Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 Niwrok írásai 1.0

Go down 
+5
Weide
Mr. White
Remo
R2-D2
Niwrok
9 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 23 ... 43, 44, 45 ... 55 ... 66  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Fekete tükör S1 / Black Mirror S1   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyCsüt. Ápr. 09, 2015 6:12 pm

.
Fekete tükör S1 / Black Mirror S1


Korábban ezt a sorozatot az amazon ajánlója kezdte feldobálni, amikor a többi angol sorozat után keresgéltem, és biztos vagyok benne, hogy valaki innen is ajánlotta (talán Weide), de nem sikerült visszakeresnem. A lényeg igazából az, hogy kb. a címét tudtam, meg a leírásokból annyi lejött, hogy a mostani világunknak, annak technológiai és társadalmi struktúrájának tart morbidan görbe tükröt, ezek alapján meg megtetszett, és mert ez sem volt több, mint három rész, így túl nagy kockázat sem volt benne. A 45-60 perces epizódok amúgy is különállóak, inkább rövidfilmnek tekinthetők, így akár napok, hetek is kimaradhatnak köztük... de nem hiszem, hogy fenyegetne ez a veszély, ugyanis szerintem alig várjátok majd, hogy lássátok a következőt... de csak óvatosan ezzel.

The National Anthem
A brit miniszterelnököt az éjszaka közepén riasztja a titkosszolgálat egy videó miatt. A hozzájuk eljutott felvétel szerint a királyi család egy népszerű és fiatal tagját, Susannah "hercegnőt" elrabolták, a tettes pedig mindössze egyetlen abszurd követeléssel áll elő (naná, hogy nem árulom el, mi az Razz !), és azzal fenyegetőzik, hogy amennyiben azt nem teljesítik pontosan délután négykor, kivégzi a lányt, a videót pedig nyilvánosságra hozza, tárgyalás és alku kizárva. A sajtóosztály és a titkosszolgálat próbálja az ügyet zárt körben kezelni, de persze a közösségi média korában erre esély sincs, így hamarosan az egész ország, sőt a világsajtó is azt találgatja, engedni fog-e Callow miniszterelnök a zsarolásnak. Az ugyanis az őt személyesen is érintené, annak minden magánéleti és politikai vonatkozásaival együtt, de éppen úgy vannak kockázatai annak is, ha nem tesz semmit. Amennyire magától értetődő és a britek által elfogadott ez utóbbi kezdetben, elsöprő többséggel támogatva a miniszterelnököt, ahogy a határidő közeledik, úgy lesz egyre nagyobb a nyomás Callow-n.
Ebben aztán van minden, mint a búcsúban! Az egész a maga maró gúnyosságában az utóbbi évek legjobb(!) politikai thrillere nálam, és én baromira féltem volna a stáb helyében ezt így megcsinálni, nehogy ötleteket adjak bárkinek is! A tömeg pszichológiája valami zseniális, a nyomozás és a "trükközések" kiválóak és a zárt termekben lezajlott titkos megbeszélések feszültségét jól oldják a híradóbejátszások. Ezzel együtt meg ijesztő, hogy a Twitter, a facebook meg a youtube ennyire képes gúzsba kötni még akár egy erős gazdasági és politikai hatalom felsővezetését is, akik -úgy tűnik- legfeljebb reagálni tudnak az eseményekre. Meg nekem az is benne volt, amit már más zsarolós filmeknél is kiemeltem: ma már olyan könnyű a hozzáférés bizonyos eszközökhöz, hogy tényleg bárkiből lehet terrorista.

15 Million Merits
Bing egy utópisztikusan steril épületkomplexumban tölti egyhangú napjait sokezer társához hasonlóan. A fiatal srác összes napi feladata, hogy egy szobabiciklin pedálozva áramot termeljen, kielégítendő az épület elektromos szükségleteit, és ezért a fáradozásáért az általános fizetőeszközként elfogadott "merit"-et kapja. Ebből tudja dekorálni a fülkéje LED-falait, ebből vásárolhat magának szórakoztató programokat, ételt az automatákból, új ruhákat és kiegészítőket a virtuális világbeli avatárjának, de még az adagolóból kifolyó fogkrémet is. A tekerést Bing egykedvűen és unottan végzi, mindig szinten tartva a pénzét, így nem fenyegeti a veszély, hogy lefokozzák takarítóvá, de a gyűjtögetésnek sem látja értelmét... egészen addig, amíg fel nem bukkan a csoportjukban Abi. A lány rögtön felkelti a fiú érdeklődését, ráadásul Abi kiválóan énekel, Bing szerint simán esélyes lenne a Hot Shot tehetségkutatóban. Abi szabódik, hogy nincs neki arra pénze, de Bing erre is tud egy megoldást.
A háromból talán ez jött be a legkevésbé, leginkább azért, mert a sztorija kevés újdonságot hordozott számomra, és ez volt a leginkább valóságtól elrugaszkodott is ezzel a csupa-LCD tapiirányításos falanszterrel, amit csak szimbólumként tudtam értelmezni. Én ebben az ötletben nem láttam ennyit, főleg, hogy ez volt a leghosszabb is a háromból, és túlságosan emlékeztetett a Szép új világra, mínusz Vadember: "Hét és fél órás enyhe, nem kimerítő munka, aztán a szómafejadag és szórakozás és a tapiműsorok.". Tapiműsorok, mert a legnagyobb fricskát a mai szórakoztatóipar kapja az ostoba celebes "vetélkedőivel" és valóság-show-ival, kiegészülve a bugyuta okoskütyüs applikációkkal, amik emberek millióit hülyítették be... virtuálisan, valóságos pénzért. Ettől még jó, lehet, hogy a toldalékok nélkül nem csak olyan 8/10-esnek érezném, de ez van, ha szendvicsbe fog egy filmet két 9,5/10-es másik Smile . Pedig itt még ismerős arc is akadt, Daniel Kaluuya a The Fadesben Mac-et alakította, és már ott is bírtam a srácot.

The Entire History of You
Liam, a húszas éveiben járó ügyvéd egy állásinterjún vesz részt egy jogi cégnél, ahol egy új családjogi részlegbe keresnek embert, és a humánosok reményüket fejezik ki, hogy Liamnak nincs takargatnivalója. Liam utána elég csalódottan vágja be magát a taxiba, és a reptérre menet felidézve az interjún történteket szinte biztos benne, hogy nem ő kapta az állást. De sokat nincs ideje keseregni rajta, mert aznap este a felesége (Ffion) régi baráti körébe hivatalosak vacsorára. Az est kellemes hangulatban telik, nosztalgiáznak a régi időkről, Liamnak azonban egyre jobban feltűnik, hogy Ffion különös figyelemmel van egy régi barátja, Jonas iránt. Minél több ilyen kis jelet vesz észre, annál jobban eluralkodik rajta a féltékenység, és még aznap este szeretné megtudni, mi is van ennek a hátterében.
Na, most gondolom néztek, hogy hol van ebben a "görbe tükör", és egyébként is, kit érdekel ennek a majomnak a féltékenykedési rohama Smile . Nos, amit leírtam, azt annak fényében olvassátok és értelmezzétek újra, hogy Liamék világában szinte mindenki kis kapszulányi audiovizuális adatrögzítőt operáltatott a füle mögé, ami végtelen felbontásban és "tömörítetlen" hanggal tárolja el az emlékeket; ettől még a normál emlékezet is működik, csak az ugye "veszélyes", hiszen felejtünk, meg könnyen gyártunk magunknak hamis emlékeket, és az nem jó, nem megbízható. A "mag" felvételei viszont később szabadon elemezhetők, nagyíthatók, visszakereshetők, kivetíthetők, törölhetők, társulhat hozzá arcfelismerés vagy egyéb szerkesztő és csoportosító funkciók; bármi, amit a kedves vevő megfizet... és akkor ezt a világot húzzátok rá egy állásinterjúra meg egy veszekedésre férj és feleség között. Brutál szinte az egész, amiben megintcsak benne van a közösségi média (hiába "nemhivatalos", az összes humános rá van cuppanva a jelöltjeik facebook profiljára, de ha nincs, akkor miért nincs), az adatrögzítő technikák fejlődése, a magánélet határainak elmosódása, de akár az előző kapcsolatok pszichológiája is (például ki szeret arra gondolni, hogy talán a feleségére/barátnőjére gondol annak az expasija recskázás közben... na, itt meg talán megteszi ugyanezt 4K-ban és surround!). Csak az epilógusra ül le ez a rész, de előtte percenként jönnek a WTF-pillanatok, ahogy a "mag" egyre újabb vonatkozásai kerülnek elő, néha csak a háttérben, például amikor Hallam hívja a rendőröket.

A sorozat minősége kifogástalan, sem a képi világra, sem a hangra, sem a színészekre nem lehet semmilyen panasz. De az is igaz, hogy ezeket a témákat az sem érdekelne, ha árnyjátékkal adnák elő, mert önmagukban kib*szott izgalmasak, úgyhogy ennek szólt a figyelmeztetés: bármennyire is csábító, egy nap csak egyet; legyen időtök átgondolni, mert megéri. Akkor jön elő igazán az érzés, hogy ezek nem földtől elrugaszkodott dolgok, hanem egy lehetséges közeljövő képei, aminek a gyökerei már a jelenben is látszanak. A The National Anthem meg akár holnap megtörténhetne...

9/10
.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Május 15, 2019 9:49 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyCsüt. Ápr. 09, 2015 8:13 pm

Niwrok írta:
.
Fekete tükör S1 / Black Mirror S1
.... ugyanis szerintem alig várjátok majd, hogy lássátok a következőt... de csak óvatosan ezzel.
9/10


taps taps  Ez jó. Ez kimondottan érdekel. Szerkezetében talán hasonlít a Sherlockhoz, no meg a nem is olyan rég emlegetett Doomdayhoz. Mintha annak egy befogadhatóbb változata lenne. Köszi az ajánlót, ezt mindenképp megnézem.

Niwrok írta:
The National Anthem

Ebben aztán van minden, mint a búcsúban! Az egész a maga maró gúnyosságában az utóbbi évek legjobb(!) politikai thrillere nálam...

Minden seggnyalás nélkül ez elég ajánló.  Wink


Niwrok írta:
15 Million Merits
Bing egy utópisztikusan steril épületkomplexumban tölti egyhangú napjait sokezer társához hasonlóan. A fiatal srác összes napi feladata, hogy egy szobabiciklin pedálozva áramot termeljen

Mondom én... tisztára Doomsday...



Niwrok írta:
The Entire History of You
Nos, amit leírtam, azt annak fényében olvassátok és értelmezzétek újra, hogy Liamék világában szinte mindenki kis kapszulányi audiovizuális adatrögzítőt operáltatott a füle mögé, ami végtelen felbontásban és "tömörítetlen" hanggal tárolja el az emlékeket; ettől még a normál emlékezet is működik, csak az ugye "veszélyes", hiszen felejtünk, meg könnyen gyártunk magunknak hamis emlékeket, és az nem jó, nem megbízható. A "mag" felvételei viszont később szabadon elemezhetők, nagyíthatók, visszakereshetők, kivetíthetők, törölhetők, társulhat hozzá arcfelismerés vagy egyéb szerkesztő és csoportosító funkciók; bármi, amit a kedves vevő megfizet...

Ez meg azért csigázott föl, mert pont múlt héten volt egy beszélgetésem arról, milyen is jó lenne egy privát időutazás, ahol mindenki szabadon mászkálhatna a saját emlékeibe vissza. Csak úgy újraélni mindent...

Úgyhogy köszi, jegyzem, nézem.


.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyCsüt. Ápr. 09, 2015 10:32 pm

R2-D2 írta:

Fekete tükör S1 / Black Mirror S1

Szerkezetében talán hasonlít a Sherlockhoz, no meg a nem is olyan rég emlegetett Doomdayhoz. Mintha annak egy befogadhatóbb változata lenne. Köszi az ajánlót, ezt mindenképp megnézem.

Ez meg azért csigázott föl, mert pont múlt héten volt egy beszélgetésem arról, milyen is jó lenne egy privát időutazás, ahol mindenki szabadon mászkálhatna a saját emlékeibe vissza. Csak úgy újraélni mindent...


Ezért is kérdeztem múltkor a Doomsdayt, de majd most már utánamegyek, aztán előbb-utóbb sorra kerül.

A "privát időutazás" meg talán tényleg jó lenne, de itt többek között éppen arra van kiélezve a dolog, hogy az emlékek mennyire megszűnnek privátnak lenni.
.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: A szürke 50 árnyalata / 50 Shades of Grey   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyCsüt. Ápr. 16, 2015 6:49 am

.
A szürke 50 árnyalata / 50 Shades of Grey


Én meg az esetlen szájhősködésem Smile ... Eszem ágában sem lett volna megnézni ezt a filmet, hiszen hol is érdekelne már engem egy "túlhype-olt mamipornó", amit a frissen asszonyi korba érő Alkonyat-gerenáció hozott lendületbe, a Harlequin-füzetek és a Courths-Mahler-regények olvasói pedig csúcsra juttattak?! Éppen elég rosszat hallottam róla, kis perverzióval fűszerezett unalmas szenvelgésnek látszott az egész, amiről a magukat magányosnak érző nők szenvedélyt fantáziálhatnak, miközben a kezük a bili helyett a mosogatótálcába lóg. Csak hát R2 átküldött egy linket egy sugallt kérdéssel, amire én nagy bátran azt válaszoltam, "Csak ha egyszerre nézzük, és legalább egy képernyőnyit írunk róla!!!!", és némi érzéketlenséggel a felkiáltójeleim "sokkjára" csak annyi jött vissza: "Benne vagyok Smile ...". Innen már nem volt hova hátrálni, úgyhogy leültem az utóbbi időszak mozizásainak egyik legelpazaroltabbnak ígérkező két órája elé.

Az első percekben már kezdett derengeni, hogy mi nekem az oltári nagy szerencsém ezzel a filmmel, és amiért stabilan jobb véleményem alakult ki róla, mint vártam: hogy nem olvastam előtte a könyvet. Így mindazok a negatívumok, amiket a középkorú Alkonyat-rajongó E. L. James a nulla írói tudásával és tapasztalatával összetákolt, nem jelentettek tüskét. Nem kellett átverekedni magam a dagályos nyafogós-érzelgős belső monológokon, a túlírt nyálas részeken, az idegzsábáig unalmasan ismétlődő eseményeken, a gyatra szóhasználaton és stíluson, az állítólag egy online bolt katalógusát idéző mennyiségű terméknéven és reklámnak is beillő termékleírásokon, és a kóros mennyiségű arcpíron. Ez máris plusz egy pontot ért a rendező Sam Taylor-Johnsonnak. Ezzel együtt azt is értem, hogy ha a könyvben ez így tényleg mind benne van, akkor miért kaptak hajba az írónővel (a folytatásokat már más rendezi majd), hiszen ezzel legalább a fél könyvet, aminek egy film keretében nulla az élvezeti értéke, kukázta a rendező a gördülékenység reményében, és hál'istennek még olyan kis kibúvókat sem keresett, mint hogy Anastasia esténként egy naplóba próbálja belevésni szívének minden rezdülését, amit narrációban hallunk. Úgy magam előtt látom a jelenetet, ahogy Sam Taylor-Johnson beállít a pirossal sűrűn keresztbehúzott regénnyel, hogy az mind szemét, az írónő meg sértődötten kapkod levegő után, hogy hrmpfff, hát ezzel kiherélik az ő becses műalkotását, ahol minden szónak jelentősége van a szereplők jellemábrázolása és -fejlődése szempontjából... de nincs. Kérem, ne is próbáljunk mentséget keresni egy olyan írónőnek, akinek az az írói lelemény csimborasszója, hogy az unalmas, naftalinszagú szüzikének a Steele (azaz "acél"), a kontrollmániás törtető tridrilliomosnak meg a Grey (ugye ez lenne a "szürke") nevet adja... éééérted, fordítva, mint ahogy látszatra vannak, hűha!

Mert ha az, ami a filmben van, a zanzásított változat, akkor innen üzenem, az bőven elég. Nem éreztem tragédiának, hogy Ana csak hárompercenként harapta be az alsó ajkát, mintha csak az odaszáradt kedvenc krémes parajpüréjét akarná lenyalni róla, meg más dolgokat is, amiket reménykedve odaképzelt; így is éppen elég idegesítő volt egy idő után, és örök hálám, hogy nem tudtam meg, a könyv végére hogyan rágta a száját rojtos húscafattá. Ahogy az olyan, közröhej tárgyát képező marhaságok is csak eseti jelleggel bukkannak fel, mint az "Én nem szeretkezem, Anasztázia. Én baszok!" párbeszédstílus. Így legalább a film nagy része egy sekélyesen langyos, de nem irritáló randifilm a szado-mazo korbácsolás árnyékában. Ahol az "acélos", lencse helyett egy szerszámboltban csavart válogató Hamupipőke egy riporter barátnőjét helyettesítendő kerül a kisfiús mosolyú, de a lelke mélyén Kékszakáll kínzókamráját dédelgető milliomos elé interjúra, akit aztán annyira lefegyverez a nagyitól örökölt virágmintás blúzba meg a turis kardigánba csomagolt szendeség, hogy ellenállhatatlan vágyat kezd érezni arra, hogy a magáévá tegye... szerződésileg. A film első fele így aztán a sallangszerű, érdektelen mellékszereplők felbukkanásáról szól, meg arról, ahogy Mr. Grey lenyűgözi Anat a gazdagságával és a hatalmával, ügyesen válogatva meg a szavait, rájátszva például a lány hiúságára, kíváncsiságára és büszkeségére ("Legyél nyitottabb..."), aztán szép lassan tologatva a szex-potmétert eljuttassa a lányt a meggyőződésig, hogy a szüzességét is frissen elveszítve nem is lehet kéjesebb gyönyör számára, mint ha a plafonról láncon lelógatva kap egy análdugót, és közben lágyan hurkásra verik egy lovaglópálcával.

Eredetileg is úgy gondoltam, ha más nem, majd a történet pszichológiájában fogok menedéket keresni. Mert azért van megmagyaráznivaló potenciál a jóképű milliomosban, akinek egyetlen örömforrása, hogy "baszik, keményen" a "játszószobájában", mindenfajta párkapcsolati tapasztalat, szándék vagy elképzelés nélkül, meg az ajakharapdálós szűzben is, aki közben annyira vérmes, hogy egy tollat nem tud a kezébe venni anélkül, hogy körbe ne nyalogassa a végét, és be ne kapja Mr. Grey... ceruzáját. Anát a film le se tojja ebből a szempontból, Mr. Greynél meg ugyan ott lenne Mrs. Grey, de azért ő sem garancia semmire, mint mondjuk a "Csak Isten bocsáthat meg"-ben Kristin Scott Thomas, mert itt van egy viszonylag normális bátty is. A film végül kemény kétszer két percnyi monológot szán arra, hogy elképzelésünk legyen Mr. Grey sanyarú származásáról és az aberrációjának eredetéről.

Ennek híján viszont csak Ana és Christian marad, akik násztáncnak is beillő huzavonát játszanak a szerződés körül: aláírja, nem írja alá, milyen feltételekkel írja alá, mikorra írja alá, stb.. Bevallom, ez a kis párviadal kellemes meglepetés volt a vártakhoz képest, ugyanis noha Anasztáz karakteréhez egyáltalán nem illik, ahogy Mr. Grey-jel cicázik, idővel igencsak elkezdi a farok csóválni a kutyát. Igény szerint meg lehet úgy is nézni, hogy ez azt a kevés romantikát is kiöli a filmből, ami így gyakorlatilag Ana árcédulájáról szól, hogy hány repülős randi, luxusautó, luxusvacsora és érzéki szex árán "éri meg" neki, hogy Mr. Grey az alku részeként a kedvét tölthesse rajta. Mégis, olyan nő az én fogalmaim szerint nincs, aki az egyik percben még úgy süti le a szemét, mint az oviban a hatéves Zsuzsika, amikor a fiúk azt mondták neki, "kuki", a következőben úgy néz, mint az apáca, akiknél banán van vacsorára, időnként meg egy csábos manipulátor lesz, aki gúnyos kacajok közepette kegyetlenül meghúzza Mr. Grey... szerződését, hogy márpedig análöklözés kizárva! Olyan nő sincs, aki kuncog az egyre bizarrabb szexuális kitételeken, anélkül, hogy bármifajta fogalma lenne azok természetéről, közben meg incselkedik, mint egy vamp. Ana vagy akut skizofrén, és legalább öt személyisége van, vagy olyan ösztönösen képes használni a nőiség teljes eszköztárát, hogy azért a legtöbb nő odaadná a fél lábát; nem kérdés nálam, E. L. Jamest ezzel megírta az ő Csodálatos Amy-jét, amilyen ő szeretne lenni, amit ő szeretne megélni egy számára ideális világban. Az biztos, hogy az egyetlen izgalom annak találgatása volt, hogy melyik jelenetben Ana melyik személyisége lesz a domináns... még ha egy csúnya önámításba navigálja is bele magát ezekkel. Mert azt azért lehet tudni, hogy ezek a személyiségváltozások -amellett, hogy az eseményeket tartják mederben- leginkább a folytatást készítik elő. Anának ugyanis -ahogy az az ő feltételeiből és a sorozatosan kikövetelt engedményekből az elejétől látszik- feltett szándéka lesz, hogy márpedig kigyógyítja Christiant a medvecsapdás szexből...

"Hölgyeim és uraim! A szürke ötven árnyalata! Egy nőknek gyártott pornó, ami valahogy igénytelenebb lett, mint a férfiaknak gyártott pornó!". Nos, igazából attól függ, milyen pornóra gondolunk... Ahogy ugyanis vannak tesztoszteronmozik, ugyanúgy lehetnek -még ha eddig kisebb számban is voltak- ösztrogénmozik. Eddig ebből inkább csak romantikusan szenvelgőseket lehetett látni, és bárhogy is, a Szürke most egy új kategória úttörőjének látszik. Nem értek hozzájuk, és nagy befogadója sem vagyok ezeknek a filmeknek, de utólag azt mondom, amennyire egy Halálfutam, egy Halálos iramban vagy Need for Speed kaliberű macsós autópornónak, egy Transformers: a kihalás kora típusú robotpornónak, vagy mint egy Jupiter felemelkedése jellegű űroperának is van helye, ugyanúgy elfér a Szürke is a palettán... valahol a Micsoda nő alatt egy ostorcsapásnyival.

Éppen ezért most nem is pontozok, kvázi fogadásból megnézett filmnél nem látom értelmét, a véleményem meg a szövegből kiolvasható, főleg az, hogy jobban szórakoztam rajta, mint vártam. A Szürke egy valószínűsíthetően pocsék könyvből íródott elfogadhatóan ponyvás limonádé, szoftpornó és szado-mazo beütésekkel, de olyan kellemes és vicces részekkel, mint Ana és Christian tárgyalása. Ezeket a filmeket is meg lehet nézni, ha olyanja van valakinek, de szerencsére nem kötöttem rá szerződést, hogy kelljen Smile ...

.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Május 15, 2019 9:50 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Szarvak / Horns   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyKedd Ápr. 21, 2015 6:52 pm

.
Horns


"-Are you horny?
-Yeah, I'm getting warmer."


Ig és Merrin szerelme mintha az égben köttetett volna. A pár még gyerekként talált egymásra, és onnantól szinte elválaszthatatlanok voltak, a maguk kis rituáléival, titkos helyeivel és közös terveivel. Az álom viszont, amit elképzeltek maguknak, egy csapásra törik darabokra, amikor Merrint holtan, betört fejjel találják meg az erdőben. Mintha ez nem lenne éppen elég, Iget gyanúsítják a gyilkosságokkal, és a mostanra sikeres ügyvédként dolgozó barátja (Lee) nélkül már rég a sitten rohadna. Így viszont, közvetlen bizonyítékok híján, csak a pletyka és a gyanakvás marad, a szomszédok megvetése, a keselyűként a vélt szenzáció felett köröző riporterek kis csoportja, és a család védelme, ahol Ig biztonságban érezheti magát. Mintha csak meg nem gyónt és vallott bűnösségének jelképe lenne, majd egy évvel Merrin halála után, Ig egy reggel arra ébred, hogy a homlokából helyre kis szarvacskák bukkantak elő. Ahogy első rémületében és iszonyában az orvosi rendelő felé igyekszik, hogy megtudja, mik is ezek, és hogyan lehetne eltávolítani az egyre ördögibb kinézetű szarvakat, kiderül, hogy azokkal egy "képesség" is együtt jár: az emberek a Ig környezetében gátlástalanul őszinték lesznek, árulják el neki a legféltettebb titkaikat, tetteiket vagy vágyaikat, jellemzően a hét fő bűn témakörében. Ig először értetlenül áll a bizarr vallomások és kérések előtt, különös tekintettel azokra, amik fájdalmat okoznak neki, de kis idő múlva rájön, akár ki is használhatná ezt a lehetőséget, és a szarvak segítségével kinyomozhatná, ki ölte meg Merrint.

Ezzel szerintem meg is van az a film, ami ebben az évben átveszi nálam a The Brass Teapot, azaz a Dollár, kanna, szerelem stafétáját (ami meg az Eleven testekkel tette ugyanezt), több okból is. Már az indulásról ez jutott eszembe, ahogy a két szerelmes egymás mellett fekszik, és látszik rajtuk, hogy totál odavannak egymásért, mindenfajta kamuzás nélkül, és csak arra vágynak, hogy együtt éljék le az életüket. Az egész teljesen meseszerű, az élénk, játékos színeivel, a napfény vibráló sárgájával meg az erdők zöldjével. Mivel az tudható, hogy a kapcsolatuk tragikus véget ért, így a magával ragadó szerelem képei Ig visszaemlékezéseire korlátozódnak, ahogy megismerkedtek a templomban, ahova családilag jártak, ahogy megosztották egymással az érzéseiket, ahogy Ig megmutatta Merrinnek a faházat, ami később közös menedékük és szerelmi fészkük lett, és ahol végül a lány holttestét megtalálták ... de az is, ahogy egyre több minden derül ki Merrin halálának estéjéről, és ezek nem mindig vetnek jó fényt Igre sem. A vágy tárgya ezúttal is Juno Temple, akire az utóbbi időben amúgy is egyre jobban felfigyeltem, ráadásul Merrinként egy olyan angyali szépségű és kedvességű lánynak ábrázolták, hogy biztosak lehetünk benne, csak valami sátáni lehetett képes ártani neki.

Angyal és ördög... és a vallásos utalások ezen a ponton nem is érnek véget. Már eleve Ig neve beszédes, az polgárilag ugyanis Ignatius Perrish, amiből az elsőt a latin "ignis" szóból származtatják, és tüzet jelent, a "perish" pedig a romlás, a pusztulás angolul, szóval szegény Iget elég "pokoli" névvel áldották meg a szülei. És erre a Merrin gyilkosa utáni keresésben rá is szolgál, mert elsőre Ig csak furcsállja, hogy az emberek milyen gonosz dolgokat mondanak neki másokról vagy titkosakat magukról, aztán megpróbálja ezt valamifajta humorra venni, és úgy a film közepéig egymást érik a bizarr és morbid poénok, az például hatalmas, ahogy Ig megszabadul a riporterektől. De ahogy "belemelegszik" a dologba, ahogy megjelennek a mindenféle almák meg kígyók, és minél több csalódás éri meg jut egyre közelebb a tetteshez, úgy lesz a hatalma egyre félelmetesebb, ahogy elkezdi azt a bosszúra használni. Ott azért már bőven messze van a korábbi könnyed kacarászás; a karján és a nyakában tekergő hüllőket viselő, égő tekintetű Ig a szépen kifejlődött szarvaival elég parás jelenség. Ott már igen kemény jelenetek is akadnak, még ha úgy is érzem, ez a vonalat egy kicsit túlnyújtották és túltolták a végére; a finálén szerintem sokat lehetett volna még egyszerűsíteni.

És megint egy film, aminél a fene sem érti, hogy miért kerülte el hivatalos formában Magyarországot, főleg, hogy az alapjául szolgáló könyv évekkel ezelőtt megjelent, és elég jó fogadtatásra talált itthon. Először is Iget Daniel Radcliffe alakítja, akiről elhiszem, hogy már nem az a kis Harry Potteres tinibálvány, akire biztos nézettséget lehetett építeni, de a srác nagyon tud játszani. Amíg a Fekete ruhás nőt még úgy definiáltam, hogy a "Potter-horror", itt talán kétszer jutott eszembe a gyerekszerepe, és gyorsan el is hessegettem, mert nem ez volt a fontos. Másrészt a filmet Alexandre Aja rendezte, akinek oké, volt olyan -botlásnak is tekinthető- filmje, mint a Piranha (bár én azzal is elvoltam, ellentétben a Magasfeszültséggel), de ott van a dicsőségfalán a Tükrök, ami nekem az egyik legparásabb horror, és a Sziklák szeme, ami meg a mutánsos filmek között volt emlékezetes. Vele pedig általában együtt jár a remek maszk- és trükkmesteri munka... még akkor is, ha az itteni CGI-kígyók éppcsak átcsúsztak a minőségi küszöbön nálam.

A Horns miatta is lett egy nagyszerűen rendezett, több látványos képpel és hangulati elemmel felvértezett misztikus thriller, ami nem nélkülözi Aja megszokott morbid humorát, de nem is ment el (annyira) az idétlen paródiák felé, mint a Piranha esetében tette, és még a színészei is remekelnek.

8/10
.


A hozzászólást Niwrok összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Május 15, 2019 9:50 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyKedd Ápr. 21, 2015 8:03 pm

Niwrok írta:
.
Horns

A Horns miatta is lett egy nagyszerűen rendezett, több látványos képpel és hangulati elemmel felvértezett misztikus thriller, ami nem nélkülözi Aja megszokott morbid humorát, de nem is ment el (annyira) az idétlen paródiák felé, mint a Piranha esetében tette, és még a színészei is remekelnek.

8/10
.

Ez jó. Ennek örülök. Elgyszer láttam az előzetesét, már akkor is ígéretesnek tűnt, de ki is ment a fejemből. A motorosok kivették... Smile

Úgyhogy köszi, ezt (is ) nézem hamarosan.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptySzer. Ápr. 22, 2015 12:57 am

Niwrok írta:
.
Fekete tükör S1 / Black Mirror S1


Azt ugye tudod, hogy ennek van második évada, sőt, egy karácsonyi speciális epizódja is?
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptySzer. Ápr. 22, 2015 8:18 am

R2-D2 írta:

Fekete tükör S1 / Black Mirror S1

Azt ugye tudod, hogy ennek van második évada, sőt, egy karácsonyi speciális epizódja is?


Persze Smile . A második évad már itt van a szekrényben, a "vetésforgó" meg a Terápia S2 nélkül már megnéztem volna, és nyilván a karácsonyi sem fog sokat váratni magára Smile .
.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Szolgálatkészség / Compliance   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyPént. Ápr. 24, 2015 6:36 pm

.
Szolgálatkészség / Compliance


Pár napja találtam egy listát a neten, egy blog az író által legjobbnak tartott egy helyszínes, de legalábbis egy helyszínhez kötődő filmeket szedte össze, köztük olyanokat, mint az Ördög, az Élve eltemetve, a Fülke és a Kísérlet. Tényleg jó filmeket szedtek össze, még ha nem is minddel értek egyet, vagy éppen hiányolok ezt-azt, egyet viszont eddig nem láttam, és gondoltam, ha már egyszer tényleg ilyen illusztris társaságban van, nyulat azzal sem lőhetek, meg a sztori is jónak tűnt.

A gyorsétteremben, ahol a két főszereplő dolgozik, eléggé a feje tetejére álltak a dolgok. Az üzletvezető Sandrának egyszerre kell kezében tartani a pénteki csúcsforgalmat, az előző nap nyitva felejtett hűtő miatti alapanyaghiányt, és izgulni a beígért próbavásárló ellenőr miatt, miközben a kiszolgálópultnál dolgozó, csinos Becky számára ez csak egy normál munkanap. Tart ez addig, amíg Sandrát fel nem hívja egy rendőr azzal, hogy egy korábbi éttermi vásárló megvádolta Beckyt azzal, hogy pénzt lopott tőle, hogy kivette azt a tárcájából, miközben a pénztárca a pulton volt. Arra hivatkozással, hogy ez a dolog minél egyszerűbben és gyorsabban rendeződjön, és Becky rabosítása, előzetes letartóztatása se váljon szükségessé, Daniels rendőr azt a javaslatot teszi, hogy Sandra személyesen próbáljon az ellopott pénzre bukkanni. Ez először csak annyi, hogy Sandra kutassa át Becky holmiját, felügyelje, ahogy kipakolja a zsebeit, majd később egy motozásra is sor kerül, és onnantól a folyamat szinte megállíthatatlan. Daniels újabb és újabb dolgokat kezd követelni a nyomozás érdekeire hivatkozva, Becky és Sandra részéről meg egyre kisebb az ellenállás, hogy azokat ne hajtsák végre.

A filmnek nálam egy lényeges problémája az volt, hogy bármilyen jó is a pszichológiai "játék" Becky, Sandra és Daniels között, a gyorsétterem üzletvezetői helyiségébe zárva, ez túl gyorsan átlendült a hihetőségi küszöbömön. Én tényleg úgy ültem neki, hogy itt egy rendőrségi nyomozásról lesz szó, de már a lopás ténye annyira nevetséges volt, hogy szinte teljesen elvette az érdeklődésem az események iránt. Mert jó, higgyem el, hogy Becky éppen kifogja azt az egyetlen pillanatot, amikor sem a kollégái, sem a forgalmas kajálda vásárlói, sem az étterem kamerái nem néznek oda, és ki tudja rántani a tárcából a bankjegyeket, na de utána már baromira nincs meg az az ugyanilyen pillanat, amikor ezt a pénzt be tudja rejteni a melltartójába, és főleg a bugyijába. És ez még akkor is így van, ha Daniels egyébként mestere a szavaknak, és a körítéssel a legnagyobb képtelenséget is elő tudja úgy adni, mintha tényleg ezen múlna egy veszélyes tolvaj/drogdíler elfogása. Mindig van egy újabb érv, mindig van egy újabb mentség, mindig van egy újabb kifogás, bármennyire is gyanúsak lesznek közben a körülmények.

Spoiler:

Szívesen félresöpörtem volna az egészet azzal, hogy ez egy marhaság, ilyen nincs, de hát van (a videó SPOILERES!). És nem is egyszeri alkalommal. És bőven nem ez az első film vagy az első példa arra, hogy egy mesterségesen generált alá-fölé rendeltségi viszony esetén az egyes szinteken levők hogyan csúsznak bele a saját szerepeikbe. Ezernyi "kísérlet" szól arról, hogy az embereket milyen döntésekre lehet rávenni, ha kellően nagy a felettes hatalom vagy a csoport nyomása: elfogadjuk, hogy a hosszabb az rövidebb, hogy az áramütés nem fáj, sőt, az alany meg is érdemli a büntetést, vagy hogy van annak bármi értelme, hogy ellopott pénz után kutatunk egy alkalmazott bugyijában. Aztán a szerepek önálló életre kelnek, és könnyű azt mondani, hogy Becky és főleg Sandra hülyék, mint a sár, hogy ebbe így belementek, és lehet mindenféle módszerrel hárítani, hogy na mi aztán pont nem vagyunk ilyenek (a legjobb, ahogy a linkelt videó kommentjei között már etnikai színezetet is kap a dolog ("Na, ilyen idióták is csak a fehér amcsik lehetnek!"), de hát éppen én hoztam a filmet a svéd példáról, még ha ott gyerekekről is volt szó). Ez van, a hatalminak hitt szó, az erő fenyegetése és a felelősség alóli mentesülés illúziója ilyenekre tud rávenni minket a megfelelően felépített körülmények között.

Önmagában a film egy fontos és tipikus emberi gyengeségre hívja fel a figyelmet egy igencsak sokkoló példán keresztül, és bár lehetett volna talán kicsit feszesebbre vágni, a technikai része és a témája is rendben van. Én viszont általában a saját elégedettségi szintem szerint szoktam filmet véleményezni, jellemzően az alapján, hogy milyen heves érzelmeket, reakciókat vált ki belőlem, és ott már sajnos nem áll olyan fényesen a Szolgálatkészség.

6,5/10
.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Május 15, 2019 9:51 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyPént. Ápr. 24, 2015 6:47 pm

Niwrok írta:

Szolgálatkészség / Compliance

... vagy hogy van annak bármi értelme, hogy ellopott pénz után kutatunk egy alkalmazott bugyijában.

Van bizony! Twisted Evil

Niwrok írta:

Önmagában a film egy fontos és tipikus emberi gyengeségre hívja fel a figyelmet egy igencsak sokkoló példán keresztül, és bár lehetett volna talán kicsit feszesebbre vágni, a technikai része és a témája is rendben van. Én viszont általában a saját elégedettségi szintem szerint szoktam filmet véleményezni, jellemzően az alapján, hogy milyen heves érzelmeket, reakciókat vált ki belőlem, és ott már sajnos nem áll olyan fényesen a Szolgálatkészség.

6,5/10
.

Köszi az ajánlót, ezt most kihagyom. Így is a pótlásokkal két hétnyi anyagom van... scratch

.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Cinema Paradiso / Nuovo Cinema Paradiso   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyHétf. Ápr. 27, 2015 10:49 pm

.
Cinema Paradiso / Nuovo Cinema Paradiso


Pár hete, amikor a "Senki többet"-ről írtam, előkerült egy régi "adósságom", azt a filmet ugyanis, ami Giuseppe Tornatore-t elindította a neves rendezők útján, eddig még szintúgy nem láttam, sok más korabeli társához hasonlóan. Már csak azért is időszerű volt elővennem, mert mostanában gyakran vált a Fórum az Oscar idegen nyelvű szekciójának tablójává, igaz, ezért egy kicsit messzebbre kell visszamenni, a Cinema Paradiso 1990-ben nyerte meg ezt a díjat, egyéb rangos elismerésekkel együtt.

A film két szálon és három jelentősebb korszakon át mutatja be Salvatore 'Totó' Di Vita életét. A történet a II. világháború végnapjaiban, a fiú hét-nyolc éves kora környékén indul, de Totó már addigra is élt-halt a szicíliai kisváros, Giancaldo szinte egyetlen szórakozási lehetőségét jelentő moziért és az abban vetített filmekért. Amikor csak lehetett, a vetítések körül sündörgött, néha el-elcsent párat a kivágott, lehullott filmkockák közül, amik köré az esti lámpafénynél saját történeteket, párbeszédeket kerített. Ezt a szenvedélyét sem az anyja, sem a mozigépész Alfredo nem nézi kezdetben jó szemmel, többször próbálták figyelmeztetni például a rosszul tárolt filmek veszélyeire, de szép lassan belátták, hogy itt csak a "megszoksz vagy megszöksz" működik. Alfredo elkezdte hát tanítgatni Totót a szakmára, de sokszor beszélt annak árnyoldaláról is, így először kollégák, majd később barátok lettek, és amikor kellett, Totó vette át Alfredo helyét a mozigép mellett. De ahogy Alfredo előre megjósolta, Totót idővel más dolgok kezdték érdekelni, és még ha a filmek iránti szeretetét soha nem is vesztette el, az élet távolra vitte Giancaldotól, hosszú távolléte után pedig a régen látogatott anyja telefonjából tudja meg, hogy Alfredo meghalt, és hogy mikor lesz a temetése.

A három időszak, amit a film bemutat Totó életéből, az a gyerekkora, a főiskolai évei és amikor középkorú, befutott rendezőként kapja a fent említett telefont. Természetesen ennek a szálnak, Totó élettörténetének is megvan a varázsa, leginkább annak, ahogy huszonévesen egy életre szólóan beleszeret egy iskolatársnőjébe, Elenába... de hozzátartozik mindehhez, hogy ilyen élettörténetet már kaptam Tornatore-tól, a Baaría éppígy követte végig egy család három férfigenerációját. Persze, ahogy ez lenni szokott, a gazdag szülők nem nézik jó szemmel, hogy a "jó nevelést kapott" lányuk egy csóró mozigépész felé kacsingat, ezért a fiataloknak csak néha adatik meg, hogy lopott csókokat váltsanak. Eddig a pontig még ez érdekes, de messzire szakadva egymástól, a harmadik szakaszban az emberileg kiégett, fiatal színésznőcskékkel hetyegő Totót látva mindez kicsit kiábrándító volt nekem. A harmadik korszakot amúgy is áthatja az elmúlás, a lassan haladó történet nem tett jót az így túlnyújtottnak tűnő filmnek... de így jár az, aki egy amúgy is hosszú film 167 perces rendezői változatára nevez be Smile . De nyugodtan mondhatom, már megérte, ha egy filmnek mindössze az egy hatoda számít gyengébbnek.

A másik történetszálnak ugyanis minden perce élmény, nekem legalábbis mindenképpen jobban, mint egy "egyszerű" love story, ez pedig maga a mozi, a Cinema Paradiso, tágabb értelemben meg a kisváros. Tornatore nem egyszer nyúlt már vissza a saját gyökereihez, a saját szülővárosának, Bagheriának a történeteit és átalakulását mutatja be itt is, ahogy tette azt később a Malénában és a Baariában, de talán eddig nem éreztem ezekből ekkora kötődést, ennyi szeretetet, mint a Cinema Paradisoban. A mozi és a város az évek alatt sok vidám anekdotának és eseménynek, vagy keserű pillanatnak adott otthont, és ezeken keresztül is bemutatja, mit jelentett azon a vidéken a film jelentette szórakozás. Vagy éppen, hogy Tornatore-nak magának hogyan, kiknek a hatására és befolyására alakult ki az érdeklődése a filmek iránt, és biztos vagyok benne, nem véletlen, hogy Totóban időnként magát Tornatore-t láttam, mondjuk ahogy az egyetemista Totó kis 8mm-es kamerájával filmezi akár csak a környezetét, de azért a legtöbbször inkább Elenát Smile .

A Cinema Paradiso falai között megelevenedik vagy tucatnyi történet, például a papé, aki előzetesen szemlézte a filmeket, hogy az erkölcstelen, pornográf csókolózós jeleneteket kíméletlenül kivágassa Alfredóval, aki kénytelen volt ezeket a visszaszállítás előtt a helyükre ragasztgatni, vagy a szerencsés városié, aki a lottó-főnyereményének a jelentős részét a mozi felújítására szánja, vagy a ficsúré, aki megvetése jeleként minden alkalommal leköp az erkélyről az olcsóbb helyeken ülőkre. De nem csak az a lényeg, hogy hány élet vagy nevezetes pillanat kötődik egy ilyen mozihoz az évek alatt, hanem az igyekezet, hogy ahogy a Leleményes Hugo állított emléket a filmforgatás úttörőinek, ugyanúgy teszi ezt a Cinema Paradiso a mozigépészekkel. És itt látszik, hogy mennyi elhivatottsággal, kitartással és leleményességgel kell hogy járjon egy ilyen szakma, hogy mindegyiküknek, még ha úgy is tűnhet, hogy egy szűk fülkébe zárva töltik az életüket, meglehetnek a saját történeteik, ami itt, ezen a Fórumon csak közelebb kell kerüljön az olvasókhoz, ha már a nevében is benne van a film.

És Isten lássa lelkem, belőlem több érzelmet, több lelkesedét váltott ki az oroszlán tátott száján kijövő fénykéve, a trükkös és tükrös megoldás a film duplázására (az a jelenet, ahogy Tornatore végigfuttatja a filmet a szoba falain, egyszerűen gyönyörű!) vagy ahogy a Nuovo Cinema Paradiso megnyitja kapuit, mint Totó és Elena szerelme. Egyszerűen azért, mert nekem is megvan a magam Cinema Paradisoja, és még ha jó pár évre ki is estem a körforgásából, emlékszem a gyerekként vásárolt Kisdobos és Úttörő mozibérletekre, ahogy kedves emlék az is, ahogy pár évvel ezelőtt már arról felismertek, ahogy a bejárati ajtót nyitottam Smile, vagy éppen emlékezetes volt valamelyik Harry Pottert sapkában-sálban és kabátban nézni, mert akkor éppen csak a vetítésre volt pénz, fűtésre nem. Ráadásul mivel a Cinema Paradiso bemutatása óta is vagy 25 év telt el, a technikai fejlődés, nyomában pedig a filmnézési szokások változása ugyanolyan kérlelhetetlenül tör előre, mint ahogy ez a filmben is van, csak egy más állomásán vagyunk, mint akkor. Mivel pedig ezzel biztos vagyok benne, hogy naponta találkoztok ti is, gondolva itt akár a magyar filmpiac helyzetére vagy a bezáró mozikra, talán nem lesz túl nagy spoiler, ha elmondom, hogy Totó a temetésre visszatérve már csak a bedeszkázott ablakú, pókhálós-romos Cinemát láthatja viszont, az alig 30 éve volt lelkesedés, közösségi élmény és kíváncsiság csontvázát.

Anyám szokta volt kérdezgetni, hogy miért nem lettem én is mozigépész, ha ekkora filmbuzi vagyok, de azt hiszem, bennem nem lenne meg az a fajta szolgálat, hogy mások kedvéért akár tízszer-hússzor is "megnézzem" ugyanazt a filmet. Így csak élvezem őket, köztük azokat a filmeket is, amik emléket állítanak azoknak az embereknek vagy helyeknek, akiknek/amiknek a révén ezt megtehetem és sokszor megtettem... amíg megtehetem.

8,5/10
.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szer. Május 15, 2019 9:52 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyHétf. Ápr. 27, 2015 11:35 pm

Niwrok írta:
.
Cinema Paradiso / Nuovo Cinema Paradiso

Anyám szokta volt kérdezgetni, hogy miért nem lettem én is mozigépész, ha ekkora filmbuzi vagyok, de azt hiszem, bennem nem lenne meg az a fajta szolgálat, hogy mások kedvéért akár tízszer-hússzor is "megnézzem" ugyanazt a filmet. Így csak élvezem őket, köztük azokat a filmeket is, amik emléket állítanak azoknak az embereknek vagy helyeknek, akiknek/amiknek a révén ezt megtehetem és sokszor megtettem... amíg megtehetem.

8,5/10

taps taps

Bármilyen hihetetlen, ezt még én sem láttam... de ami késik, nem múlik. Köszi az ajánlót!
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyHétf. Ápr. 27, 2015 11:44 pm

R2-D2 írta:

Cinema Paradiso / Nuovo Cinema Paradiso

Bármilyen hihetetlen, ezt még én sem láttam... de ami késik, nem múlik. Köszi az ajánlót!


Nem hihetetlen, hiszen ugye én sem láttam eddig, pedig én még szeretem is Tornatore filmjeit Smile .

Apropó, az Eltűnés sorrendjében kapcsán merült fel a másik filmes hiányosságunk, a Fargo. Azt tervezed mostanában? Lesz/legyen belőle "közös" mozizás Smile ?
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyHétf. Ápr. 27, 2015 11:47 pm

Niwrok írta:
R2-D2 írta:

Cinema Paradiso / Nuovo Cinema Paradiso

Bármilyen hihetetlen, ezt még én sem láttam... de ami késik, nem múlik. Köszi az ajánlót!


Nem hihetetlen, hiszen ugye én sem láttam eddig, pedig én még szeretem is Tornatore filmjeit Smile .

Apropó, az Eltűnés sorrendjében kapcsán merült fel a másik filmes hiányosságunk, a Fargo. Azt tervezed mostanában? Lesz/legyen belőle "közös" mozizás Smile ?
.

Igen, én is gondoltam rá.

"Mondjon egy időpontot és helyszínt, uram és ott leszek!" tongue

- jó, helyszín nem kell. Felőlem a héten is lehet. Van még némi pótolnivalóm a TWD S5 előtt, de a Fargo belefér.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 EmptyHétf. Ápr. 27, 2015 11:58 pm

R2-D2 írta:

Niwrok írta:

Apropó, az Eltűnés sorrendjében kapcsán merült fel a másik filmes hiányosságunk, a Fargo. Azt tervezed mostanában? Lesz/legyen belőle "közös" mozizás Smile ?


Igen, én is gondoltam rá.
"Mondjon egy időpontot és helyszínt, uram és ott leszek!" tongue  
- jó, helyszín nem kell. Felőlem a héten is lehet. Van még némi pótolnivalóm a TWD S5 előtt, de a Fargo belefér.


Akkor egyelőre legyen az időtáv mondjuk "két héten belül" aztán majd meglátjuk Smile .
.
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Niwrok írásai 1.0 - Page 44 Empty

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 1.0
Vissza az elejére 
44 / 66 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 23 ... 43, 44, 45 ... 55 ... 66  Next
 Similar topics
-
» Niwrok írásai 2.0
» Niwrok írásai 3.0
» R2-D2 írásai 4.0
» R2-D2 írásai 2.0
» Remo írásai

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: