HomeCalendarGalleryGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés

Share | 
 

 Niwrok írásai 1.0

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
Ugrás a köv. oldalra: : Previous  1 ... 29 ... 54, 55, 56 ... 60 ... 66  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Da Vinci démonai / Da Vinci's Demons S3   Vas. Nov. 15, 2015 10:22 pm

.
Da Vinci démonai / Da Vinci's Demons S3



Jó régen, bő egy éve volt, hogy Leonardo mester életjelet adot magáról, mert az ugyan elég gyorsan eldőlt, hogy a kellően népszerű második évad után folytatás készül, amit le is forgattak, de a szokásos nyári időpontban csak nem akart megérkezni. Végül a gyártó Starz nem is vetítette TV-ben, hanem ahogy más csatornák is mostanában, egyben tolta ki az egész évadot a netre, hivatalosan azért, hogy így kedveskedjenek a "darálva" nézőknek. Tudom, hogy ez nem jelent minőségi kategóriát, hiszen a Netflix is így van a House of Cards-zal, de a Starz nem így csinálta eddig, és így volt egy kis "gagyi" érzete a VoD-nak, amit a Da Vinci démonai szerintem az eddigiek alapján nem érdemelt... és mertem remélni, hogy ez a harmadik, egyelőre befejezőnek titulált évaddal is így lesz.

Az olyan érdekelt feleket, mint Sixtus pápa, Lorenzo de Medici, Leonardo, továbbá a Labirintusba frissen toborzott Girolamo, annyira lekötötte eddig egymás manipulálása és hátbaszurkálása meg a Levelek Könyvének keresése, hogy észre sem vették, még egy résztvevő van a táblán, csak amikor már utóbbiaknak köszönhetően az Oszmán Birodalom szó szerint az ajtón dörömbölt. Így hiába Leonardo zsenialitása és a nála levő gyorsépítő készletek (vagy tényleg nem kell több egy újfajta ágyú vagy egy csodakütyü megépítéséhez fél napnál Smile ?), Bayezid herceg katonái végül lerohanják Otrantot, ahonnan muszáj menekülniük a túlélőknek, remélve, hogy kellő összefogással visszatérhetnek, és sikerül visszaszorítani a törököket a tengerbe. De nincsenek egyedül a szökésben és a bujkálásban, mert Donati kisasszony ugye volt már vatikáni ügynök és török kém is, szinte minden szálat elvágott maga mögött, így aligha számíthat bárki jóindulatára, ahogy Clarice-nak is menedéket kell keresnie, miután Carlo mesterkedése csődbe juttatta és ezzel súlyosan meggyengítette a Medici Bankházat. Azzal pedig, hogy a Medicik -ha a csecsemő Giuliot nem számoljuk- mind egy szálig elhagyják Firenzét, Vanessára és Nicora marad, hogy megszervezzék a város működtetését... noha elsőre nem tűnik túl valószínűnek, hogy egy szajha és egy festőinas szavára túl sokat adnának a tekintetes polgárok.

Ahogy látszik, konfliktusban és potenciális akciójelenetekben nem szűkölködik már ez a kis "előző rész tartalmából" sem, és még ezt sikerült egy kicsit még tovább bonyolítani. A lényeg igazából az, hogy az eddig szétszóródott kisebb frakciókat mind elnyeli a két pólus, a belső ellentétek az Oszmán Birodalommal szemben állva háttérbe szorulnak, vagy legalábbis kéne szorulniuk... persze csak átmenetileg. Kevés hírmondó marad ugyanis, akik személyesen tudnának beszélni az oszmán sereg erejéről, a katonák számáról illetve a harci eszközeik, például a "tankjaik" pusztító hatékonyságáról. Sixtus pápa újabb keresztes toborzása lenne az, ami Itália egységét kifejezi, de közben a résztvevők már azon mérlegelnek, hogy azért túl nagy hatalmat sem kéne ezzel a Vatikán kezébe adni, amit békeidőben garantáltan felhasználna ellenük, és már az árnyékszervezetek is abban gondolkodnak, egy esetleges győzelem után hogyan hajtsák igába vagy iktassák ki azt a sereget, ami őket hatalomhoz segítette. A már ismert szereplőkhöz talán csak az egyik legnagyobb velencei kereskedőházat vezető Laura Cereta csatlakozik fontosabb szereplőként, a többit megoldják a két évadon át szerzett tapasztalatok egymásról. A politikai játszmák így legalább annyira jók, mint eddig, főleg, hogy közben még mindig téma a Levelek Könyve, bár mert a kialakult helyzet miatt a teljes kódex szinte elérhetetlennek látszik Konstantinápolyban, most már úgy tűnik, az egyetlen Itáliában levő oldallal lesznek kénytelen beérni a keresők, de ezen nem is görcsölnek annyit, a konszenzusos vélemény szerint önmagában az is halálosan veszélyes, és felhasználása képes lenne döntő csapást mérni bárkire. Mint az arany cikesz a kviddicsben Smile . Így aztán van manipuláció és szervezkedés, amit kiegészít a kincskeresés, a rejtély felderítésének izgalma, hogy vajon mi lehet az, ami annyira erőteljes tudás egyetlen papírlapon, amitől a pápa is lúdbőrzik, és akkor ez még csak a remek váz, amire a többit ráépítették.

Ami nekem különösen nagy megelégedettséget jelentett, az a címben van. Legutóbb hiányoltam, hogy noha a második évad Leonardo szempontjából egy remek kalandfilm, de démonokhoz alig van köze, pedig az őrület és a zsenialitás határán egyensúlyozó Leonardo az első évad egyik kiváló húzása volt, még ha néha túlzásba is vitték a látomásokat. A készítők is érezhették, hogy ebből a szempontból sántít a dolog, és ennek kompenzálására olyan terheket kezdek pakolni Leonardora, ami alatt csak idő kérdése volt, hogy mikor roppan össze. Az már legutóbb is megvolt, hogy éppen akkor talál rá a szinte egész életében keresett anyjára Bayezid herceg oldalán, amikor éppen ágyúval készül szétlőni a hajót, amin állnak, de ezt szusszanásnyi idő nélkül követi a kudarc, az, hogy még ilyen áron sem sikerült megfékezni a flottát, majd később, mintegy ennek magyarázatára jön a felismerés, hogy az egyetlen, akit Leonardo nem tud legyőzni, az ő maga... az oszmán sereg sikerének zálogát ugyanis az ő tervrajzai jelentik, az ő továbbfejlesztett fegyvereivel támadnak és gyilkolnak, amit ő legfeljebb csak Firenze és a maga megvédésére szánt. És így tovább, szépen építik fel a bűntudat-önvád spirált, egészen odáig, hogy már nem csak azok a látomások gyötrik, amik a múltban gyökereznek, hanem a "mi lenne, ha?" démonjai is. Ráadásul mindebben társa is akad, mert nem csak ő viaskodik magával, és ennek keretében talál Leonardo egy szövetségest, amit leginkább a közös átok és tisztelet kovácsol össze, amíg csak lehet.

De ez az évad még ennél is többet tartogat, ami a kis kellékeket, díszeket, meglepő fordulatokat vagy érdekességeket jelenti. Végig azt éreztem, hogy az íróknak sok ötletük volt arra, hogy merre vigyék a történetet, miket pakoljanak bele, de mert jó előre tudták, hogy ez az utolsó, így próbáltak mindennek helyet keresni benne. Nem mondom, hogy ez nem hatott néha a fő történetszál ellen, hogy az is haladjon, mert a sok apróságnál le tudtak ragadni, és akár egy teljes részt rászánni olyanokra, mint Andrea felbukkanása, de ahogy az illeszkedik a nagy egészbe, és amilyen érdekes önmagában, abszolút helyét éreztem az évadban. Mivel nem kellett attól félniük a stábtagoknak, hogy valamelyik szereplőre később még szükségük lesz, így akit lehetett, el is tettek láb alól, olykor egészen látványos módokon, így törve egyszerre R. R. Martin és Hannibal Lecter babérjaira. Ugyanígy a pénzt sem volt muszáj annyira szűken fogni, ezért lehetett mindössze pár jelenetért olyan komplex látványvilágot teremteni, mint ami itt van a fürdőházban és Madam Singh bordélyházában, és amúgy is sok a helyszín, még ha azok sokszor szűkek is, barlangok, tömlöcök vagy műhelyek. De tényleg felsorolni sem tudnám ezeket a színesítő vagy igazi meglepetést jelentő elemeket, pár régi epizódszereplő visszatérését, Leonardo új találmányainak bemutatását, de akár azt is, hogy milyen az, amikor Clarice igazán meg akar tudni valamit. Az meg, hogy eközben a szereplők néha elég ostobán viselkednek, és az az idegesítő vonás, hogy tényleg hogy a picsába tudja Leonardo összeeszkábálni a cuccait ilyen gyorsan, az meg eddig is így volt...

A Da Vinci démonai nekem tényleg ott hagyta abba, ahol "kell", a csúcson. Amúgy is jó volt a karakterválasztás, Leonardo rejtélyessége és zsenialitása okkal ébreszt kíváncsiságot, de ezen túl sikerült köré egy olyan világot kreálni, ami egyszerre hihető és mégis misztikus a sok gépezettel, alkimista kotyvalékkal, miközben épít a történelmi tényekre, filozófiai kérdéseket feszeget a hit és a tudomány kérlelhetetlen szembenállásáról, és az emberi tényezőt is mögéjük helyezi. A modern Icarus részemről beteljesítette küldetését.

9/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 1.0   Vas. Nov. 15, 2015 10:42 pm

Niwrok írta:
.
Da Vinci démonai / Da Vinci's Demons S3

A Da Vinci démonai nekem tényleg ott hagyta abba, ahol "kell", a csúcson. Amúgy is jó volt a karakterválasztás, Leonardo rejtélyessége és zsenialitása okkal ébreszt kíváncsiságot, de ezen túl sikerült köré egy olyan világot kreálni, ami egyszerre hihető és mégis misztikus a sok gépezettel, alkimista kotyvalékkal, miközben épít a történelmi tényekre, filozófiai kérdéseket feszeget a hit és a tudomány kérlelhetetlen szembenállásáról, és az emberi tényezőt is mögéjük helyezi. A modern Icarus részemről beteljesítette küldetését.

9/10
.

taps taps taps Bíztató. Majd reflektálok.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: A szem tükrében / I Origins   Csüt. Nov. 19, 2015 11:37 pm

.
A szem tükrében / I Origins



A filmről már azelőtt is tudtam, hogy R2 írt volna róla, de a kedvem ő hozta meg, az írásából viszont mostanra igazán csak annyi maradt meg, hogy az I Origins a genetika esetleges spirituális vonatkozásait kapcsolja valahogy össze a szemmel, ahogy az a cím "újrafogalmazott" magyarításából már látszik is, de igazából hasonló szójáték van az "I" és az "eye" között is.

Ennek a halogatásnak részben az is volt az oka, hogy Mike Cahill előző filmjének, az Another Earthnek amilyen érdekes volt az alapötlete, nekem annyira nyomasztóra és vontatottra sikeredett a rendező költői stílusa miatt, amiben ezerszer inkább egy képi hatásban bízik, mint hogy azt akár egyetlen szóval is kifejezze, én viszont nem vagyok ilyen gyors "képolvasó". Ott a sorskérdések és a filozófia volt összekapcsolva, itt pedig a tudományt és a spiritualitást próbálta Cahill közös alapokra hozni, sokkal sikeresebben, de sajnos ez a stílus nekem még mindig nem jött be. A film első fele a sok, tartalmában elgondolkodtató, de előadásában álmosítóan lassú és tömény, orvosi szakzsargonnal és a filozófiai vitával teletűzdelt jelenetével nekem bizony unalmas volt, bármennyire is ismerős arcok köszöntek is vissza a képernyőről (nekem nem csak "Glenn" volt ismerős, hanem szinte a fél szereplőgárda, a Karent alakító Brit Marling például pont a Felettünk a Földből). Sajnos Ian kísérletei Karennel túl szárazan, a szerelme Sophie-val túl elvontan, valami idealizált lelki kiteljesedésként volt bemutatva, amit egy ideig még jól viseltem, aztán a metrós jelenet néma "összekapcsolódásánál" túl elborult lett nekem az egész (már a pár hónapja lehúzott Upstream Colours is eszembe jutott közben), és pont a kritikus pontra, a liftes jelenetre szakadt meg az érzelmi kötődés a szereplőkkel, onnantól kezdtem végképp kérdezgetni, hogy miért is nézem ezt, meg várni a végét, feszültség szempontjából a legrosszabbkor.

Így nekem nem egy új film kezdődött a közepén, hanem egyáltalán elkezdődött az, amihez csak egy túlnyújtott felvezetés és alapozás lett a szűk első egy óra, a hét éves ugrás miatt nem is nagyon lehet máshogy. Nekem ezek a részek hozták meg az izgalmat, hiszen az egész egy rejtélyes és elég bizarr nyomozással indít, de ennek a szakasznak volt meg az igazi érzelmi töltete is, mondjuk hogy Ian mennyire nem tudott elszakadni Sophie-tól még ennyi év után sem; így látszik például az Ian két "felesége" közti különbség, hogy a kapcsolatát Spohie-val hogyan fűtötte az ellentétes világképből származó feszültség szenvedélye, míg Karennel ehhez képest "csak" meghitt együttműködésben élnek. A nyomozás a gyanús vizsgálgatás után pedig egészen fantasztikus, ahogy a saját tudományos megközelítésük alkalmazásával jönnek rá lépésről lépésre a megdöbbentő lehetőségre, aminek kvázi esszenciája India, a vallási gyökereivel és az ugrásszerű informatikai fejlődésével.

Bármit is írtam az elején, Mike Cahill filmje tetszett, hiszen a gondolkodásmódja, a kreativitása igencsak bejön... a kifejezésmódjához meg legfeljebb nem mindig vagyok elég érzékeny. Nem egyszer feltűnt, hogy mennyire átgondolt, megtervezett és pontos film is ez, ahogy az is, hogy azokat a dolgokat, amiket naponta tapasztal, hogyan próbálja egyedileg újraértelmezni és összeszőni. Például a szem képe, az egész kiindulása ismerős volt, hiszen van ennek a típusú centrális heterokrómiának egy emblematikus hordozója, a NatGeos afgán lány, akinek a képe fel is bukkan egyszer a filmben, és nem ez az egy ilyen hivatkozás, ihlető, ami hatással volt Cahillre. Ezeken túl utólag visszanézve egy jelenetet kiszúrtam például Tobias gyerekszobájában a periódusos rendszerre hajazó kis névtáblát vagy a méhsejt alakú polcokat. Ha újranézem, biztosan sok ilyen finomság, kellék fog feltűnni, de az egyszerű tárgyakon túl szereplők is vannak ilyenek, például az indiai szálloda liftjében a fekete kabátos fickó, akin sokat gondolkodtam, pedig alig egy percet szerepel.

Spoiler:
 

Ahogy az is biztos, hogy a film sokrétűsége, a filozófiai mélysége remek vitákra adhat lehetőséget, ahogy azokat Ian és Spohie it tette, és ahogy mindez a szem köré fel van fűzve, az zseniális. Én például úgy láttam, hiába Ian a tudós, mégis ő a nyitottabb, hiszen egy elsőre teljesen hihetetlen teóriát is képes volt vizsgálat alá vetni, még ha erős érzelmi befolyásoltság alatt is, ellentétben Sophie megfontolni sem volt hajlandó a hitének ellentmondó információkat, nemhogy megkeresni a lehetőségeket, hogy azok hogyan illeszthetők bele az ő addigi gondolatvilágába (pedig erre a dalai láma és Ferenc pápa is képes volt), és szinte személyes sértésként élte meg Ian kísérleteit a gilisztákkal (értem az aggodalmát a kukacok zavarodottságáról, hogy "jé, mi ez az új inger itt", de az "istent játszás" nagyon messze van ettől). Sőt, ahogy az I Originsen elgondolkodva látom, ez általánosságban is így van, hogy maguk a kérdések, amiket a spiritualitás felvet, a tudomány szempontjából lehetőségek, amíg nem sikerül azokat minden kétséget kizárólag cáfolni, viszont már maga a tudományos vizsgálat ténye is értelmezhető támadásként a hit ellen. A hit -és ezen belül a spiritualitás is- sarkosan fogalmazva az emberek nem-tudásának halmaza, az istenek ennek a halmaznak megszemélyesítései, rituáléit pedig az a vágy hajtja, hogy "halandóként" befolyással legyenek az ismeretlenre. Hinni csak abban tudunk, amit nem tudunk, amiben bizonytalanok vagyunk, és minél többet vélünk tudni, annál kevesebb terepe, lehetősége van a hitnek (ahogy feljebb is írtam a "bástyáról"). Ahogy a tudás hatalom, úgy a nem tudás még nagyobb, nem is véletlen a vallás és a tudomány szembenállása, ahogy a közkeletű értelmezés szerint Ádám és Éva is a Tudás Fáján termett alma miatt üldöztettek ki a gondtalan egyszerűség és tudatlanság paradicsomából. Ezzel az alapgondolattal meg, hogy tényleg a szem a lélek "tükre", nagyon sok olyan területen "kéne" a "hitnek" visszavonulót fújnia (kollektív tudat, lélekvándorlás, eleve a lélek létezése maga), ahol egyeduralkodó volt.

Továbbá kösz a tippet az epilógusról; a stáblistát nem szoktam már kivárni, így nélküled kimaradt volna, és még ha nekem át nem is értelmezett semmit, egy nyitva maradt kérdésre választ adott. Mert előtte nem derül ki, hogy miért is zajlik a kísérlet, még ha azt sejtettem is, hogy nem a vizsgált alanyok "két szép szeméért" Smile ...

Ez a film nekem egy kicsit olyan, mint egy kémiai kísérlet, ahol az elején a vegyész csak mindenféle löttyöket meg porokat borogat össze, miközben a lejátszódó reakciókat írja le, majd egyszer csak az egész kotyvalék elkezd színes, gazdag árnyalatú szikrákat és gázfelhőket eregetni. Utóbbi már lenyűgözné a közönséget, de kevesen jutnak el odáig, ha előbbi zavaros, és nem is mindenkit érdekel a látványosság mögött az elvi háttér. Pedig utólag mindhárom érdekes a maga módján és körülményei között.

8,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 1.0   Szomb. Nov. 21, 2015 1:31 am

Niwrok írta:
.
A szem tükrében / I Origins

Ez a film nekem egy kicsit olyan, mint egy kémiai kísérlet, ahol az elején a vegyész csak mindenféle löttyöket meg porokat borogat össze, miközben a lejátszódó reakciókat írja le, majd egyszer csak az egész kotyvalék elkezd színes, gazdag árnyalatú szikrákat és gázfelhőket eregetni. Utóbbi már lenyűgözné a közönséget, de kevesen jutnak el odáig, ha előbbi zavaros, és nem is mindenkit érdekel a látványosság mögött az elvi háttér. Pedig utólag mindhárom érdekes a maga módján és körülményei között.

8,5/10
.


taps Élvezetes hasonlat!


Kimondottan örülök, hogy neked is bejött, a plusz linkeket meg külön köszi (bár még csak belekukkantottam).
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: CTRL nélkül / Halt and Catch Fire S1   Vas. Nov. 22, 2015 5:41 pm

.
CTRL nélkül / Halt and Catch Fire S1



Ez a sorozat volt az oka, hogy most már a képernyőn keresztül is fejest ugrottam a számítástechnika fejlődésének különböző korszakaiba, csak közbejött a Whoami, ezért cserélődött fel a jelen és a múlt. Ez is görgetettem egy ideig, hiszen már a második évadnak is vége, pedig az elejétől kezdve érdekelt a téma, a hangulat és egy kicsit a főszereplő miatt, mert Lee Pace-t igazán csak Thranduil szerepe tette fel a mainstream-térképre (meg Ronané a Galaxis őrzőiben... bbrrr!), de nálam több meghatározó és/vagy kedvelt film és sorozat szereplője volt már előtte is.

Pace ezúttal Joe MacMillant alakítja, akit a 80-as évek elején (egészen pontosan 1983-ban, legalábbis egy jelenet alapján, amiben a szereplők éppen A Jedi visszatér vetítéséről jönnek ki Smile ) kereskedelmi ügynöknek vesznek fel a texasi Cardiff Electrichez, bízva abban, hogy MacMillan IBM-nél szerzett tapasztalatai számukra is jövedelmezőnek bizonyulnak majd. Csakhogy MacMillan nem házalni jött, hanem borsot törni a "Nagy Kék" orra alá azzal, hogy egy egykor újító, de mára a kispolgári életbe beleszürkült, kiégett mérnök (Gordon) és egy lázadó programozó (Cameron) beszervezésével egy olyan piacra törjön be, a Cardiffet használva faltörő kosnak, ahol az IBM hatalma megkérdőjelezhetetlen, és a legtöbb "versenytárs" az asztalukról lehulló morzsákon osztozkodik. A többieknek még felocsúdni sem nagyon van idejük, MacMillan manővereit követően máris ügyvédek tucatjai szorítják őket sarokba, pedig akkor még nem is tudják, hogy a fickót leginkább a bosszú és a becsvágy vezérli, és nagyjából semmi sem drága neki ahhoz, hogy ezt beteljesítse.

Bár a Cardiff és a karakterek is fiktívek, éppen eléggé építenek a valós eseményekre, cégekre és jellegzetes karakterekre ahhoz, hogy aki akar, akár magára is ismerhessen. Olvastam egy cikket arról, hogy ilyen őrült manőverei és ambíciói leginkább a Compaqnak voltak, ahogy alig pár hete nézve a JOBS-ot, MacMillanben visszaköszöntek Steve Jobs akkoriban futurisztikusnak és fizikai képtelenségnek ható tervei meg valamennyire a stílusa is, míg a csendes Gordonban az Apple másik nagyágyújára, Steve Wozniakra lehetett inkább ráismerni. Wozniak egyébként maga méltatta, hogy az AMC mennyire jól megfogta az egész számítástechnikai lázadás hangulatát, ami a "Silicon Prairie"-n zajlott (a Szilikonvölgy mellett azért erről a texasi fejlesztési csomópontról kevesebbet lehetett hallani eddig), az állandó kísérletezést és a sokszor kötelező alapoktól újragondolásokat, hiszen ha nem így lett volna, akkor például még mindig azon aggódnánk, hogy elfogy a réz, amivel a gépeket lehet összekötni, miközben már rég az üvegszál és a vezetéknélküli megoldások a meghatározók. A technikai részéhez én sem értek, a BASIC-en és a Pascalon kívül nem volt közöm a programozáshoz sem, de jókat tudtam együtt izgulni a szereplőkkel, ahogy egy olyan, mára nevetségesnek ható problémával küszködtek, hogy hogyan kéne a memóriát 128 kbyte-on tartani a méretek csökkentése mellett.

A H&CF azonban nem csak korabeli leporelló vagy informatikai krimisorozat, hanem leginkább dráma arról, hogy mindez, MacMillan úthengertempója és a sokszor bunkóságig fajuló, vagy éppen sima nyelvű szónoklatokkal előadott látnoksága a Cardiff környékén dolgozókra hogyan hat, például azokra, akik utcára kerülnek a történet folyamán. Néha tényleg az őrültségig látszik elmenni a fickó egy kis reklámért vagy azért, hogy ne kerüljön rá szorosabb gyeplő, hiszen a Cardiffnak nem ő a tulajdonosa, de még az ügyvezetője sem, így megállás nélkül manipulál és teremt kényszerhelyzeteket, amelyekből általában csak egy kiutat hagy. Hiába ő a nagydumás, és hiába ő az események motorja, én mégis érdekesebbnek tartottam a Clark házaspárt, akiken Joe ügyeskedése legtöbbször első körben csapódik le. Ők azok, akinek nem elég, hogy rájuk marad a "varázslat", megvalósítani mindazt, ami Joe fejéből kipattan, de mellette Donnának saját munkája is van (programozó egy másik cégnél), és a családi életet sem hanyagolhatják, hiszen két kislányuk is van, akiknek nem egyszer kell a túlórák miatt irodákban meg raktárakban aludniuk a kiságyuk helyett. Gordon bemutatása az elején ráadásul zseniális, ahogy az is, ahogy Scoot McNairy (én mondjuk a Monstersből és az Argo-akcióból emlékszem rá) életre kelti a fásult, a korábbi kudarcaiban megtört, majd a Joe által nyújtott lehetőségtől újra ezer százalékon pörögni kezdő fickót, aki szép lassan elég bátorságot gyűjt ahhoz, hogy kiálljon az ötletei mellett, rendezze a konfliktusait a kollégákkal, vagy akár Joe-nak is visszaszóljon. Messze ő volt a kedvenc karakterem, pedig egyébként a többiek is teljesen rendben vannak, Donna a leleményességével, Joe meg a fergeteges dumájával (a jeget eladná az eszkimóknak, az tuti!). Egyszerűen csak emberek élik egy ilyen helyzetben az életüket, annak hétköznapiságával, ami nekem folyamatosan fenntartotta a figyelmem, de nem kizárt, hogy mások lassúnak, akár unalmasnak találhatják.

Mert még ha sok is az egyszerű életkép, mindezt olyan hangulattal sikerült bemutatni, amit rég láttam nemhogy sorozatban, de még filmen is. Még az egyébként régóta ismert trükkben is, ahogy a 70-es, 80-as évek évek egyenlők a sárgásbarna filterrel, benne volt az, ahogy akkoriban a dohányfüsttől minden erre a színre fakult, meg ahogy a nap kiszívta. Ugyanakkor mégsem annyira ragad le a stáb a korszakban, több olyan dolog is felbukkan akár csak utalásként, ami párhuzamba állítható a jelenkorral, például a japánok karórájáról nem nehéz előreugrani az okosórákra. A színészeket már méltattam, de mellettük megérdemli a dicséretet a szövegkönyv írója is; ritkán figyelek erre, de a H&CF nyelvezete nekem igényesebb, összetettebb volt, mint az átlagos sorozatoké, legalábbis sokszor nehéz volt követnem az angolt még felirattal is... de mentőövként van szinkronos változat is, akinek ez annyira nem szempont, a hazai AMC csatorna is vetítette már. Kiemelném még a zenéjét, ami ezzel a punk-rock, szintipop meg elektronikus egyveleggel remek kiegészítő volt, sokat dobott a látványvilágon, néha pedig még vissza is utal az ott történtekre. Ja, és amit mostanában gyakran előveszek: a főcím az egyszerűsége mellett is baromira tetszett!

Ehhez, hogy mindezt értékelni tudja a néző, jó ha van tapasztalata a témáról, mert egy kicsit vissza kell tudnia magát képzelni abba a korba, amikor még a Commodore volt az informatika istene, az összes kiegészítőjével meg a kézzel tekercselt kazettáival, mert így tényleg mellbevágó lehet az, amit a Cardiff csapata megpróbál elérni, és az is, amit megtesznek az eléréséért. A többieknek, akiknek ez nem sokat jelent, maradnak a külsőségek, a kicsit dramatizált, de bőven elképzelhető figurák, a korrajz és a zene... Még ha tetszik is nekik, majd ők vigyorognak más sorozaton Smile . Nekem ezen sikerült többször is, és ha az évadzáró nem akarta volna szinte kalapáccsal szétverni a csapatot, amit rossz volt nézni, lehet, hogy még egy fél pontot hozzácsaptam volna, annyira élveztem.

9/10

Egészen karácsonyi hangulatom lett ettől a színes "fényfűzértől" Smile...
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 1.0   Vas. Nov. 22, 2015 6:05 pm

Niwrok írta:

CTRL nélkül / Halt and Catch Fire S1

Ehhez, hogy mindezt értékelni tudja a néző, jó ha van tapasztalata a témáról, mert egy kicsit vissza kell tudnia magát képzelni abba a korba, amikor még a Commodore volt az informatika istene, az összes kiegészítőjével meg a kézzel tekercselt kazettáival, mert így tényleg mellbevágó lehet az, amit a Cardiff csapata megpróbál elérni, és az is, amit megtesznek az eléréséért.

9/10



Értem én... nézem majd, nézem...  peace  Köszi!

De előbb Mr. Robot, meg Da Vinci...


Egyébként, ilyeneket hol találsz???   Question  Question  Question  Question  Question


Niwrok írta:

Egészen karácsonyi hangulatom lett ettől a színes "fényfűzértől" Smile...


Bravo  Hamarosan úgyis itt van. Laughing


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 1.0   Vas. Nov. 22, 2015 6:42 pm

R2-D2 írta:

Niwrok írta:

CTRL nélkül / Halt and Catch Fire S1

Ehhez, hogy mindezt értékelni tudja a néző, jó ha van tapasztalata a témáról, mert egy kicsit vissza kell tudnia magát képzelni abba a korba, amikor még a Commodore volt az informatika istene, az összes kiegészítőjével meg a kézzel tekercselt kazettáival, mert így tényleg mellbevágó lehet az, amit a Cardiff csapata megpróbál elérni, és az is, amit megtesznek az eléréséért.

9/10

Értem én... nézem majd, nézem...  peace  Köszi! De előbb Mr. Robot, meg Da Vinci...


Persze örülnék, ha megnéznéd, és szerintem tetszene is, de ahogy írtam, ez nem annyira a te sorozatod, mint az enyém, mert a sztori egy fontos vonása nem játszott/játszik akkora szerepet az életedben Smile .

R2-D2 írta:

Egyébként, ilyeneket hol találsz???   Question  Question  Question  Question  Question


Ezt éppen Lee Pace adatlapján, de azért szoktam figyelni egy-két sorozatokkal foglalkozó blogra is.

A harmadik meg, hogy mostanra szinte az összes jelentősebb amerikai sorozatnak van magyar bemutatója, és nem csak az olyan nevesített csatornákon, mint a FOX vagy az AMC, mert például a 12 majom sorozattal a Coolon találkoztam. Néha már jobban találok szinkronos változatot egy sorozatból, mint angolt, mert olykor a szinkronizált is kint van egy-két nap késéssel, így nem éri meg "behozni" eredeti hanggal. Így jött képbe A hajsza (The Fall), a Mutassatok egy hőst, és most is a sorára vár két ilyen, a Hátrahagyottak, és ilyen lenne a Humans sorozat is, a humanoid kiborgok drámája, de arról szinte mindenhol azt olvastam, hogy a svéd eredetije jobb, úgyhogy inkább azt terveztem megnézni.

Rajtad meg ennyire kifog a Liza Smile ?
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 1.0   Vas. Nov. 22, 2015 6:59 pm

Niwrok írta:

Persze örülnék, ha megnéznéd, és szerintem tetszene is, de ahogy írtam, ez nem annyira a te sorozatod, mint az enyém, mert a sztori egy fontos vonása nem játszott/játszik akkora szerepet az életedben Smile .


nono nono  Annyira öreg azért nem vagyok. Kezdetben még nekem is Commodore volt..

Idézet :

Rajtad meg ennyire kifog a Liza Smile ?

Nem, kétharmadig kész van, inkább sok más fog ki rajtam: ma pl. az, hogy reggel 15 év után újra kiugrott a térdem, de amúgy is, feje tetején áll a napirendem hetek óta, úgyhogy kevés időm van írni. Ráadásul Katniss kínlódásáról is kellene.

De ami késik, nem múlik. Wink
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: CTRL nélkül / Halt and Catch Fire S2   Vas. Nov. 29, 2015 12:00 pm

.
CTRL nélkül / Halt and Catch Fire S2



Amilyen erőltetett volt a Cardiff Big4-jának (Joe, Gordon, Cameron, Donna, de akár még Bozt is hozzájuk lehet csapni) szétverése az előző évad végén, legalább annyira fura hangulata van az évadkezdésnek így, hogy elkülönülten próbálnak boldogulni. Nagyjából egy év telt el a híres COMDEX óta, a Giant dicsfénye már megkopott, hiszen aki csak lehet, lekoppintotta, továbbfejlesztette, jöttek az egyszerű, dolgos hétköznapok, amik közben még Gordon is hiányolni kezdi az állandó pörgést, amikor hajnalra kávét (esetleg más "élvezeti szereket") izzadtak, hogy valami technikai problémára vagy Joe fantazmagóriáira megoldást találjanak. Gordon végül kisebb vagyonnal válik meg a Cardiffben levő részesedésétől, de az unatkozó majdnem-milliomosok élete legalább annyira nem neki való, így elég nehezen talája fel magát, és a legkisebb megoldandó számítógépes problémától is mániás rohamot kap. Donnának viszont épp most jut ki a pörgésből, mert a Cameronnal együtt vitt vállalkozása, a közösségi játékélményre építő Mutiny kezdi kinőni a kereteit, ő pedig ezzel párhuzamban megunni azt, hogy 0-24-ben kell pesztrának lennie, gondoskodva otthon a lányokról, a munkahelyén meg a rakás programozó geekről. Joe ezalatt végképp elszakadni látszik hármójuktól, egy új barátnővel, a volt középiskolai csajával az oldalán éppen azon van, hogy a leendő apósát, az olajmágnás Jacob Wheelert meggyőzze arról, képes a szamárlétra legaljáról kezdve is valami nagyot alkotni... de talán még ő sem gondolná, hogy a startmezőn az adatrögzítés van.

Kezdeném ott, hogy a Mutiny koncepciója, és ahogy az megjelenik a sorozatban, önmagában egészen fergeteges, ahogy megint megvan a párhuzam a jelenkori felhasználói szokások és az akkori technikai feltételek között. A hangulatára, erre az egész modernitásra épített retróra a legjobb példa, ami eszembe jut, az a Sherlock (még a korai évadok Smile ); ott volt ennyire szétválaszthatatlanul és zökkenőmentesen összefűzve a múlt és a jelen. Én például azt hittem, hogy az online játék az valami újkeletűbb dolog, de biztosan nem mondtam volna, hogy már 1985-ben is ment az össznépi, sprite-okkal vívott World of Tanks a modemmel összekötött C64-eken. Mondjuk a vasfüggönyön túl, még ha be is jutott a számítógép, az biztos, hogy az akkoriban a legtöbbek számára hozzáférhető fülkés telefont nehéz lett volna rákötni Smile . De nem ez az egyetlen ilyen, hanem szinte minden részre jut két-három dolog, ami úgy jelenik meg, mint egy mag, amiből a most ismert informatikai világunk az összes enlőnyével és hátrányával kinőtt, és hol a vírusokkal meg a "hackerekkel" gyűlik meg a csapat baja, hol új játékötletekre vadászva igazából körülírnak egy primitív MMOFPS-t, de ez a kifejezés akkor még egyszerűen nem létezik. Azon meg már a hasam fogtam a nevetéstől, amikor Boz (Toby Huss texasi tájszólása haláli!) elmegy ügynökösködni, népszerűsíteni a céget, és az egyik szülőtől, aki nem akarja, hogy a fia egész nap a chaten meg a gép előtt lógjon, szó szerint azokat a "kockulós" kifogásokat hallottam vissza, amiket bármelyik témával foglalkozó cikkben láthatok. Átélni és belegondolni, hogy ez már 30 éve is így volt, egyszerűen hihetetlen... legalább annyira, mint ahogy Boz képes érvelni a nővel; innen már csak egy lépés lenne az erőszakos játékok problematikája, de gondolom valamit hagyni kell a következő évadra is Smile . Hihetetlen együtt élni ezekkel az úttörőkkel, akik előtt nem volt térkép és bejáratott rendszerek, akik mindent a saját kárukon voltak kénytelenek megtanulni, és ez manapság már elég ritka.

Mégis, miközben az egész a kapcsolatteremtésről és a csapatmunkáról szól, éppen azok távolodtak el, akik legutóbb vállvetve küzdöttek, és semmilyen eszköz nem volt elég szentségtelen a cél eléréséhez, néha meg a másik sűrű anyázása és ellenkezése közben próbálták kihozni egymásból a legjobbat. Az első évadot záró szétszéledés után végig abban reménykedtem, hogy ez csak egy kényszerű cliffhanger, hogy majd valahogy újra összeáll a Tökös Ötös, elsimítják a nézeteltéréseiket, bármilyen hihetetlennek is tűnt ez elsőre, főleg ugye Cameron és Joe esetében... de hiába. Most, ha talákoznak is a főszereplők, sokszor csak érintőlegesen történik, sok kínos csenddel, és még azok között is akadozik a kommunikáció, akik egyébként együtt élnek. Donna és Gordon testesítették meg a dolgozó mintaházaspárt, és mindketten (velük együtt pedig az őket alakító Scoot McNairy és Kerry Bishé is) szinte vibráltak ebben a szerepben, de most arra nincs idejük, hogy megbeszéljék a saját problémájukat, pedig mindkettejüknek súlyos gondjaik vannak. Gordon nekem amúgy is nagy veszteség volt, mert ami történik vele, az szaglik attól, hogy a stáb egyszerűen semmit nem tudott kitalálni a történetben tartására, csak egy ordas nagy klisét, pedig aztán közben olyan zseniális jelenetei vannak, mint amikor az anyósával a pénzen kezdenek "viccelődni". És ez a szereplők mindegyikére igaz, egy-két személyes, de elég közhelyes dráma az, ami sokszor mozgatja, motiválja őket, nem az ambíciók és a víziók, ami eddig meghatározó volt.

Ami igazán és pótolatlanul hiányzott, amint "kilépett" a sorozat a Mutiny ajtaján, az a Giant volt, és a szellemiség, ami abban megtestesült. Persze, az egyéni történetek között is akadnak jók, elnéztem én szívesen ezeket a drámákat is, még ha nincs is nagyon közük sem a korszakhoz, sem a kiinduló számítástechnikához kötődők, csak a hétköznapi élet bajai, kínjai. Abban meg nincs ott a nulláról építés izgalma, az egyszeri dobás, aminek nem volt elég pusztán jobbnak lennie, mint az IBM csúcsgépei, de azt is lehetett tudni, hogy ha nem készül el a COMDEX-re, akkor mintha el sem készült volna, mert egyedül ott lehet berobbanni vele. Játékos hasonlattal élve az első évad olyan volt, mintha Dáviddal kellett volna menekülni Góliát elől (számomra is meglepő, hogy eddig megúsztam e hasonlat nélkül a Cardiff és az IBM csatájának bemutatását Smile ) egy folyamatosan leomló labirintusban, miközben röpködnek a tüzes nyilak meg minden szar, amit Joe és a sors a csapat elé hajigált. Ehhez képest a második évad inkább egy menedzserjáték, amiben szintén vannak megoldandó feladatok, szerethetőek a karakterei, és ebben a műfajban ritkaságként nagyon könnyű együtt érezni velük, mert sokszor mély és összetett érzéseik vannak... De ritkán pumpál tőle az ember fülében az adrenalin, sőt, néha egészen dühítő is tud lenni, ahogy mondjuk Cameron háromszor gondolja meg magát egy szerződés kapcsán. A Dev Tycoon is jó a maga nemében, de nem egy God of War, na Smile . Úgy éreztem, az egyetlen dolog, ami köré a stáb igazán "átmenteni" tudott és akart az eddigiekből, amire az internet pirkadata mellett építették az évadot, az a Cameron és Joe közötti feszültség, a lezáratlan, feldolgozatlan érzéseikkel, dühükkel, sértettségükkel, kétségeikkel, és hiába halogatják ennek "kisülését" a mindkettejüknél meglevő kis románcok, adja magát, hogy egyszer le kell csapni a felhők közül a villámnak.

A hardver után a szoftver került sorra a második évadban, a fejlesztési versenyfutás izgalma helyett valamivel hangsúlyosabbá vált a szereplők életének bemutatása, a köztük levő kapcsolatok továbbgondolása egy új, "mesterséges" környezetben, ami egy drámasorozattól érthető, de a korábbiak után nem is maradéktalanul kielégítő. Főleg, hogy pár konfliktus elég közhelyes, és ritkán, jórészt csak az évad felében nyújtják azt a feszültséget, ami korábban megkaptam a CTRL nélkül-től. A karakterekért, az életük további követéséért is megérte megnézni a második évadot, és gyakorlatilag felsorolhatnám szinte az összes, korábban leírt előnyét, annyira bejött a megvalósítás, a képi világ, a zenék (bár most kevésbé voltak feltűnőek), a színészek mindegyike... na és a remek szófordulatokkal megáldott szövegkönyv, aminek a mondataiból nem egyet többször is rögtön visszahallgattam! Nálam ez az igazán tetsző filmek mércéje, hogy ha menet közben beletekerek, hogy egy-egy jelenetet újra megnézzek, és ezúttal is többször volt ilyen... De a második évadon jelentős részében azt éreztem, hogy kényszerből készült. Mint amikor egy játékból minden évben ki kell adni egy folytatást, még ha benne is ragad az önismétlésben és a sablonokban, és csak pár grafikai meg technikai fejlesztésre futja (adja magát az Assassin's Creed példának, azokról úgyis eleget írtam ide). Ez most még a Mutiny és a Cardiff lendületével éppen elég volt egy összességében kellően pozitív hangulathoz... éppen.

8/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 1.0   Vas. Nov. 29, 2015 7:35 pm

Niwrok írta:
.
CTRL nélkül / Halt and Catch Fire S2

De a második évadon jelentős részében azt éreztem, hogy kényszerből készült. Mint amikor egy játékból minden évben ki kell adni egy folytatást, még ha benne is ragad az önismétlésben és a sablonokban, és csak pár grafikai meg technikai fejlesztésre futja (adja magát az Assassin's Creed példának, azokról úgyis eleget írtam ide). Ez most még a Mutiny és a Cardiff lendületével éppen elég volt egy összességében kellően pozitív hangulathoz... éppen.

8/10
.

Nem tudtam, mi az, hogy kiterjeszted érzékeidet... scratch

A sok ismeretlen névtől és motiváció miatt egy kukkot nem értek az egészből, de majd ha megnézem, visszatérhetünk rá. Wink



.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 1.0   Vas. Nov. 29, 2015 7:50 pm

R2-D2 írta:

Nem tudtam, mi az, hogy kiterjeszted érzékeidet... scratch


Hát, nem ez Smile . Az utalás volt az aktuálisan nézett sorozatra, amit egy-két nappal elhalasztottam a Last Shift miatt Smile . "Bővebben hamarosan" Smile ... legalábbis valamikor a jövő héten.
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Az éhezők viadala: A kiválasztott – befejező rész / Hunger Games - Mockingjay Part 2   Kedd. Dec. 01, 2015 11:35 am

.
Az éhezők viadala: A kiválasztott – befejező rész / Hunger Games - Mockingjay Part 2



Mostanra sikerült megnézni, de igazából egy vonását leszámítva nem is tudom, hogy miért érte meg rászánni az időt, és ez még a sorozat jobb részeinek emlékét is megkeserítette.

Nem tudom, hogy az alapanyag, a finálé-kettévágásos hülyeség, vagy a stáb bénasága miatt, de még egyik Éhezők Viadalát sem untam ennyire, mint ezt. Az eleje kifejezetten katasztrofális, ahogy Katniss örlődését meg Peeta fokozatos öntudatra ébredését kéne lekövetni, de ez annyira tehetségtelenül, töredékesen sikerült, miközben lassú távolba meredések töltik ki az időt, hogy bő fél óra után azt vettem észre, még rohadtul nem történt még semmi, de a seggem már elzsibbadt a székben. Pedig hát ez a dráma lehetett volna a kulcs, enélkül Peeta csak egy távirányítós robot, akit a végén oda lehet lökni Katnissnek, hogy "Nesze, hepiend!", Katniss meg egy nyafogós picsa, a "picsogó poszáta" (by Szirmai), aki azt se tudja eldönteni, milyen müzlit egyen reggelire, ha nem rágják a szájába, mellette meg durcáskodik, mint egy gyerek. Hol van ez az itt is felidézett kenyeres jelenettől, az egész sorozat számomra legjobb pontjától, ami önmagában megteremtette a kötődés alapjait, ami meg a dilemmázás forrása lett mostanra?! Ami Peeta mellé billenti a mérleget akkor is, ha Katniss életére tör, meg ha a jóbarát, de katonamentalitású Gale van a másik serpenyőben?! A dráma legtöbbször éppen attól NEM lesz szenvelgés és nyafogás, hogy van alapja, van súlya, hogy a nézők erre fogékony része át tudja azt élni, és nem csak felskiccelik, mint itt.

Mindezt azért, hogy egy normál városi gerillaharc helyett a Kapitóliumig levő utat névleg egy Viadallá lehessen tenni, ami olyan elképesztő baromsággá tette a film közepét, amit rég láttam. Az egy dolog, hogy az az olajos csapda és társai éppen akkora ökörség volt, mint amilyen látványos meg izgalmasnak szánt a szokásos "majdnem odaér, de aztán mégsem" akciókkal (aztán miközben elemi erővel csapnak fel a hullámok, még bőven ráér a társaság Peetával dulakodni  faceplam  ), de kicsit belegondolva (öreg hiba, tudom...) csak felmerül a kérdés, hogy mégis mikor sikerült mindezt MEGÉPÍTENI, basszátok meg  Mad  ?! Snow alig két nappal előtte adta ki az evakuációs parancsot, nem?! Készséggel elhiszem, hogy voltak előre telepített védelmi rendszerek a külvárosokban, elvégre az erőszakrendszerek fel szoktak készülni a saját bukásukra, a két rejtett géppuska például remek ötlet volt. De az olajos kreténség, a lebetonozott pengecsapda, a mutánsok meg a halálsugár-lámpák közben nem a szereplők sorsán tudtam aggódni, hanem hogy kínomban ne kezdjek anyázni, a mozi nézőközönségének várható megrökönyödésére! Meg egyébként is honnan jött az a rengeteg fekete lötty?! Kinek jut eszébe darálót rakni egy metró várótermébe, és ha nem előre rakták oda, akkor hogy rakták le azt oda most?! Már megint baromira hiányzott valaki, aki az asztalra csap, és kijelenti, hogy nem lehet annyira hülyének nézni még a tiniket sem, hogy miközben az Arénák egy évig épülhettek, most sikerült pár nap alatt összerittyenteni egyet egy korábban lakott paneldzsungel alapjaira. Bár mit is várok, amikor ennyi év után sem sikerült eldönteni, hogy Panem mekkora ország!? Mert ugyan a legelején még az USA területét mutogatták, de ahhoz röhejesen kevés egy 50.000 fős bányászváros (Gale mondta, hogy ennyien haltak meg a 12-esben, és hogy alig maradt túlélő), meg a távolságok, amiket a szereplők megtesznek, de az egyik barátom kiszúrta, hogy amit Panemből mutattak, az egyébként is rohadt kevés ahhoz, hogy a főváros látott luxusát biztosítani tudja.

Amiből itt sajnos szintén nem látni olyan sokat, mint az eddigi részekben. A koszos, letargikus városnak legfeljebb az emlékei, a  flashbackjei idézik fel azt a papagájos, tiritarka világot, azt a hivalkodó pompát, ami eltúlzott pazarlásával egyszerre volt dühítő és érdekes. Még a parókák is kifakultak a sorbanállás közben, és igazából ha nem tesz az epizód egy kis kitérőt Tigris divatszalonjába, meg ha Effie nem mutatja meg magát a végén teljes pompájában, nem tűnt volna fel, hogy ez most Panem. Ja, meg volt az a rikító sárga ruhás kislány, ami meg gondolom egy elég böszme utalás akart lenni a Schindler listájára. Már az előző rész is túl szürke volt a 13. körzet miatt, ahogy értem, hogy tél van, de hogy Panem jó része nem különbözik az itteni lakóteleptől, azt azért elég nevetségesnek tartom... sőt, a mienk a színesebb, mert ezek már le vannak szigetelve Smile .

Az egyetlen, ami működött, az a tininyelvre lefordított, ahhoz képest viszont elég nyomasztó és súlyos politikai gyorstalpaló volt. Már az előző részt is az tartotta életben, ahogy a Poszáta imidzsét építgették, és sokkal inkább vívtak propaganda, mint tényleges háborút a szembenálló felek, ráadásul Katniss első bénázásait a kamera előtt eddig akárhányszor láttam, még mindig nevettem rajtuk. Suzanne Collins elég sokat dolgozott a szakmában ahhoz, hogy ismerje a média hatalmát, hogy mennyire fontos egy arc, aki az ügyet képviseli, a személyi kultusz ereje, nem véletlenül lett a forgatócsoport ennyire hangsúlyos és a legjobb eleme a 74. Viadalt követő időszaknak, de igazából már a Viadal puszta léte is ennek köszönhető. Zseniális mondatok és helyzetek sorakoznak azokban a jelenetekben, ahol Coin és Plutarch sakkoznak, egyszerre irányítva arra, és lereagálva azt, amit az önfejű, és egyben önhitt, bosszúszomjas Katniss csinál ("Bármit is tesz a Poszáta, azt a mi utasításunk szerint tette"). Azon is csak mosolyogni tudtam csak, még ha kicsit keserűen is, ahogy talán a fordítónak köszönhetően szóról szóra azokat a kifejezéseket hallhattam, amiket amúgy az aktuálpolitikában is. Mert nem csak a háború, de a politika sem változik sosem, legfeljebb piros helyett kék lesz az alapszín.

Spoiler:
 

Az éhezők viadalának utolsó részére sikerült majdnem mindent kihajigálni belőle, amiért kedvelni tudtam, így folyamatos színvonaleséssel el is jött a sorozat leggyengébb része. Az üzleti megfontolások természetesen igazolhatják, hogy mindezt érdemes volt kettévágni, meg belefojtani a sztorit az eszetlenül összerakott látványba, de nekem a híres befejezés jelentős része vagy unalmas volt, vagy kínos vagy dühítő.


6,5/10

U.i.: És mindezt úgy, hogy a film előtt direkt nem olvastalak el Wink ...


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd. Dec. 01, 2015 11:45 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 1.0   Kedd. Dec. 01, 2015 11:48 am

Niwrok írta:
.
Az éhezők viadala: A kiválasztott – befejező rész / Hunger Games - Mockingjay Part 2

Az éhezők viadalának utolsó részére sikerült majdnem mindent kihajigálni belőle, amiért kedvelni tudtam, így folyamatos színvonaleséssel el is jött a sorozat leggyengébb része. Az üzleti megfontolások természetesen igazolhatják, hogy mindezt érdemes volt kettévágni, meg belefojtani a sztorit az eszetlenül összerakott látványba, de nekem a híres befejezés jelentős része vagy unalmas volt, vagy kínos vagy dühítő.


6,5/10

U.i.: És mindezt úgy, hogy a film előtt direkt nem olvastalak el Wink ...
.


Hát ez qrva jó. Végre ismét egy filmet láttunk... yeah  (ahol a yeah  természetesen nem a filmnek, hanem a közös véleménynek szól).
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3420
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 1.0   Szomb. Dec. 05, 2015 2:29 pm

Niwrok írta:
.
A Stonehearts Elmegyógyintézet

Az olvasott vélemények egyszerűen elintézik a Stonehearst Asylumot azzal, hogy egy közepes Viharsziget-light... és utóbbit aláírom, de a "közepest" nem. Nekem tetszett, még ha nem is volt annyira mély, mert más témákat tolt előtérbe, de a maga eszközeiből kihozta a maximumot.

8/10
.

Ezt az ajánlót is köszi! Ami késik, nem múlik, úgyhogy pótoltam ezt is.

Remek hangulatú kis thriller, a helyszín, a környezet parádés, az egész századfordulós elmeorvosi háttér kellően nyomasztó légkört biztosít. Nagyon jó a felvetett kérdés, hogy akkor most melyik orvosi álláspont a jó, jó a kis csavar a végén. Tetszett.

Egy dolog volt, ami iszonyat zavart, mégpedig maga a főszereplő. Akkor is, ha ugyebár kicssit átértékelődik szerepe, de a film közben minden mondata, tette, hangsúlya roppant irritáló volt. Pont, mint egy bolondé... Wink

Ja, és ezek után ha bárki Leninről akar filmet forgatni, szogorúan Ben Kingsleyt a főszerepre!!!


Mondanám, hogy bővebben hamarosan, de nem vagyok benn biztos.


.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2268
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 1.0   Szomb. Dec. 05, 2015 4:49 pm

R2-D2 írta:

Niwrok írta:
.
A Stonehearts Elmegyógyintézet

Az olvasott vélemények egyszerűen elintézik a Stonehearst Asylumot azzal, hogy egy közepes Viharsziget-light... és utóbbit aláírom, de a "közepest" nem. Nekem tetszett, még ha nem is volt annyira mély, mert más témákat tolt előtérbe, de a maga eszközeiből kihozta a maximumot.

8/10
.

Ezt az ajánlót is köszi! Ami késik, nem múlik, úgyhogy pótoltam ezt is.

Remek hangulatú kis thriller, a helyszín, a környezet parádés, az egész századfordulós elmeorvosi háttér kellően nyomasztó légkört biztosít. Nagyon jó a felvetett kérdés, hogy akkor most melyik orvosi álláspont a jó, jó a kis csavar a végén. Tetszett.

Egy dolog volt, ami iszonyat zavart, mégpedig maga a főszereplő. Akkor is, ha ugyebár kicssit átértékelődik szerepe, de a film közben minden mondata, tette, hangsúlya roppant irritáló volt. Pont, mint egy bolondé... Wink

Mondanám, hogy bővebben hamarosan, de nem vagyok benn biztos.


Ahogy érzed Smile . Örülök, hogy tetszett.

Nem emlékszem már annyira a fiatal dokira, hogy miért válthatott ki belőled ilyen ellenszenvet. Hát csak egy tapasztalatlan hősszerelmes volt, nem Smile ?
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Sponsored content




TémanyitásTéma: Re: Niwrok írásai 1.0   

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 1.0
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
55 / 66 oldalUgrás a köv. oldalra: : Previous  1 ... 29 ... 54, 55, 56 ... 60 ... 66  Next

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: