Filmfórum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 R2-D2 írásai 1.0

Go down 
+7
tchabee
Joe Cornelius Hallenbeck
Mr. White
Weide
Niwrok
Remo
R2-D2
11 posters
Ugrás a következő oldalra : Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 40 ... 67  Next
SzerzőÜzenet
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Csapda   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptyPént. Nov. 22, 2013 6:19 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 2ewAjNW




Csapda




Most olvastam valahol a neten, hogy a kedves kritikus szerint a Csapda nem lesz benne a 2013-as év TOP10-ében… Anyám… Egyáltalán hogy jut eszébe bárkinek is ezt várni egy Dwayne Johnson filmtől??? Aztán meg ezt még nagy nyilvánosság előtt le is írni…

Nagyon kellemes meglepetés. A minimalista elvárásaimat toronymagasan túlszárnyalta, talán az eddigi legjobb Johnson mozi, amit láttam tőle. Mármint a legjobb komoly mozi – az eddigiekben ugyanis az ő figurájára épülő vicces helyzetekhez, vagy az agyatlan akcióhoz tudom kötni személyét, ahhoz szoktam. Itt azonban minden más: ugyan itt sem az ő színészi képességei miatt dicsérendő a film, hanem elsősorban a feszült, izgalmas forgatókönyvnek és a hitelesnek tűnő események miatt. Egyetlen egyszer sem éreztem azt, hogy agyament túlzásokba esett volna a film, nincsenek túlspilázott verekedések, lövöldözések, autós üldözés. Amit látunk, az akár meg is történhetne – üdítő színfolt manapság egy ilyen mozi, a DH és a F&F szériák mellett…

Akár meg is történhetne… igen, azt írta a főcím is, hogy megtörtént események alapján. No persze, ezt nehéz leellenőrizni (különösen a tanúvédelmi program miatt), de jórészt igaz lehet. Egy jól menő – ámde mégiscsak hitelre kényszerülő – vállalkozó fiát csőbe húzzák, sittre kerül, apuka pedig életét kockáztatatva mindent megpróbál, hogy kihozza onnan. Szövetkezik az igazságüggyel, a drogkereskedők kamionsofőrje lesz, s végül az ő segítségével jegelnek pár bűnözőt. Röviden ennyi a sztori, de nekem már rögtön az elején alapos megdöbbenést okozott és gondolatokat ébresztett: milyen ország az, ahol egy átvett, drogot tartalmazó postacsomag miatt a kötelező minimum 10 év börtön????? Hol van az arányosság meg a mértékletesség az amerikai jogban??? Egyáltalán, egy 18 éves kölyök, büntetlen előélettel hogy kerülhet rács mögé 10 (vagy több) évre, miközben az erőszak dúl az utcán, annak elkövetői meg 3-5 év múlva szabadulnak???

Ezekkel a kérdésekkel a fejemben vágtam neki a mozinak, s legnagyobb meglepetésemre gyakorlatilag az utolsó percekig izgultam rajta. Működött az egész, mondjuk sokat hozzátett a feszültséget fokozó zene is, de önmagában nagyon össze volt rakva minden. Üresjárat nem sok, amit a figurák csinálnak, az meg teljesen életszerű. Igen, számomra ez esetben a sokat kritizált lövöldözős, illetve autópályás jelenetek is bőven a hitelesség határain belül voltak. S ha már figurák. Johnson egyszerűen nem tud arccal játszani, szegény filmbéli fia semmi érzelmet nem kapott aputól. Az egész moziban gyakorlatilag ő a leggyengébb, de még ez sem tudta lerontani az élményt. A szakállas drognyomozó (Barry Pepper) egyszerűen zseniális, bármelyik hardcore bandába elmehetne frontembernek. Susan Sarandon, mint államügyésznő telitalálat, a hatalom gyakorlatilag korlátlan birtokosaként parádés alakítást nyújtott. Én mégiscsak két színésznek/ karakternek örültem igazán: az egyik Malik szerepében Michael K. Williams, aki a Gengszterkorzóban kedvenc fekete bűnözőm volt Chulky White szerepében, a másik pedig Shane (!!):  az itt Daniel figuráját játszó Jan Brenthalt nagyon megkedveltem a The Walking Deadban – óriási öröm volt itt újra látni. Ezek a figurák nálam önmagában egy csillagot simán érnek.

Azzal együtt, hogy kérem szépen, The Rockot elverik. Sőt, megsérül és vérzik is!!! Statham után egy újabb idol dől le, s válik halandó(szerethető) figurává - a trónon pedig továbbra is ott ül a magányos farkas, Chuck Norris, megdönthetetlenül. A Csapda ugyanakkor számomra nem Johnsonról, hanem a remek kis beépülős drogos történetéről, no meg kedvenc mellékszereplőimről lesz emlékezetes. Aztán az is lehet, csak jó passzban talált meg, s ugyan eszembe nem jutna TOP10 közelébe juttatni, de kimondottan élveztem.


75%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 27, 2018 6:10 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Hiénák   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptySzomb. Nov. 23, 2013 3:14 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 CjsOwaf



Hiénák



Jómódú ember reptéren beszáll egy taxiba, majd egy balesetnek álcázott eseményt követően két potyautas kerül be mellé… Aztán hamarosan kiderül, hogy a két potyautas egy jól megszervezett rablás elkövetői, a rablás meg abból áll, hogy a taxival a delikvenst különböző bankautomatákhoz kísérik, kényszerítve arra, hogy kártyáiról vegyen le pénzösszegeket. Ez a Millionaire Tour, a milliomosok (taxi) útja…

No, a felütés (és a film címe) esetünkben is ez. Ígéretes indítás, Casper (Dominic Monaghan) és Billie (Bruckner Ágnes) játssza a rablót, akik kiszemelt áldozatukat megpróbálják rendesen megkopasztani, mielőtt az … és itt jön a Hiénák egyik lényege: semmi nem az, mint ami elsőre látszik. Ugyanis a remek alapötlet csak egy ajtó egy globális átverős/becsapós mozihoz. Sok mindennek más célja van, mint amit elsőre gondolni lehet, s a film végéig a gyakorlatlan mozinézőnek jó pár meglepetésben lehet része. Az izgalmas, minimál költségvetésű mozi nagy része egy taxiban játszódik, így remek alkalmat nyújt a színészi játékra és mindenek előtt a dialógusokra, az azokra adott reakciókra, az érzelmi változásokra, és arra, hogy egy mozi élvezhetőségét ne a látvány határozza meg. Kiváló kamerabeállításokkal operál, a két rabló mellett a taxisofőr Sammy (Rick Gomez) és az áldozat, Greg (Jordan Belfi) is a maga idejében és módján meghatározó szerepet kap, sőt utóbbi kettő az egész mozi kulcsa. A mozi próbál bizonytalanságban tartani - ez Gregen keresztül sikerül is -, szinte együtt lélegzünk a szereplőkkel, és magunk sem tudjuk, mit higgyünk el belőle. Különösen igaz ez az ügynöki dumára, hisz a rendező olyan okosan játszik a képekkel, hogy tényleg nem tudhatjuk, mi is van. Az egész gyakorlatilag egy négyszereplős kamaradarab a jobbik fajtából egy autóban, amikor meg elhagyjuk a taxit, akkor az adott szitu okozta feszültségtől szikrázik a levegő..

Hogy ennyi dicséret után miért is van hiányérzetem? Mert minden igyekezet ellenére gyakorlott mozinézőnek sajnos kiszámítható a film. Sajna elég hamar kiderül, hogy a Túra csak álca, onnantól viszont már várod a fordulatokat. S ha várod, fel is tudsz rájuk készülni. Az is tény, hogy nehéz még ennyi játékidőt is kitölteni egy autóban, ezért néha nagyobb a hatásszünet, mint kellene. A legérdekesebb, amivel egyáltalán nem tudok kibékülni, az a finálé. Valahogy végig azt hittem, több van a moziban, hogy a fordulat utáni fordulat után is lesz még egy. Egy mindent elsöprő, egy igazi katarzist okozó. No, ez a maga módján elmaradt – bár tény, hogy ez a fajta lezárás a legemberbarátibb a film egészét tekintve. A fene se tudja…

Mindazonáltal a rendezőre, Inon Shampanier-re érdemes lesz figyelni. Gyakorlatilag ez az első egész estés filmje, ahhoz képest végképp kiválóra sikeredett. A színészek nagyon jók, a beállítások, a sztori (amit a rendező írt) nagyszerű. Talán a feszességen lehetett volna húzni, de a 80 perc már így is vékony – ha kivágják az üresjáratot, talán túl rövid lett volna a film.
Viszont ha csak másfél órád van és egy jó kis izgalmas mozit akarsz látni, bátran belevághatsz. Hogy eredetiben honnan, arról gőzöm sincs, ez még kinn sem jelent meg, az én változatomon AXN-es szinkron volt. Ez van fönn a youtube-on is.

80%





.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Szomb. Okt. 27, 2018 6:11 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: A pokol kapuja/11-11-11   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptyVas. Nov. 24, 2013 9:07 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 IsOZ4vT



A pokol kapuja/11-11-11




E filmnek előzetese már 2 éve is felkeltette a figyelmemet, de aztán valahogy elfelejtődött az egész. Most, mikor kicsit utánanéztem a dolgoknak, már értem is, miért: a legtöbb országban még a mozi bemutatót sem érte meg, az egyik legnagyobb piacon, Németországban is csupán DVD bemutatóig jutott… Vagy valamit nagyon elszúrtak a marketing terén, vagy az egészet direkt így tervezték. Mindenestre érdekes, hogy az egyik legvallásosabb, spanyol nyelvű országban, Argentínában volt a díszbemutató…

Senkit ne riasszon vissza a 3.9-es imdb értékelés, annyira nem rossz ez a mozi – viszont az is igaz, hogy csak nagyon nagy jóindulattal tudnám átlökködni a B filmek kategóriájából eggyel feljebb. Legnagyobb sajnálatomra tipikusan egyszer nézős, kissé unalmas, középszerű sátános horror lett, ami képtelen volt kihasználni a spanyol helyszín és a téma adta lehetőségeket. Csupán egymás mellé rakott néhány jól ismert klisét, de nem vette a fáradtságot, hogy ezeket újradolgozva, új formában adja vissza. Igazából sajnálom, mert a mozi néhány építőeleme kimondottan ízlésemnek való volt, s így icipicit talán a végére nagyobb volt a csalódás, mint kellett volna lennie.

Kezdjük az elején: a tűz rögtön az Odaátot idézte meg, a szoborral a háttérben kiváló indítás. Aztán az ateista író... nyami. Ez kell nekem, gondoltam. Borzasztóan tetszett Joseph (Timothy Gibbs) majd’ minden mondata. Pontosan így gondolkodok én is a világról, s bár ennyire tragikus mód nem igazolja, de jómagam is hasonló világnézeten vagyok. Aztán jött hozzá a számmisztika. Kimondottan kedvelem ezt a témát, eddig bármely film alkotóeleme volt, az eddig bejött. Ahogy főhősünk közeledik a nevezett dátumhoz, ahogy megismerjük a spanyol közeget, úgy lesz egyre feszültebb a mozi: működik az a nem túl sok rémisztgetés is. Lemezen gondolom még jobb lett volna, de így sem volt hatás nélküli. Mindezek mellett itt kell, hogy megemlítsek egy jelenetet, ami zseniálisan ül a filmben: a Tortúra megidézés. Az, ott, abban a szituban qrva jó volt.  A nevezett dátumon a Pokol kinyílásának víziója ismét csak full Odaát érzést idézett meg, a lehetőség adott volt egy remek mozihoz.

De mégsem lett belőle az. Egyrészt érződik rajta a kisebb költségvetés, másrészt a legvégére sikerült úgy összekuszálni a szálakat, hogy ember legyen a talpán, aki pontosan követni tudta, ki mitől mit is akart. Jött a szokásos flashbackes magyarázó képsor, de nekem arra sem állt össze teljesen a kép. Pontosabban az áldozati szerep, meg a Gonosz helyfoglalása átjött, de ehhez minek kellett ekkora felhajtás… Ráadásul kedvenc ateista íróm a végére félig hívő lett. Ehhh… már senkiben sem lehet bízni…

Sokan mondják, hogy ha hiszel a Gonoszban, hiszel Istenben is. Mert egymás nélkül nincs a másik. Nos, felőlem mindkettő mehet a levesbe, én inkább nem hiszek a Gonoszban sem, nehogy kelljen Istenben. Viszont – ahogy az emberiséget elnézem – a Gonosz nyerésre áll: és nekünk nincs Sam és Dean Winchesterünk sem, hogy megmentsék a Földet. Mint ahogy a 11-11-11-ből is hiányoztak a fináléból…



60%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Okt. 30, 2018 8:23 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: A jelenés   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptyHétf. Nov. 25, 2013 5:22 pm

.R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 SOJXDCP




A jelenés




No, azt hiszem sikerült abszolválnom az idei évben látott  legsemmmitmondóbb horrorfilmet. Még mindig csak bámulok ki a fejemből, hogy ez most mi is akart lenni, mert tulajdonképp minden fronton alulteljesített – egészen pontosan nálam messze nem érte el azokat az ingerküszöböket, amik az adott zsánertől elvárhatnánk -, ugyanakkor ha kitalálnám, minek szánták, akár még jó is lehetne.

A 4.0-as imdb értékelés itt is csalóka, annyira ez a mozi sem rossz. Kimondottan jól indul, akár az 1973-as, archív szellemidézős  felvételeket nézzük, akár a napjainkban játszódót: mindkettőben megvan az a feszültség, ami rendesen felkelti az érdeklődést a mozi további történéseivel kapcsolatban. Aztán a snitt után hirtelen nem tudtam, hol vagyok – s azt hiszem, nem csak én… A főszereplő pár teljesen idegen karakter, fogalmam sem volt róla, hogy kerülnek ők a képbe, s csak bizony elég későn jöttem rá (vezettek rá), hogy a srác volt  a kameramann a kísérletnél. Addig viszont rendesen lógott az egész történet a levegőben, hiába kezdődtek a furcsa jelenségek a házban, értetlenül néztem, mi, miért is van.

Mert már tényleg unalmas, hogy a mindenféle zajok, fekete penészek, megmozduló szekrények után mi a fészkes fenének kell még ottmaradni bárkinek is egy vélhetően szellemlakta házban. Mindez a bosszúság csak fokozódik, mikor is nyilvánvalóvá vált, hogy a srác kicsoda, hogy érintett volt a kísérletben – azáltal, hogy ő pontosan tisztában van a dolgok hátterével, de elintézi egy „ Ez még túl új ház, itt nincsnek szellemek” mondattal, nos, az meglehetősen felhúzott. Igazából csupán akkor múlt el ez az érzés, mikor elhagyták a házat, s nyilvánvalóvá vált, hogy az a valami erősebb, nagyobb annál, mint gondolták. Ide kapcsolódik a szállodaszobás jelenet, ami az egész mozi csúcspontja a lepedővel… Valahol itt kezdett értelmet nyerni számomra a mozi, s bár még most sem tudtam, mit is akar a gonosz, de kezdett tetszeni az egész. Kezdett testet ölteni a félelem – hogy aztán egy japán horrorfilmes klisébe torkollva kicsit elvegye a kedvemet. Mindenesetre Patrick bevonása, magyarázata, sőt az egész finálé nagyjából rendben volt – viszont remélem ez nem kap folytatást, annyira azért mégsem volt jó.

Mert a minimális parafaktor is hiányzik belőle. Egyszerűen a megmozduló bútorok, becsapódó ajtó, fekete penész számomra nem az. Voltak kimondottan ötletes jelenetek – többek között a lepedős, meg a ajtóbeszegezéses -, de az egész moziból hiányzik a félelem. Nincs ijesztegetés, nincs semmi olyan, ami látványától álmatlan éjszakánk lehetne. Borzalmasan lightos a film, mintha gyereknek készült volna (talán a PG-13) is erre utal, a vérmentes vámpír- és zombifilm után itt a paramentes paranormál mozi. Gratula, Hollywood! Mondjuk, ha a színészeken végignézünk, nem is igazán várhatunk mást: az utóbbi évtized két legsikeresebb tini-franchisének főbb alakjai fekltűnnek a moziban. Itt van ugyebár Ashley Greene, az Alkonyat Alice-a, aki tény és való üdítő látvány, legyen akár vámpír, akár hús-vér ember. Aztán itt van Tom Felton, alias Draco Melfoy a Potter világból (őt egyébként nem is ismertem meg), meg Sebastian Stan az Amerika kapitányból. Csupa olyan ifjú színész, aki elsősorban gyereknek játszott eddig – s ez a mozi is beleillik a képbe. Visszafogottan, simogatva ijeszteget, álszent módon kímélve az ifjúság lekivilágát. Ha ennek szánták és nem többnek, akár működhetne is…

… csak  azzal nem számoltak a készítők, hogy a mai ifjúság sokkal vadabb dolgokhoz szokott, ez nekik nudli lesz – s lehet, hogy az imdb is pont ezt a csalódottságot fejezi ki. A környezet, a díszlet, az ötlet egyébként rendben van, a film elősorban a Poltergeistből és az asztaltáncoltatós filmekből építkezik. Azt jól és hangulatosan teszi – csak egyáltalán nem félelmetesen. A fináléról meg lehet vitatkozni, nekem bejött ez a fajta tanuló démon duma, ad valami sejtelmességet és mélységet az eseményeknek.

De akkor is csak 60%. Maximum.



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Okt. 30, 2018 8:33 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Looper – A jövő gyilkosa   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptySzer. Nov. 27, 2013 6:20 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Aljc2ob



Looper – A jövő gyilkosa




Anno, több mint egy éve hatalmas csalódásként éltem meg a moziban a Loopert, a nagy felhajtás ellenére egyáltalán nem tetszett. Most, ennyi idő után – miután ráadásul az imdb-n is 7.5-ös értékelésig kúszott fel -, gondoltam adok neki még egy esélyt. Volt már rá példa, hogy második megtekintésre egycsapásra megváltozott valami és az adott film, más aspektusból vizsgálva, más hangulatban nézve megtetszett…

Hát, ez itt most nem teljesen sikerült. Tény és való, hogy kevésbé éreztem zavarodottnak és idiótának, mint a moziban, de a film felénél már újra törte a valagam a szék, a szerelmi szál, meg az egész farmos rész másodszor is dögunalom az idióta békával együtt, hozzátéve, hogy Joe menekülése előtti magánélete sem egy infarktus közeli élmény. Pedig olyan jól indul… A kezdő képsorok, ahogy a Bezáró elintézi a dolgát, az egész mögöttes tartalom tetszett (leszámítva azt a nyilvánvaló képtelenséget, hogy az időgépet csak a bűnözők használják a jövőben – no persze). A lendület közel egy óráig ki is tartott, a Kör bezárása, annak morális nehézségei kimondottan jók voltak. Második nézésre talán méginkább, hisz volt idő picit elgondolkodni alaposabban az egész szitun, amibe főhősünk került. Sőt. Az üldözött srác, valamint annak idősebb változatának a szála egyszerűen zseniális volt, ahogy a doki kezelésbe vette, annak következményei talán az egész mozi legjobb pillanatai. Szégyen, hogy nem a fő szálhoz tartoznak: jómagam imádom az időutazásos filmeket, mikor lehet a felvetett problémákon gondolkodni, játszani a gondolatokkal, akkor most mi is van? Miért is van? És ha itt ez van, akkor ott mi van?? Ezekben a képsorokban, de sajna majdnem csak ezekben a képsorokban mindez benne volt.

Épp ezért a Looper talán az egyik legnagyobb hibája számomra pont az volt, hogy maga a téma (időutazás) - az ezzel kapcsolatos összes anomália, lehetséges ötlet, elmélet -, a fentebb említett mellékszálon  kívül gyakorlatilag minimálisra van véve, ráadásul ami van, azt szájbarágósan elmondják nekünk, nehogy gondolkodni kelljen: amikor meg nem, néha bizony zavaros és logikai bukfencektől terhes a történet, néhány jó ötletet leszámítva maga az egész kapocs az idővel inkább fárasztó. Amikor meg odáig jutnánk, hogy belemerülnénk a jelen meg a jövő összevetésébe, pont jön egy váltás a moziban… Nézhetjük a brekegő békát a farmon, meg a váratlanul teljesen más irányba forduló sztorit, ami a kezdeti jó ötletet és eredetiséget sutba dobja, hogy már ismert filmek paneljait gyúrja egybe. Mint pl. a Terminátor és az X-men… ígéretes időcsapdás film a fináléra egy gyengus szuperhősös akciómozivá silányul, ahol Willis papának természetesen gépfegyverrel a kezében kell irtani az ellent. Ehh… Ami egyébként a kiskölök körül történt, az még szimpatikus is volt, a szeretet, annak nevelő és gyógyító ereje tetszett. Egy másik moziban ez nagy örömmel fogadtam volna, de itt én inkább a jövő és a jelen kapcsolatának történetet néztem volna…

A másik sarkalatos pontom – mint mindig - a karakterek: könyörgöm, itt már megint kit is lehet szeretni?? A két (egyik drogos) bérgyilkost, a maffiafőnököt, a prostit, a gyerekét elhagyó anyát, vagy az X-menből szalajtott kiskölköt?? Lehetne Főnix fia is… Érzelmileg semleges figurák rohangásznak a képernyőn, tulajdonképp minimális kötődéssel irántuk – így a finálé számomra totál hatástalan volt, az sem érdekelt volna, ha a kisfiú tényleg elmegy a vonattal. Nem éreztem át az áldozatot, amit hoztak, mert az(ok) aki hozta, nem is érdemelt mást. Joe viszonya későbbi önmagához ugyanakkor még hiteltelen is: épeszű embernek nem lehet célja önmagát megölni. Hányszor elképzeltem már, ha vissza tudnék menni a múltba (vagy adott esetben megjelenne a jövőbeli énem), miket mondanék magamnak, milyen sorsfordító tanáccsal látnám el. A Looperben ez totál parkolópályán van, egyik szempontból fontosabb a kör bezárása, a másik szempontból meg a világ megmentése. Persze… Egy szerencse van: a tér-idő kontinuum nem bomlott meg és ezáltal nem pusztult el a világegyetem sem. Csak az én idegrendszeremből egy kevés…

S még valami: értem, hogy változtatni kellett Joseph-Gordon Lewis arcán, hogy kicsit Willises legyen, de ez olyannyira sikerült, hogy számomra néha Edward Norton nézett rám a vászonról. Valahogy nem igazán volt telitalálat ez a páros, a film közben meg mikor megláttam Willist azzal az ecebóca félkopasz hajjal… Anyám…

Korántsem volt olyan kellemetlen élmény, mint első blikkre a moziban, de ugyanazt a bosszúságot érzem, mit a Lopott időbél éreztem: egy kiváló alapötlet újabb elherdálását. A rendező egyébként a  Loopernél nagyobb merényletet is elkövetett ellenem: ő rendezte az idén látott Breaking Bad című sorozta The Fly című epizódját, amiben 45 percen keresztül próbálnak leütni egy legyet. Ahhoz képest ez a mozi kimagasló alkotás, feszes forgatókönyvvel.

Kicsit több, mint elsőre: 60%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Okt. 30, 2018 8:26 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptyCsüt. Nov. 28, 2013 7:18 pm

R2-D2 írta:

A jelenés
De akkor is csak 60%. Maximum.

Looper – A jövő gyilkosa
Kicsit több, mint elsőre: 60%


Tehát a kettő egyforma "élmény" Smile ?!

Azért a "guberálásnak" is megvan az a korlátja nálam, hogy ami vacaknak is néz ki, azt ott is hagyom, és ez a Jelenés még egyszer sem "szólt", hogy gyere, nézz meg, pedig kapható nálunk. Bár kifognál egy-két ilyen Kínzó látomást meg Halál utánt, az ultimate-kivégző Mezsgye-folytatásokról nem is beszélve Smile ...

.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptyCsüt. Nov. 28, 2013 9:04 pm

Niwrok írta:


Tehát a kettő egyforma "élmény" Smile?!

.
Bármilyen fucsa, de igen. Aztán hogy ez melyiket minősíti, döntsd el Te... Smile

Egyébként azért van ez, mert míg előbbitől többet kaptam, mint vártam (a lepedős jelenet kurva jó), addig utóbbi hatalamas kihagyott ziccer. A 60% meg a középút, mindkettő nézhető, de lehetne sokkal jobb is. Razz
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Az elnök végveszélyben   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptyCsüt. Nov. 28, 2013 9:25 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 DPrPVkh




Az elnök végveszélyben




Ha megpróbálok túllépni azon (bár meglehetősen nehéz), hogy Hollywood fél éven belül két különböző Fehér házas-terroristás-lerombolós mozit öklendezett fel magából és szimplán csak, mint önálló élményt próbálom kezelni ezt a filmet, akkor meg megakadok Roland Emmerich nevénél. Az ember, a rendező, aki már ki tudja hányszor elpusztította/ megmentette a Földet, s vele együtt a Fehér házat is – így hát tulajdonképp legújabb mozijától, a White House Downtól (továbbiakban WHD) semmi rendkívülit nem vártam, csupán csak egy látványos katasztrófafilmet. De csalódtam.

Pozitívan. Kérem szépen, ez tetszett. Kimondottan. A másik idei mozi meg sem közelíti ezt, a Butler (hú, de nem szeretem) által fémjelzett két órás agóniával ellentétben itt végig élveztem az egész filmet. Legmeglepőbb módon kifejezetten visszafogott alkotás lett Emmerich papától, sokkal nagyobb, agyatlanabb, látványosabb képsorokra voltam felkészülve. Több robbanással, még több fegyverropogással, meg még több lobogó amerikai zászlóval. De szerencsére nem: leszámítva talán a picit valóban giccses partiotista helikopteres városnézést az elejéről meg a végéről, nem éreztem túlzást a nemzeti érzelmek dominálásában. Az meg, hogy Emily karakterén keresztül egy kis töriórát, Fehér Ház történetet is kapunk, szerintem nagyon jó dolog – Emmerich mindig is vigyázott arra, hogy moziijai, bármennyire is agyamentek voltak, valami módon kapcsolódjanak a valósághoz. Jelen esetben a fekete elnök és az arab csapatkivonás, mint a támadás kiváltó oka is mágnesként húzta vissza a történetet a talajra.

Mert számomra a WHD legeslegnagyobb előnye, hogy hihető. Úgy nagyjából… a parkos autós ringlispílt leszámítva valahogy életszerű volt: megvolt az elfoglalás hitelességéhez feltétlenül szükséges belső ember, és az ahhoz feltétlenül szükséges lövöldözés – de annál nem több.  Itt az őrök nem futnak idióta módon a gépfegyvertűzbe, a mozi jórészt üres szobákban, alagutakban, liftaknában játszódik: két ember menekül a terroristák elől – ez pedig elég feszültséget ad a két órára. Néha kimondottan ötletes húzásokkal tartják fenn az izgalmat, egyetlenegyszer sem tűnt totál megvalósíthatatlannak, hihetetlennek, amit láttam. No persze biztonságpolitikai szakemberek, meg TEK alkalmazottak ízekre tudnák szedni ezt a mozit is, de én ettől a rendezőtől sokkal elszálltabb dolgokat vártam – s legnagyobb örömömre nem az történt.

Ahogy Cale (Channing Tatum), Sawyer elnököt (Jamie Foxx) mentve bejárja a Fehér házat, az tök jó volt. Jó volt, hogy nem egy szuperhiper kommandós, hanem egy közepesen képzett katona, aki – ugyan teljesen nyilvánvalóan Die Hard módon – felveszi a kesztyűt a terroristákkal. Jó volt, hogy sem az elnökimádatot, sem a családi szerepet nem vitték túlzásba, Emmerichtől meglepő módon én egyensúlyt éreztem az akció, a család és a katasztrófa között. Maggie Gyllenhallnak nagyon örültem, szimpi a csaj, s bár Walker (James Woods) csak picit később nyílik meg valójában, az ő karaktere is kimondottan üdítő. Szegény, mostanában mindig ilyesmi jut neki… A legfontosabb azonban, hogy a két főszereplő elhitette velem, amit el kellett, sőt – tekintve a rendezőtől kissé eltérő koncepciót – abban sem voltam biztos, ki, hogyan éli túl ezt a kalandot.

Amennyit már jártunk a Fehér házban, lassan az alaprajzát is ismernem kellene: ismét kiváló díszletet, hátteret építettek a mozinak – gondolom, a propaganda azért biztosította a szükséges támogatást. A technikai megvalósítás Emmerich módon profi, néhány repülő/helikopter CGI-nél húztam csak el a számat. A trikós Tatum pedig – bármennyire is szidják – sikeresen megidézte a korai Bruce Willist a korai DH filmekből. Sőt. Ha ezt adták volna le Die Hard 5-nek, szerintem senki nem szólt volna egy qrva szót sem. A végén még megveszem. Smile 


75%




.


A hozzászólást R2-D2 összesen 3 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Okt. 30, 2018 8:28 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptyCsüt. Nov. 28, 2013 10:27 pm

R2-D2 írta:

Az elnök végveszélyben

75%

Ebben sincs vita, nekem is ez tetszett jobban. Az még amúgy hagyján lett volna, hogy két fehérházas film jön ki egy év alatt, ez nem akkora ritkaság, hogy a filmek párban jönnek, na de hogy "ugyanazzal" a címmel ("White House" = "Olympus", "Down" = "Has Fallen")... Emmerich amúgy is megnyert idén az Anonymusszal, ezzel a könnyed, de nem gyagyás akciómozival csak rátett egy lapáttal.


.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Válaszcsapás S4   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptySzer. Dec. 04, 2013 1:55 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 WdXLFZI



Válaszcsapás S4



Amennyire örültem az első négy epizód után, hogy visszatalált önmagához a sorozat (legalábbis amerikai változatához), épp annyira voltam bosszús a végére - a magyar és a német események sajnos a legidiótább és leghiteltelenebb akciófilmek világát idézték meg, a túlzásba vitt robbanás és gépfegyverropogás teljesen elnyomta a karaktereket, meg azt a kevés kis sztorit is, ami a végére maradt..  Kár érte, mert nagyon ígéretesen indult…

1.szín. Kolumbia

Mit is lehet erre mondani? Zseniális. Kb. 10 perc kellett, hogy a negyedik évad magába szívjon, az egész helyszín, az évad felütése nagyszerűen sikerült. A Scott és Stonebridge közti élcelődés kiváló, az akciójelenetek hitelesek. Persze SB-hez méltó módon látványosak, de ott, azzal a háttérrel bőven belefért a golyózápor.

2. szín. Bejrút

Talán még jobb is, mint Kolumbia. Az arab forróságnak, városképnek kifejezetten van varázsa a vásznon, s egy olyan világban, ahol a valóságban is bombatámadás és lövöldözés színesíti a hétköznapokat, a filmben látottak egyáltalán nem tűntek túlzásnak. Az egész egyébként tisztára Homeland, annak is a jobb pillanatai: különösen Dalton személyén át jön le a párhuzam, de amik egyébként itt történnek, az bármelyik 24 évadban is megállták volna a helyüket.

3.szín Budapest

No, számomra itt romlott el valami. Mert míg Kolumbiához, meg Bejrúthoz illett a háborús hadszíntér, ide nem: már az elején, a Nyugati téren kicsit sok volt az üldözés, de ami utána jött, az nagyon nem illett a hazai közviszonyokba. És az még nem is akasztott ki nagyon – inkább csak mosolyogtam rajta -, hogy miért is egy Volgával rallyznak, meg miért is két Barkas meg egy UAZ a főszereplő… ez egy másik kor. A történet eddig egész feszes és drámai tudott lenni, de itt már éreztem némi időhúzást. Ráadásul harmadszorra már bosszantó, hogy a fő szál gonoszai épp pont az utolsó másodpercben, de megint megszöknek. Ehhh..

4.szín Oroszország

Ez viszont jó volt. Valahogy el lehetett hinni, azt, ami történik, Michael esete kicsit ugyan hasonlít Jack Bauerhez, de ez még engem, 24-fant sem zavart. Az egész eseménysor akár sajna megdöbbentően reális is lehetne, az erdőben felállított telep, a börtön, minden, ami ebben a dupla epizódban van, újra visszahozta a lelkesedésemet…

5. szín Németország

… hogy aztán itt minden összeomoljon. Az ismét csak a 24-re hajazó támadási terv még hagyján, de a James Bondos jelenetsorok a vonaton, aztán a vidámparkos lövöldözés, de legfőképp a repteres teljesen életszerűtlen. Kizárt dolog, hogy ezt, így Európa közepén meg lehet csinálni, hogy itt mindenki fegyverrel futkosson, bárki, bármit felrobbantson... Mert a kulcs számomra egyértelműen a helyszínekben van: van, ahol hiteles az ilyen mértékű akció, van ahol nem. Európában véleményem szerint nem. A „hatalmas” csavar meg icipicit erőltetett volt, mert ugyan én végig éreztem, hogy a karakter hazudik, de így visszahozni hatásvadász volt.

Ha csupán a jó/nem jó epizódok arányát nézzük, akkor is minimum 60%-on áll ez az évad, de a valóságban ennél jobb. Egyrészt mert iszonyat bejöttek a sorozat poénjai, tetszettek az új karakterek, de legfőképp a magyar szál miatt. Egyszerűen már az külön élvezetet tudott nyújtani, hogy vadászni lehetett a magyar helyszínekre és a szereplőkre. Az elsőre kiszúrható Kamarás Iván, Fenyő Iván és Hajdú Steve mellett gyakorlatilag a komplett hazai filmszakma megvillan benn (elég megnézni a stáblistát): így lett a SB negyedik évadja tulajdonképp egy világszínvonalú hazai TV sorozat. Ugyanakkor az S4 egyben  tökéletesen hozza az elvárt szintet, az előző évadnál mindenképp jobb, de az eredeti, angol nyitást ez sem éri fel. Scott dugásai nélkül nincs SB, itt ezt megfejelték két homo kapcsolattal is - szerencsére azokat csak módjával mutatják –, az viszont érdekes, hogy az összképbe sokkal jobban illenek, mint Scott némely akciója. Különösen a legutolsó: annak az égvilágon semmi jelentősége nem volt – hacsak az nem, hogy az osztagon belül újabb katona néni villantotta ki a cicijeit.

Még egy évad, és vége.  Valahol nem bánom, mert talán még időben leállítják, mielőtt végleg elfáradna az egész. Csak az a kár, hogy John Porter halott, mert ha az angolok újraindítanák az egészet, talán megismételhetnék az első évad parádéját. Az amerikaiaktól ezt ezek szerint nem lehet várni.



80%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Okt. 30, 2018 8:29 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Zero dark thirty   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptySzomb. Dec. 07, 2013 4:47 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 4VJbOJy




Zero dark thirty




Furcsa olyan filmet nézni, aminek gyakorlatilag átélted a történetét. Még élénken emlékszem, milyen is volt 2001.09.11, az utána következő amerikai háború, majd a végén Bin Laden megtalálása, a londoni, new- yorki robbantás a híradóban. Nem nagyon szoktak a történelem ilyen közeli szeletét ennyire gyorsan és valósághű módon feldolgozni - Kathryn Bigelow mégis megpróbálta: filmje ezt az időszakot öleli föl, egy nő karakterére koncentrálva, aki megrögzött módon ragaszkodik egy ideához – ami végül is elvezeti a sikerhez.

Kathryn Bigelow-t legutóbb a Holtpont kapcsán dicsértem, van valami ebben a nőben, ami az igazán ütős filmek elkészítéséhez kell. S bár a Zero Dark Thirty (továbbiakban ZDT) elsőre icipicit vontatottabbnak tűnt a kelleténél, második nézésre elrepült a két és fél óra: ismerve már a sztorit, másképp hatott a film.  Amit a rendező hölgy csinált, ahogy megfogta az egészet, ahogy belevisz Maya agyán keresztül a nyomozásba, az zseniális. Már az indítás, a fekete képernyő előtt bevágott telefon- és rádióbeszélgetések sokkolóak, a vallatás utána pedig sokkolóan élethű. Az egész moziból egyénként később is süt az életszerűség, a nyomozások, a pakisztáni események, az egész politikai háttér egyszerűen zseniális. Képes volt menet közben is feszültséget teremteni, a kevésbé ismert események kellően megdöbbentőek - jól építette be az Al Kaida időközbeni tetteit is -, s végén pedig egészen kiváló, ahogy a Kanárik elcsípik Ladent…

A fél évvel ezelőtt felrótt hiba, nevezetesen hogy film hosszabb lett a kelleténél, most egyáltalán nem érződött. Lubickoltam a háttérben – mostanában ezek jönnek be -, a szenátusi és a CIA politikai csatározásaiban. A 13 év nyomozásában, a kihallgatásain, várakozásaiban, hogy aztán a pakisztáni házban lévő finálé mindent elsöpörjön. Bigelow alapos gondot fordított a háttérre, ügyesen manőverezett az érdektelennek tűnő viták és az akció között, másodjára nézve remekül eltalálva az arányokat. Mert bizony kell bele Washington is, kellenek a döntések hátterei. Kellett azt is megmutatni – még ha visszafogottan is -, hogy milyen következménye lett a leállított kihallgatásoknak, a töketlenségnek, a béke illúziójának kergetésének. Ezektől lesz igazán ütős és hatékony a film, viszont ez taszítja el a nézők egy részét is. A ZDT ugyanis valóban inkább a Bin Laden utáni hajsza dokumentuma, mint az elkapásának a filmje…

„- Maga kicsoda?
-  A hülye picsa, aki megtalálta a házat!”

Azaz Maya. Jessica Chastain. Ez egyértelműen az ő filmje… A filmbeli nő, aki filmbeli életéből 13 évet áldozott arra, hogy megtalálja Amerika első számú közellenségét. A nő, akinek csak kevesen hittek, aki szinte beteg módon ragaszkodott elképzeléseihez, hogy agy futár elvezethet Bin Ladenhez. Tulajdonképp az ő leképzése Claire karaktere a Homelandből, aki ott Abu Nazirt hajtja – teljesen nyilvánvaló az áthallás. Azonban a TV sorozathoz képest a ZDT sokkal komolyabb, fajsúlyosabb darab, lényegesen nehezebben emészthető. Ugyanakkor a maga nemében mindkét női alakítás szenzációs, Jessica esetében nem először fordul elő, hogy eltörpülnek mellette a férfiak a vásznon. Pedig ott van a színpadon egy Jason Clarke (Dan) a Fékezhetetlenből és egy Kyle Chandler (Bradley) is a King Kongból… A mozi mondjuk a felül vörös szépségre is volt írva – de akkor sem szokványos, hogy egy ilyen stílusú filmet egy nő elvigyen a hátán. Jessicának sikerült. Az egész háttér, a történelmi tabló borzasztóan hiteles és valószerű. Nincsenek túljátszott akciók, felesleges robbanás és gépfegyverropogás. Csak a a homok, a forróság, a muszlim világ maga van – szándékosan éles kontrasztban Amerikával. No meg a zseniálisan beillesztett híradóbejátszások az aktuális Al-Kaida támadásokról. Tökéletes összhangban a történettel.

S hogy Bin Laden valóban meghalt-e? A fene sem tudja. De a ZDT szempontjából igazából mindegy is: ebben a történetben igen – s mivel ez egy játékfilm, csak ez számít. A lemezen viszont extra nuku, pedig megnéztem volna egy elemzést a valóságtartalmáról. De talán majd egyszer később, még túlságosan friss a film, túl sokan vannak túl fontos pozícióban ahhoz hogy meséljenek róla.



90%



.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Okt. 30, 2018 8:30 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Red lights   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptySzomb. Dec. 07, 2013 4:54 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Waecbj6




Red lights




Ahogy néztem a filmet, sokáig nem értettem, ez engem hogy kerülhetett el egy éve. A mozi első fele ugyanis egészen kiváló, totál megidézi az általam oly kedvelt Szemfényvesztőket – megmondom őszintén, örültem, hogy ismét kincsre leltem a nagy filmvadászatban... aztán mire vége lett, már értettem, miért is nem beszélt róla senki, mért is nem ajánlotta senki, mi is a szitu: az imdb 6.2-es átlaga nem hazudik. Rég láttam ennyire elrontani filmet, ennyire érthetetlenné és banálissá rátenni egy történetet.

Kicsit utánanézve a dolgoknak, már nem annyira meglepő az egész. A rendező, bizonyos Rodrigo Cortes előző filmje, az Élve eltemetve ugyanúgy zseniális ötletből építkezve vesztette el minden varázsát, ott is hiányérzetem maradt utána, ahogy itt is. A tehetséges spanyol!! rendező – pont az Élve eltemetve sikere után – ezúttal nagyobb játékba kezdett, igazi sztárparádéval a fedélzeten. Sigourney Weaver, mindenki Ripley-je örök kedvenc, mint ahogy a kékszemű Cillian Murphy is, ugyanakkor a hatalmas Robert de Niro utóbbi mozijai intő jelek lehettek volna. Sőt, ha jól végiggondolom, a mozi valahol akkor romlott el, mikor ő feltűnt a történteben.

Pedig olyan jól indul. Adva van egy idősödő professzornő (Weaver), aki abszolút racionális módon vizsgál minden paranormális jelenséget. Segédje, társa a zseniális ifjú fizikus (Murphy): ők ketten csalókat, bűvészeket lepleznek le – részben pénzért, részben szakmai elhivatottságból.  Ha az egész film ez lett volna, e köré építettek volna valódi drámát és egy épeszű finálét, egy szavunk sem lehetne. Nagyon tetszett minden felgöngyölített esetük, azok magyarázata, az egész antipara-kutatás. Jó a közben felvett drámai szál is, mint ahogy a tanszékek közti rivalizálás is. Kicsit Démonok közt, kicsit Szemfényvesztők, de mindenképp egyedi látásmód, izgalmas sztori, ütős megoldásokkal. Aztán feltűnik a rég visszavonult zseni (de Niro) és valami megváltozik. Nem csupán a személyével van baj – mert egy ősi rivalizálás előtérbe kerülése csak emelheti a tétet, hanem egy váratlan esemény bekövetkeztével. Onnantól én teljesen céltalannak éreztem az egészet, amiben Dávid és Góliát harca egy értelmetlen és felfoghatatlan fináléval zárul. Ember legyen a talpán, aki első blikkre érti, mi is történik a vásznon – ha meg megértette, csak a fejét csóválja.

Ehhez tartozik még az, hogy a Silver személyével kapcsolatos, annyira meglepetésnek szánt magyarázat gyakorlatilag az első percektől ott motoszkál a fejedben – köszönhető a túlságosan is sejtelmesen mutatni kívánt jelenetnek a repülőgépen, vagy a szobában a TV előtt. Ez a thriller szál egyáltalán nem működik, túlságosan könnyen kitalálható a csavar. Ez egyébként szerintem a  rendező sara: mint mikor valaki titkot akar tartani, de egyúttal el is szeretné mondani: nem bír a valagán maradni, csepegtet információkat, elrontva ezzel a meglepetés varázsát. Itt is ez történt. A címmel (meg a borítóval, promoval) meg aztán végképp nem tudok mit kezdeni. A vörös fényeknek gyakorlatilag nulla a szerepük , a magyarosítás, a Gyilkos médium meg ehhh… A finálé ismeretében legalább azt tudjuk, ki a médium – no de hogy gyilkos??? Anyám...
A mozi így se nem thriller, se nem horror, se nem krimi: a feléig egy misztikus drámának elmegy, azonban utána inkább csak egy paraparódia. Kár érte.

Rodrigo Cortés, az Élve eltemetve díjnyertes író/rendezője újabb feszült hangulatú thrillert szállított, melynek befejezése sokáig ott visszhangzik majd a fejekben.” – Igen, b+. Hogy mi is ez az egész.



60%


.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Okt. 30, 2018 8:30 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Ismeretlen Föld   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptyCsüt. Dec. 12, 2013 8:56 pm

.
R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 B2UwFGM




Ismeretlen Föld





Nem tagadom, ha ezt Niwrok kolléga nem ajánlja pár hónapja, biztos nem nézem meg. És itt most nem azért, mert annyira hagyatkozom értékítéletére - bár kétségkívül van benn valami -, hanem mert egyszerűen azt sem tudtam, hogy e film létezik…

Bolívia. Evo Morales országa… az ország, amiről az utóbbi években főleg a megölt illetve bebörtönzött magyar „terroristák” miatt hallunk. Dél-Amerika legszegényebb országa, ahol a legmagasabb az indián őslakosok aránya (55%) – e szempontból kivételesen hiteles is a mozi. Az ország, ahol a Föld legmagasabban fekvő fővárosa, a legmagasabban fekvő hajózható tava, illetve a világ hivatalosan is legveszélyesebb útja (Toochee) található. Ezen országban van a város, ahova a filmbeli spanyol filmesek megérkeznek, a maguk Kolumbusz verzióját leforgatni: Cochabamba 230 km-re fekszik délkeletre La Paztól, az azonos nevű völgyben, 2560 méter magasságban. 2000-ben zavargások törtek ki a helyi vízszolgáltató privatizációja miatt – tulajdonképp ennek az eseménynek próbál emléket állítani ez a mozi, több-kevesebb sikerrel.

Történetünk szerint a filmbeli film forgatása közben törnek ki ezek a zavargások, ráadásul a Kolumbusz film egyik főszereplője a zavargások vezéralakja lesz. Ezáltal kapásból három síkon is próbál működni az Ismeretlen Föld: egyrészt a „filmben film” típusú moziként, ami önmagában mindig rendkívül szórakoztató és érdekes tud lenni - én legalábbis bírom az ilyen werkfilmszerű forgatási képeket, ráadásul itt a filmben, a készülő filmről is készül werkfilm… Jó, ötletes anyag, megfelelő körítéssel önmagában kitölthetne egy egész estés mozit.
Másrészt itt van ugyebár maga a lázadás témája – ami miatt tulajdonképp én belevágtam az egész kalandba. A valós eseményeken alapuló képsorok egy bizonyos pontig megfelelő lendülettel és megdöbbenéssel visznek előre, mindig is érdekes és jó téma a tüntetők vs. hatalom bemutatása. Az anarchia képei kellő súlyú szereplőket felvonultatva átütő erejűek tudnak lenni, jelen esetben pedig ezen kívül nagyon erős kötődést éreztem többek között a hazai 1956/2006 október 23-i eseményekkel. Mintha nem is a dél-amerikai országot láttam volna – erre csupán csak a csúnyácska bolíviai szereplők emlékeztettek. Mert a helyzet, az utcai harcok országtól függetlenül működnek – lásd még napjaink Ukrajnája…
Harmadrészt ott van a szegénység megdöbbentő képe, a gonosz kapitalista kihasználás görbe tükre. Hisz az a stáb, akik 2 dollárt fizet a statisztáknak naponta, akik azért forgatnak itt, mert itt a legolcsóbb a munkaerő (ld. még napjainkban a multicégek vándorlása a világban), az próbálja felelősségre vonni a városvezetést a víz ügyében… ez a film egyik legjobb jelenete…És ez is országhatártól független, gyanítom Ázsiában még durvábbak a viszonyok.

Rengeteg izgalmas téma tehát, amivel foglalkozik a film, sajnos azonban a fenn említett tényezők mindegyike csak érintőlegesen szerepel a moziban. Pontosabban egyik sem akkora súllyal, amekkorával az Ismeretlen Föld egészen kiváló moziélménnyé válhatna. Az alkotók nem ástak eléggé mélyre, sem a hatalom visszaéléseiben, sem az indiánok kihasználásában (egyszer már írtam valahol, de ugyanez jutott eszembe: az Ismeretlen Föld fellebbenti a fátylat, de aztán gyorsan vissza is takar mindent). Az mindenképp lejön, hogy a világ nem változott semmit 500 év alatt – de ezt egyébként számos másik mozi, sorozat is bizonyítja - önmagában ez nem is újdonság, viszont az itteni háttér, a valós lázadás kiváló alap lehetett volna egy igazán drámai, mély gondolatisági filmre. A mexikói-spanyol koprodukció remek lehetőség volt, a színészgárdára sem lehetett panasz: a rendezőt játszó srác, Gael Garcia Bernal régóta kedvencem, de itt még nála is jobb és fontosabb volt a producer, Luis Tosar (aki viszonylag ismeretlen színész). Az indiánok is jók voltak, de sajnálatos módon nagyon randának találtam, úgyhogy inkább feledni próbálom őket, nem megjegyezni.

Összességében kimondottan tetszett a mozi, toronymagasan kiemelkedik a mai mozis trendből, viszont érezve azt, mi is válhatott volna belőle, nem kevés hiányérzetem maradt.



80%




.


A hozzászólást R2-D2 összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb Kedd Okt. 30, 2018 8:31 pm-kor.
Vissza az elejére Go down
Niwrok
Admin
Niwrok


Hozzászólások száma : 3578
Join date : 2012. Oct. 06.

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptyCsüt. Dec. 12, 2013 11:04 pm

R2-D2 írta:

Ismeretlen Föld

Nem tagadom, ha ezt Niwrok kolléga nem ajánlja pár hónapja, biztos nem nézem meg. És itt most nem azért, mert annyira hagyatkozom értékítéletére - bár kétségkívül van benn valami -, hanem mert egyszerűen azt sem tudtam, hogy e film létezik…

Összességében kimondottan tetszett a mozi, toronymagasan kiemelkedik a mai mozis trendből, viszont érezve azt, mi is válhatott volna belőle, nem kevés hiányérzetem maradt.

80%


Ezért érdemes időnként ránézni, hogy a Cirko miket mutat be (sajnos csak a saját mozijukban). Aki vevő a mainstreamtől kicsit távol eső filmekre, találhat köztük ilyeneket Smile .
.
Vissza az elejére Go down
R2-D2
Admin
R2-D2


Hozzászólások száma : 4535
Join date : 2012. Oct. 03.
Tartózkodási hely : Szombathely

R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 EmptyCsüt. Dec. 12, 2013 11:16 pm

Niwrok írta:
Ezért érdemes időnként ránézni, hogy a Cirko miket mutat be (sajnos csak a saját mozijukban). Aki vevő a mainstreamtől kicsit távol eső filmekre, találhat köztük ilyeneket Smile.
.

Oké, akkor te figyeled nekem, ugye?  Wink 
Vissza az elejére Go down
Ajánlott tartalom





R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty
TémanyitásTárgy: Re: R2-D2 írásai 1.0   R2-D2 írásai 1.0 - Page 15 Empty

Vissza az elejére Go down
 
R2-D2 írásai 1.0
Vissza az elejére 
14 / 67 oldalUgrás a következő oldalra : Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 40 ... 67  Next
 Similar topics
-
» R2-D2 írásai 3.0
» R2-D2 írásai 4.0
» R2-D2 írásai 2.0
» Niwrok írásai 2.0
» Niwrok írásai 1.0

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Filmfórum :: Filmek, sorozatok világa :: Kritikák, filmes gondolatok-
Ugrás: