Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 Niwrok írásai 1.0

Go down 
+5
Weide
Mr. White
Remo
R2-D2
Niwrok
9 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 50 ... 66  Next
SzerzőÜzenet
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Időhurok / Predestination   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptySzomb. Dec. 27, 2014 9:11 pm

.
Időhurok / Predestination


Egy hónapja elég szép kis komment-folyamot generált R2 írása, és én sem akartam kimaradni a jóból. Mivel ott már benne van, a történetre csak a lényeges pontokon szánok majd helyet, ott mindenki elolvashatja, hogy a film egy időutazós-terrorelhárító szervezet ügynökéről szól, aki egy hírhedt robbantót próbál megállítani egy olyan merénylet elkövetésében, ami emberek ezreinek halálát okozta 1975-ben... de ez az ügynök "valamiért" a film legnagyobb részében egy bárban dolgozik csaposként, és egy elég fura kinézetű író történetét hallgatja, fogadásból.

Mivel Artu előre figyelmeztetett a kocsmai jelenetre, így fel voltam készülve arra, hogy egy elsőre értelmetlen jelenetsort fogok látni, de ez három okból sem jelentett akkora problémát. Az egyik maga a figyelmeztetés volt, és ezért előre próbáltam koncentrálni a másodikra, azaz arra, hogy biztos voltam benne, az író sztorija csak egy hosszúra nyúlt bevezetés , ami tele van jelekkel, utalásokkal, hézagokkal, amit majd a film második fele indokol meg vagy ad neki értelmet (ha nem így lenne, akkor Artunak az Időhurok nem érte volna meg a 75% felét sem, ennyire azért már ismerem Wink ). A harmadik pedig az volt, hogy önmagában az alaphelyzet és az író története is tetszett. Előbbinél a csapos/ügynök precizitásának, kiszámítottságának halvány érzete fogott meg, ami előhozott valamit a Holnap határánból, utóbbi pedig drámaiságában és megvalósításában volt különleges.

Mert azért látszott már a karakteren is, hogy valami nem stimmel vele, és ahogy belekezdett a történetébe, ki is derült a lényeg, még ha ekkor azt is lehetett hinni, hogy kitalálta, hiszen addigra már elmondta, ebből él. Kellően fordulatos volt, érdekes és váratlan, de Jane egyéni drámája mellett kezdtek felvillanni annak szimbolikus vonatkozásai (ahogy ez az ennyire valószínűtlen történeteknél és a jobb sci-fiknél lenni szokott), amivel az Időhurok a valahova tartozás, a szeretve levés kérdésében majdnem olyan messzire vezetett, mint legutóbb a Csillagok között. Ráadásul volt még két nagy előnye a dolognak. Nem akarom leszólni Ethan Hawke-ot, mert elég nagyot alakít, főleg a mosodai jelenetben a végén, de akinek igazi kihívást rejtett a szerepe, az Sarah Snook volt (aki "pestiesen szólva" szegény ember Emma Stone-ja), őt jó volt újra látni, főleg egy ilyen összetett szerepben. Másrészt meg nagyon bejött a múltbeli részek beatkorszaki hangulata, a berendezési tárgyakkal, a ruhákkal, és kiváló, ahogy ez keveredett az akkoriban elképzelt futurizmussal, ami remek kontrasztban volt a "boldog békeidők" színes-virágos, manírokkal telerakott világával. Még a történet kevésbé érdekes részeinél is el tudtam telni a látvánnyal, a film képeivel, úgyhogy ezért külön dicséret a stábnak.

Az említett "játék" a hézagok, jelek keresésével végül túl jól sikerült. Láttam már elég ilyen filmet ahhoz, hogy ne csak arra figyeljek, amit megmutatnak, hanem arra is, amit nem, és itt volt olyan dolog, amit következetesen nem mutattak. Aztán ott voltak az olyan furcsaságok, mint a hegedűtok arrébb rúgása rögtön az elején, vagy az olyan eleve gyanús mondatok, mint az "Anyám sem ismerne rám" és társai, amik a vége felé már teljesen konkrétak voltak... Nekem mondjuk a meglepetések nagy része kimaradt a fentiek miatt, de ez nem jelenti azt, hogy ne tetszett volna, ahogy a kirakós darabjai mellé újakat kaptam, amik szépen kitöltötték és összekapcsolták az addig zavaros és titokzatos részeket.  

Spoiler:

A legnagyobb problémám a filmmel így nekem a vége: hihetetlenül összecsapott. Hogy itt nem is igazán az idősíkok keveredése a lényeg meg a robbantó leleplezése (ahogy annak idején a Forráskódban is így volt, és ott is ezt éltem meg csalódásként), azt a bárjelenet hossza igazából kifejezte, de hogy ennyire semmibe vegyék azt a szálat, ami azért mégiscsak elindította a filmet, meg amire az egész koncepció felépült, az azért nem volt semmi. Megmutatják lineárisan az egészet, aztán nyissz, és pontosan ott van vége, ahonnan kezdve vakfolt volt nekem a sztori, és semmi nincs az egyik, ki nem mondott kérdésről; a "Miért?"-ről. Azaz ne legyek igazságtalan, egy mondat van: az utolsó.

A cím, azaz az "eleve elrendelés" nálam igazán a filmre vonatkozik: gyakorlatilag az első tíz perc, az "Amikor én még kislány voltam..." "felcsendülése" után meg tudtam volna tippelni a folytatást, mert az események annyira egy irányba mutattak azt illetően. A Triangle helyett inkább két film keverékére emlékeztetett, és az értékelésem is ennek a kettőnek az átlaga.

Spoiler:

7,5/10
.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Ápr. 05, 2019 11:45 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Coherence   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptyVas. Dec. 28, 2014 1:06 pm

.
Coherence


Nyolc ember, pontosabban egy négy párból álló baráti társaság gyűlik össze egyikük házában egy közös vacsorára. A vacsora közben izgatott beszélgetés indul, amikor egyikük elmeséli a többieknek, idefelé jövet tönkrement a telefonja, ráadásul elég furcsán: amikor telefonált rajta, egyszer csak szétrepedt a kijelzője. Ennek kapcsán kerül szóba, hogy ezt talán az az üstökös okozta, amelyik azon az estén halad el a Föld közelében, és máris az a téma, hogy az emberek évszázadok óta milyen babonás félelemmel vannak az üstökösök iránt, és hogy melyiknek a (vélt) hatásáról ki milyen borzongató történeteket hallott vagy olvasott. Hogy ez az üstökös is okot adjon a tőle való ijedtségre, hirtelen elmegy az áram, ezért a társaság gyertyákat gyújt meg fényrudakat vesznek elő, majd kimennek az utcára, hogy lássák, milyen szép a fényes csóvát húzó üstökös, és hogy az egész környéken nincs villany, kivéve egyetlen egy házat pár saroknyira. Kíváncsiságból, hogy az ottaniaknak honnan van áramuk, esetleg van-e vonalas telefonjuk, amivel kapcsolatba léphetnének a rokonokkal (mert mostanra már egyikük mobilja sem működik), ezért ketten átmennek megnézni a másik házat.

Ha hallgattam volna a Coherence-ről készült írásokra, akkor még ennyit sem írtam volna le, csak lenne a cím, a kép meg a "9/10", aztán kész, mert ez is egy amolyan "akkor a legjobb, ha nem tudsz róla semmit"-film... de talán az egyszerű alaphelyzet vázlatával nem követtem el olyan nagy hibát Wink . "Mindössze" a fenti két dolog zajlik párhuzamosan (a baráti vacsora és az üstökös hatása), és szerencsére mind a kettő érdekes a maga módján, főleg egymással összefonódva, de azért én szívesen kaptam volna többet az utóbbiból, és párszor fura volt, hogy a szereplők relatív nyugiban lelkiznek, miközben talán lenne fontosabb dolguk is.

Ami "szokás szerint" az, hogy ennek a szűk térbe kényszerült kis csoportnak ki kéne találnia, hogy mi is történt az üstökös áthaladásával összefüggésben, aminek persze a hibás telefonok és az áramszünet csak első lépései voltak, a csapat pedig az éjszaka átvészelésében (amíg a Föld várhatóan kikerül az üstökös vonzáskörzetéből) csak egymásra, meg a ház és a környék által biztosított erőforrásokra számíthat. És ebben aztán minden benne van, még ha olykor ismerős elemek mentén is: elég bonyolult ahhoz, hogy az ember sokszor csak kapkodja a fejét, de elég egyszerűek a szabályok, hogy lehessen rájuk figyelni, továbbá szépen kidolgozottak a fordulatok és a meglepetések is. A sok kisebb csavar mellett kétszer vigyorogni kezdtem a sztoritól, mert mondjuk olyan dolog történt, amit már vártam egy ideje, és előre is zseniálisnak tartottam. Bár a történet alakulásában és az okok elméleti megértésében fontosak a párbeszédek során elhangzó tudományos szövegek, gondolatkísérletek, de azért az látszik, hogy ezek az infók inkább a nézőnek szólnak, mert néha furcsa, hogy milyen gyorsan megérti és továbbgondolja ezeket egy színész meg mondjuk pár háziasszony. Nem hiba, csak észrevétel, hogy néha túl flottak a reakciók, túl gyorsak a következtetések, és nekem kicsit hiányzott az ijedtség, a sokk meg némi pánik. Oké, hogy jó, hogy ennyire hideg fejjel és racionálisan tudnak gondolkodni, én nagyon élveztem, de átlagemberek esetében ez sem nem indokolt, sem nem természetes ennyire.

Erre épül rá a nyolc szereplő személyes háttere, amiért még a bevezető viszonylag hosszúnak tűnő 15 percét is érdemes átvészelni, meg utána az időnkénti csevegéseket, mert azokból derül ki, hogy ki milyen viszonyban van a többiekkel és önmagával. Ez sem másabb, mint ahogy a Triangle baráti társasága egy kis vitorlázásra indult, aztán mi lett belőle, de a Coherence kapcsolati hálója valamivel összetettebb és lényegesebb is, még ha nem is annyira mély, mint mondjuk Jessé és Tommyé volt ott. Az is egy remek eleme a filmnek, hogy ki milyen ember, ki kiért aggódik vagy kivel szemben bizalmatlan, és ez egyszer-kétszer olyan kérdésekig is elvezet, hogy ki hogyan tudja motiválni saját magát olyan dolgokra, amit maga és a társai érdekében szükségesnek tűnik megtenni. A legjobb, ahogy a drámai vonal a vége felé kiteljesedik...

Spoiler:

A szűkös stáb (az imdb szerint a színészekkel együtt is alig voltak kéttucatnyian) a helyzetből, az igazán ötletesen kitalált, többfunkciós kellékekből és az alacsony költségvetésből egy kellemesen szórakoztató és feszült film majd' minden elemét összedolgozta... volna, ha nem lett volna ott az operatőr és a vágó. Előbbi azzal ment az agyamra, hogy úgy csinált, mintha ez egy kézikamerás film lenne, miközben nem az, így aztán össze-vissza bénázott a fókusszal meg a képstabilitással, a vágó meg vélhetően hentesbárdot használhatott a vágásnál, már eleve azért, mert a jelenetek között csak feketeség van egy-két másodpercig, de semmi fade vagy bármilyen effekt, néha meg a párbeszédek befejezését is alig várta meg, hogy újra "lecsaphasson".

Sokan már az év sci-fijének emlegetik ezt a filmet, de attól azért messze van. Ha csak a kisköltségvetésű vonalat nézem, akkor talán megállhat a dolog, mert az általam idén látottak közül tényleg kimagaslik. Én azt merem bevállalni, hogy elég közel áll ahhoz a léchez, amit a Triangle és az Exam nálam felállított, és legfeljebb annyival másabb ezeknél, hogy az események egymást követő láncolata és annak követése kevésbé hangsúlyos; itt azok "hullámvasútja" az élmény, és egy-egy pillanatra túl is lép az "etalonokon". Artu mellett külön ajánlom a Coherence-t Remonak is...

Spoiler:

9/10
.


A hozzászólást Niwrok összesen 1 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Ápr. 05, 2019 11:45 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptyVas. Dec. 28, 2014 1:25 pm

Niwrok írta:
.
Coherence


Nyolc ember, pontosabban egy négy párból álló baráti társaság gyűlik össze egyikük házában egy közös vacsorára. A vacsora közben izgatott beszélgetés indul, amikor egyikük elmeséli a többieknek, idefelé jövet tönkrement a telefonja, ráadásul elég furcsán: amikor telefonált rajta, egyszer csak szétrepedt a kijelzője. Ennek kapcsán kerül szóba, hogy ezt talán az az üstökös okozta, amelyik azon az estén halad el a Föld közelében, és máris az a téma, hogy az emberek évszázadok óta milyen babonás félelemmel vannak az üstökösök iránt, és hogy melyiknek a (vélt) hatásáról ki milyen borzongató történeteket hallott vagy olvasott. Hogy ez az üstökös is okot adjon a tőle való ijedtségre, hirtelen elmegy az áram, ezért a társaság gyertyákat gyújt meg fényrudakat vesznek elő, majd kimennek az utcára, hogy lássák, milyen szép a fényes csóvát húzó üstökös, és hogy az egész környéken nincs villany, kivéve egyetlen egy házat pár saroknyira. Kíváncsiságból, hogy az ottaniaknak honnan van áramuk, esetleg van-e vonalas telefonjuk, amivel kapcsolatba léphetnének a rokonokkal (mert mostanra már egyikük mobilja sem működik), ezért ketten átmennek megnézni a másik házat.


Sokan már az év sci-fijének emlegetik ezt a filmet, de attól azért messze van. Ha csak a kisköltségvetésű vonalat nézem, akkor talán megállhat a dolog, mert az általam idén látottak közül tényleg kimagaslik. Én azt merem bevállalni, hogy elég közel áll ahhoz a léchez, amit a Triangle és az Exam nálam felállított, és legfeljebb annyival másabb ezeknél, hogy az események egymást követő láncolata és annak követése kevésbé hangsúlyos; itt azok "hullámvasútja" az élmény, és egy-egy pillanatra túl is lép az "etalonokon". Artu mellett külön ajánlom a Coherence-t Remonak is...



9/10
.

Az eleje olyan, mint a Vég scratch ... köszi a kedves szavakat, sort fogok rá keríteni, ígérem. Wink


.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptyKedd Dec. 30, 2014 2:52 pm

Niwrok írta:
.
Locke

Nem véletlen, hogy írtam bármiről, más filmekről, a saját hülyeségeimről, Hardyról, a rendezőről, csak a Locke-ról ne kelljen. Ha valakinek kevés, még nagyon szívesen írok Locke BMW-jének belső teréről, az elsuhanó utcai fények szivárványosságáról, a film magyar vonatkozásairól, de bővebb indokot magától a filmtől kell kapnotok az értékelésemre. Utána beszélhetünk tartalmi kérdésekről...

9,5/10
.

Zseniális mozi, egyetértek. peace
Vissza az elejére Go down
Remo

Remo


Hozzászólások száma : 351
Join date : 2012. Oct. 08.

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptyKedd Dec. 30, 2014 5:00 pm

Niwrok írta:
.
Coherence

9/10

A +1-et még mindig nem mertem bevállalni, de az alapján, amit írtál, ezzel nem hezitálnék annyira, már, ha valaki egyszer behozza.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Libanoni keringő / Waltz With Bashir   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptyKedd Dec. 30, 2014 10:27 pm

.
Libanoni keringő / Waltz With Bashir


"Annyit rajzolsz, amennyit akarsz, csak ne filmezd le!"

Évekkel korábban figyeltem fel ennek a filmnek az előzetesére, és annak ellenére, hogy ennek a konkrét háborúnak (sem) tudtam semmit a történelmi hátteréről (úgy voltam vele, hogy a film is lehet egy lehetőség ezek megismerésére), általánosságban is érdekelni kezdett egy olyan film, ami egy háborút rajzfilmes eszközökkel próbál bemutatni. Aztán valamiért elmaradt, és csak mostanában, hogy egy időre az utóbbi évek Legjobb Idegen Nyelvű Film Oscar-jelöltjeinek katalógusává lettünk, jutott eszembe megint, hiszen ez is az volt 2008-ban.

A Libanoni keringő, mint később kiderül, egy álom képeivel indít, és aminek kapcsán két volt katonatárs arról beszél, kiben milyen nyomokat hagytak az 1982-es, húsz évvel korábbi első libanoni háború eseményei. Miközben az egyikük a rémálmairól mesél, a másik rájön, hogy az a része az életének teljesen elfelejtődött számára, egyetlen emlékképet leszámítva, ahogy két társával a fénygránátok által megvilágított hotelek tengerpartjánál fürdik, és mert ez a sötét folt nagyon zavarja, ezért úgy dönt, felkeresi azokat az embereket, akik tudhatják, mi történt ott vele, segíthetnek visszahozni az emlékeit. A beszélgetések tényleg hasznosnak bizonyulnak, a férfi elkezdi felidézni, milyen volt 19 évesen a sűrűjébe kerülni egy konfliktusnak, melyeket a többiek történeteivel kiegészítve egyre közelebb jut ahhoz az emlékhez, ami a leginkább foglalkoztatja, és ami ennek a háborúnak a legvéresebb pontja volt: a mészárlás a sabrai és a shatilai menekülttáborokban.

Magából a leírásból szándékosan kihagytam egy részletet, mert ez volt a legmeglepőbb az azokban amúgy sem szűkölködő filmben: a férfi, aki az emlékeit keresi, az maga a rendező, Ari Folman, és akikkel beszélget, azok is valós személyek. Kezdetben a már említett bajtársak, és mert ők sok területét megjárták a háborúnak, így a film egy általános képet ad rajtuk keresztül, hogy zajlik az a harc, amit rémült, a megszokott környezetükből kiszakított tizenéves fiúk vívnak kb. nulla harctéri tapasztalattal, jórészt rendes felettes irányítás és esetleg megfelelő tájékoztatás nélkül. Vagyis nagyjából lőnek mindenre, ami mozog, sötétben meg mindenre. Az emlékek pedig sokrétűek, a vádaskodással és bűntudattal terhelt csodaszámba menő megmenekülés képeitől a tábori élet mindennapjain át az eltávozáson tapasztaltakig, ahol az élet a normál mederben zajlik, anélkül, hogy elérne oda a háború bűze, de akadnak képek a lerombolt, lebombázott területekről is. Ugyanakkor végig benne van egy kicsit az is, amit Folman egyik társa, majd később a pszichológus is mond, azaz hogy az emlékezet "szívesen" tölti ki az üres helyeket más emlékek képeivel, és mert a részletek ismerősek, így az ember úgy érzi, tényleg átélte azokat.

Aztán ahogy a katonatársak és a katonasztorik fogynak, Folman pedig még mindig nem emlékszik az 1982. szeptember 16-ai órákra, azt a tanácsot kapja, hogy ne csak a vele egy században levő katonák között keressen, hanem azokat is kérdezze meg, akik más okokból lehettek ott. Innentől volt még egy szürreális csavar a filmben, mert egy önéletrajzi ihletésű animációs filmet még csak-csak el tudtam képzelni, de egy dokumentumfilmet, ahol a táborok őreivel, onnan tudósító tévésekkel és a már említett pszichológussal is rajzos formában történik a beszélgetés, azt azért már nem. Annyira doku a dolog, hogy a képre még ki is írják a nevüket és titulusukat! Ez a szakasz már inkább csak a bejruti történésekre koncentrál, az ottani utcai harcokra és hogy közvetlenül mi vezetett a mészárlásokhoz, vagy inkább hogy kik hogyan keverték a lapokat, hogy az megtörténhessen, és közben kik hogyan hunytak szemet efelett, és hogy bent, a falak és a házak között mik történtek. A filmből is sok minden kiderül, de "a google a barátod" azoknak, akiket mélyrehatóbban érdekel a háttér.

És hogy akkor mégis miért lehet ez rajzolt film? Menet közben több dolog is eszembe jutott, mert lehetséges, hogy az emlékek és az álmok fejünkben levő képei miatt lett ez ilyen, utalva a fenti mondatra, hogy nem a valós eseményekre emlékszünk, hanem csak azoknak egyfajta lenyomatára, ráadásul a visszaemlékezések amúgy is csak illusztrációként jelenhettek volna meg, és gondolhatták, hát akkor már miért ne legyen az egész az. Aztán bőven vannak olyan jelenetek a filmben, különösen a háborús részeknél, ahol közrejátszhatott a költséghatékonyság is, sok közülük az Apokalipszis most monumentalitásával vetekszik, egyik-másik meg is idézi azt, és ezt dollármilliós háttér nélkül lehetetlen lett volna a valóságban leforgatni. Éppen ezért viszont döbbenetes az aprólékosság, a valósághűség például a reptéri jelenetnél, ahol kifejeződik a csőlátás, kizárva a túl nyomasztó dolgokat, megpihenve egy könnyedebb gondolatban, amit a szintén kiváló lovardás rész visz tovább a direkt érzelmi sokkolásig, de ugyanígy a kutyás részek, a tank mozgása az autókkal teli szűk utcában vagy a kis montázs piros Merciről és a véletlen áldozatokról is remekek, a közben szóló zene stílszerűségével együtt. Ami meg a részletgazdagság csimborasszója lett nálam innentől, az a videónézős jelenetnél belógó mikrofon!

A háborús téma miatt gyorsan lényegtelenné válik, hogy ez most rajz vagy nem, és bár sokan még mindig ott tartanak, hogy rajzfilm=gyerekfilm, de egyszerűen vannak filmesek, akik rajzokon keresztül tudják kifejezni a legjobban a gondolataikat, érzéseiket... ahogy mondjuk '82-ben, a popkult korában egy tizenéves fiatal akár a hozzá közelebb álló képregény formátumában is megörökíthette volna a háborús élményeit a naplóírás helyett.

9/10


A hozzászólást Niwrok összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Pént. Ápr. 05, 2019 11:46 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptyKedd Dec. 30, 2014 10:31 pm

Remo írta:

Coherence

A +1-et még mindig nem mertem bevállalni, de az alapján, amit írtál, ezzel nem hezitálnék annyira, már, ha valaki egyszer behozza.


Hát, ezt legfeljebb valamelyik alsókategóriás mozicsatornán vagy szűkkörű filmfeszten fogod tudni megnézni akkor, már ha Neutral ...
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptySzer. Dec. 31, 2014 12:40 am

Niwrok írta:
.
Libanoni keringő / Waltz With Bashir

Aztán valamiért elmaradt, és csak mostanában, hogy egy időre az utóbbi évek Legjobb Idegen Nyelvű Film Oscar-jelöltjeinek katalógusává lettünk, jutott eszembe megint, hiszen ez is az volt 2009-ben.

9/10
.

Smile Akkor ez az egyik... de mi lehet a másik? hmmm

Magam részéről ezt nem terveztem - eddig- , nekem a No! van a tarsolyban, de egyszerűen nem stimmel hozzá a felirat.

Mindenestre köszi! Jegyzem és majd nézem. Bár ez is erősen hangulatfüggő...
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptySzer. Dec. 31, 2014 7:38 am

R2-D2 írta:

Smile Akkor ez az egyik... de mi lehet a másik? hmmm


Question
Másik mi Smile ?
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptySzer. Dec. 31, 2014 12:52 pm

Niwrok írta:


Question
Másik mi Smile ?
.


Niwrok írta:
A szekrényemben van egy ideje, bekerülve a "halogatott-film" körbe. Ez az írás talán ösztönzés lesz, bár túl sok újat és lelkesítőt nem tudtam meg belőle Wink ...

Ezen kívül is van még kettő nálam a "külföldi" Oscar-jelöltek közül, már csak az a kérdés, hogy ki nézi meg előbb azokat
Smile .

A másik mi? tongue
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptySzer. Dec. 31, 2014 3:24 pm

R2-D2 írta:

Niwrok írta:
A szekrényemben van egy ideje, bekerülve a "halogatott-film" körbe. Ez az írás talán ösztönzés lesz, bár túl sok újat és lelkesítőt nem tudtam meg belőle Wink ... Ezen kívül is van még kettő nálam a "külföldi" Oscar-jelöltek közül, már csak az a kérdés, hogy ki nézi meg előbb azokat Smile .

A másik mi?  tongue


Hogy te mikre emlékszel Smile ...
A másik a 2009-es francia, A próféta Smile .
.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Top 10 2014   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptyPént. Jan. 02, 2015 1:25 pm

.
Évértékelő (2014)

************************

TOP 10

1. Csillagok között - /Interstellar/ (2014)
Christopher Nolan ezzel a filmmel betetőzte az eddigi életművét, és az Interstellarban egyszerre foglalkozik a Sötét Lovagok sötét jövőképével, nyomasztó, küzdelmes és lelketlen időt vetítve előre, miközben az emberi lélek hátsó bugyraiban is nagy gyakorlattal vájkál, ahogy tette azt a Memento és a Tökéletes trükk. Ehhez igencsak nagy fába is vágta a fejszéjét; az emberiség egyetemes túlélési lehetőségein filózva, a filmen keresztül bemutatva a saját gondolatait és fenyegető kétségeit, egy térben és időben is igencsak kitágult világot, egy családi drámát, valamit sok áthallást is be kellett fűznie a "gépbe". Lehet, hogy Nolan "csak" mérnöke a filmvilágnak (ezért is tartják sokan túlhype-oltnak, pedig már legkésőbb az Eredet óta látszik, mennyire nincs vizuális fantáziája, vagy tulajdonít neki pusztán funkcionális szerepet, nem akkora "leleplezés" ez), de annak a legjobb.

2. Éjjeli féreg - /Nightcrawler/ (2014)
Ahogy tavaly a Mocsok Robertson őrmestere, idén is egy gennyes patkány került a dobogóra, mert nekem a negatív karakterek is izgalmasak, talán még jobban is. Lou Bloomnál sem negatívabban, sem jobban megírtat nem láttam 2014-ben. Robertson őrmesternek még volt annyi mentsége, hogy egy személyes veszteségébe zakkant bele, és próbált ártani mindenkinek, aki az útjába került, Lou viszont egy született szociopata, aki "csak" a számára tökéletes munkahelyet találta meg balesetekre, gyilkosságokra specializálódott szabadúszó híradósként, a szerkesztő ösztönzésére (hiszen abból van a nézettség!) egyre mélyebbre tolva a lencséjét a vértócsákba, hogy kielégítse a vérszomjat... de kiét is? Jake Gyllenhaal for Best Actor in 2014, nuff said!

3. A holnap határa - /Edge of Tomorrow/ (2014)
Ha az elejéről kimaradt volna a laktanyai idétlenkedés, és a vége nem ennyire összecsapott meg zavaros, talán ez lett volna az első. Mintha maga a stáb is képes lett volna visszaugrálni az időben, hogy lássák az ötleteik hatását, a negatív vélemények alapján javítva a történeten, és ezt a két bakit leszámítva ez kiválóan sikerült. Idegen lényes, inváziós filmnek remek, ahogy a nanobot-szerű támadók egyszerre dinamikusak, erősek és alattomosak, a humort és a romantikát sem nélkülözi, és hiába éljük át a szereplőkkel együtt ugyanazt a napot vagy ezerszer, ez nemcsak hogy unalmas nem lesz, hanem még a közepe felé is tud meglepetéssel szolgálni. Ez a film igazolja, hogy nem kell mindig feltalálni a spanyolviaszt, néha elég csak a megszokott összetevőket újszerűen és izgalmasan összefőzni.

4. Amerikai botrány - /American Hustle/ (2013)
Nem sok bizodalmam volt eredetileg ebben a filmben, mégis itt volt a legnagyobb az összhang a kiváló színészek, a remek karakterek, a drámai helyzetek, a feszültség és a hiteles korrajzba illeszkedő zenék között. Rögtön az elején a két piti svindler egymásra találása megfogott, amit csak fokozott a politikai thriller izgalma, ahogy ők ketten egy túlbuzgó és mohó FBI-ügynök hálójába kerülve eszközök lesznek, hogy együtt vessék ki a hálójukat a nagyobb halakra, mígnem cápák gabalyodnak bele, és így kezd egyre személyesebbé és veszélyesebbé válni a dolog. Minden területen és minden szereplőnek és stábtagnak volt jó pár igazán nagyszerű villanása, a kopaszodó, pocakos Christian Bale és az önmeggyőzésben verhetetlen hisztérika Jennifer Lawrence viszont szünet nélkül hozta a remek gesztusokat.

5. Amerika Kapitány - A tél katonája - /Captain America: The Winter Soldier/ (2014)
Az első ciklusból is a Kapitány filmje lett a kedvencem, és mert a Bosszúállók után Vasember és Thor is leszerepelt nálam, így ez a rész is jó esélyekkel indult. Nekem itt működtek a legjobban az átkötések a két rész között (múzeum, látogatás a kórházban), és még ha sem Rogers személyisége, sem a képességei, sem a háttere nem ad sok lehetőséget az izgalmas és látványos filmre (a film leggyengébb pontjából, a címadó Tél Katonájából látszik is, mennyire), a S.H.I.E.L.D. bekeverésével áthidalták ezt a problémát is. Leginkább azonban az akciójelenetek érdemelték ki a dicséretet, a sitcomokból érkezett rendező testvérpár még egy egyszerű autós üldözést is fel tudott annyira dobni, hogy felfigyeljek rá, a három égi cirkálóról nem is beszélve.

6. Nyárutó - /Labor Day/ (2013)
Noha akkor éppen nem voltak nálam ideálisak a megtekintés körülményei, és a három főszereplő érzelmi mocsara könnyen lehúzhatott volna, mégis kellemes és felemelő élményként éltem meg a Nyárutót. Hiába érezte szükségét az író, hogy egy szökött fegyenc erőszakosságával és a lebukásától való félelemmel dúsítsa fel a sztorit, és hiába próbált ezzel párhuzamosan irreálisan sok eseményt belepasszírozni alig pár napba, mindennél szebben rajzolódik ki az érzés a filmből, milyen nagyszerű dolog is az, ha három ember pont azt kapja meg az életébe belépő új embertől, amire szüksége van. Aki segíthet a múltbéli hibáik vagy a komplexusaik feldolgozásában, aki elviselhetővé tudja ezeket tenni, ugyanakkor erősíteni tud a pozitív tulajdonságaikon, vagy egyszerűen csak biztosítani azt a hátteret és nyugalmat, amire a továbblépéshez kell.

7. A galaxis őrzői - /Guardians of the Galaxy/ (2014)
A Marvel mostanra annyira túltolta nálam a képregényes világát, hogy egyre kevésbé tudok ezekért lelkesedni. A galaxis őrzőinek viszont annyira csak érintőleges köze volt az általam ismert Marvel-univerzumhoz, hogy inkább tekintettem rá független akció-kaland filmként, aminek pár utalását, figuráját nem értem... annak viszont nagyon tetszett. A helyszínek, az azok mögött rejlő sztorik és a látványvilág fogtak meg inkább, legyen az a Xandar vagy a "bányásztelep", és bár a karakterek között is akadtak kedvencek, Drexet nem tudtam hova tenni. Ezek mellett a történet a sokadik nagyhatalmú ereklyéről inkább csak közhelyes vezérfonal volt, csak az "összemesélést" szolgálta, annak meg éppen megtette. A film csúcsa nekem a Nova-háló volt, ami egyszerre volt lenyűgöző és szívszorító, az alja meg a Ronant alakító Lee Pace ripacskodása.

8. Oculus - /Oculus/ (2013)
Ez a film azzal került a listára, hogy ijesztgetés címszó alatt nem ad, hanem elvesz, mégpedig a szereplők józan eszébe vetett hitét, ami azért jóval nagyobb félelem, mint akár egy csapat kézzelfogható zombi. Ennek a hangulatnak az Oculus legjobb része, az eleje ágyazott meg, ahol egy szörnyű megpróbáltatásokat átélt testvérpár tagjai próbálják gyakorlatilag arról meggyőzni egymást, hogy ők normálisak, és a másik a hamis emlékeinek meg a kényszerképzeteinek foglya. Ahogy aztán a természetfeletti elkezd erőt gyűjteni és összezavarni a szereplők tudatát, úgy bizonytalanítja el a nézőt is a film, hogy a végére múlt és jelen teljesen egybefolyjon, feltárva az évekkel korábbi események borzalmait is. A frappáns ötletek és az átgondolt forgatókönyv mellett igazából pont a "csillogó szemű" riogatás tűnt kicsit feleslegesnek, bár az is hatásos.

9. Sráckor - /Boyhood/ (2014)
Linklater neve tavaly is a listámra -sőt, akkor az élére- került, egy nem kevésbé hasonlóan nagyívű vállalása miatt. Bár maga a film, annak drámai vonatkozásai, egy köznapi felnövéstörténet is érdekes, amiben Patricia Arquette és Ethan Hawke is kiválóan alakít meg remek epizódok vannak benne, inkább a filmből sugárzó elhivatottság, kockázatvállalás és elkötelezettség miatt maradt meg nekem. 12 éven keresztül forgatni egy filmet, ami bármikor befuccsolhat, akár egy szereplő tragikus halála (bár biztosan lett volna mód ezt is beleszőni), akár csak mert valaki nem ér rá vagy éppen megunja, hiszen amatőr színészekről is szó van (ahogy ez éppen Lorelei Linklater esetében történt), az mindenképpen elismerésre méltó.

10. Dollár, kanna, szerelem - /The Brass Teapot/ (2012)
Lehet, hogy nem a minőségi szórakozás csúcsa, de nekem ez lett a legkedvesebb romantikus történetem idén. A Teapot misztikus mese két csóró újházasról, akik egy régiségboltból szereznek egy ósdi kannát, melyről kiderül, varázsereje van, és kemény valutával honorálja a hatósugarában keletkező fájdalmat, de ugyanazt a mértékűt vagy típusút egyre kevesebbel. A két lüke erre elkezd változatos és egyre növekvő sérüléseket okozni maguknak és másoknak, hogy a gyors meggazdagodás után "megélhetési mazochistákká" váljanak. A legjobban az tetszett benne, amilyen látványosan és mélyen odavoltak egymásért, és végig azon izgultam, hogy a vélhető legnagyobb fájdalom okozásaként össze ne törjék egymás szívét.


***********************

OTHER TOP 5

A. Az ölés aktusa - /The Act of Killing/ (2012)
Rég láttam olyan filmet, ami egy érzést ilyen hosszan fenn tudott tartani, még ha az az iszony és az undor is volt. Oppenheimer filmet akart forgatni az évtizedekkel korábban lezajlott, hatásaiban máig érezhető indonéziai mészárlásokról, de a túlélők és azok leszármazottai helyett végül maguk az akkori gyilkosok és szellemi örököseik álltak kamera elé. Akikből dőlnek a sztorik, kedélyesen idézve fel egy-egy emlékezetesebb helyszínt vagy gyilkosságot, büszkeségtől dagadva adják elő, hogyan tettek a kommunista métely kigyomlálásáért, amiből rövid úton lesz egyre intenzívebb önámítás, ahogy magyarázni próbálják a tetteiket, egyre közelebb hozva a felismerést, hogy miről is szólt ez az egész. Az eredeti tervek szerinti film -éppen a The Act of Killing "bátorítása" által- végül 2014-re készült el, The Look of Silence címmel.

B. Nebraska (2013)
Bár akad remek családi dráma a listán is (Augusztus Oklahomában), inkább erról tartottam fontosnak megemlékezni. Azon túl ugyanis, hogy remekül mutatja be az egy családban erjedő titkok meghatározó erejét, a rokonok egymás iránti elkötelezettségét vagy éppen kapzsiságát, a nehezen levetkőzhető személyiségjegyek egymást az őrületbe kergető voltát vagy éppen a családi kapcsolatok kiüresedését, közben egy olyan általános problémával is foglalkozik, mint az emberek közötti bizalmatlanság. Bár Woody az, aki bármi áron menni akar a pénzért, úgy érezve, hogy ezzel tud tenni valami igazán fontosat, az igazi felfedezés a fiára, Davidre vár, aki valószínűleg sokkal többet tud meg a családjáról ezen az úton, mint amit valaha is akart volna.

C. Locke (2013)
Ez meg úgy tudott remek karakter- és családdráma lenni, hogy egyetlen szereplő van benne fizikailag (a többiek csak a hangjukat adják), és jelentős részben egy helyszínen, egy kocsiban játszódik. Merthogy miközben az építésvezetőként dolgozó Ivan Locke mindent alárendel egy elvi döntésnek, és autójával új irányba kanyarodik, közben az összes magánéleti és munkahelyi problémája a nyakába szakad, ahogy telefonon tartja a kapcsolatot a feleségével, a gyerekeivel, a főnökeivel és a kollégáival. A Locke-ra nehezedő, évtizedeket felölelő felelősség terhe és a drámai szálak keveredése mellett a film legnagyobb érdekessége az volt, hogy nekem nem is Locke lett a legizgalmasabb szereplő.

D. Coherence (2013)
Kiváló példa arra, hogy hogyan kell pár egyszerű kellékkel és alig tucatnyi emberrel olyan filmet forgatni, amin a néző nem csak kapkodni fogja a fejét, de még bizonyos drámai mélységeket is sikerül elérni. Egy párokból álló baráti társaság közös vacsoráját kavarja meg és össze a Föld mellett elhúzó meteor, és ahogy egyre több vonatkozása mutatkozik meg ennek a szimpla áramszüneten túl, a karaktereket hol a hatások kilogikázása és az ehhez kapcsolódó óvintézkedések kötik le, hol pedig az egymás közötti, felszínre került problémák. Az élményen csak olyan technikai részletek rontottak, mint a magát kézikamerás horrorba képzelő operatőr és a vandál vágó.

E. Four Lions (2010)
Életem politikailag leginkorrektebb filmje, amiben pár angliai radikális muszlim azon szervezkedik, hogy öngyilkos merényletekkel tegyen szent ügyük érdekében. Csak hát ezeknek a fickóknak Allah nem sok észt adott, így sorra vallanak kudarcot az olyan "zseniális" ötletekkel, mint például az idomított varjakra szerelt bombák. Egy olyan komoly és véres témát, mint a nemzetközi terrorizmus, nagyon ocsmányul is el lehetett volna cseszni, de az író/rendező ügyesen inkább az ellentmondásokra, azon belül is a kultúrák keveredésében rejlőkre hívja fel a figyelmet, így a morbid ökörködés közepette el is gondolkodtat, például arról az ijesztő tényről, hogy manapság tényleg bárkiből lehet terrorista, ha erre van igénye.


***********************

BOTTOM 5

-5. Mr. Jones - /Mr. Jones/ (2013)
Na persze, direct-to-DVD filmeknél ez nem akkora kihívás, de szerencsére 2014-ben -a sok baklövés ellenére is- elkerültem a moziban az ennyire ótvar, dögunalmas vackokat, mint ez. Még a kézikamerás, nullköltségvetésű horroroknál is ritka az ennyire idióta sztori, az ennyire jellegtelen "riogatás" és az ennyire céltalanul merengő kamera, ami csak a játékidő széthúzására szolgál. Mivel két olyan elem volt benne, ami tetszett (a közepén az ál-dokumentarista rész és a szalmabábok), a Duplanulla Díj nem jár, de ebben a mezőnyben így is "szép siker" utolsónak lenni.

-4. Annabelle - /Annabelle/ (2014)
Merthogy volt szar horror a moziban is. A The Conjuringot nagyon szeretem, de előre sejthető volt, hogy egy spin-off, amit a Mortal Kombat 2. rendezője tákol össze, az nem fogja a csúcsokat verdesni, és lőn. Hiába a gyilkos szekta, a szellemszállta baba és a rémisztő árnyalak, ha a főszereplők képtelenek közvetíteni a rettegést, mert annyira élettelenek és üresfejűek, mint egy áruházi próbababa, és a sokadik alkalommal is csak rezignáltan kikapcsolják az "önműködő" háztartási eszközeiket, aztán nyugiban visszafekszenek aludni. Megijednem egyszer sikerült, de ott is egy Wantól kölcsönvett trükktől, borzonganom talán kétszer, és a legnagyobb para az volt, amikor a felénél elfogyott a kólám.

-3. A csodálatos Pókember 2. - /The Amazing Spider-Man 2/ (2014)
Ezt a filmet még mindig az a mondat foglalja össze legjobban, ami a társaságunkban hangzott el a film végén: "Ez egy baromi jó kis romantikus film lett volna, ha nincs benne a Pókember". Ami jó ebben a filmben, annak jórészt Gwen Stacy-hez van köze, miközben a Jamie Foxx alakította Villámcsávó a legirritálóbb, leghisztisebb lelki roncs volt, akit képregényfilmben valaha láttam (igen, beleértve a Zöld Lámpást is), és a köré írt sztori is alig több a nullánál. Pedig neki kellett volna a filmet a hátán vinnie, az előre bejelentett három rosszfiú izgalmas ígérete ugyanis egy ordas nagy kamu volt: a Zöld Manó még épp csak bontogatta a szárnyait, Rhino pedig egy epilógust kapott, felvezetendő a következő részt... amit én már nem biztos, hogy látni akarok.

-2. Need For Speed - /Need for Speed/ (2014)
Nem ez a film büszkélkedhet nálam 2014 legostobább jelenetével (innen is üdvözlöm a Godzilla töksötétben "dolgozó" kreténjeit), viszont sorozatban bukkantak fel benne idiótaságok, és a konstans kellemetlen élmény miatt a Need for Speed a listára kívánkozott. Pedig egy játékból készült filmre eleve nem ülök be nagy elvárásokkal, így azon, hogy a történetnek lesznek sötét foltjai, még túlléptem volna. Sajnos azonban a karakterek többsége is sötét, műmájer barom, akik nevetséges vicceskedéssel próbálnak elvergődni a sztori és az USA egyik pontjából a másikba, miközben még az autós jelenetek, amik azért még mindig a film jobb szakaszait jelentik, is kizökkentettek a könnyed szórakozásból.

-1. Transzcendens - /Transcendence/ (2014)
Évek óta megbízhatóan akad nálam olyan sci-fi jellegű mozifilm, ahol az alapötletet izgalmasnak tartom, aztán a megvalósítás banánhéján eltaknyol az egész, és ezzel a teljesítményével az idei év LopottIdő-díját a Transcendens kapja. Az emberi tudat és a gépek összekötésének, a nanotechnológia lehetőségeinek és mindennek erkölcsi vonatkozásainak talán szerencsésebb lett volna írásos formában megjelennie, filmként ugyanis a sokszor teljesen hiteltelen helyzetek és totál ostoba szereplők hazavágták az egészet, és az, hogy a kb. isteni képességekkel rendelkező számítógép annyira vak és süket, hogy a főhadiszállására ágyúval lehet lőni, annyira nem tesz semmit a saját védelme érdekében... hát, ezzel a filmmel meg verébre...
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptyPént. Jan. 02, 2015 3:29 pm

Niwrok írta:
.
Évértékelő (2014)


Na ja, túlságosan nem tudjuk egymást meglepni. Néhány cím helyezésével ugyan nem értek egyet, de az éves olvasnivalók alapján valahol logikius - a Te nézőpontodból.

Tudom, hogy az Augusztust említetted, de azért én azt hiányoltam a TOP10-ből - ha már a Nebraska nem kerülhetett bele.

Azért az enyém ez évben némileg (alaposan?) el fog ettől térni. tongue

4, 5, 7, 9 biztos nem lesz rajt, 2-őt még nem láttam, ahogy a 6-ot sem. Utóbbit már betáraztam.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptyPént. Jan. 02, 2015 3:51 pm

R2-D2 írta:

Évértékelő (2014)

Néhány cím helyezésével ugyan nem értek egyet, de az éves olvasnivalók alapján valahol logikus - a Te nézőpontodból.
Tudom, hogy az Augusztust említetted, de azért én azt hiányoltam a TOP10-ből - ha már a Nebraska nem kerülhetett bele.


Gondolom, ez alatt leginkább a Need for Speedet és az Amerikai botrányt érted; ezekre fel voltam készülve, hogy "kapni" fogok értük Smile .

Az Augusztus Oklahomában-nak meg, ahogy írtam is akkor, az lett a "veszte", hogy láttam már elég ilyen filmet, és a remek karakterek vagy alakítások ellenére sem tudott olyan nagy hatást gyakorolni rám, olyan emlékezetessé válni, hogy a TOP10-be kerüljön. Ha TOP15-öt kellett volna írnom, rajta lett volna, ahogy a Nő, a DBC és a 12 év rabszolgaság is. Ezek miatt írtam az X.-es bevezetőbe, amit.
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 EmptyPént. Jan. 02, 2015 3:52 pm

Niwrok írta:
R2-D2 írta:

Évértékelő (2014)

Néhány cím helyezésével ugyan nem értek egyet, de az éves olvasnivalók alapján valahol logikus - a Te nézőpontodból.
Tudom, hogy az Augusztust említetted, de azért én azt hiányoltam a TOP10-ből - ha már a Nebraska nem kerülhetett bele.


Gondolom, ez alatt leginkább a Need for Speedet és az Amerikai botrányt érted; ezekre fel voltam készülve, hogy "kapni" fogok értük Smile .

Az Augusztus Oklahomában-nak meg, ahogy írtam is akkor, az lett a "veszte", hogy láttam már elég ilyen filmet, és a remek karakterek vagy alakítások ellenére sem tudott olyan nagy hatást gyakorolni rám, olyan emlékezetessé válni, hogy a TOP10-be kerüljön. Ha TOP15-öt kellett volna írnom, rajta lett volna, ahogy a Nő, a DBC és a 12 év rabszolgaság is.
.

Nem, inkább a két Marvel filmen lepődtem meg. Smile
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty
TémanyitásTárgy: Re: Niwrok írásai 1.0   coherence - Niwrok írásai 1.0 - Page 35 Empty

Vissza az elejére Go down
 
Niwrok írásai 1.0
Vissza az elejére 
35 / 66 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 50 ... 66  Next
 Similar topics
-
» Niwrok írásai 2.0
» Niwrok írásai 3.0
» R2-D2 írásai 4.0
» R2-D2 írásai 2.0
» Remo írásai

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: