HomeCalendarGalleryGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés

Share | 
 

 Európa Park, Németország

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3603
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Európa Park, Németország   Szomb. Júl. 19, 2014 9:25 pm

Vidámpark túra VIII. rész, (2011)


Európa Park (Rust, Németország)


A tanulópénzt valahol mindig meg kell fizetni… több szempontból nem is véletlen, hogy erről a 2011-es útról írok legkésőbb, ugyanis az egyik legfelemásabbra sikerült parkozásunk volt - a tapasztalatlanság miatt. Más, mikor az ember nyaral valahol, s a szállásához közeli parkba látogat el egy fürdésre kevésbé alkalmas napon (Mirabilaandia), vagy más, mikor a hazafelé útban tesz 100 km-es kitérőt egy jó kis parkozásra (Gardaland), és megint más, mikor egy otthonától 1000 km-es útra indul, felfedezni egy új világot. No, az Európa Park lett nekünk az első ilyen tervezett útunk, annak minden pozitív és negatív hozamával együtt. Az emlékek ugyan már jócskán megszépültek azóta, de őszintén szólva az egész kaland minimum kétes sikerű lett.

Abban az időben volt a fiamnak egy alagút mániája, úgyhogy az utat ő tervezte: a 954 km-re lévő parkba végül is Svájcon át, kerülő úton mentünk, hogy az Inssbruck utáni 15 km-es alagutat meg tudjuk nézni, így lett a táv 1200 km. Egy ideig minden tökéletes volt, de aztán Voralberg tartományban beütött a krach: autópályán, egy alagútból kiérve a 80-as táblánál kanyarban parkoltak az osztrák rend büszke őrei és gyorshajtókra vadásztak. Nem tudom már pontosan, mennyivel mértek be, de valahol 100 és 110 között mentem (tehát nem eszetlenül). No rendőrök megállít, büntetés kiszab: 250 Euró. A szívem majdnem megállt, a költségvetésünk egyharmada… s hiába mondtam neki, hogy ugyanekkora gyorshajtásért a keleti régióban (Burgenland, Graz környéke) 30 eurót kell fizetni, a rendőr hajthatatlan volt, s szidta a rendszerüket, miszerint TARTOMÁNYONKÉNT más a tarifa!!! Aki tehát Nyugat-Ausztriában jár, fokozottan vigyázzon, mert a gatyáját is elfizetheti. Ráadásul voltak olyan szemetek, hogy csak külföldieket állítottak meg, az osztrákok úgy szabtak el mellettünk, mintha ott sem lett volna a radar. S nem is volt ott: egy németet szúrtak még ki, az osztrák rendszámú kocsiknál szinte bele se néztek a készülékükbe… Fuck.

Ezek után érthető, hogy nem leltem túl nagy örömöm Lichtenstein fővárosában, Vaduzban. Pedig gyönyörű hely, igazi ékszerdoboz: 5100 főjével talán a legkisebb főváros a világon (ebben nem vagyok biztos). Gyönyörű sétálóutcája van, a magasban egy vár tornyosul, a városból kivezető, Rajnán átívelő híd túloldalán pedig már Svájc van. Fura is volt egyébként belépni Lichtensteinbe, az ember elszokott a határellenőrzéstől, ugyanakkor bőven megérte a rumlit és a kerülőutat: elmondhatjuk, hogy voltunk ebben a kis országban, sőt, utána Svájcban is.








Az viszont egy teljesen külön világ, amit láttam belőle a pályáról az lenyűgöző. Nem kicsit drága, pl. csak éves autópálya-matrica van, s meglehetősen érdekesen váltják az eurót. Hogy nekik jó legyen… A svájci villámlátogatás már problémamentes volt, pedig izgultam kicsit, mert nem ragasztottam ki a matricát, gondolva, hogy utána felteszem ebayre és fél áron eladom – persze, meg is próbáltam, csak az ebay törölte a listázást, mert hivatalos iratnak minősül. A fenébe… A német szállás egy Rust nevű kisvárosban volt, a Park mellett: hihetetlen , milyen profizmussal épült ki a szállások tömege a Park vonzásában – nem hiába, az évi 4 millió!!! látogató egy részének aludni is kell valahol…






Ennyi bevezető után aztán másnap Európa Park, ami Németország legnagyobb élményparkja, kb. 850 000 m² területen fekszik. A teljes szabadidő-komplexum 970 000 m²-t foglal magába és a leglátogatottabb szezonálisan nyitva tartó élménypark a világon. A 16 témavilág és ezen belül a 13 ország köré csoportosul a több mint 120 attrakció és a bemutató show-k. A parkhoz tartozik továbbá 4 hotel és egy mozi is. De felesleges is idézgetnem a wikit, ITT mindent elolvashattok, ami fontos. Inkább saját benyomásokat és jó tanácsokat írnék, úgyis azok a fontosabbak. A nap egyébként úgy kezdődött, hogy reggel csöng a telefon, hogy az egyik alkalmazottam éjjel, seggrészegen bement az üzletbe és lenyúlta az előző napi bevételt. Miután túl részeg volt, reggel nem tudott fölkelni és nem tudta visszatenni – így bukott le, meg ki. Ezzel kezdődött ez a nap, és folytatódott a kálvária…







Az Európa Park hatalmas és drága. Túlságosan is az. A parkolók számából talán még nem is látszik – ekkora volt olaszban is -, de ahogy beléptünk a kapun, iszonyat tömeg fogadott. Az országokra bontott, tematizált utcákon szó szerint hömpölygött a tömeg,  ami vélhetően a szerencsétlen időpontválasztásnak is volt köszönhető: ezek szerint augusztusban, a német szabadságolási főszezonban hiba oda menni. Mindez azt jelentette, hogy gyakorlatilag alig élveztünk valamit a Parkból, volt olyan része, ahol egyáltalán nem is jártunk. Naívan és kezdőként azt hittük, egy nap elég lesz rá – mert a nyaraláson mindig elég is volt -, de az élet bebizonyította, hogy nem. Az Európa park minimum kettő, de inkább három napos program, akkor talán fel lehet fedezni rendesen. Hatalmas távolságok vannak a játékok között, ráadásul korábban is bezár, mint déli társai: amikor ott voltunk, 18 óra helyett a rendkívüli tömeg miatt 20-ig volt nyitva, de hol van ez az olasz parkok 22-23 órás nyitvatartásatól??? Borzasztó volt.

Mégis, a legjobb és legfontosabb, hogy az akkor 10 (most már 12) kinézett és tervezett hullámvasútból 9-en ültünk. Van, amin kétszer is, mert a nyolc órás záráskor futva!!! rohantunk még körbe, egy-egy utolsó menetet elcsípni (akkor már kevesebben voltak). Minden vasútra minumum egy órát kellett sorba állni, ami azért 32 fokban, két gyerekkel nem épp kellemes élmény, de a Blue Fire-on ez az idő kettő óra volt, a Posseidonon meg másfél. Érdekes, fél nyolckor ugyanez az idő 5 percre csökkent - rohantunk végig az üres várakoztató csarnokokon, ahol még délelőtt a hajunkat téptük… összességében, így utólag azonban az egész nem volt rossz, ráadásul ültem Európa akkori legmagasabb vasútján is. Ott jártunk óta átadtak újabb kettőt, egy meg kimaradt – úgyhogy valamikor vissza kell menni. Úgyis láttam nyugdíjas házaspárt hullámvasútazni, addig még bőven van időm…



Ezúttal sajnos a park teljes bemutatásától el kell tekintsek, mert nem jártam be. Így csak arról a kilenc vasútról írok, amin ültem is…


Silver Star

2012-ig Európa legmagasabb hullámvasútja volt, a Bolliger & Mabillard cég a Mercedessel közösen fejlesztette, illetve részben a Mercedes szponzorálta az egészet. 73 méteres magasságával sokáig egyedurakodó volt, csupán két éve szorult a dobogó második fokára. A beszállás, illetve a várakozó sor egy külön erre a célra épített, mini-mercedes múzeumon megy keresztül, érdekes, hogy az iszonyat tömeg ellenére viszonylag gyorsan be lehetett jutni rá. Az 1620 fő/órás kapacitása alapján 1600-an álltak előttünk. Iszonyat jó élmény volt, mikor húznak föl, olyan a sín, mintha az égbe menne.






Blue Fire

Nem túl magas, csupán 38 méter, de annál izgalmasabb. 2,5 mp alatt gyorsulsz 100-ra, jó néhány kanyar és átfordulás színesíti a menetidőt. Tulajdonképp sem a 3.8 G, sem a 100 km/h-s tempo nem égbekiáltó, mégis, az egyik legjobb élmény volt. Aztán az is lehet, hogy a közel két órás sorbanállás után megváltás volt??? Ja, ezt meg a Gazprom szponzorálta…






Euro Mir

Igazi csemege! Egy épületben körkörösen felhúznak 28 méter magasra, majd az épület körül, részben arra épített pályán jössz le. De!! A kocsik el tudnak fordulni saját tengelyük körül, így könnyen hátrafelé találod magad – el is neveztük háátrafelé vasútnak. Zseniális, családi szórakozás! Érdekesség, hogy – akárcsak más parkokban -, itt is egy építő cég dominál, ezúttal a Mack Ridesnek van több járműve telepítve. A várakozó sor mellett egyébként egy MIR űrállomás replika van letéve díszletnek…





Eurosat


Egy hatalmas gömb,a minek belsejében van a vasút. 45 méter magasról indul, a gömb tetejéből, s elvileg a világűrben való utazást hivatott megidézni. Nekem nem jött be annyira, meglehetősen rázott, meg sötét sem volt benne teljesen. Ellentétben a  Novgoroddal. Mindenestre a gömb, amiben működik, az EP egyik szimbóluma.





Pegasus

Pontosan ugyanilyen van az osztrák Märchenparkban (Familienpark Neusidlersee) ami mára a magyar családok első számú parkja a környéken. Még a díszlete is majdnem ugyanez, csak míg Ausztriában ez a fő attrakció és külön épületet kapott a beszállás, itt ez egy bébivasút a maga 13 méterével.





Matternhorn-Blitz

Qrva sokat vártunk rá, de qrvára megérte. Pakal-stílusú, csillékben ülős, sablonvasút, amit a gyerekek imádnak. Svájci, alpesi díszlet, tehenekkel, jódlizó bábukkal. Tetszett, hogy a 16 méteres induláshoz egy épületen belül, liftszerűen húztak föl. Ja és ez is Mack Rides.






Schweizer Bobbahn

Ilyen nem sok van, talán két parkban láttam hasonlót: családi szórakozás, kétszemélyes kis kocsik, különféle országok színeiben. 20 méterről indul, kanyarog, 50-nel csúszik le: inkább kellemes és mókás, mint adrenailnnövelő.







Atlantica

A két, általunk meglovagolt vízi vasút egyike. Ha leginkább hasonlítani kellene, talán a Mirabilandia Niagarájához lehet mérni, de ez mégiscsak más. Mack Rides, természetesen, felhúznak 30 méter magasra, ott körbeforgatnak, hogy jól nézz körül, majd átcsúsztatnak 15 méterrel arréb, egy pici lejtőn. Ott,fönn, úgy érzed, továbbcsúszol, de persze nem. Aztán utána j ön a nagy lejtő és a nagy csobbanás. Király!






Posseidon


Az egyik legnagyobb szívás és egyben az egyik legnagyobb öröm is, s mindkettő érzés a várakozással függ össze. Mikor először sorban álltunk rá, a díszletként funkcionáló Trójai faló valaga alá álltunk, azt hittük, a fejénél vége a sornak. Nos, különféle termeken keresztül másfél órát álltunk sorba, míg beülhettünk!!! Ugyanez este 5 perc volt… A vasút természetesen Mack Rides (micsoda mutyi!!!), 23 méterről indul, de félig vízben megy. Nagyon király, tök jó vonalvezetés, jó kis családi kaland.






No, ennyi volt, amin ültünk és számít. Jómagam a kisebbik gyerekkel voltam még ilyen kisebb szellemvasút félében, meg talán valami mini-leejtőn, de a lényeg ez volt. Az elmúlt 3 évben újabb két vasútat adtak át, egy fa hullámvasútat, meg egy láblógatósat. Mindkettőt imádom, úgyhogy tényleg vissza kell menni. De csak június végén, július elején, mikor a német gyerekeknek még nincs szünet.

A hazaút már majdnem zökkenőmentes volt, leszámítva, hogy egész napos parkozás után 21:30-kor indultunk haza, és 900 km végére már alig bírtam vezetni, olyan hullafáradt voltam. Ráadásul Németországaban csak Red Bull meg Monsters van a kutakon (a kávé iszonyat szar), úgyhogy több liternyi energiaital tartotta bennem a lelket hazáig. Többet ilyet nem csinálok, brutális volt éjjel jönni. Mindegy, jó tanulság volt az egész út szervezésből, azóta már mindent okosabban csinálunk. Ez meg volt a tanulópénz – hülye ember saját kárán tanul.




.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
 
Európa Park, Németország
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Hullócsillag Park
» Central Park, Manhattan
» Németország (Európa, EU)
» -= Park =-
» Smaragd Park

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: A mozitermen kívül :: Vidámpark túrák-
Ugrás: