Kritikák, gondolatok a filmek világából
 
KezdőlapGalleryLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

4 találat

SzerzőÜzenet
furcsa - Keresés Movies14Téma: Niwrok írásai 2.0
Niwrok

Hozzászólások: 980
Megtekintés: 95647

Itt található: Kritikák, filmes gondolatok   furcsa - Keresés EmptyTárgy: VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan    furcsa - Keresés EmptySzer. Aug. 17, 2016 10:11 pm
.
VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan

furcsa - Keresés 69iagn

Noha a magyar filmnézők többsége még mindig ódzkodik magyar filmeket nézni, azért az utóbbi időben mind változatosságban, mind minőségben sikerült valamennyit előre lépni, és ez a mozikban is olyan kellemes meglepetéseket eredményezett, mint az eredetileg tévéfilmnek szánt Félvilág mozis bemutatója, a Liza, a rókatündér bőven százezer feletti nézőszáma, és hogy egy olyan vizsgafilm is, mint a VAN (a továbbiakban ezzel az általánossá vált jelöléssel hivatkoznék a filmre), szájhagyomány útján terjedve is egészen szép sikereket érhetett el. Kiegészítésként mondom, hogy a Saul fiát szándékosan hagytam ki ebből a felsorolásból, mert ott azért az Oscar-jelölés majd a díj jelentős befolyással bírt az emberek kíváncsiságára.

A történet főszereplője Áron, aki 29 évesen, frissen végzett bölcsészként (igen, lehet visszafelé számolni a 29-et...) kéne megtalálja a helyét a világban, vagy legalábbis Budapesten. Mindezt olyan környezetben, mint a szülei, akik azért már láthatóan kezdik unni, hogy a csemetéjük még nem csak hogy nem állt a saját lábára, de nem is nagyon tesz az ügy érdekében; a testvére, aki a mintacsaládot szimbolizálja a "fekete báránnyal" szemben; a barátai, akik már munkával és esetleg családdal tekintenek a jövőbe... és Eszter, a barátnő hiánya, mert Eszter egy szép napon kisétált Áron életéből. Ilyen helyzetekben néha mentőövként szokott jönni valami váratlan, ami kimozdítja az embert a megfeneklett élethelyzetből, kicsit úgy, mint egy seggberúgás az élettől, ami ugyan fáj, de előrébb kerülünk általa. Áron esetében ez egy részeg mámorban megvásárolt repülőjegy Lisszabonba, ami akkor éppen jó ötletnek és a buli részének tűnt, de másnapra már ott torlódnak a következmények, például a szülői rosszallás. Áron mégis menni akar.

A vélemények alapján sokakban az maradt meg a VAN-ról, hogy mennyire jól megragadta a magyar későhuszas-koraharmincas generáció élethelyzetét, és azokat a válságokat, amikkel ezeknek a fiataloknak szembe kell nézniük. Ilyen messzire talán nem mennék, mert nehéz mindezt általánosnak tekinteni, és még csak a "társadalmi görbe tükör" kifejezéssel is óvatosan bánnék. Azt hiszem, talán ebben van leginkább jelentősége annak, hogy a VAN Reisz Gábor rendező/forgatókönyvíró és a stábtagok diplomafilmje, akik biztosan sokat merítettek a saját tapasztalataikból, amikor a karaktereket megalkották. Nem is csak a jócskán "elvarázsolt", filmtörténet szakos Áront, aki lebénul még az olyan érdektelen társalgást elősegítő kérdésen is, hogy mi a kedvenc filmje, nemhogy a saját önéletrajzát meg tudná írni (hiszen mit is írna bele?), vagy az alig pár éve tanító tanárt, aki az alkoholizmusra rágyúrva értetlenkedik azon már most, hogy mi a francnak tanítja ő, hogy hol van vasérc, ha akit érdekel, két másodperc alatt kiguglizza, de úgysem érdekel senkit... hanem úgy általánosságban azon kortársaikról, ismerőseikről, akiket mondjuk az iskolapadból kikerülve számukra túl hirtelen vágott arcon a valóság, és kezdik mutatni ettől az akut cinizmus jeleit. A VAN csak életképeket villant fel a valós eseményekről, például a pár évvel ezelőtti diáktüntetésekről meg a gazdasági emigrációról, amiben a saját, a tapasztalatokból kicsit közhelyekké, sztereotípiákká szűrt figuráit elhelyezi (mert milyen is lehetne más egy filmesztéta vagy tanár), és felidézi erről az emlékeiket és a véleményeiket, amik/akik ettől ugyan ismerősek, szórakoztatóak, de csak mint egy lenyomat.

Nekem viszont igazából szerelmesfilmként volt érdekes, emlékezetes és szerethető a VAN, hiszen Áronnak nem csak az álláskeresés és a repülőjegy körüli konfliktusokat kell kezelnie, hanem a barátnőjével való szakítást is. Többször is eszembe jutott, hogy Áron ugyan alapból is elég szétszórt, esetlen és passzív lehetett, de a filmben látható letargiában és érdektelenségben Eszter hiányának is szerepe van, kell legyen. Lehámozva az általános teszetoszaságot, csak egy szerelmes srác marad, akit elhagytak, és nem tud mit kezdeni magával a barátnője nélkül. Ahogy az "Eszterek" követik Áront a hazafelé vezető úton, ahogy nem tud mit kezdeni a lány lakásban maradt tárgyaival, ahogy a hajszálait is felemlegeti, amiből annyi konfliktusuk volt, most Áron mégis hiányolja őket, ez jelenik meg remek képeken keresztül. Ugyanígy a másik vetület is megvan, ahogy Áron próbálja újra felvenni a fonalat a nőknél, de még éppúgy nem tud mit kezdeni egy magát felkínáló lánnyal, mint ahogy igyekezetében és idegességében azt is túlreagálja, amikor neki tetszik meg valaki; nekem ez a két jelenet tetszett a legjobban az egész filmben. A szerelem témájától kicsit elszakadva a harmadik jelenet, ami még nagy kedvenc volt, az a BKK-irodában zajló, és bármennyire kis abszurd, annyira pozitív a végkifejlete, hogy csak szeretni lehetett; kicsit visszahozza a reményt Áron életén keresztül a nézőébe is, hogy mégiscsak vannak néha csodák.

Amiért viszont annyira mégsem váltam igazi rajongójává a filmnek (legalábbis kevésbé vagyok az a második nézés után, mint voltam az elsőnél), az pár zavaró dolog. Ott van rögtön az, hogy miközben több párhuzamos szálba is belekap a forgatókönyv, valójában ezek egy-két szkeccs után kifutnak, és akár a jelenetek közepén is elfelejtődik, hogy mi is volt a célja az egésznek (tipikusan ilyen Áron álláskeresése). A jegy megvásárlásán, az utazás előkészítésén, illetve az Eszterrel való szakítás feldolgozásán kívül nincs igazi történetvezetés, és néha még külön megszakad a sztori azzal, hogy a film véletlenszerűen átvált szürreálisba, meg próbálja szimbolikus jelenetekkel érzékeltetni Áron és a szereplők lelkiállapotát, dilemmáit, amitől viszont szétfeslik a dramaturgia. Gondolom ez is diplomafilmes dolog, hogy a stábnak meg kell mutatni a kreativitását, és az ötleteit képi nyelvre lefordítani, mert a vizsgabizottság többet vár el egy történet szimpla elmesélésénél, de nekem ennyi már sok volt. Ráadásul maga a történet is kisiklik a vége felé, ahogy közeledik a repülőút, és ami egyre zavarosabbá, céltalanabbá, és ezek miatt kiábrándítóbbá válik, amiért nagy kár. Ezeken kívül még mondjuk bajom volt az időnkénti "dobozhanggal", vagy ahogy a környezeti zajok elnyomják, amit a szereplők beszélnek, de nem egy amatőr-kisköltségvetésű film után (a VAN-nak 7 millió forint volt a költségvetése, annak is a nagy része eszközbérlés lehetett) ez már csak zavaró apróság.

Talán éppen az a VAN nagy erénye, hogy többféleképpen is nézhető, így a többség megtalálhatja benne azt, amit kedvelni tud benne. Ehhez túl kell tudni lépni a költségvetés miatti korlátokon, esetleg a történet vagy a karakterek egy-két vonásán... de leginkább azon, hogy az ember ódzkodik a magyar filmektől. A VAN sok esetben meg tudja hálálni ezt a bizalmat... De biztos, hogy nem való mindenkinek  Smile .

Ja, és a zenéje is tök jó!

7,5/10
.
furcsa - Keresés Movies14Téma: R2-D2 írásai 2.0
Niwrok

Hozzászólások: 992
Megtekintés: 87423

Itt található: Kritikák, filmes gondolatok   furcsa - Keresés EmptyTárgy: VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan    furcsa - Keresés EmptySzer. Ápr. 13, 2016 9:33 pm
R2-D2 írta:

VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan

Na, most visszasüllyedtem abba az apátiába, amiből ezen film előtt a magyar filmgyártással kapcsolatban épp kezdtem kilábalni… ez a mozi annyira ótvar szar, annyira egy unalmas és nézhetetlen hulladék, hogy már csak azért babérkoszorút kéne adnom magamnak, hogy egyáltalán végigültem. Az első hányásnál ki akartam kapcsolni, de sajnos csak eltakartam a szemem… ez egyszerre tartalmazza a nézhetetlen humorú magyar vígjáték összes elemét az idióta, de cseppet sem vicces poénjaival, a megmagyarázhatatlanul összevágott (ezáltal komolyságot és művésziességet sugalló) képek halmazát, keverve pedig a mélymagyar depressziós életérzéssel és képekkel. Szereplői és karakterei pedig – más, gyakorlatilag az összes fellelhető kritikákban foglaltakkal ellentétben – számomra annyira idegesítőek, amatőrök és tenyérbe mászóak voltak, hogy nemhogy szeretni/imádni nem tudtam őket, hanem legszívesebben egyenként basztam volna őket fejbe…

Ja, ezt magyarázza meg nekem valaki: azt még csak megértettem mindig is, hogy az ember örömében, boldogságában berúg, mint a csacsi – a megünnepelt dolog a józanodáskor sem tűnik el… viszont, mi értelme van felejtésből bebaszni? Járt már valaki úgy, hogy miután kijózanodott, az a probléma, ami miatt ivott, az hipp-hopp eltűnt?? Tessék már elmondani, hogyan is lehet apukám számlájáról éjszaka kifizetni a repülőjegyet: ha banki utalás, akkor ugye ismerni kéne mindenféle jelszót, kódot, ha meg kártya, akkor – annak ismeretében, hogy azt sem tudjuk ugyebár, hol vagyunk – meg kell keresni a bankkártyát (apuét???), s végigcsinálni a folyamatot (utalás dettó). Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy száznegyvenért Lisszabonba… hmmm… nem sok kicsit?

Itt az apától kezdve, a testvéren és barátokon át totál idióta és segghülye mindenki. Nincs a filmben egyetlen egy karakter, személy, szereplő, aki életszerűen viselkedne, akin ne érezné az ember a mérhetetlen izzadtságszagot. Ha ez a mozi a jelenlegi magyar harmadik X görbe tükre, ha ez a nagy valóság, hogy 29 évesen az egyetemről kikerült anyámasszony katonái hogy nem tudnak boldogulni a világban, akkor ez qrvára nem az én filmem. Ha ez a valóság és ez tényleg így van – mint ahogy olvasgatom több helyen, hogy állítólag ez a mozi egyik üzenete, kórkép a jelenről – akkor végtelenül elszomorító a helyzet. Ha tényleg ennyi topa, életre teljesen alkalmatlan, idióta seggfej képezi az ország jövőjét – az ember közel állhat a kétségbeeséshez. De én nem hiszem, hogy mindenki ekkora barom lenne, épp ezért én ezt nem is fogadom el: az itt szereplő Áron karaktere pedig épp ezért bicskanyitogatóan irritáló. Egyszerűen qrvára nem esett jól nézni egy ilyen lúzer srác másfél órás bénázását.

20%




Mondjuk ilyen heves reakcióra nem számítottam, de azért meg kell kérdeznem: ezt a filmet valaki jószándékkal ajánlotta neked, vagy magadtól választottad Smile ?

Nem érzem magam elégnek ahhoz, meg nem is az én dolgom, hogy védelmembe vegyem ezt a filmet, meg teljeskörűen nem is tudom, mert nekem is voltak gyengébb részek, a portugálos szakaszt meg kifejezetten untam. Majd amikor újranézem, akkor leírom a magam részét, ahogy eddig, aztán annyi. Inkább csak pár apróság ütötte meg a szemem.

- A piát és a hányást értem, önmagában -10-20% mindkettő   peace . A piáról annyit -ha már kérdeztél "valakit" Smile -, hogy természetesen nem oldja meg a problémákat, de soha ne becsüld le az emberek igényét arra, hogy elmeneküljenek a problémáik elől, jó esetben átmenetileg, például egy estére, amíg enyhül a "sokk", vagy "rendezik" a gondolataikat.
- Úgy emlékszem, a repjegy első osztályra és oda-vissza szólt. Nem last-minute fapados volt, az tuti Smile ; nekem nem tűnt soknak, de nem is értek hozzá.
- Netes bankkártyás vásárlásnál nincs kód meg jelszó, csak olyan, ami eleve rajta van a kártyán, ezért is szopacs, ha ellopják, vagy akár csak leírják róla az adatokat. Emlékeim szerint a srácnak saját számlája volt, arra utalták a szülei a havi apanázst, és azért nem váltatta vissza a jegyet, mert nem akarta.

Jó neked, ha nincsenek a környezetedben ilyen emberek, ha ez neked "felháborítóan" életszerűtlen   peace  . Én hol az öcsémre, hol a szüleimre, a nagymamámra, a barátaimra ismertem rá, és tetszik vagy sem, azért jó párszor magamra is Smile . De tudjuk, más környezetben szocializálódtunk Smile . Külön szerencsés vagy, ha nem ismersz olyan tanárt, aki állandó letargiában van attól, hogy a diákjait nem érdekli, amit tanít, és már ő maga sem látja értelmét azzal tömni a fejeket, hogy hol bányásznak bauxitot Razz .

Amit viszont már minden toleranciám ellenére is igazságtalannak érzek a film rovására írni, az a "topaság" és az abból eredő "kórkép" vagy jövőkép. Nem azért a két fillérért, de amikor a saját tanoncaidról mesélsz, vagy a vendégkörödről, iskolai dolgozatok böszmeségeit pellengérezed ki, vagy azt mondod az Észbontókról, hogy talán elhiszed, hogy megrendezett, de attól még "vannak ilyenek", akkor ez milyen jövőképet vetít neked, és az, illetve mint "kor-kép" mennyiben nem összevethető azzal, ami ebből a filmből látszott? Azzal a kitétellel, hogy a kutya nem mondta, hogy mindenki ekkora barom lenne, mint ahogy itt van, de hogy egy ilyen barom sincs, szétszórva az országban sem, még "karikatúrának" is képtelenség, azt szerintem te sem hiszed el... csak nem jó belegondolni... Nekem itt volt a lényeg, talán az egészből: "Egyszerűen qrvára nem esett jól nézni egy ilyen lúzer srác másfél órás bénázását". Erre szoktam valamit mondani a tükörről (ezúttal értsd úgy: "görbe ablak"), meg arról, amit látunk benne, te meg valamit a nemszeretem karakterek és a nemszeretem filmek kapcsolatáról Razz ...

Részemről amúgy a film pár "negatívuma" felett az segített szemet hunyni -az amatőr filmes megjegyzés miatt mondom-, mert ez egy diplomafilm. Azaz bőven nem csak a stáb vagy a nézők igényeinek kellett megfelelni (a 7 millió is gondolom nagyrészt az eszközbérletre ment el meg a helyszíni jelenetekre), hanem a vizsgabizottságban ülőkének is... Azok meg olyanok, amilyenek, ugye Smile ...

A Holtpont kapcsán írtad, hogy benned maradt egy jó "földbe döngölős" írás... hát most bepótoltad  Smile . Azért remélem a Veszettek és a Víkend még a listán maradt, ha más nem is Smile .
.
furcsa - Keresés Movies14Téma: R2-D2 írásai 2.0
R2-D2

Hozzászólások: 992
Megtekintés: 87423

Itt található: Kritikák, filmes gondolatok   furcsa - Keresés EmptyTárgy: VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan    furcsa - Keresés EmptyKedd Ápr. 12, 2016 8:15 pm
.
furcsa - Keresés Qfksy4A




VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan





Na, most visszasüllyedtem abba az apátiába, amiből ezen film előtt a magyar filmgyártással kapcsolatban épp kezdtem kilábalni… ez a mozi annyira ótvar szar, annyira egy unalmas és nézhetetlen hulladék, hogy már csak azért babérkoszorút kéne adnom magamnak, hogy egyáltalán végigültem. Az első hányásnál ki akartam kapcsolni, de sajnos csak eltakartam a szemem… ez egyszerre tartalmazza a nézhetetlen humorú magyar vígjáték összes elemét az idióta, de cseppet sem vicces poénjaival, a megmagyarázhatatlanul összevágott (ezáltal komolyságot és művésziességet sugalló) képek halmazát, keverve pedig a mélymagyar depressziós életérzéssel és képekkel. Szereplői és karakterei pedig – más, gyakorlatilag az összes fellelhető kritikákban foglaltakkal ellentétben – számomra annyira idegesítőek, amatőrök és tenyérbe mászóak voltak, hogy nemhogy szeretni/imádni nem tudtam őket, hanem legszívesebben egyenként basztam volna őket fejbe…

Szentesi Áron (Ferenczik Áron) 29 éves magyar fiatalember. Az elemzések szerint ő a nagy magyar valóság megtestesítője, a tipikus szerencsétlen fasz, akinek anyja írja az önéletrajzát, aki szálvirág helyett kaktuszt vesz, aki a családi ebédnél felmossa lánytestvére hányását, s aki meg akar halni, mert valami hülye picsa ott hagyta. A film is így kezdődik, a srác fekszik egy hinta alatt, és elképzeli magáról, hogy a város különböző pontjain meghal… na most, ha ennek kellett volna először olyan rettentően viccesnek lenni, akkor jelentem, nekem baj van a humorérzékemmel, mert a negyedik összeesés után én ezt inkább kínosnak, erőltetettnek éreztem, mint poénosnak. Pár képpel később azt is megtudjuk, hogy Áron miért van ennyire maga alatt: elhagyta egy Eszter nevű szerelme. Az egész mozi egy kibaszott szerelmi csalódás feldolgozása/ fel nem dolgozása: Áron, bánatában teljesen összeomlik, s ha már összeomlik, Eszter haját keresi a lefolyóban, meg természetesen seggrészegre issza magát. Ja, ezt magyarázza meg nekem valaki: azt még csak megértettem mindig is, hogy az ember örömében, boldogságában berúg, mint a csacsi – a megünnepelt dolog a józanodáskor sem tűnik el… viszont, mi értelme van felejtésből bebaszni? Járt már valaki úgy, hogy miután kijózanodott, az a probléma, ami miatt ivott, az hipp-hopp eltűnt??

No, Áronnak sem oldódik meg semmi, helyette inkább csinál magának még nagyobbat: egy gondűző éjszakai részegség után (megint hányás, ugye mert én azt olyan qrvára szeretem) vesz magának 140 ezerért repülőjegyet Lisszabonba. Ezzel mindösszesen három bajom van: az csak egy dolog, hogy immár 22 éve nem iszok alkoholt, de amíg ittam, addig sem voltam soha olyan állapotban, hogy nem tudtam, volna, mit teszek – bár magam is láttam olyanokat, akik tényleg nem tudják… a beleélésemet mindenestre nem könnyítette meg. Aztán a másik. Tessék már elmondani, hogyan is lehet apukám számlájáról éjszaka kifizetni a repülőjegyet: ha banki utalás, akkor ugye ismerni kéne mindenféle jelszót, kódot, ha meg kártya, akkor – annak ismeretében, hogy azt sem tudjuk ugyebár, hol vagyunk – meg kell keresni a bankkártyát (apuét???), s végigcsinálni a folyamatot (utalás dettó). Ehh… ez a baromság nekem már a sosem nézett Másnaposokban sem jött át, mint fő konfliktusokozó elem, itt sem. Harmadjára pedig: minden vásárlást vissza lehet vonni bizonyos időn belül, de itt az egész család annyira komplett idióta volt, hogy tejföl legyen a hűtőben, bazmeg, de a kéthavi albérletet felemésztő repülőjegy, ha már megvan, nem számít. Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy száznegyvenért Lisszabonba… hmmm… nem sok kicsit?

Úgy érzem, próbáltak kiizzadni magukból egy alap helyzetkomikumot, odaszartak valamit a forgatókönyvbe, csak megint az égvilágon semmi átgondoltság nem leledzik a gondolat mögött… amit aztán tökéletesen elbaltázva tetéztek a portugál kinn tartózkodással. De akkor nekem már tökmindegy volt. Én már az elején, talán már a hinta alatt kilökődtem a filmből, de legkésőbb a családi ebédkor. S nem is csak és kizárólag a hányás miatt: ennyire amatőr bandát még életemben nem láttam. Itt az apától kezdve, a testvéren és barátokon át totál idióta és segghülye mindenki. Nincs a filmben egyetlen egy karakter, személy, szereplő, aki életszerűen viselkedne, akin ne érezné az ember a mérhetetlen izzadtságszagot. Ha mondjuk ez kedves xpresses fórumtársaim második filmje lenne, a földre borulnék elégedettségemben, no de ez nem az, ez egy 7 milliós (amúgy, tényleg nem sok) költségvetéssel készült, fesztiválokat megjárt, 50 ezer fölötti hazai nézőszámmal bíró produkció!! Amiből süt a töketlenség és az amatörizmus!! Talán az sem véletlen – szerintem sosem az – hogy a színészek saját keresztnevükön szerepelnek a filmben… mintha nem tudták volna megtanulni a karakterek nevét. Vagy túljátsszák a szerepüket, vagy csak simán úgy éreztem, az adott szituációban teljesen mást mondanak, mint az a valóságban lenne… még szerencse, hogy szemükkel nem keresték a kamerát. Nekem iszonyat mesterkélt és hiteltelen lett az egész viselkedéshalmaz, amit itt produkáltak…

Ha ez a mozi a jelenlegi magyar harmadik X görbe tükre, ha ez a nagy valóság, hogy 29 évesen az egyetemről kikerült anyámasszony katonái hogy nem tudnak boldogulni a világban, akkor ez qrvára nem az én filmem. Ha ez a valóság és ez tényleg így van – mint ahogy olvasgatom több helyen, hogy állítólag ez a mozi egyik üzenete, kórkép a jelenről – akkor végtelenül elszomorító a helyzet. Ha tényleg ennyi topa, életre teljesen alkalmatlan, idióta seggfej képezi az ország jövőjét – az ember közel állhat a kétségbeeséshez. De én nem hiszem, hogy mindenki ekkora barom lenne, épp ezért én ezt nem is fogadom el: az itt szereplő Áron karaktere pedig épp ezért bicskanyitogatóan irritáló. Egy értelmes mondatot képtelen elmondani, amikor meg kivételesen folyamatosan beszél (BKV csaj), akkor meg szinte csak böszmeséget mond. Egyszerűen qrvára nem esett jól nézni egy ilyen lúzer srác másfél órás bénázását – mert hiába mondják mások, máshol, ez az Áron nem hogy nem egy kedvelhető karakter, hanem az egyik legbénább figura, akit valaha láttam képernyőn. Aki amúgy virtuálisan kezet foghat a film összes többi szereplőjével.

S ha mindez nem lenne elég, ha ezek az eszméleten bénázások nem húznák föl az embert teljesen, az alkotók sikeresen megfejelték az amúgy sem túlságosan épkézláb történetet nem kevés, abból kizökkentő elemmel. Gondolok itt mindenekelőtt a többszöri interjúra (vagy mi a fészkes fene, mikor a karakterek kibeszélnek a kamerába), vagy a zenés betétre. Nem lenne magyar film, ha nem lenne benn meztelen nő, s nem lenne magyar film, ha nem lenne helyenként mindezek tetejében kifejezetten elvont… és nihillista. Megint az van, hogy a sehova se illő, sztori szempontjából totál felesleges és értelmezhetetlen jelenetek és beállítások csupán azt célt érték el, hogy egy roppant unalmas amatőr mozit kultstátuszba emeljenek, követve bizonyos nemzetközi trendeket, no meg a jó öreg hazai hagyományokat. És ha valaki írásom olvasása közben mérgesen csóválja a fejét, hogy ez a balfasz minek néz magyar filmet, ha nem szereti őket, annak készséggel elismerem, hogy nagy ritkán teszek kirándulásokat a hazai filmipar termésébe – de ezek szerint nem véletlenül. Roppant mód irritál az egész hangulat, stílus, elkészítési mód, ami manapság néhány alkotást jellemez: az egyik végén ott van az unalomig játszatott sztárszínészek produkciója, a másik végén pedig az ilyen kísérletezős, egyedinek gondolt amatőrfilmek halmaza. Attól számomra semmi nem lesz jó – és főként vicces –, hogy amatőr, hogy esetleg érthetetlen és/vagy szürreálisan agyament… tényleg. Mi is van ezzel a címmel?

Olyan furcsa és megmagyarázhatatlan…



20%



.
furcsa - Keresés Movies14Téma: Mr. White írásai
Mr. White

Hozzászólások: 70
Megtekintés: 5485

Itt található: Kritikák, filmes gondolatok   furcsa - Keresés EmptyTárgy: Furcsa pár 2    furcsa - Keresés EmptyVas. Jún. 01, 2014 10:49 pm
Gondolom mindenki ismeri vagy látta az 1968-as Neil Simon színdarabja által készített Furcsa pár c. filmet amiben volt Felix Ungarn(Jack Lemon) akitől elvált a felesége és ezt nehezen tudja feldolgozni mondhatni közveszélyes önmagára ezért egy jó barátja Oscar Madison(Walter Matthau) akitől szintén elvált a felesége, de már évekkel ezelőtt azóta agglegényként tengeti életét, befogadja magához, hogy segítsen neki talpra állni. Ez mind szép is csak amíg az egyik egy élő porszívó(Felix) addig a másik meg egy rumlis disznó(Oscar). Úgy vannak egymással, hogy jó barátok, de nem igazán tudnak sokáig meglenni egymással egy helységben. A második rész 1998-ban az első rész és történet ügyileg is 30 évvel később járunk. A történet szerint Felix lánya és Oscar fia készülnek összeházasodni. Na mármost Felix és Oscar már idősek lettek és 17 évig nem látták egymást aminek Oscar nagyon is örül főleg mert Felix miatt elköltözött Sarasota,Floridába míg Felix maradt New Yorkban. A film már szimplán Neil Simon forgatókönyve alapján készült a saját karakterei alapján és viccesebb mint az első rész valamint számomra ez az egyik legviccesebb film amit láttam. A 2. rész leginkább arról szól ahogy Los Angelesben a reptéren találkoznak és próbálnak eljutni egy kaliforniai kisvárosba ahol a gyerekeik esküdnek majd meg. De az oda vezető út nem is annyira könnyű mint ahogy elvan tervezve.
Ez a film azért is érdekes mert ez volt az utolsó közös filmje Walternek és Jacknek, bár lett volna folytatása ennek és a szomszéd nőjének is, de mivel nincsenek már velünk ezért nem készült!

Kinek hogy tetszettet ezek a filmek?  Melyik volt szerinte a legjobb közös filmjük?
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
Ugrás: