HomeCalendarGalleryGy.I.K.KeresésTaglistaCsoportokRegisztrációBelépés

Share | 
 

 Niwrok írásai 1.0

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 20 ... 37, 38, 39 ... 52 ... 66  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2460
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Utopia S1   Szer. Jan. 28, 2015 9:03 pm

.
Utopia S1



Ha egy kicsit jobban hallgatnék az amazon filmajánló részére, akkor lehet, hogy én jelentkeztem volna először ezzel a rövid kis angol sorozattal, mert rendszeresen feldobálja. Nem is azért nem böktem rá, mert nem bíznék az angolokba, hiszen írtam én már tőlük "period drama"-ról meg misztikus thrillerről is, épp csak említve a Sherlockot, ráadásul lényegesen ideálisabbak nekem a sorozathosszaik, mint az óceán túlpartján, de mindig akadt fontosabb(nak érzett). Viszont hogy Artu írt a sztoriról és az egyedi vizuális élményről, ez azért csak feljebb lökdöste a listán.

A történet ugye egy rejtélyes képregény második része körül bonyolódik, aminek első darabja az egyedi ábrázolásmódja és a rejtélyessége miatt igazi kis kultuszt épített magának, köztük a főszereplőkkel, az informatikus Iannal, a ficsúr Bejannal, a cserfes Becky-vel, a nem kicsit paranoid Wilsonnal és a "hazudós" Granttal. Az azért egy ütős kis nyitány, amikor még nem is tudjuk, hogy miért, de máris szociopaták gyilkolásznak egy képregényboltban, miközben a szintén ismeretlen Jessica Hyde-ot keresik, és csak fokozatosan derül ki, hogy mindez a képregénnyé szőtt rajzok miatt van, amiket egy titkos szervezet még titkosabb tudósa csinált a saját múltját, tetteit is beleszőve, és amik most valakiknek nagyon kellenek, és azzal, hogy Bejanhez kerültek, a többieket is veszélybe sodorta.

Úgy nagyobb spoilerek nélkül kb. ennyi mondható el, hiszen ha azt veszem, a harmadik legizgalmasabb vonása az Utopiának az a fokozatosság, ahogy szinte tyúklépésben bővítgeti ezt a világot, tele meglepetésekkel, már eleve azzal, hogy például kicsoda Grant, akire a rögtönzött fórumtalálkozón a többiek várnak. Itt tényleg minden kanyarra jut egy meglepetés, hogy ki mit rejteget, ki kivel áll kapcsolatban vagy éppen kinek dolgozik, meg persze a képregényről és az azt rajzoló tudósról meg a szervezetről is egyre több minden derül ki. Ez a módszer jó kezekben fenntarthatja a folyamatos érdeklődést, de éppúgy ki is fulladhat a dolog, elvégre egy show-n is unalmas lesz a huszadik kártyatrükk, ha egyébként a bűvész egy tigris eltűntetését ígéri folyamatosan... Az Utopia esetében amik előkerülnek, azok remekek, viszont ahogy teszik... de erről majd inkább később.

A második az érdekesség-listán a megvalósítás. Azt mondjuk nem mondhatom, hogy még soha nem láttam ennyire tiritarka színvilágot, hiszen ott volt nekem a Halottnak a csók is, de az biztos, hogy több tonna diszperzit vagy egy igen szemfüles látványtervező-csapat kellett ahhoz, hogy ilyen látványvilágot tudjanak teremteni. Rengeteg a harsány szín, olyan zöldekkel meg kékekkel, hogy tesztelni lehet vele a tévéket, amin látszik vastagon a képi utómunka is, de ez ad egy sajátosan dicséretes és egységes hangulatot az előtérben történő dolgoknak.

Abból ugyanis van bőven, mert leginkább egyik-másik karaktere és a gondolatvilága miatt szeretnék emlékezni az Utopiára. A leginkább kedvelhető figura nekem Wilson volt, mert oké, hogy abszolút bizalmatlansága az összeesküvés-elméletek széles tárházának volt a táptalaja, de baromi ötletes felvetések vannak köztük, csak győzze kihámozni belőlük a néző, hogy melyiknek ad hitelt. Az nem kérdés, hogy a tudomány eredményei miatt olyan hatalom koncentrálódik manapság egyes emberek kezében, mint eddig soha, legyen az a genetika, a média, a vegyipar, az energiapolitika vagy éppen az "egészség"ügy területén, és éppen ezért soha nem voltak még a közemberek ennyire kiszolgáltatottak... az Utopia pedig ezek közül emel ki egyet, masszív gondolkodnivalót adva az arra fogékonyaknak.

Spoiler:
 

Ha már voltak a színek, jöjjön a fekete... leves. A sorozat ritmusa egyszerűen pocsék. Amikor elkezdtem nézni, meg még az első két rész után nagyon örültem az egésznek. Minden izgalmas volt, a karakterek ugye remekek, minden a helyén, és már gondoltam is, milyen jó is az, amikor valaki így ki tudja tölteni a hat részt, nem erőlködik, hogy tíz legyen, csak mert mondjuk annyi a szabvány. Ez pontosan addig tartott, amire ez a gondolat megfogalmazódott bennem. A 3. és a 4. rész kínosan lassú, az utána levők alig kevésbé, tele a kalapból -pontosabban leginkább a képregényből- előrángatott szereplőkkel, önmagukba visszatérő, céltalan hurkokkal. Az jó, hogy egyre-másra derülnek ki mindenkiről a titkok, meg hogy új szereplők lépnek be, de ezek sokszor olyanok csak, mint a vatta, előkészítés és feszültség nélküli karakterek, bármilyen érdekes szerepet is töltenének be a rendszerben; akik általában fél résszel azután, hogy egyáltalán a nevük felmerült, már ki is íródnak a történetből (ld. Munroe, a Csavargó). És különösen azért bosszantóak ezek, mert rengeteg sokkal érdekesebb dologgal is ki lehetett volna tölteni az időt, amik a történetben mind rendelkezésre állnak, ehelyett meg a szereplőket kipaterolják egy tanyára, ahonnan csak azok mennek el, akiknek éppen dolguk van, a többiek meg kb. malmoznak.

A történet előrehaladtával van probléma a szereplőkkel is bőven elég. Amilyen színes -na tessék, még itt is!- egyéniségek az elején, annyira üresek, jellegtelenek az első pár rész után, mintha elfelejtették volna, milyenek is. Ian eleve csak a végrehajtó, a személyisége egy félfamentes rajzlapéval vetekszik, de ott van például Wilson, aki tök jól nyomja a magányos, rejtőzködő túlélőt az összeesküvéseivel, míg ezek szépen kikopnak a sztoriból, mintha nem lenne rájuk idő, pedig hajaj! Nála tök jól működne a párhuzam Jessicával, hiszen más okokból, de ugyanúgy bujkálnak, és Wilson lehetne a minta, hogy tűnhet el az ember úgy, hogy azért ne váljon belőle egy szociopata zsarnok. Ugyanígy egyre elbaltázottabb szereplő volt nekem a végéhez közeledve Arby, akinél mondjuk elsőre is furcsa, hogy olyan mint egy sorozatgyilkos a napköziből, ami kezdetben kíváncsiságot generált, de egy idő után már idegesített az abszurditása, ahogy fújtatva bekacsázott valahova sokadszor, mint egy csámpás gőzgép, bárgyún körbenézett, aztán hidegvérrel kinyírt mindenkit 50 méteres körzetben (Neil Maskell viszont kiváló a szerepben). De az ő megítélésük legalább csak idővel változott, van viszont egy szereplő, akit az első perctől utáltam, aki nemhogy vatta, hanem ballaszt volt, a megtestesült időhúzás, és a bekerülésétől kezdve minden hozzá kötődő esemény felesleges és/vagy kínosan ostoba: Alice. Azt a Grantet, aki egy kifejezetten találékony csibész lehetett volna, még ha érthető módon ő roppant össze leginkább az események súlya alatt, teljesen kiherélték miatta, és akár a képregény, de főleg a puska átadásával alárendelték minden cselekedetét a forgatókönyvírói akaratnak, nulla józan ésszel; bezzeg amikor nincs ennek a hülye kis pitschának a hatósugarában, akkor rögtön olyanokra képes, mint az utolsó részben!

Spoiler:
 


Szóval én is csak azt tudom mondani, hogy "felemás". Mind a történetben, mind a megvalósításban vannak olyan ötletek, amik zseniálisak, de a nagy lelkendezésből mindig visszarántott a földre valami átgondolatlan baromság, vagy egyszerűen csak a tökölés. Nem jó, ha egy emberek millióira veszélyt jelentő projekt árnyékában a legnagyobb "feszültséget" az egy helyben toporgó, majd durván arrébb rugdalt szereplők okozzák... Filmeknél az ilyeneknek szoktam LopottIdő-díjat adni.

6,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3579
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Szer. Jan. 28, 2015 9:29 pm

Niwrok írta:
.
Utopia S1

Szóval én is csak azt tudom mondani, hogy "felemás". Mind a történetben, mind a megvalósításban vannak olyan ötletek, amik zseniálisak, de a nagy lelkendezésből mindig visszarántott a földre valami átgondolatlan baromság, vagy egyszerűen csak a tökölés. Nem jó, ha egy emberek millióira veszélyt jelentő projekt árnyékában a legnagyobb "feszültséget" az egy helyben toporgó, majd durván arrébb rugdalt szereplők okozzák... Filmeknél az ilyeneknek szoktam LopottIdő-díjat adni.

6,5/10
.


Hmmmm... mikor is esett az eső? hmmm

No. Örülök, hogy megnézted, s örülök, hogy találtál benne azért némi kapaszkodót is. Az mondjuk meglep, hogy összességében nekem jobban bejött, de értem gondjaidat is.

Gondolom, a második évadot azért bevállalod - az jóval lineárisabb, egyszerűbb, érhetőbb, következetesebb lesz. Bár... ezek a mély- és csúcspontok talán abban is megvannak.

Arby viszont nekem a kedvenc bérgyilkosom lett (sorozatgyilkos a napköziből - lol2 )
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2460
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Szer. Jan. 28, 2015 10:39 pm

R2-D2 írta:

Utopia S1

No. Örülök, hogy megnézted, s örülök, hogy találtál benne azért némi kapaszkodót is. Az mondjuk meglep, hogy összességében nekem jobban bejött, de értem gondjaidat is.
Gondolom, a második évadot azért bevállalod - az jóval lineárisabb, egyszerűbb, érhetőbb, következetesebb lesz. Bár... ezek a mély- és csúcspontok talán abban is megvannak.


Meg fogom nézni a második évadot is, de biztosan nem most, rögtön az első után. Legalább egy-két filmet közéjük fogok ékelni.
Némi következetesség tényleg jól jönne...

Spoiler:
 
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3579
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Csüt. Jan. 29, 2015 12:59 am

Niwrok írta:

Utopia S1

Spoiler:
 
.

Hehe. Te is a fejed vered majd a falba ... lol!
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2460
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Beépülve / Halálos dózis / Brick   Szomb. Jan. 31, 2015 9:33 pm

.
Beépülve / Halálos dózis / Brick



Úgy emlékszem, Joseph Gordon-Levitton keresztül találtam rá erre a filmre, és bár gyorsan be is gyűjtöttem, aztán két évre a szekrényemben ragadt. Amit olvastam róla, azok alapján egy jó kriminek tűnt, és mert már lassan lepkehálóval kell fogni az épkézláb egész estés bűnügyi sztorikat, a névtelensége ellenére befizettem rá... ha már a belengetett Jack Reacher 2. nem akaródzik elkészülni...

Megtört férfi guggol kabátjába burkolózva egy kanális alagútszerű kifolyójánál, előtte, félig a szennyes lében szőke lány teste fekszik. A férfi visszaemlékezéséből kiderül, hogy őt Brendannek hívják, a lányt Emilynek. Valamikor közel álltak egymáshoz, de Emily olyan társaságba keveredett, kábítószer-kereskedők közé, amit Brendan nem nézett jó szemmel, és a lány iránt érzett aggodalmában, vállalva a veszélyt, ő is a bizalmukba férkőzött, majd lebuktatta a terjesztők egy részét... de ezzel végleg elszakadt Emilytől, aki Brendan akcióját a magánéletébe való durva beavatkozásnak vette. Hiába is próbált utána a férfi a nyomára bukkanni, a lány bujkált előle. Mígnem egy rejtélyes telefonhíváson keresztül Emily előkerül, felkeresi Brendant, csak azért, hogy sírva kérje, felejtse el örökre, rémült, zavaros beszédéből viszont a férfi biztosra veszi, a lány még nagyobb bajban van, mint előtte. Hogy nagyobb feltűnés nélkül tudjon a közelében maradni, ezért ellopja Emily jegyzetfüzetét, amiben egy éjféli találkozó időpontját találja, de hiába veszi igénybe legjobb barátja és állandó informátora, az agytröszt Agy segítségét, annak helyét későn deríti ki... túl későn. Tudja, nem nyugodhat addig, amíg meg nem tudja, ki és miért ölte meg Emily-t, és rács mögé nem juttatja a gyilkosát, még ha feje tetejére is kell állítania a világot ehhez.

Nem szoktam célirányosan keresni az ilyen stílusú filmeket, de valahogy mindig megfog, ha belefutok egybe, mert bejön a hangulatuk. A Brick ugyanis majdnem minden ízében egy film noir történet, így mivel ennek megvannak a maga stílusjegyei és fordulatai, ezt a fajta meglepetést zokszó nélkül áldoztam fel... bár nem is volt mit feláldozni, mert a sztori a maga klasszikus módján szép egyenletes és izgalmas, nagyon jó feszültsége volt például annak a jelenetnek, ahogy Brendan menekült a rá uszított bérgyilkos elől. Az író/rendező Rian Johnson már korábban is megmutatta, mennyire ügyesen bánik ezzel az eszköztárral, mert a Loopert sok mindenért tudom szidni, de a jövő világának noir hangulatáért biztosan nem. Branden kiválóan testesíti meg a megtört szívű kívülállók archetípusát, aki látja, szemmel tartja az összes bűnös mocskot a városában, és meg is vannak a kapcsolatai ehhez a világhoz, de csak akkor tesz ez ellen, amikor az egyetlen nőt, akit valaha szeretett, veszélyben látja, akkor viszont egy bulldog szívósságával kezd nyomozni, nem törődve a kockázattal, az ütésekkel. Emily a szőke naiva a filmben, aki engedett a könnyed csábításnak, és most telve van félelemmel és bánattal, ahogy idővel megismerte ennek a világnak és a benne lévő embereknek a valódi arcait, és ahogy már a nyitójelenetből kiderül, joggal félt. De amennyire én ismerem, minden kellék a helyén van, és ezt baromira tudtam élvezni, sokszor vigyorodtam el, ahogy egyszerűen csak a párbeszédek szóhasználata, stílusa is abszolút beleillik a noirba, nem hogy a karakterek! Ott van Agy, aki akár mindent tudó újságíró is lehetne egy menő lapnál, van kimért gengszterfőnök a jellegzetes gombú sétapálcájával, és megvannak a kevés agyú verőlegények is, akikkel körbeveszi magát. Van sunyi hatósági ember is, aki a valódi nehézfiúk üldözése helyett Brendant tekinti szabad erőforrásnak, ismerve a gyengeségeit és a múltja piszkosabb részeit. Na és persze van femme fatale is, aki elcsábítja és az ujja köré csavarja a férfiakat, kihasználva az érzelmeiket vagy a lovagiasságukat, kinél mivel ér célt. Az ember szinte maga előtt látja az irodák redőnyén beszűrődő napfényt, a szabados mulatók füstös termeit vagy az öltözőit a tükrös-izzós pipereasztalaikkal, a gengszterfőnök mahagóni íróasztalát, az esőfoltos, szemetes sikátorokat...

Szinte...

A Brickben viszont qrvára nem ezt fogja látni! Rohadtul tetszett, hogy Johnson úgy képes hozni A máltai sólyom vagy akár a Sin City kevésbé groteszk részeit hangulatban, hogy nem egyszerűen nem kér támogatást a fekete-fehér képektől, a 40-es, 50-es évek korrajzától vagy a megszokott helyszínektől, hanem direkt szembe megy ezekkel!  Részemről ilyen egy igazi rajongói film, rengeteg tudással, lelkesedéssel és ötlettel. A Brick ugyanis egy tengerparti amerikai kisváros egyszerű középiskolájában játszódik, szereplői jelentős részben annak diákjai, és a füstölő cigaretta meg a whiskey azért hiányzik többnyire a kellékek közül, mert ezeket ők még hivatalosan nem is nagyon fogyaszthatják! A "hatósági ember", akit mondtam, nem a korrupt rendőrfőnök, hanem a kicsit pöffeszkedő iskolaigazgató, Agy sem újságíró, csak egy geek, és füstös lebujok helyett is be kell érni az iskolai színjátszó kör próbáival (ráadásul Kara az egyik legjobb karakter a sok kiváló között, kár, hogy csak kétszer-háromszor szerepel), ahogy Brendan találkozóira is egy gyorsbüfé mögötti placcon, . Hatalmas, hogy annyira magával ragadó a stílus, hogy nagyon fel sem tűnik, mennyi minden háttérbe van tolva, ami idegen ettől (pl.: a szülők, a többi diák, a tanárok), és a kevés alkalommal, amikor mégis felbukkannak, abszurditásukkal állandó humorforrások (élükön Mrs. "Pin" tyúkos tejkiöntőjével).

Így persze a díszletekre és a jelmezekre nem vagy alig kellett költeni (egy kivétel van talán, Pin irodája, meg úgy egyáltalán nála adtak talán egyedül a külsőségekre), viszont sokkal több hárult a színészekre, és többségében annyira jól csinálják, hogy még a közepesen gyenge magyar szinkron sem tudott elvenni belőle. Joseph Gordon-Levitt a kabátjában, farmerban, puhakalap és cigi nélkül is jól hozza a tinédzser Philip Marlowe személyiségét és alakját, Emily-t alakító Emilie de Ravinről simán elhinném, hogy egy alvilági bárban lett kezdő énekesnő, és az ott látottak miatt lett az a riadt kanári, akinek Brendan utoljára látta, még ha nem is flitteres ruhában vagy kiskosztümben van, hanem kinyúlt pulóverben.

Ha már Rian Johnson ennyire kifacsartan, ennyire idegen környezetben is képes abszolút hihető noirt alkotni, alig várom, mire jut ugyanezzel az űrben. Jelenleg ugyanis úgy áll a dolog, hogy ő fogja rendezni a Star Wars VIII. és IX. részeit (és ahogy felhívtátok rá a figyelmem, a hírhedt legyes epizódot is)... Leteszem a kevés hajam is, ha azokba is rak noirt Smile !

9/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3579
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Szomb. Jan. 31, 2015 11:46 pm

Niwrok írta:
.
Beépülve / Halálos dózis / Brick

Úgy emlékszem, Joseph Gordon-Levitton keresztül találtam rá erre a filmre, és bár gyorsan be is gyűjtöttem, aztán két évre a szekrényemben ragadt. Amit olvastam róla, azok alapján egy jó kriminek tűnt, és mert már lassan lepkehálóval kell fogni az épkézláb egész estés bűnügyi sztorikat, a névtelensége ellenére befizettem rá... ha már a belengetett Jack Reacher 2. nem akaródzik elkészülni...

9/10

"Jól hangzik, felírtam. Smile"
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Mr. White

avatar

Hozzászólások száma : 252
Join date : 2014. Jan. 25.
Age : 26
Tartózkodási hely : Budapest

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Hétf. Feb. 02, 2015 1:29 am

Niwrok írta:
.
Beépülve / Halálos dózis / Brick


Rohadtul tetszett, hogy Johnson úgy képes hozni A máltai sólyom vagy akár a Sin City kevésbé groteszk részeit hangulatban, hogy nem egyszerűen nem kér támogatást a fekete-fehér képektől, a 40-es, 50-es évek korrajzától vagy a megszokott helyszínektől, hanem direkt szembe megy ezekkel!  Részemről ilyen egy igazi rajongói film, rengeteg tudással, lelkesedéssel és ötlettel.
Ha már Rian Johnson ennyire kifacsartan, ennyire idegen környezetben is képes abszolút hihető noirt alkotni, alig várom, mire jut ugyanezzel az űrben. Jelenleg ugyanis úgy áll a dolog, hogy ő fogja rendezni a Star Wars VIII. és IX. részeit (és ahogy felhívtátok rá a figyelmem, a hírhedt legyes epizódot is)... Leteszem a kevés hajam is, ha azokba is rak noirt Smile !

9/10
.

Engem ezekkel megvettél mármint ezzel amit írtál meg vett a film!
Ezt a színészt meg tényleg jó egy jó filmben látni! Mert megérdemli szerintem nagyon tehetséges színész.
És hogy egy tengerparti városban noir hát ide vele! És hogy rajongói film azok jók!
Az a legyes epizód attól nem fogunk megszabadulni!
Remélem, hogy én is csak ilyen örömmel tudok majd véleményezni!
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2460
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Hétf. Feb. 02, 2015 8:04 pm

Mr. White írta:

Beépülve / Halálos dózis / Brick

Engem ezekkel megvettél mármint ezzel amit írtál meg vett a film!
Ezt a színészt meg tényleg jó egy jó filmben látni! Mert megérdemli szerintem nagyon tehetséges színész.
És hogy egy tengerparti városban noir hát ide vele! És hogy rajongói film azok jók!
Az a legyes epizód attól nem fogunk megszabadulni!
Remélem, hogy én is csak ilyen örömmel tudok majd véleményezni!


Nem tudom, neked mennyire jön majd be ez a kevert stílus, de örülök, hogy felkeltettem az érdeklődésed Smile .
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2460
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: The Walking Dead S1   Szer. Feb. 04, 2015 7:05 am

.
The Walking Dead S1



Már sokszor mondtam, hogy el kéne legalább kezdenem, ráadásul most stílszerűen az Utopia S2-vel kellett volna jelentkeznem, hiszen az volt a soros, de a State of Decay hangulata volt annyira végső lökés, hogy mindent felülírjon (nem is véletlenül írtam róla annyit a saját rovatában Smile ). Az biztos, hogy nem nagyon tudom, mit lehet újat vagy érdekeset írni egy ilyen sorozatról, ami már az ötödik etapra készül, és olyan járványszerű zombireneszánszt indított, amilyet ritkán lát a világ. Hiába is írom, hogy a State mekkora kedvet csinált hozzá, ha eleve a játék és hasonszőrű társai talán létre sem jöttek volna a TWD nélkül, ahogy nem igazságos felrónom azt sem, hogy "Óóóó, bazmeg, már megint itt a CDC!", csak mert a the Strain érzékennyé tett ezen szervezet iránt, és aminek a renoméján a 12 Monkeys még éppcsak elkezdett javítani.

Ettől függetlenül is már az elején egy kis csalódást jelentett, hogy több, még a film korával sem magyarázható motívum köszönt vissza korábbi filmélményeimből. Hiszen a kórházban ébredés annyira 28 nappal később, hogy akár azt is kiírhatták volna címnek, és a második részben a "tettessük magunkat zombinak" jelenetből meg annyira a Haláli hullák hajnala köszönt vissza, hogy akaratlanul is lett egy kis komukus felhangja nálam a "maszatolásnak". Lehet, hogy ez mind csak tiszteletadás, megemlékezés ezekről, mint ihletőkről, de nekem nem úgy jött ki a lépés. Alapjaiban sem más a sztori, mint amit vártam volna egy átlagos zombifilmtől, nincsenek érdekesebb fordulatok talán Merle-t leszámítva, szinte csak összejön a csapat, táborozgatnak egy kicsit, aztán meg elindulnak a világba. Na és igen, a csapat: nem tetszett ez a patikamérlegen kimért jelleg, hogy kell egy darab ázsiai, egy darab fekete férfi (aki persze ganxta-madafaka rapper, de erről az első jelenet után "elfelejtkezik", és soha többé nem viselkedik és beszél úgy, ahogy a tetőn), egy darab fekete nő (aki persze értelmiségi, mert "az USA a lehetőségek hazája"), egy darab családon belüli erőszak, egy darab öreg férfi... rossz, mintha ezek csak azért lennének így, hogy ki legyenek pipálva, és kész, az sem baj, ha nincs idő vagy lehetőség ezeket megtölteni tartalommal?

Legalábbis a mellékszereplők jó része maradt üresen, ahogy a köztük levő muszáj-konfliktusok is frissen jöttek a kaptafáról, de legalább néhány egyéni sorsban tudott újat hozni a TWD, és a sablonos drámáknak is javára írandó, hogy azért volt bennük érzelem és feszültség bőven (kiemelve az unott szerelmi háromszöget). Ezekért talán a legjobban a testvérpár beszélgetése tetszett a legjobban, ahogy a hajóban a katasztrófa rémétől távol a családjukra gondolnak, és hirtelen rájönnek, hogy még ha az apjuk talán nem mutatta ki úgy a szeretetét, ahogy ők szerették volna, de szerette és ismerte őket, jobban, mint gondolták. Vagy ugyanígy a kifelé lövöldözés kínja a házból az elején, Rick összezuhanása a házukban, Daryl érthető kirohanásai a testvére miatt (egyelőre talán szimpatikusabbnak is tűnt, mint Rick) vagy Jim túlélő-bűntudata, meg hogy egyes redneck soviniszta tahóknak egy zombiinvázió sem elég indok, hogy kevésbé legyenek redneck soviniszta tahók (és itt nem Merle-re gondolok, hanem Edre). De még a latino vonal is jó, ahogy előkerülni látszik az klisés "rivális csapat" dolog, mint valami dögevők, aztán kiderül, valami egészen más van a háttérben, ami nagyon is emberi: a félelem és a gondoskodás.

Az sem akkora baj, hogy ezek mellett a zombik csak a sokkot jelentik, ami felszínre hozza ezeket a drámákat, és szinte csak látványelemként van szerepe a zombihentelésnek, viszont az látszik, ezekben van a legtöbb munka. Talán soha nem láttam még ennyire igényes sminkes munkát, némelyikben darabonként is simán benne van napok munkája, míg másokra épp csak kentek egy kis szürke púdert meg művért, de hát ennyi statisztánál ez egy elfogadható kompromisszum. Végre tényleg érezni, hogy egyedül a lassan csoszogó hullák nem sok veszélyt jelentenek, de ekkora tömegben könnyen sarokba szorítanak bárkit, és onnantól vége. Ez látszik igazán az olyan, hasonlóan igényesen berendezett helyszíneken, mint a kórház külső része, az atlantai utcarészlet a mindenféle hadi járművekkel, tankokkal, vagy a CDC bejáratánál.

Ahogy mondtam, a sok ismerős motívum miatt, amiknek egy jó részét éppen ennek farvizén láttam, de láttam, ezért nem volt körömrágósan izgalmas vagy döbbenetes, nem "lázasodtam be" tőle. Voltak drámai vonások, amik bejöttek, de persze hat rész nem elég túl nagy jellemépítéshez, meg voltak kikacsintások, kiszólások, leginkább Dr. Jenner részéről ("Olajjal megyünk. Hát nem marhaság?!"), amik túlmutattak egy sima zombis sorozaton, és egy-két látványelem is kimagaslóan jó volt. De mindenen érződik a kor, ami azóta eltelt; régen a gőzgép is lesokkolt mindenkit, de ma már a múzeumokban a helyük; sarkítva ezt érzem az első TWD évad kapcsán is... talán majd a többi évad elhozza az újszerűséget is.

7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3579
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Szer. Feb. 04, 2015 12:22 pm

Niwrok írta:
.
The Walking Dead S1

Ahogy mondtam, a sok ismerős motívum miatt, amiknek egy jó részét éppen ennek farvizén láttam, de láttam, ezért nem volt körömrágósan izgalmas vagy döbbenetes, nem "lázasodtam be" tőle. Voltak drámai vonások, amik bejöttek, de persze hat rész nem elég túl nagy jellemépítéshez, meg voltak kikacsintások, kiszólások, leginkább Dr. Jenner részéről ("Olajjal megyünk. Hát nem marhaság?!"), amik túlmutattak egy sima zombis sorozaton, és egy-két látványelem is kimagaslóan jó volt. De mindenen érződik a kor, ami azóta eltelt; régen a gőzgép is lesokkolt mindenkit, de ma már a múzeumokban a helyük; sarkítva ezt érzem az első TWD évad kapcsán is... talán majd a többi évad elhozza az újszerűséget is.

7,5/10
.

Jéééé, tényleg megleptél. Te kis huncut, nem is mondtad, mir készülsz...

Nagyjából egyetértek, az indítás tényleg 28 nappal később, viszont a legelső jelenet a kisgyerekkel engem már alapban kilóra megvett. Olyan még nem volt - még ha esetleg más igen is.

Nem tudom, milyen útravaót adjak hozzá, nekem egyre jobban bejött, másoknak unalmas és érdektelen. Majd meglátod, ahogy tovább hullanak a karakterek és jönnek be az újak, úgy lesz egyre jobb. Drámaibb, brutálisabb.

Attól tartok egyébként a legkevésbé, hogy téged az egy helyben toporgós, következő, farmos évad kikészít.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2460
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Szer. Feb. 04, 2015 6:05 pm

R2-D2 írta:

Jéééé, tényleg megleptél. Te kis huncut, nem is mondtad, mir készülsz...
Nagyjából egyetértek, az indítás tényleg 28 nappal később, viszont a legelső jelenet a kisgyerekkel engem már alapban kilóra megvett. Olyan még nem volt - még ha esetleg más igen is.
Nem tudom, milyen útravaót adjak hozzá, nekem egyre jobban bejött, másoknak unalmas és érdektelen. Majd meglátod, ahogy tovább hullanak a karakterek és jönnek be az újak, úgy lesz egyre jobb. Drámaibb, brutálisabb.
Attól tartok egyébként a legkevésbé, hogy téged az egy helyben toporgós, következő, farmos évad kikészít.


Kb. két hete tényleg nem  Very Happy  Razz .
De már nekem volt ciki. Múltkor megint visszaolvastam ezt-azt, és már itt is találtam olyat, hogy "majd novemberben nézem"... 2013-ban     faceplam .

Hogy mikor folytatom, azt nem tudom, hogy rögtön-e vagy csak később a közeljövőben. Most nagyon benne vagyok a zombikban Smile .
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2460
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Play / Gyerek"játék"?   Csüt. Feb. 05, 2015 8:35 pm

.
Play / Gyerek"játék"?



Ruben Östlund, a svéd rendező Lavinája volt annyira elgondolkodtató, hogy szokás szerint megnéztem, miket láthattam tőle még vagy rendezett, és a korábbi művei közül ez tűnt a legérdekesebbnek.

A Play valós eseményeken, annak a 11-14 éves színesbőrű fiúkból álló bandának a tevékenységén alapul, akik 2006 és 2008 között közel negyven rablást követtek el zömében náluk is fiatalabb korú gyerekek rovására egy svéd városban. A módszerük az volt, vagy legalábbis a filmben ezt mutatják be, hogy egy népszerű plázában kiszemelték a kölyköket (jó taktikusként nyilván kevesebbet és kisebbeket, mint ők maguk), majd megkérdezték tőlük, mennyi az idő, és ahogy ehhez előkerültek a mobilok, már meg is volt a kapás. Meglátva a telefont, "ráismertek", hogy ez a telefon "pont" olyan, mint amit az egyikük öccsétől loptak el egy hete, még a karcolások is "pont" ugyanott vannak, és hát mivel az "áldozatok" védekezése, hogy de hát ez a telefon már egy éve az övék, meg mondjuk tele van családi, baráti fotókkal, számukra egyáltalán nem bírt bizonyító erővel, ezért elkérték a telefont, hogy megmutassák a "öccsnek", és ha majd "kiderül", hogy mégsem ez a telefon az övé, akkor persze "visszaadják". Hogy mi történt esetleg akkor, amikor valaki odaadta a telefont, az nem derül ki, mert a filmben a három "tolvaj" Sebastian, Alex és John végül úgy dönt, a telefont nem adják oda, hanem elkísérik a galerit az "öccshöz"... és ezzel el is kezdődik a kálváriájuk.

Hirtelen nem is tudom, melyik oldal bemutatásával kezdjem, mert a maga riasztóságában mind a kettő megérne egy hosszabb kifejtést. Éppen úgy nyomasztó, ahogy a három "kiszemelt" belegabalyodik a számbeli fölényből, a rendszer hibáinak, hiányosságainak kihasználásából, a szóbeli "érvek" kikezdhetetlenségéből és a pszichikai nyomásgyakorlásból szőtt hálóba, ami után a fekete srácok akár pányvát is dobhatnának a nyakukba, de végülis csak képletesen teszik meg, és birkaként terelgetik a három másikat, amerre kedvük tartja, mint az, hogy a másik oldal ezt hogyan készíti ezt elő, hogyan manőverezik. A galeri tudja, a fölény náluk van, nem csak a számbeli, de az is, hogy személyükben gyerekekről van szó, meg hogy a kis "műsorukat" tökéletes gyakorlattal, összeszokottan adják elő, és ez ebben a helyzetben, ezekkel a svéd gyerekekkel szemben annyira működik, hogy tényleges fizikai erőszakra, ütésekre, bántalmazásra, hogy veréssel kényszerítsék a fiúkat, nincs is szükségük, legfeljebb kis taslikra, pofonokra, észhez térítési céllal. Nehéz elhinni, de ha egyszer van negyvenvalahány példa, akkor csak nincs más választás, mint hogy gyerekek tényleg ennyire óvatlanok lehetnek, vagy hogy ennyire ne tudjanak hova és kihez fordulni, vagy ha már ennyire kis birkák, akkor legalább azért lehetne izgulni, hogy mielőbb szabaduljanak, ennek viszont a film majd két órás játékideje látszik ellentmondani.

Spoiler:
 

Az biztos, hogy a Playben messze a legnehezebb feladat a gyerekekre hárult, akiknek vágatlan jelenetek tucatjain keresztül kellett ezekben a szerepekben maradniuk, és ez mindegyikükre igaz, oldaltól függetlenül.

Ha valaki esetleg hiányolná a felnőtteket a filmből, jelzem, vannak azok is, sok köszönet viszont nincs bennük, ennyi erővel lehetne ott pár szobanövény is. Vannak járókelők, miközben a srácok az utcán mennek, utasok a buszon/villamoson, ahol a kölyköket és magukat az utasokat piszkálják, csicskáztatják, bolti eladók, ahova a fiúk bemennek segítséget kérni, de a tevékenység, amit embertársaink a legtöbbször végeznek, az a környezetükbe való minél intenzívebb beleolvadás, a rejtőszín felvétele. Ők is "tudják", ilyen helyzetekben egyedül nem sokat tehetnek, az összefogásban nem bíznak, és döntenek: egyénileg az a legjobb, ha észrevétlenek maradnak. Úgysem tudják, miről van szó, még a végén ők kerülnének bajba. Hogy mennyire és melyik oldalról, abból a film végén van is egy kis ízelítő. Engem is néha egyszerűen a székbe szögezett az, hogy ha akarnék sem feltétlenül tudnék válaszolni egy-két hirtelen előkerült új eszközre, még a fotel kényelmében elgondolkodva sem, persze azon kívül, hogy egyesével megpróbálnám felrugdalni a kis geciket... aztán utána még esetleg én állnék bíróság elé, vagy raknának a "mosolygó zsákba" pár "ismeretlen eredetű" késszúrás okán. De bezzeg a végén aztán rögtön feláll a rendszer, hogy megbüntesse, megfegyelmezze a "valódi" szabályszegőket!

Spoiler:
 

Östlund filmes eszköztára, a hosszan vett, statikus képek meg a zenei aláfestés teljes hiánya már a Lavinában sem jöttek be teljesen, még ha értem is, hogy talán ezzel is a realitásra törekszik, a Play viszont még erre is rátesz egy lapáttal. Östlund ezt a dokumentarista jellegű filmet bevallottan vitaindítónak szánta, és ezért nem is foglal állást, csak megmutatja azokat a nézőpontokat, amiket szerinte figyelembe kéne venni. A kép itt is szinte végig statikus, legfeljebb csak lassan közelíti a képet vagy forgatja el, mintha csak lopva lesne oldalra, és meredten néz előre. Hogy közben a szereplők mindegyike kiment már a képből, akár még a statiszták is, az sem zavarja, csak bámul bele a világba, miközben mi csak halljuk a beszélgetéseket, de néha még azt sem, mert mondjuk a szereplők még túl messze vannak ahhoz, hogy értsünk a beszédjükből bármit is, és csak találgathatjuk, mi történik, ki mit mond. Értem, hogy ez azért van, hogy zavarónak, kényelmetlennek érezzük, hogy ilyen helyzetben a felnőttek többsége csak néz maga elé, de attól még nem tetszett igazán. De ugyanígy a művészi önkifejezés homályába vész jó pár jelenet is, mondjuk a bohócos vagy az indiános, a végén a "pandahírnek" ható táncos rész (tudjátok, amikor a híradóban a "megkéselte-felrobbant-agyonlőtte-eltűnt" négyesfogat után nyomnak valami aktuális cukiságot), meg például a bölcsős bénázás a vonaton, ahogy van. Az utóbbi persze elválasztásnak jó, meg azért az még a fiúk jeleneteinél is jobban átjön belőle, hogy mit "érdemel", milyen sors vár arra a társadalomra, amelyik egy vonaton "felejtett" tárggyal is annyira nem tud mit kezdeni, hogy a végére kínos kuncogásba fullad az egész. Hát még akkor ilyen kis tahókkal?! Ezért is igazából bőven túllép a film a gyerekbűnözés vagy akár a bevándorlók témakörén, és lesz egy általános látlelet a kihasználásról.

Ez a film akár párja is lehetne az Egy jobb világnak. Amennyire az bemutatta, hogy milyen az erőszakban látni az egyetlen megoldást az erőszak ellen, ebben a másik véglet van, azaz hova is vezethet a tétlenség, a jámborság és a kivárásra játszás, ha egyszer a dolog még ennyire sem lesz "játék".

7,5/10
.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3579
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Csüt. Feb. 05, 2015 9:20 pm

Niwrok írta:

Play / Gyerek"játék"?


Ruben Östlund, a svéd rendező Lavinája volt annyira elgondolkodtató, hogy szokás szerint megnéztem, miket láthattam tőle még vagy rendezett, és a korábbi művei közül ez tűnt a legérdekesebbnek.

A Lavinához hamarosan hozzá tudok szólni, napok kérdése az egész. Smile


Niwrok írta:


Östlund filmes eszköztára, a hosszan vett, statikus képek meg a zenei aláfestés teljes hiánya már a Lavinában sem jöttek be teljesen, még ha értem is, hogy talán ezzel is a realitásra törekszik, a Play viszont még erre is rátesz egy lapáttal. Östlund ezt a dokumentarista jellegű filmet bevallottan vitaindítónak szánta, és ezért nem is foglal állást, csak megmutatja azokat a nézőpontokat, amiket szerinte figyelembe kéne venni. A kép itt is szinte végig statikus, legfeljebb csak lassan közelíti a képet vagy forgatja el, mintha csak lopva lesne oldalra, és meredten néz előre. Hogy közben a szereplők mindegyike kiment már a képből, akár még a statiszták is, az sem zavarja, csak bámul bele a világba, miközben mi csak halljuk a beszélgetéseket, de néha még azt sem, mert mondjuk a szereplők még túl messze vannak ahhoz, hogy értsünk a beszédjükből bármit is, és csak találgathatjuk, mi történik, ki mit mond. Értem, hogy ez azért van, hogy zavarónak, kényelmetlennek érezzük, hogy ilyen helyzetben a felnőttek többsége csak néz maga elé, de attól még nem tetszett igazán. De ugyanígy a művészi önkifejezés homályába vész jó pár jelenet is, mondjuk a bohócos vagy az indiános, a végén a "pandahírnek" ható táncos rész (tudjátok, amikor a híradóban a "megkéselte-felrobbant-agyonlőtte-eltűnt" négyesfogat után nyomnak valami aktuális cukiságot), meg például a bölcsős bénázás a vonaton, ahogy van. Az utóbbi persze elválasztásnak jó, meg azért az még a fiúk jeleneteinél is jobban átjön belőle, hogy mit "érdemel", milyen sors vár arra a társadalomra, amelyik egy vonaton "felejtett" tárggyal is annyira nem tud mit kezdeni, hogy a végére kínos kuncogásba fullad az egész. Hát még akkor ilyen kis tahókkal?! Ezért is igazából bőven túllép a film a gyerekbűnözés vagy akár a bevándorlók témakörén, és lesz egy általános látlelet a kihasználásról.

7,5/10

Ezzel viszont nem vettél le a lábamról, de lehet, a másik film nekem is kedvet csinál ehhez. A témája mindenestre ígéretes. hmmm



.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Niwrok
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 2460
Join date : 2012. Oct. 06.

TémanyitásTárgy: Az anomália / The Anomaly   Pént. Feb. 06, 2015 10:02 pm

.
Az anomália / The Anomaly



Elsőre még kedvem lett volna a szuszt is kitaposni ebből a filmből, de aztán lassan rájöttem, hogy annyit sem ér (úgyhogy rövidebb leszek az átlagnál... aki nem hiszi, járjon a végére Smile ...)

Pedig istenbizony jól hangzott: egy eszméletlenségéből magához térő, amnéziás férfiről szól, aki valamiért mindig csak 9 perc 47 másodpercre nyeri vissza a tudatát, hogy aztán újra "elájulva" mindig valami más helyen ébredjen, és ezekből áll össze a történet, meg hogy ki is ő, hol és mikor. Van benne elrabolt gyerek, világuralomra törő tudós, társadalomkritikai kiszólás, látványos jövőbeli városképek, csillogó plexitelefon, verekedések, orosz kurva, "miafaszvan"-érzés, meglepő környezeti reakciók, miegymás. Szaglik belőle egy kis Emlékezetkiesés, kis Forráskód meg Eredet, Én, a robottal meg Dollhouse-szal fűszerezve, ez meg ugye mind jó referencia... gondoltam.

Ehelyett az van, hogy ha legközelebb felütök egy lexikont, "parasztvakítás" címszó alatt ezt a filmet akarom látni! Nem is a forgatókönyv miatt, mert hiába tűnik szövevényesnek, elmesélhető gyakorlatilag két mondatban, de legalább az első fél órában gomolygó hótt lila köd idővel lassan oszlani kezd, és kirajzolódik valami elfogadhatóan "B"-kategóriás. Hanem a megvalósítás! Már azt is nehezen vettem, hogy a film össze-vissza rángat, mindenféle értelem nélkül váltjuk a helyszíneket, csak azért, hogy "hú, akkor most ezen is essen le az állad!", a tököm meg akkor lett tele vele, amikor egyszer csak a főszereplő Ryan egy mezőn bukkant fel a semmi közepén. Hogy a karakterét az első "anomália" után félre kellett volna állítani a nagyontitkos összeesküvőknek, hogy az orosz ribanc minden gond nélkül vált földrészt, és szerez golyóálló mellényt meg fegyvert (az USÁban fogvatartott orosz kurvák híresek a londoni fegyvernepperekkel való kapcsolataikról!), és hogy amúgy is tele a film tucatnyi baromsággal, amik csak arról szólnak, hogy továbbvonszolják a sztorit... Az ilyen apróságok téglánként rombolták volna a film hangulatát, ha....

Ha a látvány nem tette volna ezt meg egy csapásra! Az Anomáliáé egy olyan világ, ahol ilyen városképek vannak, , hogy nézzél ki a fejedből, hogy mi az az építészeti Alien-tojás ott középen, meg hogy érezd ám, hogy mennyit sprintelt a technika, csillog és villog a lézerfényes átlátszó mobil, meg amúgy is kész CSI:Miami a díszlet... mert ezeket tudták olcsó CGI-ből rányalni a filmre. Ami nem CGI, az meg rozsdás, elhanyagolt gagyi, vagy éppen csak szartak rá, hogy foglalkozzanak vele! A jövőben is ugyanolyan autók lesznek a városokban, mint most, ugyanazok a reklámok fognak futni, a mozi ugyanazokat a filmeket (Családi üzelmek), a tévék ugyanazokat a sorozatokat (Devious Maids) vetítik majd, és valódi anomáliaként rém röhejes, hogy ebben a környezetben állandó kellék egy rozsdamarta páncélautó. Vagyis amit nem csak úgy rá kellett rajzolni a felvételekre, hanem át, az mind maradt. Ennél még a legendásan igénytelen Mennydörgő robaj is jobb volt, mert ott legalább megpróbálták elnagyolt, repetitív greenbox-animációkkal kiszúrni a nézők szemét, itt meg nesze, itt egy hibrid, erre futotta a kasszából.

A másik, amiért szabászollóval estem volna a vágó helyében a filmnek, azok az akciójelenetek, és főleg a verekedések voltak. Az a nagy ötlet, hogy vágatlan felvételen pörög az egész, és amikor betalál egy ütés vagy valami izgalmasabb van, akkor belassul a kép. Ez megint jól hangzik. A valóságban meg úgy néz ki, hogy valami 80-as évekbeli kvarcjátékos prüntyögésre szkreccsel a film, és amikor belassul, akkor iszonyat módon látszik, hogy mennyire mű az egész, az elhajolások, a "fájdalmas" összegörnyedések totál kamuk, amiket normál helyzetben elfedne a sebesség. Az is jobban feltűnik, hogy ugyanazt a mozdulatot látni már ötödször. Meg az is, hogy egyébként a főszereplő és a statiszták abszolút nem tudnak színészkedni (legfeljebb kaszkadőrnek jók), Ian Somerhalder és Alexis Knapp pedig szimplán csak elfelejtettek; Brian Coxot csak azért nem mondom, mert a szerepe kb. annyi, hogy LED-ekkel a fején csúnyán néz kifelé egy üvegtartályból.

Ezen már csak hab volt, hogy a lemez a film utolsó húsz percében folyamatosan akadt a lejátszóban. A végére már nem is azon basztam fel magam, hogy milyen ótvar egy Anomália ez, hanem a saját hülyeségemen, hogy a f*szért nem tudom abbahagyni, ha egyszer pocsék, és a lejátszó is kiköpné már.

3,5/10


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Feb. 07, 2015 6:09 am-kor.
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése
R2-D2
Admin
avatar

Hozzászólások száma : 3579
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   Szomb. Feb. 07, 2015 1:31 am

Niwrok írta:
.
Az anomália / The Anomaly

Az Anomáliáé egy olyan világ, ahol ilyen városképek vannak

3,5/10
.

Az ott egy repülő pizzareklám? Rolling Eyes

Amúgy végre olyanról írtál, amit nem kell felírnom a listára. Köszi! taps
Vissza az elejére Go down
Felhasználó profiljának megtekintése http://www.artudetu.gportal.hu/
Sponsored content




TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 1.0
Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
38 / 66 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 20 ... 37, 38, 39 ... 52 ... 66  Next

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: