe, néhány fejőgépre kötött 150 kilós nő… meg van Furiosa. Itt jegyzem meg a néhány pillanat kísérteties hasonlóságát az Igazság csarnokával, mínusz disznók.

Szóval Furiosa (Charlize Teron) épp úgy dönt, kibaszik főnökével, s meglép a rá bízott kamionnal s annak szállítmányával, a főnök pedig mérges lesz és utána ered. Nagyjából ez a film sztorija, mert innentől kezdve NINCS MÁS, mint egy két órás autós üldözés a sivatagban. A Hadi Gépre keresztelt többezer lóerős, nitrós ( LOL ) kamion menekül az őt üldöző több száz!!! bohóc elől, s nem árulok el nagy titkot, mindig egérutat nyer. Nem számít, hogy a személyautó, motor, gyorsabb, ezeknek mindig sikerül. Mindig pont annyian támadják, amennyivel egyszer el tudnak bánni, a többi üldöző (akik sosem fogynak el) tisztes távolból követi. Van közben egy szelektív, kibaszott nagy tornádó, minimum F5-ös, ami elől még a Twisterben is menekültek – de ez az Erő jó oldalához tartozik, mert a csak a Sötét Oldal autóit szippantja föl  lol2 .  És hogy hol van kedvenc Maxünk?? Hát hol lenne? Egy üldöző autó frontjára láncolva, ahogy épp vért ad az autót vezető Hadfiúnak, Nuxnak (Nicholas Hoult)  faceplam . Amúgy jól bírja a turbókamion által felvert por és homok megpróbáltatásait, mert szép tiszta marad a haja is.

No de aztán elérkezik Max aranykorszaka, mikor is némi előny birtokában a sivatag kellős közepén gyönyörű, hófehérben ( LOL ) fürdő lányokat pillant meg – komolyan, olyan volt az egész, mint egy elfuserált AXE reklám. S miután a tiszta nő jobb, mint a koszos, sőt, a lányok az erényövüket is lecsatolták!!! Max is beszáll a menekülők közé, a sivatagi vágta pedig folytatódik. Pihenni mindig annyi idő van, hogy a lemaradó ellenség ne érjen utol, a kamion pont úgy hűl vissza mindig, hogy tovább lehessen menekülni. Sőt, a rosszfiúk főnöke gyásza miatt a több száz fős üldözőhadsereg is megáll…  banghead . Borzasztó. De a csúcs egyértelműen az egyik kisfőnök kinyírása volt – mert abból 0 másodpercet mutattak. Max elment, robbanás, majd Max visszajött… ki ez bazzeg, Superman??? A többit már nem írom le, a film így lüktet tovább: menekülés, támadás, annak visszaverése, menekülés, előnyszerzés, pihenés, utolérés, menekülés tovább. Ez kb. ötször..

Röviden azt írnám, hogy ebben a filmben egy rakás idióta kerget egy anyatejszállító kamiont, amit egy félkarú rabló vezet, s akinek az utasai szende szüzek a Várból. Egyszerűen irritálón üres és buta a mozi, semmi más célja és szándéka nincs, mint az érzékszerveinkre hatni. Először is az üldözőkkel: szerintem hiba volt ennyire abnormális, minden valóságtól totál elrugaszkodott bandát kreálni. Attól, hogy a világ elpusztult, még nem kell senkinek ennyire síkhülyének lenni és úgy is kinézni: túlnyomó többségük egyszerűen röhejes volt, egy percre nem éreztem őket veszélyesnek. Aztán az autókkal. Kérem itt valaki totál beszívhatott, mert ennyi idióta gépjármű kreálmányt én még életemben nem láttam: a havi VOX újság totál részletesen kielemzi a járműveket, nagy részük semi más célt nem szolgál, mint a hatásvadászatot. Külön kedvencem (a mozi egyik legnagyobb idiotizmusa) a gitáros, dobos hangfalkamion, a hat dobossal meg a gitárossal…  beteg… de a többi is, az egymásra hegesztett mindenféle karosszériák tömkelege inkább egy bedrogozott divattervező asztalára valók, mint egy posztapokaliptikus moziba. Hmmm… egyébként meg milyen is az az elpusztult világ, ahol ilyen autókat tudnak ÉPÍTENI??? Hol, miből, hogyan?? De még a Mad Max Univerzumon belül is: mi van, hirtelen az OPEC újraéledt és megint bőven van benzin???  

Mert bizony sem a benzinnek, sem a fegyverek, sem az elhulló emberek utánpótlásának nem szab határt semmi. Az akciójelenetek – amellett, hogy sokszor gyakorlatilag lekopírozzák a második epizód hasonló eseményeit – simán beilleszhetőek lennének egy Mission Impossible vagy Fast and Furious filmbe… agyament, abszolút életidegen szcénák. A tolató autó megint annyival megy hátrafelé, mint a másik előre  faceplam , a motorosok röpködnek, mint gólyák a levegőben. Engem nem vigasztal, hogy kevés a CGI, ha alapban böszmeség az egész, itt pedig a Szergej Bubka reinkarnációiként rúdon hajolgató figurák kimerítik ezt a fogalmat is. De nem baj, a több ezer liternyi anyatej fő, hogy biztonságban van…

Nekem qrvára nem jött be. A 130 percből kb 110-ben száguldunk a sivatagban A pontból B pontba, majd vissza, az egész mozi egy hatalmas üldözés. Ráadásul nekem úgy tűnt, néha belegyorsítottak a kópiába, ettől a figurák olyan burleszkesen is mozogtak…  Egész egyszerűen a végére untam nézni, untam az újabb ökörségeket, a szokásos autó tetején bunyókat, az egész akcióhalmazt. Két órán át bele lehet fáradni – még egy jó film esetén is. Aminek esetleg van története és igazi szereplői. Itt ez hiányzik, mint ahogy az a Max is hiányzik, aki 1979-ben kergette Trancsírt, Bubbát, s kikötözte Johnnyt az autóhoz. Itt csak sivatag van, sült bolondokkal – azokat meg tudjátok, hova.





55%


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Márc. 04, 2019 6:23 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptyHétf. Május 25, 2015 12:01 am

R2-D2 írta:

Mad Max – A harag útja

Nekem qrvára nem jött be. A 130 percből kb 110-ben száguldunk a sivatagban A pontból B pontba, majd vissza, az egész mozi egy hatalmas üldözés. Ráadásul nekem úgy tűnt, néha belegyorsítottak a kópiába, ettől a figurák olyan burleszkesen is mozogtak…  Egész egyszerűen a végére untam nézni, untam az újabb ökörségeket, a szokásos autó tetején bunyókat, az egész akcióhalmazt. Két órán át bele lehet fáradni – még egy jó film esetén is. Aminek esetleg van története és igazi szereplői. Itt ez hiányzik, mint ahogy az a Max is hiányzik, aki 1979-ben kergette Trancsírt, Bubbát, s kikötözte Johnnyt az autóhoz. Itt csak sivatag van, sült bolondokkal – azokat meg tudjátok, hova.

55%


"Max elment, robbanás, majd Max visszajött… ki ez bazzeg, Superman???" - ja, tényleg, ezt kihagytam, ezt is rühelltem. Egy kikúrt bűvészmutatvány az egész, kb. annyit üzenve: "Ide egyszerűen nem tudtunk kitalálni semmit, amitől a közönség nem röhögte volna halálra magát, úgyhogy inkább nem mutatunk semmit.".

Csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy ehhez képest a Halálos iramban egy Ványa bácsi Razz !
.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Ex Machina   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptyHétf. Május 25, 2015 3:26 pm

R2-D2 írta:

Ex Machina

Caleb (Domhnall Gleeson) egy fiatal programozó, aki egyik nap e-mailben értesül róla, hogy a Cég vezetője valami verseny fődíjaként egy hétig vendégül látja őt hiperszuper villájában: a szocialista munkaverseny hőse pedig földöntúli boldogsággal utazik főnökéhez vendégségbe. A több száz négyzetkilométeren  Shocked  elterülő birtok közepén álló ultramodern ház lakója, Nathan, igazán magának való figura, az a tipikus őrült zseni, a feltaláló, aki nagy magányában csak a teljesen nyilvánvalóan szexrabszolgának tartott néma kínai/japán/koreai alkalmazottat tűri meg. Rögtön kiderül, hogy egy végletekig egoista, arrogáns, alkoholista barom, viszont olyat ért el, amit eddig senki: mesterséges intelligenciát alkotott, egy női android, bizonyos Ava (Alicia Vikander – hú, gyönyörű ez a lány) személyében. Calebnek pedig a szakmai jutalomkirándulás helyett fontos teendője van, meg kell állapítania, hogy Ava rendelkezik-e emberi tudattal. Ez amúgy talán nem is egészen pontos, én inkább a lelket mondanám ide, de a film szerint legyen a tudat… A teszt végén pedig Calebnek – mint külsős, hiteles forrásnak – döntést kell hoznia arról, Ava sikeres projekt-e, vagy szükséges tovább fejleszteni. Azzal azonban a fiú nem számol, hogy főnöke egyre undokabb, arrogánsabb és kiszámíthatatlan lesz, mint ahogy azzal sem, hogy ember létére vonzalmat kezd érezni a robot iránt.

80%


Mivel megint a lényeg nagy részét leírtad, így megint csak itt reagálnék.

Én kevésbé éreztem benne a tudományos jelleget, mert oké, hogy ott az MI-n keresztül ott van, de inkább egy robotos köntösbe csomagolt thriller-drámát láttam, annak viszont nagyon jót.

Spoiler:

Részemről a film kevésbé volt intelligens, Nathan pedig kevésbé volt hiteles figura, mint amennyire ilyen helyzetben vártam volna, de Alex Garland ért a feszültségkeltéshez, pár eszközzel egy letisztult díszletben is meg tudja azt teremteni, és a drámai helyzetekben, az emberi természet vizsgálatában is ott van, elég csak megnézni, miket írt.

8/10

Ahogy néztem, várható magyar kiadás; keringenek már a szinkronos változatok, az meg általában azt jelenti.
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptyHétf. Május 25, 2015 6:19 pm

Niwrok írta:

Ex Machina

Mivel megint a lényeg nagy részét leírtad, így megint csak itt reagálnék.

Én kevésbé éreztem benne a tudományos jelleget, mert oké, hogy ott az MI-n keresztül ott van, de inkább egy robotos köntösbe csomagolt thriller-drámát láttam, annak viszont nagyon jót.

Ebben nincs miért vitatkoznom. Nekem is ez volt az elsőszámú élvezeti érték.  egyetért

Niwrok írta:

Spoiler:


Érdekes gondolatok, kettő mindeképp újdonság nekem:

Spoiler:
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptyHétf. Május 25, 2015 8:11 pm

R2-D2 írta:

Ex Machina

Érdekes gondolatok, kettő mindenképp újdonság nekem:

Spoiler:


Spoiler:
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptyHétf. Május 25, 2015 8:26 pm

Niwrok írta:

Ex Machina

Spoiler:
.



"Lehet, hogy Ava rendelkezik MI-vel, de az egy szociopatáé" - ez jó, ez nagyon tetszik. taps

Mindenesetre az biztos, hogy ha majd megjelenik, újra fogom nézni, így, rengeteg véleményt ismerve kicsit más megvilágításba kerülnek a dolgok... hmmm
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptyHétf. Május 25, 2015 10:15 pm

R2-D2 írta:

Ex Machina

"Lehet, hogy Ava rendelkezik MI-vel, de az egy szociopatáé" - ez jó, ez nagyon tetszik. taps


Egy dolog még eszembe jutott ehhez.

Spoiler:
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: 12 majom S1   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptySzer. Május 27, 2015 12:21 am

.




12 majom S1




“Más, sorozat formátumra adaptált mozifilmekkel ellentétben, mi nem szerettük volna ugyanazt kisképernyőre vinni,” –  nyilatkozta a 13 részes projekt  executive producere, Terry Matalas.  - “Teljesen újra gondoltuk. Nagy rajongói vagyunk a filmnek, imádjuk és végtelenségig tiszteljük azt. Semmiképpen sem szerettünk volna ahhoz nyúlni, amit már bemutatott. Senki ne várja, hogy a Syfy 12 Monkeys című produkciója Terry Gilliam 1995-ös filmjének tévés remekae-je lesz.”

Hogy ez mekkora szerencse!!! Nekem mondjuk bejött az eredeti mozifilm is, de arra a rendező egyéni látásmódja, történetmesélése, stílusa rendesen rányomta a bélyegét. Sokszor szürreális, nehéz és néha érthetetlen film lett belőle – sokadik nézésre viszont kétségkívül megvan annak is a bája. Ehhez képes a 12 majom sorozat maga a tökély: kimondottan szórakoztató, sokkal könnyebb, populárisabb, izgalmasabb, sokkal "időutazásosabb" alkotás lett. A lényeg mindezek között pedig az időutazáson van – a magamfajta rajongóknak a hasonló témájú filmek, sorozatok kész Kánaánt jelentenek: ez pedig itt sem volt másképp. Már az év elején indított (s sajnos abbamaradt) kibeszélőben is jeleztem, hogy még a lassacskán beinduló első három epizód is nagyon tetszett, most meg, hogy láttam az egészet, alig várom már, hogy megtudjam, merre viszik tovább Cole és Railly történetét.

2043-ban a Föld egy kietlen hely. 28 évvel korábban (áthallás  Cool ) egy halálos vírus 7 milliárd embert ölt meg a bolygón – a kevés immunis, aki maradt, az az ilyenkor szokásos farkastörvények között él. Vérmérséklettől függően mindenki alkalmazkodott a túléléshez, az eszközöket összegyűjtötték, az élelem fogytán. Ebbe a világba csöppenünk a nyitóképen, mikor is két jóbarát, Cole (Aaron Stanford) és Ramse (Kirk Acevedo) egy havas, elhagyott épület felé közelít, ami hajdanán a CDC központja volt. Az egész nyitókép olyan, hogy bármelyik pillanatban feltűnhetne Rick és csapata a TWD-ből, remek posztapokalptikus indítás, pedig aztán nem is ez lesz a lényeg. Cole és Ramse - miután megtalálták azt, amit kerestek -, visszatérnek a bázisukra, ahol egy Jones nevű tudós nő (Barbara Sukowa) vezetésével épp egy izgalmas projekt zajlik: a nő megpróbálja megmenteni a világot a pusztulástól. A feladat pedig nem más, mint Cole-t visszaküldeni 2015-be, a járvány kitörése elé, megkeresni egy bizonyos Cassandra Railly doktornőt (Amanda Schull), majd az ő segítségével kiiktatni a vírust, mielőtt az elterjedne. Tök egyszerűnek tűnik az egész, egy odaút, Cole elintézi a dolgot, a jövő pedig eltűnik – pontosabban az a jövő, ahonnan ő jött, eltűnik, és egy alternatív idősík jön létre…

Aha. Ha ilyen egyszerű lett volna, nem lett volna 13 rész, és nem lenne második évad sem. Természetesen ez nem fog működni, Cole pedig kénytelen oda-vissza ugrálni 2043 és 2015 között, hogy egyre közelebb kerüljön a gyilkos vírushoz. Itt amúgy hatalmas veszély leselkedett a sorozatra, mert simán beleeshetett volna abba a hibába, hogy egy epizód centrikus, végtelenített időugrálós történetté silányul, amiben a főszereplő minden egyes részben kinyír valakit, majd visszamegy, ezzel pedig közelebb kerülnek a megoldáshoz. Szerencsére az alkotók is érezhették ezt a veszélyt, így totál más irányba fordult minden: egyre inkább úgy tűnt, minden eleve el van rendelve, Cole pedig bármit csinál, a jövő nem változik. Talán leginkább a Vissza a jövőbe trilógiához, illetve az Az időgéphez tudom hasonlítani az egészet, csak annak sokkal komorabb, sötétebb változatában.

„Ez már megtörtént egyszer. És meg fog történni még egyszer. És még egyszer…” – ez jutott eszembe nézés közben. A fenti idézet a Csillagközi Romboló záró évadából való, de ide talán még jobba illik: ahogy Cole egyre többet ugrik az időben, ahogy haladunk előre a vírus utáni nyomozásban, úgy épül egyre zseniálisabban minden időszál egymásra. Néha kerestem az állam a földön, amiket itt egybefűztek, hogy a látszólagos értelmetlen mondatoknak milyen mély tartalma is van. Az első harmadtól a sorozat fő profilja az időutazás lesz. Cole néha szándékosan, néha véletlenül össze-vissza ugrál 2015-2017-2043 között, de a sorozat még a rengeteg flashbackkel önmagban is ugrál rengeteg más időpontra. Nagyon jó, néha megállítottam, hogy elgondolkodjak rajta, mit is láttam és hol is vagyok. Persze, mint minden időugrásos mozinak, ennek is lehet találni logikai hibáit (néhányba bele is zavarodtam), de önmagában zseniális az egész: 13x40 percnyi élvezet. Úgy, hogy mellette van egy vírus utáni nyomozós szálunk, egy politikai/titkosszolgálati thriller vonal, no meg a kötelező dráma és szerelmi szál. Báár.. a drámát azért nem erőltetném, ez nem SoA, vagy TWD, vagy BB. Már csak azért sem, mert eleve az időutazás ugyebár rendesen ki tudja oltani a dráma élét, amikor is egy újabb ugrással helyrehozható minden.

Két dolgot még mindenképp kiemelnék, ami 2043-hoz, a kietlen jövőhöz kapcsolódik, s ami engem iszonyat megfogott az időutazás mellett. Az egyik Jones és egy másik kolónia közötti kapcsolat, illetve annak eszkalálódása… szóval a fanatizmusnak hol lehet a határa? Hol van az, amikor a saját személyes tragédiánkat el kell engedni és valóban a köz érdekében kell cselekedni? Néztem és elgondolkodtam, melyik vezető betegebb a kettő közül – aki a múltért tesz meg mindent, hogy helyrehozza jelent, vagy aki a jelenben egy jobb jövőért??? Ide tartozik a másik, még zseniálisabb kérdéskör: van-e joga bárkinek úgy változtatni a múlton, hogy azzal eltörli a számára rossz jövőt, amiben már új emberek, családok élnek, s ami esetleg más számára érzelmileg megfelelő táptalajt biztosít?? Ki döntheti ezt el? Meg amúgy is… nem lehet, hogy az emberségnek tényleg kéne egy ilyen? Jó, nem ennyire durván, mert itt még magában a vírusban is van egy csavar, de mégis…S hogy mi és ki a 12 majom? Fogalmam sincs. Na jó, sejtésem van, de egyébként jól játszik a sorozat az infókkal, sokszor megvezet, sokszor hivatkozik a 12-re, mutatja a jelet, a végén még talán megfejtést is sejtet – de konkrétan mégsem lehet tudni, melyik 12 mit csinál. S ha már jel: az egész sorozat egyik legjobb figurája a dilis lány, Jennifer Goines (Emily Hampspire), neki borzongatóan sikerült megfognia a karakterét – simán lehetne Brad Pitt (Jeffrey Goines a mozifilmből társbérlője/tesója) a gyogyóban.


Ha mindenáron keresni kell negatívumokat, csupán néhány dolgot tudok felhozni. Az egyik az, hogy Jenniferen kívül picit sótlan mindenki, még a főszereplők is. Gördülékenyen halad a sztori, de valahogy sem Cole, sem Cassandra, sem Ramse nem tűnik ki semmivel, mindenki nagyon szűk keretek között mozog. Igazából senkit nem imádok és senkit nem utálok a karakterek közül. Olyan borzasztóan homogénnek éreztem az egész évadot, ahol agyalok ugyan a látottakon, de érzelmileg kevésszer vágott mellbe – aztán ez minden bizonnyal az utóbbi idők megemelkedett ingerküszöbének is köszönhető. Talán a közepére icipicit leül a lendület (sokat vagyunk egy helyben), de a végére iszonyat felpörögnek az évek, minden puzzle a helyére kerül. Vagyis hát majdnem minden. Kezdő sorozat és SyFy sorozathoz képest tisztességes látvány, bár azért érezni a grandiózusság hiányát – de bőven élvezhető így is. A járvány terjedését megnéztem volna, egy kis drámával, szívszorító képekkel bizonyára hatásosabb lett volna az egész – viszont valahol nem is ez volt itt a lényeg.

A lényeg az időutazás és annak paradoxonjai. Amit én márpedig szeretek.




80%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Márc. 04, 2019 6:24 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptyPént. Május 29, 2015 11:17 pm

R2-D2 írta:

12 majom S1

Nekem mondjuk bejött az eredeti mozifilm is, de arra a rendező egyéni látásmódja, történetmesélése, stílusa rendesen rányomta a bélyegét. Sokszor szürreális, nehéz és néha érthetetlen film lett belőle – sokadik nézésre viszont kétségkívül megvan annak is a bája. Ehhez képes a 12 majom sorozat maga a tökély: kimondottan szórakoztató, sokkal könnyebb, populárisabb, izgalmasabb, sokkal "időutazásosabb" alkotás lett. A lényeg mindezek között pedig az időutazáson van – a magamfajta rajongóknak a hasonló témájú filmek, sorozatok kész Kánaánt jelentenek: ez pedig itt sem volt másképp.

Ha mindenáron keresni kell negatívumokat, csupán néhány dolgot tudok felhozni. Az egyik az, hogy Jenniferen kívül picit sótlan mindenki, még a főszereplők is. Gördülékenyen halad a sztori, de valahogy sem Cole, sem Cassandra, sem Ramse nem tűnik ki semmivel, mindenki nagyon szűk keretek között mozog. Igazából senkit nem imádok és senkit nem utálok a karakterek közül. Olyan borzasztóan homogénnek éreztem az egész évadot, ahol agyalok ugyan a látottakon, de érzelmileg kevésszer vágott mellbe – aztán ez minden bizonnyal az utóbbi idők megemelkedett ingerküszöbének is köszönhető. Talán a közepére icipicit leül a lendület (sokat vagyunk egy helyben), de a végére iszonyat felpörögnek az évek, minden puzzle a helyére kerül. Vagyis hát majdnem minden. Kezdő sorozat és SyFy sorozathoz képest tisztességes látvány, bár azért érezni a grandiózusság hiányát – de bőven élvezhető így is. A járvány terjedését megnéztem volna, egy kis drámával, szívszorító képekkel bizonyára hatásosabb lett volna az egész – viszont valahol nem is ez volt itt a lényeg.

A lényeg az időutazás és annak paradoxonjai. Amit én márpedig szeretek.

80%


Milyen paradoxonok Rolling Eyes Smile ?! Még szóban is kijelentették, hogy ez a gép olyan, ami nem okoz paradoxonokat, mert csak Smile !

Tetszett nekem is az a három rész, amit láttam, a pontjaimból is látszik, hogy nálam a 12 majom folyamatosan javult. Be fogom fejezni, de hogy mikor... Komolyan mondom, már lassan több sorozatot nézek, mint filmet (lesz ide is "content" Smile ...), és ahhoz képest, hogy honnan indultam, igaz, hogy akár három éve sem készültek nagyon olyan sorozatok, mint most, hogy fél hollywood tévézik, ez neked sem lehet annyira hihetetlen, mint nekem hmmm .
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: 12 majom   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptySzomb. Május 30, 2015 3:30 pm

.




12 majom




„Ez pont olyan, mint ami velünk történik. Mint a múlt. A film sosem változik. Nem tud változni. De... valahányszor újra látod, másnak tűnik, mert te megváltoztál. Mást veszel észre benne.” - Nem is tudtam, hogy ilyen jó kis idézet lapul ebben a filmben. Tökéletesen kifejez mindent, amit magam is érzek a 12 majommal kapcsolatban: a gyerekkori lelkesedés, a hűha-faktor rendesen megkopott, s bár még így is egy tisztességes film lett, de ha ezt manapság, (majom)szűzen látom, biztosan nincs olyan jó véleményem róla…

Azon gondolkodom, mennyire zseniális is lehetne az egész, ha nincs Terry Gilliam. Az a faszi, komolyan mondom… beteg. Nagyon beteg. A 12 majom mozi változatának első harmadába random belenézve tudatlanul is simán meg lehet állapítani, hogy ki rendezte, ugyanazon az elmebeteg képi világ köszön vissza a vászonról, mint mondjuk a Zéró elméletben (így viszont mea culpa, ez tényleg a disztópikus trilógia része). A szürreális látásmód pedig jelentősen tompítja az élményt, amit egy időutazásos filmtől az ember várhatna, sőt, az első harmad a gyogyóban, a nyálát csorgató Willissel kimondottan kínos és idegesítő. Ha ebben a szakaszban nem lenne ott Pitt, mint az intézmény (és az egész film) legjobb karaktere, ha nem lenne ennyire szenzációsan megelevenítve Jeffrey Goines figurája, az ember abbahagyhatná az egészet a francba…

Valamikor a jövőben vagyunk - igazából tényleg nem fontos, mikor és hol, de egy icipici támpontnak azért jó lett volna -, mikor is az emberiség nagy része kihalt. 1996-ban egy gyilkos vírus rendesen leamortizálta az élővilágot, az emberek csupán 10%-a maradt életben, bolygót a szabadon bóklászó állatok uralják. Egyébként, mikor Cole a felszínre megy és az üres NY utcáin ténfereg, azok nagyon jó képek: még a gagyi medve és a háztetőn sétáló oroszlán is tök jó posztapokaliptikus hangulatot adnak a mozinak. Tisztára, mint mondjuk, a Legenda vagyok, itt is a természet az úr, az emberiség meg a vesztes. Nos, ebben a világban van egy (idióta) tudóscsoport, akik az időben vissza akarnak küldeni valakit, hogy gyűjtsön információt a 12 Majom Hadseregéről, akiknek a pusztulást köszönhetjük. A kiválasztott pedig egy rab (miért, hogyan  Question ) – vagy sokkal inkább egy pszichiátriai ápolt -, nevezett James Cole (Bruce Willis) lesz, aki elég rátermettnek tűnik a feladatra. Itt amúgy meg is állhatunk egy picit… ugyanis ez az indítás minimum felemás. Egyrészt becsöppenünk egy totál agyament világba (megint Gilliam miatt), ahol szinte mindenki úgy néz ki és úgy viselkedik, mint egy elmebeteg. Szinte fáj, ahogy az egész föld alatti bázis, a tudósok, a díszlet vizualizálva vagyon, értelmetlen és feleslegesen elvont beállítások tarkítják a mozit: ez még önmagában nem lenne baj, ha valami vígjáték elemei lennének, de itt elvileg komoly filmről lenne szó. A másik meg… Cole figurája. Hát nem volt jobb?? A múltba pont egy félbolondot, egy bűnözőt kell visszaküldeni? Hogy adatot gyűjtsön? Nem az lenne a logikus, hogy egy képzettebb, felkészültebb valakit, kevesebb erőszakos hajlammal, aki nem azzal kezdi az egészet, hogy balhézik a rendőrökkel??  Rolling Eyes

Az, hogy az időutazás mikéntje hogyan néz ki, abba nem érdemes belekötni. Hipp-hopp, egyszer itt, egyszer ott. Először téves időben, egy gyogyóban. Bármennyire is máshogy emlékszik rá a világ, a mozi első negyede, harmada egy elmegyógyintézetben játszódik… amiben egyetlen egy értékelhető összetevő van, egy bizonyos Jeffrey Goines (Brad  Pitt) személyében. Bár 20 perc után talán kicsit fárasztó, de ennek a figurának minden mozzanata élmény: a 12 majom azonban ekkor még csak egy-egy helyben járó bolondok háza történet. De itt legalább mindenki ott van, ahol lennie kell. Emlékeim becsaptak, mert sokkal kevesebb súllyal gondoltam én ezt a szakaszt (hehe, Gilliam otthon volt), így kissé fészkelődtem, mikor lépünk ki a hülyeségből és mikor lesz már végre az a sci-fi, amire emlékeztem. Mert eddig nem az.

Aztán a dolgok onnantól változnak, mikor Cole rendes időbe, 1996-ba tér vissza, a járvány kitörése elé hónapokkal. Innentől közel hibátlan az egész, egy zseniális időutazásos mozi, ahol minden mindennel összefügg, ahol a korábban látott képek, információk később értelmet nyernek. Az I Vh jelenet beépítése kiváló, a kisfiú és a pajta szintúgy: Kathryn Railly (Madeleine Stowe)  elrablása után helyreáll minden. Mintha kivették volna a pálcát Gilliam kezéből (és legközelebb megint csak a jövőbeni képeknél adták volna vissza neki), a kissé komor és nyomasztó képi világból végre eltűnt az őrület. Nincs nyáladzó Cole, nincs diliház – csak egy tisztességesen funkcionáló időutazásos film. Ugyan sokkal, de sokkal kevesebb benn maga az időugrás, mint amire emlékeztem (talán ha négy van), mégis, az egymásra épülő mondatokból, érzelmekből, eseményekből a végére egy egész jó kis film kerekedik. Magam részéről ugyan kíváncsi lettem volna, maga a vírus hogy pusztítja el az emberiséget, meg igazából Cole-ről sem tudunk meg lófaszt sem, de összességében a fináléra egész jól éreztem magam.

Egy dolog mindenképp eszembe jutott, ami viszont önmagában van olyan zseniális, hogy érdemes beszélni róla, ami sokkal inkább köthető a film utóéletéhez, mint magához a mozihoz: én teljesen elfelejtettem, mit is csinált a Hadsereg valójában. Valahogy úgy van felépítve az egész, hogy végig a vírust és annak pusztítását sulykolják az fejünkbe, most, közel húsz év után pedig rendesen meglepett, hogy Jeffrey és csapata mit művelt. Tuti, valami pszichológiai alapja van, de a 12 Majom Hadserege végig úgy élt bennem (s szerintem a köztudatban is), mint a bolygó elpusztítását előidéző vírus elterjesztői, a 12 majom, mint film pedig azt ezt megakadályozni hivatott történet elmesélése. A dolog ennél sokkal egyszerűbb és alapjaiban más is, lényegesen többet foglakozik Cole pszichéjével, bizonytalanságával: majdnem, mintha Gilliam saját maga lenne a főszereplő. Aki nem tudja eldönteni, bolond-e vagy sem, aki a Kasszandra-komplexus hatása miatt elhiszi magáról, hogy őrült és gyógyulni akar. Az, hogy igazából Cole teljesen alkalmatlan erre a feladatra, lényegtelen, a 12 majom majdhogynem a feladat helyett a hírnökre koncentrál. Rengeteg kérdés, háttérinfó megválaszolatlan marad, mint ahogy önmagában a film első és utolsó kockái által bezárt hurok léte is. Mert az bizony egy hatlamas paradoxon.

A 12 majom Terry Gilliam szürreális és hibbant látásmódja miatt 20 évvel később közel sem nyújtja azt, amit először: időutazás, sci-fi, minimális, bolond annál több (legalább jó helyen), viszont sok moralizálás egy sérült ember körül. S ha már 2015 van, óhatatlanul adja magát az összehasonlítási kényszer a most futó 12 majom sorozattal: nos, egyelőre a SyFy produkciója sokkal közérthetőbb, logikusabb, fantasztikusabb, egyszerűen sokkal élvezhetőbb, mint ez (még a majomlogo is kifejezőbb). Ez megint csak egy szerintem feleslegesen kulttá avanzsált film lett, bolondokkal, egy bolondtól.




75%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Márc. 04, 2019 6:25 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptySzomb. Május 30, 2015 10:06 pm

R2-D2 írta:

12 majom

„Ez pont olyan, mint ami velünk történik. Mint a múlt. A film sosem változik. Nem tud változni. De... valahányszor újra látod, másnak tűnik, mert te megváltoztál. Mást veszel észre benne.” - Nem is tudtam, hogy ilyen jó kis idézet lapul ebben a filmben. Tökéletesen kifejez mindent, amit magam is érzek a 12 majommal kapcsolatban: a gyerekkori lelkesedés, a hűha-faktor rendesen megkopott, s bár még így is egy tisztességes film lett, de ha ezt manapság, (majom)szűzen látom, biztosan nincs olyan jó véleményem róla…

A 12 majom Terry Gilliam szürreális és hibbant látásmódja miatt 20 évvel később közel sem nyújtja azt, amit először: időutazás, sci-fi, minimális, bolond annál több (legalább jó helyen), viszont sok moralizálás egy sérült ember körül. S ha már 2015 van, óhatatlanul adja magát az összehasonlítási kényszer a most futó 12 majom sorozattal: nos, egyelőre a SyFy produkciója sokkal közérthetőbb, logikusabb, fantasztikusabb, egyszerűen sokkal élvezhetőbb, mint ez (még a majomlogo is kifejezőbb). Ez megint csak egy szerintem feleslegesen kulttá avanzsált film lett, bolondokkal, egy bolondtól.

75%


Willis ide, Pitt oda, ez a film nekem nem akkora kedvenc, hogy látni akarjam. Előbb nézném a sorozatot én is.
Még a Parnassust megnéztem, de azóta folyamatosan a Tideland jut eszembe Gilliamről, és így eszem ágában sincs megnézni a filmjeit.
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptyHétf. Jún. 01, 2015 9:58 pm

R2-D2 írta:

Csillagok között

Ment volna el a faszom megmenteni az emberiséget…  tongue


No. én is újranéztem és jottányit sem változott a véleményem. A mozi első 50 perce továbbra sem tetszett, máshogy képzelem egy éhező civilizáció mindennapjait. Apaként továbbra sem hagynám ott gyerekeimet, meg továbbra is fura, hogy az első beeső pilótát felküldi az űrbe a NASA...

A fagyott felhő a levegőben még mindig zavart, de amúgy a mozi második fele, kétharmada nagyon rendben van. Akkor is, ha igazándiból még mindig nem egészen értem a finálét a dimenziókockával, meg hogy továbbra sem kaptam választ a két legnagyobb paradoxonra: sem a féreglyukra, sem a könyvespolcra.

És ezen nem segít az egyébként szenzációs BD extralemez sem. Az első 50 perc tudományos okfejtései lenyűgözőek, de a fekete lyukból való visszatérésre nem adnak magyarázatot. Annyi átjött, hogy miért tartják az eddigi "legtudományosabb" sci-finek az Interstellart, rengeteg valós számítás, fizikai egyenletek, NASA eszközök adják az alapját, de az igazi kérdéseimre ez sem ad választ.

A 12 kisfilm, ami a film készítésével foglakozik, egyszerűen lenyűgöző. Bámulatos az a precizitás, amit Nolan és stábja véghezvitt, kezdve a valós méretű, totál funkciókész Rangertől az izlandi helyszínen, a Kip Thorne féle feketelyuk ábrázoláson át, a templomi orgona használatáig. Iszonyat munka van ebben a filmben, örülök, hogy megismerhettem, mekkora. Sőt, az egyik bajomat meg is magyarázták a homokviharral és a penésszel: először van a penész, majd a kihaló termény elsivatagosodást okoz, ami kedvez a homokviharoknak. Így logikus, de ez a filmben így nincs benn.

S még valami. Minden kisfilm alatt a főtéma zenéje megy, ami eddig fel sem tűnt, milyen zseniális.


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Hétf. Márc. 04, 2019 6:25 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 EmptyKedd Jún. 02, 2015 9:23 am

R2-D2 írta:

Csillagok között

...máshogy képzelem egy éhező civilizáció mindennapjait.


Miből szerettél volna többet látni, hogy el tudd képzelni, hogy az éhező civilizáció ilyen is lehet Rolling Eyes  ? A bombázott éhezőkből? Az elsivatagosodott nagyvárosokból? A kukoricaszállító kamionok mentén könyörgőkből, zokogókból?

Igen, vannak helyek, ahol sántít a dolog, üzemanyag például feltűnően sok van, még ha bioetanolt csináltak is a kukoricából, de ez nekem kicsit olyan, mint látni a világ egy olyan kis szeletét, mint Beverly Hills, és utána azon dünnyögni, hogy "de hát az emberek nem így élnek, bahhhh, de szar..." Razz . Ez, ami a filmben van, kb. az, ami az amerikai álomból a kukoricaföldek közelsége miatt megmaradt, rezervátum, amit jó eséllyel egy katonai körgyűrű tart fenn, hogy az éhezők le ne legeljék a lábon álló kukoricát, és azért tart fenn, hogy egyáltalán legyen, aki a kukoricát viszonylagos békességben meg tudja termelni.
Vagyis ez ugyanazt fejezi ki, mint a talált bolygók: ez a mostani trendek szerint létrejövő világnak ideális része, de még ez is kurva szar! Plusz lanyha baseball, smink a haldoklón.
.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 2.0   R2-D2 írásai 2.0 - Page 23 Empty

Vissza az elejére Go down
 
R2-D2 írásai 2.0
Vissza az elejére 
22 / 67 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 44 ... 67  Next
 Similar topics
-
» R2-D2 írásai 1.0
» R2-D2 írásai 3.0
» R2-D2 írásai 4.0
» Niwrok írásai 2.0
» Niwrok írásai 1.0

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: